quote:Op zondag 3 november 2019 17:16 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Idd, deze map is niet echt bepaald 'up to date' te noemen.
Dat kan je bij elke kaart of grafiek afvragen, welke aanleiding heb je om de betrouwbaarheid in twijfel te trekken?quote:
1. Kijk bijvoorbeeld naar de verschillen binnen een land. Bijvoorbeeld in België komen de Vlamingen genetisch meer overeen met Nederlanders dan met Walen. En zo heb je legio voorbeelden waarom je dit in principe niet één-op-één qua landen kan vergelijken.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:59 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Dat kan je bij elke kaart of grafiek afvragen, welke aanleiding heb je om de betrouwbaarheid in twijfel te trekken?
Het gebrek aan een aantal staten. Waar is bijvoorbeeld Slovenië of Luxemburg?quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:59 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Dat kan je bij elke kaart of grafiek afvragen, welke aanleiding heb je om de betrouwbaarheid in twijfel te trekken?
1. Dan maakt het specifieke diagram voor België , of andere landen, toch niet onwaar!quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:06 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
1. Kijk bijvoorbeeld naar de verschillen binnen een land. Bijvoorbeeld in België komen de Vlamingen genetisch meer overeen met Nederlanders dan met Walen. En zo heb je legio voorbeelden waarom je dit in principe niet één-op-één qua landen kan vergelijken.
2. Kijk even op google afbeeldingen hoeveel soortgelijke mappen er te vinden en er toch behoorlijk wat verschillen in de uitkomsten zijn.
3. Lies, damn lies, statistics.
Prima opmerkingen maar natuurlijk niet een aanleiding om de betrouwbaarheid van het gepresteerde materiaal in twijfel te trekken.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:08 schreef Durmada het volgende:
[..]
Het gebrek aan een aantal staten. Waar is bijvoorbeeld Slovenië of Luxemburg?
Waarom wel Wales en geen Noord-Ierland?
Nee maar ook geen aanleidingen deze map maar voor waarheid aan te nemen toch? Anders zou elke willekeurige stumper een map kunnen maken.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:22 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Prima opmerkingen maar natuurlijk niet een aanleiding om de betrouwbaarheid van het gepresteerde materiaal in twijfel te trekken.
quote:We zijn het minst Slavische land van Europa
Zo te zien doen we ook onder voor Wales?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 23:00 schreef Eendenkooi het volgende:
We zijn, afgezien van Portugal misschien, het minst slavische (R1a) land van Europa.
De bron is Eupedia, vind ik voor nu betrouwbaar genoeg maar niets staat je in de weg om het tegendeel proberen aan te tonen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:02 schreef Durmada het volgende:
[..]
Nee maar ook geen aanleidingen deze map maar voor waarheid aan te nemen toch? Anders zou elke willekeurige stumper een map kunnen maken.
Je bent oud genoeg om zelf te googelen toch?quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:21 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
1. Dan maakt het specifieke diagram voor België , of andere landen, toch niet onwaar!
2. Plaats maar dan.
Maar waarom is jouw taartdiagram dan wel de waarheid en de mijne niet!? Ja er zijn verschillen maar om het nou ‘mega’ te noemen. Wat betreft R1a lijken ze verder wel overeen te stemmen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:28 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Kijk hier even een specificatie van Nederland en wat voor megaverschil het is met de kaart die jij toont.
[ afbeelding ]
Ik stel nergens dat mijn kaart waarheid is. Voel je niet zo aangevallen. Het enige wat ik stel is dat dit soort kaarten in het algemeen nutteloos zijn. En best overeenkomend? R1a gaat bijvoorbeeld van 50.% naar ruim 60%. Dat is absoluut geen klein verschil.quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:34 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Maar waarom is jouw taartdiagram dan wel de waarheid en de mijne niet!? Ja er zijn verschillen maar om het nou ‘mega’ te noemen. Wat betreft R1a lijken ze verder wel overeen te stemmen.
Je bedoelt R1b. Verder vind ik de kaarten niet nutteloos, waarom zouden ze nutteloos zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:38 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ik stel nergens dat mijn kaart waarheid is. Voel je niet zo aangevallen. Het enige wat ik stel is dat dit soort kaarten in het algemeen nutteloos zijn. En best overeenkomend? R1a gaat bijvoorbeeld van 50.% naar ruim 60%. Dat is absoluut geen klein verschil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |