Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)baudet-ns-marokkanenquote:Een bizarre post van Thierry Baudet op Instagram en Twitter vliegt momenteel als een boemerang terug in het gezicht van de partijleider van Forum.
"Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door 4 Marokkanen in de trein", postte hij vrijdagavond als bijschrift bij een verder nogal rommelige foto uit een trein. Hij voorzag zijn tekst verder van een oproep aan 'kinderlijk naïeve Nederlanders' om op zijn partij te stemmen.
Maar nu het echte verhaal achter de foto duidelijk wordt, lijkt het erop dat Baudet een flinke uitglijder heeft gemaakt. De leider van Forum is onbereikbaar voor commentaar, maar de reacties op zijn bericht zijn niet mals.
Herkende zichzelf
Op het eerste gezicht leek er niet zo heel veel aan de hand met Baudets post. Totdat een NS-medewerker de foto toevallig onder ogen kreeg en zichzelf herkende. Hij was vermoedelijk een van die 'vier Marokkanen' die die avond inderdaad met nog drie anderen in de sprinter van Weesp naar Amsterdam twee vrouwen had 'lastiggevallen.'
Maar dat zogenaamde lastigvallen deed hij omdat hij een conducteur - in burger - was die de vrouwen vroeg naar hun kaartje.
Legitimeren
Dat bevestigt een woordvoerder van de NS. "Baudet geeft verder geen toelichting bij zijn bericht, maar als het gaat over wat er op die foto bij zijn bericht aan de hand was, dan kunnen we melden dat er drie medewerkers van de NS waren en een politieagent."
De NS-medewerkers konden zich gewoon legitimeren, maar de twee vrouwen weigerden nog steeds te geloven dat het een echte controle was. Daarom werd er een agent bijgeroepen, die al in de trein aanwezig was. Uiteindelijk lieten de vrouwen hun kaartje zien. Dat was gewoon in orde overigens.
Controle in burger
Controles in burger komen overigens vaker voor laat de NS weten. "Notoire zwartrijders zijn alert op conducteurs in uniform. Daarom voeren we ook controles in burger uit. Dat roepen we ook om zodra de deuren dicht zijn. Dat is ook dit keer gebeurd."
Baudet zelf is ondertussen niet voor commentaar bereikbaar. Ook de woordvoerder van de partij neemt de telefoon niet meer op.
Verklaring:twitter:thierrybaudet twitterde op maandag 03-02-2020 om 16:28:26Statement incident trein: https://t.co/POP2wdsFj8 reageer retweet
quote:Statement incident in de trein
Afgelopen vrijdagavond heeft zich in mijn naaste omgeving een vervelend incident voorgedaan. Twee jonge vrouwen die goede bekenden van mij zijn, vertelden me dat zij in de trein hoogst onaangenaam zijn bejegend door een groep mannen. Dit waren controleurs, maar dat was voor de vrouwen onduidelijk. De wijze waarop zij werden aangesproken was voor de vrouwen zeer intimiderend. Ze gaven mij aan dat er openlijk en meermalen wapengerei werd getoond, dat er sprake was van intimiderend verbaal en non-verbaal gedrag en dat de mannen op agressieve wijze hun ‘legitimatie’ toonden. Die legitimatie bevreemdde de vrouwen, omdat zij in vorm en stijl (lettertype) afwijkende geplastificeerde papiertjes te zien kregen. Dat gaf de vrouwen weinig vertrouwen en een onaangenaam gevoel. Toen de vrouwen dat kenbaar maakten, werd gedreigd hen ‘mee te nemen’. Van de-escalatie van de zijde van het personeel, was volgens hen geen sprake. Ook nadat zij geldige vervoersbewijzen toonden bleef de groep mannen de rest van de reis op een voor de vrouwen intimiderende manier om hen heen hangen.
De vrouwen in kwestie hebben zich zowel tijdens het restant van de treinreis, als na het uitstappen en tijdens de wandeling terug naar hun huis zeer onveilig gevoeld. Ernstig overstuur hebben ze mij over de kwestie verteld en dat heeft me geraakt. Ik heb me daar vervolgens over geuit op social media - te snel, en te stevig. Daarbij heb ik de kwestie te haastig in een bredere politieke context getrokken: de context namelijk van de gevolgen van de massale immigratie, integratieproblemen en het gebrek aan veiligheid dat vele Nederlanders daardoor dagelijks zien en ervaren. Uiteraard heb ik niemand willen beschuldigen die geen blaam treft. Dit heb ik de NS inmiddels ook laten weten.
De NOS vond het wanneer vrijdag nog totaal oninteressant?quote:Op maandag 3 februari 2020 22:28 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Niet helemaal.
Nos bijvoorbeeld vond het op vrijdag nog totaal oninteressant en pas een dag later toen TB er naast bleek te zitten - waar ik trouwens meteen al op wees dat dit een mogelijkheid was, op diezelfde vrijdag - ging Nos de bel trekken en opent zelfs het Nos-journaal ermee lees ik nu.
Valt niet op
Dat links/rechts-gedoe begint ook wel tamelijk vermoeiend te worden. Victim blaming is dus een rechtse aangelegenheid ofzo?quote:Op maandag 3 februari 2020 22:36 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik had echt nooit verwacht dat juist iemand als Baudet in Nederland op het linkse zwaard van "geloof alle slachtoffers!!" zou vallen.
Maar intenties zijn voor veel mensen helemaal niet zo zwart-wit als jij wellicht (dat gevoel krijg ik) wil stellen. Ik ken genoeg islamitische mensen die heel vriendelijk zijn en die ik absoluut niks kwaads toewens. Tegelijkertijd vind ik de Islam niet in Nederland passen en zou ik het het beste vinden als het op termijn verdwijnt of matigt.quote:Op maandag 3 februari 2020 22:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Meningen zijn per definitie niet waar of onwaar, want meningen. Maar wees verdorie eerlijk over je intenties.
We houden onszelf inderdaad massaal voor de gek. Waarom denk je dat veel mensen hun kinderen op hockey doen, waarom denk je dat veel ouders absoluut niet willen dat hun kind op de Mavo komt, laat staan een gekleurde mavo. Waarom is er volop segregatie tijdens het uitgaan. Als puntje bij paaltje komt willen we eigenlijk helemaal niks met elkaar te maken hebben. Spreek ik voor mezelf? Ik zie het zoals gezegd gewoon gebeuren.quote:Op maandag 3 februari 2020 22:22 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Zoeits heb ik ook al meermaals gesteld.
Verbeter de wereld, segregatie doe je zelf.
Niemand die een ander kan verplichten met bepaalde groepen om te gaan.
Zie ook geen Piet-Hein Donner met een bende punkers naar een festival gaan.
Ja op werk en op school moet je er acht uurtjes aardig tegen zijn.
En dan gaat de bel.
Omdat het ingaat tegen de agenda.quote:Op maandag 3 februari 2020 22:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vind als mensen niet willen horen of luisteren dat die problemen bestaan hetzelfde als je kop in het zand steken of zaken ontkennen. Net als Rob Jetten die het dan over bashen heeft en begint over zijn syrische kennis die wel succesvol is. Ik heb ook geen moeite met mensen die zich fatsoenlijk gedragen, het gaat mij met name om de groep die zich misdraagt en uit de cijfers blijkt dat een klein deel van onze gemeenschap in de meerderheid van de criminaliteit is vertegenwoordigd.
En het lijkt wel alsof je dat niet mag benoemen of dat je het daar over mag hebben. En dat snap ik dus niet
Als ik joop mag geloven wel.quote:Op maandag 3 februari 2020 22:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat links/rechts-gedoe begint ook wel tamelijk vermoeiend te worden. Victim blaming is dus een rechtse aangelegenheid ofzo?
Je maakt er een meta-discussie van. Of probeert dat iig. Mbt een irrelevant punt mbt de reden van de "ophef".quote:Op maandag 3 februari 2020 22:41 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar intenties zijn voor veel mensen helemaal niet zo zwart-wit als jij wellicht (dat gevoel krijg ik) wil stellen. Ik ken genoeg islamitische mensen die heel vriendelijk zijn en die ik absoluut niks kwaads toewens. Tegelijkertijd vind ik de Islam niet in Nederland passen en zou ik het het beste vinden als het op termijn verdwijnt of matigt.
Zelfde verhaal met de Marokkanen, zij zijn in mijn ogen niet altijd per se slachtoffer, dus ik heb wel begrip voor bepaalde acties/verhalen. Een ander zou er weer racisme in zien inderdaad.
Was niet zozeer een reactie op het voorval als wel een persoonlijke reactie, maar je hebt een punt.quote:Op maandag 3 februari 2020 22:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je maakt er een meta-discussie van. Of probeert dat iig. Mbt een irrelevant punt mbt de reden van de "ophef".
quote:PvdA'ers Samsom en Spekman niet vervolgd om Marokkanen-uitspraken
"Het klopt dat het vooral Marokkanen zijn. Deze jongens hebben een etnisch monopolie op dit soort overlast gekregen." Het was een omstreden uitspraak die PvdA'er Diederik Samsom in 2011 deed. Maar hij mocht hem ongestraft doen.
Dat vindt het gerechtshof in Amsterdam. De PVV had het hof gevraagd strafvervolging af te dwingen van Samsom en diens PvdA-collega Hans Spekman. Die had eerder een vergelijkbare uitspraak gedaan.
Groepsbelediging, vindt de PVV, en het aanzetten tot discriminatie van mensen wegens hun ras. Het Openbaar Ministerie had eerder al besloten Samsom en Spekman hier niet voor te vervolgen.
'Vernederen voor hun eigen mensen'
Partijvoorzitter Spekman zei in Vrij Nederland in 2008: "En van celstraf krijgen ze alleen maar meer status in hun groep. Je moet ze zien te raken dat ze hun status juist verliezen. De Marokkanen die niet willen deugen, moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen.''
Het hof heeft niet inhoudelijk gekeken naar de eis van de klagers. Want de PVV'ers zijn geen belanghebbenden, vinden de rechters. De PVV-klagers vinden het oneerlijk dat hun voorman Geert Wilders wel wordt vervolgd voor zijn 'minder Marokkanen'-uitspraak, terwijl Samsom en Spekman voor hun uitlatingen niet voor de rechter hoeven te komen.
'Waanzin ten top'
'De waanzin ten top' en 'onrechtvaardig', zegt Wilders zelf. "Politici van de coalitie worden beschermd en een oppositieleider gepakt. Het bewijst het politieke karakter van mijn flutproces. De mannen die zeggen dat Marokkanen vernederd moeten worden en een etnisch monopolie op overlast hebben, worden niet vervolgd, en degene die vraagt of men meer of minder Marokkanen wil, wordt wel vervolgd."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)arokkanen-uitspraken
quote:
Relevantie?quote:
Nou, ok, mss was het zaterdagquote:Op maandag 3 februari 2020 22:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
De NOS vond het wanneer vrijdag nog totaal oninteressant?
Die tweet is in de nacht van vrijdag op zaterdag pas viraal gegaan.... is sowieso pas vrijdagavond laat gepost.
Als de NOS er vrijdag in het late journaal al aandacht aan had besteed dan was je ook verontwaardigd geweest en had je ze ervan beschuldig dit nieuws zelf groot te hebben gemaakt.
Vinden dat de islam niet in Nederland past of dat het een vervelende religie is of alles van die strekking is dan ook geen discriminatie. Vinden dat allochtone criminelen uitgezet moeten worden ook niet. Vinden dat Nederland de grenzen moet sluiten voor alles wat immigreert óók niet. Of ik het ermee eens ben is een tweede, maar dat zijn allemaal gewoon ideeën waar je voor of tegen kan zijn - en die in principe gaan om de inhoud.quote:Op maandag 3 februari 2020 22:41 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar intenties zijn voor veel mensen helemaal niet zo zwart-wit als jij wellicht (dat gevoel krijg ik) wil stellen. Ik ken genoeg islamitische mensen die heel vriendelijk zijn en die ik absoluut niks kwaads toewens. Tegelijkertijd vind ik de Islam niet in Nederland passen en zou ik het het beste vinden als het op termijn verdwijnt of matigt.
Zelfde verhaal met de Marokkanen, zij zijn in mijn ogen niet altijd per se slachtoffer, dus ik heb wel begrip voor bepaalde acties/verhalen. Een ander zou er weer racisme in zien inderdaad.
Ach laten we eerlijk zijn, waren dit jonge moslima's en de conducteurs blanke mannen dan ging de media en politiek nog extremer los als Thierry. Om net zoals al die andere gevallen van zogenaamd "racisme" er geen woord meer over te reppen zodra bleek dat het geval gelogen was. Ik kan nog wat verhalen uit mijn hoofd verzinnen, die donkere jongen met bloedlip die niet geslagen was maar gevallen van zijn fiets, die moslima in de bus van Rotterdam die aangevallen zou zijn, die moslima op de fiets wat door blanke jongeren zou zijn aangevallen. En zo zullen er nog velen zijn met 0 excuses achteraf en ook een heel stuk minder ophef nadat het niet bleek te kloppen.quote:Op maandag 3 februari 2020 22:36 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik had echt nooit verwacht dat juist iemand als Baudet in Nederland op het linkse zwaard van "geloof alle slachtoffers!!" zou vallen.
Het hele epistelquote:Nasrdin Dchar: 'Beste Baudet, waar ligt voor jou het gevaar?'
De uitspraken van Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet over 'vier Marokkanen' die twee vriendinnen van hem 'ongestraft' lastig vielen in een trein, denderen na. Ook in Rotterdam. Acteur en Rotterdammer Nasrdin Dchar reageert maandag via sociale media. "Hoi @thierry_baudet", schrijft hij. "Deze brief is voor jou." Baudet trekt zijn woorden maandag gedeeltelijk in.
Dchar valt direct met de deur in huis met zijn brief aan 'Beste Baudet'. "Gisteren viel je weer even heel erg door de mand."
De Rotterdamse acteur reageert via Instagram op een post van de FvD-leider twee dagen eerder. Baudet schreef vrijdag: "Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door 4 Marokkanen in de trein. Aangifte doen is natuurlijk zinloos."
Vervolgens roept de politicus de 'kinderlijk naïeve Nederlanders' op om toch eindelijk eens voor verandering te stemmen. "Red dit land!" De goede verstaander mag raden wie voor die verandering kan zorgen.
NS spreekt versie Baudet tegen
De uitspraken van Baudet leiden tot een golf van verontwaardiging. Al snel wordt de versie van de Forum-leider over het incident tegengesproken, ook door de NS. "Een collega van ons herkende zichzelf op de foto. Daaruit hebben wij kunnen afleiden waar en wanneer dit was. Het ging hier om een controle door medewerkers in burger. Dat doen wij vaker."
Tot maandagochtend had Baudet niet gereageerd op de kritiek. Dchar die in Nederland geboren is uit Marokkaanse ouders gaat in zijn open brief uitgebreid in op de uitspraken. Hij noemt de FvD-leider een "politicus die een kwaadaardige, leugenachtige tweet verspreidt" die over de rug van minderheden politiek bedrijft.
Dchar prijst zijn land Nederland, een land vol verschillende kleuren en geuren: "Ik vind het meest kwalijke dat hij afgeeft op de Nederlanders, op de samenleving. Hoeveel procent stemt er nu eigenlijk op hem?! Dus uiteindelijk zegt hij dat 95% van de Nederlanders kinderlijk naïef is. Dat is een soort grootheidswaanzin. Daar moest ik even op reageren."
Baudet trekt woorden deels in
Het antwoord van Baudet komt maandag aan het einde van de dag. Op Facebook verdedigt hij zijn versie van de treincontrole.
Zijn vriendinnen zouden zich geïntimideerd hebben gevoeld door de treincontroleurs. Verder heeft hij overhaast gehandeld.
"Daarbij heb ik de kwestie te haastig in een bredere politieke context getrokken: de context namelijk van de gevolgen van de massale immigratie, integratieproblemen en het gebrek aan veiligheid dat vele Nederlanders daardoor dagelijks zien en ervaren."
De politie heeft aan RTL Nieuws laten weten dat ze een onderzoek instelt naar de uitspraken van Thierry Baudet.
De relevantie is het probleem wat Baudet wil aankaarten.quote:Op maandag 3 februari 2020 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Relevantie?
En zélfs de PvdA benoemt het probleem. Járen geleden al
Ik ben het grotendeels met je eens inderdaad. Mijn enige punt is, in hoeverre mag je negatieve kenmerken van een groep meewegen in de eerste interactie met die betreffende groep. Mijn inziens wel enigszins, maar ik snap dat mensen zeggen dat je dat idealiter helemaal niet moet doen. En ik snap dat wel degelijk omdat die groep ook bestaat uit individuen. Echter snap ik ook dat het voor velen lastig blijft en dat de praktijk soms anders uitwijst.quote:Op maandag 3 februari 2020 22:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vinden dat de islam niet in Nederland past of dat het een vervelende religie is of alles van die strekking is dan ook geen discriminatie. Vinden dat allochtone criminelen uitgezet moeten worden ook niet. Vinde dat Nederland de grenzen moet sluiten voor alles wat immigreert óók niet. Of ik het ermee eens ben is een tweede, maar dat zijn allemaal gewoon ideeën waar je voor of tegen kan zijn - en die in principe gaan om de inhoud.
Het wordt discriminatie - en dus een probleem - als je personen kwalificaties gaat toedichten omdat ze tot een bepaalde groep behoren. Iemand die Marokkaan is benoemen als gevaarlijk omdat het een Marokkaan is en Marokkanen nou eenmaal hoog scoren in misdaadstatistieken is dus discriminatie. De onschuldige Marokkaan kan er namelijk 1. niks aan doen dat ie Marokkaan is, en 2. al helemaal niet dat allerlei andere Marokkanen winkels lopen te beroven en korte rokjes lopen na te sissen.
En dat laatste is wat Baudet deed in zijn oorspronkelijke tweet. Even los van het waarheidsgehalte van het verhaal - hij dicht allerlei problemen toe aan willekeurige Marokkanen en dan ga je dus over de schreef. Een flink deel van zijn achterban krijgt er echter een vrij harde plasser van, dus ik sluit niet uit dat dit hem nog een bult juichende achterban oplevert ook. Vandaar mijn oproep om maar gewoon open te zijn over je intenties, ook als die ronduit discriminatoir zijn.
Ach komop. Hier zijn vier mensen die hun werk doen. De enige reden dat Baudet over ze loopt te janken is omdat het Marokkanen zijn. Dus puur vanwege hun afkomst, die hier volkomen irrelevant is. Dat is zo ongeveer de definitie van discriminatie.quote:Op maandag 3 februari 2020 22:51 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
De relevantie is het probleem wat Baudet wil aankaarten.
Dat wordt niet al decennia aangekaart en benoemd wou je zeggen? Je geeft zelf nota bene voorbeelden ervan..quote:Op maandag 3 februari 2020 22:51 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
De relevantie is het probleem wat Baudet wil aankaarten.
quote:Op maandag 3 februari 2020 22:53 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik ben het grotendeels met je eens inderdaad. Mijn enige punt is, in hoeverre mag je negatieve kenmerken van een groep meewegen in de eerste interactie met die betreffende groep. Mijn inziens wel enigszins, maar ik snap dat mensen zeggen dat je dat idealiter helemaal niet moet doen. En ik snap dat wel degelijk omdat die groep ook bestaat uit individuen. Echter snap ik ook dat het voor velen lastig blijft en dat de praktijk soms anders uitwijst.
Let's just agree to disagree for now then
Waarom zou Baudet dat dan niet mogen?quote:Op maandag 3 februari 2020 22:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat wordt niet al decennia aangekaart en benoemd wou je zeggen? Je geeft zelf nota bene voorbeelden ervan..
De NOS heeft er dus pas een item van gemaakt toen de NS bevestigd had dat Baudet gewoon een potje had zitten liegen.quote:Op maandag 3 februari 2020 22:48 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Nou, ok, mss was het zaterdag
hier is de tijdlijn
10:22 p.m. · 31 jan. 2020
NWS / Forum voor Democratie heeft de meeste leden #2
Eerste Nos - 2 feb
NOS NIEUWS o POLITIEK o GISTEREN, 18:04
https://nos.nl/artikel/23(...)n-kaartcontrole.html
Twitter was 22.29 op vrijdagavond, de NOS heeft het dus ruim 36 uur laten liggen voor ze er wat mee deden, en deden er pas wat mee toen de NS bevestigd had dat het gelul in de ruimte was.twitter:thierrybaudet twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 22:29:56Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door 4 Marokkanen in de trein. Aangifte doen natuurlijk volstrekt zinloos. Oh lieve, kinderlijk naïeve Nederlanders! Stem nou toch eindelijk voor verandering. Breek los uit politiek correct gelul! Red dit land! #FVD reageer retweet
Aldus het probleem wordt niet benoemd door de restquote:
Hoe erg kan je je eigen kromheid omdraaienquote:Op maandag 3 februari 2020 22:57 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Waarom zou Baudet dat dan niet mogen?
Het zou ook stom zijn om een beeldscherm te filmen als je ook gewoon een screenshot kan maken? Ik snap het niet?quote:Op maandag 3 februari 2020 22:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoe erg kan je je eigen kromheid omdraaien![]()
Dit is echt niet meer te filmen hoor
Ja, hij mag het aankaarten, maar dat is niet wat hij deed hè?quote:Op maandag 3 februari 2020 22:57 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij dat niet mag dan?quote:Op maandag 3 februari 2020 22:57 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Hij heeft wel weer mooi aangekaart dat er een mocro probleem is. Dat klopt dan weer wel.quote:Op maandag 3 februari 2020 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En het gaat om zijn tweet. Die niet klopte. In de verste verten niet.
Dit is TB's oorspronkelijke tweet :quote:Op maandag 3 februari 2020 22:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vinden dat de islam niet in Nederland past of dat het een vervelende religie is of alles van die strekking is dan ook geen discriminatie. Vinden dat allochtone criminelen uitgezet moeten worden ook niet. Vinden dat Nederland de grenzen moet sluiten voor alles wat immigreert óók niet. Of ik het ermee eens ben is een tweede, maar dat zijn allemaal gewoon ideeën waar je voor of tegen kan zijn - en die in principe gaan om de inhoud.
Het wordt discriminatie - en dus een probleem - als je personen kwalificaties gaat toedichten omdat ze tot een bepaalde groep behoren. Iemand die Marokkaan is benoemen als gevaarlijk omdat het een Marokkaan is en Marokkanen nou eenmaal hoog scoren in misdaadstatistieken is dus discriminatie. De onschuldige Marokkaan kan er namelijk 1. niks aan doen dat ie Marokkaan is, en 2. al helemaal niet dat allerlei andere Marokkanen winkels lopen te beroven en korte rokjes lopen na te sissen.
En dat laatste is wat Baudet deed in zijn oorspronkelijke tweet. Even los van het waarheidsgehalte van het verhaal - hij dicht allerlei problemen toe aan willekeurige Marokkanen en dan ga je dus over de schreef. Een flink deel van zijn achterban krijgt er echter een vrij harde plasser van, dus ik sluit niet uit dat dit hem nog een bult juichende achterban oplevert ook. Vandaar mijn oproep om maar gewoon open te zijn over je intenties, ook als die ronduit discriminatoir zijn.
quote:Op maandag 3 februari 2020 23:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hij heeft wel weer mooi aangekaart dat er een mocro probleem is. Dat klopt dan weer wel.
^^quote:Op maandag 3 februari 2020 23:02 schreef luxerobots het volgende:
Fout toegegeven?
Baudet zegt dat hij te snel geoordeeld heeft, maar dat hij wel gelijk heeft met het bredere kader van de falende multiculturele samenleving.
Een slimme tekst, en waarschijnlijk heeft huisadvocaat Theo daarbij geholpen, het scherpe randje is eraf, maar hij geeft zijn ongelijk niet toe.
quote:Op maandag 3 februari 2020 23:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hij heeft wel weer mooi aangekaart dat er een mocro probleem is. Dat klopt dan weer wel.
quote:
Met het verzinnen van een situatie waarbij in werkelijkheid ook nog eens sprake was van een controle door een vervoerder kaart je geen probleem aan, daarmee bagatelliseer je het probleem juist, met je leugens.quote:Op maandag 3 februari 2020 23:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die jip en janneke taal in die post zijn wel extreem cringe.quote:Op maandag 3 februari 2020 22:49 schreef Eendenkooi het volgende:
Deze Arie vertelt ons allemaal wel even hoe het zit.
[..]
Het hele epistel
Ik heb nog nooit zo'n zwak verweer gezien. Een beetje snuggere linkse gast was hier mee aan de haal gegaan maar dit maakt weinig indruk.
Ik ben ook OOIT aangesproken door conducteurs in burger. Ik geloofde eerst niet dat het conducteurs waren, totdat er ineens een politieagent tevoorschijn kwam. Is al wel lang geleden overigens.quote:Op maandag 3 februari 2020 23:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met het verzinnen van een situatie waarbij in werkelijk ook nog eens sprake was van een controle door een vervoerder kaart je geen probleem aan, daarmee bagatelliseer je het probleem juist, met je leugens.
Echt mega herkenbaar dit, en omdat wij het eerst niet geloofden voordat er iets getoond werd moesten wij opeens maar 'niet zo bijdehand doen' en 'oppassen'.quote:Op maandag 3 februari 2020 23:09 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik ben ook OOIT aangesproken door conducteurs in burger. Ik geloofde eerst niet dat het conducteurs waren, totdat er ineens een politieagent tevoorschijn kwam. Is al wel lang geleden overigens.
Ik heb mijn zegje op politiek gebied wel gedaan hier, dus vandaar geen commentaar daarop, maar de NS is echt niet gevrijwaard van asocialen helaas.quote:Op maandag 3 februari 2020 23:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dit idd. Links zoekt weer een stokje om mee te slaan of een kogel zoals bij Fortuyn die mongolen.
WTF?!quote:Op maandag 3 februari 2020 23:04 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Dit is TB's oorspronkelijke tweet :
Baudet :
Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door vier marokkanen in een trein.
Aangifte doen natuurlijk volstrekt zinloos. Oh lieve, kinderlijk naïeve Nederlanders!
Stem nou toch eindelijk voor verandering. Breek los van politiek correct gelul!
Red dit land!
Hooguit kan er tussen de regels doorgelezen worden maar er staat toch echt Vier marokkanen en niet DE marokkanen.
Vind dit een verkeerde insteek.quote:Op maandag 3 februari 2020 22:46 schreef Nikonlover het volgende:
De PVV had het hof gevraagd strafvervolging af te dwingen van Samsom en diens PvdA-collega Hans Spekman. Die had eerder een vergelijkbare uitspraak gedaan.
Ik vond het meteen al een vreemde tweet.quote:Op maandag 3 februari 2020 23:04 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Baudet :
Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door vier marokkanen in een trein.
Aangifte doen natuurlijk volstrekt zinloos. Oh lieve, kinderlijk naïeve Nederlanders!
Red dit land!
Hooguit kan er tussen de regels doorgelezen worden maar er staat toch echt Vier marokkanen en niet DE marokkanen.
Als ik overvallen word door 9 Marokkanen op een rij.. denk jij dat ik dan die 10de marokkaan het voordeel van de twijfel gun?quote:Op maandag 3 februari 2020 22:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vinden dat de islam niet in Nederland past of dat het een vervelende religie is of alles van die strekking is dan ook geen discriminatie. Vinden dat allochtone criminelen uitgezet moeten worden ook niet. Vinden dat Nederland de grenzen moet sluiten voor alles wat immigreert óók niet. Of ik het ermee eens ben is een tweede, maar dat zijn allemaal gewoon ideeën waar je voor of tegen kan zijn - en die in principe gaan om de inhoud.
Je bedoelt die vier NS-medewerkers?quote:Op maandag 3 februari 2020 23:04 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Baudet :
Red dit land!
En dat betekent dus ...quote:Op maandag 3 februari 2020 22:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
De NOS heeft er dus pas een item van gemaakt toen de NS bevestigd had dat Baudet gewoon een potje had zitten liegen.
Zondagavond pas ja.... zondag.Twitter was 22.29 op vrijdagavond, de NOS heeft het dus ruim 36 uur laten liggen voor ze er wat mee deden, en deden er pas wat mee toen de NS bevestigd had dat het gelul in de ruimte was.twitter:thierrybaudet twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 22:29:56Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door 4 Marokkanen in de trein. Aangifte doen natuurlijk volstrekt zinloos. Oh lieve, kinderlijk naïeve Nederlanders! Stem nou toch eindelijk voor verandering. Breek los uit politiek correct gelul! Red dit land! #FVD reageer retweet
Ja? De dierbare vriendinnen waren al vele malen eerder lastiggevallen door Marokkanen in de trein?quote:Op maandag 3 februari 2020 23:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als ik overvallen word door 9 Marokkanen op een rij.. denk jij dat ik dan die 10de marokkaan het voordeel van de twijfel gun?
Jij bent een mooi voorbeeld van het hebben van een goed hart, maar zo naïef als t maar kan.
Jammer dat de goede moeten lijden vanwege de acties van een zeer groot deel van dezelfde “minderheid”.
Het is niet anders en is overduidelijk niet op te lossen met mooie idealen.
Gaat om het beeld wat er nou eenmaal is wat betreft Marokkanen, dat is niet iets wat zomaar uit de lucht is komen vallen.quote:Op maandag 3 februari 2020 23:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja? De dierbare vriendinnen waren al vele malen eerder lastiggevallen door Marokkanen in de trein?
Of verzin je dat gemakshalve ook zelf maar even?
Ja, want laten we ook van elke tweet van een politicus een nieuwsbericht maken....quote:Op maandag 3 februari 2020 23:23 schreef TomLuny het volgende:
[..]
En dat betekent dus ...
Als baudet gelijk had gehad was het onder het tapijtje gegaan en niet vermeld geworden geweest en nu het niet helemaal klopt duikt Nos er als een bloedruikende haai erbovenop.
Ik vind dat niet erg consequent, niet erg objectief.
Want hoe vaak zijn nu gevallen die wel kloppen wel onder het tapijt gegaan ?
Het gaat niet om het beeld, hij heeft hier iets lopen framen.quote:Op maandag 3 februari 2020 23:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Gaat om het beeld wat er nou eenmaal is wat betreft Marokkanen, dat is niet iets wat zomaar uit de lucht is komen vallen.
Of die meiden al wat eerder hebben meegemaakt doet er niet toe, gaat om het geheel.
Of men valt hem zo hard aan om een fout, omdat men weet dat over het algemeen er ook een probleem is wat betreft Marokkanen maar dat mag absoluut niet gezegd worden.quote:Op maandag 3 februari 2020 23:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gaat niet om het beeld, hij heeft hier iets lopen framen.
En ja, dat valt dus wel uit de lucht als je van een controle door medewerkers van het vervoersbedrijf zo'n bullshit tweet maakt.
Dan verzin je gewoon iets dat niet gebeurd is, om iets groter te maken dan het is.
Nou, dat is wel zo maar jij laat je kind ook niet met een pit-bull spelen terwijl er mss 9 van de 10 of zelfs 95 van de 100 niet gaan bijten.quote:Op maandag 3 februari 2020 22:48 schreef Janneke141 het volgende:
Mag inderdaad niet gezegd worden. Door niemand. Is pas decennia een politiek itemquote:Op maandag 3 februari 2020 23:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Of men valt hem zo hard aan om een fout, omdat men weet dat over het algemeen er ook een probleem is wat betreft Marokkanen maar dat mag absoluut niet gezegd worden.
In dit geval was er niets aan de hand, de volgende 9 keer zal het best een ander verhaal kunnen zijn gezien de statistieken.
Ga je nou serieus beweren dat je in de media niet kapot word gemaakt als je het benoemd? Tenminste als je aan de verkeerde kant staat volgens diezelfde media natuurlijk.quote:Op maandag 3 februari 2020 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mag inderdaad niet gezegd worden. Door niemand. Is pas decennia een politiek item
Beweer je nou serieus dst racisme, discriminatie, framing en fake news geen probleem zijn?quote:Op maandag 3 februari 2020 23:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ga je nou serieus beweren dat je in de media niet kapot word gemaakt als je het benoemd? Tenminste als je aan de verkeerde kant staat volgens diezelfde media natuurlijk.
Of of forums als je er over begint?
Of Twitter of Facebook etc.
Alles is discriminatie.![]()
Zo’n fout of “framing” wat baudet zogenaamd deed, expres natuurlijk, komt dan uiteraard ook helemaal niet voort uit dat perspectief wat heerst in Nederland onder blijkbaar veel mensen en andere politici, tot jaren terug al volgens jouw eigen zeggen.
Dat was dus ook mijn kritiekquote:Op maandag 3 februari 2020 23:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vond het meteen al een vreemde tweet.
- Hoe herken je Marokkanen aan hun uiterlijk? Het kunnnen ook andere Noord-Afrikanen zijn, Arabieren, Turken of een andere groep. Zelfs sommige Nederlanders zien er 'Marokkaans' uit.
- Hoezo is aangifte doen zinloos? In veel treinen hangen camera's, daar kun je vaak echt wel wat mee.
- En red dit land? Gaan we ten onder? En hoe gaat Baudet ons dan redden?
Nee want er speelt een groot probleem door het gedrag van bepaalde minderheden in dit land.quote:Op maandag 3 februari 2020 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Beweer je nou serieus dst racisme, discriminatie, framing en fake news geen probleem zijn?
klopt... het probleem is dat bepaalde minderheden de problemen met andere minderheden erger maken dan het is ... dat deed Baudet dus.quote:Op maandag 3 februari 2020 23:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee want er speelt een groot probleem door het gedrag van bepaalde minderheden in dit land.
Ik schreef ca. 800 posts geleden al dat ik zelf eens door zo'n nafri ben benaderd om een vervoersbewijs te tonen en dat het op mij overkwam alsof die gast uit de Gitmo was ontsnapt.quote:Op maandag 3 februari 2020 23:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bedoelt die vier NS-medewerkers?
En dat wist hij op dat moment, dat het niet om zomaar "Marokkanen" ging maar om mensen die gewoon hun werk deden.
En dan maak jij hiervan dat het niet om Marokkanen in het algemeen gaat maar om die vier specifieke Marokkanen in die trein, en dat vind je dan minder erg?
En dan kan het niet gewoon een lul zijn in plaats van dat Marokkanen het probleem zijn? Ben je Marokkaans?quote:Op maandag 3 februari 2020 23:46 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ik schreef ca. 800 posts geleden al dat ik zelf eens door zo'n nafri ben benaderd om een vervoersbewijs te tonen en dat het op mij overkwam alsof die gast uit de Gitmo was ontsnapt.
Laatste keer in de trein nog eens een heel onaangename ervaring gehad met een NS-controleur die overigens autochtoon was en sindsdien ga ik liever liften.
Kortom, dat iemand een baan uitoefent betekent niet automatisch dat het geen hufters kunnen zijn. En vaak zijn dit nog eens van die positief discriminerende melkert-baantjes ook nog.
Als peuter heb ik mijn oma's moeder nog gezien en die is ergens in 1880 geboren zo heb ik geschat.quote:Op maandag 3 februari 2020 23:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dan kan het niet gewoon een lul zijn in plaats van dat Marokkanen het probleem zijn? Ben je Marokkaans?
Ik vind de posts van Nasrdin altijd wel goed en sprekend.quote:Op maandag 3 februari 2020 22:49 schreef Eendenkooi het volgende:
Deze Arie vertelt ons allemaal wel even hoe het zit.
[..]
Het hele epistel
Ik heb nog nooit zo'n zwak verweer gezien. Een beetje snuggere linkse gast was hier mee aan de haal gegaan maar dit maakt weinig indruk.
Lijkt mij heel onprettig om als vrouw altijd op je hoede te moeten zijn. Niet meer de straat op te durven omdat er rovende en verkrachtende bendes zijn.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 01:16 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik vind de posts van Nasrdin altijd wel goed en sprekend.
Hier zie je wat het met mensen doet als zij hun leven lang worden beoordeeld op hun afkomst i.p.v. op hun daden en persoonlijkheid. Afkomst doet ertoe, niet het wel/niet harde werk wat zij verrichten of hoe goed/slecht zij zijn voor de medemens. Een voorbeeld van hoe destructief generaliseren is.
Deze man voelt zich Nederlander, Rotterdammer en ook Marokkaan. Hij is trots op al deze roots, maar dat mag niet in dit land volgens een bepaalde groep. Hij moet perse kiezen tussen 2 culturen.
En zelfs al zou hij volledig voor NL kiezen en alle Marokkaanse dingen uit zijn leven bannen, dan nog ziet een bepaalde groep hem louter en alleen als Marokkaan en niet als Nederlander.
Lijkt mij heel onprettig om altijd maar tegen die generalisatie te moeten vechten.
twitter:NS_online twitterde op maandag 03-02-2020 om 16:50:07@Jaimyvdlaan Onze controleurs hebben geen wapengerei. Daartoe zijn ze niet bevoegd. Ze zijn namelijk bijzonder opsporingsambtenaar. Er is later wel een agent in burger bij gehaald. Agenten zijn wel bevoegd een wapen te dragen. Helaas kunnen we er verder inhoudelijk geen uitspraken over 1/2 reageer retweet
Doet het er toe? Benoem de olifant in de kamer.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 01:26 schreef Bluesdude het volgende:
Baudet schreef dat de controleurs intimideerden met wapengereitwitter:NS_online twitterde op maandag 03-02-2020 om 16:50:07@:Jaimyvdlaan Onze controleurs hebben geen wapengerei. Daartoe zijn ze niet bevoegd. Ze zijn namelijk bijzonder opsporingsambtenaar. Er is later wel een agent in burger bij gehaald. Agenten zijn wel bevoegd een wapen te dragen. Helaas kunnen we er verder inhoudelijk geen uitspraken over 1/2 reageer retweet
Ik ben een vrouw, woonachtig in de Randstad en ik voel mij veilig in NL.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 01:21 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Lijkt mij heel onprettig om als vrouw altijd op je hoede te moeten zijn. Niet meer de straat op te durven omdat er rovende en verkrachtende bendes zijn.
Baudet beweert dat de conrtoleurs wapengerei hadden en de dames intimideerden daarmee.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 01:29 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Doet het er toe? Benoem de olifant in de kamer.
Yeah rightquote:Op dinsdag 4 februari 2020 01:30 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw, woonachtig in de Randstad en ik voel mij veilig in NL.
Ik durf alleen over straat, ook in het donker.
Op mijn hoede ben ik altijd, maar dat zijn wij vrouwen sowieso wel meer.
Er kan altijd wat gebeuren, maar ik loop niet met angst buiten voor rovende of verkrachtende bendes.
Tuurlijk word ik als vrouw wel lastiggevallen en nageroepen, dat wordt echter door zowel allochtonen als autochtonen gedaan.
Heb twee keer meegemaakt dat er was ingebroken. Beide keren autochtoon, 1 keer zelfs een bekende.
Verder ben ik 1 keer beroofd en dat was door een vrouw
Dat gaan we zien komende tijd toch?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 01:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Baudet beweert dat de conrtoleurs wapengerei hadden en de dames intimideerden daarmee.
NS zegt dat er geen wapengerei was.
Wat is de waarheid ?
Dat zou mooi zijn ....quote:Op dinsdag 4 februari 2020 01:35 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dat gaan we zien komende tijd toch?
Yep, allemaal vragen en ik wil daar zeker antwoord opquote:Op dinsdag 4 februari 2020 01:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn ....
Maar dan moet Baudet wel uitleggen wat hij van de dames hoorde welk wapengerei er was.
Doet hij dat ?
Of de dames zelf moeten naar voren stappen en hun verhaal vertellen, inclusief wapengerei, hoeveel controleurs er waren en hoe wisten ze dat het alle 4 marokkanen waren?
Hmm, ik geef jou een normaal en werkelijk antwoord (op overigens een zeer kinderachtige post van jou) en je reageert met "yeah right".quote:
Huh in het kwadraatquote:Op dinsdag 4 februari 2020 01:41 schreef FYazz het volgende:
[..]
Hmm, ik geef jou een normaal en werkelijk antwoord (op overigens een zeer kinderachtige post van jou) en je reageert met "yeah right".
Als je niets wil geloven van een ander, wat doe je dan op een forum? Zit je hier dan alleen om de boel te verzieken en TR's te verzamelen?
Sowieso begrijp ik het niet. Als jij werkelijk zoveel angst hebt en je hoort van een ander een veel minder enge ervaring, waarom dan zo paniekerig blijven i.p.v. opgelucht zijn dat het ook anders kan?
Leg het uit dan i.p.v. weer een nietszeggende reactie te plaatsen.quote:
Nee, want blijkbaar zijn de aanhangers van Baudet van mening dat dit incidentje geen woorden waard is, dus waarom zouden ze dan bij een linkse politicus wel reageren.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 01:45 schreef Red_85 het volgende:
Ik zit nu al met smart te wachten op een uitglijder van iemand uit 'links'. Dit topic gaat een goudmijn worden.
Relax, mens. Ik ben al een tijdje uit de schoolbanken, dus krijg geen beroerte ofzoquote:Op dinsdag 4 februari 2020 01:45 schreef FYazz het volgende:
[..]
Leg het uit dan i.p.v. weer een nietszeggende reactie te plaatsen.
Wat bedoelde je met yeah right en wat was het doel dan van deze post van je?
quote:Op dinsdag 4 februari 2020 01:45 schreef Red_85 het volgende:
Ik zit nu al met smart te wachten op een uitglijder van iemand uit 'links'. Dit topic gaat een goudmijn worden.
quote:Op dinsdag 4 februari 2020 01:54 schreef FYazz het volgende:
[..]en dan met zo'n gedachtegang en wens anderen beschuldigen het probleem te zijn in dit land.
Dit is precies het probleem hier op FOK! alsook in de samenleving. Een deel van de mensen wil enkel de ander zien vallen en kapot zien gaan i.p.v. dat ze met de ander willen samenwerken naar een beter resultaat. Het gaat alleen maar om wij-tegen-hen. Of 'hen' inhoudelijk goede punten heeft maakt niet uit, de haat is groter dus we willen ze op hun bek zien gaan en verheugen ons daar nu al op.
Gaat nergens over en is vooral destructief.
Dit is een verkapte manier van je om te zeggen dat je wat onwetend bent en dat wat je hierover zegt eigenlijk nergens over gaat?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 01:48 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Relax, mens. Ik ben al een tijdje uit de schoolbanken, dus krijg geen beroerte ofzo
Een hoop aannamesquote:Op dinsdag 4 februari 2020 01:58 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dit is een verkapte manier van je om te zeggen dat je wat onwetend bent en dat wat je hierover zegt eigenlijk nergens over gaat?
40% komt in aanraking met de politie, dus het is doodnormaal als we de overige 60% ook behandelen alsof ze crimineel zijn.quote:Op maandag 3 februari 2020 23:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee want er speelt een groot probleem door het gedrag van bepaalde minderheden in dit land.
Dat er dan fouten worden gemaakt qua conclusie trekken, is een logisch gevolg.
Heeft dan ook weinig te maken met wat je opnoemt, maar met de problematiek en het niet aan willen pakken er van omdat je afgebrand word als je toevallig ook nog eens al tegen massaimmigratie bent.
Tja, je hebt inmiddels 5 kansen gehad om het goed toe te lichten, maar je blijft met ontwijkende oneliners komenquote:
40% is echt bizar hoog en zeker wel indicatief van een cultureel probleem wat dieper gaat dan alleen die 40% die toevallig zich schuldig maakt. Zoals het normaliseren van crimineel gedrag of het doodzwijgen. Zulke problemen hebben wortels in de gemeenschap waar deze mensen zich begeven.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 02:02 schreef probeer het volgende:
[..]
40% komt in aanraking met de politie, dus het is doodnormaal als we de overige 60% ook behandelen alsof ze crimineel zijn.
Hmm, je hebt wel een punt, maar ik vind het ook een lastige.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 02:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
40% is echt bizar hoog en zeker wel indicatief van een cultureel probleem wat dieper gaat dan alleen die 40% die toevallig zich schuldig maakt. Zoals het normaliseren van crimineel gedrag of het doodzwijgen. Zulke problemen hebben wortels in de gemeenschap waar deze mensen zich begeven.
Kan je een individuele Marokkaan aanspreken op dit feit? Nee. Kan je een Marokkaan aanspreken op zijn cultuur binnen dit land en de voedingsbodem voor crimineel en agressief gedrag en wat zijn bijdrage is binnen deze eventuele interne discussie? Zeker wel.
Die 40% gaat over ooit aangehouden zijn of een of meerdere daadwerkelijke veroordelingen? Overigens zie je juist dat dat gedrag zich vooral voordoet onder jongeren, vanaf een jaar of 22 schiet dat cijfer vrij hard naar beneden.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 02:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
40% is echt bizar hoog en zeker wel indicatief van een cultureel probleem wat dieper gaat dan alleen die 40% die toevallig zich schuldig maakt. Zoals het normaliseren van crimineel gedrag of het doodzwijgen. Zulke problemen hebben wortels in de gemeenschap waar deze mensen zich begeven.
Ook nee. Je hebt tenslotte geen idee in wat voor kringen diegene zich begeeft. Iemand die een eventuele opleiding heeft gevolgd en netjes z'n geld verdient en waar datzelfde ook geld voor diens omgeving kun je moeilijk verantwoordelijk stellen voor een bepaalde cultuur. Het is niet dat alle Marokkanen elkaar op vrijdag tegenkomen in de moskee ofzo. Kom je jongens tegen uit bijvoorbeeld de Schilderswijk die zich met meer louche zaken bezighouden en snel geld hebben verdiend of aan het verdienen zijn dan zou je daar zeker een interessant gesprek over kunnen voeren. Maar het is onzin om iedere Marokkaan verantwoordelijk te houden voor een bepaalde cultuur.quote:Kan je een individuele Marokkaan aanspreken op dit feit? Nee. Kan je een Marokkaan aanspreken op zijn cultuur binnen dit land en de voedingsbodem voor crimineel en agressief gedrag en wat zijn bijdrage is binnen deze eventuele interne discussie? Zeker wel.
40%.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 02:02 schreef probeer het volgende:
[..]
40% komt in aanraking met de politie, dus het is doodnormaal als we de overige 60% ook behandelen alsof ze crimineel zijn.
Is het 40% van alle Marokkanen in NL of 40% van alle Marokkanen binnen een bepaalde leeftijdscategorie?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 02:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
40%.
Achterlijk veel.
Praktisch 50/50 kans dat je een criminele Marokkaan voor je neus hebt staan dus.
Kun je wel proberen te bagatelliseren maar dat komt omdat je volgens mij niet door hebt wat je schrijft.
De verhouding is compleet scheef en Marokkanen zijn volgens het cbs dan ook naar verhouding compleet oververtegenwoordigd qua criminaliteit in Nederland.
Goh waar komt het wantrouwen vandaan.
Nee, maar ik ben dan zogenaamd racist “the usual suspect”.. geinig dat je dat zegt, dat zijn namelijk de Marokkanen keer op keer.
Die cijfers kloppen niet geloof ik.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 02:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
40%.
Achterlijk veel.
Praktisch 50/50 kans dat je een criminele Marokkaan voor je neus hebt staan dus.
Kun je wel proberen te bagatelliseren maar dat komt omdat je volgens mij niet door hebt wat je schrijft.
De verhouding is compleet scheef en Marokkanen zijn volgens het cbs dan ook naar verhouding compleet oververtegenwoordigd qua criminaliteit in Nederland.
Goh waar komt het wantrouwen vandaan.
Nee, maar ik ben dan zogenaamd racist “the usual suspect”.. geinig dat je dat zegt, dat zijn namelijk de Marokkanen keer op keer.
Dat was in 2012.quote:In 2012 werden gemiddeld 572 van de 10.000 inwoners van Marokkaanse herkomst in Nederland verdacht van een misdrijf. Onder autochtonen zijn dit er 106 per 10.000 inwoners. Onder mensen van Nederlands-Antilliaanse herkomst is dit aantal overigens hoger: 656.
Met name mannen van Marokkaanse herkomst tussen de 18 en 25 worden vaak van misdrijven verdacht. 20,3 procent van hen werd in 2012 van een of meer misdrijven verdacht. Dat is meer dan vier keer zo veel als bij autochtone mannen van dezelfde leeftijd (4,5 procent).
Van de jongens van Marokkaanse herkomst tussen de 12 en de 17 werd 13,1 procent in 2012 verdacht van een misdrijf. Dat is vijf keer zo veel als onder autochtone jongens (2,6 procent).
Laat ik het voor mijzelf zo zeggen, van een ouder iemand heb ik meestal geen last.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 02:51 schreef FYazz het volgende:
[..]
Is het 40% van alle Marokkanen in NL of 40% van alle Marokkanen binnen een bepaalde leeftijdscategorie?
Moet je wel dat hele bericht lezen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 02:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die cijfers kloppen niet geloof ik.
[..]
Dat was in 2012.
Dat is dus sowieso al niet (bijna) 50%, want nu gooi je zowel jongeren als volwassenen / ouderen / vrouwen op één hoop. Als je het strikt bekijkt voor jongeren gaat het om 1 op de 5.
En nu zijn die cijfers nog verder afgenomen, zie o.a. hier:
https://longreads.cbs.nl/integratie-2018/criminaliteit/
Overigens wel maf dat Marokkanen hier worden neergezet als dé probleemgroep, terwijl - als ik dat hier en daar goed lees - niet Marokkanen maar Antillianen bovenaan staan wat dat betreft.
Wat precies zie ik over het hoofd?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 02:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Moet je wel dat hele bericht lezen.
Ze staan met kop en schouders bovenaan op ieder vlak.
Fijn dat je het nuanceert en bij jezelf houdt want de 50/50 kans dat je een Marokkaan voor je hebt die crimineel is klopt dus niet.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 02:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Laat ik het voor mijzelf zo zeggen, van een ouder iemand heb ik meestal geen last.
De maatschappij meestal wel qua fraude en oplichting, wat je ook bijv bij Turken veel ziet, als in, wel een uitkering genieten, maar in thuisland allerlei bezittingen hebben van waarde.
Zoals Bijv., appartement wat verhuurd word etc.
Maar nogmaals, Marokkanen zijn compleet oververtegenwoordigd.
Voor elke veroordeelde Nederlander zijn er 7 marokkaans, dat is idioot veel.
Ik heb zo even de bron niet (CBS) maar dat ging over 'in aanraking met de politie'. Dus niet verdachte of veroordeelde.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 02:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die 40% gaat over ooit aangehouden zijn of een of meerdere daadwerkelijke veroordelingen?
In aanraking komen met de politie. (kan helaas zo 123 de bron niet vinden).quote:Op dinsdag 4 februari 2020 02:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die 40% gaat over ooit aangehouden zijn of een of meerdere daadwerkelijke veroordelingen? Overigens zie je juist dat dat gedrag zich vooral voordoet onder jongeren, vanaf een jaar of 22 schiet dat cijfer vrij hard naar beneden.
In aanraking komen met de politie =/ verdachte zijn. Maar ja, inderdaad nog steeds achterlijk veel.quote:
Nee, bijna 1 op de 2 Marokkaanse Nederlanders is in aanraking gekomen met de politie.quote:Achterlijk veel.
Ik snap prima wat ik schrijf. Jij lijkt echter al een poosje niet door te hebben wat racisme is.quote:Kun je wel proberen te bagatelliseren maar dat komt omdat je volgens mij niet door hebt wat je schrijft.
Voor autochtone Nederlanders ligt het % wat verdachte is/was, ietsjes onder de 2%.quote:De verhouding is compleet scheef en Marokkanen zijn volgens het cbs dan ook naar verhouding compleet oververtegenwoordigd qua criminaliteit in Nederland.
Van jou en je onvermogen om mensen die dezelfde afkomst delen, toch als individuen te zien.quote:Goh waar komt het wantrouwen vandaan.
Ja, dat ben je ja.quote:Nee, maar ik ben dan zogenaamd racist “the usual suspect”.. geinig dat je dat zegt, dat zijn namelijk de Marokkanen keer op keer.
quote:Op maandag 3 februari 2020 17:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee hoor. Er zijn relatief gezien veel te veel jongeren met een Marokkaanse achtergrond die op een negatieve manier met de politie in aanraking komen. En dat is een serieus probleem.
Maar jij en ik verschillen onder andere nogal (understatement) over 1) de mate van invloed die hun Marokkaanse achtergrond heeft op dat in aanraking komen met de politie, en 2) in hoeverre we daar andere Marokkanen verantwoordelijk moeten houden en/of dat ook op hun mogen projecteren.
Al heb ik nu helaas wel weer gehapt op je poging om de discussie af te leiden van Baudet's fout, door het alweer over immigratie / marokkanen / insert racistische onzin, te hebben.
Dus ja, als iemand onschuldige / niet-verdachte mensen gaat discrimineren op basis van een gedeelde afkomst met schuldige / wel-verdachte mensen, dan is dat racisme ja. Ik kan er ook niets aan doen dat bepaalde users zich hier schuldig aan maken. Heb de term ook niet bedacht.quote:Uit: CBS Jaarrapport Integratie 2016
Een op de tien Marokkaanse jongvolwassenen geregistreerd als verdachte
Van jonge personen met een Marokkaanse achtergrond (18–25 jaar) staat een
op de tien geregistreerd als verdachte van een misdrijf. Dit is bijna tweemaal
zo vaak als de gehele niet-westerse groep en meer dan vijf maal zo vaak als
personen met een Nederlandse achtergrond van dezelfde leeftijd.
[..]
Het blijkt echter wel dat in de afgelopen tien jaar zowel bij personen van Nederlandse als van Turkse, Marokkaanse, Surinaamse of Antilliaanse achtergrond het aandeel verdachten met bijna de helft is afgenomen. Dit geldt ook voor de vluchtelingengroepen.
85% was het trouwens.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 03:53 schreef probeer het volgende:
[..]
In aanraking komen met de politie. (kan helaas zo 123 de bron niet vinden).
Als we het over het % jongeren met een Marokkaanse achtergrond hebben die daadwerkelijk verdachte is/was, dan is dat ~10% (van alle jongeren met een Marokkaanse achtergrond) volgens https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)port-integratie-2016.
[..]
In aanraking komen met de politie =/ verdachte zijn. Maar ja, inderdaad nog steeds achterlijk veel.
[..]
Nee, bijna 1 op de 2 Marokkaanse Nederlanders is in aanraking gekomen met de politie.
Als het gaat om 'verdachte zijn', dan is dat eerder 1 op de 10.
[..]
Ik snap prima wat ik schrijf. Jij lijkt echter al een poosje niet door te hebben wat racisme is.
[..]
Voor autochtone Nederlanders ligt het % wat verdachte is/was, ietsjes onder de 2%.
[..]
Van jou en je onvermogen om mensen die dezelfde afkomst delen, toch als individuen te zien.
[..]
Ja, dat ben je ja.
[..]
[..]
Dus ja, als iemand onschuldige / niet-verdachte mensen gaat discrimineren op basis van een gedeelde afkomst met schuldige / wel-verdachte mensen, dan is dat racisme ja. Ik kan er ook niets aan doen dat bepaalde users zich hier schuldig aan maken. Heb de term ook niet bedacht.
Maar ja, met '5x vaker verdachte' is er inderdaad sprake van een probleem. Maar dat is geen rechtvaardiging voor racisme.
Men valt hem aan omdat hij WIST dat er in dit specifieke geval niets aan de hand was maar het toch probeerde te framen. Er was geen sprake van een "fout" maar van een doelbewuste gerichte actie om politieke puntjes te scoren.quote:Op maandag 3 februari 2020 23:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Of men valt hem zo hard aan om een fout, omdat men weet dat over het algemeen er ook een probleem is wat betreft Marokkanen maar dat mag absoluut niet gezegd worden.
In dit geval was er niets aan de hand, de volgende 9 keer zal het best een ander verhaal kunnen zijn gezien de statistieken.
Dit.quote:Op maandag 3 februari 2020 22:56 schreef recursief het volgende:
[..]
Ach komop. Hier zijn vier mensen die hun werk doen. De enige reden dat Baudet over ze loopt te janken is omdat het Marokkanen zijn. Dus puur vanwege hun afkomst, die hier volkomen irrelevant is. Dat is zo ongeveer de definitie van discriminatie.
Dat is niet volkomen irrelevant, want Marokkanen zijn relatief oververtegenwoordigd in hun aandeel betreffende overlast, ten opzichte van de Nederlandse blankboys.quote:Op maandag 3 februari 2020 22:56 schreef recursief het volgende:
[..]
Ach komop. Hier zijn vier mensen die hun werk doen. De enige reden dat Baudet over ze loopt te janken is omdat het Marokkanen zijn. Dus puur vanwege hun afkomst, die hier volkomen irrelevant is. Dat is zo ongeveer de definitie van discriminatie.
Idealiter gezien niet natuurlijk, al is het wel menselijk om dat te doen. Het grootste probleem is het pappen en nathouden van de overheid. Als criminelen en profiteurs worden aangepakt en uitgezet, heeft vrijwel niemand nog een probleem met de goede welwillende allochtonen. Op een kleine groep hardcore racisten misschien.quote:Op maandag 3 februari 2020 22:53 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik ben het grotendeels met je eens inderdaad. Mijn enige punt is, in hoeverre mag je negatieve kenmerken van een groep meewegen in de eerste interactie met die betreffende groep. Mijn inziens wel enigszins, maar ik snap dat mensen zeggen dat je dat idealiter helemaal niet moet doen. En ik snap dat wel degelijk omdat die groep ook bestaat uit individuen. Echter snap ik ook dat het voor velen lastig blijft en dat de praktijk soms anders uitwijst.
Let's just agree to disagree for now then
Mannen zijn overtegenwoordigd in de criminaliteit en overlast. De gevangenissen zitten vol mannen. Ik denk dat het goed is om argwanend te zijn als een man je plaatsbewijs wil controleren, niet omdat ze je willen beroven of in elkaar slaan, maar omdat ze man zijn. Ik vertrouw mannen voor geen meter. Mannen staan er immers om bekend verantwoordelijk te zijn voor verreweg de meeste criminaliteit en overlast.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 07:11 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat is niet volkomen irrelevant, want Marokkanen zijn relatief oververtegenwoordigd in hun aandeel betreffende overlast, ten opzichte van de Nederlandse blankboys.
Ja en mensen dan. Mensen zijn pas erg. Mensen zijn eng! Brrrquote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:15 schreef recursief het volgende:
[..]
Mannen zijn overtegenwoordigd in de criminaliteit en overlast. De gevangenissen zitten vol mannen. Ik denk dat het goed is om argwanend te zijn als een man je plaatsbewijs wil controleren, niet omdat ze je willen beroven of in elkaar slaan, maar omdat ze man zijn. Ik vertrouw mannen voor geen meter. Mannen staan er immers om bekend verantwoordelijk te zijn voor verreweg de meeste criminaliteit en overlast.
Baudet wees in zijn tweet niet op feiten, die heeft bewust een voorraad BS verzonnen en de wereld ingeslingerd met als doel te polariseren.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:41 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja en mensen dan. Mensen zijn pas erg. Mensen zijn eng! Brrr
Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de negatieve cijfers. Daar is die community zelf grotendeels verantwoordelijk voor.
Ga huilen dan over de vervelende gevolgen daarvan. Pjuuu zooo oneerlijk. Gemene racisten...beetje anderen op de feiten wijzen!![]()
![]()
Waarom is de Marokkaanse community in zij geheel verantwoordelijk voor een aanspreekbaar op gedrag van een al dan niet grote groep die uit hun community komt? Waarom zijn dan niet alle mannen als geheel verantwoordelijk voor en aanspreekbaar op het gedrag van mannen die zich misdragen?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:41 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja en mensen dan. Mensen zijn pas erg. Mensen zijn eng! Brrr
Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de negatieve cijfers. Daar is die community zelf grotendeels verantwoordelijk voor.
Ga huilen dan over de vervelende gevolgen daarvan. Pjuuu zooo oneerlijk. Gemene racisten...beetje anderen op de feiten wijzen!![]()
![]()
Niet zo'n moeilijke filosofische vragen stellen de oogkleppen moeten op blijven staan en het gaat om een subgroep die ze willen blijven discrimineren met de al meermaals bewezen drogredenen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom is de Marokkaanse community in zij geheel verantwoordelijk voor een aanspreekbaar op gedrag van een al dan niet grote groep die uit hun community komt? Waarom zijn dan niet alle mannen als geheel verantwoordelijk voor en aanspreekbaar op het gedrag van mannen die zich misdragen?
Kijk, iemand met gezond verstand;quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom is de Marokkaanse community in zij geheel verantwoordelijk voor een aanspreekbaar op gedrag van een al dan niet grote groep die uit hun community komt? Waarom zijn dan niet alle mannen als geheel verantwoordelijk voor en aanspreekbaar op het gedrag van mannen die zich misdragen?
twitter:Samira_Tarrass twitterde op zondag 02-02-2020 om 03:05:18Er werden 4 marokkanen genoemd. 399.996 dus niet. Ik voel mij totaal niet aangesproken. Bovendien weten we allemaal dat er een grote probleemgroep bestaat.Spreek daarom niet namens mij want wij kennen elkaar niet.Blijf vooral wegkijken.Deuger. https://t.co/xLSTSI14OJ reageer retweet
Help me even; welke BS precies heeft hij verzonnen met als doel te polariseren?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Baudet wees in zijn tweet niet op feiten, die heeft bewust een voorraad BS verzonnen en de wereld ingeslingerd met als doel te polariseren.
Dat zijn dierbare vriendinnen waren lastiggevallen door vier Marokkanen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:56 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Help me even; welke BS precies heeft hij verzonnen met als doel te polariseren?
Uiteraard.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:54 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Kijk, iemand met gezond verstand;twitter:Samira_Tarrass twitterde op zondag 02-02-2020 om 03:05:18Er werden 4 marokkanen genoemd. 399.996 dus niet. Ik voel mij totaal niet aangesproken. Bovendien weten we allemaal dat er een grote probleemgroep bestaat.Spreek daarom niet namens mij want wij kennen elkaar niet.Blijf vooral wegkijken.Deuger. https://t.co/xLSTSI14OJ reageer retweet
Nou, ik kan nog wel wat redenen bedenken om FvD te stemmen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uiteraard.
Als het enkel om deze vier genoemde Marokkanen gaat, is op FvD stemmen geheel onnodig. Er is geen probleem, er is niets op te lossen, niets waarover een groot deel van de Nederlanders naief is. Er zijn alleen die vier genoemde Marokkanen, die ook nog eens onterecht worden aangewezen, dus er is helemaal geen probleem! Erg fijn!
In de beleving van die vriendinnen kan dat nog altijd zo zijn.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zijn dierbare vriendinnen waren lastiggevallen door vier Marokkanen.
Ja, de dierbare vriendinnen van Baudet kunnen idd ook keiharde racisten zijn die een buitenlander per definitie eng vinden.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
In de beleving van die vriendinnen kan dat nog altijd zo zijn.
quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, de dierbare vriendinnen van Baudet kunnen idd ook keiharde racisten zijn die een buitenlander per definitie eng vinden.
Dat is dus gewoon het punt, er wordt vrijwel niet ontkend dat er een groep is die het probleem is, het punt is dat Baudet hier juist Marokkanen die niet het probleem zijn heeft gebruikt om te doen alsof er een probleem was terwijl dat er niet was.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uiteraard.
Als het enkel om deze vier genoemde Marokkanen gaat, is op FvD stemmen geheel onnodig. Er is geen probleem, er is niets op te lossen, niets waarover een groot deel van de Nederlanders naief is. Er zijn alleen die vier genoemde Marokkanen, die ook nog eens onterecht worden aangewezen, dus er is helemaal geen probleem! Erg fijn!
Nee.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Lijkt me een redelijke aanname aangezien ze goed bevriend zijn met een racist. Toch?
misschien hadden ze een varkensmuts op en ‘minder minder’ T-shirt aan.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, de dierbare vriendinnen van Baudet kunnen idd ook keiharde racisten zijn die een buitenlander per definitie eng vinden.
Volgend jaar gebruikt Thierry ze als voorbeeld van hoe dom de vrouwtjes zijn.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
misschien hadden ze een varkensmuts op en ‘minder minder’ T-shirt aan. De dierbare vriendinnen zijn inmiddels wel gedegradeerd naar goede bekenden
Precies, 'binnen de biologie'. Bij antropologie krijg je wellicht weer een ander antwoord. Bij sociologie weer een ander. Bij rechten komen ze met het juridische antwoord. etc.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Er is wetenschappelijke consensus binnen de biologie dat de menselijke soort niet op die manier in te delen is.
activisme tegen deze gedragingen de culturele voedingsbodem in stand houdt.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 02:29 schreef FYazz het volgende:
[..]
Hmm, je hebt wel een punt, maar ik vind het ook een lastige.
Mag ik aan jou, als man zijnde, dan bijvoorbeeld ook vragen wat je bijdrage is binnen deze interne discussie als het gaat om het gegeven dat 90% van de delicten wereldwijd worden gepleegd door een man.
Mag ik jou aanspreken op de daden van een ander of op het gegeven dat jij door gebrek aan
Die verandering (mensen aanspreken op hun gedrag en overtuigingen) komt niet van buitenaf. Dat werkt niet. Marokkanen zullen daar zelf mee moeten beginnenquote:Ik vind het dus een lastige. Als er een Marokkanen-probleem is dan moet je ook met deze gemeenschap in gesprek kunnen en deze collectief kunnen aanspreken,
Als er mensen zijn binnen de Marokkaanse gemeenschap die zich daadwerkelijk hard aan het maken zijn voor het oplossen van sociale problemen dan hebben ze mijn steun. Maar ik zie er bar weinig. Enkele BN-ers misschien maar die worden binnen de Marokkaanse gemeenschap gezien als "verkaasd"quote:maar als een deel van die gemeenschap daadwerkelijk zijn/haar best doet en een verandering in gang probeert te zetten, maar een klein deel werkt niet mee dan kunnen we niet deze gehele groep als probleem blijven wegzetten.
Vooral ja. Maar niet louter en alleen. Mensen maken deel uit van sociale structuren. Als mensen kunnen strijken met eer dan mogen ze ook verantwoordelijkheid nemen. Al is het idd een metaforische proportionele verantwoordelijk berekend aan hun aandeel in de gemeenschap.quote:Uiteindelijk denk ik dan ook dat je alleen individuen kunt aanspreken op het eigen gedrag.
Iets als dit zou me niets verbazen: https://www.dumpert.nl/item/7745801_fd35271aquote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kleedkamerpraat is niet een ding dus? Geen onderdeel van mannencultuur? Het topic 'Alles wat jongens leuk vinden wordt verboden' snijdt een leeg probleem aan? Met vuurwerk spelen is niet iets voor mannen? Hard rijden in auto's, geen mannendingetje? Duindorpvuurstapels, niet gebouwd door mannen? Voetbalhooligan zijn, is niet man-eigen?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:32 schreef SpecialK het volgende:
[..]
"Mannen" zijn geen cultuur. Geen sociale setting. En er zijn biologische/neurologische redenen dat mannen vaker crimineel zijn. Redenen die je niet eventjes met discussie gaat oplossen.
Dat is geen cultuur nee. Dat is gedrag wat voortkomt uit neurologische constructies. Risicozoekend gedrag is bij jonge mannen sterk prevalent.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
Kleedkamerpraat is niet een ding dus? Geen onderdeel van mannencultuur? Het topic 'Alles wat jongens leuk vinden wordt verboden' snijdt een leeg probleem aan? Met vuurwerk spelen is niet iets voor mannen? Hard rijden in auto's, geen mannendingetje? Duindorpvuurstapels, niet gebouwd door mannen? Voetbalhooligan zijn, is niet man-eigen?
Er is geen mannen-cultuur. Je bent een positie aan het aanvallen die ik niet inneem.quote:Opmerkelijk. Waarom altijd dan die woede tegen feministen die mannen zouden beletten om man te zijn, als mannen geen eigen cultuur hebben en geen veelvoorkomende, door andere mannen versterkte, gedragingen?
Geldt dit niet voor alle cultuur? Als een soort natuurlijk determinisme.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat is geen cultuur nee. Dat is gedrag wat voortkomt uit neurologische constructies. Risicozoekend gedrag is bij jonge mannen sterk prevalent.
[..]
Er is geen mannen-cultuur. Je bent een positie aan het aanvallen die ik niet inneem.
Nee. Cultuur is anders dan neurologische inclinatie. Cultuur is bijvoorbeeld te veranderen per generatie en soms zelfs binnen een generatie. Neurologie niet zo zeer. Tenzij je eugenetica toepast op een populatie.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:46 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Geldt dit niet voor alle cultuur? Als een soort natuurlijk determinisme.
Je begrijpt me niet. Als je een meer (natuurlijk) deterministische invalshoek kiest, is uiteindelijk al het gedrag veroorzaakt door neurologische factoren. Uit iets anders dan onze hersenen kan gedrag niet voortkomen, 'vrije wil' in die zin bestaat dan ook niet. Cultuur is dan altijd een uiting van gedrag, op zijn beurt weer veroorzaakt door wat er is onze hersenpan gebeurt.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee. Cultuur is anders dan neurologische inclinatie. Cultuur is bijvoorbeeld te veranderen per generatie en soms zelfs binnen een generatie. Neurologie niet zo zeer. Tenzij je eugenetica toepast op een populatie.
nou ik heb wel eens bij de dames in de kleedkamer gezeten en die gaan net zover zo niet verder als de heren hoorquote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
Kleedkamerpraat is niet een ding dus? Geen onderdeel van mannencultuur?
ik doe al die dingen noet, meeste mannen niet denk dus of je het nu echt de man eigen kunt noemen?quote:Het topic 'Alles wat jongens leuk vinden wordt verboden' snijdt een leeg probleem aan? Met vuurwerk spelen is niet iets voor mannen? Hard rijden in auto's, geen mannendingetje? Duindorpvuurstapels, niet gebouwd door mannen? Voetbalhooligan zijn, is niet man-eigen?
Ik volg je prima. En ik snap dat jij iets niet begrijpt aan mijn positie.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:52 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Je begrijpt me niet. Als je een meer (natuurlijk) deterministische invalshoek kiest, is uiteindelijk al het gedrag veroorzaakt door neurologische factoren. Uit iets anders dan onze hersenen kan gedrag niet voortkomen, 'vrije wil' in die zin bestaat dan ook niet. Cultuur is dan altijd een uiting van gedrag, op zijn beurt weer veroorzaakt door wat er is onze hersenpan gebeurt.
Volg je me nog?
Nee ok, helder. Enige probleem is natuurlijk dat lastig vast te stellen is in hoeverre iets genetisch, en in hoeverre iets door omgevingsfactoren is bepaald. Als het bijvoorbeeld gaat over 'masculinity' (het biologische en/of sociologische begrip) is dat niet zo eenvoudig vast te stellen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik volg je prima. En ik snap dat jij iets niet begrijpt aan mijn positie.
Er is gedrag wat is aangeboren en er is gedrag wat is aangeleerd. Beiden gebeuren "in de hersenpan" maar ze zijn niet beiden hetzelfde.
Cultuur is te veranderen en daarmee komt verantwoordelijkheid. Neurologie is niet te veranderen. Je kan natuurlijk tegen je natuur in gaan maar dat is een spanningsboog die niet vast te houden is.
En mensen straffen en blamen voor een natuurlijke aanleg is... nja.. vraag de gay community maar wat ze daar van vinden.
Maar dan heb je toch precies de reden waarom je niet "Marokkanen" weg kunt zetten als criminele groep?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou ik heb wel eens bij de dames in de kleedkamer gezeten en die gaan net zover zo niet verder als de heren hoor
[..]
ik doe al die dingen noet, meeste mannen niet denk dus of je het nu echt de man eigen kunt noemen?
het is ook niet dat vrouwen het per definitie niet (mogen) doen ofzo
doe ik ook nietquote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan heb je toch precies de reden waarom je niet "Marokkanen" weg kunt zetten als criminele groep?
Nee, jij niet, maar er is een aantal mensen in dit topic (en in de maatschappij) dat dat wel doet.quote:
Het is vrij eenvoudig vast te stellen welk gedrag universeel voor lijkt te komen in de hele wereld bij mensen met een XY chromosoom.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:59 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Nee ok, helder. Enige probleem is natuurlijk dat lastig vast te stellen is in hoeverre iets genetisch, en in hoeverre iets door omgevingsfactoren is bepaald. Als het bijvoorbeeld gaat over 'masculinity' (het biologische en/of sociologische begrip) is dat niet zo eenvoudig vast te stellen.
Dat doen we dus al. We hebben wetten om de excessen van mannelijk gedrag te straffen en in te dammen. De vraag is hoe ver je die wetten laat gaan. Hoe hard je iemands gedrag wil indammen. Verkrachten? Indammen. Meisjes aanspreken op straat? Lekker laten gaan. Meisjes agressief aanspreken op straat? Indammen.quote:En daarmee dus ook niet in hoeverre je gedrag zou moeten aanrekenen.
Het komt er op neer dat mannen geen onderliggende "cultuur" hebben. Er is geen sociale setting waarbinnen ik mannen op hun natuur ga of zou willen aanspreken.quote:(al denk ik dat wat jij verantwoordelijkheid noemt, ook niet in alle gevallen gedragen hoeft te worden indien het aangeleerd in plaats van aangeboren gedrag is - maar dat is een andere discussie).
ja sommige mensen zijn kutdat maakt hard rijden in de auto nog geen manmendingetje ... dan heb je nog nooit een lift van mijn moeder gehadquote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, jij niet, maar er is een aantal mensen in dit topic (en in de maatschappij) dat dat wel doet.
Dit is echt totaal niet nodig hoor gezien de enorme integratieproblemen die er zijn.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:18 schreef VoMy het volgende:
'Realistisch rechts' moet het dus hebben van het verzinnen van incidenten met buitenlanders, om een reden te vinden om te zeggen wAt NiEt GeZeGd MaG wOrDeN.
En dat vinden sommigen hier prima, want je mag best over mensen liegen, zolang ze maar Marokkaans lijken.
Thierry Baudet heeft weer een extra argument geschapen om hem een racist te noemen. Zijn excuses bevestigen dat eerder dan dat ze het ontkrachten.
Dat heeft hij dus niet zelf verzonnen, maar aangenomen. Of mis ik nu wat?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zijn dierbare vriendinnen waren lastiggevallen door vier Marokkanen.
Dat het misschien wat teveel moeite voor je is je OV-chipkaart uit je tas te pakken maakt een kaartcontrole geen lastigvallen.
Er is dus wel een probleem.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uiteraard.
Dat heeft hij dus wel zelf verzonnen want hij wist al dat het een kaartcontrole was.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:17 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat heeft hij dus niet zelf verzonnen, maar aangenomen. Of mis ik nu wat?
[..]
In zijn verklaring geeft hij aan dat hij wel degelijk wist dat het om een controle ging.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:17 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
[..]
Er is dus wel een probleem.
Met een probleemgroep.
Wat ook een probleem is, is dat wanneer men dit aankaart en het over deze probleemgroep heeft, men beticht word van discriminatie en racisme.
Wat een probleem is is dat een politicus dit "aankaart" door hardwerkende medewerkers van een vervoersbedrijf neer te zetten als tuig uit de probleemgroep.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:17 schreef SpaceOddity het volgende:
Met een probleemgroep.
Wat ook een probleem is, is dat wanneer men dit aankaart en het over deze probleemgroep heeft, men beticht word van discriminatie en racisme.
Niet.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat heeft hij dus wel zelf verzonnen want hij wist al dat het een kaartcontrole was.
Dat staat gewoon in zijn FaceBookverklaring.
Leugens.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
In zijn verklaring geeft hij aan dat hij wel degelijk wist dat het om een controle ging.
En niet om mannen die twee vrouwen lastig vielen.
Getuige de wetenschap is dat toch wel iets lastiger dan dat jij het nu voorstelt. Daarbij zeg jij 'boeit niet' als het gaat om de mate waarin iets genetisch bepaald is, terwijl dat volgens mij heel wezenlijk is. Ergens ligt namelijk de grens tussen 'natuurlijk gedrag' waar je redelijkerwijs wel, of redelijkerwijs geen weerstand aan zou moeten bieden.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:07 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het is vrij eenvoudig vast te stellen welk gedrag universeel voor lijkt te komen in de hele wereld bij mensen met een XY chromosoom.
Dat dat een spectrum is en dat dat gedrag in individuen soms sterker of zwakker is.. boeit niet. Door de bank genomen kan je dingen zeggen over populaties met genetica die invloed heeft op hun neurologie.
[..]
Ik denk niet dat je het zo hebt bedoeld, maar toch even een nuance. Het gaat om het indammen van onwenselijk gedrag dat meer bij mannen dan bij vrouwen voorkomt. Vrouwen kunnen ook verkrachters zijn, zegmaar.quote:Dat doen we dus al. We hebben wetten om de excessen van mannelijk gedrag te straffen en in te dammen. De vraag is hoe ver je die wetten laat gaan. Hoe hard je iemands gedrag wil indammen. Verkrachten? Indammen. Meisjes aanspreken op straat? Lekker laten gaan. Meisjes agressief aanspreken op straat? Indammen.
[..]
Ik denk dat dit niet klopt. Ook ten aanzien van mannen kun je wel degelijk bepaalde elementen 'cultuur' eruit vissen. Denk aan geweldscultuur bij hooligans. Je kunt natuurlijk zeggen dat niet iedere man een hooligan is. Maar iedere hooligan is wel een man.quote:Het komt er op neer dat mannen geen onderliggende "cultuur" hebben. Er is geen sociale setting waarbinnen ik mannen op hun natuur ga of zou willen aanspreken.
Marokkanen als groep hebben wel een sociale setting en gedeelde normen en waarden. En de kans om elkaar aan te spreken op gedrag wat uitmondt in politiecontact.
Zoals (even een voorproefje): Marokkaanse ouders vinden het OK dat hun kinderen (soms al vanaf 10 jaar oud) tot diep in de nacht op straat kunnen rondlopen omdat men verwacht dat "de buurt" meehelpt met het corrigeren van hun kinderen. Alleen werkt dat in ik-ga-jouw-kinderen-niet-slaan-Nederland voor geen meter. Het gevolg is dat Marokkaanse jongeren elkaar aan het "opvoeden" zijn op straat. En dat gaat natuurlijk mis.
Een kleine aanpassing in ouderlijk gedrag... iets wat binnen de Marokkaanse gemeenschap even aangestipt zou kunnen (en moeten) worden. Maar het gebeurt niet. Men voelt zich slachtoffer in dit land. De schuld ligt extern.
Heb je de verklaring van Baudet gelezen? Toen hij de tweet verstuurde wist hij dat jetvom een kaartcontrole ging.quote:
Ja, zojuist 2 keer.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:37 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Heb je de verklaring van Baudet gelezen? Toen hij de tweet verstuurde wist hij dat jetvom een kaartcontrole ging.
Dit waren controleurs, maar dat was voor de vrouwen onduidelijk. De wijze waarop zij werden aangesproken was voor de vrouwen zeer intimiderend. Ze gaven mij aan dat er openlijk en meermalen wapengerei werd getoond, dat er sprake was van intimiderend verbaal en non-verbaal gedrag en dat de mannen op agressieve wijze hun ‘legitimatie’ toonden. Die legitimatie bevreemdde de vrouwen, omdat zij in vorm en stijl (lettertype) afwijkende geplastificeerde papiertjes te zien kregen. Dat gaf de vrouwen weinig vertrouwen en een onaangenaam gevoel. Toen de vrouwen dat kenbaar maakten, werd gedreigd hen ‘mee te nemen’. Van de-escalatie van de zijde van het personeel, was volgens hen geen sprake. Ook nadat zij geldige vervoersbewijzen toonden bleef de groep mannen de rest van de reis op een voor de vrouwen intimiderende manier om hen heen hangen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, zojuist 2 keer.
Waar staat dat precies in die verklaring?
Hieruit bijkt dus niet dat Baudet op het moment van de tweet wist dat het 100% zeker controleurs waren. Er blijkt juist uit dat er reden was om te twijfelen daaraan, afgaande op de verklaring van zijn vriendinnen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:41 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Dit waren controleurs, maar dat was voor de vrouwen onduidelijk. De wijze waarop zij werden aangesproken was voor de vrouwen zeer intimiderend. Ze gaven mij aan dat er openlijk en meermalen wapengerei werd getoond, dat er sprake was van intimiderend verbaal en non-verbaal gedrag en dat de mannen op agressieve wijze hun ‘legitimatie’ toonden. Die legitimatie bevreemdde de vrouwen, omdat zij in vorm en stijl (lettertype) afwijkende geplastificeerde papiertjes te zien kregen. Dat gaf de vrouwen weinig vertrouwen en een onaangenaam gevoel. Toen de vrouwen dat kenbaar maakten, werd gedreigd hen ‘mee te nemen’. Van de-escalatie van de zijde van het personeel, was volgens hen geen sprake. Ook nadat zij geldige vervoersbewijzen toonden bleef de groep mannen de rest van de reis op een voor de vrouwen intimiderende manier om hen heen hangen.
Kijk, dat ze zich geïntimideerd voelden, ook toen er een agent bij kwam is helder. Dat ze in eerste instantie niet wisten dat het om een kaartcontrole ging, ook. Maar dat het om kaartcontrole ging was toch echt duidelijk nadat de situatie zich had voltrokken.
Ja, van Baudet in die eerste tweet ja.quote:
Bewijs dat danquote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ja, van Baudet in die eerste tweet ja.
dan moet je het ook echt over de probleemgroep hebben en juist niet de wel functionerenden dan wegzetten als overlastgevende criminelen. Dan zul je niet van discriminatie of racisme beticht worden. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:17 schreef SpaceOddity het volgende:
Neen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:43 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Hieruit bijkt dus niet dat Baudet op het moment van de tweet wist dat het 100% zeker controleurs waren. Er blijkt juist uit dat er reden was om te twijfelen daaraan, afgaande op de verklaring van zijn vriendinnen.
Wel op het moment van schrijven van de verklaring uiteraard.
Niet.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat het om een controle ging en dat volgens de dames op schandalige wijze gebeurde was hem gewoonweg bekend.
Lees de tweet en de verklaring.quote:
Hoe doe je dat met een wijk zoals bijvoorbeeld Molenbeek, waar IS terroristen door de hele wijk verborgen werd gehouden terwijl iedereen zijn mond hield?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
dan moet je het ook echt over de probleemgroep hebben en juist niet de wel functionerenden dan wegzetten als overlastgevende criminelen. Dan zul je niet van discriminatie of racisme beticht worden. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?
Kan zijn dat die goede vriendinnen ten tijde van de eerste tweet, keihard tegen hem hebben staan liegen. Wel onwaarschijnlijk, maar mogelijk.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Neen.
Er staat ook dat er een agent bij is geweest en alles.
Dat het om een controle ging en dat volgens de dames op schandalige wijze gebeurde was hem gewoonweg bekend.
Sorry, maar het staat er letterlijk.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Niet.
Kan je het wel blijven herhalen, het klopt gewoon niet wat je zegt.
Niet.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Lees de tweet en de verklaring.
Het staat gewoon zwart op wit, uit de mond van Baudet zelf.
Ik denk dat ik al zat regels tekst plaats. Ik snap volledig hoe lastig het is om een significantie te bewijzen binnen de wetenschap. Dat neemt niet weg dat je uiteindelijk door de bank genomen bepaalde neurologie kan koppelen aan genetica. Ik ga alleen dat mechanisme niet in 1000 regels hier posten. Ook ga ik hier niet een heel epistel schrijven over de huidige spanningen binnen sociologie, reproductie problemen en de bijna politieke spanning tussen sociologie en evolutionaire biologie.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:34 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Getuige de wetenschap is dat toch wel iets lastiger dan dat jij het nu voorstelt. Daarbij zeg jij 'boeit niet' als het gaat om de mate waarin iets genetisch bepaald is, terwijl dat volgens mij heel wezenlijk is. Ergens ligt namelijk de grens tussen 'natuurlijk gedrag' waar je redelijkerwijs wel, of redelijkerwijs geen weerstand aan zou moeten bieden.
Klopt. Alleen komt bepaald gedrag vaker voor bij mensen met een bepaalde neurologie. Of met een bepaalde genetische basis. Dus effectief ben je dan bij die mensen aan het indammen. Ik kan ook wel zwangerschapsyoga laten vergoeden voor iedereen maar het zullen vrouwen zijn die daar profijt van hebben en mannen die zullen betalen voor iets wat ze niet gebruiken.quote:[..]
Ik denk niet dat je het zo hebt bedoeld, maar toch even een nuance. Het gaat om het indammen van onwenselijk gedrag dat meer bij mannen dan bij vrouwen voorkomt. Vrouwen kunnen ook verkrachters zijn, zegmaar.
Hooliganisme is een (type) cultuur. En ik zou hooligans van Liverpool ook zeker aanspreken op hun gedrag en hun spraak richting vrienden. Maar hooligans zullen daar geen boodschap aan hebben. Dat neemt niet weg dat in theorie ze allemaal de potentie en daarmee verantwoordelijkheid hebben om hun cultuur aan te passen.quote:[..]
Ik denk dat dit niet klopt. Ook ten aanzien van mannen kun je wel degelijk bepaalde elementen 'cultuur' eruit vissen. Denk aan geweldscultuur bij hooligans. Je kunt natuurlijk zeggen dat niet iedere man een hooligan is. Maar iedere hooligan is wel een man.
Nee ik ben juist degene die waardering heeft voor de morele nuances tussen wat cultuur en wat natuur is. Jij bent hier degene die dat hoppatee op 1 berg gooit zovan.. je kan niemand ooit aanspreken op iets uit een groep (wat voor groep dan ook).quote:Net als - inderdaad - cultuur waarin de de zoon binnen een moslimgezin weinig wordt gecorrigeerd. In beide gevallen is er sprake van een cultuur die de natuurlijke gedrag van de man faciliteert.
Ik denk dat je een te eenvoudige voorstelling maakt, en daardoor de nuance verliest.
Kennelijk. Ongelofelijk.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
dan moet je het ook echt over de probleemgroep hebben en juist niet de wel functionerenden dan wegzetten als overlastgevende criminelen. Dan zul je niet van discriminatie of racisme beticht worden. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?
Nee.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Sorry, maar het staat er letterlijk.
Er was reden om eraan te twijfelen? De vrouwen hebben het gelet op deze verklaring zelf over 'personeel'quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:43 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Hieruit bijkt dus niet dat Baudet op het moment van de tweet wist dat het 100% zeker controleurs waren. Er blijkt juist uit dat er reden was om te twijfelen daaraan, afgaande op de verklaring van zijn vriendinnen.
Het waren maroksquote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Vind het toch wel ernstig dat Baudet blijkbaar prima wist dat het om een controle ging, maar het heel anders neergezet heeft.
Als hij het had gehad over de onduidelijkheid van identificatie of hoe er niet netjes gehandeld was door de controleurs was het wat anders geweest.
Maar hij heeft bewust gekozen de situatie compleet anders voor te doen dan die was.
En dat willens en wetend. Dat vind ik best ernstig.
Dat schurkt tegen haatzaaien aan.
Die 'controleurs' kunnen ook keiharde racisten zijn die Nederlandse vrouwen bij voorbaat 'kechs' vinden en ook zo aanspreken.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het hele punt is dat je gewoon geen idee hebt met welk verhaal Baudet die eerste tweet heeft gestuurd, dus elke claim dat er gelogen is is complete flauwekul.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:50 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Er was reden om eraan te twijfelen? De vrouwen hebben het gelet op deze verklaring zelf over 'personeel'
Van de-escalatie van de zijde van het personeel, was volgens hen geen sprake.
Bovendien was datgene waar het om ging het tonen van het vervoerbewijs.
Ook nadat zij geldige vervoersbewijzen toonden bleef de groep mannen de rest van de reis op een voor de vrouwen intimiderende manier om hen heen hangen.
En bedenk dus even. Een van deze mannen was een agent.
Dus nogmaals: in eerste instantie was er wellicht onduidelijkheid. Maar nadat de situatie zich had voltrokken was van enige onduidelijkheid geen sprake meer.
Want:
Ze geven zelf aan dat het om personeel ging
Ze geven zelf aan dat het om het tonen van het vervoerbewijs ging.
Een agent heeft zich gelegitimeerd.
Dan is het ook nog in de trein omgeroepen.
En werd de rest van de trein op ook gecontroleerd op jet vervoerbewijs.
Dat ze zich onheus bejegend voelden, dat kan. Maar het was duidelijk dat ze zich onheus bejegend voelden door de personen die hun vervoerbewijs kwamen controleren.
Ja, wel dus. Want daar heeft hij een verklaring over op internet gezet.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:52 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het hele punt is dat je gewoon geen idee hebt met welk verhaal Baudet die eerste tweet heeft gestuurd, dus elke claim dat er gelogen is is complete flauwekul.
Het enige wat je zeker weet is dat Baudet ten tijde van de verklaring meer informatie had dan op het moment van de tweet.
Nee.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:54 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Ja, wel dus. Want daar heeft hij een verklaring over op internet gezet.
Dit.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:17 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
[..]
Met een probleemgroep.
Het staat letterlijk in zijn verklaring.quote:
Waar dan?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het staat letterlijk in zijn verklaring.
Nee.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:59 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Ja. En dat kan iedereen ook gewoon lezen.
Oke.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:02 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Ja. En dat kan iedereen ook gewoon lezen.
Sterker nog ze willen de probleemgevallen aanpakken.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon het punt, er wordt vrijwel niet ontkend dat er een groep is die het probleem is, het punt is dat Baudet hier juist Marokkanen die niet het probleem zijn heeft gebruikt om te doen alsof er een probleem was terwijl dat er niet was.
Als je een probleem wilt aankaarten; prima, maar gebruik daarvoor geen situatie waarin er juist geen probleem was.
Het probleem is criminele Marokkanen, dit zijn juist Marokkanen die in een publieke functie werken -> het tegenovergestelde van de probleemgroep dus.
Baudet zet ze even neer als de probleemgroep.
Ook dat nog eens, het is juist hun werk om de rotte appels eruit te plukken.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Sterker nog ze willen de probleemgevallen aanpakken.
Dat hebben ze laten zien. Sterker nog, er is zelfs een agent bij gekomen om het te bevestigen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Als ik des avonds in het ov ben en er komen 4 Marokkanen in burger aan die mij bevelen mijn kaartje te laten zien, ga ik ze ook vragen naar wie ze wel niet zijn.
1. Het komt bedreigend over
2. We weten allemaal dat het ov niet altijd heel veilig is
3. Marokkanen zorgen voor de meeste problemen qua straatroven, aanvallen, x-crimineel gedrag
Als je je id hebt laten zien, dan praten we netjes verder.
quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:43 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Hij wist het dus wel toen hij die tweet verzond.quote:Ernstig overstuur hebben ze mij over de kwestie verteld en dat heeft me geraakt. Ik heb me daar vervolgens over geuit op social media - te snel, en te stevig. Daarbij heb ik de kwestie te haastig in een bredere politieke context getrokken: de context namelijk van de gevolgen van de massale immigratie, integratieproblemen en het gebrek aan veiligheid dat vele Nederlanders daardoor dagelijks zien en ervaren.
Waaruit blijkt dat? Niet uit het stukje wat je quote in elk geval.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
[..]
Hij wist het dus wel toen hij die tweet verzond.
Wat een lichtquote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:10 schreef The_End het volgende:
Mooi om te zien hoe de tokkies alles wat krom is recht proberen te buigen om hun grote leider maar niet af te vallen. De breintjes werken overuren om alles recht te breien en in hun wereldbeeld te passen.![]()
Baudet is een leugenaar en is weer eens door de mand gevallen.
Zoals ik gisteravond al tikte.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat hebben ze laten zien. Sterker nog, er is zelfs een agent bij gekomen om het te bevestigen.
Dit gaat niet om die vrouwen die in eerste instantie wantrouwig waren.
Dit gaat om Baudet die willens en wetend een nogal andere voorstelling van zaken ervan gemaakt heeft terwijl hij wist dat het wel degelijk om een controle ging.
"Mannen" zijn geen cultuur. Geen sociale setting. En er zijn biologische/neurologische redenen dat mannen vaker crimineel zijn. Redenen die je niet eventjes met discussie gaat oplossen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:32 schreef SpecialK het volgende:
[..]
activisme tegen deze gedragingen de culturele voedingsbodem in stand houdt.
Snel, verdedig dit gedrag! Je leider wordt aangevallen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:17 schreef Tengano het volgende:
Wat een lichtAlsof er oprechte politici in Nederland bestaan
Wapenstok?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals ik gisteravond al tikte.
Wel je wapenstok en glimmende handboeien willen laten zien, maar een vodje dragen als ID. Daarbij ook niet de-escalerend handelen. Nee gelijk er vol in gaan en de politie er bij roepen.
Dan ben je echt goed hoor als controleur in burger. Dan snap je het echt hoe je je moet opstellen richting mensen.
Niet alles is te trainen, soms moet je ook gewoon aanvoelen hoe je je in een situatie moet opstellen.
Vreemd dat je daar nu pas over begint. Nooit geweten dat dit zo'n enorm probleem was in de maatschappij.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals ik gisteravond al tikte.
Wel je wapenstok en glimmende handboeien willen laten zien, maar een vodje dragen als ID. Daarbij ook niet de-escalerend handelen. Nee gelijk er vol in gaan en de politie er bij roepen.
Dan ben je echt goed hoor als controleur in burger. Dan snap je het echt hoe je je moet opstellen richting mensen.
Niet alles is te trainen, soms moet je ook gewoon aanvoelen hoe je je in een situatie moet opstellen.
Het is mijn leider niet hoor, maar ik heb meer sympathie voor zijn ideeen dan de rest van de naivelingen en wegkijkers die daar in Den Haag zitten.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:28 schreef The_End het volgende:
[..]
Snel, verdedig dit gedrag! Je leider wordt aangevallen.
Wat heeft dat ermee te maken dat hij een leugenaar is. Maakt dat andere politici beter of slechter?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:29 schreef Tengano het volgende:
Het is mijn leider niet hoor, maar ik heb meer sympathie voor zijn ideeen dan de rest van de naivelingen en wegkijkers die daar in Den Haag zitten.
Je beticht mij ervan dat het mijn leider is en ik leg je uit dat dat niet zo is en dat ik ik meer sympathie voor zijn ideeen heb. That's all.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:31 schreef The_End het volgende:
[..]
Wat heeft dat ermee te maken dat hij een leugenaar is. Maakt dat andere politici beter of slechter?
Daarbaast bestaan zijn ideeen vooral uit leugens. Daar kan hij niks van waarmaken.
Dat doet je rest ook niet. Check de woningmarkt, de immigratieproblematiek, de integratieproblematiek, de criminaliteit, de zorg, het onderwijs en check de slagvaardige VVD maar.quote:
Dat kan ook niet, want ze moeten samenwerken. Dat wil FvD niet. Dus ze kunnen NIETS waarmaken; net zoals Wilders. Die roept ook al 20 jaar. Complete verspilling van zetels. Daarnaast zetten ze mensen tegen elkaar op met hun leugens.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat doet je rest ook niet. Check de slagvaardige VVD maar.
Ze hebben hem over de kwestie verteld, de kwestie die hij in het eerste deel van zijn verklaring omschrijft.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:16 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat? Niet uit het stukje wat je quote in elk geval.
Dat blijft dus in het ongewisse. Het verhaal van de dames (en niet van Baudet zelfquote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Doe eens een quote als je wil?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
In zijn verklaring geeft hij aan dat hij wel degelijk wist dat het om een controle ging.
En niet om mannen die twee vrouwen lastig vielen.
ah nu gaan de hertjes de schuld krijgen ipv de opportunistische boodschapper genaamd baudet.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:03 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat blijft dus in het ongewisse. Het verhaal van de dames (en niet van Baudet zelf) vertelt dat zij zich geïntimideerd voelden, door de heren.
Lees de OP.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:03 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat blijft dus in het ongewisse. Het verhaal van de dames (en niet van Baudet zelf) vertelt dat zij zich geïntimideerd voelden, door de heren.
[..]
Doe eens een quote als je wil?
Wie weet eigenlijk wat deze vrouwen gestemd hebben? Misschien is het wel een slinks complot om Baudet weer in een slecht daglicht te stellen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
ah nu gaan de hertjes de schuld krijgen ipv de opportunistische boodschapper genaamd baudet.
Jij kunt alleen maar schelden. Opzouten.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
ah nu gaan de hertjes de schuld krijgen ipv de opportunistische boodschapper genaamd baudet.
Ja inderdaad, hier heb je gelijk in. Excuus.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Lees de OP.
Toen de dames bij hem kwamen was al duidelijk dat het werkelijk een controle was.
Er is potjandorie zelfs een agent bij geweest om het te bevestigen.
Of de medewerkers van de NS zich fatsoenlijk hebben gedragen weet ik niet.
Dat Baudet wist dat het een controle was wel.
Waar lees jij scheldwoorden? Hertjes? Opportunist?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:16 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Jij kunt alleen maar schelden. Opzouten.
Dat stelde ik in topic 1 al dat het groen links spionnen zouden gaan worden.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:16 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wie weet eigenlijk wat deze vrouwen gestemd hebben? Misschien is het wel een slinks complot om Baudet weer in een slecht daglicht te stellen.
Meh.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar lees jij scheldwoorden? Hertjes? Opportunist?
De enige die scheldt ben jij zelf.
Dat krijg je als mensen gaan ontkennen dat hun grote leider gelogen heeft, terwijl dat glashelder is.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:26 schreef -Chakotay- het volgende:
god oh god
wat een reeks voor een kleine slip of the tongue
Hoe zie je dat voor je dan?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:16 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wie weet eigenlijk wat deze vrouwen gestemd hebben? Misschien is het wel een slinks complot om Baudet weer in een slecht daglicht te stellen.
Slip of the tongue in een geschreven Twitterbericht, uiteraard.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:26 schreef -Chakotay- het volgende:
god oh god
Hertjes, zo worden de vrouwtjes in corps kringen toch genoemd. Of zou dit een nigger scheld logica zijn dat alleen corporale lui deze term mogen gebruiken en het gebruik van deze term door het gepeupel als schelden wordt gezien.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen slip of the tongue.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:26 schreef -Chakotay- het volgende:
god oh god
Ik denk dat dit twee mensen waren die niet direct in Baudets inner circle zitten, maar een beetje aan de periferie. Misschien heeft hij ze een keer gegeven, want alle vrouwen willen een beetje gedomineerd worden. Ze stemmen ongetwijfeld links, want het zijn vrouwen, en hebben nu van hun omgang met Baudet gebruik gemaakt om hem een verzonnen verhaal op de mouw te spelden. Ridderlijk als hij is springt Baudet natuurlijk meteen voor ze in de bres, ook al zijn ze links, en dat komt hem duur te staan nu blijkt dat ze dit hele voorval vooraf bekokstoofd hebben met de NS, de NOS en de politie om Baudet in een kwaad daglicht te stellen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:28 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je dan?
Die vriendinnen die uiteindelijk alleen bekenden waren hebben het incident helemaal verzonnen en arme Baudet gelooft alles wat hem verteld wordt?
Gast. Tijd voor je pilletje.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk dat dit twee mensen waren die niet direct in Baudets inner circle zitten, maar een beetje aan de periferie. Misschien heeft hij ze een keer gegeven, want alle vrouwen willen een beetje gedomineerd worden. Ze stemmen ongetwijfeld links, want het zijn vrouwen, en hebben nu van hun omgang met Baudet gebruik gemaakt om hem een verzonnen verhaal op de mouw te spelden. Ridderlijk als hij is springt Baudet natuurlijk meteen voor ze in de bres, ook al zijn ze links, en dat komt hem duur te staan nu blijkt dat ze dit hele voorval vooraf bekokstoofd hebben met de NS, de NOS en de politie om Baudet in een kwaad daglicht te stellen.
Context. Zeer belangrijk.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hertjes, zo worden de vrouwtjes in corps kringen toch genoemd. Of zou dit een nigger scheld logica zijn dat alleen corporale lui deze term mogen gebruiken en het gebruik van deze term door het gepeupel als schelden wordt gezien.
Leuke satire.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk dat dit twee mensen waren die niet direct in Baudets inner circle zitten, maar een beetje aan de periferie. Misschien heeft hij ze een keer gegeven, want alle vrouwen willen een beetje gedomineerd worden. Ze stemmen ongetwijfeld links, want het zijn vrouwen, en hebben nu van hun omgang met Baudet gebruik gemaakt om hem een verzonnen verhaal op de mouw te spelden. Ridderlijk als hij is springt Baudet natuurlijk meteen voor ze in de bres, ook al zijn ze links, en dat komt hem duur te staan nu blijkt dat ze dit hele voorval vooraf bekokstoofd hebben met de NS, de NOS en de politie om Baudet in een kwaad daglicht te stellen.
Ik kan me niet voorstellen dat Baudet leugens zou tweeten om een goedkoop politiek statement te maken, dus hier moet meer spelen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:32 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Gast. Tijd voor je pilletje.
En Soros natuurlijk, die zat er ook achter.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
???quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:38 schreef Haushofer het volgende:
Kan-ie nu mooi soortgelijke berichten plaatsen over alle ongeïnformeerde nonsens omtrent klimaatverandering die hij spuit.
niet gelogen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Wel gelogen.
Hij wist dat het een controle was.
Hij heeft het niet gelogen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Wel gelogen.
Hij wist dat het een controle was.
Er zijn dus mensen die niet accepteren dat Marokkanen een functie hebben waarin ze gemachtigd zijn om hen een dwingend verzoek te doen. In dit geval dat deze mensen hun kaartje laten zien. Daar komt het wrs op neer.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:43 schreef Vis1980 het volgende:
Ik lees constant reacties als: NS zit fout, want ze hadden moeten weten dat je in deze tijd geen Marokkaan zonder uniform laat controleren.
In mijn ogen nogal een paradox.
'Omdat ik niet om kan gaan met iemand die hier wel geboren is, maar ik niet als een Nederlander zie (en de helft van hunnie ook!), hadden de NS en die Marokkaan er al vanuit moeten gaan dat ze met mensen zoals mij te maken krijgen in de trein. Voor hetzelfde geld had hij de rest van de dag gratis met mijn treinkaartje kunnen reizen.'
quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:38 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
niet gelogen, gewoon misvatting strontvlieg
je moeder heeft gelogen bij je geboorte
Kijk, zo kan het dus ook. Waarom zou je inderdaad volwassen proberen te reageren als het ook gewoon lomp kan?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:40 schreef -Chakotay- het volgende:
Gaan jullie elkaar maar lekker cyberseksueel bevredigen met links facistische kolder
Get a fucking life pussies
Let jij wel eens op die berichten tussen rijk en arm? Hoeveel 1% van de mensheid bezit en dergelijke, en heb je het idee dat dat in Nederland niet van toepassing is?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:35 schreef The_End het volgende:
De kabinetten van de afgelopen 50 jaar hebben het ook verschrikkelijk gedaan. Daarom zijn we zeker een van de welvarendste landen ter wereld.![]()
Jawel.quote:
Hij heeft doelbewust informatie achter gehouden over dit incident dat alleen een kaartcontrole bleek te zijnquote:
Iddquote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:08 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Hij heeft doelbewust informatie achter gehouden over dit incident dat alleen een kaartcontrole bleek te zijn
Oh kak, ik verwarde hem met een andere fokker die wel een vervelende opmerking maaktequote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sorrie hoor!quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja, dan nog. De dames gaven aan dat zij zich geïntimideerd voelden.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:08 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Hij heeft doelbewust informatie achter gehouden over dit incident dat alleen een kaartcontrole bleek te zijn
Ik hoor zon verhaal niet voor het eerst, en vaak gaat het hierom mannen die westerse vrouwen bestempelen als ''kechs''. Het komt in zulke gevallen erg weinig voor dat het dan ook om westerse mannen gaat.quote:Twee jonge vrouwen die goede bekenden van mij zijn, vertelden me dat zij in de trein hoogst onaangenaam zijn bejegend door een groep mannen. Dit waren controleurs, maar dat was voor de vrouwen onduidelijk. De wijze waarop zij werden aangesproken was voor de vrouwen zeer intimiderend. Ze gaven mij aan dat er openlijk en meermalen wapengerei werd getoond, dat er sprake was van intimiderend verbaal en non-verbaal gedrag en dat de mannen op agressieve wijze hun ‘legitimatie’ toonden. Die legitimatie bevreemdde de vrouwen, omdat zij in vorm en stijl (lettertype) afwijkende geplastificeerde papiertjes te zien kregen. Dat gaf de vrouwen weinig vertrouwen en een onaangenaam gevoel. Toen de vrouwen dat kenbaar maakten, werd gedreigd hen ‘mee te nemen’. Van de-escalatie van de zijde van het personeel, was volgens hen geen sprake. Ook nadat zij geldige vervoersbewijzen toonden bleef de groep mannen de rest van de reis op een voor de vrouwen intimiderende manier om hen heen hangen.
twitter:robert_bor twitterde op zondag 02-02-2020 om 00:35:113/11 Het gaat primair over wat 's-lands meest smerige, door de belastingbetaler gesubsidieerde fakenews-machine @Joop_nl te melden heeft. Zij beweren dat @thierrybaudet liegt en baseren dat op de verklaringen van https://t.co/25xovhYyPS en kevin.karssies.https://t.co/CV1uyJktN6 reageer retweet
twitter:robert_bor twitterde op zondag 02-02-2020 om 00:35:134/11 De twee verklaringen zijn allebei gepost op Instagram. De verklaring van Kevin 38 minuten na die van Baudet. Iets minder dan twee uur daarna werd het langere bericht van Lians gepost. https://t.co/pj4EgQSLeT reageer retweet
twitter:robert_bor twitterde op zondag 02-02-2020 om 00:35:157/11 De precieze gelijkheid van de tekstblokken is een overtuigende smoking gun dat de berichten door dezelfde persoon zijn geschreven. Het bewijsmateriaal waar de scribenten van @Joop_NL zich op baseren is dus op voorhand vals.Joop, zelfs voor jullie een dieptepunt. reageer retweet
Dat zegt ook helemaal niemand. Hij liegt, omdat hij bij zijn tweet bewust weg heeft gelaten dat het om een kaartcontrole ging (die al dan niet onjuist is verlopen)quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Net zo vermoeiend als de act 'hij liegt, omdat ik vind dat hij liegt'.
Bron dat het bewust is.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:31 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Dat zegt ook helemaal niemand. Hij liegt, omdat hij bij zijn tweet bewust weg heeft gelaten dat het om een kaartcontrole ging (die al dan niet onjuist is verlopen)
Hij wist dat het een kaartcontrole was. Dat stond niet in zijn tweet. Of beargumenteer je nu dat hij per ongelijk dit heeft achtergehouden?quote:
Bron?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:33 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Hij wist dat het een kaartcontrole was.
quote:
quote:
Bron graag.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:24 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Haal die vingers eens uit je oren joh.
Ik denk dat je de verklaring niet hebt gelezen. Daarin schetst Thierry namelijk wat er is gebeurd tot het moment dat hij de tweet verstuurde.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat zegt enkel wat over zijn verklaring, niet over de kennis op het moment van de tweet.
Dit ga je niet winnen, dit volk is zo dom.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:37 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Ik denk dat je de verklaring niet hebt gelezen. Daarin schetst Thierry namelijk wat er is gebeurd tot het moment dat hij de tweet verstuurde.
Tsja. Ik begrijp gewoon niet hoe je zo blindelings iemand kunt volgen, tot op een niveau waarop iedere kritiek op Thierry niet kan/mag kloppen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit ga je niet winnen, dit volk is zo dom.
Daar gaat het vaker mis bij je.quote:
Nee. Citaat:quote:dat je de verklaring niet hebt gelezen. Daarin schetst Thierry namelijk wat er is gebeurd tot het moment dat hij de tweet verstuurde.
Dus ook voor Baudet op dat moment.quote:Dit waren controleurs, maar dat was voor de vrouwen onduidelijk.
Dat is zeker zo in Nederland. In Nederland is de verhouding zo'n beetje het minst scheef van alle landen ter wereld.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:50 schreef Tengano het volgende:
Let jij wel eens op die berichten tussen rijk en arm? Hoeveel 1% van de mensheid bezit en dergelijke, en heb je het idee dat dat in Nederland niet van toepassing is?
Ze zijn niet dom, dit is net zo bewust als Baudet zijn actiesquote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit ga je niet winnen, dit volk is zo dom.
Nee want er was ook politieagent in uniform bij gekomen, dus het was wel duidelijkquote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:40 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Daar gaat het vaker mis bij je.
[..]
Nee. Citaat:
[..]
Dus ook voor Baudet op dat moment.
quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:41 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ze zijn niet dom, dit is net zo bewust als Baudet zijn acties
'op dat moment' wist Baudet überhauptnnog van niets, want toen hadden de dames nog geen contact met hem opgenomen. Dat gebeurde las toen het hele incident zich had volgrokkem. Zegmaar, nadat er ook nog een agent bij kwam, ze hun vervoerbewijs hebben laten zien en spraken over NS-personeel. Pas toen dat allemaal is gebeurd, hadden ze contact met Thierry. Op het moment dat Thierry tweette, wist hij dat het om een controle ging.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:40 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
[..]
Nee. Citaat:
[..]
Ja maar als je van Dale aanhoudt dan kun je Thierry niet meer als leugenaar wegzetten dus dat gaan we niet doenquote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:44 schreef butz0rs het volgende:
Volgens mij is het meer een semantische discussie. Sommigen hier schijnen het weglaten van informatie als liegen te beschouwen, terwijl liegen (van Dale) het met opzet onwaarheden spreken betekent.
Maar hoewel Baudet niet wist dat het controleurs waren kon hij wel even de paspoorten controleren om te zien dat het om vier Marokkanen ging.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:40 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
[..]
Nee. Citaat:
[..]
Daar gaat het inderdaad bij mij ook mis: het totale onbegrip dat je zo blindelings wie dan ook kunt volgen. Ook iemand die je ziet zitten, waar je in gelooft en op vertrouwt doet wel eens dingen die niet oké zijn. En het getuigt van karakter als je dat dan ook kunt accepteren en benoemen, of in ieder kunt accepteren dat anderen dat benoemen. Fouten maken is menselijk; ze kost wat kost ontkennen vind ik echt onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:39 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Tsja. Ik begrijp gewoon niet hoe je zo blindelings iemand kunt volgen, tot op een niveau waarop iedere kritiek op Thierry niet kan/mag kloppen.
Verre van zelfsquote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Mooi, je was toch al aan het verliezen.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:58 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Dat is alleen in jouw eigen bubbel waar.
Het was met opzet omwaarheden spreken.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:44 schreef butz0rs het volgende:
Volgens mij is het meer een semantische discussie. Sommigen hier schijnen het weglaten van informatie als liegen te beschouwen, terwijl liegen (van Dale) het met opzet onwaarheden spreken betekent.
Het vertalen van een kaartcontrole in lastigvallen gaat wel wat verder dan "informatie weglaten".quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:44 schreef butz0rs het volgende:
Dat is gewoon klinkklare onzin. Hij tweette op het moment dat het gebeurde. Heb je bewijs dat hij de tweet van te voren bedacht heeft en wachtte op een geschikt moment om het de wereld in te sturen? Of heeft hij het zelfs geënsceneerd?quote:
quote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het vertalen van een kaartcontrole in lastigvallen gaat wel wat verder dan "informatie weglaten".
Dit is als je huisarts van verkrachting beschuldigen omdat hij een wattenstaafje in je pisbuis heeft gedaan voor de SOA-test waar je zelf een afspraak voor gemaakt had.
Dit. En nee, bewijs is er niet.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:37 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat is gewoon klinkklare onzin. Hij tweette op het moment dat het gebeurde. Heb je bewijs dat hij de tweet van te voren bedacht heeft en wachtte op een geschikt moment om het de wereld in te sturen? Of heeft hij het zelfs geënsceneerd?
Nee dat is klinkklare onzin, hij is na afloop pas geïnformeerd door de dierbare vriendinnen cq goede bekendenquote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:37 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat is gewoon klinkklare onzin. Hij tweette op het moment dat het gebeurde. Heb je bewijs dat hij de tweet van te voren bedacht heeft en wachtte op een geschikt moment om het de wereld in te sturen? Of heeft hij het zelfs geënsceneerd?
En na al die ruis en dat gelul waren het terecht kennisen geworden ipv dierbare vriendinnenquote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:41 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Nee dat is klinkklare onzin, hij is na afloop pas geïnformeerd door de dierbare vriendinnen cq goede bekenden
Zowel Baudet als Wilders voeren geen normale campagnes meer. Het gaat puur om effectbejag en Twitter is er een middel toe. Het is geen pamfletjes en marcheren door de straten meer, ze dringen nu je mobiel in.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:37 schreef butz0rs het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:37 schreef butz0rs het volgende:
[..]
quote:Van de-escalatie van de zijde van het personeel, was volgens hen geen sprake. Ook nadat zij geldige vervoersbewijzen toonden bleef de groep mannen de rest van de reis op een voor de vrouwen intimiderende manier om hen heen hangen.
De vrouwen in kwestie hebben zich zowel tijdens het restant van de treinreis, als na het uitstappen en tijdens de wandeling terug naar hun huis zeer onveilig gevoeld. Ernstig overstuur hebben ze mij over de kwestie verteld en dat heeft me geraakt.
Nee, hij kreeg dat te horen van degenen die het overkomen is.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:37 schreef butz0rs het volgende:
[..]
quote:De vrouwen in kwestie hebben zich zowel tijdens het restant van de treinreis, als na het uitstappen en tijdens de wandeling terug naar hun huis zeer onveilig gevoeld. Ernstig overstuur hebben ze mij over de kwestie verteld en dat heeft me geraakt.
Geen voorbedachte rade, maar wel gewoon een bewuste leugen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:47 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Oh, dus hij tweette wat later. Maar dat maakt het toch geen voorbedachte rade
Neen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:37 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Hoe kun je dat nou zeker weten. Misschien waren die kipjes wel gewoon zwaar vertiefd en dachten ze Thierry gaat deze gastjes wel ff te pakken nemen; daar ga ik wel voor zorgenquote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Geen voorbedachte rade, maar wel gewoon een bewuste leugen.
Je pleit dus maar voor intimidatie? Fris hoor.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:45 schreef klappernootopreis het volgende:
dierbare vriendinnen of dierbare recruten, dat is de vraag. misschien moeten we die twee eens onder de loep leggen.
Omdat ik wel begrijpend kan lezen, denk ik. In zijn verklaring staat gewoon dat ze hem vertelden over een onaangename controle. Thierry maakt daar 'lastiggevallen door 4 Marokkanen' van. Dat is liegen, en meer kan je er niet echt van maken.quote:
Jawel.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:47 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Oh, dus hij tweette wat later. Maar dat maakt het toch geen voorbedachte rade
daar weet jij alles van. je usericon spreekt boekdelen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:53 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Je pleit dus maar voor intimidatie? Fris hoor.
Wat is er mis met een plaatje van Clint Eastwood?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:54 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
daar weet jij alles van. je usericon spreekt boekdelen.
Je kan toch ook lastig gevallen worden met een controle. Waarom zo'n hele hetze? Dit is al volgnummer #6 van deze heksenjacht. Waarom gewoon niet aannemen dat Thierry te goedertrouw was en hem het voordeel van de twijfel geven; de ridder op het witte paard die zijn dierbare vriendinnen wilde beschermen en een beetje doorschoot in zijn response.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Omdat ik wel begrijpend kan lezen, denk ik. In zijn verklaring staat gewoon dat ze hem vertelden over een onaangename controle. Thierry maakt daar 'lastiggevallen door 4 Marokkanen' van. Dat is liegen, en meer kan je er niet echt van maken.
Zeker. Dan had hij op kunnen schrijven 'conducteurs van de NS vielen mijn vriendinnen lastig, kan de NS hier iets aan doen' in plaats van '4 Marokkanen vielen mijn vriendinnen lastig open je ogen stem FvD wees niet politiek correct'.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je kan toch ook lastig gevallen worden met een controle.
Zullen we het misleiding noemen? Daar kunnen de Baudet fanboys het niet mee oneens zijnquote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Omdat ik wel begrijpend kan lezen, denk ik. In zijn verklaring staat gewoon dat ze hem vertelden over een onaangename controle. Thierry maakt daar 'lastiggevallen door 4 Marokkanen' van. Dat is liegen, en meer kan je er niet echt van maken.
Nee, we nemen dit niet aan, dat zou een bevestiging zijn voor zijn uitspraken. Dan liever een heksenjacht. Weten ze bij de FvD ook wat dit inhoudt wanneer ze er zélf mee worden geconfronteerd.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je kan toch ook lastig gevallen worden met een controle. Waarom zo'n hele hetze? Dit is al volgnummer #6 van deze heksenjacht. Waarom gewoon niet aannemen dat Thierry te goedertrouw was en hem het voordeel van de twijfel geven; de ridder op het witte paard die zijn dierbare vriendinnen wilde beschermen en een beetje doorschoot in zijn response.
Ik schat hem toch iets inteligenter in. Er zijn genoeg voorbeelden waarin marokanen zich misdragen en om die dan te gebruiken voor zijn campagne. Het lijkt me praktisch uitgesloten dat als er zoveel voorbeelden zijn dat je er dan zelf een gaat bedenken met een mogelijk ongewenste outcome.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:00 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zeker. Dan had hij op kunnen schrijven 'conducteurs van de NS vielen mijn vriendinnen lastig, kan de NS hier iets aan doen' in plaats van '4 Marokkanen vielen mijn vriendinnen lastig open je ogen stem FvD wees niet politiek correct'.
Maar dat deed hij niet omdat hij natuurlijk gewoon een leugen aan het verspreiden was die, helaas voor hem, heel snel ontkracht kon worden door de NS.
quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:02 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik schat hem toch iets inteligenter in. Er zijn genoeg voorbeelden waarin marokanen zich misdragen en om die dan te gebruiken voor zijn campagne. Het lijkt me praktisch uitgesloten dat als er zoveel voorbeelden zijn dat je er dan zelf een gaat bedenken met een mogelijk ongewenste outcome.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |