SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
[ Bericht 0% gewijzigd door FlyingEagle op 01-12-2019 13:51:44 ]
Die ben ik dus al vergeten..quote:Op zondag 1 december 2019 13:23 schreef Dagoduck het volgende:
Vergeet niet te stemmen op Buffalo Springfield - For What It's Worth! Vorig jaar op 1990.
Heb ik helaas moeten schrappen uit mijn lijst. Maar probeer wel andere te reddenquote:Op zondag 1 december 2019 13:23 schreef Dagoduck het volgende:
Vergeet niet te stemmen op Buffalo Springfield - For What It's Worth! Vorig jaar op 1990.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet op Kom Terug gestemd. Wtf.quote:Op zondag 1 december 2019 13:27 schreef Mani89 het volgende:
Mijn lijstje, in totaal willekeurige volgorde. Waarbij ik zeker weten wat ben vergeten.
Clannad & Bono - In A Lifetime
Starship - Sara
Slowdive - When The Sun Hits
The Ocean Blue - Ballerina Out Of Control
Alice In Chains - Nutshell
Boy Meets Girl - Waiting For A Star To Fall
Talking Heads - This Must Be The Place
The Verve - Lucky Man
Bruce Hornsby & The Range - Mandolin Rain
Bruce Hornsby & The Range - The Way It Is
Backstreet Boys - Everybody (Backstreet's Back)
Backstreet Boys - I Want It That Way
David Bowie - Letter To Hermione
The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
Madonna - Live To Tell (edit)
Madonna - Frozen
Empire Of The Sun - We Are The People
Empire Of The Sun - Walking On A Dream
Tycho - Dive
Red House Painters - Medicine Bottle
Sun Kil Moon - Carry Me Ohio
Kurt Vile - Girl Called Alex
Oasis - Slide Away
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Radiohead - How To Disappear Completely
Radiohead - Karma Police
Eefje de Visser - Scheef
Oasis - Champagne Supernova
Oasis - Live Forever
Oasis - Wonderwall
Coldplay - Green Eyes
Coldplay- Trouble
The War On Drugs- Red Eyes
The War On Drugs - Thinking Of A Place (Edit)
The War On Drugs - Pain
Dat dus, whoops. En Stefan & Lisette.quote:Op zondag 1 december 2019 13:33 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Niet op Kom Terug gestemd. Wtf.
@:Slobeend @:Rellende_Rotscholier.
Sorry, maar dit vind ik wel heel pijnlijk.quote:Op zondag 1 december 2019 13:35 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat dus, whoops. En Stefan & Lisette.
Je bent Tim Hardin vergetenquote:Op zondag 1 december 2019 13:48 schreef Dagoduck het volgende:
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond
The Doors - Riders On The Storm
Moody Blues - Nights In White Satin
David Bowie - Let's Dance
Leonard Cohen - So Long Marianne
Alice In Chains - Would?
Queens Of The Stone Age - Go With The Flow
Prodigy - Smack My Bitch Up
De Jeugd Van Tegenwoordig - Watskeburt
Arctic Monkeys - When The Sun Goes Down
Jeff Wayne - The Eve Of The War
Heart - Barracuda
Iron Butterfly - In A Gadda Da Vida
Cuby & the Blizzards - Appleknockers Flophouse
J.J. Cale - Call Me The Breeze
Neil Young - The Needle And The Damage Done
Buffalo Springfield - For What It's Worth
The Knack - My Sharona
Diana Ross - Upside Down
Megadeth - Symphony of Destruction
Rage Against The Machine - Know Your Enemy
Tool - Schism
Nick Drake - Day Is Done
Neil Young & Crazy Horse - Cowgirl in the Sand
Neil Young & Crazy Horse - Down by the River
Neil Young & Crazy Horse - Hey Hey, My My (Into the Black)
Kyuss - Green Machine
Dr. Dre - Still D.R.E.
Soundgarden - Fell on Black Days
The Stooges - No Fun
Black Sabbath - War Pigs
Opeth - Ghost of Perdition
Nina Simone - Sinnerman
Fischer-Z - The Worker
Diesel - Sausolito Summernight
Ik ben niets vergeten, mocht maar op 35 stemmenquote:
Verrassend, maar wel echt top. Wereldkeuze.quote:Op zondag 1 december 2019 14:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wel mooi dat Don Leo Blokgod mag presenteren
Hij doet zondagavond ook al, wie zou het anders moeten doen? Twan?quote:Op zondag 1 december 2019 14:38 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Verrassend, maar wel echt top. Wereldkeuze.
Weet dat hij zondagavond doet; luister regelmatig haha.quote:Op zondag 1 december 2019 14:53 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hij doet zondagavond ook al, wie zou het anders moeten doen? Twan?
Gelukkig zijn er wel veel presentatoren met een kleurtje bij.quote:Op zondag 1 december 2019 14:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is wel wachten op de sneeuwvlokjes die MAD worden dat er maar 1 vrouw presenteert.
Boze witmenschen zender.quote:Op zondag 1 december 2019 15:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er wel veel presentatoren met een kleurtje bij.
Shay Kreuger en One'sy worden ondermijnd.quote:Op zondag 1 december 2019 15:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er wel veel presentatoren met een kleurtje bij.
Ik tel er twee. Annemieke en Gijs.quote:Op zondag 1 december 2019 14:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is wel wachten op de sneeuwvlokjes die MAD worden dat er maar 1 vrouw presenteert.
Ik ken alleen Annemieke. Die Gijs zegt me niks, presenteert ie ook?quote:
quote:Op zondag 1 december 2019 13:07 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Het complete uitzendschema:
06:00 - 08:00 uur - Annemieke Schollaardt
08:00 - 10:00 uur - Jan-Willem Roodbeen
10:00 - 12:00 uur - Bart Arens
12:00 - 14:00 uur - Gijs Staverman
14:00 - 16:00 uur - Rob Stenders
16:00 - 18:00 uur - Ruud de Wild
18:00 - 20:00 uur - Wouter van der Goes
20:00 - 22:00 uur - Stefan Stasse
22:00 - 00:00 uur - Paul Rabbering
00:00 - 02:00 uur - Leo Blokhuis
02:00 - 04:00 uur - Rick van Velthuysen
04:00 - 06:00 uur - Frank van ’t Hof
ik word ouder en milder... heb me dit jaar minder geërgerd aan Gijs..quote:Op zondag 1 december 2019 15:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ken alleen Annemieke. Die Gijs zegt me niks, presenteert ie ook?
Ik ook, maar dat komt aangezien ik dit jaar nog geen Radio 2 aan heb gehad.quote:Op zondag 1 december 2019 15:32 schreef peaceman het volgende:
[..]
ik word ouder en milder... heb me dit jaar minder geërgerd aan Gijs..
ik het hele jaarquote:Op zondag 1 december 2019 15:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat komt aangezien ik dit jaar nog geen Radio 2 aan heb gehad.
Gijs erger ik me eigenlijk alleen tijdens de Top2000 aan ondanks dat ik veel Radio2 luister.quote:
Tsja een SM nummertje meer of minder maakt ook niet uitquote:Op zondag 1 december 2019 15:45 schreef peaceman het volgende:
Ow jee zie net dat Sadness er ook zo goed als uit is...
ik vind die prachtig en ga er op stemmenquote:Op zondag 1 december 2019 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja een SM nummertje meer of minder maakt ook niet uit
quote:
quote:Op zondag 1 december 2019 16:08 schreef Cassa95 het volgende:
Mijn lijstje:
The Alan Parsons Project - Old And Wise![]()
![]()
![]()
Ik heb toch echt op You Really Got Me gestemdquote:Op zondag 1 december 2019 17:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben bang dat we dit jaar nog maar 1 Kinks-notering gaan hebben
Die heb ik gemistquote:Op zondag 1 december 2019 17:25 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik heb toch echt op You Really Got Me gestemd
Als ze nou eens Lola niet meer als studio- en liveversie aanbieden, zou ook een hoop schelenquote:Op zondag 1 december 2019 17:25 schreef Zorro het volgende:
[..]
Je hebt de beste van Coldplay gekozen, netjes.quote:Op zondag 1 december 2019 17:38 schreef Slobeend het volgende:
Agnes Obel - Riverside
The Animals - House Of The Rising Sun
Arcade Fire - Reflektor
Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent
The Beatles - Something
The Black Keys - Tighten Up
Bob Dylan - Tangled Up In Blue
Bon Iver - Skinny Love
Christine And The Queens - Christine
Coldplay - Trouble
David Bowie - Space Oddity
Elbow - Grounds For Divorce
Gorki - Mia
Joni Mitchell - A Case Of You
The Kinks - Waterloo Sunset
Klein Orkest - Over De Muur
Lana Del Rey - Mariners Apartment Complex (vrije keuze)
Lou Reed - Sweet Jane
MGMT - Time To Pretend
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
Neil Young - Harvest
Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
Nick Drake - Northern Sky
Oasis - Don't Look Back In Anger
Patrick Watson - The Great Escape
Radiohead - Karma Police
Spinvis - Kom Terug
The Strokes - Someday
Talk Talk - Life's What You Make It
Tame Impala - The Less I Know The Better
The Thrills - Big Sur
Velvet Underground & Nico - Sunday Morning
The War On Drugs - Under The Pressure
The Zombies - Time Of The Season
quote:
Deden ze vorig jaar al niet meer toch?quote:Op zondag 1 december 2019 17:40 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Als ze nou eens Lola niet meer als studio- en liveversie aanbieden, zou ook een hoop schelen
Hoeveel twijfels kende je bij het kiezen van een plaatje bij deze artiesten?quote:Op zondag 1 december 2019 17:38 schreef Slobeend het volgende:
Arcade Fire - Reflektor
Lana Del Rey - Mariners Apartment Complex (vrije keuze)
Spinvis - Kom Terug
The War On Drugs - Under The Pressure
Alleen War On Drugs eigenlijk.quote:Op zondag 1 december 2019 17:53 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Hoeveel twijfels kende je bij het kiezen van een plaatje bij deze artiesten?
Geen neiging gehad naar Stefan und Lisette?quote:
Nee, want Kom Terug is veruit mijn favoriet.quote:Op zondag 1 december 2019 17:55 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Geen neiging gehad naar Stefan und Lisette?
Als ik wat anders dan Kom Terug zou moeten kiezen, was het denk ik Ronnie Gaat Naar Huis.quote:Op zondag 1 december 2019 17:56 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Nee, want Kom Terug is veruit mijn favoriet.
quote:
Was vorig jaar al niet meer en toen bleek dat slechts een heel beperkte boost op te leveren voor Lola en de rest viel juist verder wegquote:Op zondag 1 december 2019 17:40 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Als ze nou eens Lola niet meer als studio- en liveversie aanbieden, zou ook een hoop schelen
Dat is wel vaker met poezie.quote:
Het is wel geinig, maar als het langskomt plakt het hele topic.quote:Op zondag 1 december 2019 18:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is wel vaker met poezie.
Ik vind Spinvis ook niet zo legendarisch goed op plaat, wel leuke luisterliedjes maar er is ook wel beter, maar live op Lowlands vond ik hem toch wel heel erg sterk.quote:Op zondag 1 december 2019 18:03 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het is wel geinig, maar als het langskomt plakt het hele topic.
quote:Op zondag 1 december 2019 17:25 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dan had je er een andere uit moeten laten en hoe moet je dat dan weer verantwoorden? Er zijn gewoon te weinig plekken.quote:
Gelukkig moet Lennon nog stemmenquote:Op zondag 1 december 2019 19:18 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dan had je er een andere uit moeten laten en hoe moet je dat dan weer verantwoorden? Er zijn gewoon te weinig plekken.
Enige oplossing is gewoon iedereen een eigen top2000 laten insturen. En dan heb ik waarschijnlijk nog steeds nummers over
hij heeft inbreng, dus sowieso een stem op Billie Eilish denk ikquote:
Dat zijn er heel veel!quote:Op zondag 1 december 2019 20:11 schreef Gretzl het volgende:
Heeft er hier iemand al een lijstje gemaakt van nummers die nieuw zijn op de keuzelijst?
Ik heb de keuzelijst van 2018 vorige week in excel gezet, volgens de website die hier laatst rondging. Vandaag ook de keuzelijst gekopiëerd van 2019 in Excel. Beide bestanden zijn hier te vinden, ik weet niet hoe je makkelijk hieruit haalt welke nummers nieuw zijn: https://we.tl/t-LNIY3khapy Beide bestanden staan op WeTransferquote:Op zondag 1 december 2019 20:11 schreef Gretzl het volgende:
Heeft er hier iemand al een lijstje gemaakt van nummers die nieuw zijn op de keuzelijst?
Ja hij heeft een goede smaak...quote:
tja.. hopelijk blijft er nog voldoende moois over. En anders ga ik mijn lijst wel draaien op Radio 49quote:Op zondag 1 december 2019 20:54 schreef cafca het volgende:
Maar ik denk dat er door de aangepaste voorkeuzelijst nog meer pareltjes gaan sneuvelen.
En meer keuze betekent ook meer invloed van de fanclublijstjes
Op zich is een grotere voorkeuzelijst niet per se slecht natuurlijk, het hangt er een beetje van af op welke manier ze dingen toevoegen. Eigenlijk zouden de X nummers die het jaar ervoor de meeste stemmen kregen vanuit de vrije keuze maar (net) niet genoeg voor de lijst er automatisch in moeten. Geen idee of ze dat doen of dat ze lukraak overal wat weg plukken.quote:Op zondag 1 december 2019 20:54 schreef cafca het volgende:
Maar ik denk dat er door de aangepaste voorkeuzelijst nog meer pareltjes gaan sneuvelen.
En meer keuze betekent ook meer invloed van de fanclublijstjes
Wat een fantastische fantastische fantastische lijst.quote:Op zondag 1 december 2019 20:30 schreef peaceman het volgende:
Lennon heeft een oude ziel:
Al Stewart - Year Of The Cat
Godley & Creme - Cry
Alabama Shakes - Don't wanna fight
Electric Light Orchestra - Turn To Stone
Ultravox - Dancing With Tears In My Eyes
The Beatles - A Day In The Life
Tears for Fears - Shout
Small Faces - Tin Soldier
Doe Maar - De Laatste X
Bronski Beat - Smalltown Boy
Donna Summer - I Feel Love
Wham! - Everything She Wants
Billy Joel - Goodnight Saigon
Simon & Garfunkel - Homeward Bound
Ella Fitzgerald & Louis Armstrong - Summertime
Billie Holiday - Strange Fruit
Zager & Evans - In The Year 2525
The Moody Blues - Question
Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas
Golden Earring - When The Lady Smiles
Golden Earrings - I've Just Lost Somebody
Queen - Bohemian Rhapsody (nee niet Piano Man op 1 svp!)
Queen - Don't Stop Me Now
The Prodigy - Smack My Bitch Up
The Beach Boys - Good Vibrations
The Beach Boys - God Only Knows
Cock Robin - The Promise You Made
Boston - More Than A Feeling
Billie Eilish - Bad Guy
Scott McKenzie - San Francisco (Be Sure To Wear Some Flowers In Your Hair)
Split Enz - Message To My Girl
Four Tops - Reach Out I'll Be There
Dat klopt, er staat sowieso een hoop nummers in waar ik blij van werdquote:Op zondag 1 december 2019 20:56 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Op zich is een grotere voorkeuzelijst niet per se slecht natuurlijk, het hangt er een beetje van af op welke manier ze dingen toevoegen. Eigenlijk zouden de X nummers die het jaar ervoor de meeste stemmen kregen vanuit de vrije keuze maar (net) niet genoeg voor de lijst er automatisch in moeten. Geen idee of ze dat doen of dat ze lukraak overal wat weg plukken.
Daar is iets goed gegaan in de opvoeding!quote:Op zondag 1 december 2019 20:30 schreef peaceman het volgende:
Lennon heeft een oude ziel:
Al Stewart - Year Of The Cat
Godley & Creme - Cry
Alabama Shakes - Don't wanna fight
Electric Light Orchestra - Turn To Stone
Ultravox - Dancing With Tears In My Eyes
The Beatles - A Day In The Life
Tears for Fears - Shout
Small Faces - Tin Soldier
Doe Maar - De Laatste X
Bronski Beat - Smalltown Boy
Donna Summer - I Feel Love
Wham! - Everything She Wants
Billy Joel - Goodnight Saigon
Simon & Garfunkel - Homeward Bound
Ella Fitzgerald & Louis Armstrong - Summertime
Zager & Evans - In The Year 2525
The Moody Blues - Question
Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas
Golden Earring - When The Lady Smiles
Golden Earrings - I've Just Lost Somebody
Queen - Bohemian Rhapsody (nee niet Piano Man op 1 svp!)
Queen - Don't Stop Me Now
The Prodigy - Smack My Bitch Up
The Beach Boys - Good Vibrations
The Beach Boys - God Only Knows
Cock Robin - The Promise You Made
Boston - More Than A Feeling
Billie Eilish - Bad Guy
Scott McKenzie - San Francisco (Be Sure To Wear Some Flowers In Your Hair)
Split Enz - Message To My Girl
Four Tops - Reach Out I'll Be There
Nee, die dan weer niet. En Ho Ho Ho van Katja Schuurman en DJVT evenmin. Maar wel iets als Home For Christmas van Maria Mena, om maar even iets randoms te noemen.quote:Op zondag 1 december 2019 21:22 schreef PippenScottie het volgende:
Staat Verre Kerst van de Tokkies in de voorkeuzelijst?
Ja, dat viel me ook al op. En niet semi-bekend, maar vaak gewoon volstrekt onbekend en normaliter toch kansloos voor de lijst.quote:Op zondag 1 december 2019 21:21 schreef Chiappucci het volgende:
Valt me wel op dat er echt belachelijk veel kerstplaten in de keuzelijst staan. Bijna elk semi-bekend kerstnummer staat erin, zelfs wanneer het niet eens een hit is geweest.
Ja, dat is eigenlijk een nog betere omschrijving. Echt whyquote:Op zondag 1 december 2019 21:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dat viel me ook al op. En niet semi-bekend, maar vaak gewoon volstrekt onbekend en normaliter toch kansloos voor de lijst.
twitter:robstenders twitterde op zondag 01-12-2019 om 21:11:28Niet te doen maar probeer op de xxl bonanza stream strakx vanaf uur of kwart over 9 live de stemlijst top2000 in te vullen. Stream te vinden oa op de stenders music service app. reageer retweet
Sowieso Bob Segerquote:Op zondag 1 december 2019 23:34 schreef TLC het volgende:
Een Netflix serie bingwatchen zoals Ozark heeft ook wel enige invloed op n keuze
Ik vind Rollercoater een mooi nummer, maar nog lang niet top 100 waardigquote:Op zondag 1 december 2019 23:45 schreef Tussle266 het volgende:
Ik heb net uit voor mijn plezier flink wat stemlijstjes op social media zitten bekijken, Danny V te M zo te zien tussen 20 en 30 aan het eind van de week... Ook heel veel Cold Little Heart trouwens, tot nu toe zelfs vaker dan enkele platen tussen 6 en 15 van vorig jaar, dus reken maar uit... Al komen de casual stemmers de komende dagen pas, dus het zegt ook weer niet zoveel.
Enorm bedanktquote:Op zondag 1 december 2019 20:28 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Ik heb de keuzelijst van 2018 vorige week in excel gezet, volgens de website die hier laatst rondging. Vandaag ook de keuzelijst gekopiëerd van 2019 in Excel. Beide bestanden zijn hier te vinden, ik weet niet hoe je makkelijk hieruit haalt welke nummers nieuw zijn: https://we.tl/t-LNIY3khapy Beide bestanden staan op WeTransfer
Ja, die verhoudingen slaan in zo veel gevallen nergens op.quote:Op zondag 1 december 2019 21:29 schreef Chiappucci het volgende:
Verder valt me ook op dat de verhoudingen soms erg scheef zijn wat betreft aantal nummers per artiest. Zo staan Christina Aguilera en Janet Jackson met ca. 12 nummers in de keuzelijst, en iemand als Lady Gaga maar met 5. En ik ben echt geen fan van Celine Dion, maar dat zij zelfs maar met 2 nummers in de keuzelijst staan is toch erg vreemd voor iemand die als een van de grootste sterren van de 90's werd beschouwd.
Ik niet, maar denk wel dat het iets dichter bij elkaar ligt.quote:Op maandag 2 december 2019 06:51 schreef Pino112 het volgende:
Ik denk dat Sound of Silence van Disturbed dit jaar hoger staat dan die van Simon en Garfunkel.
Zo werd ik erg blij van 2x Hothouse Flowers in de voorkeuzelijst. Heb ik vast wel eens als vrije keuze ingevuld, maar over het algemeen toch een vergeten bandje.quote:Op maandag 2 december 2019 02:41 schreef Gretzl het volgende:
Weet iemand waarom Vampire Weekend - Holiday opeens op de keuzelijst staat?
Precies 1x gedraaid op Radio 2 in 6 jaar tijd.
Fijn nummer daar niet van, maar vraag me af waar dit vandaan komt? Zo bizar random...
Oja, Top2000 is weer dit jaarquote:Op zondag 1 december 2019 10:02 schreef peaceman het volgende:
@:d. post jij nog het lijstje met platen uit de stemming van begin dit jaar?
Velen hebben nu al gestemd helaas, dat is wel jammerquote:Op maandag 2 december 2019 09:01 schreef D. het volgende:
[..]
Oja, Top2000 is weer dit jaar
Vanavond even naar kijken
Votig jaar ook al.quote:Op maandag 2 december 2019 02:41 schreef Gretzl het volgende:
Weet iemand waarom Vampire Weekend - Holiday opeens op de keuzelijst staat?
Precies 1x gedraaid op Radio 2 in 6 jaar tijd.
Fijn nummer daar niet van, maar vraag me af waar dit vandaan komt? Zo bizar random...
Disturbingquote:Op maandag 2 december 2019 06:51 schreef Pino112 het volgende:
Ik denk dat Sound of Silence van Disturbed dit jaar hoger staat dan die van Simon en Garfunkel.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 | [*]The Killers - Mr. Brightside [*]Michel Fugain - Une belle histoire [*]Creedence Clearwater Revival - Have You Ever Seen The Rain [*]Bruce Springsteen - The River [*]Arctic Monkeys - When The Sun Goes Down [*]Muse - Uprising [*]The Cure - Friday I'm In Love [*]blink-182 - I miss you [*]Sia - Chandelier [*]Harry Styles - Sign Of The Times [*]U2 - Sunday Bloody Sunday [*]Klein Orkest - Over De Muur [*]Fleetwood Mac - Landslide [*]One Night Only - Just For Tonight [*]The common linnets - Love goes on [*]Volbeat - Lola Montez [*]Foo Fighters - Everlong [*]Green Day - Basket Case [*]Golden Earring - Twilight Zone [*]Nirvana - About A Girl (Unplugged) [*]The Police - Message In A Bottle [*]Amy Winehouse - Tears Dry On Their Own [*]Eagles - Take It Easy [*]Crowded House - Don't Dream It's Over [*]Madness - Our House [*]Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park [*]Eagle Eye Cherry - Save Tonight [*]Queen - Crazy Little Thing Called Love [*]Radiohead - Karma Police [*]Fleetwood Mac - Little Lies [*]De Jeugd Van Tegenwoordig - Sterrenstof [*]Hozier - Take Me To Church [*]Douwe Bob - Jacob's Song [*]Zager & Evans - In The Year 2525 (omdat ie er niet uit mag vallen.) [*]Jason Mraz - I Won't Give Up |
Bob Seger niet ? jawel hoor, 3 keerquote:Op maandag 2 december 2019 01:59 schreef ok01 het volgende:
[..]
Sowieso Bob Seger![]()
![]()
En hij staat gewoon NIET in de lijst
Ah kende ze niet, waarschijnlijk ruim voor mijn tijd. Die worden sporadisch nog wel eens op Radio 2 gedraaidquote:Op maandag 2 december 2019 07:24 schreef cafca het volgende:
[..]
Zo werd ik erg blij van 2x Hothouse Flowers in de voorkeuzelijst. Heb ik vast wel eens als vrije keuze ingevuld, maar over het algemeen toch een vergeten bandje.
Indie/alternative die wel in de keuzelijst staat:quote:alt-J
Beach House
Band of Horses
Beirut
Chvrches
Daughter
Death Cab for Cutie
Eefje de Visser
Elliott Smith
Father John Misty
Foals
Frank Ocean
Future Islands
Interpol
Kendrick Lamar
LCD Soundsystem
Lucky Fonz III
M83
The National
Nils Frahm
Phosphorescent
PJ Harvey
Porcupine Tree/Steven Wilson
Regina Spektor
Santigold
The Shins
Sigur Rós
Siouxsie and the Banshees
Slowdive
Sonic Youth
The Sound
Sufjan Stevens
Tool
Wilco
Wolf Alice
quote:The Smiths (8x)
Radiohead (7x)
Elbow (7x)
Damien Rice (6x)
Björk (6x)
Arctic Monkeys (5x)
The War on Drugs (5x)
Johan (5x)
Kanye West (5x)
Arcade Fire (4x)
Queens of the Stone Age (4x)
Smashing Pumpkins (4x)
Suede (4x)
Echo & the Bunnymen (3x)
Florence + The Machine (3x)
Glen Hansard (3x)
Gorillaz (3x)
The Jam (3x)
Nick Drake (3x)
Phoenix (3x)
Spinvis (3x)
Tame Impala (3x)
Agnes Obel (2x)
Badly Drawn Boy (2x)
The Boo Radleys (1x)
Eels (2x)
Franz Ferdinand (2x)
Joy Division (2x)
Lloyd Cole (2x)
Portishead (2x)
Prefab Sprout (2x)
Primal Scream (2x)
Pulp (2x)
A Tribe Called Quest (1x)
Anderson. Paak (1x)
Angus & Julia Stone (1x)
Air (3x)
Belle & Sebastian (1x)
Bettie Serveert (1x)
Bon Iver (1x)
Bright Eyes (1x)
Buffalo Tom (1x)
Claw Boys Claw (1x)
dEUS (1x)
Fleet Foxes (1x)
Gorki (1x)
Grandaddy (1x)
Half Moon Run (1x)
Incubus (1x)
The Jayhawks (1x)
José González (1x)
Julee Cruise (1x)
The La's (1x)
Melanie (1x)
MGMT (1x)
Miles Kane (1x)
Moss (1x)
Nick Cave & Bad Seeds (1x)
Noir Désir (1x)
Placebo (1x)
Pixies (1x)
Robyn (1x)
Starsailor (1x)
The Stone Roses (1x)
The Strokes (1x)
The Sundays (1x)
The Thrills (1x)
The Whitest Boy Alive (1x)
System of a Down (1x)
Two Door Cinema Club (1x)
The Undertones (1x)
Vampire Weekend (1x)
Ween
The xx (1x)
Yann Tiersen (1x)
The Zutons (1x)
Wat maak je je druk zeg.quote:Op maandag 2 december 2019 11:57 schreef Gretzl het volgende:
Een nummer als Freedom of '76 van Ween (totaal geen bekende band voor de Radio 2-luisteraar) krijgt gemiddeld 1 play per jaar, maar staat zomaar opeens wel in de keuzelijst. Dat bedoel ik met randomness. Het staat gewoon helemaal nergens op wat ze doen![]()
https://www.last.fm/user/radio2nl/library/music/Ween
Precies. Ik kan niet zo goed tegen die willekeurquote:
In the air tonight heeft het dan ook gewoon oprecht verdiend. Echt een waanzinnig goed nummer is dat.quote:Op maandag 2 december 2019 11:27 schreef Tussle266 het volgende:
In het kader van stemlijstgluren: In the air tonight wordt de Africa van 2019. Niet geheel verrassend gezien de mate waarin die plaat in Spotify-playlists is gepusht de afgelopen 2 jaar.
Waar komt dat opeens vandaan?quote:Op maandag 2 december 2019 11:27 schreef Tussle266 het volgende:
In het kader van stemlijstgluren: In the air tonight wordt de Africa van 2019. Niet geheel verrassend gezien de mate waarin die plaat in Spotify-playlists is gepusht de afgelopen 2 jaar.
Dit lijstje komt me wel bekend voor, volgens mij heb je dit vaker gedaanquote:Op maandag 2 december 2019 11:44 schreef Gretzl het volgende:
Ik heb even een overzicht gemaakt van best wel grote (en zeker niet extreem radio-onvriendelijke) bands die er prima bij hadden gekund.
Invloedrijke indie die niet in de keuzelijst staat:
[..]
Indie/alternative die wel in de keuzelijst staat:
[..]
Ik ben er ook niet op tegen. Beetje opschudden is sowieso niet erg bovenin.quote:Op maandag 2 december 2019 13:02 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
In the air tonight heeft het dan ook gewoon oprecht verdiend. Echt een waanzinnig goed nummer is dat.
Min of meer die hoek inderdaad. Er is een hele reeks aan platen die tot kort geleden onder de noemer Eighties cliché vielen die nu heel hip is onder de streamgeneratie.quote:Op maandag 2 december 2019 13:25 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Waar komt dat opeens vandaan?
Is ook dit opgepikt door studenten en hipsters/de opvolgers daarvan?
Vind ik ook geen bijzonder liedje maar ik merk ook dat phil Collins erg populair is onder leeftijdsgenoten. Geen idee waarom. Maar die verwacht ik inderdaad rond plaats 30quote:Op maandag 2 december 2019 13:02 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
In the air tonight heeft het dan ook gewoon oprecht verdiend. Echt een waanzinnig goed nummer is dat.
Niks mis mee, al mogen ze dan ook best een paar goede sixties-platen toevoegen aan die reeks voor die voorgoed in de vergetelheid verdwijnen. Variatie is alleen maar goedquote:Op maandag 2 december 2019 13:33 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet op tegen. Beetje opschudden is sowieso niet erg bovenin.
[..]
Min of meer die hoek inderdaad. Er is een hele reeks aan platen die tot kort geleden onder de noemer Eighties cliché vielen die nu heel hip is onder de streamgeneratie.
Helaas is dat een beetje uit. De laatste golf echte britpop die leende van de Kinks is een uitgroeisel van de libertines uit 2007/2008 en de psychedelica van Let It Happen is ook alweer van 2015.quote:Op maandag 2 december 2019 13:35 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Niks mis mee, al mogen ze dan ook best een paar goede sixties-platen toevoegen aan die reeks voor die voorgoed in de vergetelheid verdwijnen. Variatie is alleen maar goed
Plaats 25.quote:Op maandag 2 december 2019 13:36 schreef Slobeend het volgende:
Hoe hoog gaat Danny Vera binnenkomen? Zie ik zomaar richting top 100 gaan gezien de populariteit van Rollercoaster.
Let it happen, met die Daft Punk-achtige beat en die stem die zowat verzuipt in de reverb, associeer ik nou niet echt met de 60's, laat staan met The Kinks.quote:Op maandag 2 december 2019 13:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Helaas is dat een beetje uit. De laatste golf echte britpop die leende van de Kinks is een uitgroeisel van de libertines uit 2007/2008 en de psychedelica van Let It Happen is ook alweer van 2015.
Tame Impala is wel vrij uniek, erg psychedelisch en ietwat teruggrijpend op de sixties, maar inderdaad ook heel eigentijds met wat elektronische invloeden. Dat maakt het ook zo geniaal natuurlijk.quote:Op maandag 2 december 2019 13:46 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Let it happen, met die Daft Punk-achtige beat en die stem die zowat verzuipt in de reverb, associeer ik nou niet echt met de 60's, laat staan met The Kinks.
O.k., het heeft idd iets psychedelisch.
Het klopt wel dat hippiesferen momenteel niet zo in trek zijn.
In de Evergreen Top1000 werd het plaats 16, dus ik vrees richting de top tienquote:Op maandag 2 december 2019 13:36 schreef Slobeend het volgende:
Hoe hoog gaat Danny Vera binnenkomen? Zie ik zomaar richting top 100 gaan gezien de populariteit van Rollercoaster.
Dat geloof ik niet, de Top 2000 (zeker in recente jaren) heeft veel meer stemmers dus ook wel meer buffer tegen dergelijke nieuwkomers. Plaats 50 lijkt me al heel ambitieus.quote:Op maandag 2 december 2019 13:56 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
In de Evergreen Top1000 werd het plaats 16, dus ik vrees richting de top tien
Ik heb er niks mee, maar dat ligt aan die stem.quote:Op maandag 2 december 2019 13:55 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Tame Impala is wel vrij uniek, erg psychedelisch en ietwat teruggrijpend op de sixties, maar inderdaad ook heel eigentijds met wat elektronische invloeden. Dat maakt het ook zo geniaal natuurlijk.
Tame Impala zou ik meer vergelijken met de Strawberry Alarm Clock of vroege Pink Floyd.quote:Op maandag 2 december 2019 13:46 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Let it happen, met die Daft Punk-achtige beat en die stem die zowat verzuipt in de reverb, associeer ik nou niet echt met de 60's, laat staan met The Kinks.
O.k., het heeft idd iets psychedelisch.
Het klopt wel dat hippiesferen momenteel niet zo in trek zijn.
Op basis van de openbare lijsten is dit de meest reële inschatting van Dan. Duncan gaat wel iets minder hard dan vooraf gedacht, dus misschien net buiten de top 100. Verder veel Lauren en Billie als het om de echt nieuwe platen gaat en heel veel minder Ome Marco en S&F. Er zit natuurlijk wel een foutmarge in omdat je nooit alles kan zien. En anders bedenkt NPO Radio 2 vast een oplossing om ze toch te laten debuteren.quote:Op maandag 2 december 2019 13:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Plaats 25.
Arcade ook top 100 maar onderin.
Dat was Benny Neyman toch...?quote:Op maandag 2 december 2019 14:44 schreef MTheBassman het volgende:
zie overigens net dat daar per ongeluk een tweede Billy Joel plaat in terecht is gekomen, ik weet niet hoe.
First Aid Kit - inderdaad een erg mooi nummer.quote:Op maandag 2 december 2019 15:51 schreef El-Stinho het volgende:
https://stem.nporadio2.nl(...)e77f07742489f1266748
De graadmeter der graadmeters.
Ze Smizquote:Op maandag 2 december 2019 15:51 schreef El-Stinho het volgende:
Bijna iedereen hier stemt daarop. Terecht natuurlijkquote:
64 nummers. Nou, dan gaan we vanavond maar beginnen met wegstrepenquote:Jefferson Airplane - White Rabbit
Elvis Presley - In the Ghetto
Pearl Jam - Black
Moby - Why does my heart feel so bad
Dire Straits - Sultans of Swing
Beatles - A Day in the life
Pearl Jam - Justbreath
Nirvana - the man who sold the world
Jim Croce - I Got a name
Beatles - Yesterday
Bruce Springsteen - The River
David Bowie - Space Oddidty
Beatles - While my guitar gently weeps
Neill Young - Heart of Gold
John Mayer - Walt Grace's Submarine Test, January 1967
Gerry and the pacemakers - You'll Never Walk Alone
Warren G - Regulate
Bob Marley - Redemption song
John lennon - Imagine
Sixto Rodriguez - Crucify your mind
Hunters - Russian Spy and I
Cuby + Blizzards - Appleflockers Knockhouse
Oasis - The Masterplan
Eddie Vedder - Society
Rolling Stones - Dead Flowers
The Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg
Klein Orkest - Over de Muur
Billy Joel - Piano Man
David Bowie - Five years
Bruce Springsteen - Streets of Philadelphia
Oasis - Half The World Away
The Cats - I Walk Through The Fields
Notorious BIG - hypnotize
Robert Cray Band - Right Next Door
Stevie Wonder - Superstition
Beatles - Hapiness is a Warm Gun
Beatles - In my life
Oasis - Whatever
Earth en fire - Seasons
Oasis - Live forever
Roy Orbinson - In dreams
Lynyrd Skynyrd - Free bird
Kraftwerk - The model
Robert palmer - johnny and mary
Chromatics - shadows
Paul McCartney & Wings - Band on the Run
Creedence Clearwater Revival - Lodi
Toto - Africa
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
The Cure - A Forest
Blur - Parklife
The Eagles - Hotel California
Dr Dre - Nuthin But A G Thang
Chris Isaak - Wicked Game
Oasis - Slide away
Ennio Morricone - Once upon the time in the west
Neil Daimond - I Am i Said
Heart - Crazy on You
Danny vera - Rollercoaster
The Bellamy Brothers - Let your love flow
The Smashing Pumpkins - Disarm
Kate Bush - Running up that hill
Joe Jackson - Steppin Out
Ik twijfelde ook tussen Grounds For Divorce en New York Morning.quote:Op maandag 2 december 2019 15:51 schreef El-Stinho het volgende:
Ik vond dat er sowieso iets van ze in moest. In de afgelopen drie jaar een van mijn 10 meest beluisterde artiesten. Van die 10 eigenlijk alleen geen National geselecteerd.quote:Op maandag 2 december 2019 16:29 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik twijfelde ook tussen Grounds For Divorce en New York Morning.
Door een aantal onderbetaalde stagiairs de boel te laten uitzoeken, waarbij sorteren-op-artiest natuurlijk al aardig wat duidelijkheid zal bieden?quote:Op maandag 2 december 2019 16:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hoe sorteren de tellers van de Top 2000 deze gegevens?
Het kind van een collega werkte daar ooit als stagiair aan mee, kind mocht er niks over zeggen, was strikt geheim allemaalquote:Op maandag 2 december 2019 16:58 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Door een aantal onderbetaalde stagiairs de boel te laten uitzoeken, waarbij sorteren-op-artiest natuurlijk al aardig wat duidelijkheid zal bieden?
Interessant om te lezen, bedanktquote:Op maandag 2 december 2019 17:47 schreef Tussle266 het volgende:
Laatste keer wat speculaties op basis van openbare lijsten, over dingen die we hier de afgelopen maanden bespraken.
Top 10: Hotel California lijkt het iets lastiger te hebben dan afgelopen jaren, niet direct een vrije val maar misschien 1 of 2 plaatsjes inleveren? Wel enigszins opvallend omdat bij de Evergreen juist Queen moest inleveren...
Eightiesgolf: in het kielzog van Toto en Phil ook Billie Jean, Don't Stop Believin' en de Dire Straits platen (al stonden die altijd al goed ervoor). Ook wat meer Depeche Mode lijkt het, vooral in de zin van dat meer verschillende nummers stemmen krijgen.
De wedstrijd MJ-Leaving Neverland kent een tussenstand van 5-0, dat gaat hem nauwelijks schaden lijkt het.
Dodenbonus: overduidelijk Talk Talk en ook op alle platen. Daarachter wel wat Prodigy. Overige overleden 'grootheden' krijgen helaas minder liefde in het openbaar tot nu toe.
Verder krijgt Portishead opvallend veel stemmen en zou het kunnen dat Miles Davis - So What in de regionen 1900-2000 terechtkomt want ook die is meer te zien dan in verleden jaren.
Lobbyclubs: Boeren doen het goed, maar geen top 10 of top 100 of het moet één van de vorig jaar al genoteerde nummers van Normaal worden. Nightwish heeft de fanclub goed gemobiliseerd en Pokémon krijgt heel misschien gezelschap van Samson en Gert. Alle andere lobby's zie ik niet echt slagen tot nu toe.
Ik blijf zelf de hele week nog wel gluren, maar ik zal verder niet te veel de funsucker spelen voor jullie. Zeker ook omdat er dus wel een aantal mitsen en maren aan zitten zoals eerder gezegd.
Niet mijn geliefde Eaglesquote:Op maandag 2 december 2019 17:47 schreef Tussle266 het volgende:
Laatste keer wat speculaties op basis van openbare lijsten, over dingen die we hier de afgelopen maanden bespraken.
Top 10: Hotel California lijkt het iets lastiger te hebben dan afgelopen jaren, niet direct een vrije val maar misschien 1 of 2 plaatsjes inleveren? Wel enigszins opvallend omdat bij de Evergreen juist Queen moest inleveren...
Eightiesgolf: in het kielzog van Toto en Phil ook Billie Jean, Don't Stop Believin' en de Dire Straits platen (al stonden die altijd al goed ervoor). Ook wat meer Depeche Mode lijkt het, vooral in de zin van dat meer verschillende nummers stemmen krijgen.
De wedstrijd MJ-Leaving Neverland kent een tussenstand van 5-0, dat gaat hem nauwelijks schaden lijkt het.
Dodenbonus: overduidelijk Talk Talk en ook op alle platen. Daarachter wel wat Prodigy. Overige overleden 'grootheden' krijgen helaas minder liefde in het openbaar tot nu toe.
Verder krijgt Portishead opvallend veel stemmen en zou het kunnen dat Miles Davis - So What in de regionen 1900-2000 terechtkomt want ook die is meer te zien dan in verleden jaren.
Lobbyclubs: Boeren doen het goed, maar geen top 10 of top 100 of het moet één van de vorig jaar al genoteerde nummers van Normaal worden. Nightwish heeft de fanclub goed gemobiliseerd en Pokémon krijgt heel misschien gezelschap van Samson en Gert. Alle andere lobby's zie ik niet echt slagen tot nu toe.
Ik blijf zelf de hele week nog wel gluren, maar ik zal verder niet te veel de funsucker spelen voor jullie. Zeker ook omdat er dus wel een aantal mitsen en maren aan zitten zoals eerder gezegd.
Eagles hebben problemen bij de groep 35-50 waar ze niet zo populair zijn en niet eens in de top 10 voorkwamen afgelopen jaar. Ze moeten t vooral hebben van oudere stemmers , zie je ook aan de evergreen top 1000 en ook wat jongeren die vinden dat hotel California erbij hoort. Mijn voorspelling: nog een jaartje of 5 top 5, daarna binnen jaar of 7 richting plek 12/15quote:
Ik heb dit de afgelopen 2 jaar ook gedaan en toen bleek extrapoleren wel vrij dicht in de buurt te komen. Dus ik ben wel vrij zeker van de meeste dingen. Al zie je er voor elke lijst die je wel ziet ook tien lijsten niet en met de trend van het zieltjes winnen zouden er weleens wat meer toevalstemmers tussen kunnen zitten dit jaar die ook niks delen, geen idee wat dat voor effect dat heeft.quote:Op maandag 2 december 2019 19:11 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Interessant om te lezen, bedankt
Ik ben wel benieuwd hoeveel hiervan uitkomt
Kan er op zich mee leven als Hotel California wat wegzakt. Dat vond ik altijd al de minste van de traditionele grote vier.quote:Op maandag 2 december 2019 20:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Eagles hebben problemen bij de groep 35-50 waar ze niet zo populair zijn en niet eens in de top 10 voorkwamen afgelopen jaar. Ze moeten t vooral hebben van oudere stemmers , zie je ook aan de evergreen top 1000 en ook wat jongeren die vinden dat hotel California erbij hoort. Mijn voorspelling: nog een jaartje of 5 top 5, daarna binnen jaar of 7 richting plek 12/15
Prima lijstje.quote:Op maandag 2 december 2019 20:23 schreef MielMonteur het volgende:
Chris Isaak - Blue Hotel
Enigma - Sadeness
Steely Dan - Reelin' In The Years
The Spencer Davis Group - Gimme Some Loving
Ronan Keating - When You Say Nothing At All
Ria Valk - Leo
Pulp - Common People
Paul Simon - The Boy In The Bubble
King - Love And Pride
Feargal Sharkey - A Good Heart
Elvis Costello - I Want You
Ekseption - The 5th
Ekseption - Air
Billy Ocean - Get Outta My Dreams, Get Into My Car
Nena & Kim Wilde - Anyplace Anywhere Anytime
The Motors - Airport
Talking Heads - Once In A Lifetime
The B-52's - Love Shack
Blondie - Call Me
Pet Shop Boys - Always On My Mind
Jeff Buckley - Grace
David Bowie - Sound And Vision
The Clash - Rock The Casbah
Lou Reed - Satellite Of Love
Prince - I Could Never Take The Place Of Your Man
Vampire Weekend - Holiday
Arcade Fire - Reflektor
The Stranglers - Always The Sun
A-Ha - The Sun Always Shines On Tv
Orchestral Manoeuvres in the Dark - Enola Gay
Yazoo - Situation
Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
BAP - Kristallnach
Manic Street Preachers - A Design For Life
Redelijk wat recente uitvallers, ook nog wat risiconummers. Grace moet echt de top 100 in eigenlijk
Godallejezusenzijnapostelenbijlkaarquote:Op maandag 2 december 2019 20:23 schreef MielMonteur het volgende:
Chris Isaak - Blue Hotel
Enigma - Sadeness
Steely Dan - Reelin' In The Years
The Spencer Davis Group - Gimme Some Loving
Ronan Keating - When You Say Nothing At All
Ria Valk - Leo
Pulp - Common People
Paul Simon - The Boy In The Bubble
King - Love And Pride
Feargal Sharkey - A Good Heart
Elvis Costello - I Want You
Ekseption - The 5th
Ekseption - Air
Billy Ocean - Get Outta My Dreams, Get Into My Car
Nena & Kim Wilde - Anyplace Anywhere Anytime
The Motors - Airport
Talking Heads - Once In A Lifetime
The B-52's - Love Shack
Blondie - Call Me
Pet Shop Boys - Always On My Mind
Jeff Buckley - Grace
David Bowie - Sound And Vision
The Clash - Rock The Casbah
Lou Reed - Satellite Of Love
Prince - I Could Never Take The Place Of Your Man
Vampire Weekend - Holiday
Arcade Fire - Reflektor
The Stranglers - Always The Sun
A-Ha - The Sun Always Shines On Tv
Orchestral Manoeuvres in the Dark - Enola Gay
Yazoo - Situation
Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
BAP - Kristallnach
Manic Street Preachers - A Design For Life
Redelijk wat recente uitvallers, ook nog wat risiconummers. Grace moet echt de top 100 in eigenlijk
Daar zijn tegenwoordig behoorlijk wat technologische trucjes voor, zoals Soundex en de Levenshteinafstand met een bepaalde marge om de hoeveelheid handwerk flink terug te dringen, al zal dat altijd nodig blijven natuurlijk.quote:Op maandag 2 december 2019 16:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Vraagje:
Persoonlijk vind ik dat er veel nummers niet "standaard" worden genoemd. Die kun je dan zelf invullen...
Maar: Iedereen zal die anders omschrijven. Wel of geen komma.
Staat ie gesorteerd op "Rolling Stones" of "The Rolling Stones". Is het 10CC of "Ten CC".
"De boer dat is de keerl" staat ook niet standaard in het Normaal-lijstje.
Straks staat op nummer
2001 - "De boer dat is de keerl"
2002 - "De boer dat is de kearl"
2003 - "De boer dat is de kerel"
Hoe sorteren de tellers van de Top 2000 deze gegevens?
Dan begint de lijst haar charme wel te verliezen. Maar ja dat zit er vroeg of laat aan te komen natuurlijk.quote:Op maandag 2 december 2019 20:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Eagles hebben problemen bij de groep 35-50 waar ze niet zo populair zijn en niet eens in de top 10 voorkwamen afgelopen jaar. Ze moeten t vooral hebben van oudere stemmers , zie je ook aan de evergreen top 1000 en ook wat jongeren die vinden dat hotel California erbij hoort. Mijn voorspelling: nog een jaartje of 5 top 5, daarna binnen jaar of 7 richting plek 12/15
Ik zie dat Love Over Gold en Industrial Disease in de keuzelijst staan, stonden die er altijd al in?quote:Op maandag 2 december 2019 21:33 schreef DireStraits7 het volgende:
Nog steeds niemand met een overzicht van wat er nieuw is in de keuzelijst?
Ze kunnen nog een lijstje invullenquote:Op maandag 2 december 2019 09:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Velen hebben nu al gestemd helaas, dat is wel jammer
Mijn collega moet nog stemmen. Komt goedquote:Op maandag 2 december 2019 22:06 schreef D. het volgende:
[..]
Ze kunnen nog een lijstje invullen
Dus, mocht iemand nog inspiratie voor de stemlijst zoeken, denk ook even aan de volgende nummers, die bij onze Fok-lijst allen 5 of meer stemmen kregen
Hot Chocolate - Emma
Pulp - Common People
The Kinks - You Really Got Me
Zombies - Time Of The Season
Pet Shop Boys - Its a Sin
Phil Lynott - Old Town
Yazoo - Don't Go
Blind Melon - No Rain
Boomtown Rats - I Don 't Like Mondays
Haddaway - What Is Love
The Cars - Drive
The Connells - '74-'75
Turtles - Happy together
5th dimension - Aquarius/Let the sun shine in
China Crisis - Wishful Thinking
Level 42 - Love Games
Pet Shop Boys - Suburbia
Pixies - Where is my mind?
The Babys - Isn't It Time
The Stone Roses - Fools Gold
Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream
Tubeway Army - Are Friends Electric?
De complete lijst kun je hier vinden
Child in time moet op 1, maar ja..quote:Op maandag 2 december 2019 22:03 schreef molloot200 het volgende:
Ik zie ook veel meer Piano Man dan Hotel California, wellicht dat die van positie gaan wisselen?
(Stairway wil ik eigenlijk weer in de top 3 maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren)
Alle beetjes helpenquote:Op maandag 2 december 2019 22:10 schreef peaceman het volgende:
[..]
Mijn collega moet nog stemmen. Komt goed
Tja, als ik zelf uit de huidige top 10 een top 3 moet kiezen, kies ik voor Stairway to Heaven, Child in Time en Wish You Were Herequote:Op maandag 2 december 2019 22:11 schreef peaceman het volgende:
[..]
Child in time moet op 1, maar ja..
Zwaar overrated dat Piano Man, leuk nummer maar absoluut niet top 10 waardig.quote:Op maandag 2 december 2019 22:09 schreef MTheBassman het volgende:
Piano Man zie ik niet meer vertrekken uit de top 5 voor een tijdje, dat nummer is ook onder jongeren erg populair geworden. Vind het zelf een veel te overgewaardeerd nummer, maar dat heb ik wel met meer nummers die zo hoog staan
Met Bohemian Rhapsody op 1 is alles top 10 waardigquote:Op maandag 2 december 2019 22:33 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zwaar overrated dat Piano Man, leuk nummer maar absoluut niet top 10 waardig.
Dit is het exact. Die factor van de herinnering is zo sterk, veel sterker dan muzikale kwaliteit. Bohemian Rhapsody versterkt daar zelfs al jaren zijn eigen positie in deze lijst mee omdat een hele generatie met die plaat als klokkenluider voor het nieuwe jaar is opgegroeid.quote:Op maandag 2 december 2019 22:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nederland houdt nu eenmaal van inhaken en meedeinen..
Dreetje H. haakt in ieder geval aardig mee en deint overal in...quote:Op maandag 2 december 2019 22:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nederland houdt nu eenmaal van inhaken en meedeinen..
Of Kings of Leon - Sex met die Kalequote:Op maandag 2 december 2019 22:39 schreef MielMonteur het volgende:
Met die stijging van Africa en Piano Man enzo vind ik het best raar dat Angels nog zo laag staat, die gaat nog beter dan die qua meeblèren op studentenfeestjes
Heb mijn steentje bijgedragen door opquote:Op maandag 2 december 2019 22:06 schreef D. het volgende:
[..]
Ze kunnen nog een lijstje invullen
Dus, mocht iemand nog inspiratie voor de stemlijst zoeken, denk ook even aan de volgende nummers, die bij onze Fok-lijst allen 5 of meer stemmen kregen
Hot Chocolate - Emma
Pulp - Common People
The Kinks - You Really Got Me
Zombies - Time Of The Season
Pet Shop Boys - Its a Sin
Phil Lynott - Old Town
Yazoo - Don't Go
Blind Melon - No Rain
Boomtown Rats - I Don 't Like Mondays
Haddaway - What Is Love
The Cars - Drive
The Connells - '74-'75
Turtles - Happy together
5th dimension - Aquarius/Let the sun shine in
China Crisis - Wishful Thinking
Level 42 - Love Games
Pet Shop Boys - Suburbia
Pixies - Where is my mind?
The Babys - Isn't It Time
The Stone Roses - Fools Gold
Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream
Tubeway Army - Are Friends Electric?
De complete lijst kun je hier vinden
wtf kan dat al een 'evergreen' zijnquote:Op maandag 2 december 2019 13:56 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Die naam is ook maar een lege huls.quote:Op dinsdag 3 december 2019 00:00 schreef Koen66 het volgende:
[..]
wtf kan dat al een 'evergreen' zijn
Hotel California heeft natuurlijk ook niet de facebookgeneratie als belangrijkste publiek, Piano Man wel.quote:Op maandag 2 december 2019 22:03 schreef molloot200 het volgende:
Ik zie ook veel meer Piano Man dan Hotel California, wellicht dat die van positie gaan wisselen?
(Stairway wil ik eigenlijk weer in de top 3 maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren)
dat blijkt.... maar dat Danny Vera luisteraars ook Radio 5 luisteren verbaast mequote:Op dinsdag 3 december 2019 00:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die naam is ook maar een lege huls.
Geen Zorro bekommert zich om BAP.quote:Op maandag 2 december 2019 20:28 schreef Zorro het volgende:
[..]
Godallejezusenzijnapostelenbijlkaar
BEN IK DAAR BAP VERGETEN![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ik ga nieuwe lijstjes maken. DIT GAAT ZO NIE AFLOPEN HE!
Prachtig lijstje!quote:Op dinsdag 3 december 2019 00:49 schreef Yolk het volgende:
Mijn 2019-lijstje.
Big Star - Thirteen
Nick Cave and the Bad Seeds - Bright Horses
Depeche Mode - People Are People
Roberta Flack - Killing Me Softly With His Song
Simple Minds - New Gold Dream
Crash Test Dummies - Mmm Mmm Mmm Mmm
Pixies - Monkey Gone To Heaven
Eddie Vedder - Society
Randy Newman - Birmingham
Tears for Fears - Mad World
Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
Red Hot Chili Peppers - Road Trippin'
Black - Wonderful Life
Air - All I Need
The Stranglers - Golden Brown
The Velvet Underground - Pale Blue Eyes
Nirvana - In Bloom
Nick Drake - Northern Sky
Echo and the Bunnymen - Killing Moon
Radiohead - Pyramid Song
Lana Del Rey - Doin' Time
London Grammar - Hey Now
Lou Reed - Perfect Day
Prince - The Cross
Jean Michel Jarre - Oxygene IV
The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Moby - Go
Beastie Boys - Intergalactic
OutKast - Ms. Jackson
Rammstein - Deutschland
The Prodigy - Breathe
New Order - Blue Monday
New Order - True Faith
Joy Division - Atmosphere
The Cure - Lovesong
Ja dat verandert. Dus: wachten scheelt typewerk.quote:Op dinsdag 3 december 2019 07:33 schreef Poppejans het volgende:
Ik zag trouwens dat zondag toen ik stemde, Nightwish als vrije keuze er moest worden ingezet en gister dat Elan van Nightwish er in de voorkeuze nu bij staat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi, dat nummer mag de Top 2000 wel inquote:Op dinsdag 3 december 2019 07:33 schreef Poppejans het volgende:
Ik zag trouwens dat zondag toen ik stemde, Nightwish als vrije keuze er moest worden ingezet en gister dat Elan van Nightwish er in de voorkeuze nu bij staat
welke time slots ga je hanteren, Scottie?quote:Op dinsdag 3 december 2019 01:59 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ben alvast aan het oefenen voor een top 2000 dag/nacht ritme.
Hij is daar regelmatig te gast en dat nummer werd enorm geplugd, high rotation, het kwam tig keer per dag voorbij. En toen hebben HenkJan en Manuela ook nog een stemactie opgezet om dat nummer hoog in de lijst te krijgenquote:Op dinsdag 3 december 2019 00:10 schreef Koen66 het volgende:
[..]
dat blijkt.... maar dat Danny Vera luisteraars ook Radio 5 luisteren verbaast me
Dat kun je toch pas beslissen als de lijst bekend isquote:Op dinsdag 3 december 2019 10:11 schreef Kopiko het volgende:
[..]
welke time slots ga je hanteren, Scottie?
De context: https://www.reddit.com/r/ik_ihe/comments/e1cb5g/ik_ihe/quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:14 schreef DecoAoreste het volgende:
Die Samson & Gert hype is echt helemaal langs me heen gegaan. Wat voor liedje is dat eigenlijk?
Hoe Het Danst zou wel een logische toevoeging zijn aan de Top 2000, ongeacht wat je van het liedje vindt (kan er zelf niet superveel mee).
Eric Clapton - Let it Grow (verdwenen in 2016)quote:Op zondag 1 december 2019 00:24 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik lever mijn bijdrage! Verder zijn zeker:
Frank Sinatra - Strangers in the Night (1995)
Buffalo Springfield - For What It's Worth (1990)
Tim Hardin - How Can We Hang On To a Dream (1972)
Level 42 - Love Games (1956)
Talk Talk - Living in Another World (1940)
The Doors - Waiting for the Sun (1936)
Kraftwerk - The Model (1916)
The Prodigy - Out of Space (1915)
Cream - Sunshine of Your Love (1400)
Zombies - Time of the Season (3 jaar geleden verdwenen)
XTC - Making Plans For Nigel (2 jaar geleden verdwenen)
Canned Heat - On the Road Again (vorig jaar verdwenen)
KC & The Sunshine Band - Get Down Tonight (voor het laatst in '01)
Grand Master Flash & Furious 5 - The Message (-)
De rest van de plekken (21?) bepaal ik tussen nu en 7 december.
Ik doelde uiteraard op dit, niet dat je denkt dat ik ijl.quote:Op dinsdag 3 december 2019 10:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Weten jullie al of jullie Leo of Gijs zijn?
05.30 - 01.45 gok ik.quote:Op dinsdag 3 december 2019 10:11 schreef Kopiko het volgende:
[..]
welke time slots ga je hanteren, Scottie?
Moet ik eerst alle nummers erbij zoeken en luisteren.quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik doelde uiteraard op dit, niet dat je denkt dat ik ijl.
https://www.nporadio2.nl/(...)is-of-gijs-staverman
Ik ben uiteraard Leo, alleen nu effe niet!
Dan ben je sowieso Leo nietquote:Op dinsdag 3 december 2019 11:51 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Moet ik eerst alle nummers erbij zoeken en luisteren.
Blijkbaar wel.quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dan ben je sowieso Leo niet
Ik krijg het niet voor elkaar Gijs te zijn.quote:
Als het aan de lijstjes op social media ligt, staat Bohemian Rhapsody dit jaar niet in de lijst.quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:55 schreef molloot200 het volgende:
Als het aan de lijstjes hier ligt komt There is a light that never goes out een stuk hoger dan vorig jaar
Daar heb ik dit jaar, in tegenstelling tot vorig jaar, niet op gestemd.quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:55 schreef molloot200 het volgende:
Als het aan de lijstjes hier ligt komt There is a light that never goes out een stuk hoger dan vorig jaar
Dan ben je na 2 lijstjes bekijken iets anders gaan doen? Bohemian Rhapsody gewoon om 7 voor 12 dit jaar hoor.quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Als het aan de lijstjes op social media ligt, staat Bohemian Rhapsody dit jaar niet in de lijst.
Uiteraard, ik laat andere mensen dat voor me doen.quote:Op dinsdag 3 december 2019 12:00 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dan ben je na 2 lijstjes bekijken iets anders gaan doen? Bohemian Rhapsody gewoon om 7 voor 12 dit jaar hoor.
Als het aan mij ligt nietquote:Op dinsdag 3 december 2019 11:55 schreef molloot200 het volgende:
Hahaha, prima geregeld. Ik ben hem wel heel veel tegengekomen tijdens mijn obsessieve gluursessies. Had gedacht na de Queen-hausse van vorig jaar dat het wat zou afnemen dit jaar, maar helaas.quote:Op dinsdag 3 december 2019 12:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Uiteraard, ik laat andere mensen dat voor me doen.
Nee maar als ik eens een lijstje zie, staat 'ie er nooit in.
quote:The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
Oasis - Whatever
Bruce Springsteen - Streets of Philadelphia
The Bellamy Brothers - Let your love flow
Paul McCartney & Wings - Band on the Run
Fisher-Z - So Long
Kate Bush - Running up that hill
Beatles - In my life
Eddie Vedder - Society
Dire Straits - Sultans of Swing
The Cure - A Forest
Joe Jackson - Steppin Out
Beatles - A Day in the life
Oasis - Live forever
Ennio Morricone - Once upon the time in the west
Chris Isaak - Wicked Game
David Bowie - Space Oddidty
John Mayer - Walt Grace's Submarine Test, January 1967
Jim Croce - I Got a name
Heart - Crazy on You
Danny vera - Rollercoaster
Robert Cray Band - Right Next Door
The Cats - I Walk Through The Fields
Beatles - Yesterday
Gerre and the pacemaekers - YNWA
Cuby + Blizzards - Appleflockers Knockhouse
Klein Orkest - Over de Muur
Nirvana - the man who sold the world
Oasis - Slide away
The Smashing Pumpkins - Disarm
Neil Daimond - I Am i Said
Bruce Springsteen - The River
Beatles - Hapiness is a Warm Gun
Earth en fire - Seasons
The Eagles - Hotel California
Veel afwisseling denk ikquote:Queen - The Show Must Go On
Foo Fighters - Everlong
Keane - Sovereign Light Cafe
Oasis - Live Forever
Oasis - Don't Look Back In Anger
Taylor Swift - Blank Space
Jeff Buckley - Hallelujah (album versie)
Foo Fighters - The Pretender
Metallica - Whiskey In The Jar
Metallica - The Unforgiven II (Album Version)
Rammstein - Du Hast
Rammstein - Engel
Rammstein -Mutter
Ugly Kid Joe - Cats In The Cradle
Green Day - When I Come Around
Green Day - Basket Case
America - A Horse With No Name
Genesis -Tell Me Why
Genesis - Land Of Confusion
Toto - Hold The Line
Foreigner - That Was Yesterday
Foreigner - Cold As Ice
Nine Days - Absolutely (story of a girl)
DJ Paul Elstak - Rainbow In The Sky
Charly Lownoise & Mental Theo - Wonderful Days
Ronde - Why Do You Care
The Smashing Pumpkins - Tonight, Tonight
The Smashing Pumpkins - 1979
The Cranberries - Animal Instinct
Nirvana - Come As You Are
Nirvana - Smells Like Teen Spirit
Blink-182 - All The Small Things
Bee Gees - Tragedy
Bee Gees - Nights On Broadway
Bløf ft. Geike - Zoutelande
Dit zou een nieuwe FOK Top 2000 regular kunnen worden, al vraag ik me af hoeveel er de komende jaren nog op de verkeerde Duncan wordt gestemd.quote:Op dinsdag 3 december 2019 12:48 schreef cafca het volgende:
Allemaal mensen die op de verkeerde Duncan stemmen
Stuk voor stuk mensen die nooit op de Wild Places komen?quote:Op dinsdag 3 december 2019 12:48 schreef cafca het volgende:
Allemaal mensen die op de verkeerde Duncan stemmen
quote:Op maandag 2 december 2019 13:36 schreef Slobeend het volgende:
quote:Op maandag 2 december 2019 13:56 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
(lol)quote:Danny Vera heeft met zijn single Roller Coaster een unieke prestatie neergezet in de Top 4000 van Radio 10. De zanger is met het nummer op nummer 8 binnengekomen. Daarmee is Danny niet alleen de hoogst genoteerde Nederlandse artiest maar ook de hoogste binnenkomer ooit. Dat heeft de radiozender bekendgemaakt.
Roller Coaster vind ik wel een veel beter nummer.quote:Op dinsdag 3 december 2019 13:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Rollercoaster zou wel eens de nieuwe Oceaan kunnen zijn.
Neuhquote:Op dinsdag 3 december 2019 13:16 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Roller Coaster vind ik wel een veel beter nummer.
Sowieso lock in voor de top 20 dusquote:
I rest my case. En op die zender heb ik dat nummer nauwelijks gehoord (in de auto staat meestal radio10 aan)quote:
Dat is waarschijnlijk meteen de verklaring, het klinkt ergens wat bekend, riedeltje hier, riedeltje daar en oh ja, dan ook nog een Nederlandse artiest die werkelijk overal wel even komt praten cq optreden.quote:Op dinsdag 3 december 2019 13:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Iemand mag mij de populariteit van Roller Coaster wel eens gaan uitleggen. Dat nummer hangt toch vrij ordinair van het jatwerk aan elkaar?
Danny Vera is de huisartiest van Veronica Inside. Veronica Inside een programma is van een zekere heer J. de Mol. De Top 4000 is van Radio10 en die zender is ook in handen van een zekere heer J. de Mol. Enige manipulatie valt niet uit te sluiten.quote:
De jaarlijsten op www.michajans.nl bieden hulp.quote:Op dinsdag 3 december 2019 14:12 schreef Berkery het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen benul heb wat er de afgelopen jaren populair was...
Wat een intens lelijke site zeg. Hij werkt ook niet best op mijn mobiele browser.quote:Op dinsdag 3 december 2019 14:50 schreef Eightyone het volgende:
[..]
De jaarlijsten op www.michajans.nl bieden hulp.
Hero isquote:Op dinsdag 3 december 2019 13:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Iemand mag mij de populariteit van Roller Coaster wel eens gaan uitleggen. Dat nummer hangt toch vrij ordinair van het jatwerk aan elkaar?
Ik hoor er in ieder geval steeds Family of the Year - Hero in. En dat is bepaald geen topnummer.
Hoor ik totaal niet.quote:Op dinsdag 3 december 2019 13:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik hoor er in ieder geval steeds Family of the Year - Hero in. En dat is bepaald geen topnummer.
Die ken ik wel ja, maar hulp is te laat, ik ben een ouwe lul aan het worden.quote:Op dinsdag 3 december 2019 14:50 schreef Eightyone het volgende:
De jaarlijsten op www.michajans.nl bieden hulp.
Tevens heel vreemd dat Florence + The Machine niet eens in de lijst staat.quote:Duke Dumont
Ocean Drive
The Smashing Pumpkins
Disarm
The Smashing Pumpkins
1979
The Cranberries
Linger
Family Of The Year
Hero
Father John Misty
Holy Shit
Tears for Fears
Mad World
Snow Patrol
Chasing Cars
Ben E. King
Stand By Me
Live
Selling The Drama
Michael Jackson
Billie Jean
Michael Jackson
Don't Stop 'Til You Get Enough
Fleetwood Mac
Go Your Own Way
Queens of the Stone Age
Make It Wit Chu
Queens of the Stone Age
No One Knows
Linkin Park
One More Light
Dire Straits
Sultans Of Swing
Dire Straits
Romeo And Juliet
Dire Straits
Brothers In Arms
The Righteous Brothers
Unchained Melody
Pearl Jam
Oceans
Israel Kamakawiwo
Over the rainbow/What a wonderful world
Nirvana
Heart-Shaped Box
Nirvana
The Man Who Sold The World (unplugged)
Radiohead
Street Spirit (Fade Out)
Eric Clapton
Wonderful Tonight
Eric Clapton
Tears In Heaven
New Order
Blue Monday
Eddie Vedder
Society
Florence + The Machine
Shake it out
Tame Impala
The Less I Know The Better
Staat zelfs 3 keer in de keuzelijst met : Ship to Wreck, Delilah en Dog Days are Overquote:Op dinsdag 3 december 2019 15:47 schreef Antaris het volgende:
[..]
Tevens heel vreemd dat Florence + The Machine niet eens in de lijst staat.
Je hebt toch kinderen? Of luisteren die ook geen mainstream?quote:Op dinsdag 3 december 2019 14:12 schreef Berkery het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen benul heb wat er de afgelopen jaren populair was, ik ben zelf druk met het luisteren van oude zooi op Spotify, en aan mijn dochter heb ik ook niks, die luistert Nirvana, Marilyn Manson, Panic! at the Disco, of nog oudere acts als Fleetwood Mac of Bowie.
Radio 2 of 3 heb ik in de auto wel eens aan, maar alleen tijdens korte ritjes naar de winkel
De Top2000 was ooit voor ouwe lullenquote:Op dinsdag 3 december 2019 15:10 schreef Berkery het volgende:
[..]
Die ken ik wel ja, maar hulp is te laat, ik ben een ouwe lul aan het worden.
Bij het intypen kreeg ik geen melding.quote:Op dinsdag 3 december 2019 15:51 schreef Spaulding het volgende:
[..]
Staat zelfs 3 keer in de keuzelijst met : Ship to Wreck, Delilah en Dog Days are Over
Ja, vroegah. Toen alles nog beter was. (nou ja, in ieder geval de muziekquote:Op dinsdag 3 december 2019 15:59 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
De Top2000 was ooit voor ouwe lullen
quote:Op dinsdag 3 december 2019 15:57 schreef cafca het volgende:
Je hebt toch kinderen? Of luisteren die ook geen mainstream?
quote:Op dinsdag 3 december 2019 14:12 schreef Berkery het volgende:
...en aan mijn dochter heb ik ook niks, die luistert Nirvana, Marilyn Manson, Panic! at the Disco, of nog oudere acts als Fleetwood Mac of Bowie.
"Vroeger"... In de tijd van de top 100 aller tijden (Veronica) gold de regel dat een "plaat" minstens een jaar oud moest zijn, en dat je maar één plaat van een zelfde artiest in je lijstje (briefkaart van 50 cent (guldencenten) en later 55 cent) mocht plaatsen. Je kon toen een lijst van 10 nummers opsturen. Ik weet trouwens niet of de nummer één dan meer punten kreeg dan de nummer 10.quote:Op dinsdag 3 december 2019 13:48 schreef El-Stinho het volgende:
Ik heb er sowieso moeite mee dat nummers uit het huidige releasejaar al meteen in de Top2000 worden neergeplempt. Nu ben ik enigszins hypocriet omdat ik er twee nummertjes heb ingestemd; maar ik geloof er niet zoveel van dat een nummer binnen een jaar op je lijstje van 35 plaatjes ooit komen en daar nooit meer afgaan.
Die stemmen al massaal op Another brick in the wallquote:Op dinsdag 3 december 2019 16:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:
en het onderwijzend personeel op "Teach your children well" van Crossby, Stills, Nash & Young.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |