abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191338449
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 02:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die cijfers kloppen niet geloof ik.
[..]

Dat was in 2012.

Dat is dus sowieso al niet (bijna) 50%, want nu gooi je zowel jongeren als volwassenen / ouderen / vrouwen op één hoop. Als je het strikt bekijkt voor jongeren gaat het om 1 op de 5.

En nu zijn die cijfers nog verder afgenomen, zie o.a. hier:
https://longreads.cbs.nl/integratie-2018/criminaliteit/

Overigens wel maf dat Marokkanen hier worden neergezet als dé probleemgroep, terwijl - als ik dat hier en daar goed lees - niet Marokkanen maar Antillianen bovenaan staan wat dat betreft.
Moet je wel dat hele bericht lezen.

Ze staan met kop en schouders bovenaan op ieder vlak.
pi_191338455
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 02:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Moet je wel dat hele bericht lezen.

Ze staan met kop en schouders bovenaan op ieder vlak.
Wat precies zie ik over het hoofd?
pi_191338459
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 03:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat precies zie ik over het hoofd?
Elke grafiek volgens mij.
pi_191338460
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 03:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Elke grafiek volgens mij.
Ah, hier kan ik wel even mee uit de voeten. Thanks voor het leesvoer.
pi_191338462
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 02:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Laat ik het voor mijzelf zo zeggen, van een ouder iemand heb ik meestal geen last.
De maatschappij meestal wel qua fraude en oplichting, wat je ook bijv bij Turken veel ziet, als in, wel een uitkering genieten, maar in thuisland allerlei bezittingen hebben van waarde.
Zoals Bijv., appartement wat verhuurd word etc.

Maar nogmaals, Marokkanen zijn compleet oververtegenwoordigd.
Voor elke veroordeelde Nederlander zijn er 7 marokkaans, dat is idioot veel.
Fijn dat je het nuanceert en bij jezelf houdt want de 50/50 kans dat je een Marokkaan voor je hebt die crimineel is klopt dus niet.

Ik vind het percentage ook veel, net als bij Antillianen overigens.

Het is wellicht voor jou interessant om te lezen wat de oorzaken hiervan zijn, is hier veel over te vinden.
Wat je bij beide groepen bijvoorbeeld ziet is de impact van de afwezigheid van een vader of de sociale achterstand van beide ouders. Bij Marokkanen speelt ook nog een stuk erkenning krijgen mee en de worsteling met de eigen identiteit.
pi_191338488
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 02:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die 40% gaat over ooit aangehouden zijn of een of meerdere daadwerkelijke veroordelingen?
Ik heb zo even de bron niet (CBS) maar dat ging over 'in aanraking met de politie'. Dus niet verdachte of veroordeelde.
"Pools are perfect for holding water"
pi_191338544
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 02:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die 40% gaat over ooit aangehouden zijn of een of meerdere daadwerkelijke veroordelingen? Overigens zie je juist dat dat gedrag zich vooral voordoet onder jongeren, vanaf een jaar of 22 schiet dat cijfer vrij hard naar beneden.
In aanraking komen met de politie. (kan helaas zo 123 de bron niet vinden).

Als we het over het % jongeren met een Marokkaanse achtergrond hebben die daadwerkelijk verdachte is/was, dan is dat ~10% (van alle jongeren met een Marokkaanse achtergrond) volgens https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)port-integratie-2016.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 02:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

40%.
In aanraking komen met de politie =/ verdachte zijn. Maar ja, inderdaad nog steeds achterlijk veel.

quote:
Achterlijk veel.
Praktisch 50/50 kans dat je een criminele Marokkaan voor je neus hebt staan dus.
Nee, bijna 1 op de 2 Marokkaanse Nederlanders is in aanraking gekomen met de politie.

Als het gaat om 'verdachte zijn', dan is dat eerder 1 op de 10.

quote:
Kun je wel proberen te bagatelliseren maar dat komt omdat je volgens mij niet door hebt wat je schrijft.
Ik snap prima wat ik schrijf. Jij lijkt echter al een poosje niet door te hebben wat racisme is.

quote:
De verhouding is compleet scheef en Marokkanen zijn volgens het cbs dan ook naar verhouding compleet oververtegenwoordigd qua criminaliteit in Nederland.
Voor autochtone Nederlanders ligt het % wat verdachte is/was, ietsjes onder de 2%.

quote:
Goh waar komt het wantrouwen vandaan.
Van jou en je onvermogen om mensen die dezelfde afkomst delen, toch als individuen te zien.

quote:
Nee, maar ik ben dan zogenaamd racist “the usual suspect”.. geinig dat je dat zegt, dat zijn namelijk de Marokkanen keer op keer.
Ja, dat ben je ja.

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:27 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee hoor. Er zijn relatief gezien veel te veel jongeren met een Marokkaanse achtergrond die op een negatieve manier met de politie in aanraking komen. En dat is een serieus probleem.

Maar jij en ik verschillen onder andere nogal (understatement) over 1) de mate van invloed die hun Marokkaanse achtergrond heeft op dat in aanraking komen met de politie, en 2) in hoeverre we daar andere Marokkanen verantwoordelijk moeten houden en/of dat ook op hun mogen projecteren.

Al heb ik nu helaas wel weer gehapt op je poging om de discussie af te leiden van Baudet's fout, door het alweer over immigratie / marokkanen / insert racistische onzin, te hebben.
quote:
Uit: CBS Jaarrapport Integratie 2016

Een op de tien Marokkaanse jongvolwassenen geregistreerd als verdachte
Van jonge personen met een Marokkaanse achtergrond (18–25 jaar) staat een
op de tien geregistreerd als verdachte van een misdrijf. Dit is bijna tweemaal
zo vaak als de gehele niet-westerse groep en meer dan vijf maal zo vaak als
personen met een Nederlandse achtergrond van dezelfde leeftijd.

[..]

Het blijkt echter wel dat in de afgelopen tien jaar zowel bij personen van Nederlandse als van Turkse, Marokkaanse, Surinaamse of Antilliaanse achtergrond het aandeel verdachten met bijna de helft is afgenomen. Dit geldt ook voor de vluchtelingengroepen.
Dus ja, als iemand onschuldige / niet-verdachte mensen gaat discrimineren op basis van een gedeelde afkomst met schuldige / wel-verdachte mensen, dan is dat racisme ja. Ik kan er ook niets aan doen dat bepaalde users zich hier schuldig aan maken. Heb de term ook niet bedacht.

Maar ja, met '5x vaker verdachte' is er inderdaad sprake van een probleem. Maar dat is geen rechtvaardiging voor racisme.
pi_191338560
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 03:53 schreef probeer het volgende:

[..]

In aanraking komen met de politie. (kan helaas zo 123 de bron niet vinden).

Als we het over het % jongeren met een Marokkaanse achtergrond hebben die daadwerkelijk verdachte is/was, dan is dat ~10% (van alle jongeren met een Marokkaanse achtergrond) volgens https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)port-integratie-2016.
[..]

In aanraking komen met de politie =/ verdachte zijn. Maar ja, inderdaad nog steeds achterlijk veel.
[..]

Nee, bijna 1 op de 2 Marokkaanse Nederlanders is in aanraking gekomen met de politie.

Als het gaat om 'verdachte zijn', dan is dat eerder 1 op de 10.
[..]

Ik snap prima wat ik schrijf. Jij lijkt echter al een poosje niet door te hebben wat racisme is.
[..]

Voor autochtone Nederlanders ligt het % wat verdachte is/was, ietsjes onder de 2%.
[..]

Van jou en je onvermogen om mensen die dezelfde afkomst delen, toch als individuen te zien.
[..]

Ja, dat ben je ja.
[..]

[..]

Dus ja, als iemand onschuldige / niet-verdachte mensen gaat discrimineren op basis van een gedeelde afkomst met schuldige / wel-verdachte mensen, dan is dat racisme ja. Ik kan er ook niets aan doen dat bepaalde users zich hier schuldig aan maken. Heb de term ook niet bedacht.

Maar ja, met '5x vaker verdachte' is er inderdaad sprake van een probleem. Maar dat is geen rechtvaardiging voor racisme.
85% was het trouwens.

Van allochtone jongeren in aanraking met justitie, een deel daarvan is dan marokkaan.

Het is onevenredig veel, 5x vaker verdachte.
Je snapt hopelijk dat het voor zo’n kleine groep, een enorm aantal is?

Dat je me voor racist blijft uitmaken moet je zelf weten, kan me ergens totaal niet schelen.
Zolang we maar hier van de Marokkaanse criminele overlast in dit land afkomen, dan mag je me noemen wat je wil.

Idem voor Turken en Antilianen en al die andere “niet westerse” vertegenwoordigers op gebied.
Hoewel in mindere mate Surinamers en Antillianen, gezien dat toch Nederlanders zijn uiteindelijk qua koloniaal verleden.

De rest mag weer terug naar huis.
pi_191338653
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Of men valt hem zo hard aan om een fout, omdat men weet dat over het algemeen er ook een probleem is wat betreft Marokkanen maar dat mag absoluut niet gezegd worden.

In dit geval was er niets aan de hand, de volgende 9 keer zal het best een ander verhaal kunnen zijn gezien de statistieken.
Men valt hem aan omdat hij WIST dat er in dit specifieke geval niets aan de hand was maar het toch probeerde te framen. Er was geen sprake van een "fout" maar van een doelbewuste gerichte actie om politieke puntjes te scoren.

Daarmee geef je mocros macht. Die kunnen nu weer roepen dat alle klachten over hen gebaseerd zijn op leugenaars zoals Baudet.
pi_191338941
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:56 schreef recursief het volgende:

[..]

Ach komop. Hier zijn vier mensen die hun werk doen. De enige reden dat Baudet over ze loopt te janken is omdat het Marokkanen zijn. Dus puur vanwege hun afkomst, die hier volkomen irrelevant is. Dat is zo ongeveer de definitie van discriminatie.
Dit.
pi_191339042
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:56 schreef recursief het volgende:

[..]

Ach komop. Hier zijn vier mensen die hun werk doen. De enige reden dat Baudet over ze loopt te janken is omdat het Marokkanen zijn. Dus puur vanwege hun afkomst, die hier volkomen irrelevant is. Dat is zo ongeveer de definitie van discriminatie.
Dat is niet volkomen irrelevant, want Marokkanen zijn relatief oververtegenwoordigd in hun aandeel betreffende overlast, ten opzichte van de Nederlandse blankboys.

Dat het hier om een aantal mensen gaat die "gewoon" werk doen is een beetje flauw, want het gaat dus om mensen die voor hun werk normaal gesproken geüniformeerd erbij lopen en nu dus niet.

Maar ik vind het allemaal niet zo "gewoon"; kaartjes controleurs in burger? Wat een slecht idee van de NS dan. Als dit werknemers betroffen die deel uitmaken van een groep die geen oververtegenwoordiging van ongewenst/crimineel gedrag, ook dan zou ik m'n twijfels hebben. Ook na het tonen van een plastic kaartje. Maar nu gaat het dus ook over jongeren die deel uitmaken van een groep waarvan men weet dat ze deel uitmaken van een groep die gewoon een slechtere naam hebben.

En dat is echt niet de schuld van iemand anders.

En heeft niets te maken met discriminatie.

Maar wij waren niet bij het voorval, dus is het woord tegen woord. Als jongere, ogenschijnlijk deel uitmakend van de groep die voor een negatieve relatieve oververtegenwoordiging zorgt, sta je al met 1-0 achter. Of je nu Marokkaan, turk, of Surinaams bent.

En dan helpen de vage gekopieerde berichten op sociaal media, die dienst moeten doen als een soort van getuigenverklaring, niet echt.
pi_191339069
Mijn god de bidet fanboys blijven maar drogredenen bedenken waarom dit geen discriminatie zou zijn geweest. De NS de schuld te geven dat ze undercover controleurs gebruiken. En zich druk maken over de afgifte van een vervoersbewijs aan een controleur. Als een groepje mensen in de trein op komt dagen en overal een vervoersbewijs vraagt en iedereen werkt mee en krijgt het terug dan nog vertrouwen deze mensen het niet. 8)7
  dinsdag 4 februari 2020 @ 07:35:35 #113
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_191339164
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:53 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik ben het grotendeels met je eens inderdaad. Mijn enige punt is, in hoeverre mag je negatieve kenmerken van een groep meewegen in de eerste interactie met die betreffende groep. Mijn inziens wel enigszins, maar ik snap dat mensen zeggen dat je dat idealiter helemaal niet moet doen. En ik snap dat wel degelijk omdat die groep ook bestaat uit individuen. Echter snap ik ook dat het voor velen lastig blijft en dat de praktijk soms anders uitwijst.

Let's just agree to disagree for now then :)
Idealiter gezien niet natuurlijk, al is het wel menselijk om dat te doen. Het grootste probleem is het pappen en nathouden van de overheid. Als criminelen en profiteurs worden aangepakt en uitgezet, heeft vrijwel niemand nog een probleem met de goede welwillende allochtonen. Op een kleine groep hardcore racisten misschien.
pi_191339230
Zijn er inmiddels al getuigen naar voren gekomen die het verhaal van deze twee FvD grietjes onderschrijven? Die door dezelfde controleurs ‘geïntimideerd ‘ werden?
pi_191339560
quote:
4s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 07:11 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dat is niet volkomen irrelevant, want Marokkanen zijn relatief oververtegenwoordigd in hun aandeel betreffende overlast, ten opzichte van de Nederlandse blankboys.
Mannen zijn overtegenwoordigd in de criminaliteit en overlast. De gevangenissen zitten vol mannen. Ik denk dat het goed is om argwanend te zijn als een man je plaatsbewijs wil controleren, niet omdat ze je willen beroven of in elkaar slaan, maar omdat ze man zijn. Ik vertrouw mannen voor geen meter. Mannen staan er immers om bekend verantwoordelijk te zijn voor verreweg de meeste criminaliteit en overlast.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_191339845
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 08:15 schreef recursief het volgende:

[..]

Mannen zijn overtegenwoordigd in de criminaliteit en overlast. De gevangenissen zitten vol mannen. Ik denk dat het goed is om argwanend te zijn als een man je plaatsbewijs wil controleren, niet omdat ze je willen beroven of in elkaar slaan, maar omdat ze man zijn. Ik vertrouw mannen voor geen meter. Mannen staan er immers om bekend verantwoordelijk te zijn voor verreweg de meeste criminaliteit en overlast.
Ja en mensen dan. Mensen zijn pas erg. Mensen zijn eng! Brrr

Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de negatieve cijfers. Daar is die community zelf grotendeels verantwoordelijk voor.

Ga huilen dan over de vervelende gevolgen daarvan. Pjuuu zooo oneerlijk. Gemene racisten...beetje anderen op de feiten wijzen! :'( :'( :'(
  dinsdag 4 februari 2020 @ 08:45:41 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191339895
quote:
4s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 08:41 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de negatieve cijfers. Daar is die community zelf grotendeels verantwoordelijk voor.

Ga huilen dan over de vervelende gevolgen daarvan. Pjuuu zooo oneerlijk. Gemene racisten...beetje anderen op de feiten wijzen! :'( :'( :'(
Baudet wees in zijn tweet niet op feiten, die heeft bewust een voorraad BS verzonnen en de wereld ingeslingerd met als doel te polariseren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 08:47:54 #118
5428 crew  miss_sly
pi_191339926
quote:
4s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 08:41 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Waarom is de Marokkaanse community in zij geheel verantwoordelijk voor een aanspreekbaar op gedrag van een al dan niet grote groep die uit hun community komt? Waarom zijn dan niet alle mannen als geheel verantwoordelijk voor en aanspreekbaar op het gedrag van mannen die zich misdragen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191340012
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 08:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom is de Marokkaanse community in zij geheel verantwoordelijk voor een aanspreekbaar op gedrag van een al dan niet grote groep die uit hun community komt? Waarom zijn dan niet alle mannen als geheel verantwoordelijk voor en aanspreekbaar op het gedrag van mannen die zich misdragen?
Niet zo'n moeilijke filosofische vragen stellen de oogkleppen moeten op blijven staan en het gaat om een subgroep die ze willen blijven discrimineren met de al meermaals bewezen drogredenen. :D
pi_191340016
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 08:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kijk, iemand met gezond verstand;
Samira_Tarrass twitterde op zondag 02-02-2020 om 03:05:18 Er werden 4 marokkanen genoemd. 399.996 dus niet. Ik voel mij totaal niet aangesproken. Bovendien weten we allemaal dat er een grote probleemgroep bestaat.Spreek daarom niet namens mij want wij kennen elkaar niet.Blijf vooral wegkijken.Deuger. https://t.co/xLSTSI14OJ reageer retweet
pi_191340038
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 08:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Baudet wees in zijn tweet niet op feiten, die heeft bewust een voorraad BS verzonnen en de wereld ingeslingerd met als doel te polariseren.
Help me even; welke BS precies heeft hij verzonnen met als doel te polariseren?
  dinsdag 4 februari 2020 @ 08:59:07 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191340070
quote:
4s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 08:56 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Help me even; welke BS precies heeft hij verzonnen met als doel te polariseren?
Dat zijn dierbare vriendinnen waren lastiggevallen door vier Marokkanen.

Dat het misschien wat teveel moeite voor je is je OV-chipkaart uit je tas te pakken maakt een kaartcontrole geen lastigvallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 09:03:43 #123
5428 crew  miss_sly
pi_191340126
quote:
4s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 08:54 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Kijk, iemand met gezond verstand;
Samira_Tarrass twitterde op zondag 02-02-2020 om 03:05:18 Er werden 4 marokkanen genoemd. 399.996 dus niet. Ik voel mij totaal niet aangesproken. Bovendien weten we allemaal dat er een grote probleemgroep bestaat.Spreek daarom niet namens mij want wij kennen elkaar niet.Blijf vooral wegkijken.Deuger. https://t.co/xLSTSI14OJ reageer retweet
Uiteraard.
Als het enkel om deze vier genoemde Marokkanen gaat, is op FvD stemmen geheel onnodig. Er is geen probleem, er is niets op te lossen, niets waarover een groot deel van de Nederlanders naief is. Er zijn alleen die vier genoemde Marokkanen, die ook nog eens onterecht worden aangewezen, dus er is helemaal geen probleem! Erg fijn!
pi_191340153
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Uiteraard.
Als het enkel om deze vier genoemde Marokkanen gaat, is op FvD stemmen geheel onnodig. Er is geen probleem, er is niets op te lossen, niets waarover een groot deel van de Nederlanders naief is. Er zijn alleen die vier genoemde Marokkanen, die ook nog eens onterecht worden aangewezen, dus er is helemaal geen probleem! Erg fijn!
Nou, ik kan nog wel wat redenen bedenken om FvD te stemmen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_191340159
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 08:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

In de beleving van die vriendinnen kan dat nog altijd zo zijn.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:09:42 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191340201
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

In de beleving van die vriendinnen kan dat nog altijd zo zijn.
Ja, de dierbare vriendinnen van Baudet kunnen idd ook keiharde racisten zijn die een buitenlander per definitie eng vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191340219
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, de dierbare vriendinnen van Baudet kunnen idd ook keiharde racisten zijn die een buitenlander per definitie eng vinden.
:') 8)7

Tering. Laat ook maar.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:15:57 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191340313
quote:

[..]

Uiteraard.
Dat is dus gewoon het punt, er wordt vrijwel niet ontkend dat er een groep is die het probleem is, het punt is dat Baudet hier juist Marokkanen die niet het probleem zijn heeft gebruikt om te doen alsof er een probleem was terwijl dat er niet was.

Als je een probleem wilt aankaarten; prima, maar gebruik daarvoor geen situatie waarin er juist geen probleem was.

Het probleem is criminele Marokkanen, dit zijn juist Marokkanen die in een publieke functie werken -> het tegenovergestelde van de probleemgroep dus.

Baudet zet ze even neer als de probleemgroep.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:18:42 #129
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191340345
'Realistisch rechts' moet het dus hebben van het verzinnen van incidenten met buitenlanders, om een reden te vinden om te zeggen wAt NiEt GeZeGd MaG wOrDeN.

En dat vinden sommigen hier prima, want je mag best over mensen liegen, zolang ze maar Marokkaans lijken.

Thierry Baudet heeft weer een extra argument geschapen om hem een racist te noemen. Zijn excuses bevestigen dat eerder dan dat ze het ontkrachten.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:19:29 #130
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191340353
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:10 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

:') 8)7

Tering. Laat ook maar.
Lijkt me een redelijke aanname aangezien ze goed bevriend zijn met een racist. Toch?
pi_191340363
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:19 schreef VoMy het volgende:

[..]

Lijkt me een redelijke aanname aangezien ze goed bevriend zijn met een racist. Toch?
Nee.
pi_191340375
quote:

[..]

misschien hadden ze een varkensmuts op en ‘minder minder’ T-shirt aan.
De dierbare vriendinnen zijn inmiddels wel gedegradeerd naar goede bekenden

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 04-02-2020 09:28:11 ]
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:23:23 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191340405
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

misschien hadden ze een varkensmuts op en ‘minder minder’ T-shirt aan. De dierbare vriendinnen zijn inmiddels wel gedegradeerd naar goede bekenden
Volgend jaar gebruikt Thierry ze als voorbeeld van hoe dom de vrouwtjes zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191340507
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:55 schreef probeer het volgende:

[..]

Er is wetenschappelijke consensus binnen de biologie dat de menselijke soort niet op die manier in te delen is.
Precies, 'binnen de biologie'. Bij antropologie krijg je wellicht weer een ander antwoord. Bij sociologie weer een ander. Bij rechten komen ze met het juridische antwoord. etc.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:32:38 #135
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191340522
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 02:29 schreef FYazz het volgende:

[..]

Hmm, je hebt wel een punt, maar ik vind het ook een lastige.

Mag ik aan jou, als man zijnde, dan bijvoorbeeld ook vragen wat je bijdrage is binnen deze interne discussie als het gaat om het gegeven dat 90% van de delicten wereldwijd worden gepleegd door een man.
Mag ik jou aanspreken op de daden van een ander of op het gegeven dat jij door gebrek aan
activisme tegen deze gedragingen de culturele voedingsbodem in stand houdt.
[/quote]

"Mannen" zijn geen cultuur. Geen sociale setting. En er zijn biologische/neurologische redenen dat mannen vaker crimineel zijn. Redenen die je niet eventjes met discussie gaat oplossen.

Marokkanen missen een intern dialoog om hun sociale problemen op te lossen en worden aangemoedigd door (vooral linkse progressieve mensen) om hun problemen af te schuiven op een gemene samenleving.

quote:
Ik vind het dus een lastige. Als er een Marokkanen-probleem is dan moet je ook met deze gemeenschap in gesprek kunnen en deze collectief kunnen aanspreken,
Die verandering (mensen aanspreken op hun gedrag en overtuigingen) komt niet van buitenaf. Dat werkt niet. Marokkanen zullen daar zelf mee moeten beginnen

quote:
maar als een deel van die gemeenschap daadwerkelijk zijn/haar best doet en een verandering in gang probeert te zetten, maar een klein deel werkt niet mee dan kunnen we niet deze gehele groep als probleem blijven wegzetten.
Als er mensen zijn binnen de Marokkaanse gemeenschap die zich daadwerkelijk hard aan het maken zijn voor het oplossen van sociale problemen dan hebben ze mijn steun. Maar ik zie er bar weinig. Enkele BN-ers misschien maar die worden binnen de Marokkaanse gemeenschap gezien als "verkaasd"

quote:
Uiteindelijk denk ik dan ook dat je alleen individuen kunt aanspreken op het eigen gedrag.
Vooral ja. Maar niet louter en alleen. Mensen maken deel uit van sociale structuren. Als mensen kunnen strijken met eer dan mogen ze ook verantwoordelijkheid nemen. Al is het idd een metaforische proportionele verantwoordelijk berekend aan hun aandeel in de gemeenschap.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_191340525
quote:

[..]

