abonnement Unibet Coolblue
pi_189931323
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 22:20 schreef James1988 het volgende:
Een ICNG-D hoort tot de opties maar is tot op heden nog niet besteld.
Als de wereldeconomie niet compleet instort, trouwens, misschien juist wel als je geen klassieke brandstof meer kan krijgen, dan vermoed ik dat de Duitsers het tot aan Enschede gaan elektrificeren ook.
Bier.
  woensdag 13 november 2019 @ 22:38:04 #227
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189931392
Ach, binnenkort gaan de Arnhemse trolleys doorrijden tot Wageningen terwijl de bovenleiding stopt in Oosterbeek. Wie weet wat de toekomstige techniek brengt, voor hetzelfde geld hebben we over tien jaar brandstofcellen waarmee je gewoon drie slagen Arnhem-Winterswijk kan rijden. Heb je geen draadje meer nodig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 13 november 2019 @ 22:42:39 #228
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_189931439
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 22:38 schreef Janneke141 het volgende:
Ach, binnenkort gaan de Arnhemse trolleys doorrijden tot Wageningen terwijl de bovenleiding stopt in Oosterbeek. Wie weet wat de toekomstige techniek brengt, voor hetzelfde geld hebben we over tien jaar brandstofcellen waarmee je gewoon drie slagen Arnhem-Winterswijk kan rijden. Heb je geen draadje meer nodig.
In St. Petersburg rijdt er een experimentele tram op waterstof rond. https://www.railwaygazett(...)n-tram/55096.article
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 13 november 2019 @ 22:45:14 #229
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189931477
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 22:42 schreef bork het volgende:

[..]

In St. Petersburg rijdt er een experimentele tram op waterstof rond. https://www.railwaygazett(...)n-tram/55096.article
Interessant.

Ombouw kost 30 miljoen roebel volgens dat artikel, dat is ongeveer 4,5 ton. Valt nog best mee eigenlijk, als je bedenkt dat de benodigde energie bijna een factor 4 goedkoper is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 13 november 2019 @ 22:46:55 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189931503
Hoeveel zou het kosten om Zevenaar - Winterswijk - Zutphen - Apeldoorn te elektrificeren?
  woensdag 13 november 2019 @ 22:51:04 #231
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189931550
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 22:46 schreef James1988 het volgende:
Hoeveel zou het kosten om Zevenaar - Winterswijk - Zutphen - Apeldoorn te elektrificeren?
De 13 kilometer van Zwolle naar Kampen hebben ongeveer 30 miljoen gekost geloof ik. Als je dat omrekent naar de 113km van Zevenaar-Apeldoorn dan kom je op grofweg 270 miljoen, exclusief de aanschaf van de bijbehorende treinstellen.

De echte rekensom is uiteraard een stuk ingewikkelder, maar toch.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189931633
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 22:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De 13 kilometer van Zwolle naar Kampen hebben ongeveer 30 miljoen gekost geloof ik. Als je dat omrekent naar de 113km van Zevenaar-Apeldoorn dan kom je op grofweg 270 miljoen, exclusief de aanschaf van de bijbehorende treinstellen.

De echte rekensom is uiteraard een stuk ingewikkelder, maar toch.
Was complete verdubbeling+elektrificatie van de Maaslijn niet 215 miljoen ofzo? Geen idee wat de afstandsverhouding is in die trage boemel. DUURTLANG is altijd wat ik denk. Dus dan klopt die raming toch wel aardig?
Bier.
  woensdag 13 november 2019 @ 22:58:10 #233
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189931652
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 22:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Was complete verdubbeling+elektrificatie van de Maaslijn niet 215 miljoen ofzo? Geen idee wat de afstandsverhouding is in die trage boemel. DUURTLANG is altijd wat ik denk. Dus dan klopt die raming toch wel aardig?
Maaslijn is ongeveer 85 km. Volgens mij ging dat trouwens niet om een volledige verdubbeling, maar een aantal stukken. Tweesporigheid van de Maasbrug bij Cuijk is volgens mij nooit aan de orde geweest, en zal er ook niet meer gaan komen nu ze een fietsbrug op het lege stuk van de pijlers hebben gelegd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189931906
Mwoah. Als dat investeringsfonds serieus is zijn er gerede kansen voor dat soort dingen, want dit soort dingen zijn ook zeer goed voor het goederenvervoer, en dat zorgt voor minder vrachtwagens, wat kan zorgen voor een lagere uitstoot of in ieder geval de groei stoppen. En wat meer wachtsporen hier en daar. Misschien enkele openbare loswegen met een systeem dat vrachtwagens goedkoop en snel gelost kunnen worden, of trailers.

Het kán allemaal wel, maar er moet echt meer afgedwongen worden ook door de overheid.
Bier.
  donderdag 14 november 2019 @ 18:03:03 #235
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_189941510
Minstens tien minuten op het aankomststation wachten omdat de deuren niet open mogen op last van de politie :/

Live in Eindhoven
  donderdag 14 november 2019 @ 18:05:22 #236
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_189941549
+ 20 al bijna, aankomst was 17:46. Zou GtbV gelden? :p
pi_189941607
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  donderdag 14 november 2019 @ 18:12:27 #238
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189941637
quote:
Dat gebeurt wel eens vaker met dat materieeltype. Twee treinen aan elkaar koppelen werkt bij dat soort net iets anders dan bij de rest van de vloot, en niet alle machinisten hebben dat even goed in de vingers.
  donderdag 14 november 2019 @ 18:13:26 #239
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_189941644
We gaan het half uur halen, let maar op.
  donderdag 14 november 2019 @ 18:26:08 #240
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_189941804
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 18:13 schreef Doc__Zenith het volgende:
We gaan het uur halen, let maar op.
Zo
  Moderator donderdag 14 november 2019 @ 18:38:11 #241
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189941995
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 18:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat gebeurt wel eens vaker met dat materieeltype. Twee treinen aan elkaar koppelen werkt bij dat soort net iets anders dan bij de rest van de vloot, en niet alle machinisten hebben dat even goed in de vingers.
Is zo'n BSI koppeling zo anders dan?
Hoe lang duurt het om ook het haak en oog te gebruiken/te koppelen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 14 november 2019 @ 18:46:53 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189942102
BSI-koppelingen moet je met meer kracht doen. Als je twee DDZ's koppelt als een VIRM gaat het fout, dan zitten de koppelingen wel tegen elkaar maar zijn ze niet goed vergrendeld.
pi_189942328
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 18:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is zo'n BSI koppeling zo anders dan?
Hoe lang duurt het om ook het haak en oog te gebruiken/te koppelen?
DDZ heeft alleen een haak
  Moderator donderdag 14 november 2019 @ 19:00:58 #244
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189942357
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 18:59 schreef Maegrim het volgende:

[..]

DDZ heeft alleen een haak
Aha, die kan dus alleen gebruikt worden om aan een loc te koppelen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189943040
Jullie kijken toch wel allemaal het Sinterklaasjournaal he. <O)
Mooie plaatjes van de stoomtreinen van VSM. O+
  Redactie Sport donderdag 14 november 2019 @ 19:43:51 #246
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189943119
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 18:13 schreef Doc__Zenith het volgende:
We gaan het half uur halen, let maar op.
Dat zeker ja...

Man opgepakt bij zoekactie station Eindhoven - https://nos.nl/l/2310463
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_189943565
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 18:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat gebeurt wel eens vaker met dat materieeltype. Twee treinen aan elkaar koppelen werkt bij dat soort net iets anders dan bij de rest van de vloot, en niet alle machinisten hebben dat even goed in de vingers.
Geen Scharfenberg maar goedkope rotzooi, dan krijg je dat :P
Bier.
pi_189943585
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 19:43 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat zeker ja...

Man opgepakt bij zoekactie station Eindhoven - https://nos.nl/l/2310463
Ook mochten we niet lachen. Goed voor mij dat ik niet in die trein zat denk ik :)
Bier.
  Redactie Sport donderdag 14 november 2019 @ 20:11:23 #249
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189943602
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 20:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Geen Scharfenberg maar goedkope rotzooi, dan krijg je dat :P
Volgens mij is Scharfenberg niet te combineren met conventioneel stoot- en trekwerk (buffers en een haak).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 november 2019 @ 20:17:59 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189943728
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 20:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

Volgens mij is Scharfenberg niet te combineren met conventioneel stoot- en trekwerk (buffers en een haak).
Er staat mij iets van bij dat een Scharfenberg niet makkelijk onder een DDM 1/DD-AR te passen was.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')