Je komt er helaas altijd mee in aanraking....quote:Op zaterdag 9 november 2019 16:04 schreef KefirKater het volgende:
[..]
Omgang met mensen ben ik het wel mee eens ja. Maar moeten dat per se leeftijdsgenoten zijn? Vergeet niet dat die veel dommer zijn dan hij. Ik wil ook niet met domme mensen omgaan bijvoorbeeld (al ben ik geen kind meer).
Hem afremmen lijkt me veel ongezonder. Hij is hyperintelligent, zo'n brein moet je bezig houden en uitdagingen geven.quote:Op zaterdag 9 november 2019 11:58 schreef roos94 het volgende:
Kan nooit gezond zijn toch voor zo'n kind?
Ik kan mij herinneren dat ik tijdens klassikaal lezen op de basisschool altijd een paar bladzijden vooruit las omdat het extreem trage tempo van veel andere leerlingen mij niets opleverde behalve verveling en frustratie.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:05 schreef luxerobots het volgende:
Van samen in een klas zitten leer je ontzettend veel.
Maar ja, daar kan de maatschappij niet mee omgaan. Die willen debielen zien op een tropisch eiland die zich belachelijk maken of mensen van hun eigen IQ in een quiz zodat ze zich kunnen identificeren met de deelnemers. Te slimme mensen zijn gek, wereldvreemd of gevaarlijk en slimme kinderen moeten dom doen want dat is gezonder.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hem afremmen lijkt me veel ongezonder. Hij is hyperintelligent, zo'n brein moet je bezig houden en uitdagingen geven.
Maar het lijkt me wel heel lastig als je zó veel slimmer bent dan je medemensen. Zeker als hij straks volwassen is. Voor zijn gevoel zullen dan zelfs zijn medewetenschappers aan de domme kant zijn.
Dat komen volwassenen met zijn intelligentie ook. 't Is een beetje wereldvreemd om hem 'een jeugd' op te leggen; 'met vriendjes spelen' als ie daar helemaal geen behoefte aan heeft.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je komt er helaas altijd mee in aanraking....
Daarom zeg ik ook: arme jongenquote:Op zaterdag 9 november 2019 17:56 schreef KefirKater het volgende:
[..]
Dat komen volwassenen met zijn intelligentie ook. 't Is een beetje wereldvreemd om hem 'een jeugd' op te leggen; 'met vriendjes spelen' als ie daar helemaal geen behoefte aan heeft.
Ja dat denk ik dus niet. Als ik zo intelligent was geweest had ik waarschijnlijk niet met Turtles willen spelen.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook: arme jongen
Aan de andere kant, misschien voelt deze jongen zich wel meer aangetrokken tot een eenvoudiger beroep.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:56 schreef KefirKater het volgende:
[..]
Dat komen volwassenen met zijn intelligentie ook. 't Is een beetje wereldvreemd om hem 'een jeugd' op te leggen; 'met vriendjes spelen' als ie daar helemaal geen behoefte aan heeft.
Ja heb je gelijk in. Ik heb geen idee wat ie wil. Kan me alleen voorstellen dat ie niet per se met leeftijdsgenoten om wil gaan.quote:Op zaterdag 9 november 2019 18:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Aan de andere kant, misschien voelt deze jongen zich wel meer aangetrokken tot een eenvoudiger beroep.
Dat kan dan ook niet. Zijn vader heeft immers al persconferenties gehouden, verteld over zijn bizar hoge IQ, de nieuwe Einstein die het misschien is en de uitvingen die hij gaat doen voor opa en oma.
Zelfs de koning zou aandacht voor hem vrij moeten maken.
Alleen al met zo'n vader zou ik nog meer zeggen: arme jongenquote:Op zaterdag 9 november 2019 18:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Aan de andere kant, misschien voelt deze jongen zich wel meer aangetrokken tot een eenvoudiger beroep.
Dat kan dan ook niet. Zijn vader heeft immers al persconferenties gehouden, verteld over zijn bizar hoge IQ, de nieuwe Einstein die het misschien is en de uitvingen die hij gaat doen voor opa en oma.
Zelfs de koning zou aandacht voor hem vrij moeten maken.
quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar ja, daar kan de maatschappij niet mee omgaan. Die willen debielen zien op een tropisch eiland die zich belachelijk maken of mensen van hun eigen IQ in een quiz zodat ze zich kunnen identificeren met de deelnemers. Te slimme mensen zijn gek, wereldvreemd of gevaarlijk en slimme kinderen moeten dom doen want dat is gezonder.
Klopt maar het ligt net zo goed aan het poppengezichtje van een kleuter die meedoet aan zo'n pageant verkiezing voor kinderen. Misschien niet helemaal vergelijkbaar maar wel tot op bepaalde hoogte.quote:Op zaterdag 9 november 2019 18:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jullie doen net of het aan de vader ligt, maar het begint bij zijn hoge IQ.
Bedoel meer, dat als hij echt iets groots wilt voortbrengen te maken zal krijgen met zeer vele afwijzingen en tegenslagen.quote:Op zaterdag 9 november 2019 16:58 schreef KefirKater het volgende:
[..]
Blijkbaar valt t mee. Sinds de vorige mijlpaal heeft ie gewoon z'n bachelor degree aan de TU Eindhoven Gehaald. Volgende keer ook Masters, PhD en dan als klein jongetje aan de slag als wetenschapper of in t bedrijfsleven.
Inderdaad, hij moet gewoon boekjes lezen die horen bij groep 6. Dat is veel gezonder!quote:Op zaterdag 9 november 2019 11:58 schreef roos94 het volgende:
Kan nooit gezond zijn toch voor zo'n kind?
?quote:Op zaterdag 9 november 2019 19:24 schreef crocidoliet het volgende:
Fake mainstream media news. Dit verhaal rammelt aan alle kanten. Van z'n ouders die niet meer hoeven te werken op middelbare leeftijd (zou an sich nog kunnen, maar het is extreem onwaarschijnlijk in combinatie met het andere) tot het voltooien van een beta bachelor in een jaar. Ik neem aan dat Laurent ook huiswerk moet maken en moet leren, thuis. Hoe ga je dat in zo'n korte tijd voor elkaar krijgen? Onmogelijk.
Gastquote:Op zaterdag 9 november 2019 19:24 schreef crocidoliet het volgende:
Fake mainstream media news. Dit verhaal rammelt aan alle kanten. Van z'n ouders die niet meer hoeven te werken op middelbare leeftijd (zou an sich nog kunnen, maar het is extreem onwaarschijnlijk in combinatie met het andere) tot het voltooien van een beta bachelor in een jaar. Ik neem aan dat Laurent ook huiswerk moet maken en moet leren, thuis. Hoe ga je dat in zo'n korte tijd voor elkaar krijgen? Onmogelijk.
Ja klopt, het is is zijn eigen schuldquote:Op zaterdag 9 november 2019 18:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jullie doen net of het aan de vader ligt, maar het begint bij zijn hoge IQ.
Ja, dat leer je wel in een klas ja, maar van leren komt weinig terecht in een klas waar de helft zich stierlijk verveelt maar verplicht moet blijven zitten op de stoel en mond houden.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:05 schreef luxerobots het volgende:
Van samen in een klas zitten leer je ontzettend veel. Je leert met mensen omgaan (de sociale omgang), je ontwikkelt mensenkennis en ontdekt wat mensen drijft, wat mensen willen en hoe mensen in elkaar zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |