abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189867487
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:04 schreef KefirKater het volgende:

[..]

Omgang met mensen ben ik het wel mee eens ja. Maar moeten dat per se leeftijdsgenoten zijn? Vergeet niet dat die veel dommer zijn dan hij. Ik wil ook niet met domme mensen omgaan bijvoorbeeld (al ben ik geen kind meer).
Je komt er helaas altijd mee in aanraking....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189867533
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:58 schreef roos94 het volgende:
Kan nooit gezond zijn toch voor zo'n kind?
Hem afremmen lijkt me veel ongezonder. Hij is hyperintelligent, zo'n brein moet je bezig houden en uitdagingen geven.

Maar het lijkt me wel heel lastig als je zó veel slimmer bent dan je medemensen. Zeker als hij straks volwassen is. Voor zijn gevoel zullen dan zelfs zijn medewetenschappers aan de domme kant zijn. :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:49:29 #103
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189867603
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:05 schreef luxerobots het volgende:
Van samen in een klas zitten leer je ontzettend veel.
Ik kan mij herinneren dat ik tijdens klassikaal lezen op de basisschool altijd een paar bladzijden vooruit las omdat het extreem trage tempo van veel andere leerlingen mij niets opleverde behalve verveling en frustratie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:53:00 #104
pi_189867645
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hem afremmen lijkt me veel ongezonder. Hij is hyperintelligent, zo'n brein moet je bezig houden en uitdagingen geven.

Maar het lijkt me wel heel lastig als je zó veel slimmer bent dan je medemensen. Zeker als hij straks volwassen is. Voor zijn gevoel zullen dan zelfs zijn medewetenschappers aan de domme kant zijn. :D
Maar ja, daar kan de maatschappij niet mee omgaan. Die willen debielen zien op een tropisch eiland die zich belachelijk maken of mensen van hun eigen IQ in een quiz zodat ze zich kunnen identificeren met de deelnemers. Te slimme mensen zijn gek, wereldvreemd of gevaarlijk en slimme kinderen moeten dom doen want dat is gezonder.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_189867683
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je komt er helaas altijd mee in aanraking....
Dat komen volwassenen met zijn intelligentie ook. 't Is een beetje wereldvreemd om hem 'een jeugd' op te leggen; 'met vriendjes spelen' als ie daar helemaal geen behoefte aan heeft.
pi_189867685
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:56 schreef KefirKater het volgende:

[..]

Dat komen volwassenen met zijn intelligentie ook. 't Is een beetje wereldvreemd om hem 'een jeugd' op te leggen; 'met vriendjes spelen' als ie daar helemaal geen behoefte aan heeft.
Daarom zeg ik ook: arme jongen
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189867741
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook: arme jongen
Ja dat denk ik dus niet. Als ik zo intelligent was geweest had ik waarschijnlijk niet met Turtles willen spelen.
pi_189867776
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:56 schreef KefirKater het volgende:

[..]

Aan de andere kant, misschien voelt deze jongen zich wel meer aangetrokken tot een eenvoudiger beroep.

Dat kan dan ook niet. Zijn vader heeft immers al persconferenties gehouden, verteld over zijn bizar hoge IQ, de nieuwe Einstein die het misschien is en de uitvingen die hij gaat doen voor opa en oma.

Zelfs de koning zou aandacht voor hem vrij moeten maken :').
pi_189867856
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Aan de andere kant, misschien voelt deze jongen zich wel meer aangetrokken tot een eenvoudiger beroep.

Dat kan dan ook niet. Zijn vader heeft immers al persconferenties gehouden, verteld over zijn bizar hoge IQ, de nieuwe Einstein die het misschien is en de uitvingen die hij gaat doen voor opa en oma.

Ja heb je gelijk in. Ik heb geen idee wat ie wil. Kan me alleen voorstellen dat ie niet per se met leeftijdsgenoten om wil gaan.
pi_189867911
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Alleen al met zo'n vader zou ik nog meer zeggen: arme jongen
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:16:09 #111
pi_189867928
Jullie doen net of het aan de vader ligt, maar het begint bij zijn hoge IQ.
pi_189868154
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar ja, daar kan de maatschappij niet mee omgaan. Die willen debielen zien op een tropisch eiland die zich belachelijk maken of mensen van hun eigen IQ in een quiz zodat ze zich kunnen identificeren met de deelnemers. Te slimme mensen zijn gek, wereldvreemd of gevaarlijk en slimme kinderen moeten dom doen want dat is gezonder.
:D Hij is fijn! En waar.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_189868172
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Klopt maar het ligt net zo goed aan het poppengezichtje van een kleuter die meedoet aan zo'n pageant verkiezing voor kinderen. Misschien niet helemaal vergelijkbaar maar wel tot op bepaalde hoogte.
pi_189868778
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:58 schreef KefirKater het volgende:

[..]

Blijkbaar valt t mee. Sinds de vorige mijlpaal heeft ie gewoon z'n bachelor degree aan de TU Eindhoven Gehaald. Volgende keer ook Masters, PhD en dan als klein jongetje aan de slag als wetenschapper of in t bedrijfsleven.
Bedoel meer, dat als hij echt iets groots wilt voortbrengen te maken zal krijgen met zeer vele afwijzingen en tegenslagen.

Als hij dat als kind nooit heeft meegemaakt kan dat nog voor problemen zorgen.

Alleen al dat z'n oma en opa op een bepaald moment doodgaan kan een probleem vormen.
pi_189868822
Fake mainstream media news. Dit verhaal rammelt aan alle kanten. Van z'n ouders die niet meer hoeven te werken op middelbare leeftijd (zou an sich nog kunnen, maar het is extreem onwaarschijnlijk in combinatie met het andere) tot het voltooien van een beta bachelor in een jaar. Ik neem aan dat Laurent ook huiswerk moet maken en moet leren, thuis. Hoe ga je dat in zo'n korte tijd voor elkaar krijgen? Onmogelijk.
  zaterdag 9 november 2019 @ 19:30:59 #116
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189868952
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_189869162
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:58 schreef roos94 het volgende:
Kan nooit gezond zijn toch voor zo'n kind?
Inderdaad, hij moet gewoon boekjes lezen die horen bij groep 6. Dat is veel gezonder!
pi_189869169
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:24 schreef crocidoliet het volgende:
Fake mainstream media news. Dit verhaal rammelt aan alle kanten. Van z'n ouders die niet meer hoeven te werken op middelbare leeftijd (zou an sich nog kunnen, maar het is extreem onwaarschijnlijk in combinatie met het andere) tot het voltooien van een beta bachelor in een jaar. Ik neem aan dat Laurent ook huiswerk moet maken en moet leren, thuis. Hoe ga je dat in zo'n korte tijd voor elkaar krijgen? Onmogelijk.
?
pi_189869206
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:24 schreef crocidoliet het volgende:
Gast :')

Niet iedereen hoeft eindeloos te oefenen om materie te leren beheersen. Een extreem goed geheugen gekoppeld aan een extreem hoge intelligentie maken het voor hem mogelijk om zeer snel door de stof te vliegen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_189869281
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ja klopt, het is is zijn eigen schuld ;)
  zaterdag 9 november 2019 @ 22:24:54 #121
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189872222
Bijzonder knap. Heb je eigenlijk ooit wel dat als iemand zo vroeg afstudeert later ook echt iets uitzonderlijks doet waar de mensheid een stap mee vooruit komt? Meen dat praktisch alle echt uitzonderlijke grootheden als Newton, Einstein, Euler, noem ze maar op niet van dit soort talenten waren?
pi_189872772
Cool, de nieuwe Alan Turing?
Somebody that I used to know
pi_189872869
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:05 schreef luxerobots het volgende:
Van samen in een klas zitten leer je ontzettend veel. Je leert met mensen omgaan (de sociale omgang), je ontwikkelt mensenkennis en ontdekt wat mensen drijft, wat mensen willen en hoe mensen in elkaar zitten.
Ja, dat leer je wel in een klas ja, maar van leren komt weinig terecht in een klas waar de helft zich stierlijk verveelt maar verplicht moet blijven zitten op de stoel en mond houden.
En leren wou hij juist zo graag! Ik ben blij voor hem dat het mocht.
uiteindelijk lukt altijd alles
  zaterdag 9 november 2019 @ 23:16:41 #124
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189873129
Tot welke Y-DNA haplogroep behoort hij?
pi_189873221
Hij kan mooi als investment analyst aan de slag, doen wel meer geniale figuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')