abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 december 2019 @ 12:57:37 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_190361372
https://www.ad.nl/binnenl(...)daa72c4e26a9309a98d9

Waar zijn medestudenten drie jaar voor nodig hebben, klaart Laurent Simons in minder dan een jaar.

Nog nooit vertoond: Laurent (9) haalt bachelor aan TU Eindhoven.

WONDERKIND LAURENT SIMONS

Laurent Simons is 9 en haalt binnenkort zijn bachelor-diploma Electrical Engineering aan de Technische Universiteit Eindhoven. Dat is nog nooit vertoond. Zijn mentor: ,,Hij is drie keer slimmer dan de beste student die ik ooit heb ontmoet.’’

Een jongen loopt met forse pas door de gangen van de TU/e, de technische universiteit van Eindhoven. Hij klopt aan bij het bureau van een hoogleraar en vraagt of hij de badge even mag lenen voor de werkplaats. Aan bureaus zitten overal twintigers achter laptops. Ze denken waarschijnlijk dat hij de zoon is van een docent die op een vrije schooldag een paar uur mee mag komen naar het werk. Maar hij is, net als zij, een student. En niet zomaar eentje: hij studeert binnenkort af, als bachelor Electrical Engineering. Sterker nog, waar zijn medestudenten daar drie jaar voor nodig hebben, heeft Laurent Simons de klus in minder dan een jaar geklaard. ,,Ik ben in maart begonnen. En nu is mijn eindproject voor het bachelordiploma bijna klaar’’, zegt hij.

Verveling
Laurent heeft een IQ van 145 zo bleek uit een test, maar waarschijnlijk ligt het veel hoger.
Laurent heeft een IQ van 145 zo bleek uit een test, maar waarschijnlijk ligt het veel hoger.
Dat Laurent nu al afstudeert aan de universiteit is een logisch gevolg van de snelheid waarmee hij de afgelopen jaren door zijn studies vloog. Hij werd geboren in het Belgische Oostende, maar verhuisde met z’n ouders naar Amsterdam. Hij was 6 toen hij naar de middelbare school ging, 7 toen hij – om de verveling op school te bestrijden – als onderzoeker aan het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam een onderzoekstraject mocht beginnen, 8 toen hij in Brugge zijn middelbareschool-diploma wiskunde-wetenschappen (vergelijkbaar met ons vwo) behaalde.

Tussendoor had hij zomercursussen voor hoogbegaafde kinderen gevolgd aan gerenommeerde instituten als Stanford en Fairfield University in de VS – steevast als de jongste cursist die ze er ooit over de vloer kregen. Laurent heeft een IQ van 145. Het is waarschijnlijk veel hoger, maar de test die hij daarvoor ooit aflegde, eindigde op dat getal. ,,Er moet iets misgegaan zijn in zijn hersenen, toen hij nog in de buik van zijn moeder zat. Gelukkig in positieve zin’’, zegt zijn vader Alexander lachend.

Bachelor
Mijn doel als wetenschap­per is levensver­len­ging. Mijn opa en oma zijn hartpatiënten en hen wil ik helpen.

Laurent Simons, Wonderkind
En nu haalt Laurent dus zijn universiteitsdiploma, goed drie jaar nadat hij voor het eerst naar school ging. Hij komt met die prestatie binnenkort in het Guinness Book of Records, als jongste ooit die een bachelor behaalde. Waar andere studenten acht tot twaalf weken nodig hebben om een vak onder de knie en in hun hoofd te krijgen, doet Laurent het in één week.

In het weekend doet hij niks. Laurent: ,,Dan speel ik met de honden van oma.” Wanneer hij over de honden praat, zie je goed dat Laurent, ondanks zijn waanzinnige verstand, een jongen van 9 is. Vriendjes heeft hij genoeg, al zijn de meeste wat ouder dan hijzelf. De scouting of een sportclub is niets voor hem. Maar toch: emotioneel blijft hij een kind. Zijn moeder Lydia: ,,Hij is net zo koppig als een ander kind van 9 als het avondeten niet naar zijn zin is. En dat is váák.’’

Ongelooflijk brein
Zijn mentor Peter Baltus (59), een gerenommeerd hoogleraar aan de TU/e, herkent dat ook. ,,In het begin van onze samenwerking was het raar, natuurlijk. Maar al snel merkte ik dat ik met hem kon praten zoals met elke andere student – béter dan met sommige studenten, zelfs. Soms vergeet ik gewoon dat hij nog zo jong is, tot plots de 9-jarige weer naar boven komt als na twee keer proberen het solderen van een chip niet goed lukt.’’

Dat een jongen met een ongelooflijk brein aan een waanzinnige snelheid kennis verwerft, is één ding – dat kan te verklaren zijn door een fotografisch geheugen, bijvoorbeeld. Maar de studies die hij nu succesvol aan het afronden is, bewijzen dat het méér dan dat is. Professor Baltus: ,,Hij is drie keer slimmer dan de beste student die ik in mijn lange carrière heb ontmoet. Hij bereikt een niveau van oplossingen bedenken die veel volwassen studenten nooit bereiken. Die kwaliteit wordt in deze fase van zijn studie steeds essentiëler.’’

Laurent is drie keer slimmer dan de beste student die zijn mentor, Peter Baltus, in zijn lange carrière heeft ontmoet.
Laurent is drie keer slimmer dan de beste student die zijn mentor, Peter Baltus, in zijn lange carrière heeft ontmoet.
Hartchirurg
Laurent straalt uit dat hij gelukkig is. ,,Ik vind het léúk, in het lab. Veel leuker dan de gewone school. Hier kan ik dingen zelf maken. Electrical Engineering, dat is eigenlijk dingen uitvinden’’, zegt Laurent, en zijn ogen beginnen ervan te blinken. ,,Ik maak chips, met daarop kleine circuits die dingen doen. Voor mijn bachelor heb ik een printed circuit port gemaakt, waarop ik een brein heb gesimuleerd.’’

Toen Laurent drie jaar geleden een interview gaf aan de Belgische krant Het Laatste Nieuws, wist hij al wat hij later wou worden: ,,Hartchirurg, of astronaut.’’ Dat laatste was een gekke jongensdroom, maar ‘iets met harten’ heeft Laurent nog niet opgegeven. Integendeel. Hij wil niet meer louter kapotte harten kunnen herstellen, hij wil nieuwe maken om het kapotte hart te vervangen. ,,Mijn doel als wetenschapper is levensverlenging. Mijn opa en oma zijn hartpatiënten en hen wil ik helpen.’’

Als Laurent aan de TU/e zijn diploma heeft behaald, begint de zoektocht naar een vervolgopleiding. De ouders van Laurent zijn gestopt met werken om de ontwikkeling van hun zoon te begeleiden. Het zou weleens pendelen tussen Eindhoven en Amerika kunnen worden. Laurent: ,,Ik wil heel graag naar Californië. "
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_190361412
Die teksten zijn dus of door die jongen zelf op Instagram gezet of door z'n vader. In het eerste geval lijken me dit waardevolle levenslessen voor zo'n knul. Wat ik over de kwestie las is dat hij nog wel steeds de emotionele ontwikkeling van een kind van negen heeft en dan is het zinvol dat je ook leert omgaan met teleurstellingen. Als het enkel alleen afkomstig is van z'n vader, dan lijkt het me ook wenselijk dat de TU de poot stijf houdt. Een kind is geen prestigeproject.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 10 december 2019 @ 13:08:23 #3
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_190361513
Ik vind die ouders extreem vervelend :(
pi_190361532
In hoeverre heeft een hoge intellect invloed op zijn kledingkeuze?
manmanman.

Polo onder een pullover van RL. Defineer kak en je hebt dit.
pi_190361541
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2019 13:09 schreef YebCar het volgende:
In hoeverre heeft een hoge intellect invloed op zijn kledingkeuze?
Hoeveel 9 jarige jongens ken jij die zichzelf kleden? Mama heeft een wansmaak.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_190361554
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2019 12:44 schreef SEMTEX het volgende:
"Laurent doet zelf liever geen interviews", vertelt zijn vader Alexander Simons. "Hij is meer een denker dan een prater. Laurent hanteert de volgende wijsheid van de Griekse filosoof Plato: de wijze spreekt omdat hij iets te zeggen heeft, de domme spreekt alleen om iets te zeggen te hebben."

Bron: https://nos.nl/artikel/21(...)zoek-in-het-amc.html
Behoorlijk opgefokte tekst dus van onze Plato:


Er was ook niets beloofd door de universiteit. En als je het wel zo opvat, dan kun je ook nog een lesje begrijpend lezen volgen.

''There is a realistic chance that Laurent can finish his program in 2019. If he succeeds,(...)''

  dinsdag 10 december 2019 @ 13:13:01 #7
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_190361577
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 13:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Behoorlijk opgefokte tekst dus van onze Plato:
Die tekst komt natuurlijk bij z'n vader vandaan.
Maar goed, ze zijn gefrustreerd omdat hij niet op zn 9e die titel kan halen en dus een record misloopt. Dat is het enige. En daar geven ze de schuld dan aan de school.

Vergeet de beschuldiging van plagiaat niet;


Wonderkind (9) stopt studie TU Eindhoven na 'beschuldiging van plagiaat'
pi_190361656
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 13:10 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Hoeveel 9 jarige jongens ken jij die zichzelf kleden? Mama heeft een wansmaak.
Zelfs mijn 4 jarige peuter kleed zichzelf.
Geheel in "Cars, Paw patrol en brandweer sam" dat wel.
  dinsdag 10 december 2019 @ 13:23:46 #9
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_190361738
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 13:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Behoorlijk opgefokte tekst dus van onze Plato:
[ afbeelding ]

Er was ook niets beloofd door de universiteit. En als je het wel zo opvat, dan kun je ook nog een lesje begrijpend lezen volgen.

''There is a realistic chance that Laurent can finish his program in 2019. If he succeeds,(...)''

[ afbeelding ]
De Nederlandse Plato. _O- Ik ga stuk.
pi_190361762
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 13:10 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Hoeveel 9 jarige jongens ken jij die zichzelf kleden? Mama heeft een wansmaak.
Ik ken er genoeg, maar niet in zo'n ouwelullenpakje. Dit is een miniatuurversie van zijn vader.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_190361782
Als Laurent zijn vader boos wordt krijgen zijn teksten wel een erg hoog stonecoal English-gehalte.
  dinsdag 10 december 2019 @ 13:28:23 #12
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_190361797
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2019 13:09 schreef YebCar het volgende:
In hoeverre heeft een hoge intellect invloed op zijn kledingkeuze?
manmanman.

Polo onder een pullover van RL. Defineer kak en je hebt dit.
Dit is waarsch. wat-ie zelf zou kiezen:
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 10 december 2019 @ 13:28:43 #13
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_190361801
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2019 13:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Als Laurent zijn vader boos wordt krijgen zijn teksten wel een erg hoog stonecoal English-gehalte.
Pure blackmaking.
pi_190361911
:')

Allemaal lachen om zijn kleding i.p.v. zijn slimheid en doorzettingsvermogen te waarderen.
Welkom in de wereld anno 2019.
pi_190361925
"Hoe verneuk ik mijn kind 101" deze lui.

Hoop dat die ouders snel uit de ouderlijke macht gezet worden.

Edit: omdat zijn ouders hem van de TU/e afgehaald hebben dus:

https://www.ad.nl/binnenl(...)a-conflict~a746bf4b/

quote:
Ouders hoogbegaafde Laurent (9) halen hem van TU Eindhoven na conflict

UPDATE Alleen nog een eindproject inleveren en dan zou Laurent Simons (9) volgens zijn ouders klaar zijn met zijn studie aan de Technische Universiteit Eindhoven. Maar gisteren beslisten zijn ouders zijn studie onmiddellijk stop te zetten. Laurent moest bij de TU/e tóch nog veel tentamens halen om nog op zijn negende af te studeren, iets wat zijn ouders graag willen. De TU/e denkt daar anders over: ,,We zijn van mening dat een sneller tijdschema niet haalbaar is, en ongunstig is voor Laurents academische ontwikkeling.''

Sven Spoormakers 09-12-19, 22:38 Laatste update: 10-12-19, 12:59

Nog maar een paar weken geleden leek het erop dat Laurent Simons op z'n negende zou afstuderen als bachelor Electrical Engineering aan de TU/e. In negen maanden tijd zou hij bereiken waar een normale student drie jaar over doet. Hij zou meteen ook de jongste universitair gediplomeerde ooit worden. Maar nu is er onenigheid tussen Laurent's ouders en de Nederlandse universiteit. ,,We hebben vanmorgen, na een gesprek met de rector, besloten dat Laurent meteen stopt in Eindhoven'', zegt vader Alexander tegen Belgische media.

In een reactie laat de TU/e weten dat 'Laurent een ongekend getalenteerde jongen is die een exceptioneel studietempo heeft'. Dat bewijzen inderdaad de mails met resultaten die onze redactie gisteren te zien kreeg. Maar ze zeggen ook dit: ,,De universiteit acht de beoogde einddatum echter niet haalbaar gezien het aantal tentamens dat Laurent nog zou moeten halen voor zijn tiende verjaardag, op 26 december. De ouders hebben besloten dit tijdschema niet te accepteren, en de studie van Laurent aan de TU/e stop te zetten. Wij betreuren dat. We denken dat Laurent gebaat is bij continuïteit, om zijn zeer bijzondere talent goed tot ontplooiing te laten komen."

'Zonder excessieve druk'
De universiteit zegt aan de ouders te hebben voorgesteld om uit te gaan van een plan dat bij Laurent past, waarmee hij de opleiding medio 2020 zou kunnen voltooien. ,,Dat is nog steeds, in alle opzichten, een fenomenaal snel schema. Naar ons inzicht biedt dit tijdpad Laurent de kans in voldoende mate de vaardigheden te ontwikkelen die horen bij de laatste fase van de opleiding, zoals inzicht, creativiteit en kritische analyse, zonder excessieve druk op deze 9-jarige student. We zijn van mening dat een sneller tijdschema niet haalbaar is, en ongunstig is voor Laurents academische ontwikkeling'', luidt het in een reactie.

,,We hebben als universiteit bijzonder veel maatwerk geleverd om Laurents snelle studiepad te faciliteren. Dat heeft een grote investering gevergd van docenten en medewerkers die toch al met hoge werkdruk te maken hebben. Het is spijtig dat dit maatwerk niet resulteert in een goed afronding van de opleiding. We zijn er trots op dat onze medewerkers, en vooral Laurents mentor hoogleraar Peter Baltus, met grote toewijding Laurent begeleid en geholpen hebben. Zijn begeleiders hebben met veel plezier met hem gewerkt, niet alleen vanwege zijn enorme talent, maar ook omdat het een zeer sympathieke en leergierige jongen is. De deur staat daarom nog open voor het hervatten van de opleiding, onder realistische voorwaarden.''

Zijn ouders denken daar anders over: ,,Als je kind bij Anderlecht voetbalt en je krijgt een aanbieding van Barcelona, dat zou je dat toch ook doen? Maar goed, we hebben nu achter Eindhoven een punt gezet. Laurent zal wel op z'n pootjes terecht komen. Universiteiten genoeg die met hem willen werken."

'Plagiaat'
Het is een verhaal dat al een tijdje sluimert, zo blijkt. Zijn ouders beschuldigen de universiteit zelfs van 'pestgedrag'. ,,Plots kwam de beschuldiging dat Laurent plagiaat had gepleegd. Er ontbrak aan een voorlopige versie van een paper een literatuurlijst, dat klopt. Het was dan ook een voorlopige versie. Voor die paper had Laurent allerlei tests moeten doen en met die resultaten valt niet te sjoemelen. Hij zou ook gezakt zijn voor een mondeling examen, dat Laurent niet eens had afgelegd'', zegt vader Alexander. Dit statement van zijn vader is niet door de universiteit bevestigd.

Er kwam zelfs een soort van dreigement, meent moeder Lydia. ,,Ze zeiden niet expliciet dat ze de kinderbescherming zouden inschakelen, als wij met onze klachten naar buiten zouden komen. Maar lieten duidelijk verstaan dat ze in twijfel trokken of wij Laurent niet te veel onder druk zouden zetten. 'Er zijn alleen maar verliezers als er psychiaters aan te pas komen', zei zijn mentor. Dat deed voor ons de deur dicht.''

Ter wille geweest
De universiteit onderstreept dat er voor Laurent 'geen enkele concessie is gedaan' aan de kwaliteitseisen van de opleiding. ,,Zijn traject is conform het Onderwijs- en Examenreglement van de bacheloropleiding Electrical Engineering. Laurent moest dezelfde practica met succes doorlopen als andere studenten, en hij moest dezelfde vakken en dezelfde tentamens doen. Wel is de universiteit hem ter wille met de timing: Laurent Simons mocht op afwijkende momenten tentamens doen en practica versneld doorlopen. Dat vergde van veel mensen op de TU/e extra inzet, omdat alle tentamens en practica voor Laurent apart plaats moesten vinden. Dat is overigens niet ongebruikelijk. Bijzondere studenten, bijvoorbeeld studenten die aan topsport doen, kunnen met een goed onderbouwde motivatie, een aangepast schema krijgen.

De universiteit vindt het spijtig voor Laurent dat de samenwerking eindigt en wenst hem veel succes voor de toekomst. 'De ouders van Laurent hebben, ondanks de toewijding en inzet aan de TU/e, afgelopen week actief de media opgezocht en zich negatief uitgelaten over de kwaliteit van de geboden begeleiding. Wij herkennen ons daar niet in, noch in de grote lijn, noch in de aangehaalde details', aldus de TU/e in een laatste reactie.

Ondertussen is er door Laurent of door zijn ouders ook een reactie geplaatst op zijn instagrampagina. Daarbij wordt de TU/e beschuldigd van racisme. Volgens de familie Simons zou Laurent van de universiteit niet moeten ingaan op een interviewverzoek van een Arabisch/Amerikaanse nieuwszender. Daarnaast deelt de familie op het account een mail de opleidingsdirecteur naar de examencommissie van de universiteit waarin staat dat er een 'realistische kans' is dat Laurent voor zijn tiende verjaardag afstudeert. Ze zeggen in de mail niet dat er al een afstudeerdatum is bepaald.
pi_190361927
Ja, eh, knap van hem. Hoop dat hij veel van zijn doelen bereikt. Maar dit is niet iets wat andere mensen zou moeten interesseren.
"Pools are perfect for holding water"
pi_190361928
Arm kind. Eerst door de ouders 6 jaar bij opa en oma worden geparkeerd omdat er gewerkt moet worden, vervolgens een prestigeproject worden van je ouders. En dan is er ook nog een universiteit die daar wel aan mee wil werken. Nah, we zullen over een jaar of 10, 15 wel horen hoe dit is afgelopen...
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 10 december 2019 @ 14:00:41 #18
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_190362231
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 13:38 schreef C.L.Werner het volgende:
:')

Allemaal lachen om zijn kleding i.p.v. zijn slimheid en doorzettingsvermogen te waarderen.
Welkom in de wereld anno 2019.
Ik heb eerlijk gezegd meer medelijden met hem dat zijn streberige ouders zijn plannen hebben gedwarsboomd.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_190362427
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 13:38 schreef C.L.Werner het volgende:
:')

Allemaal lachen om zijn kleding i.p.v. zijn slimheid en doorzettingsvermogen te waarderen.
Welkom in de wereld anno 2019.
Als je de media opzoekt, kan je dit verwachten. Of verwacht je alleen pluimen in je reet?
pi_190362539
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2019 14:15 schreef YebCar het volgende:

[..]

Als je de media opzoekt, kan je dit verwachten. Of verwacht je alleen pluimen in je reet?
Ik had gehoopt dat men verder kijkt dan kleding. Dat is helaas teveel gevraagd.
pi_190362701
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 14:25 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Ik had gehoopt dat men verder kijkt dan kleding. Dat is helaas teveel gevraagd.
Al meer dan 300 posts over het jong en dan een enkele over zijn kloffie en het is meteen een hot subject. Aanstellen is ook een vak apart.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  dinsdag 10 december 2019 @ 14:52:45 #22
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_190362913
OMG !

Mag deze link naar deze krant wel ? :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 10 december 2019 @ 15:02:46 #23
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_190363101
quote:
De eerste zes jaar opgevoed door zijn grootouders in België, want Alexander en Lydia waren druk met werken.
Wat erg.....

de stuitende arrogantie straalt wel van dat artikel af zeg niet normaal.
pi_190363204
Lastig probleem. Vroeger sloeg je dit soort jochies op school gewoon 1x in elkaar, dan was het snel gedaan. Maar om nu als "student" een jochie van 9 in elkaar te rammelen is ook zo wat.
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 15:12:19 #25
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_190363279
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 13:38 schreef C.L.Werner het volgende:
:')

Allemaal lachen om zijn kleding i.p.v. zijn slimheid en doorzettingsvermogen te waarderen.
Welkom in de wereld anno 2019.
Hij noemde de wortel van 9 81, pleegt fraude en loopt nu als een klein kind te janken. Eerlijk gezegd zie ik weinig tekenen van intelligentie.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_190363527
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 14:52 schreef deedeetee het volgende:
OMG !

Mag deze link naar deze krant wel ? :)
Brrrr :{
  dinsdag 10 december 2019 @ 15:36:38 #27
8369 speknek
Another day another slay
pi_190363613
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 14:52 schreef deedeetee het volgende:
OMG !

Mag deze link naar deze krant wel ? :)
_O-.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 15:38:19 #28
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_190363636
Wat een mokerlelijk schilderij ook.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_190363647
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 15:12 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Hij noemde de wortel van 9 81, pleegt fraude en loopt nu als een klein kind te janken. Eerlijk gezegd zie ik weinig tekenen van intelligentie.
Je kan als 9 jarige niet een hele universiteit en groep leraren bedonderen lijkt me. Als hij niet zo slim is, was hij al lang door de mand gevallen. Of de hele entourage inclusief universiteit doet er aan mee natuurlijk. Dat laatste lijkt me niet plausibel.
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 10 december 2019 @ 15:43:27 #30
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190363690
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 14:52 schreef deedeetee het volgende:
OMG !

Mag deze link naar deze krant wel ? :)
Toine Heijmans _O_
  Miss 200.000.000! dinsdag 10 december 2019 @ 15:47:38 #31
367000 roos94
pi_190363740
Die ouders zijn héél eng.
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 15:49:28 #32
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_190363764
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 15:39 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Je kan als 9 jarige niet een hele universiteit en groep leraren bedonderen lijkt me. Als hij niet zo slim is, was hij al lang door de mand gevallen. Of de hele entourage inclusief universiteit doet er aan mee natuurlijk. Dat laatste lijkt me niet plausibel.
Zou best kunnen dat hij hersens heeft hoor. Maar dat opdringerige bezeten houdinkje van die vader zorgt er wel voor dat hij er nu niet juist mee om kan gaan. Vraag me af of die ouders ooit nog gaan inzien hoe debiel ze eigenlijk bezig zijn.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Miss 200.000.000! dinsdag 10 december 2019 @ 15:52:07 #33
367000 roos94
pi_190363796
Ouders wonen trouwens aan de Prinsengracht :D daar heb je nogal wat knaken voor nodig.
pi_190363941
https://www.volkskrant.nl(...)-eindhoven~b656faea/

quote:
‘Afgelopen week hadden we zowel de pers als het universiteitsbestuur uitgenodigd om de situatie in alle transparantie te bespreken. Het bestuur kwam niet opdagen. Wij kregen te horen dat we met die media-aandacht ons kind te veel onder druk zetten en dat als we daarmee door zouden gaan er een psychiatrisch onderzoek zou moeten komen. Dan zijn er alleen maar verliezers, zei de universiteit.’
Aldus vader.

Transparant met pers en Universiteitsbestuur, ik nodig ook altijd de NOS uit op ouderavonden. :')
pi_190363982
De ouders verspelen al hun krediet hiermee :') Helemaal een waas voor hun ogen vanwege een Guiness-record :')
pi_190363998
quote:
19s.gif Op dinsdag 10 december 2019 13:13 schreef Gunner het volgende:

[..]

Die tekst komt natuurlijk bij z'n vader vandaan.
Maar goed, ze zijn gefrustreerd omdat hij niet op zn 9e die titel kan halen en dus een record misloopt. Dat is het enige. En daar geven ze de schuld dan aan de school.

Vergeet de beschuldiging van plagiaat niet;


Wonderkind (9) stopt studie TU Eindhoven na 'beschuldiging van plagiaat'

Die vader stelt zichzelf vast ook steeds voor met "Ik ben de Vader van de Zoon"

Over een paar jaar is hun woning aan de Prinsengracht een waar bedevaartsoord.

Kun je er o.a. flesjes ingestraald badwater van Laurant kopen dat bij dagelijks gebruik de intelligentie van je kinderen verhoogt.

En onderzetters met kleurrijke opdrukken van zijn behaalde wonder diploma's.
  dinsdag 10 december 2019 @ 16:13:25 #37
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190364026
Zelfs als ze slim zijn, zijn Belgen nog dom.
  dinsdag 10 december 2019 @ 16:18:15 #38
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_190364076
Dit hele mediacircus sterkt me alleen maar in mn overtuiging dat die ouders met name, de TU en Laurent in mindere mate hoofdzakelijk uit zijn op publiciteit en aandacht. Het is een prestigestrijd gevochten over de rug van een klein kind. Hij moest en zou de jongste worden ongeacht wat het kost en op welke manier. Het lijkt erop dat hij zwaar geholpen is om de tentamens te halen. Nog steeds heel knap en hij zal vast een uitzonderlijk hoog IQ hebben maar het is zeker ook een hoop theater. Trieste zaak.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 14:52 schreef deedeetee het volgende:
OMG !

Mag deze link naar deze krant wel ? :)
Omg, die ouders zijn nog kanslozer dan ik dacht. Het zijn echt puur omhooggevallen andachtshoeren. Misschien moet de kinderbescherming toch wel ingeschakeld worden. Dit is geen zuivere koffie.

[ Bericht 41% gewijzigd door VeX- op 10-12-2019 16:30:27 ]
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  dinsdag 10 december 2019 @ 16:37:26 #39
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190364284
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 14:52 schreef deedeetee het volgende:
OMG !

Mag deze link naar deze krant wel ? :)
Je zou bijna de kinderbescherming bellen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_190364299
Ze zijn wel heel trots op, als je gewerkt heb op Urk zou je moeten weten dat dit niet verdiend is, maar dat dit gegeven is.
pi_190364430
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 16:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je zou bijna de kinderbescherming bellen.
Uit het parool:

"Er kwam zelfs een soort van dreigement, meent moeder Lydia. “Ze zeiden niet expliciet dat ze de kinderbescherming zouden inschakelen, als wij met onze klachten naar buiten zouden komen. Maar lieten duidelijk verstaan dat ze in vraag stelden of wij Laurent niet teveel onder druk zouden zetten. ‘Er zijn alleen maar verliezers als er psychiaters aan te pas komen,’ zei zijn mentor. Dat deed voor ons de deur dicht.”
pi_190364456
De eerste 6 jaar niet naar het kind omgekeken en dan ineens moet hij het wonderkind spelen.
De ouders zijn knettergek. Zou me niks verbazen als het joch ook nog zweepslagen krijgt als hij niet snel genoeg doet wat zijn vader hem opdraagt. Moeder spoort ook niet maar dat zal wel zo'n zwijgzaam nederig vrouwtje zijn dat kruipt voor haar tiran van een vent. :')
  dinsdag 10 december 2019 @ 17:15:49 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_190364724
Uiteindelijk goed gehandeld van de TU, alhoewel ze wel eerder in hadden mogen grijpen. Je kan niet mee blijven werken aan de exploitatie van een kind. Helaas hebben de brutalen de halve wereld en ik gok dat de rector van de gemiddelde Amerikaanse universiteit heel wat minder scrupules heeft over Young Sheldon een diploma geven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190365010
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 17:15 schreef speknek het volgende:
Uiteindelijk goed gehandeld van de TU, alhoewel ze wel eerder in hadden mogen grijpen. Je kan niet mee blijven werken aan de exploitatie van een kind. Helaas hebben de brutalen de halve wereld en ik gok dat de rector van de gemiddelde Amerikaanse universiteit heel wat minder scrupules heeft over Young Sheldon een diploma geven.
Ja, het zou me niet verbazen als ze nu met dat kind in het buitenland gaan leuren. In Amerika doen ze idd vaak wat makkelijker mee met dat soort gektes.
pi_190365150
Misschien gaat hij eerst een bestuursjaar doen
pi_190365195
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 17:42 schreef MadJackthePirate het volgende:
Misschien gaat hij eerst een bestuursjaar doen
Hij of zijn vader ? :D
pi_190365257
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 14:52 schreef deedeetee het volgende:
OMG !

Mag deze link naar deze krant wel ? :)
De vader is een publiciteitsgeile narcist. Ik heb medelijden met Laurent.
  dinsdag 10 december 2019 @ 18:52:49 #48
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_190366090
Vreemd genoeg moest ik opeens aan dit jochie denken. Bij hem vroeg ik me ook af of hij niet door zijn ouders was aangezet om in de publiciteit te komen.

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_190366345
Die ouders zijn echt gek. :r
pi_190366359
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 14:52 schreef deedeetee het volgende:
OMG !

Mag deze link naar deze krant wel ? :)
Linken mag wel alleen geen hele lappen tekst. Ik link regelmatig naar de Volkskrant.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_190366574
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 17:42 schreef MadJackthePirate het volgende:
Misschien gaat hij eerst een bestuursjaar doen
Of een jaartje backpacken door Thailand en Australië :7
pi_190366636
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 18:52 schreef deedeetee het volgende:
Vreemd genoeg moest ik opeens aan dit jochie denken. Bij hem vroeg ik me ook af of hij niet door zijn ouders was aangezet om in de publiciteit te komen.

Mijn hemel, wat een tyfuskind.
pi_190366654
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 14:52 schreef deedeetee het volgende:
OMG !

Mag deze link naar deze krant wel ? :)
quote:
‘Ik denk dat als hij twaalf of dertien is, als hij z’n carrière serieus gaat nemen, pas blijkt wat de capaciteiten zijn.’
En de verwachtingen worden opgeblazen tot enorme proporties.

Het kan ook dat zoontjelief gaat puberen en er helemaal niets meer uitkomt.
pi_190366997
Vanavond bij Pauw: https://www.bnnvara.nl/pa(...)-studie-tu-eindhoven

Dit wordt hilarisch.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190367020
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 19:43 schreef Discombobulate het volgende:
Vanavond bij Pauw: https://www.bnnvara.nl/pa(...)-studie-tu-eindhoven

Dit wordt hilarisch.
POPCORN
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  dinsdag 10 december 2019 @ 20:16:19 #56
8369 speknek
Another day another slay
pi_190367624
Aan de ene kant is dit smullen, aan de andere kant moet de media het narcisme by proxy natuurlijk vooral niet voeden. Ook wrang natuurlijk dat de ouders weten dat ze alles de wereld in kunnen slingeren omdat de universiteit door privacyplicht niks over de schoolprestaties bekend mag maken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190367792
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 19:43 schreef Discombobulate het volgende:
Vanavond bij Pauw: https://www.bnnvara.nl/pa(...)-studie-tu-eindhoven

Dit wordt hilarisch.
aandachtshoeren
pi_190367890
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 19:43 schreef Discombobulate het volgende:
Vanavond bij Pauw: https://www.bnnvara.nl/pa(...)-studie-tu-eindhoven

Dit wordt hilarisch.
:') :')
pi_190367971
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:16 schreef speknek het volgende:
Aan de ene kant is dit smullen, aan de andere kant moet de media het narcisme by proxy natuurlijk vooral niet voeden. Ook wrang natuurlijk dat de ouders weten dat ze alles de wereld in kunnen slingeren omdat de universiteit door privacyplicht niks over de schoolprestaties bekend mag maken.
Een beetje zoals bij de talloze asielzaken?
pi_190368103
arm kind, je zal zulke ouders maar hebben....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190372619
Net bij Pauw. Ik vind die ouders zeer vermoeiend.
  dinsdag 10 december 2019 @ 23:20:03 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190372680
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 23:18 schreef luxerobots het volgende:
Net bij Pauw. Ik vind die ouders zeer vermoeiend.
Dat zijn ze ook.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_190373110
Ik begrijp niet waarom het zo belangrijk voor die ouders is dat hun zoon op 9-jarige leeftijd afstudeert in plaats van op 10-jarige leeftijd. Dat slaat werkelijk nergens op.

Tegen normale studenten zeg ik altijd dat het geen bal uitmaakt of ze afstuderen op hun 22ste of 26ste leeftijd. Als ze maar (met plezier) afstuderen. En ook als ze niet afstuderen, dan zie ik dat niet als een groot probleem.

Ik vraag me overigens wel af of een jongetje van 9 of 10 jaar überhaupt kan beschikken over de klassieke academische vaardigheden. Dat vergt wel iets meer dan het afleggen van tentamens en het uitvoeren van practica.
  dinsdag 10 december 2019 @ 23:40:50 #64
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_190373157
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 23:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ik begrijp niet waarom het zo belangrijk voor die ouders is dat hun zoon op 9-jarige leeftijd afstudeert in plaats van op 10-jarige leeftijd.
Puur, onversneden narcisme. Over de rug van hun kind.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Eindredactie Games dinsdag 10 december 2019 @ 23:43:25 #65
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_190373207
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 23:40 schreef Perrin het volgende:

[..]

Puur, onversneden narcisme. Over de rug van hun kind.
Ging ook om een eventueel wereldrecord toch?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 10 december 2019 @ 23:44:50 #66
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_190373241
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2019 23:43 schreef 2dope het volgende:

[..]

Ging ook om een eventueel wereldrecord toch?
Yup. Ultiem treurig. Die zoon heeft later jaren therapie nodig.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 10 december 2019 @ 23:45:46 #67
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190373266
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2019 23:43 schreef 2dope het volgende:

[..]

Ging ook om een eventueel wereldrecord toch?
Heel belangrijk ja. De (geestelijke) gezondheid van je kind is dan uiteraard ondergeschikt.

NOT :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 10 december 2019 @ 23:46:56 #68
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190373291
Het schijnt dat Laurent graag wil leren. Waarom dan in een noodtempo door het onderwijs? Juist op de TU/e had hij nog vele extra vakken kunnen doen voor een veel bredere kennis. Misschien ook wat langer over vakken doen voor wat meer diepgang in plaats van alleen de tentamenstof.
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 23:47:41 #69
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_190373300
Laten we wel wezen, na je 10e afstuderen is toch wel een beetje voor losers.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_190373320
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2019 23:43 schreef 2dope het volgende:

[..]

Ging ook om een eventueel wereldrecord toch?
Waarom zou een getalenteerd wetenschapper zich überhaupt moeten bezighouden met zoiets banaals als een "wereldrecord"?

Er klopt hier iets niet.
  Eindredactie Games dinsdag 10 december 2019 @ 23:49:41 #71
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_190373332
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 23:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Waarom zou een getalenteerd wetenschapper zich überhaupt moeten bezighouden met zoiets banaals als een "wereldrecord"?

Er klopt hier iets niet.
Nou ja, die ouders zijn daar vooral mee bezig dus.

Ik vond die vader bij Pauw nog enigszins meevallen trouwens, had 'm veel naarder verwacht. Wel een beetje gemaakt-hautain en wat vreemde uitspraken.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_190373389
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2019 23:49 schreef 2dope het volgende:

[..]

Nou ja, die ouders zijn daar vooral mee bezig dus.

Ik vond die vader bij Pauw nog enigszins meevallen trouwens, had 'm veel naarder verwacht. Wel een beetje gemaakt-hautain en wat vreemde uitspraken.
Het was dan ook wel een makkelijk interview. Er zat niemand die inhoudelijk van de zaak op de universiteit afwist en tegenwicht kon bieden.
  Eindredactie Games dinsdag 10 december 2019 @ 23:57:53 #73
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_190373477
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 23:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het was dan ook wel een makkelijk interview. Er zat niemand die inhoudelijk van de zaak op de universiteit afwist en tegenwicht kon bieden.
Klopt wel, Jeroen was ook totaal niet kritisch.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_190373929
Die ouders :N
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 11 december 2019 @ 02:52:22 #75
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_190374219
Die vader viel op zich nog wel (een vermoeiende gast maar hij gaf toe dat het hem ook ging om de best mogelijke deal dankzij alle aandacht te krijgen), maar die moeder trok steeds echt een rare verkneukelende kutkop. Vermoeiende mensen. Pauw is trouwens een slappe zak. Een kritische journalist had gehakt van het relaas van die ouders gemaakt. Maar goed dat hij er mee stopt.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_190374511
Las net dit (premium) artikel, helaas kan ik omdat ik geen account heb het maar gedeeltelijk lezen.

Na ruzie bolleboos Laurent Simons (9) stopt studie TU Eindhoven.

https://www.telegraaf.nl/(...)-studie-tu-eindhoven

Wou dat ik een beetje kon leren als hem, had ik zeker meer gedaan dan alleen maar lagere LOM school en brugklas middelbare school.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_190374513
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2019 23:57 schreef 2dope het volgende:

[..]

Klopt wel, Jeroen was ook totaal niet kritisch.
Dat zal wel afgetikt zijn vooraf. Die ouders (en dan vooral die vader) komen niet over als mensen die zitten te wachten op (al dan niet gefundeerde) kritiek.
pi_190374662
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 06:04 schreef -Hakuna- het volgende:
Las net dit (premium) artikel, helaas kan ik omdat ik geen account heb het maar gedeeltelijk lezen.

Na ruzie bolleboos Laurent Simons (9) stopt studie TU Eindhoven.

https://www.telegraaf.nl/(...)-studie-tu-eindhoven

Wou dat ik een beetje kon leren als hem, had ik zeker meer gedaan dan alleen maar lagere LOM school en brugklas middelbare school.
Daarentegen had je niet meer zoveel kunnen fokken als je je best op school had gedaan, want dan had je een echte baan gehad.
pi_190374667
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 06:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zal wel afgetikt zijn vooraf. Die ouders (en dan vooral die vader) komen niet over als mensen die zitten te wachten op (al dan niet gefundeerde) kritiek.
Waar opzich niets mis mee is; als je vooraf afspraken maakt over een interview is het wel zo netjes je daaraan te houden. Anders krijg je Twan Huys praktijken.
pi_190374722
Het zou mij niks verbazen als er een miljardair is die de ouders aan het sponsoren is.
pi_190374774
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 07:38 schreef WammesWaggel het volgende:
Het zou mij niks verbazen als er een miljardair is die de ouders aan het sponsoren is.
Hoe kom je daar nou weer bij?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_190374827
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 07:27 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Waar opzich niets mis mee is; als je vooraf afspraken maakt over een interview is het wel zo netjes je daaraan te houden. Anders krijg je Twan Huys praktijken.
Ja, dat is dan de deal. Of ze komen voor een kritiekloos gesprek of ze komen niet. Zal vast wel vaker gebeuren. Voor veel mensen is zo'n show natuurlijk ook het moment om even hun verhaal te doen en veel mensen zitten dan vast niet te wachten op vervelende vragen.
  woensdag 11 december 2019 @ 08:10:39 #83
8369 speknek
Another day another slay
pi_190374942
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 17:15 schreef speknek het volgende:
Uiteindelijk goed gehandeld van de TU, alhoewel ze wel eerder in hadden mogen grijpen. Je kan niet mee blijven werken aan de exploitatie van een kind. Helaas hebben de brutalen de halve wereld en ik gok dat de rector van de gemiddelde Amerikaanse universiteit heel wat minder scrupules heeft over Young Sheldon een diploma geven.
Waarvan dus akte, er is hem een PhD programma aangeboden zonder dat hij een bachelor diploma heeft |:(.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 11 december 2019 @ 08:15:07 #84
8369 speknek
Another day another slay
pi_190374967
Het wereldrecord jongste PhD staat op 13, dus als ze de bachelor niet halen zullen ze wel gedacht hebben dat ze beter hiervoor kunnen schieten.

Ik gok zo dat zodra kleine Laurent het record in handen heeft, hij weer bij zijn grootouders mag gaan wonen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190375210
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 08:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Waarvan dus akte, er is hem een PhD programma aangeboden zonder dat hij een bachelor diploma heeft |:(.
Ik ken nogal wat promovendi die meer moeite met hun bachelor hadden, dan met hun PhD.

Op mijn huidige universiteit is het zelfs mogelijk om te promoveren zonder een officiële publicatie. Dat is nog kwalijker dan op de vorige universiteit, waar ze ten minste een publicatie nodig hadden, ook al was het met een impact factor < 1.

Kortom, wat is de waarde van een PhD?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 11 december 2019 @ 08:59:05 #86
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_190375316
"Nederlandse studenten zijn brutaal"
https://www.ad.nl/binnenl(...)reld-in-vs~abb199b2/
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_190375354
Dat je als beide ouders je eigen baan opzegt en je kwetsbare kind zo wil exploiteren is echt voer voor jeugdzorg eigenlijk
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_190375414
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 08:59 schreef NoPicNic het volgende:
"Nederlandse studenten zijn brutaal"
https://www.ad.nl/binnenl(...)reld-in-vs~abb199b2/
Nou, doei dan maar en niet meer terug komen. :W
Over een paar jaar lezen we weer over een doorgedraaide tiener die de halve school afslacht. :X
  woensdag 11 december 2019 @ 09:18:24 #89
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_190375471
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 09:04 schreef TheVulture het volgende:
Dat je als beide ouders je eigen baan opzegt en je kwetsbare kind zo wil exploiteren is echt voer voor jeugdzorg eigenlijk
Dat wonderkinderen door hun vader worden geëxploiteerd is al eeuwen aan de gang. Wolfgang Amadeus werd door zijn vader Leopold Mozart als jong kind al commercieel ingezet door door heel Europa te reizen om voor de adel te performen. Het scheelde niet veel of hij stierf in 1765 in Den Haag op 9-jarige leeftijd aan tyfus maar een Haagse arts heeft hem het leven gered.

Bedankt Pa.

https://www.denhaag.wiki/(...)fgang-amadeus-mozart
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_190375871
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 08:59 schreef NoPicNic het volgende:
"Nederlandse studenten zijn brutaal"
https://www.ad.nl/binnenl(...)reld-in-vs~abb199b2/
Ah, het ligt aan Nederland en aan de uni, toch zeker niet aan hun. Als je kind moeite heeft met de werkwijze op universiteiten hier zou je dat ook kunnen beschouwen als een teken dat hij er nog niet klaar voor is, maar nee...
  woensdag 11 december 2019 @ 10:13:00 #91
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_190375988
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 10:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ah, het ligt aan Nederland en aan de uni, toch zeker niet aan hun. Als je kind moeite heeft met de werkwijze op universiteiten hier zou je dat ook kunnen beschouwen als een teken dat hij er nog niet klaar voor is, maar nee...
Eens. Als je als vader je kind van 9 in emotioneel opzicht vergelijkt met een 21-jarige ("Laurent is verlegen, Nederlandse studenten zijn brutaal") dan is er wel wat mis met je mensbeeld.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_190376082
Alexander Moriarty
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  woensdag 11 december 2019 @ 10:26:46 #93
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_190376126
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 08:15 schreef speknek het volgende:
Het wereldrecord jongste PhD staat op 13, dus als ze de bachelor niet halen zullen ze wel gedacht hebben dat ze beter hiervoor kunnen schieten.

Ik gok zo dat zodra kleine Laurent het record in handen heeft, hij weer bij zijn grootouders mag gaan wonen.
Waarom klinkt dit helemaal niet onwaarschijnlijk... de eerste 6 levensjaren was hij ook niet interessant genoeg om te stoppen met werken. Zodra ze hoorden dat-ie hoogbegaafd was, werd-ie opgehaald bij opa en oma.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 11 december 2019 @ 10:27:48 #94
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_190376135
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 07:38 schreef WammesWaggel het volgende:
Het zou mij niks verbazen als er een miljardair is die de ouders aan het sponsoren is.
Ik vraag me wel sterk af hoe je zonder inkomen aan de prinsengracht in Amsterdam kunt blijven wonen. Hij heeft zijn bedrijf wel verkocht, maar zoveel brengt dat toch niet op..?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_190376173
De mailtjes en het gemopper zijn weer van Instagram verwijderd. Nu wel dit: https://www.instagram.com/p/B55mB0QpdaP/
pi_190376180
Zulke ouders doen de zaak voor hoogbegaafden bepaald geen goed.


Ze bevestigen alle vooroordelen. Daar moeten ouders van andere hoogbegaafde kinderen dan weer drie keer zo hard tegenaan vechten. :N

Ga je tegen de 'gezond verstand' adviezen van alle ooms en tantes in? Omdat je met een doodongelukkig kind thuis zit? Dan heb je meteen een zweem van verdenking over je. ' Want weet je nog, die Laurent? Dat was dus gewoon die vader, die mediageil was'...

En bedankt, meneer Schippers.
  woensdag 11 december 2019 @ 10:32:05 #97
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_190376192
quote:
9s.gif Op woensdag 11 december 2019 10:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De mailtjes en het gemopper zijn weer van Instagram verwijderd. Nu wel dit: https://www.instagram.com/p/B55mB0QpdaP/
Maar het Internet onthoudt alles...
pi_190376235
quote:
9s.gif Op woensdag 11 december 2019 10:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De mailtjes en het gemopper zijn weer van Instagram verwijderd. Nu wel dit: https://www.instagram.com/p/B55mB0QpdaP/
Ik moet deze trainwreck (dit topic o.a.) echt ontvolgen maar ik kan niet wegkijken, dit is hilarisch _O-

Dit soort posts ook:
laurent_simons
Coming Soon!! My 10 Rules That Will Bring You Success & Fun!!! No Wannabe Air, The Real Thing!! I Will Post 1 Every Month!! Like, If You Want Me To Post Rule Nr 10!! #laurentsimons #ilegend #therecanonlybeone #success #successquotes #therealthing #fun

WTF
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  woensdag 11 december 2019 @ 10:35:39 #99
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_190376240
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2019 23:57 schreef 2dope het volgende:

[..]

Klopt wel, Jeroen was ook totaal niet kritisch.
Jeroen Pauw is altijd een ja-knikkende, slaperige minkukel geweest, ik heb nooit begrepen waarom die man zo op handen gedragen werd.
pi_190376285
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2019 10:34 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Ik moet deze trainwreck (dit topic o.a.) echt ontvolgen maar ik kan niet wegkijken, dit is hilarisch _O-

Dit soort posts ook:
laurent_simons
Coming Soon!! My 10 Rules That Will Bring You Success & Fun!!! No Wannabe Air, The Real Thing!! I Will Post 1 Every Month!! Like, If You Want Me To Post Rule Nr 10!! #laurentsimons #ilegend #therecanonlybeone #success #successquotes #therealthing #fun

WTF
https://www.instagram.com/p/BppZWLgHjwZ/

quote:
I Refuse To Be Ignorent!
  woensdag 11 december 2019 @ 10:44:06 #101
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_190376357
jaja dat baasje is wel vol van zichzelf...
  woensdag 11 december 2019 @ 10:49:01 #102
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190376427
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 08:59 schreef NoPicNic het volgende:
"Nederlandse studenten zijn brutaal"
https://www.ad.nl/binnenl(...)reld-in-vs~abb199b2/
quote:
Onbegrijpelijk, vinden zijn ouders. “Als we het advies van de universiteit hadden gevolgd dan had Laurent nog acht maanden langer moeten studeren. Terwijl hij één vak per week doet en de totale studie in negen maanden tijd’’, vertelde moeder vol ongeloof.
Niet dus, want hij gaat de studie niet eens afronden. Jammerrrr. :W
  woensdag 11 december 2019 @ 10:51:42 #103
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_190376463
quote:
Wie is dat dan? De nanny of zijn oma?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 11 december 2019 @ 10:54:21 #104
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_190376511
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2019 10:27 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik vraag me wel sterk af hoe je zonder inkomen aan de prinsengracht in Amsterdam kunt blijven wonen. Hij heeft zijn bedrijf wel verkocht, maar zoveel brengt dat toch niet op..?
Hij had drie tandartspraktijken in de Randstad. Ik was bij hem patient in Den Haag. Vond het geen succes en sinds ik 7 jaar ben verhuisd ben ik happy bij mijn nieuwe tandarts.

Reviews tandartspraktijk A. Simons:
https://www.independer.nl(...)tandarts-simons.aspx

quote:
De declaratie die hij bij de zorgverzekeraar heeft ingediend komt niet overeen met de behandeling. Daarnaast komt hij zijn afspraken niet na en het dossier van de patiënt is niet meer aanwezig of voor derden met toestemming niet toegankelijk. Verder heeft deze ene tandarts drie praktijkadressen, zie www.tandartssimons.nl, een in Den Haag, een in Rotterdam en per 1 april 2013 een praktijk in Rozenburg. Het lijkt dat deze tandarts meer belangstelling heeft in zaken dan in patiëntenzorg.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  woensdag 11 december 2019 @ 11:16:49 #105
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_190376866
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 10:54 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Hij had drie tandartspraktijken in de Randstad. Ik was bij hem patient in Den Haag. Vond het geen succes en sinds ik 7 jaar ben verhuisd ben ik happy bij mijn nieuwe tandarts.

Reviews tandartspraktijk A. Simons:
https://www.independer.nl(...)tandarts-simons.aspx
[..]

7 reviews, allemaal bagger. Hij komt over als een soort oplichter, wat me niet verbaast.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 11 december 2019 @ 11:18:44 #106
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_190376894
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2019 10:51 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Wie is dat dan? De nanny of zijn oma?
aangezien z'n ouders geen interesse hadden hem op te voeden in z'n eerste 6 haar (zie eerder dit topic) zal het z'n oma wel zijn
  woensdag 11 december 2019 @ 11:25:31 #107
3542 Gia
User under construction
pi_190376994
Omdat hij niet op zijn 9de kan afstuderen, maar pas op zijn 10de, halen zijn ouders hem van school.

Echt belachelijk.

Overigens net zo belachelijk als een kind laten doubleren in groep 8 omdat het advies niet hoog genoeg is.
  woensdag 11 december 2019 @ 11:47:31 #108
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_190377304
Nou, ik wens Laurent en zijn mislukte ouders het beste in Amerika.

Hopelijk komt het nog goed met dat joch, maar ik vrees het ergste.
pi_190377849
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 11:25 schreef Gia het volgende:
Omdat hij niet op zijn 9de kan afstuderen, maar pas op zijn 10de, halen zijn ouders hem van school.

Echt belachelijk.

Overigens net zo belachelijk als een kind laten doubleren in groep 8 omdat het advies niet hoog genoeg is.
Tja en over 2 weken is hij 10 (26 december) dus lijkt het record ook niet meer haalbaar op een andere uni.
  woensdag 11 december 2019 @ 12:31:35 #110
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_190377989
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 12:19 schreef Morm_NL het volgende:

[..]

Tja en over 2 weken is hij 10 (26 december) dus lijkt het record ook niet meer haalbaar op een andere uni.
Goh, 10 jaar en dan al mislukt in het leven. Dat is pas een record.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  woensdag 11 december 2019 @ 13:28:45 #111
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_190378757
quote:
19s.gif Op dinsdag 10 december 2019 15:02 schreef Gunner het volgende:

[..]

Wat erg.....

de stuitende arrogantie straalt wel van dat artikel af zeg niet normaal.
Dit is gewoon kindermishandeling.
pi_190379064
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2019 11:16 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

7 reviews, allemaal bagger. Hij komt over als een soort oplichter, wat me niet verbaast.
Dit is duidelijk een tandarts die dat is geworden vanwege de verdiensten, niet uit belangstelling voor het menselijk gebit. Gelukkig voor hem en z'n patienten is hij nu binnen en kan hij zich focussen op zijn projectje.
pi_190381523
https://speld.nl/2018/07/(...)-vijfde-mbo-diploma/
quote:
Wonderkind Kjeld (9) behaalt vijfde mbo-diploma

Kjeld uit Zutphen mag je gerust een wonderkind noemen. Hij is pas 9 jaar, maar kan nu al cv-ketels repareren, brood bakken, hairextensions zetten, geluid produceren voor middelgrote poppodia, gymles geven, een hotel managen en eten rondbrengen in een vliegtuig. Alles op het niveau van een twintigjarige, want Kjeld heeft een rits diploma’s op zak. Zijn laatste aanwinst? Mbo bedrijfsadministratie.

Het wonderkind wordt geboren in Zutphen. Als baby heeft hij een verhoogde interesse in hairextensions. Daarom rondt hij op zijn derde zijn mbo 3 allround kapper + ondernemers opleiding af. In drie weken. Op zijn zesde doet hij op zaterdagochtend ervaring op in een lokale bakkerij, loopt hij stage als steward, heeft een bijbaantje in een hotel en tourt met een band mee als geluidstechnicus. Daarnaast is hij regelmatig in een gymzaal te vinden. Gewoon uit interesse.

Op zijn achtste zeggen zijn ouders hun baan op om zich vol op Kjeld te kunnen richten. Ze laten hem in de buurt kijken naar kapotte cv-ketels en omdat hij zo gemotiveerd is, legt hij daar gelijk een nieuw elektriciteitsnet aan. “Als je Kjeld bezig ziet met cv-ketels doet me dat denken aan Mozart”, schetst zijn moeder Dagmar. Toch is zijn praktische instelling niet altijd makkelijk voor Kjeld. “Sociaal is het soms behoorlijk uitdagend”, vult ze aan. “Leeftijdsgenootjes hebben over het algemeen veel minder met cv-ketels. Al kan hij wel lekker kletsen, dat leerde hij als allround kapper.”

De komende maanden heeft het gezin uitgetrokken om naar zijn toekomst te kijken. Wil hij retail-assistent worden, zich verder verdiepen in installatie- en constructietechniek of toch een specialisatie in dienstverlening en zorg? Volgend jaar gaat hij in ieder geval als jongste persoon ooit naar de Landbouwschool om een opleiding af te ronden in anderhalf uur.
pi_190381544
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2019 13:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dit is duidelijk een tandarts die dat is geworden vanwege de verdiensten, niet uit belangstelling voor het menselijk gebit. Gelukkig voor hem en z'n patienten is hij nu binnen en kan hij zich focussen op zijn projectje.
Leuke is, als ik hem op de televisie zie, denk ik ook bij mezelf, goh, jij hebt echt een smoelwerk om te verbouwen. Toch frappant.
-nee-
pi_190381734
Hier nog een oud filmpje. Die ouders sporen echt niet. Over de rug van hun kind willen ze zoveel mogelijk aandacht. Goed dat ze ons landje verlaten, tot nooit meer ziens wat mij betreft. Kan me overigens niet voorstellen dat dat joch een gelukkig leven gaat krijgen.

pi_190381932
Ik heb overigens het fragment gezien van die ouders bij Pauw. Die vader zat heel mooi te vertellen dat de ouders het allemaal voor hun zoon doen, maar het is toch overduidelijk dat deze mensen het voornamelijk doen voor zichzelf, al die media-aandacht genereren? Zwak dat ze totaal niet kritisch werden ondervraagd.
pi_190382350
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 17:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Zwak dat ze totaal niet kritisch werden ondervraagd.
Dat wordt dan ook niet erg gewaardeerd.

quote:
Als ik over de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen begin, vaders onder elkaar, zegt Alexander dat dit ‘niet zulke leuke vragen’ zijn.
pi_190382604
In die prestigieuze Amerikaanse universiteiten zijn ze sowieso vet competitief. Daar gaat meneertje echt niet gelukkig worden. Op z'n 18e heeft ie wellicht wel z'n top bereikt, en zou die even 'slim' kunnen zijn als de meeste hoogleraren daar. Maar daar blijft het echt wel bij. Het is niet zo dat deze jongen zo veel slimmer gaat worden dan wat momenteel de top is. Het enige is dat hij dat punt veel sneller bereikt itt andere kinderen.

Het wordt misschien een goede wetenschapper, maar daar zijn er duizenden van. En daar blijft het ook gewoon bij. Of hij gaat helemaal kapot straks, dat kan natuurlijk ook nog. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190384164
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:48 schreef Pleun2011 het volgende:
Hier nog een oud filmpje. Die ouders sporen echt niet. Over de rug van hun kind willen ze zoveel mogelijk aandacht. Goed dat ze ons landje verlaten, tot nooit meer ziens wat mij betreft. Kan me overigens niet voorstellen dat dat joch een gelukkig leven gaat krijgen.

De intellectuele variant van Macaulay Culkin :P
-
pi_190384668
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 17:41 schreef Discombobulate het volgende:
In die prestigieuze Amerikaanse universiteiten zijn ze sowieso vet competitief. Daar gaat meneertje echt niet gelukkig worden. Op z'n 18e heeft ie wellicht wel z'n top bereikt, en zou die even 'slim' kunnen zijn als de meeste hoogleraren daar. Maar daar blijft het echt wel bij. Het is niet zo dat deze jongen zo veel slimmer gaat worden dan wat momenteel de top is. Het enige is dat hij dat punt veel sneller bereikt itt andere kinderen.

Het wordt misschien een goede wetenschapper, maar daar zijn er duizenden van. En daar blijft het ook gewoon bij. Of hij gaat helemaal kapot straks, dat kan natuurlijk ook nog. :)
Ik verwacht daarbij ook psychische problemen. Want het verwachtingspatroon is echt enorm. Pas als hij de nieuwe Einstein wordt, zal hij voldoen aan het beeld dat geschapen is (en zal zijn vader tevreden zijn).

En dat wordt hij niet. Want grote wetenschappers waren vaak op jonge leeftijd nog helemaal niet zo goed. En dat hoeft ook niet, je mag best ploeteren om uiteindelijk iets groots te doen.

Sowieso is het anders dan in de tijd van Einstein. Wetenschappers werken samen in veel grotere teams en eenlingen doen nog nauwelijks baanbrekend werk. Ook dat kunstorganen maken, het is leuk bedacht, maar het gebeurt in wetenschappelijke teams, waarbij mensen met verschillende disciplines met elkaar samenwerken.

En dat samenwerken kan nog wel een groot probleem worden. Want ook omgaan met mensen is iets waarin je je moet ontwikkelen. Deze jongen heeft op de universiteit helemaal geen leeftijdsgenoten en ik kan me niet voorstellen dat medestudenten gezellig met hem een glaasje frisdrank gaan drinken.
  woensdag 11 december 2019 @ 19:36:37 #121
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190384720
(De ouders van) Laurent zou(den) hier een voorbeeld aan moeten nemen:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Terence_Tao

Achterlijke gedoe met zo snel mogelijk zo veel mogelijk :'). Als hij slim is, is ie dat over een paar jaar nog steeds wel, zonder dat ie via allerlei constructies zo snel mogelijk door het onderwijssysteem is gejaagd. Die ouders vader van hem, is echt veel te mediageil en aandachtsbelust en inderdaad zou jeugdzorg hier eens naar moeten kijken.

Laurent gaat nu ook naar de VS, ver weg van zijn opa en oma waar hij, als we alle interviews mogen geloven, ontzettend veel van houdt en waar hij graag bij is. Maar dan kan ie wel zsm promoveren. En dan? Dan niks. Dan is ie een paar jaar eerder aan het begin van zijn carrière begonnen dan anders. Gaat dat uiteindelijk het verschil maken? Gaat het ooit zo zijn dat mensen zeggen:
'Het is maar goed dat hij op zijn dertiende al gepromoveerd was, anders was het hem nooit gelukt om dat baanbrekende onderzoek uit te voeren.


Natuurlijk niet.

En kijk ook welk vakgebied die jongen tot nu toe zat, electrical engineering. Dat is half toegepast half theoretisch. Het probleem van onderzoek doen in toegepaste gebieden, is dat je naast de theoretische kant te maken hebt met allerlei specialistische onderzoeksapparatuur en laboratoria waar mensen werken - mensen met wie je samen moet kunnen werken.
Die begeleider aan de TU/e, Peter Baltus, die zijn kans op eeuwige roem hiermee ook gemist heeft, is gespecialiseerd in Integrated Circuits, volgens:
https://www.tue.nl/en/res(...)s=74%2C61&no_cache=1

Dan kijken we even welke figuren dat nog meer zijn in Eindhoven, en zien Eugenio Cantatore. Scholar google leert ons dat deze man een paar waanzinnig vaak geciteerde papers op zijn naam heeft, met deze in Nature als hoogtepunt:

nature.com/articles/nmat1061
Flexible active-matrix displays and shift registers based on solution-processed organic transistors
1662x geciteerd.

Wat zien we nog meer aan dat artikel? Dat er 16 (!) auteurs zijn. Ik weet niet hoe Papa Simons dit voor zich ziet, maar hij zal als omhooggevallen tandarts echt weinig indruk maken op de overige onderzoekers in het vakgebied als hij in de toekomst nog eens een speciale behandeling voor zijn vast ontzettend slimme zoon wil afdwingen. Om verder te komen in het vakgebied is meer nodig dan het gemakkelijk halen van wat tentamens en het goed afronden van een paar experimenten - wil je echt baanbrekend onderzoek doen in toegepaste wetenschap, moet je ook in teamverband kunnen werken.
  woensdag 11 december 2019 @ 20:25:58 #122
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_190386067
Uit dat AD-artikel: ,,Als een vak langer dan een week duurt, gaat hij zich vervelen. Laurent moét uitgedaagd worden omdat hij zo slim is."

Dat vind ik niet iets positiefs eigenlijk. Ik kan me niet voorstellen dat hij zich in 1 week al helemaal verdiept kan hebben in een vak en kennelijk zoekt hij dan niet zelf die extra uitdaging van een vak. Ik heb ook geen idee wat je van een 9-jarige mag verwachten op dit punt, maar hij zal toch ooit moeten accepteren dat iets ook langer dan 1 week kan duren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 11 december 2019 @ 20:29:51 #123
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_190386156
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 20:25 schreef livelink het volgende:
Uit dat AD-artikel: ,,Als een vak langer dan een week duurt, gaat hij zich vervelen. Laurent moét uitgedaagd worden omdat hij zo slim is."

Dat vind ik niet iets positiefs eigenlijk. Ik kan me niet voorstellen dat hij zich in 1 week al helemaal verdiept kan hebben in een vak en kennelijk zoekt hij dan niet zelf die extra uitdaging van een vak. Ik heb ook geen idee wat je van een 9-jarige mag verwachten op dit punt, maar hij zal toch ooit moeten accepteren dat iets ook langer dan 1 week kan duren.
Dat wordt nog wat als hij zijn promotieonderzoek moet gaan doen. Of zou dat ook in één midweek kunnen?
  woensdag 11 december 2019 @ 20:39:51 #124
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_190386373
Ik vind dit maar lastig hoor. Er zijn nou eenmaal niet echt voorbeelden van hoe hier mee om te gaan, maar ik heb het idee dat dit niet de juiste weg is. En of er voor een 9-jarig kind uberhaupt wel een juiste weg is. Dat hij cognitief klaar was voor de Universiteit is wel duidelijk. Maar hoe zit het met al die andere vaardigheden? Leren omgaan met frutraties bijvoorbeeld. Of zelf een verdieping in de stof zoeken als die je niet aangereikt wordt? Leren werken in teams met mensen die anders doen en denken dan jij?

Leren omgaan met het feit dat je uitzonderlijk begaafd bent lijkt me een ontwikkeltraject op zich, maar niet voor een 9-jarige jongen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_190386392
In Groningen was er ooit Whee Ky Ma,

https://www.volkskrant.nl(...)wil-weten~bd7686564/

(2001) en 15 jaarna daarna (2015),

https://archief.ukrant.nl/magazine/whee-ky-ma

Met name dat 2e artikel is ontluisterend. Na zijn 21e uitgekeken op snaartheorie en wisselde van vakgebied. Mijn promotor heeft hem ook begeleid, en zei ooit al es dat de verwachtingen over hem veel te groot waren. Hij excelleerde in elk geval niet in zijn onderzoek op de manier zoals hij in de media werd neergezet. Maar daar hoor je media natuurlijk daarna niet meer over.

Hoop dat de ouders van dit kind dat uk-artikel ooit es lezen.
-
  woensdag 11 december 2019 @ 20:54:01 #126
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_190386654
Ja, ik ken ook een heel erg hoogbegaafde jongen. Kon alles; had op zijn eindlijst alleen maar tienen en kon ook no goed piano spelen. Hij had zoveel talenten dat hij geen idee had wat hij met al dat talent moest doen. Koos uiteindelijk voor de piano; bleek daar dan toch net niet genoeg talent te hebben om concertpianist te worden en is uiteindelijk muziekleraar geworden. Ook prima hoor, maar al die beloften van toen heeft hij niet waar kunnen maken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_190386860
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 20:25 schreef livelink het volgende:
Uit dat AD-artikel: ,,Als een vak langer dan een week duurt, gaat hij zich vervelen. Laurent moét uitgedaagd worden omdat hij zo slim is."

Dat vind ik niet iets positiefs eigenlijk. Ik kan me niet voorstellen dat hij zich in 1 week al helemaal verdiept kan hebben in een vak en kennelijk zoekt hij dan niet zelf die extra uitdaging van een vak. Ik heb ook geen idee wat je van een 9-jarige mag verwachten op dit punt, maar hij zal toch ooit moeten accepteren dat iets ook langer dan 1 week kan duren.
Ik moest wel lachen om het feit dat in een artikel stond dat als hij een vraag had en bij een hoogleraar heel aardig vroeg om hulp, dat dat even niet kon en dat hij toen gelijk verdrietig werd en daar nite tegen kon.....
Ik moet er niet aan denken om zo'n collega te hebben :N

Maar ik herhaal wel weer wat ik eerder schreef: arm kind, je zou maar zulke ouders hebben :{w
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 11 december 2019 @ 21:05:01 #128
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_190386890
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 21:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik moest wel lachen om het feit dat in een artikel stond dat als hij een vraag had en bij een hoogleraar heel aardig vroeg om hulp, dat dat even niet kon en dat hij toen gelijk verdrietig werd en daar nite tegen kon.....
Ik moet er niet aan denken om zo'n collega te hebben :N

Maar ik herhaal wel weer wat ik eerder schreef: arm kind, je zou maar zulke ouders hebben :{w
Ja, maar dit is wel wat je van een 9-jarige kan verwachten. Ik vind het ook zielig hoor. Je kunt maar beter gewoon begaafd zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_190386898
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 21:05 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, maar dit is wel wat je van een 9-jarige kan verwachten. Ik vind het ook zielig hoor. Je kunt maar beter gewoon begaafd zijn.
liever gewoon normaal, een iq van 110 of zoiets....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190387065
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 20:40 schreef Haushofer het volgende:
In Groningen was er ooit Whee Ky Ma,

https://www.volkskrant.nl(...)wil-weten~bd7686564/

(2001) en 15 jaarna daarna (2015),

https://archief.ukrant.nl/magazine/whee-ky-ma

Met name dat 2e artikel is ontluisterend. Na zijn 21e uitgekeken op snaartheorie en wisselde van vakgebied. Mijn promotor heeft hem ook begeleid, en zei ooit al es dat de verwachtingen over hem veel te groot waren. Hij excelleerde in elk geval niet in zijn onderzoek op de manier zoals hij in de media werd neergezet. Maar daar hoor je media natuurlijk daarna niet meer over.

Hoop dat de ouders van dit kind dat uk-artikel ooit es lezen.
Vind je die tweede ontluisterend? Ik vind dat stuk eerder ontnuchterend.
Heel goed kunnen "leren" maakt je nog geen geweldig wetenschapper. Daar komen heel veel andere eigenschappen bij kijken. Daarbij ben je in je eentje nergens en is de kracht van wetenschap vandaag de dag nu ook juist de gemeenschap en het proces. In het tweede artikel lees je het verhaal van iemand die niet alleen heel snel leert, maar ook veel andere lessen heeft geleerd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 11 december 2019 @ 21:20:34 #131
8369 speknek
Another day another slay
pi_190387160
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 20:40 schreef Haushofer het volgende:
In Groningen was er ooit Whee Ky Ma,

https://www.volkskrant.nl(...)wil-weten~bd7686564/

(2001) en 15 jaarna daarna (2015),

https://archief.ukrant.nl/magazine/whee-ky-ma

Met name dat 2e artikel is ontluisterend. Na zijn 21e uitgekeken op snaartheorie en wisselde van vakgebied. Mijn promotor heeft hem ook begeleid, en zei ooit al es dat de verwachtingen over hem veel te groot waren. Hij excelleerde in elk geval niet in zijn onderzoek op de manier zoals hij in de media werd neergezet. Maar daar hoor je media natuurlijk daarna niet meer over.

Hoop dat de ouders van dit kind dat uk-artikel ooit es lezen.
Vind het eigenlijk een best mooi verhaal. Hij is er uiteindelijk goed uitgekomen. En als ik zie hoeveel wetenschappers nog steeds in zo'n faculteiten hierarchie denken, is ie ook duidelijk slimmer. Wetenschap kan heel makkelijk of heel moeilijk zijn afhankelijk van hoe leuk je je vakgebied vindt.
Want ik vraag me af hoeveel van zulke prodigies niet stiekem gewoon een eidetisch geheugen hebben en daarom heel goed reproduceertests kunnen maken, maar dan uiteindelijk als ze echt problemen op moeten lossen tegen de muur beginnen te lopen.
Ik zou zeggen, we gaan het zien bij Laurent Simons, maar om eerlijk te zijn, die gaat zijn PhD gewoon halen want hij komt in een team terecht die hem er gewoon doorheen gaat slepen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190387756
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 21:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Vind je die tweede ontluisterend? Ik vind dat stuk eerder ontnuchterend.
Heel goed kunnen "leren" maakt je nog geen geweldig wetenschapper. Daar komen heel veel andere eigenschappen bij kijken. Daarbij ben je in je eentje nergens en is de kracht van wetenschap vandaag de dag nu ook juist de gemeenschap en het proces. In het tweede artikel lees je het verhaal van iemand die niet alleen heel snel leert, maar ook veel andere lessen heeft geleerd.
Ja, ontluisterend als in: daarna hoor je de media er niet meer over. Op naar de volgende hype. Terwijl zo'n man het flink moeilijk met de situatie heeft gehad. Dat is een flink contrast dat je veel vaker bij hoogbegaafden ziet. Alsof het alleen maar een zegening is.

Maar uiteindelijk wel een happy end inderdaad. Hij is nog steeds leuk terechtgekomen en lijkt gelukkig te zijn :Y
-
pi_190391583
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 21:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik moest wel lachen om het feit dat in een artikel stond dat als hij een vraag had en bij een hoogleraar heel aardig vroeg om hulp, dat dat even niet kon en dat hij toen gelijk verdrietig werd en daar nite tegen kon.....
Ik moet er niet aan denken om zo'n collega te hebben :N

Maar ik herhaal wel weer wat ik eerder schreef: arm kind, je zou maar zulke ouders hebben :{w
Kinderen kunnen sowieso wel huilen als ze hun zin niet krijgen. Helemaal als ze zo zijn opgevoed dat ze altijd hun zin krijgen.

Als ik het goed heb begrepen zijn zowel papa als mama gestopt met werken om hun kind 24/7 te kunnen begeleiden.
pi_190392490
donsbol twitterde op dinsdag 10-12-2019 om 18:44:49 #laurent zijn Instagram volgt wel aparte accounts voor een 9-jarige. Pak die vader op. https://t.co/OCR9wq9FS8 reageer retweet
@de_boswachter
pi_190392659
quote:
10s.gif Op donderdag 12 december 2019 08:47 schreef Wereldgozer het volgende:
donsbol twitterde op dinsdag 10-12-2019 om 18:44:49 #laurent zijn Instagram volgt wel aparte accounts voor een 9-jarige. Pak die vader op. https://t.co/OCR9wq9FS8 reageer retweet
@:de_boswachter
Arme jongen...
U MAD?
  donderdag 12 december 2019 @ 09:09:44 #136
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_190392700
quote:
10s.gif Op donderdag 12 december 2019 08:47 schreef Wereldgozer het volgende:
donsbol twitterde op dinsdag 10-12-2019 om 18:44:49 #laurent zijn Instagram volgt wel aparte accounts voor een 9-jarige. Pak die vader op. https://t.co/OCR9wq9FS8 reageer retweet
@:de_boswachter
''Pak die vader op.'' _O- Ik zie het voor mij, arrestatieteam, die arrogante lul wordt vastgegrepen, gehandboeid en op de motorkap gesmeten als een zak vodden door een gespierde agent met zonnebril, Moeder staat te vloeken en te tieren, Laurent kijkt huilend toe.
pi_190392781
Het is echt te triest voor woorden dat deze ouders dit hun zoon aandoen. Hoogstwaarschijnlijk is het kind nu nog een slim, energiek en blij kind. Maar dat zal allemaal wel veranderen als het kind straks in de puberteit komt en gaat zoeken naar zijn identiteit. Welke identiteit vraagt hij zich dan af. Sociale contacten en sociale intelligentie heeft hij dan nog nooit meegemaakt.
pi_190392855
quote:
10s.gif Op donderdag 12 december 2019 08:47 schreef Wereldgozer het volgende:
donsbol twitterde op dinsdag 10-12-2019 om 18:44:49 #laurent zijn Instagram volgt wel aparte accounts voor een 9-jarige. Pak die vader op. https://t.co/OCR9wq9FS8 reageer retweet
@:de_boswachter
|:(
  donderdag 12 december 2019 @ 09:20:30 #139
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_190392861
Eigenlijk moet instagram dat account gewoon wegjorissen. een 9 jarige met een account moet vast tegen de gebruiksvoorwaarden zijn
pi_190392946
quote:
19s.gif Op donderdag 12 december 2019 09:20 schreef Gunner het volgende:
Eigenlijk moet instagram dat account gewoon wegjorissen. een 9 jarige met een account moet vast tegen de gebruiksvoorwaarden zijn
Nee. Er schijnen zelfs ook honderden hersenloze influencers op te zetten. Dat mag ook.
  donderdag 12 december 2019 @ 09:41:43 #141
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190393072
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 09:29 schreef Krekelkweker1 het volgende:

[..]

Nee. Er schijnen zelfs ook honderden hersenloze influencers op te zetten. Dat mag ook.
quote:
Je moet ten minste 13 jaar oud zijn.
https://nl-nl.facebook.com/help/instagram/581066165581870
And so is the past
pi_190442166
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 21:46 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja, ontluisterend als in: daarna hoor je de media er niet meer over. Op naar de volgende hype. Terwijl zo'n man het flink moeilijk met de situatie heeft gehad. Dat is een flink contrast dat je veel vaker bij hoogbegaafden ziet. Alsof het alleen maar een zegening is.

Maar uiteindelijk wel een happy end inderdaad. Hij is nog steeds leuk terechtgekomen en lijkt gelukkig te zijn :Y
De Volkskrant had er ook nog een artikel over waarin o.a. Ma aan het woord komt:
https://www.volkskrant.nl(...)-opgroeien~b24cdb8e/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 14 december 2019 @ 20:14:49 #143
8369 speknek
Another day another slay
pi_190442402
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 20:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

De Volkskrant had er ook nog een artikel over waarin o.a. Ma aan het woord komt:
https://www.volkskrant.nl(...)-opgroeien~b24cdb8e/
quote:
Het verhaal van Laurent laat zien hoe moeilijk het voor hoogbegaafden kan zijn om passend onderwijs te vinden.
Jaaaa het is moeilijk voor hoogbegaafden onderwijs te vinden waar ze kunnen slagen zonder hun tentamens te halen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190444347
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 20:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

De Volkskrant had er ook nog een artikel over waarin o.a. Ma aan het woord komt:
https://www.volkskrant.nl(...)-opgroeien~b24cdb8e/
Leuk artikel, thnx!

Typisch dat de vader zich denigrerend uitspreekt over de universiteit. Dat krijgen wij op school ook wel es van ouders terug wiens kinderen honderden uren aan extra aandacht hebben gekregen. Hiep hoi passend onderwijs :P
-
pi_190445044
quote:
Op zaterdag 14 december 2019 21:54 schreef Haushofer het volgende:

Leuk artikel, thnx!

Typisch dat de vader zich denigrerend uitspreekt over de universiteit. Dat krijgen wij op school ook wel es van ouders terug wiens kinderen honderden uren aan extra aandacht hebben gekregen. Hiep hoi passend onderwijs :P
Wier. }:|
pi_190445355
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 21:54 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Leuk artikel, thnx!

Typisch dat de vader zich denigrerend uitspreekt over de universiteit. Dat krijgen wij op school ook wel es van ouders terug wiens kinderen honderden uren aan extra aandacht hebben gekregen. Hiep hoi passend onderwijs :P
Veel ouders vinden hun kind natuurlijk al vreselijk uniek en recht hebbend op extra aandacht, maar dat is in dit soort gevallen nog een orde van grootte erger.
Ik vind het ook absoluut niet aan publiek onderwijs om de recordobsessie van zo'n vader te faciliteren. Prima om extra mogelijkheden te bieden voor uitzonderlijke talenten, maar het houdt ergens op. Bovendien maakt een individu vandaag de dag echt het verschil niet meer, ook al denken ouders dat hun kind persoonlijk kanker de wereld uit gaan helpen, koude fusie gaan realiseren of wat dan ook. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_190446063
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 21:54 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Leuk artikel, thnx!

Typisch dat de vader zich denigrerend uitspreekt over de universiteit. Dat krijgen wij op school ook wel es van ouders terug wiens kinderen honderden uren aan extra aandacht hebben gekregen. Hiep hoi passend onderwijs :P
Dit vond ik ook nog wel een mooie:

quote:
Er zou speciale wetgeving moeten komen voor hoogbegaafden zoals mijn zoon, zodat ze in het tempo kunnen studeren dat bij hen past. Dat is in het geval van mijn zoon erg hoog. Gaat het trager, dan worden zijn prestaties minder omdat hij zich gaat vervelen.’
Wetgeving om verveling bij hoogbegaafden tegen te gaan. Deze vader heeft het gewoon te hoog in zijn bol.

Bovendien was dat het probleem helemaal niet, er is van alles te bedenken tegen verveling, maar ze (de ouders) wilden gewoon een nieuw snelheidsrecord vestigen.
pi_190446065
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 december 2019 22:23 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Wier. }:|
:@

Normaal ben ik de spellingsnazi, dank :7
-
pi_190446304
Dit vond ik ook nog wel passende stukjes:

quote:
Als je 12 bent tussen 16-jarige klasgenoten leef je gewoon in een totaal andere wereld.’ Ma zegt twee keer te zullen nadenken voor hij zijn zoontje, nu 20 maanden, ook zoveel klassen over zou laten slaan, mocht dat in de toekomst ter sprake komen. ‘De voornaamste reden is dat je in sociaal opzicht een volkomen verstoorde puberteit tegemoet gaat.’
Nou, dat is bij deze Laurent dus nog wel erger. Als je als negenjarige tussen de studenten zit.

quote:
En hoe het verder zal gaan met de 9-jarige Laurent? ‘Die gaat eerst lekker op vakantie’, zegt zijn vader. ‘En daarna naar een andere universiteit. Het regent aanbiedingen.’
Maar goed, de mediastrategie van deze vader heeft in ieder geval wel geholpen. Ze hebben de universiteiten voor het uitkiezen.
pi_190446565
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 23:03 schreef luxerobots het volgende:
Dit vond ik ook nog wel passende stukjes:
[..]

Nou, dat is bij deze Laurent dus nog wel erger. Als je als negenjarige tussen de studenten zit.
[..]

Maar goed, de mediastrategie van deze vader heeft in ieder geval wel geholpen. Ze hebben de universiteiten voor het uitkiezen.
Mja, dat werkt twee kanten op. Universiteiten zijn ook niet vies van een beetje media-aandacht.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 14 december 2019 @ 23:15:13 #151
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190446596
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 22:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dit vond ik ook nog wel een mooie:
[..]

Wetgeving om verveling bij hoogbegaafden tegen te gaan. Deze vader heeft het gewoon te hoog in zijn bol.

Bovendien was dat het probleem helemaal niet, er is van alles te bedenken tegen verveling, maar ze (de ouders) wilden gewoon een nieuw snelheidsrecord vestigen.
Ja, hij had tegen de verveling ook gewoon andere vakken aan de TU kunnen doen. Maarja, daar breek je geen records mee he...
  zaterdag 14 december 2019 @ 23:16:03 #152
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190446619
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 23:15 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, hij had tegen de verveling ook gewoon andere vakken aan de TU kunnen doen. Maarja, daar breek je geen records mee he...
Of FIFA gaan spelen met andere jongetjes van 9.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 14 december 2019 @ 23:19:20 #153
8369 speknek
Another day another slay
pi_190446706
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 23:15 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, hij had tegen de verveling ook gewoon andere vakken aan de TU kunnen doen. Maarja, daar breek je geen records mee he...
Het is sowieso nonsens want hij heeft dus allemaal vakken niet gehaald, daarom kon hij pas volgend jaar afstuderen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190446874
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 23:19 schreef speknek het volgende:

[..]

Het is sowieso nonsens want hij heeft dus allemaal vakken niet gehaald, daarom kon hij pas volgend jaar afstuderen.
Dat lag zeker ook aan alles behalve de jongen zelf?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 14 december 2019 @ 23:41:17 #155
8369 speknek
Another day another slay
pi_190447429
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 23:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat lag zeker ook aan alles behalve de jongen zelf?
quote:
Zijn ouders beschuldigen de opleiding van pestgedrag. Laurent is door de TU Eindhoven onterecht beschuldigd van plagiaat, zegt zijn vader tegen Het Parool. "Hij zou ook gezakt zijn voor een mondeling examen, dat Laurent niet eens had afgelegd."
Hij heeft iets ingeleverd zonder bronvermelding, onterechte beschuldiging van plagiaat! Hij is niet op komen dagen voor een mondeling, hoe kan hij dan gezakt zijn? Pestgedrag van de TU! Je mag het natuurlijk niet zeggen, maar ze zijn natuurlijk stikjaloers dat ze aanbiedingen van Barcelona, pardon grote universiteiten in de VS hebben gekregen, daarom frustreren ze zijn plan om snel af te studeren en de TU in een goed daglicht te stellen!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190447561
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 23:41 schreef speknek het volgende:

[..]


[..]

Hij heeft iets ingeleverd zonder bronvermelding, onterechte beschuldiging van plagiaat! Hij is niet op komen dagen voor een mondeling, hoe kan hij dan gezakt zijn? Pestgedrag van de TU! Je mag het natuurlijk niet zeggen, maar ze zijn natuurlijk stikjaloers dat ze aanbiedingen van Barcelona, pardon grote universiteiten in de VS hebben gekregen, daarom frustreren ze zijn plan om snel af te studeren en de TU in een goed daglicht te stellen!
Wordt inderdaad totaal niet gehamerd op het feit dat knip- en plakwerk zonder verwijzing een doodzonde is op de uni. :P

Maar dit waren toch vooral claims van die vader? Had nog nergens gelezen dat Laurent ook daadwerkelijk gezakt was voor tentamens.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 14 december 2019 @ 23:57:57 #157
8369 speknek
Another day another slay
pi_190447827
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 23:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wordt inderdaad totaal niet gehamerd op het feit dat knip- en plakwerk zonder verwijzing een doodzonde is op de uni. :P

Maar dit waren toch vooral claims van die vader? Had nog nergens gelezen dat Laurent ook daadwerkelijk gezakt was voor tentamens.
Nouja waarom zouden ze anders ineens zeggen dat het niet meer haalbaar is binnen dit jaar, als hij gezakt was en van plagiaat beschuldigd?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 15 december 2019 @ 11:58:09 #158
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_190452160
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 23:57 schreef speknek het volgende:

[..]

Nouja waarom zouden ze anders ineens zeggen dat het niet meer haalbaar is binnen dit jaar, als hij gezakt was en van plagiaat beschuldigd?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zover ik het begreep was het meer dat de universiteit het niet voor elkaar kreeg om al die tentamens nog als maatwerk voor de 26e aan te kunnen bieden. En waarom zouden ze ook? Alleen maar voor een idioot record?
Dat die jongen maatwerk nodig heeft begrijp ik. Maar je kunt ook teveel pushen en dat lijken de ouders gedaan te hebben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 15 december 2019 @ 12:35:38 #159
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190452549
Zoals er nu met extreem hoogbegaafden omgegaan wordt, zo werd er 75 jaar geleden ook omgegaan met een minderheid in Nederland. Dit moet stoppen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190452655
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 20:40 schreef Haushofer het volgende:
In Groningen was er ooit Whee Ky Ma,

https://www.volkskrant.nl(...)wil-weten~bd7686564/

(2001) en 15 jaarna daarna (2015),

https://archief.ukrant.nl/magazine/whee-ky-ma

Met name dat 2e artikel is ontluisterend. Na zijn 21e uitgekeken op snaartheorie en wisselde van vakgebied. Mijn promotor heeft hem ook begeleid, en zei ooit al es dat de verwachtingen over hem veel te groot waren. Hij excelleerde in elk geval niet in zijn onderzoek op de manier zoals hij in de media werd neergezet. Maar daar hoor je media natuurlijk daarna niet meer over.

Hoop dat de ouders van dit kind dat uk-artikel ooit es lezen.
Op zich toch nog heel goed terechtgekomen. Als uitzonderlijke prestaties boeken binnen de wetenschap staat en valt met een (uitzonderlijk) hoog IQ zou de wereld wel heel veel nieuwe Einsteins erbij tellen en het uiteindelijk niet meer zo bijzonder zijn.
  zondag 15 december 2019 @ 13:01:49 #161
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190452922
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 23:46 schreef Monolith het volgende:
Had nog nergens gelezen dat Laurent ook daadwerkelijk gezakt was voor tentamens.
Als je zomaar niet komt opdagen voor een tentamen waarvoor je je hebt opgegeven, zak je ook, dacht ik.
pi_190453169
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 11:58 schreef livelink het volgende:

[..]

Zover ik het begreep was het meer dat de universiteit het niet voor elkaar kreeg om al die tentamens nog als maatwerk voor de 26e aan te kunnen bieden. En waarom zouden ze ook? Alleen maar voor een idioot record?
Dat die jongen maatwerk nodig heeft begrijp ik. Maar je kunt ook teveel pushen en dat lijken de ouders gedaan te hebben.
Het lijkt inderdaad puur een recordobsessie van die vader en die hoeft een universiteit absoluut niet te faciliteren in mijn ogen. Het is prima dat een universiteit moeite doet om excellerende studenten te helpen om hun studie sneller te doorlopen natuurlijk, maar daar zitten ook grenzen aan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_190453306
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 12:35 schreef VoMy het volgende:
Zoals er nu met extreem hoogbegaafden omgegaan wordt, zo werd er 75 jaar geleden ook omgegaan met een minderheid in Nederland. Dit moet stoppen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ben je gaan doen VoMy? Nertsen gaan fokken? Of varkens gaan houden?
  zondag 15 december 2019 @ 13:23:41 #164
8369 speknek
Another day another slay
pi_190453311
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 11:58 schreef livelink het volgende:

[..]

Zover ik het begreep was het meer dat de universiteit het niet voor elkaar kreeg om al die tentamens nog als maatwerk voor de 26e aan te kunnen bieden. En waarom zouden ze ook? Alleen maar voor een idioot record?
Dat die jongen maatwerk nodig heeft begrijp ik. Maar je kunt ook teveel pushen en dat lijken de ouders gedaan te hebben.
Maar waarom was het eerst mogelijk en daarna niet? Misschien kregen ze het niet voor elkaar de hertentamens aan te bieden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190462528
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 13:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar waarom was het eerst mogelijk en daarna niet? Misschien kregen ze het niet voor elkaar de hertentamens aan te bieden.
Hij had meerdere tentamens niet gehaald. Als je die allemaal nog moet herkansen, terwijl je daarnaast mogelijk ook nog de tentamens moet maken die al stonden, wordt het al snel lastig.
  woensdag 5 februari 2020 @ 12:56:38 #166
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191360148
Nieuwe ontwikkeling: Laurent gaat nu niet naar de USA, maar naar Israël om te studeren.

https://www.telegraaf.nl/(...)l-in-israel-studeren

EmmanuelNahshon twitterde op woensdag 05-02-2020 om 09:51:30 The young Belgian prodigy Laurent Simons is 9 years old . He is finishing his graduate degree and wants to continue his studies in Israel ! This boy is uniquely gifted in science and it would be wonderful to have him as a student in one of our prestigious universities 🇮🇱 https://t.co/JghJZwnpjt reageer retweet
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:39:08 #167
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_191360642
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 12:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Nieuwe ontwikkeling: Laurent gaat nu niet naar de USA, maar naar Israël om te studeren.

https://www.telegraaf.nl/(...)l-in-israel-studeren

EmmanuelNahshon twitterde op woensdag 05-02-2020 om 09:51:30 The young Belgian prodigy Laurent Simons is 9 years old . He is finishing his graduate degree and wants to continue his studies in Israel ! This boy is uniquely gifted in science and it would be wonderful to have him as a student in one of our prestigious universities 🇮🇱 https://t.co/JghJZwnpjt reageer retweet
quote:
He is finishing his graduate degree and wants to continue his studies in Israel !
Hoe dan? Hij's toch van de TU/e af?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_191360813
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:39 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

[..]

Hoe dan? Hij's toch van de TU/e af?
Op zijn huidige universiteit in Israël?
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:53:47 #169
8369 speknek
Another day another slay
pi_191360835
Lol de eredivisie. Alle Israelische universiteiten staan lager dan de TU/e, maar ze zullen er vast meer geld en publiciteit kunnen verdienen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 5 februari 2020 @ 21:04:29 #170
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_191366869
Dat is toch wel een stapje terug vergeleken met de prestigieuze Amerikaanse universiteiten. Ik heb het gevoel dat dit anders is uitgepakt dan vooraf bedacht.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_191366914
https://www.instagram.com/p/B8LxvcZJudV/

Ai, veel volgers vinden dit niet zo leuk. Nou dan zullen die berichten straks ook wel weer weg zijn.
pi_191366958
Tjah, met zo een brein, van je 15e tot je 25e beetje big 4 knallen en partner worden 3ton per jaar verdienen lache joh.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 5 februari 2020 @ 21:12:28 #173
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191367002
quote:
11s.gif Op woensdag 5 februari 2020 21:10 schreef ludovico het volgende:
Tjah, met zo een brein, van je 15e tot je 25e beetje big 4 knallen en partner worden 3ton per jaar verdienen lache joh.
Daar zijn heel andere vaardigheden voor nodig dan feitjes stampen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191367019
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 21:12 schreef Perrin het volgende:

[..]

Daar zijn heel andere vaardigheden voor nodig dan feitjes stampen.
Technische studie vraagt wat meer denkkracht dan gemiddelde alpha studie. Denk dat het daarop wel goed zit, tenzij die jongen autistisch is en niks van de wereld begrijpt natuurlijk.

En 10 jaar werkervaring telt wel een beetje vaak :)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191367096
Rare kwezel met dank aan zijn idiote ouders
U MAD?
  maandag 5 juli 2021 @ 20:07:55 #176
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_200220106
https://www.telegraaf.nl/(...)aude-gemiddeld-een-9

En hij is binnen z'n bachelor fysica
  maandag 5 juli 2021 @ 20:37:48 #177
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_200220615
quote:
2s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:07 schreef Gunner het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)aude-gemiddeld-een-9

En hij is binnen z'n bachelor fysica
Aan de universiteit van Antwerpen. Een hoop gezeur om niets dus 1,5 jaar geleden. Maar prima gedaan en hopelijk kan hij zijn dromen waarmaken!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_200220761


Pappa Simons lijkt me echt wel zo'n type dat mamma Simons een paar rake klappen verkoopt wanneer ze niet mee zou gaan in het "project Laurent"...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200222129
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
[ afbeelding ]

Pappa Simons lijkt me echt wel zo'n type dat mamma Simons een paar rake klappen verkoopt wanneer ze niet mee zou gaan in het "project Laurent"...
Ik ben benieuwd hoe dit prinsje straks met tegenslag in het leven omgaat.

quote:
Nu hij zijn bachelor behaald heeft, wil hij verder met de master Fysica aan de Vlaamse universiteit. "Ik heb al een paar vakken afgerond", vertelt Simons, die zijn doel helder voor ogen heeft. "Ik wil uiteindelijk zoveel mogelijk delen van het lichaam kunnen vervangen door nagemaakte organen."

Hoelang hij over zijn master gaat doen, weet hij niet. "Maar daar doe ik het ook niet voor. Ik doe het om mijn doel te bereiken", zegt hij.

https://www.nu.nl/buitenl(...)ddeld-een-negen.html
Hij heeft zijn doel, kunstmatige organen maken, ook gigantisch hoog gesteld. Echter is organen maken niet iets dat je in je eentje doet. Dat doe je in een team, met andere slimme en eigenwijze mensen, en dan is het handig als je ook naar anderen kan luisteren en met anderen samen kan werken. En dat lijkt me nogal lastig als je zoveel jonger dan je collega's bent.
  maandag 5 juli 2021 @ 22:05:52 #180
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200222184
Wat een negatieve jaloerse reacties hier :{w Nou hebben we eindelijk zelf een echte kansenparel en dan wordt dat joch nog afgezeken. Bah!
pi_200222391
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 22:05 schreef Tengano het volgende:
Wat een negatieve jaloerse reacties hier :{w Nou hebben we eindelijk zelf een echte kansenparel en dan wordt dat joch nog afgezeken. Bah!
Het is helemaal prima dat hij goed op school is. Het is meer dat zijn vader het belangrijker vindt dat er snelheidsrecords verbroken worden dan dat het jongetje een normale jeugd heeft.
pi_200222550
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:37 schreef livelink het volgende:

[..]

Aan de universiteit van Antwerpen. Een hoop gezeur om niets dus 1,5 jaar geleden. Maar prima gedaan en hopelijk kan hij zijn dromen waarmaken!
Het gezeur ging over dat hij zijn bachelor voor zijn 10e moest halen van pappie en mammie en daar werkte de TUE niet aan mee. Zal wel een wereldrecord zijn ofzo. Kan me nog vaag een interview met de onsympathieke vader herinneren rond die tijd.

Verder hoop ik dat deze jongen aansluiting kan vinden bij anderen, lijkt me verdomd moeilijk als je zo'n apart stel hersens hebt.
  maandag 5 juli 2021 @ 22:31:23 #183
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200222574
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 22:29 schreef Polenbatser het volgende:

Verder hoop ik dat deze jongen aansluiting kan vinden bij anderen, lijkt me verdomd moeilijk als je zo'n apart stel hersens hebt.
En al een aantal jaar bent afgescheiden van je leeftijdsgenoten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 5 juli 2021 @ 22:32:45 #184
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_200222589
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 22:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe dit prinsje straks met tegenslag in het leven omgaat.
[..]

Hij heeft zijn doel, kunstmatige organen maken, ook gigantisch hoog gesteld. Echter is organen maken niet iets dat je in je eentje doet. Dat doe je in een team, met andere slimme en eigenwijze mensen, en dan is het handig als je ook naar anderen kan luisteren en met anderen samen kan werken. En dat lijkt me nogal lastig als je zoveel jonger dan je collega's bent.
Als je er qua intelligentie zo ver boven uitsteekt willen mensen echt wel met je samen werken. Tenzij je echt een botte lul bent. Dus dat komt allemaal wel goed.
pi_200222635
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 22:32 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Als je er qua intelligentie zo ver boven uitsteekt willen mensen echt wel met je samen werken. Tenzij je echt een botte lul bent. Dus dat komt allemaal wel goed.
Daarbij is het goed mogelijk dat hij tussen andere slimmeriken, met een hogere leeftijd, helemaal niet zo briljant meer is. Hij is er gewoon vroeg bij qua cognitieve ontwikkeling. Echter betekent dat niet dat hij zijn voorsprong altijd zal behouden. De meeste mensen die als slimmerds de geschiedenisboeken ingegaan zijn, liepen ook niet zo gigantisch ver voor. Die hebben op een latere leeftijd een inhaalslag gemaakt.
pi_200222668
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 22:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En al een aantal jaar bent afgescheiden van je leeftijdsgenoten.
Ja, maar wat hebben leeftijdsgenoten hem te bieden? Misschien lekker buiten ravotten, maar zou hij daar zelf behoefte aan hebben? Vraag me af of dit niet een heel gefrustreerd persoon gaat worden, want ik denk dat weinig mensen zijn tempo kunnen bijbenen, of zijn ideeën kunnen volgen. Kunstmatige organen maken klinkt tof, maar daar gaan ook heel veel ethische vraagstukken bij komen kijken en vraag me af of hij daar wat mee kan, of dat het zo iemand wordt die de meest vreemde dingen wil doen om te kijken of het werkt. Ik hoop dat hij sociaal gezien ook intelligent is. Helaas lijken zijn ouders hem vooral veren in de reet te steken en te leren dat het allemaal aan een ander ligt als iets niet lukt.
  maandag 5 juli 2021 @ 22:42:14 #187
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200222756
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 22:37 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Ja, maar wat hebben leeftijdsgenoten hem te bieden? Misschien lekker buiten ravotten, maar zou hij daar zelf behoefte aan hebben? Vraag me af of dit niet een heel gefrustreerd persoon gaat worden, want ik denk dat weinig mensen zijn tempo kunnen bijbenen, of zijn ideeën kunnen volgen. Kunstmatige organen maken klinkt tof, maar daar gaan ook heel veel ethische vraagstukken bij komen kijken en vraag me af of hij daar wat mee kan, of dat het zo iemand wordt die de meest vreemde dingen wil doen om te kijken of het werkt. Ik hoop dat hij sociaal gezien ook intelligent is. Helaas lijken zijn ouders hem vooral veren in de reet te steken en te leren dat het allemaal aan een ander ligt als iets niet lukt.
Qua intelligentie is de jongen de 11-jarige leeftijd natuurlijk ruimschoots gepasseerd, maar sociaal waarschijnlijk niet. Ik kan me niet voorstellen dat hij erg gelukkig wordt als hij de rest van zijn leven in de wetenschap doorbrengt zonder daarbij ook nog wat van het leven mee te pikken.

Maar misschien ook wel, en dan is het prima. Denk alleen dat hij nu niet weet wat hij mist.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200223120
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 22:32 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Als je er qua intelligentie zo ver boven uitsteekt willen mensen echt wel met je samen werken. Tenzij je echt een botte lul bent. Dus dat komt allemaal wel goed.
Dan is het te hopen dat 'ie niet op z'n pa lijkt, want die komt op zijn zachtst gezegd niet bepaald als een sympathiek persoon over...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200224441
Op mijn 9e zat ik vooral te kutten op mijn NES en was het hoogtepunt het uitspelen van Super Mario 3 en vervolgens voorkomen dat ik van opwinding in m'n broek scheet. _O- Ach ja, verschil moet er wezen :')

Ik ben wel bang dat hij binnenkort hard gaat crashen als ie dichter bij de puberteit komt. Wij hadden ook zo'n ventje op school die een hoop jaren basisschool en middelbare school had overgeslagen, en die hield er opeens mee op. Deed helemaal niks meer, zware onvoldoendes, uiteindelijk weg van school, alsof alle energie opeens op was.
pi_200224491
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 22:32 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Als je er qua intelligentie zo ver boven uitsteekt willen mensen echt wel met je samen werken. Tenzij je echt een botte lul bent. Dus dat komt allemaal wel goed.
Dat is afhankelijk van je sociale ontwikkeling. Het is wei handig als je mensen begrijpt die op een lager niveau zitten en daar ook mee kunt omgaan.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 08:33:06 #191
8369 speknek
Another day another slay
pi_200225025
Israël was het ook niet dus. Ben je elf heb je al twee studies gesjeesd. Gelukkig is papa's recordhonger mislukt en kan hij nu zeggen dat hij niet weet hoe lang hij over zijn master gaat doen, even pas op de plaats en puberteit doormaken, en gewoon vertrouwd in België. Wel bij een algemene universiteit, hoeven ze je tenminste geen projectwerk te dwingen. Voor kunstmatige organen moet hij eigenlijk wel weer terug naar Eindhoven, maar ik denk niet dat er schepen zijn verbrand.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 02:39 schreef Fleischmeister het volgende:
Ik ben wel bang dat hij binnenkort hard gaat crashen als ie dichter bij de puberteit komt. Wij hadden ook zo'n ventje op school die een hoop jaren basisschool en middelbare school had overgeslagen, en die hield er opeens mee op. Deed helemaal niks meer, zware onvoldoendes, uiteindelijk weg van school, alsof alle energie opeens op was.
Hehe wel beetje herkenbaar dit. Ging op mijn tiende naar de middelbare school, allemaal prima totdat ik met dertien in de derde vol in de puberteit kwam en ineens letterlijk voor alles behalve Engels en Gym een onvoldoende haalde en bleef zitten. Alles draait om cool zijn en precies dat ene waar je goed in bent, leren, is het minst cool. Hallo existentiële crisis.

[ Bericht 2% gewijzigd door speknek op 06-07-2021 08:56:45 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_200225201
Ik snap dat mensen het zonde vinden, dat zo'n puber misschien zijn potentieel niet benut als hij afgeleid raakt van school en studie maar tegen die mensen wil ik graag zeggen HOEVEEL HEB JIJ EIGENLIJK GENEUKT IN DE JAREN 90???
-nee-
  dinsdag 6 juli 2021 @ 09:18:59 #193
8369 speknek
Another day another slay
pi_200225441
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 08:52 schreef Marsenal het volgende:
Ik snap dat mensen het zonde vinden, dat zo'n puber misschien zijn potentieel niet benut als hij afgeleid raakt van school en studie maar tegen die mensen wil ik graag zeggen HOEVEEL HEB JIJ EIGENLIJK GENEUKT IN DE JAREN 90???
Ook met een normale jeugd helemaal niks. :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 09:21:49 #194
208890 June.
Seriously?
pi_200225476
Ik hoop maar dat ze net zoveel tijd in zijn sociale cq emotionele ontwikkeling stoppen, want dat kan een uitdaging zijn. Ik vrees alleen van niet.
Shine bright like a diamond.
pi_200225653
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 09:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Ook met een normale jeugd helemaal niks. :').
Ach ja, je krijgt toch alleen maar een vieze pik van
-nee-
pi_200226424
Verkeerde topic.
pi_200226747
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 08:33 schreef speknek het volgende:
Israël was het ook niet dus. Ben je elf heb je al twee studies gesjeesd. Gelukkig is papa's recordhonger mislukt en kan hij nu zeggen dat hij niet weet hoe lang hij over zijn master gaat doen, even pas op de plaats en puberteit doormaken, en gewoon vertrouwd in België. Wel bij een algemene universiteit, hoeven ze je tenminste geen projectwerk te dwingen. Voor kunstmatige organen moet hij eigenlijk wel weer terug naar Eindhoven, maar ik denk niet dat er schepen zijn verbrand.
[..]

Hehe wel beetje herkenbaar dit. Ging op mijn tiende naar de middelbare school, allemaal prima totdat ik met dertien in de derde vol in de puberteit kwam en ineens letterlijk voor alles behalve Engels en Gym een onvoldoende haalde en bleef zitten. Alles draait om cool zijn en precies dat ene waar je goed in bent, leren, is het minst cool. Hallo existentiële crisis.
Het probleem van de publieke opinie is dat een studie in recordtempo wordt gezien als een doel en niet als een middel. Tot deze jongen echt iets gaat bereiken in het leven, is het alleen maar fijn voor hem en z’n ouders. Dit met respect voor zijn recordprestatie.
  maandag 11 juli 2022 @ 09:00:07 #198
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205305243
quote:
Ah, die verschrikkelijke vader weer :')
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 11 juli 2022 @ 09:27:35 #200
269689 crew  Viv
pi_205305427
quote:
Ah ik vroeg me dit weekend toevallig nog af hoe het met hem zou gaan! :o
  maandag 11 juli 2022 @ 09:33:45 #201
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205305478
Dat wordt nog wat. Na 1 master en misschien nog 1 master raken de hoogtepunten straks op en kan die vader de krant niet meer bellen om nieuws over zijn kind te verkopen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 11 juli 2022 @ 09:37:40 #202
269689 crew  Viv
pi_205305513
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2022 09:33 schreef SEMTEX het volgende:
Dat wordt nog wat. Na 1 master en misschien nog 1 master raken de hoogtepunten straks op en kan die vader de krant niet meer bellen om nieuws over zijn kind te verkopen.
Ja, hij wil nog geneeskunde studeren (dát wordt nog wat, een puber als coassistent :') ) en promoveren, maar daarna? :?
  maandag 11 juli 2022 @ 09:47:46 #203
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205305584
Kan deze jongen niet even ons stikstofprobleem komen oplossen
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 11 juli 2022 @ 09:49:04 #204
269689 crew  Viv
pi_205305599
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 09:47 schreef Scorpie het volgende:
Kan deze jongen niet even ons stikstofprobleem komen oplossen
Hij wil kunstorganen maken en ons daarmee het eeuwige leven schenken, daar zal Moeder Aarde niet blij mee zijn. ;)
  maandag 11 juli 2022 @ 09:53:38 #205
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205305638
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 09:49 schreef Viv het volgende:

[..]
Hij wil kunstorganen maken en ons daarmee het eeuwige leven schenken, daar zal Moeder Aarde niet blij mee zijn. ;)
Mooi man, hebben we straks het eeuwige leven, maar een onbewoonbare aarde :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 11 juli 2022 @ 09:54:35 #206
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205305648
Leuk dat je zo snel leert, maar in hoeverre je aansluiting vindt bij leeftijdgenoten is weer een ander verhaal.
pi_205305678
Die vader is weliswaar een verschrikking, maar de media mag imo hier ook wel een bepaalde terughoudendheid in betrachten. Die spotlights en dat smijten met termen als "wonderkind"; dat joch krijgt dat hoogstwaarschijnlijk allemaal mee, en voer je dan de druk op wat in essentie gewoon een kind is niet nog verder op?
pi_205305739
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 09:02 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]
Ah, die verschrikkelijke vader weer :')
Dit inderdaad.
U MAD?
pi_205305808
Dit joch is er krankzinnig vroeg bij qua cognitieve vaardigheden. Maar zoals al eerder in dit topic gezegd: dat zegt weinig over de toekomst. Sterker: het is vrij aannemelijk dat hij nu gewoon al zijn max qua intelligentie heeft gerealiseerd. En dat mensen die dus veel later op gang komen, hem na verloop van tijd gaan inhalen qua kennis, cognitieve vaardigheden.

Verder is het hebben van zo'n vader niet bijster constructief voor je EQ. Maar goed: al het beste gewenst natuurlijk. Hopelijk wordt hij de nieuwe Einstein.
pi_205305887
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 09:54 schreef Eightyone het volgende:
Leuk dat je zo snel leert, maar in hoeverre je aansluiting vindt bij leeftijdgenoten is weer een ander verhaal.
Ik denk dat dat sowieso een probleem geworden zou zijn, ongeacht of hij was gaan studeren of niet. Als je zo ver voorloopt en zo veel slimmer bent dan je leeftijdsgenoten/het gemiddelde wordt je denk ik altijd door je leeftijdsgenoten als anders gezien en behandeld, zeker door pubers die op elkaar willen lijken.

Wat ik hoop is dat hij goed leert omgaan met het feit dat hij anders is, een omgeving vind die daarbij past en een mooi mens wordt die nuttig dingen doet voor de samenleving. Genoeg hoogbegaafden die dat niet lukt en ondanks alle capaciteiten eindigen als een nutteloze, gefrustreerde incel op het internet en dat zou echt jammer zijn met zijn capaciteiten.
pi_205305914
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 10:28 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ik denk dat dat sowieso een probleem geworden zou zijn, ongeacht of hij was gaan studeren of niet. Als je zo ver voorloopt en zo veel slimmer bent dan je leeftijdsgenoten/het gemiddelde wordt je denk ik altijd door je leeftijdsgenoten als anders gezien en behandeld, zeker door pubers die op elkaar willen lijken.

Wat ik hoop is dat hij goed leert omgaan met het feit dat hij anders is, een omgeving vind die daarbij past en een mooi mens wordt die nuttig dingen doet voor de samenleving. Genoeg hoogbegaafden die dat niet lukt en ondanks alle capaciteiten eindigen als een nutteloze, gefrustreerde incel op het internet en dat zou echt jammer zijn met zijn capaciteiten.
Vaak wel. Maar er bestaan wel zeer intelligente mensen, die ook een goed sociaal vermogen hebben (aanpassingsvermogen). Ik geef toe: ze zijn zeldzaam. Maar ze bestaan.
  maandag 11 juli 2022 @ 10:32:42 #212
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205305918
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2022 09:33 schreef SEMTEX het volgende:
Dat wordt nog wat. Na 1 master en misschien nog 1 master raken de hoogtepunten straks op en kan die vader de krant niet meer bellen om nieuws over zijn kind te verkopen.
Ik ben bang dat we deze jongen ooit nog om een andere reden in de krant zien.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205305948
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 10:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik ben bang dat we deze jongen ooit nog om een andere reden in de krant zien.
Ja. Ik kreeg ook beetje 'schoolschutters' vibe.
  maandag 11 juli 2022 @ 10:38:01 #214
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205305954
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 10:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Vaak wel. Maar er bestaan wel zeer intelligente mensen, die ook een goed sociaal vermogen hebben (aanpassingsvermogen). Ik geef toe: ze zijn zeldzaam. Maar ze bestaan.
Bedoel je alleen de extremen, of ook 'gewone' gymnasiumleerlingen? Tussen die laatsten lijken er toch aardig wat te zitten die sociaal goed mee komen. Die er eigentijds uit zien, gewoon uit gaan, enzovoort.
  maandag 11 juli 2022 @ 10:43:58 #215
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205305993
Hopelijk vind die jongen alles wat hij doet nog steeds leuk en doet hij wat goeds met zijn talenten. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205306013
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 10:38 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Bedoel je alleen de extremen, of ook 'gewone' gymnasiumleerlingen? Tussen die laatsten lijken er toch aardig wat te zitten die sociaal goed mee komen. Die er eigentijds uit zien, gewoon uit gaan, enzovoort.
Het hangt er vanaf wat je als 'goed meekomen' ziet. Ik vind dat iemand met een sociaal aanpassingsvermogen, ook moet kunnen omgaan met mensen die minder intelligent zijn dan hij. Als je tijdens het voordrinken het alsnog wil hebben over wiskundige bewijzen, dan begrijp je sociale contexten niet echt zegmaar.
  maandag 11 juli 2022 @ 10:53:22 #217
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205306079
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 09:49 schreef Viv het volgende:

[..]
Hij wil kunstorganen maken en ons daarmee het eeuwige leven schenken, daar zal Moeder Aarde niet blij mee zijn. ;)
Hmm maar kunstorganen zijn denk ik wel handig voor ruimtereizen. Wat uiteindelijk de aarde juist kan verlichten (zware industrie naar de maan verplaatsen bv)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205306481
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 10:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Vaak wel. Maar er bestaan wel zeer intelligente mensen, die ook een goed sociaal vermogen hebben (aanpassingsvermogen). Ik geef toe: ze zijn zeldzaam. Maar ze bestaan.
Oh de meesten komen er uiteindelijk wel hoor, alleen niet tijdens hun tienerjaren. Als ze eenmaal in een sociale cirkel zitten met anderen met eenzelfde niveau en interesse gaat het vaak beter.

Daarnaast zijn sociale vaardigheden voor een behoorlijk deel ook gewoon te oefenen en te leren.
  maandag 11 juli 2022 @ 12:32:54 #219
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205306920
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 10:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik ben bang dat we deze jongen ooit nog om een andere reden in de krant zien.
Misschien op het moment dat de hormonen gaan razen (soon, want hij is 12) en hij ineens merkt dat hij niet aansluit bij de andere sekse van dezelfde leeftijd.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 11 juli 2022 @ 12:37:39 #220
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205306952
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 10:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Vaak wel. Maar er bestaan wel zeer intelligente mensen, die ook een goed sociaal vermogen hebben (aanpassingsvermogen). Ik geef toe: ze zijn zeldzaam. Maar ze bestaan.
Wat een totale onzin. Hoe hoger de intelligentie, hoe hoger ook het EQ.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205309060
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 12:37 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat een totale onzin. Hoe hoger de intelligentie, hoe hoger ook het EQ.
_O- _O-

Nee
  maandag 11 juli 2022 @ 19:32:32 #222
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205310235
Lol:
twitter
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 11 juli 2022 @ 19:46:01 #223
269689 crew  Viv
pi_205310411
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2022 19:32 schreef SEMTEX het volgende:
Lol:[ twitter ]
Haha en die reactie:
quote:
en straks gaat hij die vader van hem onsterfelijk maken
O+
pi_205310728
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 12:37 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat een totale onzin. Hoe hoger de intelligentie, hoe hoger ook het EQ.
_O- _O- _O- :')
  Miss 200.000.000! zondag 17 juli 2022 @ 09:03:41 #225
367000 roos94
pi_205365719
Ik vind dit wel erg interessant. Ook leuk om zijn insta te volgen. Hopelijk wordt hij niet teveel gedrild door die enge vader. Ik vraag mij wel af hoe hij dit allemaal doet. Je kan slim zijn en snel kunnen leren maar alsnog moet je zo'n master toch een beetje kunnen begrijpen. Hij is nog zo jong, dat is wel heel bijzonder.
pi_205365738
De Telegraaf: Dit is wonderkind Laurent (12) met een IQ van 145: 'Andere studenten interesseren hem niet.'

Tja, interesse in andere mensen lijkt me toch een erg belangrijke eigenschap voor vrijwel elke carrière.
  zondag 17 juli 2022 @ 09:14:39 #227
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205365746
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 09:11 schreef luxerobots het volgende:
De Telegraaf: Dit is wonderkind Laurent (12) met een IQ van 145: 'Andere studenten interesseren hem niet.'

Tja, interesse in andere mensen lijkt me toch een erg belangrijke eigenschap voor vrijwel elke carrière.
Geneeskunde willen studeren zonder enige interesse in mensen _O- .

Verder is een iq van 145 bepaald niet extreem hoog, wat dat betreft is het wel bijzonder dat hij de jongste BSc is.
We have always been at war with Eastasia.
  Miss 200.000.000! zondag 17 juli 2022 @ 09:15:43 #228
367000 roos94
pi_205365748
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 09:11 schreef luxerobots het volgende:
De Telegraaf: Dit is wonderkind Laurent (12) met een IQ van 145: 'Andere studenten interesseren hem niet.'

Tja, interesse in andere mensen lijkt me toch een erg belangrijke eigenschap voor vrijwel elke carrière.
Kut premium zooi
pi_205365795
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 09:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Geneeskunde willen studeren zonder enige interesse in mensen _O- .

Verder is een iq van 145 bepaald niet extreem hoog, wat dat betreft is het wel bijzonder dat hij de jongste BSc is.
Met een IQ van 145 hoog je bij de top %. Dus dat is uiteraard wel extreem hoog.
pi_205365808
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 09:11 schreef luxerobots het volgende:
De Telegraaf: Dit is wonderkind Laurent (12) met een IQ van 145: 'Andere studenten interesseren hem niet.'

Tja, interesse in andere mensen lijkt me toch een erg belangrijke eigenschap voor vrijwel elke carrière.
Ik krijg een unheimisch gevoel bij dit kind. Hoop echt dat het allemaal goed komt...
  zondag 17 juli 2022 @ 09:34:24 #231
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205365812
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 09:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Met een IQ van 145 hoog je bij de top %. Dus dat is uiteraard wel extreem hoog.
Zeer hoog, maar bepaald niet uitzonderlijk. Overigens las ik dat het de max score was op die IQ-test en dat zijn daadwerkelijke iq een stuk hoger ligt.
We have always been at war with Eastasia.
  Miss 200.000.000! zondag 17 juli 2022 @ 09:34:44 #232
367000 roos94
pi_205365814
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 09:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Met een IQ van 145 hoog je bij de top %. Dus dat is uiteraard wel extreem hoog.
En je moet ook wat met dat iq kunnen natuurlijk. Sommige mensen hebben een hoog iq maar vinden alles saai of hebben geen motivatie en die ronden geen master af.
pi_205365816
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 09:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zeer hoog, maar bepaald niet uitzonderlijk. Overigens las ik dat het de max score was op die IQ-test en dat zijn iq in werkelijkheid een stuk hoger ligt.
Het zal vast zijn omdat mijn IQ rond 115 was jaren geleden, maar ik begrijp je niet. Max scoren op die IQ test- maar niet uitzonderlijk hoog? wat is dan je definitie van 'uitzonderlijk'?
pi_205365821
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 09:34 schreef roos94 het volgende:

[..]
En je moet ook wat met dat iq kunnen natuurlijk. Sommige mensen hebben een hoog iq maar vinden alles saai of hebben geen motivatie en die ronden geen master af.
Klopt. Of worden een Josef Mengele.
  Miss 200.000.000! zondag 17 juli 2022 @ 09:37:00 #235
367000 roos94
pi_205365823
Hij zal geneeskunde ook wel binnen 2 jaar ofzo afronden, ben benieuwd hoeveel patiënten vertrouwen hebben in een afgestudeerde dokter die nog minderjarig is :P
  zondag 17 juli 2022 @ 09:38:59 #236
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205365830
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 09:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het zal vast zijn omdat mijn IQ rond 115 was jaren geleden, maar ik begrijp je niet. Max scoren op die IQ test- maar niet uitzonderlijk hoog? wat is dan je definitie van 'uitzonderlijk'?
145 is niet uitzonderlijk hoog, maar zijn iq ligt dus hoger. Hij scoorde maximaal op die test waarvan is vastgesteld dat om de max score te behalen je minstens een iq van 145 moet hebben (een bepaald percentage van de bevolking behaalt die max score).
We have always been at war with Eastasia.
pi_205365837
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 09:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
145 is niet uitzonderlijk hoog, maar zijn iq ligt dus hoger. Hij scoorde maximaal op die test waarvan is vastgesteld dat om de max score te behalen je minstens een iq van 145 moet hebben (een bepaald percentage van de bevolking behaalt die max score).
Haha ja. Dat begrijp ik wel. Maar hoezo is 145 niet uitzonderlijk hoog? je hoort dan bij de top ... % van de hoogste scores.
pi_205365862
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2022 09:37 schreef roos94 het volgende:
Hij zal geneeskunde ook wel binnen 2 jaar ofzo afronden, ben benieuwd hoeveel patiënten vertrouwen hebben in een afgestudeerde dokter die nog minderjarig is :P
Fijn, iemand aan je bed die te kennen heeft gegeven helemaal geen interesse in mensen te hebben.

Overigens komen die steken van hem (of waarschijnlijker: zijn vader) richting andere studenten, waarvan je mag aannemen dat die toch ook niet tot het achterlijkste deel der natie behoren, ook bijzonder onsympathiek over. In dat Telegraafartikel ook weer, "andere studenten kunnen zijn tempo toch niet volgen". Laat dat soort opmerkingen lekker achterwege.
  zondag 17 juli 2022 @ 09:47:01 #239
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205365866
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 09:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Haha ja. Dat begrijp ik wel. Maar hoezo is 145 niet uitzonderlijk hoog? je hoort dan bij de top ... % van de hoogste scores.
Uiteraard ben je dan zeer intelligent, maar wanneer je op een Wechsler iq-test 145 scoort behoor je tot het 99,86e percentiel en is 1 op de 750 minstens even intelligent als jij. Voorts lopen er dan nog genoeg rond die nog een stuk slimmer zijn. Om dan academische prestaties neer te zetten die echt uniek zijn in Nederland/de Wereld zou met een iq van 145 dus enorm knap zijn (al spelen er meer factoren mee).
We have always been at war with Eastasia.
pi_205365882
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 09:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Uiteraard ben je dan zeer intelligent, maar wanneer je op een Wechsler iq-test 145 scoort behoor je tot het 99,86e percentiel en is 1 op de 750 minstens even intelligent als jij. Voorts lopen er dan nog genoeg rond die nog een stuk slimmer zijn. Om dan academische prestaties neer te zetten die echt uniek zijn in Nederland/de Wereld zou met een iq van 145 dus enorm knap zijn (al spelen er meer factoren mee).
Aaah. Op die manier. Ja, nee nu begrijp ik het beter.

Maar is een IQ-test überhaupt nog een betrouwbaar genoeg graadmeter om iemand zijn intelligentie te meten? Je hoort immers ook beest vaak dat bijvoorbeeld groot wiskundige, jarenlang slecht in wiskunde zijn geweest. Alsof de neuronen in het brein die verantwoordelijk zijn om daar goed in te zijn, ineens aangingen.
pi_205365883
Van die genieën gaan meestal viool spelen. Het duurt trouwens nog wel een tijdje voor ie specialist is, hè? Mocht ie dat willen. Dan is ie minstens 22. Ik zou er geen problemen mee hebben om me dan door hem te laten behandelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door FlauwKapsel op 17-07-2022 09:59:16 ]
pi_205365907
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2022 09:03 schreef roos94 het volgende:
Ik vind dit wel erg interessant. Ook leuk om zijn insta te volgen. Hopelijk wordt hij niet teveel gedrild door die enge vader. Ik vraag mij wel af hoe hij dit allemaal doet. Je kan slim zijn en snel kunnen leren maar alsnog moet je zo'n master toch een beetje kunnen begrijpen. Hij is nog zo jong, dat is wel heel bijzonder.
Ja dat is een goeie vraag. Is hij het gewoon dat ie t grootste deel van zn leven al gepusht wordt of is het echt interesse, of is het dat hij uit zichzelf gewoon wil presteren omdat het hem blijkbaar lukt.
pi_205365919
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 09:58 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Ja dat is een goeie vraag. Is hij het gewoon dat ie t grootste deel van zn leven al gepusht wordt of is het echt interesse, of is het dat hij uit zichzelf gewoon wil presteren omdat het hem blijkbaar lukt.
Dat zullen we moeten afwachten. Aangezien deze jongen pas 12 jaar is, zal zijn persoonlijkheid nog flink veranderen.
pi_205365920
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2022 09:51 schreef FlauwKapsel het volgende:
Van die genieën gaan meestal viool spelen.
Of orgel. Helemaal in hun eentje in een donker kasteel, terwijl het buiten onweert en ze hun snode plannen uitbroeden.
pi_205365928
quote:
9s.gif Op zondag 17 juli 2022 10:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Of orgel. Helemaal in hun eentje in een donker kasteel, terwijl het buiten onweert en ze hun snode plannen uitbroeden.
Hij heeft waarschijnlijk geen gevoel voor muziek.
pi_205365947
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 10:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat zullen we moeten afwachten. Aangezien deze jongen pas 12 jaar is, zal zijn persoonlijkheid nog flink veranderen.
Hoeft niet per se. Maar hij zal inderdaad uiteindelijk iets moeten kiezen.
pi_205365980
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 10:05 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Hoeft niet per se. Maar hij zal inderdaad uiteindelijk iets moeten kiezen.
Ben jij nog hetzelfde als toen jij 12 jaar was?

Zijn vader pusht hem, en dat is makkelijk te doen bij een kind van 12, maar dat verandert echt nog wel.
  Trouwste user 2022 zondag 17 juli 2022 @ 10:19:47 #248
7889 tong80
Spleenheup
pi_205366005
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 09:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Geneeskunde willen studeren zonder enige interesse in mensen _O- .

Verder is een iq van 145 bepaald niet extreem hoog, wat dat betreft is het wel bijzonder dat hij de jongste BSc is.
De test ging maar tot 145

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_205366037
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 10:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ben jij nog hetzelfde als toen jij 12 jaar was?

Zijn vader pusht hem, en dat is makkelijk te doen bij een kind van 12, maar dat verandert echt nog wel.
De meeste 12-jarigen hebben geen idee wat ze willen gaan doen als werk.
pi_205366045
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 10:19 schreef tong80 het volgende:

[..]
De test ging maar tot 145

:T
Jij had 179
  Trouwste user 2022 zondag 17 juli 2022 @ 10:26:31 #251
7889 tong80
Spleenheup
pi_205366053
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 10:24 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Jij had 179
Ha ha. Bijna. 129 ;)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 17 juli 2022 @ 10:27:01 #252
7889 tong80
Spleenheup
pi_205366055
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 10:23 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
De meeste 12-jarigen hebben geen idee wat ze willen gaan doen als werk.
Ik ben 59 en heb nog geen idee wat ik later wil gaan worden.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_205366084
Waarom blijft dat jochie in het nieuws komen? Leuk dat hij super slim is enzo, maar het draagt verder niks aan bij. Natuurlijk een ander verhaal als hij een belangrijke ontdekking doet ofzo, maar anders is het verder weinig boeiend.
  zondag 17 juli 2022 @ 10:40:15 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205366124
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 09:49 schreef Viv het volgende:

[..]
Hij wil kunstorganen maken en ons daarmee het eeuwige leven schenken, daar zal Moeder Aarde niet blij mee zijn. ;)
Dat is grappig genoeg zo'n typische kinderwens, meestal gericht op het beter maken en/of behoud van een van de ouders.

Verder nog steeds medelijden met dat joch.
En ik ben er absoluut voor een kind stof te bieden waar hij/zij om vraagt of nodig heeft, maar dat als ouder gaan pushen is een dikke no-go.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205366136
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 10:31 schreef Joppiez het volgende:
Waarom blijft dat jochie in het nieuws komen? Leuk dat hij super slim is enzo, maar het draagt verder niks aan bij. Natuurlijk een ander verhaal als hij een belangrijke ontdekking doet ofzo, maar anders is het verder weinig boeiend.
Zijn ouders lijken het zo belangrijk te vinden dat hij de slimste is en het snelst z’n diploma’s haalt. Denk dat zij de media steeds opzoeken.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_205366171
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 10:31 schreef Joppiez het volgende:
Waarom blijft dat jochie in het nieuws komen? Leuk dat hij super slim is enzo, maar het draagt verder niks aan bij. Natuurlijk een ander verhaal als hij een belangrijke ontdekking doet ofzo, maar anders is het verder weinig boeiend.
Volgens mij is het een record.
pi_205366179
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 10:27 schreef tong80 het volgende:

[..]
Ik ben 59 en heb nog geen idee wat ik later wil gaan worden.

:T
Een lijk is niet genoeg?
  Trouwste user 2022 zondag 17 juli 2022 @ 10:52:38 #258
7889 tong80
Spleenheup
pi_205366194
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 10:49 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Een lijk is niet genoeg?
Ik sta niet graag stijf van de stress.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_205366228
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 10:52 schreef tong80 het volgende:

[..]
Ik sta niet graag stijf van de stress.

:T
Dat heet rigor mortis en daar merk je niks van, ğast.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 17 juli 2022 @ 10:58:13 #260
269689 crew  Viv
pi_205366231
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2022 10:42 schreef Fascination het volgende:

[..]
Zijn ouders lijken het zo belangrijk te vinden dat hij de slimste is en het snelst z’n diploma’s haalt. Denk dat zij de media steeds opzoeken.
Zij zoeken de media niet alleen op, maar pushen ook universiteiten om het curriculum speciaal voor hem zo uit te stippelen dat hij zo snel mogelijk door de studie heen kan. Dat is een doel op zichzelf geworden. Waarschijnlijk om records te kunnen breken.

Terecht dat de TU/e daar op een gegeven moment niet meer in mee ging. Juist iemand die makkelijk kan leren zou veel meer uit zijn/haar studententijd kunnen halen door extra projecten te doen, extra vakken te volgen, of bijvoorbeeld een dubbele master te doen in studies die elkaar mooi aanvullen.
pi_205366264
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 10:58 schreef Viv het volgende:

[..]
Zij zoeken de media niet alleen op, maar pushen ook universiteiten om het curriculum speciaal voor hem zo uit te stippelen dat hij zo snel mogelijk door de studie heen kan. Dat is een doel op zichzelf geworden. Waarschijnlijk om records te kunnen breken.

Terecht dat de TU/e daar op een gegeven moment niet meer in mee ging. Juist iemand die makkelijk kan leren zou veel meer uit zijn/haar studententijd kunnen halen door extra projecten te doen, extra vakken te volgen, of bijvoorbeeld een dubbele master te doen in studies die elkaar mooi aanvullen.
Goeie post.
  zondag 17 juli 2022 @ 11:02:51 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205366277
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 10:58 schreef Viv het volgende:

[..]
Zij zoeken de media niet alleen op, maar pushen ook universiteiten om het curriculum speciaal voor hem zo uit te stippelen dat hij zo snel mogelijk door de studie heen kan. Dat is een doel op zichzelf geworden. Waarschijnlijk om records te kunnen breken.

Terecht dat de TU/e daar op een gegeven moment niet meer in mee ging. Juist iemand die makkelijk kan leren zou veel meer uit zijn/haar studententijd kunnen halen door extra projecten te doen, extra vakken te volgen, of bijvoorbeeld een dubbele master te doen in studies die elkaar mooi aanvullen.
Waren ze met dat TU-debacle ook niet vooral boos dat hij door de breuk niet meer de jongste ter wereld zou worden?

Want wat denkt zo'n universiteit wel niet, dat ze even voor de vermelding van jouw kind in het Guinness book of records kunnen gaan liggen?!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 17 juli 2022 @ 11:12:40 #263
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205366345
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 10:48 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Volgens mij is het een record.
Nou, dat komt mede omdat zijn ouders continue aansturen op die records. En dat is ook de reden dat hij niet afstudeerde an de TU/e; omdat die niet wilden meewerken aan het record. En toen werd vaderlief boos.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_205366416
Leuke vader hoor. :{ Zelf zeker keihard gefaald? :')
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 17 juli 2022 @ 11:21:02 #265
269689 crew  Viv
pi_205366441
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 11:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Waren ze met dat TU-debacle ook niet vooral boos dat hij door de breuk niet meer de jongste ter wereld zou worden?

Want wat denkt zo'n universiteit wel niet, dat ze even voor de vermelding van jouw kind in het Guinness book of records kunnen gaan liggen?!
Ja, ze dachten afgesproken te hebben met de TU/e dat hij vóór een bepaalde datum zou mogen afstuderen en toen dat niet het geval bleek, wilden ze niet verder op de TU/e. :')

Ah, gevonden:
quote:
De universiteit zegt alleen dat er onenigheid was met de ouders over het geplande tijdschema. Volgens de TU Eindhoven was het onrealistisch om de jongen de opleiding te laten voltooien voor zijn tiende verjaardag, op 26 december. "De ouders hebben besloten dit niet te accepteren. Wij betreuren dat", aldus de universiteit in een verklaring.
Oh en:
quote:
Volgens Laurents moeder suggereerde de universiteit in het gesprek dat de ouders Laurent te veel onder druk hebben gezet. "Er zijn alleen maar verliezers als er psychiaters aan te pas komen", zou zijn gezegd.
:X

https://nos.nl/artikel/23(...)ict-met-tu-eindhoven

[ Bericht 36% gewijzigd door Viv op 17-07-2022 11:26:36 ]
pi_205366686
Of het is inderdaad een wonderkind.
Of het zegt iets over het niveau van ons onderwijssysteem dat een negenjarige het al kan kraken. :7
  zondag 17 juli 2022 @ 12:00:26 #267
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205366820
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2022 11:21 schreef Viv het volgende:
Ja, ze dachten afgesproken te hebben met de TU/e dat hij vóór een bepaalde datum zou mogen afstuderen en toen dat niet het geval bleek, wilden ze niet verder op de TU/e.
was dat niet omdat hij zodoende de eerst (ter wereld) die zo jong ergens kon afstuderen? die ouders lijken me wel het type om dat erg belangrijk te vinden.
pi_205366956
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2022 11:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Nou, dat komt mede omdat zijn ouders continue aansturen op die records. En dat is ook de reden dat hij niet afstudeerde an de TU/e; omdat die niet wilden meewerken aan het record. En toen werd vaderlief boos.
Ja.
  zondag 17 juli 2022 @ 12:16:09 #269
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205366961
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 10:27 schreef tong80 het volgende:

[..]
Ik ben 59 en heb nog geen idee wat ik later wil gaan worden.

:T
Straks pensioen.
En dan, vogels kijken?

Of gewoon naar België 18 jarige hoeren neuken. :7
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205366965
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2022 11:43 schreef Werkman het volgende:
Of het is inderdaad een wonderkind.
Of het zegt iets over het niveau van ons onderwijssysteem dat een negenjarige het al kan kraken. :7
Nee, het lijkt me duidelijk dat ie aardig intelligent is.
pi_205366983
Zo mist hij wel zijn hele jeugd als kind.
pi_205367088
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 12:19 schreef laforest het volgende:
Zo mist hij wel zijn hele jeugd als kind.
Hij niet alleen.
Dat is bij de gewone jeugd ook zo met hun volgestampte agenda door drammerige ouders.
pi_205367204
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2022 12:34 schreef Werkman het volgende:

[..]
Hij niet alleen.
Dat is bij de gewone jeugd ook zo met hun volgestampte agenda door drammerige ouders.
Behalve bij kinderen uit een arbeidersgezin?
pi_205367269
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 12:19 schreef laforest het volgende:
Zo mist hij wel zijn hele jeugd als kind.
Je kunt je ook afvragen of ie behoefte heeft aan een standaard jeugd.
pi_205367372
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 12:48 schreef laforest het volgende:

[..]
Behalve bij kinderen uit een arbeidersgezin?
Tegenwoordig net zo goed.
pi_205367422
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2022 13:14 schreef Werkman het volgende:

[..]
Tegenwoordig net zo goed.
Hoezo?

Agenda:
- Huis vandaag schoonmaken (inclusief chips bij je PS3)
- Tabak bij de AH kopen
- Dagje winkelen bij Primark
- 5 euro voor de kermis
- Voedselpakket ophalen bij de voedselbank
- Je broer's oude kleren uitproberen. Als het past, dan in je kast doen
- Je vader helpen klussen dit weekend (tegeltjes bij de buurvrouw zetten)

Zoiets?

[ Bericht 0% gewijzigd door laforest op 17-07-2022 13:46:28 ]
pi_205367553
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2022 13:20 schreef laforest het volgende:

[..]
Hoezo?

Agenda:
- Huis vandaag schoonmaken (inclusief chips bij je PS3)
- Tabak bij de AH kopen
- Dagje winkelen bij Primarks
- 5 euro voor de kermis
- Voedselpakket ophalen bij de voedselbank
- Je broer's oude kleren uitproberen. Als het past, dan in je kast doen
- Je vader helpen klussen dit weekend (tegeltjes bij de buurvrouw zetten)

Zoiets?
Wa?
  Miss 200.000.000! zondag 17 juli 2022 @ 13:36:28 #278
367000 roos94
pi_205367558
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2022 13:20 schreef laforest het volgende:

[..]
Hoezo?

Agenda:
- Huis vandaag schoonmaken (inclusief chips bij je PS3)
- Tabak bij de AH kopen
- Dagje winkelen bij Primarks
- 5 euro voor de kermis
- Voedselpakket ophalen bij de voedselbank
- Je broer's oude kleren uitproberen. Als het past, dan in je kast doen
- Je vader helpen klussen dit weekend (tegeltjes bij de buurvrouw zetten)

Zoiets?
Wat is deze
  Beste/leukste mod 2022 zondag 17 juli 2022 @ 13:37:38 #279
319979 Fok-it
All is well
pi_205367568
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 13:36 schreef roos94 het volgende:

[..]
Wat is deze
Dat is iemand totaal verwilderd van de maatschappij
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 17 juli 2022 @ 13:39:11 #280
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_205367593
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 13:37 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat is iemand totaal verwilderd van de maatschappij
Echt he, 5 euro op de kermis kan je niks meer mee tegenwoordig.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_205367621
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2022 13:39 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Echt he, 5 euro op de kermis kan je niks meer mee tegenwoordig.
Ja 1 attractie.
pi_205367628
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 13:36 schreef roos94 het volgende:

[..]
Wat is deze
@Werkman geeft aan dat kinderen uit arbeidersgezinnen ook een volle agenda van de ouders krijgen, en ik probeer me dat voor te stellen waarmee dat vol zal staan. Gewoon ter illustratie (denkbeeldig), want ik weet het niet.
  zondag 17 juli 2022 @ 13:45:41 #283
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_205367647
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 13:42 schreef laforest het volgende:

[..]
@:Werkman geeft aan dat kinderen uit arbeidersgezinnen ook een volle agenda van de ouders krijgen, en ik probeer me dat voor te stellen waarmee dat vol zal staan. Gewoon ter illustratie (denkbeeldig), want ik weet het niet.
:')
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  Miss 200.000.000! zondag 17 juli 2022 @ 14:07:28 #284
367000 roos94
pi_205367866
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 13:42 schreef laforest het volgende:

[..]
@:Werkman geeft aan dat kinderen uit arbeidersgezinnen ook een volle agenda van de ouders krijgen, en ik probeer me dat voor te stellen waarmee dat vol zal staan. Gewoon ter illustratie (denkbeeldig), want ik weet het niet.
Oke
  Miss 200.000.000! woensdag 28 september 2022 @ 16:59:57 #285
367000 roos94
pi_206131182
Iemand zijn docu op videoland gekeken?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 28 september 2022 @ 17:09:23 #286
269689 crew  Viv
pi_206131256
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 16:59 schreef roos94 het volgende:
Iemand zijn docu op videoland gekeken?
Nee, ik wist niet dat die er was. Aanrader?
  Miss 200.000.000! woensdag 28 september 2022 @ 17:12:09 #287
367000 roos94
pi_206131276
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 17:09 schreef Viv het volgende:

[..]
Nee, ik wist niet dat die er was. Aanrader?
Jawel. Ze volgen hem een tijdje, interessant om te zien. Vader eist wel veel screentime op.
pi_206133705
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 17:12 schreef roos94 het volgende:

[..]
Jawel. Ze volgen hem een tijdje, interessant om te zien. Vader eist wel veel screentime op.
Ja, die komt nogal narcistisch over...
-
pi_206134556
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 17:09 schreef Viv het volgende:

[..]
Nee, ik wist niet dat die er was. Aanrader?
Mwoh. Ik snap het doel niet helemaal van de docu. Het is een verzameling beelden van wie Laurent is, ik vond er geen lijn in zitten.
pi_206134637
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 09:51 schreef theunderdog het volgende:
immers ook beest vaak dat bijvoorbeeld groot wiskundige, jarenlang slecht in wiskunde zijn geweest
Dat is een mythe over Einstein en regelrechte kolder. Hij was erg goed in wiskunde als kind en tiener. Hij had wel hulp nodig van zijn 1ste vrouw en van vrienden voor complexe vergelijkingen binnen de relativiteitstheorie, maar dan praat je al over nobel prijs niveau wiskunde...
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_206134772
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 21:38 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
Dat is een mythe over Einstein en regelrechte kolder. Hij was erg goed in wiskunde als kind en tiener. Hij had wel hulp nodig van zijn 1ste vrouw en van vrienden voor complexe vergelijkingen binnen de relativiteitstheorie, maar dan praat je al over nobel prijs niveau wiskunde...
Dat was differentiaalmeetkunde en tensoranalyse, een tak van sport die bij natuurkundigen vrij onbekend was maar de kern bleek te vormen van zijn algemene relativiteitstheorie.

Tegenwoordig leer je dat in je bachelor als je natuurkunde studeert :P
-
pi_206134894
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 21:47 schreef Haushofer het volgende:
Tegenwoordig leer je dat in je bachelor als je natuurkunde studeert :P
uiteraard, dat heet vooruitgang... En Newton's ontdekkingen leer je op de middelbare school, en die van Euclides op de basisschool of in de brugklas....
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_206140862
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 21:38 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
Dat is een mythe over Einstein en regelrechte kolder. Hij was erg goed in wiskunde als kind en tiener. Hij had wel hulp nodig van zijn 1ste vrouw en van vrienden voor complexe vergelijkingen binnen de relativiteitstheorie, maar dan praat je al over nobel prijs niveau wiskunde...
Nergens heb ik het over Einstein. Maar je leest vast dingen die er niet zijn, vanwege je genialiteit.
pi_206155010
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:16 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ja, die komt nogal narcistisch over...
:D Dat had ik na het lezen van dit topic niet verwacht. :+
pi_206155749
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:16 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ja, die komt nogal narcistisch over...
zielig voor die jongen

@Lavenderr @Karina @yvonne
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:16:10 #296
9859 crew  Karina
Woman
pi_206161549
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 september 2022 17:49 schreef KingRoland het volgende:

[..]
zielig voor die jongen

@:lavenderr @:karina @:yvonne
Sorry heb het niet gelezen, bij de TT moest ik alleen aan Sheldon denken :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')