abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport vrijdag 1 november 2019 @ 13:39:02 #51
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189728798
Als je de leiding ergens tussen de rem en de noodrem afsluit doet de noodrem het niet natuurlijk.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 1 november 2019 @ 13:47:52 #52
408813 crew  trein2000
pi_189728947
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 november 2019 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

HOEDAN. De meesten hier weten wel hoe een noodrem werkt toch? En dat dat fail-safe ontworpen is.
Bij voetbaltreinen wordt hij ook wel eens uitgeschakeld toch? Kan me voorstellend dat in een land als India een luie monteur het al lang best vond.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189729234
Nieuw wereldrecord: 375 goederenwagons gekoppeld aan een trein

Gepubliceerd op 31-10-2019 om 09:50

De Zuid-Afrikaanse spoorgoederenvervoerder Transnet SOC limited heeft zowel zijn eigen als het wereldrecord van goederentrein met de meeste wagons verbroken. Op 24 oktober reed het bedrijf voor het eerst met een 375 wagons tellende ertstrein.

De trein is vier kilometer lang en rijdt over een 861 kilometer lang traject dat loopt van de stad Sishen naar Saldanha in Zuid-Afrika. Deze trein vervoert mangaan, een onder meer door de metaalindustrie gebruikte grondstof, en telde tot nu toe maximaal 312 wagons. Door het aankoppelen van de extra wagons kon het laadvermogen van de trein worden opgeschroefd van 19.656 ton naar 23.625 ton per trein. Het vorige record in deze categorie was een ijzerertstrein van 342 wagons, die ook door Transnet werd ingezet.

Manganese export
De extra lange trein is het directe gevolg van het snel toenemende exportvolume van de mangaan. Het aandeel van Transnet in deze markt groeide exponentieel van 5 miljoen ton in 2012-2013 tot een recordhoogte van 15.1 miljoen ton in 2018-2019. Transnet (TFR) heeft take-or-pay overeenkomsten met tien mangaanexporteurs in het land. Deze manier van werken moet er toe leiden dat de volumes mangaan optimaal verdeeld kunnen worden over bestaande assets zoals locomotieven en wagons. En binnen de mogelijkheden van de huidige infrastructuur.

Tekst loopt door onder de foto.



Spoorcapaciteit
Volgens Russell Baatjies, verantwoordelijk voor het vervoer van ijzererts en mangaan bij TFR was er wel een mogelijkheid om de capaciteit te vergoten om aan de vraag vanuit klanten te voldoen. Dit door de bestaande toevoerlijnen aan de spoor uit te breiden en nieuw rollend materieel aan te schaffen om extra treinen in te zetten. Omdat dit om grote investeringen vraagt, werd ook gekeken naar andere oplossingen.

“We pasten de distributed power techniek toe om de lengte van de trein uit te kunnen breiden tot 375 wagons. De benodigde investeringen vallen hierdoor 90 procent lager uit dan vooraf begroot”. Het bestaande rollend materieel moest, net als de infrastructuur, wel aangepast worden om de 30 ton per as te kunnen dragen op het baanvak tussen Hotazel en Sishen.

Heavy haul doorbraak
TFR general manager, Brian Monakali en voormalig voorzitter van de International Heavy Haul Association spreekt van “een nieuwe doorbraak voor het zware spoorgoederenvervoer. Mijnbouwgroep Rio Tinto in Australië begon onlangs met de inzet van zelfrijdende treinen op zijn ijzerertsspoorlijn. En nu heeft Transnet met succes een 375 wagons tellende trein geoperationaliseerd. De samenwerking bij technisch onderzoek en het delen van best practices door spoorgoederenvervoerders wereldwijd, zal er zeker voor zorgen dat de operatie, veiligheid en spoorcapaciteit naar een hoger niveau getild wordt door de toepassing van baanbrekende technologie.”

bron https://www.spoorpro.nl/g(...)wagons-in-een-trein/

Voor wie (ik ook) niet weet wat mangaan is; https://nl.wikipedia.org/wiki/Mangaan
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 1 november 2019 @ 16:05:52 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189731071
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 13:39 schreef dennistd het volgende:
Als je de leiding ergens tussen de rem en de noodrem afsluit doet de noodrem het niet natuurlijk.
Oh ja sabotage dat kan ook nog :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 1 november 2019 @ 16:11:39 #55
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189731157
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:05 schreef Adrie072 het volgende:

Voor wie (ik ook) niet weet wat mangaan is; https://nl.wikipedia.org/wiki/Mangaan
Spoorrails is gemaakt van mangaanstaal
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport vrijdag 1 november 2019 @ 17:10:06 #56
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189731789
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ja sabotage dat kan ook nog :Y
Of gewoon een afsluitkraan die dicht stond ipv open. Hoeft niet per se sabotage te zijn natuurlijk, nalatigheid kan ook.

Zie voor de gevolgen van een door nalatigheid gesloten afsluitkraan (in dit geval tussen loc en wagens): https://de.m.wikipedia.org/wiki/Eisenbahnunfall_von_Elsterwerda

[ Bericht 18% gewijzigd door dennistd op 01-11-2019 18:34:59 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 1 november 2019 @ 18:34:04 #57
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189733228
in beide gevallen is "defect" want dat staat er, natuurlijk een beetje klokje-klepeltje, zoals zo vaak in de media :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 november 2019 @ 19:12:24 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189733865
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 17:10 schreef dennistd het volgende:

[..]

Of gewoon een afsluitkraan die dicht stond ipv open. Hoeft niet per se sabotage te zijn natuurlijk, nalatigheid kan ook.
Of dat incidentje met de Caledonian Sleeper een paar maanden geleden....
  Redactie Sport zaterdag 2 november 2019 @ 02:58:58 #59
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189741074
Docu over de reactivering van Bentheim-Neuenhaus:

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_189757955
vraagje aan mensen die wat meer kennis hierin hebben (hoop ik):

gisteren met +110 aangekomen in rotterdam vanuit parijs, schijnbaar doordat iemand zich voor de trein had geworpen tussen mechelen en antwerpen, stond 2 uur vast op brussel midi.

ik heb een GTBV ingediend via de ns app, maar hoe zit het een en ander precies met GTBV: ik kon kiezen voor 25% ticket refund of deze optie:



maar kan thalys zich niet veel te makkelijk achter, "het was onze schuld niet" verbergen?
daarnaast (maar wellicht mosterd na dr maaltijd) was dit de juiste weg voor GTBV aan te vragen of had ik beter een andere weg moeten bewandelen?
pi_189758015
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 11:05 schreef mschol het volgende:
vraagje aan mensen die wat meer kennis hierin hebben (hoop ik):

gisteren met +110 aangekomen in rotterdam vanuit parijs, schijnbaar doordat iemand zich voor de trein had geworpen tussen mechelen en antwerpen, stond 2 uur vast op brussel midi.

ik heb een GTBV ingediend via de ns app, maar hoe zit het een en ander precies met GTBV: ik kon kiezen voor 25% ticket refund of deze optie:

[ afbeelding ]

maar kan thalys zich niet veel te makkelijk achter, "het was onze schuld niet" verbergen?
daarnaast (maar wellicht mosterd na dr maaltijd) was dit de juiste weg voor GTBV aan te vragen of had ik beter een andere weg moeten bewandelen?
Dus er is iemand voor de trein gesprongen en Thalys heeft daar de hand in gehad / invloed op gehad? :')
pi_189758083
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:09 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Dus er is iemand voor de trein gesprongen en Thalys heeft daar de hand in gehad / invloed op gehad? :')
gewoon doorkarren toch? :Y)


nee maar serieus: het ging mij meer om het wel erg algemene regeltje, als er bv een trein van thalys defect is is het hun schuld, maar de daarop volgende treinen zouden ze kunnen afschuiven op de spoorbeheerder die ze geen baan vrij geeft bv..

dit is de 2de keer dat ik ooit met GTBV te maken heb gehad overigens :P
  zondag 3 november 2019 @ 11:14:36 #63
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189758091
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:09 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Dus er is iemand voor de trein gesprongen en Thalys heeft daar de hand in gehad / invloed op gehad? :')
NS geeft in het binnenlandse verkeer ook geld terug bij vertraging door dit soort oorzaken. Terwijl in de voorwaarden overmacht als uitzonderingsgrond is benoemd. Dus zo'n gekke vraag vind ik het niet. :s)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_189758116
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 11:14 schreef mschol het volgende:

[..]

gewoon doorkarren toch? :Y)

nee maar serieus: het ging mij meer om het wel erg algemene regeltje, als er bv een trein van thalys defect is is het hun schuld, maar de daarop volgende treinen zouden ze kunnen afschuiven op de spoorbeheerder die ze geen baan vrij geeft bv..
Zo leest het al heel anders.
  Redactie Sport zondag 3 november 2019 @ 14:05:35 #65
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189760561
quote:
Artikel 17

Vergoeding van de prijs van het vervoerbewijs

1. Zonder het recht op vervoer te verliezen kan een reiziger de spoorwegonderneming om schadevergoeding voor een vertraging verzoeken indien hij tussen de op het vervoerbewijs vermelde punten van vertrek en van bestemming geconfronteerd wordt met een vertraging waarvoor het vervoerbewijs niet overeenkomstig artikel 16 is terugbetaald. De minimumvergoedingen voor vertragingen zijn als volgt:

a)


25 % van de prijs van het vervoerbewijs bij een vertraging van 60 tot en met 119 minuten;

b)


50 % van de prijs van het vervoerbewijs bij een vertraging van 120 minuten of meer.

Reizigers in het bezit van een reispasje of een abonnement die herhaaldelijk geconfronteerd worden met vertragingen of uitval gedurende de looptijd ervan, kunnen om passende schadevergoeding verzoeken overeenkomstig de regelingen inzake schadevergoedingen van de spoorwegonderneming. In deze regelingen worden de criteria inzake vertragingen voor de berekening van de schadevergoeding vastgesteld.

De schadevergoeding voor vertraging wordt berekend in verhouding tot de prijs die de reiziger effectief betaalde voor de vertraagde dienst.

In geval van een vervoerovereenkomst voor een heen- en terugreis wordt de schadevergoeding voor vertraging tijdens hetzij de heen- hetzij de terugreis berekend op basis van de helft van de prijs die voor het vervoerbewijs is betaald. Op dezelfde manier wordt de prijs voor een vertraagde dienst in het kader van enige andere vorm van vervoerovereenkomst uit hoofde waarvan er over meerdere opeenvolgende deeltrajecten kan worden gereisd, berekend in verhouding tot de volledige prijs.

Bij het berekenen van de duur van de vertraging wordt geen rekening gehouden met vertraging waarvan de spoorwegonderneming kan aantonen dat ze buiten het grondgebied waarop het Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap van toepassing is, is opgelopen.

2. De vergoeding van de prijs van het vervoerbewijs wordt betaald binnen een maand na de indiening van het verzoek om schadevergoeding. De schadevergoeding kan in bonnen en/of andere diensten worden uitbetaald indien de voorwaarden soepel zijn (met name wat betreft de geldigheidsduur en de bestemming). De schadevergoeding wordt op verzoek van de reiziger uitbetaald in geld.

3. De vergoeding van de prijs van het vervoerbewijs wordt niet verminderd met financiële transactiekosten zoals vergoedingen, telefoonkosten of zegels. De spoorwegondernemingen kunnen een minimumdrempel invoeren waaronder geen schadevergoeding wordt uitbetaald. Deze drempel bedraagt niet meer dan 4 EUR.

4. De reiziger heeft geen recht op schadevergoeding indien hij alvorens het vervoerbewijs te kopen op de hoogte is gesteld van de vertraging, of indien de aankomsttijd door voortzetting met een andere dienst of langs een andere route minder dan 60 minuten werd vertraagd.
quote:
Artikel 32

Aansprakelijkheid in geval van uitvallen, vertraging van een trein of gemiste aansluiting

1. De vervoerder is jegens de reiziger aansprakelijk voor schade die het gevolg is van het feit dat door het uitvallen, door de vertraging van een trein of door het missen van een aansluiting de reis niet op dezelfde dag kan worden voortgezet, of dat de voortzetting hiervan als gevolg van de gegeven omstandigheden niet in redelijkheid kan worden verlangd. De schadevergoeding omvat de redelijke kosten voor overnachting en voor het waarschuwen van personen die de reiziger verwachten.

2. De vervoerder is van deze aansprakelijkheid ontheven, wanneer het uitvallen, de vertraging of het missen van een aansluiting te wijten is aan een van de volgende oorzaken:

a)


omstandigheden buiten de uitoefening van het spoorwegbedrijf, die de vervoerder ondanks de zorgvuldigheid vereist in de omstandigheden van het geval niet kon vermijden en waarvan hij de gevolgen niet kon verhinderen;

b)


schuld van de reiziger of;

c)


het gedrag van een derde, dat de vervoerder, ondanks de zorgvuldigheid vereist in de omstandigheden van het geval, niet kon vermijden en waarvan hij de gevolgen niet kon verhinderen; een andere onderneming die dezelfde spoorweginfrastructuur gebruikt, wordt niet aangemerkt als een derde; het recht van regres wordt niet aangetast.

3. Het nationale recht bepaalt of en in welke mate de vervoerder andere dan de in § 1 bedoelde schade moet vergoeden. Deze bepaling laat artikel 44 onverlet.
In deze twee artikelen, maar ook in de rest van de regels kom ik nergens tegen dat een vervoerder bij vertraging een beroep mag doen op overmacht.

Thalys zelf vindt dat ze je alleen in geld uit hoeven te betalen als de vertraging aan hun te wijten is.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 3 november 2019 @ 14:16:59 #66
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189760731
NS zelf vindt dat ze in bepaalde gevallen van overmacht geen geld hoeven uit te betalen:
quote:
In het geval dat een vertraging het gevolg is van overmacht voor NS, is NS niet gehouden tot restitutie over te gaan. Van overmacht is bijvoorbeeld sprake in geval van omstandigheden waardoor de dienstregeling geheel of grotendeels niet of niet naar behoren kan worden uitgevoerd, zoals een stroomstoring met landelijke uitstraling, dreiging van terroristische aanslagen, een staking of uitzonderlijke weersomstandigheden zoals storm of (stuif)sneeuw.
pi_189761490
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 november 2019 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

HOEDAN. De meesten hier weten wel hoe een noodrem werkt toch? En dat dat fail-safe ontworpen is.
tenzij je er natuurlijk een plug indraait dat kan hier ook gewoon :P
pi_189763721
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 02:58 schreef dennistd het volgende:
Docu over de reactivering van Bentheim-Neuenhaus:

Gaan ze nog een keer door naar Coevorden of is dat alleen maar toekomstmuziek?
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  zondag 3 november 2019 @ 17:11:06 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189764545
Die beslissing zou dit najaar genomen moeten worden.
pi_189764609
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 14:05 schreef dennistd het volgende:

[..]

[..]

In deze twee artikelen, maar ook in de rest van de regels kom ik nergens tegen dat een vervoerder bij vertraging een beroep mag doen op overmacht.

Thalys zelf vindt dat ze je alleen in geld uit hoeven te betalen als de vertraging aan hun te wijten is.
hmm, oke..
pi_189769494
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 14:16 schreef ReisT het volgende:
NS zelf vindt dat ze in bepaalde gevallen van overmacht geen geld hoeven uit te betalen:
[..]

Doen ze vrijwel nooit volgens mij, naar Europese begrippen is NS heel coulant geloof ik
  zondag 3 november 2019 @ 20:54:51 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189769713
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 20:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Doen ze vrijwel nooit volgens mij, naar Europese begrippen is NS heel coulant geloof ik
De compensatieregeling van NS is veel ruimer dan waartoe ze volgens Europese normen verplicht zijn (al kan in hun concessie natuurlijk wat anders staan), en ze keren voor zover ik weet vrijwel altijd uit. Zelfs bij vrij grote problemen zoals de uitval van een VL-post door bijvoorbeeld brand.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 3 november 2019 @ 22:29:19 #73
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189772603
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 20:54 schreef James1988 het volgende:
ze keren voor zover ik weet vrijwel altijd uit
.... Al KAN het zijn dat je je soms even moet opwinden, en dat het dan 8 maanden duurt, maar oke :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 3 november 2019 @ 22:50:02 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189773094
quote:
10s.gif Op zondag 3 november 2019 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

.... Al KAN het zijn dat je je soms even moet opwinden, en dat het dan 8 maanden duurt, maar oke :P
En ook in dit geval keerden ze 'uit coulance' uit. Wat ze in principe niet hoefden te doen:
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:35 schreef James1988 het volgende:
Mooi staaltje gefaal zojuist op Geldermalsen.

Omroep: de sprinter naar 's-Hertogenbosch van 20:18 vertrekt van spoor 4b. De trein stopte echter op 4a.

Voor ik en mijn geplande medereizigers op het perron dat doorhadden en bij de trein waren, was er al gesloten en vertrokken.

Nu 30 minuten vertoeven op een koud, nat en winderig Geldermalsen. En hopen dat de volgende machinist niet hetzelfde geintje flikt.

Ge-wel-dig.
pi_189773355
Hoe kan een machinist in deze situatie (uitgaande van een korte stop (dus groen) eigenlijk weten of zijn trein is gepland op 4a, 4b of 4ab?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 november 2019 @ 23:07:05 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189773447
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 23:02 schreef Bitlord het volgende:
Hoe kan een machinist in deze situatie (uitgaande van een korte stop (dus groen) eigenlijk weten of zijn trein is gepland op 4a, 4b of 4ab?
Dienstkaartje en in dit geval misschien aan de reizigers die op het perron stonden?
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 november 2019 @ 00:42:08 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189774648
Voor zover ik weet staan op dienstkaartjes geen perronfases, en volgen machinisten de seinbeelden. In Den Bosch heb ik het ook al vaker meegemaakt dat een trein aangekondigd stond op 7a maar dat die vrolijk doorreed naar 7b.

[ Bericht 36% gewijzigd door James1988 op 04-11-2019 02:26:08 ]
pi_189776027
Verhuisd enzulks en cursus nabij een station dus mooi even met de trein. Die situatie met kerende treinen te Utrecht voor Gouda - Amersfoort, hoe houdbaar is dat? De trein rijdt om xx:07 weg en om xx:10 komt de volgende alweer negen :') minuten keren om te vertrekken. Zit wel lekker warm.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 4 november 2019 @ 08:49:26 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189776218
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 22:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

En ook in dit geval keerden ze 'uit coulance' uit. Wat ze in principe niet hoefden te doen:
[..]

Ik had in Den Bosch een keer een cross-platform aansluiting die voor mijn neus weg reed. GtbV afgekeurd omdat ik zelf had moeten bedenken dat ik met 2 extra overstaps en 20- km omrijden de vertraging tot +26 had kunnen beperken 8)7

Woest mailtje gestuurd, na 275 dagen (!!) kreeg ik ineens toch een mailtje en mijn geld. Joepie.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189777073
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 00:42 schreef James1988 het volgende:
Voor zover ik weet staan op dienstkaartjes geen perronfases, en volgen machinisten de seinbeelden. In Den Bosch heb ik het ook al vaker meegemaakt dat een trein aangekondigd stond op 7a maar dat die vrolijk doorreed naar 7b.
Op de tablet die mcn hebben staat keurig de perronfase. Sinds 1 oktober is ook de betekenis van de bakbordjes in de wet aangepast zodat de mcn nu ook echt de planning in acht zou moeten nemen, maar daar heb je op Den Bosch dan weer geen klap aan, omdat de bordjes ná de seinen staan. Als het sein in het midden veilig staat, zal de mcn dus gewoon keurig de rijweg afmaken en bij het bordje stoppen.
pi_189782671
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 10:11 schreef MTL het volgende:

[..]

Op de tablet die mcn hebben staat keurig de perronfase. Sinds 1 oktober is ook de betekenis van de bakbordjes in de wet aangepast zodat de mcn nu ook echt de planning in acht zou moeten nemen, maar daar heb je op Den Bosch dan weer geen klap aan, omdat de bordjes ná de seinen staan. Als het sein in het midden veilig staat, zal de mcn dus gewoon keurig de rijweg afmaken en bij het bordje stoppen.
Zoals het hoort want doe je dat niet komt het sein aan het eind van het perron niet vanzelf uit de stand stop
pi_189784606
Is het dan echt zo moeilijk om de computer die de rijweg instelt, de tablet van de mcn en de computer van de reizigersinformatie hetzelfde te laten doen?
So we just called him Fred too
  dinsdag 5 november 2019 @ 09:34:51 #83
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_189792222
Alstom en de provincie Groningen gaan testen met een 'iLint' op waterstof:

quote:
Alstom and the Province of Groningen, local operator Arriva, the Dutch railway infrastructure manager ProRail and the energy company Engie have signed plans for a pilot project to test the Coradia iLint, the world’s first passenger train powered by hydrogen fuel cells, for the first time in the Netherlands. The signature took place as part of the “Klimaattop”, or Climate Summit Northern Netherlands, taking place this week in Groningen.

The tests will be carried out on the track between Groningen and Leeuwarden at up to 140 km/h and will last about two weeks. The ambition is to organise the test during the first quarter of 2020.
https://www.alstom.com/pr(...)ll-train-netherlands

Moest toch even lachen toen ik de laatste zin las:
quote:
This zero-emission train emits low levels of noise, with exhaust being only steam and condensed water.
Trein met stoom klinkt dan weer niet heel modern ;).
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_189792490
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 16:43 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Zoals het hoort want doe je dat niet komt het sein aan het eind van het perron niet vanzelf uit de stand stop
Precies. Het is ook normaal om het sein af te rijden als dit niet rood toont bij gedeelde perronsporen. Maar in Hertogenbosch kijk ik ondanks geel toch of het wissel niet krom ligt. Ligt dit krom stop ik alsnog voor geel. Je hebt daar vaker te maken dat het sein al vaker veilig staat tbv een rangeerbeweging als Hertogenbosch tenminste het eindpunt is.
  dinsdag 5 november 2019 @ 11:34:39 #85
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_189793822
NS wil aantal abonnementen (nu 22) reduceren naar 11. Daarbij verdwijnt het voordeelurenabonnement waarbij gezegd wordt;

quote:
Het Voordeelurenabonnement is het laatste abonnement met 40% middagspitskorting
https://nieuws.ns.nl/ns-m(...)ing-vervalt-in-2021/

Ik heb werkelijk nog nooit gehoord van middagspits :? Wanneer is dat? Als dat verdwijnt hebben de houders van die kaart alleen maar korting voor 6u ochtends en na 7 avonds??
pi_189793930
Middagspits is 16:00-18:30. Na het aanpassen is de VDU dus eigenlijk hetzelfde als Dal Voordeel.
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
  Redactie Sport dinsdag 5 november 2019 @ 11:47:33 #87
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189793996
Ik hoop wel dat ze voor die tijd alle kinderziektes uit Flex halen, je leest nog te vaak dat mensen onterecht een bedrag in rekening gebracht wordt voor een niet-betaalde ICd-toeslag of het reizen tegen de reisrichting in, terwijl er gewoon een normale reis zonder ICd gemaakt wordt...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 5 november 2019 @ 11:49:13 #88
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189794023
Hier nog een overzicht van wijzigingen per abonnement: https://www.ns.nl/abonnementen/abonnementen-update
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 5 november 2019 @ 12:51:58 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189794919
Geen extra's waar ik wat aan heb dus.

Wat er stiekem ook verandert is natuurlijk de prijs, maar dat zien we tegen die tijd wel weer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 november 2019 @ 13:09:35 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189795169
Hè, jammer. Maar dat het na 10 jaar wel een keertje mooi is geweest met het oude VDU kan ik ergens wel begrijpen.
  Moderator dinsdag 5 november 2019 @ 13:53:01 #91
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189795661

Altijd Vrij abonnement

De grootste wijziging van het Altijd Vrij abonnement is dat dit eind 2020 wijzigt in een NS Flex abonnement. Hiermee voegen we een aantal extra's toe aan je huidige Altijd Vrij. Je reist dus hetzelfde, maar veel flexibeler. Zo reis je op rekening en hoef je geen saldo meer te laden, én kun je zelf maandelijks de korting waarmee je reist aanpassen.

Hoezo op rekening reizen als je altijd vrij reist? :?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 5 november 2019 @ 13:58:38 #92
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189795739
Die rekening is niet alleen voor de trein maar ook voor reizen met overig OV.
pi_189795794
Zo bij Driebergen een ICE wegslepen 😎

[ Bericht 8% gewijzigd door toblorone op 05-11-2019 14:27:29 ]
  Moderator dinsdag 5 november 2019 @ 14:09:48 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189795907
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 13:58 schreef ReisT het volgende:
Die rekening is niet alleen voor de trein maar ook voor reizen met overig OV.
Aha, en kun je dat ook afkopen?

Sinds wanneer is het "Fahrtreppenbenutzungshinweise" en niet iets met treeplanksurfer? :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189796937
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 13:58 schreef ReisT het volgende:
Die rekening is niet alleen voor de trein maar ook voor reizen met overig OV.
En overigens ook niet combineerbaar met eender welk ander kortingsabonnement. Zo'n NS Flex legt beslag op heel je OV chipkaart.
  dinsdag 5 november 2019 @ 15:46:03 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189797205
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 15:28 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

En overigens ook niet combineerbaar met eender welk ander kortingsabonnement. Zo'n NS Flex legt beslag op heel je OV chipkaart.
Ze zijn bezig om dat mogelijk te maken.
  Redactie Sport dinsdag 5 november 2019 @ 16:29:11 #97
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189798126
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 14:02 schreef toblorone het volgende:
Zo bij Driebergen een ICE wegslepen 😎
Weer eens wat anders :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_189800388
Wie heeft vanmiddag de Willemstunnel lek geprikt?

Verdomme zeg, ik ben ook eens een dagje privé aan het reizen.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_189801115
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 13:09 schreef James1988 het volgende:
Hè, jammer. Maar dat het na 10 jaar wel een keertje mooi is geweest met het oude VDU kan ik ergens wel begrijpen.
Het is voor mij wel reden om het op te zeggen. Ik reis meestal tijdens de ochtendspits (toegegeven, de laatste paar jaar vooral met de auto) dus Dal Vrij helpt me niet verder.

Maar goed, ik had serieus niet verwacht dat ze het 10 jaar zouden volhouden, dus wat dat betreft is het al die jaren nog wel klantvriendelijk geweest - soort van.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  dinsdag 5 november 2019 @ 22:37:43 #100
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_189806597
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 18:51 schreef Fred2 het volgende:
Is het dan echt zo moeilijk om de computer die de rijweg instelt, de tablet van de mcn en de computer van de reizigersinformatie hetzelfde te laten doen?
Al jaren verbaas ik mij over de complexiteit, maar het kan nu niet anders. In de basis is de informatie over daadwerkelijk rijdende treinen heel summier dus moet je er heel veel aan doen het toch in de goede, geplande, banen te krijgen. Inclusief de vele extra’s, uitzonderingen, verschillen en bedienmogelijkheden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')