Ja, hij wil nog geneeskunde studeren (dát wordt nog wat, een puber als coassistentquote:Op maandag 11 juli 2022 09:33 schreef SEMTEX het volgende:
Dat wordt nog wat. Na 1 master en misschien nog 1 master raken de hoogtepunten straks op en kan die vader de krant niet meer bellen om nieuws over zijn kind te verkopen.
Hij wil kunstorganen maken en ons daarmee het eeuwige leven schenken, daar zal Moeder Aarde niet blij mee zijn.quote:Op maandag 11 juli 2022 09:47 schreef Scorpie het volgende:
Kan deze jongen niet even ons stikstofprobleem komen oplossen
Mooi man, hebben we straks het eeuwige leven, maar een onbewoonbare aardequote:Op maandag 11 juli 2022 09:49 schreef Viv het volgende:
[..]
Hij wil kunstorganen maken en ons daarmee het eeuwige leven schenken, daar zal Moeder Aarde niet blij mee zijn.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 11 juli 2022 09:02 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ah, die verschrikkelijke vader weer
Ik denk dat dat sowieso een probleem geworden zou zijn, ongeacht of hij was gaan studeren of niet. Als je zo ver voorloopt en zo veel slimmer bent dan je leeftijdsgenoten/het gemiddelde wordt je denk ik altijd door je leeftijdsgenoten als anders gezien en behandeld, zeker door pubers die op elkaar willen lijken.quote:Op maandag 11 juli 2022 09:54 schreef Eightyone het volgende:
Leuk dat je zo snel leert, maar in hoeverre je aansluiting vindt bij leeftijdgenoten is weer een ander verhaal.
Vaak wel. Maar er bestaan wel zeer intelligente mensen, die ook een goed sociaal vermogen hebben (aanpassingsvermogen). Ik geef toe: ze zijn zeldzaam. Maar ze bestaan.quote:Op maandag 11 juli 2022 10:28 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat sowieso een probleem geworden zou zijn, ongeacht of hij was gaan studeren of niet. Als je zo ver voorloopt en zo veel slimmer bent dan je leeftijdsgenoten/het gemiddelde wordt je denk ik altijd door je leeftijdsgenoten als anders gezien en behandeld, zeker door pubers die op elkaar willen lijken.
Wat ik hoop is dat hij goed leert omgaan met het feit dat hij anders is, een omgeving vind die daarbij past en een mooi mens wordt die nuttig dingen doet voor de samenleving. Genoeg hoogbegaafden die dat niet lukt en ondanks alle capaciteiten eindigen als een nutteloze, gefrustreerde incel op het internet en dat zou echt jammer zijn met zijn capaciteiten.
Ik ben bang dat we deze jongen ooit nog om een andere reden in de krant zien.quote:Op maandag 11 juli 2022 09:33 schreef SEMTEX het volgende:
Dat wordt nog wat. Na 1 master en misschien nog 1 master raken de hoogtepunten straks op en kan die vader de krant niet meer bellen om nieuws over zijn kind te verkopen.
Ja. Ik kreeg ook beetje 'schoolschutters' vibe.quote:Op maandag 11 juli 2022 10:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat we deze jongen ooit nog om een andere reden in de krant zien.
Bedoel je alleen de extremen, of ook 'gewone' gymnasiumleerlingen? Tussen die laatsten lijken er toch aardig wat te zitten die sociaal goed mee komen. Die er eigentijds uit zien, gewoon uit gaan, enzovoort.quote:Op maandag 11 juli 2022 10:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vaak wel. Maar er bestaan wel zeer intelligente mensen, die ook een goed sociaal vermogen hebben (aanpassingsvermogen). Ik geef toe: ze zijn zeldzaam. Maar ze bestaan.
Het hangt er vanaf wat je als 'goed meekomen' ziet. Ik vind dat iemand met een sociaal aanpassingsvermogen, ook moet kunnen omgaan met mensen die minder intelligent zijn dan hij. Als je tijdens het voordrinken het alsnog wil hebben over wiskundige bewijzen, dan begrijp je sociale contexten niet echt zegmaar.quote:Op maandag 11 juli 2022 10:38 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Bedoel je alleen de extremen, of ook 'gewone' gymnasiumleerlingen? Tussen die laatsten lijken er toch aardig wat te zitten die sociaal goed mee komen. Die er eigentijds uit zien, gewoon uit gaan, enzovoort.
Hmm maar kunstorganen zijn denk ik wel handig voor ruimtereizen. Wat uiteindelijk de aarde juist kan verlichten (zware industrie naar de maan verplaatsen bv)quote:Op maandag 11 juli 2022 09:49 schreef Viv het volgende:
[..]
Hij wil kunstorganen maken en ons daarmee het eeuwige leven schenken, daar zal Moeder Aarde niet blij mee zijn.
Oh de meesten komen er uiteindelijk wel hoor, alleen niet tijdens hun tienerjaren. Als ze eenmaal in een sociale cirkel zitten met anderen met eenzelfde niveau en interesse gaat het vaak beter.quote:Op maandag 11 juli 2022 10:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vaak wel. Maar er bestaan wel zeer intelligente mensen, die ook een goed sociaal vermogen hebben (aanpassingsvermogen). Ik geef toe: ze zijn zeldzaam. Maar ze bestaan.
Misschien op het moment dat de hormonen gaan razen (soon, want hij is 12) en hij ineens merkt dat hij niet aansluit bij de andere sekse van dezelfde leeftijd.quote:Op maandag 11 juli 2022 10:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat we deze jongen ooit nog om een andere reden in de krant zien.
Wat een totale onzin. Hoe hoger de intelligentie, hoe hoger ook het EQ.quote:Op maandag 11 juli 2022 10:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 juli 2022 12:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat een totale onzin. Hoe hoger de intelligentie, hoe hoger ook het EQ.
quote:Op maandag 11 juli 2022 12:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat een totale onzin. Hoe hoger de intelligentie, hoe hoger ook het EQ.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |