ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Update van mijn quest voor compensatie van de gemiste aansluiting in Brussel Zuid, waardoor ik met twee uur vertraging aankwam in London.
De vertraging in de beantwoording door NS was in ieder geval langer dan 2 uur . Lees en huiver:
quote:
U heeft voor uw reis van Rotterdam naar Londen gereisd met 2 verschillende tickets. Een ticket van Rotterdam naar Brussel met de Intercity trein en een ticket van Brussel naar Lonen met Eurostar. De Europese Verordening Reizigersrechten 1371/2007 bepaalt in artikel 17 het volgende: “Zonder het recht op vervoer te verliezen kan een reiziger de spoorwegonderneming om schadevergoeding voor een vertraging verzoeken indien hij tussen de op het vervoerbewijs vermelde punten van vertrek en van bestemming geconfronteerd wordt met een vertraging waarvoor het vervoerbewijs niet overeenkomstig artikel 16 is terugbetaald (…)”. Dit artikel beschrijft heel duidelijk dat het gaat om het vervoerbewijs, dat leidend is bij het beoordelen van een verzoek om compensatie bij vertraging. De Intercity naar Brussel had bij aankomst minder dan 60 minuten vertraging. Hiervoor kan ik u dus helaas geen compensatie bieden. Het missen van de aansluiting met de Eurostar naar Londen is natuurlijk heel vervelend, maar de hierdoor extra ontstane vertraging wordt niet gecompenseerd. Eurostar zelf heeft namelijk niet meer dan 60 minuten vertraging gehad. Tot mijn spijt kan ik dan ook niet voldoen aan uw verzoek om herziening.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op maandag 28 oktober 2019 12:00 schreef Goverman het volgende: Update van mijn quest voor compensatie van de gemiste aansluiting in Brussel Zuid, waardoor ik met twee uur vertraging aankwam in London.
De vertraging in de beantwoording door NS was in ieder geval langer dan 2 uur . Lees en huiver: [..]
Maar je had toch één boeking gemaakt bij NS international?
Maar je had toch één boeking gemaakt bij NS international?
Ja, dat heb ik ook. En dat heb ik ook gezegd tegen ze. Maar... kennelijk maakt NS International er dus toch twee treintickets van, die ondanks een boekingsnummer dus als twee reizen zijn geboekt.
Nu kan ik twee dingen doen: dreigen met dingen als rechters enzo (dat ga ik waarschijnlijk verliezen), hetgeen me tijd kost die ik nooit meer terug zie. Of ik kan het er bij laten zitten. Misschien doe ik dat laatste maar voor die 2x30 euro...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Helaas is dit een truc die ook voor reizen met Thalys opgaat. Is een hiaat in de Europese verordening. Formeel ga je bij de koop van het ticket twee vervoersovereenkomsten aan en de eu-gtbv geldt per overeenkomst. Heeft Kassa! Ook als eens op tv aandacht aan gegeven. Momenteel wordt de verordening herzien, het Eu-parlement heeft de hiaat er uitgehaald. Commissie en raad zijn nog voorstander. Gelukkig kan Goverman iets aan de nederlandse inbreng in de raad doen.
SCHIPHOL - Begin deze maand hebben verschillende reizigers op een wel heel bijzondere manier hun vliegtuig gemist. De trein waarin ze zaten stopte keurig op station Schiphol, maar de machinist reed niet genoeg door waardoor het achterste deel van de trein stilstond in de Schipholtunnel. Hierdoor konden de reizigers in dat deel van de trein niet uitstappen.
Omdat de volgende halte ook nog eens Rotterdam CS was, misten zeker zeven mensen hun vlucht. Onder meer tv-presentator Thijs Zeeman zat flink te balen in de trein. "We kwamen ruim anderhalf uur van tevoren aan op Schiphol. We hadden al ingecheckt, helemaal niets aan de hand. Maar als je er dan niet uit kan omdat de trein in een tunnel staat en je vervolgens onderweg bent naar Rotterdam. Ik werd helemaal gek!"
Bij Zeeman in de coupe zaten ook drie Italianen en twee meisjes die hun vlucht misten. "Die Italianen gingen helemaal uit hun dak en de meisjes waren aan het huilen. Zij misten niet alleen hun vlucht, maar ook een aantal overstappen. Heftig allemaal." Zeeman en zijn vriendin misten het vliegtuig en konden pas een dag later naar hun bestemming Rome.
Reactie NS "Het is allemaal niet rampzalig natuurlijk, het kost je een dag vakantie, maar ik had verwacht dat de NS wel wat actiever zou zijn om het op te lossen. Ze reageren heel vriendelijk, maar gaan er niet mee aan de slag. Het is al bijna een maand geleden, dat vind ik wel een beetje lang duren", aldus Zeeman.
De NS laat weten uit te zoeken wat er precies is gebeurd.
Gokje, iemand had een 9-rijtuigstam mee en zette deze op de plek van de 7-rijtuigstam neer? Vervolgens is mijn vraag wel waarom het niet is opgemerkt door zowel de HC als de machinist. Als HC zie je op dat perron prima dat een deel van de trein nog in de tunnel staat. Schiphol is daarin behoorlijk overzichtelijk.
Hadden we nou maar computers die zelf konden bepalen hoe lang een trein is en zelfstandig in staat waren er zeker van te zijn dat de hele trein langs het perron stond...
Op maandag 28 oktober 2019 17:05 schreef Fiorano het volgende: Vanaf vandaag rijdt de Valleilijn vanuit Amersfoort van 17.09 met dubbele stellen om de drukte op te vangen. Vertrek vanaf 4a ipv 4b.
Op maandag 28 oktober 2019 18:20 schreef Fred2 het volgende: Hadden we nou maar computers die zelf konden bepalen hoe lang een trein is en zelfstandig in staat waren er zeker van te zijn dat de hele trein langs het perron stond...
Nou jah, de incompetentie straalt er ook wel een beetje vanaf, zowel bij de machinist als conducteur want dat die dit niet gezien heeft op een correcte manier is echt te achterlijk voor woorden. Ik vind het grove nalatigheid in ieder geval.
En de manier waarop NS het nog niet opgelost heeft is ook weer eens bizar. Anderhalve maand.
Maargoed, nadenken buiten de gebaande paden is voor NS ontzettend moeilijk, dat blijkt al wel uit het hele gezeik met niet automatisch corrigeren van een uit-incheck op bijvoorbeeld Sloterdijk en Amsterdam Zuid.
Op maandag 28 oktober 2019 06:58 schreef J.B. het volgende: Update: ik zit in een Locomore wagon (dus gerenoveerd, met WiFi, stopcontacten en ik geloof zelfs airco) en de trein zit stampvol
Uiteindelijk met 5 minuten vertraging in Frankfurt aangekomen vanmorgen, rit ging uitstekend en voor Hanau kreeg Deutsche Bahn nog een flinke veeg uit de pan van de dienstdoende machinist. Hij begon zijn verhaal met dat hij de reizigers dolgraag punctueel in Hanau zou hebben gebracht, maar hij daar door de onkunde van Deutsche Bahn niet in ging slagen. Bij DB waren ze volgens hem namelijk te dom om een goederentrein op tijd aan de kant te zetten waardoor de Flixtrain nu achter een goederentrein, een ICE en een RE moest rijden
De trein zat overigens behoorlijk vol (zeker 3/4 van de plaatsen was bezet, en dat op een maandagmorgen) en reed tot mijn verbazing ook gewoon 200 op de trajecten waar het mogelijk was. Dat gebeurde dus tussen Berlijn en Wolfsburg en tussen Göttingen en Fulda, vooral op de laatste deel had ik dat niet verwacht en vermoedde ik dat de trein over klassiek spoor zou rijden.
De trein stopte in Berlijn op een aantal plaatsen, gevolgd door Wolfsburg, Hannover Messe/Laatzen, Kassel-Wilhelmshöhe, Fulda en Hanau. De trein bestond uit een mengeling van gerenoveerde Locomore rijtuigen en oude IR rijtuigen van DB (zelfde interieur als ICL rond 2008) en werd getrokken door een Taurus van MRCE Dispolok. De uitvoerende club was Leo Express GmbH (BahnTouristikExpress rijdt Hamburg - Keulen en Keulen - Berlijn) en al bij al vond ik het een prima ervaring. Het comfort is dan wel wat minder, maar de trein was schoon en reed prima. Er was ook een speciaal rijtuig van Locomore waarin niet alleen de "kiosk" zat, maar ook een speciaal compartiment voor ouders en hun spelende kinderen.
Al bij al is een ICE luxueuzer, maar voor de helft van de prijs vind ik de Flixtrain in ieder geval de moeite van het proberen waard. Ik zou hem in ieder geval zo weer nemen. Doordat de trein zo vol zat heb ik helaas geen foto's kunnen nemen, ik heb wel een foto van de buitenkant van de Locomore wagon en foto's van het boekje (+ kioskmenu) gemaakt. Al bij al denk ik wel dat Flixtrain een behoorlijke prestatie heeft geleverd door, ondanks zeer beperkte investeringen in een markt met een monopolie, toch een heel aardig en onderscheidend product op poten te zetten met treinen die 200 km/u kunnen halen.
[ Bericht 1% gewijzigd door J.B. op 28-10-2019 21:55:39 ]
reed tot mijn verbazing ook gewoon 200 op de trajecten waar het mogelijk was. Dat gebeurde dus tussen Berlijn en Wolfsburg en tussen Göttingen en Fulda, vooral op de laatste deel had ik dat niet verwacht en vermoedde ik dat de trein over klassiek spoor zou rijden.
Kunnen ze op "klassiek spoor" ook niet gewoon 200? De IC-rijtuigen en BR103 zijn ook gebouwd op 200km/u. Dat was volgens mij al voordat er ideeën waren voor HSL's.
Kunnen ze op "klassiek spoor" ook niet gewoon 200? De IC-rijtuigen en BR103 zijn ook gebouwd op 200km/u. Dat was volgens mij al voordat er ideeën waren voor HSL's.
Dat kunnen ze wel ja, maar een aantal rijtuigen heeft ramen die je nog half naar beneden kunt duwen. Ik was wel verbaasd dat zoiets is toegestaan op hogesnelheidslijnen.
Het lijkt vandaag wel weer Elke Twintig Minuten Een Trein. De ic van 7:24 is blijkbaar uitgevallen en die van 7:44 ook (Utrecht - Eindhoven). Omroep zwijgt in alle talen. Blaadjes?
Op dinsdag 29 oktober 2019 07:36 schreef Dr_Flash het volgende: Het lijkt vandaag wel weer Elke Twintig Minuten Een Trein. De ic van 7:24 is blijkbaar uitgevallen en die van 7:44 ook (Utrecht - Eindhoven). Omroep zwijgt in alle talen. Blaadjes?
Op dinsdag 29 oktober 2019 07:36 schreef Dr_Flash het volgende: Het lijkt vandaag wel weer Elke Twintig Minuten Een Trein. De ic van 7:24 is blijkbaar uitgevallen en die van 7:44 ook (Utrecht - Eindhoven). Omroep zwijgt in alle talen. Blaadjes?
Dat kunnen ze wel ja, maar een aantal rijtuigen heeft ramen die je nog half naar beneden kunt duwen. Ik was wel verbaasd dat zoiets is toegestaan op hogesnelheidslijnen.
Ik denk dat Duitsers gewoon een ietwat andere definitie van hogesnelheidslijnen erop na houden.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Er wordt altijd geklaagd dat kaartjes voor het OV altijd maar duurder en duurder worden. In Hamburg gaat de prijs van een kaartje echter met 66% omlaag! Goed, het is alleen maar het perronkaartje dat van 30 naar 10 cent gaat, maar het is het idee he
Vanaf 4 november heeft AH weer treinkaartjes. Dit keer een retour (dus geen dagkaart), alleen geldig buiten de spits (dus je mag niet in de trein zitten van ma-vr tussen 6.30u-9.00u en 16.00u-18.30u). Prijs is ¤16,50, bij twee stuks ¤15,50 en bij drie of meer ¤14,50 per stuk. https://lekkerweglekkerth(...)retour-daluren/8259/
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zijn e-tickets, die zijn in de spits gewoon niet geldig. Ze hebben dan dezelfde waarde als een leeg A4'tje
Wat er gebeurt als je door een storing vertraging oploopt en daardoor in de spits beland wordt niet vermeld, maar ik kan me zo voorstellen dat de conducteur (als je die überhaupt ziet) daar wel coulant mee omgaat.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja. Wel kan het zijn dat de prijzen daar al wat hoger zijn (gewilde periode), dan zou je via cd.cz nog een kaartje naar Decin via Leipzig kunnen kopen en daar alleen het eerste stuk van gebruiken.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 31 oktober 2019 16:37 schreef Fixers het volgende: Vraagje: Ik wil eind december een paar dagen naar Leipzig. Wat is de beste plek om treintickets te boeken, Bahn.de?
Op donderdag 31 oktober 2019 16:45 schreef dennistd het volgende: Ja. Wel kan het zijn dat de prijzen daar al wat hoger zijn (gewilde periode), dan zou je via cd.cz nog een kaartje naar Decin via Leipzig kunnen kopen en daar alleen het eerste stuk van gebruiken.
Maar daar kun je nog niet voor eind december boeken.
Ik heb hem even gegoogled. Nooit van gehoord. YouTuber. Okay, das echt zo een van die dingen waar ik geen kont van snap dat mensen dat boeiend vinden. Net als podcasts, waarbij onbelangrijke mensen hun mening geven over hele complexe zaken en zich daarbij vrij consequent laten inpalmen door mensen die heel eloquent en gestudeerd overkomen zoals Jordan Peterson of Ben Shapiro die bij zo'n Joe Rogan aan tafel zonder tegenspraak hun perverse verdraaiingen van feiten mogen spuien.
Op donderdag 31 oktober 2019 10:28 schreef Sandrvich het volgende: Stond die melding op de CTA? Heb zelf nog wel eens die melding gezien op de OVInfo app, maar dat zijn vaak interne meldingen.
De noodrem in de Pakistaanse trein, waarin gisteren 74 mensen omkwamen bij een brand,werkte mogelijk niet.Getuigen zeggen tegen Sky News dat de trein nog 20 minuten doorreed nadat passagiers aan de noodrem hadden getrokken.Het remsysteem wordt nu onderzocht.
HOEDAN. De meesten hier weten wel hoe een noodrem werkt toch? En dat dat fail-safe ontworpen is.
Nieuw wereldrecord: 375 goederenwagons gekoppeld aan een trein
Gepubliceerd op 31-10-2019 om 09:50
De Zuid-Afrikaanse spoorgoederenvervoerder Transnet SOC limited heeft zowel zijn eigen als het wereldrecord van goederentrein met de meeste wagons verbroken. Op 24 oktober reed het bedrijf voor het eerst met een 375 wagons tellende ertstrein.
De trein is vier kilometer lang en rijdt over een 861 kilometer lang traject dat loopt van de stad Sishen naar Saldanha in Zuid-Afrika. Deze trein vervoert mangaan, een onder meer door de metaalindustrie gebruikte grondstof, en telde tot nu toe maximaal 312 wagons. Door het aankoppelen van de extra wagons kon het laadvermogen van de trein worden opgeschroefd van 19.656 ton naar 23.625 ton per trein. Het vorige record in deze categorie was een ijzerertstrein van 342 wagons, die ook door Transnet werd ingezet.
Manganese export De extra lange trein is het directe gevolg van het snel toenemende exportvolume van de mangaan. Het aandeel van Transnet in deze markt groeide exponentieel van 5 miljoen ton in 2012-2013 tot een recordhoogte van 15.1 miljoen ton in 2018-2019. Transnet (TFR) heeft take-or-pay overeenkomsten met tien mangaanexporteurs in het land. Deze manier van werken moet er toe leiden dat de volumes mangaan optimaal verdeeld kunnen worden over bestaande assets zoals locomotieven en wagons. En binnen de mogelijkheden van de huidige infrastructuur.
Tekst loopt door onder de foto.
Spoorcapaciteit Volgens Russell Baatjies, verantwoordelijk voor het vervoer van ijzererts en mangaan bij TFR was er wel een mogelijkheid om de capaciteit te vergoten om aan de vraag vanuit klanten te voldoen. Dit door de bestaande toevoerlijnen aan de spoor uit te breiden en nieuw rollend materieel aan te schaffen om extra treinen in te zetten. Omdat dit om grote investeringen vraagt, werd ook gekeken naar andere oplossingen.
“We pasten de distributed power techniek toe om de lengte van de trein uit te kunnen breiden tot 375 wagons. De benodigde investeringen vallen hierdoor 90 procent lager uit dan vooraf begroot”. Het bestaande rollend materieel moest, net als de infrastructuur, wel aangepast worden om de 30 ton per as te kunnen dragen op het baanvak tussen Hotazel en Sishen.
Heavy haul doorbraak TFR general manager, Brian Monakali en voormalig voorzitter van de International Heavy Haul Association spreekt van “een nieuwe doorbraak voor het zware spoorgoederenvervoer. Mijnbouwgroep Rio Tinto in Australië begon onlangs met de inzet van zelfrijdende treinen op zijn ijzerertsspoorlijn. En nu heeft Transnet met succes een 375 wagons tellende trein geoperationaliseerd. De samenwerking bij technisch onderzoek en het delen van best practices door spoorgoederenvervoerders wereldwijd, zal er zeker voor zorgen dat de operatie, veiligheid en spoorcapaciteit naar een hoger niveau getild wordt door de toepassing van baanbrekende technologie.”
Op vrijdag 1 november 2019 13:39 schreef dennistd het volgende: Als je de leiding ergens tussen de rem en de noodrem afsluit doet de noodrem het niet natuurlijk.
vraagje aan mensen die wat meer kennis hierin hebben (hoop ik):
gisteren met +110 aangekomen in rotterdam vanuit parijs, schijnbaar doordat iemand zich voor de trein had geworpen tussen mechelen en antwerpen, stond 2 uur vast op brussel midi.
ik heb een GTBV ingediend via de ns app, maar hoe zit het een en ander precies met GTBV: ik kon kiezen voor 25% ticket refund of deze optie:
maar kan thalys zich niet veel te makkelijk achter, "het was onze schuld niet" verbergen? daarnaast (maar wellicht mosterd na dr maaltijd) was dit de juiste weg voor GTBV aan te vragen of had ik beter een andere weg moeten bewandelen?
gisteren met +110 aangekomen in rotterdam vanuit parijs, schijnbaar doordat iemand zich voor de trein had geworpen tussen mechelen en antwerpen, stond 2 uur vast op brussel midi.
ik heb een GTBV ingediend via de ns app, maar hoe zit het een en ander precies met GTBV: ik kon kiezen voor 25% ticket refund of deze optie:
maar kan thalys zich niet veel te makkelijk achter, "het was onze schuld niet" verbergen? daarnaast (maar wellicht mosterd na dr maaltijd) was dit de juiste weg voor GTBV aan te vragen of had ik beter een andere weg moeten bewandelen?
Dus er is iemand voor de trein gesprongen en Thalys heeft daar de hand in gehad / invloed op gehad?
Dus er is iemand voor de trein gesprongen en Thalys heeft daar de hand in gehad / invloed op gehad?
gewoon doorkarren toch?
nee maar serieus: het ging mij meer om het wel erg algemene regeltje, als er bv een trein van thalys defect is is het hun schuld, maar de daarop volgende treinen zouden ze kunnen afschuiven op de spoorbeheerder die ze geen baan vrij geeft bv..
dit is de 2de keer dat ik ooit met GTBV te maken heb gehad overigens
Dus er is iemand voor de trein gesprongen en Thalys heeft daar de hand in gehad / invloed op gehad?
NS geeft in het binnenlandse verkeer ook geld terug bij vertraging door dit soort oorzaken. Terwijl in de voorwaarden overmacht als uitzonderingsgrond is benoemd. Dus zo'n gekke vraag vind ik het niet.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
nee maar serieus: het ging mij meer om het wel erg algemene regeltje, als er bv een trein van thalys defect is is het hun schuld, maar de daarop volgende treinen zouden ze kunnen afschuiven op de spoorbeheerder die ze geen baan vrij geeft bv..
1. Zonder het recht op vervoer te verliezen kan een reiziger de spoorwegonderneming om schadevergoeding voor een vertraging verzoeken indien hij tussen de op het vervoerbewijs vermelde punten van vertrek en van bestemming geconfronteerd wordt met een vertraging waarvoor het vervoerbewijs niet overeenkomstig artikel 16 is terugbetaald. De minimumvergoedingen voor vertragingen zijn als volgt:
a)
25 % van de prijs van het vervoerbewijs bij een vertraging van 60 tot en met 119 minuten;
b)
50 % van de prijs van het vervoerbewijs bij een vertraging van 120 minuten of meer.
Reizigers in het bezit van een reispasje of een abonnement die herhaaldelijk geconfronteerd worden met vertragingen of uitval gedurende de looptijd ervan, kunnen om passende schadevergoeding verzoeken overeenkomstig de regelingen inzake schadevergoedingen van de spoorwegonderneming. In deze regelingen worden de criteria inzake vertragingen voor de berekening van de schadevergoeding vastgesteld.
De schadevergoeding voor vertraging wordt berekend in verhouding tot de prijs die de reiziger effectief betaalde voor de vertraagde dienst.
In geval van een vervoerovereenkomst voor een heen- en terugreis wordt de schadevergoeding voor vertraging tijdens hetzij de heen- hetzij de terugreis berekend op basis van de helft van de prijs die voor het vervoerbewijs is betaald. Op dezelfde manier wordt de prijs voor een vertraagde dienst in het kader van enige andere vorm van vervoerovereenkomst uit hoofde waarvan er over meerdere opeenvolgende deeltrajecten kan worden gereisd, berekend in verhouding tot de volledige prijs.
Bij het berekenen van de duur van de vertraging wordt geen rekening gehouden met vertraging waarvan de spoorwegonderneming kan aantonen dat ze buiten het grondgebied waarop het Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap van toepassing is, is opgelopen.
2. De vergoeding van de prijs van het vervoerbewijs wordt betaald binnen een maand na de indiening van het verzoek om schadevergoeding. De schadevergoeding kan in bonnen en/of andere diensten worden uitbetaald indien de voorwaarden soepel zijn (met name wat betreft de geldigheidsduur en de bestemming). De schadevergoeding wordt op verzoek van de reiziger uitbetaald in geld.
3. De vergoeding van de prijs van het vervoerbewijs wordt niet verminderd met financiële transactiekosten zoals vergoedingen, telefoonkosten of zegels. De spoorwegondernemingen kunnen een minimumdrempel invoeren waaronder geen schadevergoeding wordt uitbetaald. Deze drempel bedraagt niet meer dan 4 EUR.
4. De reiziger heeft geen recht op schadevergoeding indien hij alvorens het vervoerbewijs te kopen op de hoogte is gesteld van de vertraging, of indien de aankomsttijd door voortzetting met een andere dienst of langs een andere route minder dan 60 minuten werd vertraagd.
quote:
Artikel 32
Aansprakelijkheid in geval van uitvallen, vertraging van een trein of gemiste aansluiting
1. De vervoerder is jegens de reiziger aansprakelijk voor schade die het gevolg is van het feit dat door het uitvallen, door de vertraging van een trein of door het missen van een aansluiting de reis niet op dezelfde dag kan worden voortgezet, of dat de voortzetting hiervan als gevolg van de gegeven omstandigheden niet in redelijkheid kan worden verlangd. De schadevergoeding omvat de redelijke kosten voor overnachting en voor het waarschuwen van personen die de reiziger verwachten.
2. De vervoerder is van deze aansprakelijkheid ontheven, wanneer het uitvallen, de vertraging of het missen van een aansluiting te wijten is aan een van de volgende oorzaken:
a)
omstandigheden buiten de uitoefening van het spoorwegbedrijf, die de vervoerder ondanks de zorgvuldigheid vereist in de omstandigheden van het geval niet kon vermijden en waarvan hij de gevolgen niet kon verhinderen;
b)
schuld van de reiziger of;
c)
het gedrag van een derde, dat de vervoerder, ondanks de zorgvuldigheid vereist in de omstandigheden van het geval, niet kon vermijden en waarvan hij de gevolgen niet kon verhinderen; een andere onderneming die dezelfde spoorweginfrastructuur gebruikt, wordt niet aangemerkt als een derde; het recht van regres wordt niet aangetast.
3. Het nationale recht bepaalt of en in welke mate de vervoerder andere dan de in § 1 bedoelde schade moet vergoeden. Deze bepaling laat artikel 44 onverlet.
In deze twee artikelen, maar ook in de rest van de regels kom ik nergens tegen dat een vervoerder bij vertraging een beroep mag doen op overmacht.
Thalys zelf vindt dat ze je alleen in geld uit hoeven te betalen als de vertraging aan hun te wijten is.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
NS zelf vindt dat ze in bepaalde gevallen van overmacht geen geld hoeven uit te betalen:
quote:
In het geval dat een vertraging het gevolg is van overmacht voor NS, is NS niet gehouden tot restitutie over te gaan. Van overmacht is bijvoorbeeld sprake in geval van omstandigheden waardoor de dienstregeling geheel of grotendeels niet of niet naar behoren kan worden uitgevoerd, zoals een stroomstoring met landelijke uitstraling, dreiging van terroristische aanslagen, een staking of uitzonderlijke weersomstandigheden zoals storm of (stuif)sneeuw.
Doen ze vrijwel nooit volgens mij, naar Europese begrippen is NS heel coulant geloof ik
De compensatieregeling van NS is veel ruimer dan waartoe ze volgens Europese normen verplicht zijn (al kan in hun concessie natuurlijk wat anders staan), en ze keren voor zover ik weet vrijwel altijd uit. Zelfs bij vrij grote problemen zoals de uitval van een VL-post door bijvoorbeeld brand.
Op zondag 3 november 2019 23:02 schreef Bitlord het volgende: Hoe kan een machinist in deze situatie (uitgaande van een korte stop (dus groen) eigenlijk weten of zijn trein is gepland op 4a, 4b of 4ab?
Dienstkaartje en in dit geval misschien aan de reizigers die op het perron stonden?
Voor zover ik weet staan op dienstkaartjes geen perronfases, en volgen machinisten de seinbeelden. In Den Bosch heb ik het ook al vaker meegemaakt dat een trein aangekondigd stond op 7a maar dat die vrolijk doorreed naar 7b.
[ Bericht 36% gewijzigd door James1988 op 04-11-2019 02:26:08 ]
Verhuisd enzulks en cursus nabij een station dus mooi even met de trein. Die situatie met kerende treinen te Utrecht voor Gouda - Amersfoort, hoe houdbaar is dat? De trein rijdt om xx:07 weg en om xx:10 komt de volgende alweer negen minuten keren om te vertrekken. Zit wel lekker warm.
En ook in dit geval keerden ze 'uit coulance' uit. Wat ze in principe niet hoefden te doen: [..]
Ik had in Den Bosch een keer een cross-platform aansluiting die voor mijn neus weg reed. GtbV afgekeurd omdat ik zelf had moeten bedenken dat ik met 2 extra overstaps en 20- km omrijden de vertraging tot +26 had kunnen beperken
Woest mailtje gestuurd, na 275 dagen (!!) kreeg ik ineens toch een mailtje en mijn geld. Joepie.
Op maandag 4 november 2019 00:42 schreef James1988 het volgende: Voor zover ik weet staan op dienstkaartjes geen perronfases, en volgen machinisten de seinbeelden. In Den Bosch heb ik het ook al vaker meegemaakt dat een trein aangekondigd stond op 7a maar dat die vrolijk doorreed naar 7b.
Op de tablet die mcn hebben staat keurig de perronfase. Sinds 1 oktober is ook de betekenis van de bakbordjes in de wet aangepast zodat de mcn nu ook echt de planning in acht zou moeten nemen, maar daar heb je op Den Bosch dan weer geen klap aan, omdat de bordjes ná de seinen staan. Als het sein in het midden veilig staat, zal de mcn dus gewoon keurig de rijweg afmaken en bij het bordje stoppen.
Op de tablet die mcn hebben staat keurig de perronfase. Sinds 1 oktober is ook de betekenis van de bakbordjes in de wet aangepast zodat de mcn nu ook echt de planning in acht zou moeten nemen, maar daar heb je op Den Bosch dan weer geen klap aan, omdat de bordjes ná de seinen staan. Als het sein in het midden veilig staat, zal de mcn dus gewoon keurig de rijweg afmaken en bij het bordje stoppen.
Zoals het hoort want doe je dat niet komt het sein aan het eind van het perron niet vanzelf uit de stand stop
Is het dan echt zo moeilijk om de computer die de rijweg instelt, de tablet van de mcn en de computer van de reizigersinformatie hetzelfde te laten doen?
Alstom en de provincie Groningen gaan testen met een 'iLint' op waterstof:
quote:
Alstom and the Province of Groningen, local operator Arriva, the Dutch railway infrastructure manager ProRail and the energy company Engie have signed plans for a pilot project to test the Coradia iLint, the world’s first passenger train powered by hydrogen fuel cells, for the first time in the Netherlands. The signature took place as part of the “Klimaattop”, or Climate Summit Northern Netherlands, taking place this week in Groningen.
The tests will be carried out on the track between Groningen and Leeuwarden at up to 140 km/h and will last about two weeks. The ambition is to organise the test during the first quarter of 2020.
Zoals het hoort want doe je dat niet komt het sein aan het eind van het perron niet vanzelf uit de stand stop
Precies. Het is ook normaal om het sein af te rijden als dit niet rood toont bij gedeelde perronsporen. Maar in Hertogenbosch kijk ik ondanks geel toch of het wissel niet krom ligt. Ligt dit krom stop ik alsnog voor geel. Je hebt daar vaker te maken dat het sein al vaker veilig staat tbv een rangeerbeweging als Hertogenbosch tenminste het eindpunt is.
Ik heb werkelijk nog nooit gehoord van middagspits Wanneer is dat? Als dat verdwijnt hebben de houders van die kaart alleen maar korting voor 6u ochtends en na 7 avonds??
Ik hoop wel dat ze voor die tijd alle kinderziektes uit Flex halen, je leest nog te vaak dat mensen onterecht een bedrag in rekening gebracht wordt voor een niet-betaalde ICd-toeslag of het reizen tegen de reisrichting in, terwijl er gewoon een normale reis zonder ICd gemaakt wordt...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De grootste wijziging van het Altijd Vrij abonnement is dat dit eind 2020 wijzigt in een NS Flex abonnement. Hiermee voegen we een aantal extra's toe aan je huidige Altijd Vrij. Je reist dus hetzelfde, maar veel flexibeler. Zo reis je op rekening en hoef je geen saldo meer te laden, én kun je zelf maandelijks de korting waarmee je reist aanpassen.
Hoezo op rekening reizen als je altijd vrij reist?
Verdomme zeg, ik ben ook eens een dagje privé aan het reizen.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op dinsdag 5 november 2019 13:09 schreef James1988 het volgende: Hè, jammer. Maar dat het na 10 jaar wel een keertje mooi is geweest met het oude VDU kan ik ergens wel begrijpen.
Het is voor mij wel reden om het op te zeggen. Ik reis meestal tijdens de ochtendspits (toegegeven, de laatste paar jaar vooral met de auto) dus Dal Vrij helpt me niet verder.
Maar goed, ik had serieus niet verwacht dat ze het 10 jaar zouden volhouden, dus wat dat betreft is het al die jaren nog wel klantvriendelijk geweest - soort van.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
Op maandag 4 november 2019 18:51 schreef Fred2 het volgende: Is het dan echt zo moeilijk om de computer die de rijweg instelt, de tablet van de mcn en de computer van de reizigersinformatie hetzelfde te laten doen?
Al jaren verbaas ik mij over de complexiteit, maar het kan nu niet anders. In de basis is de informatie over daadwerkelijk rijdende treinen heel summier dus moet je er heel veel aan doen het toch in de goede, geplande, banen te krijgen. Inclusief de vele extra’s, uitzonderingen, verschillen en bedienmogelijkheden.
ehw, lelijk via photobucket. Nou de bedoelde foto staat hier ->
Ravennaschlucht, pak de drone maar in Dennis voor een tripje naar het Zwarte Woud. Het einde van deze rode stellen zijn in zicht. Binnenkort rijden hier geel-witte treinstellen rond.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Als je goed kijkt zie je dat er boven de twee voorruiten nog een kleinere ruit zit over de hele breedte. Daar zit het display
quote:
Heeft DB eigenlijk meer generaties van dit dubbeldeks stoptrein spul? Of is dit hetzelfde dat icm BR111 rijdt?
DB heeft meerdere generaties dubbeldeksrijtuigen. De meeste dubbeldeksrijtuigen in Duitsland zijn van de 4e generatie, al zijn er nog wel wat oudere dosto's in dienst. Langzamerhand stroomt ook de 5e generatie, "Dosto 2010", in. Deze zijn te herkennen aan o.a. LED-verlichting, en -voor het eerst- is er ook een aangedreven kopbak.
Als je goed kijkt zie je dat er boven de twee voorruiten nog een kleinere ruit zit over de hele breedte. Daar zit het display [..]
DB heeft meerdere generaties dubbeldeksrijtuigen. De meeste dubbeldeksrijtuigen in Duitsland zijn van de 4e generatie, al zijn er nog wel wat oudere dosto's in dienst. Langzamerhand stroomt ook de 5e generatie, "Dosto 2010", in. Deze zijn te herkennen aan o.a. LED-verlichting, en -voor het eerst- is er ook een aangedreven kopbak.
De aanbestedingen waarvoor nieuw materieel wordt geëist gaan overigens nog wel het lot bepalen van de laatste Dosto's die geen airco hebben en maximaal 140 km/h kunnen. Daaronder valt ook grotendeels de vierde generatie die geleverd is vanaf 1997.
Op dinsdag 5 november 2019 13:09 schreef James1988 het volgende: Hè, jammer. Maar dat het na 10 jaar wel een keertje mooi is geweest met het oude VDU kan ik ergens wel begrijpen.
Deze verandering wordt dan weer wel gebracht op de typische NS-propaganda manier: Meer zitplaatsen in de avondspits door afschaffen korting.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op dinsdag 5 november 2019 13:09 schreef James1988 het volgende: Hè, jammer. Maar dat het na 10 jaar wel een keertje mooi is geweest met het oude VDU kan ik ergens wel begrijpen.
Ik dus niet. Tot in den dood was beloofd. Lengte van dagen. Einde der tijden. Fuck deze shit.
Op donderdag 7 november 2019 22:31 schreef DeaDLocK2K het volgende: Als ik een VDU had dan vocht ik door tot het Europese Hof en ik schat de kans om te winnen, met goed geïnformeerd nattevingerwerk, rond de 70%.
Ik schat die kans op 0%. NS heeft het recht om de voorwaarden van haar producten te wijzigen, dat staat zo in de algemene voorwaarden. Ben je het niet eens met de wijziging, dan kun je je abonnement opzeggen.
Ik kan me niet voorstellen dat NS een toezegging zou hebben gedaan voor het eeuwigdurend behoud van het oude VDU.Zulke toezeggingen worden altijd vergezeld met zinsnedes als 'tot nader order', 'voorlopig', 'op dit moment', enzovoorts.
Duitsland op z'n best. Al sinds de jaren '90 wordt gepraat over een hogesnelheidslijn van Hannover naar Hamburg en eventueel Bremem (zogenaamde Y-Trasse), omdat vooral de bestaande spoorlijn Hannover - Uelzen - Lüneburg - Hamburg op zijn max zit. Omdat gemeenten en nimbyclubjes echter tegen een nieuwe spoorlijn waren, is van de Y-Trasse afgestapt en is in plaats daarvan gekeken naar "Ausbau" van bestaande spoorlijnen (Alpha E genaamd). Dat omvat bijvoorbeeld het driesporig maken van het traject Lüneburg - Uelzen, maar bijvoorbeeld ook elektrificatie van de lijn Bremen - Soltau - Uelzen. Iedereen roept al jaren dat driesporigheid niet voldoende is om het toekomstige treinverkeer te verwerken. Dit werd gisteren eindelijk bevestigd tijdens een informatiebijeenkomst. Geen enkele variant met driesporigheid tussen Hamburg en Hannover scoort voldoende op reistijd, frequentieverhogingen en ruimte voor goederenverkeer. Daarmee zijn deze varianten voorgoed van tafel en kan er voorzichtig gepraat worden over "Ortsumfahrungen" (nieuwe stukken spoorlijn om de bebouwing heen leggen), net zolang tot ze weer terug zijn bij een volwaardige Neubaustrecke.
Op vrijdag 8 november 2019 09:23 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik denk dat de vastelandverbinding met Denemarken eerder in gebruik is tho. Dit is nog lang niet afgelopen
Op vrijdag 8 november 2019 11:40 schreef spectrumanalyser het volgende: Alweer een aanrijding tussen Alkmaar en Uitgeest. tot vanmiddag 13:00 uur geen treinverkeer, er zijn bussen besteld.
Richting Amsterdam en verder is Omreizen via hoorn en Sloterdijk is ook nog een optie. Ze lieten op hoorn de ic richting Heerlen een paar minuten wachten op gedupeerde reizigers.
Op vrijdag 8 november 2019 11:40 schreef spectrumanalyser het volgende: Alweer een aanrijding tussen Alkmaar en Uitgeest. tot vanmiddag 13:30 uur geen treinverkeer, er zijn bussen besteld.
Tis weer die tijd van het jaar helaas. Gisteren waren er 4 heb ik van horen zeggen
Was jij het in die VIRM? Je stond mooi half op de overweg zag ik (kwam op het linkerspoor binnen) Heb je daar nog lang moeten staan?
Haha nee ik was niet op de locatie zelf. We wilden die virm gebruiken, dat ging niet door. 1700 vanaf Amsterdam ging uiteindelijk ook niet door, daarna hebben ze een andere ICE gebruikt...
Een Nederlandse vriend van me woonde er op honderdvijftig meter afstand vandaan tot een paar jaar terug. Bizar hoe vaak hij foto's mailde dat het weer zover was
Haha nee ik was niet op de locatie zelf. We wilden die virm gebruiken, dat ging niet door. 1700 vanaf Amsterdam ging uiteindelijk ook niet door, daarna hebben ze een andere ICE gebruikt...
Wat is dat toch telkens voor gedoe met het afslepen van ICE's? Een tijd geleden waren ze ook uren bezig om een ICE sleepgereed te krijgen op Utrecht Centraal...
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ben je er al overheen dat met de strippenkaart ooit hetzelfde gebeurd is?
Onzin Bij de invoering van de chipkaart is dat nooit beloofd door mensen in power. De OVC was altijd bedoeld om de papieren kaartjes af te kunnen schaffen op termijn.
ja nòg eerder was dat. Maar ja dat was toen de bomen nog tot in de hemel groeiden.
Wat een oneindig domme uitspraak, om te doen én te geloven, aangezien een strip gekoppeld is aan een bepaalde hoeveelheid geld en geld aan waardeverandering onderhevig is...
Dat is hier totaal niet aan de hand. Het ding zit al in een sterfhuisconstructie. Er moet iemand "opruimen" heb ik het idee.
Ja, enigszins naïef was het wel Maar ooit was het echt zo
quote:
Op zondag 10 november 2019 13:27 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dat is hier totaal niet aan de hand. Het ding zit al in een sterfhuisconstructie. Er moet iemand "opruimen" heb ik het idee.
DDM1 gaat volgens de berichtgeving definitief aan de kant in december. De afscheidsrit is georganiseerd. echter is het materieel dit weekend behoorlijk ingezet. Alsof er veel uitval is van ander materieel. Normaal gesproken is er volgens de planning alleen een spitstrein Alkmaar-Haarlem waar het DDM1 materieel voor staat.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zondag 10 november 2019 20:40 schreef spectrumanalyser het volgende: DDM1 gaat volgens de berichtgeving definitief aan de kant in december. De afscheidsrit is georganiseerd. echter is het materieel dit weekend behoorlijk ingezet. Alsof er veel uitval is van ander materieel. Normaal gesproken is er volgens de planning alleen een spitstrein Alkmaar-Haarlem waar het DDM1 materieel voor staat.
DDZ en Koplopers zijn voor een zeer groot gedeelte van de reizigers, misschien zelfs wel een meerderheid, niet van elkaar te onderscheiden...
Rijrichtingen al niet eens. Er zijn maar heel weinig stations in Nederland waar kopgemaakt wordt, maar je hoort letterlijk OVERAL "welke kant gaat ie op?" ja heb je hem net binnen zien rijden of wat? Of ben je niet langs dat juk van dat kopspoor gelopen dan?
Rijrichtingen al niet eens. Er zijn maar heel weinig stations in Nederland waar kopgemaakt wordt, maar je hoort letterlijk OVERAL "welke kant gaat ie op?" ja heb je hem net binnen zien rijden of wat? Of ben je niet langs dat juk van dat kopspoor gelopen dan?
In die FLIRTs van Blauwnet kan je dus de deur openen voordat de trein stilstaat. En daarmee bedoel ik dat je de deuropening alvast kan activeren. Als je op de knop drukt als de trein nog rijdt, dan gaat de cirkel om de knop heen groen branden en gaat de deur op de eerste mogelijkheid open tijdens de haltering.
Hoeveel mensen er op die knop blijven rammen op het moment dat de trein (praktisch) stilstaat....
Daarnaast hebben ze ook centrale deuropening en een aantal machinisten gebruiken dat en die zijn misschien nog wel een microseconde sneller dan de computer zelfs, en het is prachtig.
Ook openen van deuren in NS-IC-materieel is zo'n gedoe voor al die mensen; Knop indrukken en ingedrukt houden vanaf vlak voor stilstand en dan gaat hij open als de machinist ontgrendelt. Loslaten en opnieuw indrukken vertraagt alleen maar en je wil er juist zo snel mogelijk uit anders dan zou je niet zo zenuwachtig staan te drukken.
Bij SLT moet je geloof ik wel wachten tot de trein stilstaat voor je kan openen. Misschien.
Op zondag 10 november 2019 22:20 schreef DeaDLocK2K het volgende: In die FLIRTs van Blauwnet kan je dus de deur openen voordat de trein stilstaat. En daarmee bedoel ik dat je de deuropening alvast kan activeren. Als je op de knop drukt als de trein nog rijdt, dan gaat de cirkel om de knop heen groen branden en gaat de deur op de eerste mogelijkheid open tijdens de haltering.
Ja heerlijk, de Arriva GTW's hadden dat in de Achterhoek in 2013 al (en wie weet hoeveel eerder nog)
[..] Bij SLT moet je geloof ik wel wachten tot de trein stilstaat voor je kan openen. Misschien.
Bij SLT, NS FLIRT en SNG kun je drukken tot je een ons weegt, maar zolang er geen lampje brandt gaat die knop niet reageren op jouw aanraking. En daarna moet de treeplank nog naar buiten, en pas daarna gaat de deur open.
Dat is in FLIRT altijd zo koddig om te zien. Dan gaat het lampje aan, en ik druk op de knop. Er gaan nog wat meer lampjes aan om aan te geven 'ik heb je opdracht gegeven', dus ik wacht dan totdat die treeplank is uitgeschoven en de deur ontgrendelt. En zo heel af en toe zijn er dan toch nog mensen die me zowat opzij duwen om op die knop te gaan hengsten.
Waarom NS de FLIRT niet heeft ingesteld om te onthouden dat er iemand om een deuropening heeft gevraagd is mij een raadsel. Bij Keolis werkt dat, en bij Arriva denk ik ook? Bij de GTWs in ieder geval wel.
Ja heerlijk, de Arriva GTW's hadden dat in de Achterhoek in 2013 al (en wie weet hoeveel eerder nog)
Het is echt iets wat echt never nooit niet in mij opgekomen zou zijn maar een van die geneugten waarbij ik dan denk "Hèh, is automatisering toch nog ergens goed voor." En dan bedoel ik dus eindgebruikersgemak, niet zozeer of het voor een bedrijf handig is. Want veruit het grootste gedeelte van wat geautomatiseerd wordt waar grote hoeveelheden eindgebruikers mee te maken hebben wordt zo bizar slecht aangepakt (OVC, DigID-vervanging), waarbij het product vaak nog niet eens het grootste struikelblok is maar het circus eromheen en stugge idioten die niet op tijd opzij gezet worden.
Op zondag 10 november 2019 22:26 schreef DeaDLocK2K het volgende: een van die geneugten waarbij ik dan denk "Hèh, is automatisering toch nog ergens goed voor." En dan bedoel ik dus eindgebruikersgemak,
Ik kan zo genieten van dingen waar echt over nagedacht is
Laten we nou eerst maar eens wachten op de importcijfers voordat ze met dit soort blaaskakerij komen.
Ik weet dat ik even offtopic ben - en ik maak het eind van deze post goed - maar ik wil toch even zeggen dat ik hoop dat we nul kippen importeren uit dat pauperland. Ik weet dat er heel veel, maar ook echt wel heel veel beter kan bij Nerlandse boeren in de veeteelt. Maar kijk eens op wereldschaal hoe we hier met dieren omgaan in de teelt. Het kan inderdaad beter, niemand ontkent dat. Maar van alle landen op de wereld zijn Nederlandse boeren het meerst humaan in de veeteelt (vleesproductie) en innovatief en adaptief voor nieuwe regels (voercomponenten, uitstoot van gassen, machines om koeien blijer te maken etc). Allemaal investeringen die boeren doen. En daar komt zowel EU geld bij als Staatsgeld. Wat mij betreft stappen we uit die hele politieke Unie (samenwerken is prima, maar we zijn te verschillend. Zet een Zeeuw en een Fries in een cafe en ze zullen het pas na 24 pils eens worden).
Ondanks dat ben ik het absoluut met je eens de cijfers belangrijk zijn. Ik hoop ook dat die eerlijk en correct zijn!
En nu een trein omdat ik toch ontopic wil zijn (en dat rijmt)
Een pijnlijke anus is niet fijn Een geknede kut van marsepein
Ik weet dat ik even offtopic ben - en ik maak het eind van deze post goed - maar ik wil toch even zeggen dat ik hoop dat we nul kippen importeren uit dat pauperland. Ik weet dat er heel veel, maar ook echt wel heel veel beter kan bij Nerlandse boeren in de veeteelt. Maar kijk eens op wereldschaal hoe we hier met dieren omgaan in de teelt. Het kan inderdaad beter, niemand ontkent dat. Maar van alle landen op de wereld zijn Nederlandse boeren het meerst humaan in de veeteelt (vleesproductie) en innovatief en adaptief voor nieuwe regels (voercomponenten, uitstoot van gassen, machines om koeien blijer te maken etc). Allemaal investeringen die boeren doen. En daar komt zowel EU geld bij als Staatsgeld. Wat mij betreft stappen we uit die hele politieke Unie (samenwerken is prima, maar we zijn te verschillend. Zet een Zeeuw en een Fries in een cafe en ze zullen het pas na 24 pils eens worden).
Ondanks dat ben ik het absoluut met je eens de cijfers belangrijk zijn. Ik hoop ook dat die eerlijk en correct zijn!
En nu een trein omdat ik toch ontopic wil zijn (en dat rijmt)
Daar gaat het me niet om, sommige boeren hebben prima punten naar voren gebracht, het gaat me om de heiligverklaring. Er werken net 50.000 mensen in de veeteelt en het gaat om nog geen 20 tot 40 miljard euro (dat is binnen de statistische afwijkingen voor het schatten van een bruto nationaal product ter grootte van de Nederlandse) en tegelijkertijd is de sympathie bizar hoog terwijl er honderden miljoenen subsidie naar die specifieke sector gaat en misstanden in de vorm van dierenleed en gesjoemel met vergif en antibiotica en hygiëneregels en nog veel meer van dit soort gezeik hoogtij vieren. Of zijn we het BSE-schandaal ook alweer vergeten? Waarbij koeien aan koeien gevoerd werden....
Dat alles voor een groep die statistisch gezien veel meer kapitaal én besteedbaar inkomen heeft dan de gemiddelde Nederlander
En dan om sympathie durven vragen, laat me niet lachen Als je het niet erg vindt dan gaat mijn sympathie naar dingen die er wél toe doen.
Op zondag 10 november 2019 23:11 schreef DeaDLocK2K het volgende: het gaat om nog geen 20 tot 40 miljard euro (dat is binnen de statistische afwijkingen voor het schatten van een bruto nationaal product ter grootte van de Nederlandse) en tegelijkertijd is de sympathie bizar hoog terwijl er honderden miljoenen subsidie naar
Je zegt hier binnen 3 seconden TEGELIJK dat 20 tot 40 miljard verwaarloosbaar is EN dat "honderden miljoenen" enorm veel geld is.
Je zult best een punt hebben want ik ken je langer dan vandaag Maar dit gaat hem zo niet worden ben ik bang
Daar gaat het me niet om, sommige boeren hebben prima punten naar voren gebracht, het gaat me om de heiligverklaring. Er werken net 50.000 mensen in de veeteelt en het gaat om nog geen 20 tot 40 miljard euro (dat is binnen de statistische afwijkingen voor het schatten van een bruto nationaal product ter grootte van de Nederlandse) en tegelijkertijd is de sympathie bizar hoog terwijl er honderden miljoenen subsidie naar die specifieke sector gaat en misstanden in de vorm van dierenleed en gesjoemel met vergif en antibiotica en hygiëneregels en nog veel meer van dit soort gezeik hoogtij vieren.
Dat alles voor een groep die statistisch gezien veel meer kapitaal én besteedbaar inkomen heeft dan de gemiddelde Nederlander
En dan om sympathie durven vragen, laten me niet lachen Als je het niet erg vindt dan gaat mijn sympathie naar dingen die er wél toe doen.
Ik snap je punt, maar diezelfde boeren hebben een enorme dwang om aan van alles te voldoen. Qua wet- en regelgeving moeten ze ook daadwerkelijk hele grote investeringen doen. Een machine in een boerenbedrijf kost dan ook minimaal een ton. In euro's. Die heb ik niet op de bank staan. Dat er heel veel subsidie heen gaat vind ik ook onterecht overigens. Dat kan best stukken minder, maar dan moet er wel een solide plan liggen om boeren "hun gang te laten gaan". Regeldruk is met de politieke EU wel enorm gestegen, voor zowel onze boeren als die in Frankrijk.
Een pijnlijke anus is niet fijn Een geknede kut van marsepein
Je zegt hier binnen 3 seconden TEGELIJK dat 20 tot 40 miljard verwaarloosbaar is EN dat "honderden miljoenen" enorm veel geld is.
Je zult best een punt hebben want ik ken je langer dan vandaag Maar dit gaat hem zo niet worden ben ik bang
Omdat in de regeringsbegroting enkele honderden miljoenen natuurlijk zeer relevant zijn en maar aan één ding besteed kunnen worden.
Daar staat tegenover dat de sector genoeg omzet, maar ik heb er een hard hoofd in dat het heel veel duurder zou worden als er geen subsidie meer gegeven zou worden en deze boeren tegelijkertijd een normale uitkering van 180% minimumloon zouden krijgen ofzo. Ik denk dat de economie dan ongeveer even groot blijft.
Ze zijn gewoon niet half zo belangrijk als ze denken. Maar het is een mondig groepje, net als die tokkievereniging der gele hesjes.
Ik snap je punt, maar diezelfde boeren hebben een enorme dwang om aan van alles te voldoen. Qua wet- en regelgeving moeten ze ook daadwerkelijk hele grote investeringen doen. Een machine in een boerenbedrijf kost dan ook minimaal een ton. In euro's. Die heb ik niet op de bank staan. Dat er heel veel subsidie heen gaat vind ik ook onterecht overigens. Dat kan best stukken minder, maar dan moet er wel een solide plan liggen om boeren "hun gang te laten gaan". Regeldruk is met de politieke EU wel enorm gestegen, voor zowel onze boeren als die in Frankrijk.
Ik werk in het onderwijs, kom niet aan bij mij over veranderende regelgeving. Recentelijk zijn de toelatingseisen drie keer in korte tijd 180 graden gewijzigd. Binnen vijf jaar ofzo. Daar krijgt Den Haag niet de schuld van, die problemen krijgen wij en daar staat geen cent extra financiering tegenover. En dit is echt nog een relatief klein ding eah, dan heb ik het nog niet eens over de publieke opinie over dingen als "Grote Schoolbesturen", waar ik voor werk, want ook daar valt behoorlijk wat nuance aan te brengen in het verhaal van de docenten en heeft allemaal te maken met zeer snel veranderende regelgeving op meerdere niveaus die ook vaker dan eens in strijd is met elkaar. Is trouwens ook iets wat de spoorwereld absoluut niet vreemd is....
Alle sectoren hebben "last" van regeltjes, deze vocale boeren zijn alleen oerconservatief en weigeren mee te gaan met de hulpmiddelen die ter beschikking gesteld worden.
Er was een grote afwezigheid van biologische boeren ook tijdens de Trekkerfests 2019. Die hebben geen probleem. Misschien hoeft niet alles hyperproductief te zijn ten koste van wat dan ook en mogen er aan bepaalde dingen best nog wel grenzen zitten. Zoals sommige spoorlijnen ook ramvol zitten qua capaciteit.
Deze groep is geen KAK specialer dan welke andere groep dan ook en het is een groep die, in onze maatschappij, alleen nog maar zal afnemen in populariteit en hoe belangrijk ze zijn. In de toekomst wordt vlees simpelweg gekweekt.
Ik werk in het onderwijs, kom niet aan bij mij over veranderende regelgeving. Recentelijk zijn de toelatingseisen drie keer in korte tijd 180 graden gewijzigd. Binnen vijf jaar ofzo. Daar krijgt Den Haag niet de schuld van, die problemen krijgen wij en daar staat geen cent extra financiering tegenover. En dit is echt nog een relatief klein ding eah, dan heb ik het nog niet eens over de publieke opinie over dingen als "Grote Schoolbesturen", waar ik voor werk, want ook daar valt behoorlijk wat nuance aan te brengen in het verhaal van de docenten en heeft allemaal te maken met zeer snel veranderende regelgeving op meerdere niveaus die ook vaker dan eens in strijd is met elkaar. Is trouwens ook iets wat de spoorwereld absoluut niet vreemd is....
Alle sectoren hebben "last" van regeltjes, deze vocale boeren zijn alleen oerconservatief en weigeren mee te gaan met de hulpmiddelen die ter beschikking gesteld worden.
Er was een grote afwezigheid van biologische boeren ook tijdens de Trekkerfests 2019. Die hebben geen probleem. Misschien hoeft niet alles hyperproductief te zijn ten koste van wat dan ook en mogen er aan bepaalde dingen best nog wel grenzen zitten. Zoals sommige spoorlijnen ook ramvol zitten qua capaciteit.
Deze groep is geen KAK specialer dan welke andere groep dan ook en het is een groep die, in onze maatschappij, alleen nog maar zal afnemen in populariteit en hoe belangrijk ze zijn. In de toekomst wordt vlees simpelweg gekweekt.
In het onderwijs spelen teveel problemen om het puur af te schuiven als regelgeving. In mijn optiek zijn de grootste problemen simpelweg het gevolg van een te snel veranderende maatschappij, waar de branche niet klaar voor is. En daamee wil ik geen enkele docent verneuken, maar de kinderen, opvoedingen, samenstellingen, werkdruk, geldelijke druk, multiculturaliteit en politieke correctheid, leggen gezamelijk een flinke bom onder jullie werkveld, en ik vind oprect dat het alleen maar goed is als meer docenten zich laten horen om een stem te laten horen in Den Haag, dat de uitvoerende krachten in het onderwijs - anders dan managers en cijfer meneertjes/mevrouwtjes denken - niet alleen ondergewaardeert worden, maar tegelijkertijd een onmogelijke taak krijgen. Daarvoor veranderen we ineens veel te snel met z'n allen (helaas!).
De rest van je post kan ik mee inknikken en af en toe nee schudden, wat mij betreft niet een heel betoog waard, met uitzondering van je laatste woorden. Ik denk inderdaad dat we naar gekweekt vlees toe gaan, alleen moeten we daar net zo voorzichtig mee zijn dat we ook geen koeien meer andere dode gedefragmenteerde koeien te eten krijgen zoals inderdaad terecht gezegd toendertijd een BSE Creutzfeld Jacob ellende hebben veroorzaakt. Dat is overigens best interessante stof om eens over te discussieren.
Voor nu weer een trein tussen de koeien en regels door.
Een pijnlijke anus is niet fijn Een geknede kut van marsepein
Nederland heeft niet alleen 16 miljoen bondscoaches, maar ook 16 miljoen ministers van onderwijs.
Ik pretendeer nergens een minister van onderwijs te zijn. Ik zeg letterlijk
quote:
In mijn optiek
Ik kan inderdaad fout zitten. Misschien ook niet. Ik ken 6 leerkrachten in mijn directe vriendengroep en van hen hoor ik een hoop dingen die betrekking hebben op de maatschappij. Zowel basisonderwijs als VMBO onderwijs. Hoe dingen veranderen. En dat is absoluut verre van fraai als ik hen mag geloven.
edit: ontopic plaatje d'r bij.
Een pijnlijke anus is niet fijn Een geknede kut van marsepein
Nederland heeft niet alleen 16 miljoen bondscoaches, maar ook 16 miljoen ministers van onderwijs.
Mja. Helaas. En tegenwoordig is er die vervelende anti-intellectualistische trend, want ook in het onderwijs is het al vrij lang vrij goed bekend hoe het wél moet voor de grootste groepen. Alleen dan gaan er allemaal rare mensen die in sprookjes geloven steigeren enzo. Er zijn massa's knappe koppen die daar dagelijks over publiceren en waar heel vaak simpele aanbevelingen in staan.
Oh enneuh, multiculturaliteit wordt eigenlijk in de wetenschap exclusief gezien als een positieve factor in heel veel gebieden, waarvan het onderwijs er heel sterk een is.
Mja. Helaas. En tegenwoordig is er die vervelende anti-intellectualistische trend, want ook in het onderwijs is het al vrij lang vrij goed bekend hoe het wél moet voor de grootste groepen. Alleen dan gaan er allemaal rare mensen die in sprookjes geloven steigeren enzo. Er zijn massa's knappe koppen die daar dagelijks over publiceren en waar heel vaak simpele aanbevelingen in staan.
Oh enneuh, multiculturaliteit wordt eigenlijk in de wetenschap exclusief gezien als een positieve factor in heel veel gebieden, waarvan het onderwijs er heel sterk een is.
Ga eens in Kanaleneiland voor de klas staan en tel de keren dat je per dag voor kankerlijer wordt uitgemaakt of voor kankerblanke of kankerhoerenzoon. Na 1 dag ben je de tel kwijt hoor.
Een pijnlijke anus is niet fijn Een geknede kut van marsepein
Ik heb vroeger een keer kutlul gezegd uit woede tegen een leraar omdat ik onterecht werd gestraft. Geloof me, dat heb ik geweten. Zowel op school als thuis toen ik een repriande kreeg van moeke en nog net niet een pak rammel van pa. Die tijden zijn voorbij.
Een pijnlijke anus is niet fijn Een geknede kut van marsepein
Ga eens in Kanaleneiland voor de klas staan en tel de keren dat je per dag voor kankerlijer wordt uitgemaakt of voor kankerblanke of kankerhoerenzoon. Na 1 dag ben je de tel kwijt hoor.
Dat heeft geen fuck met multiculturaliteit te maken maar alles met het niet correct aanpakken van asociaal gedrag op alle niveaus binnen de school en met de gemeente samen. Wijzen naar afkomst betekent hierin even veel als wijzen naar haarkleur. Daarnaast lost het het probleem niet op, alleen collectief fusilleren misschien en volgens mij zijn recentelijk begonnen met het vieren van dat dat al 75 jaar niet meer gebeurt in bepaalde gedeeltes van het land, maar kan aan mij liggen.
Dat heeft geen fuck met multiculturaliteit te maken maar alles met het niet correct aanpakken van asociaal gedrag op alle niveaus binnen de school en met de gemeente samen. Wijzen naar afkomst betekent hierin even veel als wijzen naar haarkleur. Daarnaast lost het het probleem niet op, alleen collectief fusilleren misschien en volgens mij zijn recentelijk begonnen met het vieren van dat dat al 75 jaar niet meer gebeurt in bepaalde gedeeltes van het land, maar kan aan mij liggen.
Ah, de 1e Godwin van 11-11-2019 op FOK! te pakken
Een pijnlijke anus is niet fijn Een geknede kut van marsepein
Bij de laatste reactivering is de eerste klas van prachtig mooie rood-lederen bekleding voorzien. Ik woon dicht aan het spoor en heb dankzij de 1700 loc in de ochtendspits geen wekker nodig.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Of afslepen. Treinschakeling met 1600s vinden onderstations niet zo prettig geloof ik.
Ik zie toch wel vaker dubbele elektrische locs voor goederentreinen hangen. Is dat dan een kwestie van voorzichtiger optrekken dan voor reizigersdienst gewenst is of zijn de 1600 gewoon powerhungry?
Het begrenzen van de maximale stroomafname. Dat kunnen bijvoorbeeld de 1700'en en alles wat nieuwer is heel goed. Bij de 1600'en is die functie niet aanwezig (en ik denk nooit gevraagd).
1600 mag volgens mij niet eens in treinschakeling rijden. De tweede 1600 zal dan gesleept moeten worden (maar ik kan mij uiteraard vergissen). Dubbele elektrische locs is met nieuwere locomotieven geen enkel probleem en de locs begrenzen zichzelf, net zoals bijvoorbeeld moderne treinen doen bij rijden in treinschakeling. Oudere treinen moeten handmatig beperkt worden (meestal dmv een schakelaar in de cabine).
Op dinsdag 12 november 2019 18:17 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het begrenzen van de maximale stroomafname. Dat kunnen bijvoorbeeld de 1700'en en alles wat nieuwer is heel goed. Bij de 1600'en is die functie niet aanwezig (en ik denk nooit gevraagd).
Yes. Bij de 1700 hebben die technische aanpassingen ervoor gezorgd dat er dus ook twee keer zo snel opgetrokken kan worden omdat het anders 10 minuten langer zou duren voor de sprinter van Zwolle in Utrecht aankomt.
Op dinsdag 12 november 2019 18:38 schreef MTL het volgende: 1600 mag volgens mij niet eens in treinschakeling rijden. De tweede 1600 zal dan gesleept moeten worden (maar ik kan mij uiteraard vergissen).
Het ding kan het niet alleen maar er is zelfs mee getest geloof ik. Was niet heel succesvol dus.
Op zondag 10 november 2019 22:20 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ook openen van deuren in NS-IC-materieel is zo'n gedoe voor al die mensen; Knop indrukken en ingedrukt houden vanaf vlak voor stilstand en dan gaat hij open als de machinist ontgrendelt.
Ik heb dit vandaag in een DDZ en in een nieuwe VIRM geprobeert, maar het werkt niet. Is het alleen in ICM zo? Of doe ik wat verkeerd?
Had dat niet te maken met stoorstromen die de ATB-EG kunnen verstoren?
Als dat in de jaren '90 was, was het NS Railinfrabeheer die er keihard over loog met hun "ATB en ATB NG storen elkaar dusdanig dat we ATB verwijderen als we er NG neerleggen".
Als dat in de jaren '90 was, was het NS Railinfrabeheer die er keihard over loog met hun "ATB en ATB NG storen elkaar dusdanig dat we ATB verwijderen als we er NG neerleggen".
Hoofddorp - Mariahoeve voor de Thalys heeft het tegendeel bewezen.
ProRail en NS willen miljarden voor verbetering spoor.
Tevens ook artikel in AD Haaglanden dat er miljarden moeten komen voor een verbinding Den Haag CS - Scheveningen en ombouw spoor Den Haag - Dordrecht.
en een stupide busverbinding Utrecht - Breda en de A27 verbreden mafkezen, jammer dat de mindset nog steeds vastgeroest zit.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
En de Maasbrug bij Ravenstein. Daar moet echt meer verkeer overheen dan Deventer-Olst.
Beide stukken moeten gedaan worden. Net als volledige elektrificatie van het spoorwegnet op 3KV, inclusief wat nu diesel is. Trek de sprinter van weetikveelwathettegenwoordigis-Nijmegen naar Zutphen door naar Zwolle en laat de IC niet meer stoppen in Olst en Wijhe. Overdag dan.
De spoorlijn Zwolle-Wierden begint nu ook wel redelijk uit z'n voegen te barsten. Maximale treinlengtes zijn soms niet meer genoeg. Ik verwacht met de komst van de tweede IC dat de reizigersaantallen nog verder zullen toenemen waardoor investeren in de capaciteit zich op korte termijn terugbetaalt. Maaslijn zelfde verhaal, doet daar ook gelijk iets goeds aan het imago want die is niet al te best op het moment.
Sorry ik heb een clusterhoofdpijnaanval en van de medicatie die je daaruit rukt die ik in m'n dijbeen injecteer, daar krijg je dus een kleine hartaanval van, of nou jah, zo voelt het, het is echt heel erg oncomfortabel en het fuckt met je hersenen en dankzij de clusteraanval zelf heb je dan ook al een halve paniekaanval enzo, en daarom rook ik er een jointje bij dus ik begon een beetje door te draven :$
Voordeel van Zwolle-Wierden verdubbelen is dat je de IC Berlijn ook fors kunt versnellen (via Hanze- en -Flevolijn). Wel raak je dan de stops Almelo, Deventer, Apeldoorn, Amersfoort en Hilversum kwijt, maar dat is slechts 1x extra overstappen. Zwolle heb je dan als extra stop.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 13 november 2019 21:24 schreef dennistd het volgende: Voordeel van Zwolle-Wierden verdubbelen is dat je de IC Berlijn ook fors kunt versnellen (via Hanze- en -Flevolijn). Wel raak je dan de stops Almelo, Deventer, Apeldoorn, Amersfoort en Hilversum kwijt, maar dat is slechts 1x extra overstappen. Zwolle heb je dan als extra stop.
Als de aansluiting een beetje goed kan zijn, dan is het voor Deventer vanaf Almelo gewoon goed geregeld en rijdt de IC in het pad van de normale IC of er net vooruit want Raalte en Nijverdal hoeft niet gestopt te worden, evenals Lelijkstad. Almere ontkom je denk ik niet aan vanwege de best goede aansluitingen naar Utrecht tegenwoordig. Dan zijn er op de Hanzelijn misschien wel wat kleine aanpassingen nodig. Een extra spoor tussen Amsterdam en Almere Oostvaarders kan ook geen kwaad denk ik.
Op woensdag 13 november 2019 21:24 schreef dennistd het volgende: Voordeel van Zwolle-Wierden verdubbelen is dat je de IC Berlijn ook fors kunt versnellen (via Hanze- en -Flevolijn). Wel raak je dan de stops Almelo, Deventer, Apeldoorn, Amersfoort en Hilversum kwijt, maar dat is slechts 1x extra overstappen. Zwolle heb je dan als extra stop.
Hoeveel zou dat schelen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Een kwartier geloof ik, minstens. Helemaal als er 160/200 gereden gaat worden door de nieuwe treinstellen die DB wil gaan gebruiken. En NS wil geloof ik ook een 15KV van ICNG hebben meen ik me ergens vaag te herinneren?
Als de wereldeconomie niet compleet instort, trouwens, misschien juist wel als je geen klassieke brandstof meer kan krijgen, dan vermoed ik dat de Duitsers het tot aan Enschede gaan elektrificeren ook.
Ach, binnenkort gaan de Arnhemse trolleys doorrijden tot Wageningen terwijl de bovenleiding stopt in Oosterbeek. Wie weet wat de toekomstige techniek brengt, voor hetzelfde geld hebben we over tien jaar brandstofcellen waarmee je gewoon drie slagen Arnhem-Winterswijk kan rijden. Heb je geen draadje meer nodig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op woensdag 13 november 2019 22:38 schreef Janneke141 het volgende: Ach, binnenkort gaan de Arnhemse trolleys doorrijden tot Wageningen terwijl de bovenleiding stopt in Oosterbeek. Wie weet wat de toekomstige techniek brengt, voor hetzelfde geld hebben we over tien jaar brandstofcellen waarmee je gewoon drie slagen Arnhem-Winterswijk kan rijden. Heb je geen draadje meer nodig.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ombouw kost 30 miljoen roebel volgens dat artikel, dat is ongeveer 4,5 ton. Valt nog best mee eigenlijk, als je bedenkt dat de benodigde energie bijna een factor 4 goedkoper is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
De 13 kilometer van Zwolle naar Kampen hebben ongeveer 30 miljoen gekost geloof ik. Als je dat omrekent naar de 113km van Zevenaar-Apeldoorn dan kom je op grofweg 270 miljoen, exclusief de aanschaf van de bijbehorende treinstellen.
De echte rekensom is uiteraard een stuk ingewikkelder, maar toch.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
De 13 kilometer van Zwolle naar Kampen hebben ongeveer 30 miljoen gekost geloof ik. Als je dat omrekent naar de 113km van Zevenaar-Apeldoorn dan kom je op grofweg 270 miljoen, exclusief de aanschaf van de bijbehorende treinstellen.
De echte rekensom is uiteraard een stuk ingewikkelder, maar toch.
Was complete verdubbeling+elektrificatie van de Maaslijn niet 215 miljoen ofzo? Geen idee wat de afstandsverhouding is in die trage boemel. DUURTLANG is altijd wat ik denk. Dus dan klopt die raming toch wel aardig?
Was complete verdubbeling+elektrificatie van de Maaslijn niet 215 miljoen ofzo? Geen idee wat de afstandsverhouding is in die trage boemel. DUURTLANG is altijd wat ik denk. Dus dan klopt die raming toch wel aardig?
Maaslijn is ongeveer 85 km. Volgens mij ging dat trouwens niet om een volledige verdubbeling, maar een aantal stukken. Tweesporigheid van de Maasbrug bij Cuijk is volgens mij nooit aan de orde geweest, en zal er ook niet meer gaan komen nu ze een fietsbrug op het lege stuk van de pijlers hebben gelegd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Mwoah. Als dat investeringsfonds serieus is zijn er gerede kansen voor dat soort dingen, want dit soort dingen zijn ook zeer goed voor het goederenvervoer, en dat zorgt voor minder vrachtwagens, wat kan zorgen voor een lagere uitstoot of in ieder geval de groei stoppen. En wat meer wachtsporen hier en daar. Misschien enkele openbare loswegen met een systeem dat vrachtwagens goedkoop en snel gelost kunnen worden, of trailers.
Het kán allemaal wel, maar er moet echt meer afgedwongen worden ook door de overheid.
Dat gebeurt wel eens vaker met dat materieeltype. Twee treinen aan elkaar koppelen werkt bij dat soort net iets anders dan bij de rest van de vloot, en niet alle machinisten hebben dat even goed in de vingers.
Dat gebeurt wel eens vaker met dat materieeltype. Twee treinen aan elkaar koppelen werkt bij dat soort net iets anders dan bij de rest van de vloot, en niet alle machinisten hebben dat even goed in de vingers.
Is zo'n BSI koppeling zo anders dan? Hoe lang duurt het om ook het haak en oog te gebruiken/te koppelen?
BSI-koppelingen moet je met meer kracht doen. Als je twee DDZ's koppelt als een VIRM gaat het fout, dan zitten de koppelingen wel tegen elkaar maar zijn ze niet goed vergrendeld.
Dat gebeurt wel eens vaker met dat materieeltype. Twee treinen aan elkaar koppelen werkt bij dat soort net iets anders dan bij de rest van de vloot, en niet alle machinisten hebben dat even goed in de vingers.
Geen Scharfenberg maar goedkope rotzooi, dan krijg je dat
Ergens volgende week zouden de verbouwde GTW 2/6 10231 en 2/8 10327 (het stel van Winsum) naar Nederland moeten komen, waarna Arriva ze gaat gebruiken voor testritten. De stellen zijn van binnen verbouwd, maar qua uiterlijk nog rood.
Los van de ruimte, de Scharfenberg kon destijds* de krachten van de buffers niet aan. De BSI koppeling heeft een andere opbouw waardoor de krachten van de buffers geen probleem zijn. Alleen moeten wel de krachten van het bufferpakket overwonnen worden bij het koppelen, vandaar dat je 'm met een klap er tegenaan moet zetten. Zouden de buffers er niet zijn, dan zou het koppelen met de BSI koppeling geen enkel probleem zijn.
* Er zijn inmiddels volgens mij fabrikanten die wel degelijk een soortgelijke koppeling in de Scharfenberg "uitvoering" hebben.
Op zaterdag 16 november 2019 11:18 schreef Maegrim het volgende: op de watergraafsmeer komen de nieuwe sporen voor de eurostar binnenkort in gebruik, en ik heb nog nooit zulke mooi verlichte sporen gezien
Hij staat daar niet echt binnen de hekken?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Weten jullie waar die beelden zijn opgenomen van die Sint-stoomtrein op een enkelsporig en bovenleidingloos deel? Ergens in Groningen misschien? Was te zien tijdens de intocht op TV (maar wel vooraf opgenomen lijkt me)
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen) 1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
Hoorde op de radio dat ergens iemand van plan was om zich heen te gaan schieten. En dat er een onderhandelaar onderweg was? Geen idee waar, misschien Utrecht
Hoorde op de radio dat ergens iemand van plan was om zich heen te gaan schieten. En dat er een onderhandelaar onderweg was? Geen idee waar, misschien Utrecht
Nee dat was in Nijmegen. Zo komen geruchten de wereld in
Ik zag vanmorgen dat ze bij Amersfoort bezig waren die rode plan U(?) op diepladers te zetten. Gaat 'ie de blikjespers in, of wordt dat ding elders opgeknapt.
Op dinsdag 19 november 2019 19:40 schreef Fixers het volgende: Ik zag vanmorgen dat ze bij Amersfoort bezig waren die rode plan U(?) op diepladers te zetten. Gaat 'ie de blikjespers in, of wordt dat ding elders opgeknapt.
ging de pers in. De 113 is het die je gezien hebt. De 114 is van het spoorwegmuseum en de 115 van stichting DE3. Daarnaast is er volgens mij nog de 151.
Op dinsdag 19 november 2019 19:40 schreef Fixers het volgende: Ik zag vanmorgen dat ze bij Amersfoort bezig waren die rode plan U(?) op diepladers te zetten. Gaat 'ie de blikjespers in, of wordt dat ding elders opgeknapt.
Blikjespers, de 113, 116, 117, 191 & 195 staan daar en die worden netjes opgeruimd.
"we staan stil omdat de trein richting Barneveld voor ons last heeft van rijp op de bovenleiding." Hebben die Connexxion treintjes zoveel meer moeite met ijzel/rijp dan de ICMs?
"we staan stil omdat de trein richting Barneveld voor ons last heeft van rijp op de bovenleiding." Hebben die Connexxion treintjes zoveel meer moeite met ijzel/rijp dan de ICMs?
Het is een verschrikking, ik heb inmiddels +25 opgelopen en sta nu stil in een weiland voor Hoevelaken...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
"we staan stil omdat de trein richting Barneveld voor ons last heeft van rijp op de bovenleiding." Hebben die Connexxion treintjes zoveel meer moeite met ijzel/rijp dan de ICMs?
Nee deze dan
Dames en heren, een ogenblik geduld graag. Er waren wat bouten uit een deur gevallen, dit hebben we provisorisch gemaakt. Hopelijk kunnen we zo wel vertrekken
In Bentheim hebben ze een nieuw perron. Nou ja, nieuw... Het doet vooral denken aan de opstapjes van de Grensland Express
quote:
Noodperron voor RB56 in Bad Bentheim Nord
Sinds november 2019 beschikt de Bentheimer Eisenbahn over een provisorisch "noodperron" voor de afwikkeling van de RegionalBahn 56 (Neuenhaus - Bad Bentheim) aan het perron van het eigen station Bad Bentheim Nord, voor het hotel Bentheimer Hof. Het noodperron wordt alleen (zelden) gebruikt wanneer het planmatige spoor 3 op het DB-station Bad Bentheim niet ter beschikking staat. Vanwege de lage perronhoogte zijn er twee plateaus met hellingbanen op dit lage perron gebouwd, waarmee er probleemloos in- en uitgestapt kan worden uit de Lint van de BE. De provisorische constructie op de huidige plaats zal alleen niet van lange duur zijn. Volgens 'de Bentheimer' zal in januari 2020 met de bouw van een vast perron begonnen worden, aan de westkant van het viaduct over de Bahnhofstraße/B403, noordelijk van het huidige middenperron op grond van de BE aan de straat "Am Bahndamm". Reizigers komen vanaf daar via een trap en door de tunnel naar de perrons van het DB-station.
Op woensdag 20 november 2019 11:12 schreef dennistd het volgende: De Protos schijnt er wel extreem gevoelig voor te zijn, veel meer dan het gemiddelde moderne treinstel.
De Protos schijnt overal extreem gevoelig voor te zijn. Wat een miskoop was dat ding
Op woensdag 20 november 2019 12:20 schreef dennistd het volgende: In Bentheim hebben ze een nieuw perron. Nou ja, nieuw... Het doet vooral denken aan de opstapjes van de Grensland Express [..]