abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Miss 200.000.000! zaterdag 9 november 2019 @ 11:56:22 #1
367000 roos94
pi_189863932
https://www.ad.nl/binnenl(...)daa72c4e26a9309a98d9

Waar zijn medestudenten drie jaar voor nodig hebben, klaart Laurent Simons in minder dan een jaar.

Nog nooit vertoond: Laurent (9) haalt bachelor aan TU Eindhoven.

WONDERKIND LAURENT SIMONS

Laurent Simons is 9 en haalt binnenkort zijn bachelor-diploma Electrical Engineering aan de Technische Universiteit Eindhoven. Dat is nog nooit vertoond. Zijn mentor: ,,Hij is drie keer slimmer dan de beste student die ik ooit heb ontmoet.’’

Een jongen loopt met forse pas door de gangen van de TU/e, de technische universiteit van Eindhoven. Hij klopt aan bij het bureau van een hoogleraar en vraagt of hij de badge even mag lenen voor de werkplaats. Aan bureaus zitten overal twintigers achter laptops. Ze denken waarschijnlijk dat hij de zoon is van een docent die op een vrije schooldag een paar uur mee mag komen naar het werk. Maar hij is, net als zij, een student. En niet zomaar eentje: hij studeert binnenkort af, als bachelor Electrical Engineering. Sterker nog, waar zijn medestudenten daar drie jaar voor nodig hebben, heeft Laurent Simons de klus in minder dan een jaar geklaard. ,,Ik ben in maart begonnen. En nu is mijn eindproject voor het bachelordiploma bijna klaar’’, zegt hij.

Verveling
Laurent heeft een IQ van 145 zo bleek uit een test, maar waarschijnlijk ligt het veel hoger.
Laurent heeft een IQ van 145 zo bleek uit een test, maar waarschijnlijk ligt het veel hoger.
Dat Laurent nu al afstudeert aan de universiteit is een logisch gevolg van de snelheid waarmee hij de afgelopen jaren door zijn studies vloog. Hij werd geboren in het Belgische Oostende, maar verhuisde met z’n ouders naar Amsterdam. Hij was 6 toen hij naar de middelbare school ging, 7 toen hij – om de verveling op school te bestrijden – als onderzoeker aan het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam een onderzoekstraject mocht beginnen, 8 toen hij in Brugge zijn middelbareschool-diploma wiskunde-wetenschappen (vergelijkbaar met ons vwo) behaalde.

Tussendoor had hij zomercursussen voor hoogbegaafde kinderen gevolgd aan gerenommeerde instituten als Stanford en Fairfield University in de VS – steevast als de jongste cursist die ze er ooit over de vloer kregen. Laurent heeft een IQ van 145. Het is waarschijnlijk veel hoger, maar de test die hij daarvoor ooit aflegde, eindigde op dat getal. ,,Er moet iets misgegaan zijn in zijn hersenen, toen hij nog in de buik van zijn moeder zat. Gelukkig in positieve zin’’, zegt zijn vader Alexander lachend.

Bachelor
Mijn doel als wetenschap­per is levensver­len­ging. Mijn opa en oma zijn hartpatiënten en hen wil ik helpen.

Laurent Simons, Wonderkind
En nu haalt Laurent dus zijn universiteitsdiploma, goed drie jaar nadat hij voor het eerst naar school ging. Hij komt met die prestatie binnenkort in het Guinness Book of Records, als jongste ooit die een bachelor behaalde. Waar andere studenten acht tot twaalf weken nodig hebben om een vak onder de knie en in hun hoofd te krijgen, doet Laurent het in één week.

In het weekend doet hij niks. Laurent: ,,Dan speel ik met de honden van oma.” Wanneer hij over de honden praat, zie je goed dat Laurent, ondanks zijn waanzinnige verstand, een jongen van 9 is. Vriendjes heeft hij genoeg, al zijn de meeste wat ouder dan hijzelf. De scouting of een sportclub is niets voor hem. Maar toch: emotioneel blijft hij een kind. Zijn moeder Lydia: ,,Hij is net zo koppig als een ander kind van 9 als het avondeten niet naar zijn zin is. En dat is váák.’’


Ongelooflijk brein
Zijn mentor Peter Baltus (59), een gerenommeerd hoogleraar aan de TU/e, herkent dat ook. ,,In het begin van onze samenwerking was het raar, natuurlijk. Maar al snel merkte ik dat ik met hem kon praten zoals met elke andere student – béter dan met sommige studenten, zelfs. Soms vergeet ik gewoon dat hij nog zo jong is, tot plots de 9-jarige weer naar boven komt als na twee keer proberen het solderen van een chip niet goed lukt.’’

Dat een jongen met een ongelooflijk brein aan een waanzinnige snelheid kennis verwerft, is één ding – dat kan te verklaren zijn door een fotografisch geheugen, bijvoorbeeld. Maar de studies die hij nu succesvol aan het afronden is, bewijzen dat het méér dan dat is. Professor Baltus: ,,Hij is drie keer slimmer dan de beste student die ik in mijn lange carrière heb ontmoet. Hij bereikt een niveau van oplossingen bedenken die veel volwassen studenten nooit bereiken. Die kwaliteit wordt in deze fase van zijn studie steeds essentiëler.’’

Laurent is drie keer slimmer dan de beste student die zijn mentor, Peter Baltus, in zijn lange carrière heeft ontmoet.
Laurent is drie keer slimmer dan de beste student die zijn mentor, Peter Baltus, in zijn lange carrière heeft ontmoet.
Hartchirurg
Laurent straalt uit dat hij gelukkig is. ,,Ik vind het léúk, in het lab. Veel leuker dan de gewone school. Hier kan ik dingen zelf maken. Electrical Engineering, dat is eigenlijk dingen uitvinden’’, zegt Laurent, en zijn ogen beginnen ervan te blinken. ,,Ik maak chips, met daarop kleine circuits die dingen doen. Voor mijn bachelor heb ik een printed circuit port gemaakt, waarop ik een brein heb gesimuleerd.’’

Toen Laurent drie jaar geleden een interview gaf aan de Belgische krant Het Laatste Nieuws, wist hij al wat hij later wou worden: ,,Hartchirurg, of astronaut.’’ Dat laatste was een gekke jongensdroom, maar ‘iets met harten’ heeft Laurent nog niet opgegeven. Integendeel. Hij wil niet meer louter kapotte harten kunnen herstellen, hij wil nieuwe maken om het kapotte hart te vervangen. ,,Mijn doel als wetenschapper is levensverlenging. Mijn opa en oma zijn hartpatiënten en hen wil ik helpen.’’

Als Laurent aan de TU/e zijn diploma heeft behaald, begint de zoektocht naar een vervolgopleiding. De ouders van Laurent zijn gestopt met werken om de ontwikkeling van hun zoon te begeleiden. Het zou weleens pendelen tussen Eindhoven en Amerika kunnen worden. Laurent: ,,Ik wil heel graag naar Californië. "
pi_189863948
Wat een nerdje.
  Miss 200.000.000! zaterdag 9 november 2019 @ 11:58:39 #3
367000 roos94
pi_189863953
Kan nooit gezond zijn toch voor zo'n kind?
  zaterdag 9 november 2019 @ 11:59:50 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_189863967
Misschien kan die redacteur worden bij het AD en de stukjes een beetje nakijken op doublures enzo.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 9 november 2019 @ 12:01:05 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_189863980
Dat jongetje mist een cruciaal onderdeel van zijn jeugd en zal niet opgroeien tot een stabiele volwassen man.
pi_189863981
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:58 schreef roos94 het volgende:
Kan nooit gezond zijn toch voor zo'n kind?
Want? Volgens mij doet ie gewoon wat ie leuk vindt.
pi_189863989
🧨
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zaterdag 9 november 2019 @ 12:02:47 #8
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189863998
Ik herken hier veel van mezelf in, ik was ook zo weer weg van school
pi_189864029
Hij is gewoon veel sneller slim en neemt veel sneller stof op, maar na z'n laten we zeggen 20e, is hij niet veel slimmer dan de meeste hoogleraren daar. Dat zie je altijd met dit soort slimme kinderen, ja ze werken erg vroeg als wetenschapper of hoogleraar, maar het is echt niet zo dat ze continu slimmer worden. Ik verwacht niet dat hij met iets baanbrekends gaat komen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189864044
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:58 schreef roos94 het volgende:
Kan nooit gezond zijn toch voor zo'n kind?
Niet als je dat blijft benadrukken, nee. Laat dat kind zijn eigen gang gaan.
pi_189864051
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:05 schreef Discombobulate het volgende:
Hij is gewoon veel sneller slim en neemt veel sneller stof op, maar na z'n laten we zeggen 20e, is hij niet veel slimmer dan de meeste hoogleraren daar. Dat zie je altijd met dit soort slimme kinderen, ja ze werken erg vroeg als wetenschapper of hoogleraar, maar het is echt niet zo dat ze continu slimmer worden. Ik verwacht niet dat hij met iets baanbrekends gaat komen.
Dat laatste heeft volgens mij ook vnl met creativiteit te maken, niet intelligentie.
pi_189864058
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:06 schreef KefirKater het volgende:

[..]

Dat laatste heeft volgens mij ook vnl met creativiteit te maken, niet intelligentie.
Klopt ook idd
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189864077
quote:
Waar zijn medestudenten drie jaar voor nodig hebben, klaart Laurent Simons in minder dan een jaar.
Alleen al de doorlooptijd van de verplichte groepsopdrachten is langer dan een jaar. Dus leuk dat hij sneller is dan zijn medestudenten, maar hij heeft dus wel mooi een aangepast programma zonder alle groepsmeuk, anders is dit onmogelijk.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_189864088
Zijn ouders zijn gestopt met werken om zoonlief te begeleiden. Dat is een mooie meevaller. :) Ook dat kunnen niet veel ouders als het om 9 jarigen gaat zich permitteren want ik ga er dan vanuit dat die niet ouder zijn dan 45. Tenzij je heel laat aan kinderen gaat beginnen. Want of het nu om kinderen gaat met een zeer laag of zeer hoog iq, beide hebben begeleiding nodig.
  zaterdag 9 november 2019 @ 12:12:36 #15
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189864118
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:01 schreef Twiitch het volgende:
Dat jongetje mist een cruciaal onderdeel van zijn jeugd en zal niet opgroeien tot een stabiele volwassen man.
Vaak loopt het niet zo rooskleurig af met dit soort buitenbeentjes idd.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_189864141
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:01 schreef Twiitch het volgende:
Dat jongetje mist een cruciaal onderdeel van zijn jeugd en zal niet opgroeien tot een stabiele volwassen man.
Hmmm dat ligt er geheel aan. Dat kan heel goed gaan. Hetzelfde met kinderen met een laag iq. Die vinden uiteindelijk ook wel hun weg.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 9 november 2019 @ 12:23:21 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189864227
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:02 schreef the-eye het volgende:
Ik herken hier veel van mezelf in, ik was ook zo weer weg van school
:') _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator zaterdag 9 november 2019 @ 12:29:34 #18
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189864295
Ben benieuwd dat als de pubertijd begint hij nog steeds die intresse heeft voor wetenschap of dat er dan ook andere dingen gaan spelen.
pi_189864335
Kan ie volgend jaar mooi een bestuursjaartje doen.
pi_189864367
quote:
Laurent is drie keer slimmer dan de beste student die zijn mentor, Peter Baltus, in zijn lange carrière heeft ontmoet.
Dat is een domper voor ieder die ooit van deze professor les heeft gehad...
So we just called him Fred too
pi_189864375
Ben je zo slim en dan ga je een opleiding doen om veredelde elektricien te worden :')
pindazakje
pi_189864397
Knap.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_189864411
Sowieso kan dit toch niet? :')
In Nederland is het systeem zo dat je eerst de basisschool moet uitzitten, dan middelbaar onderwijs voor 6 jaar en dán pas TU.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyaenidae op 09-11-2019 12:58:11 ]
pindazakje
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 november 2019 @ 12:44:02 #24
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189864439
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:58 schreef roos94 het volgende:
Kan nooit gezond zijn toch voor zo'n kind?
Gezonder dan jarenlang dingen ver onder zijn niveau moeten doen omdat regels.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_189864443
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:29 schreef Momo het volgende:
Ben benieuwd dat als de pubertijd begint hij nog steeds die intresse heeft voor wetenschap of dat er dan ook andere dingen gaan spelen.
Ja precies, straks ontdekt hij FOK! in een verveeld momentje en is het gedaan met zijn carriere.
  zaterdag 9 november 2019 @ 12:45:21 #26
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189864449
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:58 schreef roos94 het volgende:
Kan nooit gezond zijn toch voor zo'n kind?
Dat hoop je omdat je onwijs onzeker word van mensen die slimmer zijn dan jij en zich niet gedragen volgens jouw simpele modellen voor het leven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_189864458
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:56 schreef roos94 het volgende:
De ouders van Laurent zijn gestopt met werken om de ontwikkeling van hun zoon te begeleiden.
Uhm, oké.
pi_189864468
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:45 schreef boekenplank. het volgende:

[..]

Uhm, oké.
Blijkbaar zijn ze miljonair ofzo. Vond dat ook raar.
  zaterdag 9 november 2019 @ 12:49:27 #29
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_189864484
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:12 schreef Perrin het volgende:

[..]

Vaak loopt het niet zo rooskleurig af met dit soort buitenbeentjes idd.
Dat ligt niet aan hem, maar de maatschappij die niet weet hoe om te gaan met mensen die zeer hoogbegaafd zijn.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_189864504
Mmm, even googlen op de naam leert dat deze jongen al regelmatig in het nieuws is geweest. Dat verandert mijn beeld toch ietswat. Hij zal ongetwijfeld ontzettend slim zijn en dat hij de gebaande paden niet volgt valt opzich aan te moedigen, maar in hoeverre is het circus eromheen de wil van de ouders in plaats van de jongen?
pi_189864507
quote:
9s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:38 schreef Hyaenidae het volgende:
Ben je zo slim en dan ga je een opleiding doen om veredelde elektricien te worden :')
De reden dat jij dit kan typen op een smartphone of computer, op een forum dat gehost wordt op servers die het internet vormen komt door dit soort "veredelde elektriciens".

Voor een palletsorteerder moeilijk te bevatten zeker?
  Miss 200.000.000! zaterdag 9 november 2019 @ 12:53:27 #32
367000 roos94
pi_189864520
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Mmm, even googlen op de naam leert dat deze jongen al regelmatig in het nieuws is geweest. Dat verandert mijn beeld toch ietswat. Hij zal ongetwijfeld ontzettend slim zijn en dat hij de gebaande paden niet volgt valt opzich aan te moedigen, maar in hoeverre is het circus eromheen de wil van de ouders in plaats van de jongen?
die vader is een mega creep
  zaterdag 9 november 2019 @ 12:54:17 #33
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_189864527
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:40 schreef Hyaenidae het volgende:
Sowieso kan dit toch niet? :')
In Nederland is het systeem zo dat je eerst de basisschool moet uitzitten, dan middelbaar onderwijs voor 5/6 jaar en dán pas TU.
En dan deze jongen de verplichte weg laten volgen?
Dan krijg je pas een jongen met heel veel psychische problemen.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_189864540
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:40 schreef Hyaenidae het volgende:
Sowieso kan dit toch niet? :')
In Nederland is het systeem zo dat je eerst de basisschool moet uitzitten, dan middelbaar onderwijs voor 5/6 jaar en dán pas TU.
Gezellig met je klasgenootjes van groep 5 over integrated circuits praten...

Het mooie van het maaiveld is dat er soms iets bovenuit groeit en daar moet je met je grasmaaier dan even omheen rijden.
pi_189864551
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Gezellig met je klasgenootjes van groep 5 over integrated circuits praten...

Het mooie van het maaiveld is dat er soms iets bovenuit groeit en daar moet je met je grasmaaier dan even omheen rijden.
Ik maai overal gewoon overheen hoor. _O_
pindazakje
  zaterdag 9 november 2019 @ 12:58:28 #36
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_189864560
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Mmm, even googlen op de naam leert dat deze jongen al regelmatig in het nieuws is geweest. Dat verandert mijn beeld toch ietswat. Hij zal ongetwijfeld ontzettend slim zijn en dat hij de gebaande paden niet volgt valt opzich aan te moedigen, maar in hoeverre is het circus eromheen de wil van de ouders in plaats van de jongen?
Wou al zeggen, kan me nog herinneren dat die ouders raarrr waren.
pi_189864561
Leuk dat iedere keer in de krant komt dat hij extreem slim is enzo, dat is voor hem leuk om te horen natuurlijk, maar zeker als je dat ongeveer 10 keer per dag hoort, dan wordt je toch, zeker in de puberteit die bij hem nog moet komen, een verschrikkelijk verwend rotjoch dat naast z'n schoenen loopt?

Lijkt mij niet echt goed voor je als je dat iedere dag hoort.
pi_189864562
Bizar. :o

Hoop stiekem dat die zijn passie behoudt en geen DJ wordt of zo. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189864573
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:57 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ik maai overal gewoon overheen hoor. _O_
Ah, geen palletsorteerder dus :P
  Miss 200.000.000! zaterdag 9 november 2019 @ 13:01:01 #40
367000 roos94
pi_189864579
quote:
16s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:58 schreef FlippingCoin het volgende:
Bizar. :o

Hoop stiekem dat die zijn passie behoudt en geen DJ wordt of zo. :@
Zoals DJ arboris.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Erik_Arbores

Haalde gymnasium met 13 jaar
pi_189864586
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:53 schreef roos94 het volgende:

[..]

die vader is een mega creep
Ja, dat onder andere. De instagram van hem roept ook dergelijke vraagtekens op, net als dat andere "wonderkind" op een ander vlak (Summer de Snoo) heb ik niet het idee dat ik naar een oprechte pagina van een kind zit te kijken, maar veel meer naar een zorgvuldig opgebouwd merk/image:

https://www.instagram.com/laurent_simons/?hl=nl

quote:
laurent_simons
Coming Soon!! My 10 Rules That Will Bring You Success & Fun!!! No Wannabe Air, The Real Thing!! I Will Post 1 Every Month!! Like, If You Want Me To Post Rule Nr 10!! #laurentsimons #ilegend #therecanonlybeone #success #successquotes #therealthing #fun
Etc, etc.
  zaterdag 9 november 2019 @ 13:01:46 #42
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_189864587
quote:
16s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:58 schreef FlippingCoin het volgende:
Bizar. :o

Hoop stiekem dat die zijn passie behoudt en geen DJ wordt of zo. :@
Als DJ kan hij wel meer verdienen dan met werken voor een universiteit.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_189864603
https://www.volkskrant.nl(...)iews-geeft~b8d6856a/
Ook niet gezond, die vader die wil gewoon aandacht voor zijn kind, waarvoor hij allemaal kranten uitnodigt. Alsof dat goed is voor een kind.

Wat ik sowieso ziek in het hoofd vind, is dat de ouders een kind willen en krijgen, maar dat die dan woont bij opa en oma. Waarvoor krijg je dan kinderen :') :r
  zaterdag 9 november 2019 @ 13:05:01 #44
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189864611
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:01 schreef Twiitch het volgende:
Dat jongetje mist een cruciaal onderdeel van zijn jeugd en zal niet opgroeien tot een stabiele volwassen man.
Jaloers :D _O-.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 9 november 2019 @ 13:06:45 #45
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_189864640
Zal wel weer zo'n linkse facist worden
pi_189864642
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:01 schreef roos94 het volgende:

[..]

Zoals DJ arboris.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Erik_Arbores

Haalde gymnasium met 13 jaar
Ja precies, en er was er nog eentje. :)

Geluk staat voorop natuurlijk maar met zo'n knappe kop kan die misschien een hoop betekenen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189864653
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:53 schreef roos94 het volgende:

[..]

die vader is een mega creep
Ik ken hem ook al veel langer.
  Miss 200.000.000! zaterdag 9 november 2019 @ 13:10:35 #49
367000 roos94
pi_189864661
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:09 schreef KefirKater het volgende:

[..]

Ik ken hem ook al veel langer.
Wie, de vader?
pi_189864662
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ja, dat onder andere. De instagram van hem roept ook dergelijke vraagtekens op, net als dat andere "wonderkind" op een ander vlak (Summer de Snoo) heb ik niet het idee dat ik naar een oprechte pagina van een kind zit te kijken, maar veel meer naar een zorgvuldig opgebouwd merk/image:

https://www.instagram.com/laurent_simons/?hl=nl
[..]

Etc, etc.
slimmer dan mij :')
  zaterdag 9 november 2019 @ 13:11:03 #51
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_189864665
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:03 schreef Jantje2k het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)iews-geeft~b8d6856a/
Ook niet gezond, die vader die wil gewoon aandacht voor zijn kind, waarvoor hij allemaal kranten uitnodigt. Alsof dat goed is voor een kind.

Wat ik sowieso ziek in het hoofd vind, is dat de ouders een kind willen en krijgen, maar dat die dan woont bij opa en oma. Waarvoor krijg je dan kinderen :') :r
Dit is nogal sick :{
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_189864673
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ja, dat onder andere. De instagram van hem roept ook dergelijke vraagtekens op, net als dat andere "wonderkind" op een ander vlak (Summer de Snoo) heb ik niet het idee dat ik naar een oprechte pagina van een kind zit te kijken, maar veel meer naar een zorgvuldig opgebouwd merk/image:

https://www.instagram.com/laurent_simons/?hl=nl
[..]

Etc, etc.
Wtf is dit dan
pi_189864674
Die vader is niet goed bij zijn hoofd. Arm kind
pi_189864678
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:10 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

slimmer dan mij :')
Ja... die docent :')
pi_189864691
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja... die docent :')
de tering
ik heb mijn mavo niet eens afgerond.. en je hebt leraren die dergelijke fouten maken
dit is niet normaal
pi_189864717
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:11 schreef Falco het volgende:

[..]

Dit is nogal sick :{
Ja dat kind is nu 9 en heeft de eerste 6 jaar bij zijn opa en oma gewoond, zodat zijn ouders konden doorwerken :r
pi_189864727
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:11 schreef KefirKater het volgende:

[..]

Wtf is dit dan
Iemand die zich heeft laten inspireren door de Terminator-films. Dan zal het uiteindelijk wel een evil genius worden. ;(

https://www.instagram.com/p/B0A3dACCZhV/

quote:
laurent_simons
A Picture Is Worth A Thousand Words! Imagine Never To Have To Say Goodbye To Your Loved Ones, Or Forever Have The Strenght Of Hercules Or An Army Of Immortals Keeping The Peace Around The Globe, Cancer Becomes Irrelevant. Human Species Will Become Invincible!!Who Wants To Live Forever! My Aim Is Replacing As Many Bodyparts By Electronic Parts As Possible, Untill The Human Brian/Conscience Is Left. Bye Bye Vulnerable Homo Sapiens, Hello Homo Laurentius 🤣!! The More I Learn, The More I’m Convinced I Can!! Mark My Words, I WILL MAKE IT HAPPEN, It Will Become My Lifework💪! My Gift To Humanity!!#laurentsimons #eternallife #electronics #humanity #whowantstoliveforever
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189864757
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:10 schreef roos94 het volgende:

[..]

Wie, de vader?
Ook. Maar die kid dus ook. Die vader was toen ook in beeld, de vorige keer (toen ie geloof ik z'n middelbare schooldiploma haalde). 't Is niet dat ik die vent ken omdat ie een beruchte charlatan is ofzo.
pi_189864768
quote:
9s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Iemand die zich heeft laten inspireren door de Terminator-films. Dan zal het uiteindelijk wel een evil genius worden. ;(

https://www.instagram.com/p/B0A3dACCZhV/
[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik sla em trouwens makkelijk in elkaar. Ook op z'n 25ste. Slechte fysiek, man.
pi_189864771
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:03 schreef Jantje2k het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)iews-geeft~b8d6856a/
Ook niet gezond, die vader die wil gewoon aandacht voor zijn kind, waarvoor hij allemaal kranten uitnodigt. Alsof dat goed is voor een kind.

Wat ik sowieso ziek in het hoofd vind, is dat de ouders een kind willen en krijgen, maar dat die dan woont bij opa en oma. Waarvoor krijg je dan kinderen :') :r
Ook 1 plaatje met blote tetten erop :9~ :9
pindazakje
pi_189864782
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:19 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ook 1 plaatje met blote tetten erop :9~ :9
Waar
  zaterdag 9 november 2019 @ 13:20:39 #62
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_189864784
quote:
9s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Iemand die zich heeft laten inspireren door de Terminator-films. Dan zal het uiteindelijk wel een evil genius worden. ;(

https://www.instagram.com/p/B0A3dACCZhV/
[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt als een gevaar voor de mensheid, helemaal als je bedenkt dat hij de sociale/emotionele intelligentie van een negenjarige heeft.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_189864806
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:13 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

de tering
ik heb mijn mavo niet eens afgerond.. en je hebt leraren die dergelijke fouten maken
dit is niet normaal
Bel-Air Academy
pi_189864826
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:58 schreef roos94 het volgende:
Kan nooit gezond zijn toch voor zo'n kind?
dit, die mist volgens mij alle normale sociale omgangen met leeftijdsgenoten en de leermomenten die daarbij horen..
pi_189864836
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:20 schreef KefirKater het volgende:

[..]

Waar
Bij dat zwembad met palmbomen op de achtergrond
pindazakje
pi_189864846
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:23 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Bij dat zwembad met palmbomen op de achtergrond
Op Instagram? Link aub.
pi_189864855
quote:
laurent_simons
Throwback Thursday, Fort Lauderdale, Florida🇺🇸, December 2014. Always Was Curious For The Unknown Since I Was Little...I Refuse To Be Ignorent!
:')
  zaterdag 9 november 2019 @ 13:25:47 #68
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189864868
quote:
beta he...
We have always been at war with Eastasia.
pi_189864870
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:24 schreef KefirKater het volgende:

[..]

Op Instagram? Link aub.
https://www.instagram.com(...)rce=ig_web_copy_link
pindazakje
pi_189864874
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:23 schreef mschol het volgende:

[..]

dit, die mist volgens mij alle normale sociale omgangen met leeftijdsgenoten en de leermomenten die daarbij horen..
Als ik voor mezelf spreek kan ik zeggen dat leeftijdsgenoten me nooit iets hebben geleerd. Ik vind dat soort uitspraken dan ook nogal voorbarig.
pi_189864884
quote:
Right. De enige tieten die ik zie, zijn die van hem.
  zaterdag 9 november 2019 @ 13:28:06 #72
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189864901
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:23 schreef mschol het volgende:

[..]

dit, die mist volgens mij alle normale sociale omgangen met leeftijdsgenoten en de leermomenten die daarbij horen..
Maar met zo'n IQ ben je niet normaal. Hoe kan je dan verwachen dat ie zich normaal gedraagt?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_189864943
quote:
Punt 1) idd die hoofdletters
2) kan Laurent die shit niet nakijken? Ik gok dat z'n Engels eerlijk gezegd niet zo goed is en ik vraag me af of ie foutloos Nederlands kan schrijven. Hij is een bèta (op 2 manieren maar denk overigens dat ie gay is/wordt) en taal zal waarschijnlijk niet z'n sterkste punt zijn. Ik gok dat maar, maar t zou me niet verbazen.
  zaterdag 9 november 2019 @ 15:29:27 #74
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189866204
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:09 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Alleen al de doorlooptijd van de verplichte groepsopdrachten is langer dan een jaar. Dus leuk dat hij sneller is dan zijn medestudenten, maar hij heeft dus wel mooi een aangepast programma zonder alle groepsmeuk, anders is dit onmogelijk.
Exact dat. Je kunt stof snel opnemen, maar als je verplicht bij colleges aanwezig moet zijn dat kun je niet sneller dan de rest.
pi_189866222
Met dit zulk nieuws heb je altijd talloze reacties van figuren die stellen 'dit hoort toch niet', 'dit is toch gezond'..
pi_189866228
Wat zielig voor dit kind...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189866235
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:26 schreef KefirKater het volgende:

[..]

Als ik voor mezelf spreek kan ik zeggen dat leeftijdsgenoten me nooit iets hebben geleerd. Ik vind dat soort uitspraken dan ook nogal voorbarig.
Veel leermomenten gebeuren onbewust
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189866260
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Veel leermomenten gebeuren onbewust
Tsja. 't Is altijd zo standaard die reacties. Dat ie er per se een trauma of iets aan overhoudt. Ik vraag t me af.
pi_189866274
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:35 schreef KefirKater het volgende:

[..]

Tsja. 't Is altijd zo standaard die reacties. Dat ie er per se een trauma of iets aan overhoudt. Ik vraag t me af.
Dat hoeft helemaal niet, maar het blijft wel dat omgang met de medemens en dan vooral leeftijdsgenoten tijdens het opgroeien nodig is voor zelfontplooiing, ook als je het niet merkt. Als je het niet merkt kan het er toch zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189866547
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat hoeft helemaal niet, maar het blijft wel dat omgang met de medemens en dan vooral leeftijdsgenoten tijdens het opgroeien nodig is voor zelfontplooiing, ook als je het niet merkt. Als je het niet merkt kan het er toch zijn.
Omgang met mensen ben ik het wel mee eens ja. Maar moeten dat per se leeftijdsgenoten zijn? Vergeet niet dat die veel dommer zijn dan hij. Ik wil ook niet met domme mensen omgaan bijvoorbeeld (al ben ik geen kind meer).
  zaterdag 9 november 2019 @ 16:08:06 #81
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189866575
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:04 schreef KefirKater het volgende:

[..]

Omgang met mensen ben ik het wel mee eens ja. Maar moeten dat per se leeftijdsgenoten zijn? Vergeet niet dat die veel dommer zijn dan hij. Ik wil ook niet met domme mensen omgaan bijvoorbeeld (al ben ik geen kind meer).
Daarom is het nodig met domme mensen te leren omgaan. Inzien dat die ook hun waarde hebben.
pi_189866596
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Daarom is het nodig met domme mensen te leren omgaan. Inzien dat die ook hun waarde hebben.
Ach. Dan ga je er echt vanuit dat ie wereldvreemd is en nooit mee boodschappen is gaan doen met z'n moeder, bijvoorbeeld. Ik denk dat t allemaal nogal meevalt.
pi_189866754
Dit jongetje is vaker in de media, en dan natuurlijk aangestuurd door zijn vader.

Hier vond die vader nog dat hij genegeerd werd door de overheid en de koning.
pi_189866780
Hoe dan? Ik moest altijd nog 2 - 3 maanden wachten op een enkel cijfer. Laat staan een stuk of 20 a 30 vakken achter elkaar doen. _O-
pi_189866814
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:05 schreef Discombobulate het volgende:
Hij is gewoon veel sneller slim en neemt veel sneller stof op, maar na z'n laten we zeggen 20e, is hij niet veel slimmer dan de meeste hoogleraren daar. Dat zie je altijd met dit soort slimme kinderen, ja ze werken erg vroeg als wetenschapper of hoogleraar, maar het is echt niet zo dat ze continu slimmer worden. Ik verwacht niet dat hij met iets baanbrekends gaat komen.
Inderdaad. De cognitieve functies ontwikkeling zich vooral veel te vroeg en veel te snel in vergelijking met andere HB-ers en dat is zeker niet ten gunste van de algehele ontwikkeling.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2019 16:39:14 ]
pi_189866852
Ben benieuwd wat er gebeurt bij de eerst tegenslag van dit slimme mannetje.

Lees t wel weer terug over 5 jaar op fok;)
pi_189866861
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:28 schreef luxerobots het volgende:
Dit jongetje is vaker in de media, en dan natuurlijk aangestuurd door zijn vader.

Hier vond die vader nog dat hij genegeerd werd door de overheid en de koning.
Wow, die vader heeft ook echt een verlegd meerderwaardigheidscomplex ofzo. Van mening zijn dat premiers een 6-jarig kind moeten uitnodigen, omdat die nou toevallig bij geboorte veel hersenen gekregen heeft, iets waar hij zelf weinig aan kan doen.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 november 2019 @ 16:47:00 #88
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189866944
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:39 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Wow, die vader heeft ook echt een verlegd meerderwaardigheidscomplex ofzo. Van mening zijn dat premiers een 6-jarig kind moeten uitnodigen, omdat die nou toevallig bij geboorte veel hersenen gekregen heeft, iets waar hij zelf weinig aan kan doen.
Hij heeft vier hersenen of wat bedoel je?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_189866948
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hij heeft vier hersenen of wat bedoel je?
Ja betere hersenen bedoel ik ;)
pi_189866964
Ik vraag me ook wel dingen af, je hoort nog wel eens van mensen die helemaal doorgedraaid worden.
pi_189867011
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:39 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Wow, die vader heeft ook echt een verlegd meerderwaardigheidscomplex ofzo. Van mening zijn dat premiers een 6-jarig kind moeten uitnodigen, omdat die nou toevallig bij geboorte veel hersenen gekregen heeft, iets waar hij zelf weinig aan kan doen.
Een kind dat geboren is met goede hersenen op bezoek bij iemand die toevallig uit de juiste kut gekomen is.
pi_189867024
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een kind dat geboren is met goede hersenen op bezoek bij iemand die toevallig uit de juiste kut gekomen is.
Ja, ik bedoel vooral te zeggen dat ik het apart vind dat die vader zo de media / aandacht opzoekt voor zijn kind. Terwijl dat kind daar helemaal geen behoefte aan zal hebben.
pi_189867027
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:55 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Ja, ik bedoel vooral te zeggen dat ik het apart vind dat die vader zo de media / aandacht opzoekt voor zijn kind. Terwijl dat kind daar helemaal geen behoefte aan zal hebben.
Ik vind het ziekelijk.
pi_189867054
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:38 schreef Jed1Gam het volgende:
Ben benieuwd wat er gebeurt bij de eerst tegenslag van dit slimme mannetje.

Lees t wel weer terug over 5 jaar op fok;)
Blijkbaar valt t mee. Sinds de vorige mijlpaal heeft ie gewoon z'n bachelor degree aan de TU Eindhoven Gehaald. Volgende keer ook Masters, PhD en dan als klein jongetje aan de slag als wetenschapper of in t bedrijfsleven.
pi_189867107
Het kind wordt gepusht om vooral belang te hechten aan presteren en status.

Neem dit stukje:

quote:
Laatst vroeg Laurent hoe andere kinderen naar school gaan, en Alexander vertelde dat die kinderen samen in een klas zitten en luisteren naar de leraar. Laurent is altijd alleen in een klas. ‘Dan zeg ik: zoveel mis je niet, hoor. Wat maakt het nou uit. Wil je vliegen in een privéjet, of als een sardientje in een blik?’
Van samen in een klas zitten leer je ontzettend veel. Je leert met mensen omgaan (de sociale omgang), je ontwikkelt mensenkennis en ontdekt wat mensen drijft, wat mensen willen en hoe mensen in elkaar zitten.

Nee, allemaal niet belangrijk, ze willen reizen met een privéjet.
pi_189867123
Meteen weer negatieve reacties van jaloerse dommeriken natuurlijk.

Super dat we in Nederland zo'n fantastisch talent hebben. Die kan heel wat goeds voor de mensheid brengen.
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
pi_189867159
quote:
‘Laurent wil graag wat bekender worden’, zegt hij. ‘Dat is ook handig, dan hoeft hij het niet iedereen telkens uit te leggen.’
Nee, papa vindt vooral dat Laurent bekender moet worden.

quote:
Laurent is superslim. Begon op zijn zesde aan de middelbare school, en slaagde anderhalf jaar later – het had zelfs sneller gekund volgens Alexander. Ook liep hij stage bij hartchirurgen. Mogelijk is hij een nieuwe Einstein. Ze zullen zien.
Dat lees ik in meer stukken, dat Laurent opa en oma kan helpen door onderzoeker te worden en dingen uit te vinden. Voor hele slimme mensen vind ik dat toch maar dom gedacht.

Het is niet meer de tijd van de nieuwe Einstein. Uitvindingen worden gedaan in projecten en met teams. Een goede uitvinder is ook creatief en kan met mensen werken. Neem een Steve Jobs, dat was echt niet de intelligentste persoon op aarde. Maar hij wist wel nieuwe technologien met elkaar te verbinden en wist wat mensen wilden hebben.

En dat lijkt me toch maar moeilijk om in je eentje in het klaslokaal te leren.
pi_189867178
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:07 schreef TTSS het volgende:
Meteen weer negatieve reacties van jaloerse dommeriken natuurlijk.

Super dat we in Nederland zo'n fantastisch talent hebben. Die kan heel wat goeds voor de mensheid brengen.
Meteen weer negatieve reacties over iedereen die niet in het hallelujah-verhaal meegaat.
pi_189867219
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Meteen weer negatieve reacties over iedereen die niet in het hallelujah-verhaal meegaat.
Niet inzien dat een jochie van 9 die dit presteert een fantastisch verhaal is, wat weinig voorkomt in de wereld.
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:19:16 #100
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189867248
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:07 schreef TTSS het volgende:
Meteen weer negatieve reacties van jaloerse dommeriken natuurlijk.

Super dat we in Nederland zo'n fantastisch talent hebben. Die kan heel wat goeds voor de mensheid brengen.
In de praktijk zijn het meestal mensen met heel andere talenten die het verschil maken.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_189867487
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:04 schreef KefirKater het volgende:

[..]

Omgang met mensen ben ik het wel mee eens ja. Maar moeten dat per se leeftijdsgenoten zijn? Vergeet niet dat die veel dommer zijn dan hij. Ik wil ook niet met domme mensen omgaan bijvoorbeeld (al ben ik geen kind meer).
Je komt er helaas altijd mee in aanraking....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189867533
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:58 schreef roos94 het volgende:
Kan nooit gezond zijn toch voor zo'n kind?
Hem afremmen lijkt me veel ongezonder. Hij is hyperintelligent, zo'n brein moet je bezig houden en uitdagingen geven.

Maar het lijkt me wel heel lastig als je zó veel slimmer bent dan je medemensen. Zeker als hij straks volwassen is. Voor zijn gevoel zullen dan zelfs zijn medewetenschappers aan de domme kant zijn. :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:49:29 #103
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189867603
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:05 schreef luxerobots het volgende:
Van samen in een klas zitten leer je ontzettend veel.
Ik kan mij herinneren dat ik tijdens klassikaal lezen op de basisschool altijd een paar bladzijden vooruit las omdat het extreem trage tempo van veel andere leerlingen mij niets opleverde behalve verveling en frustratie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:53:00 #104
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189867645
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hem afremmen lijkt me veel ongezonder. Hij is hyperintelligent, zo'n brein moet je bezig houden en uitdagingen geven.

Maar het lijkt me wel heel lastig als je zó veel slimmer bent dan je medemensen. Zeker als hij straks volwassen is. Voor zijn gevoel zullen dan zelfs zijn medewetenschappers aan de domme kant zijn. :D
Maar ja, daar kan de maatschappij niet mee omgaan. Die willen debielen zien op een tropisch eiland die zich belachelijk maken of mensen van hun eigen IQ in een quiz zodat ze zich kunnen identificeren met de deelnemers. Te slimme mensen zijn gek, wereldvreemd of gevaarlijk en slimme kinderen moeten dom doen want dat is gezonder.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_189867683
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je komt er helaas altijd mee in aanraking....
Dat komen volwassenen met zijn intelligentie ook. 't Is een beetje wereldvreemd om hem 'een jeugd' op te leggen; 'met vriendjes spelen' als ie daar helemaal geen behoefte aan heeft.
pi_189867685
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:56 schreef KefirKater het volgende:

[..]

Dat komen volwassenen met zijn intelligentie ook. 't Is een beetje wereldvreemd om hem 'een jeugd' op te leggen; 'met vriendjes spelen' als ie daar helemaal geen behoefte aan heeft.
Daarom zeg ik ook: arme jongen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189867741
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook: arme jongen
Ja dat denk ik dus niet. Als ik zo intelligent was geweest had ik waarschijnlijk niet met Turtles willen spelen.
pi_189867776
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:56 schreef KefirKater het volgende:

[..]

Dat komen volwassenen met zijn intelligentie ook. 't Is een beetje wereldvreemd om hem 'een jeugd' op te leggen; 'met vriendjes spelen' als ie daar helemaal geen behoefte aan heeft.
Aan de andere kant, misschien voelt deze jongen zich wel meer aangetrokken tot een eenvoudiger beroep.

Dat kan dan ook niet. Zijn vader heeft immers al persconferenties gehouden, verteld over zijn bizar hoge IQ, de nieuwe Einstein die het misschien is en de uitvingen die hij gaat doen voor opa en oma.

Zelfs de koning zou aandacht voor hem vrij moeten maken :').
pi_189867856
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Aan de andere kant, misschien voelt deze jongen zich wel meer aangetrokken tot een eenvoudiger beroep.

Dat kan dan ook niet. Zijn vader heeft immers al persconferenties gehouden, verteld over zijn bizar hoge IQ, de nieuwe Einstein die het misschien is en de uitvingen die hij gaat doen voor opa en oma.

Zelfs de koning zou aandacht voor hem vrij moeten maken :').
Ja heb je gelijk in. Ik heb geen idee wat ie wil. Kan me alleen voorstellen dat ie niet per se met leeftijdsgenoten om wil gaan.
pi_189867911
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Aan de andere kant, misschien voelt deze jongen zich wel meer aangetrokken tot een eenvoudiger beroep.

Dat kan dan ook niet. Zijn vader heeft immers al persconferenties gehouden, verteld over zijn bizar hoge IQ, de nieuwe Einstein die het misschien is en de uitvingen die hij gaat doen voor opa en oma.

Zelfs de koning zou aandacht voor hem vrij moeten maken :').
Alleen al met zo'n vader zou ik nog meer zeggen: arme jongen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:16:09 #111
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189867928
Jullie doen net of het aan de vader ligt, maar het begint bij zijn hoge IQ.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_189868154
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar ja, daar kan de maatschappij niet mee omgaan. Die willen debielen zien op een tropisch eiland die zich belachelijk maken of mensen van hun eigen IQ in een quiz zodat ze zich kunnen identificeren met de deelnemers. Te slimme mensen zijn gek, wereldvreemd of gevaarlijk en slimme kinderen moeten dom doen want dat is gezonder.
:D Hij is fijn! En waar.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_189868172
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jullie doen net of het aan de vader ligt, maar het begint bij zijn hoge IQ.
Klopt maar het ligt net zo goed aan het poppengezichtje van een kleuter die meedoet aan zo'n pageant verkiezing voor kinderen. Misschien niet helemaal vergelijkbaar maar wel tot op bepaalde hoogte.
pi_189868778
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:58 schreef KefirKater het volgende:

[..]

Blijkbaar valt t mee. Sinds de vorige mijlpaal heeft ie gewoon z'n bachelor degree aan de TU Eindhoven Gehaald. Volgende keer ook Masters, PhD en dan als klein jongetje aan de slag als wetenschapper of in t bedrijfsleven.
Bedoel meer, dat als hij echt iets groots wilt voortbrengen te maken zal krijgen met zeer vele afwijzingen en tegenslagen.

Als hij dat als kind nooit heeft meegemaakt kan dat nog voor problemen zorgen.

Alleen al dat z'n oma en opa op een bepaald moment doodgaan kan een probleem vormen.
pi_189868822
Fake mainstream media news. Dit verhaal rammelt aan alle kanten. Van z'n ouders die niet meer hoeven te werken op middelbare leeftijd (zou an sich nog kunnen, maar het is extreem onwaarschijnlijk in combinatie met het andere) tot het voltooien van een beta bachelor in een jaar. Ik neem aan dat Laurent ook huiswerk moet maken en moet leren, thuis. Hoe ga je dat in zo'n korte tijd voor elkaar krijgen? Onmogelijk.
  zaterdag 9 november 2019 @ 19:30:59 #116
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189868952
We have always been at war with Eastasia.
pi_189869162
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:58 schreef roos94 het volgende:
Kan nooit gezond zijn toch voor zo'n kind?
Inderdaad, hij moet gewoon boekjes lezen die horen bij groep 6. Dat is veel gezonder!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_189869169
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:24 schreef crocidoliet het volgende:
Fake mainstream media news. Dit verhaal rammelt aan alle kanten. Van z'n ouders die niet meer hoeven te werken op middelbare leeftijd (zou an sich nog kunnen, maar het is extreem onwaarschijnlijk in combinatie met het andere) tot het voltooien van een beta bachelor in een jaar. Ik neem aan dat Laurent ook huiswerk moet maken en moet leren, thuis. Hoe ga je dat in zo'n korte tijd voor elkaar krijgen? Onmogelijk.
?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_189869206
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:24 schreef crocidoliet het volgende:
Fake mainstream media news. Dit verhaal rammelt aan alle kanten. Van z'n ouders die niet meer hoeven te werken op middelbare leeftijd (zou an sich nog kunnen, maar het is extreem onwaarschijnlijk in combinatie met het andere) tot het voltooien van een beta bachelor in een jaar. Ik neem aan dat Laurent ook huiswerk moet maken en moet leren, thuis. Hoe ga je dat in zo'n korte tijd voor elkaar krijgen? Onmogelijk.
Gast :')

Niet iedereen hoeft eindeloos te oefenen om materie te leren beheersen. Een extreem goed geheugen gekoppeld aan een extreem hoge intelligentie maken het voor hem mogelijk om zeer snel door de stof te vliegen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_189869281
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jullie doen net of het aan de vader ligt, maar het begint bij zijn hoge IQ.
Ja klopt, het is is zijn eigen schuld ;)
  zaterdag 9 november 2019 @ 22:24:54 #121
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189872222
Bijzonder knap. Heb je eigenlijk ooit wel dat als iemand zo vroeg afstudeert later ook echt iets uitzonderlijks doet waar de mensheid een stap mee vooruit komt? Meen dat praktisch alle echt uitzonderlijke grootheden als Newton, Einstein, Euler, noem ze maar op niet van dit soort talenten waren?
pi_189872772
Cool, de nieuwe Alan Turing?
Somebody that I used to know
pi_189872869
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:05 schreef luxerobots het volgende:
Van samen in een klas zitten leer je ontzettend veel. Je leert met mensen omgaan (de sociale omgang), je ontwikkelt mensenkennis en ontdekt wat mensen drijft, wat mensen willen en hoe mensen in elkaar zitten.
Ja, dat leer je wel in een klas ja, maar van leren komt weinig terecht in een klas waar de helft zich stierlijk verveelt maar verplicht moet blijven zitten op de stoel en mond houden.
En leren wou hij juist zo graag! Ik ben blij voor hem dat het mocht.
uiteindelijk lukt altijd alles
  zaterdag 9 november 2019 @ 23:16:41 #124
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189873129
Tot welke Y-DNA haplogroep behoort hij?
pi_189873221
Hij kan mooi als investment analyst aan de slag, doen wel meer geniale figuren.
  zaterdag 9 november 2019 @ 23:27:39 #126
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189873326
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 23:16 schreef Eendenkooi het volgende:
Tot welke Y-DNA haplogroep behoort hij?
Want?
  zaterdag 9 november 2019 @ 23:29:14 #127
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189873356
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 23:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Want?
Dat vind ik leuk om te weten.
C&H / We zijn het minst Slavische land van Europa
  zaterdag 9 november 2019 @ 23:50:25 #128
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189873707
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 23:29 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Dat vind ik leuk om te weten.
C&H / We zijn het minst Slavische land van Europa
En hoe helpt 1 datapunt je hierbij?
pi_189874153
Edit

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2019 11:17:26 ]
  zondag 10 november 2019 @ 00:37:28 #130
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_189874415
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:01 schreef Twiitch het volgende:
Dat jongetje mist een cruciaal onderdeel van zijn jeugd en zal niet opgroeien tot een stabiele volwassen man.
Een FOK!er dus? Maar dan met skills :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 10 november 2019 @ 07:43:43 #131
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189875350
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:09 schreef Cherni het volgende:
Zijn ouders zijn gestopt met werken om zoonlief te begeleiden. Dat is een mooie meevaller. :) Ook dat kunnen niet veel ouders als het om 9 jarigen gaat zich permitteren want ik ga er dan vanuit dat die niet ouder zijn dan 45. Tenzij je heel laat aan kinderen gaat beginnen. Want of het nu om kinderen gaat met een zeer laag of zeer hoog iq, beide hebben begeleiding nodig.
Zijn vader is mijn vorige tandarts in Den Haag. Tandarts A. Simons. :P
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zondag 10 november 2019 @ 07:46:21 #132
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189875365
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 00:21 schreef Logician2.0 het volgende:

Toch als ik het kon veranderen zou ik ze een gemiddeld iq toewensen, want gelijken vinden als je tot 0,01% van de mensen behoort (en dan moet het ook nog klikken qua karakter) dat zal voor hun de echte uitdaging gaan zijn.
Er zit inderdaad een keerzijde aan hoogbegaafd zijn.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189875864
De ene hoogbegaafde is ook de andere niet. Het is absoluut waar dat hoogbegaafdheid relatief vaak samen gaat met vormen van autisme of andere problemen qua sociaal-aanpassingsvermogen. Maar het is niet alsof dat opgaat voor iedereen met een vrij buitengewoon hoge intelligentie.
pi_189876020
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 09:23 schreef theunderdog het volgende:
De ene hoogbegaafde is ook de andere niet. Het is absoluut waar dat hoogbegaafdheid relatief vaak samen gaat met vormen van autisme of andere problemen qua sociaal-aanpassingsvermogen. Maar het is niet alsof dat opgaat voor iedereen met een vrij buitengewoon hoge intelligentie.
Er is ook een heel groot verschil tussen hoogbegaafd en uitzonderlijk hoogbegaafd, boven de 145 is weer een compleet ander zijns luik.
Dat is alsof je iemand met een iq van 100 hetzelfde noemt/vergelijkt met iemand met een iq van 85.
En logischerwijs zitten daar dan ook weer andere kenmerken bij. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2019 09:50:27 ]
pi_189876045
.

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2019 23:38:46 ]
pi_189883847
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 09:53 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Ja .. ik begriip die ouders nooit die heel hard roepen dat hun kind zogenaamd hoogbegaafd is omdat ze daar een soort van status aan denken te kunnen hangen. Die hebben vaak echt geen idee waar ze het over hebben.
Volgens onze ortopedagoog is 120 de holy grail.
Ik heb je verhaal gelezen. Lijkt me wel pittig voor jullie als ouders.

Wat voor een type onderwijs volgt ze eigenlijk? Is het een klassikaal lessysteem, wordt er met dagtaken gewerkt of kan er volledig op eigen tempo geleerd worden?

Moet wel bekennen dat ik de uitspraak van de orthopedagoog niet chique vindt. Hij/zij kwalificeert hoogbegaafdheid op deze manier toch als een soort belemmering, wat het natuurlijk niet is en ook niet hoeft te zijn.
Vraag me ook af of wetenschappelijk is aangetoond dat mensen met een iq van 120 het gelukkigst zijn of het makkelijkste leven hebben.

Misschien dat voor 'standaard' mensen 120 de holy grail is, maar hoogbegaafden zijn nu juist niet standaard ;).
De uitspraak klinkt voor mij dan ook meer als 'gezwam', een typische uitspraak van een professional die een eigen overtuiging neerzet als absolute kennis (hoor overigens psychologen dit ook wel eens stellen, maar hard bewijs hebben ze nooit).

Wat ik trouwens niet las in je verhaal is iets over sport. Doet je dochter ook een sport? Dit kan een welkome afwisseling zijn en heeft meerdere voordelen.
Ten eerste zorgt het voor lichamelijke ontspanning en rust in het hoofd. Ook kan het een uitdaging zijn daar het niet altijd zo is dat je met een iq van 145+ ook een talent hebt voor sport.
En als dit talent er wel is dan is sport een extra leuk tijdverdrijf alsook de plek om gelijken te treffen met eenzelfde (sportgerelateerde) ambitie en visie.

Nou, dank voor je verhaal en veel succes met je meiden.
  zondag 10 november 2019 @ 19:33:54 #137
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_189884048
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:30 schreef KefirKater het volgende:

Punt 1) idd die hoofdletters
2) kan Laurent die shit niet nakijken? Ik gok dat z'n Engels eerlijk gezegd niet zo goed is en ik vraag me af of ie foutloos Nederlands kan schrijven. Hij is een bèta (op 2 manieren maar denk overigens dat ie gay is/wordt) en taal zal waarschijnlijk niet z'n sterkste punt zijn. Ik gok dat maar, maar t zou me niet verbazen.
De afgunst spat er vanaf _O- _O- _O-
  zondag 10 november 2019 @ 19:37:00 #138
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_189884982
Edit

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2019 11:18:07 ]
  maandag 11 november 2019 @ 13:24:50 #140
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189893752
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:56 schreef KefirKater het volgende:

Dat komen volwassenen met zijn intelligentie ook. 't Is een beetje wereldvreemd om hem 'een jeugd' op te leggen; 'met vriendjes spelen' als ie daar helemaal geen behoefte aan heeft.
Maar hij moet wel kunnen spelen. Want hij mag dan cognitief vooruit lopen, sociaal-emotioneel is dat een ander verhaal.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 11 november 2019 @ 13:29:26 #141
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189893820
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:41 schreef Nielsch het volgende:

Inderdaad, hij moet gewoon boekjes lezen die horen bij groep 6. Dat is veel gezonder!
Hij moet ook de kans krijgen om sociaal-emotioneel te groeien. Als hij alleen maar met volwassenen om gaat, loopt hij daarin een achterstand op.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_189893860
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:09 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Alleen al de doorlooptijd van de verplichte groepsopdrachten is langer dan een jaar. Dus leuk dat hij sneller is dan zijn medestudenten, maar hij heeft dus wel mooi een aangepast programma zonder alle groepsmeuk, anders is dit onmogelijk.
Dit dus.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_189894441
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 13:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar hij moet wel kunnen spelen. Want hij mag dan cognitief vooruit lopen, sociaal-emotioneel is dat een ander verhaal.
Idd altijd die dooddoener.. die van ons bleek sociaal emotioneel net zo ver voor te lopen.
Alleen omdat het niet klopt met wat men voor de leeftijd verwacht vult men dat vaak anders in.
Ze zien het nut er alleen vaak niet van in.

Zuiver hoogbegaafde kinderen (met dus een harmonieus profiel) lopen op alle gebieden ongeveer gelijk voor. Emotie regulatie is wel vaak een dingetje.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2019 14:43:36 ]
pi_189894783
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:56 schreef roos94 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)daa72c4e26a9309a98d9

Bachelor
Mijn doel als wetenschap­per is levensver­len­ging. Mijn opa en oma zijn hartpatiënten en hen wil ik helpen.
Zou zonde zijn als deze mega intelligente jongeman zijn talent inzet om de wereld nog kutter te maken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 11 november 2019 @ 15:55:32 #145
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_189895181
Dit is gewoon een act. Het is ook helemaal niet goed voor zo'n kind zijn ontwikkeling om z'n loopbaan te gaan aanjagen om maar in het nieuws te zijn. Ik hoor het wel wanneer hij daadwerkelijk iets bereikt heeft in de wetenschap of IN iets van algemeen belang. Trouwens een iq van 145 is wel uitzonderlijk hoog, maar ook weer niet ver buiten de marge van de studenten op de TU, me dunkt. Mijn iq is 9000+ trouwens.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_189895271
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:55 schreef VeX- het volgende:
Dit is gewoon een act. Het is ook helemaal niet goed voor zo'n kind zijn ontwikkeling om z'n loopbaan te gaan aanjagen om maar in het nieuws te zijn. Ik hoor het wel wanneer hij daadwerkelijk iets bereikt heeft in de wetenschap of IN iets van algemeen belang. Trouwens een iq van 145 is wel uitzonderlijk hoog, maar ook weer niet ver buiten de marge van de studenten op de TU, me dunkt. Mijn iq is 9000+ trouwens.
Nou zoek voor de gein het gemiddelde iq mbt universiteit eens op.

Het lijkt niet hoog op papier, maar als je een gemiddeld iq neemt van 100 en dan naar beneden gaat kijken ipv naar boven is dat verschil van 100 naar 55 echt wel enorm. Vanaf 85 ben je zwakbegaafd..

Deze jongen zit gok ik veel hoger dan 145, het is 145+ enkel omdat de test niet hoger ging.

En misschien is het dom dat ik serieus reageer op een trol reactie, maar dit onderwerp gaat mij aan het hart..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2019 16:02:01 ]
  maandag 11 november 2019 @ 16:29:32 #147
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_189895596
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 16:01 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Nou zoek voor de gein het gemiddelde iq mbt universiteit eens op.

Het lijkt niet hoog op papier, maar als je een gemiddeld iq neemt van 100 en dan naar beneden gaat kijken ipv naar boven is dat verschil van 100 naar 55 echt wel enorm. Vanaf 85 ben je zwakbegaafd..

Deze jongen zit gok ik veel hoger dan 145, het is 145+ enkel omdat de test niet hoger ging.

En misschien is het dom dat ik serieus reageer op een trol reactie, maar dit onderwerp gaat mij aan het hart..
Hm, het verschil naar beneden hoeft niet perse tekenend te zijn voor het verschil naar boven. Zwakbegaafdheid en een extreem laag iq presenteert zich makkelijker dan hoogbegaafdheid. Je zult dan immers meer zaken (studie, werk, dagelijks leven) niet kunnen doen die de gemiddelde mens dus wel gewoon makkelijk kan doen terwijl het tonen van hoogbegaafdheid zich pas echt manifesteert in uitzonderlijke, specifieke situaties.

Daarnaast is een iq ook niet allesbepalend. Zoals ik zei is het beter wachten op concrete prestaties. Helaas bewijst het verleden dat het vaak niet goed afloopt met wonderkindjes. Een ding is wel zeker, uitzonderlijk is hij wel.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_189896336
.

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2019 23:39:27 ]
  maandag 11 november 2019 @ 17:33:17 #149
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189896350
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 17:32 schreef Logician2.0 het volgende:
Het valt bij een lager iq zeker eerder op, maar de problemen (vaak juist thuis ontladen) lijken hetzelfde te zijn. Alleen zien veel mensen dit niet omdat ze het vaak pas thuis echt ontladen, en meesters in aanpassen zijn.

Mijn dochter behoort tot de 0,01% groep en bij haar merken mensen het vaak wel, ik krijg de vraag regelmatig. Terwijl wij er eigenlijk nooit mee te koop lopen, ook nooit iets op mijn fb over geplaatst oid. Wij hopen vooral dat ze gelukkig wordt, want de lange termijn is soms echt niet best van wat we hebben gehoord. En op welk niveau ze dat gaat worden is aan haar.

Maar dat deze kinderen “moeten spelen, leren omgaan met andere kinderen vind ik altijd een lastige.. ze hebben gewoon zulke andere interesses, ik ben denk ik vooral van je kind volgen.
Het probleem lijkt mij dan wel dat dit soort kinderen sociaal onderontwikkeld zijn als volwassenen
  maandag 11 november 2019 @ 18:04:24 #150
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189896741
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 17:33 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Het probleem lijkt mij dan wel dat dit soort kinderen sociaal onderontwikkeld zijn als volwassenen
Nee, het probleem is dat kinderen met een dergelijk IQ gewoon anders zijn en niet in het keurslijf voor doorsnee kinderen passen. En dan zijn er mensen met een heel gemiddeld IQ die bij hoog en bij laag zweren dat het gezonder voor het kind is om het toch in dat keurslijf te dwingen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 11 november 2019 @ 18:08:27 #151
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189896788
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 16:29 schreef VeX- het volgende:
terwijl het tonen van hoogbegaafdheid zich pas echt manifesteert in uitzonderlijke, specifieke situaties.
Nee hoor. Hoogbegaafden komen al snel in problemen omdat ze niet hetzelfde denken als gewone mensen. Vaak geven ze antwoorden die beter zijn dan word verwacht, maar worden afgekeurd omdat ze niet in het lesprogramma passen. Dan krijg je situaties als ouders die de leraar moeten vertellen dat het kind gelijk heeft, en de leraar die het kind allen maar eigenwijs en vervelend vind, en door wil met zijn programma.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_189897161
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2019 18:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, het probleem is dat kinderen met een dergelijk IQ gewoon anders zijn en niet in het keurslijf voor doorsnee kinderen passen. En dan zijn er mensen met een heel gemiddeld IQ die bij hoog en bij laag zweren dat het gezonder voor het kind is om het toch in dat keurslijf te dwingen.
Dat idd, mensen denken vaak vanuit hun eigen “normaal” en behoeften.
Ik dacht trouwens net zo voordat ik in deze achtbaan terecht kwam :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2019 18:36:10 ]
  maandag 11 november 2019 @ 18:38:58 #153
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_189897214
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2019 18:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee hoor. Hoogbegaafden komen al snel in problemen omdat ze niet hetzelfde denken als gewone mensen. Vaak geven ze antwoorden die beter zijn dan word verwacht, maar worden afgekeurd omdat ze niet in het lesprogramma passen. Dan krijg je situaties als ouders die de leraar moeten vertellen dat het kind gelijk heeft, en de leraar die het kind allen maar eigenwijs en vervelend vind, en door wil met zijn programma.
Selectief quoten, niet zien dat ik ergens op inhaak, de context negeren, holle kreten. Jij bent zeker niet hoogbegaafd.
:z :')
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  maandag 11 november 2019 @ 18:40:30 #154
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189897243
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2019 18:38 schreef VeX- het volgende:

[..]

Selectief quoten, niet zien dat ik ergens op inhaak, de context negeren, holle kreten. Jij bent zeker niet hoogbegaafd.
:N :z :')
Maar ik heb wel gelijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 11 november 2019 @ 18:42:29 #155
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_189897273
Mooi ja, beetje tegenovergestelde van mijn leven
:')
  maandag 11 november 2019 @ 18:52:32 #156
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189897468
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2019 18:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, het probleem is dat kinderen met een dergelijk IQ gewoon anders zijn en niet in het keurslijf voor doorsnee kinderen passen. En dan zijn er mensen met een heel gemiddeld IQ die bij hoog en bij laag zweren dat het gezonder voor het kind is om het toch in dat keurslijf te dwingen.
Ik zeg nergens dat ze hetzelfde zijn.. alleen social zijn leren ze niet echt
  maandag 11 november 2019 @ 18:54:46 #157
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189897498
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 18:52 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat ze hetzelfde zijn.. alleen social zijn leren ze niet echt
Het is ook lastig socialiseren met een kudde domme bavianen die alleen maar willen gillen, vechten en neuken terwijl jij een techbedrijf aan het opzetten bent.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_189898084
.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2019 23:38:06 ]
pi_189900201
'Zit je op voetbal?'
Nee, bij mensa.

The. Fuck.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189900233
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2019 18:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee hoor. Hoogbegaafden komen al snel in problemen omdat ze niet hetzelfde denken als gewone mensen. Vaak geven ze antwoorden die beter zijn dan word verwacht, maar worden afgekeurd omdat ze niet in het lesprogramma passen. Dan krijg je situaties als ouders die de leraar moeten vertellen dat het kind gelijk heeft, en de leraar die het kind allen maar eigenwijs en vervelend vind, en door wil met zijn programma.
Hoge bomen. Of mensen die met hun kop boven het maaiveld uitsteken.
Kunnen we niet tegen in NL.

Zo jammer altijd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 11 november 2019 @ 22:45:38 #161
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_189901292
Inderdaad is het echt typisch Nederlands om hem allerlei tekortkomingen aan te rekenen. Misschien boeit het die jongen geen ene flikker om saaie nietszeggende gesprekken te hebben met oninteressante mensen. Alles wat buiten het keurslijf valt dient onmiddellijk de kop in worden gedrukt. Ik ben benieuwd waar hij mee gaat komen, of niet. Laat hem lekker :)
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_189903659
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 22:45 schreef Revanches het volgende:
Ik ben benieuwd waar hij mee gaat komen, of niet. Laat hem lekker :)
Al die ingrepen, aparte lesprogramma’s en dergelijke worden ook niet gedaan om absolute toppers te kweken. Het is om te voorkomen dat een kind zich dood verveelt en geestelijk ondervoed raakt.

Het ‘vorige’ wonderkind, Floor Sietsma, is na haar promotie uiteindelijk personal trainer geworden. Geen Nobelprijswinnares. Maar ze heeft tenminste geen rottijd op school gehad, anders dan veel andere hoogbegaafden, helaas... :N
pi_189904187


[ Bericht 100% gewijzigd door ArthurvdWall op 12-11-2019 08:31:33 ]
pi_189904345
Hij heeft in ieder geval niet alle vakken gevolgd (is logistiek ook bijna niet mogelijk als practica en projecten daar ook bij horen)
https://www.reddit.com/r/(...)_haalt_bachelor_aan/
quote:
Als hij z'n bachelor in 1 jaar gehaald zou hebben dan zou hij ook het vak (engineering design) gehaald moeten hebben dat iedere student van de uni gedaan moet hebben. En als tutor van dat van kan ik zeggen dat hij dat vak dit jaar niet gedaan heeft. Dus daar is iets vreemds aan de hand ;)
Klinkt een beetje alsof de uni goede sier probeert te maken ten koste van deze jongen.
pi_189905246
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 08:45 schreef Chia het volgende:
Klinkt een beetje alsof de uni goede sier probeert te maken ten koste van deze jongen.
Dat doet iedere universiteit.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_189905280
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat doet iedere universiteit.
Ik hoor anders verder bijzonder weinig over minderjarigen die bij de uni hun bachelor gehaald hebben. Sier maken met een minderjarige is wel iets anders dan met een volwassene natuurlijk.
pi_189908108
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Gast :')

Niet iedereen hoeft eindeloos te oefenen om materie te leren beheersen. Een extreem goed geheugen gekoppeld aan een extreem hoge intelligentie maken het voor hem mogelijk om zeer snel door de stof te vliegen.
Gast :')

Niemand kan een bachelor afronden in een jaar. Ik studeer zelf aan de TU Eindhoven en alleen al het verplichte groepswerk waar je verplicht aanwezig voor moet zijn en opdrachten voor moet maken, gaan je langer dan een jaar kosten.

Daarnaast vallen al die verplichte toetsmomenten en verplichte onderdelen van vakken van verschillende jaren in dezelfde tijdsloten. Je kunt niet op twee plekken tegelijk verplicht aanwezig zijn en dan ben je dus ook gewoon genaaid.

Het maakt niet uit hoe slim je bent, fysiek een experiment uitvoeren en een heel verslag erover maken met goede indeling, etc. gaan gewoon veel uren inzitten. Dan kun je Einstein zijn, maar dan typ je ook niet 20 pagina's in een paar uur.

Ik gun het hem van harte dat hij een bachelor haalt op die leeftijd, maar dit hele verhaal kraakt aan alle kanten. Het college van bestuur gaat echt niet het hele studie-regelement omgooien omdat een kind niet naar verplichte contactmomenten wilt. Dan gaat de halve uni die ook geen zin heeft in die onzin dat ook doen. De TU zit vol met hoogbegaafden, misschien niet zo slim als hij, maar die wel naar al die dingen toe moeten.

Wat die 'bachelor' dus ook is die hij gehaald heeft, het is niet hetzelfde wat een normale student haalt in ieder geval.
pi_189908617
Uitkijken voor narcisme, voor het 'wonderkind'. Ouders met een 'golden child' is oppassen geblazen.

Eens kijken
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 15:08:08 #169
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189908876
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd wat hij zelf interessante gebieden vind om zich in te verdiepen. Hoe hij een opleiding doorlopen heeft is minder van belang denk ik. Ik denk dat het als je zo'n denkvermogen hebt zingeving een erg lastig iets is maar als hem dat lukt als hij de dingen die hij bestudeerd belangrijk vind dan kan zo'n jongen misschien wel eens wat zoden aan de dijk gaan leggen :Y

Volgensmij heeft deze jongen wel eens bij ivo niehe gezeten en daar aangegeven dat hij interesse had in geneeskunde (maar specifiek zijn opa beter maken) dat is al een heel mooi vakgebied, al ben ik bang dat zo iemand niet goed om kan gaan met de bureaucratie en traagheid van een systeem als geneeskunde. Als je kwa denken de meeste mensen al vaak een stapje voor bent dan is werken in een vakgebied waar het toegepaste meestal een jaar of 15 achterloopt op de huidige kennis redelijk frustrerend denk ik.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 12 november 2019 @ 16:53:26 #170
487315 Arius80
Ik rij dus ik ben
pi_189910405
Denk dat dit meer zegt over het dalend niveau van het hoger onderwijs (sinds 'iedereen' tegenwoordig minimaal HBO moet doen) dan over de jongen in kwestie...
  dinsdag 12 november 2019 @ 19:33:56 #171
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189912845
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 14:38 schreef Logician2.0 het volgende:

Idd altijd die dooddoener.. die van ons bleek sociaal emotioneel net zo ver voor te lopen.
En wanneer kwam je daar achter? Toen hij 35 was?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_189913138
Vraag me af of hij meer als twee talen kan spreken, of zou hij Frans/Spaans en Duits overgeslagen hebben op 't middelbaar? ;) Als ik zo slim zou zijn, zou ik een jaartje pauze nemen en in dat jaar minstens 10 talen leren.

[ Bericht 9% gewijzigd door Jed1Gam op 12-11-2019 20:07:32 ]
pi_189914477
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En wanneer kwam je daar achter? Toen hij 35 was?
...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2019 20:59:34 ]
  dinsdag 12 november 2019 @ 21:11:58 #174
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189914677
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:58 schreef Logician2.0 het volgende:

...
Het is namelijk niet heel aannemelijk. Als je intelligentie fors uitsteekt boven die van de mensen om je heen, maak je moeilijker contact en dat heeft direct impact op je sociaal-emotionele ontwikkeling. Dus ik blijf voorlopig nog even sceptisch.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 12 november 2019 @ 22:02:03 #175
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_189915563
Grappig om te lezen. Ik heb in mijn leven twee mensen ontmoet met een IQ van 145 + (allebei max. score op test). Beide hebben ze nipt de middelbare school gehaald, 1 HAVO en 1 VWO, zijn ze gewoon sociaal capabel, geen buitenbeentjes en hebben geen autisme-achtige beperkingen. Dus de vooroordelen die veel mensen in dit topic hebben, kloppen niet.

1 daarvan is mijn partner, en ik moet zeggen dat hij wel veel last heeft gehad van deze score als kind.... Juist omdat hij zijn hele leven het idee heeft gehad dat hij iets megalomaans zou moeten bereiken in zijn leven ten gevolge van zijn uitzonderlijk hoge score. Dat is echt iets dat een stempel op zijn leven gedrukt heeft. Uiteindelijk heeft hij ‘maar’ gewoon een master gehaald waar die geen bal mee kon en dat is echt de grootste teleurstelling van zijn leven en een dagelijkse struggle.

De ander was een jeugdvriendinnetje die heel slim was, maar echt geen ambities had. Vond geen reet aan school, deed de havo en is daarna gaan reizen ofzo. Is ook geen hoogvlieger in ook maar iets in het even geworden. Had ze ook geen behoefte aan geloof ik.

Vind het leuk voor dit jochie dat hij uitgedaagd wordt, maar maak me toch wel oprechte zorgen over de druk die hem opgelegd worden. Kijk alleen al hoeveel mensen in dit topic ‘ Hopen dat hij iets voor de mensheid gaat betekenen’ terwijl hij daar misschien helemaal niet capabel toe is. Dat gaat nog wel een existentieel crisisje worden vrees ik.
Misschien kan hij niet eens mee komen als hij in een systeem terecht komt dat niet volledig om hem draait, en dan is daar het zwarte gat. Hoop het niet natuurlijk, en wens hem echt oprecht het beste.

Maar hoe gaaf ik het voor hem vind, ik denk inderdaad dat dit geen gezonde situatie/opvoeding is.
pi_189917398
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:01 schreef Twiitch het volgende:
Dat jongetje mist een cruciaal onderdeel van zijn jeugd en zal niet opgroeien tot een stabiele volwassen man.
Boeiend. Genieën zijn nooit normaal of stabiel, maar ze zetten wel diepe stappen in wetenschappen waar we min of meer iets aan hebben.
pi_189917872
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:05 schreef Discombobulate het volgende:
Hij is gewoon veel sneller slim en neemt veel sneller stof op, maar na z'n laten we zeggen 20e, is hij niet veel slimmer dan de meeste hoogleraren daar. Dat zie je altijd met dit soort slimme kinderen, ja ze werken erg vroeg als wetenschapper of hoogleraar, maar het is echt niet zo dat ze continu slimmer worden. Ik verwacht niet dat hij met iets baanbrekends gaat komen.
Hij hoeft in ieder geval geen werk te doen waar hij vieze handen van krijgt.Dit slimme knulletje kan nog weleens een hoop geld gaan verdienen
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_189922687
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 22:02 schreef Saboo het volgende:
1 daarvan is mijn partner, en ik moet zeggen dat hij wel veel last heeft gehad van deze score als kind.... Juist omdat hij zijn hele leven het idee heeft gehad dat hij iets megalomaans zou moeten bereiken in zijn leven ten gevolge van zijn uitzonderlijk hoge score. Dat is echt iets dat een stempel op zijn leven gedrukt heeft. Uiteindelijk heeft hij ‘maar’ gewoon een master gehaald waar die geen bal mee kon en dat is echt de grootste teleurstelling van zijn leven en een dagelijkse struggle.
Ja, en dan zal de vader van je partner nog niet eens een persconferentie belegd hebben en geklaagd hebben over gebrek aan politieke aandacht (van bijvoorbeeld de koning).

De druk op dit jongetje is echt buitengewoon groot. In mijn ogen pedagogisch onverantwoord.
pi_189925819
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 13:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, en dan zal de vader van je partner nog niet eens een persconferentie belegd hebben en geklaagd hebben over gebrek aan politieke aandacht (van bijvoorbeeld de koning).

De druk op dit jongetje is echt buitengewoon groot. In mijn ogen pedagogisch onverantwoord.
Daar ben ik het wel mee eens idd!

Wij hebben het onze dochter verteld onder het mom van dat alle mensen een talent hebben en dat haar talent toevallig heel goed kunnen nadenken is.
En dat dit voor en nadelen heeft.
En van alle andere talenten zoals goed met de handen etc ook de voor en nadelen besproken.
Maar vooral dat we willen dat ze gelukkig wordt.

Voor nu wil ze met haar 145+ score later pizzabezorgster worden :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2019 17:02:13 ]
  Moderator donderdag 14 november 2019 @ 00:53:21 #180
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_189932699
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:46 schreef Maharski het volgende:
Uitkijken voor narcisme, voor het 'wonderkind'. Ouders met een 'golden child' is oppassen geblazen.

Wtf :')

Oh en ik weet dat de wortel van 9 3 is dus ik ben slimmer _O_
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_190011940
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:51 schreef Jed1Gam het volgende:
Vraag me af of hij meer als twee talen kan spreken, of zou hij Frans/Spaans en Duits overgeslagen hebben op 't middelbaar? ;) Als ik zo slim zou zijn, zou ik een jaartje pauze nemen en in dat jaar minstens 10 talen leren.
Leer eerst maar gewoon Nederlands.
pi_190042253
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 21:38 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Leer eerst maar gewoon Nederlands.
Wat is deze, nieuw Nederlands yo w/
pi_190042366
Weet iemand wat zo'n jongen nu gaat doen? Misschien nog even een mastertje, maar daar is hij geen 9 jaar mee bezig. Wat doe je in de tussentijd? 9 jarigen mogen nog niet zoveel werken en hij zal vast nog een schoolplicht ofzo hebben.
  woensdag 20 november 2019 @ 20:26:34 #184
8369 speknek
Another day another slay
pi_190042779
Gooi mij ook in de groep publiciteitsstunt. Uitermate vreemd dat hij een TU bachelor haalt zonder practica te doen. Ik ben niet innig bekend met de criteria van zijn studie, maar ook bij elektrotechniek zou hij competenties en professionele vaardigheden moeten behalen die hij dus niet heeft gehaald. Op zo'n moment kan hij dus niet aan de eigenlijke eisen van het diploma voldoen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190353222
quote:
'Docenten die zo met onze zoon omgaan, moeten weg'

Als hij eind deze maand afstudeert aan de TU/e is hij de jongste ooit met een bachelordiploma. De ouders van Laurent Simons (9) kwamen gisteren echter met een verrassende boodschap.


Laurent Simons met zijn ouders op de persconferentie. Het jongetje van 9 wordt volgens zijn ouders door sommige docenten niet serieus genomen. ,,Ik verwacht dat de universiteit maatregelen neemt tegen deze medewerkers. Die horen hier niet thuis", zegt zijn vader. ©Foto Meulenhof/DCI Media

De vader van wonderkind Laurent Simons (9) is hevig ontdaan door een aantal incidenten met zijn zoon op de Technische Universiteit in Eindhoven (TU/e). ,,Is het jaloezie?", vraagt hij zich af. Zijn zoon rondt binnenkort als allerjongste ooit zijn bachelorstudie Electrical Engineering af. Natuurlijk zijn Alexander en moeder Lydia trots, maar ze willen de aandacht voor hun kind aanwenden om een aantal zaken aan de kaak te stellen.

Het zorgt voor een tamelijk bizarre bijeenkomst waarvoor meerdere media zijn uitgenodigd. In de veronderstelling dat Laurent tijdens een feestelijk moment zijn bachelor krijgt uitgereikt, maar dat loopt even anders. Vader en moeder vertellen, met hun zoon in het midden, over een voorval waarbij Laurent van een TU/e-medewerker te horen kreeg dat hij mentaal achter zou lopen op zijn leeftijdsgenootjes. Ongehoord, zo vindt zijn vader. ,,En ik verwacht dat de universiteit ook maatregelen neemt tegen deze medewerkers. Die horen hier niet thuis."

Een paar weken geleden gaven de ouders van Laurent nog een interview over hun zoon. Over de naderende diploma-uitreiking en hoe bijzonder dat was. Ook hoogleraar Peter Baltus kwam in dat interview aan het woord en die vertelde hoe waanzinnig hij de ontwikkeling van Laurent vond. 'Drie keer slimmer dan de beste student die ik ooit gehad heb', stelde Baltus. Zijn ouders, die beiden gestopt zijn met werken om hun zoon te begeleiden, spraken ook al over zijn toekomst. Die waarschijnlijk in Amerika zal liggen. Laurent heeft er de universiteiten voor het uitkiezen. Hosanna alom en het moment voor de kritiek voelt dan ook wat vreemd. Met de mediabijeenkomst willen de ouders echter opkomen voor de belangen van hun zoon. ,,Hij heeft veel moeten huilen en slecht geslapen door wat hem is overkomen", vertelt zijn vader. Of aandacht voor de door hen geconstateerde problemen niet averechts zal werken? Zijn moeder haalt haar schouders op. ,,Laat maar komen, we zijn er klaar voor." Alexander: ,,Als ouders moeten we onze zoon beschermen en bovendien is dit een breder probleem. Uit contact met andere ouders begrijpen we dat ze vergelijkbare situaties hebben meegemaakt. Laurent komt hier wel weer overheen, maar hoe vergaat het andere kinderen? Er zijn kinderen die zelfmoord plegen omdat ze gepest worden."

.
..
...

Volledige artikel:

Topics_NL twitterde op maandag 09-12-2019 om 20:17:00 De vader van wonderkind Laurent Simons (9) is ontdaan door incidenten met zijn zoon op de @TUeindhoven. Zo kreeg hij te horen dat hij mentaal achter zou lopen op leeftijdsgenootjes. 'Is het jaloezie?' 🗞 @ED_Regio🖋 @diedehoekstra👉 https://t.co/DMvOCjbWmF https://t.co/Ieje7Q6Bjo reageer retweet
Vader en moeder (vooral vader denk ik) zoeken graag de publiciteit op, lijkt me toch ook niet gezond voor hun unieke en briljante wonderkind.

[ Bericht 1% gewijzigd door TargaFlorio op 09-12-2019 21:34:27 ]
pi_190353411
quote:
een voorval waarbij Laurent van een TU/e-medewerker te horen kreeg dat hij mentaal achter zou lopen op zijn leeftijdsgenootjes
quote:
Hij heeft veel moeten huilen en slecht geslapen door wat hem is overkomen
Als die vader net zo intelligent als zijn zoon zou zijn, dan snapte hij dat hij hier precies de correctheid van die opmerking van de TU/e-medewerker doet bevestigen :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_190353878
Deze jongen gaat gewoon wat sneller door het leven. Over een paar jaar zit 'ie in het bejaardenhuis
  maandag 9 december 2019 @ 22:02:59 #188
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_190354059
Kan dat ventje niet zelf van zich afbijten?
Rare ouders die stoppen met werken. Jongen is toch geen jonge Michael Jackson?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_190354066
Wat een circusshow dit, ik ben wel benieuwd naar de kant van de TU eigenlijk. Op een of andere manier denk ik dat het nog wel eens anders zou kunnen liggen dan de ouders hier doen voorkomen. Bijna klaar, het diploma aan de horizon, en daarmee de garantie op de roem en erkenning waar deze ouders ogenschijnlijk zo gek op zijn, en dat gooi je allemaal weg omdat er wat mensen iets onaardigs tegen zoonlief zeggen? Yeah right...
pi_190354169
Sjongejonge... Meneer is dus kennelijk tevens verontnoegd vanwege vertraging, en gaat daardoor ook meteen om zich heen slaan als een ontevreden tokkie: https://www.instagram.com/p/B53N7KpJcfk/

pi_190357407
Die pa is een engnek. En het feit dat ze lopen te pezen om voor zijn 10e af te studeren pleit ook al niet voor ze.

[ Bericht 41% gewijzigd door Lyrebird op 10-12-2019 05:45:36 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 10 december 2019 @ 06:48:45 #192
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_190357959
...
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  dinsdag 10 december 2019 @ 06:50:14 #193
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_190357971
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 03:01 schreef Lyrebird het volgende:
Die pa is een engnek. En het feit dat ze lopen te pezen om voor zijn 10e af te studeren pleit ook al niet voor ze.
Pa is mijn vorige tandarts ....
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_190358011
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 22:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Sjongejonge... Meneer is dus kennelijk tevens verontnoegd vanwege vertraging, en gaat daardoor ook meteen om zich heen slaan als een ontevreden tokkie: https://www.instagram.com/p/B53N7KpJcfk/

[ afbeelding ]
9 jaar en dan al op bijna trumpiaanse toon tekeer gaan op Instagram, wauw.

Edit: net dat instagramprofiel opgezocht. Wat een soap daar in de comments. :') Vader die overduidelijk ook reageert via het account maar zich voortdurend achter z’n zoon verschuilt. Wonderlijk.
  dinsdag 10 december 2019 @ 07:04:15 #195
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190358025
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 22:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Sjongejonge... Meneer is dus kennelijk tevens verontnoegd vanwege vertraging, en gaat daardoor ook meteen om zich heen slaan als een ontevreden tokkie: https://www.instagram.com/p/B53N7KpJcfk/

[ afbeelding ]
Is ie dat zelf, of zijn dat ook zijn ouders?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_190358106
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 07:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Is ie dat zelf, of zijn dat ook zijn ouders?
Als ie het zelf is, dan is ie taalkundig niet bepaald een wonderkind.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 10 december 2019 @ 07:32:54 #197
8369 speknek
Another day another slay
pi_190358151
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 07:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als ie het zelf is, dan is ie taalkundig niet bepaald een wonderkind.
Mwah, voor een negenjarige om zo Engels te schrijven is nog steeds zo'n zes jaar boven zijn leeftijdsgenoten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 10 december 2019 @ 07:33:58 #198
476281 Butjekef
Put met keren
pi_190358160
Laurent heeft een IQ van 145. Het is waarschijnlijk veel hoger.
pi_190358168
Die ouders lijken me erg naar volk
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  dinsdag 10 december 2019 @ 07:35:08 #200
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_190358170
Wat een vreselijke ouders. Arm joch.
pi_190358236
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 07:35 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat een vreselijke ouders. Arm joch.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  dinsdag 10 december 2019 @ 07:45:48 #202
8369 speknek
Another day another slay
pi_190358244
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2019 22:02 schreef Hyperdude het volgende:
Kan dat ventje niet zelf van zich afbijten?
Rare ouders die stoppen met werken. Jongen is toch geen jonge Michael Jackson?
Vader is alvast een heuse Joe Jackson. Ik wens Laurent het allerbeste, maar de TUe had nooit in zee moeten gaan met de grote ouders van Laurent show.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190358457
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 07:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als ie het zelf is, dan is ie taalkundig niet bepaald een wonderkind.
Jij schreef op je 9e al Engelse essays uiteraard.


Edit: wacht zit nu even te lezen en is dit niet gewoon zn pa? Dat bericht over die Tesla :')

[ Bericht 15% gewijzigd door ThePlaneteer op 10-12-2019 08:23:37 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 10 december 2019 @ 08:17:56 #204
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_190358497
Dat wordt me toch een epische puberteit straks waarin dat arme zoonslaafje zich losvecht uit de dwangshow van zijn ouders.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_190358506
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 07:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Mwah, voor een negenjarige om zo Engels te schrijven is nog steeds zo'n zes jaar boven zijn leeftijdsgenoten.
Ironie is niet aan iedereen besteed kennelijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_190358508
Ik gun die Laurent het beste, maar die ouders maken alle vooroordelen over streberige ouders weer helemaal waar. Zo jammer.

Daar moet het volgende gezin met een kind dat niet binnen de hokjes past weer tegen opboksen. :N
pi_190358556
Dat kind heeft toch geen jeugd zo? Dat is een autist geworden met focus op een ding (studie).
Onder deze lijn niet schrijven
pi_190358587
Ouders hoogbegaafde Laurent (9) halen hem van TU Eindhoven na conflict

https://www.ad.nl/binnenl(...)a-conflict~a746bf4b/
  dinsdag 10 december 2019 @ 08:30:51 #209
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_190358594
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 03:01 schreef Lyrebird het volgende:
Die pa is een engnek. En het feit dat ze lopen te pezen om voor zijn 10e af te studeren pleit ook al niet voor ze.
Nee, het wil er bij mij ook echt niet in dat je een Guiness Book of Records notering zo belangrijk vindt dat je de gezonde ontwikkeling van je kind gaat saboteren. Je hebt er verder ook niet zoveel aan.

Knap hoor, als je op je 9e in plaats van je 10e afstudeert. Maar als Laurent ooit daadwerkelijk iets moois creeeert waar de mensheid wat aan heeft, krijgt hij ongetwijfeld alle lof. Ook al was hij pas klaar op zijn 12e.
pi_190358608
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2019 08:30 schreef IriYe het volgende:
Ouders hoogbegaafde Laurent (9) halen hem van TU Eindhoven na conflict

https://www.ad.nl/binnenl(...)a-conflict~a746bf4b/
quote:
Alleen nog een eindproject inleveren en dan zou Laurent Simons (9) volgens zijn ouders klaar zijn met zijn studie aan de Technische Universiteit Eindhoven. Maar gisteren beslisten zijn ouders zijn studie onmiddellijk stop te zetten.
Wat een stel ranzige narcisten zijn die ouders ook :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  dinsdag 10 december 2019 @ 08:35:28 #211
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_190358622
Persconferenties inlassen over het leven van je kind :') Zijn pa is een enorme aandachtszoeker, treurig voor dat kind. Misschien moeten ze pa vertellen dat omdat Laurent hoogbegaafd is dat dat niet betekent dat alles op z'n rolletjes verloopt. Tegenslagen horen erbij en in zijn geval betekent het maar paar weken later afstuderen lol....
  dinsdag 10 december 2019 @ 08:37:24 #212
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_190358633
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 08:33 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]


[..]

Wat een stel ranzige narcisten zijn die ouders ook :')
Daar zou Jeugdzorg idd eens flink achteraan moeten wat mij betreft. Echt sneu voor die knul.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_190358635
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 08:33 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

[..]

Wat een stel ranzige narcisten zijn die ouders ook :')
Vreselijk ja. Ziek. :r
pi_190358662
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 22:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Sjongejonge... Meneer is dus kennelijk tevens verontnoegd vanwege vertraging, en gaat daardoor ook meteen om zich heen slaan als een ontevreden tokkie: https://www.instagram.com/p/B53N7KpJcfk/

[ afbeelding ]
Meneer? dat kind is 9...
pi_190358682
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 07:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als ie het zelf is, dan is ie taalkundig niet bepaald een wonderkind.
Wat? 9 jaar....

Dat is toch juist absurd als je dan al zo Engels kan?
pi_190358689
quote:
,,We hebben als universiteit bijzonder veel maatwerk geleverd om Laurents snelle studiepad te faciliteren. Dat heeft een grote investering gevergd van docenten en medewerkers die toch al met hoge werkdruk te maken hebben. Het is spijtig dat dit maatwerk niet resulteert in een goed afronding van de opleiding. We zijn er trots op dat onze medewerkers, en vooral Laurents mentor hoogleraar Peter Baltus, met grote toewijding Laurent begeleid en geholpen hebben. Zijn begeleiders hebben met veel plezier met hem gewerkt, niet alleen vanwege zijn enorme talent, maar ook omdat het een zeer sympathieke en leergierige jongen is. De deur staat daarom nog open voor het hervatten van de opleiding, onder realistische voorwaarden.’’

Zijn ouders denken daar anders over: ,,Als je kind bij Anderlecht voetbalt en je krijgt een aanbieding van Barcelona, dat zou je dat toch ook doen? Maar goed, we hebben nu achter Eindhoven een punt gezet. Laurent zal wel op z’n pootjes terecht komen. Universiteiten genoeg die met hem willen werken.”
:')
En ik vraag me af welke universiteit nou nog echt warm loopt voor die jongen. Je krijgt namelijk die hijgende ouders erbij in wiens ogen je het nooit goed kan doen. :r
pi_190358699
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 08:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat? 9 jaar....

Dat is toch juist absurd als je dan al zo Engels kan?
Dat instagram account is gerund door zijn ouders die onder zijn naam schrijven.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_190358710
Als je het allemaal zo leest, lijkt het erop dat het kind wordt gebruikt voor de spotlights-honger van zijn vader en moeder. Kun je dit niet verkopen als mentale mishandeling en jeugdzorg erbij halen?
pi_190358714
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 08:47 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Dat instagram account is gerund door zijn ouders die onder zijn naam schrijven.
Ik dacht dat intelligentie voor een deel erfelijk was?
pi_190358726
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 08:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik dacht dat intelligentie voor een deel erfelijk was?
Papa is tandarts, dus dom is hij zeker niet.
Wel een enorme narcistische eikel :Y
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_190358754
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 08:49 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Papa is tandarts, dus dom is hij zeker niet.
Wel een enorme narcistische eikel :Y
Uhh, hij kan geen fatsoenlijk Engels?
  dinsdag 10 december 2019 @ 08:52:34 #222
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_190358755
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 08:48 schreef theunderdog het volgende:
Als je het allemaal zo leest, lijkt het erop dat het kind wordt gebruikt voor de spotlights-honger van zijn vader en moeder. Kun je dit niet verkopen als mentale mishandeling en jeugdzorg erbij halen?
Je ontzegt die knul zijn hele jeugd en reken maar dat er heel wat mentale druk op hem wordt uitgeoefend om zijn studeertruukje te doen. Wat mij betreft idd kindermishandeling.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_190358764
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 08:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Meneer? dat kind is 9...
:')
pi_190358766
Lekker voor die snotaap en arrogante ouders.
  dinsdag 10 december 2019 @ 09:01:34 #225
8369 speknek
Another day another slay
pi_190358825
Ik vind het wel lekker voor de ouders dat ze het Guinness boek niet halen omdat ze in hun hybris voor een technische universiteit hebben gekozen waar je ook dingen moet kunnen toepassen en honderden uren practica hebt. En niet ergens een reproduceerstudie aan een algemene universiteit.
Laten we hopen dat ze hem van de universiteit afhalen (heeft hij geen leerplicht?) om hem nu een normale jeugd te geven, maar dat zal wel niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 08:48 schreef theunderdog het volgende:
Als je het allemaal zo leest, lijkt het erop dat het kind wordt gebruikt voor de spotlights-honger van zijn vader en moeder. Kun je dit niet verkopen als mentale mishandeling en jeugdzorg erbij halen?
Dit kind is waarschijnlijk wel weer slim genoeg dat het zich goed aangepast over kan laten komen bij een intake van de jeugdzorg. En misschien ook wel zich hier overheen kan zetten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190358868
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 08:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Meneer? dat kind is 9...
Ja, maar ik geloof niet zo dat die jongen al die berichten zelf schrijft. Bovengemiddeld slim of niet, de foto's en teksten op die pagina komen me (tot deze "tegenslag" dan) iets te gemaakt over.
pi_190358879
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 09:01 schreef speknek het volgende:
Ik vind het wel lekker voor de ouders dat ze het Guinness boek niet halen omdat ze in hun hybris voor een technische universiteit hebben gekozen waar je ook dingen moet kunnen toepassen en honderden uren practica hebt. En niet ergens een reproduceerstudie aan een algemene universiteit.
Laten we hopen dat ze hem van de universiteit afhalen (heeft hij geen leerplicht?) om hem nu een normale jeugd te geven, maar dat zal wel niet.
[..]

Dit kind is waarschijnlijk wel weer slim genoeg dat het zich goed aangepast over kan laten komen bij een intake van de jeugdzorg. En misschien ook wel zich hier overheen kan zetten.
Je sociale-aanpassingsvermogen heeft niet veel met je cognitieve capaciteiten te maken. Relatief veel hoogbegaafde zijn autistisch.

Ik durf er wel op te wedden dat als deze jonge een jaar of 14 is, je hem niet bij vmbo'ers moet zetten.
  dinsdag 10 december 2019 @ 09:08:51 #228
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_190358884
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 08:45 schreef Chia het volgende:
,Als je kind bij Anderlecht voetbalt en je krijgt een aanbieding van Barcelona, dat zou je dat toch ook doen?
Aha aap uit de mouw. Ze ruiken elders kansen om het sneller of beter te doen.
pi_190358902
Die ouders...
alle alarmbellen gaan bij mij rinkelen. Arm joch, geef hem lekker een xbox en een tussenjaar ofzo, wat een gedoe. :{
-nee-
  dinsdag 10 december 2019 @ 09:11:27 #230
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_190358909
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 09:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Aha aap uit de mouw. Ze ruiken elders kansen om het sneller of beter te doen.
Papa kreeg zijn zin niet.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_190358914
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 09:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je sociale-aanpassingsvermogen heeft niet veel met je cognitieve capaciteiten te maken. Relatief veel hoogbegaafde zijn autistisch.

Ik durf er wel op te wedden dat als deze jonge een jaar of 14 is, je hem niet bij vmbo'ers moet zetten.
Je moet natuurlijk niemand bij vmbo'ers zetten, die geven af.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 10 december 2019 @ 09:16:53 #232
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_190358948
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 08:45 schreef Chia het volgende:

[..]

:')
En ik vraag me af welke universiteit nou nog echt warm loopt voor die jongen. Je krijgt namelijk die hijgende ouders erbij in wiens ogen je het nooit goed kan doen. :r
''We hebben achter Eindhoven een punt gezet'' ook echt :') Zo van, ze zijn ons niet waard, we hebben ze achter ons gelaten en nu bestaan ze niet meer in ons universum.

Ieder woord van die ouders druipt van de zelfgenoegzaamheid.
  dinsdag 10 december 2019 @ 09:18:23 #233
8369 speknek
Another day another slay
pi_190358964
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 09:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je sociale-aanpassingsvermogen heeft niet veel met je cognitieve capaciteiten te maken. Relatief veel hoogbegaafde zijn autistisch.

Ik durf er wel op te wedden dat als deze jonge een jaar of 14 is, je hem niet bij vmbo'ers moet zetten.
Daar ben ik het helemaal mee eens. (Of tenminste ik zou dus zeggen dat het daarom juist wel met elkaar te maken heeft, maar we bedoelen hetzelfde denk ik). Ik ben helemaal voor hem klassen over laten slaan en een (enigszins) aangepast programma geven, daar heb ik zelf in mijn jeugd ook baat bij gehad.

Maar in dit geval lijkt het aangepaste programma niet bedoeld geweest om beter bij zijn cognitieve sociale vermogens te passen (wellicht kun je beargumenteren dat hij de practica verkort en in zijn eentje mocht doen omdat hij in groepswerk mogelijk gepest zou worden), maar om het Guinness boek te halen. Dat blijkt ook dat als er dan docenten niet aan mee willen werken om hem ECTS te geven waar dat niet gepast is, hij gelijk van school wordt gerukt. Dat is geen normale ontwikkeling. Het kind mag niet falen, waar falen de beste leermeester is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190358979
Ik denk toch niet dat dit een heel handige zet is geweest van de papa van Laurent. Hij kreeg nu voor het eerst een hoop kritiek op social media waardoor alle reacties op het bericht van gisteren zijn weggehaald.

En o ja, ze proberen er ook nog een soort van discriminatiekaart met de haren bij te trekken:

https://www.instagram.com/p/B52Z7FlJv6s/

https://www.instagram.com/p/B525RHNJ4jG/
pi_190358986
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 09:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens. (Of tenminste ik zou dus zeggen dat het daarom juist wel met elkaar te maken heeft, maar we bedoelen hetzelfde denk ik). Ik ben helemaal voor hem klassen over laten slaan en een (enigszins) aangepast programma geven, daar heb ik zelf in mijn jeugd ook baat bij gehad.

Maar in dit geval lijkt het aangepaste programma niet bedoeld geweest om beter bij zijn cognitieve sociale vermogens te passen (wellicht kun je beargumenteren dat hij de practica verkort en in zijn eentje mocht doen omdat hij in groepswerk mogelijk gepest zou worden), maar om het Guinness boek te halen. Dat blijkt ook dat als er dan docenten niet aan mee willen werken om hem ECTS te geven waar dat niet gepast is, hij gelijk van school wordt gerukt. Dat is geen normale ontwikkeling. Het kind mag niet falen, waar falen de beste leermeester is.
Wacht even..

Studenten die een kind van 9 gaan pesten? wow
  dinsdag 10 december 2019 @ 09:26:24 #236
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_190359001
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 09:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik denk toch niet dat dit een heel handige zet is geweest van de papa van Laurent. Hij kreeg nu voor het eerst een hoop kritiek op social media waardoor alle reacties op het bericht van gisteren zijn weggehaald.

En o ja, ze proberen er ook nog een soort van discriminatiekaart met de haren bij te trekken:

https://www.instagram.com/p/B52Z7FlJv6s/

https://www.instagram.com/p/B525RHNJ4jG/
Madheid van vader druipt hiervan af. Dit is niet Laurent zelf.
  dinsdag 10 december 2019 @ 09:27:14 #237
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_190359007
Vader is overduidelijk een ontsporende narcist die flink wat therapie kan gebruiken.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 10 december 2019 @ 09:28:29 #238
8369 speknek
Another day another slay
pi_190359017
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 09:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wacht even..

Studenten die een kind van 9 gaan pesten? wow
Actief pesten gebeurt voor zover ik weet niet echt op de universiteit, maar eerstejaarsstudenten zijn 17/18 jarige jongens, die hebben geen zin in babysitten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190359035
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 09:28 schreef speknek het volgende:

[..]

Actief pesten gebeurt voor zover ik weet niet echt op de universiteit, maar eerstejaarsstudenten zijn 17/18 jarige jongens, die hebben geen zin in babysitten.
LOL ja. Maar hemeltje lief. Ik weet dat je affectieve empathie op die leeftijd nog niet goed genoeg heeft kunnen ontwikkelen, maar er moet toch wel een alarmbel afgaan dat een kind van 9 het leven zuur maken wel erg nasty is.
pi_190359041
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 09:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik denk toch niet dat dit een heel handige zet is geweest van de papa van Laurent. Hij kreeg nu voor het eerst een hoop kritiek op social media waardoor alle reacties op het bericht van gisteren zijn weggehaald.

En o ja, ze proberen er ook nog een soort van discriminatiekaart met de haren bij te trekken:

https://www.instagram.com/p/B52Z7FlJv6s/

https://www.instagram.com/p/B525RHNJ4jG/
Wat een complete staatsmongool. :')
  dinsdag 10 december 2019 @ 09:35:06 #241
362582 Interpretatie
Voor iedereen anders.
pi_190359075
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:07 schreef TTSS het volgende:
Meteen weer negatieve reacties van jaloerse dommeriken natuurlijk.

Super dat we in Nederland zo'n fantastisch talent hebben. Die kan heel wat goeds voor de mensheid brengen.
Tja, meteen generaliserend beginnen over 'jaloerse dommeriken' getuigd ook niet echt van hoogstaand niveau maar soit ...

Hopen dat deze jongen inderdaad behoort tot de exceptionele groep mensen (Mozart, Newton, Einstein) en met briljante nieuwe inzichten komt die de mensheid verder helpen. Ik vrees dat hij echter langzamerhand, naarmate hij ouder wordt, zal opgaan in de grote massa van zich langzamer ontwikkelende briljante geesten. We kunnen slechts hopen.
Je désapprouve ce que vous dites, mais je défendrai à la mort votre droit à le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
  dinsdag 10 december 2019 @ 09:38:53 #242
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_190359109
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 09:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ja, maar ik geloof niet zo dat die jongen al die berichten zelf schrijft. Bovengemiddeld slim of niet, de foto's en teksten op die pagina komen me (tot deze "tegenslag" dan) iets te gemaakt over.
Dat is gewoon pappie die zijn frustratie botviert op het account van zijn kind. Al die fotootjes ook van alle opgestelde microfoons en interviews die ze geven. Vader kickt zo hard op alle aandacht.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 09:39:35 #243
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190359119
Een student die een paar maanden achterstand heeft ten opzichte van een vooropgesteld plan, ongehoord...


(ik kan dat woord bijna niet meer gebruiken zonder aan een omroep te denken, }:| )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_190359231
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2019 09:38 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat is gewoon pappie die zijn frustratie botviert op het account van zijn kind. Al die fotootjes ook van alle opgestelde microfoons en interviews die ze geven. Vader kickt zo hard op alle aandacht.
Ongetwijfeld. Pa heeft ook een flinke balk in z'n ogen wat dat betreft:

quote:
Last week I confronted the University with unethical things that happen at the University. For example, how they asked NOT to have interviews with certain minorities, bullying of me, using me as marketingtool...
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 09:49:35 #245
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190359255
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 09:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Pa heeft ook een flinke balk in z'n ogen wat dat betreft:
[..]

Zoals de waard is....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_190359264
Laat die ouders en het kind toch.
Als hij het kan, dan moet hij de kans krijgen.
TUE moet niet zo tegenwerken.
Komt door jaloezie.
Ze zijn jaloers op hoogbegaafden zoals wij.
Wij zijn de volgende stap op de evolutionaire ladder.

https://twitter.com/ADnl/status/1204154217717477376?s=20
pi_190359373
Volgens een werknemer aan die opleiding had Laurent gewoon tentamen(s) niet gehaald, waardoor hij nooit meer zijn bachelor kon halen voor zijn 10e verjaardag. Iets wat zijn ouders wel altijd hadden geroepen.

Daar wordt angst voor gezichtsverlies vooral als reden gezien.
pi_190359427
Mooie plottwist
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_190359456
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 09:58 schreef Physsic het volgende:
Volgens een werknemer aan die opleiding had Laurent gewoon tentamen(s) niet gehaald, waardoor hij nooit meer zijn bachelor kon halen voor zijn 10e verjaardag. Iets wat zijn ouders wel altijd hadden geroepen.

Daar wordt angst voor gezichtsverlies vooral als reden gezien.
Medelijden met het ventje. Die vader is een idioot is wel duidelijk.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_190359465
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 09:50 schreef polderturk het volgende:
Laat die ouders en het kind toch.
Als hij het kan, dan moet hij de kans krijgen.
TUE moet niet zo tegenwerken.
Komt door jaloezie.
Ze zijn jaloers op hoogbegaafden zoals wij.
Wij zijn de volgende stap op de evolutionaire ladder.

https://twitter.com/ADnl/status/1204154217717477376?s=20
Ik mis je pareltjes in W&T
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  dinsdag 10 december 2019 @ 10:10:16 #251
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_190359486
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 09:50 schreef polderturk het volgende:
Laat die ouders en het kind toch.
Als hij het kan, dan moet hij de kans krijgen.
TUE moet niet zo tegenwerken.
Komt door jaloezie.
Ze zijn jaloers op hoogbegaafden zoals wij.
Wij zijn de volgende stap op de evolutionaire ladder.

https://twitter.com/ADnl/status/1204154217717477376?s=20
Polderturkgod _O_
pi_190359710
Een tijdje terug zag ik het kind met zijn ouders bij Ivo Niehe en kreeg ik al een ongemakkelijk gevoel bij zijn vader. Dat gevoel blijkt terecht. Die man is publiciteitsgeil en schopt wild om zich heen nu Laurent niet het record gaat verbreken. Hij heeft psychische hulp nodig en de kinderbescherming mag ook wel in actie komen.
  dinsdag 10 december 2019 @ 10:39:21 #253
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_190359737
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 09:50 schreef polderturk het volgende:
Laat die ouders en het kind toch.
Als hij het kan, dan moet hij de kans krijgen.
TUE moet niet zo tegenwerken.
Komt door jaloezie.
Ze zijn jaloers op hoogbegaafden zoals wij.
Wij zijn de volgende stap op de evolutionaire ladder.

https://twitter.com/ADnl/status/1204154217717477376?s=20
Polderturk, Speknek, Logician, Papierversnipperaar. Opeens heeft half Fok! óók een IQ van boven de 145. Frappant toch. *O*
  dinsdag 10 december 2019 @ 10:43:42 #254
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_190359788
https://nos.nl/artikel/23(...)ng-van-plagiaat.html

quote:
Wonderkind (9) stopt studie TU Eindhoven na 'beschuldiging van plagiaat'

De 9-jarige Laurent Simons uit Amsterdam is per direct gestopt met zijn studie aan de TU Eindhoven. Hij lag op koers om als jongste ooit de opleiding Electrical Engineering te voltooien, maar vanwege een conflict met de universiteit is het anders gelopen.

Laurent is door de opleiding beschuldigd van plagiaat, zegt zijn vader tegen Het Parool. "Hij zou ook gezakt zijn voor een mondeling examen, dat Laurent niet eens had afgelegd." Na een gesprek met de rector hebben de ouders gisteren besloten om hun zoon van de opleiding te halen.

De universiteit zegt alleen dat er onenigheid was met de ouders over het geplande tijdschema. Volgens de TU Eindhoven was het onrealistisch om de jongen de opleiding te laten voltooien voor zijn tiende verjaardag, op 26 december. "De ouders hebben besloten dit niet te accepteren. Wij betreuren dat", aldus de universiteit in een verklaring.
'Leugenaars'

Volgens Laurents moeder suggereerde de universiteit in het gesprek dat de ouders Laurent te veel onder druk hebben gezet. "Er zijn alleen maar verliezers als er psychiaters aan te pas komen", zou zijn gezegd.

Op zijn Instagrampagina maakt Laurent de TU Eindhoven uit voor leugenaars. "Vrijdag belde de schoolleiding op met excuses en zeiden ze dat ik mijn studie kan voltooien in december."

  dinsdag 10 december 2019 @ 10:45:53 #255
8369 speknek
Another day another slay
pi_190359811
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 10:43 schreef Kopiko het volgende:
Laurent is door de opleiding beschuldigd van plagiaat, zegt zijn vader tegen Het Parool. "Hij zou ook gezakt zijn voor een mondeling examen, dat Laurent niet eens had afgelegd."
Ik bedoel als je je mondeling niet aflegt, dan zak je daar inderdaad voor.

Ik heb overigens geen IQ van boven de 145.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190359820
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 09:58 schreef Physsic het volgende:
Volgens een werknemer aan die opleiding had Laurent gewoon tentamen(s) niet gehaald, waardoor hij nooit meer zijn bachelor kon halen voor zijn 10e verjaardag. Iets wat zijn ouders wel altijd hadden geroepen.

Daar wordt angst voor gezichtsverlies vooral als reden gezien.
Ik lees dat hij een paper zonder bronnenlijst had ingeleverd, volgens zijn vader een proefversie. Dat mag absoluut niet wegens plagiaat en in dat geval is het logisch dat hij dat tentamen niet haalde. Bron: https://www.hln.be/nieuws(...)n-plagiaat~a746bf4b/
  dinsdag 10 december 2019 @ 10:48:18 #257
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190359845
Goed dat ze deze jongen niet koste wat kost willen matsen, geheid dat de NVAO deze zaak later nog gaat bekijken.
  dinsdag 10 december 2019 @ 10:50:55 #258
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_190359880
Die ouders lijken een heel ander beeld van realiteit te hebben dan menig ander :X
  dinsdag 10 december 2019 @ 10:51:48 #259
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_190359890
quote:
Dus eerst zeggen ze nee, dan zeggen ze dat hij toch de studie kan voltooien in december, en nu zeggen ze weer nee. En ze beschuldigen hem van plagiaat, en vinden dat hij mentaal achterloopt.

Ik vraag mij af wat er nou eigenlijk klopt van al die beweringen. Is de TU werkelijk zo onprofessioneel, of worden hier zaken uit de duim gezogen?
pi_190359973
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 10:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dus eerst zeggen ze nee, dan zeggen ze dat hij toch de studie kan voltooien in december, en nu zeggen ze weer nee. En ze beschuldigen hem van plagiaat, en vinden dat hij mentaal achterloopt.

Ik vraag mij af wat er nou eigenlijk klopt van al die beweringen. Is de TU werkelijk zo onprofessioneel, of worden hier zaken uit de duim gezogen?
De bron van nogal een hoop van die zaken is zijn vader, en gezien zijn verleden uitspraken zou ik het allemaal met een karrenvracht aan zout nemen.
pi_190360162

pi_190360168
quote:
Die berichten _O-
't is toch alsof je verdomme Tweets van Trump aan het lezen bent :') Man man man
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 december 2019 @ 11:16:53 #263
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_190360172
quote:
Die ouders zijn echt ziek, godsamme :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 10 december 2019 @ 11:17:33 #264
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_190360179
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 11:16 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Die berichten _O-
't is toch alsof je verdomme Tweets van Trump aan het lezen bent :') Man man man
Das natuurlijk de vader die je hoort spreken.
pi_190360185
quote:
19s.gif Op dinsdag 10 december 2019 11:17 schreef Gunner het volgende:

[..]

Das natuurlijk de vader die je hoort spreken.
Dat snap ik. Het mondschuim druipt eraf in die berichten.
Des te meer sneu dat hij uit naam van een 9 jarige als een gek aan het rondblaffen is.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_190360200
blackmaking campaign _O_ .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 11:22:05 #267
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_190360214
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2019 11:20 schreef Ludachrist het volgende:
blackmaking campaign _O_ .
Ik kan nog beter Engels dan dat.

Ga me meteen inschrijven bij de TU _O_
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 december 2019 @ 11:22:39 #268
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_190360221
Ik zie ook echt een hele lading complete onwetendheid van die jongen zelf. Je kan maar op twee momenten per jaar afstuderen; januari en augustus. Dus ja, als je je deadline in december niet haalt, ben je een half jaar kwijt.

Het is nog steeds een kind, die ouders zouden hem moeten beschermen. Nu zie ik gewoon een arrogant kutjoch dat zijn zin niet krijgt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_190360243
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 11:22 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie ook echt een hele lading complete onwetendheid van die jongen zelf. Je kan maar op twee momenten per jaar afstuderen; januari en augustus. Dus ja, als je je deadline in december niet haalt, ben je een half jaar kwijt.

Het is nog steeds een kind, die ouders zouden hem moeten beschermen. Nu zie ik gewoon een arrogant kutjoch dat zijn zin niet krijgt.
Hij heeft sowieso een aangepast studiepad gevolgd hè. Anders is zo snel afstuderen sowieso niet mogelijk in verband met verplichte practica.

En ik denk dat je zijn stampvoetende vader niet moet aanzien voor Laurent zelf.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 december 2019 @ 11:27:19 #270
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_190360279
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 11:24 schreef Chia het volgende:

[..]

Hij heeft sowieso een aangepast studiepad gevolgd hè. Anders is zo snel afstuderen sowieso niet mogelijk in verband met verplichte practica.

En ik denk dat je zijn stampvoetende vader niet moet aanzien voor Laurent zelf.
Dat is niet relevant voor het afstuderen zelf. Dat is gewoon januari of augustus, maakt niet uit hoe je studiepad was.

En die insta is toch echt Laurent zelf.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 10 december 2019 @ 11:27:32 #271
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_190360281
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 11:22 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie ook echt een hele lading complete onwetendheid van die jongen zelf. Je kan maar op twee momenten per jaar afstuderen; januari en augustus. Dus ja, als je je deadline in december niet haalt, ben je een half jaar kwijt.

Het is nog steeds een kind, die ouders zouden hem moeten beschermen. Nu zie ik gewoon een arrogant kutjoch dat zijn zin niet krijgt.
Er kunnen altijd uitzonderingen worden gemaakt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 december 2019 @ 11:28:46 #272
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_190360291
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 11:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Er kunnen altijd uitzonderingen worden gemaakt.
En die wordt nu niet gemaakt door de universiteit, pech gehad :W
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 10 december 2019 @ 11:28:47 #273
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_190360292
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2019 11:20 schreef Ludachrist het volgende:
blackmaking campaign _O_ .
Een Witte-Man-In-Wording wordt gedwarsboomd!!!!!!@!!1!!
  dinsdag 10 december 2019 @ 11:30:36 #274
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_190360311
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 11:28 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Een Witte-Man-In-Wording wordt gedwarsboomd!!!!!!@!!1!!
Ik wilde net zoiets posten. :D Blackmaking campaign. Ze wilden hem dwingen blackface te schminken, de racisten!

Snel Kim K. taggen in dit bericht!!! Dit kan toch niet meer mensen, het is niet meer van deze tijd.
  dinsdag 10 december 2019 @ 11:31:08 #275
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_190360319
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 11:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En die wordt nu niet gemaakt door de universiteit, pech gehad :W
Volgens mij gaat het helemaal niet om wanneer hij moet afstuderen en of dat in januari of augustus is... Daar wil jij die draai aan geven, maar daar wordt er met geen woord over gerept.

Hij wilde voor eind dec afstuderen en dat kon ook volgens sommigen bij TUe. Alleen haken ze nu af vanwege andere omstandigheden (plagiaat, mondelinge examen, conflicten) en onrealistisch tijdpad, waarbij niet wordt gezegd dat het in januari moet omdat dat dan gelijk is met alle anderen.
pi_190360353
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 11:31 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het helemaal niet om wanneer hij moet afstuderen en of dat in januari of augustus is... Daar wil jij die draai aan geven, maar daar wordt er met geen woord over gerept.

Hij wilde voor eind dec afstuderen en dat kon ook volgens sommigen bij TUe. Alleen haken ze nu af vanwege andere omstandigheden (plagiaat, mondelinge examen, conflicten) en onrealistisch tijdpad, waarbij niet wordt gezegd dat het in januari moet omdat dat dan gelijk is met alle anderen.
Nou ja, zelfs in de e-mail waarin TUe stelt dat het mogelijk dit jaar nog kan lukken worden een aantal verzoeken gedaan aan de ouders. En kan me voorstellen dat die te arrogant zijn geweest om zelf ook een beetje flexibel te zijn en dan wordt het dus heel lastig.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 december 2019 @ 11:35:13 #277
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_190360359
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 11:31 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het helemaal niet om wanneer hij moet afstuderen en of dat in januari of augustus is... Daar wil jij die draai aan geven, maar daar wordt er met geen woord over gerept.

Hij wilde voor eind dec afstuderen en dat kon ook volgens sommigen bij TUe. Alleen haken ze nu af vanwege andere omstandigheden (plagiaat, mondelinge examen, conflicten) en onrealistisch tijdpad, waarbij niet wordt gezegd dat het in januari moet omdat dat dan gelijk is met alle anderen.
Dat is geen draai die ik er aan wil geven, dat is gewoon een keihard feit. Bij de TU Eindhoven ligt de deadline schijnbaar op kerst, dat zullen we dan maar geloven.

Ik ben zelf student die al is afgestudeerd voor zijn bachelor, doe alsjeblieft niet alsof je er meer van weet. Kerst niet gehaald -> zomer is de volgende kans.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 10 december 2019 @ 11:36:39 #278
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_190360374
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 11:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is geen draai die ik er aan wil geven, dat is gewoon een keihard feit. Bij de TU Eindhoven ligt de deadline schijnbaar op kerst, dat zullen we dan maar geloven.

Ik ben zelf student die al is afgestudeerd voor zijn bachelor, doe alsjeblieft niet alsof je er meer van weet. Kerst niet gehaald -> zomer is de volgende kans.
O ja want jij bent enige afgestudeerde hier op forum en weet het daarom beter
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 december 2019 @ 11:40:18 #279
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_190360420
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 11:36 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

O ja want jij bent enige afgestudeerde hier op forum en weet het daarom beter
Je deelt iig wat arrogantie met die jongen.

Ik heb zelf een half jaar studievertraging gehad door die harde knip, en heb er nu ook weer alles mee te maken. Dan vind ik het wel weer behoorlijk matig om dat maar in twijfel te trekken, want wat weet ik er nou van.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 10 december 2019 @ 11:41:17 #280
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_190360430
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 11:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je deelt iig wat arrogantie met die jongen.

Ik heb zelf een half jaar studievertraging gehad door die harde knip, en heb er nu ook weer alles mee te maken. Dan vind ik het wel weer behoorlijk matig om dat maar in twijfel te trekken, want wat weet ik er nou van.
Even een aanname; je bent niet hoogbegaafd en hebt geen aangepast tijdpad.

Laurent wel.
  dinsdag 10 december 2019 @ 11:41:18 #281
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190360431
Jongons jongons, je studeert gewoon af zodra je aan de verplichtingen voldaan hebt. Verplichte vakken/onderdelen, 180 ECTS. Wanneer dat dan ook is en ongeacht het pad erheen.
pi_190360434
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 11:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is geen draai die ik er aan wil geven, dat is gewoon een keihard feit. Bij de TU Eindhoven ligt de deadline schijnbaar op kerst, dat zullen we dan maar geloven.

Ik ben zelf student die al is afgestudeerd voor zijn bachelor, doe alsjeblieft niet alsof je er meer van weet. Kerst niet gehaald -> zomer is de volgende kans.
Voor die jongen gelden wel degelijk andere regels dan voor de reguliere student. https://www.reddit.com/r/(...)_haalt_bachelor_aan/

quote:
Als hij z'n bachelor in 1 jaar gehaald zou hebben dan zou hij ook het vak (engineering design) gehaald moeten hebben dat iedere student van de uni gedaan moet hebben. En als tutor van dat van kan ik zeggen dat hij dat vak dit jaar niet gedaan heeft. Dus daar is iets vreemds aan de hand ;)
En dat blijkt ook uit het artikel in het AD:
quote:
,,We hebben als universiteit bijzonder veel maatwerk geleverd om Laurents snelle studiepad te faciliteren. Dat heeft een grote investering gevergd van docenten en medewerkers die toch al met hoge werkdruk te maken hebben. Het is spijtig dat dit maatwerk niet resulteert in een goed afronding van de opleiding. We zijn er trots op dat onze medewerkers, en vooral Laurents mentor hoogleraar Peter Baltus, met grote toewijding Laurent begeleid en geholpen hebben. Zijn begeleiders hebben met veel plezier met hem gewerkt, niet alleen vanwege zijn enorme talent, maar ook omdat het een zeer sympathieke en leergierige jongen is. De deur staat daarom nog open voor het hervatten van de opleiding, onder realistische voorwaarden.’’
pi_190360435
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 11:35 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben zelf student die al is afgestudeerd voor zijn bachelor, doe alsjeblieft niet alsof je er meer van weet. Kerst niet gehaald -> zomer is de volgende kans.
Ah, daar hebben we de zeldzame Fok!ker met ervaring op het hoger onderwijs.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_190360464
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 11:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je deelt iig wat arrogantie met die jongen.

Ik heb zelf een half jaar studievertraging gehad door die harde knip, en heb er nu ook weer alles mee te maken. Dan vind ik het wel weer behoorlijk matig om dat maar in twijfel te trekken, want wat weet ik er nou van.
Een harde knip is wat anders; dat betekent gewoon dat je niet met mastervakken mag beginnen voordat je de hele bachelor hebt afgerond.

Daar loop je inderdaad vertraging door op, want je kan niet op een kwart van een studiejaar instromen als je bijvoorbeeld je scriptie een maand te laat inlevert. Dat zegt echter niets over het moment van afstuderen, want je bent afgestudeerd zodra je gewoon alles gedaan hebt en de examencommissie de datum heeft vastgesteld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ludachrist op 10-12-2019 11:55:52 ]
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 december 2019 @ 11:55:58 #285
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_190360650
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2019 11:41 schreef Chia het volgende:

[..]

Voor die jongen gelden wel degelijk andere regels dan voor de reguliere student. https://www.reddit.com/r/(...)_haalt_bachelor_aan/
[..]

En dat blijkt ook uit het artikel in het AD:
[..]

Het feit dat Laurent zelf aan het klagen is over die 7 maanden extra doet mij wel vermoeden dat die speciale behandeling hier niet op gaat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_190360660
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 11:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het feit dat Laurent zelf aan het klagen is over die 7 maanden extra doet mij wel vermoeden dat die speciale behandeling hier niet op gaat.
De speciale behandeling gaat niet ver genoeg naar 'zijn' zin inderdaad.
pi_190360731
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 11:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is geen draai die ik er aan wil geven, dat is gewoon een keihard feit. Bij de TU Eindhoven ligt de deadline schijnbaar op kerst, dat zullen we dan maar geloven.

Ik ben zelf student die al is afgestudeerd voor zijn bachelor, doe alsjeblieft niet alsof je er meer van weet. Kerst niet gehaald -> zomer is de volgende kans.
Nee, de deadline van TU Eindhoven ligt niet op kerst, de deadline van de ouders ligt op kerst. Laurent is namelijk op 26 december jarig en dan wordt hij 10. Als hij voor 26 december afstudeert doet hij dat als 9 jarige en is daarmee de jongste ooit en komt hij in het guiness book of records. Doet hij dat na 26 december dan is hij 10 en dan staat hij gelijk op de huidige recordholder.

Daarom is zijn vader nu zo pissed, hij moest en zou voor 26 december afstuderen want dan hadden ze een record.
pi_190360735
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 11:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het feit dat Laurent zelf aan het klagen is over die 7 maanden extra doet mij wel vermoeden dat die speciale behandeling hier niet op gaat.
Uiteraard, want de universiteit kan wél een programma van drie jaar in één jaar proppen, maar het is als universiteit godsonmogelijk om een afstuderen in januari te regelen. Kan absoluut niet, daar hebben ze 0 zeggenschap over.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 10 december 2019 @ 12:07:11 #289
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_190360755
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 12:04 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Nee, de deadline van TU Eindhoven ligt niet op kerst, de deadline van de ouders ligt op kerst. Laurent is namelijk op 26 december jarig en dan wordt hij 10. Als hij voor 26 december afstudeert doet hij dat als 9 jarige en is daarmee de jongste ooit en komt hij in het guiness book of records. Doet hij dat na 26 december dan is hij 10 en dan staat hij gelijk op de huidige recordholder.

Daarom is zijn vader nu zo pissed, hij moest en zou voor 26 december afstuderen want dan hadden ze een record.
Triest hoor, zulke ouders.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_190360934
quote:
''There is a realistic chance that Laurent can finish his program in 2019.''

Dat is dus absoluut geen belofte van de universiteit dat hij zijn diploma in dit jaar haalt.

Maar goed, als je als vader (ouders) de druk op je kind zo opvoert, met persconferenties en interviews, en bezig bent met het halen van een nieuw snelheidsrecord, kun je naar de buitenwereld toe natuurlijk ook niet meer terug.

Want die vader gaat nooit toegeven dat zijn zoon het toch niet zo snel kan (en dus impliceren dat zijn zoon toch niet zo slim is).
  dinsdag 10 december 2019 @ 12:26:34 #291
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_190360954
Deze hele trainwreck is echt genieten.
pi_190360980
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 december 2019 12:26 schreef Twiitch het volgende:
Deze hele trainwreck is echt genieten.
Waarom? Beetje sneu voor zo'n joch dat hij opgezadeld zit met zulke ouders.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_190361114
https://nos.nl/artikel/23(...)ng-van-plagiaat.html

Het jongetje wordt beschuldigd van plagiaat. Hoe hard dit ook klinkt, de TU kan daarin geen uitzondering maken. Nederlandse universiteiten zijn meedogenloos wat betreft plagiaat of frauderen tijdens examens. Als ze dat niet waren, kregen de diploma's de waarde van een Inholland-opleiding.
pi_190361143
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 12:35 schreef 01100101 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ng-van-plagiaat.html

Het jongetje wordt beschuldigd van plagiaat.
Ja, door zijn ouders. De TUe zegt dat het enige conflict ging over het tijdspad.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 10 december 2019 @ 12:44:38 #295
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_190361226
Vader sprak al vaker voor zijn zoon:

quote:
"Laurent doet zelf liever geen interviews", vertelt zijn vader Alexander Simons. "Hij is meer een denker dan een prater. Laurent hanteert de volgende wijsheid van de Griekse filosoof Plato: de wijze spreekt omdat hij iets te zeggen heeft, de domme spreekt alleen om iets te zeggen te hebben."

Bron: https://nos.nl/artikel/21(...)zoek-in-het-amc.html
De teksten op zijn instagram zijn dus hoogstwaarschijnlijk ook door vader getikt.

Toen had vader ook al torenhoge verwachtingen.
quote:
Hij verwacht dat zijn zoon veel kan betekenen voor het AMC. "Ik heb begrepen dat ze daar druk bezig zijn met het bestuderen van hartfilmpjes, iets wat Laurent erg interessant vindt. Ik verwacht dat hij daar een grote bijdrage kan leveren."
quote:

In zijn vrije tijd dj't Laurent graag.
Ah, 't is dus verder nog een gewoon jongetje. maar daar wil zijn vader vast niet teveel mee dweepen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Redactie Sport dinsdag 10 december 2019 @ 12:50:49 #296
274204 crew  Mexicanobakker
pi_190361286
Mooi deze poppenkast slopen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 10 december 2019 @ 12:52:55 #297
8369 speknek
Another day another slay
pi_190361317
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 11:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is geen draai die ik er aan wil geven, dat is gewoon een keihard feit. Bij de TU Eindhoven ligt de deadline schijnbaar op kerst, dat zullen we dan maar geloven.

Ik ben zelf student die al is afgestudeerd voor zijn bachelor, doe alsjeblieft niet alsof je er meer van weet. Kerst niet gehaald -> zomer is de volgende kans.
Je kunt in principe overal een uitzondering voor aanvragen bij de Board of Examiners, en dat lijken ze hier dan ook gedaan te hebben, want naast het afstuderen pas je nooit 110(?) ECTS in vakken in slechts een paar tentamenweken. Je zit hooguit vast aan de vergaderdata van de BoE, maar de manier waarop er hier dubbelgevouwen lijkt te zijn om zijn studiepad in sneltreinvaart erdoorheen geloodst te krijgen doet me denken dat er wat mensen overuren gedraaid moeten hebben, dus waarschijnlijk zat ie ook daar niet aan vast. En dan lijken er dus docenten die niet akkoord gingen met de regels buigen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190361349
Valt me tegen van de TU (mijn alma mater) dat ze zo ver gaan in het faciliteren van deze waanzin.

Als hij zoveel vrijstelling krijgt heeft hij gewoon niet de hele opleiding gedaan. Waarom zou hij dan recht hebben op een diploma?
  dinsdag 10 december 2019 @ 12:56:34 #299
80382 manny
30 is best veel
pi_190361362
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 11:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is niet relevant voor het afstuderen zelf. Dat is gewoon januari of augustus, maakt niet uit hoe je studiepad was.

En die insta is toch echt Laurent zelf.
Insta leeftijdgrens is 16 jaar.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_190361368
Gadsakkes wat een doodenge ouders heeft dat manneke.

Vader en moeder krijgen vooral een natte onderbroek van al die aandacht.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 december 2019 @ 12:57:09 #301
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_190361369
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 12:56 schreef manny het volgende:

[..]

Insta leeftijdgrens is 16 jaar.
Dergelijke grenzen hebben kinderen nog nooit tegengehouden natuurlijk :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')