Iets als dit zou me niets verbazen: https://www.dumpert.nl/item/7745801_fd35271a
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:40:20 #137
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191340603
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

"Mannen" zijn geen cultuur. Geen sociale setting. En er zijn biologische/neurologische redenen dat mannen vaker crimineel zijn. Redenen die je niet eventjes met discussie gaat oplossen.

Kleedkamerpraat is niet een ding dus? Geen onderdeel van mannencultuur? Het topic 'Alles wat jongens leuk vinden wordt verboden' snijdt een leeg probleem aan? Met vuurwerk spelen is niet iets voor mannen? Hard rijden in auto's, geen mannendingetje? Duindorpvuurstapels, niet gebouwd door mannen? Voetbalhooligan zijn, is niet man-eigen?

Opmerkelijk. Waarom altijd dan die woede tegen feministen die mannen zouden beletten om man te zijn, als mannen geen eigen cultuur hebben en geen veelvoorkomende, door andere mannen versterkte, gedragingen?
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:42:47 #138
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191340640
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:40 schreef VoMy het volgende:

[..]

Kleedkamerpraat is niet een ding dus? Geen onderdeel van mannencultuur? Het topic 'Alles wat jongens leuk vinden wordt verboden' snijdt een leeg probleem aan? Met vuurwerk spelen is niet iets voor mannen? Hard rijden in auto's, geen mannendingetje? Duindorpvuurstapels, niet gebouwd door mannen? Voetbalhooligan zijn, is niet man-eigen?
Dat is geen cultuur nee. Dat is gedrag wat voortkomt uit neurologische constructies. Risicozoekend gedrag is bij jonge mannen sterk prevalent.

quote:
Opmerkelijk. Waarom altijd dan die woede tegen feministen die mannen zouden beletten om man te zijn, als mannen geen eigen cultuur hebben en geen veelvoorkomende, door andere mannen versterkte, gedragingen?
Er is geen mannen-cultuur. Je bent een positie aan het aanvallen die ik niet inneem.
pi_191340685
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat is geen cultuur nee. Dat is gedrag wat voortkomt uit neurologische constructies.
Risicozoekend gedrag is bij jonge mannen sterk prevalent.
[..]

Er is geen mannen-cultuur. Je bent een positie aan het aanvallen die ik niet inneem.
Geldt dit niet voor alle cultuur? Als een soort natuurlijk determinisme.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:48:42 #140
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191340703
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:46 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Geldt dit niet voor alle cultuur? Als een soort natuurlijk determinisme.
Nee. Cultuur is anders dan neurologische inclinatie. Cultuur is bijvoorbeeld te veranderen per generatie en soms zelfs binnen een generatie. Neurologie niet zo zeer. Tenzij je eugenetica toepast op een populatie.
pi_191340756
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:48 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee. Cultuur is anders dan neurologische inclinatie. Cultuur is bijvoorbeeld te veranderen per generatie en soms zelfs binnen een generatie. Neurologie niet zo zeer. Tenzij je eugenetica toepast op een populatie.
Je begrijpt me niet. Als je een meer (natuurlijk) deterministische invalshoek kiest, is uiteindelijk al het gedrag veroorzaakt door neurologische factoren. Uit iets anders dan onze hersenen kan gedrag niet voortkomen, 'vrije wil' in die zin bestaat dan ook niet. Cultuur is dan altijd een uiting van gedrag, op zijn beurt weer veroorzaakt door wat er is onze hersenpan gebeurt.

Volg je me nog?
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 09:54:50 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191340776
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:40 schreef VoMy het volgende:

[..]

Kleedkamerpraat is niet een ding dus? Geen onderdeel van mannencultuur?
nou ik heb wel eens bij de dames in de kleedkamer gezeten en die gaan net zover zo niet verder als de heren hoor _O-

quote:
Het topic 'Alles wat jongens leuk vinden wordt verboden' snijdt een leeg probleem aan? Met vuurwerk spelen is niet iets voor mannen? Hard rijden in auto's, geen mannendingetje? Duindorpvuurstapels, niet gebouwd door mannen? Voetbalhooligan zijn, is niet man-eigen?
ik doe al die dingen noet, meeste mannen niet denk dus of je het nu echt de man eigen kunt noemen?

het is ook niet dat vrouwen het per definitie niet (mogen) doen ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:55:01 #143
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191340780
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:52 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Je begrijpt me niet. Als je een meer (natuurlijk) deterministische invalshoek kiest, is uiteindelijk al het gedrag veroorzaakt door neurologische factoren. Uit iets anders dan onze hersenen kan gedrag niet voortkomen, 'vrije wil' in die zin bestaat dan ook niet. Cultuur is dan altijd een uiting van gedrag, op zijn beurt weer veroorzaakt door wat er is onze hersenpan gebeurt.

Volg je me nog?
Ik volg je prima. En ik snap dat jij iets niet begrijpt aan mijn positie.

Er is gedrag wat is aangeboren en er is gedrag wat is aangeleerd. Beiden gebeuren "in de hersenpan" maar ze zijn niet beiden hetzelfde.

Cultuur is te veranderen en daarmee komt verantwoordelijkheid. Neurologie is niet te veranderen. Je kan natuurlijk tegen je natuur in gaan maar dat is een spanningsboog die niet vast te houden is.

En mensen straffen en blamen voor een natuurlijke aanleg is... nja.. vraag de gay community maar wat ze daar van vinden.
pi_191340845
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik volg je prima. En ik snap dat jij iets niet begrijpt aan mijn positie.

Er is gedrag wat is aangeboren en er is gedrag wat is aangeleerd. Beiden gebeuren "in de hersenpan" maar ze zijn niet beiden hetzelfde.

Cultuur is te veranderen en daarmee komt verantwoordelijkheid. Neurologie is niet te veranderen. Je kan natuurlijk tegen je natuur in gaan maar dat is een spanningsboog die niet vast te houden is.

En mensen straffen en blamen voor een natuurlijke aanleg is... nja.. vraag de gay community maar wat ze daar van vinden.
Nee ok, helder. Enige probleem is natuurlijk dat lastig vast te stellen is in hoeverre iets genetisch, en in hoeverre iets door omgevingsfactoren is bepaald. Als het bijvoorbeeld gaat over 'masculinity' (het biologische en/of sociologische begrip) is dat niet zo eenvoudig vast te stellen.

En daarmee dus ook niet in hoeverre je gedrag zou moeten aanrekenen.

(al denk ik dat wat jij verantwoordelijkheid noemt, ook niet in alle gevallen gedragen hoeft te worden indien het aangeleerd in plaats van aangeboren gedrag is - maar dat is een andere discussie).
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 10:02:48 #145
5428 crew  miss_sly
pi_191340884
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou ik heb wel eens bij de dames in de kleedkamer gezeten en die gaan net zover zo niet verder als de heren hoor _O-
[..]

ik doe al die dingen noet, meeste mannen niet denk dus of je het nu echt de man eigen kunt noemen?

het is ook niet dat vrouwen het per definitie niet (mogen) doen ofzo

Maar dan heb je toch precies de reden waarom je niet "Marokkanen" weg kunt zetten als criminele groep?
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 10:03:53 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191340899
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar dan heb je toch precies de reden waarom je niet "Marokkanen" weg kunt zetten als criminele groep?
doe ik ook niet
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 10:04:50 #147
5428 crew  miss_sly
pi_191340912
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

doe ik ook niet
Nee, jij niet, maar er is een aantal mensen in dit topic (en in de maatschappij) dat dat wel doet.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 10:07:22 #148
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191340942
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:59 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Nee ok, helder. Enige probleem is natuurlijk dat lastig vast te stellen is in hoeverre iets genetisch, en in hoeverre iets door omgevingsfactoren is bepaald. Als het bijvoorbeeld gaat over 'masculinity' (het biologische en/of sociologische begrip) is dat niet zo eenvoudig vast te stellen.
Het is vrij eenvoudig vast te stellen welk gedrag universeel voor lijkt te komen in de hele wereld bij mensen met een XY chromosoom.

Dat dat een spectrum is en dat dat gedrag in individuen soms sterker of zwakker is.. boeit niet. Door de bank genomen kan je dingen zeggen over populaties met genetica die invloed heeft op hun neurologie.

quote:
En daarmee dus ook niet in hoeverre je gedrag zou moeten aanrekenen.
Dat doen we dus al. We hebben wetten om de excessen van mannelijk gedrag te straffen en in te dammen. De vraag is hoe ver je die wetten laat gaan. Hoe hard je iemands gedrag wil indammen. Verkrachten? Indammen. Meisjes aanspreken op straat? Lekker laten gaan. Meisjes agressief aanspreken op straat? Indammen.

quote:
(al denk ik dat wat jij verantwoordelijkheid noemt, ook niet in alle gevallen gedragen hoeft te worden indien het aangeleerd in plaats van aangeboren gedrag is - maar dat is een andere discussie).
Het komt er op neer dat mannen geen onderliggende "cultuur" hebben. Er is geen sociale setting waarbinnen ik mannen op hun natuur ga of zou willen aanspreken.

Marokkanen als groep hebben wel een sociale setting en gedeelde normen en waarden. En de kans om elkaar aan te spreken op gedrag wat uitmondt in politiecontact.

Zoals (even een voorproefje): Marokkaanse ouders vinden het OK dat hun kinderen (soms al vanaf 10 jaar oud) tot diep in de nacht op straat kunnen rondlopen omdat men verwacht dat "de buurt" meehelpt met het corrigeren van hun kinderen. Alleen werkt dat in ik-ga-jouw-kinderen-niet-slaan-Nederland voor geen meter. Het gevolg is dat Marokkaanse jongeren elkaar aan het "opvoeden" zijn op straat. En dat gaat natuurlijk mis.

Een kleine aanpassing in ouderlijk gedrag... iets wat binnen de Marokkaanse gemeenschap even aangestipt zou kunnen (en moeten) worden. Maar het gebeurt niet. Men voelt zich slachtoffer in dit land. De schuld ligt extern.
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 10:08:52 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191340968
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, jij niet, maar er is een aantal mensen in dit topic (en in de maatschappij) dat dat wel doet.
ja sommige mensen zijn kutdat maakt hard rijden in de auto nog geen manmendingetje ... dan heb je nog nooit een lift van mijn moeder gehad _O-
  dinsdag 4 februari 2020 @ 10:12:15 #150
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_191341015
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:18 schreef VoMy het volgende:
'Realistisch rechts' moet het dus hebben van het verzinnen van incidenten met buitenlanders, om een reden te vinden om te zeggen wAt NiEt GeZeGd MaG wOrDeN.

En dat vinden sommigen hier prima, want je mag best over mensen liegen, zolang ze maar Marokkaans lijken.

Thierry Baudet heeft weer een extra argument geschapen om hem een racist te noemen. Zijn excuses bevestigen dat eerder dan dat ze het ontkrachten.
Dit is echt totaal niet nodig hoor gezien de enorme integratieproblemen die er zijn. :D

Baudet is gewoon een idioot, dat laat hij keer op keer zien, maar ga nou niet doen net alsof het nodig is van 'rechts' om problemen te verzinnen. Die problemen zijn er die hoeven niet verzonnen te worden.
pi_191341070
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 08:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat het misschien wat teveel moeite voor je is je OV-chipkaart uit je tas te pakken maakt een kaartcontrole geen lastigvallen.
Dat heeft hij dus niet zelf verzonnen, maar aangenomen. Of mis ik nu wat?

quote:

[..]

Uiteraard.
Er is dus wel een probleem.
Met een probleemgroep.

Wat ook een probleem is, is dat wanneer men dit aankaart en het over deze probleemgroep heeft, men beticht word van discriminatie en racisme.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 10:21:43 #152
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_191341133
Vind het toch wel ernstig dat Baudet blijkbaar prima wist dat het om een controle ging, maar het heel anders neergezet heeft.

Als hij het had gehad over de onduidelijkheid van identificatie of hoe er niet netjes gehandeld was door de controleurs was het wat anders geweest.
Maar hij heeft bewust gekozen de situatie compleet anders voor te doen dan die was.

En dat willens en wetend. Dat vind ik best ernstig.
Dat schurkt tegen haatzaaien aan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 10:22:26 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191341139
quote:
4s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:17 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

[..]

Dat heeft hij dus wel zelf verzonnen want hij wist al dat het een kaartcontrole was.
Dat staat gewoon in zijn FaceBookverklaring.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 4 februari 2020 @ 10:23:22 #154
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_191341155
quote:

[..]

[..]

Met een probleemgroep.

Wat ook een probleem is, is dat wanneer men dit aankaart en het over deze probleemgroep heeft, men beticht word van discriminatie en racisme.
In zijn verklaring geeft hij aan dat hij wel degelijk wist dat het om een controle ging.
En niet om mannen die twee vrouwen lastig vielen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 10:25:35 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191341201
quote:

Met een probleemgroep.

Wat een probleem is is dat een politicus dit "aankaart" door hardwerkende medewerkers van een vervoersbedrijf neer te zetten als tuig uit de probleemgroep.

Dat is geen aankaarten dat is polariseren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191341211
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat heeft hij dus wel zelf verzonnen want hij wist al dat het een kaartcontrole was.
Dat staat gewoon in zijn FaceBookverklaring.
Niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

In zijn verklaring geeft hij aan dat hij wel degelijk wist dat het om een controle ging.
En niet om mannen die twee vrouwen lastig vielen.
Leugens.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 10:30:39 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191341282
Er is een politieagent bij geweest en dan nog doen alsof het "onduidelijk" was dat het controleurs waren... dan hang je of een heel dom verhaal op, of het zijn hele domme gansjes die sowieso niet zelfstandig zouden moeten reizen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191341323
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het is vrij eenvoudig vast te stellen welk gedrag universeel voor lijkt te komen in de hele wereld bij mensen met een XY chromosoom.

Dat dat een spectrum is en dat dat gedrag in individuen soms sterker of zwakker is.. boeit niet. Door de bank genomen kan je dingen zeggen over populaties met genetica die invloed heeft op hun neurologie.
[..]

Getuige de wetenschap is dat toch wel iets lastiger dan dat jij het nu voorstelt. Daarbij zeg jij 'boeit niet' als het gaat om de mate waarin iets genetisch bepaald is, terwijl dat volgens mij heel wezenlijk is. Ergens ligt namelijk de grens tussen 'natuurlijk gedrag' waar je redelijkerwijs wel, of redelijkerwijs geen weerstand aan zou moeten bieden.

quote:
Dat doen we dus al. We hebben wetten om de excessen van mannelijk gedrag te straffen en in te dammen. De vraag is hoe ver je die wetten laat gaan. Hoe hard je iemands gedrag wil indammen. Verkrachten? Indammen. Meisjes aanspreken op straat? Lekker laten gaan. Meisjes agressief aanspreken op straat? Indammen.
[..]

Ik denk niet dat je het zo hebt bedoeld, maar toch even een nuance. Het gaat om het indammen van onwenselijk gedrag dat meer bij mannen dan bij vrouwen voorkomt. Vrouwen kunnen ook verkrachters zijn, zegmaar.

quote:
Het komt er op neer dat mannen geen onderliggende "cultuur" hebben. Er is geen sociale setting waarbinnen ik mannen op hun natuur ga of zou willen aanspreken.

Marokkanen als groep hebben wel een sociale setting en gedeelde normen en waarden. En de kans om elkaar aan te spreken op gedrag wat uitmondt in politiecontact.

Zoals (even een voorproefje): Marokkaanse ouders vinden het OK dat hun kinderen (soms al vanaf 10 jaar oud) tot diep in de nacht op straat kunnen rondlopen omdat men verwacht dat "de buurt" meehelpt met het corrigeren van hun kinderen. Alleen werkt dat in ik-ga-jouw-kinderen-niet-slaan-Nederland voor geen meter. Het gevolg is dat Marokkaanse jongeren elkaar aan het "opvoeden" zijn op straat. En dat gaat natuurlijk mis.

Een kleine aanpassing in ouderlijk gedrag... iets wat binnen de Marokkaanse gemeenschap even aangestipt zou kunnen (en moeten) worden. Maar het gebeurt niet. Men voelt zich slachtoffer in dit land. De schuld ligt extern.
Ik denk dat dit niet klopt. Ook ten aanzien van mannen kun je wel degelijk bepaalde elementen 'cultuur' eruit vissen. Denk aan geweldscultuur bij hooligans. Je kunt natuurlijk zeggen dat niet iedere man een hooligan is. Maar iedere hooligan is wel een man.

Net als - inderdaad - cultuur waarin de de zoon binnen een moslimgezin weinig wordt gecorrigeerd. In beide gevallen is er sprake van een cultuur die de natuurlijke gedrag van de man faciliteert.

Ik denk dat je een te eenvoudige voorstelling maakt, en daardoor de nuance verliest.
pi_191341356
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:26 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Niet.
[..]

Leugens.
Heb je de verklaring van Baudet gelezen? Toen hij de tweet verstuurde wist hij dat jetvom een kaartcontrole ging.

Baudet gaf in zijn verklaring aan dat de dames zich door de wijze waarop de kaartcontrole verliep onheus en onveilig voelde.
pi_191341365
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:37 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Heb je de verklaring van Baudet gelezen? Toen hij de tweet verstuurde wist hij dat jetvom een kaartcontrole ging.
Ja, zojuist 2 keer.

Waar staat dat precies in die verklaring?
pi_191341419
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ja, zojuist 2 keer.

Waar staat dat precies in die verklaring?
Dit waren controleurs, maar dat was voor de vrouwen onduidelijk. De wijze waarop zij werden aangesproken was voor de vrouwen zeer intimiderend. Ze gaven mij aan dat er openlijk en meermalen wapengerei werd getoond, dat er sprake was van intimiderend verbaal en non-verbaal gedrag en dat de mannen op agressieve wijze hun ‘legitimatie’ toonden. Die legitimatie bevreemdde de vrouwen, omdat zij in vorm en stijl (lettertype) afwijkende geplastificeerde papiertjes te zien kregen. Dat gaf de vrouwen weinig vertrouwen en een onaangenaam gevoel. Toen de vrouwen dat kenbaar maakten, werd gedreigd hen ‘mee te nemen’. Van de-escalatie van de zijde van het personeel, was volgens hen geen sprake. Ook nadat zij geldige vervoersbewijzen toonden bleef de groep mannen de rest van de reis op een voor de vrouwen intimiderende manier om hen heen hangen.

Kijk, dat ze zich geïntimideerd voelden, ook toen er een agent bij kwam is helder. Dat ze in eerste instantie niet wisten dat het om een kaartcontrole ging, ook. Maar dat het om kaartcontrole ging was toch echt duidelijk nadat de situatie zich had voltrokken.
pi_191341443
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:41 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dit waren controleurs, maar dat was voor de vrouwen onduidelijk. De wijze waarop zij werden aangesproken was voor de vrouwen zeer intimiderend. Ze gaven mij aan dat er openlijk en meermalen wapengerei werd getoond, dat er sprake was van intimiderend verbaal en non-verbaal gedrag en dat de mannen op agressieve wijze hun ‘legitimatie’ toonden. Die legitimatie bevreemdde de vrouwen, omdat zij in vorm en stijl (lettertype) afwijkende geplastificeerde papiertjes te zien kregen. Dat gaf de vrouwen weinig vertrouwen en een onaangenaam gevoel. Toen de vrouwen dat kenbaar maakten, werd gedreigd hen ‘mee te nemen’. Van de-escalatie van de zijde van het personeel, was volgens hen geen sprake. Ook nadat zij geldige vervoersbewijzen toonden bleef de groep mannen de rest van de reis op een voor de vrouwen intimiderende manier om hen heen hangen.

Kijk, dat ze zich geïntimideerd voelden, ook toen er een agent bij kwam is helder. Dat ze in eerste instantie niet wisten dat het om een kaartcontrole ging, ook. Maar dat het om kaartcontrole ging was toch echt duidelijk nadat de situatie zich had voltrokken.
Hieruit bijkt dus niet dat Baudet op het moment van de tweet wist dat het 100% zeker controleurs waren. Er blijkt juist uit dat er reden was om te twijfelen daaraan, afgaande op de verklaring van zijn vriendinnen.

Wel op het moment van schrijven van de verklaring uiteraard.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 10:44:42 #163
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_191341456
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:26 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Niet.
[..]

Leugens.
Ja, van Baudet in die eerste tweet ja.

Hij verteld toch echt zelf dat die twee dierbare vriendinnen overstuur bij hem kwamen en vertelde dat die controle zo naar was gegaan. Inc gezwaai met wapengerei (die controleurs niet eens hebben).

Zijn tweet zegt niets over een controle in burger, hoe medewerkers van de NS zich asociaal gedroegen.
Geeft een zeer andere voorstelling van zaken.
pi_191341476
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ja, van Baudet in die eerste tweet ja.

Bewijs dat dan :).
pi_191341479
quote:

dan moet je het ook echt over de probleemgroep hebben en juist niet de wel functionerenden dan wegzetten als overlastgevende criminelen. Dan zul je niet van discriminatie of racisme beticht worden. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?
  dinsdag 4 februari 2020 @ 10:47:12 #166
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_191341485
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:43 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Hieruit bijkt dus niet dat Baudet op het moment van de tweet wist dat het 100% zeker controleurs waren. Er blijkt juist uit dat er reden was om te twijfelen daaraan, afgaande op de verklaring van zijn vriendinnen.

Neen.

Er staat ook dat er een agent bij is geweest en alles.
Dat het om een controle ging en dat volgens de dames op schandalige wijze gebeurde was hem gewoonweg bekend.
pi_191341489
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat het om een controle ging en dat volgens de dames op schandalige wijze gebeurde was hem gewoonweg bekend.
Niet.

Kan je het wel blijven herhalen, het klopt gewoon niet wat je zegt.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 10:48:09 #168
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_191341493
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Bewijs dat dan :).
Lees de tweet en de verklaring.

Het staat gewoon zwart op wit, uit de mond van Baudet zelf.
pi_191341495
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

dan moet je het ook echt over de probleemgroep hebben en juist niet de wel functionerenden dan wegzetten als overlastgevende criminelen. Dan zul je niet van discriminatie of racisme beticht worden. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?
Hoe doe je dat met een wijk zoals bijvoorbeeld Molenbeek, waar IS terroristen door de hele wijk verborgen werd gehouden terwijl iedereen zijn mond hield?
pi_191341496
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Neen.

Er staat ook dat er een agent bij is geweest en alles.
Kan zijn dat die goede vriendinnen ten tijde van de eerste tweet, keihard tegen hem hebben staan liegen. Wel onwaarschijnlijk, maar mogelijk.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 10:48:29 #171
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_191341499
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Niet.

Kan je het wel blijven herhalen, het klopt gewoon niet wat je zegt.
Sorry, maar het staat er letterlijk.
pi_191341510
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Lees de tweet en de verklaring.

Het staat gewoon zwart op wit, uit de mond van Baudet zelf.
Niet.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 10:49:28 #173
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191341514
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:34 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Getuige de wetenschap is dat toch wel iets lastiger dan dat jij het nu voorstelt. Daarbij zeg jij 'boeit niet' als het gaat om de mate waarin iets genetisch bepaald is, terwijl dat volgens mij heel wezenlijk is. Ergens ligt namelijk de grens tussen 'natuurlijk gedrag' waar je redelijkerwijs wel, of redelijkerwijs geen weerstand aan zou moeten bieden.
Ik denk dat ik al zat regels tekst plaats. Ik snap volledig hoe lastig het is om een significantie te bewijzen binnen de wetenschap. Dat neemt niet weg dat je uiteindelijk door de bank genomen bepaalde neurologie kan koppelen aan genetica. Ik ga alleen dat mechanisme niet in 1000 regels hier posten. Ook ga ik hier niet een heel epistel schrijven over de huidige spanningen binnen sociologie, reproductie problemen en de bijna politieke spanning tussen sociologie en evolutionaire biologie.

Want het gaat hier over conducteurs in burger en een politicus die een situatie fout beschrijft. Open er een ander topic over en ik ben daar.

quote:
[..]

Ik denk niet dat je het zo hebt bedoeld, maar toch even een nuance. Het gaat om het indammen van onwenselijk gedrag dat meer bij mannen dan bij vrouwen voorkomt. Vrouwen kunnen ook verkrachters zijn, zegmaar.
Klopt. Alleen komt bepaald gedrag vaker voor bij mensen met een bepaalde neurologie. Of met een bepaalde genetische basis. Dus effectief ben je dan bij die mensen aan het indammen. Ik kan ook wel zwangerschapsyoga laten vergoeden voor iedereen maar het zullen vrouwen zijn die daar profijt van hebben en mannen die zullen betalen voor iets wat ze niet gebruiken.

quote:
[..]

Ik denk dat dit niet klopt. Ook ten aanzien van mannen kun je wel degelijk bepaalde elementen 'cultuur' eruit vissen. Denk aan geweldscultuur bij hooligans. Je kunt natuurlijk zeggen dat niet iedere man een hooligan is. Maar iedere hooligan is wel een man.
Hooliganisme is een (type) cultuur. En ik zou hooligans van Liverpool ook zeker aanspreken op hun gedrag en hun spraak richting vrienden. Maar hooligans zullen daar geen boodschap aan hebben. Dat neemt niet weg dat in theorie ze allemaal de potentie en daarmee verantwoordelijkheid hebben om hun cultuur aan te passen.

quote:
Net als - inderdaad - cultuur waarin de de zoon binnen een moslimgezin weinig wordt gecorrigeerd. In beide gevallen is er sprake van een cultuur die de natuurlijke gedrag van de man faciliteert.

Ik denk dat je een te eenvoudige voorstelling maakt, en daardoor de nuance verliest.
Nee ik ben juist degene die waardering heeft voor de morele nuances tussen wat cultuur en wat natuur is. Jij bent hier degene die dat hoppatee op 1 berg gooit zovan.. je kan niemand ooit aanspreken op iets uit een groep (wat voor groep dan ook).

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 04-02-2020 10:57:49 ]
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 10:49:33 #174
5428 crew  miss_sly
pi_191341515
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kennelijk. Ongelofelijk.
pi_191341518
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Sorry, maar het staat er letterlijk.
Nee.
pi_191341524
quote:

[..]

Er was reden om eraan te twijfelen? De vrouwen hebben het gelet op deze verklaring zelf over 'personeel'

Van de-escalatie van de zijde van het personeel, was volgens hen geen sprake.

Bovendien was datgene waar het om ging het tonen van het vervoerbewijs.

Ook nadat zij geldige vervoersbewijzen toonden bleef de groep mannen de rest van de reis op een voor de vrouwen intimiderende manier om hen heen hangen.

En bedenk dus even. Een van deze mannen was een agent.

Dus nogmaals: in eerste instantie was er wellicht onduidelijkheid. Maar nadat de situatie zich had voltrokken was van enige onduidelijkheid geen sprake meer.

Want:

Ze geven zelf aan dat het om personeel ging

Ze geven zelf aan dat het om het tonen van het vervoerbewijs ging.

Een agent heeft zich gelegitimeerd.

Dan is het ook nog in de trein omgeroepen.

En werd de rest van de trein op ook gecontroleerd op jet vervoerbewijs.

Dat ze zich onheus bejegend voelden, dat kan. Maar het was duidelijk dat ze zich onheus bejegend voelden door de personen die hun vervoerbewijs kwamen controleren.
pi_191341543
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Vind het toch wel ernstig dat Baudet blijkbaar prima wist dat het om een controle ging, maar het heel anders neergezet heeft.

Als hij het had gehad over de onduidelijkheid van identificatie of hoe er niet netjes gehandeld was door de controleurs was het wat anders geweest.
Maar hij heeft bewust gekozen de situatie compleet anders voor te doen dan die was.

En dat willens en wetend. Dat vind ik best ernstig.
Dat schurkt tegen haatzaaien aan.
Het waren maroks
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 4 februari 2020 @ 10:51:53 #178
168739 Red_85
'echt wel'
pi_191341546
quote:

[..]

Die 'controleurs' kunnen ook keiharde racisten zijn die Nederlandse vrouwen bij voorbaat 'kechs' vinden en ook zo aanspreken.

Dat lijkt me waarschijnlijker gezien het gedrag van de gemiddelde mocro in NL. Maar dat is speculeren en heeft niets te maken met een fatsoenlijke discussie voeren. Een beetje wat jij hier doet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_191341554
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:50 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Er was reden om eraan te twijfelen? De vrouwen hebben het gelet op deze verklaring zelf over 'personeel'

Van de-escalatie van de zijde van het personeel, was volgens hen geen sprake.

Bovendien was datgene waar het om ging het tonen van het vervoerbewijs.

Ook nadat zij geldige vervoersbewijzen toonden bleef de groep mannen de rest van de reis op een voor de vrouwen intimiderende manier om hen heen hangen.

En bedenk dus even. Een van deze mannen was een agent.

Dus nogmaals: in eerste instantie was er wellicht onduidelijkheid. Maar nadat de situatie zich had voltrokken was van enige onduidelijkheid geen sprake meer.

Want:

Ze geven zelf aan dat het om personeel ging

Ze geven zelf aan dat het om het tonen van het vervoerbewijs ging.

Een agent heeft zich gelegitimeerd.

Dan is het ook nog in de trein omgeroepen.

En werd de rest van de trein op ook gecontroleerd op jet vervoerbewijs.

Dat ze zich onheus bejegend voelden, dat kan. Maar het was duidelijk dat ze zich onheus bejegend voelden door de personen die hun vervoerbewijs kwamen controleren.
Het hele punt is dat je gewoon geen idee hebt met welk verhaal Baudet die eerste tweet heeft gestuurd, dus elke claim dat er gelogen is is complete flauwekul.

Het enige wat je zeker weet is dat Baudet ten tijde van de verklaring meer informatie had dan op het moment van de tweet.
pi_191341568
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:52 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Het hele punt is dat je gewoon geen idee hebt met welk verhaal Baudet die eerste tweet heeft gestuurd,
dus elke claim dat er gelogen is is complete flauwekul.

Het enige wat je zeker weet is dat Baudet ten tijde van de verklaring meer informatie had dan op het moment van de tweet.
Ja, wel dus. Want daar heeft hij een verklaring over op internet gezet.
pi_191341580
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:54 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Ja, wel dus. Want daar heeft hij een verklaring over op internet gezet.
Nee.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 10:56:44 #182
168739 Red_85
'echt wel'
pi_191341602
quote:

[..]

[..]

Met een probleemgroep.

Dit.
Als ik des avonds in het ov ben en er komen 4 Marokkanen in burger aan die mij bevelen mijn kaartje te laten zien, ga ik ze ook vragen naar wie ze wel niet zijn.
1. Het komt bedreigend over
2. We weten allemaal dat het ov niet altijd heel veilig is
3. Marokkanen zorgen voor de meeste problemen qua straatroven, aanvallen, x-crimineel gedrag

Als je je id hebt laten zien, dan praten we netjes verder.

Maar ga vooral met je naïeve instelling de wereld in. Je komt er vanzelf een keer achter

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 04-02-2020 11:36:18 ]
1947-2016
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 10:57:54 #183
5428 crew  miss_sly
pi_191341617
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:54 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Nee.
Het staat letterlijk in zijn verklaring.

Jij laat je nu zien als een protoype vingers-in-de-oren-ik-hoor-je-lekker-toch-niet-en-als-ik-nee-blijf-zeggen-heb-iklekker-toch-gelijk.
pi_191341636
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:54 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Nee.
Ja. En dat kan iedereen ook gewoon lezen.
pi_191341664
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het staat letterlijk in zijn verklaring.

Waar dan?
pi_191341671
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:59 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Nee.
pi_191341682
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:02 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Nee.
pi_191341734
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:02 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Oke.
pi_191341740
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is dus gewoon het punt, er wordt vrijwel niet ontkend dat er een groep is die het probleem is, het punt is dat Baudet hier juist Marokkanen die niet het probleem zijn heeft gebruikt om te doen alsof er een probleem was terwijl dat er niet was.

Als je een probleem wilt aankaarten; prima, maar gebruik daarvoor geen situatie waarin er juist geen probleem was.

Het probleem is criminele Marokkanen, dit zijn juist Marokkanen die in een publieke functie werken -> het tegenovergestelde van de probleemgroep dus.

Baudet zet ze even neer als de probleemgroep.
Sterker nog ze willen de probleemgevallen aanpakken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191341791
Mooi om te zien hoe de tokkies alles wat krom is recht proberen te buigen om hun grote leider maar niet af te vallen. De breintjes werken overuren om alles recht te breien en in hun wereldbeeld te passen. _O-

Baudet is een leugenaar en is weer eens door de mand gevallen.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:12:44 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191341820
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Sterker nog ze willen de probleemgevallen aanpakken.
Ook dat nog eens, het is juist hun werk om de rotte appels eruit te plukken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:13:45 #192
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_191341836
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit.
Als ik des avonds in het ov ben en er komen 4 Marokkanen in burger aan die mij bevelen mijn kaartje te laten zien, ga ik ze ook vragen naar wie ze wel niet zijn.
1. Het komt bedreigend over
2. We weten allemaal dat het ov niet altijd heel veilig is
3. Marokkanen zorgen voor de meeste problemen qua straatroven, aanvallen, x-crimineel gedrag

Als je je id hebt laten zien, dan praten we netjes verder.

Dat hebben ze laten zien. Sterker nog, er is zelfs een agent bij gekomen om het te bevestigen.

Dit gaat niet om die vrouwen die in eerste instantie wantrouwig waren.
Dit gaat om Baudet die willens en wetend een nogal andere voorstelling van zaken ervan gemaakt heeft terwijl hij wist dat het wel degelijk om een controle ging.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 04-02-2020 11:36:30 ]
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:16:28 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191341865
quote:

[..]

quote:
Ernstig overstuur hebben ze mij over de kwestie verteld en dat heeft me geraakt. Ik heb me daar vervolgens over geuit op social media - te snel, en te stevig. Daarbij heb ik de kwestie te haastig in een bredere politieke context getrokken: de context namelijk van de gevolgen van de massale immigratie, integratieproblemen en het gebrek aan veiligheid dat vele Nederlanders daardoor dagelijks zien en ervaren.
Hij wist het dus wel toen hij die tweet verzond.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191341877
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

[..]

Hij wist het dus wel toen hij die tweet verzond.
Waaruit blijkt dat? Niet uit het stukje wat je quote in elk geval.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:17:48 #195
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191341883
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:10 schreef The_End het volgende:
Mooi om te zien hoe de tokkies alles wat krom is recht proberen te buigen om hun grote leider maar niet af te vallen. De breintjes werken overuren om alles recht te breien en in hun wereldbeeld te passen. _O-

Baudet is een leugenaar en is weer eens door de mand gevallen.
Wat een licht :D Alsof er oprechte politici in Nederland bestaan _O-
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:20:09 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191341910
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:17 schreef Tengano het volgende:

[..]

Fijn dat je iig bevestigt dat Baudet niet oprecht is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:20:36 #197
168739 Red_85
'echt wel'
pi_191341917
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat hebben ze laten zien. Sterker nog, er is zelfs een agent bij gekomen om het te bevestigen.

Dit gaat niet om die vrouwen die in eerste instantie wantrouwig waren.
Dit gaat om Baudet die willens en wetend een nogal andere voorstelling van zaken ervan gemaakt heeft terwijl hij wist dat het wel degelijk om een controle ging.
Zoals ik gisteravond al tikte.

Wel je wapenstok en glimmende handboeien willen laten zien, maar een vodje dragen als ID. Daarbij ook niet de-escalerend handelen. Nee gelijk er vol in gaan en de politie er bij roepen.

Dan ben je echt goed hoor als controleur in burger. Dan snap je het echt hoe je je moet opstellen richting mensen.
Niet alles is te trainen, soms moet je ook gewoon aanvoelen hoe je je in een situatie moet opstellen.
1947-2016
pi_191341940
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

activisme tegen deze gedragingen de culturele voedingsbodem in stand houdt.

Marokkanen missen een intern dialoog om hun sociale problemen op te lossen en worden aangemoedigd door (vooral linkse progressieve mensen) om hun problemen af te schuiven op een gemene samenleving.
[..]

Die verandering (mensen aanspreken op hun gedrag en overtuigingen) komt niet van buitenaf. Dat werkt niet. Marokkanen zullen daar zelf mee moeten beginnen
[..]

Als er mensen zijn binnen de Marokkaanse gemeenschap die zich daadwerkelijk hard aan het maken zijn voor het oplossen van sociale problemen dan hebben ze mijn steun. Maar ik zie er bar weinig. Enkele BN-ers misschien maar die worden binnen de Marokkaanse gemeenschap gezien als "verkaasd"
[..]

[/quote]

Dat is denk ik ook het (jouw) probleem. Jij ziet het niet, dus gebeurt het niet.

Ik zie het daarentegen wel, zowel privé als beroepsmatig. Echter als ik deze ervaringen hier deel wordt het weggewuifd als onwaar of linkse fantasie.

Ook je opmerking over linkse progressieve mensen zie ik niet zo.
Het is juist die groep die dmv dialoog, scholing, participatie en emancipatie de problemen/belemmeringen van binnenuit proberen op te lossen dan wel bij de mensen zelf een verandering teweeg te brengen.

Helaas heeft de VVD ism met D66 tussen 2010 en 2013 het welzijnswerk in de grote steden rücksichtslos wegbezuinigd en waarvan nu blijkt dat het wel degelijk hielp.

Verder is die hele links/rechts discussie die je er altijd bijsleept erg vermoeiend.
Er zijn linkse mensen die tegen immigratie zijn en ook rechtse mensen die voor immigratie zijn.
Er zijn linkse mensen die welzijnswerk nuttig vinden, er zijn rechtse mensen die welzijnswerk nuttig vinden.
Er zijn rechtse mensen die dit zien als nietszeggend 'theedrinken' en ook linkse mensen die het zo zien.

Overigens gaat dit topic over Baudet en zijn tweet. En dan moet ik Baudet toch een 'compliment' geven, hij heeft het weer slim gespeeld. Zijn verhaal klopt niet, hij verspreid foute info maar vervolgens gaat de discussie niet over zijn actie en zijn motief, maar over (criminele) Marokkanen. Doel bereikt dus.
pi_191342032
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:17 schreef Tengano het volgende:
Snel, verdedig dit gedrag! Je leider wordt aangevallen. :')
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:29:53 #200
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_191342058
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zoals ik gisteravond al tikte.

Wel je wapenstok en glimmende handboeien willen laten zien, maar een vodje dragen als ID. Daarbij ook niet de-escalerend handelen. Nee gelijk er vol in gaan en de politie er bij roepen.

Dan ben je echt goed hoor als controleur in burger. Dan snap je het echt hoe je je moet opstellen richting mensen.
Niet alles is te trainen, soms moet je ook gewoon aanvoelen hoe je je in een situatie moet opstellen.
Wapenstok?
Kan me niet heugen dat controleurs die hebben.

Maar stel dat dit allemaal zo is gegaan. Waarom dan de tweet zoals die was?
Waarom geen klacht naar de NS dat diens personeel onduidelijke identificatie heeft en zich niet fatsoenlijk gedraagt?

Feit blijft dat de tweet waar het over gaat ronduit een leugen is. Tegen haatzaaien aan schurkt.
Een willens en wetend de situatie compleet anders neerzetten is.

Dan is ook nog eens de lezing van de NS, de betrokken controleurs en agent anders.
Ook getuigen vertellen een ander verhaal.

Ergens hoop ik dat de NS beelden heeft hiervan en die openbaar maakt.
Want als het personeel zich zo heeft gedragen is dat een schande. Maar op dit moment weten we enkel dat Baudet gewoon bewust een hele andere voorstelling van zaken ervan heeft gemaakt en hebben we geen idee hoe het werkelijk rond die controle is gegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')