abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 8 december 2019 @ 23:36:33 #102
39237 crew  H_T
2733
pi_190337339
Als je niet voor een pakket gaat hoef je niet het hele bedrag van te voren af te tikken, dus met een steady inkomen kan je dan alsnog je rijlessen betalen. Bijkomende voordelen: als je instructeur een eikel is kan je er alsnog voor kiezen om bij een ander verder te lessen (heb ik gedaan) en als de rijschool failliet gaat ben je niet je geld kwijt. Het kan wel ietsjes duurder zijn.

Afhankelijk van de deal met je rijschool kan je betalen voor of na elke les. Blijkbaar vertrouwden ze mij wel, want ik hoefde maar eens in de zoveel tijd te betalen :P Mogelijk heb ik er bij eentje pas na 15 rijlessen betaald (maar dan wel in een keer de hele bult)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 8 december 2019 @ 23:37:26 #103
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_190337353
Ik weet uberhaupt nog niet of het wel voor mij is weggelegd. Misschien/waarschijnlijk ben ik veel te bang. Dus eerst maar proberen, maarja met lessen ben je in het begin denk ik sowieso wel bang? :P
Het idee dat ik op de snelweg moet en moet invoegen, nee dankje :P
Koel en donker bewaren
pi_190337372
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:28 schreef Guanabana het volgende:
Zal ik een nieuwe laptop kopen of rijlessen nemen?
Rijlessen natuurlijk!

En als schakelen je niets lijkt, je kan net zo goed leren rijden in een automaat want over 10 jaar zijn alle nieuwe auto's automaat.
  zondag 8 december 2019 @ 23:39:45 #105
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_190337381
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Rijlessen natuurlijk!

En als schakelen je niets lijkt, je kan net zo goed leren rijden in een automaat want over 10 jaar zijn alle nieuwe auto's automaat.
Ik denk eerlijk gezegd dat het deelnemen in het verkeer me enger en moeilijker lijkt dan de voertuigbeheersing zelf, maar misschien dat ik dat nu onderschat :P
Koel en donker bewaren
pi_190337385
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:37 schreef Guanabana het volgende:
Ik weet uberhaupt nog niet of het wel voor mij is weggelegd. Misschien/waarschijnlijk ben ik veel te bang. Dus eerst maar proberen, maarja met lessen ben je in het begin denk ik sowieso wel bang? :P
Het idee dat ik op de snelweg moet en moet invoegen, nee dankje :P
Invoegen stel weinig voor, je hoeft alleen maar dezelfde snelheid te halen als het verkeer naast je en dan eventueel wat gas bij of gas los om een plekje te vinden, goed kijken, knipper uit en gaan met die hap.
  zondag 8 december 2019 @ 23:41:24 #107
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_190337402
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Rijlessen natuurlijk!

En als schakelen je niets lijkt, je kan net zo goed leren rijden in een automaat want over 10 jaar zijn alle nieuwe auto's automaat.
Goed om te weten. Dan moet ik dus binnen nu en 10 jaar genoeg geld hebben om speciaal een auto te laten maken waar je nog lekker kan schakelen. :o
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_190337410
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:39 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat het deelnemen in het verkeer me enger en moeilijker lijkt dan de voertuigbeheersing zelf, maar misschien dat ik dat nu onderschat :P
Als (hele of halve) asperger is verkeer voor mij sowieso iets onbegrijpelijks, ik werk vanuit de regels en veel mensen werken vanuit eh... chaos... maar door de jaren heen heb ik me daar wel op weten aan te passen :P

Je weet het pas als je het probeert, neem een paar proeflessen.
pi_190337417
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:41 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Goed om te weten. Dan moet ik dus binnen nu en 10 jaar genoeg geld hebben om speciaal een auto te laten maken waar je nog lekker kan schakelen. :o
Nieuwe (!) auto's he ;)

Alles wordt zo langzamerhand hybride, elektrisch (of waterstof maar is ook elektrisch).
Dus nieuwe schakelauto's zijn er straks niet meer.
  zondag 8 december 2019 @ 23:43:20 #110
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_190337418
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als (hele of halve) asperger is verkeer voor mij sowieso iets onbegrijpelijks, ik werk vanuit de regels en veel mensen werken vanuit eh... chaos... maar door de jaren heen heb ik me daar wel op weten aan te passen :P

Je weet het pas als je het probeert, neem een paar proeflessen.
Maar jij hebt dus wel je rijbewijs?

Ik weet nog niet of ik iets van asperger heb, kans bestaat. Maar ik ben sowieso heel erg zo'n moeilijk en veel nadenkend typje, en dat schijnt wel een nadeel te zijn :P
Koel en donker bewaren
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 8 december 2019 @ 23:44:30 #111
39237 crew  H_T
2733
pi_190337430
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:37 schreef Guanabana het volgende:
Ik weet uberhaupt nog niet of het wel voor mij is weggelegd. Misschien/waarschijnlijk ben ik veel te bang. Dus eerst maar proberen, maarja met lessen ben je in het begin denk ik sowieso wel bang? :P
Het idee dat ik op de snelweg moet en moet invoegen, nee dankje :P
Ik vond 120 op de snelweg als passagier altijd maar saai. Bij mijn eerste rijles was het even instappen, paar basisdingen en daarna de provinciale weg op, waar je 80 mag. Man, dat voelde snel toen :D

Je moet ineens best veel dingen tegelijk doen. Dat kost tijd om het te leren, en het gaat niet altijd soepel. Je komt op een punt dat je wel aardig kan rijden, maar nog niet goed genoeg. Dat is lastig, want dan voelt het alsof je geen vooruitgang maakt. Maar als het goed is kom je daar ook weer uit, en heb je aan het eind maar mooi je eigen rijbewijs :)

In mijn tijd boden veel rijscholen gratis proeflessen aan. Als ze dat niet meer doen, maar nog wel de optie hebben om per les te betalen dan kan je er daar ook een paar van doen om te kijken wat het is. Ik zou er niet aan gaan beginnen als het niet realistisch is om over de loop van enkele maanden het bedrag uit te geven wat je tegenwoordig kwijt bent voor een beetje fatsoenlijke hoeveelheid lessen. Als je na een maand lessen weer drie maanden moet stoppen om te sparen en dan weer een maand kan lessen ben je in de tussentijd best weer wat feeling kwijt geraakt, wat je eerst terug moet zien te vinden. Uiteindelijk kost dat extra tijd
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_190337433
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:43 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Maar jij hebt dus wel je rijbewijs?

Ik weet nog niet of ik iets van asperger heb, kans bestaat. Maar ik ben sowieso heel erg zo'n moeilijk nadenkend typje, en dat schijnt wel een nadeel te zijn :P
Ja, sinds 1999.

Ook wel nodig gehad voor werk ;) Dagelijks van klant naar klant om computerproblemen te verhelpen, servers te installeren, etc.

Maar rijles is er ook juist voor om van al die bijzonderheden automatismen te maken zodat je eigenlijk alleen nog maar bezig bent met wat er om je heen gebeurt.
  zondag 8 december 2019 @ 23:46:19 #113
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_190337454
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nieuwe (!) auto's he ;)

Alles wordt zo langzamerhand hybride, elektrisch (of waterstof maar is ook elektrisch).
Dus nieuwe schakelauto's zijn er straks niet meer.
Ja, maar oude auto's hebben ook geen eeuwig leven. Daarbij zullen die er uiteindelijk ook wel uitgefilterd gaan worden vanwege vervuilend en zo. Terecht natuurlijk, maar voor iemand die schakelen echt prettig vindt wel een bleke toekomst. ;(
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 8 december 2019 @ 23:47:27 #114
39237 crew  H_T
2733
pi_190337467
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Rijlessen natuurlijk!

En als schakelen je niets lijkt, je kan net zo goed leren rijden in een automaat want over 10 jaar zijn alle nieuwe auto's automaat.
Het verhaal dat over tien jaar geen handbakken meer te krijgen zijn hoor ik al meer dan tien jaar.

Wanneer mogelijk zou ik nog gewoon voor handbak gaan. Dat maakt het een stuk makkelijker om een tweedehands auto te vinden en als je op vakantie gaat is het wel handig met huurauto's. Als het uiteindelijk niet werkt kan je alsnog overstappen op les in een automaat.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 8 december 2019 @ 23:47:36 #115
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_190337471
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:44 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik vond 120 op de snelweg als passagier altijd maar saai. Bij mijn eerste rijles was het even instappen, paar basisdingen en daarna de provinciale weg op, waar je 80 mag. Man, dat voelde snel toen :D

Je moet ineens best veel dingen tegelijk doen. Dat kost tijd om het te leren, en het gaat niet altijd soepel. Je komt op een punt dat je wel aardig kan rijden, maar nog niet goed genoeg. Dat is lastig, want dan voelt het alsof je geen vooruitgang maakt. Maar als het goed is kom je daar ook weer uit, en heb je aan het eind maar mooi je eigen rijbewijs :)

In mijn tijd boden veel rijscholen gratis proeflessen aan. Als ze dat niet meer doen, maar nog wel de optie hebben om per les te betalen dan kan je er daar ook een paar van doen om te kijken wat het is. Ik zou er niet aan gaan beginnen als het niet realistisch is om over de loop van enkele maanden het bedrag uit te geven wat je tegenwoordig kwijt bent voor een beetje fatsoenlijke hoeveelheid lessen. Als je na een maand lessen weer drie maanden moet stoppen om te sparen en dan weer een maand kan lessen ben je in de tussentijd best weer wat feeling kwijt geraakt, wat je eerst terug moet zien te vinden. Uiteindelijk kost dat extra tijd
Ja, mijn vriend heeft 3 jaar geleden rijlessen gehad, dus ik weet een beetje hoe dingen gaan en wat je wel en niet moet doen :P

Wat ik anders wil doen is vooral intensiever lessen. Hij leste een uurtje per week en regelmatig ging dat ook nog niet door, dus dan was het een uurtje per twee weken. Schiet totaal niet op om feeling te krijgen natuurlijk en hij heeft er uiteindelijk dan ook echt lang over gedaan en verloor echt het plezier ook (nou ja, voor zover je dat al hebt met rijlessen :P).

Proefles wordt nog wel aangeboden ja, maar ik vraag me altijd af wat je daar mee opschiet. In zo'n ene les mag je soms alleen nog maar sturen ofzo, en dan weet je daarna natuurlijk nog steeds niet echt of het iets voor jou is.
Koel en donker bewaren
  zondag 8 december 2019 @ 23:48:04 #116
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_190337476
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:43 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Maar jij hebt dus wel je rijbewijs?

Ik weet nog niet of ik iets van asperger heb, kans bestaat. Maar ik ben sowieso heel erg zo'n moeilijk en veel nadenkend typje, en dat schijnt wel een nadeel te zijn :P
Lijkt me beter dan iemand die te weinig nadenkt, en daar heb ik ook vaak zat voorbeelden van zien rijden.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 8 december 2019 @ 23:48:10 #117
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_190337477
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:28 schreef Guanabana het volgende:
Zal ik een nieuwe laptop kopen of rijlessen nemen?
Ik denk dat je met een nieuwe laptop gelukkiger bent, zeker ook omdat je in een stad woont.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_190337481
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:46 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ja, maar oude auto's hebben ook geen eeuwig leven. Daarbij zullen die er uiteindelijk ook wel uitgefilterd gaan worden vanwege vervuilend en zo. Terecht natuurlijk, maar voor iemand die schakelen echt prettig vindt wel een bleke toekomst. ;(
Naja, wat is schakelen uiteindelijk: je zorgt dat het toerental van je motor aansluit op het toerental van je aandrijfassen omdat het maximum aantal toeren van een motor en het optimale werkgebied van een motor beperkt is.

Een elektromotor heeft dat probleem niet, die knalt zonder problemen van 0 tot 8000 toeren zonder een hik... dus ja...
pi_190337490
quote:
12s.gif Op zondag 8 december 2019 23:47 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Het verhaal dat over tien jaar geen handbakken meer te krijgen zijn hoor ik al meer dan tien jaar.

Wanneer mogelijk zou ik nog gewoon voor handbak gaan. Dat maakt het een stuk makkelijker om een tweedehands auto te vinden en als je op vakantie gaat is het wel handig met huurauto's. Als het uiteindelijk niet werkt kan je alsnog overstappen op les in een automaat.
Uiteraard, als je het kan leren gewoon doen.

Maar als het een obstakel zou zijn om het nu te halen kan je het ook laten schieten.
Automaten zijn er genoeg ;)

M'n volgende auto wordt wss ook een automaat. Heb begin juni een MAN verhuiswagen (naja, bakwagen met rijbewijs B) gereden met automaat, toch wel heel fijn.
pi_190337496
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:48 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik denk dat je met een nieuwe laptop gelukkiger bent, zeker ook omdat je in een stad woont.
Maar een laptop werkt alleen op de digitale snelweg.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 8 december 2019 @ 23:50:41 #121
39237 crew  H_T
2733
pi_190337506
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:47 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ja, mijn vriend heeft 3 jaar geleden rijlessen gehad, dus ik weet een beetje hoe dingen gaan en wat je wel en niet moet doen :P

Wat ik anders wil doen is vooral intensiever lessen. Hij leste een uurtje per week en regelmatig ging dat ook nog niet door, dus dan was het een uurtje per twee weken. Schiet totaal niet op om feeling te krijgen natuurlijk en hij heeft er uiteindelijk dan ook echt lang over gedaan en verloor echt het plezier ook (nou ja, voor zover je dat al hebt met rijlessen :P).

Proefles wordt nog wel aangeboden ja, maar ik vraag me altijd af wat je daar mee opschiet. In zo'n ene les mag je soms alleen nog maar sturen ofzo, en dan weet je daarna natuurlijk nog steeds niet echt of het iets voor jou is.
Ik deed nog wel eens blokken van twee uur (dat kon best intensief zijn) en sowieso meerdere keren per week in principe. Dat was toen ik studeerde, dus het was makkelijk om colleges heen te plannen :) Nu met full-time werk zou ik dat toch lastiger vinden.

In één proefles leer je niet autorijden, maar als je aan het eind van dat uur met tranen in de ogen opgehaald moet worden vanaf de parkeerplaats bij een McDonald's naast de snelweg dan is het misschien niet voor je weggelegd ;) Of in elk geval bij die rijschool niet
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 8 december 2019 @ 23:51:15 #122
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_190337513
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Maar een laptop werkt alleen op de digitale snelweg.
Ach ja, daar zitten we toch meer op dan op de fysieke ;)

Ik ben ook wel van mening dat een ieder voor zichzelf moet inschatten of hij/zij wel geschikt is voor autorijden. Mensen gaan er vaak van uit dat dat voor iedereen zo is maar dat denk ik eigenlijk niet. Ik ken ook mensen die wel hun rijbewijs hebben maar alsnog nooit (meer) rijden omdat ze gewoon te nerveus zijn in het verkeer.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  zondag 8 december 2019 @ 23:52:03 #123
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_190337521
quote:
14s.gif Op zondag 8 december 2019 23:48 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Lijkt me beter dan iemand die te weinig nadenkt, en daar heb ik ook vaak zat voorbeelden van zien rijden.
Haha, dat zeker, maar je hoort weleens dat 18-jarige petjesknullen het rijden veel eerder onder de knie hebben dan dertigers die alles overdenken :P
Koel en donker bewaren
pi_190337526
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:51 schreef Strani het volgende:

[..]

Ach ja, daar zitten we toch meer op dan op de fysieke ;)

Ik ben ook wel van mening dat een ieder voor zichzelf moet inschatten of hij/zij wel geschikt is voor autorijden. Mensen gaan er vaak van uit dat dat voor iedereen zo is maar dat denk ik eigenlijk niet. Ik ken ook mensen die wel hun rijbewijs hebben maar alsnog nooit (meer) rijden omdat ze gewoon te nerveus zijn in het verkeer.
Mijn zus heeft ook een poging gedaan maar die is zo chaotisch dat een fiets eigenlijk al te snel gaat _O-

De instructeur had het zweer op het voorhoofd geloof ik...
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 8 december 2019 @ 23:52:36 #125
39237 crew  H_T
2733
pi_190337528
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Uiteraard, als je het kan leren gewoon doen.

Maar als het een obstakel zou zijn om het nu te halen kan je het ook laten schieten.
Automaten zijn er genoeg ;)

M'n volgende auto wordt wss ook een automaat. Heb begin juni een MAN verhuiswagen (naja, bakwagen met rijbewijs B) gereden met automaat, toch wel heel fijn.
Mijn vorige auto was een Corsa met automaat. Die automaat vond ik helemaal niks, dus daarna wilde ik sowieso een auto met handbak. En daar heb ik geen spijt van :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 8 december 2019 @ 23:53:53 #126
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_190337543
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:48 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik denk dat je met een nieuwe laptop gelukkiger bent, zeker ook omdat je in een stad woont.
Op de korte termijn misschien wel ja. Maar dan zou ik het dus nooit moeten doen? Ik ben liever nog redelijk jong, schijnt alleen maar moeilijker te worden om aan te leren.
Koel en donker bewaren
pi_190337544
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:52 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Mijn vorige auto was een Corsa met automaat. Die automaat vond ik helemaal niks, dus daarna wilde ik sowieso een auto met handbak. En daar heb ik geen spijt van :)
Heb wel eens een Fiėsta 1.4 (2006) gereden met automaat, vond het wel meevallen.
Nu kon je die ook nog zelf "tikje omhoog, tikje terug" schakelen dus dan heb je nog wel invloed op het schakelmoment.

Maar de ene automaat is de andere niet.
  zondag 8 december 2019 @ 23:54:16 #128
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_190337551
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Mijn zus heeft ook een poging gedaan maar die is zo chaotisch dat een fiets eigenlijk al te snel gaat _O-

De instructeur had het zweer op het voorhoofd geloof ik...
Haha :D

Van mezelf twijfel ik ook. Ik heb al leren autorijden (dat wil zeggen; mezelf aangeleerd hoe je moet rijden maar dan dus zonder de gebruikelijke verkeerssituaties) - maar ik vind dat ik soms nogal verstrooid ben en ik ben bang dat dat zich ook zou uiten tijdens het rijden, en dat ik dus hele domme fouten ga maken.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  zondag 8 december 2019 @ 23:54:37 #129
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_190337557
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Naja, wat is schakelen uiteindelijk: je zorgt dat het toerental van je motor aansluit op het toerental van je aandrijfassen omdat het maximum aantal toeren van een motor en het optimale werkgebied van een motor beperkt is.

Een elektromotor heeft dat probleem niet, die knalt zonder problemen van 0 tot 8000 toeren zonder een hik... dus ja...
Prettig, het is prettig.
Daarbij heb ik het gevoel dat je toch wat meer flexibiliteit en controle hebt (kan prima door gebrek aan ervaring met een automaat komen, vandaar gevoel, maar toch), maar belangrijkste voor mij is toch dat ik het gewoon fijner vind rijden.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 8 december 2019 @ 23:55:51 #130
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_190337570
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Mijn zus heeft ook een poging gedaan maar die is zo chaotisch dat een fiets eigenlijk al te snel gaat _O-

De instructeur had het zweer op het voorhoofd geloof ik...
Chaotisch ben ik dan weer niet :P Wel vrij snel angstig dus.

Maar goed, ik weet het pas als ik het probeer. Ik heb een zusje dat.... tja, laten we het erop houden dat zij misschien nog wel ongeschikter lijkt dan ik, en haar is het ook gelukt en ze rijdt elke dag :P
Koel en donker bewaren
  zondag 8 december 2019 @ 23:56:31 #131
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_190337579
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:53 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Op de korte termijn misschien wel ja. Maar dan zou ik het dus nooit moeten doen? Ik ben liever nog redelijk jong, schijnt alleen maar moeilijker te worden om aan te leren.
Tja, misschien zit over 20 jaar iedereen aan de zelfrijdende auto's (of weer iets heel anders) en heb je weinig meer aan een rijbewijs.

Zeker in de stad komt het toch niet zo heel vaak voor dat je echt een auto nodig hebt, en in Nederland is bijna alles (behalve je ouders ;) ) vrij makkelijk te bereiken met het OV.

Maar zo'n proefles zoals Tim suggereert is inderdaad wel een goed idee.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 8 december 2019 @ 23:56:44 #132
39237 crew  H_T
2733
pi_190337582
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Heb wel eens een Fiėsta 1.4 (2006) gereden met automaat, vond het wel meevallen.
Nu kon je die ook nog zelf "tikje omhoog, tikje terug" schakelen dus dan heb je nog wel invloed op het schakelmoment.

Maar de ene automaat is de andere niet.
Nee zeker niet. Andere auto's met automaat vond ik prima, al waren die nog steeds niet heel inspirerend. Die zopen wel een stuk meer :D
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 8 december 2019 @ 23:58:25 #133
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_190337601
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:52 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Haha, dat zeker, maar je hoort weleens dat 18-jarige petjesknullen het rijden veel eerder onder de knie hebben dan dertigers die alles overdenken :P
Misschien dat die 18-jarige petjesknullen vooral dénken dat ze het veel eerder (en vooral beter) onder de knie hebben dan anderen, daarbij gesterkt door hun moderne hippe ouders voor wie ze sowieso niks verkeerd kunnen doen. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_190337605
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:53 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Op de korte termijn misschien wel ja. Maar dan zou ik het dus nooit moeten doen? Ik ben liever nog redelijk jong, schijnt alleen maar moeilijker te worden om aan te leren.
Als je jong bent leer je het wel het makkelijkst denk ik.
Het is ook verhipte handig, stel dat je partner z'n been breekt ofzo...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 8 december 2019 @ 23:59:10 #135
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_190337611
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:56 schreef Strani het volgende:

[..]

Tja, misschien zit over 20 jaar iedereen aan de zelfrijdende auto's (of weer iets heel anders) en heb je weinig meer aan een rijbewijs.

Zeker in de stad komt het toch niet zo heel vaak voor dat je echt een auto nodig hebt, en in Nederland is bijna alles (behalve je ouders ;) ) vrij makkelijk te bereiken met het OV.

Maar zo'n proefles zoals Tim suggereert is inderdaad wel een goed idee.
Ja, maar je leeft niet alleen in de stad natuurlijk. Ik heb familie wonen op 3,5 uur OV'en, dat wil je op een gegeven moment echt niet meer. Zeker niet als ik even heul ver vooruit denk als mijn ouders ooit oud zijn bijvoorbeeld :P

En op vakantie, in het buitenland, heb je gewoon veel minder opties. Zelfs als één van de twee wel een rijbewijs heeft.
Koel en donker bewaren
  maandag 9 december 2019 @ 00:01:23 #136
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_190337639
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:59 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ja, maar je leeft niet alleen in de stad natuurlijk. Ik heb familie wonen op 3,5 uur OV'en, dat wil je op een gegeven moment echt niet meer. Zeker niet als ik even heul ver vooruit denk als mijn ouders ooit oud zijn bijvoorbeeld :P

En op vakantie, in het buitenland, heb je gewoon veel minder opties. Zelfs als één van de twee wel een rijbewijs heeft.
Maar dan neig je al best sterk richting rijbewijs, toch?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 9 december 2019 @ 00:01:34 #137
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_190337643
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als je jong bent leer je het wel het makkelijkst denk ik.
Het is ook verhipte handig, stel dat je partner z'n been breekt ofzo...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi hoor :)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_190337650
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:54 schreef Strani het volgende:

[..]

Haha :D

Van mezelf twijfel ik ook. Ik heb al leren autorijden (dat wil zeggen; mezelf aangeleerd hoe je moet rijden maar dan dus zonder de gebruikelijke verkeerssituaties) - maar ik vind dat ik soms nogal verstrooid ben en ik ben bang dat dat zich ook zou uiten tijdens het rijden, en dat ik dus hele domme fouten ga maken.
In Spanje valt dat gelukkig wat minder snel op in het verkeer :+

Alhoewel, het is geen Griekenland of Italiė he :P
pi_190337653
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:01 schreef Strani het volgende:

[..]

Maar dan neig je al best sterk richting rijbewijs, toch?
Jawel. Maar niet per se voor nu. Wel voor binnen nu en 3? jaar.
Koel en donker bewaren
pi_190337660
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als je jong bent leer je het wel het makkelijkst denk ik.
Het is ook verhipte handig, stel dat je partner z'n been breekt ofzo...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo, mooi dat je dat gedaan hebt! :)
Koel en donker bewaren
pi_190337662
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:02 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Jawel. Maar niet per se voor nu. Wel voor binnen nu en 3? jaar.
Maak een potje aan bij Moneyou met als plaatje een auto en de naam "rijbewijs" en stort daar iedere maand wat geld heen :)
  maandag 9 december 2019 @ 00:03:35 #142
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_190337664
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

In Spanje valt dat gelukkig wat minder snel op in het verkeer :+

Alhoewel, het is geen Griekenland of Italiė he :P
Nee, ik heb het Spaanse verkeer eigenlijk altijd enorm mee vinden vallen. Op het magere gebruik van richtingaanwijzers na rijdt men hier best normaal. Het zijn vaak zelfs de buitenlanders die als gekken over de weg gaan (maar dan alsnog klagen dat de Spanjaarden niet kunnen rijden).
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_190337671
quote:
14s.gif Op maandag 9 december 2019 00:03 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Zo, mooi dat je dat gedaan hebt! :)
Ik had een meevallertje, dus het kon ;)

Maar ook leuk om te zien dat het goed benut wordt :)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 9 december 2019 @ 00:04:16 #144
39237 crew  H_T
2733
pi_190337675
Laptops worden normaal gesproken binnen die periode beter en goedkoper. Rijbewijzen niet ;)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 9 december 2019 @ 00:04:16 #145
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_190337676
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:56 schreef Strani het volgende:

[..]

Tja, misschien zit over 20 jaar iedereen aan de zelfrijdende auto's (of weer iets heel anders) en heb je weinig meer aan een rijbewijs.
Zelfrijdende auto's, dat moment wil ik helemaal nog niet aan denken.
Daar zou ik pas zenuwachtig van worden. :X
quote:
Zeker in de stad komt het toch niet zo heel vaak voor dat je echt een auto nodig hebt, en in Nederland is bijna alles (behalve je ouders ;) ) vrij makkelijk te bereiken met het OV.

Maar zo'n proefles zoals Tim suggereert is inderdaad wel een goed idee.
Ook in de stad kan het verrekte handig zijn, zeker als je redelijk wat spullen mee moet nemen. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 9 december 2019 @ 00:04:33 #146
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_190337678
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:02 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Jawel. Maar niet per se voor nu. Wel voor binnen nu en 3? jaar.
Ik twijfel ook altijd hoor. Soms denk ik even 'ja', maar dan slaat dat al snel weer om.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_190337691
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:04 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik twijfel ook altijd hoor. Soms denk ik even 'ja', maar dan slaat dat al snel weer om.
Ik wil het in ieder geval geprobeerd hebben, laat ik het zo zeggen.
Koel en donker bewaren
  maandag 9 december 2019 @ 00:05:32 #148
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_190337692
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:04 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Zelfrijdende auto's, dat moment wil ik helemaal nog niet aan denken.
Daar zou ik pas zenuwachtig van worden. :X
[..]

Ook in de stad kan het verrekte handig zijn, zeker als je redelijk wat spullen mee moet nemen. :P
Ik zou me een stuk veiliger voelen in een verkeer met zelfrijdende auto's dan met mensen die situaties minder goed kunnen inschatten dan computers en zich daarnaast niet altijd aan de regels houden.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_190337701
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:04 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik twijfel ook altijd hoor. Soms denk ik even 'ja', maar dan slaat dat al snel weer om.
Het is verhipte praktisch, al kan je ook overleven zonder.
Tot m'n 23e ging ik overal heen met fiets, brommer of OV...

Het was zelfs zo dat ik al 2,5 jaar werk had bij een computerzaak en steeds vaker bij klanten langs ging.
Dan werd ik gebracht door een collega of gehaald door de klant :+
pi_190337709
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:05 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik zou me een stuk veiliger voelen in een verkeer met zelfrijdende auto's dan met mensen die situaties minder goed kunnen inschatten dan computers en zich daarnaast niet altijd aan de regels houden.
Toevallig heb ik daar sinds 2015 een topic over lopen :+

PTA / stelling: einde van het autobezit is nabij
  maandag 9 december 2019 @ 00:09:21 #151
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_190337726
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:05 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik zou me een stuk veiliger voelen in een verkeer met zelfrijdende auto's dan met mensen die situaties minder goed kunnen inschatten dan computers en zich daarnaast niet altijd aan de regels houden.
Ik niet per se. Vooral niet met de ideeėn en ontwerpen die ik ervan gezien heb waar niet eens de mogelijkheid meer bestaat om in te kunnen grijpen mocht er iets fout gaan.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 9 december 2019 @ 00:09:28 #152
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_190337728
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Toevallig heb ik daar sinds 2015 een topic over lopen :+

PTA / stelling: einde van het autobezit is nabij
Grappig :D Ik ben benieuwd hoe men nu, bijna vijf jaar later, zou stemmen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_190337731
Weet iemand inmiddels als wat de kosten zijn voor de garderobe van de afterparty voor gewone bezoekers van het ESF?
pi_190337743
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:09 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ik niet per se. Vooral niet met de ideeėn en ontwerpen die ik ervan gezien heb waar niet eens de mogelijkheid meer bestaat om in te kunnen grijpen mocht er iets fout gaan.
Het hele idee is juist dat je niet meer hoeft in te grijpen :P
  maandag 9 december 2019 @ 00:12:01 #155
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_190337751
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:09 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ik niet per se. Vooral niet met de ideeėn en ontwerpen die ik ervan gezien heb waar niet eens de mogelijkheid meer bestaat om in te kunnen grijpen mocht er iets fout gaan.
Het staat ook nog in de kinderschoenen allemaal, er zal nog heel veel verbeteren. Ik hoop op een systeem waarin alle voertuigen zich bewust zijn van elkaar en er dus veel beter geanticipeerd kan worden.

Ik denk dat de statistieken binnen een paar jaar zullen uitwijzen dat er met zelfrijdende auto's minder doden en gewonden zullen vallen in het verkeer. Het probleem is alleen dat bij elk incident alles direct breed wordt uitgemeten in de media. Dat er diezelfde dag honderden mensen sneuvelen door dronken bestuurders staat er dan nooit bij.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_190337757
Dit is wel een hele leuke TED van enkele jaren terug over hoe autonome auto's (van toen nog Google, nu Waymo) de wereld zien.

Dat is ook wat me vertrouwen gaf dat ze dit uiteindelijk wel onder de knie gaan krijgen:

pi_190337761
Oja en een auto hebben we al, dus dat scheelt ook een hoop natuurlijk :P
Koel en donker bewaren
  maandag 9 december 2019 @ 00:14:01 #158
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_190337764
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dit is wel een hele leuke TED van enkele jaren terug over hoe autonome auto's (van toen nog Google, nu Waymo) de wereld zien.

Dat is ook wat me vertrouwen gaf dat ze dit uiteindelijk wel onder de knie gaan krijgen:

Leuk, ga ik kijken :)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 9 december 2019 @ 00:14:38 #159
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_190337770
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:14 schreef Guanabana het volgende:
Oja en een auto hebben we al, dus dat scheelt ook een hoop natuurlijk :P
Dat houdt mij ook nogal tegen, dat wij geen auto hebben. En voor een huurauto moet je twee jaar je rijbewijs hebben, dus dat is ook niet zo motiverend.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 9 december 2019 @ 00:14:43 #160
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_190337771
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het hele idee is juist dat je niet meer hoeft in te grijpen :P
Ja, gelukkig werken ideeėn in de praktijk altijd perfect en gebeurt er nooit iets wat niet helemaal zo voorzien was. Vooral computers en complexe software is nooit iets mis mee. :+
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_190337776
Mijn vriend ging lessen echt vanuit 0, had zelfs al jaren niet meer gefietst, wist echt niks.

Ik zit al 3 jaar naast hem heel goed op te letten, op het verkeer en de navigatie enzo, en heb ook al een half theorieboek doorgewerkt, dus op zich heb ik het misschien sneller onder de knie dan hij :P
Koel en donker bewaren
  maandag 9 december 2019 @ 00:17:35 #162
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_190337790
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:14 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ja, gelukkig werken ideeėn in de praktijk altijd perfect en gebeurt er nooit iets wat niet helemaal zo voorzien was. Vooral computers en complexe software is nooit iets mis mee. :+
Het gaat niet direct om perfectie, maar om of het beter werkt dan een menselijke chauffeur. En ik denk dat dat heel snel het geval zal zijn.

File's door drukte zullen ook minder snel voorkomen trouwens, omdat auto's in een centraal systeem allemaal tegelijk dezelfde snelheid kunnen aanhouden zonder telkens af te remmen (met een ripple effect als gevolg).
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 9 december 2019 @ 00:23:35 #163
39237 crew  H_T
2733
pi_190337812
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:14 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat houdt mij ook nogal tegen, dat wij geen auto hebben. En voor een huurauto moet je twee jaar je rijbewijs hebben, dus dat is ook niet zo motiverend.
Dat hangt er vanaf waar je huurt ;). Toen ik 20 was en minder dan een jaar een rijbewijs had kon ik toch een bedrijf vinden die best een bestelbus aan me wilde verhuren. Veel wilden het niet, eentje wel en dat was genoeg :) Ik kreeg alleen hoger eigen risico voor m'n kiezen, maar als je geen schade rijdt maakt dat niet uit.

Volgens mij vinden veel verhuurbedrijven alles prima als je boven de 25 bent. Op mijn rijbewijs staat niet de datum wanneer ik mijn examen heb gehaald, maar wanneer dit rijbewijs is ingegaan. Dat is een verlenging, omdat ik de vorige al tien jaar had. Daar kunnen ze dus niks aan zien
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_190337818
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:17 schreef Strani het volgende:

[..]

Het gaat niet direct om perfectie, maar om of het beter werkt dan een menselijke chauffeur. En ik denk dat dat heel snel het geval zal zijn.

File's door drukte zullen ook minder snel voorkomen trouwens, omdat auto's in een centraal systeem allemaal tegelijk dezelfde snelheid kunnen aanhouden zonder telkens af te remmen (met een ripple effect als gevolg).
Grappig weetje:

Waymo rijdt nu dagelijks al 12,8 miljoen virtuele (!) kilometers met z'n zelfrijdende auto's in een simulatie.

Met de echte zelfrijdende auto's zaten ze in oktober 2018 totaal al op 10 miljoen echt gereden kilometers en 11,25 miljard kilometer virtueel.

Ze kunnen heel veel oefenen met hun AI.
  maandag 9 december 2019 @ 00:27:41 #165
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_190337835
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:12 schreef Strani het volgende:

[..]

Het staat ook nog in de kinderschoenen allemaal, er zal nog heel veel verbeteren. Ik hoop op een systeem waarin alle voertuigen zich bewust zijn van elkaar en er dus veel beter geanticipeerd kan worden.

Ik denk dat de statistieken binnen een paar jaar zullen uitwijzen dat er met zelfrijdende auto's minder doden en gewonden zullen vallen in het verkeer. Het probleem is alleen dat bij elk incident alles direct breed wordt uitgemeten in de media. Dat er diezelfde dag honderden mensen sneuvelen door dronken bestuurders staat er dan nooit bij.
Ik denk dat er binnen een paar jaar nog niet voldoende gegevens zijn voor dit soort claims.
(En mocht het zo ver komen dat het hele wereldwijde wagenpark zou zijn vervangen door zelfrijdende auto's, dan durf ik nu ook nog te betwijfelen of die statistieken dat dan wel zullen laten zien)
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 9 december 2019 @ 00:29:11 #166
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_190337842
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:23 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf waar je huurt ;). Toen ik 20 was en minder dan een jaar een rijbewijs had kon ik toch een bedrijf vinden die best een bestelbus aan me wilde verhuren. Veel wilden het niet, eentje wel en dat was genoeg :) Ik kreeg alleen hoger eigen risico voor m'n kiezen, maar als je geen schade rijdt maakt dat niet uit.

Volgens mij vinden veel verhuurbedrijven alles prima als je boven de 25 bent. Op mijn rijbewijs staat niet de datum wanneer ik mijn examen heb gehaald, maar wanneer dit rijbewijs is ingegaan. Dat is een verlenging, omdat ik de vorige al tien jaar had. Daar kunnen ze dus niks aan zien
Ik denk dat men hier wat voorzichtiger is, ook omdat veel auto's worden vehuurd aan toeristen die vaker onbesuisd rondrijden, zeker de jongere chauffeurs.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 9 december 2019 @ 00:29:55 #167
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_190337851
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Grappig weetje:

Waymo rijdt nu dagelijks al 12,8 miljoen virtuele (!) kilometers met z'n zelfrijdende auto's in een simulatie.

Met de echte zelfrijdende auto's zaten ze in oktober 2018 totaal al op 10 miljoen echt gereden kilometers en 11,25 miljard kilometer virtueel.

Ze kunnen heel veel oefenen met hun AI.
Mooie ontwikkeling :)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 9 december 2019 @ 00:32:57 #168
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_190337869
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:17 schreef Strani het volgende:

[..]

Het gaat niet direct om perfectie, maar om of het beter werkt dan een menselijke chauffeur. En ik denk dat dat heel snel het geval zal zijn.

File's door drukte zullen ook minder snel voorkomen trouwens, omdat auto's in een centraal systeem allemaal tegelijk dezelfde snelheid kunnen aanhouden zonder telkens af te remmen (met een ripple effect als gevolg).
Mijn post reageerde op het idee dat ingrijpen niet nodig is. Als ingrijpen echt totaal niet meer nodig is heb je het over een (nagenoeg) perfect werkend systeem, niet slechts beter dan menselijke chauffeurs.

Met iets beter dan de gemiddelde menselijke chauffeur zie ik nl nog genoeg situaties voor me waar ingrijpen nodig (of iig gewenst) zou zijn.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 9 december 2019 @ 00:35:56 #169
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_190337883
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:27 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ik denk dat er binnen een paar jaar nog niet voldoende gegevens zijn voor dit soort claims.
(En mocht het zo ver komen dat het hele wereldwijde wagenpark zou zijn vervangen door zelfrijdende auto's, dan durf ik nu ook nog te betwijfelen of die statistieken dat dan wel zullen laten zien)
Ik heb toch een stuk meer vertrouwen in (toekomstige) AI dan in de mens, als het om dit soort dingen gaat. AI wordt niet dronken en gebruikt geen drugs, het rijdt ook nooit te snel en denkt ook niet dat het beter kan rijden dan dat het daadwerkelijk doet.

Als je die TED talk ziet die @TheFreshPrince zojuist postte dan zie je al wat voorbeelden van hoe een zelfrijdende auto situatie's beter inschat dan menselijke chauffeurs. En dat is alweer vier jaar geleden; in die tijd heeft men weer veel bijgeleerd.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_190337893
quote:
12s.gif Op maandag 9 december 2019 00:32 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Mijn post reageerde op het idee dat ingrijpen niet nodig is. Als ingrijpen echt totaal niet meer nodig is heb je het over een (nagenoeg) perfect werkend systeem, niet slechts beter dan menselijke chauffeurs.

Met iets beter dan de gemiddelde menselijke chauffeur zie ik nl nog genoeg situaties voor me waar ingrijpen nodig (of iig gewenst) zou zijn.
Het voordeel van een autonome auto is dat hij 100% van de tijd bezig is met autorijden.

Hij denkt niet aan het kerstcadeau voor z'n vrouw, z'n overleden kat, z'n offerte voor een klant, de ruzie met z'n buurman, hij is niet bezig met het afstemmen van de radio, het inpluggen van z'n telefoon in de lader, kijken naar die mooie dame / heer op de stoep, etc.

Daarnaast kunnen autonome auto's dankzij de combinatie van LIDAR en camera's vele malen verder kijken dan mensen, kunnen ze in alle richtingen tegelijk kijken en kunnen ze alle informatie uit al die richtingen verwerken. Ze hebben vrijwel geen reactietijd en gecombineerd met het véél verder kunnen kijken kan je veel meer situaties voor zijn.

Dat gecombineerd met 5G en communicatie met andere auto's krijgt iedere autonome auto ook nog eens de informatie over situaties van andere auto's, glad wegdek, wegsituaties, werkzaamheden, het weer, etc.

Men zegt wel eens "wat als een autonome auto moet kiezen tussen een overstekend kind en een tegenligger"? Dan zeg ik "hij zorgt ervoor dat hij die keuze niet hoeft te maken, hij heeft veel eerder al afgeremd"...

Wat dat betreft zijn mensen slechte chauffeurs... toch?

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 09-12-2019 00:42:39 ]
  maandag 9 december 2019 @ 00:44:19 #171
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_190337914
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
Men zegt wel eens "wat als een autonome auto moet kiezen tussen een overstekend kind en een tegenligger"?
Overigens wel grappig dat men snel die vraag stelt als het om zelfrijdende auto's gaat, alsof menselijke chauffeurs wél direct een geweldig antwoord klaar hebben liggen over hoe ze zouden reageren.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_190337919
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:44 schreef Strani het volgende:

[..]

Overigens wel grappig dat men snel die vraag stelt als het om zelfrijdende auto's gaat, alsof menselijke chauffeurs wél direct een geweldig antwoord klaar hebben liggen over hoe ze zouden reageren.
Die kiezen de boom rechts van de weg :P
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 9 december 2019 @ 00:45:20 #173
39237 crew  H_T
2733
pi_190337920
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:44 schreef Strani het volgende:

[..]

Overigens wel grappig dat men snel die vraag stelt als het om zelfrijdende auto's gaat, alsof menselijke chauffeurs wél direct een geweldig antwoord klaar hebben liggen over hoe ze zouden reageren.
In paniek raken en meer schade veroorzaken dan nodig is, ZOALS HET HOORT! Tradities, Strani!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 9 december 2019 @ 00:45:51 #174
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_190337924
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Die kiezen de boom rechts van de weg :P
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:45 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

In paniek raken en meer schade veroorzaken dan nodig is, ZOALS HET HOORT! Tradities, Strani!
Haha, precies!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_190337927
Afijn, het leuke van dit soort onderwerpen is dat de tijd ze soms inhaalt.

Zo heb ik vroeger ook discussies gevoerd over smartphones en LED-lampen en je ziet hoe irrelevant die discussies nu zouden zijn :P

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik gelijk ga krijgen maar meer dat je mening er eigenlijk niet toe doet, wat gebeurt dat gebeurt...
  maandag 9 december 2019 @ 00:47:30 #176
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_190337931
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het voordeel van een autonome auto is dat hij 100% van de tijd bezig is met autorijden.

Hij denkt niet aan het kerstcadeau voor z'n vrouw, z'n overleden kat, z'n offerte voor een klant of de ruzie met z'n buurman, hij is niet bezig met het afstemmen van de radio, het inpluggen van z'n telefoon in de lader, kijken naar die mooie dame / heer op de stoep, etc.

Daarnaast kunnen autonome auto's dankzij de combinatie van LIDAR en camera's vele malen verder kijken dan mensen, kunnen ze in alle richtingen tegelijk kijken en kunnen ze alle informatie uit al die richtingen verwerken.

Wat dat betreft zijn mensen slechte chauffeurs...
Wat andere dingen betreft zijn mensen ook slechte chauffeurs, wat ook de reden is dat ik net zei dat ik bij "iets beter dan gemiddeld menselijk" nog steeds genoeg redenen zou zien om zo nu en dan in te grijpen. Als het goed is heb je me ook nergens zien beweren dat ik denk dat mensen per se beter rijden. (hooguit dat ik durf te twijfelen over hoe goed de zelfrijdenden het gaan doen bij grote aantallen in echte verkeerssituaties, maar de tijd zal ons dat wel leren)

Waar ik wel iets op tegen heb, waar ik net ook over begon, is dat in de ontwerpen niet eens meer rekening wordt gehouden met de mogelijkheid dat er misschien wel eens iets mis zou kunnen gaan waarbij er zou moeten worden ingegrepen. Daar moet ik niet aan denken.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 9 december 2019 @ 00:47:39 #177
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_190337932
Alvast een flink voordeel van een zelfrijdende auto is dat je als voetganger toch vaak twijfelt of een auto wel afremt voor een zebra. Bij zelfrijdende auto's kan je daar gewoon vanuit gaan (want dat is in vergelijking met andere dingen die ze kunnen echt basistechnologie).
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_190337937
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:47 schreef Strani het volgende:
Alvast een flink voordeel van een zelfrijdende auto is dat je als voetganger toch vaak twijfelt of een auto wel afremt voor een zebra. Bij zelfrijdende auto's kan je daar gewoon vanuit gaan (want dat is in vergelijking met andere dingen die ze kunnen echt basistechnologie).
En ze zijn ook geavanceerd genoeg om af te remmen voor een ontsnapte zebra.
pi_190337938
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
Weet iemand inmiddels als wat de kosten zijn voor de garderobe van de afterparty voor gewone bezoekers van het ESF?
  maandag 9 december 2019 @ 00:48:46 #180
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_190337940
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

En ze zijn ook geavanceerd genoeg om af te remmen voor een ontsnapte zebra.
Ook nog ja! Of een vrouw in een scootmobiel die een eend achterna gaat, zo heb ik net geleerd :D
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_190337941
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:48 schreef Strani het volgende:

[..]

Ook nog ja! Of een vrouw in een scootmobiel die een eend achterna gaat, zo heb ik net geleerd :D
Ja _O-

Ik vrees wel dat die man z'n zoons inmiddels het rijbewijs hebben... of ze zijn proefkonijn voor Waymo...
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 9 december 2019 @ 00:50:05 #182
39237 crew  H_T
2733
pi_190337947
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 00:47 schreef Strani het volgende:
Alvast een flink voordeel van een zelfrijdende auto is dat je als voetganger toch vaak twijfelt of een auto wel afremt voor een zebra. Bij zelfrijdende auto's kan je daar gewoon vanuit gaan (want dat is in vergelijking met andere dingen die ze kunnen echt basistechnologie).
Ik heb ooit een bericht gelezen dat voetgangers daar massaal misbruik van maakten, wat gezien werd als pesten van de zelfrijdende auto's :D
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 9 december 2019 @ 00:51:10 #183
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_190337954
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2019 00:50 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik heb ooit een bericht gelezen dat voetgangers daar massaal misbruik van maakten, wat gezien werd als pesten van de zelfrijdende auto's :D
:D Wat nog maar eens bewijst dat mensen gewoon totaal onbetrouwbaar zijn in het verkeer ;)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_190337955
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2019 00:50 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik heb ooit een bericht gelezen dat voetgangers daar massaal misbruik van maakten, wat gezien werd als pesten van de zelfrijdende auto's :D
Wetgeving zal wel wat aangescherpt moeten worden, opzettelijk vlak voor een autonome auto oversteken omdat je weet "dat hij toch wel remt" lijkt me niet de bedoeling...

Voordeel is wel dat er camera's in zo'n auto zitten, mugshot kan zo naar de politie doorgefaxt worden >:)
  maandag 9 december 2019 @ 01:07:59 #185
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_190338012
Nou, truste mensen!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 9 december 2019 @ 01:10:35 #186
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_190338026
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 01:07 schreef Strani het volgende:
Nou, truste mensen!
Welterusten. w/
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_190338029
Welterusten!
Koel en donker bewaren
pi_190338080
Trusten!
  maandag 9 december 2019 @ 02:17:26 #189
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_190338219
Welterusten?
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator maandag 9 december 2019 @ 06:02:56 #190
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_190338719
Goedemorgen
pi_190338927
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als je jong bent leer je het wel het makkelijkst denk ik.
Het is ook verhipte handig, stel dat je partner z'n been breekt ofzo...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ontzettend lief van je O+
  maandag 9 december 2019 @ 07:29:31 #192
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_190338964
Goed om te lezen dat het gisteren leuk was met bowlen en het ESF spel :) Met mijn rug gaat het gelukkig een stuk beter. Moet ook wel want morgen naar een concert :P
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_190339829
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als je jong bent leer je het wel het makkelijkst denk ik.
Het is ook verhipte handig, stel dat je partner z'n been breekt ofzo...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow, echt heel lief van je! _O_
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 9 december 2019 @ 10:19:59 #194
39237 crew  H_T
2733
pi_190340035
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2019 07:29 schreef Redefine het volgende:
Goed om te lezen dat het gisteren leuk was met bowlen en het ESF spel :) Met mijn rug gaat het gelukkig een stuk beter. Moet ook wel want morgen naar een concert :P
Kijk je wel een beetje uit de in de moshpit?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 9 december 2019 @ 10:25:05 #195
163650 Greys
pi_190340077
Moggeh!

Henk appte, hij denkt erover na een ESF popquiz te organiseren in maart. Vroeg me ff animo te peilen. Zijn er hier mensen die daaraan mee zouden willen doen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_190340148
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2019 07:29 schreef Redefine het volgende:
Goed om te lezen dat het gisteren leuk was met bowlen en het ESF spel :) Met mijn rug gaat het gelukkig een stuk beter. Moet ook wel want morgen naar een concert :P
Goed om te horen dat het nu beter gaat met je rug! *O*
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_190340156
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2019 10:25 schreef Greys het volgende:
Moggeh!

Henk appte, hij denkt erover na een ESF popquiz te organiseren in maart. Vroeg me ff animo te peilen. Zijn er hier mensen die daaraan mee zouden willen doen?
Jaaaa heel leuk! *O* _O_
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator maandag 9 december 2019 @ 10:34:14 #198
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_190340166
Moggeh.

Hier begon de dag met een glas stukslaan op aanrecht en daarna wat bloed. Niks verder stuk aan me, maar wel een behoorlijk jaap. :')
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 9 december 2019 @ 10:36:12 #199
163650 Greys
pi_190340188
quote:
14s.gif Op maandag 9 december 2019 10:33 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Jaaaa heel leuk! *O* _O_
Hij zei eerst misschien april maar maart lijkt ons zelf handiger wegens al twee esf events in april (EIC en dat in de Doelen) dus mensen die daar al heen gaan krijgen het anders wel erg druk en maart is wat relaxter denk ik?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 9 december 2019 @ 10:36:26 #200
163650 Greys
pi_190340190
quote:
18s.gif Op maandag 9 december 2019 10:34 schreef ijs_beer het volgende:
Moggeh.

Hier begon de dag met een glas stukslaan op aanrecht en daarna wat bloed. Niks verder stuk aan me, maar wel een behoorlijk jaap. :')
Auw :X
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_190340191
quote:
18s.gif Op maandag 9 december 2019 10:34 schreef ijs_beer het volgende:
Moggeh.

Hier begon de dag met een glas stukslaan op aanrecht en daarna wat bloed. Niks verder stuk aan me, maar wel een behoorlijk jaap. :')
Aiiiiii hoeft het niet gehecht te worden?
  maandag 9 december 2019 @ 10:36:51 #202
403253 Meke
after all this time? always.
pi_190340194
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2019 10:25 schreef Greys het volgende:
Moggeh!

Henk appte, hij denkt erover na een ESF popquiz te organiseren in maart. Vroeg me ff animo te peilen. Zijn er hier mensen die daaraan mee zouden willen doen?
Jaaaa *O*

Moet ik nog wel even m'n kennis bijspijkeren _O- Of met @Aoibhin in een team ter compensatie :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')