SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:![]()
Normaal had jij daar altijd wel grote moeite mee, toch?quote:Op maandag 9 december 2019 12:24 schreef Doedezemaar het volgende:
Er laat zich hier iemand enorm opnaaien door een overduidelijke troll.
Let it goooooooo
Je bedoelt natuurlijk dat liedje van Prince, die staat er opzeker in.quote:Op maandag 9 december 2019 12:26 schreef MadMaster het volgende:
En de TT is geen jaartal discriminatie...
Ik wilde wat positivisme in deze reeks stimuleren...quote:Op maandag 9 december 2019 12:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Mad, je laatste post had ook een mooie TT kunnen vormen, eigenlijk
Jouw mening over den agrarische bevolking is inmiddels wel duidelijk. Maar gelukkig doen we hier niet aan politiek...quote:Op maandag 9 december 2019 12:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind dat nummer van Normaal wel echt waardelozer dan Mag ik dan Bij Jou, persoonlijk, maar ik hou dan ook echt niet van die redneck country meuk en daar refereert het uiteindelijk gewoon aan.
[..]
Normaal had jij daar altijd wel grote moeite mee, toch?Tijden veranderen, mooie ouwe meuk horen we wel eind november.
Ik vind Deurdonderen een leuk nummertjequote:Op maandag 9 december 2019 12:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jouw mening over den agrarische bevolking is inmiddels wel duidelijk. Maar gelukkig doen we hier niet aan politiek...
1999 was best een goed jaar hoor.quote:Op maandag 9 december 2019 12:26 schreef MadMaster het volgende:
En de TT is geen jaartal discriminatie...
Enjoy the sunshinequote:Op maandag 9 december 2019 12:29 schreef MadMaster het volgende:
And for now, I've got a plane to catch...
Bon tardi!
Pff, wat een gruwelijke meuk.quote:Op maandag 9 december 2019 12:30 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
1999 was best een goed jaar hoor.
https://www.top40.nl/bijz(...)jaaroverzichten/1999
City to city
Vengaboys
Britney Spears
Lou Bega
Toy-Box
Sasha ((DEU))
Eiffel 65
Whitney Houston
Cher
Christina Aguilera
En dat waren alleen nog maar de tien grootste hits! Tarkan, de Poco Loco Gang en Mr. Oizo hebben we dan nog niet eens gehad
Uhm, ga naar Bright Bakery in Paradera en haal een Pan Dushi. En doe ze de groeten.quote:Op maandag 9 december 2019 12:29 schreef MadMaster het volgende:
And for now, I've got a plane to catch...
Bon tardi!
Niks mis met de Vengaboys. Kennelijk kreeg ik in die tijd nog behoorlijk wat mee van Top40muziek, ik herken de namen van de artiesten en ik kan er zelfs liedjes bij bedenkenquote:Op maandag 9 december 2019 12:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Pff, wat een gruwelijke meuk.
Als het op symfonische metal komt ben ik meer van Amberian Dawn en Within Temptation, maar leuk nummertje wel! Mooi dat dit genre ook een beetje liefde begint te krijgen in de lijstquote:Op maandag 9 december 2019 12:30 schreef Kyran het volgende:
Gelukkig staat dit er ook in dit jaar, dus dat maakt veel goed =)
Soort van nationale verstandsverbijstering.quote:Op maandag 9 december 2019 12:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Pff, wat een gruwelijke meuk.
Onder andere omstandigheden zou ik hier wel heel blij om zijn ja. Nightwish is tofquote:Op maandag 9 december 2019 12:30 schreef Kyran het volgende:
Gelukkig staat dit er ook in dit jaar, dus dat maakt veel goed =)
Dit nummer heeft wel een flinke dosis pop en is nog best radiovriedelijk. Within Temptation is ook fijn, maar Nightwish wel mijn favoriet. Vooral nu met Floorquote:Op maandag 9 december 2019 12:34 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Als het op symfonische metal komt ben ik meer van Amberian Dawn en Within Temptation, maar leuk nummertje wel! Mooi dat dit genre ook een beetje liefde begint te krijgen in de lijst
Toegelaten? Denk je dat ze wel stemmen kregen, maar uit lijst werden geweerd dan? Oprechte vraag trouwensquote:Op maandag 9 december 2019 12:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nightwish is ook alleen maar toegelaten vanwege de Beste Zangers natuurlijk
Komt allebei uit Zeeland.quote:Op maandag 9 december 2019 12:43 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zet de radio uit als dat soort Eftelingmetal voorbij komt. Dan nog liever Blof
Ok, toegelaten is een groot woord. Maar aan het begin van de stemweek was het nog een vrije keuze, halverwege stond ie in de keuzelijst met hoesfotootje erbij. Ik verwacht wel wat sturing vanwege momentum iig.quote:Op maandag 9 december 2019 12:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Toegelaten? Denk je dat ze wel stemmen kregen, maar uit lijst werden geweerd dan? Oprechte vraag trouwens
Er was dit jaar wel een actie bij de Nightwish fans om Ghost Love Score er in te krijgen. Elan is de afgelopen tijd nog wel wat voorbij gekomen (o.a. bij Annemieke en Rob). Daarnaast heeft Nightwish aardig wat fans erbij gekregen door de Beste Zangers, dus denk dat ze dit jaar gewoon meer stemmen hebben.
Wie, buiten de liefhebbers van genre om, kenden Nigthwish nou echt?
Ah, zo ja.quote:Op maandag 9 december 2019 12:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ok, toegelaten is een groot woord. Maar aan het begin van de stemwek was het nog een vrije keuze, halverwege stond ie in de keuzelijst met hoesfotootje erbij. Ik verwacht wel wat sturing vanwege momentum iig.
Die blijft wel leuk ja ... fout maar leukquote:Op maandag 9 december 2019 12:50 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Ik heb Nightwish vooral leren kennen dankzij dit filmpje![]()
Laat stáán de gemiddelde boer.quote:Op maandag 9 december 2019 12:23 schreef MTheBassman het volgende:
Daarnaast zal toch bijna niemand #9 meekrijgen, in mijn geval ben ik dan al waarschijnlijk te dronken
Ik heb echt zo'n youtube-fase gehad waarin ik echt geobsedeerd was met misheard lyrics-filmpjes... ik heb echt zoveel nummers daarmee leren kennenquote:Op maandag 9 december 2019 12:54 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die blijft wel leuk ja ... fout maar leuk
Ik verblijf in Paradera, dus dat komt wel goed...quote:Op maandag 9 december 2019 12:32 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Uhm, ga naar Bright Bakery in Paradera en haal een Pan Dushi. En doe ze de groeten.
Veel plezier!
2009 is wel echt het sleuteljaar. Na de allertijdenlijst van de allertijdenlijst in 2008 is NPO het echt gaan omvormen naar een eindejaarsevenement. Daarom dat de hier eerder aangehaalde NPO directeur ook zo enthousiast erover doet. Dat begon met Shaffy en MJ als dodenbonus en de opkomst van de hit van het jaar als hoogste binnenkomer. Sinds Parijs 2015 weten ze wat er allemaal nog meer kan.quote:Op maandag 9 december 2019 12:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ook dat de Top 2000 vroeger geen 'meuk' had wordt geromantiseerd. Vroeger kon je genieten van Pia Douwes, Pearlydumm, Brian Hyland, I Remember Elvis Presley en Marco Borsatan had vroeger ook al een mooi abonnement.
Het enige verschil wat ik wel écht jammer vind is dat er minder diversiteit in artiesten is. Nu moet je daarin 1999 niet betrekken, maar ook sinds het invoeren van de keuzelijst in 2002 en het afschaffen van de '2 liedjes per artiest'-cap in 2009 is het daarin achteruit gegaan.
SR is uiteindelijk ook aan eigen succes ten onder gegaan. Het werd te gemaakt, te geprogrammeerd, te geregisseerd. Het lijkt nu met de T2000 een beetje zelfde kant op te gaan.quote:Op maandag 9 december 2019 13:08 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
2009 is wel echt het sleuteljaar. Na de allertijdenlijst van de allertijdenlijst in 2008 is NPO het echt gaan omvormen naar een eindejaarsevenement. Daarom dat de hier eerder aangehaalde NPO directeur ook zo enthousiast erover doet. Dat begon met Shaffy en MJ als dodenbonus en de opkomst van de hit van het jaar als hoogste binnenkomer. Sinds Parijs 2015 weten ze wat er allemaal nog meer kan.
Eerst is wel de Evergreen ernaast gezet om meer als allertijdenlijst te dienen.
Dat het nu extra opvalt komt doordat er nog actiever op gestuurd is door NPO zelf, bijvoorbeeld door het tussentijds toevoegen van alle actienummers van Normaal, tot Nightwish, tot Vlinder tot Rammstein. De reden daarvoor is dat de NPO ook het Glazen Huis aan splinters heeft geslagen vorig jaar, dus dat heel het year end event nu afhangt van de T2000.
Ik ken ze van die Snowman-cover.quote:Op maandag 9 december 2019 12:50 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Ik heb Nightwish vooral leren kennen dankzij dit filmpje![]()
Het is niet alleen Normaal. Tijdens de finaledag werd al heel duidelijk gezegd dat Vlinder het ook heeft gehaald. Daarnaast is het vrij veilig om te stellen dat wanneer Normaal het zo ver geschopt heeft, slechts 10% van die stemmers ook op de andere nummers van Team Agro (Mannenkoor Karrespoor en Daniël Lohues) hoeft te hebben gestemd om ze ook in de lijst te krijgen. Ede Staal werd gedurende de week aan de keuzelijst toegevoegd, dus schrijf die ook maar op als notering. Dat zijn er al 5. Daarnaast is het afhankelijk van je insteek wat je van de rest vindt (Nightwish zou er best meer dan 1 kunnen hebben bijvoorbeeld, Pokémon is zeker niet weg en die Beste Zangers uitbraaksels zijn ook niet kansloos). Alles bij elkaar komt dat al snel ongeveer uit op 1 uur van de 160.quote:Op maandag 9 december 2019 13:36 schreef laxus13 het volgende:
Uiteindelijk is dat nummer van Normaal ook maar 1 liedje van de 2000, er staan nog zat mooie nummers in om van te genieten en om op te mopperen natuurlijk![]()
![]()
Persoonlijk zit er niet zo mee met de hoop dat ie volgend jaar toch wel veel plekken zal dalen.
Welke was dat?quote:Op maandag 9 december 2019 14:19 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb nog maar 1 fatsoenlijk nummer gehoord vandaag in die lijst op radio10 vandaag, ik ben er klaar mee
Alicia Bridgesquote:
Het is inderdaad een aparte actie, van Dagblad van het Noorden, dezelfde partij als 12 jaar geleden. Toen ze hoorden dat de boerenactie werd goedgekeurd gingen ze er direct vol in.quote:Op maandag 9 december 2019 14:23 schreef BasBasBas2 het volgende:
Ede Staal wordt hier vaak genoemd als een van de nummers die er door de boeren in is gestemd, maar volgens mij is dat helemaal niet zo. Het is er in gestemd door Groningers en niet alleen Groningse boeren. Volgens mij stond hij ook vanaf het begin van de stemweek al in de "inspiratielijst". Het nummer had waarschijnlijk al veel eerder de lijst gehaald als het eerder in de keuzelijst had gestaan.
Ik kan mij er gewoon niet veel aan storen om eerlijk te zijn ongeacht wat ik van het nummer vind.quote:Op maandag 9 december 2019 14:16 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Het is niet alleen Normaal. Tijdens de finaledag werd al heel duidelijk gezegd dat Vlinder het ook heeft gehaald. Daarnaast is het vrij veilig om te stellen dat wanneer Normaal het zo ver geschopt heeft, slechts 10% van die stemmers ook op de andere nummers van Team Agro (Mannenkoor Karrespoor en Daniël Lohues) hoeft te hebben gestemd om ze ook in de lijst te krijgen. Ede Staal werd gedurende de week aan de keuzelijst toegevoegd, dus schrijf die ook maar op als notering. Dat zijn er al 5. Daarnaast is het afhankelijk van je insteek wat je van de rest vindt (Nightwish zou er best meer dan 1 kunnen hebben bijvoorbeeld, Pokémon is zeker niet weg en die Beste Zangers uitbraaksels zijn ook niet kansloos). Alles bij elkaar komt dat al snel ongeveer uit op 1 uur van de 160.
Mijn zwager heeft op Ede Staal gestemd omdat het de Groningse Jacques Brel is en omdat hij minder bekende liedjes in de lijst wilde.quote:Op maandag 9 december 2019 14:24 schreef PippenScottie het volgende:
Mijn zwager, uit de Achterhoek, heeft ook op Ede Staal gestemd. Ik zal hem eens vragen waarom.
Maar de echte Jacques Brel staat er al zo weinig inquote:Op maandag 9 december 2019 14:59 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Mijn zwager heeft op Ede Staal gestemd omdat het de Groningse Jacques Brel is en omdat hij minder bekende liedjes in de lijst wilde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
quote:Op maandag 9 december 2019 16:41 schreef houdjemond het volgende:
Heel veel sterkte en kracht. begreep dat jij hem ook irl goed kende.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoop dat er toch nog muziek is wat je kracht kan geven in deze moeilijke tijd
Heel veel sterkte toegewenst met dit verliesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.For you, there'll be no more crying.
For you, the sun will be shining.
And I feel that when I'm with you,
It's alright, I know it's right.
Ik neem aan dat je het hier over Staal hebt, en niet over je zwagerquote:Op maandag 9 december 2019 14:59 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Mijn zwager heeft op Ede Staal gestemd omdat het de Groningse Jacques Brel is .
quote:Op maandag 9 december 2019 17:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Van mij ook, hjm. Kende hem zelf niet, maar dit is weer zwaar klote en veel te jong natuurlijk![]()
De lijst is nog 2 weken weg, dus wellicht dat je er dan wel weer zin in hebt. We zouden je missen, T2000 meesteres (of wat was het ook weer)
SterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html
Sterkte!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn veel belangrijkere dingen op de wereld dan een lijstje met liedjes. Sterkte!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Sterkte aan alle familie en vrienden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een leeftijd om te moeten gaan, bah...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte!![]()
SterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Heel veel sterkte gewenst!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
Kende hem totaal niet, maar dat maakt het niet minder kut.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte!Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Sterkte HJM.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe gaat het met jou zelf eigenlijk? Als je dat wil vertellen.My friends all drive horses
Omdat je een supersterke vrouw bentquote:Op maandag 9 december 2019 21:04 schreef houdjemond het volgende:
Nogmaals lief van jullie allemaal.
Eigenlijk was het een kutjaar. Begin dit jaar al een van mijn beste maatjes kwijt ( suïcide ) meneer HJM ging pleitte en nu dan dit.
MS is wonder boven wonder al 2 jaar stabiel zonder medicatie. Ik weet ook niet hoe ik dat doe..
Joh, het is hier net een kroeg, jouw verhaal, daar vragen we zelfs naar. Niks sorryquote:Op maandag 9 december 2019 21:08 schreef houdjemond het volgende:
Maar verder is dit t2k en niet HJM's dagboeksorry, carry on!
Ah toe, vertel eens over dat douchegebeurenquote:Op maandag 9 december 2019 21:15 schreef PippenScottie het volgende:
Het mag hier best een dagboek zijn.
Ik garandeer dat je dat ik ergens tussen Kerst en Oud en Nieuw ook nog wel eens om half twee ‘s nachts melancholisch van de whisky hier mijn hart kom luchten.
Mooi dat je MS stabiel is. Ik hoop dat 2020 privé een beter jaar wordt!
Ja, doe eensquote:Op maandag 9 december 2019 21:15 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ah toe, vertel eens over dat douchegebeuren
Scotchy Pippenquote:Op maandag 9 december 2019 21:15 schreef PippenScottie het volgende:
Ik garandeer dat je dat ik ergens tussen Kerst en Oud en Nieuw ook nog wel eens om half twee ‘s nachts melancholisch van de whisky hier mijn hart kom luchten.
Die is me even ontschoten?quote:Op maandag 9 december 2019 21:15 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ah toe, vertel eens over dat douchegebeuren
Lieve houdjemond, heel veel sterkte met het verlies van je maatje.quote:Op maandag 9 december 2019 21:08 schreef houdjemond het volgende:
Maar verder is dit t2k en niet HJM's dagboeksorry, carry on!
quote:Op maandag 9 december 2019 21:23 schreef PippenScottie het volgende:
Oh wacht. Één verhaaltje over de jongste Pippie dan.
We waren dit voorjaar in Frankrijk en ik was met de familie naar een invasiestrand in Normandië. Utah Beach, meen ik.
Bij het bezoekerscentrum moesten dochter 2 en ik naar de wc. Nu was de vrouwentoilet afgesloten en moesten zowel mannen als vrouwen naar de mannen wc.
Ik stond dus bij het urinoir en mijn dochtertje kwam er aan en zei “papa, jouw piemel lijkt echt op een miereneter” (het is een soort running joke van mijn dochtertjes die ze zelf hilarisch vinden).
Dit was dus net op het moment dat er ook vrouwen in het toilet stonden te wachten en eentje ook nog Nederlands bleek te zijn en hardop moest lachen.
Het was echt de meest gênante afgang op Utah Beach in de laatste 75 jaar.
Ik stond dus bij het urinoir en mijn dochtertje kwam er aan en zei “papa, jouw piemel lijkt echt op een miereneter”
We waren dit voorjaar in Frankrijk en ik was met de familie naar een invasiestrand in Normandië. Utah Beach, meen ik.
Bij het bezoekerscentrum moesten dochter 2 en ik naar de wc. Nu was de vrouwentoilet afgesloten en moesten zowel mannen als vrouwen naar de mannen wc.
Ik stond dus bij het urinoir en mijn dochtertje kwam er aan en zei “papa, jouw piemel lijkt echt op een miereneter” (het is een soort running joke van mijn dochtertjes die ze zelf hilarisch vinden).
Dit was dus net op het moment dat er ook vrouwen in het toilet stonden te wachten en eentje ook nog Nederlands bleek te zijn en hardop moest lachen.
Wauw.quote:Op maandag 9 december 2019 21:23 schreef PippenScottie het volgende:
Nou nee. Het is niets meer dan een rip off van de Top 100 / 1000 van Veronica, dat al sinds '68 loopt.quote:Op maandag 9 december 2019 11:34 schreef DecoAoreste het volgende:
[..] Maar toevallig geef ik wél een fuck om de Top 2000. Een van de briljantste concepten uit de radiogeschiedenis, wat ook de reden is dat er zoveel rip-offs van zijn tegenwoordig. Het concept is dat mensen samen beslissen wat ze de 2000 beste liedjes aller tijden vinden. [..]
Wel de eerste meerdaagse lijst aller tijden.quote:Op maandag 9 december 2019 21:49 schreef Bonken het volgende:
[..]
Nou nee. Het is niets meer dan een rip off van de Top 100 / 1000 van Veronica, dat al sinds '68 loopt.
Die Top 2000 was eigenlijk een eenmalig iets in '99 om het nieuwe millennium in te luiden, maar vanwege groot succes is het gebleven.
Sorry dat ik alleen maar op dit stuk inga, maar het meeste is wel over Normaal gezegd.quote:Op maandag 9 december 2019 10:54 schreef Kyran het volgende:
[..]
Edit: Volgens Stasse is Iron Maiden met Run to the Hills een nieuwe binnenkomer trouwens. Als Fear of the Dark (stemplaat!) en Can I Play with Madness er nog inzitten zouden dat drie platen zijn voor Maiden wat prima is! Als snap ik nooit echt wat CIPwM er in doet, want zelf vind ik die behoorlijk matig.
Fear of the Dark zit al een tijdje in de Top2000 toch, vorig jaar ergens in de Top 200 zelfs, dus dat is geen vereiste volgens mij. Denk inderdaad wel dat er nu steeds meer gebruik wordt gemaakt van vrije keuze nummers. Dat zal het wel verklaren ja. Vond het altijd apart dat Can I play with Madness erin stond aangezien ik dat persoonlijk echt een mindere nummer vind.quote:Op maandag 9 december 2019 22:05 schreef Bonken het volgende:
[..]
Sorry dat ik alleen maar op dit stuk inga, maar het meeste is wel over Normaal gezegd.
Weet niet hoe het nu is, maar een tijd geleden kon je per artiest slechts kiezen uit een aantal opgelegde nummers (meestal hitjes). Dus als je op Maiden wilde stemmen moest dat wel op Can I play with Madness, of Run to the Hills of zoiets ...
En de klassiekers als Hallowed ... en Fear of the Dark zijn volgens mij nooit als single uitgebracht. Geen idee of ook dit een vereiste is.
*proest*quote:Op maandag 9 december 2019 21:23 schreef PippenScottie het volgende:
Vrije keuze sinds... 2005 geloof ik?quote:Op maandag 9 december 2019 22:05 schreef Bonken het volgende:
[..]
Sorry dat ik alleen maar op dit stuk inga, maar het meeste is wel over Normaal gezegd.
Weet niet hoe het nu is, maar een tijd geleden kon je per artiest slechts kiezen uit een aantal opgelegde nummers (meestal hitjes). Dus als je op Maiden wilde stemmen moest dat wel op Can I play with Madness, of Run to the Hills of zoiets ...
En de klassiekers als Hallowed ... en Fear of the Dark zijn volgens mij nooit als single uitgebracht. Geen idee of ook dit een vereiste is.
We moeten de top 10 nog raden voor de 18de dus ben bang van niet..quote:Op maandag 9 december 2019 22:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De top 4000 schijnt aan de gang te zijn. Kun je die lijst ook in Excel krijgen?
"op single uitgebracht zijn" is nooit een vereiste geweest. Ook niet met de "top 100 aller tijden". Dan zou bv nooit de evergreen "Stairway to heaven" in de lijst terecht zijn gekomen.quote:Op maandag 9 december 2019 22:05 schreef Bonken het volgende:
[..]
http://www.hitsallertijden.nl/radio10/top4000_2019exclTop10.htmquote:Op maandag 9 december 2019 22:28 schreef houdjemond het volgende:
[..]
We moeten de top 10 nog raden voor de 18de dus ben bang van niet..
Die staat op 8. Kreeg ie vorige week bij VI al een award voor of zoiets.quote:Op maandag 9 december 2019 22:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
http://www.hitsallertijden.nl/radio10/top4000_2019exclTop10.htm
Ik heb iets gevonden. Bij de top 10 is één nummer bekend.... Onze nieuwbakken nationale trots Danny Vera. Hulde...
Ook gij "top 4000"....
Ik kan het tekstbestand copy-pasten en met wat kunst en vliegwerk een excel-database maken.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | De nummers uit 2019: 8 ROLLERCOASTER 2019 DANNY VERA 144 HOE HET DANST 2019 MARCO BORSATO 251 ARCADE 2019 DUNCAN LAURENCE 339 YOU SAY 2019 LAUREN DAIGLE 435 ALS HET AVOND IS 2019 SUZAN & FREEK 590 SENORITA 2019 SHAWN MENDES & CAMILA CABELLO 640 ALWAYS REMEMBER US THIS WAY 2019 LADY GAGA 776 WALK ME HOME 2019 PINK 779 GIANT 2019 CALVIN HARRIS ft. RAG'N BONE MAN 922 LOST WITHOUT YOU 2019 KREZIP 981 HIGH HOPES 2019 PANIC! AT THE DISCO 1013 SOMEONE YOU LOVED 2019 LEWIS CAPALDI 1165 I DON'T CARE 2019 ED SHEERAN & JUSTIN BIEBER 1221 FARAWAY LOOK 2019 YOLA 1231 IF I CAN'T HAVE YOU 2019 SHAWN MENDES 1418 HOW WOULD YOU FEEL 2019 KREZIP 1517 SKYWARD 2019 DAVINA MICHELLE 1556 BEFORE I GO 2019 GUY SEBASTIAN 1828 POWER OVER ME 2019 DERMOT KENNEDY 1915 HEY LOOK MA, I MADE IT 2019 PANIC! AT THE DISCO 1999 HIGHER LOVE 2019 KYGO & WHITNEY HOUSTON 2022 HEAVEN 2019 AVICII 2186 DANCING WITH A STRANGER 2019 SAM SMITH & NORMANI 2341 SWEET BUT PSYCHO 2019 AVA MAX 2756 REWRITE THE STARS 2019 JAMES ARTHUR & ANN-MARIE 2892 THE WAY YOU TAKE TIME 2019 JOE BUCK 3138 SOS 2019 AVICII ft. ALOE BLACC 3190 DON'T CALL ME UP 2019 MABEL 3501 ZIJ WEET HET 2019 TINO MARTIN |
Geniaal ditquote:Op maandag 9 december 2019 21:23 schreef PippenScottie het volgende:
Blijkbaar is P!ATD weer hip, sterker nog, blijkbaar is hun laatste album hun best scorende.quote:
Je verwacht het niet hequote:Op maandag 9 december 2019 22:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
http://www.hitsallertijden.nl/radio10/top4000_2019exclTop10.htm
Ik heb iets gevonden. Bij de top 10 is één nummer bekend.... Onze nieuwbakken nationale trots Danny Vera. Hulde...
Ook gij "top 4000"....
Ik kan het tekstbestand copy-pasten en met wat kunst en vliegwerk een excel-database maken.
Dagoquote:Op maandag 9 december 2019 23:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Blijkbaar is P!ATD weer hip, sterker nog, blijkbaar is hun laatste album hun best scorende.
Niet ondenkbaar, zie je die afbeeldingen online op je stemlijst op de website? Dan acht ik de kans wel groot dat je theorie klopt.quote:Op maandag 9 december 2019 23:29 schreef BillDauterive het volgende:
Exit Music (For a Film) eindelijk in de top 2000?
Van mijn vrije keuze-lijst heeft Duncan Laurence een afbeelding gekregen en die staat sowieso in de top 2000. Bij Exit Music (For a Film) staat ook een afbeelding ipv de standaard zwarte LP (of cd). De rest van mijn vrije keuzes hebben geen aflbeelding gekregen.
Zou dit betekenen dat Radiohead weer een nieuw lied in de lijst heeft?
Zou niet meer dan terecht zijn natuurlijkquote:Op maandag 9 december 2019 23:29 schreef BillDauterive het volgende:
Van mijn vrije keuze-lijst heeft Duncan Laurence een afbeelding gekregen en die staat sowieso in de top 2000. Bij Exit Music (For a Film) staat ook een afbeelding ipv de standaard zwarte LP (of cd). De rest van mijn vrije keuzes hebben geen aflbeelding gekregen.
Ja.quote:Op maandag 9 december 2019 23:32 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Niet ondenkbaar, zie je die afbeeldingen online op je stemlijst op de website? Dan acht ik de kans wel groot dat je theorie klopt.
Als jouw theorie klopt, dan hebben Rammstein (Deutschland), Nightwish (Ghost Love Score) en The Gathering(!) ook allemaal een nieuwe in de lijst.quote:Op maandag 9 december 2019 23:29 schreef BillDauterive het volgende:
Deutschlandquote:Op maandag 9 december 2019 23:57 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Als jouw theorie klopt, dan hebben Rammstein (Deutschland), Nightwish (Ghost Love Score) en The Gathering(!) ook allemaal een nieuwe in de lijst.
The Gathering met Strange Machines?quote:Op maandag 9 december 2019 23:57 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Als jouw theorie klopt, dan hebben Rammstein (Deutschland), Nightwish (Ghost Love Score) en The Gathering(!) ook allemaal een nieuwe in de lijst.
Strange Machines inderdaadquote:Op dinsdag 10 december 2019 00:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
The Gathering met Strange Machines?
Edit: Ben benieuwd welke versie ze van Ghost Love Score gaan spelen als die er in komt. De fans hebben als het goed is vooral de live versie aangevraagd, want daar zingt floor. Studioversie is ingezongen naar Tarja.
Denk heel weinig animo voor, helaas.quote:Op dinsdag 10 december 2019 00:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hoe zit het met klassieke muziek, soldatenmuziek, en oude folk-songs?
Geen liefhebbers?
Of worden die gelijk terzijde geschoven?
Ik heb zelf "Va Pensiero" op mijn lijst staan. Deze staat nog steeds als zwart vinyl-icoon gepresenteerd.quote:Op dinsdag 10 december 2019 01:03 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Denk heel weinig animo voor, helaas.
Pfff, heel breed begrip. Telt Vera Lynn ook?quote:Op dinsdag 10 december 2019 01:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik heb zelf "Va Pensiero" op mijn lijst staan. Deze staat nog steeds als zwart vinyl-icoon gepresenteerd.
Ik heb trouwens maar zo'n vier nummers met plaatje, de rest (31 stuks) zijn nog zwart.
Heb jij een klassieke favoriet? Of iemand anders?
Volgens mij maakt die A niks uit. Ik had Arcade bijvoorbeeld verkeerd gespeld, maar daar staat wel een foto.quote:Op dinsdag 10 december 2019 01:36 schreef Fylax het volgende:
[..]
hmmm bij mij heeft ie geen foto... alhoewel ik de A ook als hoofdletter heb..
ja wel onlinequote:Op dinsdag 10 december 2019 01:49 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Volgens mij maakt die A niks uit. Ik had Arcade bijvoorbeeld verkeerd gespeld, maar daar staat wel een foto.
Heb je 'm wel online geopend? Daar zou het misschien aan kunnen liggen. Anders zou ik het niet weten!
Nu je het zegt..quote:Op dinsdag 10 december 2019 01:55 schreef Fylax het volgende:
[..]
ja wel onlinehttps://stem.nporadio2.nl(...)8XJJsWzEU3az7P6Yb6KY
Niet echt klassiek denk ik.quote:Op dinsdag 10 december 2019 01:48 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Pfff, heel breed begrip. Telt Vera Lynn ook?
laten we hopen dat 'ie er alsnog gewoon instaatquote:Op dinsdag 10 december 2019 02:12 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Nu je het zegt..
Heb mijn lijstje even opnieuw geopend, en alle nieuwe foto's waren weer weg
Geen van mijn vrije keuzes heeft een afbeelding. De muzieksmaak van Nederlandquote:Op maandag 9 december 2019 23:29 schreef BillDauterive het volgende:
2 uit 5 zijnquote:Op dinsdag 10 december 2019 08:45 schreef BasBasBas2 het volgende:
Als de theorie klopt, staan deze er ook in:
Billie Eilish - Bad Guy
Kensington - Uncharted
Lewis Capaldi - Someone You Loved
Lizzo - Juice
Snelle - Reunie
Vorig jaar is door Radio 4 geprobeerd om Pachelbels Canon in D erin te krijgen, maar dat was in de goede oude tijd toen de lobby nog niet perse succesvol was. In het verleden hebben dingen zoals André Rieu en Gershwin erin gestaan, dat is wel radio 4 materiaal. Ook hebben moderne bewerkingen van klassieke stukken zoals van Ekspeption en Waldo de los Rios erin gestaan. Die soundtrack van Yann Tiersen die er nu in staat, wordt ook wel door R4 gesteund.quote:Op dinsdag 10 december 2019 00:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hoe zit het met klassieke muziek, soldatenmuziek, en oude folk-songs?
Geen liefhebbers?
Of worden die gelijk terzijde geschoven?
Geen verrassingen behalve misschien Lizzo.quote:Op dinsdag 10 december 2019 08:45 schreef BasBasBas2 het volgende:
Billie Eilish - Bad Guy
Kensington - Uncharted
Lizzo - Juice
Snelle - Reunie
Wel een stuk beter dan hun debuutLP, trouwens.quote:Op maandag 9 december 2019 23:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Blijkbaar is P!ATD weer hip, sterker nog, blijkbaar is hun laatste album hun best scorende.
Jammer....quote:Op dinsdag 10 december 2019 09:11 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Vorig jaar is door Radio 4 geprobeerd om Pachelbels Canon in D erin te krijgen, maar dat was in de goede oude tijd toen de lobby nog niet perse succesvol was. In het verleden hebben dingen zoals André Rieu en Gershwin erin gestaan, dat is wel radio 4 materiaal. Ook hebben moderne bewerkingen van klassieke stukken zoals van Ekspeption en Waldo de los Rios erin gestaan. Die soundtrack van Yann Tiersen die er nu in staat, wordt ook wel door R4 gesteund.
Een plaat die altijd wel wat stemmen krijgt is Chilly Gonzales - The White Keys, maar die haalt het nooit. Zelf stemde ik in het verleden weleens op Samuel Barber - Adagio for strings. Dat vind ik nou een 'klassiek stuk' dat in het geheel van de top 2000 zou passen.
Door die actie heb ik op Greenday Basket Case gestemd, leek er erg veel opquote:Vorig jaar is door Radio 4 geprobeerd om Pachelbels Canon in D erin te krijgen, maar dat was in de goede oude tijd toen de lobby nog niet perse succesvol was.
Apart: Danny Vera - Roller Coaster heeft bij mij geen plaatje gekregen en White lies - Farewell to the Fairground wel.quote:Als de theorie klopt, staan deze er ook in:
Billie Eilish - Bad Guy
Kensington - Uncharted
Lizzo - Juice
Snelle - Reunie
Farewell to the Fairground stond al in de lijst en blijkbaar hebben ze de plaatjes van de nieuwe binnenkomers weer weggehaald.quote:Op dinsdag 10 december 2019 10:19 schreef Sabata het volgende:
[..]
Apart: Danny Vera - Roller Coaster heeft bij mij geen plaatje gekregen en White lies - Farewell to the Fairground wel.
Ze vielen allevijf te verwachten. Uncharted is vandaag 32 dagen oud (8 november) en daarmee waarschijnlijk het nieuwste nummer in de top2000.quote:Op dinsdag 10 december 2019 08:45 schreef BasBasBas2 het volgende:
Billie Eilish - Bad Guy
Kensington - Uncharted
Lizzo - Juice
Snelle - Reunie
of nog erger, eruit. Dat zie ik ook nog bij veel pareltjes gebeuren.quote:Op dinsdag 10 december 2019 11:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar goed, we kunnen dus weer 150 nieuwe nummers verwachten gok ik. Dan vrees ik weer voor een hoop mooie platen onderin
Ik vermoed dat Mexi dat ook bedoeltquote:Op dinsdag 10 december 2019 11:45 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
of nog erger, eruit. Dat zie ik ook nog bij veel pareltjes gebeuren.
Het hoeft ook niet per se van dat jaar te zijn, maar ik acht de kans groot dat het voornamelijk nieuwere platen of nummers die in de media (films, series oid) veel gedraaid worden, zoals toendertijd met The Chain bij Guardians of the Galaxy.quote:Op dinsdag 10 december 2019 11:51 schreef Tussle266 het volgende:
Het is niet alleen maar 2019 wat binnenkomt toch? Er zal ook wel wat terugkeren of oud werk voor het eerst de intrede doen? Vorig jaar kwamen zelfs platen uit de fifties en vroeger sixties voor het eerst binnen. Nummers als Nina Simone - Sinnerman, Portishead - Sour Times, The Zombies - Time of the season en Nick Drake - Time has told me heb ik minstens zo vaak op de lijstjes gezien als Exit music vorige week. Dus als de theorie klopt, dan zitten die platen er ook bij of dicht tegenaan. Ben wel benieuwd daarnaar.
Dat is wel zo ja. Daar heb ik eigenlijk ook verder niet zoveel moeite mee. Met jaar platen normaal gesproken ook niet, mits het er een handvol zijn en ze niet direct in de champagne-uren zitten.quote:Op dinsdag 10 december 2019 11:54 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet per se van dat jaar te zijn, maar ik acht de kans groot dat het voornamelijk nieuwere platen of nummers die in de media (films, series oid) veel gedraaid worden, zoals toendertijd met The Chain bij Guardians of the Galaxy.
Begrijpend lezen is nooit een van mijn sterkste punten geweestquote:Op dinsdag 10 december 2019 11:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Mexi dat ook bedoelt
Kijk maar naar de wss 2 Nightwish nummers.quote:Op dinsdag 10 december 2019 11:54 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet per se van dat jaar te zijn, maar ik acht de kans groot dat het voornamelijk nieuwere platen of nummers die in de media (films, series oid) veel gedraaid worden, zoals toendertijd met The Chain bij Guardians of the Galaxy.
Ook natuurlijk omdat de echte Nightwish fans dan ook opeens een prikkel hebben om daadwerkelijk die nummers in de lijst te krijgen, iets wat ze waarschijnlijk als hopeloos achtten daarvoor.quote:Op dinsdag 10 december 2019 12:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Kijk maar naar de wss 2 Nightwish nummers.
Als je alleen al op YouTube kijkt naar de hoeveelheid Floor Jansen bij Beste Zangers reaction video's wereldwijd. Zou zomaar kunnen dat bijvoorbeeld Phantom en/of Winner ook nog zomaar in de lijst zouden kunnen belanden.
Mwah, is nog net iets te onbekend onder de gemiddelde top 2000 stemmer, dan moet er echt een actie komen a la Slayer toendertijd.quote:Op dinsdag 10 december 2019 12:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Vraag me ook af of TOOL misschien nog een kansje maakt. Nieuw werk, alles eindelijk op Spotify. Misschien ook net een tikkie daardoor.
Dit is bij inderdaad het geval geweestquote:Op dinsdag 10 december 2019 12:04 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Ook natuurlijk omdat de echte Nightwish fans dan ook opeens een prikkel hebben om daadwerkelijk die nummers in de lijst te krijgen, iets wat ze waarschijnlijk als hopeloos achtten daarvoor.
Dat was Nightwish nog meerquote:Op dinsdag 10 december 2019 12:12 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Mwah, is nog net iets te onbekend onder de gemiddelde top 2000 stemmer, dan moet er echt een actie komen a la Slayer toendertijd.
Nightwish is nog wel constant productief gebleven terwijl Tool tot hun nieuwe album al best lang vergeten is als je geen fan was van ze. Zou me niet verbazen als dat qua onbekendheid wel zou bijdragen. Maar goed, beide zijn natuurlijk niet erg bekend onder de gemiddelde stemmer.quote:Op dinsdag 10 december 2019 12:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat was Nightwish nog meer
Ach, een groot gedeelte uit de Top 10 heeft ook al een tijdje niks uitgebracht hoorquote:Op dinsdag 10 december 2019 12:18 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Nightwish is nog wel constant productief gebleven terwijl Tool tot hun nieuwe album al best lang vergeten is als je geen fan was van ze. Zou me niet verbazen als dat qua onbekendheid wel zou bijdragen. Maar goed, beide zijn natuurlijk niet erg bekend onder de gemiddelde stemmer.
Kensington fanclub heeft zijn werk gedaan.quote:Op dinsdag 10 december 2019 11:03 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Ze vielen allevijf te verwachten. Uncharted is vandaag 32 dagen oud (8 november) en daarmee waarschijnlijk het nieuwste nummer in de top2000.
Ik heb op Schism en Fear Inoculum gestemd. Schism wordt altijd wel hoog gewaardeerd in lijsten voor dat publiek. En Fear Inoculum is nog af en toe gedraaid op 3fm dit jaar en wordt van het nieuwe album over het algemeen het meest gewaardeerd. Maar ja, ik verwacht er maximaal maar eentje.quote:Op dinsdag 10 december 2019 12:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tool was flink gehyped, maar heeft geen go-to nummer als je het mij vraagt. Sober? Schism? Prison sex? Parabola? Fear inoculum? Stinkfist? Allemaal nummers waarop je zou kunnen stemmen.
Zo’n band heeft een gecoördineerde actie nodig waarbij je zegt “we kiezen dát nummer”. Of dus een liedje in de stemlijst.
Deep Purple heeft een nieuw album uit en toert nog gewoon hoor!quote:Op dinsdag 10 december 2019 12:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ach, een groot gedeelte uit de Top 10 heeft ook al een tijdje niks uitgebracht hoor
Dat zou prachtig zijn, al jaren trouw op gestempt.quote:Op maandag 9 december 2019 23:29 schreef BillDauterive het volgende:
Er gaan een hoop pareltjes uit dat is zeker, zonde. Blijf daarom hopen dat radio 2 ooit de regel invoert dat een plaat minimaal 1 jaar oud moet zijn. Dan komen nummers als rollercoaster er ook gewoon (terecht) in (misschien iets minder hoog dan) maar dan zorg je er wel voor dat de standaard inwisselbare catchy popnummers er niet in komen.quote:Op dinsdag 10 december 2019 11:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar goed, we kunnen dus weer 150 nieuwe nummers verwachten gok ik. Dan vrees ik weer voor een hoop mooie platen onderin
Inderdaad.quote:Op dinsdag 10 december 2019 12:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tool was flink gehyped, maar heeft geen go-to nummer als je het mij vraagt. Sober? Schism? Prison sex? Parabola? Fear inoculum? Stinkfist? Allemaal nummers waarop je zou kunnen stemmen.
Zo’n band heeft een gecoördineerde actie nodig waarbij je zegt “we kiezen dát nummer”. Of dus een liedje in de stemlijst.
Een nummer wat en masse gedragen wordt als hét nummer van de band. Kan het populairste lied zijn zoals Nothing Else Matters, maar ook een fanklassieker (al heb ik hier zo geen concreet voorbeeld van voor 'grote' lijsten, maar je ziet dat Sigur 8/Untitled #8/Popplagid het als fanklassieker altijd wel goed doet in alternatieve allertijdenlijsten als dé Sigur Rós-klassieker. Al is Sigur 1/Untitled #1/Vaka natuurlijk het 'populairst' vanwege die MTV award, lijkt me)quote:
Volgens mij kan Schism wel gezien worden als de fanklassieker, die staat volgens mij ook het hoogst in de snob 2000 en ook bij StuBru. Ik heb zelf om die reden ook op Schism gestemdquote:Op dinsdag 10 december 2019 12:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Een nummer wat en masse gedragen wordt als hét nummer van de band. Kan het populairste lied zijn zoals Nothing Else Matters, maar ook een fanklassieker (al heb ik hier zo geen concreet voorbeeld van voor 'grote' lijsten, maar je ziet dat Sigur 8/Untitled #8/Popplagid het als fanklassieker altijd wel goed doet in alternatieve allertijdenlijsten als dé Sigur Rós-klassieker. Al is Sigur 1/Untitled #1/Vaka natuurlijk het 'populairst' vanwege die MTV award, lijkt me)
Dit jaar geen Tool gestemd, omdat ik bezig was met Nightwish in lijst krijgen. Misschien volgend jaar iets opzettenquote:Op dinsdag 10 december 2019 13:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Volgens mij kan Schism wel gezien worden als de fanklassieker, die staat volgens mij ook het hoogst in de snob 2000 en ook bij StuBru. Ik heb zelf om die reden ook op Schism gestemd
quote:Op dinsdag 10 december 2019 13:34 schreef houdjemond het volgende:
https://www.ad.nl/show/za(...)-overleden~a5f45754/
Gdvrdmm
Ja, ze ging ondanks alles superquote:Op dinsdag 10 december 2019 13:37 schreef Kyran het volgende:
[..]![]()
Sinds 2002 al bekend met een hersentumor. Dan is 17 jaar overleven nog wel heel mooi en dat hoor je niet vaak. Al weet ik niet in wat voor toestand ze was de laatste jaren.
Edit: Ah lees dat ze nog heeft lopen touren in 2015, toch mooi hoor. Dertien jaar na diagnose nog dat kunnen doen. Natuurlijk alsnog veels te jong
Wat mij betreft doen ze de regel dat er alleen nummers van voor het jaar 2000 in de lijst mogen. Alles erna is over het algemeen toch weinig bijzonders.quote:Op dinsdag 10 december 2019 12:50 schreef alopio het volgende:
[..]
Er gaan een hoop pareltjes uit dat is zeker, zonde. Blijf daarom hopen dat radio 2 ooit de regel invoert dat een plaat minimaal 1 jaar oud moet zijn. Dan komen nummers als rollercoaster er ook gewoon (terecht) in (misschien iets minder hoog dan) maar dan zorg je er wel voor dat de standaard inwisselbare catchy popnummers er niet in komen.
Doe dan gewoon gelijk 1993, na Earth 2 is er nooit meer iets relevants vooruitstrevends uitgekomen.quote:Op dinsdag 10 december 2019 15:34 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat mij betreft doen ze de regel dat er alleen nummers van voor het jaar 2000 in de lijst mogen. Alles erna is over het algemeen toch weinig bijzonders.
De groundhogday 2000, leuk initiatief!quote:Op dinsdag 10 december 2019 15:48 schreef Tussle266 het volgende:
Laten we gewoon ieder jaar dezelfde lijst doen. Exact het tegenovergestelde van wat NPO probeert te bereiken, maar wel heel leuk voor die liefhebbende minderheid.
Helaas te laat voor de Top2000 bonusquote:Op dinsdag 10 december 2019 13:34 schreef houdjemond het volgende:
Gdvrdmm
quote:Op dinsdag 10 december 2019 15:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De groundhogday 2000, leuk initiatief!
Er waren er zondag ook al aardig wat in t landquote:Op dinsdag 10 december 2019 15:53 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ga dinsdag een Top 2000 quiz doen in Lijn 4 in Utrecht.
Het is een beetje een jaarlijkse traditie geworden.
Ik ben met twee mensen die niets kennen van na 2000, dus we gaan meer voor de lol dan voor de winst.quote:Op dinsdag 10 december 2019 15:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Er waren er zondag ook al aardig wat in t land
Leuk tochquote:Op dinsdag 10 december 2019 16:01 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik ben met twee mensen die niets kennen van na 2000, dus we gaan meer voor de lol dan voor de winst.
Mwah 2000 is een mooi rond getal en sluit tenminste aan bij de naam v/d lijst.quote:Op dinsdag 10 december 2019 15:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Doe dan gewoon gelijk 1993, na Earth 2 is er nooit meer iets relevants vooruitstrevends uitgekomen.
Is daadwerkelijk dood gedraaid op radio2. Ik kan het niet meer horen.quote:Op dinsdag 10 december 2019 16:31 schreef molloot200 het volgende:
Ja hier thuis staat eigenlijk altijd Radio 2 aan (of Spotify) maar is idd totaal langs me heen gegaan
Allemachtig, wat een klotejaar heb jij achter de rug..quote:
Ah neequote:Op dinsdag 10 december 2019 13:34 schreef houdjemond het volgende:
Gdvrdmm
Precies het probleem van 3FM, Snelle en Billie Eilish zouden eigenlijk niet frequent op radio 2 gedraaid moeten worden... Nu heb je twee publieke zenders met hetzelfde profielquote:Op dinsdag 10 december 2019 16:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Vreemd, alle singles werden zowel op radio 2 als 3fm veel gedraaid, net als die anderen.
Ok, S&F gok ik niet op 3fm.
De radio 2 DJs zijn te modern om alleen maar oude nummers te draaien, hadden gewoon bij 3FM moeten blijvenquote:Op dinsdag 10 december 2019 17:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Precies het probleem van 3FM, Snelle en Billie Eilish zouden eigenlijk niet frequent op radio 2 gedraaid moeten worden... Nu heb je twee publieke zenders met hetzelfde profiel
NPO2 is een beetje wat 3FM tien jaar geleden was inderdaad en 3FM is ... nou ja geen idee wat het nu nog is. Heb het een paar keer geprobeerd, maar veel langer dan 2 nummers hield ik het nooit vol.quote:Op dinsdag 10 december 2019 17:47 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De radio 2 DJs zijn te modern om alleen maar oude nummers te draaien, hadden gewoon bij 3FM moeten blijven
3FM is de zender voor festivals/pop/rock/indie muziek sinds ze weer van die Urban/R&B-weg zijn afgestapt... Radio 2 heeft dat profiel echter totaal overgenomen doordat 3FM-jocks massaal overstapten... Een omroepbaas zou daar iets van moeten vinden en moeten corrigeren eigenlijkquote:Op dinsdag 10 december 2019 17:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
NPO2 is een beetje wat 3FM tien jaar geleden was inderdaad en 3FM is ... nou ja geen idee wat het nu nog is. Heb het een paar keer geprobeerd, maar veel langer dan 2 nummers hield ik het nooit vol.
Ik vond profiel van NPO2 een paar jaar geleden iets leuker en diverser. Echter kan ik ook heel weinig met alle andere zenders op dit moment. Radio10 en Veronica blijven ook een beetje steken bij zelfde nummers.
Goede manier om niemand meer te laten stemmen!quote:Op dinsdag 10 december 2019 18:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Zou je die 35 nummers niet per periode kunnen "staffelen".
5 van vóór 1960.
5 voor de 60 er jaren
5 voor de 70 er jaren
5 voor de 80 er jaren
5 voor de 90 er jaren
5 voor de periode 2000-2010
en
5 voor de periode 2010-2019 en straks 2020.
Zo worden jongeren "gedwongen" zich te verdiepen in het "oude goud", en mokkende ouderen van het "vroegah was alles beter"-type worden gedwongen zich in de actuele muziek te verdiepen.
Lijkt me een goed plan!
Nee, dat is onzinnig en onhoudbaar. Of wil je over 40 jaar nog eens 20 nummers extra kiezen? Je hoeft je helemaal niet te verdiepen in andere muziek als je stemt op je favoriete muziek. De keuzes zijn persoonlijk en je moet niemand iets verplichten, dan is het ook niet leuk meer.quote:Op dinsdag 10 december 2019 18:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Zou je die 35 nummers niet per periode kunnen "staffelen".
5 van vóór 1960.
5 voor de 60 er jaren
5 voor de 70 er jaren
5 voor de 80 er jaren
5 voor de 90 er jaren
5 voor de periode 2000-2010
en
5 voor de periode 2010-2019 en straks 2020.
Zo worden jongeren "gedwongen" zich te verdiepen in het "oude goud", en mokkende ouderen van het "vroegah was alles beter"-type worden gedwongen zich in de actuele muziek te verdiepen.
Lijkt me een goed plan!
Het houdt niet op... niet vanzelfquote:Op dinsdag 10 december 2019 16:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Allemachtig, wat een klotejaar heb jij achter de rug..
Ik neem per definitie geen lijstje buiten die van mezelf serieusquote:Op dinsdag 10 december 2019 18:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nee, dat is onzinnig en onhoudbaar. Of wil je over 40 jaar nog eens 20 nummers extra kiezen? Je hoeft je helemaal niet te verdiepen in andere muziek als je stemt op je favoriete muziek. De keuzes zijn persoonlijk en je moet niemand iets verplichten, dan is het ook niet leuk meer.
De enige 'regels' die van mij wel gehanteerd mogen worden zijn geen tracks uit hetzelfde jaar, en geen georganiseerde stemacties. Van mij mag iemand wel bijvoorbeeld 35 keer Coldplay stemmen, al neem ik zo iemand natuurlijk nooit meer serieus.
Haha, nee, waar ze nu wonenquote:Op dinsdag 10 december 2019 20:12 schreef methodmich het volgende:
Zieuwent is best een mooi dorp, volgens mij.
Jarenlang heb ik er op gestemd omdat het een keerpunt was en de start van de rap/hiphop. Nu overgegaan op een andere klassieker van N.W.A.quote:Op dinsdag 10 december 2019 22:09 schreef Dagoduck het volgende:
Ik neem de hele Top 2000 niet serieus aangezien ze niet de volledige versie van Rapper's Delight draaien.
Gebeurt ook bij alle dance en elektronische nummers, van Autobahn tot Animals, zeg maar. Heb weleens uitgerekend dat ze daarmee ongeveer 100 minuten besparen. Als ze er twee uurtjes aan plakken, kunnen ze die andere 20 minuten gebruiken om Staaf Gijzerman niet door de intro's te laten ratelen.quote:Op dinsdag 10 december 2019 22:09 schreef Dagoduck het volgende:
Ik neem de hele Top 2000 niet serieus aangezien ze niet de volledige versie van Rapper's Delight draaien.
Ik weet nog dat Evelien The End een keer helemaal draaide.quote:Op dinsdag 10 december 2019 22:38 schreef alopio het volgende:
[..]
Jarenlang heb ik er op gestemd omdat het een keerpunt was en de start van de rap/hiphop. Nu overgegaan op een andere klassieker van N.W.A.
Maar dat ze de hele versie niet draaien is jammer,
Maar dat doen ze wel vaker nummers. Volgens mij draaide Cielke in haar shift een nummer wel helemaal wat normaal ook niet gebeurt, weet alleen niet meer welk nummer dat was
Wiequote:Op dinsdag 10 december 2019 16:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Lizzo is de grootste (letterlijk en figuurlijk) popster van afgelopen jaar, elke single raak.
Haha ja, Evelien kreeg veel te verduren dat jaar, maar toen was ze opeenw een heldin. Al kon ik haar sowieso wel goed hebben.quote:Op dinsdag 10 december 2019 23:06 schreef ok01 het volgende:
[..]
Ik weet nog dat Evelien The End een keer helemaal draaide.
Was een mooi moment in dit topic.
Ja dank u, dat was het. Was Evelien Idd. Wat een feest hier toenquote:Op dinsdag 10 december 2019 23:06 schreef ok01 het volgende:
[..]
Ik weet nog dat Evelien The End een keer helemaal draaide.
Was een mooi moment in dit topic.
En die van Living in Another World evenminquote:Op dinsdag 10 december 2019 22:09 schreef Dagoduck het volgende:
En die van Mirrors van Justin Timberlake ook al niet..quote:Op woensdag 11 december 2019 00:14 schreef Kopiko het volgende:
[..]
En die van Living in Another World evenmin
Die verhalen zijn er nog steeds wel natuurlijk, ook aangevuld met die stompzinnige stukjes van luisteraars zelf, vlak voor de reclame. Het is alleen wat minder uitgebreid en minder Radio 2-jaren '90 stijl, waarbij in 83% van de verhalen iemand voorkwam die overleden was.quote:Op woensdag 11 december 2019 11:05 schreef Tussle266 het volgende:
In de eerste paar jaren draaiden ze alles helemaal. 1950 noteringen duurden dan ook 1.58, dus dat was easy money. Dan hadden ze zelfs nog tijd om verslagen van trouwerijen en zomervakanties van 1962 erbij voor te lezen, want zo werden de platen toen gekozen.
Het eerste jaar dat ik zelf luisterde, 2008, hadden ze die verhalen ook nog. Behoorlijk vaak zelfs.quote:Op woensdag 11 december 2019 11:05 schreef Tussle266 het volgende:
In de eerste paar jaren draaiden ze alles helemaal. 1950 noteringen duurden dan ook 1.58, dus dat was easy money. Dan hadden ze zelfs nog tijd om verslagen van trouwerijen en zomervakanties van 1962 erbij voor te lezen, want zo werden de platen toen gekozen.
Gevoelsmatig zijn het tegenwoordig vooral de stompzinnige stukjes. "5 minuten ogen dicht en genieten" of "deze plaat is mijn absolute nummer 1". Uit de categorie bedankt voor je bijdrage...quote:Op woensdag 11 december 2019 11:37 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die verhalen zijn er nog steeds wel natuurlijk, ook aangevuld met die stompzinnige stukjes van luisteraars zelf, vlak voor de reclame. Het is alleen wat minder uitgebreid en minder Radio 2-jaren '90 stijl, waarbij in 83% van de verhalen iemand voorkwam die overleden was.
2008 was het laatste jaar in de oude situatie, dus zolang zal het wel op die manier zijn gegaan.quote:Op woensdag 11 december 2019 11:40 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het eerste jaar dat ik zelf luisterde, 2008, hadden ze die verhalen ook nog. Behoorlijk vaak zelfs.
"In 1974 ontmoette ik mijn man, omdat we samen op dansles zaten en steeds dit nummer hoorden." Blablablabla.
Dat mag als het aan mij lag echt als een misdrijf gezien worden.quote:Op woensdag 11 december 2019 11:48 schreef cafca het volgende:
Shine on you crazy diamond hebben ze ook nooit helemaal gedraaid
Nou scheelt het wel dat die standaard op het album al opgeknipt is....quote:Op woensdag 11 december 2019 11:49 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Dat mag als het aan mij lag echt als een misdrijf gezien worden.
Er bestaat wel een radioversie van 3.30 op de een of andere manier... Maar in de keuzelijst staat duidelijk Part 1-5, dan wil ik ook elk partje horen op de radio.quote:Op woensdag 11 december 2019 11:57 schreef cafca het volgende:
[..]
Nou scheelt het wel dat die standaard op het album al opgeknipt is....
Cold Little Heart omdat Stenders dat beloofd had, van de andere bestaan geen single-edits.quote:Op woensdag 11 december 2019 10:34 schreef molloot200 het volgende:
Vind ik wel jammer altijd eigenlijk. Maar dan zal het wel te lang duren. Op de finaledag draaien ze wel altijd helemaal dat ik weet (Telegraph Road, Fool's Overture, Cold Little Heart, Child in Time) werden vorig jaar helemaal gedraaid.
dit dusquote:Op woensdag 11 december 2019 11:44 schreef MTheBassman het volgende:
Het kan er ook aan liggen bij sommige lange nummers dat ze geen single/radioversie hebben die inderdaad korter duurt. Master of Puppets wordt zo bijvoorbeeld altijd de volle 8 minuten gedraaid omdat Metallica simpelweg nooit een kortere versie heeft uitgebracht.
Wat is helemaal, ook toen deden ze gewoon afkap radio en een 3 minuten stukje van Echoes.quote:Op woensdag 11 december 2019 11:05 schreef Tussle266 het volgende:
Ik heb het wel echt over de eerste tien jaar, toen was Echoes er nog niet bij. Het afkappen en inkorten begon volgens mij voor het eerst een beetje rond 2006, toen platen als Telegraph Road en dergelijke meer en meer in de lijst kwamen, toen paste het allemaal eigenlijk niet meer in 144 uur. Maar ongetwijfeld zal ik het ook wel een beetje romantiseren.quote:Op woensdag 11 december 2019 13:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat is helemaal, ook toen deden ze gewoon afkap radio en een 3 minuten stukje van Echoes.
In 2000 stond Echoes er inquote:Op woensdag 11 december 2019 13:20 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik heb het wel echt over de eerste tien jaar, toen was Echoes er nog niet bij. Het afkappen en inkorten begon volgens mij voor het eerst een beetje rond 2006, toen platen als Telegraph Road en dergelijke meer en meer in de lijst kwamen, toen paste het allemaal eigenlijk niet meer in 144 uur. Maar ongetwijfeld zal ik het ook wel een beetje romantiseren.
En er daarna vakkundig 10 jaar uit gehouden, want ja die trouwverhalen en zomervakantieverslagen he...quote:Op woensdag 11 december 2019 13:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
In 2000 stond Echoes er in
Toen werd er dus maar 3 minuten van gedraaidquote:Op woensdag 11 december 2019 13:53 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
En er daarna vakkundig 10 jaar uit gehouden, want ja die trouwverhalen en zomervakantieverslagen he...
Dat wil ik direct geloven.quote:Op woensdag 11 december 2019 13:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Toen werd er dus maar 3 minuten van gedraaid
Ik weet dat ze in het eerste jaar welgeteld 43 seconden van River Deep, Mountain High draaiden. Dit is net zoiets als roepen dat alles wat er in de vroege jaren in stond goed is, wetende dat Hollenboer, Il Silenzio en I Remember Elvis Presley in 1999 de lijst haalden.quote:Op woensdag 11 december 2019 13:20 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik heb het wel echt over de eerste tien jaar, toen was Echoes er nog niet bij. Het afkappen en inkorten begon volgens mij voor het eerst een beetje rond 2006, toen platen als Telegraph Road en dergelijke meer en meer in de lijst kwamen, toen paste het allemaal eigenlijk niet meer in 144 uur. Maar ongetwijfeld zal ik het ook wel een beetje romantiseren.
Stond die er ook in?quote:
Ik wil best de lijst van 2003 terug hoor. Echt een prachtig top 2000-jaarquote:Op woensdag 11 december 2019 13:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik weet dat ze in het eerste jaar welgeteld 43 seconden van River Deep, Mountain High draaiden. Dit is net zoiets als roepen dat alles wat er in de vroege jaren in stond goed is, wetende dat Hollenboer, Il Silenzio en I Remember Elvis Presley in 1999 de lijst haalden.
Romantiseren dus. Mooi was die tijd.
Wil je topacts als No Mercy, Solid Harmonie en Emilia hier even niet tekort doen?quote:Op woensdag 11 december 2019 13:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik weet dat ze in het eerste jaar welgeteld 43 seconden van River Deep, Mountain High draaiden. Dit is net zoiets als roepen dat alles wat er in de vroege jaren in stond goed is, wetende dat Hollenboer, Il Silenzio en I Remember Elvis Presley in 1999 de lijst haalden.
Romantiseren dus. Mooi was die tijd.
Ik kan me nog herinneren dat toen de 1e Popquiz a Go Go was, met nog echte popquizzers.quote:Op woensdag 11 december 2019 14:02 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik wil best de lijst van 2003 terug hoor. Echt een prachtig top 2000-jaar
Ja dat was een tv-programma idd, op vrijdagavond en niet een eenmalig ding bij de start vd lijst. Mooi hoor.quote:Op woensdag 11 december 2019 14:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat toen de 1e Popquiz a Go Go was, met nog echte popquizzers.
Die mochten een persoonlijke top 10 doorgeven uit de lijst. Hadden toch flink moeite aan een knap lijstje te komen.
Yup, en de Belgen gingen er met de hoofdprijs vandoorquote:Op woensdag 11 december 2019 14:06 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ja dat was een tv-programma idd, op vrijdagavond en niet een eenmalig ding bij de start vd lijst. Mooi hoor.
Waren dat die gasten van Martha Wainwrong ain't right?quote:Op woensdag 11 december 2019 14:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Yup, en de Belgen gingen er met de hoofdprijs vandoor
https://web.archive.org/w(...)p.nl:80/nps/popquiz/
Volgens mij niet eens. Het verbaast me trouwens dat de Corry Konings hype niet doorgesijpeld is in de Top 2000, je zou verwachten dat een prachtige klassieker als "Huilen is voor jou te laat" toch wel weer terug zou komen in deze lijst.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Yup.quote:Op woensdag 11 december 2019 14:19 schreef cafca het volgende:
[..]
Waren dat die gasten van Martha Wainwrong ain't right?
Heb jij zelf niet meegedaan toen?
Burnett wel toch?quote:Op woensdag 11 december 2019 14:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Yup.
En nee, stond ook op de mailinglijst, maar heb ervoor bedankt toen.
quote:Op woensdag 11 december 2019 14:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgens mij niet eens. Het verbaast me trouwens dat de Corry Konings hype niet doorgesijpeld is in de Top 2000, je zou verwachten dat een prachtige klassieker als "Huilen is voor jou te laat" toch wel weer terug zou komen in deze lijst.Volgend jaar gewoon op dit nummer stemmen om de ridiculiteit van stemacties tegenwoordig te wreken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het beste adres voor al uw primeurs!
Ik kan me dat ook nog herinneren.quote:Op woensdag 11 december 2019 14:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat toen de 1e Popquiz a Go Go was, met nog echte popquizzers.
Die mochten een persoonlijke top 10 doorgeven uit de lijst. Hadden toch flink moeite aan een knap lijstje te komen.
Yup.quote:
Ik geloof dit wel meteen jaquote:Op woensdag 11 december 2019 14:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik kan me dat ook nog herinneren.
Hoog nerd gehalte dat volgens mij niet zo TV waardig was en daarom waarschijnlijk snel omgezet is naar BN'ers als deelnemer...
Steralluresquote:Op woensdag 11 december 2019 14:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Yup.
Ben ook net voor de opnamen nog opgebeld voor een proefuitzending, ok niet gedaan.
Als Nederland het EK wint (goeie grap wel) zie ik dit er nog best wel in komenquote:Op woensdag 11 december 2019 14:21 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Volgend jaar gewoon op dit nummer stemmen om de ridiculiteit van stemacties tegenwoordig te wreken:
Dûh!quote:Op woensdag 11 december 2019 14:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hoog nerd gehalte dat volgens mij niet zo TV waardig was en daarom waarschijnlijk snel omgezet is naar BN'ers als deelnemer...
Da's bij Mes op Tafel toch ook geen probleem?quote:Op woensdag 11 december 2019 14:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, ik zou het wel leuk vinden, een échte popquiz op TV, maar ik denk wel dat een "grappige" quiz met BN'ers meer kijkers trekt, helaasquote:Op woensdag 11 december 2019 14:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Da's bij Mes op Tafel toch ook geen probleem?
Komt uit dezelfde koker (Joost Prinsen).
Met WIDM is het precies zo. Met onbekende Nederlanders was dat veel leuker en echter, dat bewijst de serie met onbekende Vlamingen nu ook wel weer. Maar die zullen vanwege de kijkcijfers nooit meer terugswitchenquote:Op woensdag 11 december 2019 14:59 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, ik zou het wel leuk vinden, een échte popquiz op TV, maar ik denk wel dat een "grappige" quiz met BN'ers meer kijkers trekt, helaas
Voor mij is het geen probleem...quote:Op woensdag 11 december 2019 14:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Da's bij Mes op Tafel toch ook geen probleem?
Komt uit dezelfde koker (Joost Prinsen).
Achter de Popquiz a Go Go, dus indirect ook wel.quote:Op woensdag 11 december 2019 15:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Voor mij is het geen probleem...
Is Joost de man achter de Top2000 quiz?
Weer wat geleerd.quote:Op woensdag 11 december 2019 15:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Achter de Popquiz a Go Go, dus indirect ook wel.
quote:Op woensdag 11 december 2019 14:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgens mij niet eens. Het verbaast me trouwens dat de Corry Konings hype niet doorgesijpeld is in de Top 2000, je zou verwachten dat een prachtige klassieker als "Huilen is voor jou te laat" toch wel weer terug zou komen in deze lijst.Of haar collaboratie met Ronnie, Hoeren Neuken Nooit Meer Werken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
Ik dacht tenminste dat íe ook al bij het 1e seizoen betrokken was.quote:Op woensdag 11 december 2019 15:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Weer wat geleerd.
Spreek hem regelmatig bij de Appie, aardige vent. Totaal geen Erik Engerd, ondanks zijn norse uiterlijk...
De minst logische colloboratie ooit. Haar oude fans zaten niet te wachten op dit soort taal, haar mogelijk nieuwe fans vonden dit er zover over dat ze er ook niet echt warm van werden.quote:Op woensdag 11 december 2019 15:24 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Of haar collaboratie met Ronnie, Hoeren Neuken Nooit Meer Werken.
Jij woont in Vught?quote:Op woensdag 11 december 2019 15:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Weer wat geleerd.
Spreek hem regelmatig bij de Appie, aardige vent. Totaal geen Erik Engerd, ondanks zijn norse uiterlijk...
Joost Prinsen woont al jaaaaren niet meer in Vughtquote:
Jammer.quote:Op woensdag 11 december 2019 15:44 schreef cafca het volgende:
[..]
Joost Prinsen woont al jaaaaren niet meer in Vught
Is Suzan verhuisd? Zonde... Woont ze nu in Harreveld met Freek?quote:
quote:Op maandag 9 december 2019 12:32 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Uhm, ga naar Bright Bakery in Paradera en haal een Pan Dushi. En doe ze de groeten.
Veel plezier!
Whehe, nee, hier om de hoek in Weesp.quote:Op woensdag 11 december 2019 15:51 schreef methodmich het volgende:
[..]
Is Suzan verhuisd? Zonde... Woont ze nu in Harreveld met Freek?
@Zipportalquote:Voor het eerst staat Ede Staal in de Top 2000 van NPO Radio 2. Dat is bekendgemaakt in een van de radioprogramma's van de zender.
't Het nog nooit zo donker west' wordt genoemd als een van de nieuwe binnenkomers in de jaarlijkse lijst. Op welke plaats de plaat staat, wordt donderdag pas duidelijk. Presentator Stefan Stasse noemt Ede de 'Jacques Brel van Nederland'.
Het stukje over dat op welke plaats de plaat terecht is gekomen donderdag bekend wordt bekend gemaakt klopt toch niet? Volgens mij kun je vanaf donderdag alleen nog maar zien of het nummer in de top2000 staat.quote:
Fout van Rtv Noord inderdaad.quote:Op woensdag 11 december 2019 18:07 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Het stukje over dat op welke plaats de plaat terecht is gekomen donderdag bekend wordt bekend gemaakt klopt toch niet? Volgens mij kun je vanaf donderdag alleen nog maar zien of het nummer in de top2000 staat.
Wel jammer dat ie nooit ingaat op aanvragen voor optredens.quote:
Van Child in Time bestaat wel degelijk een kortere versie, die nog door Veronica technicus Ad Bouwman is gemaakt. Die versie kwam in Nederland in 1972 zelfs in de Top 40 terecht.quote:Op woensdag 11 december 2019 12:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Cold Little Heart omdat Stenders dat beloofd had, van de andere bestaan geen single-edits.
Meestal kiezen ze de single-edit, soms een uitzondering (Still got the Blues, Purple Rain, Magic Man, Hallelujah).
[..]
dit dus
Die zijn dan ook beiden op single uitgebracht, in een verkorte versiequote:Op woensdag 11 december 2019 20:00 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Toch blijf ik het jammer vinden dat ze nooit de volledige versie van ofwel Tubular Bells ofwel In a Gadda Da Vida zullen draaien...
Waarom ze eigenlijk (vooral de laatste jaren) bij Purple Rain haast altijd de album-edit kiezen ipv de meer gangbare singleversie zou ik niet weten.quote:Op woensdag 11 december 2019 20:15 schreef cafca het volgende:
[..]
Die zijn dan ook beiden op single uitgebracht, in een verkorte versie
Jij ongelooflijke koning!quote:Op woensdag 11 december 2019 16:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Groeten terug!
Dat outro van de volledige versie vind ik juist het mooiste van heel Purple Rainquote:Op woensdag 11 december 2019 20:23 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Waarom ze eigenlijk (vooral de laatste jaren) bij Purple Rain haast altijd de album-edit kiezen ipv de meer gangbare singleversie zou ik niet weten.
Volgende week toch pas?quote:Op woensdag 11 december 2019 21:37 schreef MielMonteur het volgende:
Oh morgen wordt het ruzie vanwege de nieuwe nummers!
Zin in
Kijk vanaf 12 december op staatieindetop2000.nl of jouw favorieten in de lijst staan.quote:
Volledig mee eens!quote:Op woensdag 11 december 2019 21:37 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Dat outro van de volledige versie vind ik juist het mooiste van heel Purple Rain
Ik zit op 5 minuten van de bakkerij.quote:Op woensdag 11 december 2019 21:03 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Jij ongelooflijke koning!![]()
Als je toch in de buurt bent en foto’s aan het maken.... Piedra Plat 62 is vlakbij. Dat is het huis waar mijn vader is geboren en waar ik vroeger de hele zomer op vakantie was.
Als je toevallig in de buurt bent...
Jij zit diep in de Kunuku, vriend!quote:Op woensdag 11 december 2019 22:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zit op 5 minuten van de bakkerij.
Haal normaal altijd brood een stukje verderop, bij Huchada.
Maar de pasteitjes bij Bright zijn ook prima en de Pan Dushi is net een soort vruchtencake.![]()
Zal binnenkort even bij Piedra Plat langs gaan, is vlak bij onze vrienden...
Heerlijk, weg van het massa toerisme, tussen de locals.quote:Op woensdag 11 december 2019 22:35 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Jij zit diep in de Kunuku, vriend!
In Cashero woonde de tante van mijn vader. Wij gingen er vaak heen.
Ja, zo is het wel genoeg.quote:Op woensdag 11 december 2019 22:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heerlijk, weg van het massa toerisme, tussen de locals.
I love it!
Zo meteen diner met funchi & Red Snapper van de BBQ...
Slechts dat eerste.quote:Op woensdag 11 december 2019 23:02 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ja, zo is het wel genoeg.
Straks ga je nog vertellen dat het 28 graden is en de Balashi koud staat.
12 december dit jaar? Of volgend jaar?quote:Op woensdag 11 december 2019 21:41 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Kijk vanaf 12 december op staatieindetop2000.nl of jouw favorieten in de lijst staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |