Het houdt niet op... niet vanzelfquote:Op dinsdag 10 december 2019 16:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Allemachtig, wat een klotejaar heb jij achter de rug..
Ik neem per definitie geen lijstje buiten die van mezelf serieusquote:Op dinsdag 10 december 2019 18:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nee, dat is onzinnig en onhoudbaar. Of wil je over 40 jaar nog eens 20 nummers extra kiezen? Je hoeft je helemaal niet te verdiepen in andere muziek als je stemt op je favoriete muziek. De keuzes zijn persoonlijk en je moet niemand iets verplichten, dan is het ook niet leuk meer.
De enige 'regels' die van mij wel gehanteerd mogen worden zijn geen tracks uit hetzelfde jaar, en geen georganiseerde stemacties. Van mij mag iemand wel bijvoorbeeld 35 keer Coldplay stemmen, al neem ik zo iemand natuurlijk nooit meer serieus.
Haha, nee, waar ze nu wonenquote:Op dinsdag 10 december 2019 20:12 schreef methodmich het volgende:
Zieuwent is best een mooi dorp, volgens mij.
Jarenlang heb ik er op gestemd omdat het een keerpunt was en de start van de rap/hiphop. Nu overgegaan op een andere klassieker van N.W.A.quote:Op dinsdag 10 december 2019 22:09 schreef Dagoduck het volgende:
Ik neem de hele Top 2000 niet serieus aangezien ze niet de volledige versie van Rapper's Delight draaien.
Gebeurt ook bij alle dance en elektronische nummers, van Autobahn tot Animals, zeg maar. Heb weleens uitgerekend dat ze daarmee ongeveer 100 minuten besparen. Als ze er twee uurtjes aan plakken, kunnen ze die andere 20 minuten gebruiken om Staaf Gijzerman niet door de intro's te laten ratelen.quote:Op dinsdag 10 december 2019 22:09 schreef Dagoduck het volgende:
Ik neem de hele Top 2000 niet serieus aangezien ze niet de volledige versie van Rapper's Delight draaien.
Ik weet nog dat Evelien The End een keer helemaal draaide.quote:Op dinsdag 10 december 2019 22:38 schreef alopio het volgende:
[..]
Jarenlang heb ik er op gestemd omdat het een keerpunt was en de start van de rap/hiphop. Nu overgegaan op een andere klassieker van N.W.A.
Maar dat ze de hele versie niet draaien is jammer,
Maar dat doen ze wel vaker nummers. Volgens mij draaide Cielke in haar shift een nummer wel helemaal wat normaal ook niet gebeurt, weet alleen niet meer welk nummer dat was
Wiequote:Op dinsdag 10 december 2019 16:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Lizzo is de grootste (letterlijk en figuurlijk) popster van afgelopen jaar, elke single raak.
Haha ja, Evelien kreeg veel te verduren dat jaar, maar toen was ze opeenw een heldin. Al kon ik haar sowieso wel goed hebben.quote:Op dinsdag 10 december 2019 23:06 schreef ok01 het volgende:
[..]
Ik weet nog dat Evelien The End een keer helemaal draaide.
Was een mooi moment in dit topic.
Ja dank u, dat was het. Was Evelien Idd. Wat een feest hier toenquote:Op dinsdag 10 december 2019 23:06 schreef ok01 het volgende:
[..]
Ik weet nog dat Evelien The End een keer helemaal draaide.
Was een mooi moment in dit topic.
En die van Living in Another World evenminquote:Op dinsdag 10 december 2019 22:09 schreef Dagoduck het volgende:
En die van Mirrors van Justin Timberlake ook al niet..quote:Op woensdag 11 december 2019 00:14 schreef Kopiko het volgende:
[..]
En die van Living in Another World evenmin
Die verhalen zijn er nog steeds wel natuurlijk, ook aangevuld met die stompzinnige stukjes van luisteraars zelf, vlak voor de reclame. Het is alleen wat minder uitgebreid en minder Radio 2-jaren '90 stijl, waarbij in 83% van de verhalen iemand voorkwam die overleden was.quote:Op woensdag 11 december 2019 11:05 schreef Tussle266 het volgende:
In de eerste paar jaren draaiden ze alles helemaal. 1950 noteringen duurden dan ook 1.58, dus dat was easy money. Dan hadden ze zelfs nog tijd om verslagen van trouwerijen en zomervakanties van 1962 erbij voor te lezen, want zo werden de platen toen gekozen.
Het eerste jaar dat ik zelf luisterde, 2008, hadden ze die verhalen ook nog. Behoorlijk vaak zelfs.quote:Op woensdag 11 december 2019 11:05 schreef Tussle266 het volgende:
In de eerste paar jaren draaiden ze alles helemaal. 1950 noteringen duurden dan ook 1.58, dus dat was easy money. Dan hadden ze zelfs nog tijd om verslagen van trouwerijen en zomervakanties van 1962 erbij voor te lezen, want zo werden de platen toen gekozen.
Gevoelsmatig zijn het tegenwoordig vooral de stompzinnige stukjes. "5 minuten ogen dicht en genieten" of "deze plaat is mijn absolute nummer 1". Uit de categorie bedankt voor je bijdrage...quote:Op woensdag 11 december 2019 11:37 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die verhalen zijn er nog steeds wel natuurlijk, ook aangevuld met die stompzinnige stukjes van luisteraars zelf, vlak voor de reclame. Het is alleen wat minder uitgebreid en minder Radio 2-jaren '90 stijl, waarbij in 83% van de verhalen iemand voorkwam die overleden was.
2008 was het laatste jaar in de oude situatie, dus zolang zal het wel op die manier zijn gegaan.quote:Op woensdag 11 december 2019 11:40 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het eerste jaar dat ik zelf luisterde, 2008, hadden ze die verhalen ook nog. Behoorlijk vaak zelfs.
"In 1974 ontmoette ik mijn man, omdat we samen op dansles zaten en steeds dit nummer hoorden." Blablablabla.
Dat mag als het aan mij lag echt als een misdrijf gezien worden.quote:Op woensdag 11 december 2019 11:48 schreef cafca het volgende:
Shine on you crazy diamond hebben ze ook nooit helemaal gedraaid
Nou scheelt het wel dat die standaard op het album al opgeknipt is....quote:Op woensdag 11 december 2019 11:49 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Dat mag als het aan mij lag echt als een misdrijf gezien worden.
Er bestaat wel een radioversie van 3.30 op de een of andere manier... Maar in de keuzelijst staat duidelijk Part 1-5, dan wil ik ook elk partje horen op de radio.quote:Op woensdag 11 december 2019 11:57 schreef cafca het volgende:
[..]
Nou scheelt het wel dat die standaard op het album al opgeknipt is....
Cold Little Heart omdat Stenders dat beloofd had, van de andere bestaan geen single-edits.quote:Op woensdag 11 december 2019 10:34 schreef molloot200 het volgende:
Vind ik wel jammer altijd eigenlijk. Maar dan zal het wel te lang duren. Op de finaledag draaien ze wel altijd helemaal dat ik weet (Telegraph Road, Fool's Overture, Cold Little Heart, Child in Time) werden vorig jaar helemaal gedraaid.
dit dusquote:Op woensdag 11 december 2019 11:44 schreef MTheBassman het volgende:
Het kan er ook aan liggen bij sommige lange nummers dat ze geen single/radioversie hebben die inderdaad korter duurt. Master of Puppets wordt zo bijvoorbeeld altijd de volle 8 minuten gedraaid omdat Metallica simpelweg nooit een kortere versie heeft uitgebracht.
Wat is helemaal, ook toen deden ze gewoon afkap radio en een 3 minuten stukje van Echoes.quote:Op woensdag 11 december 2019 11:05 schreef Tussle266 het volgende:
Ik heb het wel echt over de eerste tien jaar, toen was Echoes er nog niet bij. Het afkappen en inkorten begon volgens mij voor het eerst een beetje rond 2006, toen platen als Telegraph Road en dergelijke meer en meer in de lijst kwamen, toen paste het allemaal eigenlijk niet meer in 144 uur. Maar ongetwijfeld zal ik het ook wel een beetje romantiseren.quote:Op woensdag 11 december 2019 13:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat is helemaal, ook toen deden ze gewoon afkap radio en een 3 minuten stukje van Echoes.
In 2000 stond Echoes er inquote:Op woensdag 11 december 2019 13:20 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik heb het wel echt over de eerste tien jaar, toen was Echoes er nog niet bij. Het afkappen en inkorten begon volgens mij voor het eerst een beetje rond 2006, toen platen als Telegraph Road en dergelijke meer en meer in de lijst kwamen, toen paste het allemaal eigenlijk niet meer in 144 uur. Maar ongetwijfeld zal ik het ook wel een beetje romantiseren.
En er daarna vakkundig 10 jaar uit gehouden, want ja die trouwverhalen en zomervakantieverslagen he...quote:Op woensdag 11 december 2019 13:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
In 2000 stond Echoes er in
Toen werd er dus maar 3 minuten van gedraaidquote:Op woensdag 11 december 2019 13:53 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
En er daarna vakkundig 10 jaar uit gehouden, want ja die trouwverhalen en zomervakantieverslagen he...
Dat wil ik direct geloven.quote:Op woensdag 11 december 2019 13:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Toen werd er dus maar 3 minuten van gedraaid
Ik weet dat ze in het eerste jaar welgeteld 43 seconden van River Deep, Mountain High draaiden. Dit is net zoiets als roepen dat alles wat er in de vroege jaren in stond goed is, wetende dat Hollenboer, Il Silenzio en I Remember Elvis Presley in 1999 de lijst haalden.quote:Op woensdag 11 december 2019 13:20 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik heb het wel echt over de eerste tien jaar, toen was Echoes er nog niet bij. Het afkappen en inkorten begon volgens mij voor het eerst een beetje rond 2006, toen platen als Telegraph Road en dergelijke meer en meer in de lijst kwamen, toen paste het allemaal eigenlijk niet meer in 144 uur. Maar ongetwijfeld zal ik het ook wel een beetje romantiseren.
Stond die er ook in?quote:
Ik wil best de lijst van 2003 terug hoor. Echt een prachtig top 2000-jaarquote:Op woensdag 11 december 2019 13:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik weet dat ze in het eerste jaar welgeteld 43 seconden van River Deep, Mountain High draaiden. Dit is net zoiets als roepen dat alles wat er in de vroege jaren in stond goed is, wetende dat Hollenboer, Il Silenzio en I Remember Elvis Presley in 1999 de lijst haalden.
Romantiseren dus. Mooi was die tijd.
Wil je topacts als No Mercy, Solid Harmonie en Emilia hier even niet tekort doen?quote:Op woensdag 11 december 2019 13:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik weet dat ze in het eerste jaar welgeteld 43 seconden van River Deep, Mountain High draaiden. Dit is net zoiets als roepen dat alles wat er in de vroege jaren in stond goed is, wetende dat Hollenboer, Il Silenzio en I Remember Elvis Presley in 1999 de lijst haalden.
Romantiseren dus. Mooi was die tijd.
Ik kan me nog herinneren dat toen de 1e Popquiz a Go Go was, met nog echte popquizzers.quote:Op woensdag 11 december 2019 14:02 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik wil best de lijst van 2003 terug hoor. Echt een prachtig top 2000-jaar
Ja dat was een tv-programma idd, op vrijdagavond en niet een eenmalig ding bij de start vd lijst. Mooi hoor.quote:Op woensdag 11 december 2019 14:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat toen de 1e Popquiz a Go Go was, met nog echte popquizzers.
Die mochten een persoonlijke top 10 doorgeven uit de lijst. Hadden toch flink moeite aan een knap lijstje te komen.
Yup, en de Belgen gingen er met de hoofdprijs vandoorquote:Op woensdag 11 december 2019 14:06 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ja dat was een tv-programma idd, op vrijdagavond en niet een eenmalig ding bij de start vd lijst. Mooi hoor.
Waren dat die gasten van Martha Wainwrong ain't right?quote:Op woensdag 11 december 2019 14:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Yup, en de Belgen gingen er met de hoofdprijs vandoor
https://web.archive.org/w(...)p.nl:80/nps/popquiz/
Volgens mij niet eens. Het verbaast me trouwens dat de Corry Konings hype niet doorgesijpeld is in de Top 2000, je zou verwachten dat een prachtige klassieker als "Huilen is voor jou te laat" toch wel weer terug zou komen in deze lijst.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Yup.quote:Op woensdag 11 december 2019 14:19 schreef cafca het volgende:
[..]
Waren dat die gasten van Martha Wainwrong ain't right?
Heb jij zelf niet meegedaan toen?
Burnett wel toch?quote:Op woensdag 11 december 2019 14:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Yup.
En nee, stond ook op de mailinglijst, maar heb ervoor bedankt toen.
quote:Op woensdag 11 december 2019 14:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgens mij niet eens. Het verbaast me trouwens dat de Corry Konings hype niet doorgesijpeld is in de Top 2000, je zou verwachten dat een prachtige klassieker als "Huilen is voor jou te laat" toch wel weer terug zou komen in deze lijst.Volgend jaar gewoon op dit nummer stemmen om de ridiculiteit van stemacties tegenwoordig te wreken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het beste adres voor al uw primeurs!
Ik kan me dat ook nog herinneren.quote:Op woensdag 11 december 2019 14:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat toen de 1e Popquiz a Go Go was, met nog echte popquizzers.
Die mochten een persoonlijke top 10 doorgeven uit de lijst. Hadden toch flink moeite aan een knap lijstje te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |