Hoe vaak moeten we het nog zeggen?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:48 schreef HetDonkertAan het volgende:
Maar ff wat anders he STEL dat de piloot nu inderdaad gegijzeld werd en dus naar Henk van de hulptroepen belt met de mededeling dat hij gegijzeld wordt....
Kaper ziet dit en roept boos: "Don't call"
Henk legt telefoon neer. Kaper bedenkt plan: "Give them another call, tell them it was a joke"
Waarop Jan dus weer naar Henk belt met de mededeling dat het om een grapje ging.
.......
Wat zou Henk (dus van de hulptroepen) dan doen in die situatie????
Niet automatisch in ieder geval. En de buitendeur stond nog gewoon open.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:51 schreef speknek het volgende:
Ik kan me ook wel voorstellen dat bij een kapingscode gewoon het hele vliegtuig op lockdown gaat wat alleen door de politie ontgrendeld kan worden.
Dat gebeurd ook.. En de piloot kan buiten dansen wat ie wil..quote:Op woensdag 6 november 2019 21:51 schreef speknek het volgende:
Ik kan me ook wel voorstellen dat bij een kapingscode gewoon het hele vliegtuig op lockdown gaat wat alleen door de politie ontgrendeld kan worden.
#waterdruppelsquote:Op woensdag 6 november 2019 21:49 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Oke.. en ik sta niet onder de douche maar ga een kop koffie pakken en dan ga ik weer verder typen maar ik weet niet of dat in dit topic is want hier is verder niet zoveel meer te doen behalve dan te lezen dat jij onder de douche staat #metoo
Komt vaak mede door verplichte radiostiltequote:Op woensdag 6 november 2019 21:51 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Niet automatisch in ieder geval. En de buitendeur stond nog gewoon open.
dat mag nooit ivm veiligheid , Nooddeuren moeten ten alle tijden van binnen en buiten open gemaakt kunnen wordenquote:Op woensdag 6 november 2019 21:51 schreef speknek het volgende:
Ja maar je komt dan niet meer in de cockpit en kan dus ook niet makkelijk verifiėren of er niemand anders in zit.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:51 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Niet automatisch in ieder geval. En de buitendeur stond nog gewoon open.
Ik bedoelde ook eigenlijk meer de cockpitdeur en de motoren die niet meer opstarten.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:53 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat mag nooit ivm veiligheid , Nooddeuren moeten ten alle tijden van binnen en buiten open gemaakt kunnen worden
De cockpitdeur is op de grond (bij de gate) ook altijd open want dat is een vluchtroute. En een cockpit heeft natuurlijk altijd nog ramen.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja maar je komt dan niet meer in de cockpit en kan dus ook niet makkelijk verifiėren of er niemand anders in zit.
Daar zijn geen automatische systemen voor die het verhinderen. Een vliegtuig heeft ook geen 'contactsleutel'.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook eigenlijk meer de cockpitdeur en de motoren die niet meer opstarten.
Ik bedoelde dan ook een lockdown protocol.. Volgens mij heeft een vliegtuig verder geen sleuteltjes..quote:Op woensdag 6 november 2019 21:53 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat mag nooit ivm veiligheid , Nooddeuren moeten ten alle tijden van binnen en buiten open gemaakt kunnen worden
Maar waarom steeds Henk en Jan? Een Mohammed of Hani kan ook een prima piloot zijn hoor.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:48 schreef HetDonkertAan het volgende:
Maar ff wat anders he STEL dat de piloot nu inderdaad gegijzeld werd en dus naar Henk van de hulptroepen belt met de mededeling dat hij gegijzeld wordt....
Kaper ziet dit en roept boos: "Don't call"
Henk legt telefoon neer. Kaper bedenkt plan: "Give them another call, tell them it was a joke"
Waarop Jan dus weer naar Henk belt met de mededeling dat het om een grapje ging.
.......
Wat zou Henk (dus van de hulptroepen) dan doen in die situatie????
niet helemaal waarquote:Op woensdag 6 november 2019 21:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Een vliegtuig heeft ook geen 'contactsleutel'.
Henk zou dus inderdaad het radiocontact verbreken om daarna zijn directe collega's erop te attenderen dat hij toch vermoed dat Jan onder dwang een verklaring geeft en niet echt een grap heeft gemaakt......quote:Op woensdag 6 november 2019 21:50 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Hoe vaak moeten we het nog zeggen?
twitter:Marechaussee twitterde op woensdag 06-11-2019 om 21:45:28Om 22:00 uur is een persvoorlichter voor de media beschikbaar voor toelichting. Locatie: Politiepost Schiphol Plaza. reageer retweet
Klopt, elektronisch codeslot (van buiten) of schakelaar in de cockpit (van binnen). Maar die staat bij de gate eigenlijk altijd open zodat de crew er makkelijk in of uit kan.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:56 schreef RAVW het volgende:
[..]
De deur van de cockpit is voorzien van een elektronisch slot, dus daar is ook geen sleuteltje voor nodig.
Radiocontact word niet serieus genomen na de melding en die melding gaat niet per gesproken bericht blijkbaar..quote:Op woensdag 6 november 2019 21:57 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Henk zou dus inderdaad het radiocontact verbreken om daarna zijn directe collega's erop te attenderen dat hij toch vermoed dat Jan onder dwang een verklaring geeft en niet echt een grap heeft gemaakt......
Aha
Maar dan nu het volgende..... : wat zouden de directe collega's van Henk daarop reageren....?
Hu..... Hu.......
Kan, maar vasthouden aan deze twee gefingeerde namen vermakkelijkt de huidige situatieschets. Zodat alle meelezers een juist beeld kunnen vormen bij hoe de gebeurtenissen zich naar alle waarschijnlijkheid daadwerkelijk hebben afgespeeldquote:Op woensdag 6 november 2019 21:56 schreef TheRacingElf het volgende:
[..]
Maar waarom steeds Henk en Jan? Een Mohammed of Hani kan ook een prima piloot zijn hoor.
Juist! Dus we(Henk) houden gewoon vast aan het protocol na deze melding. We nemen het zekere voor het onzekere! Heel verstandigquote:Op woensdag 6 november 2019 21:59 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Radiocontact word niet serieus genomen na de melding en die melding gaat niet per gesproken bericht blijkbaar..
code slot is toch nog niet zo lang is toch na die zelfmoord van die piloot die toen zich opgesloten had in de cockpit en tegen die berg is aangevlogenquote:Op woensdag 6 november 2019 21:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Klopt, elektronisch codeslot (van buiten)
Een vliegtuig proberen te kapen bij een gate is ook echt het meest zinloze wat je kan proberen.
Wat hij mogelijk ook zou zeggen als de kaper een 9 mm tegen zijn achterhoofd houdt.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:41 schreef Ali_boo het volgende:
Hij heeft toch een fucking telefoon, ja sorry jongens vals alarm , ik zal het niet meer doen
quote:Op woensdag 6 november 2019 22:03 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Juist! Dus we(Henk) houden gewoon vast aan het protocol na deze melding. We nemen het zekere voor het onzekere! Heel verstandig
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |