Die zie ik niet hoorquote:Op donderdag 7 november 2019 17:02 schreef James1988 het volgende:
Nee, de 101 heeft geen bestemmingsdisplay. Dit is een 146
quote:
DB heeft meerdere generaties dubbeldeksrijtuigen. De meeste dubbeldeksrijtuigen in Duitsland zijn van de 4e generatie, al zijn er nog wel wat oudere dosto's in dienst. Langzamerhand stroomt ook de 5e generatie, "Dosto 2010", in. Deze zijn te herkennen aan o.a. LED-verlichting, en -voor het eerst- is er ook een aangedreven kopbak.quote:Heeft DB eigenlijk meer generaties van dit dubbeldeks stoptrein spul? Of is dit hetzelfde dat icm BR111 rijdt?
Nu niet, maar wie weet later vanavondquote:Op donderdag 7 november 2019 17:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als je goed kijkt zie je dat er boven de twee voorruiten nog een kleinere ruit zit over de hele breedte. Daar zit het display
[..]
DB heeft meerdere generaties dubbeldeksrijtuigen. De meeste dubbeldeksrijtuigen in Duitsland zijn van de 4e generatie, al zijn er nog wel wat oudere dosto's in dienst. Langzamerhand stroomt ook de 5e generatie, "Dosto 2010", in. Deze zijn te herkennen aan o.a. LED-verlichting, en -voor het eerst- is er ook een aangedreven kopbak.
Als je een uur de tijd hebt....
Correct.quote:Op donderdag 7 november 2019 17:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oudere dosto's is generatie 1/2/3?
Correct, bij aangedreven kopbakken vervalt de loc. Die is immers niet meer nodig.quote:En een aangedreven kopbak is niet icm een loc dus?
IC2 is een variant van de 5e generatie dubbeldekkers, "DoIC2010". Deze rijdt dan weer wel met een loc.quote:Is dat IC2 spul weer compleet anders?
De DoIC kwam ik vroeger wel es tegen op de Emslandstrecke.quote:Op donderdag 7 november 2019 17:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Correct.
[..]
Correct, bij aangedreven kopbakken vervalt de loc. Die is immers niet meer nodig.
[..]
IC2 is een variant van de 5e generatie dubbeldekkers, "DoIC2010". Deze rijdt dan weer wel met een loc.
Deze verandering wordt dan weer wel gebracht op de typische NS-propaganda manier: Meer zitplaatsen in de avondspits door afschaffen korting.quote:Op dinsdag 5 november 2019 13:09 schreef James1988 het volgende:
Hè, jammer. Maar dat het na 10 jaar wel een keertje mooi is geweest met het oude VDU kan ik ergens wel begrijpen.
Tja niet het materiaaltekort is het probleem, maar het reizigersoverschotquote:Op donderdag 7 november 2019 19:11 schreef Eix het volgende:
[..]
Deze verandering wordt dan weer wel gebracht op de typische NS-propaganda manier: Meer zitplaatsen in de avondspits door afschaffen korting.
[ afbeelding ]
Ik dus niet. Tot in den dood was beloofd. Lengte van dagen. Einde der tijden. Fuck deze shit.quote:Op dinsdag 5 november 2019 13:09 schreef James1988 het volgende:
Hè, jammer. Maar dat het na 10 jaar wel een keertje mooi is geweest met het oude VDU kan ik ergens wel begrijpen.
Was jij het in die VIRM?quote:Op dinsdag 5 november 2019 14:02 schreef toblorone het volgende:
Zo bij Driebergen een ICE wegslepen 😎
Ik schat die kans op 0%. NS heeft het recht om de voorwaarden van haar producten te wijzigen, dat staat zo in de algemene voorwaarden. Ben je het niet eens met de wijziging, dan kun je je abonnement opzeggen.quote:Op donderdag 7 november 2019 22:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als ik een VDU had dan vocht ik door tot het Europese Hof en ik schat de kans om te winnen, met goed geïnformeerd nattevingerwerk, rond de 70%.
Ook eerder dan de nieuwe Friesenbrücke?quote:Op vrijdag 8 november 2019 09:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik denk dat de vastelandverbinding met Denemarken eerder in gebruik is tho. Dit is nog lang niet afgelopen
Nah, ik denk dat de Friesenbrücke toch wel als eerste van de drie klaar isquote:Op vrijdag 8 november 2019 09:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ook eerder dan de nieuwe Friesenbrücke?
Richting Amsterdam en verder is Omreizen via hoorn en Sloterdijk is ook nog een optie. Ze lieten op hoorn de ic richting Heerlen een paar minuten wachten op gedupeerde reizigers.quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
Alweer een aanrijding tussen Alkmaar en Uitgeest. tot vanmiddag 13:00 uur geen treinverkeer, er zijn bussen besteld.
Tis weer die tijd van het jaar helaas. Gisteren waren er 4 heb ik van horen zeggenquote:Op vrijdag 8 november 2019 11:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
Alweer een aanrijding tussen Alkmaar en Uitgeest. tot vanmiddag 13:30 uur geen treinverkeer, er zijn bussen besteld.
twitter:plgleiderjohan twitterde op vrijdag 08-11-2019 om 10:59:54 Reizigers uit de betrokken trein worden nu geëvacueerd door #ProRail #incidentenbestrijding en stappen over op een andere trein van @NS_online https://t.co/XMyqoW4MbR https://t.co/MMOtwp8mxp reageer retweet
Haha nee ik was niet op de locatie zelf. We wilden die virm gebruiken, dat ging niet door. 1700 vanaf Amsterdam ging uiteindelijk ook niet door, daarna hebben ze een andere ICE gebruikt...quote:Op donderdag 7 november 2019 23:08 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Was jij het in die VIRM?
Je stond mooi half op de overweg zag ik (kwam op het linkerspoor binnen)
Heb je daar nog lang moeten staan?
Vanwaar de ?quote:Op vrijdag 8 november 2019 12:51 schreef dennistd het volgende:
Nieuws over het bekendste spoorviaduct in de VS, deze dus:
Die is namelijk met 8 inch omhoog gehaald
Omdat het ding er nogal versleten uitziet. Volgens mij zou er in Nederland eerder voor vervanging gekozen worden.quote:
Tov de rest van het spoor daar ziet het er prima uitquote:Op vrijdag 8 november 2019 19:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Omdat het ding er nogal versleten uitziet. Volgens mij zou er in Nederland eerder voor vervanging gekozen worden.
Een Nederlandse vriend van me woonde er op honderdvijftig meter afstand vandaan tot een paar jaar terug. Bizar hoe vaak hij foto's mailde dat het weer zover wasquote:Op vrijdag 8 november 2019 12:51 schreef dennistd het volgende:
Nieuws over het bekendste spoorviaduct in de VS, deze dus:
Die is namelijk met 8 inch omhoog gehaald
US infrastructure...quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Omdat het ding er nogal versleten uitziet. Volgens mij zou er in Nederland eerder voor vervanging gekozen worden.
Wat is dat toch telkens voor gedoe met het afslepen van ICE's? Een tijd geleden waren ze ook uren bezig om een ICE sleepgereed te krijgen op Utrecht Centraal...quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:33 schreef toblorone het volgende:
[..]
Haha nee ik was niet op de locatie zelf. We wilden die virm gebruiken, dat ging niet door. 1700 vanaf Amsterdam ging uiteindelijk ook niet door, daarna hebben ze een andere ICE gebruikt...
Ben je er al overheen dat met de strippenkaart ooit hetzelfde gebeurd is?quote:Op donderdag 7 november 2019 22:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik dus niet. Tot in den dood was beloofd. Lengte van dagen. Einde der tijden. Fuck deze shit.
Dat dus. Product control denkt dat ze het zelf beter kunnenquote:Op zaterdag 9 november 2019 14:26 schreef Maegrim het volgende:
tis een elitetrein, daar mag het gewone volk niet mee stoeien he
quote:Op zaterdag 9 november 2019 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben je er al overheen dat met de strippenkaart ooit hetzelfde gebeurd is?
Onzin Bij de invoering van de chipkaart is dat nooit beloofd door mensen in power. De OVC was altijd bedoeld om de papieren kaartjes af te kunnen schaffen op termijn.quote:Op zaterdag 9 november 2019 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben je er al overheen dat met de strippenkaart ooit hetzelfde gebeurd is?
Wanneer? Ik weet niet anders of die dingen verlopen een jaar na de laatste prijswijziging.quote:Op zondag 10 november 2019 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Er was bij de strippenkaart ooit beloofd dat die onbeperkt geldig zou zijn.
ja nòg eerder was dat. Maar ja dat was toen de bomen nog tot in de hemel groeiden.quote:Op zondag 10 november 2019 13:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wanneer? Ik weet niet anders of die dingen verlopen een jaar na de laatste prijswijziging.
Wat een oneindig domme uitspraak, om te doen én te geloven, aangezien een strip gekoppeld is aan een bepaalde hoeveelheid geld en geld aan waardeverandering onderhevig is...quote:Op zondag 10 november 2019 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja nòg eerder was dat. Maar ja dat was toen de bomen nog tot in de hemel groeiden.
Ja, enigszins naïef was het wel Maar ooit was het echt zoquote:Op zondag 10 november 2019 13:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat een oneindig domme uitspraak, om te doen én te geloven
Ja dat idee heb ik ook. Zou tijd wordenquote:Op zondag 10 november 2019 13:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat is hier totaal niet aan de hand. Het ding zit al in een sterfhuisconstructie. Er moet iemand "opruimen" heb ik het idee.
Herfst -> blaadjes -> glijdende treinen -> vierkante wielenquote:Op zondag 10 november 2019 20:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
DDM1 gaat volgens de berichtgeving definitief aan de kant in december. De afscheidsrit is georganiseerd.
echter is het materieel dit weekend behoorlijk ingezet. Alsof er veel uitval is van ander materieel.
Normaal gesproken is er volgens de planning alleen een spitstrein Alkmaar-Haarlem waar het DDM1 materieel voor staat.
DDZ en Koplopers zijn voor een zeer groot gedeelte van de reizigers, misschien zelfs wel een meerderheid, niet van elkaar te onderscheiden...quote:Op zondag 10 november 2019 21:58 schreef Fred2 het volgende:
DDAR en DDM zijn voor de meeste reizigers niet te onderscheiden.
Rijrichtingen al niet eens. Er zijn maar heel weinig stations in Nederland waar kopgemaakt wordt, maar je hoort letterlijk OVERAL "welke kant gaat ie op?" ja heb je hem net binnen zien rijden of wat? Of ben je niet langs dat juk van dat kopspoor gelopen dan?quote:Op zondag 10 november 2019 22:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
DDZ en Koplopers zijn voor een zeer groot gedeelte van de reizigers, misschien zelfs wel een meerderheid, niet van elkaar te onderscheiden...
In die FLIRTs van Blauwnet kan je dus de deur openen voordat de trein stilstaat. En daarmee bedoel ik dat je de deuropening alvast kan activeren. Als je op de knop drukt als de trein nog rijdt, dan gaat de cirkel om de knop heen groen branden en gaat de deur op de eerste mogelijkheid open tijdens de haltering.quote:Op zondag 10 november 2019 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rijrichtingen al niet eens. Er zijn maar heel weinig stations in Nederland waar kopgemaakt wordt, maar je hoort letterlijk OVERAL "welke kant gaat ie op?" ja heb je hem net binnen zien rijden of wat? Of ben je niet langs dat juk van dat kopspoor gelopen dan?
Ja heerlijk, de Arriva GTW's hadden dat in de Achterhoek in 2013 al (en wie weet hoeveel eerder nog)quote:Op zondag 10 november 2019 22:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
In die FLIRTs van Blauwnet kan je dus de deur openen voordat de trein stilstaat. En daarmee bedoel ik dat je de deuropening alvast kan activeren. Als je op de knop drukt als de trein nog rijdt, dan gaat de cirkel om de knop heen groen branden en gaat de deur op de eerste mogelijkheid open tijdens de haltering.
Bij SLT, NS FLIRT en SNG kun je drukken tot je een ons weegt, maar zolang er geen lampje brandt gaat die knop niet reageren op jouw aanraking. En daarna moet de treeplank nog naar buiten, en pas daarna gaat de deur open.quote:Op zondag 10 november 2019 22:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Bij SLT moet je geloof ik wel wachten tot de trein stilstaat voor je kan openen. Misschien.
Het is echt iets wat echt never nooit niet in mij opgekomen zou zijn maar een van die geneugten waarbij ik dan denk "Hèh, is automatisering toch nog ergens goed voor." En dan bedoel ik dus eindgebruikersgemak, niet zozeer of het voor een bedrijf handig is. Want veruit het grootste gedeelte van wat geautomatiseerd wordt waar grote hoeveelheden eindgebruikers mee te maken hebben wordt zo bizar slecht aangepakt (OVC, DigID-vervanging), waarbij het product vaak nog niet eens het grootste struikelblok is maar het circus eromheen en stugge idioten die niet op tijd opzij gezet worden.quote:Op zondag 10 november 2019 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja heerlijk, de Arriva GTW's hadden dat in de Achterhoek in 2013 al (en wie weet hoeveel eerder nog)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |