Want?quote:Op zaterdag 9 november 2019 23:16 schreef Eendenkooi het volgende:
Tot welke Y-DNA haplogroep behoort hij?
En hoe helpt 1 datapunt je hierbij?quote:Op zaterdag 9 november 2019 23:29 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Dat vind ik leuk om te weten.
C&H / We zijn het minst Slavische land van Europa
Een FOK!er dus? Maar dan met skillsquote:Op zaterdag 9 november 2019 12:01 schreef Twiitch het volgende:
Dat jongetje mist een cruciaal onderdeel van zijn jeugd en zal niet opgroeien tot een stabiele volwassen man.
Zijn vader is mijn vorige tandarts in Den Haag. Tandarts A. Simons.quote:Op zaterdag 9 november 2019 12:09 schreef Cherni het volgende:
Zijn ouders zijn gestopt met werken om zoonlief te begeleiden. Dat is een mooie meevaller.Ook dat kunnen niet veel ouders als het om 9 jarigen gaat zich permitteren want ik ga er dan vanuit dat die niet ouder zijn dan 45. Tenzij je heel laat aan kinderen gaat beginnen. Want of het nu om kinderen gaat met een zeer laag of zeer hoog iq, beide hebben begeleiding nodig.
Er zit inderdaad een keerzijde aan hoogbegaafd zijn.quote:Op zondag 10 november 2019 00:21 schreef Logician2.0 het volgende:
Toch als ik het kon veranderen zou ik ze een gemiddeld iq toewensen, want gelijken vinden als je tot 0,01% van de mensen behoort (en dan moet het ook nog klikken qua karakter) dat zal voor hun de echte uitdaging gaan zijn.
Er is ook een heel groot verschil tussen hoogbegaafd en uitzonderlijk hoogbegaafd, boven de 145 is weer een compleet ander zijns luik.quote:Op zondag 10 november 2019 09:23 schreef theunderdog het volgende:
De ene hoogbegaafde is ook de andere niet. Het is absoluut waar dat hoogbegaafdheid relatief vaak samen gaat met vormen van autisme of andere problemen qua sociaal-aanpassingsvermogen. Maar het is niet alsof dat opgaat voor iedereen met een vrij buitengewoon hoge intelligentie.
Ik heb je verhaal gelezen. Lijkt me wel pittig voor jullie als ouders.quote:Op zondag 10 november 2019 09:53 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Ja .. ik begriip die ouders nooit die heel hard roepen dat hun kind zogenaamd hoogbegaafd is omdat ze daar een soort van status aan denken te kunnen hangen. Die hebben vaak echt geen idee waar ze het over hebben.
Volgens onze ortopedagoog is 120 de holy grail.
De afgunst spat er vanafquote:Op zaterdag 9 november 2019 13:30 schreef KefirKater het volgende:
Punt 1) idd die hoofdletters
2) kan Laurent die shit niet nakijken? Ik gok dat z'n Engels eerlijk gezegd niet zo goed is en ik vraag me af of ie foutloos Nederlands kan schrijven. Hij is een bèta (op 2 manieren maar denk overigens dat ie gay is/wordt) en taal zal waarschijnlijk niet z'n sterkste punt zijn. Ik gok dat maar, maar t zou me niet verbazen.
Maar hij moet wel kunnen spelen. Want hij mag dan cognitief vooruit lopen, sociaal-emotioneel is dat een ander verhaal.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:56 schreef KefirKater het volgende:
Dat komen volwassenen met zijn intelligentie ook. 't Is een beetje wereldvreemd om hem 'een jeugd' op te leggen; 'met vriendjes spelen' als ie daar helemaal geen behoefte aan heeft.
Hij moet ook de kans krijgen om sociaal-emotioneel te groeien. Als hij alleen maar met volwassenen om gaat, loopt hij daarin een achterstand op.quote:Op zaterdag 9 november 2019 19:41 schreef Nielsch het volgende:
Inderdaad, hij moet gewoon boekjes lezen die horen bij groep 6. Dat is veel gezonder!
Dit dus.quote:Op zaterdag 9 november 2019 12:09 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Alleen al de doorlooptijd van de verplichte groepsopdrachten is langer dan een jaar. Dus leuk dat hij sneller is dan zijn medestudenten, maar hij heeft dus wel mooi een aangepast programma zonder alle groepsmeuk, anders is dit onmogelijk.
Idd altijd die dooddoener.. die van ons bleek sociaal emotioneel net zo ver voor te lopen.quote:Op maandag 11 november 2019 13:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar hij moet wel kunnen spelen. Want hij mag dan cognitief vooruit lopen, sociaal-emotioneel is dat een ander verhaal.
Zou zonde zijn als deze mega intelligente jongeman zijn talent inzet om de wereld nog kutter te maken.quote:Op zaterdag 9 november 2019 11:56 schreef roos94 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)daa72c4e26a9309a98d9
Bachelor
Mijn doel als wetenschapper is levensverlenging. Mijn opa en oma zijn hartpatiënten en hen wil ik helpen.
Nou zoek voor de gein het gemiddelde iq mbt universiteit eens op.quote:Op maandag 11 november 2019 15:55 schreef VeX- het volgende:
Dit is gewoon een act. Het is ook helemaal niet goed voor zo'n kind zijn ontwikkeling om z'n loopbaan te gaan aanjagen om maar in het nieuws te zijn. Ik hoor het wel wanneer hij daadwerkelijk iets bereikt heeft in de wetenschap of IN iets van algemeen belang. Trouwens een iq van 145 is wel uitzonderlijk hoog, maar ook weer niet ver buiten de marge van de studenten op de TU, me dunkt. Mijn iq is 9000+ trouwens.
Hm, het verschil naar beneden hoeft niet perse tekenend te zijn voor het verschil naar boven. Zwakbegaafdheid en een extreem laag iq presenteert zich makkelijker dan hoogbegaafdheid. Je zult dan immers meer zaken (studie, werk, dagelijks leven) niet kunnen doen die de gemiddelde mens dus wel gewoon makkelijk kan doen terwijl het tonen van hoogbegaafdheid zich pas echt manifesteert in uitzonderlijke, specifieke situaties.quote:Op maandag 11 november 2019 16:01 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Nou zoek voor de gein het gemiddelde iq mbt universiteit eens op.
Het lijkt niet hoog op papier, maar als je een gemiddeld iq neemt van 100 en dan naar beneden gaat kijken ipv naar boven is dat verschil van 100 naar 55 echt wel enorm. Vanaf 85 ben je zwakbegaafd..
Deze jongen zit gok ik veel hoger dan 145, het is 145+ enkel omdat de test niet hoger ging.
En misschien is het dom dat ik serieus reageer op een trol reactie, maar dit onderwerp gaat mij aan het hart..
Het probleem lijkt mij dan wel dat dit soort kinderen sociaal onderontwikkeld zijn als volwassenenquote:Op maandag 11 november 2019 17:32 schreef Logician2.0 het volgende:
Het valt bij een lager iq zeker eerder op, maar de problemen (vaak juist thuis ontladen) lijken hetzelfde te zijn. Alleen zien veel mensen dit niet omdat ze het vaak pas thuis echt ontladen, en meesters in aanpassen zijn.
Mijn dochter behoort tot de 0,01% groep en bij haar merken mensen het vaak wel, ik krijg de vraag regelmatig. Terwijl wij er eigenlijk nooit mee te koop lopen, ook nooit iets op mijn fb over geplaatst oid. Wij hopen vooral dat ze gelukkig wordt, want de lange termijn is soms echt niet best van wat we hebben gehoord. En op welk niveau ze dat gaat worden is aan haar.
Maar dat deze kinderen “moeten spelen, leren omgaan met andere kinderen vind ik altijd een lastige.. ze hebben gewoon zulke andere interesses, ik ben denk ik vooral van je kind volgen.
Nee, het probleem is dat kinderen met een dergelijk IQ gewoon anders zijn en niet in het keurslijf voor doorsnee kinderen passen. En dan zijn er mensen met een heel gemiddeld IQ die bij hoog en bij laag zweren dat het gezonder voor het kind is om het toch in dat keurslijf te dwingen.quote:Op maandag 11 november 2019 17:33 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Het probleem lijkt mij dan wel dat dit soort kinderen sociaal onderontwikkeld zijn als volwassenen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |