Op het laatst toen @ANTPQ-36 via youtube het verslag van 'live bij de poort' deed, leverde eigenlijk de leukste streams van heel Utopia 2 op. Inclusief de kliko's binnenhalenquote:Op dinsdag 31 december 2019 11:23 schreef Mrsloveable het volgende: [..] Goedemorgen Appeltje
Oh daar heb ik geen last van Cossen deed ik sowieso niet veel meer
Gebeurd steeds vaker dat huur woning kaal opgeleverd moeten worden, snap dat niet echt maar goed..quote:Op dinsdag 31 december 2019 11:24 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik hoefde ook maar weinig te doen toen ik deze woning nam. Dat is wel lekker. Een andere woning waar ik was wezen kijken zou kaalgestript opgeleverd worden.
Het was een spotgoedkope manier om er te komen, maar wat een ellende zo'n busreis.quote:Op dinsdag 31 december 2019 11:24 schreef Charmian het volgende:
[..]
Was vroegah met de bus naar Spanje leuk
Bevalt het? Zal er nog even glurenquote:Op dinsdag 31 december 2019 11:28 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Geen eigen plakkerig topic hebben.
Ik ben blij dat mijn ouders het een hel leken en ze max 2 uur in de auto wilde zitten voor een vakantie.quote:Op dinsdag 31 december 2019 11:28 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Het was een spotgoedkope manier om er te komen, maar wat een ellende zo'n busreis.
Vooral woningcoöperaties eisen het, soms zelfs als de nieuwe bewoner aangeeft de vloerbedekking etc te willen overnemen.quote:Op dinsdag 31 december 2019 11:28 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Gebeurd steeds vaker dat huur woning kaal opgeleverd moeten worden, snap dat niet echt maar goed..
Uitermate.quote:Op dinsdag 31 december 2019 11:29 schreef Appeltje het volgende:
[..]
Bevalt het? Zal er nog even gluren
Ben mij aan het oriënteren, maar het kost allemaal klauwen met geld. Komt wel HR++ glas en kruipruimte isolatie. Over zonnepanelen en een evt. hybride warmtepomp ben ik mij nog aan het beraden.quote:Op dinsdag 31 december 2019 11:25 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Je kan het wel toekomst bestendiger maken door over te gaan op iets anders dan gas etc
Daar hadden ze gelijk in. Het kostte bijna niets, dat was het enige voordeel. Iets van 109 gulden, inclusief halfpension voor 10 dagen.quote:Op dinsdag 31 december 2019 11:30 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik ben blij dat mijn ouders het een hel leken en ze max 2 uur in de auto wilde zitten voor een vakantie.
Nu de deur nog uit voor batterijen.quote:Op dinsdag 31 december 2019 11:34 schreef ieniminimuis het volgende:
Als je het over de duvel hebt staat hij voor de deur. Dat was mijn pakketje al
Ik wilde net roepen dat de D voor de G komtquote:Op dinsdag 31 december 2019 11:34 schreef ieniminimuis het volgende:
Als je het over de duvel hebt staat hij voor de deur. Dat was mijn pakketje al
Ze hebben tegenwoordig speeltjes die je kunt opladen met usbquote:Op dinsdag 31 december 2019 11:35 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Nu de deur nog uit voor batterijen.
Op zonne-energie!quote:Op dinsdag 31 december 2019 11:35 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Nu de deur nog uit voor batterijen.
quote:Op dinsdag 31 december 2019 11:35 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ze hebben tegenwoordig speeltjes die je kunt opladen met usb
quote:
Ze zouden de energie die vrijkomt bij orgasmes eens op moeten vangen!quote:Op dinsdag 31 december 2019 11:37 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
[..]Milieuvriendelijke orgasmes worden het helemaal in 2020.
Geruisloze ook?quote:Op dinsdag 31 december 2019 11:37 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
[..]Milieuvriendelijke orgasmes worden het helemaal in 2020.
*opmerking over opvangen wat er vrijkomt achterwege laatquote:Op dinsdag 31 december 2019 11:39 schreef Appeltje het volgende:
[..]
Ze zouden de energie die vrijkomt bij orgasmes eens op moeten vangen!
Ook wel heel leuk hoor. 'S nachts peukies paffen bij de chauffeur enzo. Balen als er uiensoepje of sterker de bus instapte...en weer blij zijn als het de ophaalbus is en die persoon ergens anders heen ging...*zucht* memoriesquote:Op dinsdag 31 december 2019 11:28 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Het was een spotgoedkope manier om er te komen, maar wat een ellende zo'n busreis.
Ben je al aan het bakken?quote:
Daar kan je hier een week een heel gezin van laten draaien.quote:Op dinsdag 31 december 2019 11:39 schreef Appeltje het volgende:
[..]
Ze zouden de energie die vrijkomt bij orgasmes eens op moeten vangen!
Er waren inderdaad ook leuke momenten. Zoals de vrouw die heel bedeesd vroeg of ze even aan mijn hoofd mocht voelen.quote:Op dinsdag 31 december 2019 11:41 schreef Charmian het volgende:
[..]
Ook wel heel leuk hoor. 'S nachts peukies paffen bij de chauffeur enzo. Balen als er uiensoepje of sterker de bus instapte...en weer blij zijn als het de ophaalbus is en die persoon ergens anders heen ging...*zucht* memories
Niet buitenshuis gebruiken?quote:Op dinsdag 31 december 2019 11:40 schreef ieniminimuis het volgende:
Handleiding was ook weer zeer nuttig
Er zijn al van die warmte terug winnings systemen voor het douchewater, dus met een kleine aanpassing moet er ook iets zijn voor een eierdop vol?quote:Op dinsdag 31 december 2019 11:40 schreef D. het volgende:
[..]
*opmerking over opvangen wat er vrijkomt achterwege laat
En' s nachts de chauffeur wakker maken als hij wegdommelde achter het stuurquote:Op dinsdag 31 december 2019 11:41 schreef Charmian het volgende:
[..]
Ook wel heel leuk hoor. 'S nachts peukies paffen bij de chauffeur enzo. Balen als er uiensoepje of sterker de bus instapte...en weer blij zijn als het de ophaalbus is en die persoon ergens anders heen ging...*zucht* memories
Ja en kleine uitleg over de verschillende standenquote:Op dinsdag 31 december 2019 11:45 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Niet buitenshuis gebruiken?
Daar is ook een ander topic voor?quote:Op dinsdag 31 december 2019 11:44 schreef Straatverlichting het volgende:
Heb wel een paar aanraders over speeltjes; maar laat ik niet te ver gaan.
add blockquote:Op dinsdag 31 december 2019 11:44 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik krijg op een andere site gelijk reclame voor een noise cancelling headphone.
quote:Op dinsdag 31 december 2019 11:48 schreef Appeltje het volgende:
[..]
En' s nachts de chauffeur wakker maken als hij wegdommelde achter het stuur
Nee hoor nooit meegemaakt. Wel de reisleider een wakkermaakkusje gevenquote:Op dinsdag 31 december 2019 11:48 schreef Appeltje het volgende:
[..]
En' s nachts de chauffeur wakker maken als hij wegdommelde achter het stuur
Nu al? En ik tikte al zo weinig.quote:Op dinsdag 31 december 2019 11:49 schreef Appeltje het volgende:
[..]
Daar is ook een ander topic voor?
Wtf?quote:Op dinsdag 31 december 2019 11:44 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Er waren inderdaad ook leuke momenten. Zoals de vrouw die heel bedeesd vroeg of ze even aan mijn hoofd mocht voelen.![]()
Ze was al zo aan het gluren en bij een stop vroeg ze of ze even aan mijn kale kop mocht voelen, omdat ze dat nog nooit had gedaan en benieuwd was hoe het aanvoelde.quote:
Wij wel, chauffeur was blij dat mijn man hem 'wakker' maakte (en helemaal ontdaan dat hij was weggedommeld). Hij ging gelijk afwisselen met zijn collega.quote:Op dinsdag 31 december 2019 11:53 schreef Charmian het volgende:
[..]
Nee hoor nooit meegemaakt. Wel de reisleider een wakkermaakkusje geven
En gelijk haar telefoonnummer gegeven?quote:Op dinsdag 31 december 2019 11:56 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ze was al zo aan het gluren en bij een stop vroeg ze of ze even aan mijn kale kop mocht voelen, omdat ze dat nog nooit had gedaan en benieuwd was hoe het aanvoelde.![]()
Nou, dat plezier heb ik haar maar gegeven.
Tik maar vrolijk door, ik mag je graag lezenquote:Op dinsdag 31 december 2019 11:53 schreef Straatverlichting het volgende:
[..]
Nu al? En ik tikte al zo weinig.
Dan heb je toch weer iemand gelukkig gemaaktquote:Op dinsdag 31 december 2019 11:56 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ze was al zo aan het gluren en bij een stop vroeg ze of ze even aan mijn kale kop mocht voelen, omdat ze dat nog nooit had gedaan en benieuwd was hoe het aanvoelde.![]()
Nou, dat plezier heb ik haar maar gegeven.
Levensgevaarlijk zeg.quote:Op dinsdag 31 december 2019 11:56 schreef Appeltje het volgende:
[..]
Wij wel, chauffeur was blij dat mijn man hem 'wakker' maakte (en helemaal ontdaan dat hij was weggedommeld). Hij ging gelijk afwisselen met zijn collega.
Ik was met mijn vriendin.quote:Op dinsdag 31 december 2019 11:57 schreef Appeltje het volgende:
[..]
En gelijk haar telefoonnummer gegeven?
Ik ben ooit wakker gekust op een housepartyquote:Op dinsdag 31 december 2019 11:53 schreef Charmian het volgende:
[..]
Nee hoor nooit meegemaakt. Wel de reisleider een wakkermaakkusje geven
Nee, was heel zacht hoorquote:Op dinsdag 31 december 2019 12:04 schreef ieniminimuis het volgende:
Wat een wilde verhalen allemaal.
Dan zal je vriendin ook vreemd hebben gekeken, dat een wildvreemde vrouw even aan je wil zittenquote:
Vast wel, of feest je nooit?quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:07 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb geen wilde feestverhalen.
Nou...quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:04 schreef ieniminimuis het volgende:
Wat een wilde verhalen allemaal.
It wasn't mequote:Op dinsdag 31 december 2019 12:02 schreef D. het volgende:
[..]
Ik ben ooit wakker gekust op een houseparty
Wil je echt weten wat ik denk?quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:15 schreef D. het volgende:
Oja, wat vinden jullie, is 0:01u nog oudjaarsavond, of toch meer 1 januari?
Nieuwjaarsnacht!quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:15 schreef D. het volgende:
Dat is echt wel een lastige vraag!quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:15 schreef D. het volgende:
Anders vroeg ik het nietquote:Op dinsdag 31 december 2019 12:15 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Wil je echt weten wat ik denk?
Dan is het gewoon al 1 januariquote:Op dinsdag 31 december 2019 12:15 schreef D. het volgende:
Pasta?quote:
Compleet meningloos eigenlijk. Volgens westerse normen is het dan toch echt 1 januari. Als je de Joodse traditie aanhoudt dan begint een nieuwe dag bij zonsondergang. De natuur zegt juist bij zonsopgang.quote:
Alles na 00:00 is nieuwquote:Op dinsdag 31 december 2019 12:15 schreef D. het volgende:
Dank je, dat helptquote:Op dinsdag 31 december 2019 12:18 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Compleet meningloos eigenlijk. Volgens westerse normen is het dan toch echt 1 januari. Als je de Joodse traditie aanhoudt dan begint een nieuwe dag bij zonsondergang. De natuur zegt juist bij zonsopgang.
Verzin wat. Het zijn maar regels lang geleden opgelegd.
Serieusquote:
Ik postte vannacht na 0:00u nog, dat was voor mij nog maandagavondquote:Op dinsdag 31 december 2019 12:19 schreef Mrsloveable het volgende:
Het is op andere dagen toch ook gewoon na 00:01 de volgende dag
Lekker knopen doorhakken zoquote:Op dinsdag 31 december 2019 12:20 schreef ieniminimuis het volgende:
Weet je? Het ligt allemaal maar net aan bij welke groep je wilt horen. En of je uberhaupt bij een groep wil horen en welke "regels" je wilt volgen.
De datum op je pc veranderde waarschijnlijk ook nog nietquote:Op dinsdag 31 december 2019 12:21 schreef D. het volgende:
[..]
Ik postte vannacht na 0:00u nog, dat was voor mij nog maandagavond
Als het nog niet voelt als nacht, dan is het inderdaad gewoon nog avondquote:Op dinsdag 31 december 2019 12:21 schreef D. het volgende:
[..]
Ik postte vannacht na 0:00u nog, dat was voor mij nog maandagavond
Dus je zou kunnen zeggen dat nieuwjaar 12 uur later is. Succes ermee verder.quote:Aan onze oostgrens staat de zon om 12:32 op zijn hoogst. Aan onze westgrens staat de zon om 12:46 op zijn hoogst.
Door een XTC liefhebster?quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:02 schreef D. het volgende:
[..]
Jaha, maar tonijnsalade met pasta...ff voor soury vragen.quote:
GATVERDAMME die zooi plaktquote:Op dinsdag 31 december 2019 12:26 schreef Charmian het volgende:
[..]
Jaha, maar tonijnsalade met pasta...ff voor soury vragen.
Ik op een huisfeestquote:Op dinsdag 31 december 2019 12:02 schreef D. het volgende:
[..]
Heb je een samenvatting voor D.quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:27 schreef Mrsloveable het volgende:
Gevonden op internet
Dat de zon in Nederland om gemiddeld 12:39 op zijn hoogst staat, klopt wel.
Dat is ALTIJD zo, óók in de zomer. Alleen staat de KLOK dan op 13:39, omdat je hem eind maart een uur vooruitgezet hebt.
De zon (of eigenlijk de aarde) doet het hele jaar door hetzelfde.
Kleine verschillen ontstaan doordat de baan van de aarde niet helemaal rond is, maar een beetje elliptisch.
Er is echter wel een verschil van plaats tot plaats.
Aan onze oostgrens staat de zon om 12:32 op zijn hoogst.
Aan onze westgrens staat de zon om 12:46 op zijn hoogst.
Voor de zomertijd moet je er een uur bijtellen.
Je kunt dat zelf uitrekenen als volgt:
Als in Greenwich de zon op zijn hoogst staat is het daar precies 12:00 uur. Dat is het uitgangspunt. Greenwich Mean Time (GMT).
De zon draait in 24x60 minuten rond de aarde, over een hoek van 360 graden.
Dat is dus 24x60 minuten gedeeld door 360 graden, is 4 minuten per graad.
Voor elke graad OosterLengte (OL) staat de zon dus 4 minuten eerder op zijn hoogste punt.
De oostgrens ligt op 7 graden OL, dus staat de zon daar op zij hoogst op
12:00 minus 7x4 minuten, ofwel om 11:32.
Maar in Nederland staat onze klok op midden europese tijd (MET). Die staat een uur vóór op GMT.
11:32 GMT is dus 12:32 MET
In de zomer zetten we de klok nóg een uur voor, dus 12:32 wordt 13:32.
De westpunt van Nederland ligt op 3,5 graden OL.
Het hoogste punt is dan om 12:00 minus 3,5x4 minuten, ofwel om 11:40 GMT.
11:40 GMT is dus 12:40 MET, en dat is 13:40 zomertijd.
quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:27 schreef D. het volgende:
[..]
Zou goed kunnen, heb ‘r nooit gesproken
Dat is Greenwich bij ons staat de zon 2 (Oost NL)-3 (west NL) kwartier later op zijn hoogste punt.quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:24 schreef ieniminimuis het volgende:
En 12 uur in de nacht is ook niet eens precies 12 uur na het hoogste punt van de zon dus zo logisch is het allemaal niet.
Ik ga even opzoeken hoe laat het hoogste punt van de zon vandaag is.
Hoe zit het dan met de champagne om 24.00 uur?quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:29 schreef ieniminimuis het volgende:
0.00 is dus te vroeg om nieuwjaar te vieren. Tussen half 1 en kwart voor 1 is beter
Ik zou hem later serveren.quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:30 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de champagne om 24.00 uur?
quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:30 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Uitstellen, kennelijkquote:Op dinsdag 31 december 2019 12:30 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Heb ik welquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben er niet zo dol op, maar gooi er wel een scheutje 43 inquote:
Hier behoorlijk mistig vanmorgen, nu valt het meequote:Op dinsdag 31 december 2019 12:30 schreef Deisyy het volgende:
Ik hoor dingen over mist, maar hier is het kraakhelder.
Als je visite hebt zou ik gewoon stiekem de klok verzetten voor die tijd zodat het voor hen net lijkt of nieuwjaar om 24.00 is maar jij weet beter en jij hebt het om 0.40 viert.quote:
Hier schijnt ook nog steeds de zonquote:Op dinsdag 31 december 2019 12:30 schreef Deisyy het volgende:
Ik hoor dingen over mist, maar hier is het kraakhelder.
Dankbaar zijn dat al dat gedoe voorbij isquote:
Traditie die we erin houden!quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:32 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik ben er niet zo dol op, maar gooi er wel een scheutje 43 in
Die gaat hier iets voor middernacht open.quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:30 schreef Deisyy het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:32 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Heb ik welEn de conclusie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zou jammer zijn als het vannacht zo mistig is.quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:32 schreef D. het volgende:
[..]
Hier behoorlijk mistig vanmorgen, nu valt het mee
Ik ga dit NIET noteren...quote:
Hier wel volgens Frank Deboosere.quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:34 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zou jammer zijn als het vannacht zo mistig is.
Zekerquote:Op dinsdag 31 december 2019 12:34 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zou jammer zijn als het vannacht zo mistig is.
quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:32 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Heb ik welAls je dat soort wijzigingen meetelt naar het begin vd tijdstelling dan is Jezus in maart 0006 geboren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Gedicht voor SBE door Deisyy, DerRabbit: Badeendjes zijn iedereen zijn/haar type, anders is er serieus iets mis met je!
Lovely: Na veel gedoe,maar gelukt dankzij @Superbadeendje
Ja, ondanks alle ellende en protesten. Schandalig.quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:37 schreef mazaru het volgende:
Het is toch onbegrijpelijk dat die vuurwerkshow in Sydney doorgaat?
Jezus is inderdaad ergens in het voorjaar geborenquote:Op dinsdag 31 december 2019 12:38 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Als je dat soort wijzigingen meetelt naar het begin vd tijdstelling dan is Jezus in maart 0006 geboren.
Misschien tijd om de boel weer te ontleden, dat schept duidelijkheidquote:Op dinsdag 31 december 2019 12:40 schreef cafca het volgende:
[..]
Jezus is inderdaad ergens in het voorjaar geboren
Kerst is op een gegeven moment samengevoegd met het Germaanse midwinterfeest, waar ook de kerstboom vandaan komt.
quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:42 schreef BoonDockSaint het volgende:
Rugtas met bier ingepakt ik vertrek nu baar mijn bunker
Klopt idd, sommige kerstliederen verwijzen er zelfs naar.quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:40 schreef cafca het volgende:
[..]
Jezus is inderdaad ergens in het voorjaar geboren
Kerst is op een gegeven moment samengevoegd met het Germaanse midwinterfeest, waar ook de kerstboom vandaan komt.
Plasfles en laptop ook mee?quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:42 schreef BoonDockSaint het volgende:
Veel plezier daar, BDS!quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:42 schreef BoonDockSaint het volgende:
Och gebeurt vanzelf. Kerst wordt steeds vaker winterfeest genoemd, en wie gaat er nog naar de kerk?quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:42 schreef D. het volgende:
[..]
Misschien tijd om de boel weer te ontleden, dat schept duidelijkheid
De herdertjes zullen niet midden in de winter in het veld liggen te slapen.quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:42 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Klopt idd, sommige kerstliederen verwijzen er zelfs naar.
Alleen door de Liddlquote:Op dinsdag 31 december 2019 12:44 schreef cafca het volgende:
[..]
Och gebeurt vanzelf. Kerst wordt steeds vaker winterfeest genoemd, en wie gaat er nog naar de kerk?
Mijn zus moest altijd huilen bij dat liedje. Zo zielig voor die herdertjes!quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:44 schreef mazaru het volgende:
[..]
De herdertjes zullen niet midden in de winter in het veld liggen te slapen.
Ik heb meer medelijden met die arme schaapjesquote:Op dinsdag 31 december 2019 12:46 schreef cafca het volgende:
[..]
Mijn zus moest altijd huilen bij dat liedje. Zo zielig voor die herdertjes!
Niemand in mijn omgeving, voor zover ik weetquote:Op dinsdag 31 december 2019 12:44 schreef cafca het volgende:
[..]
Och gebeurt vanzelf. Kerst wordt steeds vaker winterfeest genoemd, en wie gaat er nog naar de kerk?
Jemig! Moeten we die ook al gaan boycotten!quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:46 schreef espri het volgende:
[..]
En door appie vanwege de winterdorphuisjes.
Belachelijk.quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:46 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik begreep dat op scholen die discussie ook al gaande is.
quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:44 schreef mazaru het volgende:
[..]
De herdertjes zullen niet midden in de winter in het veld liggen te slapen.
Ik was 5 en mijn zusje 6 maanden rond kerst, de film van mozes in het mandje op het water, leuke ooms die zeiden, kijk daar gaat je zusje.... ik herinner me nog dat ik helemaal overstuur was....quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:46 schreef cafca het volgende:
[..]
Mijn zus moest altijd huilen bij dat liedje. Zo zielig voor die herdertjes!
Laag laag laag laagquote:
Niemand meer naar de Appiequote:Op dinsdag 31 december 2019 12:47 schreef mazaru het volgende:
[..]
Jemig! Moeten we die ook al gaan boycotten!
Sorry, maar ik schoot toch in de lach.quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:48 schreef espri het volgende:
[..]
Ik was 5 en mijn zusje 6 maanden rond kerst, de film van mozes in het mandje op het water, leuke ooms die zeiden, kijk daar gaat je zusje.... ik herinner me nog dat ik helemaal overstuur was....
Ik ben niet fanatiek gelovig. Maar kerst zal voor mij altijd een christelijke betekenis houden. En ik zie ook geen enkele reden om dat te gaan veranderen. We laten ons veel te veel meeslepen met al die toegeeflijkheid.quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:48 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, ach. geldt voor jou de christelijke betekenis van kerst nog?
quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:50 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Sorry, maar ik schoot toch in de lach.
Maar ook erg glappig he?quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:53 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Het was ook een erg lomp grapje.
Dan blijf jij het kerst noemen, prima. Ik kan me er niet zo heel druk over maken. Kerst is ons ooit opgedrongen door de katholieke kerk, die macht neemt nu af, logisch. Dingen veranderen nu eenmaal, soit.quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:51 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik ben niet fanatiek gelovig. Maar kerst zal voor mij altijd een christelijke betekenis houden. En ik zie ook geen enkele reden om dat te gaan veranderen. We laten ons veel te veel meeslepen met al die toegeeflijkheid.
Hey sjokolaatjequote:Op dinsdag 31 december 2019 12:54 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Mogge, mijn 2e bakkie komt er zo aan.
Ik zie toch heel andere zaken waardoor het geen kerst meer genoemd mag worden.quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:54 schreef cafca het volgende:
[..]
Dan blijf jij het kerst noemen, prima. Ik kan me er niet zo heel druk over maken. Kerst is ons ooit opgedrongen door de katholieke kerk, die macht neemt nu af, logisch. Dingen veranderen nu eenmaal, soit.
Wat mij betreft mogen ze alle feestdagen afschaffen.quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:54 schreef cafca het volgende:
[..]
Dan blijf jij het kerst noemen, prima. Ik kan me er niet zo heel druk over maken. Kerst is ons ooit opgedrongen door de katholieke kerk, die macht neemt nu af, logisch. Dingen veranderen nu eenmaal, soit.
Dat waren gewoon lompe boeren.quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:54 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Voor de ooms wel.![]()
En voor mij.![]()
Ja grappig he maar niet heus, blij dat ik ze uit mn leven heb gebannen.quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:54 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ik had vroeger ook van die fijne familieleden.
Jij hebt makkelijk praten, jij hebt sowieso vrijquote:Op dinsdag 31 december 2019 12:55 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen ze alle feestdagen afschaffen.
Zo'n opmerking maken over je zusje en op die leeftijd, is best wel lomp te noemen ja.quote:
Familie kun je niet uitkiezen. Je vrienden gelukkig welquote:Op dinsdag 31 december 2019 12:57 schreef espri het volgende:
[..]
Ja grappig he maar niet heus, blij dat ik ze uit mn leven heb gebannen.
Nee niet grappig en ik heb dat ook gedaan. Jeej wij.quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:57 schreef espri het volgende:
[..]
Ja grappig he maar niet heus, blij dat ik ze uit mn leven heb gebannen.
Zelfs met 5 jaar al was ik een zorgend typje en mn zusje was mn alles, maar die oom maakte vaker van die onsmakelijke grapjes, een tante kreeg een baby, hij zou de kleine van boven halen en had voor de gein een pop in een dekentje gerold en toen laten vallen.... nou dan ben je echt ziek in je botte harses hoor.quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:57 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Zo'n opmerking maken over je zusje en op die leeftijd, is best wel lomp te noemen ja.
Dus dat en bevalt prima zo.quote:Op dinsdag 31 december 2019 12:58 schreef mazaru het volgende:
[..]
Familie kun je niet uitkiezen. Je vrienden gelukkig wel
Jeeeeyquote:Op dinsdag 31 december 2019 12:59 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Nee niet grappig en ik heb dat ook gedaan. Jeej wij.
Die spoort nietquote:Op dinsdag 31 december 2019 13:00 schreef espri het volgende:
[..]
Zelfs met 5 jaar al was ik een zorgend typje en mn zusje was mn alles, maar die oom maakte vaker van die onsmakelijke grapjes, een tante kreeg een baby, hij zou de kleine van boven halen en had voor de gein een pop in een dekentje gerold en toen laten vallen.... nou dan ben je echt ziek in je botte harses hoor.
quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:00 schreef espri het volgende:
[..]
Zelfs met 5 jaar al was ik een zorgend typje en mn zusje was mn alles, maar die oom maakte vaker van die onsmakelijke grapjes, een tante kreeg een baby, hij zou de kleine van boven halen en had voor de gein een pop in een dekentje gerold en toen laten vallen.... nou dan ben je echt ziek in je botte harses hoor.
Dat zeg ik, debiel, moet je die tante dus voorstellen, net bevallen en dan zo,n rotgeintje, zit je met al je hormonen enzo.quote:
Zo dat is wel heel erg bot zeg.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:00 schreef espri het volgende:
[..]
Hier geen mist, wel al heel veel vuurwerk heel de dag.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:02 schreef Recce het volgende:
Dikke mist nu al hier!Als er vuurwerk wordt afgestoken, ontstaat er nog dichtere mist en zie je bijna niets meer.
Letterlijk debiel, want kennelijk geen inlevingsvermogenquote:Op dinsdag 31 december 2019 13:02 schreef espri het volgende:
[..]
Dat zeg ik, debiel, moet je die tante dus voorstellen, net bevallen en dan zo,n rotgeintje, zit je met al je hormonen enzo.
Ik ging om half 12 boodschappen doen, zag de kerktoren niet eens. Nu is het helemaal helder.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:02 schreef Recce het volgende:
Dikke mist nu al hier!Als er vuurwerk wordt afgestoken, ontstaat er nog dichtere mist en zie je bijna niets meer.
Nou wat je humor noemt zeg. Ik denk dat ik hem een pets had gegeven.quote:
Vanmorgen zat het hier aartdig dicht maar nu heerlijk zonnetje.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:04 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Hier geen mist, wel al heel veel vuurwerk heel de dag.
Ja want leuk enzo..quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:04 schreef D. het volgende:
[..]
Letterlijk debiel, want kennelijk geen inlevingsvermogen
En zelf het hardst lachen waarschijnlijk
Ja, hier ook veel vuurwerk uiteraard.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:04 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Hier geen mist, wel al heel veel vuurwerk heel de dag.
Tsja, ik was 10 ofzo... maar ben blij dat ik hem nooit meer hoef te zien of meemaken.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:05 schreef notturna het volgende:
[..]
Nou wat je humor noemt zeg. Ik denk dat ik hem een pets had gegeven.
Vanmorgen lag ik nog op bed dus niet gezien.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:05 schreef espri het volgende:
[..]
Vanmorgen zat het hier aartdig dicht maar nu heerlijk zonnetje.
Of gebruikt het als aansteeklont.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:05 schreef Voxs het volgende:
Buurjongen heeft op de parkeerplaats voor een bbq gezet... Of hij wil de plek vrijhouden, of hij is van paln te bbqen/fikkie stoken op straat
De fik erin.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:05 schreef Voxs het volgende:
Buurjongen heeft op de parkeerplaats voor een bbq gezet... Of hij wil de plek vrijhouden, of hij is van plan te bbqen/fikkie stoken op straat
Volgens het weerbericht zou het eerst wegtrekken inderdaad. Vanavond komt het weer terug.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:05 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik ging om half 12 boodschappen doen, zag de kerktoren niet eens. Nu is het helemaal helder.
quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:05 schreef Voxs het volgende:
Buurjongen heeft op de parkeerplaats voor een bbq gezet... Of hij wil de plek vrijhouden, of hij is van plan te bbqen/fikkie stoken op straat
Ik stond vroeg naast mn bedje want half 9 therapie, komen we daar is alles donker en dicht... Wij bellen, was het pas om half 10.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:06 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Vanmorgen lag ik nog op bed dus niet gezien.
Toestand hoor, gelukkig viel ik elke keer weer in slaap vanmorgen. Ik weet niet eens hoe het met de regels zit qua afsteken, maar ik vermoed zomaar dat de meeste daar toch schijt aan hebben.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:06 schreef Recce het volgende:
[..]
Ja, hier ook veel vuurwerk uiteraard.
Het is iets minder dik/ lijkt doordat de zon wil doorbreken. Maar vrij dicht nog.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:07 schreef Recce het volgende:
[..]
Volgens het weerbericht zou het eerst wegtrekken inderdaad. Vanavond komt het weer terug.
Kan ik me voorstellen.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:06 schreef espri het volgende:
[..]
Tsja, ik was 10 ofzo... maar ben blij dat ik hem nooit meer hoef te zien of meemaken.
Gloeiende gloeiende begint lekker dan. Iedereen ook al over de zeik als de therapie begint.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:08 schreef espri het volgende:
[..]
Ik stond vroeg naast mn bedje want half 9 therapie, komen we daar is alles donker en dicht... Wij bellen, was het pas om half 10.![]()
Toen maar vast oliebollen en flappen gekocht, hoefde dat daarna niet meer.
Mooiquote:Op dinsdag 31 december 2019 13:02 schreef Recce het volgende:
Welnee, ik had manlief als chauffeur, ik zat er rustig naast en toen zijn we maar verder gereden, we kwamen daarna tegelijk met de therapeut aan dus rustig kopje koffie gedronken eerst.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:10 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Gloeiende gloeiende begint lekker dan. Iedereen ook al over de zeik als de therapie begint.Gelukkig kon je bollen halen.
Ohw, gelukkig maar dan.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:12 schreef espri het volgende:
[..]
Welnee, ik had manlief als chauffeur, ik zat er rustig naast en toen zijn we maar verder gereden, we kwamen daarna tegelijk met de therapeut aan dus rustig kopje koffie gedronken eerst.
Volgens mij mag het pas vanaf 18.00 uur.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:08 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Toestand hoor, gelukkig viel ik elke keer weer in slaap vanmorgen. Ik weet niet eens hoe het met de regels zit qua afsteken, maar ik vermoed zomaar dat de meeste daar toch schijt aan hebben.
Het vervelende is dat ademen ook moeilijk gaat worden. De luchtkwaliteit vannacht om 12 uur is hetzelfde als die in New Delhiquote:
Nou, dat is niet te merken.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:12 schreef Recce het volgende:
[..]
Volgens mij mag het pas vanaf 18.00 uur.
quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:13 schreef espri het volgende:
Sta je dus al om 8.45 uur bij de oliebollenkraam, sta je al in een dubbele rij... Wow je zou er maar rond een uur of 13.00 moeten staan.
Je zou ze maar moeten bakken zoveel ...quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:13 schreef espri het volgende:
Sta je dus al om 8.45 uur bij de oliebollenkraam, sta je al in een dubbele rij... Wow je zou er maar rond een uur of 13.00 moeten staan.
Dat zijn misselijke dingen en heeft niets met een grap te maken. Je zou 'm 'voor de gein' van de trap duwen.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:00 schreef espri het volgende:
[..]
Vroeger gedaan, ook voor de brandweertkazerne..quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:14 schreef chufi het volgende:
[..]
Je zou ze maar moeten bakken zoveel ...
Het begint hier nu langzaam minder dicht te worden. Hopelijk komt straks het zonnetje er nog even door als ik ga wandelen.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:08 schreef Voxs het volgende:
[..]
Het is iets minder dik/ lijkt doordat de zon wil doorbreken. Maar vrij dicht nog.
quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:14 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dat zijn misselijke dingen en heeft niets met een grap te maken. Je zou 'm 'voor de gein' van de trap duwen.
Ik ben benieuwd of straks iedereen z'n zuurverdiende vuurwerk in de mist gaat afsteken. Van vuurpijlen zie je dan alleen een verkleuring van de mist.quote:
Dat lijkt me helemaal erg, dat carbid.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:16 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Het is hier helaas nog glashelder en zonnig. Klootzakken met dat carbid de hele dag ook.
Precies, ook zoiets ja.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:18 schreef mazaru het volgende:
Je zou maar nachtdienst hebben gehad en vannacht nog een dienst moeten draaien. Dan komt er van slapen heel weinig met al dat geknal denk ik.
Ook al zo'n achterlijke traditie. Je voelt het door je hele lijf trillen. Vloer trilt, ramen & radiatoren.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:17 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Dat lijkt me helemaal erg, dat carbid.
Mijn buurvrouw dus. Ze hebben schijt aan alles en iedereen. Als ze maar lawaai kunnen maken.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:18 schreef mazaru het volgende:
Je zou maar nachtdienst hebben gehad en vannacht nog een dienst moeten draaien. Dan komt er van slapen heel weinig met al dat geknal denk ik.
Achterlijk ja. Goede omschrijving.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:19 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ook al zo'n achterlijke traditie. Je voelt het door je hele lijf trillen. Vloer trilt, ramen & radiatoren.
quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:21 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Als ik iets had waarmee het kon... Maar dat overleef je niet hier.
Ik ben er al bijna helemaal doorheen. Ik bewaar alleen m'n Cobra 8's voor vannacht.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:17 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of straks iedereen z'n zuurverdiende vuurwerk in de mist gaat afsteken. Van vuurpijlen zie je dan alleen een verkleuring van de mist.
Ah, gaat dan de vuurtoren de lucht in?quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:23 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik ben er al bijna helemaal doorheen. Ik bewaar alleen m'n Cobra 8's voor vannacht.
Niet te ver van de voordeur anders vind je de weg terug niet meer.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:23 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik ben er al bijna helemaal doorheen. Ik bewaar alleen m'n Cobra 8's voor vannacht.
Ahw, gelukkig maar.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:27 schreef mootie het volgende:
Al 2 wandeltjes gedaan met Dikkie. Ze is ietwat aarzelend bij de deur, gaat dan vrolijk op pad. Zodra het geknal te veel of te dichtbij is draait ze om.
Maar niet eens racend naar huis, ze stapt wel stevig door.
Zijn daar nog brandweer- of politieauto’s waar je ze onder kan gooien?quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:23 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:27 schreef mootie het volgende:
Al 2 wandeltjes gedaan met Dikkie. Ze is ietwat aarzelend bij de deur, gaat dan vrolijk op pad. Zodra het geknal te veel of te dichtbij is draait ze om.
Mijn kat ging onder m'n dekbed naast me liggen. Die is helemaal gesloopt van de zenuwen.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:27 schreef mootie het volgende:
Zo sneu! Mijn katten hadden er weinig last van. Moby keek er graag naar.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:29 schreef Recce het volgende:
[..]
Mijn kat ging onder m'n dekbed naast me liggen. Die is helemaal gesloopt van de zenuwen.
Misschien kan-ie eerst een cobra ergens naar binnen gooien en als de eilandsambulance dan komt, de hulpverleners bestoken.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:28 schreef mootie het volgende:
[..]
Zijn daar nog brandweer- of politieauto’s waar je ze onder kan gooien?
Dit vind ik echt zo zielig..quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:29 schreef Recce het volgende:
[..]
Mijn kat ging onder m'n dekbed naast me liggen. Die is helemaal gesloopt van de zenuwen.
Die kan je het beste eerst een paar flinke klappen verkopen en als ze half bewusteloos op de grond liggen te bloeden, nog wat zwaar knalwerk naar ze gooien. Dan kan de avond niet meer stuk. Respect van al je vrienden ook en dan tips delen via Facebook.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:30 schreef Recce het volgende:
[..]
Misschien kan-ie eerst een cobra ergens naar binnen gooien en als de eilandsambulance dan komt, de hulpverleners bestoken.
Het bejaardentehuisquote:Op dinsdag 31 december 2019 13:26 schreef Recce het volgende:
[..]
Ah, gaat dan de vuurtoren de lucht in?
Zo hoort dat in Nederland! Is traditie.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:34 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Die kan je het beste eerst een paar flinke klappen verkopen en als ze half bewusteloos op de grond liggen te bloeden, nog wat zwaar knalwerk naar ze gooien. Dan kan de avond niet meer stuk. Respect van al je vrienden ook en dan tips delen via Facebook.
Jeej, nog 3 dingen te gaan.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:41 schreef ieniminimuis het volgende:
Afwas gedaan, badkamer schoon. Da's al 2/5 van het lijstje
Dat is balen. Pakje bij de buren?quote:
Eerstvolgende werkdagquote:Op dinsdag 31 december 2019 13:45 schreef notturna het volgende:
[..]
Dat is balen. Pakje bij de buren?
Ik ga bij moeders langs vanavond, maar verder klopt het beeld wel aardig.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:45 schreef ieniminimuis het volgende:
Vandalisme toejuichen met ironie en vanavond tijdens het vuurwerk met je kat in bed kruipen. Zo ken ik de fokker weer
quote:Bij een brandweerkazerne in Den Haag
zijn kraaienpoten gestrooid,waardoor de
banden van de brandweerwagens lek
zouden raken als er uitgerukt wordt bij
een noodoproep.De brandweer wil nu niet
reageren op het incident.De gemeente
Den Haag laat weten de actie volstrekt
verwerpelijk te vinden.
Ik kruip met denkbeeldige kat het bed in en ga lezen ofzo.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:48 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik ga bij moeders langs vanavond, maar verder klopt het beeld wel aardig.
Watquote:Op dinsdag 31 december 2019 13:50 schreef Recce het volgende:
[..]Dat had zelfs Scrut niet kunnen verzinnen.
Je kunt ook naar Claudia de Breij kijken.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:50 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik kruip met denkbeeldige kat het bed in en ga lezen ofzo.
Als je me dood wil hebben mag je het ook gewoon zeggen he?quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:51 schreef Recce het volgende:
[..]
Je kunt ook naar Claudia de Breij kijken.
Ja, ik denk het.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:51 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Watdat is toch van het zotte? Duindorpers?
Ziekelijk.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:50 schreef Recce het volgende:
Wat een idioten bestaan er toch.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:50 schreef Recce het volgende:
Nee, we hebben jouw commentaar wel nodig hoor!quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:51 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Als je me dood wil hebben mag je het ook gewoon zeggen he?
He, doesliefquote:Op dinsdag 31 december 2019 13:51 schreef Recce het volgende:
[..]
Je kunt ook naar Claudia de Breij kijken.
Gelukkig wel!quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:44 schreef Recce het volgende:
[..]
Zo hoort dat in Nederland! Is traditie.
Bel de pliesie!quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:54 schreef ieniminimuis het volgende:
Er zit een debiel rotjes af te steken in het vuurwerkvrije gebied hier of te wel het parkje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |