Geloof ik meteen. Ik ben ook geen fan van de randstad. Echter mariniers moeten ook naar oefenlocaties en die liggen over het algemeen in Brabant en Gelderland.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:38 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nou. Ik reis persoonlijk veel liever binnen zeeland dan van a naar b in de randstad. Je bewegen binnen de steden gaat hier ook veel makkelijker.
quote:En niet alle zeeuwen wonen in Vlissingen. Ik zelf reis wekelijks naar Rotterdam, ik heb een reistijd van een uur en 10 minuten, deur tot deur (ik ga met de trein maargoed, je moet ook nog naar het station toe), waarbij het me meer tijd kost om binnen rotterdam van station naar bestemming te komen dan van huis naar het station in zeeland, terwijl de afstand veel korter is. Het is maar hoe je kijkt.
En dichtbij? Nee. Onoverkomelijk: ook niet. En ik hoef zeker niet met een pont of whatever om de provincie uit te komen. Of uberhaupt. En ik rijd voor mijn werk de hele provincie door.
quote:Op dinsdag 25 februari 2020 00:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
De VVD wil de verkiezingen in gaan als een stabiele bestuurderspartij aan wie het landsbestuur kan worden toevertrouwd.
Laat er nu net een wet zijn aangenomen die het makkelijker maakt om werknemers over te plaatsen naar een andere locatie.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 11:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als ik bij een rijksdienst zou werken en men zou ons nu willen overplaatsen, zou ik dit precedent aangrijpen om te weigeren. Want dat is wat je nu gaat krijgen. De diensten bepalen waar ze zitten en niet meer de overheid.
Als individu mag je natuurlijk altijd weigeren mee te verhuizen. Het is wel een vorm van vrijwillig ontslag, dus je hebt geen recht op een uitkering.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 11:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als ik bij een rijksdienst zou werken en men zou ons nu willen overplaatsen, zou ik dit precedent aangrijpen om te weigeren. Want dat is wat je nu gaat krijgen. De diensten bepalen waar ze zitten en niet meer de overheid.
Waar lees jij dat de mariniers weigerden? Volgens mij zijn er veel uit dienst gegaan en is dat de reden dat de verhuizing niet door gaat.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 11:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Want als een marinier ontslag neemt is dat sabotage? Vreemde gedachtengang.quote:Op donderdag 20 februari 2020 11:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Nou ja nu blijft het bij dat verschil want de sabotage heeft gewerkt.
19x sorry zeggen want Arib is er toch niet bijquote:Op woensdag 26 februari 2020 13:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Benieuwd naar met welke leugens Rutte morgen allemaal komt aanzetten.
Dat is Hans Hillen en Carla Peijsquote:Op woensdag 26 februari 2020 16:01 schreef Pleun2011 het volgende:
Degenen die de meeste verantwoordelijkheid dragen voor het debacle zijn de figuren die hebben besloten dat een kazerne in Vlissingen wel een goed idee was.
Die mariniers moeten niet zeuren en gewoon doen wat ze wordt opgedragen. En anders gaan ze lekker wat anders doen.quote:Op zondag 16 februari 2020 19:33 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja hoe zeeland is behandeld is waarschijnlijk niet heel netjes.
Echter wat is een korps mariniers zonder mariniers? Verhuizen van diensten naar “de buitengebieden” is lastiger dan 30 jaar geleden. Partners hebben ook een baan, vaak beter betaald dan de gemiddelde militair, dat is vaak nogal een praktisch probleem.
dat is het probleem ook hierquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:52 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Die mariniers moeten niet zeuren en gewoon doen wat ze wordt opgedragen. En anders gaan ze lekker wat anders doen.
Dat is dus net het probleem he...quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:52 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Die mariniers moeten niet zeuren en gewoon doen wat ze wordt opgedragen. En anders gaan ze lekker wat anders doen.
Klopt, daarnaast was dat hele "Fit for purpose" geneuzel natuurlijk een eufemisme voor een compleet uitgeklede meest goedkope kazerne... Amper schietmogelijkheden, weer lekker jaren '70 op slaapzalen, geen parkeerplekken etc. Kijk naar bv de nieuwe KHK in Utrecht, wat een fucking drama is dat. Daar kom je met je auto niet eens op want geen parkeerplaats...quote:Op dinsdag 25 februari 2020 11:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Geloof ik meteen. Ik ben ook geen fan van de randstad. Echter mariniers moeten ook naar oefenlocaties en die liggen over het algemeen in Brabant en Gelderland.
Als je dan elke keer 3 uur (heen en weer) onderweg bent is dat niet erg productief.
Ik zit dan niet in het leger maar bouw verpleeghuizen maar dat zie je bij elke bouwproject. De kosten exploderen snel door veranderende wensen maar het budget groeit niet mee. Je zou dan eigenlijk de ballen moeten hebben om de stekker er uit te trekken maar vaak gebeurd dat niet en krijg je gebouwen welke het compromis niet waardig zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, daarnaast was dat hele "Fit for purpose" geneuzel natuurlijk een eufemisme voor een compleet uitgeklede meest goedkope kazerne... Amper schietmogelijkheden, weer lekker jaren '70 op slaapzalen, geen parkeerplekken etc. Kijk naar bv de nieuwe KHK in Utrecht, wat een fucking drama is dat. Daar kom je met je auto niet eens op want geen parkeerplaats...![]()
Ik heb zelf ook verschillende verhuizingen van ehdn meegemaakt, dan worden er voordat de beslissing van verhuizen genomen is 6 legeringsgebouwen beloofd maar als de beslissing dan genomen is worden er maar 3 gebouwd vanwege geldgebrek en mag iedereen van hoog tot laag weer met teveel man op te kleine kamers gaan liggen... En dat geldt voor alles, alle beloofde faciliteiten zoals sport, eetzalen, messes, ontspanning, internet etc. komt niks van terecht en mag je je 's avonds een beetje vervelen en dan vindt de leiding, die natuurlijk om 1600 de poort uitrijdt naar moeders de vrouw die de aardappelen klaar heeft, het vreemd dat mensen gaan muiten en rottigheid gaan uithalen...
Nou zijn het bij defensie nog niet eens veranderende wensen, die blijven hetzelfde maar de infra om aan die wensen te voldoen wordt grotendeels wegbezuinigd. Want de (politieke) top vindt het allemaal wel prima omdat die daar toch geen last van hebben. Laat het plebs maar afrotten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik zit dan niet in het leger maar bouw verpleeghuizen maar dat zie je bij elke bouwproject. De kosten exploderen snel door veranderende wensen maar het budget groeit niet mee. Je zou dan eigenlijk de ballen moeten hebben om de stekker er uit te trekken maar vaak gebeurd dat niet en krijg je gebouwen welke het compromis niet waardig zijn.
Correct, er zijn bv kazernes die meer dan 100 jaar oud zijn maar nog steeds voldoen aan de huidige eisen. Er zijn natuurlijk wel verbouwingen geweest maar de basis staat nog steeds.quote:Daarom ben ik ook altijd stellig in het vasthouden aan de vastgoedvisie. Dan kost het maar meer in het begin maar zorgt er wel voor dat iedereen blij is en het gebouw na 10 jaar niet gesloopt hoeft te worden omdat het nergens aan voldoet.
Het zij zo. Dan ben je je functie niet waard.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is het probleem ook hier
als er teveel (ervaren) mariners wat anders gaan doen gaat dat ten koste van de slagkracht, grote kans dat dat terug opbouwen meer geld kost dan de eventuele vergoeding aan de gemeente Zeeland
want mariniers mogen geen ontslag nemen ofzo?quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:17 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het zij zo. Dan ben je je functie niet waard.
Dat is juist mijn punt: dan nemen ze maar ontslag.quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
want mariniers mogen geen ontslag nemen ofzo?
ja en dat doen ze dus ook en dat is het probleem hier, daarom wil het korps die verhuizing nietquote:Op woensdag 4 maart 2020 16:28 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat is juist mijn punt: dan nemen ze maar ontslag.
Jij bent gezien je sterke analytische vermogen wellicht werkzaam als manager of politicus?quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:28 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat is juist mijn punt: dan nemen ze maar ontslag.
Je kon er niet verder naast zitten. Als er iets is waar ik hekel aan heb dan zijn het wel managers en politici.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:22 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jij bent gezien je sterke analytische vermogen wellicht werkzaam als manager of politicus?
Gelukkig maar.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:57 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Je kon er niet verder naast zitten. Als er iets is waar ik hekel aan heb dan zijn het wel managers en politici.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |