twitter:Marechaussee twitterde op woensdag 06-11-2019 om 19:31:25Op dit moment onderzoeken wij een verdachte situatie aan boord van een vliegtuig op #schiphol. Nadere mededelingen volgen. reageer retweet
twitter:Marechaussee twitterde op woensdag 06-11-2019 om 20:37:00Passagiers en crew veilig van boord. Onderzoek ter plaatse duurt nog voort. reageer retweet
NOS liveblog:twitter:AirEuropa twitterde op woensdag 06-11-2019 om 21:17:55#AirEuropaInfo Vals alarm. Op de vlucht van Amsterdam tot Madrid werd vanmiddag, per ongeluk, een waarschuwing geactiveerd die protocollen voor ontvoeringen op de luchthaven lanceert. Alle passagiers wachten perfect om snel te vliegen. Ons excuus voor 't ongemak. reageer retweet
Dat is best te doen.. andersom is minder..quote:Op woensdag 6 november 2019 21:12 schreef MissHobje het volgende:
[..]
En dat slaat als een lul op een baksteen ☹
Ik ga onderduiken denk ik.twitter:010Emirhan twitterde op woensdag 06-11-2019 om 21:08:49@Voetbalisgeloo1 @jack6ot Je hebt wel grote praatjes voor iemand die rens heet reageer retweet
wel jammer dat die andere knop ook nog niet van toepassing was aangezien nog niet iedereen aan boord was.quote:
quote:Op woensdag 6 november 2019 21:13 schreef TheRacingElf het volgende:
"Een bron meldt aan De Telegraaf dat de gezagvoerder ’aan een stagiair wilde uitleggen wat alle codes betekenen’. Vervolgens werd ’per ongeluk daadwerkelijk op de knop ’send’ gedrukt’.
https://www.telegraaf.nl/(...)d-vliegtuig-schiphol
Ik denk dat die zijn brevet (en zijn pensioen) wel mag inleveren.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:17 schreef Dance99Vv het volgende:
Mogen we namens de passagiers een andere piloot?
Dat foutje kan je toch binnen enkele sec rechtenzetten?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:13 schreef TheRacingElf het volgende:
"Een bron meldt aan De Telegraaf dat de gezagvoerder ’aan een stagiair wilde uitleggen wat alle codes betekenen’. Vervolgens werd ’per ongeluk daadwerkelijk op de knop ’send’ gedrukt’.
https://www.telegraaf.nl/(...)d-vliegtuig-schiphol
als je niet door heb dat je op sent heb gedruktquote:Op woensdag 6 november 2019 21:19 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dat foutje kan je toch binnen enkele sec rechtenzetten?
Niet in het land der protocollenquote:Op woensdag 6 november 2019 21:19 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dat foutje kan je toch binnen enkele sec rechtenzetten?
Ik vind het ook vreemd dat die piloot niet iedereen gevraagd heeft om even uit te stappen en daarna de 'walk of shame' zijn vliegtuig uit heeft gemaakt om het gewoon uit te leggen.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:19 schreef epicbeardman het volgende:
en dan duurt het 1.5 uur om er achter te komen? mooi verhaal
coverup van hoe 3 verwarde mannen makkelijk met messen een vliegtuig konden boarden
saaie film zou dat zijn danquote:Op woensdag 6 november 2019 21:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dit had wel een aflevering van mr. Bean kunnen zijn
Ze hebben toch radiocontact? Hebben ze al die tijd niets van de piloten gehoordquote:Op woensdag 6 november 2019 21:20 schreef RAVW het volgende:
[..]
als je niet door heb dat je op sent heb gedrukt heb
Over BNW gesprokenquote:
twitter:mir_nexit twitterde op woensdag 06-11-2019 om 21:12:48@nathaliekoopma2 @geenstijl Martin Vrijland waarschuwde voor false flags/oefeningen in Europa gedurende 3 dagen. Geen idee wat ik ervan moet vinden. Maar goed.. we wachten af. reageer retweet
Ik denk dat het verhaal van 3 mannen met messen een coverup is voor het feit dat er 5 mannen met messen waren.quote:
26 April 1986quote:
Ja, dan overleg je toch een manier waarop je snel kan duidelijk maken dat het idd een fout was? ''Stuur nu je lekkerste passagiers en stewardessen naar de gate met de handen omhoog.'' Ben je met vijf minuten klaar.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:22 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ze hebben toch radiocontact? Hebben ze al die tijd niets van de piloten gehoord
Vind het maar een vreemd verhaal
Er is niet zoiets als een "send" knop op het betreffende panel.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:18 schreef LelijKnap het volgende:
NEW: Pilot pressed "send" by accident while explaining to an intern what the transponder codes are for
quote:Op woensdag 6 november 2019 21:25 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Van Standby af halen is alleen voor TCAS, de transpondercode blijft ie sowieso uitzenden.
En hoe weet je dat een bericht na de melding niet van de kapers of in hun opdracht is?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:23 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, dan overleg je toch een manier waarop je snel kan duidelijk maken dat het idd een fout was? ''Stuur nu je lekkerste passagiers naar de gate met de handen omhoog.'' Ben je met vijf minuten klaar.
Van Standby af halen is alleen voor TCAS, de transpondercode blijft ie sowieso uitzenden. En waarschijnlijk zijn de 7000-codes een uitzondering die altijd een 'IDENT' uitzenden als je ze invoert.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:24 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Er is niet zoiets als een "send" knop op het betreffende panel.
Paneel ziet er ongeveer zo uit. Je moet de code intoetsen en 'm van Standby halen.
[ afbeelding ]
Dan komen er vrouwen in burka eerstquote:Op woensdag 6 november 2019 21:24 schreef Snowballed het volgende:
[..]
En hoe weet je dat een bericht na de melding niet van de kapers of in hun opdracht is?
quote:Op woensdag 6 november 2019 21:24 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Er is niet zoiets als een "send" knop op het betreffende panel.
Paneel ziet er ongeveer zo uit. Je moet de code intoetsen en 'm van Standby halen.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 6 november 2019 21:25 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Van Standby af halen is alleen voor TCAS, de transpondercode blijft ie sowieso uitzenden.
Heb je wel genoeg blikken in huis gehaald?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:25 schreef HetDonkertAan het volgende:
Het kan best zijn dat dit 'oefeningen' zijn om eventuele terroristen te laten zien dat 'wij' voorbereid zijn op een eventuele aanval.
Ook in t achterhoofd houdende dat de IS-leider nu dood blijkt.
Zou ook niet helemaal gek zijn vind ik.
Zie deze discussie in het vorige deel.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:24 schreef Snowballed het volgende:
[..]
En hoe weet je dat een bericht na de melding niet van de kapers of in hun opdracht is?
Waarvoor? Kattenvoer?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:26 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Heb je wel genoeg blikken in huis gehaald?
Neu want dat is de regel.. als er een kapingsmelding is, is alle bericht daarna niet meer te vertrouwenquote:Op woensdag 6 november 2019 21:26 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zie deze discussie in het vorige deel.
dacht wel dat het inderdaad altijd zichtbaar is .. als je zeker wil zijn ....probeer het even uit op schiphol ......O wacht ...quote:Op woensdag 6 november 2019 21:25 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Van Standby af halen is alleen voor TCAS, de transpondercode blijft ie sowieso uitzenden. En waarschijnlijk zijn de 7000-codes een uitzondering die altijd een 'IDENT' uitzenden als je ze invoert.
Jaha, zie vorige deel.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:27 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Neu want dat is de regel.. als er een kapingsmelding is, is alle bericht daarna niet meer te vertrouwen
Terwijl die hoer niet eens jarig was?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:22 schreef Snowballed het volgende:
Ik heb ook weleens "Gefeliciteerd hoer!" verzonden..
Neehee dat is me veel te veel zoekwerk stuur maar een li-ink innnik..quote:
Dit soort reacties, man man man.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:20 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Niet in het land der protocollen
Waar kan ik dat topic vinden?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:27 schreef Hahahaha..alweer.wachtwoo het volgende:
[..]
Soepblikken zie SeLang's topic
Gewoon weddenschap tussen twee collega'squote:Op woensdag 6 november 2019 21:29 schreef A.C.R. het volgende:
[..]
Terwijl die hoer niet eens jarig was?
Alle gekheid op een stokje, door de mooie verhalen heen met stagiairs en piloten met Parkinson lijkt het me vrij bizar dat er m.b.t. zo'n groot alarm zo'n 'oepsmoment' zou kunnen zijn. Ben benieuwd naar het echte hoe en wat.
Op hyvesquote:Op woensdag 6 november 2019 21:30 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Waar kan ik dat topic vinden?
Oke hij heeft na het intoetsten van de code 7500, twee uur zijn mond gehouden, alle pogingen om hem te bereiken bewust genegeerd , met welk doel precies?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:23 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, dan overleg je toch een manier waarop je snel kan duidelijk maken dat het idd een fout was? ''Stuur nu je lekkerste passagiers en stewardessen naar de gate met de handen omhoog.'' Ben je met vijf minuten klaar.
Is van Falco me bad ..quote:Op woensdag 6 november 2019 21:30 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Waar kan ik dat topic vinden?
7500 en de cockpitdeur op slot.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Oke hij heeft na het intoetsten van de code 7500, twee uur zijn mond gehouden, alle pogingen om hem te bereiken bewust genegeerd , met welk doel precies?
Als piloot moet je je passegiers mededelen dat er een vertraging is en om welke reden
Oh well
Die stagiaire moet wel heel erg lekker zijn geweest![]()
^ De enige logische verklaring die ik kan verzinnen
de vluchtleiding kreeg geen contact tijdelijk met het vliegtuig dus melding een Hijack en dan geen contact krijgen is , aktiequote:Op woensdag 6 november 2019 21:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Oke hij heeft na het intoetsten van de code 7500, twee uur zijn mond gehouden, alle pogingen om hem te bereiken bewust genegeerd , met welk doel precies?
Als piloot moet je je passegiers mededelen dat er een vertraging is en om welke reden
Oh well
Die stagiaire moet wel heel erg lekker zijn geweest![]()
^ De enige logische verklaring die ik kan verzinnen
Dit is de betere van Sicstusquote:Op woensdag 6 november 2019 21:33 schreef Hahahaha..alweer.wachtwoo het volgende:
[..]
Is van Falco me bad ..
ONZ / Wat zijn de lekkerste smaken soepblikken?
Niet echt.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:35 schreef Nismo91 het volgende:
Apart dat Utrecht cs ook ontruimd is vanwege een nep brand alarm, niet ?
Ja is toch ook niet erg om een keer van zo'n protocol af te wijken.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit soort reacties, man man man.
Is dat zo? bron?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:32 schreef Ali_boo het volgende:
twee uur zijn mond gehouden, alle pogingen om hem te bereiken bewust genegeerd
Het heerst vandaag met al die nep alarmenquote:Op woensdag 6 november 2019 21:35 schreef Nismo91 het volgende:
Apart dat Utrecht cs ook ontruimd is vanwege een nep brand alarm, niet ?
Ik hoorde net een fietsbel..quote:Op woensdag 6 november 2019 21:35 schreef Nismo91 het volgende:
Apart dat Utrecht cs ook ontruimd is vanwege een nep brand alarm, niet ?
Nee totaal niet eigenlijk.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:35 schreef Nismo91 het volgende:
Apart dat Utrecht cs ook ontruimd is vanwege een nep brand alarm, niet ?
Jij snapt het. Dit is geen zuivere koffie.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:35 schreef Nismo91 het volgende:
Apart dat Utrecht cs ook ontruimd is vanwege een nep brand alarm, niet ?
ja klopt iemand het een knop ingedrukt dus het brandalarm in werking gezetquote:Op woensdag 6 november 2019 21:35 schreef Nismo91 het volgende:
Apart dat Utrecht cs ook ontruimd is vanwege een nep brand alarm, niet ?
En wat nu als Achmed een pistool bij Jan op zijn hoofd heeft gezet en hij moet bellen dat er niks aan de hand is?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:36 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ja is toch ook niet erg om een keer van zo'n protocol af te wijken.
Voorbeeldsituatie:
De alarmcode voor vliegtuigkaping is ingevoerd. Speciale eenheid krijgt melding. Protocol wordt ingezet door Henk. Even later belt piloot:"Met Jan, ik heb net een verkeers knoppie ingedrukt, dat je het even weet"
Aan de andere kant van de lijn; Henk:"Oké Jan" gooit haak op de lijn. "Jongens we wijken van het protocol af, Jan belde net en hij had het knoppie per ongeluk ingedrukt"
De echte shit hit straks pas the fencequote:Op woensdag 6 november 2019 21:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Jij snapt het. Dit is geen zuivere koffie.
Persoonlijk vind ik van wel ja. Evenals Belgie en Italië, allemaal een beetje tegelijkertijd en geen zaken die elke dag voorkomen en je nu opeens aan elkaar gaat linken door deze gebeurtenis. Nogal toevallig. Imo.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:35 schreef Nismo91 het volgende:
Apart dat Utrecht cs ook ontruimd is vanwege een nep brand alarm, niet ?
"Met Jan, ik heb net een verkeerd knoppie ingedrukt, dat je het even weet" zei Jan met een pistool tegen zijn hoofd.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:36 schreef HetDonkertAan het volgende:
"Met Jan, ik heb net een verkeers knoppie ingedrukt, dat je het even weet"
Dan begint jan ineens te stotterenquote:Op woensdag 6 november 2019 21:37 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En wat nu als Achmed een pistool bij Jan op zijn hoofd heeft gezet en hij moet bellen dat er niks aan de hand is?
Hij hoeft niet te tanken schat?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:37 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En wat nu als Achmed een pistool bij Jan op zijn hoofd heeft gezet en hij moet bellen dat er niks aan de hand is?
Henk drukt die code in. Henk krijgt een pistool tegen z'n kop van kaper Piet: "Jij gaat nu even bellem om te zeggen dat het een foutje was."quote:Op woensdag 6 november 2019 21:36 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ja is toch ook niet erg om een keer van zo'n protocol af te wijken.
Voorbeeldsituatie:
De alarmcode voor vliegtuigkaping is ingevoerd. Speciale eenheid krijgt melding. Protocol wordt ingezet door Henk. Even later belt piloot:"Met Jan, ik heb net een verkeers knoppie ingedrukt, dat je het even weet"
Aan de andere kant van de lijn; Henk:"Oké Jan" gooit haak op de lijn. "Jongens we wijken van het protocol af, Jan belde net en hij had het knoppie per ongeluk ingedrukt"
Maar nee, hier moet alles volgens protocol, protocol en nog eens protocol. Als er een protocol loopt om een egel uit een boom te halen terwijl er een grote meteoriet op het desbetreffende protocollencentrum voor egels in de boom afkomt dan wijken ze hier nog steeds niet van t protocol af.
Doodmoei wojjuh de van
Dan moet het protocol natuurlijk onmiddelijk weer in werking worden gezet! Tsk, wat een vraag.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:37 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En wat nu als Achmed een pistool bij Jan op zijn hoofd heeft gezet en hij moet bellen dat er niks aan de hand is?
Ja, en nu?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:38 schreef RAVW het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)cht-centraal-station
Nou ja ik ben zeer benieuwd naar de fotosquote:
In het protocol staat natuurlijk dat ze Henk dat moeten vertellen en dan nog met 3 marechaussee-trucks het vliegtuig moeten omsingelen.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Henk drukt die code in. Henk krijgt een pistool tegen z'n kop van kaper Piet: "Jij gaat nu even bellem om te zeggen dat het een foutje was."
Henk belt: "Ik heb net een verkeerd knoppie ingedrukt, dat je het even weet."
De autoriteiten/hulpdiensten: "Ah ok Henk, kan gebeuren he gap. Nou, wij wijken af van het protocol want jij zegt dat er niks aan de hand is, fijne vlucht verder!"
Nee, karel is de piloot, Jan de copiloot. Achmed had die gun tegen Karel en Jans hoofd. Henk zit aan de telefoon vanwege het protocol.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:39 schreef heywoodu het volgende:
Oh, Jan was de piloot. Ik dacht Henk.
Porno.. fappen.. vingeren..quote:
Huh, Karel was toch te druk met stagaire Juanita te batsen?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:39 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Nee, karel is de piloot, Jan de copiloot. Achmed had die gun tegen Karel en Jans hoofd. Henk zit aan de telefoon vanwege het protocol.
Nu snap ik er niets meer van...quote:Op woensdag 6 november 2019 21:40 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Huh, Karel was toch te druk met stagaire Juanita te batsen?
Hij heeft toch een fucking telefoon, ja sorry jongens vals alarm , ik zal het niet meer doenquote:Op woensdag 6 november 2019 21:34 schreef RAVW het volgende:
[..]
de vluchtleiding kreeg geen contact tijdelijk met het vliegtuig dus melding een Hijack en dan geen contact krijgen is , aktie
Sorry, eerlijk gezegd snapte ik precies wat je bedoelde met dat ik eem achterlijke opmerking maakte. Was ook een achterlijke opmerking! Maar wel grappig omdat het ook al over Mr.Bean ging.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Henk drukt die code in. Henk krijgt een pistool tegen z'n kop van kaper Piet: "Jij gaat nu even bellem om te zeggen dat het een foutje was."
Henk belt: "Ik heb net een verkeerd knoppie ingedrukt, dat je het even weet."
De autoriteiten/hulpdiensten: "Ah ok Henk, kan gebeuren he gap. Nou, wij wijken af van het protocol want jij zegt dat er niks aan de hand is, fijne vlucht verder!"
Ja zo krijg je dus een kapsalon in plaats van een doner pizzaquote:Op woensdag 6 november 2019 21:39 schreef heywoodu het volgende:
Oh, Jan was de piloot. Ik dacht Henk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
Nee die gaat minder over preppenquote:Op woensdag 6 november 2019 21:35 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dit is de betere van Sicstus
CUL / Sicstus' blikvoer en andere k&k zooi
Tja, dat krijg je er dus van als iedereen zijn telefoon op flightmode moet zetten...quote:Op woensdag 6 november 2019 21:41 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hij heeft toch een fucking telefoon, ja sorry jongens vals alarm , ik zal het niet meer doen
quote:Op woensdag 6 november 2019 21:41 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja zo krijg je dus een kapsalon in plaats van een doner pizzaEn dat moet je niet willen, al dat vettige vlees boven je patat met een berg salade erop, gadverdamme man.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Allejezus man, hoe vaak moet nog uitgelegd worden dat dat niet zomaar gaat? Pistool tegen het hoofd, etc.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:41 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hij heeft toch een fucking telefoon, ja sorry jongens vals alarm , ik zal het niet meer doen
Al heeft ie 500 verschillende zendmanieren.. Hij word niet meer serieus genomen vanaf de eerste melding omdat hij niet meer te vertrouwen is op dat momentquote:Op woensdag 6 november 2019 21:41 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hij heeft toch een fucking telefoon, ja sorry jongens vals alarm , ik zal het niet meer doen
Ach hij heeft nu wel internationaal nieuws gehaald
Lekker pik !quote:Op woensdag 6 november 2019 21:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dat moet je niet willen, al dat vettige vlees boven je patat met een berg salade erop, gadverdamme man.
