Geloof ik meteen. Ik ben ook geen fan van de randstad. Echter mariniers moeten ook naar oefenlocaties en die liggen over het algemeen in Brabant en Gelderland.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:38 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nou. Ik reis persoonlijk veel liever binnen zeeland dan van a naar b in de randstad. Je bewegen binnen de steden gaat hier ook veel makkelijker.
quote:En niet alle zeeuwen wonen in Vlissingen. Ik zelf reis wekelijks naar Rotterdam, ik heb een reistijd van een uur en 10 minuten, deur tot deur (ik ga met de trein maargoed, je moet ook nog naar het station toe), waarbij het me meer tijd kost om binnen rotterdam van station naar bestemming te komen dan van huis naar het station in zeeland, terwijl de afstand veel korter is. Het is maar hoe je kijkt.
En dichtbij? Nee. Onoverkomelijk: ook niet. En ik hoef zeker niet met een pont of whatever om de provincie uit te komen. Of uberhaupt. En ik rijd voor mijn werk de hele provincie door.
quote:Op dinsdag 25 februari 2020 00:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
De VVD wil de verkiezingen in gaan als een stabiele bestuurderspartij aan wie het landsbestuur kan worden toevertrouwd.
Laat er nu net een wet zijn aangenomen die het makkelijker maakt om werknemers over te plaatsen naar een andere locatie.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 11:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als ik bij een rijksdienst zou werken en men zou ons nu willen overplaatsen, zou ik dit precedent aangrijpen om te weigeren. Want dat is wat je nu gaat krijgen. De diensten bepalen waar ze zitten en niet meer de overheid.
Als individu mag je natuurlijk altijd weigeren mee te verhuizen. Het is wel een vorm van vrijwillig ontslag, dus je hebt geen recht op een uitkering.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 11:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als ik bij een rijksdienst zou werken en men zou ons nu willen overplaatsen, zou ik dit precedent aangrijpen om te weigeren. Want dat is wat je nu gaat krijgen. De diensten bepalen waar ze zitten en niet meer de overheid.
Waar lees jij dat de mariniers weigerden? Volgens mij zijn er veel uit dienst gegaan en is dat de reden dat de verhuizing niet door gaat.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 11:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Want als een marinier ontslag neemt is dat sabotage? Vreemde gedachtengang.quote:Op donderdag 20 februari 2020 11:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Nou ja nu blijft het bij dat verschil want de sabotage heeft gewerkt.
19x sorry zeggen want Arib is er toch niet bijquote:Op woensdag 26 februari 2020 13:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Benieuwd naar met welke leugens Rutte morgen allemaal komt aanzetten.
Dat is Hans Hillen en Carla Peijsquote:Op woensdag 26 februari 2020 16:01 schreef Pleun2011 het volgende:
Degenen die de meeste verantwoordelijkheid dragen voor het debacle zijn de figuren die hebben besloten dat een kazerne in Vlissingen wel een goed idee was.
Die mariniers moeten niet zeuren en gewoon doen wat ze wordt opgedragen. En anders gaan ze lekker wat anders doen.quote:Op zondag 16 februari 2020 19:33 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja hoe zeeland is behandeld is waarschijnlijk niet heel netjes.
Echter wat is een korps mariniers zonder mariniers? Verhuizen van diensten naar “de buitengebieden” is lastiger dan 30 jaar geleden. Partners hebben ook een baan, vaak beter betaald dan de gemiddelde militair, dat is vaak nogal een praktisch probleem.
dat is het probleem ook hierquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:52 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Die mariniers moeten niet zeuren en gewoon doen wat ze wordt opgedragen. En anders gaan ze lekker wat anders doen.
Dat is dus net het probleem he...quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:52 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Die mariniers moeten niet zeuren en gewoon doen wat ze wordt opgedragen. En anders gaan ze lekker wat anders doen.
Klopt, daarnaast was dat hele "Fit for purpose" geneuzel natuurlijk een eufemisme voor een compleet uitgeklede meest goedkope kazerne... Amper schietmogelijkheden, weer lekker jaren '70 op slaapzalen, geen parkeerplekken etc. Kijk naar bv de nieuwe KHK in Utrecht, wat een fucking drama is dat. Daar kom je met je auto niet eens op want geen parkeerplaats...quote:Op dinsdag 25 februari 2020 11:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Geloof ik meteen. Ik ben ook geen fan van de randstad. Echter mariniers moeten ook naar oefenlocaties en die liggen over het algemeen in Brabant en Gelderland.
Als je dan elke keer 3 uur (heen en weer) onderweg bent is dat niet erg productief.
Ik zit dan niet in het leger maar bouw verpleeghuizen maar dat zie je bij elke bouwproject. De kosten exploderen snel door veranderende wensen maar het budget groeit niet mee. Je zou dan eigenlijk de ballen moeten hebben om de stekker er uit te trekken maar vaak gebeurd dat niet en krijg je gebouwen welke het compromis niet waardig zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, daarnaast was dat hele "Fit for purpose" geneuzel natuurlijk een eufemisme voor een compleet uitgeklede meest goedkope kazerne... Amper schietmogelijkheden, weer lekker jaren '70 op slaapzalen, geen parkeerplekken etc. Kijk naar bv de nieuwe KHK in Utrecht, wat een fucking drama is dat. Daar kom je met je auto niet eens op want geen parkeerplaats...![]()
Ik heb zelf ook verschillende verhuizingen van ehdn meegemaakt, dan worden er voordat de beslissing van verhuizen genomen is 6 legeringsgebouwen beloofd maar als de beslissing dan genomen is worden er maar 3 gebouwd vanwege geldgebrek en mag iedereen van hoog tot laag weer met teveel man op te kleine kamers gaan liggen... En dat geldt voor alles, alle beloofde faciliteiten zoals sport, eetzalen, messes, ontspanning, internet etc. komt niks van terecht en mag je je 's avonds een beetje vervelen en dan vindt de leiding, die natuurlijk om 1600 de poort uitrijdt naar moeders de vrouw die de aardappelen klaar heeft, het vreemd dat mensen gaan muiten en rottigheid gaan uithalen...
Nou zijn het bij defensie nog niet eens veranderende wensen, die blijven hetzelfde maar de infra om aan die wensen te voldoen wordt grotendeels wegbezuinigd. Want de (politieke) top vindt het allemaal wel prima omdat die daar toch geen last van hebben. Laat het plebs maar afrotten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik zit dan niet in het leger maar bouw verpleeghuizen maar dat zie je bij elke bouwproject. De kosten exploderen snel door veranderende wensen maar het budget groeit niet mee. Je zou dan eigenlijk de ballen moeten hebben om de stekker er uit te trekken maar vaak gebeurd dat niet en krijg je gebouwen welke het compromis niet waardig zijn.
Correct, er zijn bv kazernes die meer dan 100 jaar oud zijn maar nog steeds voldoen aan de huidige eisen. Er zijn natuurlijk wel verbouwingen geweest maar de basis staat nog steeds.quote:Daarom ben ik ook altijd stellig in het vasthouden aan de vastgoedvisie. Dan kost het maar meer in het begin maar zorgt er wel voor dat iedereen blij is en het gebouw na 10 jaar niet gesloopt hoeft te worden omdat het nergens aan voldoet.
Het zij zo. Dan ben je je functie niet waard.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is het probleem ook hier
als er teveel (ervaren) mariners wat anders gaan doen gaat dat ten koste van de slagkracht, grote kans dat dat terug opbouwen meer geld kost dan de eventuele vergoeding aan de gemeente Zeeland
want mariniers mogen geen ontslag nemen ofzo?quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:17 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het zij zo. Dan ben je je functie niet waard.
Dat is juist mijn punt: dan nemen ze maar ontslag.quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
want mariniers mogen geen ontslag nemen ofzo?
ja en dat doen ze dus ook en dat is het probleem hier, daarom wil het korps die verhuizing nietquote:Op woensdag 4 maart 2020 16:28 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat is juist mijn punt: dan nemen ze maar ontslag.
Jij bent gezien je sterke analytische vermogen wellicht werkzaam als manager of politicus?quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:28 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat is juist mijn punt: dan nemen ze maar ontslag.
Je kon er niet verder naast zitten. Als er iets is waar ik hekel aan heb dan zijn het wel managers en politici.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:22 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jij bent gezien je sterke analytische vermogen wellicht werkzaam als manager of politicus?
Gelukkig maar.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:57 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Je kon er niet verder naast zitten. Als er iets is waar ik hekel aan heb dan zijn het wel managers en politici.
Dit.quote:Op zondag 16 februari 2020 19:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Vanwege politiek handjeklap een kazerne verplaatsen is sowieso not done.
quote:Op zondag 16 februari 2020 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is dan ook typisch voor dit neoliberale kabinet en het gebrek aan visie. Het gooit heel makkelijk de gevolgen van een beslissing voor de voeten van mensen, maar houdt er geen rekening mee dat die mensen uiteindelijk zelf ook nog wat te kiezen hebben: Die mariniers gaan wel op de kazerne overnachten nadat ze op missie of oefening toch al lang van hun gezin gescheiden zijn geweest. En in ieder gezin moeten twee mensen werken om een huis te kunnen betalen, maar we doen alsof het alleen maar individuele werknemers zijn die wel eventjes verhuizen. Als je even de consequentie van je eigen beleid voor de mensen die het aangaat had doorgedacht was bereikbaarheid een eerst overweging geweest.
Rutte: We hadden onze twijfels eerder moeten delen met Zeeland, naam speciale adviseur morgen bekendquote:Op woensdag 26 februari 2020 13:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Benieuwd naar met welke leugens Rutte morgen allemaal komt aanzetten.
Er is hoopquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:17 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hopelijk gaan ze dat voelen bij de verkiezingen, maar dat zal wel niet.
Ze blijven nog wel de grootste.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Er is hoop
POL / vvd blijft grootste loser in peilingen
Komt geen ene zak van terecht , leuk hoor VVDquote:VLISSINGEN - In een propvolle zaal vol Zeeuwse argwaan probeerde premier Mark Rutte uit te leggen waarom Vlissingen de marinierskazerne niet krijgt.
Beloftes voor compensatie deed hij niet. Die waren immers al te vaak verbroken.
Hmmm gaan we meemakenquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ze blijven nog wel de grootste.![]()
Welkomquote:Op donderdag 5 maart 2020 23:17 schreef ootjekatootje het volgende:
Ben sinds gisteren een inwoner van Zeeland,
ik vind dat zeeland een opvang locatie voor asielzoekers moet krijgen ter compensatiequote:Op donderdag 5 maart 2020 23:17 schreef ootjekatootje het volgende:
Ben sinds gisteren een inwoner van Zeeland,
quote:Het provinciebestuur zegt verder zich ‘volstrekt niet te herkennen’ in het door Bos opgeroepen beeld dat de Staten niet goed worden geïnformeerd en dus hun controlefunctie niet kunnen uitvoeren.
Waar zijn die aantallen precies op gebaseerd? Het lijkt me meer een sterk staaltje wensdenken.quote:De drie partijen willen verder dat het Rijk een compensatie biedt die gelijk is aan de komst van 1800 mariniers (met hun gezinnen) naar Zeeland.
Duo list en bedrog vml CvdK Zeeland en CDA'er Karla Peijs en haar wederhelft bouwondernemer en Zeeuw Rinus Platschorre die nog steeds warme banden met Zeeland heeft moeten vooral niet vergeten worden...quote:Op donderdag 9 april 2020 13:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Even de cv erbij pakken van de lul die het veroorzaakt heeft:
[ afbeelding ]
Drs. J.S.J. (Hans) Hillen
minister van Defensie, van 14 oktober 2010 tot 5 november 2012
Besloot in 2012 tot overplaatsing van de marinierskazerne van Doorn naar Vlissingen
https://www.parlement.com/id/vg09llpglgpe/j_s_j_hans_hillen
Die gaan we dus:
Ter verantwoording roepen
Alle schade op verhalen
Beroepsverbod geven
royeren als lid van het CDA
Aan de schandpaal nagelen
Oh wacht het is NL![]()
![]()
Rutte: Zo mag niet je niet over die mensen praten anders krijgen we geen topmensen meer bij het rijk![]()
![]()
Dus we verklaren hem onschendbaar en stoppen hem in de algemene bestuursdienst![]()
![]()
alle provincies opheffen, Randstad provincie en de rest bij elkaarquote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:45 schreef Nielsch het volgende:
Geef gewoon Friesland aan Zeeland en klaar met dat gemiep. Heb je toch geen hele commissie voor nodig.
Dit is toch niet raar. Op het moment dat Vlissingen genoemd werd was Defensie al op zoek naar een alternatief. Niemand wilde daar heen.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 16:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
Coalitie wil opheldering Visser over zoektocht naar locatie kazerne
De regeringspartijen in de Tweede Kamer willen een ‘verhelderende’ brief ontvangen van staatssecretaris Barbara Visser (Defensie) over haar zoektocht naar een nieuwe locatie voor de marinierskazerne, die van Doorn naar Vlissingen zou gaan.
De brief, die begin komende week al wordt verwacht, komt er na een publicatie vandaag van de Volkskrant. De krant meldt dat de staatssecretaris in het diepste geheim ruim anderhalf jaar actief gezocht naar een andere locatie, in plaats van een half jaar. De marinierskazerne verhuist nu naar Nieuw-Milligen, vlakbij Apeldoorn.
Volgens Defensie trekt de Volkskrant de verkeerde conclusie en werd er inderdaad al anderhalf jaar naar een andere locatie gekeken, maar heeft Visser tijdens het Kamerdebat van februari enkel ‘een verkeerde datum’ genoemd. De VVD-bewindsvrouw stelde dat ze ‘in mei 2019’ opdracht had gegeven tot een onderzoek naar alternatieven voor de marinierskazerne; ongeveer een half jaar voor er concrete plannen lagen Maar uit haar betoog zou blijken dat ze daar mei 2018 bedoelde, zegt haar woordvoerder.
Signalen
Tijdens dat debat stelde ze dat ‘de twijfel kwam’ toen ze ‘in het voorjaar van 2018’ signalen over de onvrede hoorde over de op handen zijnde verhuizing bij het Korps Mariniers. ,,Op dat moment, in mei 2019, heb ik dus de opdracht gegeven tot een alternatief onderzoek.” Die fout had ‘destijds gecorrigeerd moeten worden’. Dat gebeurde niet.
,,Dit komt heel slordig over", vindt D66-Kamerlid Salima Belhaj. ,,Het is bovendien opnieuw een klap voor de Zeeuwen, die al veel meer te verduren hebben gehad. Daarom moet de staatssecretaris wat D66 betreft zo snel mogelijk uitleg geven.”
Dit komt heel slordig over. Het is bovendien opnieuw een klap voor de Zeeuwen, die al veel meer te verduren hebben gehad
Salima Belhaj (D66)
Ook het CDA wil zo snel mogelijk opheldering hierover. Tweede Kamerlid Martijn van Helvert: ,,De Zeeuwen voelde zich al enorm in de steek gelaten en in de kou gezet en dit maakt dat alleen maar erger. Zeer onwenselijk.”
De andere twee coalitiepartijen, VVD en ChristenUnie, willen niets zeggen tot Vissers uitlegbrief, waar de liberalen om hebben verzocht, er is.
De Volkskrant meldt ook dat Visser destijds PvdA’er Co Verdaas, oud-staatssecretaris, aanstelde als verkenner. Dat was onbekend en zal in de brief verder worden toegelicht, aldus een ingewijde. Een ander opmerkelijk en nieuw feit: minister Bijleveld (Defensie) heeft zich ook actief met de zoektocht bemoeid. Ze sprak onder meer persoonlijk met de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb over een verhuizing van de marinierskazerne naar Rotterdam.
Heel pijnlijk
Als ze daadwerkelijk de Kamer heeft voorgelogen hierover dan kan zij niet anders dan de eer aan zichzelf houden en opstappen
Gabriëlle Popken (PVV)
,,Dit is allemaal heel pijnlijk voor de coalitie, die de staatssecretaris in februari nog liet zitten ondanks een motie van afkeuring van de SGP", zegt SP’er Sadet Karabulut. ,,De feiten in deze publicatie zien er niet fraai uit. Die waren al lelijk voor de Zeeuwen, maar nu ook voor de Tweede Kamer. De staatssecretaris heeft actief gezocht naar alternatieven, dat is iets heel anders dan er wat over nadenken. Dit is geen semantiek, dit is gewoon niet eerlijk zijn.”
Het artikel onderstreept volgens SGP-Kamerlid Chris Stoffer ook ‘dat het kabinet Zeeland heeft geschoffeerd’. ,,Ook laat het nog maar eens zien dat de provincie daarvoor ruimschoots moet worden gecompenseerd”.
En PvdA’er John Kerstens laat weten: ,,De minister en staatssecretaris die mede zijn aangesteld om de cultuur bij Defensie (van zo stiekem als kan in plaats van zo transparant als mogelijk) te doorbreken, lijken zich die cultuur nu vooral zelf te hebben eigen gemaakt. En dat is heel kwalijk. Op informatie aan de Kamer moet je kunnen vertrouwen in plaats van dat je er steeds aan moet twijfelen."
Gemanipuleer zat
Volgens Gabriëlle Popken (PVV) heeft de vorige keer ternauwernood het debat overleefd. ,,De PVV is het gemanipuleer en het gemarchandeer van dit kabinet, en nu van Visser in het bijzonder, dan ook helemaal zat. Als ze daadwerkelijk de Kamer heeft voorgelogen hierover dan kan zij niet anders dan de eer aan zichzelf houden en opstappen. Een tweede debat kan ze niet overleven.”
De Kamer kan donderdag al spreken over de kwestie met de staatssecretaris, tijdens een ingepland nota-overleg.
Het kabinet besloot begin dit jaar na lang gesteggel de marinierskazerne niet te verplaatsen van het centraal gelegen Doorn naar Vlissingen, zoals het toenmalig kabinet-Rutte I in 2012 had besloten. Bij de mariniers bestond onvrede over de verhuizing naar Zeeland, dat te ver werd geacht, en zorgde ervoor dat een aantal militairen vertrok bij het korps.
Zeeland reageerde woest op het terugdraaien van het eerdere besluit, vooral omdat de commissaris van de Koning Han Polman de staatssecretaris had gevraagd of er naar andere plekken werd gekeken en Visser dat had ontkend. Later erkende zij dat ze ‘ontwijkend’ had geantwoord.
https://www.ad.nl/politie(...)ie-kazerne~aff626d1/
We zijn dus nog meer belazerd dan we al dachten![]()
Volgens mij heb ik in mijn hele leven nog nooit een capabele minister van defensie meegemaakt in Nederland. Misschien is het voor de komende regering een idee om de minister eens bij defensie zelf weg te halen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 16:44 schreef AchJa het volgende:
Wat militairen allemaal al voorspeld hadden... Maar ja, handjeklap tussen Hillen en Peis.
Misschien is het een idee om de verantwoordelijken eens te straffen en kaal te plukken in combinatie met een beroepsverbod voor de rest van hun levenquote:Op dinsdag 13 april 2021 16:48 schreef DarkwingDuck het volgende:
Volgens mij heb ik in mijn hele leven nog nooit een capabele minister van defensie meegemaakt in Nederland. Misschien is het voor de komende regering een idee om de minister eens bij defensie zelf weg te halen.
Je roept dus maar gewoon wat. Van een doofpot was hier namelijk geen sprake.quote:Op dinsdag 13 april 2021 16:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Misschien is het een idee om de verantwoordelijken eens te straffen en kaal te plukken in combinatie met een beroepsverbod voor de rest van hun leven![]()
Voorbeeldfunctie enzo
Maar dankzij de Ruttedoctrine verdwijnt alles in de doofpot
Die wordt nu gemaaktquote:Op dinsdag 13 april 2021 17:06 schreef DarkwingDuck het volgende:
Je roept dus maar gewoon wat. Van een doofpot was hier namelijk geen sprake.
Dat is ook een manier om aan die 2% NAVO norm te komenquote:Op dinsdag 13 april 2021 16:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
Rekenkamer: Teruggedraaide verhuizing marinierskazerne kostte bijna 1 miljard euro
Generaal van Uhm zou een goede zijn.quote:Op dinsdag 13 april 2021 16:48 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik in mijn hele leven nog nooit een capabele minister van defensie meegemaakt in Nederland. Misschien is het voor de komende regering een idee om de minister eens bij defensie zelf weg te halen.
We stemmen er zelf op hè! Het is niet zo dat er geen alternatieven zijn.quote:Op dinsdag 13 april 2021 17:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Die wordt nu gemaakt![]()
Of denk jij nou echt dat de verantwoordelijken hiervoor ook maar iets gaan merken van hun geblunder behalve een functie elders met meer poen
Even kijken, de mindefs die ik meegemaakt heb...quote:Op dinsdag 13 april 2021 16:48 schreef DarkwingDuck het volgende:
Hoe weet je dat hier niet naar eer en geweten over is gelogen?quote:Op dinsdag 13 april 2021 17:06 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Je roept dus maar gewoon wat. Van een doofpot was hier namelijk geen sprake.
Ze liegen nooit, ze hebben er gewoon geen actieve herinnering aanquote:Op dinsdag 13 april 2021 20:32 schreef Glazenmaker het volgende:
Hoe weet je dat hier niet naar eer en geweten over is gelogen?
Sorry voor het muziekje, maar ze liegen wel:quote:Op dinsdag 13 april 2021 20:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ze liegen nooit, ze hebben er gewoon geen actieve herinnering aan![]()
"Congressen kopen geen straaljagers!" Die daadkracht heb ik gemist bij het F-35 dossier.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:03 schreef mcmlxiv het volgende:
Wanneer de helft van de bevolking nauwelijks of geen defensie wil en de andere helft wel dan is zwalken best te verwachten. Het grappige is dat de pvda nog 1 van de beste defensie ministers met bijbehorend beleid heeft geleverd. Vredelink (f16) was goed.
Je ziet nu ook heel duidelijk dat er nu een generatie is die nog nooit wat met defensie te maken heeft gehad vanwege de opgeschorte dienstplicht... Defensie is maar vervelend, kost duur, die vuige JSF, pokke tanks, oorlog, doden, hell, verdoemenis... Nee dat moeten we allemaal niet hebben en het is ook veel te duur. Als we gewoon met bloemetjes in het haar rondjes rennen en blij kijken worden we heus wel met rust gelaten...quote:Zonder directe vijand en dreiging is defensie lastig te verkopen. De meeste mensen zijn niet zo van lange termijn of grotere verbanden.
Persoonlijk geloof ik in de combinatie sterke defensie gecombineerd met eveneens sterke ontwikkelingingssamenwerking. Besteedt daar gewoon 3% aan, 2 aan defensie, 1 aan hulp. En ook nog echt substantieel aan milieu. Migratie is een groot en groeiend probleem, migratie als gevolg van milieu problemen nog maar net begonnen. Dat gaan we niet met hekken en dwang tegenhouden, daar is veel meer voor nodig.
Die combinatie van links/rechts zie ik best bij veel mensen, maar niet echt bij een politieke partij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |