abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191789064
https://www.reuters.com/a(...)_app&utm_name=iossmf

Eerste noodziekenhuizen in China sluiten weer.
  maandag 2 maart 2020 @ 08:37:39 #252
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191789067
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2020 01:30 schreef aTypisch het volgende:
remlof redenatie: hey, de maatregels vind ik erg overdreven op basis van mijn kennis dus waarom behandelen we het niet gewoon als griep?!

lekker man _O_
Hij heeft gewoon gelijk. Het sterftecijfer onder gezonde volwassenen is niet eens veel hoger. En het is eigenlijk toch niet meer te stoppen. Dus gewoon laten uitwoedden, klaar.
Mensen die eraan overlijden waren vaak al ernstig ziek of 80+, dus de kans dat die dit jaar zouden overlijden was al heel groot. Corona geeft ze enkel het laatste zetje.
The End Times are wild
pi_191789079
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet veel anders dan met normale griep toch? Tenminste.. dat overvalt mij ook altijd van de een op andere dag.
Ik ben meestal de dagen ervoor al niet echt fit. Moe, spierpijn, wat rillerig en dan begint het met verkoudheid. Heel enkele keer inderdaad binnen een uur van niks naar verkouden en ziek.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_191789086
Doordat ik te veel op het forum lees, moet ik zeggen dat ik me gewoon daarvan al niet zo lekker voel.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_191789105
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk. Het sterftecijfer onder gezonde volwassenen is niet eens veel hoger. En het is eigenlijk toch niet meer te stoppen. Dus gewoon laten uitwoedden, klaar.
Mensen die eraan overlijden waren vaak al ernstig ziek of 80+, dus de kans dat die dit jaar zouden overlijden was al heel groot. Corona geeft ze enkel het laatste zetje.
Weet je wat? Je hebt helemaal gelijk.
pi_191789110
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:34 schreef noodgang het volgende:

[..]

99% van de Nederlands leest zich niet in op fora of is geïnteresseerd zich verder te verdiepen. Wellicht kunnen ze de waarheid wel aan, maar de boodschap als je de waarheid precies vertelt goed interpreteren kan lastig zijn. Als je nu de boodschap uitstuurt dat de poep ontzettend de ventilatoren heeft geraakt gaan mensen massaal op standje paniek
Goed leiderschap zou ook niet zeggen dat SHTF.

Maar kordaat de leiding nemen kan toch wel!? Fouten toegeven.

Men hangt hier niet allemaal rond, maar als ik hoor wat de goegemeente rondbazuint wat ze via Feestboek hebben vernomen.

Liever lichte paniek vooraf, dan massahysterie als straks blijkt dat we het niet meer aankunnen. Zeker als we bij elke vondst de ziekenhuizen gaan sluiten.
pi_191789115
Wat is nou de officiële stand in Nederland? Ik vind het akelig stil qua berichtgeving.
Durven ze niet de waarheid te melden?
pi_191789120
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:39 schreef Injetta het volgende:
Doordat ik te veel op het forum lees, moet ik zeggen dat ik me gewoon daarvan al niet zo lekker voel.
Ow, ik lees ook best vaak hier, maar voel me prima. Als je je niet lekker voelt, zou ik gewoon even de temperatuur opmeten. Voor je eigen gemoedsrust.
pi_191789122
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Wat nou als jij van je fiets pleurt onderweg naar school??
Dan is het eerste wat ik mij af vraag als ik weer bij kom wat ik in godsnaam van plan was te gaan doen op school, want daar zit ik al 25 jaar niet meer op. Dus dat zou raar zijn. Het volgende wat ik mij af zou vragen was: "van wie is in godsnaam die fiets?!", want ik heb helemaal geen fiets!

:@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191789123
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:23 schreef bitterbal het volgende:
de nos

TU Delft: blijf thuis met klachten, ook als je niet in risicogebied bent geweest
De TU Delft verzoekt iedereen met luchtwegklachten, hoesten, kortademigheid of koorts preventief thuis te blijven, ook als zij niet in risicogebied zijn geweest of contact hebben gehad met iemand met coronavirus. Dit is een strengere maatregel dan de GGD de universiteit adviseert. De TU Delft "acht deze maatregel noodzakelijk gezien ons open en internationale karakter in combinatie met de constatering van een met het coronavirus besmette student".
Dit zouden ze eigenlijk in heel Nederland moeten invoeren. DE RIVM richtlijn werkt alleen als iedereen die in een risicogebied is geweest zich aan de richtlijn houdt. In theorie klinkt het goed, maar in praktijk werkt het niet.
pi_191789127
Wat denken jullie,
Als je egoïstisch zou denken en je bent jong en gezond , is het dan niet het beste om zo snel mogelijk covid te krijgen nu?
Als het ernstig wordt is er nu nog plek in de ziekenhuizen. En als het niet ernstig wordt kun je nu gewoon even door de zure appel heen bijten, zodat je straks niet meer ziek bent (waarschijnlijk) als de epidemie explodeert. En dan kun je eventueel nog je zieke familie enzo helpen dan.

Want hoe langer je het uitstelt, hoe groter de kans op overvolle ziekenhuizen en lege supermarkten... lijken me minder fijne omstandigheden om in uit te zieken:..
pi_191789144
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:41 schreef dodoria het volgende:
Wat denken jullie,
Als je egoïstisch zou denken en je bent jong en gezond , is het dan niet het beste om zo snel mogelijk covid te krijgen nu?
Als het ernstig wordt is er nu nog plek in de ziekenhuizen. En als het niet ernstig wordt kun je nu gewoon even door de zure appel heen bijten, zodat je straks niet meer ziek bent (waarschijnlijk) als de epidemie explodeert. En dan kun je eventueel nog je zieke familie enzo helpen dan.

Want hoe langer je het uitstelt, hoe groter de kans op overvolle ziekenhuizen en lege supermarkten... lijken me minder fijne omstandigheden om in uit te zieken:..
Heb daarom het hele weekend rondjes gefietst door Tilburg, maar helaas..
  PR/Manusje van alles maandag 2 maart 2020 @ 08:43:31 #263
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_191789150
quote:
11s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:41 schreef vosss het volgende:

[..]

Dan is het eerste wat ik mij af vraag als ik weer bij kom wat ik in godsnaam van plan was te gaan doen op school, want daar zit ik al 25 jaar niet meer op. Dus dat zou raar zijn. Het volgende wat ik mij af zou vragen was: "van wie is in godsnaam die fiets?!", want ik heb helemaal geen fiets!

HET WORDT STEEDS GEKKER :D :o
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_191789152
Brief vanuit ons overkoepelend bestuur: je mag leerlingen met klachten als hoesten, verkouden en koorts naar huis sturen.

Als ik dat nou als of lees, ben ik van al mijn druktemakers af.

Overigens laat ik de groep die over de exchange van volgende maand gaat wel even weten dat ze vooral niet naar het advies van het RIVM moeten luisteren. Gelukkig ga ik dit jaar niet mee.
  maandag 2 maart 2020 @ 08:43:58 #265
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191789154
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:41 schreef Injetta het volgende:
Wat is nou de officiële stand in Nederland? Ik vind het akelig stil qua berichtgeving.
Durven ze niet de waarheid te melden?
Het is net half negen geweest, jij verwacht ieder uur een update, 24/7? :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_191789155
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:41 schreef dodoria het volgende:
Wat denken jullie,

Ik snap die gedachte wel. Schiet soms ook door mijn hoofd. Beter nu en alle aandacht en plek in ziekenhuis dan straks als alles uit de hand is gelopen.
pi_191789160
Hoe reageren mensen in een pandemie? Volgens dit stuk is het niet goed om de ernst te ontkennen. Laat mensen hun paniekmoment ervaren zodat ze ermee dealen.

https://nieman.harvard.ed(...)nAPandemic.aspx.html

Wel interessant.
  maandag 2 maart 2020 @ 08:45:29 #268
37248 BertV
Klei indiaan
pi_191789167
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:37 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dus gewoon laten uitwoeden, klaar.
Dit geeft wel aan dat we een ernstiger virus ook niet zullen kunnen tegenhouden.

...als een stel met myxomatose besmette konijnen.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_191789175
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:37 schreef _I het volgende:

Dadelijk heel de wereld Corona behalve China.

It's a tarp!
pi_191789178
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Nee, dat is niet de paniek, de paniek is een simpele rekensom, laat ik uitgaan van conservatieve cijfers

40 - 70% krijgt het virus

17.000.000 * 0,4 = 6.800.000 mensen krijgen het

Schattiingen van de aantallen die ernstig zijn/worden varieren van 10 tot 20% dus laten we uitgaan van 10%

6.800.000 * 0,1 = 680.000 opnames

Hoe gaat ons zorgsysteem dit doen?

Wat nou als jij van je fiets pleurt onderweg naar school?

?
Gewoon in de plaatselijke gymzaal.
Vakman pur sang
pi_191789192
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:44 schreef -Straw- het volgende:
Hoe reageren mensen in een pandemie? Volgens dit stuk is het niet goed om de ernst te ontkennen. Laat mensen hun paniekmoment ervaren zodat ze ermee dealen.

https://nieman.harvard.ed(...)nAPandemic.aspx.html

Wel interessant.
Vanochtend al gepost. Zeker interessant!

Logisch ook. Als we op 23 januari al hadden gezegd dat mensen rustig de kasten moesten vullen, gewoon voor het geval dat, had je nu ongeveer een plan in alle kalmte kunnen uitwerken.

Nu moet je mensen gaan vertellen dat maskers niet werken en handgel niets doet, omdat anders iedereen paniekerig wordt dat ze boot gemist hebben.

Ik heb al twee weken op elk kantoor spullen staan, een voorraad aangelegd en bij alle bekenden thuis de kasten gevuld. Vaak met een hoop weerstand. “Laat mij maar in mn manie..”

Nu wel overal rust. Op t werk, bij mn ouders en familie. *O*
pi_191789206
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Gewoon in de plaatselijke gymzaal.
Je jeugdige onwetendheid, onkunde en arrogantie is stuitend
  maandag 2 maart 2020 @ 08:52:29 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191789210
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:45 schreef BertV het volgende:

[..]

Dit geeft wel aan dat we een ernstiger virus ook niet zullen kunnen tegenhouden.

...als een stel met myxomatose besmette konijnen.
Een virus wat net zo besmettelijk is maar veel dodelijker? Dat kan wel, maar dan alleen met zeer verregaande maatregelen. Nu zouden die maatregelen niet opwegen tegen het te verwachten voordeel.
The End Times are wild
pi_191789211
quote:
Het Europese hoofdkantoor van Nike in Hilversum sluit vanaf dinsdag voor onbepaalde tijd haar deuren, meldt het ANP maandagochtend. Een medewerker zou besmet zijn met het coronavirus, aldus het bedrijf in een mail aan alle medewerkers, waar het persbureau de handen op heeft gelegd. Nike wil het gebouw grondig reinigen voor het weer open gaat.
https://www.nu.nl/coronav(...)oronabesmetting.html

Is dat een van de 11 gevallen, of is dat een nieuw geval?
vosss is de naam,
pi_191789235
quote:
11s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:43 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

HET WORDT STEEDS GEKKER :D :o
WAANZIN!!! w/
vosss is de naam,
  maandag 2 maart 2020 @ 08:55:41 #276
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191789239
Russische vriendin wordt door dokter afgeraden over een maand naar Europa te gaan :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_191789242
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:55 schreef Pumpalov het volgende:
Russische vriendin wordt door dokter afgeraden over een maand naar Europa te gaan :')
Rusland zit al in Europa? Deze begrijp ik niet zo goed haha.
Rusland heeft zelf ook al besmettingen toch?
pi_191789245
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:49 schreef _I het volgende:

[..]

Vanochtend al gepost. Zeker interessant!

Logisch ook. Als we op 23 januari al hadden gezegd dat mensen rustig de kasten moesten vullen, gewoon voor het geval dat, had je nu ongeveer een plan in alle kalmte kunnen uitwerken.

Nu moet je mensen gaan vertellen dat maskers niet werken en handgel niets doet, omdat anders iedereen paniekerig wordt dat ze boot gemist hebben.

Ik heb al twee weken op elk kantoor spullen staan, een voorraad aangelegd en bij alle bekenden thuis de kasten gevuld. Vaak met een hoop weerstand. “Laat mij maar in mn manie..”

Nu wel overal rust. Op t werk, bij mn ouders en familie. *O*
Wat ben jij een lieve vriend/zoon/broer voor de mensen om je heen
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 08:57:27 #279
236264 crew  capricia
pi_191789247
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:43 schreef kilon het volgende:
Brief vanuit ons overkoepelend bestuur: je mag leerlingen met klachten als hoesten, verkouden en koorts naar huis sturen.

Als ik dat nou als of lees, ben ik van al mijn druktemakers af.

Overigens laat ik de groep die over de exchange van volgende maand gaat wel even weten dat ze vooral niet naar het advies van het RIVM moeten luisteren. Gelukkig ga ik dit jaar niet mee.
Je mag nu leerlingen met koorts naar huis sturen?

Wat zijn we voor land dat je dat eerst niet deed dan. :{
Kinderen/leerlingen met koorts. Die horen gewoon thuis.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191789248
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:51 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Je jeugdige onwetendheid, onkunde en arrogantie is stuitend
Het is waar vriend.
Vakman pur sang
pi_191789253
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Het is waar vriend.
Zelfkennis heb je kennelijk dus wel, doe er wat mee
  maandag 2 maart 2020 @ 09:00:35 #282
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191789275
Ik voel steeds meer nattigheid
  maandag 2 maart 2020 @ 09:01:06 #283
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191789279
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:56 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Nogal een verschil tussen Moskou en Vladivostok.
pi_191789281
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:57 schreef dodoria het volgende:

[..]

Wat ben jij een lieve vriend/zoon/broer voor de mensen om je heen
:@ Al zullen ze zelf het woord -neurotisch- gebruiken. :+
  maandag 2 maart 2020 @ 09:02:50 #285
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_191789289
quote:
5s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:52 schreef vosss het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/coronav(...)oronabesmetting.html

Is dat een van de 11 gevallen, of is dat een nieuw geval?
ik snap dit ook niet helemaal, dit zou dan patiënt nummer 11 moeten zijn inderdaad, maar dat wordt nergens bevestigd. Terwijl dit gister al bekend was.
pi_191789292
Man man man.

Nu ook iemand uit mijn kring. Vertikte maanden geleden om de griepprik te halen terwijl ze een enorm risico loopt daarmee (gezondheidsproblemen). En nu is ze natuurlijk dik in de stress om dit virus. Maar die griepprik? Ho maar.
pi_191789299
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:56 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Nog niks gehoord van Rusland, maar kan me niet voorstellen dat het daar nog niet is. Zo'n groot land.
pi_191789320
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:03 schreef -Straw- het volgende:
Man man man.

Nu ook iemand uit mijn kring. Vertikte maanden geleden om de griepprik te halen terwijl ze een enorm risico loopt daarmee (gezondheidsproblemen). En nu is ze natuurlijk dik in de stress om dit virus. Maar die griepprik? Ho maar.
Je moet eens weten hoeveel mensen een prik doodeng vinden.

Als het een grieppil zou zijn, dan zouden ze die gewoon slikken denk ik.
pi_191789337
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ben zelf ook geen fan. Maar bij haar is het meer een anti vaccinatie mentaliteit.

En nu natuurlijk wel hopen op een vaccin :D Het is zo krom allemaal.
  maandag 2 maart 2020 @ 09:07:59 #290
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_191789345
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Mensen moeten gewoon niet zo huilen om een simpel prikje.... het is toch te zot voor woorden dat ze liever het risico op ziekte lopen......
  maandag 2 maart 2020 @ 09:10:03 #291
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191789389
quote:

[..]

Nog niks gehoord van Rusland, maar kan me niet voorstellen dat het daar nog niet is. Zo'n groot land.
Paar besmet op cruise in Japan.

Hier in Bulgarije vooralsnog ook nog niet gearriveerd.
pi_191789403
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:07 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Ben zelf ook geen fan. Maar bij haar is het meer een anti vaccinatie mentaliteit.

De mens zit wonderlijk in elkaar
  maandag 2 maart 2020 @ 09:11:24 #293
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_191789409
quote:
11s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:41 schreef vosss het volgende:

[..]

_O-
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 2 maart 2020 @ 09:13:13 #294
3542 Gia
User under construction
pi_191789438
quote:
Man man man.

Heb de griepprik gehad, maar half januari zwaar de griep gehad.
Of de griepprik de juiste antistoffen tegen de seizoensgriep had, weten ze pas na de griepgolf.

Dit jaar? Denk het niet. In jaren niet zo ziek geweest.
  maandag 2 maart 2020 @ 09:13:48 #295
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_191789450
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:37 schreef _I het volgende:

Dat klinkt positief! ^O^
pi_191789453
IC maasstadziekenhuis opnamestop. Positieve coronatest bron:Telegraaf
zie email 27 oktober
pi_191789461
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Of de griepprik de juiste antistoffen tegen de seizoensgriep had, weten ze pas na de griepgolf.

Nee het is nooit een zekerheid, maar beter dan niets als je echt risico loopt.
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 09:14:47 #298
236264 crew  capricia
pi_191789462
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Ben je wel weer goed hersteld? (Ja ik weet je achtergrond, vandaar mijn vraag)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 2 maart 2020 @ 09:14:54 #299
3542 Gia
User under construction
pi_191789466
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:07 schreef -Straw- het volgende:

Als er een vaccin komt, hoop ik dat de anti-vaxxers wel consequent zijn.
pi_191789470
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:14 schreef trein2000 het volgende:
IC maasstadziekenhuis opnamestop. Positieve coronatest bron:Telegraaf
:')

Lekker voorbereid zijn we.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')