abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 januari 2020 @ 23:02:58 #51
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191271228
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:00 schreef Oostwoud het volgende:

Anekdotisch bewijs,
Het is helemaal geen bewijs, het is een onderbouwde stelling.

Maar ik begrijp dat je alleen deskundigen wilt horen die het met jou eens zijn?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191271656
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:53 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Niet de Brexit gevolgd ? Gefaseerd de EU uitgaan kun je vergeten.

Edit: Overigens heb ik eens, ironisch genoeg, Brits onderzoek gelezen wat het de Nederlandse staat zou kosten, wanneer besloten wordt terug te gaan op de Gulden. Dat zag er niet rooskleurig uit.
Geezus Kristus zeg... ik durf mijn handen ervoor in het vuur te gooien dat Engeland er heel sterk gaat uitkomen.
En het doomdenken dat Nederland schade gaat ondervinden van een Nexit.
Ik geloof daar geen ene reet van vriend! :D

En al zou het zo zijn dat we het een paar jaar met minder moeten doen, ik zou het echt niet erg vinden! Gaan we weer traditioneel voedsel kopen. Komt de groenteboer terug. Worden aardappeltjes gewogen en druiven met pitten verkocht.

Ik vind dat echt niet erg hoor!

Dat straatbeeld met al die internationale kutwinkels mogen van mij verdwijnen.
Ik wil geen Kruidvat en Hema in Parijs, ik wil geen Zara in Nederland, ik wil eenmanszaakjes en speciaalzaakjes.
Ik wil geen zelfscankassa's, ik wil leuke kassières!
De macht moet terug naar Nederland en de vriendschap met onze Europese partners hersteld worden.
De huidige EU heeft gefaald. We moeten streven naar een nieuwe Unie. Een nieuw democratisch gekozen Europese gemeenschap die de soevereiniteit van landen erkent en respecteert.

Deze EU is niet mijn EU.
  donderdag 30 januari 2020 @ 23:36:23 #53
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191271784
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 23:26 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Geezus Kristus zeg... ik durf mijn handen ervoor in het vuur te gooien dat Engeland er heel sterk gaat uitkomen.

En al zou het zo zijn dat we het een paar jaar met minder moeten doen, ik zou het echt niet erg vinden! Gaan we weer traditioneel voedsel kopen. Komt de groenteboer terug. Worden aardappeltjes gewogen en druiven met pitten verkocht.

Ik wil geen Kruidvat en Hema in Parijs, ik wil geen Zara in Nederland, ik wil eenmanszaakjes en speciaalzaakjes.
De macht moet terug naar Nederland en de vriendschap met onze Europese partners hersteld worden.
De huidige EU heeft gefaald. We moeten streven naar een nieuwe Unie. Een nieuw democratisch gekozen Europese gemeenschap die de soevereiniteit van landen erkent en respecteert.

Deze EU is niet mijn EU.
Dus vanwege 16-jarige kassameisjes wil jij Nexit? :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191274092
quote:

[..]

Deze EU is niet mijn EU.
Oftewel: "de EU heeft gefaald want ik verlang naar vroeger". :P
  vrijdag 31 januari 2020 @ 08:07:31 #55
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191274244
quote:

[..]

Deze EU is niet mijn EU.
Moet jij weten.

Ik en veel anderen zijn wel blij met de huidige luxe. Niet alle vooruitgang is slecht.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_191274337
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:53 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Niet de Brexit gevolgd ? Gefaseerd de EU uitgaan kun je vergeten.

Edit: Overigens heb ik eens, ironisch genoeg, Brits onderzoek gelezen wat het de Nederlandse staat zou kosten, wanneer besloten wordt terug te gaan op de Gulden. Dat zag er niet rooskleurig uit.
Natuurlijk is teruggaan niet goed. Dan worden we dubbel genaaid. Lijkt me evident. :') wel was het goed geweest om onze gulden te behouden. Maarja, terugkijken is altijd makkelijker dan vooruit denken.
pi_191295021
Lidmaatschap FvD wordt meer als een politieke keuze, het wordt een missie ..

quote:
Baudet :
Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door vier marokkanen in een trein.
Aangifte doen natuurlijk volstrekt zinloos. Oh lieve, kinderlijk naïeve Nederlanders!
Stem nou toch eindelijk voor verandering. Breek los van politiek correct gelul!
Red dit land!
10:22 p.m. · 31 jan. 2020
> https://tpook.nl/2020/01/(...)_campaign=artikelkop

Als het zo ernstig was waarom zou aangifte zinloos zijn; wie zegt dat het Marokkanen waren en geen andere Mena's en op welke politieke verandering wordt gedoeld dat dit land zou redden ?
shift-knop defekt
pi_191295169
quote:

[..]

Deze EU is niet mijn EU.
Het EU lidmaatschap levert ons 100+ miljard op aan economische baten per jaar. Hoe wil je dat gaat compenseren bij een vertrek? Ben je bereidt duizenden euro's extra belasting te betalen per jaar zodat jij je nostalgie kunt herleven?
pi_191295229
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 07:53 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Oftewel: "de EU heeft gefaald want ik verlang naar vroeger". :P
Denk niet dat de zelfscankassa's de deur uit worden gedaan als we uit de EU stappen.

Sterker, als een Nexit zorgt voor economische tegenslag, wordt het aantal zelfscankassa's misschien juist uitgebreid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191295351
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:45 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het EU lidmaatschap levert ons 100+ miljard op aan economische baten per jaar. Hoe wil je dat gaat compenseren bij een vertrek? Ben je bereidt duizenden euro's extra belasting te betalen per jaar zodat jij je nostalgie kunt herleven?
Dat maak je de kat maar wijs
pi_191295408
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:58 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Dat maak je de kat maar wijs
Geef antwoord op mijn vraag dan?

De Britten die minder diep in de EU zitten verdienden 135 miljard pond op jaarbasis. Denk je echt dat het voor Nederland minder is? Terwijl wij enorm profiteren van de Rotterdamse haven als toegangspoort tot Europa?

[ Bericht 24% gewijzigd door Jaeger85 op 01-02-2020 15:08:36 ]
pi_191295476
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:45 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik zou wel eens willen zien hoe die baten zijn opgebouwd en hoe ze verdeeld zijn. De gewone man merkt er toch bitter weinig van, behalve dat zijn pensioen en spaarrekening verdampt waar we bij staan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_191295504
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 15:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Geef antwoord op mijn vraag dan?

[ afbeelding ]

De Britten die minder diep in de EU zitten verdienden 135 miljard pond op jaarbasis. Denk je echt dat het voor Nederland minder is? Terwijl wij enorm profiteren van de Rotterdamse haven als toegangspoort tot Europa?
En als we uit Europa stappen liggen de rivieren en zeeën opeens anders of zo?

En dat plaatje wat je post is dermate vaag dat het niks zegt, en om het dan maar direct op Nederland te projecteren dan weet ik al hoe laat het is. Je hebt zelf ook geen flauw benul en praat ook maar iemand na.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_191295509
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 15:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik zou wel eens willen zien hoe die baten zijn opgebouwd en hoe ze verdeeld zijn. De gewone man merkt er toch bitter weinig van, behalve dat zijn pensioen en spaarrekening verdampt waar we bij staan.
Voor de gewone man levert het werkgelegenheid en welvaart op. Vergelijk de GDP van Nederland maar van voor de EU lidmaatschap en erna. Zonder dat lidmaatschap was Nederland lang niet zoveel gegroeid.
pi_191295539
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 15:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En dat plaatje wat je post is dermate vaag dat het niks zegt, en om het dan maar direct op Nederland te projecteren dan weet ik al hoe laat het is. Je hebt zelf ook geen flauw benul en praat ook maar iemand na.
Dan krijgen we te maken met handelsbarrieres waardoor andere landen uit gaan wijken ja. Door tarieven en regels als rules of origin.

En ja helaas zijn voor Nederland geen exacte cijfers bekend. Wordt tijd dat de overheid dat eens gaat berekenen.
pi_191295562
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 15:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Probleem is dat het vrije verkeer dan niet via Rotterdam zal lopen omdat als we uit de EU stappen wij geen toegang krijgen tot de interne markt ( tenzij je zoals Zwitserland en Noorwegen wilt zijn. Die moeten zich aan EU regelgeving houden maar hebben geen inspraak. ) Antwerpen zit al in haar handen te wrijven. Die Belgen zouden enorm verdienen op dat wij de EU verlaten. Ben ik tegen de EU? Nee. Ben ik tegen het bureaucratische gedoe? Ja. EU moet hervormd worden en niet verlaten worden.
pi_191295608
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 15:11 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Voor de gewone man levert het werkgelegenheid en welvaart op. Vergelijk de GDP van Nederland maar van voor de EU lidmaatschap en erna. Zonder dat lidmaatschap was Nederland lang niet zoveel gegroeid.
Het GDP groeit van ieder gezonde economie met groeiende bevolking. Ook zonder EU. Dat zegt dus niks. En je weet niet hoeveel nNederland was gegroeid zonder EU want Nederland zit nou eenmaal wel in de EU en we hebben geen glazen bol waar we in kunnen kijken hoe het was vergaan als we niet in de EU hadden gezeten.

Ik zit ook niet te wachten op dit soort reclamefoldertaal. Ik wil gewoon de cijfers zien. Hoeveel geld verdienen wij dankzij Europa, waar komt al dat profijt terecht, en hoe is het berekend. Al het andere is slechts gebakken lucht waar ik niks mee kan.
pi_191295632
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 15:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het GDP groeit van ieder gezonde economie met groeiende bevolking. Ook zonder EU. Dat zegt dus niks. En je weet niet hoeveel nNederland was gegroeid zonder EU want Nederland zit nou eenmaal wel in de EU en we hebben geen glazen bol waar we in kunnen kijken hoe het was vergaan als we niet in de EU hadden gezeten.

Ik zit ook niet te wachten op dit soort reclamefoldertaal. Ik wil gewoon de cijfers zien. Hoeveel geld verdienen wij dankzij Europa, waar komt al dat profijt terecht, en hoe is het berekend. Al het andere is slechts gebakken lucht waar ik niks mee kan.
Die cijfers komen uit dit rapport : https://assets.publishing(...)u_membership_web.pdf

Zoals al zei, helaas is er nog geen beschikbaar voor Nederland.

Door gedeelde kosten in een handelsblok en het wegvallen van handelsbarrière is de economie van Nederland wel degelijk sneller gegroeid dan als we er alleen voor hadden gestaan.
pi_191295657
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 15:13 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dan krijgen we te maken met handelsbarrieres waardoor andere landen uit gaan wijken ja. Door tarieven en regels als rules of origin.

En ja helaas zijn voor Nederland geen exacte cijfers bekend. Wordt tijd dat de overheid dat eens gaat berekenen.
Tadaaaa, we zijn er dus. We weten helemaal niet wat de EU ons oplevert in de portemonnee. Iedereen die zegt dat we er zoveel aan verdienen kletst dus uit zijn nek.

Het enige wat we weten is wat de EU ons kost. En dat is niet misselijk: klauwen met geld, honderdduizenden immigranten die onze sociale zekerheid opvreten, goedkope arbeid uit het oosten waardoor hier de laagste salarissen onder druk staan, en wetgeving waar we nauwelijks democratische invloed op hebben.
pi_191295675
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 15:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Tadaaaa, we zijn er dus. We weten helemaal niet wat de EU ons oplevert in de portemonnee. Iedereen die zegt dat we er zoveel aan verdienen kletst dus uit zijn nek.

Het enige wat we weten is wat de EU ons kost. En dat is niet misselijk: klauwen met geld, honderdduizenden immigranten die onze sociale zekerheid opvreten, goedkope arbeid uit het oosten waardoor hier de laagste salarissen onder druk staan, en wetgeving waar we nauwelijks democratische invloed op hebben.
Ook zijn daar geen exacte cijfers van. Dus daar valt ook niets over te zeggen.
pi_191295703
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 15:19 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Die cijfers komen uit dit rapport : https://assets.publishing(...)u_membership_web.pdf

Zoals al zei, helaas is er nog geen beschikbaar voor Nederland.

Door gedeelde kosten in een handelsblok en het wegvallen van handelsbarrière is de economie van Nederland wel degelijk sneller gegroeid dan als we er alleen voor hadden gestaan.
Dat weet je dus niet, dat is slechts een aanname. En wanneer alle winst bij een handjevol grootkapitalisten terechtkomt, wat heeft de bevolking er dan aan die alles wat het kost mag ophoesten en alleen maar meer belasting betaalt? De koopkracht staat al decennia stil.
pi_191295717
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 15:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat weet je dus niet, dat is slechts een aanname. En wanneer alle winst bij een handjevol grootkapitalisten terechtkomt, wat heeft de bevolking er dan aan die alles wat het kost mag ophoesten en alleen maar meer belasting betaalt? De koopkracht staat al decennia stil.
Ligt dat aan Europa of nationaal beleid? Onze regering voert al decennia lang lastenverzwaringen door en afbraak van sociale zekerheid. Waarom ligt dit aan de EU?
pi_191295738
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 15:14 schreef vigen98 het volgende:

Ben ik tegen de EU? Nee. Ben ik tegen het bureaucratische gedoe? Ja.

Helemaal mee eens.

quote:
EU moet hervormd worden en niet verlaten worden.
De echte en nodige hervorming gaat nooit gebeuren.

En nu?
pi_191295768
quote:
4s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 15:25 schreef SpaceOddity het volgende:
schreef
Dan moeten we er maar het beste van maken.
pi_191295794
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 15:21 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ook zijn daar geen exacte cijfers van. Dus daar valt ook niets over te zeggen.
Het mooie is dat daar wel exacte cijfers van zijn, sterker nog, binnenkort gaat de contributie voor Europa nog verder omhoog.

quote:
Volgend jaar moet Nederland 8 miljard euro bijdragen, maar als de plannen doorgaan dan moet dat in 2027 al 13 miljard zijn.
https://www.rtlz.nl/algem(...)-brexit-betalingsgat

De kosten zijn exact bekend en dat die kosten de komende jaren verdrievoudigen ook. En voor wat? Een vermeend miljaredenvoordeel wat niemand je fatsoenlijk voor kan rekenen en aan kan wijzen waar die tientallen miljarden allemaal zouden neerslaan. 1 ding weten we zeker: niet bij de mensen die dit hele feestje mogen betalen:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')