Als de wereldeconomie niet compleet instort, trouwens, misschien juist wel als je geen klassieke brandstof meer kan krijgen, dan vermoed ik dat de Duitsers het tot aan Enschede gaan elektrificeren ook.quote:Op woensdag 13 november 2019 22:20 schreef James1988 het volgende:
Een ICNG-D hoort tot de opties maar is tot op heden nog niet besteld.
In St. Petersburg rijdt er een experimentele tram op waterstof rond. https://www.railwaygazett(...)n-tram/55096.articlequote:Op woensdag 13 november 2019 22:38 schreef Janneke141 het volgende:
Ach, binnenkort gaan de Arnhemse trolleys doorrijden tot Wageningen terwijl de bovenleiding stopt in Oosterbeek. Wie weet wat de toekomstige techniek brengt, voor hetzelfde geld hebben we over tien jaar brandstofcellen waarmee je gewoon drie slagen Arnhem-Winterswijk kan rijden. Heb je geen draadje meer nodig.
Interessant.quote:Op woensdag 13 november 2019 22:42 schreef bork het volgende:
[..]
In St. Petersburg rijdt er een experimentele tram op waterstof rond. https://www.railwaygazett(...)n-tram/55096.article
De 13 kilometer van Zwolle naar Kampen hebben ongeveer 30 miljoen gekost geloof ik. Als je dat omrekent naar de 113km van Zevenaar-Apeldoorn dan kom je op grofweg 270 miljoen, exclusief de aanschaf van de bijbehorende treinstellen.quote:Op woensdag 13 november 2019 22:46 schreef James1988 het volgende:
Hoeveel zou het kosten om Zevenaar - Winterswijk - Zutphen - Apeldoorn te elektrificeren?
Was complete verdubbeling+elektrificatie van de Maaslijn niet 215 miljoen ofzo? Geen idee wat de afstandsverhouding is in die trage boemel. DUURTLANG is altijd wat ik denk. Dus dan klopt die raming toch wel aardig?quote:Op woensdag 13 november 2019 22:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De 13 kilometer van Zwolle naar Kampen hebben ongeveer 30 miljoen gekost geloof ik. Als je dat omrekent naar de 113km van Zevenaar-Apeldoorn dan kom je op grofweg 270 miljoen, exclusief de aanschaf van de bijbehorende treinstellen.
De echte rekensom is uiteraard een stuk ingewikkelder, maar toch.
Maaslijn is ongeveer 85 km. Volgens mij ging dat trouwens niet om een volledige verdubbeling, maar een aantal stukken. Tweesporigheid van de Maasbrug bij Cuijk is volgens mij nooit aan de orde geweest, en zal er ook niet meer gaan komen nu ze een fietsbrug op het lege stuk van de pijlers hebben gelegd.quote:Op woensdag 13 november 2019 22:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Was complete verdubbeling+elektrificatie van de Maaslijn niet 215 miljoen ofzo? Geen idee wat de afstandsverhouding is in die trage boemel. DUURTLANG is altijd wat ik denk. Dus dan klopt die raming toch wel aardig?
Dat gebeurt wel eens vaker met dat materieeltype. Twee treinen aan elkaar koppelen werkt bij dat soort net iets anders dan bij de rest van de vloot, en niet alle machinisten hebben dat even goed in de vingers.quote:Op donderdag 14 november 2019 18:09 schreef WcPot het volgende:
https://www.rtvoost.nl/ni(...)ijdens-rit-in-Zwolle
Zoquote:Op donderdag 14 november 2019 18:13 schreef Doc__Zenith het volgende:
We gaan het uur halen, let maar op.
Is zo'n BSI koppeling zo anders dan?quote:Op donderdag 14 november 2019 18:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat gebeurt wel eens vaker met dat materieeltype. Twee treinen aan elkaar koppelen werkt bij dat soort net iets anders dan bij de rest van de vloot, en niet alle machinisten hebben dat even goed in de vingers.
DDZ heeft alleen een haakquote:Op donderdag 14 november 2019 18:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is zo'n BSI koppeling zo anders dan?
Hoe lang duurt het om ook het haak en oog te gebruiken/te koppelen?
Aha, die kan dus alleen gebruikt worden om aan een loc te koppelen.quote:
Dat zeker ja...quote:Op donderdag 14 november 2019 18:13 schreef Doc__Zenith het volgende:
We gaan het half uur halen, let maar op.
Geen Scharfenberg maar goedkope rotzooi, dan krijg je datquote:Op donderdag 14 november 2019 18:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat gebeurt wel eens vaker met dat materieeltype. Twee treinen aan elkaar koppelen werkt bij dat soort net iets anders dan bij de rest van de vloot, en niet alle machinisten hebben dat even goed in de vingers.
Ook mochten we niet lachen. Goed voor mij dat ik niet in die trein zat denk ikquote:Op donderdag 14 november 2019 19:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat zeker ja...
Man opgepakt bij zoekactie station Eindhoven - https://nos.nl/l/2310463
Volgens mij is Scharfenberg niet te combineren met conventioneel stoot- en trekwerk (buffers en een haak).quote:Op donderdag 14 november 2019 20:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Geen Scharfenberg maar goedkope rotzooi, dan krijg je dat
Er staat mij iets van bij dat een Scharfenberg niet makkelijk onder een DDM 1/DD-AR te passen was.quote:Op donderdag 14 november 2019 20:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij is Scharfenberg niet te combineren met conventioneel stoot- en trekwerk (buffers en een haak).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |