Geneeskunde willen studeren zonder enige interesse in mensenquote:Op zondag 17 juli 2022 09:11 schreef luxerobots het volgende:
De Telegraaf: Dit is wonderkind Laurent (12) met een IQ van 145: 'Andere studenten interesseren hem niet.'
Tja, interesse in andere mensen lijkt me toch een erg belangrijke eigenschap voor vrijwel elke carrière.
Kut premium zooiquote:Op zondag 17 juli 2022 09:11 schreef luxerobots het volgende:
De Telegraaf: Dit is wonderkind Laurent (12) met een IQ van 145: 'Andere studenten interesseren hem niet.'
Tja, interesse in andere mensen lijkt me toch een erg belangrijke eigenschap voor vrijwel elke carrière.
Met een IQ van 145 hoog je bij de top %. Dus dat is uiteraard wel extreem hoog.quote:Op zondag 17 juli 2022 09:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Geneeskunde willen studeren zonder enige interesse in mensen.
Verder is een iq van 145 bepaald niet extreem hoog, wat dat betreft is het wel bijzonder dat hij de jongste BSc is.
Ik krijg een unheimisch gevoel bij dit kind. Hoop echt dat het allemaal goed komt...quote:Op zondag 17 juli 2022 09:11 schreef luxerobots het volgende:
Zeer hoog, maar bepaald niet uitzonderlijk. Overigens las ik dat het de max score was op die IQ-test en dat zijn daadwerkelijke iq een stuk hoger ligt.quote:Op zondag 17 juli 2022 09:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Met een IQ van 145 hoog je bij de top %. Dus dat is uiteraard wel extreem hoog.
En je moet ook wat met dat iq kunnen natuurlijk. Sommige mensen hebben een hoog iq maar vinden alles saai of hebben geen motivatie en die ronden geen master af.quote:Op zondag 17 juli 2022 09:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Met een IQ van 145 hoog je bij de top %. Dus dat is uiteraard wel extreem hoog.
Het zal vast zijn omdat mijn IQ rond 115 was jaren geleden, maar ik begrijp je niet. Max scoren op die IQ test- maar niet uitzonderlijk hoog? wat is dan je definitie van 'uitzonderlijk'?quote:Op zondag 17 juli 2022 09:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zeer hoog, maar bepaald niet uitzonderlijk. Overigens las ik dat het de max score was op die IQ-test en dat zijn iq in werkelijkheid een stuk hoger ligt.
Klopt. Of worden een Josef Mengele.quote:Op zondag 17 juli 2022 09:34 schreef roos94 het volgende:
[..]
En je moet ook wat met dat iq kunnen natuurlijk. Sommige mensen hebben een hoog iq maar vinden alles saai of hebben geen motivatie en die ronden geen master af.
145 is niet uitzonderlijk hoog, maar zijn iq ligt dus hoger. Hij scoorde maximaal op die test waarvan is vastgesteld dat om de max score te behalen je minstens een iq van 145 moet hebben (een bepaald percentage van de bevolking behaalt die max score).quote:Op zondag 17 juli 2022 09:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het zal vast zijn omdat mijn IQ rond 115 was jaren geleden, maar ik begrijp je niet. Max scoren op die IQ test- maar niet uitzonderlijk hoog? wat is dan je definitie van 'uitzonderlijk'?
Haha ja. Dat begrijp ik wel. Maar hoezo is 145 niet uitzonderlijk hoog? je hoort dan bij de top ... % van de hoogste scores.quote:Op zondag 17 juli 2022 09:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
145 is niet uitzonderlijk hoog, maar zijn iq ligt dus hoger. Hij scoorde maximaal op die test waarvan is vastgesteld dat om de max score te behalen je minstens een iq van 145 moet hebben (een bepaald percentage van de bevolking behaalt die max score).
Fijn, iemand aan je bed die te kennen heeft gegeven helemaal geen interesse in mensen te hebben.quote:Op zondag 17 juli 2022 09:37 schreef roos94 het volgende:
Hij zal geneeskunde ook wel binnen 2 jaar ofzo afronden, ben benieuwd hoeveel patiënten vertrouwen hebben in een afgestudeerde dokter die nog minderjarig is
Uiteraard ben je dan zeer intelligent, maar wanneer je op een Wechsler iq-test 145 scoort behoor je tot het 99,86e percentiel en is 1 op de 750 minstens even intelligent als jij. Voorts lopen er dan nog genoeg rond die nog een stuk slimmer zijn. Om dan academische prestaties neer te zetten die echt uniek zijn in Nederland/de Wereld zou met een iq van 145 dus enorm knap zijn (al spelen er meer factoren mee).quote:Op zondag 17 juli 2022 09:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Haha ja. Dat begrijp ik wel. Maar hoezo is 145 niet uitzonderlijk hoog? je hoort dan bij de top ... % van de hoogste scores.
Aaah. Op die manier. Ja, nee nu begrijp ik het beter.quote:Op zondag 17 juli 2022 09:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Uiteraard ben je dan zeer intelligent, maar wanneer je op een Wechsler iq-test 145 scoort behoor je tot het 99,86e percentiel en is 1 op de 750 minstens even intelligent als jij. Voorts lopen er dan nog genoeg rond die nog een stuk slimmer zijn. Om dan academische prestaties neer te zetten die echt uniek zijn in Nederland/de Wereld zou met een iq van 145 dus enorm knap zijn (al spelen er meer factoren mee).
Ja dat is een goeie vraag. Is hij het gewoon dat ie t grootste deel van zn leven al gepusht wordt of is het echt interesse, of is het dat hij uit zichzelf gewoon wil presteren omdat het hem blijkbaar lukt.quote:Op zondag 17 juli 2022 09:03 schreef roos94 het volgende:
Ik vind dit wel erg interessant. Ook leuk om zijn insta te volgen. Hopelijk wordt hij niet teveel gedrild door die enge vader. Ik vraag mij wel af hoe hij dit allemaal doet. Je kan slim zijn en snel kunnen leren maar alsnog moet je zo'n master toch een beetje kunnen begrijpen. Hij is nog zo jong, dat is wel heel bijzonder.
Dat zullen we moeten afwachten. Aangezien deze jongen pas 12 jaar is, zal zijn persoonlijkheid nog flink veranderen.quote:Op zondag 17 juli 2022 09:58 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Ja dat is een goeie vraag. Is hij het gewoon dat ie t grootste deel van zn leven al gepusht wordt of is het echt interesse, of is het dat hij uit zichzelf gewoon wil presteren omdat het hem blijkbaar lukt.
Of orgel. Helemaal in hun eentje in een donker kasteel, terwijl het buiten onweert en ze hun snode plannen uitbroeden.quote:Op zondag 17 juli 2022 09:51 schreef FlauwKapsel het volgende:
Van die genieën gaan meestal viool spelen.
Hij heeft waarschijnlijk geen gevoel voor muziek.quote:Op zondag 17 juli 2022 10:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Of orgel. Helemaal in hun eentje in een donker kasteel, terwijl het buiten onweert en ze hun snode plannen uitbroeden.
Hoeft niet per se. Maar hij zal inderdaad uiteindelijk iets moeten kiezen.quote:Op zondag 17 juli 2022 10:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat zullen we moeten afwachten. Aangezien deze jongen pas 12 jaar is, zal zijn persoonlijkheid nog flink veranderen.
Ben jij nog hetzelfde als toen jij 12 jaar was?quote:Op zondag 17 juli 2022 10:05 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Hoeft niet per se. Maar hij zal inderdaad uiteindelijk iets moeten kiezen.
De test ging maar tot 145quote:Op zondag 17 juli 2022 09:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Geneeskunde willen studeren zonder enige interesse in mensen.
Verder is een iq van 145 bepaald niet extreem hoog, wat dat betreft is het wel bijzonder dat hij de jongste BSc is.
De meeste 12-jarigen hebben geen idee wat ze willen gaan doen als werk.quote:Op zondag 17 juli 2022 10:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ben jij nog hetzelfde als toen jij 12 jaar was?
Zijn vader pusht hem, en dat is makkelijk te doen bij een kind van 12, maar dat verandert echt nog wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |