Nee, dat klopt. Waar je in de basis wel meer voor moet doen dan alleen een knop indrukken. Dus ik vind het 'per ongeluk' verhaal een beetje dodgy.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:59 schreef Snowballed het volgende:
... en die melding gaat niet per gesproken bericht blijkbaar..
De uitleg is er al he?quote:Op woensdag 6 november 2019 22:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. Waar je in de basis wel meer voor moet doen dan alleen een knop indrukken. Dus ik vind het 'per ongeluk' verhaal een beetje dodgy.
Ja er word niet gevraagd aan de piloot wil je dit zeker doorvoeren , JA / NEEquote:Op woensdag 6 november 2019 22:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. Waar je in de basis wel meer voor moet doen dan alleen een knop indrukken. Dus ik vind het 'per ongeluk' verhaal een beetje dodgy.
Nou ja, dan is het in ieder geval helder wat te doen bij een schimmige en/of verdachte situatie mbt eventuele vliegtuigkaping of escalaties van soortgelijk niveauquote:Op woensdag 6 november 2019 22:07 schreef Snowballed het volgende:
[..]Dat is al 100 keer genoemd hier..
Wel handig, zo'n youtubefilmpje. Voor het geval je als kaper nog niet wist hoe het systeem werkte.quote:
Je hebt er verstand van, knulletje?quote:Op woensdag 6 november 2019 22:12 schreef RAVW het volgende:
Ja er word niet gevraagd aan de piloot wil je dit zeker doorvoeren , JA / NEE
het is geen MS windows
Nou ik zou niet in de schoenen van de piloot willen staan , hoe verklaar je dit aan je baas ffs?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:48 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Tja als de cockpit zelf niet meer spannend genoeg is...
En ook exact dat is al gezegd.. en op gereageerd..quote:Op woensdag 6 november 2019 22:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wel handig, zo'n youtubefilmpje. Voor het geval je als kaper nog niet wist hoe het systeem werkte.
Daarbij komend dat de meeste kapers waarschijnlijk de beschikking hebben over internet waar ze mee naar die site kunnen gaan en dat filmpje kunnen opzoeken...quote:Op woensdag 6 november 2019 22:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wel handig, zo'n youtubefilmpje. Voor het geval je als kaper nog niet wist hoe het systeem werkte.
ja maar het is gebeurd en fouten maken we allemaal wel eens ..quote:Op woensdag 6 november 2019 22:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je hebt er verstand van, knulletje?
Je moet wel eerst de code handmatig selecteren. Dus het zijn zeker drie bewuste handelingen die je moet doen. Best lastig om dat 'per ongeluk' te doen.
Je hebt duidelijk de scenarioschets gemist waar er sprake was van de vlieg.quote:Op woensdag 6 november 2019 22:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je hebt er verstand van, knulletje?
Je moet wel eerst de code handmatig selecteren. Dus het zijn zeker drie bewuste handelingen die je moet doen. Best lastig om dat 'per ongeluk' te doen.
Zal me niets verbazen dat er zoiets aan de hand is geweest. Piloot dacht dat zijn squawk nog niet live was en dacht het wel even te kunnen demonstreren. Vermoed dat hij/zij wel even op non-actief zal staan.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:25 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Van Standby af halen is alleen voor TCAS, de transpondercode blijft ie sowieso uitzenden. En waarschijnlijk zijn de 7000-codes een uitzondering die altijd een 'IDENT' uitzenden als je ze invoert.
Verkeerd melden. Moet een d zijn.quote:Op woensdag 6 november 2019 22:17 schreef RAVW het volgende:
we zullen het wel horen wat de reden is van het verkeert melden van deze hijack
quote:Op woensdag 6 november 2019 22:17 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Daarbij komend dat de meeste kapers waarschijnlijk de beschikking hebben over internet waar ze mee naar die site kunnen gaan en dat filmpje kunnen opzoeken...
Niet slim op deze manier.
Ik denk dat het verstandig is om de code gewoon te veranderen naar 4470 bijvoorbeeld. En dat je dan daarna duidelijk boven de aangepaste instructiefilmpjes over dergelijke codes de tekst zet:"de volgende informatie mag alleen worden gelezen door piloten in opleiding of mensen zonder eventueel terroristisch motief"
Dat lijkt mij wel een goed plan maar ja.... Ik geloof niet dat ze zo snugger zijn daar op de YouTube-afdeling van Schiphol.
zou heel goed mogelijk zijn ... je heb op dat moment ook wel iets meer aan je hoofdquote:Op woensdag 6 november 2019 22:18 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Zal me niets verbazen dat er zoiets aan de hand is geweest. Piloot dacht dat zijn squawk nog niet live was en dacht het wel even te kunnen demonstreren. Vermoed dat hij wel even op non-actief zal staan.
twitter:Marechaussee twitterde op woensdag 06-11-2019 om 22:12:14Vanavond is vanuit de cockpit de melding gedaan van een kaping/gijzeling. Hierna zijn alle protocollen op Schiphol in werking getreden. De belangrijkste prioriteit was de veiligheid van de passagiers en crew. Uit onderzoek moet nog blijken hoe deze melding heeft kunnen gebeuren. reageer retweet
Het wordt in ieder geval een puntje bij het volgende functioneringsgesprek.quote:Op woensdag 6 november 2019 22:18 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Zal me niets verbazen dat er zoiets aan de hand is geweest. Piloot dacht dat zijn squawk nog niet live was en dacht het wel even te kunnen demonstreren. Vermoed dat hij/zij wel even op non-actief zal staan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |