quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
quote:Het is maar een griepje
Hoewel slijm buiten het lichaam als iets onsmakelijks wordt gezien, helpt het binnenin het lichaam de longen te beschermen tegen ziekteverwekkers en houden ze de luchtwegen vochtig. Epitheelcellen met trilhaartjes zwemmen in het slijm rond en ruimen daar afvalstoffen als pollen en virussen op.
Frieman legt uit dat het SARS-virus goed was in het infecteren en doden van deze trilhaarcellen, die zich vervolgens ophoopten en de luchtwegen van de patiënt met afvalstoffen en vocht vulden. Hij denkt dat hetzelfde gebeurt bij het nieuwe coronavirus, omdat uit het eerste onderzoek naar COVID-19 is gebleken dat bij veel patiënten een dubbele longontsteking optreedt, die zich onder meer uit in kortademigheid.
Daarna begint fase twee en slaat het immuunsysteem alarm. Opgeschrikt door het binnendringende virus, begint het lichaam de ziekte te bestrijden door de longen te overspoelen met immuuncellen, die de beschadigde cellen opruimen en het longweefsel repareren.
Als alles naar behoren werkt, is dit ontstekingsproces nauwgezet en beperkt tot de besmette weefsels. Maar soms slaat het immuunsysteem op hol en begint wild om zich heen te slaan, waarbij ook gezonde cellen worden verwoest.
“Je krijgt door zo’n immuunrespons dus te maken met méér in plaats van minder schade,” zegt Frieman. Nog meer afvalstoffen hopen zich in de longen op en de longontsteking wordt erger.
De longen vullen het lichaam aan met levengevende zuurstof. Leer alles over de anatomie van de longen, hoe de organen ademhaling mogelijk maken en hoe ze gevoelig zijn voor ziekten.
In de derde fase verergert de longontsteking zich nog verder, wat kan leiden tot respiratoire insufficiëntie. Ook als de patiënt hierdoor niet overlijdt, kan de schade aan de longen onherstelbaar zijn. Volgens de WHO leidde SARS tot het ontstaan van gaten in de longen, waardoor ze een “honingraatvormige aanblik” kregen, en het lijkt erop dat dit patroon ook bij patiënten van het nieuwe coronavirus is te herkennen.
De gaten ontstaan waarschijnlijk door de hyperreactiviteit van het immuunstelsel, wat tot de vorming van littekenweefsel en een verstijving van de longen leidt.
In dat geval moet de patiënt doorgaans aan de beademing. Intussen worden de membranen tussen de longblaasjes en de bloedvaten steeds poreuzer, waardoor de blaasjes zich met vocht kunnen vullen en de bloedbaan niet langer van zuurstof kunnen voorzien.
“In zeer ernstige gevallen verdrinken de longen en kan de patiënt niet meer ademhalen,” zegt Frieman. “Dat is hoe mensen aan de ziekte overlijden.”
Dit artikel werd oorspronkelijk in het Engels gepubliceerd op NationalGeographic.com
quote:Coronavirussen
De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
bron
twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 01:22:08NEW: San Marino, one of the world's smallest countries and surrounded by Italy, reports 1st death from coronavirus and 7 new cases https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Ja de gemiddelde leeftijd in San Marino is 85quote:Op maandag 2 maart 2020 01:22 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 01:22:08NEW: San Marino, one of the world's smallest countries and surrounded by Italy, reports 1st death from coronavirus and 7 new cases https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 01:24:23NEW: China's National Health Commission reports 202 new cases of coronavirus and 42 new deaths https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Ik vraag me ook ten zeerste af wat het nut zou zijn van die zware maatregelen. Volgens mij moet je dit gewoon behandelen als een griep en vooral stoppen met publiceren van aantallen besmetten en doden. Dat doen we bij griep ook niet.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja dat is klote voor haar. Maar het illustreert ook mooi wat de gevolgen zijn van zware ‘algemene’ maatregelen. Ik heb het idee dat de mensen die nu roepen om zware maatregelen geen idee hebben wat de impact daar van gaat zijn.
Het is ook achter de feiten aanlopen, dweilen met de kraan open.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:22 schreef trein2000 het volgende:
Tja dat is klote voor haar. Maar het illustreert ook mooi wat de gevolgen zijn van zware ‘algemene’ maatregelen. Ik heb het idee dat de mensen die nu roepen om zware maatregelen geen idee hebben wat de impact daar van gaat zijn.
Paniek betekent clicks.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vraag me ook ten zeerste af wat het nu is van die zware maatregelen. Volgens mij moet je dit gewoon behandelen als een griep en vooral stoppen met publiceren van aantallen besmetten en doden. Dat doen we bij griep ook niet.
In China zijn het een stel aanstellers?quote:Op maandag 2 maart 2020 01:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vraag me ook ten zeerste af wat het nut zou zijn van die zware maatregelen. Volgens mij moet je dit gewoon behandelen als een griep en vooral stoppen met publiceren van aantallen besmetten en doden. Dat doen we bij griep ook niet.
Maar voor griep is niet de hele bevolking vatbaar. Ik heb het RIVM horen zeggen dat de inzet vooral gericht is op vertragen. Zodat je niet ineens een gigantische piek krijgt. Want dat kunnen de ziekenhuizen uiteraard niet aan.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vraag me ook ten zeerste af wat het nut zou zijn van die zware maatregelen. Volgens mij moet je dit gewoon behandelen als een griep en vooral stoppen met publiceren van aantallen besmetten en doden. Dat doen we bij griep ook niet.
De Chinezen lijken het te hebben gestopt met het thuis houden van 140 miljoen mensenquote:Op maandag 2 maart 2020 01:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Wanneer je mensen die weinig last hebben in quarantaine gaat zetten krijg je muiterij.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:25 schreef remlof het volgende:
[..]
het is geen griepquote:Op maandag 2 maart 2020 01:25 schreef remlof het volgende:
[..]
quote:1. Carnavalsvierder uit Loon op Zand
2. Vrouw uit Amsterdam, zit in Diemen
3. Partner van #2
4. Jongste kind van #2
5. Vrouw van #1
6. Dochter van #1
7. Vrouw uit Delft
8. Vrouw uit Nieuwendijk, Gemeente Altena. Op 21 februari opgenomen met klachten in het ziekenhuis van Gorinchem, en vervolgens naar het Erasmus Medisch Centrum gebracht en daar positief getest.
9. Man uit Dalen, gemeente Coevorden, onbekend waar die het virus heeft opgelopen, wel 3 dagen carnaval gevierd in Tilburg
10. Vrouw uit Tilburg
11. Man, broer van #1
Het RIVM riep in januari nog dat het virus hier niet op kan duiken omdat NL geen directe vluchten met Wuhan heeft.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
. Ik heb het RIVM horen zeggen dat de inzet vooral gericht is op vertragen.
In China niet, in veel Europese landen wsl welquote:Op maandag 2 maart 2020 01:27 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Wanneer je mensen die weinig last hebben in quarantaine gaat zetten krijg je muiterij.
Ogay, ik zal het meenemen.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:28 schreef Greys het volgende:
Kan iemand het lijstje in de OP in dit topic dan ff aanpassen? LTVDK had het in het vorige topic op blz 1 gezet.
Lijstje voor de OP:
[..]
Nee.quote:
Ik heb die man wel meer onhandige uitspraken zien doen. Maar gewoon logisch redenerend kom je toch tot de conclusie dat dit een logisch verhaal is?quote:Op maandag 2 maart 2020 01:29 schreef riazop het volgende:
[..]
Het RIVM riep in januari nog dat het virus hier niet op kan duiken omdat NL geen directe vluchten met Wuhan heeft.
De laatsten die je moet vertrouwen
En al die oudjes en andere risicogroepen die normaal de griepprik krijgen en die hier niet tegen helpt dan?quote:Op maandag 2 maart 2020 01:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Oke Hans dankje.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee.
Wel eens in China geweest? Moeilijk te beschrijven hoe onhygiënisch het daar is.
Ik denk wel het smerigste volk op aarde.
Oh nee? Volgens mij is dit virus qua besmetting juist heel erg met griep vergelijkbaar, al is het geen griep.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:27 schreef trein2000 het volgende:
Maar voor griep is niet de hele bevolking vatbaar.
waarom haal je in godsnaam steeds de griep erbij?quote:Op maandag 2 maart 2020 01:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh nee? Volgens mij is dit virus qua besmetting juist heel erg met griep vergelijkbaar, al is het geen griep.
die man zegt alles om paniek te voorkomen. Als daarvoor gelogen moet wordt, dan doet ie dat. Dat zou ik niet "onhandig" noemen, maar gewoon bedrog.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb die man wel meer onhandige uitspraken zien doen.
Nee, al was het maar omdat de risicogroepen massaal een griepprik krijgen.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh nee? Volgens mij is dit virus qua besmetting juist heel erg met griep vergelijkbaar, al is het geen griep.
en toen was dat een heel logische gedachtequote:Op maandag 2 maart 2020 01:29 schreef riazop het volgende:
[..]
Het RIVM riep in januari nog dat het virus hier niet op kan duiken omdat NL geen directe vluchten met Wuhan heeft.
De laatsten die je moet vertrouwen
Dat wille Rutte en Bruinsquote:Op maandag 2 maart 2020 01:32 schreef aTypisch het volgende:
[..]
waarom haal je in godsnaam steeds de griep erbij?
Bron?quote:Op maandag 2 maart 2020 01:32 schreef riazop het volgende:
die man zegt alles om paniek te voorkomen. Als daarvoor gelogen moet wordt, dan doet ie dat. Dat zou ik niet "onhandig" noemen, maar gewoon bedrog.
Ja, en dat maakt de paniek alleen maar groter. Wat dat betreft is het internet echt de kanker van de samenleving.quote:
wut?quote:Op maandag 2 maart 2020 01:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar voor griep is niet de hele bevolking vatbaar. Ik heb het RIVM horen zeggen dat de inzet vooral gericht is op vertragen. Zodat je niet ineens een gigantische piek krijgt. Want dat kunnen de ziekenhuizen uiteraard niet aan.
En dat is ergens ook wel logisch.
Dat kun je zelf ookquote:Op maandag 2 maart 2020 01:28 schreef Greys het volgende:
Kan iemand het lijstje in de OP in dit topic dan ff aanpassen? LTVDK had het in het vorige topic op blz 1 gezet.
Lijstje voor de OP:
[..]
1422 suspected casesquote:Op maandag 2 maart 2020 01:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nieuwe gevallen in de VS van mensen die naar Egypte zijn geweest. (stream van steve)
Officieel maar 2 cases in Egypte. Ja hoor
Omdat het zich heel erg gedraagt als een griep.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:32 schreef aTypisch het volgende:
[..]
waarom haal je in godsnaam steeds de griep erbij?
uit alles blijkt juist dat het veel heftiger is dan de doorsnee griep johquote:Op maandag 2 maart 2020 01:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat het zich heel erg gedraagt als een griep.
Niet voor een viroloog of een kritisch burger.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:33 schreef mschol het volgende:
[..]
en toen was dat een heel logische gedachte
Ja oké, maar die krijgen ze volgend jaar vast ook voor corona. Mij incluis.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, al was het maar omdat de risicogroepen massaal een griepprik krijgen.
Nogmaals: maar hier is bv geen griepprik voor waarmee men bij de griep 6 miljoen (!) ouderen en andere risicogroepen iig voor een deel beschermt.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh. Er bestaat niet zoiets als een griepprik?quote:Op maandag 2 maart 2020 01:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]
iedereen is vatbaar voor de griep
graag geen misinformatie verspreiden
Precies.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar nu dus niet. Dus tot volgend jaar moet je roeien met de riemen die je hebt.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja oké, maar die krijgen ze volgend jaar vast ook voor corona. Mij incluis.
quote:Op maandag 2 maart 2020 01:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh. Er bestaat niet zoiets als een griepprik?
Alleen de sterfte ratio van 2 tot 4 % ligt vér boven die van een gewone griep.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:34 schreef remlof het volgende:
[..]
En degenen die er voor die tijd dat er een prik is aan overlijden? Gewoon maar pech? Niks aan te doen. Niet proberen te vertragen. Niet proberen de ziekenhuizen niet te laten verstoppen met gevallen, waardoor andere aandoeningen etc ook pech hebben want geen plek, etc?quote:Op maandag 2 maart 2020 01:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja oké, maar die krijgen ze volgend jaar vast ook voor corona. Mij incluis.
Ja dan kun je wel zo gaan doen. Maar het lijkt mij een groot verschil of je risicogroepen (6 miljoen mensen!) massaal zijn ingeënt of niet.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:36 schreef aTypisch het volgende:
[..]
gast
jij denkt dat je door een griepprik helemaal geen griep meer kunt krijgen?
jij stelt dat er mensen bestaan die immuun zijn voor de 'griep'quote:Op maandag 2 maart 2020 01:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dan kun je wel zo gaan doen. Maar het lijkt mij een groot verschil of je risicogroepen (6 miljoen mensen!) massaal zijn ingeënt of niet.
Maar als die Redenatie niet klopt hoor ik dat graag, met alleen een smiley kan ik niet zoveel.
Zou ook kunnen zijn doorgereisd naar het buitenland natuurlijk. Het lijkt mij dat zo’ hoofdkwartier een komen en gaan van mensen is.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het Europese hoofdkwartier van Nike in Hilversum blijft maandag en dinsdag op slot en wordt grondig gereinigd. Reden is een besmetting van een van de medewerkers met het nieuwe coronavirus. Dat staat in een mail die zondagavond aan alle werknemers is gestuurd en waarop het ANP de hand heeft gelegd.
Huh. Nieuwe case?
bron is AD
Dat gemiddelde wordt enorm omhoog gebracht door de groep in de leeftijdscategorie 70+quote:Op maandag 2 maart 2020 01:37 schreef riazop het volgende:
[..]
Alleen de sterfte ratio van 2 tot 4 % ligt vér boven die van een gewone griep.
als je 3% kans hebt te sterven als je een straat oversteekt, blijf je liever binnen denk ik
hey greysquote:Op maandag 2 maart 2020 01:39 schreef Greys het volgende:
Mensen echt kap eens met dat geneuzel over henken en hansen en taalfouten. Door dat persoonlijke gejengel tussendoor is er voor mensen die morgenochtend weer willen bijlezen geen doorkomen aan.
Niet als dat enorme economische schade veroorzaakt. Want dan heb je ook slachtoffers.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:38 schreef Greys het volgende:
[..]
En degenen die er voor die tijd dat er een prik is aan overlijden? Gewoon maar pech? Niks aan te doen. Niet proberen te vertragen. Niet proberen de ziekenhuizen niet te laten verstoppen met gevallen, waardoor andere aandoeningen etc ook pech hebben want geen plek, etc?
Wellicht? Of ze hebben de informatie al gekregen omdat het urgent is voor een plek met zoveel mensen.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zou ook kunnen zijn doorgereisd naar het buitenland natuurlijk. Het lijkt mij dat zo’ hoofdkwartier een komen en gaan van mensen is.
Allerlei italiaans familiehotels bv. Die gaan dit jaar niet overleven. Economischquote:Op maandag 2 maart 2020 01:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Niet als dat enorme economische schade veroorzaakt. Want dan heb je ook slachtoffers.
Er zijn nogal wat verschillende types influenza die allemaal griep veroorzaken. Er is geen vaccin tegen griep in z'n geheel.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dan kun je wel zo gaan doen. Maar het lijkt mij een groot verschil of je risicogroepen (6 miljoen mensen!) massaal zijn ingeënt of niet.
Maar als die Redenatie niet klopt hoor ik dat graag, met alleen een smiley kan ik niet zoveel.
Kom op, hey.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Niet als dat enorme economische schade veroorzaakt. Want dan heb je ook slachtoffers.
wauwquote:Op maandag 2 maart 2020 01:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Lees aanvulling op m’n post.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:42 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wauw
wat is jouw maatregel die geen of minder effect heeft op de economie dan? ben benieuwd
Nee het is meer familie van verkoudheden.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:34 schreef remlof het volgende:
[..]
ah ja, je hebt het opgelost!quote:Op maandag 2 maart 2020 01:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Lees aanvulling op m’n post.
Weltrusten.
Vertel! Wat is hier logisch aan?quote:Op maandag 2 maart 2020 01:33 schreef mschol het volgende:
[..]
en toen was dat een heel logische gedachte
en das weer familie van niezenquote:Op maandag 2 maart 2020 01:43 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Nee het is meer familie van verkoudheden.
Oké..quote:Op maandag 2 maart 2020 01:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Juíst het in de kiem smoren van dit virus met "ernstige" maatregelen zorgt ervoor dat de ziekenhuizen later niet overspoeld raken.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:40 schreef remlof het volgende:
[..]
En dat zijn oa ook die mensen die niet terecht kunnen in ziekenhuizen omdat er coronapaniek is.
Dit. Die halfzachte maatregelen zorgen er weer voor dat er later juist meer gedaan moet worden.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juíst het in de kiem smoren van dit virus met "ernstige" maatregelen zorgt ervoor dat de ziekenhuizen later niet overspoeld raken.
Hier staat technisch gezien helemaal niets.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:43 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Nee het is meer familie van verkoudheden.
Dit lijkt mij dus ook. Het lijkt mij dat je nog veel zwaarder kunt inzetten op het opsporen en isoleren van patiënten.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Oké.
Maar dat men bv vorige week die patiënt in Gorinchems ziekenhuis niet testte ondanks verdachte ernstige klachten, want 'protocol', is dat ook iets dat een enorme economische schade had veroorzaakt als ze die wel hadden getest bv? Ik zie dat niet zo. Hadden ze diegene sneller opgemerkt had nu dat hele ziekenhuis niet op slot gehoeven. Had ze 2 testen gekost..
Er zijn toch manieren om te vertragen zonder dat het meteen maar allemaal zulke economische schade geeft die slachtoffers maakt? Daar zit toch nog een heleboel grijs tussen.
Een echt vervelend virus dan lag de helft al om nu.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:45 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Hier staat technisch gezien helemaal niets.
quote:Op maandag 2 maart 2020 01:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit lijkt mij dus ook. Het lijkt mij dat je nog veel zwaarder kunt inzetten op het opsporen en isoleren van patiënten.
De waarde van het platleggen van het openbare leven zie ik ook niet.
Je kunt het proberen maar virus is sneller.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit lijkt mij dus ook. Het lijkt mij dat je nog veel zwaarder kunt inzetten op het opsporen en isoleren van patiënten.
De waarde van het platleggen van het openbare leven zie ik ook niet.
Praat niet zo raar aub.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:47 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Een echt vervelend virus dan lag de helft al om nu.
Het isoleren van verdachte dan wel bevestigde gevallen is van een andere orde dan sluiting van scholen. Lock-downs. Bedrijfssluitingen etc.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:48 schreef aTypisch het volgende:
[..]
De zin ervoor zeg je nog dat je het isoleren van mensen wel snapt. Wat denk je dat (delen) van het dagelijks leven afstoppen doet? Het helpt met isoleren van gevallen die vervolgens niet hun coronagenot overal verspreiden, al voordat ze gevonden zijn.
twitter:GannettAlbany twitterde op maandag 02-03-2020 om 01:49:04#Breaking NY has his first case of #COVID, Cuomo says. Coronavirus diagnosed in person who returned from Iran... https://t.co/tLLgYJXpKP reageer retweet
Okay is goed, bedankt voor je bijdragen.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het isoleren van verdachte dan wel bevestigde gevallen is van een andere orde dan sluiting van scholen. Lock-downs. Bedrijfssluitingen etc.
Evenementen aflossen vind ik dan weer een tussencategorie.
We moeten maatregelen nemen. Maar wel passende maatregelen. Met een kanon op een mug gaan schieten schiet niemand wat mee op.
Ja ik ook. Tot morgen.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:51 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Okay is goed, bedankt voor je bijdragen.
Ik ga slapen.
Toch hadden ze met 2 testjes wellicht kunnen voorkomen dat het hele ziekenhuis nu afgesloten is.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:49 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Je kunt het proberen maar virus is sneller.
Ondertussen hier, ruwweg tussen Diemen en Hilversum...quote:Op maandag 2 maart 2020 01:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wellicht? Of ze hebben de informatie al gekregen omdat het urgent is voor een plek met zoveel mensen.
Hele bericht:
Het Europese hoofdkwartier van Nike in Hilversum blijft maandag en dinsdag op slot en wordt grondig gereinigd. Reden is een besmetting van een van de medewerkers met het nieuwe coronavirus. Dat staat in een mail die zondagavond aan alle werknemers is gestuurd en waarop het ANP de hand heeft gelegd.
Het personeel krijgt dinsdagmiddag verdere instructies over wanneer het weer welkom is op kantoor. De besmette medewerker moet 14 dagen dagen thuis blijven. Op het hoofdkantoor in Hilversum werken meer dan 2000 mensen uit tachtig verschillende landen.
Nike heeft zondag bekend gemaakt dat het Amerikaanse hoofdkantoor in Beaverton in de staat Oregon ook dicht gaat om schoongemaakt te worden. Hier gaat het om een voorzorgsmaatregel, geen enkel personeelslid daar zou besmet zijn met het longvirus.
Er was in de nacht van zondag op maandag niemand van Nike in Nederland bereikbaar voor commentaar.
https://www.ad.nl/dossier(...)n-onbekend~a43f7b86/
Zou het niet allemaal wat anders liggen?quote:Op maandag 2 maart 2020 01:51 schreef Greys het volgende:
Toch hadden ze met 2 testjes wellicht kunnen voorkomen dat het hele ziekenhuis nu afgesloten is.
Ik snap denk ik wat je bedoelt, maar vertragen van de verspreiding is toch al heel waardevol nu. En het beschikbaar houden van ziekenhuisbedden al helemaal. Dan moet je er wel voor zorgen dat er geen ziekenhuizen door dit soort incidenten helemaal dicht moeten.
Vertragen van de verspreiding is juist essentieel om later niet nog véél rigoureuzere maatregelen te moeten nemen.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Toch hadden ze met 2 testjes wellicht kunnen voorkomen dat het hele ziekenhuis nu afgesloten is.
Ik snap denk ik wat je bedoelt, maar vertragen van de verspreiding is toch al heel waardevol nu. En het beschikbaar houden van ziekenhuisbedden al helemaal. Dan moet je er wel voor zorgen dat er geen ziekenhuizen door dit soort incidenten helemaal dicht moeten.
Eens, en voor nu kan men alle gevallen of gebieden direct isoleren dmv een cirkelstrategie.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:01 schreef Jane het volgende:
Vertragen van de verspreiding is juist essentieel om later niet nog véél rigoureuzere maatregelen te moeten nemen.
Ik krijg het idee dat het sommigen hier niet aan het verstand te peuteren is. Mensen die nu al denken dat bijvoorbeeld een school 2 weken preventief sluiten een belachelijke maatregel is (ik geef maar een voorbeeld).
Echt mensen, zoveel extra capaciteit hebben onze zorginstellingen helemaal niet om de gevolgen van dit virus aan te kunnen als we niks doen. En als dat misgaat heeft ook iedereen daar last van, al denk je nu nog egoïstisch van niet.
Tja, volgens mij kan dat dus helaas wel. Volgens mij toont het geval op dat cruiseschip aan dat het virus zich wel degelijk via oppervlakten en spullen e.d. kan verspreiden. Daardoor kan het in door zo'n ziekenhuis gaan huishouden. En als er artsen en verpleegkundigen besmet raken, dan is denk ik sowieso het hek van de dam.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:58 schreef Za het volgende:
Ik bedoel een vrouw die op de afdeling longziekten ligt kan onmogelijk patiënten op compleet andere afdelingen besmetten, ook het personeel loopt niet van de ene verdieping naar een compleet andere tussen de patiënten aldaar, dus waarom zou het hele ziekenhuis dicht moeten.
Het kan wel indirect, maar is imo niet de reden dat het ziekenhuis dicht is.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:04 schreef Jane het volgende:
Tja, volgens mij kan dat dus helaas wel. Volgens mij toont het geval op dat cruiseschip aan dat het virus zich wel degelijk via oppervlakten en spullen e.d. kan verplaatsen. Daardoor kan het in door zo'n ziekenhuis gaan huishouden.
Tja, ik weet het natuurlijk ook niet. We zullen zien.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:07 schreef Za het volgende:
[..]
Het kan wel indirect, maar is imo niet de reden dat het ziekenhuis dicht is.
In dat geval is het nl onlogisch dat ontslagen patiënten gewoon naar huis mogen evenals personeel en bezoek.
Eerder vermoeden ze een patiënt zero aldaar. IMO.
Op dat schip zijn er 700 ziek geworden van 3000quote:Op maandag 2 maart 2020 02:04 schreef Jane het volgende:
-edit- Op dat schip zijn er talloze mensen ziek geworden, ver nadat ze gezond en wel in hun hut in quarantaine waren gegaan.
We zullen het nooit horen. De mevrouw is erg ziek, en dan krijg je claims.quote:Op maandag 2 maart 2020 02:09 schreef Jane het volgende:
Tja, ik weet het natuurlijk ook niet. We zullen zien.
In ieder geval niet zoveel desinformatie als bij jou. Gewoon kappen met jezelf als autoriteit voor te doen terwijl je duidelijk laat merken er geen reet van af te weten.quote:Op maandag 2 maart 2020 01:56 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Komt er ooit wat fatsoenlijks uit jouw strot?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |