Precies.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:55 schreef Litpho het volgende:
En van al je collega's. Want alleen is maar alleen.
prima, als je maar niet je pasfoto erbij doetquote:Op vrijdag 13 december 2019 20:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik communiceer berhoepshalve ook altijd met mijn prive mail en stuur omdat het kan ook meteen mijn naw en bsn mee. Soms ook mijn creditcard nummer, paspoortnummer en bankrekeningnummer...
Correct. Hier kunnen nog wel een stuk of vier ministers op sneuvelen voordat je in die organisatie iets veranderd krijgt.quote:Op zaterdag 14 december 2019 00:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Beerput van ongekende omvang
Grappig dat jij hetzelfde wil doen als waar de belastingdienst van beschuldigd wordt. Eerst straffen en dan onderzoeken, strak plan lijkt mij. Ik zou eerst het onderzoek doen en dan op basis van schuld maatregelen nemen. De echte schuldigen straffen dus.quote:Op zaterdag 14 december 2019 02:37 schreef Navifactiva het volgende:
Als ze iets bij die immorele beerput willen veranderen moeten ze alle leden van het fraude team, en iedereen die daar heeft gewerkt, per direct op non-actief zetten zonder doorbetaling van loon en tegen ze allemaal een strafrechtelijk onderzoek beginnen. Degenen die schuldig worden bevonden persoonlijk aansprakelijk stellen voor alle geleden schade. Daarnaast de hele dienst onder curatele stellen van een staatscommissie die direct aan het parlement rapporteert.
Sowieso wel grappig om te zien hoe “ethisch profileren” van ambtenaren blijkbaar wel een goed idee is.quote:Er worden wel eens grapjes gemaakt over de persoonlijkheden van mensen die bij de belastingdienst willen gaan werken. Helaas blijken ze gewoon waar te zijn.
Zonder doorbetaling van loon lijkt me op de zaken vooruit lopen, maar non-actief om het risico op bewijsvernietiging te beperken lijkt me intussen gerechtvaardigd.quote:Op zaterdag 14 december 2019 02:37 schreef Navifactiva het volgende:
Als ze iets bij die immorele beerput willen veranderen moeten ze alle leden van het fraude team, en iedereen die daar heeft gewerkt, per direct op non-actief zetten zonder doorbetaling van loon en tegen ze allemaal een strafrechtelijk onderzoek beginnen. Degenen die schuldig worden bevonden persoonlijk aansprakelijk stellen voor alle geleden schade. Daarnaast de hele dienst onder curatele stellen van een staatscommissie die direct aan het parlement rapporteert.
Laat Omtzigt maar eens bij zichzelf beginnen nadat hij keiharde actie eiste tegen de fraude binnen het fraudegevoelige kutsysteem wat ie zelf heeft bedacht.quote:Op zaterdag 14 december 2019 02:37 schreef Navifactiva het volgende:
Wat een onzin. Omtzigt wilde fraudebestrijding.quote:Op maandag 16 december 2019 19:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Laat Omtzigt maar eens bij zichzelf beginnen nadat hij keiharde actie eiste tegen de fraude binnen het fraudegevoelige kutsysteem wat ie zelf heeft bedacht.
Zonder Omtzigt was dit systeem er nooit geweest, was de Bulgarenfraude er nooit geweest en was deze ellende er nooit geweest.
quote:Gisteren hoorde ik in de coalitie iemand verzuchten dat Menno Snel niet langer deel van de oplossing, maar deel van het probleem is. Dat de spanning achter de schermen hoog oploopt. Dat het vertrouwen verdampt. En dat D66 dat onrechtvaardig vindt, omdat de staatssecretaris zo zijn best doet. En dat de rest van de coalitie inschat dat de voltallige oppositie deze week nogmaals met een motie van wantrouwen komt. En dat het dan onhoudbaar wordt.
Ook GroenLinks, dat vorige week in eerste instantie ook nog tegen een spoeddebat over de zwartgelakte dossiers die ouders kregen stemde, heeft genoeg gezien. De staatssecretaris is volgens Kamerlid Snels nu ’onderdeel van het probleem’ in plaats van de oplossing geworden.quote:Volgens SGP-Kamerlid Stoffer moet Snel met een ’wonderverhaal’ komen als hij de steun van zijn partij wil houden. „Alles wat we tot nu toe hebben gezien, is niet genoeg”, voegt Stoffer daaraan toe.
Als dat net zo werkt als jaren terug bij het UWV mag het bruto terugbetaald worden (want fiscaal jaar afgesloten) en mag je het bruto/netto verschil aftrekken van de belasting. Want iedereen weet dat bij de mensen met toeslagen het grote geld zit, die schieten wel voorquote:Op dinsdag 17 december 2019 17:20 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens wordt het definitieve bedrag van de tegemoetkoming pas eind januari vastgesteld. Ik ga echt stuk als er nu gezinnen een hoger bedrag krijgen uitgekeerd dan waar ze recht op blijken te hebben, en in januari moeten terugbetalen.
mensen met toeslagen die bulken van het geld, die kunnen best 20.000 euro terug storten morgenquote:Op dinsdag 17 december 2019 17:39 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als dat net zo werkt als jaren terug bij het UWV mag het bruto terugbetaald worden (want fiscaal jaar afgesloten) en mag je het bruto/netto verschil aftrekken van de belasting. Want iedereen weet dat bij de mensen met toeslagen het grote geld zit, die schieten wel voor.
Daar kun je gewoon op wachten hoor. Die afdeling doet maar wat en de top staat erbij en kijkt er naarquote:Op dinsdag 17 december 2019 17:20 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens wordt het definitieve bedrag van de tegemoetkoming pas eind januari vastgesteld. Ik ga echt stuk als er nu gezinnen een hoger bedrag krijgen uitgekeerd dan waar ze recht op blijken te hebben, en in januari moeten terugbetalen.
Gisteren bij eenvandaag was er een vrouw die maar 5000 euro schadevergoeding kreeg. Dat mag best wel wat hoger.quote:Op dinsdag 17 december 2019 17:20 schreef Janneke141 het volgende:
Liever niet want dat kost ons allemaal geld. Veel beter is om eens wat ambtenaren te vervolgen en straf te geven. Dat is namelijk het echte probleem de mentaliteit daar omdat er toch geen consequenties aan vast zitten voor hun. Zet ze uit hun functie en pak hun verklaringen VOG en VGB af. Dan gaat het vanzelf beter met de rest.quote:Op woensdag 18 december 2019 07:41 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Gisteren bij eenvandaag was er een vrouw die maar 5000 euro schadevergoeding kreeg. Dat mag best wel wat hoger.
Deze mensen zijn onterecht als criminelen bestempeld door de overheid en hebben jaren in financiële onzekerheid geleefd om het nog maar zacht uit te drukken. Dan hoor je meer te krijgen dan een schamele 5000 euro.quote:Op woensdag 18 december 2019 07:51 schreef vipergts het volgende:
[..]
Liever niet want dat kost ons allemaal geld. Veel beter is om eens wat ambtenaren te vervolgen en straf te geven. Dat is namelijk het echte probleem de mentaliteit daar omdat er toch geen consequenties aan vast zitten voor hun. Zet ze uit hun functie en pak hun verklaringen VOG en VGB af. Dan gaat het vanzelf beter met de rest.
de hele top van de belastingdienst moet weg , met strafontslag zonder wachtgeldquote:Op woensdag 18 december 2019 07:59 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Deze mensen zijn onterecht als criminelen bestempeld door de overheid en hebben jaren in financiële onzekerheid geleefd om het nog maar zacht uit te drukken. Dan hoor je meer te krijgen dan een schamele 5000 euro.
Uiteraard kan ik me ook wel vinden in de maatregelen die jij noemt, maar ik denk dat zoiets volgens het arbeidsrecht niet kan. Zal allemaal op ministeriële verantwoordelijkheid gegooid worden, dus Snel mag vertrekken en daarna een plas, een glas en alles bleef zoals het was.
De enige echte oplossing is een parlementaire enquête.
net zoals alle toeslagengerechtigden fraudeurs zijn die gekort moeten worden?quote:Op woensdag 18 december 2019 10:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de hele top van de belastingdienst moet weg , met strafontslag zonder wachtgeld
jawel, ik was zelf ambtenaarquote:Op woensdag 18 december 2019 12:00 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
En overigens, wachtgeld voor ambtenaren bestaat al geruime tijd niet meer.
Als je publieke geld uitgeeft zou het mogelijk moeten zijn om mensen verantwoording af te laten leggen als je er zo'n zooitje van maakt als bij bijvoorbeeld de belastingdienst het UWV en het OM. Als jouw slechte prestaties zulke gevolge voor mensen hebben zou arbeidsrecht op de tweede plaats moeten komen.quote:Op woensdag 18 december 2019 07:59 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Deze mensen zijn onterecht als criminelen bestempeld door de overheid en hebben jaren in financiële onzekerheid geleefd om het nog maar zacht uit te drukken. Dan hoor je meer te krijgen dan een schamele 5000 euro.
Uiteraard kan ik me ook wel vinden in de maatregelen die jij noemt, maar ik denk dat zoiets volgens het arbeidsrecht niet kan. Zal allemaal op ministeriële verantwoordelijkheid gegooid worden, dus Snel mag vertrekken en daarna een plas, een glas en alles bleef zoals het was.
De enige echte oplossing is een parlementaire enquête.
Wethouders en volksvertegenwoordigers zijn geen ambtenaren.quote:Op woensdag 18 december 2019 12:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jawel, ik was zelf ambtenaar
ambtenaren zijn gesplitst in verschillende groepen al 20 jaar terug , met verschillende rechten en normen
tweede kamer leden en wethouders hebben nog steeds recht op wachtgeld
https://www.volkskrant.nl(...)steld-loon~b5d9f9d6/
ze hebben recht op wachtgeld , en zijn aangesloten bij het ABPquote:Op woensdag 18 december 2019 12:27 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Wethouders en volksvertegenwoordigers zijn geen ambtenaren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar net als bij de mensen die teleurstellende dossiers van de fiscus kregen, heb ik ook niks van je gehoord, te druk met weg lakken op de zaak?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
Hij krijgt toch wel wachtgeld en reiskostenquote:Op woensdag 18 december 2019 15:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Goedzo weg met die paardenlul
Weer een bekwaam bestuurder die is gestruikeld bij het opruimen van de politieke puinhoop van de VVD.quote:Op woensdag 18 december 2019 15:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Goedzo weg met die paardenlul
Die heeft zo een baan die veel beter verdient. Hij kan namelijk wat meer dan zich omhoog werken langs partijlijnen.quote:Op woensdag 18 december 2019 15:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Hij krijgt toch wel wachtgeld en reiskosten![]()
Snel is geen paardelul, hij heeft gewoon geen ene zak te vertellen,quote:Op woensdag 18 december 2019 15:20 schreef Red_85 het volgende:
Maar wacht even he. Nu is deze paardenlul weg. Er zitten nog zat andere paardenlullen.
Hij zal snel wachtgeld krijgen en daarmee zijn we nog niet van hem af.
Ook werkt het zo in de politiek dat er straks weer iemand wordt aangesteld die ogenschijnlijk verantwoording moet nemen voor acties van anderen van 10 jaar terug..
Welke echte verantwoording draagt hij voor de toeslagenaffaire, wat heeft hij echt gedaan?
Wie zijn er nog meer verantwoordelijk voor deze 'infamita'?
Zijn zij ook persoonlijk aansprakelijk te maken voor hun acties?
Strafrechtelijke verantwoordelijkheidquote:Op woensdag 18 december 2019 15:20 schreef Red_85 het volgende:
Zijn zij ook persoonlijk aansprakelijk te maken voor hun acties?
Pas bij de verkiezingen als de VVD niet meer de grootste is en hij dus geen MP kan spelenquote:Op woensdag 18 december 2019 15:21 schreef Red_85 het volgende:
Tevens is dit de zoveelste minister of secretaris onder rutte die opsodemietert.
Wanneer gaat mark?
quote:Op woensdag 18 december 2019 15:29 schreef Schuimpjes het volgende:
D66 moet dus een nieuwe staatssecretaris van Financiën gaan leveren. Place your bets.
Udo Kock of Joris Backer.quote:Op woensdag 18 december 2019 15:29 schreef Schuimpjes het volgende:
D66 moet dus een nieuwe staatssecretaris van Financiën gaan leveren. Place your bets.
De post blijft bij de partij die de bewindspersoon levert. Dus dat wordt een nieuwe D66'er.quote:Op woensdag 18 december 2019 15:39 schreef Litpho het volgende:
De gifbeker gaat vermoedelijk wel weer naar een coalitiepartij.
Afgetreden Udo Kock: een financieel genie, maar ook een dwarsliggerquote:
Proost!quote:Op woensdag 18 december 2019 15:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De post blijft bij de partij die de bewindspersoon levert. Dus dat wordt een nieuwe D66'er.
En als we een nieuwe randdebiel hebben gevonden die nog geen lid is van D66 dan maken we hem toch gewoon ff lidquote:Op woensdag 18 december 2019 15:40 schreef Hexagon het volgende:
De post blijft bij de partij die de bewindspersoon levert. Dus dat wordt een nieuwe D66'er.
quote:Hij zei ja, maar moest nog wel even lid worden van de partij.
De vraag lijkt me vooral wat voor soort bewindslieden je wil. Bekwame bestuurders of politiek gewiekste figuren die de materie niet snappen zoals Hennis, Zijlstra, Opstelten, Teeven etc. Zoals ook de vraag is wat voor kamerleden je wil, zo iemand als Omtzigt die deze kwestie naar boven heeft gehaald, of zo'n gezellig graaiende Brabander als Dijkhoff.quote:Op woensdag 18 december 2019 15:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Snel is geen paardelul, hij heeft gewoon geen ene zak te vertellen,
Snel is een beetje een doetje, als hij naar de belastingdienst top gaat, dan moet dat met de pet in de hand
Die ambtenaren denken dat zijn de baas in Nederland zijn
Al die oetlullen daar moeten weg asap , weg , weg , weg zonder wachtgeld
er moet gewoon de bezem door die belastingdienst , dat had al 4 jaar terug moeten gebeurenquote:Op woensdag 18 december 2019 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:
.
Voor de kamer is het natuurlijk ook een vraag of ze hier Snel niet hebben laten flikken door zijn ambtenaren.
Op zich is dat aflakken niet veel meer dan een schoonheidsfoutje, maar als je dan als Klaver volledig meegaat in het gedramaqueen dan maak je het die ambtenaren wel heel makkelijk om een lastige staatssecretaris te laten struikelen in de hoop op een beter manipuleerbaar intellectueel lichtgewicht als vervanger.
Dat gegeven is helemaal niet zo gek natuurlijk. Het betekent dat ze niet gedacht hebben:"wie hoort al bij ons en zou dit goed kunnen?"quote:Op woensdag 18 december 2019 15:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En als we een nieuwe randdebiel hebben gevonden die nog geen lid is van D66 dan maken we hem toch gewoon ff lid![]()
![]()
[..]![]()
![]()
![]()
https://www.volkskrant.nl(...)e-ervaring~bc8e3519/
Alle randdebielen zijn dus welkom ook zonder partijlidmaatschap![]()
Wachtgeld is prima.quote:Op woensdag 18 december 2019 15:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Hij krijgt toch wel wachtgeld en reiskosten![]()
Premier Ruttequote:Met grote gedrevenheid en de best mogelijke intenties heeft hij geprobeerd het onrecht dat ouders is aangedaan te herstellen
Want Menno deed dit expres ofzo?quote:Op woensdag 18 december 2019 16:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
Rutte noemt vertrek Snel ongelooflijk jammer![]()
![]()
![]()
![]()
Je bent wel een constructief ventjequote:Op woensdag 18 december 2019 16:04 schreef Hexagon het volgende:
Snel was gewoon teveel een ambtenaar en te weinig een politiek dier. Gewoon zich laten inpakken door zn ondergeschikten. .
Ja voor jou is het enkel goed als iemand zegt dat Menno Snel een gewetenloze crimineel is die expres mensen arm gemaakt heeft en nu de rest van zn leven achter de kassa mag gaan werken. Zo is het toch?quote:Op woensdag 18 december 2019 16:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Je bent wel een constructief ventje![]()
Dit schreeuwt parlementaire enquête.quote:Op woensdag 18 december 2019 16:15 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik hoop dat de getroffenen snel een vorm van compensatie krijgen. En ik hoop dat er snel een echt onderzoek komt waarbij niet alleen de leiding van de belastingdienst, maar vooral ook de rol van de politiek ruim aan bod komt.
Ja want na de Bulgaren fraude zouden ze wel even laten zien dat er met de toeslagen dienst niet te fucken valtquote:
Ja dat lijkt me nu ook onvermijdelijkquote:Op woensdag 18 december 2019 16:42 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dit schreeuwt parlementaire enquête.
Kom maar eens met bewijs dat dit bewust door Menno Snel bedacht beleid is.quote:Op woensdag 18 december 2019 16:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ja want na de Bulgaren fraude zouden ze wel even laten zien dat er met de toeslagen dienst niet te Tucker valt![]()
Die Bulgaren zijn nog steeds niet bijgekomen van het![]()
en hebben geen cent terugbetaald
![]()
Dat is geluktover de rug van Nederlanders
die er wel recht op hadden
![]()
Nu verliest Rutte zijn partner in crime en dat is dus jammer voor Rutte![]()
Om te
Kort haar en 40+ huismoeder zit ik goed?quote:Op woensdag 18 december 2019 16:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ja want na de Bulgaren fraude zouden ze wel even laten zien dat er met de toeslagen dienst niet te fucken valt![]()
![]()
![]()
Om te
Inderdaad, ook niet toevallig de domsten hier.quote:Op woensdag 18 december 2019 16:15 schreef mcmlxiv het volgende:
Gelukkig de maatschappelijke kneuzen zijn weer even tevredengesteld. Lekker nog poosje sputteren over wachtgeld en beetje kankeren op de volgende figuur die het gaat proberen.
Klopt. En dat gaat nog alleen maar om de overheid, en hebben we het nog niet over de schade aan de samenleving die is aangericht.quote:Feit blijft dat achtereenvolgende VVD kabinetten de overheid grondig stuk hebben gemaakt. Niet alleen de belastingdienst, maar ook defensie, justitie, politie, onderwijs en zorg zijn dusdanig de vernieling in geholpen dat van enige visie of sturing nauwelijks nog sprake is. Stijgende kosten met steeds minder product.
Nee, hij heeft niet redelijk op de centjes gepast. Hij heeft ontzettend veel kapitaal vernietigd na de crisis (óók VVD trouwens) en heel veel van ons geld al dan niet via de EU en de ECB laten ontsnappen naar internationale banken en andere speculanten.quote:Kortom, Rutte heeft redelijk op de centjes gepast, voor het overige zijn zijn kabinetten een ramp voor ons land.
Klinkt als iemand die verstand van zaken heeft en een echte liberaal. Eigenlijk, ook gezien zijn ervaring, de man om de komende jaren het hele financiële gedeelte grondig te hervormen. Als hij wordt aangesteld zullen veel mensen peentjes gaan zweten. Mijn zegen heeft hij.quote:Op woensdag 18 december 2019 15:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Afgetreden Udo Kock: een financieel genie, maar ook een dwarsligger![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
https://www.parool.nl/ams(...)warsligger~b191eb56/
Tering kneus die tweede kans wil![]()
quote:Op woensdag 18 december 2019 16:42 schreef Hexagon het volgende:
Ja voor jou is het enkel goed als iemand zegt dat Menno Snel een gewetenloze crimineel is die expres mensen arm gemaakt heeft en nu de rest van zn leven achter de kassa mag gaan werken. Zo is het toch?
quote:Op woensdag 18 december 2019 16:45 schreef xzaz het volgende:
Kort haar en 40+ huismoeder zit ik goed?
er is geen en cent door Bulgaren teruggebracht ,quote:Op woensdag 18 december 2019 16:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ja want na de Bulgaren fraude zouden ze wel even laten zien dat er met de toeslagen dienst niet te fucken valt![]()
![]()
![]()
Om te
En dan komen ze nu met een vergoeding en smartengeld, die de overheid als boete voor 1 dag te laat betalen rekent..... en ze hebben voor 10-15 jaar de boel verneukt.... Ik dacht dat ze een grapje maakte toen ik hoorde dat ze maar 500 euro per half jaar kregen.... Doe maar een factor 10 of 100 hoger, dan is het realistischer.quote:Op woensdag 18 december 2019 17:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is geen en cent door Bulgaren teruggebracht ,
maar jonge hardwerkende Nederlandse gezinnen worden gelijk platgegooid met deurwaarders met een niet onderbouwde claim van 60.000 euro van 3 jaar terug
J a en dan bel je toch de belastingtelefoon
Het kan nog veel ergerquote:Op woensdag 18 december 2019 22:10 schreef Bocaj het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om 100.000 euro aan toeslag binnen te harken die mensen ook weer moesten terug te betalen?
https://www.telegraaf.nl/(...)eg-met-toeslagfraudequote:In 2015 ging de fiscus namelijk aan de slag om bijna 140 miljoen euro aan onterecht uitgekeerde toeslagen aan mensen in het buitenland, proberen terug te halen.
Als ze dat zou willen, Je kunt niet zomaar iemand ongevraagd tot iets maken,quote:Op donderdag 19 december 2019 08:50 schreef MakkieR het volgende:
Misschien is het een idee om een minister van de oppositie erbij te betrekken. Misschien Renske Leijten. Als zij het zo goed weet, waarom haar niet verantwoordelijk maken.
quote:‘Helpt de premier als het lastig wordt?’
‘Hahahahaha.’
Eens.quote:Op woensdag 18 december 2019 16:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Inderdaad, ook niet toevallig de domsten hier.
[..]
Klopt. En dat gaat nog alleen maar om de overheid, en hebben we het nog niet over de schade aan de samenleving die is aangericht.
[..]
Nee, hij heeft niet redelijk op de centjes gepast. Hij heeft ontzettend veel kapitaal vernietigd na de crisis (óók VVD trouwens) en heel veel van ons geld al dan niet via de EU en de ECB laten ontsnappen naar internationale banken en andere speculanten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |