abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 13 december 2019 @ 20:59:56 #101
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 13 december 2019 @ 22:15:11 #102
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_190426898
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 20:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik communiceer berhoepshalve ook altijd met mijn prive mail en stuur omdat het kan ook meteen mijn naw en bsn mee. Soms ook mijn creditcard nummer, paspoortnummer en bankrekeningnummer... :')
prima, als je maar niet je pasfoto erbij doet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 14 december 2019 @ 00:28:53 #103
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_190429815
Toeslagenaffaire: Belastingdienst zat ouders veel langer dwars :D :D :r
Kamer getergd

De Belastingdienst is veel langer doorgegaan met het onwettelijk behandelen van ouders die kinderopvangtoeslag vroegen of kregen, dan staatssecretaris Menno Snel (Financiën) heeft beweerd. In tegenstelling tot wat de Tweede Kamer en de Nationale Ombudsman werd gemeld, gebeurde dit ook de afgelopen drie jaar.

Bij controles werden toeslagen toch stopgezet voordat ouders konden reageren. Ook kregen ouders al vanaf 2013 geen tweede kans om alsnog de juiste informatie aan te leveren, zoals wettelijk verplicht is, en dit gaat nog steeds door. Ouders moeten een aanmaning of herinnering (een rappel) krijgen, voordat een toeslag wordt stopgezet of opgeschort. Snel zei eerder dat de werkwijze in 2016 was aangepast.

Uit interne managementverslagen van de Directie Toeslagen van de Belastingdienst van de afgelopen twee jaar, waar RTL Nieuws en Trouw over beschikken, blijkt dat tot in elk geval juli van dit jaar nog onrechtmatige controleacties plaatsvonden 'voordat de burger in de gelegenheid is gesteld om te reageren'.

Toeslagen weigerde aanpassing

Staatssecretaris Snel zei in maart zelf in een Kamerdebat dat ouders nu eerst een aanmaning of herinnering krijgen – of een telefoontje - voordat een toeslag wordt stopgezet. De leiding van Toeslagen heeft de afgelopen jaren bewust geweigerd dit in te voeren, blijkt uit de stukken. Pas in september is besloten een begin te maken met de invoering.

De Belastingdienst zette ook de Nationale Ombudsman op het verkeerde been. Eind 2017 beweerde de dienst na een vernietigend rapport dat Toeslagen weer volgens de wet werkte. De Nationale Ombudsman stelt dat de informatie die de fiscus eerder gaf dus 'onjuist' is.

De Ombudsman zegt 'op korte termijn’ bij de dienst navraag te gaan doen over de 'rappelplicht’. In de toeslagenaffaire bleek eerder dat stukken werden achtergehouden in rechtszaken, voor de Tweede Kamer en voor de Autoriteit Persoonsgegevens.

'Niet gelukt antwoord te geven'

Snel kwam in de problemen door de onrechtmatige stopzetting van toeslagen in 2014, waarbij een groep van 300 ouders onterecht werd aangemerkt als fraudeur. Zij waren gekoppeld aan een gastouderbureau in Eindhoven en kwamen door terugvorderingen in grote financiële problemen. De Belastingdienst raakte ernstig in opspraak door het illegaal handelen.

De staatssecretaris ging meermalen diep door het stof en maakte excuses, ook voor de onvolledige informatie aan de Kamer. De eerste groep ouders krijgt deze maand compensatie. Duizenden andere gedupeerden wachten al maanden op duidelijkheid.

Een woordvoerder van Snel stelt in een reactie dat het sinds 2016 'standaard werkwijze' is om in fraudezaken aanmaningen te sturen, maar geeft niet aan of dat ook is gebeurd. Pas vanaf maart komend jaar zal de Belastingdienst in alle gevallen aanmaningen versturen.

De woordvoerder erkent dat 'in het MT is gesproken over het verder systematisch en consequent implementeren van de rappelbrieven in alle werkprocessen.' Verder liet hij weten dat 'het niet gelukt is om antwoord te geven' op andere vragen over de interne documenten, die Trouw en RTL Nieuws woensdag aan het ministerie voorlegden.

Twijfel groeit in Kamer

Kamerleden reageren getergd op de nieuwe onthullingen. Pieter Omtzigt (CDA) noemt het ‘verontrustend’ als klopt dat niet de waarheid is verteld. "Ik wil precies weten hoe dit zit. De Belastingdienst moet zich aan de wet houden." Renske Leijten (SP): “Steeds opnieuw komen er nieuwe feiten boven tafel, waarbij de vraag is of de staatssecretaris zelf wist hoe het zit.” Zij pleit opnieuw voor een parlementaire enquête. Ook in andere oppositiepartijen, zoals GroenLinks en SGP, groeit ergernis over de informatievoorziening en de aanpak van de staatssecretaris.

Henk Nijboer (PvdA) zegt dat hem betreft 'de maat overvol is'. "Na het zware debat vorige week beloofde Snel beterschap, maar deze week kregen ouders zwartgelakte multomappen thuisgestuurd. Nu blijkt ook nog eens de Ombudsman om de tuin geleid. En de Kamer is wederom verkeerd geïnformeerd. Het vertrouwen van de PvdA in deze staatssecretaris is komen te ontvallen. Helaas worden we hierin nog sterker bevestigd."

Snel wacht woensdag opnieuw een zwaar spoeddebat over de nasleep van de toeslagenaffaire en zijn afhandeling ervan. In de Kamer groeit twijfel of Snel de juiste man is om de problemen op te lossen, ook in de coalitie. Maandag moet Snel een lange lijst vragen beantwoorden over het zwartlakken van persoonlijke dossiers van gedupeerde ouders. Ook eist de Kamer inzage in stukken over 170 andere zaken waarin ouders gedupeerd raakten, en een overzicht van 'schrijnende gevallen'.

Lang getreuzeld

Uit de directieverslagen van Toeslagen blijkt dat de dienst lang heeft getreuzeld met het verbeteren van de rechtspositie van burgers. Snel beloofde dat vorig jaar oktober, een jaar na het rapport van de Ombudsman. Maar pas twee maanden werden werkgroepen ingesteld om in kaart te brengen welke interne werkinstructies verder in strijd zijn met wet- en regelgeving, en waar ouders de dupe van worden.

De staatssecretaris meldde gisteravond dat waarschijnlijk honderden mensen extra moeten worden ingeschakeld in een aparte organisatie, naast de Belastingdienst / Toeslagen, om te beoordelen of nog eens duizenden gedupeerden in de toeslagenaffaire recht hebben op compensatie.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)nderopvang-nationale

Beerput van ongekende omvang :( :( :( :(
  zaterdag 14 december 2019 @ 00:40:00 #104
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190429915
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 december 2019 00:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Beerput van ongekende omvang
Correct. Hier kunnen nog wel een stuk of vier ministers op sneuvelen voordat je in die organisatie iets veranderd krijgt.

Er worden wel eens grapjes gemaakt over de persoonlijkheden van mensen die bij de belastingdienst willen gaan werken. Helaas blijken ze gewoon waar te zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_190430760
Als ze iets bij die immorele beerput willen veranderen moeten ze alle leden van het fraude team, en iedereen die daar heeft gewerkt, per direct op non-actief zetten zonder doorbetaling van loon en tegen ze allemaal een strafrechtelijk onderzoek beginnen. Degenen die schuldig worden bevonden persoonlijk aansprakelijk stellen voor alle geleden schade. Daarnaast de hele dienst onder curatele stellen van een staatscommissie die direct aan het parlement rapporteert.
  zaterdag 14 december 2019 @ 09:44:45 #106
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_190431825
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 02:37 schreef Navifactiva het volgende:
Als ze iets bij die immorele beerput willen veranderen moeten ze alle leden van het fraude team, en iedereen die daar heeft gewerkt, per direct op non-actief zetten zonder doorbetaling van loon en tegen ze allemaal een strafrechtelijk onderzoek beginnen. Degenen die schuldig worden bevonden persoonlijk aansprakelijk stellen voor alle geleden schade. Daarnaast de hele dienst onder curatele stellen van een staatscommissie die direct aan het parlement rapporteert.
Grappig dat jij hetzelfde wil doen als waar de belastingdienst van beschuldigd wordt. Eerst straffen en dan onderzoeken, strak plan lijkt mij. Ik zou eerst het onderzoek doen en dan op basis van schuld maatregelen nemen. De echte schuldigen straffen dus.
quote:
Er worden wel eens grapjes gemaakt over de persoonlijkheden van mensen die bij de belastingdienst willen gaan werken. Helaas blijken ze gewoon waar te zijn.
Sowieso wel grappig om te zien hoe “ethisch profileren” van ambtenaren blijkbaar wel een goed idee is.
pi_190433005
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 02:37 schreef Navifactiva het volgende:
Als ze iets bij die immorele beerput willen veranderen moeten ze alle leden van het fraude team, en iedereen die daar heeft gewerkt, per direct op non-actief zetten zonder doorbetaling van loon en tegen ze allemaal een strafrechtelijk onderzoek beginnen. Degenen die schuldig worden bevonden persoonlijk aansprakelijk stellen voor alle geleden schade. Daarnaast de hele dienst onder curatele stellen van een staatscommissie die direct aan het parlement rapporteert.
Zonder doorbetaling van loon lijkt me op de zaken vooruit lopen, maar non-actief om het risico op bewijsvernietiging te beperken lijkt me intussen gerechtvaardigd.

Uiteraard is het wel zo dat wanneer blijkt dat ze ten onrechte zijn doorbetaald al het salaris wat ze ooit hebben ontvangen zal worden teruggevorderd. Persoonlijk lijkt me dat unfair, maar het schijnt de gebruikelijke werkwijze te zijn.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_190481349
De belastingdienst zegt nu zelfs de afspraken met de slachtoffers af! Wat een kansloze kutorganisatie. Hoe zitten de minister en staatssecretaris nog steeds op hun plek?
pi_190481830
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 02:37 schreef Navifactiva het volgende:
Als ze iets bij die immorele beerput willen veranderen moeten ze alle leden van het fraude team, en iedereen die daar heeft gewerkt, per direct op non-actief zetten zonder doorbetaling van loon en tegen ze allemaal een strafrechtelijk onderzoek beginnen. Degenen die schuldig worden bevonden persoonlijk aansprakelijk stellen voor alle geleden schade. Daarnaast de hele dienst onder curatele stellen van een staatscommissie die direct aan het parlement rapporteert.
Laat Omtzigt maar eens bij zichzelf beginnen nadat hij keiharde actie eiste tegen de fraude binnen het fraudegevoelige kutsysteem wat ie zelf heeft bedacht.

Zonder Omtzigt was dit systeem er nooit geweest, was de Bulgarenfraude er nooit geweest en was deze ellende er nooit geweest.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_190482393
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 19:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Laat Omtzigt maar eens bij zichzelf beginnen nadat hij keiharde actie eiste tegen de fraude binnen het fraudegevoelige kutsysteem wat ie zelf heeft bedacht.

Zonder Omtzigt was dit systeem er nooit geweest, was de Bulgarenfraude er nooit geweest en was deze ellende er nooit geweest.
Wat een onzin. Omtzigt wilde fraudebestrijding.

Dat ze bij de Belastingdienst incompetent blijken is niet Omtzigt's verantwoordelijkheid.


Vandaag weer een nieuw staaltje van de BD door het afzeggen van persoonlijke afspraak met een gedupeerde.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 17 december 2019 @ 12:25:35 #111
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_190493446
Toeslagenaffaire: ouders krijgen deze week nog tienduizenden euro's

Nog deze week krijgen de eerste ouders in de toeslagenaffaire compensatie op hun rekening gestort. Vandaag valt bij 300 ouders in de zogenaamde CAF11-zaak een brief op de deurmat, schrijft staatsecretaris Snel aan de Tweede Kamer.

Het gaat om een groep ouders die kinderopvang afnamen via een gastouderbureau in Eindhoven. De commissie-Donner concludeerde eerder al dat zij onterecht hun kinderopvangtoeslag zijn kwijtgeraakt.

Het overgrote deel van deze groep van zo'n 300 ouders - 90 procent - krijgt compensatie. Ruim 200 ouders krijgen een bedrag tot 20.000 euro. Zo'n 70 ouders krijgen een hoger bedrag met als uitschieter 66.000 euro.

Excuses
In de brief biedt staatssecretaris Snel excuses aan voor de gang van zaken. "Het onrecht dat deze ouders is aangedaan en het gevoel van machteloosheid waar ze zo lang mee hebben gelopen kan ik helaas op geen enkele manier wegnemen. Dat besef ik ten zeerste", schrijft hij.

Het kabinet trekt vijf miljoen euro voor uit voor de eerste compensatie.

Rond 20 december moet het geld op de rekening van de betrokken ouders staan. Wie het niet eens is met de hoogte van de compensatie kan dit nog aanvechten.

Er loopt nog onderzoek naar vergelijkbare fraudezaken om te zien of er meer ouders zijn die onterecht hun toeslagen zijn kwijtgeraakt. De commissie-Donner zei daarover al dat het er waarschijnlijk duizenden zijn.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ers-toeslagenaffaire

Weer een belofte die ze niet gaan nakomen :? :r
Lastig geld overboeken als je het rekeningnummer zwart lakt :') :|W
  dinsdag 17 december 2019 @ 12:29:38 #112
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_190493501
Waarom is Menno Snel nog steeds staatssecretaris?

Ik kan me geen dossier herinneren waarin ik zo vaak de vraag kreeg waarom een bewindsman nog op z'n post zit, als in de toeslagenaffaire. Op straat. In de kroeg. Op de redactie van RTL Nieuws, grijnzend: "Hij zit er nog!" De meeste ouders die ik sprak vonden aanvankelijk dat-ie beter kon blijven, om de rotzooi op te ruimen. Toen die oplossingen uitbleven, zag ik bij steeds meer mensen de twijfel groeien, vooral bij diegenen die niets hoorden van de Belastingdienst: is-ie wel de juiste man op de juiste plaats?

In de zomer werd Jan Kleinnijenhuis (dagblad Trouw) en mij een 'hetze' verweten tegen Menno Snel, vanwege ons aanhoudende journalistiek onderzoek naar hoe een staat binnen een staat (de Belastingdienst) volkomen was ontspoord in een illegale fraudejacht. Ik vond dat kletskoek. Onze opdracht was: waarheidsvinding. En, toen mij duidelijk werd hoeveel mensen geraakt waren door het onzorgvuldig, onbehoorlijk en onrechtmatig handelen van Belastingdienst / Toeslagen: gerechtigheid voor ouders.

Journalistiek als bondgenoot van burgers, die door de overheid onterecht tot fraudeur waren bestempeld. Zo voelde dat en zo voelt het nog steeds.

"Ik vond dat kletskoek. Onze opdracht was: waarheidsvinding. En gerechtigheid voor ouders."
Hoe het zou lopen met de carrière van Menno Snel kon me persoonlijk niets schelen. Het leek me meer iets voor de Haagse kleedkamerjournalistiek, waarvan je weet dat-ie leunt op spin en opportunistische politieke afwegingen. Trouw en RTL Nieuws publiceerden reeksen nieuwsverhalen: over gefabriceerd nep-bewijs, de dubieuze rol van topambtenaren, het sadistisch genoegen van fraudejagers, over het niet volledig (en onjuist) informeren van de Kamer en het leed dat was en wordt aangericht. En vergeet niet: alle terug- en dwang-invorderingen die maar bleven doorlopen. En ja, in deze columns richtte ik mijn pijlen vooral ook op Menno Snel. Omdat hij nou eenmaal politiek verantwoordelijk is.

Ik heb één keer tegen iemand in vertrouwen opgebiecht wat ik écht vond wat Snel moest doen. Vrij simpel: aangifte doen bij het OM wegens machtsmisbruik door de Belastingdienst, disciplinaire maatregelen nemen tegen degenen die ver over de schreef gingen, erkennen dat het probleem veel en veel verder ging dan die ene groep van 300 ouders en dus actief zelf met oplossingen komen voor alle andere, duizenden gedupeerden. In plaats van wachten op een onderzoek. En dan, aan het einde van een debat in de Tweede Kamer waarin verantwoording zou zijn afgelegd: aftreden.

Omdat als de legitimiteit van de rechtstaat op zo'n grove manier is geschonden er verantwoordelijkheid moet worden genomen. Omdat anders het gezag van alles in het geding is.

"In de coalitie hoorde ik daarna de uitdrukking: ‘death by a thousand cuts’. Met andere woorden: dit wordt een politieke val in slow motion. De cynici in de regeringsfracties werden op hun wenken bediend door de stommiteit met het zwartlakken van dossiers van gedupeerde ouders."
Enfin. Zo liep het dus niet, laatst in dat veelbesproken Kamerdebat, met al die ouders op de tribune. Het liep niet zo omdat in de coalitie was besloten dat, alles afwegende, Menno Snel z'n best deed en werkte aan oplossingen. En omdat de oppositie niet één front vormde. De SGP, getergd door de - vriendelijk gezegd – beroerde informatievoorziening, nam op de valreep genoegen met de beloofde beterschap van Snel. En bij GroenLinks won de koopman het van de dominee: men was zó fijn wetgevingsdealtjes aan het sluiten met Menno Snel, dat het moreel kompas haperde. Tot afgrijzen van een groot deel van die fractie. :D :r

In de coalitie hoorde ik daarna de uitdrukking: 'death by a thousand cuts'. Met andere woorden: dit wordt een politieke val in slow motion. De cynici in de regeringsfracties werden op hun wenken bediend door de stommiteit met het zwartlakken van dossiers van gedupeerde ouders, die wilden weten waarom zij onterecht hun toeslagen waren kwijtgeraakt. Snel noemde de ophef daarna 'begrijpelijk' en liet doorschemeren dat hij er vooraf eigenlijk niets aan had gedaan om de ophef te voorkomen. Hij had het dus op z'n beloop gelaten. Hij had de zaak – weer – onderschat. Hij is dus niet in control. :7

"Menno Snel vraagt niet door als het moet. En zijn topambtenaren maken een bende van hun regenteske advisering, waarmee ze hun staatssecretaris steeds dieper in de problemen brengen."
Ik zie een patroon. Ik herinner me hoe we publiceerden dat de staatssecretaris de Kamer bedonderde door reeksen evaluatierapporten over ontspoorde fraude-projecten achter te houden. Later hoorde ik dat zijn ambtenaren er wel van wisten, maar hij zelf niet. Het lag bij wijze van spreken op z'n bureau. Maar hij las het pas in november. Ik kan het nog steeds niet geloven, maar vooruit. Het deed me denken aan het leugenachtige 'geen signalen'. Nee, hij had echt geen signalen dat het in meer zaken zo ernstig mis was, echt niet. Ik vroeg me af: vraagt deze staatssecretaris wel door? Lichten zijn topambtenaren hem wel goed voor?

Het antwoord is nee. Menno Snel vraagt niet door als het moet. En zijn topambtenaren maken een bende van hun regenteske advisering, waarmee ze hun staatssecretaris steeds dieper in de problemen brengen. Ze verstoppen informatie. En dat doet de staatssecretaris inmiddels zelf ook. Weet je hoeveel signalen er zijn dat er iets heel erg mis is? 15.000. Er zijn door gedupeerde ouders de afgelopen 13 jaar zo'n 15.000 zaken aangespannen over toeslagen voor kinderopvang. Denk je dat een fraudeur tegen de overheid gaat procederen? Natuurlijk niet.

"Ik hoorde dat onze vragen hierover zorgden voor paniek. Ik veronderstel dat de staatssecretaris – weer – van niets wist. Weer niet juist geïnformeerd."
In veel van die zaken gedroeg Belastingdienst / Toeslagen zich als een arrogante overheidsdienst: niet toegeven, mensen kapot procederen. Zoals de dienst vaker doet: erop gokken dat mensen niet in bezwaar of naar de rechter gaan. Als een klein percentage het wel doet, prima. Opbrengst toch bereikt. Levert ondertussen de fraudeaanpak te weinig op? Gewoon de 'risico-selectie' aanpassen en wat meer mensen met toeslagen te grazen nemen. Dreigen ze de zaak te verliezen bij de rechter? Dan op de valreep gedeeltelijk toegeven, en dan wordt de zaak ingetrokken. (Heb je ook geen last van jurisprudentie, en kun je andere ouders het leven zuur maken). Weet je in hoeveel zaken dit gebeurde? In bijna een derde van die 15.000. Boevenstreken. Verstopt in een voetnoot. Bijlage 13.

Zaterdag meldden Trouw en RTL Nieuws dat het in de toeslagenaffaire allemaal nog weer veel gekker was. Dat de Kamer en de Nationale Ombudsman zijn bedonderd: beloofde aanpassingen van het toezicht beleid bleken niet doorgevoerd, en er waren nog steeds stopzettingen van toeslagen, zonder dat ouders in de gelegenheid waren gesteld om te reageren. Het staat in managementverslagen van de Directie Toeslagen. Ik hoorde dat onze vragen hierover zorgden voor paniek. Ik veronderstel dat de staatssecretaris – weer – van niets wist. Weer niet juist geïnformeerd. Ik weet het niet, want vragen over wat hij wanneer wist zijn sinds vorige week woensdag niet beantwoord.

"Terwijl ik dit schrijf, zit Menno Snel te puzzelen op een brief aan de Kamer, die er gisteren al had moeten zijn. Vlucht naar voren. Nú compensatie voor de eerste groep ouders. Een hele projectgroep opgetuigd. Actie. Vastberaden. Blik op de toekomst!"

quote:
Gisteren hoorde ik in de coalitie iemand verzuchten dat Menno Snel niet langer deel van de oplossing, maar deel van het probleem is. Dat de spanning achter de schermen hoog oploopt. Dat het vertrouwen verdampt. En dat D66 dat onrechtvaardig vindt, omdat de staatssecretaris zo zijn best doet. En dat de rest van de coalitie inschat dat de voltallige oppositie deze week nogmaals met een motie van wantrouwen komt. En dat het dan onhoudbaar wordt.
_O_ _O_ _O_ *O* *O* *O*

Terwijl ik dit schrijf, zit Menno Snel te puzzelen op een brief aan de Kamer, die er gisteren al had moeten zijn. Vlucht naar voren. Nú compensatie voor de eerste groep ouders. Een hele projectgroep opgetuigd. Actie. Vastberaden. Blik op de toekomst! Ik stel me zo voor dat-ie inmiddels onder curatele staat – dat ministers, de premier, de top van de coalitie meelezen. Last chance saloon.

Het wachten is op de eerste politicus die de aller-, allerlaatste verdedigingslinie opwerpt, een levensgevaarlijk en onhoudbaar argument dat niettemin al rondgaat: de continuïteit van Belastingdienst komt in gevaar als de staatssecretaris moet gaan.

Als Menno Snel woensdagavond nog staatssecretaris is, dan weet je wat er is gebeurd. Maar val mij er verder niet mee lastig.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ingdienst-menno-snel

De tering wat een beerput :X :X :X :X :X
  dinsdag 17 december 2019 @ 15:55:51 #113
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_190497152
Positie Snel steeds penibeler *O* *O*

De steun voor staatssecretaris Snel (Financiën) brokkelt steeds verder af. Volgens SGP heeft hij een ’wonderverhaal’ nodig om zich te redden en ook GroenLinks dreigt het vertrouwen op te zeggen.

Die oppositiepartijen stemden twee weken geleden, in het emotioneel geladen debat over de toeslagaffaire, nog tegen een motie van wantrouwen van de SP. Maar ze geven aan nu anders in de wedstrijd te staan. De Kamer debatteert woensdag opnieuw met Snel, nu over de zwartgelakte dossiers die ouders afgelopen week toegestuurd kregen

quote:
Volgens SGP-Kamerlid Stoffer moet Snel met een ’wonderverhaal’ komen als hij de steun van zijn partij wil houden. „Alles wat we tot nu toe hebben gezien, is niet genoeg”, voegt Stoffer daaraan toe.
Ook GroenLinks, dat vorige week in eerste instantie ook nog tegen een spoeddebat over de zwartgelakte dossiers die ouders kregen stemde, heeft genoeg gezien. De staatssecretaris is volgens Kamerlid Snels nu ’onderdeel van het probleem’ in plaats van de oplossing geworden.

Daarmee is Snel het vertrouwen van bijna de gehele oppositie kwijt. De overige partijen steunden twee weken geleden in het emotioneel geladen debat al de motie van wantrouwen die SP’er Leijten indiende.

„Ik denk dat Snel de eer aan zichzelf moet houden”, zegt Leijten inmiddels. En binnen 50Plus valt te horen dat de kans groot is dat ’barbertje hangt’. Ze zou graag samen met SGP een motie van wantrouwen indienen. Daar heeft Stoffer nog niet over nagedacht, hij laat weten dat het voor hem weinig toevoegt of hij de motie mede ondertekent of steunt.

Het politieke lot van Snel lijkt nu in handen te liggen van oud-VVD’er Van Haga. Hij laat weten het debat af te wachten, maar zit er minder hard in dan de rest van de oppositie. „Nu weer een nieuwe staatssecretaris inwerken, dat zie ik ook niet zo zitten.” :') :') :') :') :') :') :') :')

https://www.telegraaf.nl/(...)nel-steeds-penibeler

We laten die lul maar zitten want inwerken van de nieuwe kost te veel inspanning :') :') 8)7
Kerel je bent knettergek en gierend incompetent als 2e kamerlid :(
  dinsdag 17 december 2019 @ 17:20:40 #114
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190498854
Overigens wordt het definitieve bedrag van de tegemoetkoming pas eind januari vastgesteld. Ik ga echt stuk als er nu gezinnen een hoger bedrag krijgen uitgekeerd dan waar ze recht op blijken te hebben, en in januari moeten terugbetalen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_190499147
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 17:20 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens wordt het definitieve bedrag van de tegemoetkoming pas eind januari vastgesteld. Ik ga echt stuk als er nu gezinnen een hoger bedrag krijgen uitgekeerd dan waar ze recht op blijken te hebben, en in januari moeten terugbetalen.
Als dat net zo werkt als jaren terug bij het UWV mag het bruto terugbetaald worden (want fiscaal jaar afgesloten) en mag je het bruto/netto verschil aftrekken van de belasting. Want iedereen weet dat bij de mensen met toeslagen het grote geld zit, die schieten wel voor :+.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  dinsdag 17 december 2019 @ 20:52:51 #116
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_190503214
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 december 2019 17:39 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als dat net zo werkt als jaren terug bij het UWV mag het bruto terugbetaald worden (want fiscaal jaar afgesloten) en mag je het bruto/netto verschil aftrekken van de belasting. Want iedereen weet dat bij de mensen met toeslagen het grote geld zit, die schieten wel voor :+.
mensen met toeslagen die bulken van het geld, die kunnen best 20.000 euro terug storten morgen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_190510100
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 17:20 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens wordt het definitieve bedrag van de tegemoetkoming pas eind januari vastgesteld. Ik ga echt stuk als er nu gezinnen een hoger bedrag krijgen uitgekeerd dan waar ze recht op blijken te hebben, en in januari moeten terugbetalen.
Daar kun je gewoon op wachten hoor. Die afdeling doet maar wat en de top staat erbij en kijkt er naar
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_190510138
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 17:20 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens wordt het definitieve bedrag van de tegemoetkoming pas eind januari vastgesteld. Ik ga echt stuk als er nu gezinnen een hoger bedrag krijgen uitgekeerd dan waar ze recht op blijken te hebben, en in januari moeten terugbetalen.
Gisteren bij eenvandaag was er een vrouw die maar 5000 euro schadevergoeding kreeg. Dat mag best wel wat hoger.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_190510186
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 07:41 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Gisteren bij eenvandaag was er een vrouw die maar 5000 euro schadevergoeding kreeg. Dat mag best wel wat hoger.
Liever niet want dat kost ons allemaal geld. Veel beter is om eens wat ambtenaren te vervolgen en straf te geven. Dat is namelijk het echte probleem de mentaliteit daar omdat er toch geen consequenties aan vast zitten voor hun. Zet ze uit hun functie en pak hun verklaringen VOG en VGB af. Dan gaat het vanzelf beter met de rest.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_190510228
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 07:51 schreef vipergts het volgende:

[..]

Liever niet want dat kost ons allemaal geld. Veel beter is om eens wat ambtenaren te vervolgen en straf te geven. Dat is namelijk het echte probleem de mentaliteit daar omdat er toch geen consequenties aan vast zitten voor hun. Zet ze uit hun functie en pak hun verklaringen VOG en VGB af. Dan gaat het vanzelf beter met de rest.
Deze mensen zijn onterecht als criminelen bestempeld door de overheid en hebben jaren in financiële onzekerheid geleefd om het nog maar zacht uit te drukken. Dan hoor je meer te krijgen dan een schamele 5000 euro.

Uiteraard kan ik me ook wel vinden in de maatregelen die jij noemt, maar ik denk dat zoiets volgens het arbeidsrecht niet kan. Zal allemaal op ministeriële verantwoordelijkheid gegooid worden, dus Snel mag vertrekken en daarna een plas, een glas en alles bleef zoals het was.

De enige echte oplossing is een parlementaire enquête.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  woensdag 18 december 2019 @ 10:12:46 #121
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_190511713
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 07:59 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Deze mensen zijn onterecht als criminelen bestempeld door de overheid en hebben jaren in financiële onzekerheid geleefd om het nog maar zacht uit te drukken. Dan hoor je meer te krijgen dan een schamele 5000 euro.

Uiteraard kan ik me ook wel vinden in de maatregelen die jij noemt, maar ik denk dat zoiets volgens het arbeidsrecht niet kan. Zal allemaal op ministeriële verantwoordelijkheid gegooid worden, dus Snel mag vertrekken en daarna een plas, een glas en alles bleef zoals het was.

De enige echte oplossing is een parlementaire enquête.

de hele top van de belastingdienst moet weg , met strafontslag zonder wachtgeld
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 18 december 2019 @ 11:53:21 #122
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_190513765
14.05 begint het debat vandaag op npo politiek *O*
  woensdag 18 december 2019 @ 12:00:34 #123
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_190513905
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 10:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

de hele top van de belastingdienst moet weg , met strafontslag zonder wachtgeld
net zoals alle toeslagengerechtigden fraudeurs zijn die gekort moeten worden?

En overigens, wachtgeld voor ambtenaren bestaat al geruime tijd niet meer.
  woensdag 18 december 2019 @ 12:20:33 #124
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_190514322
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 12:00 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

En overigens, wachtgeld voor ambtenaren bestaat al geruime tijd niet meer.
jawel, ik was zelf ambtenaar
ambtenaren zijn gesplitst in verschillende groepen al 20 jaar terug , met verschillende rechten en normen
tweede kamer leden en wethouders hebben nog steeds recht op wachtgeld

https://www.volkskrant.nl(...)steld-loon~b5d9f9d6/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_190514454
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 07:59 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Deze mensen zijn onterecht als criminelen bestempeld door de overheid en hebben jaren in financiële onzekerheid geleefd om het nog maar zacht uit te drukken. Dan hoor je meer te krijgen dan een schamele 5000 euro.

Uiteraard kan ik me ook wel vinden in de maatregelen die jij noemt, maar ik denk dat zoiets volgens het arbeidsrecht niet kan. Zal allemaal op ministeriële verantwoordelijkheid gegooid worden, dus Snel mag vertrekken en daarna een plas, een glas en alles bleef zoals het was.

De enige echte oplossing is een parlementaire enquête.

Als je publieke geld uitgeeft zou het mogelijk moeten zijn om mensen verantwoording af te laten leggen als je er zo'n zooitje van maakt als bij bijvoorbeeld de belastingdienst het UWV en het OM. Als jouw slechte prestaties zulke gevolge voor mensen hebben zou arbeidsrecht op de tweede plaats moeten komen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_190514483
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 12:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

jawel, ik was zelf ambtenaar
ambtenaren zijn gesplitst in verschillende groepen al 20 jaar terug , met verschillende rechten en normen
tweede kamer leden en wethouders hebben nog steeds recht op wachtgeld

https://www.volkskrant.nl(...)steld-loon~b5d9f9d6/
Wethouders en volksvertegenwoordigers zijn geen ambtenaren.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_190514622
Uiteraard zullen die mensen straks met belastingopgave wel vermogensbelasting moeten betalen neem ik aan :') ? als je 60k gestort krijgt...
  woensdag 18 december 2019 @ 12:33:01 #128
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_190514644
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 12:27 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Wethouders en volksvertegenwoordigers zijn geen ambtenaren.
ze hebben recht op wachtgeld , en zijn aangesloten bij het ABP

https://www.tweedekamer.nl/debat_en_vergadering/livedebatten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 18 december 2019 @ 12:55:56 #129
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_190515106
Hey @Bloem75 ik had een uitgebreid antwoord van je verwacht toen ik de moeite nam me in te lezen in alle linkjes die je gaf...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar net als bij de mensen die teleurstellende dossiers van de fiscus kregen, heb ik ook niks van je gehoord, te druk met weg lakken op de zaak? :+
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  woensdag 18 december 2019 @ 14:59:46 #130
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_190517933
De lul is afgetreden _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
  woensdag 18 december 2019 @ 15:01:43 #131
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_190517997
14:58
Snel stapt op. *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

14:54
,,Dit is pas het begin'', zegt Snel over de verschillende ouders die nog volgen. ,,We zijn er nog lang niet.''

,,Goedmaken gaat niet als vanzelf. Ook dat zal een hobbelige weg blijven waarbij fouten gemaakt zullen worden.''

De organisatie van de Belastingdienst moet anders, stelt Snel. ,,De cultuur moet anders.''

14:52
,,Ik kan niet terugdraaien wat we ouders gedurende tien jaar hebben aangedaan'', zegt Snel. Wel kan hij de fouten proberen te compenseren.

14:51
Ook zegt Snel dat we het stelsel zelf moeten veranderen. ,,Wat mij betreft heeft het toeslagensysteem z'n best tijd gehad'', zegt hij. ,,Dat is broodnodig.''

14:49
Snel krijgt direct het woord. Stapt hij op? Hij verwijst naar het emotionele debat twee weken geleden en zijn eerdere excuses.

Hij zegt dat van tevoren ingezien had moeten worden dat de dossiers zwartgelakt zouden gaan worden, en dat dat een 'zeer slecht' beeld geeft.

14:48
We gaan beginnen!
pi_190518007
quote:
6s.gif Op woensdag 18 december 2019 14:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
De lul is afgetreden _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Staatssecretaris Snel stapt op
  woensdag 18 december 2019 @ 15:02:33 #133
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_190518019
pi_190518029
Hij wilde niet eens meer in de kamer de handen schudden van de kamerleden! :D

Zal achter de schermen wel gebeuren!
  woensdag 18 december 2019 @ 15:04:46 #135
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_190518078
  woensdag 18 december 2019 @ 15:05:20 #136
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_190518092
  User die overal opduikt 2022 woensdag 18 december 2019 @ 15:05:38 #137
186611 Haags
pi_190518103
Goedzo weg met die paardenlul
Zonder wrijving geen glans
pi_190518119
Hij had er geen gevoel voor! :')
pi_190518126
Oeh, #Breaking?
Somebody that I used to know
  woensdag 18 december 2019 @ 15:07:25 #140
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_190518147
Ik snap dat hij een waardeloze zak is.

Maar voor de ouders is het slecht nieuws, ik geloof nu niet in een snelle afhandeling of op z’n minst een vlotte (kleine) tegemoetkoming
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 18 december 2019 @ 15:09:40 #141
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_190518209
https://nos.nl/livestream/npo-politiek.html

Vergadering is geschorst tot 18.00 :D

Dan gaan we door met andere zaken :D

Geen vragen dus meer, geen debat,

Snel has left the building :o :o :o :o :o :o :o :o :o
  woensdag 18 december 2019 @ 15:10:34 #142
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_190518232
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 15:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Goedzo weg met die paardenlul
Hij krijgt toch wel wachtgeld en reiskosten :? :r
pi_190518390
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 15:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Goedzo weg met die paardenlul
Weer een bekwaam bestuurder die is gestruikeld bij het opruimen van de politieke puinhoop van de VVD.

quote:
6s.gif Op woensdag 18 december 2019 15:10 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Hij krijgt toch wel wachtgeld en reiskosten :? :r
Die heeft zo een baan die veel beter verdient. Hij kan namelijk wat meer dan zich omhoog werken langs partijlijnen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_190518487
Maar wacht even he. Nu is deze paardenlul weg. Er zitten nog zat andere paardenlullen.
Hij zal snel wachtgeld krijgen en daarmee zijn we nog niet van hem af.

Ook werkt het zo in de politiek dat er straks weer iemand wordt aangesteld die ogenschijnlijk verantwoording moet nemen voor acties van anderen van 10 jaar terug..

Welke echte verantwoording draagt hij voor de toeslagenaffaire, wat heeft hij echt gedaan?
Wie zijn er nog meer verantwoordelijk voor deze 'infamita'?
Zijn zij ook persoonlijk aansprakelijk te maken voor hun acties?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190518514
Tevens is dit de zoveelste minister of secretaris onder rutte die opsodemietert.

Wanneer gaat mark?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 18 december 2019 @ 15:22:18 #146
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_190518529
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 15:20 schreef Red_85 het volgende:
Maar wacht even he. Nu is deze paardenlul weg. Er zitten nog zat andere paardenlullen.
Hij zal snel wachtgeld krijgen en daarmee zijn we nog niet van hem af.

Ook werkt het zo in de politiek dat er straks weer iemand wordt aangesteld die ogenschijnlijk verantwoording moet nemen voor acties van anderen van 10 jaar terug..

Welke echte verantwoording draagt hij voor de toeslagenaffaire, wat heeft hij echt gedaan?
Wie zijn er nog meer verantwoordelijk voor deze 'infamita'?
Zijn zij ook persoonlijk aansprakelijk te maken voor hun acties?
Snel is geen paardelul, hij heeft gewoon geen ene zak te vertellen,
Snel is een beetje een doetje, als hij naar de belastingdienst top gaat, dan moet dat met de pet in de hand

Die ambtenaren denken dat zijn de baas in Nederland zijn

Al die oetlullen daar moeten weg asap , weg , weg , weg zonder wachtgeld
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 18 december 2019 @ 15:26:19 #147
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_190518650
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 15:20 schreef Red_85 het volgende:
Zijn zij ook persoonlijk aansprakelijk te maken voor hun acties?
Strafrechtelijke verantwoordelijkheid
Het is nooit voorgekomen dat tegen een minister strafrechtelijke vervolging is ingesteld wegens een ambtsmisdrijf.*

Van belang waren wel twee verzoeken tot vervolging. Op 16 oktober 2009 verwierp de Tweede Kamer met 132 tegen 10 stemmen een verzoek van de leden Wilders, Fritsma, Agema, De Roon, Bosma en De Mos tot het in overweging nemen van een onderzoek naar een aanklacht tegen de minister Van der Laan voor WWI ( 32158, nr. 1).

Deze leden stelden dat de minister de Kamer had geweigerd vragen over de kosten van immigratie te beantwoorden. Het opzettelijk nalaten uitvoering te geven aan de bepalingen van de Grondwet was volgens hen een ambtsmisdrijf voor een minister, zoals staat omschreven in artikel 355 onder 4 Wetboek van Strafrecht. Algemeen werd gesteld dat Kamerleden andere mogelijkheden hebben om een bewindspersoon daarover ter verantwoording te roepen (interpellatie, motie) en veel begrip voor deze stap was er dan ook niet.

Eveneens vruchteloos was een adres van oud-premier Gerbrandy en acht anderen (onder wie oud-minister Welter en oud-bevelhebber Winkelman) in april 1948, houdende een verzoek de procureur-generaal bij de Hoge Raad opdracht te geven vervolging in te stellen tegen die leden van het zittende kabinet en tegen hun ambtsvoorgangers, die zich vanwege het Indonesische beleid schuldig zouden hebben gemaakt aan schending van hun ambtseed. Het verzoek werd door de Tweede Kamer afgewezen.

*
Thorbecke werd in juni 1858 bij verstek door de Hoge Raad tot een boete van f 25.- veroordeeld, omdat hij verzuimd had zijn zoon - die weliswaar als zeeman een vrijstelling had - aan te melden voor de militie. Hij overtrad daarmee de Militiewet van 1817.
In januari 1868 werd minister van Marine Pels Rijcken voor de Hoge Raad gedaagd vanwege het niet vastleggen en vasthouden van een hond in een gemeente waar de veetyfus heerste. Hij werd bij verstek veroordeeld tot een boete van f 10,- of een dag gevangenis.

In beide gevallen was echter nog de tekst uit de Grondwet van 1814 van toepassing, waarin werd gesproken over 'misdrijven in de waarneming hunner functiën begaan' (als minister of Kamerlid). De huidige Grondwet heeft het over ambtsmisdrijven.

https://www.parlement.com(...)verantwoordelijkheid

Dat kan dus prima :7 Maar het moet wel ff in actie gezet worden
Dus PVV en FVD en SP gaan met die banaan _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
  woensdag 18 december 2019 @ 15:28:26 #148
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_190518713
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 15:21 schreef Red_85 het volgende:
Tevens is dit de zoveelste minister of secretaris onder rutte die opsodemietert.
Wanneer gaat mark?
Pas bij de verkiezingen als de VVD niet meer de grootste is en hij dus geen MP kan spelen :r
Dan is hij heel snel in Brussel om te oogsten wat hij daar heeft beloofd over de rug van NL :r
  woensdag 18 december 2019 @ 15:29:41 #149
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_190518745
D66 moet dus een nieuwe staatssecretaris van Financiën gaan leveren. Place your bets.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  woensdag 18 december 2019 @ 15:37:16 #150
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_190518945
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 15:29 schreef Schuimpjes het volgende:
D66 moet dus een nieuwe staatssecretaris van Financiën gaan leveren. Place your bets.
:{w Eerst even een eisen pakket samenstellen :')


• Volledig ongeschikt
• Volledig incompetent
• Geen politieke antenne
• Niet kunnen rekenen
• Geen verstand van belastingen
• Geen leiding kunnen geven
• Geen verantwoording durven af te leggen

En tot slot iemand naar voren schuiven met al deze eigenschappen omdat deze nog wat te goed had uit een verleden :') :r

Zo een randdebiel moet toch wel te vinden zijn :?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')