abonnement Unibet Coolblue
pi_189578602
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189578607
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 11:53 schreef emmyemmy2 het volgende:
Welke weegschaal heb jij? :)
Fitbit Aria
pi_189584085
Lijstje vandaag:

O: Italiaanse bol met smeerkaas, kipfilet en tomaat
L: Ceasar maaltijdsalade
T: Aardbeien, blauwe bessen en een blikje ijskoffie
D: Kopje Thaise tomatensoep en een bloemkoolpizza met pastasaus, ham en ei

Alleen veel te weinig bewogen. Letterlijk nog niet eens 1500 stappen. :') Na het eten maar even opruimen en schoonmaken. Dan beweeg ik een beetje en doe ik iets nuttigs.
pi_189584810
Lijstje:
O: brood met pindakaas
T: mandarijn
Vroege L: brood met halvarine
B: tuin bladvrij gemaakt (goed voor 10k stappen geloof ik)
T: komkommer en wortel
D: penne met spinazie, champignons en schnitzel, chocoladepudding
pi_189594028
Drop van 0.7! Gaat echt lekker hier :)
Lijstje:
O: havermout+banaan
T: 2 crackers met kipfilet
L: 4 volkoren, 2 kaas, 2 corned beef
T: snoeptomaatjes
D: AVG
S: 1,5 uur sportschool
T: kwark en handje amandelen
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_189596656
Lekker voor de drop *O*
Die had ik vanochtend ook! 88.2 :o _O_ laagste gewicht sinds jaren.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 13:48:28 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189597307
Ja, zie je wel! Je geduld wordt beloond! *O*
***
pi_189603128
Mooie drops mensen. O+

Mijn weegschaal blijft wat schommelen, maar had net wel een ander soort overwinning. We haalde een patatje, want mijn avondeten viel tegen terwijl ik juist positief baan-nieuws had gekregen. Dus ik vond dat ik het wel verdiend had.

Maar na de helft ofzo was ik het zat, en ben ik gewoon gestopt. En dat klinkt heel normaal, maar juist op zulke momenten realiseer ik me dat bij mij het 'eet je bord leeg' er wel heel hard ingestampt is. :')
pi_189603603
Herkenbaar Myra. Ik laat steeds vaker iets staan, of eet 3/4, eigenlijk zit je dan ook gewoon 'vol', maar ja dat weggooien mocht vroegah echt echt echt niet! }:|
pi_189609089
Mijn weegschaal liet me even schrikken met een 2 kilo drop. Maar na nog zeven keer wegen bleek het toch maar 3 ons te zijn.

Ik verwacht de komende periode wel een goede drop, want mijn gewicht staat een week bijna stil, maar mijn vetpercentage is wel langzaam 1,5% gedaald. Maar 2 kilo zou wel heel enthousiast zijn. :’)

Lijstje gisteren:
O: Banaan
L: 4 boterhammen pindakaas
T: Goed bezig reep van bolletje
D: 2 kommen soep, half patatje met een beetje halfvolle mayo

Lijstje vandaag:
O: Roerei van 2 eieren, tomaatjes en 5 kip knakworstjes
L: Italiaanse bol met smeerkaas en kipfilet
T: Unox tomatensoep in zak
D: Volkoren pasta met gegrilde groenten en pastasaus
pi_189609107
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 12:55 schreef Blues het volgende:
Lekker voor de drop *O*
Die had ik vanochtend ook! 88.2 :o _O_ laagste gewicht sinds jaren.
Oh wat goed! *O*

Hier zit ik nog steeds op een plateau, volgens mij kom ik er niet meer vanaf -O- Ik heb echt geen zin om minder te eten dan ik nu doe, en ik beweeg voldoende dus ik snap er helemaal niks van
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 07:48:28 #12
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189609135
*O* weer op de 85 kilo. Gaat goed de verkeerde kant op :(
Maar weer ergens de teugels aantrekken ofzo.
pi_189609418
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 07:44 schreef rena het volgende:
Hier zit ik nog steeds op een plateau, volgens mij kom ik er niet meer vanaf -O- Ik heb echt geen zin om minder te eten dan ik nu doe, en ik beweeg voldoende dus ik snap er helemaal niks van
Hoe lang sta je al stil? Misschien hoef je niets te veranderen, alleen wat meer geduld te hebben.
pi_189609673
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 07:44 schreef rena het volgende:

[..]

Oh wat goed! *O*

Hier zit ik nog steeds op een plateau, volgens mij kom ik er niet meer vanaf -O- Ik heb echt geen zin om minder te eten dan ik nu doe, en ik beweeg voldoende dus ik snap er helemaal niks van
Heb je ook je vet% en spiermassa laten controleren? Misschien verandert er genoeg, maar niet zichtbaar op weegschaal :)
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_189610389
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 07:44 schreef rena het volgende:

[..]

Oh wat goed! *O*

Hier zit ik nog steeds op een plateau, volgens mij kom ik er niet meer vanaf -O- Ik heb echt geen zin om minder te eten dan ik nu doe, en ik beweeg voldoende dus ik snap er helemaal niks van
Hoe lang hang je er al nu?

Met sport erbij kan het inderdaad nogal vertekenen op de weegschaal, het kan interessant zijn om inderdaad je verpercentage enzo te (laten) meten als indicatie. Wel op dezelfde manier/zoveel mogelijk onder soortgelijke omstandigheden doen, anders heb je er niet zoveel aan.

Wellicht ook interessant om je eten toch nog even onder de loep te leggen, niet perse om minder te eten, maar een andere balans in je eten kan ook veel doen. (Dus eiwit/koolhydraat/vet-verhouding) Voor mij bleek het bijvoorbeeld effectief om mijn koolhydraten te beperkten tot 40% van m'n voedsel in plaats van 60% :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_189610639
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 07:44 schreef rena het volgende:

[..]

Oh wat goed! *O*

Hier zit ik nog steeds op een plateau, volgens mij kom ik er niet meer vanaf -O- Ik heb echt geen zin om minder te eten dan ik nu doe, en ik beweeg voldoende dus ik snap er helemaal niks van
Hoe lang sta je al stil en hoeveel eet je, sport je?

Het kan best zijn dat bijv een diet break even een goed idee is, dan ga je gewoon eten/sporten op onderhoud. Dus calorieën even een tijdje omhoog, en na paar weekjes stabilsatie weer langzaam de calorieën 100-150 kcal omlaag gooien. Wanneer je weer een tijd stil staat, doe je weer 100-150 kcal omlaag.

Je moet voorkomen dat je op een superlaag aantal kcal uitkomt want als je dan stil staat moet je nķg minder eten dan dat en dat is niet vol te houden (en ook niet gezond, je lichaam heeft gewoon voldoende voedingsstoffen nodig).

Misschien klinkt bovenstaande contra-intuītief, eng, en is het frustrerend omdat het afvallen minder snel gaat en langer duurt, maar op termijn is dit wel wat erg kan helpen.

En geloof je me niet dan moet je het @Allures maar eens vragen die dit advies min of meer een keer onbewust /onbedoeld heeft opgevolgd maar wel met resultaat :P

Zie ook:
edit: ik zocht eigenlijk naar een nog beter filmpje, kijken of ik hem nog ergens kan terugvinden voor je.

edit 2: deze:


edit3: laatste toevoeging, dit allemaal van uitgaande dat je je echt houdt qua eten aan je dieet; oftewel, track je je calorieën wel goed (genoeg), of krijg je misschien stiekem toch (veel) meer dan je denkt/zegt. Dat is bij de meeste mensen toch eigenlijk vaak wel het probleem.

[ Bericht 7% gewijzigd door LuNaTiC op 25-10-2019 11:27:04 ]
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_189613384
Ik kwam een kilo lichter terug uit Canada *O*

Zit er best wel weer lekker in, Gisteren uit eten geweest bij de Mexicaan. Burrito is daar echt mn favoriet. Maar heb het bij een stukje ossenhaas gehouden en een gepofte aardappel, prima. Geen toetje na, de rest wel (brownie ;().

Lijstje gister:
L: Kaiserbolletje met ossenworst + volkoren bol met filet american
T: Rauwkost + half kaiserbolletje wat mijn dochter niet meer wilde met niks.
D: Wat nacho's, ossenhaas + aardappel

Lijstje van vandaag:

O: Muesli met banaan en alpro soya
T: Rauwkost
L: Wortelwraps
D: Spaghetti Bolognese, niet dol op maar de man heeft er zin in.
pi_189613406
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 07:44 schreef rena het volgende:

[..]

Oh wat goed! *O*

Hier zit ik nog steeds op een plateau, volgens mij kom ik er niet meer vanaf -O- Ik heb echt geen zin om minder te eten dan ik nu doe, en ik beweeg voldoende dus ik snap er helemaal niks van
Wat naar! Je bent in korte tijd best hard gegaan toch? Wellicht heeft je lichaam even nodig om te stabiliseren oid. Edit: ik zie al dat er goede tips gegeven worden door mensen die er beduidend meer van weten haha.
pi_189613452
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 08:27 schreef Myraela het volgende:

[..]

Hoe lang sta je al stil? Misschien hoef je niets te veranderen, alleen wat meer geduld te hebben.
Nu een week of 3/4, en ik heb af en toe echt wel wat gesnoept maar niet zo buitensporig als in het verleden. Geduld is wel iets wat ik nodig heb ja :@
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 09:01 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Heb je ook je vet% en spiermassa laten controleren? Misschien verandert er genoeg, maar niet zichtbaar op weegschaal :)
Oh dat is misschien ook wel interessant ja, ik weet niet of mijn PT dat zelf ook kan zien of waar kun je zoiets laten controleren?
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 09:55 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Hoe lang hang je er al nu?

Met sport erbij kan het inderdaad nogal vertekenen op de weegschaal, het kan interessant zijn om inderdaad je verpercentage enzo te (laten) meten als indicatie. Wel op dezelfde manier/zoveel mogelijk onder soortgelijke omstandigheden doen, anders heb je er niet zoveel aan.

Wellicht ook interessant om je eten toch nog even onder de loep te leggen, niet perse om minder te eten, maar een andere balans in je eten kan ook veel doen. (Dus eiwit/koolhydraat/vet-verhouding) Voor mij bleek het bijvoorbeeld effectief om mijn koolhydraten te beperkten tot 40% van m'n voedsel in plaats van 60% :+
Ja, iemand zei pas wel tegen me omdat ik nu al wat langer aan het sporten ben het best kan zijn ook dat mijn spieren meer beginnen te wegen. Ik ga toch het eten eens bespreken met mijn trainer ook ja.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 10:19 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Hoe lang sta je al stil en hoeveel eet je, sport je?

Het kan best zijn dat bijv een diet break even een goed idee is, dan ga je gewoon eten/sporten op onderhoud. Dus calorieën even een tijdje omhoog, en na paar weekjes stabilsatie weer langzaam de calorieën 100-150 kcal omlaag gooien. Wanneer je weer een tijd stil staat, doe je weer 100-150 kcal omlaag.

Je moet voorkomen dat je op een superlaag aantal kcal uitkomt want als je dan stil staat moet je nķg minder eten dan dat en dat is niet vol te houden (en ook niet gezond, je lichaam heeft gewoon voldoende voedingsstoffen nodig).

Misschien klinkt bovenstaande contra-intuītief, eng, en is het frustrerend omdat het afvallen minder snel gaat en langer duurt, maar op termijn is dit wel wat erg kan helpen.

En geloof je me niet dan moet je het @:Allures maar eens vragen die dit advies min of meer een keer onbewust /onbedoeld heeft opgevolgd maar wel met resultaat :P

Zie ook:
edit: ik zocht eigenlijk naar een nog beter filmpje, kijken of ik hem nog ergens kan terugvinden voor je.

edit 2: deze:


edit3: laatste toevoeging, dit allemaal van uitgaande dat je je echt houdt qua eten aan je dieet; oftewel, track je je calorieën wel goed (genoeg), of krijg je misschien stiekem toch (veel) meer dan je denkt/zegt. Dat is bij de meeste mensen toch eigenlijk vaak wel het probleem.
Dit klinkt wel interessant! Ik ga die filmpjes zo eens op mijn gemak kijken! Ik probeer met bijhouden van mijn eten altijd al wel meer in te voeren dan te weinig, maar misschien ga ik daar ook wel de fout in.

Bedankt voor de tips! Fijn topic dit :Y
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189613490
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 14:01 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Wat naar! Je bent in korte tijd best hard gegaan toch? Wellicht heeft je lichaam even nodig om te stabiliseren oid. Edit: ik zie al dat er goede tips gegeven worden door mensen die er beduidend meer van weten haha.
Klopt, ik wil misschien ook stiekem wel te snel of zo, maar dit is het punt waarop het de vorige pogingen mis ging en daar word ik dan onzeker van of zo :@ Maar het scheelt nu wel dat ik sport met een personal trainer, is wel mijn stok achter de deur momenteel. Ik ben sinds mei 13 kilo afgevallen, dus het is ook best netjes volgens mij.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189613525
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 14:07 schreef rena het volgende:

[..]

Klopt, ik wil misschien ook stiekem wel te snel of zo, maar dit is het punt waarop het de vorige pogingen mis ging en daar word ik dan onzeker van of zo :@ Maar het scheelt nu wel dat ik sport met een personal trainer, is wel mijn stok achter de deur momenteel. Ik ben sinds mei 13 kilo afgevallen, dus het is ook best netjes volgens mij.
Ja snap ik ook wel, het is moeilijk gemotiveerd te blijven op zo'n moment.
13 kg is echt heel netjes in 5 maanden!! Ze zeggen toch altijd een halve kg per week is een goed tempo?
pi_189613648
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 14:04 schreef rena het volgende:

[..]

Nu een week of 3/4, en ik heb af en toe echt wel wat gesnoept maar niet zo buitensporig als in het verleden. Geduld is wel iets wat ik nodig heb ja :@
[..]

Oh dat is misschien ook wel interessant ja, ik weet niet of mijn PT dat zelf ook kan zien of waar kun je zoiets laten controleren?
[..]

Ja, iemand zei pas wel tegen me omdat ik nu al wat langer aan het sporten ben het best kan zijn ook dat mijn spieren meer beginnen te wegen. Ik ga toch het eten eens bespreken met mijn trainer ook ja.
[..]

Dit klinkt wel interessant! Ik ga die filmpjes zo eens op mijn gemak kijken! Ik probeer met bijhouden van mijn eten altijd al wel meer in te voeren dan te weinig, maar misschien ga ik daar ook wel de fout in.

Bedankt voor de tips! Fijn topic dit :Y
Ik denk vooral dat het tweede filmpje voor jou interessant kan zijn. En ik zie dat je een PT hebt, heel fijn, bespreek al deze suggesties ook vooral met hem/haar!

Veel mensen vinden het spannend, maar in specifieke gevallen kan dus méér eten echt het antwoord zijn. Té weinig eten is in elk geval een van de meest gemaakte fouten. Niet zeggende dat het bij jou het geval is, maar goed om te bespreken.

Als je al genoeg sport en eigenlijk niet meer kan sporten, en je eet ook al in een voldoende calorietekort, dan heb je eigenlijk niet echt meer veel zaken om op dat moment te tweaken.

Overigens nog een kleine toevoeging: focus je niet alleen op gewicht, zoals hierboven al wordt gezegd. Vetpercentage is ook van belang (je wilt immers vet verliezen, niet gewoon 'gewicht', wat ook spier kan betekenen ;)).

let wel dat vetpercentage vooral over langere tijd interessant is, met name de trendlijn, puur vanwege het feit dat betrouwbare vetmetingen best lastig zijn.

Ik zou dus als ik jou was ook omtrekken meten (borst, buik, bovenbeen, pols). En voortgangsfoto's! Elke 4 weken voortgangsfoto's. Op dezelfde plek in dezelfde kleding en dezelfde omstandigheden, een voor-, zij- en achterfoto.

Dan ga je echt progressie zien en niet alleen op basis van de weegschaal!

[ Bericht 16% gewijzigd door LuNaTiC op 25-10-2019 14:26:43 ]
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_189629748
Ik was vanochtend weer niets afgevallen, meh. Net heerlijk geluncht. :9 Kan alleen mijn kcal daardoor echt totaal niet meer inschatten. Maar ach, het was allemaal lekker en niet bijzonder ongezond, dus ik vind het wel dikke prima. Er was platbrood met labneh, pita met buikspek, papadum met ceasar salad, een lenterolletje en een beetje kokossoep. O+

Dat brengt mijn lijstje vandaag op:
O: Banaan
L: Buiten de deur + glas sinaasappelsap
D: Noodles met biefstuk, paksoi, taugé, koriander en cashew
T: Misschien een stukje gehaktbrood

Planning morgen:

O: Geroosterde boterham, smeerkaas en een gebakken ei
T: Banaan
L: Ceasar maaltijdsalade
D: Pokebowl met kip, broccoli, mango en koriander
pi_189630674
Lijstje vandaag (en vanochtend 88.1 :o :o :o ) Maandag zal het wel weer 89 zijn overigens *)
* Yoghurt/blauwe bessen en 2 pruimen
* Mediterraans broodje met roomboter
* Mandarijn
* 6 gangen vanaaf met een bobarrangement :')
Beetje in de tuin gewerkt en boodschappen gedaan. Lijf is beetje stuk dus niet gelopen en/of geroeid.

Morgen een Pizza sowieso en tussendoor maar veel fruit en water en yoghurt en wél lopen en roeien }:|

Maandag weer normaal eten en wegen :P
pi_189631087
Lekker Blues, wie weet nu toch echt aan het zakken :)

Niet gewogen vandaag, wel lijstje:
O: havermout + brinta
S: 2 uur sportschool
T: bak kwark, 2 crackers kipfilet
L: 4 volkoren, 2 ossenworst en 2 rosbief
T: half gekookt ei
D: sushi!!
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_189631232
Lijstje:
L: 2 sneden bruin brood met pindakaas
T: x
D: restje Nasi met tjap tjoy van gister
B: 20 minuutjes gefietst, straks nog half uur wandelen.

Ik wou eigenlijk sporten, maar ik baal dat het in het weekend zo druk is, dus ik ga maandag wel, vind het niet prettig als het mega druk is.

M'n lijstje is echt mega slecht, straks even naar de appie wandelen voor wat fruit en crackers, is nu ook gebrek van gezonde dingen in huis hebben.
pi_189631365
Al mijn favoriete fruit begint nu ook wel weer echt duur te worden. ;( Net een bak aardbeien, doosje frambozen, ananas en druiven voor 11 euro. ;( Soms begrijp ik prima waarom ik eerst altijd een zak chips haalde. :')
pi_189631395
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 17:53 schreef Myraela het volgende:
Al mijn favoriete fruit begint nu ook wel weer echt duur te worden. ;( Net een bak aardbeien, doosje frambozen, ananas en druiven voor 11 euro. ;( Soms begrijp ik prima waarom ik eerst altijd een zak chips haalde. :')
Ja daar loop ik soms ook tegenaan, gezond is gewoon duurder :(
pi_189631424
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 17:55 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Ja daar loop ik soms ook tegenaan, gezond is gewoon duurder :(
Mwah ligt er ook wel aan wat je wilt.

Myra geeft al aan dat dit net de dure vruchten zijn op dit moment.
Gewoon vers en gezond eten vind ik niet echt duurder dan alle junkzooi.
pi_189631476
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 17:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Mwah ligt er ook wel aan wat je wilt.

Myra geeft al aan dat dit net de dure vruchten zijn op dit moment.
Gewoon vers en gezond eten vind ik niet echt duurder dan alle junkzooi.
True, ik vind de vruchten die Myra opnoemt wel heel lekker, maar meestal hou ik het bij simpele appels en peren en banaan. Mango vind ik mega lekker, maar is moeilijk klaar te maken.
pi_189631513
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 18:00 schreef Pizzapuntje het volgende:
True, ik vind de vruchten die Myra opnoemt wel heel lekker, maar meestal hou ik het bij simpele appels en peren en banaan. Mango vind ik mega lekker, maar is moeilijk klaar te maken.
Mango moeilijk klaar te maken?
pi_189631524
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 17:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Mwah ligt er ook wel aan wat je wilt.

Myra geeft al aan dat dit net de dure vruchten zijn op dit moment.
Gewoon vers en gezond eten vind ik niet echt duurder dan alle junkzooi.
Ik vind gezond eten over het algemeen wel duurder. Het is zo lekker makkelijk en voor zo'n 4 euro heb ik een kant en klaar maaltijd.

Maar ik vind vers maken veel lekkerder, en uiteraard gezonder. Maar vind voor mezelf koken wel lastig, ik kook liever voor 4 man dan voor mezelf alleen.
pi_189631547
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 18:02 schreef Myraela het volgende:

[..]

Mango moeilijk klaar te maken?
Ja, vond het sowieso altijd al niet heel makkelijk. Dat schillen lukt al amper, het word een grote glijboel.

Ik koop liever gewoon zo'n bakje kant en klaar, maar dat is in verhouding echt zoveel duurder.
pi_189631557
En gezond eten kan prima goedkoop hoor, maar als ik het een beetje leuk voor mezelf wil houden dan is het toch wel snel wat duurder. Vooral met fruit ben ik dus lastig, appels vind ik bijvoorbeeld echt verschrikkelijk. Tenzij warm gebakken met kaneel en suiker. :')

En ik koop het dus om iets 'te snoepen' te hebben, dus dan moet het wel gewoon écht lekker zijn.
pi_189631575
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 18:05 schreef Pizzapuntje het volgende:
Ja, vond het sowieso altijd al niet heel makkelijk. Dat schillen lukt al amper, het word een grote glijboel.

Ik koop liever gewoon zo'n bakje kant en klaar, maar dat is in verhouding echt zoveel duurder.
Gewoon niet schillen. Net langs de pit twee helftjes er vanaf snijden, die kun je leeg lepelen. En dan alleen nog even het vruchtvlees van de pit afbijten.
pi_189631580
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 18:05 schreef Myraela het volgende:
En gezond eten kan prima goedkoop hoor, maar als ik het een beetje leuk voor mezelf wil houden dan is het toch wel snel wat duurder. Vooral met fruit ben ik dus lastig, appels vind ik bijvoorbeeld echt verschrikkelijk. Tenzij warm gebakken met kaneel en suiker. :')

En ik koop het dus om iets 'te snoepen' te hebben, dus dan moet het wel gewoon écht lekker zijn.
Warme appel met kaneel en suiker for the win! Heerlijk dat.

Ik vind er ook niet veel aan, maar ik dwing mezelf het te eten, want gezond en vitamine. Overigens heb ik van m'n zus nu weer een blender gehad, dus binnenkort eens kijken of ik daar wat leuks mee kan maken.
pi_189631588
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 18:06 schreef Myraela het volgende:

[..]

Gewoon niet schillen. Net langs de pit twee helftjes er vanaf snijden, die kun je leeg lepelen. En dan alleen nog even het vruchtvlees van de pit afbijten.
Dat klinkt idd veel handiger! Volgende keer eens proberen
pi_189631796
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 18:03 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Ik vind gezond eten over het algemeen wel duurder. Het is zo lekker makkelijk en voor zo'n 4 euro heb ik een kant en klaar maaltijd.

Maar ik vind vers maken veel lekkerder, en uiteraard gezonder. Maar vind voor mezelf koken wel lastig, ik kook liever voor 4 man dan voor mezelf alleen.
Heb je een vriezer? Dan gewoon grote porties maken en invriezen (vaak ook goedkoper). Want 4 euro voor een maaltijd vind ik bijvoorbeeld niet zo goedkoop.
pi_189632101
Qua goedkoop, gezond en makkelijk vind ik (sommige) verspakketten uit supermarkten echt ideaal. Ik pak dan wel alleen de varianten waaraan je zelfs niets toe hoeft te voegen en hou ze vaak ook vega. Bijvoorbeeld de herfstrisotto van de Albert Heijn met pompoen, bleekselderij, courgette, ui, kruiden en rijst voor maar 3,5 euro. Daar halen we 4 porties uit.

Kan vast nog goedkoper, maar soms moet je dan weer grotere verpakkingen van dingen kopen en dan maak ik het weer niet op.
pi_189638789
Vers is niet gezonder.
Gezond is niet per se duur.

Het beste fruit dat je kunt kopen voor weinig is grapefruit.

Gezond en makkelijk kun je vinden in het vriesvak. Spinazie en (wit)vis, combineer dat met volkoren pasta.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Moderator / Miss SHO zondag 27 oktober 2019 @ 01:13:04 #41
22592 crew  Ole
pi_189640707
Broccoli, fruit uit vriezer etc. Kun je in grotere hoeveelheden kopen en bevat vaak ook meer vitamines! Gepelde tomaten uit blik voor pasta. Goedkoper en lekkerder
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_189643022
Fruit uit de vriezer vind ik voor een smoothie prima, maar voor de rest weet ik niet zo goed wat ik daarmee zou moeten. En smoothies ben ik dan weer geen fan van, omdat ik het niet vind vullen.

Welke groenten vinden jullie uit de vriezer lekker? Ik vind erwten, spinazie en peultjes wel prima, maar dingen als broccoli etc toch gewoon qua smaak en structuur minder. Maar misschien doe ik iets verkeerd.
  zondag 27 oktober 2019 @ 09:05:12 #43
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189643044
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 09:03 schreef Myraela het volgende:
Fruit uit de vriezer vind ik voor een smoothie prima, maar voor de rest weet ik niet zo goed wat ik daarmee zou moeten. En smoothies ben ik dan weer geen fan van, omdat ik het niet vind vullen.

Welke groenten vinden jullie uit de vriezer lekker? Ik vind erwten, spinazie en peultjes wel prima, maar dingen als broccoli etc toch gewoon qua smaak en structuur minder. Maar misschien doe ik iets verkeerd.
Eens met jou hoor. Peultjes hoef ik ook niet uit de vriezer trouwens
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189663094
Hallo allemaal. Ik kom me weer melden hier. De afgelopen tijd niet super slecht, maar ook zeker niet goed gegeten. Wilde al weer een tijdje echt beginnen dus heb nu even een plan gemaakt hoe ik het nu wel eens vol ga houden.
Voor degene die mij niet kennen zal ik me even voorstellen:
Ik ben Pinuts, 24 jaar. Momenteel 78 kg bij 174 cm. Ik doe een opleiding bij defensie (en moet dus wel fit zijn). Haha
pi_189665348
Wat wil je kwijt Pinuts? (leuke nick trouwens :D )

Vandaag, na een nogal raar weekend met veel alcohol (voor mijn doen, al waren het bobglaasjes) en gek eten (6 gangen zaterdag en gisteren chips en pizza :') in en na de bioscoop :') ) weer netjes op de maandagweegdag 89 :B _O-
pi_189665468
Ik vind bobglaasjes zo'n bijzondere term. Bewust onbeschonken is niet hetzelfde als gewoon minder drinken.
pi_189665493
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:17 schreef Sarabi het volgende:
Ik vind bobglaasjes zo'n bijzondere term. Bewust onbeschonken is niet hetzelfde als gewoon minder drinken.
Oh nou ja, halve glaasjes dan. :)
pi_189665527
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:19 schreef Blues het volgende:

[..]

Oh nou ja, halve glaasjes dan. :)
Het is ook niet boeiend ;) maar lees het wel vaker bij restaurants en vind het gewoon bijzonder.
pi_189665624
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:09 schreef Blues het volgende:
Wat wil je kwijt Pinuts? (leuke nick trouwens :D )

Eerst onder de 70 kg komen. Daarna wil ik kijken of ik dan meer op spieren of toch nog vet moet focussen. Uiteindelijk zijn kgs niet mijn belangrijkste doel maar gewoon weer fit worden.
pi_189665640
Ik hoor 'm voor het eerst, bobglaasjes. :+

Hier weer de eeuwige vraag "wat eten we vanavond". Na een paar weken spijbelen van sport moet het toch echt weer, dus m'n eten moet er een béétje op aangepast zijn. Zal wel broccoli worden. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_189665656
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:28 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik hoor 'm voor het eerst, bobglaasjes. :+


Vind het van restaurants wel kwalijk. Alsof ze je alleen maar iets minder dronken de auto in willen hebben.
Maar misschien is het iets Brabants.
  maandag 28 oktober 2019 @ 12:31:26 #52
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189665678
Aah ja het eten gedoe. Ik wil er weer een beetje meer op letten, in ieder geval doordeweeks.
Dus vandaag ook alweer hmm wat ga ik eten en hoe zorg ik met de minste moeite dat m'n vriend ook mee kan eten :+

Wat was het leven simpel toen ik nog single was.. :')

ja hij kan meeeten, maar tis niet helemaal zijn voorkeuren qua maaltijd. Zeker niet als ik 3x per week kip + sperziebonen zou eten bv. Daarvoor is hij teveel avg gewend
  maandag 28 oktober 2019 @ 12:34:11 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189665716
Ik zou toch voor 3x ander vlees en wat aardappeltjes er bij gaan. Hij krijgt ook niks van 3x sperziebonen toch? En anders voor jezelf meteen een kilo daarvan koken en in de koelkast zetten en weer opwarmen.
En dan voor hem het vlees meteen dubbel bakken en 1 portie in de vriezer voor volgende week. *O*

quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:09 schreef Blues het volgende:
Wat wil je kwijt Pinuts? (leuke nick trouwens :D )

Vandaag, na een nogal raar weekend met veel alcohol (voor mijn doen, al waren het bobglaasjes) en gek eten (6 gangen zaterdag en gisteren chips en pizza :') in en na de bioscoop :') ) weer netjes op de maandagweegdag 89 :B _O-
:D
Maar dat is na zo'n weekend niet gek en voornamelijk veel vocht denk ik. Lekker aan de groene thee en dan is het over een paar dagen weer weg.

Wij gingen gisteren naar de Griek met de kinders ter ere van het einde van de vakantie dus ik voel me ook net zo'n zwelvis van al het zout. :D
Heb de frietjes en de rijst (die ik daar toch al niet lekker vind) laten staan, dat scheelt iig al een beetje. ;)

Nu ga ik zo 800ml plasma doneren, da's makkelijk afvallen joh! :D O-)
***
  maandag 28 oktober 2019 @ 12:35:12 #54
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_189665736
60.9 ipv 61.9 *O*

Komt helemaal goed.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_189665751
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Vind het van restaurants wel kwalijk. Alsof ze je alleen maar iets minder dronken de auto in willen hebben.
Maar misschien is het iets Brabants.
Ik ga niet zo vaak naar restaurants en áls ik ga, is het meestal op de fiets, dus wellicht is het me gewoon nooit opgevallen. Maar eens, bob = geen alcohol, niet minder. :Y

quote:
6s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:31 schreef Cue_ het volgende:
Aah ja het eten gedoe. Ik wil er weer een beetje meer op letten, in ieder geval doordeweeks.
Dus vandaag ook alweer hmm wat ga ik eten en hoe zorg ik met de minste moeite dat m'n vriend ook mee kan eten :+

Wat was het leven simpel toen ik nog single was.. :')

ja hij kan meeeten, maar tis niet helemaal zijn voorkeuren qua maaltijd. Zeker niet als ik 3x per week kip + sperziebonen zou eten bv. Daarvoor is hij teveel avg gewend
Ik zie iig al tweederde van een avg. 8-)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 28 oktober 2019 @ 12:37:37 #56
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189665770
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:36 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik zie iig al tweederde van een avg.
Ja in dit geval wel, maar hij is al geen fan van sperziebonen, dus dat is 1x in de week :P
Ach, ik kook anders gewoon dubbel, dat is het probleem niet. Maar het is even wennen..
pi_189665906
quote:
6s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:37 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ja in dit geval wel, maar hij is al geen fan van sperziebonen, dus dat is 1x in de week :P
Ach, ik kook anders gewoon dubbel, dat is het probleem niet. Maar het is even wennen..
Is zo hoor, ineens allemaal rare voorkeuren om rekening mee te moeten houden, sommige dingen ben ik nog steeds niet aan gewend. :{w

Dubbel koken ben ik dan weer nooit aan begonnen, te lui voor. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_189669136
Vandaag voor het eerst een collega die komt vragen of ik afgevallen ben. Dat vind ik een mooi compliment, dan gaat het mensen die niet weten dat ik hiermee bezig ben toch opvallen.

Dan geloof ik het tenminste. :’) de mensen die weten dat ik bezig ben, zeggen het ook. Maar die zeggen het ook als ik ondertussen alweer de helft aangekomen zou zijn.
  maandag 28 oktober 2019 @ 16:46:59 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189669346
:D _O-
***
pi_189669399
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 16:35 schreef Myraela het volgende:
Vandaag voor het eerst een collega die komt vragen of ik afgevallen ben. Dat vind ik een mooi compliment, dan gaat het mensen die niet weten dat ik hiermee bezig ben toch opvallen.

Dan geloof ik het tenminste. :’) de mensen die weten dat ik bezig ben, zeggen het ook. Maar die zeggen het ook als ik ondertussen alweer de helft aangekomen zou zijn.
Tja, ik zie het van een klant op werk ook maar sinds die gesprekken hier over of iets daarover zeggen een compliment is of niet, durf ik niets erover te zeggen. :P
pi_189678892
Al even niet gewogen, zaterdag te veel alcohol en gegeten tijdens uit eten en daarna ongesteld geworden. Maar eten en sporten weer lekker opgepakt, dus komt vast goed :)
Lijstje:
O: havermout+banaan
T:2crackers kipfilet
S:2 uur sportschool
T2: bak kwark
L: 4 volkoren, 2 ossenworst, 2 appelstroop
T: gekookt ei
D: nog geen idee
T: handje amandelen
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_189681500
Van het weekend wel wat gecheat, pizza buiten de deur gegeten en wat M&M's en Maltesers in de bios.

Deze week weer netjes.

Lijstje van gisteren:
O: Muesli met Alpro en een banaan
L: Groene salade met blauwe kaas en peer
T: Crackers met filet american
D: Courgette broccoli soep met kipfilet reepjes en feta + een bagel aoili rosbief.

Vandaag:
O: Alpro met banaan en appelstroop (muesli op)
L: Restje soep met kipfilet en feta + groene salade kip
T: Wortels
D: Nog geen idee, gaat mijn man verzorgen schijnt :D Edit: wokgarnalen met gebakken rijst hoor ik net :9

[ Bericht 10% gewijzigd door VitaBella op 29-10-2019 13:26:20 ]
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:13:53 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189681897
Begin vorige week vergat ik bijna te eten zo druk was het even, daarna door drukte voor dingen als krentenbollen gekozen, op zich niet erg, maar wel veel koolhydraten. Tel daar bij op korte nachten wegens druk en hyperdepiep opgeladen en dan zakt de 'I shall not eat' ruggegraag best in. ;)
En nu dus weer hard mijn best doen om weer af te kicken van de carbs.

Gisteren:
O: Danio Kwark Aarbei (hele bak)
T: 1,5 beschuitje met kaas
L: 2 boterhammen met kaas (weinig tijd en ging plasma doneren dus moest wel bodempje hebben)
T: dropjes (niet eens heel veel, ze waren hard en uitgedroogd -O- ), klein puntje boterkoek
D: Broccoli met runderworst-ui-kookroom saus (is een pasta-gerecht, maar dan zonder de pasta)
T: 2 pita kaas -O-

Vandaag:
O: omelet van 3 eieren met 100gr gerookte zalm
T: plak kaas
L: Griekse yoghurt met low carb noten-granola en klein restje aardbeien
T: weetiknogniet (ik denk zoete puntpaprika's, die moeten op)
D: gestoomde wortels met zalm uit de oven
***
pi_189683895
Wat goed @Myraela!
Precies om die reden heb ik m'n ouders niet verteld dat ik weer bezig ben. Ze zijn afgelopen week op vakantie gegaan en komen eind november terug, dus ben benieuwd of ze er wat van zeggen als ik ze dan weer zie.

En hoi, poging 3000 tot aanhaak weer.
Sinds afgelopen zaterdag vul ik fatsecret weer braaf elke dag in en plan ik m'n eten weer. En ik heb een maandabonnement bij fitchannel genomen, om eens te kijken of ik dat beter volhou dan naar de sportschool op 5 minuten lopen ( :+ ). Vrijdag twee lesjes gedaan (fit met Mark Tuitert en Afvallen met Carlos Lens), zaterdag yoga, zondag gehockeyd, gister tweede lesje Mark en vandaag tweede lesje Carlos en tweede yoga. Dus een daverende start. Nu nog volhouden haha. Vind het tot nu toe wel chill, zijn lesjes van 25-30 minuten en doe het gewoon in de woonkamer.
Ook -0.9kg sinds zaterdag maar dat is uiteraard 99.9% vocht ofzo, maar alsnog wel fijn.

Ik wil er in elk geval nog 3.1kg af, en liefst daarna nog 5, maar ik begin maar met die 3.1 en dan zie ik daarna wel weer verder.

Lijst vandaag:
O: 5g chiazaad, 50ml melkunie protein rood fruit drink, 150g magere yoghurt, 10g muesli met gedroogd fruit, 10g melkchocoladehagelslag O+
L: 6 Wasa vezelrijk crackers met in totaal 50g gerookte kipfilet, 20g mosterd, 1 tomaat, stuk komkommer en 10ml yofresh mayonaise
T: appel
D: pangasiusfilet met snijbonen, BBQ krieltjes en yofresh
T: 2 Wasa vezelrijk crackers met beetje 100% pindakaas en een banaan

Dat is 1343 kcal, dus mag zelfs nog wat bij, moet nog even bedenken wat. Idee is trouwens om 6 dagen per week tussen 1400-1500 kcal te zitten en 1 dag rond 1800-2000.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:45:11 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189684183
:W
Goeie start hoor! :Y

Fitchannel... ik ben geintrigeerd! :o
***
pi_189684243
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:45 schreef BE het volgende:
:W
Goeie start hoor! :Y

Fitchannel... ik ben geintrigeerd! :o
Ja, was ik ook haha! Maar het was zo goedkoop dat ik dacht, ik probeer het gewoon eens!
Ik hou vooral van korte interval lesjes met cardio en kracht, en mijn sportschool heeft die wel, maar alleen in de ochtend van 9-9.30 (en dan ben ik thuis aan t werk, en ik werk fijner als ik direct ga werken, als ik eerst ga sporten lukt werken niet meer goed) of op woensdagavond van 20-20.30 (en dan lig ik allang op de bank en wil ik niet meer weg haha). En dit kan ik dus doen wanneer ik wil. En voordeel vind ik dat ik nu niet zelf op YouTube hoef te gaan zoeken en dat de lesjes binnen de programma's op elkaar afgestemd zijn. En het is een stuk goedkoper dan mijn sportschool haha. Maar ik ben nu veel thuis (proefschrift afronden vanuit huis) dus dat maakt het ook wel makkelijker om de lesjes te plannen, als ik weer 'normaal' aan het werk ga komt de echte test voor mij of ik het op deze manier volhou.

Jij druk vorige week ivm weer een opdracht voor werk? Fijn dat het zo goed loopt, joh! En weer een netjes lijstje vandaag. Je ontbijt O+
pi_189684251
Quote ipv edit :+
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:55:02 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189684308
Ik had er 2 tegelijk, zondagavond een melding en maandagochtend. Dat was echt even alle zeilen bijzetten maar ze zijn allebei helemaal goed gegaan.

Ik heb even zitten kijken en het lijkt me voor mij eigenlijk ook wel ideaal, ik heb over het algemeen zeeën van tijd, maar ja... die zelfdiscipline he... ;)
***
pi_189684342
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:55 schreef BE het volgende:
Ik had er 2 tegelijk, zondagavond een melding en maandagochtend. Dat was echt even alle zeilen bijzetten maar ze zijn allebei helemaal goed gegaan.

Ik heb even zitten kijken en het lijkt me voor mij eigenlijk ook wel ideaal, ik heb over het algemeen zeeën van tijd, maar ja... die zelfdiscipline he... ;)
Oh, dat is heftig ja! Fijn dat ze allebei zo goed zijn gegaan :). Haha ja, discipline loop ik niet van over, maar ik merk dat ik in de hockeywedstrijden echt minder fit ben dan eerst en m'n teamgenoten worden juist fitter }:| dus dat is vooralsnog wel een goede motivator. Maar hee, het is nog geen week, dus moet ook maar kijken of ik het daadwerkelijk volhou op de iéts langere termijn :+
pi_189684911
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 14:17 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Ik denk vooral dat het tweede filmpje voor jou interessant kan zijn. En ik zie dat je een PT hebt, heel fijn, bespreek al deze suggesties ook vooral met hem/haar!

Veel mensen vinden het spannend, maar in specifieke gevallen kan dus méér eten echt het antwoord zijn. Té weinig eten is in elk geval een van de meest gemaakte fouten. Niet zeggende dat het bij jou het geval is, maar goed om te bespreken.

Als je al genoeg sport en eigenlijk niet meer kan sporten, en je eet ook al in een voldoende calorietekort, dan heb je eigenlijk niet echt meer veel zaken om op dat moment te tweaken.

Overigens nog een kleine toevoeging: focus je niet alleen op gewicht, zoals hierboven al wordt gezegd. Vetpercentage is ook van belang (je wilt immers vet verliezen, niet gewoon 'gewicht', wat ook spier kan betekenen ;)).

let wel dat vetpercentage vooral over langere tijd interessant is, met name de trendlijn, puur vanwege het feit dat betrouwbare vetmetingen best lastig zijn.

Ik zou dus als ik jou was ook omtrekken meten (borst, buik, bovenbeen, pols). En voortgangsfoto's! Elke 4 weken voortgangsfoto's. Op dezelfde plek in dezelfde kleding en dezelfde omstandigheden, een voor-, zij- en achterfoto.

Dan ga je echt progressie zien en niet alleen op basis van de weegschaal!
Sorry voor de trage reactie, maar ik lees alles wat je geschreven hebt en heb stof tot nadenken gekregen :Y Ik ga het vanavond ook eens voorleggen bij mijn trainer. Ik was nu wel weer van 84,2 naar 83,4 gezakt dus ik blijf wel aardig constant. Beter dan omhoog denk ik maar :+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189684951
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 08:56 schreef Luke83 het volgende:
Al even niet gewogen, zaterdag te veel alcohol en gegeten tijdens uit eten en daarna ongesteld geworden. Maar eten en sporten weer lekker opgepakt, dus komt vast goed :)
Lijstje:
O: havermout+banaan
T:2crackers kipfilet
S:2 uur sportschool
T2: bak kwark
L: 4 volkoren, 2 ossenworst, 2 appelstroop
T: gekookt ei
D: nog geen idee
T: handje amandelen
Misleidende username, ik dacht dat je een man was :P Mooi eetschema!

welkom vlindertje, al best goed bezig zo te zien!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189685320
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 15:36 schreef rena het volgende:

[..]

Sorry voor de trage reactie, maar ik lees alles wat je geschreven hebt en heb stof tot nadenken gekregen :Y Ik ga het vanavond ook eens voorleggen bij mijn trainer. Ik was nu wel weer van 84,2 naar 83,4 gezakt dus ik blijf wel aardig constant. Beter dan omhoog denk ik maar :+
Als je nu weer gewoon afvalt zou ik lekker doorgaan waar je mee bezig was! Soms gaat dat plateau ook ineens vanzelf weer weg. Menselijk lichaam is een wonderlijk iets :P

Maar het is idd ter overweging, is het misschien nu niet, komt het later misschien weer van pas ;)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_189685876
O: 2 sneden bruin brood, laagje pindakaas
L: Italian btm van subway
D: 2 slavinkjes a la minute, krieltjes, rode kool
T: appel, pakje lu crackers
B: op ziekenhuis bezoek bij zus, dus 2 x 15 min fietsen, + gewandeld door de stad.

Moest in Eindhoven zijn voor een afspraak, was vroeger gegaan dus nog even geneust in de stad, trui gescoord bij primark;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een xl, maar denk dat dat meer geluk qua model was :') want van een andere kerst trui zat de xxl nog te strak.

Morgen weer anderhalf uur de sportschool in, als het zolang vol te houden in met pijn.
pi_189685887
Mee eens overigens met wat er gezegd werd over voortgangsfoto! Vooral die van de zijkant (wel gemaakt door een ander, voor duidelijker beeld van veraf) was echt leuk om te zien. Helaas zit het er nu allemaal weer aan, maar die foto's kunnen erg motiverend zijn!
pi_189685991
Ja kom ik weer met mn periodieke check in :') waarom zijn weekenden zo moeilijk

Sporten gaat goed, doordeweeks eten prima maar die weekenden :')

Heb wel echt een sport gevonden wat nu echt een hobby is en waar ik echt naar uitkijk O+ Powerliften, 4-5 x per week 2 tot 3 uur en dan moet ik mezelf ook filmen voor mijn coach dus geen smoesjes O+ :')
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:43:19 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189687354
Mijn gestoomde wortels werden roergebakken worteltjes en dan geglazuurd in versgeperste sinaasappelsap. :9~

Ik schep zo de rest ook op, 500gr wortels is best ok toch? ;)
Krijgt manlief de saai gestoomde. O-)
***
pi_189688195
Het was vandaag krokettenlunch op kantoor, maar ik heb niets gepakt. _O_ Net wel uiteten geweest, was een 3 gangen proeverij. Dus 3 x 3 kleine gerechtjes. De voorgerechtjes waren wel echt heeeeel klein. Letterlijk een eetlepel soep, en een miniminimini pasteitje met een theelepel ragout. Hoofdgerechten waren prima maar ook geen vreterij. Alleen bij het dessert zat een machtig bakje chocolademousse.

Ik heb wat dingetjes laten staan die ik niet lekker vond, zoals het bolletje pistache-ijs. Superstom, maar ik ben zo blij dat ik tegenwoordig zulke keuzes maak. Ik zou normaal echt alles gewoon opeten, ook als ik het niet echt lekker vind.

Anyhow, ik was van te voren een beetje bang dat het veel te veel eten zou zijn. Maar dat viel dus best mee. Prima dagje weer. *O*
pi_189688754
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 17:53 schreef Myraela het volgende:
Al mijn favoriete fruit begint nu ook wel weer echt duur te worden. ;( Net een bak aardbeien, doosje frambozen, ananas en druiven voor 11 euro. ;( Soms begrijp ik prima waarom ik eerst altijd een zak chips haalde. :')
Nodig tijd dat je weer eens naar de markt in roffa zuid komt dus :(
pi_189693130
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:08 schreef MCH het volgende:
Nodig tijd dat je weer eens naar de markt in roffa zuid komt dus :(
Zeg elke keer tegen mijn vriend dat ik graag naar de afrikaander wil, maar hij vindt het onzin als je de benzine meetelt. ;(
pi_189693447
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 06:34 schreef Myraela het volgende:

Zeg elke keer tegen mijn vriend dat ik graag naar de afrikaander wil, maar hij vindt het onzin als je de benzine meetelt. ;(
Daar is benzine toch voor, om te verstoken >:)
pi_189693906
Mensen, de -15 kilo is een feit. *O* *O* *O*
pi_189693977
En ik speelde net weer even met de Ringfit. Het is niet leuk in de manier van "Yes, lekker even een spelletje spelen", maar het is wel een leuke manier om wat oefeningen te doen. En ik vind het wel een fijne afwisseling tussen op je op je plek rennen en andere oefeningen.

En hij geeft fijne overzichtjes. Hij telt alleen de tijd mee waarin je ook echt bezig bent en meet tussendoor ook je hartslag. Zal allemaal niet heel nauwkeurig zijn en niet hetzelfde als een sportschool, maar ach, het is toch beweging.




Vanmiddag en vanavond nog een ronde, nu eerst werken.
pi_189694259
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:33 schreef Myraela het volgende:
Mensen, de -15 kilo is een feit. *O* *O* *O*
Wiehoo, super!
It's better to regret something you did than something you didn't do
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:13:17 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189694292
Het is hier eerder weleens over BMR gegaan. Weet iemand of je dit kunt berekenen bij een fysio ofzo?

Gecompliceerder dingetje, ik heb een maagverkleining gehad dus hormonaal en metabolisch werkt het bij mij nu net even anders dan voorheen.

Ik zal anders de vraag ook wel in het ziekenhuis stellen maar vroeg het me af of hier iemand dit misschien weet. Ik heb namelijk geen idee wat mijn onderhoudsvoer moet zijn. Gaat prima nu hoor, maar meer lange termijn onzekerheid en 'zorg'
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:15:44 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189694319
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:33 schreef Myraela het volgende:
Mensen, de -15 kilo is een feit. *O* *O* *O*
Zo he! Wat onwijs goed zeg! *O* Gefeliciteerd! *O*
***
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:17:29 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189694338
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:13 schreef Molo het volgende:
Het is hier eerder weleens over BMR gegaan. Weet iemand of je dit kunt berekenen bij een fysio ofzo?

Gecompliceerder dingetje, ik heb een maagverkleining gehad dus hormonaal en metabolisch werkt het bij mij nu net even anders dan voorheen.

Ik zal anders de vraag ook wel in het ziekenhuis stellen maar vroeg het me af of hier iemand dit misschien weet. Ik heb namelijk geen idee wat mijn onderhoudsvoer moet zijn. Gaat prima nu hoor, maar meer lange termijn onzekerheid en 'zorg'
Je kan dat online op diverse sites berekenen:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=BMR+berekenen

Er zijn wel voorkeuren voor welke site, maar die weet ik zo even niet.
Ik denk wel dat je maagverkleining invloed zal hebben. Of nou ja, natuurlijk niet voor wat je lichaam nodig heeft, maar het zal voor jou lastig zijn om op onderhoud te eten lijkt me.
***
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:17:55 #87
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189694347
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:33 schreef Myraela het volgende:
Mensen, de -15 kilo is een feit. *O* *O* *O*
Dat is veel zeg, damn

Dat spel ziet er loodzwaar uit, maar wel grappig, speel je dat alleen of samen met iemand?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:18:23 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189694357
Hier blijf ik steeds zo rond de -8/-9 schommelen. Het lukt me niet echt om dat blijvend te doorbreken, puur doordat ik te veel snaai.

Gisterenavond weer een melding gekregen dus ik ben deze week weer aan het werk, dat helpt bij mij altijd wel, lekker druk bezig zijn.
***
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:19:33 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189694376
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:17 schreef BE het volgende:

[..]

Je kan dat online op diverse sites berekenen:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=BMR+berekenen

Er zijn wel voorkeuren voor welke site, maar die weet ik zo even niet.
Ik denk wel dat je maagverkleining invloed zal hebben. Of nou ja, natuurlijk niet voor wat je lichaam nodig heeft, maar het zal voor jou lastig zijn om op onderhoud te eten lijkt me.
Ja ik had die weleens gedaan maar daar kom ik echt wel op veel uit vind ik. Door alle dieetpogingen in verleden ligt mijn onderhouds'dosis' aan eten sowieso echt wel lager dan gemiddeld. Ik mis dat beetje in die berekeningen.

Zal sowieso eens vragen in het ziekenhuis
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189694833
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:17 schreef Molo het volgende:
Dat is veel zeg, damn

Dat spel ziet er loodzwaar uit, maar wel grappig, speel je dat alleen of samen met iemand?
Ik verlies soms uit het oog dat het inderdaad al best veel is. Ik denk al snel van "Joh, ik moet nog veel meer" maar dat zou eigenlijk niets af moeten doen aan hoe ver ik nu ben.

Het is wel jammer, maar je kunt het alleen maar alleen spelen. Maar aangezien het inderdaad best pittig is, spelen mijn vriend en ik vaak om en om. Heb je meteen even pauze. :') Is misschien niet meer nodig als we iets meer conditie hebben.
pi_189694837
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:33 schreef Myraela het volgende:
Mensen, de -15 kilo is een feit. *O* *O* *O*
*O* *O* *O*
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja ik had die weleens gedaan maar daar kom ik echt wel op veel uit vind ik. Door alle dieetpogingen in verleden ligt mijn onderhouds'dosis' aan eten sowieso echt wel lager dan gemiddeld. Ik mis dat beetje in die berekeningen.

Zal sowieso eens vragen in het ziekenhuis
Waar kom je op uit? Uit nieuwsgierigheid. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_189694858
En Ring Fit, ik vind het idee écht leuk, maar dat gaat verstoffen hier. No way dat ik m'n vent bij de tv wegkrijg om meer te gaan sporten. :') (Volgens mij trapt 'ie me dan gewoon met mijn hardloopschoenen de deur uit. :+ )
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_189697573
:W Na de nodige hobbels ga ik weer aan de lijn doen (positief trouwens! Ik heb hard aan mezelf gewerkt). Even andere dingen die voorrang hadden, gedoe met medicatie, maar nu weer goed voor mezelf zorgen :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189698066
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
:W Na de nodige hobbels ga ik weer aan de lijn doen (positief trouwens! Ik heb hard aan mezelf gewerkt). Even andere dingen die voorrang hadden, gedoe met medicatie, maar nu weer goed voor mezelf zorgen :)
Alleen maar goed als je beter voor jezelf wil zorgen. Maar let je een beetje op jezelf? Je geeft in een ander topic aan dat je geen te grote doelen gaat stellen. Afvallen is toch een veel groter doel dan gewoon weer dagelijks fruit en warm eten.
pi_189698130
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:48 schreef Myraela het volgende:

[..]

Alleen maar goed als je beter voor jezelf wil zorgen. Maar let je een beetje op jezelf? Je geeft in een ander topic aan dat je geen te grote doelen gaat stellen. Afvallen is toch een veel groter doel dan gewoon weer dagelijks fruit en warm eten.
Ik let op mezelf. En ik heb een eetlijst die absoluut niet eetgestoord is. En ik vermoed (en als het niet zo is, zoek ik hulp) dat gezond eten afvallen als resultaat heeft. Dit topic wil ik gebruiken als motivatie en vooral inzicht. Ik ga geen lijstjes posten. Gun mezelf af en toe wat lekkers. Alleen de basis wil ik gezond hebbem
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189701850
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 08:33 schreef Myraela het volgende:
Mensen, de -15 kilo is een feit. *O* *O* *O*
Wow *O* _O_
pi_189702279
Vandaag een beetje vreemd gegeten, maar wel prima binnen mijn kcal. Morgen een borrel op mijn vriend zijn werk. Ik drink niet, dat scheelt. Maar ze schijnen wel lekkere Japanse hapjes te hebben. Plan is om niet teveel te eten, heb nog een kant en klare couscoussalade met falafel thuis. En anders laat ik die salade gewoon zitten. /care

Lijstje vandaag:
O: Banaan
L: Unox zak soep: romige kippensoep
T: Heel pakje kipfilet (broodbeleg)
T: Zakje Pombar
T: Aardbeien en frambozen
D: Kip krokantje met een berg worteltjes met honing en tijm
  woensdag 30 oktober 2019 @ 18:30:55 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189702498
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:53 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

*O* *O* *O*
[..]

Waar kom je op uit? Uit nieuwsgierigheid. :)
BMR 1.541
Energieverbruik per dag tussen de 2119 en 2.389. Vind ik echt vrij veel
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 30 oktober 2019 @ 18:33:00 #99
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189702535
Dagje een beurs gedaan vandaag, toch ondanks gevoel van geen reet gedaan 13000 stappen gelopen. Dat maakt iig het croissantje en de cappuccino met mijn eigen hoofd op de melk geprint weer goed :+

Morgen maar weer even gezonde lunch meenemen en stukje sporten/bewegen, dan voel ik me veel fitter.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189702775
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:30 schreef Molo het volgende:
BMR 1.541
Energieverbruik per dag tussen de 2119 en 2.389. Vind ik echt vrij veel
Ik ben ook wel benieuwd of er een nauwkeurige manier is om dat te testen, en hoeveel invloed eerdere dieetpogingen daarop kunnen hebben. Ik las dat de invloed daarvan bij mannen wel groter was dan bij vrouwen.

Hij zegt bij mij dit:
Jouw huidige BMR bedraagt 1893. Wanneer je beweegt zoals je daarjuist hebt opgegeven (geen tot licht) heb je 2272 kilocalorieën nodig om op dit gewicht te blijven.

Lijkt me al helemaal heel hoog. Ik ben natuurlijk ook lang en zwaar, maar al bijna 1900 kcal voor alleen mijn bmr? Als dat echt zo is, dan eet ik eigenlijk te weinig nu. Maar het tempo waarin ik gewicht verlies is wel gewoon gezond.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 19:23:56 #101
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_189703326
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:30 schreef Molo het volgende:

[..]

BMR 1.541
Energieverbruik per dag tussen de 2119 en 2.389. Vind ik echt vrij veel
Check. BMR klinkt op zich niet heel verkeerd in dit geval, dus in ieder geval daar boven blijven. :P

Nadeel van sommetjes op internet, is dat ze vrij algemeen zijn. Zodra je ergens een benadering van je vetpercentage in kan vullen, wordt het al een stuk geloofwaardiger, want dan kan 'ie meerekenen wat van je gewicht daadwerkelijk gevoed moet worden. Zo is 5% verschil al een verschil van 80kcal per dag op mijn BMR(!), laat staan met inschattingen van verbruik erbij.

Dus beste tip om er een betere richtlijn uit te halen, (laat) je vetpercentage bepalen en kijk heel kritisch naar hoe actief je bent. Ik hou bijvoorbeeld zo'n 300-400 kcal per dag boven BMR aan gemiddeld als ik drie keer per week intensief sport. Dus een dag 1600 kan gebeuren, maar een dag met 2400 ook, zeg maar.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_189703601
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:46 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd of er een nauwkeurige manier is om dat te testen, en hoeveel invloed eerdere dieetpogingen daarop kunnen hebben. Ik las dat de invloed daarvan bij mannen wel groter was dan bij vrouwen.

Hij zegt bij mij dit:
Jouw huidige BMR bedraagt 1893. Wanneer je beweegt zoals je daarjuist hebt opgegeven (geen tot licht) heb je 2272 kilocalorieën nodig om op dit gewicht te blijven.

Lijkt me al helemaal heel hoog. Ik ben natuurlijk ook lang en zwaar, maar al bijna 1900 kcal voor alleen mijn bmr? Als dat echt zo is, dan eet ik eigenlijk te weinig nu. Maar het tempo waarin ik gewicht verlies is wel gewoon gezond.
Niet zo heel gek hoor, hoe zwaarder en langer je bent hoe hoger je bmr en hoe meer je kunt eten om op gewicht te blijven en zelfs kun je dan nog meer eten dan denkt om af te vallen.

Daarom kunnen die 600 lbs life mensen vaak echt binnen korte tijd enorm afvallen als ze opeen 1500 kcal dieet ineens gaan omdat ze eerder het 3 tot 6 voudige aten. Dan binnen 1 tot 2 maanden 30-40kg afvallen is dan niet onbereikbaar.

Dat is natuurlijk geëxtrapoleerd maar geldt op andere gewichten ook.

Mijm bmr is nu ook (veel) lager dan toen ik 40 kg meer woog. Betekent dat ik ook een stuk minder kan eten dan nu om op een gelijk gewicht te blijven.

Dat is eigenlijk het goede nieuws als je wilt afvallen en (heel) zwaar bent. Je kunt nog steeds relatief veel eten en afvallen zolang je maar in die negatieve energiebalans zit.

Punt is dat mensen natuurlijk vaak veel in korte tijd willen afvallen. Dat is namelijk motiverend. Terwijl slow en steady het beste resultaat geeft, want langzaam afbouwen is makkelijker vol te houden qua eten en je kunt veel blijven eten en eraan gewend raken steeds minder te eten.

Dus chill, redelijk veel mogen eten t.o.v. wat je gewend was, iig geen crash/hongerdieet, alleen je doet er wel wat langer over en het resultaat wekelijks moet je tevreden mee kunnen zijn.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_189703748
Mijn BMR is 1881, ben nu nog 112 kg...Ik sport 3 a 4x per week vrij intensief, en 'moet' ook rond de 2400 eten. Ik durfde dat eerst nauwelijks, maar nu na 2 weken dat eten en ik val gemiddeld 1 kilo per week af. Dat zal ook wel weer minder gaan worden naarmate ik lichter word, dan dus ook weer wat minder eten. Blijft toch een puzzel :)
It's better to regret something you did than something you didn't do
  woensdag 30 oktober 2019 @ 20:43:22 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189704918
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 19:23 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Check. BMR klinkt op zich niet heel verkeerd in dit geval, dus in ieder geval daar boven blijven. :P

Nadeel van sommetjes op internet, is dat ze vrij algemeen zijn. Zodra je ergens een benadering van je vetpercentage in kan vullen, wordt het al een stuk geloofwaardiger, want dan kan 'ie meerekenen wat van je gewicht daadwerkelijk gevoed moet worden. Zo is 5% verschil al een verschil van 80kcal per dag op mijn BMR(!), laat staan met inschattingen van verbruik erbij.

Dus beste tip om er een betere richtlijn uit te halen, (laat) je vetpercentage bepalen en kijk heel kritisch naar hoe actief je bent. Ik hou bijvoorbeeld zo'n 300-400 kcal per dag boven BMR aan gemiddeld als ik drie keer per week intensief sport. Dus een dag 1600 kan gebeuren, maar een dag met 2400 ook, zeg maar.
Ja ik ga het wel een keertje in nieuwe situatie echt goed laten checken en kijken wat nodig is. Gaaf prima nu hoor, maat voor de toekomst wel handig :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189712752
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overzichtje eind vd maand van Libra.
Over het algemeen toch wel wat gewichtsverlies dus *O* dit is gemeten vanaf 27 juli toen ik begon met Libra en het bijhouden.

[ Bericht 29% gewijzigd door Blues op 31-10-2019 12:17:30 ]
pi_189715156
Slow and steady wins the afvalrace. *O*

Ik ben knorrig, m'n favoriete les wordt is gecanceld. Het geboden alternatief klinkt niet erg aantrekkelijk en daar als hoofdmoot fitnessen zie ik ook niet zitten. Mijn inner zolderkamerautist heeft het er moeilijk mee. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_189717764
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 15:02 schreef IJsdraakje het volgende:
Slow and steady wins the afvalrace. *O*

Ik ben knorrig, m'n favoriete les wordt is gecanceld. Het geboden alternatief klinkt niet erg aantrekkelijk en daar als hoofdmoot fitnessen zie ik ook niet zitten. Mijn inner zolderkamerautist heeft het er moeilijk mee. :')
Ja en ik ben niet 'op dieet'. Dit is wat het is qua beweging en eten, mijn blijvende leefregime. Hopelijk nog wat kilootjes eraf maar op zich vind ik dit al winst, prima, ik ben fit voor mijn (aan)doen(ingen) dus yes *O*
pi_189720651
Goed bezig Blues!

En balen van je les, IJsdraakje!

Mijn training ging niet door ivm bevroren veld, ook balen. In plaats daarvan half uur Carlos gedaan op fitchannel.

Had vanmorgen in de spiegel het idee verschil te zien bij m'n buik, iets meer taille en meer spieren. Tof.

-1 nu, nog 3 te gaan tot m'n eerste doel.

Lijst vandaag:
O: 2 Wasa vezelrijk crackers met kipfilet en mosterd
L: chiazaad, kwark, melkunie protein drink, muesli met gedroogd fruit, hagelslag
T: 4 Wasa vezelrijk crackers, 2 met kipfilet en 2 met elk een zachtgekookt eitje
D: andijviestamppot met spekjes
T: protein kwark met een banaan
T: klein bakje popcorn

Zit op 1361 kcal nu, maar echt geen trek meer, dus hou het maar hierbij. Beetje rare dag, vanmorgen erg druk met werk dus om 12u pas ontbijt en 16u pas lunch.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 31-10-2019 21:37:59 ]
pi_189726224
Gisteren een borrel waar ze echt heerlijke sashimi hadden. :9 Ik lust geen sushi, maar sashimi is geen straf.

Vanochtend gelijk gebleven.

Lijstje gisteren:
O: Banaan
L: 4 boterhammen pindakaas
T: LU volkoren toastjes
T: Goed bezig reep
D: Sashimi, beetje noodles en thuis nog een couscoussalade

Planning vandaag:
O: Geroosterde boterham met smeerkaas en ei, banaan
L: Unox soep in zak, romige tomaat en een pakje kipfilet broodbeleg
T: Zakje Pombar
D: Zoete aardappelstamppot met sperziebonen en pangasiusfilets
T: Ben en Jerry Moophoria
  vrijdag 1 november 2019 @ 11:11:36 #110
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_189727052
Vreemd. Toen ik 2 jaar de my fitnesspal app installeerde heb ik deze ingesteld op 0,5kg afvallen per week. Doordeweeks hou ik me strikt aan het aantal calorieën. In het weekend laat ik de teugels wat vieren. Desondanks bleef ik redelijk op het schema van een halve kilo afvallen per week. Ik viel doordeweeks echt 0,1/0,2 kg af. En in het weekend kwam er dan een paar tienden bij. Nu ik sinds september weer de draad heb opgepakt blijf ik doordeweeks vrijwel stabiel. Ondanks dat ik ruim binnen het aantal calorieën blijf blijf ik vaak 2/3 dagen op hetzelfde gewicht hangen. Redelijk demotiverend
Net efkes anges
  vrijdag 1 november 2019 @ 11:32:24 #111
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_189727257
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 11:11 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vreemd. Toen ik 2 jaar de my fitnesspal app installeerde heb ik deze ingesteld op 0,5kg afvallen per week. Doordeweeks hou ik me strikt aan het aantal calorieën. In het weekend laat ik de teugels wat vieren. Desondanks bleef ik redelijk op het schema van een halve kilo afvallen per week. Ik viel doordeweeks echt 0,1/0,2 kg af. En in het weekend kwam er dan een paar tienden bij. Nu ik sinds september weer de draad heb opgepakt blijf ik doordeweeks vrijwel stabiel. Ondanks dat ik ruim binnen het aantal calorieën blijf blijf ik vaak 2/3 dagen op hetzelfde gewicht hangen. Redelijk demotiverend
Mja, hoeveel heb je nog af te vallen? Zodra het grootste stuk overgewicht eraf is, gaat het gewoon langzamer ook.

Verder ben ik ook wel benieuwd naar je lengte/gewicht en de calorieën die je volgens MFP zou mogen. In mijn ervaring gebruikt die app geen ondergrens namelijk, een inname van 1200 bijvoorbeeld is voor de gemiddelde persoon een crashdieet. (En dat werkt prima, maar niet te lang doen en heel voorzichtig/goed ingelicht weer naar een gezonde inname werken, anders is het risico op jojo'en gigantisch.)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 1 november 2019 @ 13:19:30 #112
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_189728527
Ben circa 175. Weeg op dit moment 79. Volgens heb zou mijn dagelijkse verbruik op max 1620 calorieën moeten liggen om af te vallen.
Net efkes anges
  maandag 4 november 2019 @ 10:55:10 #113
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_189777709
Da's niet veel. Sterker nog, als ik die stats door een rekensommetje gooi, is het eigenlijk te weinig (want man), je verbruik in absolute rust zou al zo'n 1700-1750 zijn. Ik klink ondertussen een beetje als een gare LP, maar BMR (=rustverbruik) zou ik echt niet te lang onder blijven hangen, helemaal als je ook nog sport.

Los daarvan is het niet vreemd dat je voor je gevoel traag afvalt, het is stiekem al best een prima gewicht en laatste kilo's gaan gewoon traag. In de praktijk is het bij de meesten gewoon niet zo'n simpel sommetje van inname - verbruik = afvallen. (Helaas, want het zou het zo makkelijk maken. :+)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_189777813
:W

Weer terug van vakantie. Veel gegeten en normaal bewogen dus we gaan het zien.

Lijstje:
O: 2 zachte witte broodjes met kaas
L: zie O
D: curry
S: 2u danstraining
B: 10k stappen
pi_189785029
Fijne vakantie gehad?

Hier totaal niet fit, leef al 2 dagen op pcm :( alles opgezet en algehele malaise. Even geen sport dus, eten ging gelukkig wel goed.
Lijstje:
O: havermout+banaan
T: 2 crackers kipfilet
L: 3 boterhammen, 2 kaas, 1 pindakaas + kom verse tomatensoep
T: boterham pindakaas en snoeptomaatjes
D: zilvervliesrijst met boontjes en kip met een boemboe
T: bakje kwark met handje amandelen
B: toch nog 10k stappen :)
It's better to regret something you did than something you didn't do
  maandag 4 november 2019 @ 20:03:06 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189785984
Mijn stilte zegt al genoeg he. ;) :@

Nu aan de warme chocomel met slagroom met cake met slagroom. :@ :9

Meisjes-buikpijn, slaapgebrek, rotbericht, druk en meer kutsmoezen.

Maar ooit... :’) muhahahaha...
***
pi_189786167
:* BE.

Mijn stilte zegt ook genoeg. Weinig nieuws te melden :7
pi_189787482
quote:
11s.gif Op maandag 4 november 2019 20:03 schreef BE het volgende:
Mijn stilte zegt al genoeg he. ;) :@

Nu aan de warme chocomel met slagroom met cake met slagroom. :@ :9

Meisjes-buikpijn, slaapgebrek, rotbericht, druk en meer kutsmoezen.
Precies dit. Minus de chocomel. Maar ik had dot weekend frikandelletjes speciaal, lasagne, chocolade en chips.

Wel al mijn cravings in 1 weekend afgestreept. Dat is ook wat waard. :’) vandaag wel gezond gegeten, alleen wat extra cashews omdat ik me zo meh voelde. Dat schijnt goed te zijn ofzo als je ongesteld bent, net als avocado. Wist Google mij te vertellen.
pi_189787488
:* BE, het is ook wel met recht een rotbericht!

Ik ben wel prima bezig. Vrijdag sushi gegeten en zaterdag bezorgpizza, maar wel gehouden aan m'n 6 dagen +-1400-1500kcal en 1 dag +-1800-2000.

Nog 2.5 te gaan tot eerste doel, ik hoop dat op m'n verjaardag (over iets meer dan 6wk) te halen, dat zou moeten lukken met 0.5kg per week.

Alleen al dat snoepgoed in de supermarkt deze tijd he. Al die chocoladeletters en marsepein en kruidnoten die zo pontificaal in de winkel staan dat ik het ook echt niet kan ontwijken. En dan is ook het delicieux assortiment er weer bij Lidl.. boodschappen doen is een goede test voor mijn discipline nu, laat ik het zo maar zien.
  maandag 4 november 2019 @ 21:27:26 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189787634
:*
En goed bezig jij! _O_
***
pi_189788242
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 19:17 schreef Luke83 het volgende:
Fijne vakantie gehad?

Dat sowieso :Y


Ging wel flink dood tijdens de training vanavond. Denk niet dat ik morgen uit bed kan komen.
pi_189792354
Lijstje:

L: plaattaart met champignon en ui
D: spaghetti met gehaktballetjes in tomatensaus
T: paprika en olijven
B: 10k stappen
  dinsdag 5 november 2019 @ 10:07:32 #123
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189792603
Mijn stilte bracht 3 kilo.. }:|

Maar de wijn was wel erg lekker..

Anyway.. de knop moet weer om. Vanavond naar een concert dus weer uit eten..
Morgen ga ik weer beginnen |:(
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 5 november 2019 @ 10:08:25 #124
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_189792616
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 22:00 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat sowieso :Y

Ging wel flink dood tijdens de training vanavond. Denk niet dat ik morgen uit bed kan komen.
En? Strompel alles?

Qua eten begon de week matig, in het weekend al teveel rotzooi, gisteren chocolade, dus weer even braaf doen. :') Vandaag pasta met lekker veel groente op het programma en ik denk dat ik voor morgen groente in de oven gooi, heb toch nog de postcodeloterijbon. (Meestal maak ik op dinsdag extra voor de woensdag, want dan eet ik alleen.)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_189792643
De trap is niet zo'n succes deze ochtend :D
En verder zit mijn rug een beetje vast.
pi_189792682
quote:
11s.gif Op maandag 4 november 2019 20:03 schreef BE het volgende:
Mijn stilte zegt al genoeg he. ;) :@

Nu aan de warme chocomel met slagroom met cake met slagroom. :@ :9

Meisjes-buikpijn, slaapgebrek, rotbericht, druk en meer kutsmoezen.

Maar ooit... :’) muhahahaha...
Welkom bij de club, again. :*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_189811787
Meh. Ik ben ongesteld en ben echt mijn zelfbeheersing kwijt. Dit weekend dus al frikandellen, chocolade en chips. Ook zit ik al dagen nootjes te eten alsof mijn leven er van afhangt. En gisteren had ik net een bord boerenkool op, en ik had gewoon nog zoveel trek dat ik eigenlijk het liefst nog een hele maaltijd erachteraan zou gooien. Werden overigens wat gyoza's.

Gewicht schommelt, was wat aangekomen, vanochtend is het weer gewoon wat het al was. Is ook niet belangrijk, vooral belangrijk dat ik mezelf weer even helemaal hervat. Ik ken mezelf, als ik hier te lang mee doorga, dan ben ik straks alles +5 kilo gewoon weer aangekomen.

O: Banaan, aardbeien en frambozen
L: Maaltijdsalade kip ketjap of die met falafel en granaatappel
T: Maiswafels paprika
D: Bloemkool in kaassaus en varkenshaas, misschien aardappeltjes uit de oven
pi_189812448
Lijstje:

L: 2x tosti zonder ham
D: curry
S: uur danstraining
T: olijven
B: 10k stappen
  woensdag 6 november 2019 @ 09:46:00 #129
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_189812540
Zelfbeheersing het raam uit bij ongesteldheid, check. :') Al was eergisteren de ergste dag, gelukkig. :+

Vanavond eens m'n nieuwe lesje uitproberen. Sportscholen die mijn routine in de war schoppen. }:|
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 6 november 2019 @ 09:55:56 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189812666
Ik moet ook wel echt heel erg wennen aan het weer dat nu definitief omgeslagen is. Mijn lijf vraagt ook gewoon om meer zeg maar. Of mijn psyche. ;) Nou ja, meer in ieder geval. :+
***
pi_189812792
Hier ook een dip.
Vandaag weer normaal doen.

O: Muesli
L: Groentewraps
D: AVG of bloemkoolovenschotel
T: De hele dag door rauwkost.
pi_189813330
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 09:39 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje:

L: 2x tosti zonder ham
D: curry
S: uur danstraining
T: olijven
B: 10k stappen
Kan snel veranderen :D

L: plaattaart met paprika
D: wraps met groente en gehakt
S: uur danstraining
T: olijven en frambozen
B: 10k stappen

Verder is de eerste vakantiekilo al weer weg *O*
pi_189813491
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 10:47 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Kan snel veranderen :D

L: plaattaart met paprika
D: wraps met groente en gehakt
S: uur danstraining
T: olijven en frambozen
B: 10k stappen

Verder is de eerste vakantiekilo al weer weg *O*
Receptje van de plaattaart? O-)

*O* Lekker!
pi_189813644
Deze is vrij simpel.
Ik gebruik hartig taart deeg (maar kan ook bladerdeeg) en dan ricotta mengen met 1 ei en dat er op smeren en vervolgens de reepjes paprika er op.
Zo'n 20 minuutjes op 200gr.
pi_189813748
Inderdaad simpel! Leuke dingen om mee te varieren.
  woensdag 6 november 2019 @ 11:22:07 #136
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_189813770
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 11:11 schreef Sarabi het volgende:
Deze is vrij simpel.
Ik gebruik hartig taart deeg (maar kan ook bladerdeeg) en dan ricotta mengen met 1 ei en dat er op smeren en vervolgens de reepjes paprika er op.
Zo'n 20 minuutjes op 200gr.
Goeie, ik vergeet dat soort dingen altijd!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 6 november 2019 @ 11:23:44 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189813785
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 11:11 schreef Sarabi het volgende:
Deze is vrij simpel.
Ik gebruik hartig taart deeg (maar kan ook bladerdeeg) en dan ricotta mengen met 1 ei en dat er op smeren en vervolgens de reepjes paprika er op.
Zo'n 20 minuutjes op 200gr.
Rauwe paprika of uit pot?

Klinkt wel lekker trouwens, en simpel, win win :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189813853
Tot nu toe altijd rauwe gebruikt maar uit pot zal ook goed gaan.
pi_189849510
Beetje ziek vandaag, toch maar uit bed, op weegschaal, wat denk je? 87.9 :B DE 7 AANGETIKT :B
Zal wel door ziek/opwcgezeten/misselijke nacht geweest zijn, maar toch.. die heb ik lang lang lang niet gezien, die 7 O+ :D
pi_189862595
Woensdag schreef ik dat ik me moest hervatten, dat is nog niet gelukt. Woensdag was een vriendin compleet van slag, en ik weet alleen hoe ik iemand moet troosten door eten aan te bieden. Dus dat werd Mcdonalds lunchen. Donderdag haalde ik een zak chips, vrijdag at ik de rest van de zak chips, een veel te royale portie pasta en een halve bak Danone vanille kwark.

Niet top dus.

Ik was vanochtend wel helemaal in de war op de weegschaal. Ik dacht eerst dat ik flink was aangekomen, maar toen realiseerde ik me dat ik juist 3 ons was afgevallen. Apart. Ik zie het maar even als een teken dat mijn lichaam even iets meer nodig had. En meer is prima, maar dan wel van de gezonde dingen en niet alleen al die crap. Dus nu ga ik me écht écht écht hervatten. Toch. Ja, toch. Echt waar.
pi_189862655
Hier de -10 aangetikt! Lekker, zo'n eerste grote mijlpaal. Op naar de volgende 10!
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_189864106
Myraela, heel herkenbaar hoor, maar wat voelt dat rot hč? Nieuwe dag, nieuwe kansen zeg ik altijd maar. Misschien een beetje cliché maar zo probeer ik het altijd te bekijken.

Luke, wat goed *O* Heerlijke mijlpaal he?

Hier gaat het dus ook niet top, vandaar de stilte. Ik heb mezelf vorige week verstapt of overbelast met wandelen en heb nu pijn aan mijn voeten. Heb deze week dus weinig bewogen op het sporten met PT na en voel me daardoor niet top. Maar goed, ik denk dat ik mijn voeten gewoon rust moet gunnen te herstellen voor ik het nog erger maak.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189864572
Ook hier gaat het niet top. Tijd vrijmaken voor sporten gaat moeizaam, en ipv dan in elk geval nog goede keuzes te maken met eten is het dan meer een soort van lang leve het nergens rekening mee houden. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_189867580
Lijstje!
O: havermout+ banaan
L: salade met gerookte zalm, beetje roomkaas en 2 stukjes stokbrood
T: appel
D: zoete aardappel met ovengroente en een kipsate schnitzel
T: denk nog handje paprikachips
B: 10k stappen
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_189868160
Je bent echt lekker bezig, Luke! Hopelijk is het de rest ook weer gelukt om de teugels een beetje aan te trekken.

Ik heb een goede dag gehad. Helpt het wel mee dat ik overal in mijn lichaam ook merk dat het ongezonde genoeg is geweest. Vandaag de hele dag last van mijn maag en misselijkheid gehad, en mijn darmen zijn ook al dagen weer onrustig.

Lijstje vandaag:
O: Banaan
L: Stukje meergranen stokbrood met (supermarkt) carpaccio
T: Bakje blauwe bessen met pure chocolade
D: Salade met gerookte kip en olijven + stuk meergranen stokbrood

Ik had dus salade 'gemaakt' door een bak rauwkostsalade te mengen met extra slamix, een gerookt kipfiletje in stukjes en wat olijven. En dat dan samen gedeeld. Nu zoek ik net eens de kcal van die rauwkostsalade op, 181 kcal per 100 gram. Dat vind ik echt belachelijk veel voor zoiets simpels. :D Bak is totaal 275 gram. Is natuurlijk niet teveel als maaltijd, maar ik had gedacht dat het veel minder zou zijn.

  zaterdag 9 november 2019 @ 18:56:57 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189868417
Lekker bezig Luke! :Y

En jij @Blues? De 7 behouden?

Mijn lijstje van vandaag:

L: kibbeling
T: griekse yoghurt met een appel en wat granola
D: frites, black angus bitterballen

:’) Vooral bruin eten dus.
***
pi_189868819
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:56 schreef BE het volgende:

T: griekse yoghurt met een appel en wat granola
Ik zag de Griekse yoghurt niet staan tijdens het scrollen en las "aardappel" ipv appel.. haha ik snapte al niks van de combinatie.

Gaat nog steeds wel oké hier. Nog 2.2 te gaan tot eerste doel.

Lijstje:
L: Italiaanse bol parmaham met truffelboter, halve Italiaanse bol gerookte kip met avocadomayonaise
D: twee boterhammen met twee gebakken eitjes met spek en klein beetje kaas, waar ik er een van heb laten staan

Hele middag geslapen op de bank en misselijk/hoofdpijn/oncomfortabel in m'n lijf. Dacht eerst dat ik misschien gewoon even iets moest eten, soms wordt het dan beter, maar werd van de boterham met ei alleen maar misselijker dus de tweede laten staan. Hopelijk morgen weer beter..
pi_189868893
Ja, ik zit net mijn fat secret geschiedenis te bekijken, ben sinds 13 september bezig, en met uitzondering van 1 avond AYCE sushi nooit gezondigd. Nu ben ik nog steeds 110 kg met bmi van 36.9 dus de motivatie en wilskracht om daar verandering in te brengen is torenhoog. Moeilijke tijd gaat voor mij worden als ik eenmaal die afschuwelijke 100 niet meer zie op de weegschaal en richting de 90 ga. Dan is het ergste overgewicht eraf, dus ben heel benieuwd hoe het dan zal gaan...
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_189873911
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:34 schreef Myraela het volgende:
Je bent echt lekker bezig, Luke! Hopelijk is het de rest ook weer gelukt om de teugels een beetje aan te trekken.

Ik heb een goede dag gehad. Helpt het wel mee dat ik overal in mijn lichaam ook merk dat het ongezonde genoeg is geweest. Vandaag de hele dag last van mijn maag en misselijkheid gehad, en mijn darmen zijn ook al dagen weer onrustig.

Lijstje vandaag:
O: Banaan
L: Stukje meergranen stokbrood met (supermarkt) carpaccio
T: Bakje blauwe bessen met pure chocolade
D: Salade met gerookte kip en olijven + stuk meergranen stokbrood

Ik had dus salade 'gemaakt' door een bak rauwkostsalade te mengen met extra slamix, een gerookt kipfiletje in stukjes en wat olijven. En dat dan samen gedeeld. Nu zoek ik net eens de kcal van die rauwkostsalade op, 181 kcal per 100 gram. Dat vind ik echt belachelijk veel voor zoiets simpels. :D Bak is totaal 275 gram. Is natuurlijk niet teveel als maaltijd, maar ik had gedacht dat het veel minder zou zijn.

[ afbeelding ]
Ik zie aardig wat dressingmayo-achtig iets in die 2 bakjes daar, dus dat zullen die kcals wel zijn dan.
En je olijven zijn ook een bron van kcals, maar wel gezond ^O^
pi_189875436
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 00:03 schreef Blues het volgende:
Ik zie aardig wat dressingmayo-achtig iets in die 2 bakjes daar, dus dat zullen die kcals wel zijn dan.
En je olijven zijn ook een bron van kcals, maar wel gezond ^O^
Dat zijn bakjes met twee soorten rauwkostsalades. Die zouden ook best laag in kcal gemaakt kunnen worden, maar dat zijn deze inderdaad niet.

Ik vind olijven niet echt een bron van kcal eigenlijk. Alsin, alles is een bron van kcal, maar olijven springen daar in mijn ogen niet echt bovenuit.
pi_189876688
Nee joh dat niet.. ik probeerde alleen je salade te determineren :D Ik moest ook een beetje denken aan een collega ineens, die had ontdekt dat noten en olijven aangeraden worden als tussendoor hapje door diëtisten. Wat deed ze: elke dag een zak noten en een glazen potje olijven :P

Vandaag 88.1 Prima!
pi_189877948
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:34 schreef Myraela het volgende:
Je bent echt lekker bezig, Luke! Hopelijk is het de rest ook weer gelukt om de teugels een beetje aan te trekken.

Ik heb een goede dag gehad. Helpt het wel mee dat ik overal in mijn lichaam ook merk dat het ongezonde genoeg is geweest. Vandaag de hele dag last van mijn maag en misselijkheid gehad, en mijn darmen zijn ook al dagen weer onrustig.

Lijstje vandaag:
O: Banaan
L: Stukje meergranen stokbrood met (supermarkt) carpaccio
T: Bakje blauwe bessen met pure chocolade
D: Salade met gerookte kip en olijven + stuk meergranen stokbrood

Ik had dus salade 'gemaakt' door een bak rauwkostsalade te mengen met extra slamix, een gerookt kipfiletje in stukjes en wat olijven. En dat dan samen gedeeld. Nu zoek ik net eens de kcal van die rauwkostsalade op, 181 kcal per 100 gram. Dat vind ik echt belachelijk veel voor zoiets simpels. :D Bak is totaal 275 gram. Is natuurlijk niet teveel als maaltijd, maar ik had gedacht dat het veel minder zou zijn.

[ afbeelding ]
De prijs van die dingen staat mij altijd tegen.

Groene salade is al snel ~2,70

600gr verse spinazie + bakje eiersalade + ui ~3,50, maar dan heb je iets meer dan een kilo.
En dus ~3-4x gewicht van die groene salade.

Kunt eiersalade ook verwisselen met kip/kerrie voor niet vega.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_189880843
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:58 schreef V1z0R het volgende:

[..]

De prijs van die dingen staat mij altijd tegen.

Groene salade is al snel ~2,70

600gr verse spinazie + bakje eiersalade + ui ~3,50, maar dan heb je iets meer dan een kilo.
En dus ~3-4x gewicht van die groene salade.

Kunt eiersalade ook verwisselen met kip/kerrie voor niet vega.
Hij kwam nu toevallig uit een tgtg pakketje hoor, koop zoiets ook niet zo snel. Koop de duurdere maaltijdsalades wel, maar dat vind ik dan tenminste ook echt een maaltijd.

Een bakje eiersalade oid voor een salade gebruiken is ook nog wel een goede voor een makkelijke en snelle salade. Ga ik binnenkort eens doen.
  zondag 10 november 2019 @ 16:52:04 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189881397
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2019 16:23 schreef Myraela het volgende:

[..]

Hij kwam nu toevallig uit een tgtg pakketje hoor, koop zoiets ook niet zo snel. Koop de duurdere maaltijdsalades wel, maar dat vind ik dan tenminste ook echt een maaltijd.

Een bakje eiersalade oid voor een salade gebruiken is ook nog wel een goede voor een makkelijke en snelle salade. Ga ik binnenkort eens doen.
Zou ik eerder zelf een eiersalade maken, want uit de supermarkt is baggervet gok ik.

Wel goeie, morgen eens maken voor op brood/cracker :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189882378
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 16:52 schreef Molo het volgende:
Zou ik eerder zelf een eiersalade maken, want uit de supermarkt is baggervet gok ik.

Wel goeie, morgen eens maken voor op brood/cracker :9
Eiersalade die ik zelf maak is ook vet, met mayo. :9 Maar net even opgezocht die broodsalades hebben toch wel minstens 300 kcal per 100 gram, en daar zit je zo aan. Dus ik hou het maar gewoon bij de normale salades. Zelf eiersalade maken doet het hele 'snel een paar dingen bij elkaar gooien' wel een beetje teniet natuurlijk.

Ik gebruik soms wel dit soort kleine salades als basis voor een salade. Zo'n bakje, zak gemengde salade erbij en een stukje kip oid en dan met twee personen delen. Lekker lui.

pi_189882470
Vandaag overigens weer netjes gegeten. Als ik het hele weekend gezond kan eten, dan moet de komende werkweek ook wel weer lukken.

O: Warme appels (1.5 appel) met kaneel en rozijnen
T: Paar amandelen (met sour cream and onion smaak van de Lidl :9)
L: Uitsmijter van 3 eieren, 2 boterhammen en beenham
T: Paar kipstukjes
D: Tartaartje, broccoli en bruine basmatirijst
pi_189890124
Maandagweegdag: 87.8 *O* *O* *O*
pi_189890128
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 17:52 schreef Myraela het volgende:

[..]

Eiersalade die ik zelf maak is ook vet, met mayo. :9 Maar net even opgezocht die broodsalades hebben toch wel minstens 300 kcal per 100 gram, en daar zit je zo aan. Dus ik hou het maar gewoon bij de normale salades. Zelf eiersalade maken doet het hele 'snel een paar dingen bij elkaar gooien' wel een beetje teniet natuurlijk.

Ik gebruik soms wel dit soort kleine salades als basis voor een salade. Zo'n bakje, zak gemengde salade erbij en een stukje kip oid en dan met twee personen delen. Lekker lui.

[ afbeelding ]
Deze bakjes koop ik ook vaak als tussendoortje, lekker :Y
pi_189891403
Bleh dit weekend te veel rotzooi gegeten, helemaal opgeblazen nu.

Maar weer normaal doen.
Lijstje:
L: 2 boterhammen met kaas
T: 2x evergreens
D: gnocchi met broccoli
S: 2u danstraining
B: 10k stappen
  maandag 11 november 2019 @ 10:20:11 #160
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_189891482
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2019 07:35 schreef Blues het volgende:
Maandagweegdag: 87.8 *O* *O* *O*
*O* *O* *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_189892065
Lekker Blues *O*

Hier een weekend met alleen maar feestjes, nu weer normaal.

O: Muesli met alpro
T: Komkommer
L: Chili paprika wraps
T: Paprika, broodje pindakaas
D: Wraps of pasta pesto :9
  maandag 11 november 2019 @ 12:33:57 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189893047
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2019 07:35 schreef Blues het volgende:
Maandagweegdag: 87.8 *O* *O* *O*
Yes! Lekker zeg! *O*
***
pi_189896865
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2019 07:35 schreef Blues het volgende:
Maandagweegdag: 87.8 *O* *O* *O*
Whoop whoop!!
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_189897052
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 10:13 schreef Sarabi het volgende:
Bleh dit weekend te veel rotzooi gegeten, helemaal opgeblazen nu.

Maar weer normaal doen.
Lijstje:
L: 2 boterhammen met kaas
T: 2x evergreens
D: gnocchi met broccoli
S: 2u danstraining
B: 10k stappen
Hoe maak je die gnocchi met broccoli? Ik moet ook weer een keer gnocchi eten. :9

Lijstje vandaag:
O: Banaan
L: Vier boterhammen met pindakaas
T: Lu volkoren crackertjes
T: Zakje muesli bites
D: Twee magere grillburgers en een berg gekookte worteltjes

Misschien nog iets kleins straks, zit nog wat laag.
pi_189904865
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 18:28 schreef Myraela het volgende:

[..]

Hoe maak je die gnocchi met broccoli? Ik moet ook weer een keer gnocchi eten. :9

Lijstje vandaag:
O: Banaan
L: Vier boterhammen met pindakaas
T: Lu volkoren crackertjes
T: Zakje muesli bites
D: Twee magere grillburgers en een berg gekookte worteltjes

Misschien nog iets kleins straks, zit nog wat laag.
Had je nog wat extra's gedaan met die wortels of enkel gekookt?
pi_189906239
Wortels uit de oven zijn ook zoooo lekker met een beetje honing, knoflook, karwijzaad, sesamzaadjes, z/p
Wortels O+
pi_189906303
Lijstje:
L: pompoenquiche
D: gyozas en tamago
S: uur danstraining
T: denk nog een cracker met kaas
B: 10k stappen
pi_189906631
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:56 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje:
L: pompoenquiche
D: gyozas en tamago
S: uur danstraining
T: denk nog een cracker met kaas
B: 10k stappen
Hoe kom jij altijd zo keurig aan je 10k stappen? Heb je zo'n horloge een fitbit die het bijhoudt en als je eind vd dag niet genoeg heb ga je nog een rondje of zo?
pi_189906735
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 12:21 schreef Blues het volgende:

[..]

Hoe kom jij altijd zo keurig aan je 10k stappen? Heb je zo'n horloge een fitbit die het bijhoudt en als je eind vd dag niet genoeg heb ga je nog een rondje of zo?
Yep :Y
En vaak is het ook wel wat meer maar dat weet ik niet van te voren.

Als ik het vandaag haal dan heb ik 2 jaar lang elke dag minstens 10k stappen gezet *O* *O* *O*
pi_189906827
Wow _O_

Ik heb de samsung app die alles bijhoudt uit mijn telefoon gehaald. Heb het vanaf juli/na ziekte/opstarten 'dieet' alles continue bijgehouden en dit is nu wat het is en het zal ook niet meer veranderen én ik val gestaag en langzaam nog wat af dus hoef ik het van mezelf ook niet meer bij te houden, het controleerde net iets teveel mn leven vind ik.. en ik ga nog maar 1x pw op de weegschaal staan :s)
Ik neem dan ook een beetje afscheid van dit topic waar ik echt heel veel aan gehad heb, dank daarvoor, kom over een tijdje wel weer updaten en meelezen :W :* Veel succes allemaal hier nog ^O^ *O*
pi_189906876
Jammer dat je weg gaat maar de reden is natuurlijk positief *O*
pi_189907645
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 12:35 schreef Blues het volgende:
Wow _O_

Ik heb de samsung app die alles bijhoudt uit mijn telefoon gehaald. Heb het vanaf juli/na ziekte/opstarten 'dieet' alles continue bijgehouden en dit is nu wat het is en het zal ook niet meer veranderen én ik val gestaag en langzaam nog wat af dus hoef ik het van mezelf ook niet meer bij te houden, het controleerde net iets teveel mn leven vind ik.. en ik ga nog maar 1x pw op de weegschaal staan :s)
Ik neem dan ook een beetje afscheid van dit topic waar ik echt heel veel aan gehad heb, dank daarvoor, kom over een tijdje wel weer updaten en meelezen :W :* Veel succes allemaal hier nog ^O^ *O*
Wat een fijn bericht! Wel heel jammer dat je gaat.
  dinsdag 12 november 2019 @ 14:33:56 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189908455
Jammer @Blues!
Succes verder! Lekker gestaag door blijven gaan!
***
pi_189910490
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:43 schreef VitaBella het volgende:
Had je nog wat extra's gedaan met die wortels of enkel gekookt?
Gewoon alleen gekookt. Soms bak ik ze daarna op met honing en tijm, maar daar had ik geen zin in.
pi_189910781
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 16:58 schreef Myraela het volgende:

[..]

Gewoon alleen gekookt. Soms bak ik ze daarna op met honing en tijm, maar daar had ik geen zin in.
Ah ok, ook lekker :9 Honing en tijm klinkt ook goed.
pi_189910938
Er komen vanavond nog wat hapjes en drankjes bij mijn lijstje O-) , toch maar vieren dat we 2,5jaar getrouwd zijn
pi_189919645
*O* de 2 jaar streak is een feit *O*

Lijstje (komt bekend voor):
L: pompoenquiche
D: gyozas en tamago
S: uur danstraining
T: olijfjes
B: 10k stappen
pi_189919656
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:27 schreef Sarabi het volgende:
Er komen vanavond nog wat hapjes en drankjes bij mijn lijstje O-) , toch maar vieren dat we 2,5jaar getrouwd zijn
Dat moet ook gewoon kunnen op zo'n dag. Gefeliciteerd! :D

Ik vond gisteren wat lastiger. Ik zat tot wat laat op kantoor vanwege een belangrijke afspraak, dus iets meer tussendoortjes op. En pas rond 8 uur thuis, snel gegeten en toen vond ik dat ik ook wel een toetje had verdiend.

O: Banaan
L: 4 boterhammen pindakaas
T: Pakje paprika maiswafels
T: Amandelen met sour cream and onion smaak. O+
T: 100 gram plakjes kipfilet in m'n mik gegooid tijdens het koken
D: Bloemkool en wat spruitjes in een kaassaus met gebakken krieltjes
T: Bakje B&J Moophoria

Planning vandaag ongeveer:
O: Banaan
L: Unox soep in zak en twee crackers met geprakte avocado
T: Plakjes kipfilet
T: Maiswafels paprika
D: Bruine rijst met curry (rundvlees, courgette en kokosmelk)

Geen brood in huis en geen zin om de deur uit te gaan. Dus, dan maar zoiets.
pi_189920066
Gefeliciteerd met 2,5 jaar getrouwd Sarabi! En met je streak!

Ik vind het alsnog een heel net lijstje hoor Myra.

Hier vandaag:

O: Alpro soya, muesli is op
T: Rauwkost
L: Wraps met gegrilde stukjes kip, blauwe kaas en sla
T: Rauwkost
D: Soep uit zak (iets met knolselderij), italiaanse afbakbollen en een halve groene salade van de Lidl.

Ik wil vrijdag Rendang maken voor zaterdag. :9 dan eten mijn zusje en zwager bij ons. Ik denk met pandan rijst. Iemand suggesties voor bijgerechten?
  woensdag 13 november 2019 @ 10:10:04 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189920116
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:06 schreef VitaBella het volgende:
Gefeliciteerd met 2,5 jaar getrouwd Sarabi! En met je streak!

Ik vind het alsnog een heel net lijstje hoor Myra.

Hier vandaag:

O: Alpro soya, muesli is op
T: Rauwkost
L: Wraps met gegrilde stukjes kip, blauwe kaas en sla
T: Rauwkost
D: Soep uit zak (iets met knolselderij), italiaanse afbakbollen en een halve groene salade van de Lidl.

Ik wil vrijdag Rendang maken voor zaterdag. :9 dan eten mijn zusje en zwager bij ons. Ik denk met pandan rijst. Iemand suggesties voor bijgerechten?
Sambaleitjes, sperziebonen met boemboe, sajoer lodeh

Lekker :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189920201
En zoetzure komkommer. :9
  woensdag 13 november 2019 @ 10:17:19 #183
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189920221
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:15 schreef Myraela het volgende:
En zoetzure komkommer. :9
Plus seroendeng zelfgefixt, al is dat wellicht niet super dieetverantwoord. Wel lekker :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189920295
Thnx! Ik ga eens wat receptjes opzoeken
pi_189923148
En maak extra veel voor een broodje rendang de volgende dag. :9
pi_189937563
Lijstje:
L: panini pulled chicken
D: curry
T: stukje kaas
B: 10k stappen
pi_189938872
Rendang :9 lekker!

Hier gaat het steady. Dinsdag proefschrift ingeleverd dus 's avonds sushi gegeten en taart, maar verder normaal gedaan.
Sta sinds 26 oktober nu op -2.2 en nog 1.8 te gaan tot eerste doel.

Lijstje vandaag:
L: vier Wasa vezelrijk crackers met daarop verdeeld drie zachtgekookte eitjes, en nog twee met plakje kipfilet en mosterd
D: mie nestjes met kipgehakt, snijbonen en sojasaus
T: appel, twee Wasa vezelrijk crackers met pindakaas

En nog ergens iets erbij, moet nog 200-300 kcal kwijt in m'n lijst, maar weet nog niet wat. Misschien bakje kwark met lijnzaad en hagelslag oid.
pi_189941617
Lekker bezig, Vlindertje! Wat een hoop vezelrijke crackers, zijn die lekker?

Ik ben echt blij dat ik mezelf weer hervat heb na een slechte week. Ik zit weer helemaal in de flow. *O*

O: Banaan
L: Vier volkoren boterhammen met pindakaas
D: Maaltijdsalade tonijn en een halve bietenwrap met kaassalade
T: Nog even in de kast graven
pi_189942420
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 18:10 schreef Myraela het volgende:
Lekker bezig, Vlindertje! Wat een hoop vezelrijke crackers, zijn die lekker?

Ik ben echt blij dat ik mezelf weer hervat heb na een slechte week. Ik zit weer helemaal in de flow. *O*

O: Banaan
L: Vier volkoren boterhammen met pindakaas
D: Maaltijdsalade tonijn en een halve bietenwrap met kaassalade
T: Nog even in de kast graven
Ja, ik vind ze lekker! Ik kwam er door het invullen van de lijstjes achter dat ik met 1400-1500 kcal steeds niet aan genoeg vezels kwam (30g per dag wordt aanbevolen voor vrouwen). Pasta at ik al volkoren, en toen zag ik dat deze crackers per kcal veel meer vezels heeft (ook vergeleken met volkorenbrood), dus ben ik brood gaan vervangen door de crackers en mis het eigenlijk nauwelijks! Ze zijn lekker knapperig en ze vullen voor mij ook veel meer dan brood dus dat is extra fijn.

Goed bezig jij ook, na de slechte week je toch weer hervat!! Slechte weken zullen vast vaker komen, maar zo lang je je weer hervat kan je dat ook wel hebben. Well done! *O*
pi_189942856
Zal ze ook eens proberen! Al ben ik nu weer meer van brood dan cracker. Ik wissel dat altijd af.😅

Als je al veel volkoren eet, zou je ook meer groenten kunnen eten voor vezels. Mensen denken snel aan koolhydraten bij vezels, maar groenten zijn nog veel vezelrijker.
pi_189942967
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 19:30 schreef Myraela het volgende:
Zal ze ook eens proberen! Al ben ik nu weer meer van brood dan cracker. Ik wissel dat altijd af.😅

Als je al veel volkoren eet, zou je ook meer groenten kunnen eten voor vezels. Mensen denken snel aan koolhydraten bij vezels, maar groenten zijn nog veel vezelrijker.
At sowieso al 2 ons groente bij avondeten en één a twee stuks fruit per dag. Maar overdag wat extra's zoals komkommer of tomaat als tussendoortje is opzich wel een goed idee!
  vrijdag 15 november 2019 @ 07:35:31 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_189949392
2 ons groenten is niet veel he, dat is meer een soort bare minimum ;)
disclaimer
pi_189950198
Vandaag een half dagje thuiswerken en vanavond naar Nielson. *O* *O* Ik was vanochtend ook weer goed afgevallen. Altijd een goed begin van de dag.

O: Klein bolletje ham/kaas (gebakken als een tosti) met een halve bak aardbeien
L: Salade van ijsbergsla, avocado, tomaat, komkommer, olijven en ham
T: Kiwi gold
D: Bruine rijst met courgette en avocado
  vrijdag 15 november 2019 @ 10:05:59 #194
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_189950722
Lekker Myraela! En veel plezier vanavond!

En in de categorie "vind ik leuk":


Duurde een jaar of 8, maar dan heb je ook wat. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 15 november 2019 @ 10:10:04 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189950776
:o _O_
Wat onwijs goed zeg!
***
pi_189950800
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 10:05 schreef IJsdraakje het volgende:
Lekker Myraela! En veel plezier vanavond!

En in de categorie "vind ik leuk":
[ afbeelding ]

Duurde een jaar of 8, maar dan heb je ook wat. :9
Wow! Superknap!! *O* *O* *O* *O* *O*
  vrijdag 15 november 2019 @ 10:15:22 #197
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_189950865
Dank! Toch een leuke mijlpaal. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_189951784
Yay IJs! Topper ben je toch *O* O+
  vrijdag 15 november 2019 @ 14:27:57 #199
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189954308
IJs! Wat een ontzettende held ben je toch _O_

Zo knap hoe je het voor elkaar hebt gekregen, zo stabiel blijft en tķch gewoon een gezellig tof wijf blijft. Écht heel erg trots op je _O_

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 15 november 2019 @ 15:27:55 #200
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189955028
Vraagje. Hoe zit dat nu met cola en cola zero (zonder suikers)

Ik weet dat gewone cola veeeeel suiker bevat en dus slecht is voor de lijn.

Cola zero heeft weinig kcal. Dus niet dikmakend?
Hoogstens slecht ivm aspertaan of iets?
pi_189955177
Wat knap Ijs *O*

Hier een raar weekendlijstje:
L: crackers met kaas
D: pasta met pompoensaus
T: 2 speciaal biertjes en misschien nog wat crackers met kaas
  vrijdag 15 november 2019 @ 16:12:37 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189955543
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 15:42 schreef Sarabi het volgende:
Wat knap Ijs *O*

Hier een raar weekendlijstje:
L: crackers met kaas
D: pasta met pompoensaus
T: 2 speciaal biertjes en misschien nog wat crackers met kaas
Wat een goed idee eigenlijk :o
Pompoensaus, ga ik binnenkort eens maken

Goed voor de inspiratie alleen al, dit topic _O_ gezonde lekkere dingen :9

Net een appelflap op onderweg bij wijze van lunch, vanavond tagliatelle met ragu (ik heb 8 liter gemaakt voor de vriendengroep waarmee we weg zijn O+ ) en parmezaanse kaas :9

Avond nog wijn en een proteīnereep of -shake.

Ook een soort van balans, ofzo :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189959765
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 15:27 schreef Cue_ het volgende:
Vraagje. Hoe zit dat nu met cola en cola zero (zonder suikers)

Ik weet dat gewone cola veeeeel suiker bevat en dus slecht is voor de lijn.

Cola zero heeft weinig kcal. Dus niet dikmakend?
Hoogstens slecht ivm aspertaan of iets?
:')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 15 november 2019 @ 20:59:17 #204
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189959788
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:58 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:')
:{w
  vrijdag 15 november 2019 @ 21:01:27 #205
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189959855
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:58 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:')
Ik ben benieuwd naar je antwoord..
Want dit is exact de gedachtengang van mijn vriend,maar ik krijg het niet aan hem uitgelegd .
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_189960060
Iets zonder energetische waarde is niet dikmakend. De zoete smaak kan wel lust opwekken en een persoon overhalen tot inname van iets dat wel kcals heeft.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_189971076
Lijstje:
L: broccoli/courgettesoep met een hard broodje
D: zoete aardappelfrietjes met kip
T: 2 speciaal biertjes en een handje kruidnoten
B: 10k stappen

Eens kijken of het bij een handje kruidnoten blijft :D heb nog 500kcal over dus het kan
pi_189984973
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:59 schreef Cue_ het volgende:

[..]

:{w
Ik voeg nog iets toe. Jij alleen negativiteit, ga godverdimme te rade bij jezelf
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zondag 17 november 2019 @ 13:21:00 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_189985013
Zeg, moet dat nou op deze manier?
disclaimer
pi_189985024
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 13:21 schreef SQ het volgende:
Zeg, moet dat nou op deze manier?
Denkt het wel
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zondag 17 november 2019 @ 13:23:39 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_189985041
Ik denk het niet.
disclaimer
pi_189985074
Doe wat je wil
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zondag 17 november 2019 @ 13:31:02 #213
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_189985160
Of je geeft gewoon meteen normaal antwoord. :')

Weekend is zoals gewoonlijk freewheelen, maar wel gezwommen, dus it's something. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_189985281
Heb ik meermaals gedaan, gratis werd niet gewaardeerd. Maar ik moet normaal antwoorden
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zondag 17 november 2019 @ 13:40:48 #215
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_189985296
Je hoeft überhaupt niet te reageren natuurlijk.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_189985500
ipcc data is corrupt
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zondag 17 november 2019 @ 18:01:16 #217
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189988684
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 13:18 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik voeg nog iets toe. Jij alleen negativiteit, ga godverdimme te rade bij jezelf
Komt goed, ben al weg hier.
pi_189992733
Ik heb een vreemd weekend gehad. Ik heb een speekselsteen. Samenvatting, zodra ik begin te eten bouwt de pijn op. Dus het kwam er op neer dat ik aan heel veel dingen ben begonnen, maar vaak na de helft al doorschoof naar mijn vriend. Maar ik heb wel allemaal ongezonde dingen lopen eten want ik vond dat ik dat verdiende. En hoe sneller ik eet, hoe meer ik kan eten. :') Gelukkig is dat een vaardigheid die ik goed beheers.

Lijstje gisteren:

O: Een boterham, ham, gebakken ei en ijsbergsla
L: Half broodje carpaccio
T: Klein bakje B&J
T: Zakje Pombar
D: 5 pizzapunten
T: 2 kruidnoten

Lijstje vandaag:
O: 1.5 mini afbakbroodje (van zo'n zak brunch broodjes) met smeerkaas, ham en gekookt ei
L: Worstenbroodje
L2: Bapao
D: Rijst met kippenragout
T: Stukje melkchocolade

Vanaf morgen toch maar weer gezond, want eigenlijk maakt dit me niet eens blij. :') Vrienden over de vloer helpt ook niet. Daar moet ik sowieso eens wat zelfbeheersing voor kweken. Er kwam een vriendin logeren, en dan halen we toch lekkers voor in de avond en een uitgebreid ontbijtje.
pi_189992941
Hoe doen jullie dat visite over de vloer? Dingen wel op tafel zetten/ in huis halen, maar kunnen jullie er gewoon helemaal vanaf blijven? Of halen jullie gewoon alleen gezonde dingen of niets? Offff, is het gewoon een 'fuck it, het is weekend'?

Ik wissel het af, ligt er ook een beetje aan wie het zijn. :') Bij sommige mensen is het zo 'normaal' dat we lekkere dingetjes halen.
pi_189993007
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 20:35 schreef Myraela het volgende:
Hoe doen jullie dat visite over de vloer? Dingen wel op tafel zetten/ in huis halen, maar kunnen jullie er gewoon helemaal vanaf blijven? Of halen jullie gewoon alleen gezonde dingen of niets? Offff, is het gewoon een 'fuck it, het is weekend'?

Ik wissel het af, ligt er ook een beetje aan wie het zijn. :') Bij sommige mensen is het zo 'normaal' dat we lekkere dingetjes halen.
Inderdaad afwisselen, maar ik ben waarschijnlijk niet het beste voorbeeld omdat ik niet echt streng doe.

Hier een raar weekend lijstje:
L: zelfde soep als gisteren
D: NY pizza
T: 3 speciaal biertjes
B: 10k stappen
pi_189993088
Ik vind jouw lijstjes over het algemeen juist wel streng. :D Maar misschien lijkt dat alleen maar zo door de beperkte eet-momenten.
  zondag 17 november 2019 @ 20:44:06 #222
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_189993160
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 20:35 schreef Myraela het volgende:
Hoe doen jullie dat visite over de vloer? Dingen wel op tafel zetten/ in huis halen, maar kunnen jullie er gewoon helemaal vanaf blijven? Of halen jullie gewoon alleen gezonde dingen of niets? Offff, is het gewoon een 'fuck it, het is weekend'?

Ik wissel het af, ligt er ook een beetje aan wie het zijn. :') Bij sommige mensen is het zo 'normaal' dat we lekkere dingetjes halen.
Niet heel vaak visite hier, dus als er lui over de vloer komen, dan maakt het me ook niet zoveel uit.

Maar ik doe over het algemeen een 5-2, vijf dagen braaf, twee dagen "meh".
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_189993256
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 20:41 schreef Myraela het volgende:
Ik vind jouw lijstjes over het algemeen juist wel streng. :D Maar misschien lijkt dat alleen maar zo door de beperkte eet-momenten.
Ik ben nogal van de grote porties :Y
Gemiddeld eet ik 2000-2200kcal per dag.
pi_189993394
Nouja niet per se grote porties maar gebruik van alles wel altijd de volvette varianten dus dat tikt snel aan.
pi_189994359
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 20:35 schreef Myraela het volgende:
Hoe doen jullie dat visite over de vloer? Dingen wel op tafel zetten/ in huis halen, maar kunnen jullie er gewoon helemaal vanaf blijven? Of halen jullie gewoon alleen gezonde dingen of niets? Offff, is het gewoon een 'fuck it, het is weekend'?

Ik wissel het af, ligt er ook een beetje aan wie het zijn. :') Bij sommige mensen is het zo 'normaal' dat we lekkere dingetjes halen.
Dat eerste nam ik me vaak voor maar lukt nooit. Inmiddels weet ik dat van mezelf, dus ga ik voor optie twee of drie. Of een soort tussenvariant, dat ik zelf iets bak of iets koop wat relatief weinig kcal heeft. Dus bv als gebak bij de thee geen Bossche bol a 504 kcal, maar een kersenvlaaipunt van 236 kcal. Of geen chocolaatjes bij de film, maar popcorn. Dus wel wat lekkers, maar dan een relatief kcal-arme variant.

En ik probeer zoiets overdag al wel een beetje te compenseren. Niet per se minder eten, maar andere keuzes. Bij de lunch 2 crackers met smeerkaas en 4 met gerookt kipfilet en mosterd ipv 2 met elk een gekookt ei en 4 met kipfilet en mosterd, dat scheelt alweer 120 kcal. En das al de helft van een kersenvlaaipunt :)

Verder nog steeds oke hier. Wat schommelen, maar wel gestaag omlaag aan het schommelen.

Lijst vandaag beetje raar door 2x hockeywedstrijd, een in ochtend en een om half vijf, en ik kan nooit goed eten voor een hockeywedstrijd want krijg dan heel snel last van m'n maag. Dus dat maakte de timing wat lastig.
B: hockey
L: banaan
L2: bakje magere kwark met muesli, gedroogd fruit en hagelslag
B: hockey
T: banaan
D: pasta met tomatensaus met courgette en paprika
T: mini-mars en mini-milky way

Net ingevuld, kom op 1325 kcal. Dus mag nog wel iets bij.. volgens horloge 2333 actieve kcal verbrand vandaag en daar komen er nog zo'n 1400 bij van in rust. Maar eigenlijk niet zo'n trek meer. Als ik niks meer eet, morgen maar wat extra's. Verbrand doordeweeks wel veel minder (1400 rust plus +-300-400 actief) dus dat middelt dan wel uit. En gister at ik bij de lunch een broodje rookworst en bij de schoonouders 's avonds vlees met frietjes en taart toe, haha.

En @IJsdraakje nog gefeliciteerd met je mijlpaal! Knap joh, 30 kilo!!

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 17-11-2019 21:32:58 ]
pi_189994388
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 20:35 schreef Myraela het volgende:
Hoe doen jullie dat visite over de vloer? Dingen wel op tafel zetten/ in huis halen, maar kunnen jullie er gewoon helemaal vanaf blijven? Of halen jullie gewoon alleen gezonde dingen of niets? Offff, is het gewoon een 'fuck it, het is weekend'?

Ik wissel het af, ligt er ook een beetje aan wie het zijn. :') Bij sommige mensen is het zo 'normaal' dat we lekkere dingetjes halen.
Je kunt ook gezonde dingen hebben die erg lekker zijn
Bijv een wrap wat filet americain er op gekookt eitje in stukjes en gefruit uitje er over op rollen en in stukjes. Kun je wel wat mee eten zonder enorm schuldig.
Of spiesjes met tomaat mozzarella basilicum enzo
pi_189994914
True, maar bij mijn vriendinnen is het gewoon chips, frituur en chocolade. :’) Met familie zijn de hapjes wel een goede optie. Popcorn is wel een goede middenweg.
pi_190000772
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 20:35 schreef Myraela het volgende:
Hoe doen jullie dat visite over de vloer? Dingen wel op tafel zetten/ in huis halen, maar kunnen jullie er gewoon helemaal vanaf blijven? Of halen jullie gewoon alleen gezonde dingen of niets? Offff, is het gewoon een 'fuck it, het is weekend'?

Ik wissel het af, ligt er ook een beetje aan wie het zijn. :') Bij sommige mensen is het zo 'normaal' dat we lekkere dingetjes halen.
Ik haal vaak dingen die ik zelf niet lust :') Zo hou ik al niet van snoep, witte chocolade, nougat en nog meer. Hartig is mijn zwakte. Mijn man is gek op zoet, die neemt me dat dan ook niet in dank af :P
pi_190001200
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 09:44 schreef VitaBella het volgende:
Ik haal vaak dingen die ik zelf niet lust :') Zo hou ik al niet van snoep, witte chocolade, nougat en nog meer. Hartig is mijn zwakte. Mijn man is gek op zoet, die neemt me dat dan ook niet in dank af :P
Hier is de verdeling precies hetzelfde. Ik hartig, hij zoet. Maar mijn vriend is ook bezig met afvallen en heeft daar al iets meer moeite heeft, dus dat doe ik hem maar niet aan. :D

Ik had nu wel bewust iets gehaald waarvan ik weet dat die vriendin het supergraag eet, en ik heb er zelf eigenlijk niets mee. Rijstwafels met chocolade. :')

Oh, en wat wel een positieve verandering is, is dat ik tegenwoordig dingen gewoon weg kan gooien. Zo lagen er nog kaaskroketjes in de vriezer, en mijn vriend wilde die bij elke vreetbui in de pan gooien. Dus toen heb ik ze maar gewoon weggegooid. De frituurpan die schoon en leeg in de kast staat, helpt ook. Dan is de drempel toch wat hoger voor spontane frituuravondjes.
pi_190001605
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 10:21 schreef Myraela het volgende:

[..]

Hier is de verdeling precies hetzelfde. Ik hartig, hij zoet. Maar mijn vriend is ook bezig met afvallen en heeft daar al iets meer moeite heeft, dus dat doe ik hem maar niet aan. :D

Ik had nu wel bewust iets gehaald waarvan ik weet dat die vriendin het supergraag eet, en ik heb er zelf eigenlijk niets mee. Rijstwafels met chocolade. :')

Oh, en wat wel een positieve verandering is, is dat ik tegenwoordig dingen gewoon weg kan gooien. Zo lagen er nog kaaskroketjes in de vriezer, en mijn vriend wilde die bij elke vreetbui in de pan gooien. Dus toen heb ik ze maar gewoon weggegooid. De frituurpan die schoon en leeg in de kast staat, helpt ook. Dan is de drempel toch wat hoger voor spontane frituuravondjes.
Oh die rijstwafels lust ik dan wel weer erg graag. :') Maar idd, iets waar je visite gelukkig van wordt maar jij niet per se warm.

Goeie ontwikkeling idd! Ik moet zeggen dat wij helemaal nooit frituren, alleen met O&N maakt mijn man oliebollen en komt dat ding weer uit de schuur. Zit helemaal niet in ons systeem. Frietjes en dergelijke maken wij altijd uit de oven of Airfryer, maar ook echt sporadisch.
pi_190001650
Goede ontwikkeling Myra :Y

Lijstje:
L: 2 boterhammen met kaas
T: 2x evergreens
D: zoete aardappelfrietjes en kip
S: 2u danstraining
T: ??? Ligt er aan hoe laat ik thuis ben
B: 10k stappen
pi_190003356
Klinkt goed idd Myraela! Fijn dat je vriend ook wil afvallen, dat lijkt me wel makkelijker omdat je elkaar dan ook kan motiveren.

Mijn vriend is lichter dan ik en heeft ondergewicht, dus ik struggle soms best wel met avondmaaltijden bedenken die voor mij licht genoeg zijn, maar die makkelijk aan te passen zijn zodat er voor hem wel genoeg kcal in zit.

Ik heb best spierpijn van gister, dus vandaag rustig dagje. Misschien nog een bodybalance lesje thuis voor de tv vanmiddag, beetje eruit rekken, als ik zin heb.

L: vier Wasa vezelrijk crackers met carpaccio met beetje truffelmayonaise, pesto en parmezaan
T: twee Wasa vezelrijk crackers met steak tartare (broodbeleg v lidl delicieux)
D: boerenkool stamppot met magere rookworst en mosterd
T: chiazaad, melkunie protein drink, kwark, muesli, hagelslag
T: twee Wasa vezelrijk crackers met pindakaas een een banaan

Ik sla tegenwoordig vrijwel standaard ontbijt over omdat ik dan nog helemaal geen trek heb. Dus start met eten als ik daadwerkelijk trek krijg, soms is dat om 11u, soms om 14u pas. Daardoor heb ik ook meteen het idee dat ik vet veel mag eten de rest van de dag, dus dat is ook wel relaxt. Lijstje hierboven is bv 1458 kcal, maar voelt totaal niet alsof ik iets moet laten qua eten.
pi_190009389
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 12:57 schreef vlindertje89 het volgende:
Klinkt goed idd Myraela! Fijn dat je vriend ook wil afvallen, dat lijkt me wel makkelijker omdat je elkaar dan ook kan motiveren.

Mijn vriend is lichter dan ik en heeft ondergewicht, dus ik struggle soms best wel met avondmaaltijden bedenken die voor mij licht genoeg zijn, maar die makkelijk aan te passen zijn zodat er voor hem wel genoeg kcal in zit.
Dat lijkt me inderdaad wel lastig. Hoe doe je dat meestal? Voor hem een ander stuk vlees of meer saus oid? Oh, en je crackers met carpaccio klinken heerlijk. :9

Voor mij zijn maandag en dinsdag altijd heel saai qua eten. Morgen zal vrijwel identiek aan vandaag zijn:

Vandaag:
O: Banaan
L: Drie boterhammen met pindakaas
D: Bloemkoolpizzabodem, pastasaus, ham, spinazie en olijven

Morgen:
O: Banaan
L: Vier boterhammen met pindakaas
D: Volkoren pasta met pastasaus, courgette, tomaatjes en olijven en wat opgebakken spinazie ernaast

Misschien nog tussendoortjes. Maar ik eet mijn 'maaltijden' nu in kleinere gedeeltes. Daardoor eet je niet meer, maar ben je wel de hele dag aan het eten, dus ook echt geen honger. Oh, en ik heb al gekookt voor morgen. O+ Kijk nu al uit naar thuiskomen en niet hoeven koken. Moet ik echt vaker doen.
pi_190011547
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 19:18 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad wel lastig. Hoe doe je dat meestal? Voor hem een ander stuk vlees of meer saus oid? Oh, en je crackers met carpaccio klinken heerlijk. :9

Ja, bij de pastasaus eet ik hem bv vegetarisch (tomatensaus met paprika's en courgette) en hij heeft er dan half om half gehakt in, of bij de boerenkool heeft hij een gewone 1-pers rookworst en ik een extra magere. Vaak ofwel dat ik hem zonder vlees eet bij kcal-rijk vlees zoals gehakt, ofwel ik eet magerder of wat minder vlees dan hij. En vaak eet ik ook iets minder pasta/rijst dan hij. Maar hij is ook weer geen grote portie eter, dus toevoegen van gehakt bij hem werkt beter dan hem 2x zoveel saus geven. Bij soep eet ik bv soep met twee crackers en hij eet er dan een stokbrood met kruidenboter bij.

quote:
Voor mij zijn maandag en dinsdag altijd heel saai qua eten. Morgen zal vrijwel identiek aan vandaag zijn:

Vandaag:
O: Banaan
L: Drie boterhammen met pindakaas
D: Bloemkoolpizzabodem, pastasaus, ham, spinazie en olijven

Morgen:
O: Banaan
L: Vier boterhammen met pindakaas
D: Volkoren pasta met pastasaus, courgette, tomaatjes en olijven en wat opgebakken spinazie ernaast

Misschien nog tussendoortjes. Maar ik eet mijn 'maaltijden' nu in kleinere gedeeltes. Daardoor eet je niet meer, maar ben je wel de hele dag aan het eten, dus ook echt geen honger. Oh, en ik heb al gekookt voor morgen. O+ Kijk nu al uit naar thuiskomen en niet hoeven koken. Moet ik echt vaker doen.
Oeh, lekker, je D's! En slim, je maaltijden verdelen. Ahh koken voor twee dagen is fijn hč! Ik at alleen maar maakte toch twee porties boerenkool, de ander voor donderdag als ik weer alleen eet, zo fijn.
pi_190017172
Spierpijn van gisteren :%

Lijstje:

O: cracker
L: plaattaart met paddestoelen
D: pasta met pompoensaus
T: crackers met kaas
B: 10k stappen
pi_190019650
Lang bezig geweest bij de HA dus 2 harde broodjes ipv van de plaattaart als lunch (dat eet ik dan morgen).
pi_190021119
Weer een poging :P

O: Kwark geblend met banaan en chocolate-caramel whey
L: Vier crackers wasa vezelrijk met ossenworst, spruitjes uit de airfryer met bacon
D: Kip teriyaki roerbak met rijst en broccoli
S: Misschien krachttraining, even kijken, heftige spierpijn :)
pi_190033324
Ik tikte vanochtend de -17 aan. *O* Nog drie kilo voor mijn jaardoel. Ben benieuwd of dat met de hele decembermaand nog wel gaat lukken. Ook nog een week naar Duitsland, over het algemeen ook niet het gezondste eten. :')

Lijstje vandaag:

O: Banaan
L: Italiaanse bol met smeerkaas en komkommer
T: Bloemkool/broccoli soepje
T: Popcorn met sour cream smaak
D: Tonijnsteak met warme tomaatjes en worteltjes met honing, salade
pi_190034204
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 08:41 schreef Myraela het volgende:
Ik tikte vanochtend de -17 aan. *O* Nog drie kilo voor mijn jaardoel. Ben benieuwd of dat met de hele decembermaand nog wel gaat lukken. Ook nog een week naar Duitsland, over het algemeen ook niet het gezondste eten.
Het is hoe dan ook al een bazenprestatie! *O*

Zo. Gisteren de ene sportschool opgezegd, vanmiddag of morgen even kijken bij een andere. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_190034591
Wow Myra jij gaat echt goed *O* inspiratie


Lijstje:
L: plaattaart met champignons
D: macaroni
T: biertje bij een concert
B: 10k stappen en veel springen bij het concert
pi_190037791
Lekker Myraela, topprestatie!
Hier nu op de -11,5. Doel is om eind vd jaar nog 4 eraf, dan is mijn BMI onder de 35.
Lijstje:
O: havermout + banaan
T: roggebrood met kipfilet
L: 4 volkoren, 2 kaas, 2 hummus
T: schaaltje kwark
D: pompoensoep met broodje en gebakken ei
T: stukje 90% cacao chocolade
It's better to regret something you did than something you didn't do
  woensdag 20 november 2019 @ 18:43:49 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190041131
Supergoed Myraela! _O_

Hier maar weer eens poging 3552479853 :@
Eerst maar afkicken van troep door een paar dagen carbs af te zweren en dan eens bedenken hoe ik het verder aan ga pakken.

Lijstje vandaag:
O: griekse yoghurt m keto-granola
T: gehaktballetjes
L: 3 eieren met 100gr gerookte zalm
T: 75gr rosbief
D: prei (400gr ongekookt, gekookt een stuk minder ;) ) met geraspte kaas en hamblokjes

[ Bericht 10% gewijzigd door BE op 20-11-2019 18:57:28 ]
***
  donderdag 21 november 2019 @ 08:47:32 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190048312
Gisterenavond nog pompoenhummus met komkommer en een flink stuk kaas op. Ik mocht wel mijn ‘trek’ stillen van mezelf maar met zo min mogelijk carbs.
Ik was alleen even vergeten dat mijn darmen kikkererwten niet zo tof vinden. :’)

Anyhow, dag 2 van het afkick-plan. *O*
***
  donderdag 21 november 2019 @ 19:03:31 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190056198
Ik kreeg weer een melding, lekker aan het werk en dan is het sws makkelijker. ;)

O: yoghurt m keto-granola
L: meal-shake even snel voor ik naar de familie ging
T: 2 tartaartjes
D: courgette-spaghetti met pastasaus

Aanvulling want HONGER: kapje paté, dubbele boterham geb ei. (Kh-arm brood)

Zo koud! Brrr! Mijn lijf schreeuwt dan om eten!

[ Bericht 9% gewijzigd door BE op 21-11-2019 19:28:21 ]
***
  donderdag 21 november 2019 @ 21:28:51 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190059152
Argh! Komt manlief thuis met een boterletter! :X Why????

Ik ga hem weerstaan! Echt! :Y

*slik...
***
pi_190063435
Makkelijk joh, die dingen zijn toch vies. :D

Ik ben gisteren lekker uiteten geweest. Was drie gangen shared dining met z'n tweetjes, dus was ook best veel. Maar ik heb gewoon gegeten wat ik lekker vond en niet van alles de helft. Rest van de dag alleen 4 boterhammen pindakaas en een banaan dus ik vond het nog een prima dagje. Vanochtend was er nog gewoon een onsje vanaf. Al ben ik vannacht ook drie keer opgestaan om te plassen, dat helpt ook. :')

Planning vandaag:
T: Banaan
O: Italiaanse bol met kipfilet en komkommer
L: Tomaten cremesoep
D: Tom kha kai

Ben alleen niet zo goed in tussendoortjes plannen, dat zie ik nog wel.
pi_190063734
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 21:28 schreef BE het volgende:
Argh! Komt manlief thuis met een boterletter! :X Why????

Ik ga hem weerstaan! Echt! :Y

*slik...
Hmm weggooien is zeker geen populaire optie?

Hier is de weegschaal al een paar dagen aardig *O* wel zo fijn aangezien ik dit weekend moet optreden

Lijstje:
L: 2x tosti zonder ham
S: half uur danstraining
D: gyozas en wat tamago
T: crackers met roomkaas en een paar radler
B: 10k stappen
pi_190063835
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 08:55 schreef Sarabi het volgende:
Hmm weggooien is zeker geen populaire optie?
Of in porties invriezen als je vriend dat spul wel wil eten.

quote:
Hier is de weegschaal al een paar dagen aardig *O* wel zo fijn aangezien ik dit weekend moet optreden

Lijstje:
L: 2x tosti zonder ham
S: half uur danstraining
D: gyozas en wat tamago
T: crackers met roomkaas en een paar radler
B: 10k stappen
Gyoza's. :9 Jij bent ook al wel een flinke tijd goed bezig nu!
pi_190063893
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 09:07 schreef Myraela het volgende:

[..]

Of in porties invriezen als je vriend dat spul wel wil eten.
[..]

Gyoza's. :9 Jij bent ook al wel een flinke tijd goed bezig nu!
Bijna 1,5jaar dat er nu echt een knop om is :Y voelt heerlijk
Kilo's gaan niet hard maar het blijft naar beneden gaan.
  vrijdag 22 november 2019 @ 16:39:49 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190069568
Knap hoor Sarabi.

Manlief heeft een flink stuk van het ding al op.
Ik gisterenavond laat een stukje (goh :') ) maar nu taal ik er niet naar.

Aanstaande zondag komen er vrienden voor een 'Chefclub Nailed It' etentje, kennen jullie die filmpjes op facebook? Van die recepten waar je alleen al van aankomt van het kijken. :D Kaas, kaas en nog meer kaas. Oh, en bladerdeeg. :')
We gaan ze dus namaken en kijken of dat een beetje wil. :+ Zin in! :Y Maar dat zal de dagen netjes eten wel flink teniet doen. :D
***
pi_190069789
Ik kende het niet maar klinkt geniaal :D
  vrijdag 22 november 2019 @ 19:02:56 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190072142
Ben benieuwd. :D Die roos van courgette in de zalmtaart ziet er wel tof uit. Maar volgens mij kan dat deeg nooit lekker gaar worden.
pi_190072359
Hmmm ziet er bijzonder uit
pi_190072655
BE, waar woon je precies en mag ik dan ook je vriend zijn? :9
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 22 november 2019 @ 19:57:56 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190072925
Tussen Utrecht, Rotterdam en Den Haag in. ;) En ja hoor! :Y

@Myraela, daar twijfel ik ook over. Heb ook ooit eens iets moois gemaakt van hun met 3 kleuren courgette, prachtig! Maar bij mij werd het een waterig zooitje met klef deeg...
***
  zaterdag 23 november 2019 @ 09:06:05 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190079592
Kijk! Deze, gedoemd te mislukken volgens mij, maar als het wel lukt lijkt het me heerlijk! :Y O+
https://www.chefclub.tv/e(...)te-crumble-so-yummy/

Maar echt, dit soort dingen: Chocolate banana icecream pizza
https://www.chefclub.tv/e(...)-a-real-work-of-art/
:X :D
***
pi_190083844
Ik leef ondertussen al 3 weken op maaltijdsalades, oven pizzas, magnetron maaltijden, tostis en diepvries voeier.

Heb verbouwing van de keuken en badkamer, alles zou afgelopen maandag af moeten zijn, maar m'n inductie plaat is niet geleverd, kan nog 1,5 week duren hoorde ik gister. Ik baal flink, wil lekker koken.

En ik wil sporten, maar ik wacht even m'n telefonisch consult met pijn specialist donderdag af, want sporten doet zeer, niks doen doet ook al zeer. Hopelijk kan bij wat betekenen.
pi_190083855
Ik heb nog wat leuke lekkere recepten uit m'n WW recepten boek, die binnenkort (als de inductie er is), maar eens bijpakken.
pi_190089493
Vandaag best netjes gegeten. En dat vind ik wel knap, want kreeg enorm veel lekkere dingen aangeboden bij mijn schoonzus. Maar taart, koek en Sinterklaasdingen lekker laten staan. Alleen de lunch was wat vreemd. Ik ga als vrijwilligerswerk langs bij iemand, en zij had lunch gemaakt. Maar was het brood vergeten te bakken. Dus dat was alleen zalmfilet. :D Toen heb ik daarna nog eierkoeken gehaald. :@

O: Banaan
L: Zalmfilet
T: Twee eierkoeken
D: Gepaneerd kipstuk, gebakken aardappeltjes en salade

Morgen is de planning zoiets:
O: Warme appels met rozijnen en kaneel
L: Boterham met smeerkaas en groenteballetjes
T: Eierkoek
D: Witvis, rijst en worteltjes
  zondag 24 november 2019 @ 16:20:59 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190100803
Ik heb me zo vermaakt in de keuken vandaag! :D



:D _O-



:X



Getting better...



Best gelukt toch?

@Nanuke wil je nu nog steeds vriendjes zijn? ;)

Lijstje?
O: griekse yoghurt met keto-granola
L: maaltijd shake
D: Dat hierboven dus. :X Met een salade en veel rouwkost er bij. ;)
***
pi_190101366
Nou zeker! Vooral die onderste ziet er echt goed gelukt uit ook! O+ Was het allemaal lekker?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_190101480
Nu wil ik Sunshine Brie -O-

* Isabeau neemt nog licht teleurgesteld een slokje van haar thee
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_190101510
Niet slecht BE, was het lekker?
pi_190101621
Ik zou vooral de lasagne pockets wel eten. :9
  zondag 24 november 2019 @ 23:11:39 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190109613
De zalm viel tegen, te gaar en daardoor droog, maar goed, dat kwam natuurlijk ook doordat ik het van te voren klaar maakte en daarna weer warm.

De lasagne pockets waren heerlijk, de crumble koekjes te droog en die sunshine brie camembert was natuurlijk hemels! :Y :9
***
pi_190119414
Het is weer maandag O+

Lijstje:
L: 2 boterhammen met kaas
T: 2x evergreen
D: wraps met gehakt en wokgroente
T: radler 0.0 en cracker met kaas
B: 10k stappen
pi_190119904
Ik ga ook weer een poging doen om on topic aan te sluiten. :P

O: 2 crackers met smeerkaas
T: good morning sultana
L: 2 boterhammen met leverworst
A: bami met saté
T: 6 bakkers speculaasjes.

[ Bericht 5% gewijzigd door Nanuke op 25-11-2019 20:47:32 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_190121047
Vanochtend vergeten te wegen, jammer. Ben echt aan het afstrepen tot mijn jaardoel, heb er wel vertrouwen in dat ik het nog ga halen. Als ik mijn weekje vakantie tenminste niet teveel ga lopen vreten.

Vandaag prima
O: Banaan
L: Vier boterhammen pindakaas
T: LU volkoren crackers
D: Kip krokantje en gekookte broccoli
T: Misschien nog een klein bakje Sunbreaks, want ik zit nog wat laag. Denk ik. Ik ben te lui om het in te vullen. :')
pi_190121481
Lurkt nog steeds en heeft vandaag de -50 kilo gehaald in nog geen 11 maanden :@
pi_190121945
quote:
10s.gif Op maandag 25 november 2019 19:23 schreef Studiotje het volgende:
Lurkt nog steeds en heeft vandaag de -50 kilo gehaald in nog geen 11 maanden :@
Wow! Hoe doe je dat?
pi_190122052
quote:
10s.gif Op maandag 25 november 2019 19:23 schreef Studiotje het volgende:
Lurkt nog steeds en heeft vandaag de -50 kilo gehaald in nog geen 11 maanden :@
Wow dat gaat hard. Wat is je geheim?
  maandag 25 november 2019 @ 19:53:42 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_190122224
Heel knap, studiotje! Hoe voel je je?

Ik haak weer aan. Midden in de decemberfeesten. Weegschaal zei gisteren +10 :@ dus van schrik ben ik gaan "hard"lopen, voor het eerst in 3 maanden. Gelukkig ging het iets beter dan gevreesd, had verwacht dat ik er na 10 minuten wel uit zou liggen maar heb het hele rondje van 3 kilometer :') volgemaakt. Nu wel spierpijn.

Eten:
O: yoghurt met banaan en muesli, 2x koffie met suiker
T: 1 appel, 2x koffie met suiker
L: 3 boterhammen, filet americain, 1 ei, plak geitenkaas, optimel drink. Was veel meer dan ik dacht toen ik het invoerde (600!!). Zo zie je maar dat je zelfs na jaren calorieën tellen nog alert moet zijn :')
T: 1 cappuccino met suiker
D: kip hoisin met noodles

Denk ook dat het goed is om weer terug te gaan naar koffie zonder suiker :')
disclaimer
pi_190122386
quote:
11s.gif Op maandag 25 november 2019 19:43 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wow! Hoe doe je dat?
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 19:46 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wow dat gaat hard. Wat is je geheim?
Niet teveel eten, gebalanceerd en genoeg drinken (en ik gebruik de dingen die jullie hier in melden als eet dingetjes als inspiratie) en verder heb ik vooral gefietst, zo'n 100 kilometer per week. :P Geen sportschool gezien dit jaar.
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2019 19:53 schreef SQ het volgende:
Heel knap, studiotje! Hoe voel je je?
Anders, vind het fijn dat het zo goed is gegaan en voel me echt een heel stuk beter. Maar ook onzekerheid, altijd er bij neergelegd dat ik altijd dik zou blijven, dat het nooit zou lukken, nu blijkt het te lukken en is het zoveel anders. Moet er erg aan wennen :o

Durfte alleen begin dit jaar geen 'before' foto te maken... nu wel spijt van :') wel gelukkig een 'profielfoto' van het werk gehad begin dit jaar, die is vorige week geupdate en toen zag je het verschil :D heel raar

Staat op twitter je mag in de dm sliden als je het wilt zien. Het is alleen het gezicht dus geen full body. :P
pi_190132557
Lijstje:
L: crackers met kaas
D: rijst, gehakt en veel groenten
T: ???
B: 10k stappen
  dinsdag 26 november 2019 @ 13:43:23 #276
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_190132770
quote:
10s.gif Op maandag 25 november 2019 19:23 schreef Studiotje het volgende:
Lurkt nog steeds en heeft vandaag de -50 kilo gehaald in nog geen 11 maanden :@
_O_ _O_
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_190137103
quote:
10s.gif Op maandag 25 november 2019 20:01 schreef Studiotje het volgende:

[..]

[..]

Niet teveel eten, gebalanceerd en genoeg drinken (en ik gebruik de dingen die jullie hier in melden als eet dingetjes als inspiratie) en verder heb ik vooral gefietst, zo'n 100 kilometer per week. :P Geen sportschool gezien dit jaar.
[..]

Anders, vind het fijn dat het zo goed is gegaan en voel me echt een heel stuk beter. Maar ook onzekerheid, altijd er bij neergelegd dat ik altijd dik zou blijven, dat het nooit zou lukken, nu blijkt het te lukken en is het zoveel anders. Moet er erg aan wennen :o

Durfte alleen begin dit jaar geen 'before' foto te maken... nu wel spijt van :') wel gelukkig een 'profielfoto' van het werk gehad begin dit jaar, die is vorige week geupdate en toen zag je het verschil :D heel raar

Staat op twitter je mag in de dm sliden als je het wilt zien. Het is alleen het gezicht dus geen full body. :P
Echt heel knap! Is je doel nu om nog meer af te vallen of voortaan op gewicht te blijven?
pi_190137133
Lijstje vandaag
O: Banaan
L: Drie boterhammen pindakaas
T: Bitterballen, volgens mij 6. :D
D: Restjes uit de vriezer, rijst met groenten, bloemkool in kaassaus en gehakt in jus.
pi_190137394
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 13:43 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

_O_ _O_
:D
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 18:47 schreef Myraela het volgende:

[..]

Echt heel knap! Is je doel nu om nog meer af te vallen of voortaan op gewicht te blijven?
Ja, wil nog zo'n 6 kilo kwijt, maar dat hoeft niet zo snel te gaan. Dan zit ik op m'n streefgewicht, gezond BMI en alles :D En dan op gewicht blijven. Volgend jaar wil ik meer gaan trainen om te kijken of ik spieren kan kweken :@

rip portemonee door al die kleding :')
pi_190137608
O: cracker smeerkaas, cracker pindakaas
T: milbona ochtenddrink perzik
L: banaan, 2 wraps zalm, kruidenkaas en sla
A: patat met kroket.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_190139705
Ik ben ook nog steeds bezig, ga gemiddeld met 1 kilo per week naar beneden, ondertussen op -12,5 :) Eten en sporten gaan prima, kan tot nu toe de verleiding van de komende decembermaand ook nog goed weerstaan *) Wel al weken niet fit, hoesten, snotteren.
Lijstje gisteren:

O: havermout+banaan
T: roggebrood met smeerkaas
L: salade van sla, makreel en ei (brood was op, dit was het enige wat nog in de kast lag :') )
T: handje amandelen
D: Stamppot boerkenkool met stukje magere rookworst
S: 2 uur sportschool, cardio en kracht
T: schaaltje kwark en extra pure chocolade

Lijstje vandaag:
o: havermout+banaan
t: 2 volkoren met humus
L: 4 volkoren, 2 met smeerkaas, 2 met pindakaas
T: handje amandelen
D: pasta met bacon, tomatensaus en rucola
T: schaaltje kwark
B: 10k stappen
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_190139736
quote:
10s.gif Op maandag 25 november 2019 19:23 schreef Studiotje het volgende:
Lurkt nog steeds en heeft vandaag de -50 kilo gehaald in nog geen 11 maanden :@
Wat een super prestatie! _O_ _O_
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_190141337
Veel snaaizin vanavond maar heb het bij 2 crackers met kaas en een pot thee kunnen houden.
Leuk dat ongesteld zijn.
pi_190145726
Net als studiotje heb ik wel spijt dat ik geen before foto's heb gemaakt of mijn maten heb opgenomen. Ik heb nu tweede oude foto's, een verplichte familiefoto :r en eentje gewoon door een vriendin gemaakt. Zelfde periode, zelfde gewicht, maar ik zou mezelf wijs kunnen maken dat eentje de before is en de ander de after. Zoveel verschil op de foto's.

Maar vanochtend keek ik in de spiegel en toen zag ik toch wel echt verschil. Laten we de badkamerspiegelfoto en mijn sportkleding even negeren.

x

Blijft toch apart hoe ik de enige dag het verschil wel zie, en de andere dag ervan overtuigd kan zijn dat er echt geen verschil te zien is, ondanks het feitelijke verschil wat ik in mijn kleding merk.

- Waarschijnlijk verwijder ik de foto's wel weer. Niet bepaald mijn grootste trots. :')

[ Bericht 28% gewijzigd door Myraela op 27-11-2019 18:57:05 ]
  woensdag 27 november 2019 @ 08:41:02 #285
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190145810
Ja hoi :W
Ik haak ook weer aan..
Na een paar maanden " lekker de boel de boel laten" kwam ik op een +5 uit.. :{

Dat moet toch echt anders voor de kerst.

Uitdagingen hier zijn de komende periode eerst wintersport ( wel beweging, maar moet goed opletten dat ik er het juiste bij eet) en werk ( minder rijst/aardappel/friet en meer groenten.. en Oh Ja.. koekjes :X )

VOOR de kerst wil ik weer onder de 90 duiken.. da's over 2 kilo
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 27 november 2019 @ 08:42:24 #286
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190145819
Oh en myr.. wat gek he hoe foto's kunne vertekenen.. Ik vind de linker voor foto reuze meevallen..
En de natijdens foto's zijn echt ^O^

Goed bezig hoor!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_190145868
Dat herken ik wel van mijn eerste keer afvallen, Myraela. Alsof zo af en toe ineens het besef land dat je echt goed op weg bent, maar tegelijkertijd het beeld nog niet is bijgesteld in je hoofd. Of zoiets.
Maar je bent echt goed op weg! :*

En ook Studiotje en Luke goed bezig! Echt heel knap. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_190145919
Ik vrees voor een moeilijke dag. Kind was vannacht bijna de hele nacht wakker (en ik dus ook) en ik ben ongesteld. Geen goede combi. :X Dus maar vast een plan qua eten, en hopen dat ik dat red:

Om 3u vannacht: boterham met salami
O: 2 crackers met leverworst
T: smoothie of fruit
L: 2 wraps met zalm sla en kruidenkaas
T: handje pepernoten
A: tomatensoep met gevuld stokbrood
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 27 november 2019 @ 09:53:45 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190146603
Ik ben het even kwijt en durf niet op de weegschaal te gaan staan. :D
Ik denk dat ik het wel aardig heb gedaan de afgelopen dagen, veel aan het werk geweest, maar dan toch ook wel broodjes etc. gegeten dus niet carbloos.
Nu weer even niks, dus in het gareel en dan hopelijk ook weer wat vocht er af.
***
pi_190146605
Netjes Myra, ook al vind ik je op de eerste foto niet superdik ofzo.
Je bent best lang of niet?

Lijstje:
L: 4x boterham met kaas
D: nasi met saté
T: cracker met kaas
B: 10k stappen

Vriezer/voorraadkast leeg aan het eten. Niet zulke mooie lijstjes, vanaf vrijdag maar extra groente gaan eten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sarabi op 27-11-2019 17:43:34 ]
  woensdag 27 november 2019 @ 09:58:19 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190146694
Wat een mooi verschil Myraela! :Y
***
pi_190146975
Nieuw laagste getal in jaren op de weegschaal *O*
pi_190149318
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 08:30 schreef Myraela het volgende:
Net als studiotje heb ik wel spijt dat ik geen before foto's heb gemaakt of mijn maten heb opgenomen. Ik heb nu tweede oude foto's, een verplichte familiefoto :r en eentje gewoon door een vriendin gemaakt. Zelfde periode, zelfde gewicht, maar ik zou mezelf wijs kunnen maken dat eentje de before is en de ander de after. Zoveel verschil op de foto's.

Maar vanochtend keek ik in de spiegel en toen zag ik toch wel echt verschil. Laten we de badkamerspiegelfoto en mijn sportkleding even negeren.

Before - BMI: 35,4
[..]

Tussenstand - BMI 30,1
[..]

Blijft toch apart hoe ik de enige dag het verschil wel zie, en de andere dag ervan overtuigd kan zijn dat er echt geen verschil te zien is, ondanks het feitelijke verschil wat ik in mijn kleding merk.

- Waarschijnlijk verwijder ik de foto's wel weer. Niet bepaald mijn grootste trots. :')
Ik zie op geen enkele foto een dik persoon passend bij het BMI :D Bereken je dat wel goed? :P
Maar wel een duidelijk verschil :Y Super!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_190149916
Toont maar weer eens aan hoe vertekenend gewicht is. :D

quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 08:30 schreef Myraela het volgende:
Net als studiotje heb ik wel spijt dat ik geen before foto's heb gemaakt of mijn maten heb opgenomen. Ik heb nu tweede oude foto's, een verplichte familiefoto :r en eentje gewoon door een vriendin gemaakt. Zelfde periode, zelfde gewicht, maar ik zou mezelf wijs kunnen maken dat eentje de before is en de ander de after. Zoveel verschil op de foto's.

Maar vanochtend keek ik in de spiegel en toen zag ik toch wel echt verschil. Laten we de badkamerspiegelfoto en mijn sportkleding even negeren.

Before - BMI: 35,4
[..]

Tussenstand - BMI 30,1
[..]

Blijft toch apart hoe ik de enige dag het verschil wel zie, en de andere dag ervan overtuigd kan zijn dat er echt geen verschil te zien is, ondanks het feitelijke verschil wat ik in mijn kleding merk.

- Waarschijnlijk verwijder ik de foto's wel weer. Niet bepaald mijn grootste trots. :')
Echt lekker bezig jij!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_190150168
Ik ben gewoon lang (1.85m), dat verstopt de kilootjes wat makkelijker. Al verbaas ik me er inderdaad wel over dat mensen mijn gewicht echt vaak compleet verkeerd schatten, ook als ze zelf ongeveer net zo lang en zwaar zijn. En kleding helpt ook een hoop. De verdeling is misschien best okay, maar als ik wat straks aan zou hebben, zie je nog altijd dat er overal een goede vetlaag overheen zit.
pi_190153843
Mooie resulaten Myraela! Maar ik sluit me aan bij de rest, vooral op de foto links zie ik absoluut geen dik persoon. Good busy!

Hier nieuw sportschema gekregen. Dat is wel weer even wennen, stuk extra belasting. Moet eigenlijk vanavond weer, maar denk/voel dat mijn lichaam nog dagje rust nodig heeft. Morgen dan maar!
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_190159307
Lijstje vandaag:

O: Banaan
L: Vier volkoren crackers, 1 smeerkaas en ei, 2 sandwichspread en 1 amandelpasta
T: Heel pakje plakjes kipfilet
T: Pombar
T: Mok bouillon
D: Mini ciabatta met een stoofpotje met rund, bloemkool en wortel

Weer lekker random, maarja. Primaaaa. Morgen half dagje werken. Superchill.
pi_190159867
De cracker met kaas werd warme chocolade melk met slagroom :9
pi_190164402
Nog wat lichter op de weegschaal :D zou bijna ook dit weekend gaan opletten
  donderdag 28 november 2019 @ 10:22:19 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190164832
Waarom zou je dat niet doen dan? :@
Beter toch gewoon altijd matigen?

Wel lekker! ^O^
***
pi_190164854
Maar 5/2 maakt het overall volhouden zo veel makkelijker. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')