Wat een niveautje hebben sommige mensen hequote:Op woensdag 6 november 2019 21:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Allejezus man, hoe vaak moet nog uitgelegd worden dat dat niet zomaar gaat? Pistool tegen het hoofd, etc.
Ja, het is echt heel simpel, maar schijnbaar krijg je dat er bij sommige mensen met geen mogelijkheid in.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:42 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Al heeft ie 500 verschillende zendmanieren.. Hij word niet meer serieus genomen vanaf de eerste melding omdat hij niet meer te vertrouwen is op dat moment
Hij had toch ook gewoon even de witte vlag naar buiten kunnen hangen om in te spelen op de heersende gedachte bij de hulptroepen:"het toestel is gegijzeld"quote:Op woensdag 6 november 2019 21:41 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hij heeft toch een fucking telefoon, ja sorry jongens vals alarm , ik zal het niet meer doen
Ach hij heeft nu wel internationaal nieuws gehaald
Dan stapt die toch even het vliegtuig uit om te laten zien dat die echt oke isquote:Op woensdag 6 november 2019 21:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Allejezus man, hoe vaak moet nog uitgelegd worden dat dat niet zomaar gaat? Pistool tegen het hoofd, etc.
Jan zit ondertussen gewoon mee te posten in dit topicquote:Op woensdag 6 november 2019 21:44 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Hij had toch ook gewoon even de witte vlag naar buiten kunnen hangen om in te spelen op de heersende gedachte bij de hulptroepen:"het toestel is gegijzeld"
Hulptroepen zien witte vlag, waardoor het lijkt dat gijzelaars zich hebben overgevlogen. Zodoende kunnen hulptroepen weer richting huis en kan t vliegtuig gewoon opnieuw proberen weg te vliegen.
Jan had meer mogelijkheden dan hij zelf ooit had durven bedenken.
en die ga je echt niet vragen voor je het weet sta je op #metooquote:Op woensdag 6 november 2019 21:44 schreef Stoney3K het volgende:
Dat ging niet want Juanita had alleen zwarte lingerie, geen witte.
Huh wat?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:45 schreef Dance99Vv het volgende:
Nou gelukkig is er canada wel wat gebeurd, iets met 50 dooien
Vertelquote:Op woensdag 6 november 2019 21:45 schreef Dance99Vv het volgende:
Nou gelukkig is er canada wel wat gebeurd, iets met 50 dooien
Nope.. die horen je wel maar verstaan je niet iddquote:Op woensdag 6 november 2019 21:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, het is echt heel simpel, maar schijnbaar krijg je dat er bij sommige mensen met geen mogelijkheid in.
quote:
En dat ligt in Canada?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:46 schreef Dance99Vv het volgende:
Dozens killed & injured in attack on Canadian gold miner convoy in Burkina Faso
Nahaah daar heb ik geen zin meer in. En ik sta onder douche.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:29 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Neehee dat is me veel te veel zoekwerk stuur maar een li-ink innnik..
A convoy of buses carrying employees and contractors of a Canadian gold mining firm and its military escort fell victim to an armed ambush in eastern Burkina Faso, leaving upwards of 37 dead and 60 injured, some reports say.quote:
quote:
Hij denkt denk ik dat Burkina Faso een dorpje in Ontario is.quote:
Tja als de cockpit zelf niet meer spannend genoeg is...quote:Op woensdag 6 november 2019 21:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Oke hij heeft na het intoetsten van de code 7500, twee uur zijn mond gehouden, alle pogingen om hem te bereiken bewust genegeerd , met welk doel precies?
Als piloot moet je je passegiers mededelen dat er een vertraging is en om welke reden
Oh well
Die stagiaire moet wel heel erg lekker zijn geweest![]()
^ De enige logische verklaring die ik kan verzinnen
Burkina Faso, Ontario. Wie kent het niet?quote:
Zoiets is waarschijnlijk ook wel gebeurd, maar op dat moment is half Schiphol al in lockdown en opperste staat. Het duurt dan wel even voordat geverifieerd is dat het echt vals alarm was.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:45 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dan stapt die toch even het vliegtuig uit om te laten zien dat die echt oke is
Burkina Faso Burkina Faso en natuurlijk Zwarte Piet.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Burkina Faso, Ontario. Wie kent het niet?
Oke.. en ik sta niet onder de douche maar ga een kop koffie pakken en dan ga ik weer verder typen maar ik weet niet of dat in dit topic is want hier is verder niet zoveel meer te doen behalve dan te lezen dat jij onder de douche staat #metooquote:Op woensdag 6 november 2019 21:47 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nahaah daar heb ik geen zin meer in. En ik sta onder douche.
Tegen Jan zeggen dat alles goed is, maar tegelijkertijd gewoon het protocol volgen?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:48 schreef HetDonkertAan het volgende:
Wat zou Henk (dus van de hulptroepen) dan doen in die situatie????
Hmmmmmm interessantquote:Op woensdag 6 november 2019 21:49 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tegen Jan zeggen dat alles goed is, maar tegelijkertijd gewoon het protocol volgen?
Ik moest lachen.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Burkina Faso Burkina Faso en natuurlijk Zwarte Piet.
Hoe vaak moeten we het nog zeggen?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:48 schreef HetDonkertAan het volgende:
Maar ff wat anders he STEL dat de piloot nu inderdaad gegijzeld werd en dus naar Henk van de hulptroepen belt met de mededeling dat hij gegijzeld wordt....
Kaper ziet dit en roept boos: "Don't call"
Henk legt telefoon neer. Kaper bedenkt plan: "Give them another call, tell them it was a joke"
Waarop Jan dus weer naar Henk belt met de mededeling dat het om een grapje ging.
.......
Wat zou Henk (dus van de hulptroepen) dan doen in die situatie????
Niet automatisch in ieder geval. En de buitendeur stond nog gewoon open.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:51 schreef speknek het volgende:
Ik kan me ook wel voorstellen dat bij een kapingscode gewoon het hele vliegtuig op lockdown gaat wat alleen door de politie ontgrendeld kan worden.
Dat gebeurd ook.. En de piloot kan buiten dansen wat ie wil..quote:Op woensdag 6 november 2019 21:51 schreef speknek het volgende:
Ik kan me ook wel voorstellen dat bij een kapingscode gewoon het hele vliegtuig op lockdown gaat wat alleen door de politie ontgrendeld kan worden.
#waterdruppelsquote:Op woensdag 6 november 2019 21:49 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Oke.. en ik sta niet onder de douche maar ga een kop koffie pakken en dan ga ik weer verder typen maar ik weet niet of dat in dit topic is want hier is verder niet zoveel meer te doen behalve dan te lezen dat jij onder de douche staat #metoo
Komt vaak mede door verplichte radiostiltequote:Op woensdag 6 november 2019 21:51 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Niet automatisch in ieder geval. En de buitendeur stond nog gewoon open.
dat mag nooit ivm veiligheid , Nooddeuren moeten ten alle tijden van binnen en buiten open gemaakt kunnen wordenquote:Op woensdag 6 november 2019 21:51 schreef speknek het volgende:
Ik kan me ook wel voorstellen dat bij een kapingscode gewoon het hele vliegtuig op lockdown gaat wat alleen door de politie ontgrendeld kan worden.
Ja maar je komt dan niet meer in de cockpit en kan dus ook niet makkelijk verifiëren of er niemand anders in zit.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:51 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Niet automatisch in ieder geval. En de buitendeur stond nog gewoon open.
Ik bedoelde ook eigenlijk meer de cockpitdeur en de motoren die niet meer opstarten.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:53 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat mag nooit ivm veiligheid , Nooddeuren moeten ten alle tijden van binnen en buiten open gemaakt kunnen worden
De cockpitdeur is op de grond (bij de gate) ook altijd open want dat is een vluchtroute. En een cockpit heeft natuurlijk altijd nog ramen.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja maar je komt dan niet meer in de cockpit en kan dus ook niet makkelijk verifiëren of er niemand anders in zit.
Daar zijn geen automatische systemen voor die het verhinderen. Een vliegtuig heeft ook geen 'contactsleutel'.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook eigenlijk meer de cockpitdeur en de motoren die niet meer opstarten.
Ik bedoelde dan ook een lockdown protocol.. Volgens mij heeft een vliegtuig verder geen sleuteltjes..quote:Op woensdag 6 november 2019 21:53 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat mag nooit ivm veiligheid , Nooddeuren moeten ten alle tijden van binnen en buiten open gemaakt kunnen worden
Maar waarom steeds Henk en Jan? Een Mohammed of Hani kan ook een prima piloot zijn hoor.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:48 schreef HetDonkertAan het volgende:
Maar ff wat anders he STEL dat de piloot nu inderdaad gegijzeld werd en dus naar Henk van de hulptroepen belt met de mededeling dat hij gegijzeld wordt....
Kaper ziet dit en roept boos: "Don't call"
Henk legt telefoon neer. Kaper bedenkt plan: "Give them another call, tell them it was a joke"
Waarop Jan dus weer naar Henk belt met de mededeling dat het om een grapje ging.
.......
Wat zou Henk (dus van de hulptroepen) dan doen in die situatie????
niet helemaal waarquote:Op woensdag 6 november 2019 21:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Een vliegtuig heeft ook geen 'contactsleutel'.
Henk zou dus inderdaad het radiocontact verbreken om daarna zijn directe collega's erop te attenderen dat hij toch vermoed dat Jan onder dwang een verklaring geeft en niet echt een grap heeft gemaakt......quote:Op woensdag 6 november 2019 21:50 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Hoe vaak moeten we het nog zeggen?
twitter:Marechaussee twitterde op woensdag 06-11-2019 om 21:45:28Om 22:00 uur is een persvoorlichter voor de media beschikbaar voor toelichting. Locatie: Politiepost Schiphol Plaza. reageer retweet
Klopt, elektronisch codeslot (van buiten) of schakelaar in de cockpit (van binnen). Maar die staat bij de gate eigenlijk altijd open zodat de crew er makkelijk in of uit kan.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:56 schreef RAVW het volgende:
[..]
De deur van de cockpit is voorzien van een elektronisch slot, dus daar is ook geen sleuteltje voor nodig.
Radiocontact word niet serieus genomen na de melding en die melding gaat niet per gesproken bericht blijkbaar..quote:Op woensdag 6 november 2019 21:57 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Henk zou dus inderdaad het radiocontact verbreken om daarna zijn directe collega's erop te attenderen dat hij toch vermoed dat Jan onder dwang een verklaring geeft en niet echt een grap heeft gemaakt......
Aha
Maar dan nu het volgende..... : wat zouden de directe collega's van Henk daarop reageren....?
Hu..... Hu.......
Kan, maar vasthouden aan deze twee gefingeerde namen vermakkelijkt de huidige situatieschets. Zodat alle meelezers een juist beeld kunnen vormen bij hoe de gebeurtenissen zich naar alle waarschijnlijkheid daadwerkelijk hebben afgespeeldquote:Op woensdag 6 november 2019 21:56 schreef TheRacingElf het volgende:
[..]
Maar waarom steeds Henk en Jan? Een Mohammed of Hani kan ook een prima piloot zijn hoor.
Juist! Dus we(Henk) houden gewoon vast aan het protocol na deze melding. We nemen het zekere voor het onzekere! Heel verstandigquote:Op woensdag 6 november 2019 21:59 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Radiocontact word niet serieus genomen na de melding en die melding gaat niet per gesproken bericht blijkbaar..
code slot is toch nog niet zo lang is toch na die zelfmoord van die piloot die toen zich opgesloten had in de cockpit en tegen die berg is aangevlogenquote:Op woensdag 6 november 2019 21:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Klopt, elektronisch codeslot (van buiten)
Een vliegtuig proberen te kapen bij een gate is ook echt het meest zinloze wat je kan proberen.
Wat hij mogelijk ook zou zeggen als de kaper een 9 mm tegen zijn achterhoofd houdt.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:41 schreef Ali_boo het volgende:
Hij heeft toch een fucking telefoon, ja sorry jongens vals alarm , ik zal het niet meer doen
quote:Op woensdag 6 november 2019 22:03 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Juist! Dus we(Henk) houden gewoon vast aan het protocol na deze melding. We nemen het zekere voor het onzekere! Heel verstandig
Nee, dat klopt. Waar je in de basis wel meer voor moet doen dan alleen een knop indrukken. Dus ik vind het 'per ongeluk' verhaal een beetje dodgy.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:59 schreef Snowballed het volgende:
... en die melding gaat niet per gesproken bericht blijkbaar..
De uitleg is er al he?quote:Op woensdag 6 november 2019 22:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. Waar je in de basis wel meer voor moet doen dan alleen een knop indrukken. Dus ik vind het 'per ongeluk' verhaal een beetje dodgy.
Ja er word niet gevraagd aan de piloot wil je dit zeker doorvoeren , JA / NEEquote:Op woensdag 6 november 2019 22:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. Waar je in de basis wel meer voor moet doen dan alleen een knop indrukken. Dus ik vind het 'per ongeluk' verhaal een beetje dodgy.
Nou ja, dan is het in ieder geval helder wat te doen bij een schimmige en/of verdachte situatie mbt eventuele vliegtuigkaping of escalaties van soortgelijk niveauquote:Op woensdag 6 november 2019 22:07 schreef Snowballed het volgende:
[..]Dat is al 100 keer genoemd hier..
Wel handig, zo'n youtubefilmpje. Voor het geval je als kaper nog niet wist hoe het systeem werkte.quote:
Je hebt er verstand van, knulletje?quote:Op woensdag 6 november 2019 22:12 schreef RAVW het volgende:
Ja er word niet gevraagd aan de piloot wil je dit zeker doorvoeren , JA / NEE
het is geen MS windows
Nou ik zou niet in de schoenen van de piloot willen staan , hoe verklaar je dit aan je baas ffs?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:48 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Tja als de cockpit zelf niet meer spannend genoeg is...
En ook exact dat is al gezegd.. en op gereageerd..quote:Op woensdag 6 november 2019 22:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wel handig, zo'n youtubefilmpje. Voor het geval je als kaper nog niet wist hoe het systeem werkte.
Daarbij komend dat de meeste kapers waarschijnlijk de beschikking hebben over internet waar ze mee naar die site kunnen gaan en dat filmpje kunnen opzoeken...quote:Op woensdag 6 november 2019 22:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wel handig, zo'n youtubefilmpje. Voor het geval je als kaper nog niet wist hoe het systeem werkte.
ja maar het is gebeurd en fouten maken we allemaal wel eens ..quote:Op woensdag 6 november 2019 22:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je hebt er verstand van, knulletje?
Je moet wel eerst de code handmatig selecteren. Dus het zijn zeker drie bewuste handelingen die je moet doen. Best lastig om dat 'per ongeluk' te doen.
Je hebt duidelijk de scenarioschets gemist waar er sprake was van de vlieg.quote:Op woensdag 6 november 2019 22:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je hebt er verstand van, knulletje?
Je moet wel eerst de code handmatig selecteren. Dus het zijn zeker drie bewuste handelingen die je moet doen. Best lastig om dat 'per ongeluk' te doen.
Zal me niets verbazen dat er zoiets aan de hand is geweest. Piloot dacht dat zijn squawk nog niet live was en dacht het wel even te kunnen demonstreren. Vermoed dat hij/zij wel even op non-actief zal staan.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:25 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Van Standby af halen is alleen voor TCAS, de transpondercode blijft ie sowieso uitzenden. En waarschijnlijk zijn de 7000-codes een uitzondering die altijd een 'IDENT' uitzenden als je ze invoert.
Verkeerd melden. Moet een d zijn.quote:Op woensdag 6 november 2019 22:17 schreef RAVW het volgende:
we zullen het wel horen wat de reden is van het verkeert melden van deze hijack
quote:Op woensdag 6 november 2019 22:17 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Daarbij komend dat de meeste kapers waarschijnlijk de beschikking hebben over internet waar ze mee naar die site kunnen gaan en dat filmpje kunnen opzoeken...
Niet slim op deze manier.
Ik denk dat het verstandig is om de code gewoon te veranderen naar 4470 bijvoorbeeld. En dat je dan daarna duidelijk boven de aangepaste instructiefilmpjes over dergelijke codes de tekst zet:"de volgende informatie mag alleen worden gelezen door piloten in opleiding of mensen zonder eventueel terroristisch motief"
Dat lijkt mij wel een goed plan maar ja.... Ik geloof niet dat ze zo snugger zijn daar op de YouTube-afdeling van Schiphol.
zou heel goed mogelijk zijn ... je heb op dat moment ook wel iets meer aan je hoofdquote:Op woensdag 6 november 2019 22:18 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Zal me niets verbazen dat er zoiets aan de hand is geweest. Piloot dacht dat zijn squawk nog niet live was en dacht het wel even te kunnen demonstreren. Vermoed dat hij wel even op non-actief zal staan.
twitter:Marechaussee twitterde op woensdag 06-11-2019 om 22:12:14Vanavond is vanuit de cockpit de melding gedaan van een kaping/gijzeling. Hierna zijn alle protocollen op Schiphol in werking getreden. De belangrijkste prioriteit was de veiligheid van de passagiers en crew. Uit onderzoek moet nog blijken hoe deze melding heeft kunnen gebeuren. reageer retweet
Het wordt in ieder geval een puntje bij het volgende functioneringsgesprek.quote:Op woensdag 6 november 2019 22:18 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Zal me niets verbazen dat er zoiets aan de hand is geweest. Piloot dacht dat zijn squawk nog niet live was en dacht het wel even te kunnen demonstreren. Vermoed dat hij/zij wel even op non-actief zal staan.
Het lijkt Fok! wel met die klote advertenties telkens.quote:
Op twitter stonden wel fotos vanuit andere vliegtuigen die stonden te wachten met crashtenders er naast zonder dat ze wisten wat er aan de hand was, die kregen hun info via twitterquote:Op woensdag 6 november 2019 23:35 schreef woxxel het volgende:
Ook wel vreemd dat al die mensen in het vliegtuig niet gewoon hebben gebeld. Ze zullen vast berichten hebben gehad van familieleden.
Zou niemand wat door hebben gehad in het vliegtuig
quote:Op woensdag 6 november 2019 21:25 schreef HetDonkertAan het volgende:
Het kan best zijn dat dit 'oefeningen' zijn om eventuele terroristen te laten zien dat 'wij' voorbereid zijn op een eventuele aanval.
Ook in t achterhoofd houdende dat de IS-leider nu dood blijkt.
Zou ook niet helemaal gek zijn vind ik.
quote:Op donderdag 7 november 2019 00:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Piloot zou een stagiaire net voor de vlucht een instructieles hebben geven, hoezo?
Waarom gebeurt dat niet in een leslokaal/simulator?
Echt vreemd verhaal weer.
De meeste mensen vinden niet alledaagse dingen vreemd..quote:
Hmmm, codes leren in de cockpit? Is dat het internationale niveau in de luchtvaart?quote:
Codes kun je leren via lesstof.quote:Op donderdag 7 november 2019 00:50 schreef Snowballed het volgende:
[..]
De meeste mensen vinden niet alledaagse dingen vreemd..
Waar gewerkt word vallen spaanders
Gras is groen?quote:Op donderdag 7 november 2019 01:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Codes kun je leren via lesstof.
3 witte mannen ?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:19 schreef epicbeardman het volgende:
en dan duurt het 1.5 uur om er achter te komen? mooi verhaal
coverup van hoe 3 verwarde mannen makkelijk met messen een vliegtuig konden boarden
Wat is er vreemd aan het verhaal?quote:Op donderdag 7 november 2019 00:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Piloot zou een stagiaire net voor de vlucht een instructieles hebben geven, hoezo?
Waarom gebeurt dat niet in een leslokaal/simulator?
Echt vreemd verhaal weer.
Witte mannen zijn verward, getinte mannen zijn terrorist.quote:
Die je overigens ook in 0,2 seconden kan Google.quote:Op donderdag 7 november 2019 07:34 schreef Oscar. het volgende:
RTL4 die even het alarmcode op de televisie knalt
Het is algemeen bekend dat je beter functioneert in een noodsituatie als je het al eens gedaan hebt. Dus het is niet zo gek dat je als piloot een keer laat zien hoe het werkt. Waarom je dan niet gewoon 1234 intypt is mij dan weer een raadsel.quote:Op donderdag 7 november 2019 01:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hmmm, codes leren in de cockpit? Is dat het internationale niveau in de luchtvaart?
Terwijl men in de F1 uitblinkt simulatietesten?
Afgerond zo'n anderhalve knaak.quote:Op donderdag 7 november 2019 08:03 schreef bjanaan het volgende:
Ben wel benieuwd, wat kost dit grapje?
Mag niet i.v.m. de AVG. 😋quote:Op donderdag 7 november 2019 08:16 schreef IriYe het volgende:
Waarom hebben ze geen camera in de cockpit die bv aanspringt als de noodknop ingedrukt wordt? Dan kunnen ze bij een fout zien dat er geen mannen met messen aan het dreigen zijn bij de piloot en hoeven ze niet half Nederland uit te rukken aan hulp. Hebben ze uberhaupt een cam ofzo? Of is dat te simpel bedacht?
Je vult daar elke vlucht al een een 4 cijferige transpondercode in die de verkeersleiding je bij je klaring meegeeftquote:Op donderdag 7 november 2019 07:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat je beter functioneert in een noodsituatie als je het al eens gedaan hebt. Dus het is niet zo gek dat je als piloot een keer laat zien hoe het werkt. Waarom je dan niet gewoon 1234 intypt is mij dan weer een raadsel.
Wat is daar zo gek aan dan? Tuurlijk krijg je het in een klaslokaal en simulator. Deze stof is herhalen, herhalen, herhalen. Niet zo gek dus dat ze nog even wat procedures doornemen.quote:Op donderdag 7 november 2019 01:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hmmm, codes leren in de cockpit? Is dat het internationale niveau in de luchtvaart?
Terwijl men in de F1 uitblinkt simulatietesten?
Het eerste wat een onruststoker dan doet is de camera afdekken...quote:Op donderdag 7 november 2019 08:16 schreef IriYe het volgende:
Waarom hebben ze geen camera in de cockpit die bv aanspringt als de noodknop ingedrukt wordt? Dan kunnen ze bij een fout zien dat er geen mannen met messen aan het dreigen zijn bij de piloot en hoeven ze niet half Nederland uit te rukken aan hulp. Hebben ze uberhaupt een cam ofzo? Of is dat te simpel bedacht?
Zo zie ik het ook. Blij dat het zo snel en soepel opgepakt werd en natuurlijk ook blij dat het vals alarm was.quote:Op donderdag 7 november 2019 09:02 schreef Postbus100 het volgende:
Een voordeel: de protocollen werken en iedereen weet wat ie moet doen. Goede oefening was dit.
Dit kloptquote:Op donderdag 7 november 2019 09:15 schreef Hahahaha..alweer.wachtwoo het volgende:
Is het geen tijd om dit topic naar BNW te kicken?
Het was immers een complot!
Nou ja, iedereen is komen opdagen. Dat is heel wat anders dan dat iedereen weet wat er van hem of haar gevraagd wordt in zo'n situatie.quote:Op donderdag 7 november 2019 09:02 schreef Postbus100 het volgende:
Een voordeel: de protocollen werken en iedereen weet wat ie moet doen. Goede oefening was dit.
Ook dat is al winst. Want wanneer test je dit nou in de praktijk? (of het ook werkt wat je hebt bedacht)quote:Op donderdag 7 november 2019 09:38 schreef Fargo het volgende:
[..]
Nou ja, iedereen is komen opdagen. Dat is heel wat anders dan dat iedereen weet wat er van hem of haar gevraagd wordt in zo'n situatie.
Of een alarmering werkt test je toch gewoon in een simulatie, lijkt me? Of gokken we er na installatie maar gewoon op dat het werkt?quote:Op donderdag 7 november 2019 09:39 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ook dat is al winst. Want wanneer test je dit nou in de praktijk? (of het ook werkt wat je hebt bedacht)
Ik bedoel eigenlijk dat al die ambulances ook daadwerkelijk komen etc. Dat GRIP3 werkt, zeg maar.quote:Op donderdag 7 november 2019 09:42 schreef Fargo het volgende:
[..]
Of een alarmering werkt test je toch gewoon in een simulatie, lijkt me? Of gokken we er na installatie maar gewoon op dat het werkt?
Ah, ok.quote:Op donderdag 7 november 2019 09:47 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk dat al die ambulances ook daadwerkelijk komen etc. Dat GRIP3 werkt, zeg maar.
Het zou mij ook niks verbazen als het inderdaad onderdeel was van de Europese oefendagen. Dat de stagiair iemand blijkt te zijn van de organiserende partijquote:Op donderdag 7 november 2019 09:38 schreef Fargo het volgende:
[..]
Nou ja, iedereen is komen opdagen. Dat is heel wat anders dan dat iedereen weet wat er van hem of haar gevraagd wordt in zo'n situatie.
Ditquote:Op donderdag 7 november 2019 10:00 schreef iBenny het volgende:
[..]
Het zou mij ook niks verbazen als het inderdaad onderdeel was van de Europese oefendagen. Dat de stagiair iemand blijkt te zijn van de organiserende partij
Als dat zo is dan is die piloot nog altijd fout bezig geweest want die was uiteindelijk wel de gene die de transpondercode live gegooid heeft.quote:Op donderdag 7 november 2019 10:00 schreef iBenny het volgende:
[..]
Het zou mij ook niks verbazen als het inderdaad onderdeel was van de Europese oefendagen. Dat de stagiair iemand blijkt te zijn van de organiserende partij
Als je op de gate staat en je radio is kapot, dan vertrek je gewoon niet eens, en dan pak je de telefoon naar de vluchtleiding (dispatcher) van je eigen maatschappij om een reserve vliegtuig te regelen. Dan ga je geen 7600 squawken, want dat is bedoeld voor wanneer je radio stuk gaat in de lucht.quote:Op woensdag 6 november 2019 23:25 schreef Sodeknetters het volgende:
Hoorde vanavond in de auto dat er kennelijk een probleem met de radio was en de piloot code 7600 in de transponder wilde zetten. Maar bij vergissing werd 7500 ingesteld.
Was op Veronica radio, weet niet of het waar is. Iemand die meer weet of het kan bevestigen?
En iedereen weet ook weer dat er veel twittertrollen zijn die bewust fakenews verspreidenquote:Op donderdag 7 november 2019 09:02 schreef Postbus100 het volgende:
Een voordeel: de protocollen werken en iedereen weet wat ie moet doen. Goede oefening was dit.
Die codes zijn werkelijk overal te vinden en staan 100.000 filmpjes van op youtube.quote:Op donderdag 7 november 2019 07:34 schreef Oscar. het volgende:
RTL4 die even het alarmcode op de televisie knalt
Zoals die van 3 arrestaties, en bedreigingen met een mes?quote:Op donderdag 7 november 2019 10:28 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
En iedereen weet ook weer dat er veel twittertrollen zijn die bewust fakenews verspreiden
Dat zou me heel veel verbazen. Zo realistisch lijkt het me niet dat er zoveel paniek veroorzaakt wordt voor een oefening.quote:Op donderdag 7 november 2019 10:00 schreef iBenny het volgende:
[..]
Het zou mij ook niks verbazen als het inderdaad onderdeel was van de Europese oefendagen. Dat de stagiair iemand blijkt te zijn van de organiserende partij
Is zoiets strafbaar?quote:
quote:
Op grond van wat zou dit strafbaar zijn?quote:Op donderdag 7 november 2019 11:54 schreef Silven het volgende:
[..]
Hier zouden straffen op moeten staan.
Het doen van een valse bommelding zitten toch ook consequenties aan vast?quote:Op donderdag 7 november 2019 11:55 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
[..]
Op grond van wat zou dit strafbaar zijn?
Artikel 142:quote:Op donderdag 7 november 2019 11:55 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
[..]
Op grond van wat zou dit strafbaar zijn?
quote:Hij die opzettelijk door valse alarmkreten of signalen de rust verstoort, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vierde categorie.
Eens. NOS achter de traliesquote:Op donderdag 7 november 2019 11:54 schreef Silven het volgende:
[..]
Hier zouden straffen op moeten staan.
Dit ja.quote:Op donderdag 7 november 2019 11:59 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Artikel 142:
http://www.wetboek-online(...)0Strafrecht/142.html
[..]
Als NOS iets niet zeker weet plaatsen ze het tussen aanhalingstekens, in tegenstelling tot dat tuig op twitter.quote:
Maar dat doet iemand op Twitter niet. Iemand in het vliegtuig zou dat wel kunnen doen.quote:Op donderdag 7 november 2019 11:59 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Artikel 142:
http://www.wetboek-online(...)0Strafrecht/142.html
[..]
En de NOS corrigeert zichzelf en past berichten regelmatig aan als er meer bekend wordt.quote:Op donderdag 7 november 2019 12:03 schreef Silven het volgende:
[..]
Als NOS iets niet zeker weet plaatsen ze het tussen aanhalingstekens, in tegenstelling tot dat tuig op twitter.
Mja, is maar net hoe je (of de rechter in dit gevalquote:Op donderdag 7 november 2019 12:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dat doet iemand op Twitter niet. Iemand in het vliegtuig zou dat wel kunnen doen.
bron: https://www.ivir.nl/publicaties/download/Inventarisatie_methodes_om_%E2%80%9Cnepnieuws%E2%80%9D_tegen_te_gaan.pdfquote:In Italië heeft een senator in februari 2017 een wetsvoorstel ingediend dat tot doel had
specifieke nieuwe bepalingen in te voeren om verschillende soorten gedragingen in verband
met de verspreiding van “nepnieuws” strafbaar te stellen.
Volgens de voorgestelde nieuwe bepaling wordt eenieder die “via het internet nepnieuws of overdreven of bevooroordeelde informatie over kennelijk ongegronde of valse feiten en omstandigheden bekendmaakt of verspreidt, gestraft met een geldboete van maximaal 5 000 EUR”. Het voorstel werd niet aangenomen.
Nou doet de NOS ook niet alsof ze in het vliegtuig zaten dus dat scheelt.quote:Op donderdag 7 november 2019 12:23 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
En de NOS corrigeert zichzelf en past berichten regelmatig aan als er meer bekend wordt.
Trollentuig doet dat nooit
Nee hoor.quote:Op donderdag 7 november 2019 12:05 schreef Pleun2011 het volgende:
Doet me denken aan iets dat in 1938 plaatsvond. In Amerika werd 'War of the Worlds' als hoorspel uitgezonden op de radio en er ontstond toen paniek omdat veel mensen dachten dat er een invasie was door marsmannetjes
En dit gaat ons als belastingbetaler nog geen eurocent p.p. kosten want al die mensen en al dat materieel zat toch al op de plekken waar ze moesten zitten als zoiets gebeurt en die salarissen lopen toch het hele jaar door. Net als de kosten van hun thuisbasis, de protocollen die er liggen, de marechaussee die op het vliegveld aanwezig is en zo kan ik nog wel even doorgaan. En persoonlijk heb ik er ook wel een hele euro voor over om te weten dat als er shit gaande is er binnen 20 minuten een GRIP3 is en alle poppetjes al staan waar ze moeten staan.quote:Op donderdag 7 november 2019 21:55 schreef nietzeuren het volgende:
Schiphol en consorten hebben afgesproken om de maatschappij Air Europe niet aansprakelijk te stellen. De rekening blijft liggen voor de Nederlandse belastingbetaler.
Niet veel mis mee. Oefeningetje maakt onze hulpdiensten alleen maar scherperquote:Op donderdag 7 november 2019 21:55 schreef nietzeuren het volgende:
Schiphol en consorten hebben afgesproken om de maatschappij Air Europe niet aansprakelijk te stellen. De rekening blijft liggen voor de Nederlandse belastingbetaler.
Zou mooi zijn als ze door dit akkefietje weer wat oefeningen kunnen schrappen. Dan hoeft het onder de streep niet eens veel duurder te zijn.quote:Op donderdag 7 november 2019 22:04 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Niet veel mis mee. Oefeningetje maakt onze hulpdiensten alleen maar scherper
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |