SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je tip heeft gewerkt . Nu nog een eerst echte rit door het bos.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 09:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Soms krijg je er een kunststof wigje bij wat je precies om deze reden in je remklauw kan doen tijdens transport, maar daar heb jij nu ff niks aan. Grote platte schroevendraaier, eventueel iets om de tip gewikkeld. Zachtjes mee wrikken, uiteraard geen grote kracht zetten. Dan duw je de zuigers weer uit elkaar.
Heb je al een route uitgekozen bij je in de buurt? Of heb je tips nodig?quote:Op donderdag 17 oktober 2019 17:14 schreef Coppi het volgende:
[..]
Je tip heeft gewerkt . Nu nog een eerst echte rit door het bos.
Ik denk dat ik de eerste keer bij Lage Vuursche opstap. Daar zie ik altijd veel MTBers vertrekken.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 17:45 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Heb je al een route uitgekozen bij je in de buurt? Of heb je tips nodig?
klopt , was afgelopen zondag met een groepje bij hoge vuursche en die hadden het daar ook over.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 07:26 schreef the_critic het volgende:
Las laatst dat er plannen zijn voor nieuwe route bij Amersfoort (landgoed den treek erbij oa) en om dan daarna route van lage vuursche te verbinden en daarna de route austerlitz te verbinden met Leersum waardoor je 1 groot route netwerk krijgt van lage vuursche totaan Rhenen
Ik heb vorig jaar zo'n perfetto met korte mouw gekocht, en het is een echt race-shirtje voor natte/kille dagen. Weinig ruimte om er iets onder te dragen, echte strakke casteli mouwen en de bekende casa rosso snit. Dus je zal er niet snel een longsleeve onder dragen want aan&uit is dan een enorm gedoe.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 11:47 schreef Patroon het volgende:
Ik ben aan het kijken naar een jack voor deze periode woon-werk voor de natte dagen. Nu zag ik een Castelli Perfetto long sleeve en die lijkt mij wel ideaal. Echter, lees ik ook de mogelijkheid om een Perfetto light (korte mouw) te kopen en daar nanoflex armstukken bij te doen. De Perfetto Light is iets dunner dan het jack. Ik ben best wel een koukleum op de fiets, dus ben bang dat die combinatie ochtends om 7u wat te fris is. Als ik nu ochtends naar het werk fiets heb ik ook een longsleeve ondershirt aan met een jack lange mouw er overheen, om even een beeld te geven.
Wat adviseren jullie?
Ik heb juist net de Perfetto langemouw gekocht in S en M en dan zie ik wel welke goed past.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 11:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar zo'n perfetto met korte mouw gekocht, en het is een echt race-shirtje voor natte/kille dagen. Weinig ruimte om er iets onder te dragen, echte strakke casteli mouwen en de bekende casa rosso snit. Dus je zal er niet snel een longsleeve onder dragen want aan&uit is dan een enorm gedoe.
Voor mij een typisch shirtje voor vertrek thuis op een koele ochtend, of een training in de regen waarbij het gedurende de dag warmer gaat worden. Denk ongeveer aan de 10-15 graden range.
Gezien de temperaturen waarbij je beide kledingstukken draagt en het soort toepassing zou ik een perfetto alleen nog maar in korte mouw willen, met idd een waterafstotend mouwstuk erbij, en voor koudere ritten een gabba met lange mouwen. Mn gabba korte mouw heb ik bijna nooit aan.
Deze snap ik niet helemaal. Eerst zeg je dat je de perfetto alleen nog maar in korte mouw wil en verderop zeg je dat je Gabba met korte mouw bijna nooit aan hebt. De Perfetto is de opvolger van de Gabba.quote:Gezien de temperaturen waarbij je beide kledingstukken draagt en het soort toepassing zou ik een perfetto alleen nog maar in korte mouw willen, met idd een waterafstotend mouwstuk erbij, en voor koudere ritten een gabba met lange mouwen. Mn gabba korte mouw heb ik bijna nooit aan.
Ik ben onwijs blij met die FFWD carbonnen tubewielen van van Bon. Ze rijden en remmen zeer goed in de modder en het gewichtsvoordeel is zeker de helft van wat ik ben aangekomen!quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:24 schreef kanovinnie het volgende:
Gabba+nanoflex is bij mij echt warm zat, tenzij het echt flink waait en regent.
Maar ik heb dan ook een aardig speklaagje eronder.
Graag gedaanquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik ben onwijs blij met die FFWD carbonnen tubewielen van van Bon. Ze rijden en remmen zeer goed in de modder en het gewichtsvoordeel is zeker de helft van wat ik ben aangekomen!
Ja idd. Ik heb de longsleeve ook, maar gebruik die vooral met echt koud weer.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:24 schreef kanovinnie het volgende:
Gabba+nanoflex is bij mij echt warm zat, tenzij het echt flink waait en regent.
Maar ik heb dan ook een aardig speklaagje eronder.
quote:Op maandag 21 oktober 2019 13:44 schreef MarcoD het volgende:
Maar wie is dan wel de mooiste vrouw van Friesland?
Goed verslag wel, 9/10
deze milf kan niet eeuwig aanspaak maken op die titelquote:
Ouderdom heeft geen vat op haarquote:Op maandag 21 oktober 2019 14:41 schreef dop het volgende:
[..]
deze maand milf kan niet eeuwig aanspaak maken op die titel
Sylvana van dumpert is echt wel mooierquote:
quote:Op maandag 21 oktober 2019 17:28 schreef MCH het volgende:
[..]
Sylvana van dumpert is echt wel mooier
Rustaaahhggg Okselquote:Op maandag 21 oktober 2019 18:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
[ [url=https://cdn01.pijpermedia.nl/A8MkoJKk2GEVFy_2-Dp_E_Sas2U=/667x375/smart/https://cdn.indicium.nu/s(...)uiden.png]afbeelding[/url] ]
Het antwoord wist ik eigenlijk al.quote:
Goedkoop, mooie omgeving, mooi weer en veel opties om fiets te huren. Ik snap het wel. Sterker nog, zou graag een keer gaan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 18:08 schreef Vinniiee het volgende:
Nou dat is misschien wel zo, maar viel me gewoon op. Misschien ook met cookies te maken
Wielrennen wordt steeds meer business. "Fietsen is het nieuwe golf" heb ik al een aantal keer gehoord.quote:Op maandag 28 oktober 2019 09:43 schreef McM77 het volgende:
Denk het niet..momenteel erg hip volgens mij.. Jasper Verkuil, Ginger Biskwit, dat zijn de Youtubers die ik ken..en dan volgens mij nog Puck Moonen die een trainingscamp aanbied..
Voor ambitieuze renners die op tijd in vorm willen zijn heeft het natuurlijk wel degelijk grote voordelen om al in de winter of vroege voorjaar op een stimulerende bestemming en met lekker weer hun trainingsuren te kunnen maken.quote:Op maandag 28 oktober 2019 10:57 schreef cafca het volgende:
[..]
Wielrennen wordt steeds meer business. "Fietsen is het nieuwe golf" heb ik al een aantal keer gehoord.
Daardoor komen er steeds meer groots opgezette evenementen, liefst met een (ex) prof erbij, met allerlei toeters en belen erbij waar mensen veel willen betalen om een stukje te kunnen fietsen.
Ik heb soms het idee dat het steeds meer draait om "de beleving" dan om het fietsen an sich.
Ga toch gewoon fietsen! denk ik dan
Dat sowiesoquote:Op maandag 28 oktober 2019 12:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
Laten we het erop houden dat het ook vooral heel lekker is om met mooi weer ergens rond de Middellandse zee op een fiets te mogen zitten
Wat nou de meerwaarde is om met zo’n figuur op trainingskamp te mogen...quote:Op maandag 28 oktober 2019 09:43 schreef McM77 het volgende:
Denk het niet..momenteel erg hip volgens mij.. Jasper Verkuil, Ginger Biskwit, dat zijn de Youtubers die ik ken..en dan volgens mij nog Puck Moonen die een trainingscamp aanbied..
Aanrakenquote:Op maandag 28 oktober 2019 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat nou de meerwaarde is om met zo’n figuur op trainingskamp te mogen...
Wel lekker voor je ego als je een prof kan lossen.quote:Op maandag 28 oktober 2019 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat nou de meerwaarde is om met zo’n figuur op trainingskamp te mogen...
Prof? Die gasten zijn geen prof. En stel dat je een prof lost tijdens een training ben jij de pannekoek en niet hijquote:Op maandag 28 oktober 2019 14:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wel lekker voor je ego als je een prof kan lossen.
Puck is toch prof?quote:Op maandag 28 oktober 2019 14:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Prof? Die gasten zijn geen prof. En stel dat je een prof lost tijdens een training ben jij de pannekoek en niet hij
twitter:Dielessen twitterde op maandag 28-10-2019 om 12:23:46 !! @mapmeisters presents: 100 cols, alle ins & outs van route-app Komoot en een bikepacking extravaganza! Kom dat zien! Op 8 november a.s bij @CycleWorksUtrg https://t.co/YsN1hVpjrt reageer retweet
Ik hou persoonlijk wel van dat stukje beleving. Als je vroeger een toertochtje deed was het startnummer ophalen, finishen en weer naar huis. Tegenwoordig gezellig met vrienden na afloop een speciaalbiertje pakken rondom het kampvuur. Veel spannender routes en soms zelfs gravel. Ik vind het een vooruitgang. gewone fietstrainingen doe ik al genoeg.quote:Op maandag 28 oktober 2019 10:57 schreef cafca het volgende:
[..]
Wielrennen wordt steeds meer business. "Fietsen is het nieuwe golf" heb ik al een aantal keer gehoord.
Daardoor komen er steeds meer groots opgezette evenementen, liefst met een (ex) prof erbij, met allerlei toeters en belen erbij waar mensen veel willen betalen om een stukje te kunnen fietsen.
Ik heb soms het idee dat het steeds meer draait om "de beleving" dan om het fietsen an sich.
Ga toch gewoon fietsen! denk ik dan
jep en ook nog een pannekoek.quote:
Als je als man trots bent dat je een vrouw lost ben je sowieso een prutser.quote:
Ja, lekker reclame avondjequote:Op maandag 28 oktober 2019 15:41 schreef Coppi het volgende:
Voor de liefhebbers van spannende routes. Tip voor een leuke bijeenkomst.twitter:Dielessen twitterde op maandag 28-10-2019 om 12:23:46 !! @:mapmeisters presents: 100 cols, alle ins & outs van route-app Komoot en een bikepacking extravaganza! Kom dat zien! Op 8 november a.s bij @:CycleWorksUtrg https://t.co/YsN1hVpjrt reageer retweet
Tetten!quote:Op maandag 28 oktober 2019 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat nou de meerwaarde is om met zo’n figuur op trainingskamp te mogen...
Zal wel meevallen denk ik. De enige met commercieel belang zijn die van Komoot. Persoonlijk ben ik wel enthousiast over die app. Ik kan er overal in het buitenland mee navigeren dwars door het bos. Entreeprijs is ook niet echt commercieel.quote:
Zat gisteravond in de auto de laatste aflevering van de Fiets podcast te luisteren, zat de organisator van de LtD Gravel ritjes bij, die vertelde idd dat ze sturen op beleving en dat fietsen een hoofdzaak lijkt, maar het niet voor iedereen is. En dat ze bezig zijn om indien mogelijk volgend jaar een NK Gravel te organiseren.quote:Op maandag 28 oktober 2019 15:46 schreef Coppi het volgende:
[..]
Ik hou persoonlijk wel van dat stukje beleving. Als je vroeger een toertochtje deed was het startnummer ophalen, finishen en weer naar huis. Tegenwoordig gezellig met vrienden na afloop een speciaalbiertje pakken rondom het kampvuur. Veel spannender routes en soms zelfs gravel. Ik vind het een vooruitgang. gewone fietstrainingen doe ik al genoeg.
+1quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:50 schreef McM77 het volgende:
[..]
Zat gisteravond in de auto de laatste aflevering van de Fiets podcast te luisteren, zat de organisator van de LtD Gravel ritjes bij, die vertelde idd dat ze sturen op beleving en dat fietsen een hoofdzaak lijkt, maar het niet voor iedereen is. En dat ze bezig zijn om indien mogelijk volgend jaar een NK Gravel te organiseren.
Ik ben zelf niet heel erg van de na een flinke tocht nog een speciaal biertje te moeten drinken (ik drink sowiezo weinig alcohol) het lijkt dat elke georganiseerde tocht het "finish dorp" zo groot en hip mogelijk moet maken. Een of andere dj die zn volume te hard heeft staan zodat normaal praten er nauwelijks in zit.Keuze uit 14 soorten verschillend speciaal bier en 14granenbrood met daarop een door elfjes gekweekte vegaburger of een door kabouterboeren gesauteerde angusburgers en het moet maar "gezellig zijn".
Ik wil best na een tocht nog even zitten maar zo hip en gezellig als het de laatste tijd gemaakt word hoeft van mij niet.
Het wordt pas vervelend als je moet betalen voor iets waar je geen zin in hebt. Neem aan dat de organisatie dat ook gaat merken. Ben alleen bang dat ze het feest gaan zien als melkkoe en het wielrennen als iets dat moet voor de vorm.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:50 schreef McM77 het volgende:
[..]
Zat gisteravond in de auto de laatste aflevering van de Fiets podcast te luisteren, zat de organisator van de LtD Gravel ritjes bij, die vertelde idd dat ze sturen op beleving en dat fietsen een hoofdzaak lijkt, maar het niet voor iedereen is. En dat ze bezig zijn om indien mogelijk volgend jaar een NK Gravel te organiseren.
Ik ben zelf niet heel erg van de na een flinke tocht nog een speciaal biertje te moeten drinken (ik drink sowiezo weinig alcohol) het lijkt dat elke georganiseerde tocht het "finish dorp" zo groot en hip mogelijk moet maken. Een of andere dj die zn volume te hard heeft staan zodat normaal praten er nauwelijks in zit.Keuze uit 14 soorten verschillend speciaal bier en 14granenbrood met daarop een door elfjes gekweekte vegaburger of een door kabouterboeren gesauteerde angusburgers en het moet maar "gezellig zijn".
Ik wil best na een tocht nog even zitten maar zo hip en gezellig als het de laatste tijd gemaakt word hoeft van mij niet.
Zoals jij het brengt klinkt het inderdaad niet gezellig. Ik vraag mij alleen af of je wel een realistisch beeld schetst. Laten we wel wezen. De keiharde DJs en getetter van een overenthousiaste spreker associeer ik meer met ouderwetse toertochten als Limburgs mooiste of een Klimclassic. Niks mis met een leuk bandje daarentegen of eindelijk iets anders te eten dan standaard patatkraam. Ik zelf drink ook niets na de koers, maar ik ben wel blij met goede koffie ipv automatenkoffie. Overigens kan ik wel met je meevoelen hoor. Ik heb dezelfde podcast geluisterd en ik kreeg behoorlijk de kriebels van die organisator.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:50 schreef McM77 het volgende:
[..]
Zat gisteravond in de auto de laatste aflevering van de Fiets podcast te luisteren, zat de organisator van de LtD Gravel ritjes bij, die vertelde idd dat ze sturen op beleving en dat fietsen een hoofdzaak lijkt, maar het niet voor iedereen is. En dat ze bezig zijn om indien mogelijk volgend jaar een NK Gravel te organiseren.
Ik ben zelf niet heel erg van de na een flinke tocht nog een speciaal biertje te moeten drinken (ik drink sowiezo weinig alcohol) het lijkt dat elke georganiseerde tocht het "finish dorp" zo groot en hip mogelijk moet maken. Een of andere dj die zn volume te hard heeft staan zodat normaal praten er nauwelijks in zit.Keuze uit 14 soorten verschillend speciaal bier en 14granenbrood met daarop een door elfjes gekweekte vegaburger of een door kabouterboeren gesauteerde angusburgers en het moet maar "gezellig zijn".
Ik wil best na een tocht nog even zitten maar zo hip en gezellig als het de laatste tijd gemaakt word hoeft van mij niet.
Ik.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 08:12 schreef Coppi het volgende:
Is er hier nog iemand anders die zo gek is om zijn Veloviewer grid zoveel mogelijk op te willen vullen. Ik stond gisteren midden in een polder op een onverhard karrespoor om een ontbrekende tile te bemachtigen. Voelde mij toch ietwat van het padje af.
Mooie cijfers! Ik doe het nog maar kort maar mijn max square zit sinds gisteren op 12.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 08:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik.
Dat soort dingen heb ik vaak genoeg gedaan
Totaal 7095
Max cluster 1985
Max square 20x20
Ik woon in Noord-Holland, dus groter dan 20 is praktisch onmogelijkquote:Op woensdag 30 oktober 2019 08:25 schreef Coppi het volgende:
[..]
Mooie cijfers! Ik doe het nog maar kort maar mijn max square zit sinds gisteren op 12.
Ziet er top uit. Die van mij is maar sneu (<10 % van de gemeentes)quote:Op woensdag 30 oktober 2019 10:47 schreef KolonelBroodje het volgende:
Tot april dit jaar was mijn score:
4090 tiles, average of 6.768 km per tile
Max square 21x21
Max Cluster: 764
Daarna had ik geen veloviewer meer dus er is nog wel een behoorlijk stuk bijgekomen van afgelopen zomer. Ondanks dat het vrij zinloos is vind ik het best wel leuk om af en toe nieuwe blokjes toe te voegen want je komt zo wel weer op nieuwe wegen. En om een blokje net te kunnen pakken ben ik ook wel eens een stuk het weiland in gelopen/gereden
Bij de longtermnlchallenge zit ik net over de helft met 181 gemeenten
[ afbeelding ]
Ik op 203. Hier zijn best veel kleine gemeentes, dus makkelijk punten pakken.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 10:47 schreef KolonelBroodje het volgende:
Tot april dit jaar was mijn score:
4090 tiles, average of 6.768 km per tile
Max square 21x21
Max Cluster: 764
Daarna had ik geen veloviewer meer dus er is nog wel een behoorlijk stuk bijgekomen van afgelopen zomer. Ondanks dat het vrij zinloos is vind ik het best wel leuk om af en toe nieuwe blokjes toe te voegen want je komt zo wel weer op nieuwe wegen. En om een blokje net te kunnen pakken ben ik ook wel eens een stuk het weiland in gelopen/gereden
Bij de longtermnlchallenge zit ik net over de helft met 181 gemeenten
[ afbeelding ]
Dat wordt met de fiets in de roeiboot ;-). Lastig om vanuit je huis een groot kwadrant te krijgen inderdaad. In de provincie Utrecht is dat toch een stuk makkelijker.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 08:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik woon in Noord-Holland, dus groter dan 20 is praktisch onmogelijk
Ik zit maar op 97, maar ik heb er wel een hoop die jij niet hebt!quote:Op woensdag 30 oktober 2019 10:47 schreef KolonelBroodje het volgende:
Tot april dit jaar was mijn score:
4090 tiles, average of 6.768 km per tile
Max square 21x21
Max Cluster: 764
Daarna had ik geen veloviewer meer dus er is nog wel een behoorlijk stuk bijgekomen van afgelopen zomer. Ondanks dat het vrij zinloos is vind ik het best wel leuk om af en toe nieuwe blokjes toe te voegen want je komt zo wel weer op nieuwe wegen. En om een blokje net te kunnen pakken ben ik ook wel eens een stuk het weiland in gelopen/gereden
Bij de longtermnlchallenge zit ik net over de helft met 181 gemeenten
[ afbeelding ]
Rondom appeldoorn kan je mooi over bospaadjes rijden hoor.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:01 schreef ddx het volgende:
Ik heb mij eigenlijk al een tijdje niet beziggehouden met tegeltjes.
Ook ik zit beetje opgesloten in Noord-Holland kwa square.
En nog geen motivatie opgebracht om meer naar het zuiden te gaan om daar weilanden in te fietsen/boerenerven op te duiken.
max square 20x20
max cluster 2795
13862 tiles
en 318 (89%) van de gemeentes, moet nog een keer rechtsboven inkleuren.
[ afbeelding ]
Klopt, maar die heb ik al veel gedaan.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Rondom appeldoorn kan je mooi over bospaadjes rijden hoor.
Veel, maar niet allemaal. Ik zit effe op je veloviwer pagina te kijken en zie dat je daar nog wel makkelijk kan scoren.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:16 schreef ddx het volgende:
[..]
Klopt, maar die heb ik al veel gedaan.
Maar je zit ook met een paar militaire stukken, kan je stiekum onder slagboom doorgaan omdat huisje wat verderop staat. (gelezen bij iemand die dat gedaan heeft)
Maarja dat gaat mij iets te ver....
Klopt ik pak te vaak standaard wegen die ik al vaker heb gefietst in die gebieden.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Veel, maar niet allemaal. Ik zit effe op je veloviwer pagina te kijken en zie dat je daar nog wel makkelijk kan scoren.
Volgens mij bij Soesterberg.quote:Een slagboom onderdoor van een militaire basis gaat mij ook te ver. Welk vierkant is dat?
En nee ik was niet een van die 2 personen.quote:Wat is jouw visie op verbodsborden en dergelijke eigenlijk? Jij bent bij de Leusderheide gewoon langs de slagbomen gereden met een beetje bluf toch?
inderdaad, met beetje bluf (en een hoop zenuwen) gedaan. wat mij betreft is dat ook wel deel van de kick, om moeilijke tegels te halen
Haha mooi, ik durfde het daar namelijk niet aan. Ben even snel onder de slagboom door gegaan voor een meter of 50 ofzo en toen snel terug.
Ik maak mijn routes juist zo dat ik net wel tegels pak. Voordeel, je komt soms op mooie plekken.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:21 schreef ddx het volgende:
[..]
Klopt ik pak te vaak standaard wegen die ik al vaker heb gefietst in die gebieden.
Moet eigenlijk weer eens routes maken met hulp van veloviewer plugin.
Dat gaat mij te ver.quote:[..]
Volgens mij bij Soesterberg.
Of je moet over de A28 gaan fietsen dan heb je hem ook.
Ja dat was hem :
[..]
En nee ik was niet een van die 2 personen.
Ik ook.quote:Ik heb bij Den Ilp wel een tegel gescoord door over hek te klimmen en weiland in te fietsen wat officieel verboden gebied is.
Die bedoel ik ja, op welke manier dan ?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:34 schreef kanovinnie het volgende:
Bedoel je deze?
[ afbeelding ]
Daar kan je toch gewoon komen?
Ah, zie nu pas hoe groot die basis isquote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:58 schreef ddx het volgende:
[..]
Die bedoel ik ja, op welke manier dan ?
Dat is inderdaad wel een beetje het probleem. Of stukken water.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:22 schreef ultra_ivo het volgende:
Militaire basissen zijn idd een vast probleem. Ik hang in het noordwesten vast tegen het militaire oefenterrein (van de Belgische luchtmacht). Daar ga ik dus echt niet voorbij de verbodsbordjes fietsen. En in het oosten kom ik op een gegeven moment uit op de bruinkoolgroeves. Ik richt me dan ook meer op het totale aantal tegels en m'n cluster.
Valt best mee. Met een ritje van 200km rij ik om alle 3 heen, de rand van de dichtstbijzijnde is minder dan 50km van me vandaan.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een beetje het probleem. Of stukken water.
Die bruinkoolgroeves liggen toch nog wel een heel eind bij je vandaan?
Ook een manierquote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:23 schreef kanovinnie het volgende:
Ons aller Koos heeft het opgelost door bij de poort op een woon/werk fietser te wachten en even mee te fietsen
staat op de longtermchallenge website, verbinden met Strava en de site doet de rest.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 07:49 schreef Tommeke het volgende:
Hoe kun je die kaart met gemeentes genereren?
Bij mij is hij wel ingekleurd. Ik ben denk ik over het pad gefietst dat ten zuiden van de snelweg ligt.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:34 schreef kanovinnie het volgende:
Bedoel je deze?
[ afbeelding ]
Daar kan je toch gewoon komen?
Thanks!quote:Op donderdag 31 oktober 2019 07:55 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
staat op de longtermchallenge website, verbinden met Strava en de site doet de rest.
Da's volgens mij ook militair terrein.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 07:56 schreef Coppi het volgende:
[..]
Bij mij is hij wel ingekleurd. Ik ben denk ik over het pad gefietst dat ten zuiden van de snelweg ligt.
Alleen voor zoiets solliciteren is ook weer zo iets hè.. 🙈quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:23 schreef kanovinnie het volgende:
Ons aller Koos heeft het opgelost door bij de poort op een woon/werk fietser te wachten en even mee te fietsen
Nu je het zegt. Dan weet ik niet hoe ik daar ooit ben gekomen. Ik rijd vaker in dat gebied, maar ik zie op de kaart nu ook alleen maar illegale weggetjes. Mogelijk dat ik in het kader van een fietstechniekoefening, die we daar wel eens doen, de Zuiderweg helemaal ben afgereden tot ik niet meer verder kon.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 09:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's volgens mij ook militair terrein.
Heb idd nog geen LtD Gravel Raid oid gefietst, en nu ik de organisator heb gehoord in die podcast pas ik er denk ik nog wel een tijdje voor.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 08:08 schreef Coppi het volgende:
[..]
Zoals jij het brengt klinkt het inderdaad niet gezellig. Ik vraag mij alleen af of je wel een realistisch beeld schetst. Laten we wel wezen. De keiharde DJs en getetter van een overenthousiaste spreker associeer ik meer met ouderwetse toertochten als Limburgs mooiste of een Klimclassic. Niks mis met een leuk bandje daarentegen of eindelijk iets anders te eten dan standaard patatkraam. Ik zelf drink ook niets na de koers, maar ik ben wel blij met goede koffie ipv automatenkoffie. Overigens kan ik wel met je meevoelen hoor. Ik heb dezelfde podcast geluisterd en ik kreeg behoorlijk de kriebels van die organisator.
Ik ben dit jaar bij de LtD Gravel Raid geweest en vond ‘t vooral heel erg leuk.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:55 schreef McM77 het volgende:
[..]
Heb idd nog geen LtD Gravel Raid oid gefietst, en nu ik de organisator heb gehoord in die podcast pas ik er denk ik nog wel een tijdje voor.
Ik ben echter wel benieuwd hoe zo'n NK Gravel eruit gaat zien in Nederland en in hoeverre het echt spannend gaat worden
Kan makkelijk. Alleen bij technische afdalingen zou ik een beetje oppassen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 15:28 schreef Fretwork het volgende:
Ik ga zondag waarschijnlijk even een veldtoertochtje in de buurt rijden. Deze is voornamelijk voor MTB's gemaakt. Nu zit ik te twijfelen of het niet een keer leuker is om op mn gravelbike met 37mm WTB riddlers te gaan (niet tubeless). Wat zijn jullie ervaringen met met een gravelbike op single tracks en modder?
Als er veel modder is dan ben je wat in het nadeel.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 15:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan makkelijk. Alleen bij technische afdalingen zou ik een beetje oppassen.
En als je dat lijntje opent bij details van veloviewer heb je hem daarna ook nogsteeds ?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 07:56 schreef Coppi het volgende:
[..]
Bij mij is hij wel ingekleurd. Ik ben denk ik over het pad gefietst dat ten zuiden van de snelweg ligt.
Huh? Details?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:36 schreef ddx het volgende:
[..]
En als je dat lijntje opent bij details van veloviewer heb je hem daarna ook nogsteeds ?
Ik had bijvoorbeeld tegeltjes tussen Vlissingen en Breskens (in het wateR), maar nadat ik details had geopend was ik ze kwijt.
Komt doordat snelle berekening bij updaten van ritten niet heel precies kijkt.
Op kaart met alle lijntje, klikken op het lijntje van de rit en dan zie je rit details.quote:
Ja daarna heb ik hem ook nog steeds. Bij nazoeking ben ik blijkbaar in 2013 over de Zuiderweg gereden.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:36 schreef ddx het volgende:
[..]
En als je dat lijntje opent bij details van veloviewer heb je hem daarna ook nogsteeds ?
Ik had bijvoorbeeld tegeltjes tussen Vlissingen en Breskens (in het wateR), maar nadat ik details had geopend was ik ze kwijt.
Komt doordat snelle berekening bij updaten van ritten niet heel precies kijkt.
Campings zat in die buurt toch? Gewoon een andere uitzoeken. Ik heb er ook eens gestaan maar ik vond het sanitair niet zo fris en goed onderhouden. Ik zou niet graag op een volle CP buitensport staan met die krakkemikkige douches en toiletten.quote:Op zaterdag 2 november 2019 11:20 schreef Leonos het volgende:
Wou weer terug naar CP Buitensport in Houffalize wat iemand hier ooit aangeraden heeft.
Zit bijna heel juni nu al vol, wat is deze
Ik niet, maar ik heb een soortgelijk probleem. Verschillende fietsenmakers krijgen het maar niet lekker afgesteld. Vaak begint het getik/geratel na een paar omwentelingen na het schakelen, op de middelste verzetten.quote:Op zaterdag 2 november 2019 09:00 schreef kaasplankje het volgende:
Wie vroeg hier laatst over een cassette waarop de ketting ratelt op het 3e kransje wat je maar niet goed afgesteld kreeg?
Wanneer heb je voor het laatst je schakelkabels vervangen?quote:Op zondag 3 november 2019 15:45 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik niet, maar ik heb een soortgelijk probleem. Verschillende fietsenmakers krijgen het maar niet lekker afgesteld. Vaak begint het getik/geratel na een paar omwentelingen na het schakelen, op de middelste verzetten.
Een fietsenmaker zegt een kromme derailleur, de ander zegt het is nu eenmaal lastig met 11 speed, de derde zegt dat het komt door de Campa-derrie in combinatie met Shimano-cassette en KMC-ketting.
Dus ik weet het ook niet meer.
Dat heeft fietsenmaker no. 2 gedaan.quote:Op zondag 3 november 2019 15:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wanneer heb je voor het laatst je schakelkabels vervangen?
Cassettebody gaar of los?quote:Op zondag 3 november 2019 15:53 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat heeft fietsenmaker no. 2 gedaan.
Zou je moeten kunnen zien.quote:Op zondag 3 november 2019 15:45 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik niet, maar ik heb een soortgelijk probleem. Verschillende fietsenmakers krijgen het maar niet lekker afgesteld. Vaak begint het getik/geratel na een paar omwentelingen na het schakelen, op de middelste verzetten.
Een fietsenmaker zegt een kromme derailleur,
Die kan niet sleutelenquote:de ander zegt het is nu eenmaal lastig met 11 speed,
Nee want ik rijd met die combinatie op 3 fietsen.quote:de derde zegt dat het komt door de Campa-derrie in combinatie met Shimano-cassette en KMC-ketting.
Ik vraag me af of dat met de cassette van doen heeft, de grootste kransjes zitten aan elkaar vast dus de afstand daartussen is gefixeerd, misschien draai je de cassette te vast, of zit er rotzooi tussen de kransjes?quote:Dus ik weet het ook niet meer.
Hoe kom je er opquote:Op zondag 3 november 2019 15:45 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De ander zegt het is nu eenmaal lastig met 11 speed
Lekker man!quote:Op zondag 3 november 2019 16:33 schreef kaasplankje het volgende:
Kwas gisteren 5e in de crosscompetitie, zwaar parcours met vettige bagger.
Dit?quote:
Laatst een vriend ook geholpen met zijn achterderailleur. Kreeg hij ook niet goed afgesteld. Was dus ook door dat plastic stelschroefje die was dolgedraaid. Ik heb dat plastic draaiding eraf gehaald en kon daarna met het metalen binnenwerk prima de boel stellen.quote:Op maandag 4 november 2019 09:05 schreef Z het volgende:
Ik ben er achter waarom het me niet lukt m'n achterderailleur te fine-tunen. Dat stelschoefje doet helemaal niks. Wat een bekend probleem blijkt te zijn bij de nieuwe Ultera groepen (want plastic in plastic). Kan ik die gewoon vervangen door deze?
En wat vinden jullie van deze dingen? Lijkt op papier wel handig.
Plastic in plastic.quote:Op maandag 4 november 2019 09:05 schreef Z het volgende:
Ik ben er achter waarom het me niet lukt m'n achterderailleur te fine-tunen. Dat stelschoefje doet helemaal niks. Wat een bekend probleem blijkt te zijn bij de nieuwe Ultera groepen (want plastic in plastic). Kan ik die gewoon vervangen door deze?
En wat vinden jullie van deze dingen? Lijkt op papier wel handig.
Plastic in plastic, hoe verzin je het?quote:Op maandag 4 november 2019 09:05 schreef Z het volgende:
Ik ben er achter waarom het me niet lukt m'n achterderailleur te fine-tunen. Dat stelschoefje doet helemaal niks. Wat een bekend probleem blijkt te zijn bij de nieuwe Ultera groepen (want plastic in plastic). Kan ik die gewoon vervangen door deze?
En wat vinden jullie van deze dingen? Lijkt op papier wel handig.
Ja zoiets verwacht je bij Sora niet bij ulterga.quote:Op maandag 4 november 2019 14:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Plastic in plastic, hoe verzin je het?
Die tweede dingen die je post zijn vooral handig voor voorderailleur. Voor gebruik ff wat montagepasta tussen doen, of smeren met WD40. Ze gaan al snel minder soepel lopen.
Moet je even proberen, ik heb zoiets nog wel in mn rommel lade liggen. Bij Campy is dat boutje RVS en voorzien van extra fijne schroefdraad. Maar mss dat het bij Shimano wel gaat.quote:Op maandag 4 november 2019 09:05 schreef Z het volgende:
Ik ben er achter waarom het me niet lukt m'n achterderailleur te fine-tunen. Dat stelschoefje doet helemaal niks. Wat een bekend probleem blijkt te zijn bij de nieuwe Ultera groepen (want plastic in plastic). Kan ik die gewoon vervangen door deze?
Die zijn voor bij je stuur je kan dan op een tweede plaats bijstellen. Voor de achterderrie niet zo nodig maar met die kabels weggewerkt frames van tegenwoordig wel handig voor de voorderailleur. Op mijn Canyon zit ook geen finetuning voor de voorderailleurkabelspanning wat niet echt handig is.quote:En wat vinden jullie van deze dingen? Lijkt op papier wel handig.
quote:
91 euro vriendquote:Op donderdag 7 november 2019 11:03 schreef McM77 het volgende:
91 Pond die ik hem wel staan
https://www.wiggle.co.uk/castelli-gabba-3-rs-short-sleeve-jersey/
Welke bedoel jij?
Diequote:Op donderdag 7 november 2019 11:03 schreef McM77 het volgende:
91 Pond die ik hem wel staan
https://www.wiggle.co.uk/castelli-gabba-3-rs-short-sleeve-jersey/
Welke bedoel jij?
Heb zelf de lange mouwen Gabba en korte mouwen Perfetto Light. Daarmee kan ik al het echte herst/winter/lente werk aanquote:Op donderdag 7 november 2019 13:21 schreef kaasplankje het volgende:
jij moet die lange mouw pakken vriend
quote:Op vrijdag 8 november 2019 12:20 schreef kaasplankje het volgende:
Al die amateur privéteams gewoon de hekken in sturen!
Zorg dat je minstens zoveel km in de benen hebt als er hoogtemeters in die cyclo zitten. 5000 dus.quote:Op vrijdag 8 november 2019 22:26 schreef Blik het volgende:
Ik heb me laten overhalen om de Marmotte 2020 te gaan rijden... iemand tips?
Rusten is ook trainen he?quote:Op vrijdag 8 november 2019 23:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zorg dat je minstens zoveel km in de benen hebt als er hoogtemeters in die cyclo zitten. 5000 dus.
Begin nu met trainen
Rij een paar heuvelachtige dingen voor die tijd. AGR, de klimclassic, weekendje vogezen in juni.
En geen gezeur van “ ik heb kinderen dus geen tijd”
JIJ gaat de marmotte rijden, al het andere moet daar maar ff een halfjaar voor wijken. Die draken moeten maar accepteren dat papa elke dag moet trainen.
Thanks, met vrouwlief is het sowieso besproken dat 2-3 avonden en 1 weekend-dag in het teken van fietsen gaat staan. Denk dat dat mijn grootste uitdaging is, de combi met gezinsleven en werk. Maar die zou nu geregeld moeten zijn.quote:Op vrijdag 8 november 2019 23:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zorg dat je minstens zoveel km in de benen hebt als er hoogtemeters in die cyclo zitten. 5000 dus.
Begin nu met trainen
Rij een paar heuvelachtige dingen voor die tijd. AGR, de klimclassic, weekendje vogezen in juni.
En geen gezeur van “ ik heb kinderen dus geen tijd”
JIJ gaat de marmotte rijden, al het andere moet daar maar ff een halfjaar voor wijken. Die draken moeten maar accepteren dat papa elke dag moet trainen.
Lekker jezelf dopen met rode bietjes. Dan overleef je het welquote:Op vrijdag 8 november 2019 22:26 schreef Blik het volgende:
Ik heb me laten overhalen om de Marmotte 2020 te gaan rijden... iemand tips?
1 avond interval, 1 avond wat sweetspot werk door met een westrijd mee te doen (niet voluit) en eventueel rustige rit. In 't weekend proberen vroeg te vertrekken voor een lange rustige duurrit.quote:Op zaterdag 9 november 2019 21:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Thanks, met vrouwlief is het sowieso besproken dat 2-3 avonden en 1 weekend-dag in het teken van fietsen gaat staan. Denk dat dat mijn grootste uitdaging is, de combi met gezinsleven en werk. Maar die zou nu geregeld moeten zijn.
Zwift account heb ik al een tijd, dat gaat gedurende de winter mijn grootste bron van training zijn. Dat is al meer dan wat ik normaal doe, dus ik kom in ieder geval redelijk fit de winter uit.
Nog niet nagedacht over trainingsweekendjes en welke tochten ik ga fietsen ter voorbereiding. De komende weken maar eens over nadenken met mijn trainingsmaten
Je gaat zo goed presteren in die Marmot zoveel als je zelf bereid bent om in je voorbereiding te steken qua tijd. Je kan met je trainingsmaten afspreken om in het voorjaar een toertocht te rijden als voorbereiding maar de aanloop daar naartoe is veel belangrijker en die begint nu al.quote:Op zaterdag 9 november 2019 21:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Thanks, met vrouwlief is het sowieso besproken dat 2-3 avonden en 1 weekend-dag in het teken van fietsen gaat staan. Denk dat dat mijn grootste uitdaging is, de combi met gezinsleven en werk. Maar die zou nu geregeld moeten zijn.
Zwift account heb ik al een tijd, dat gaat gedurende de winter mijn grootste bron van training zijn. Dat is al meer dan wat ik normaal doe, dus ik kom in ieder geval redelijk fit de winter uit.
Nog niet nagedacht over trainingsweekendjes en welke tochten ik ga fietsen ter voorbereiding. De komende weken maar eens over nadenken met mijn trainingsmaten
Niks mooier dan de zonsopgang te zien vanaf de fietsquote:Op zondag 10 november 2019 08:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je gaat zo goed presteren in die Marmot zoveel als je zelf bereid bent om in je voorbereiding te steken qua tijd. Je kan met je trainingsmaten afspreken om in het voorjaar een toertocht te rijden als voorbereiding maar de aanloop daar naartoe is veel belangrijker en die begint nu al.
Als je nu al begint met 3 duurtraining in de maand, liefst buiten dan ga je goed aan 't vertrek staan. Beginnen met 3 uurtjes en dat uitbouwen. Vroeg vetrekken idd als je met zonsopgang op de fiets zit ben je voor de lunch wel thuis.
Hoelang denk je daar over te gaan doen, en vraag dit ook aan Blik. 8 misschien 9 uur rijden? Of nog langer? Dan moet je serieus zitvlees hebben gekweekt he? Ook als je enkel wilt uitrijden.quote:Op zondag 10 november 2019 15:39 schreef Z het volgende:
Train je dan om de tocht uit te fietsen of om de tocht snel zo snel mogelijk te fietsen. Ik ga mogenlijk de drie balonnen fietsen komend jaar. Eens kijken hoe ik me daar het best op kan voorbereiden. Blik beschrijft zo ongeveer mijn huidige training. Al ben ik nu even gestopt met intervallen om de knieën een beetje rust te geven.
Ik denk dat je beter eerst gaat wennen aan de trainingsomvang en dat intensieve training voorlopig niet echt nodig is behalve misschien wat extensieve intervals?quote:Op zondag 10 november 2019 20:05 schreef Blik het volgende:
Denk wel snel 9u bezig te zijn, ben voorlopig nog niet gezegend met een klimmerslichaam. Dus ja, dat betekent met name in het weekend lange tochten doen en zitvlees kweken. Doordeweeks werk ik worden het trainingen in de avond, dus dat zal meer in de HIIT-stijl zijn. Zoals gezegd, in de winter met zwift en als de zomertijd daar is dan ook meer buiten.
Ik heb me nog niet heel erg verdiept in de beste manier van trainen voor de komende paar maanden. Dus kan zomaar dat je gelijk hebtquote:Op zondag 10 november 2019 20:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter eerst gaat wennen aan de trainingsomvang en dat intensieve training voorlopig niet echt nodig is behalve misschien wat extensieve intervals?
Leuke tip.. Ik ben nog geen level 12, dus kan er normaal gesproken niet omhoog. Op deze manier wel... Hopelijk gaan de kindjes op tijd slapen hahaquote:Op zondag 10 november 2019 20:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb me nog niet heel erg verdiept in de beste manier van trainen voor de komende paar maanden. Dus kan zomaar dat je gelijk hebt
De komende week staan gewoon een paar ritten op Zwift op de planning, vrijdag is er een Zwift tocht van de podcast “de rode lantaarn” naar de Alpe. Dus die pik ik maar alvast mee
Er zijn wel meer events met de Alpe waar je aan kan meedoen. Volgens mij ook iedere woensdagavond om 21:00 en zo zijn er nog wel een paar. Je kunt via zwiftpower events filteren op basis van segmenten en dan kun je alle events met de Alpe vinden.quote:Op zondag 10 november 2019 21:16 schreef the_critic het volgende:
[..]
Leuke tip.. Ik ben nog geen level 12, dus kan er normaal gesproken niet omhoog. Op deze manier wel... Hopelijk gaan de kindjes op tijd slapen haha
quote:Op zondag 10 november 2019 19:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hoelang denk je daar over te gaan doen, en vraag dit ook aan Blik. 8 misschien 9 uur rijden? Of nog langer? Dan moet je serieus zitvlees hebben gekweekt he? Ook als je enkel wilt uitrijden.
Ik heb me er nog niet in verdiept. Ik heb een uitstekende basisconditie maar daar moet nog wel wat bovenop om 'een beetje lekker' die tocht te fietsen. Kan ik je inhuren als trainer (goeie tip: ' wennen aan de trainingsomvang')?quote:Op zondag 10 november 2019 20:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter eerst gaat wennen aan de trainingsomvang en dat intensieve training voorlopig niet echt nodig is behalve misschien wat extensieve intervals?
Heb geen zwift power account, maar klinkt handig.. Zal er eens naar kijken!quote:Op zondag 10 november 2019 22:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Er zijn wel meer events met de Alpe waar je aan kan meedoen. Volgens mij ook iedere woensdagavond om 21:00 en zo zijn er nog wel een paar. Je kunt via zwiftpower events filteren op basis van segmenten en dan kun je alle events met de Alpe vinden.
Ben ook pas level 8, dus voor mij zijn dit soort events de enige manier om de Alpe te kunnen doen
Hebt geen account nodig, kunt gewoon zoeken op de site:quote:Op maandag 11 november 2019 10:19 schreef the_critic het volgende:
[..]
Heb geen zwift power account, maar klinkt handig.. Zal er eens naar kijken!
Tuurlijk 60 euro per maandquote:
Ik ga echt niet binnen fietsen hoor, dat heb gezien na herstel heup breuk.quote:Op maandag 11 november 2019 15:04 schreef Patroon het volgende:
Vertel ddx maar niet dat Zwift bestaat en lijstjes waarbij je punten kunt verdienen. Dan krijgt die arme jongen nooit meer nachtrust.
Als bookmark gezet.. Merci..quote:Op maandag 11 november 2019 10:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Hebt geen account nodig, kunt gewoon zoeken op de site:
https://zwiftpower.com/segments.php?do=events&id=11 <= werkt deze?
Vandaag bijvoorbeeld om 18:00 en 19:45 een rit met de Alpe, in totaal 10 ritten waar je mogelijkerwijs deze week aan mee kunt doen om zo de Alpe te fietsen.
Jiskefetquote:Op maandag 11 november 2019 19:28 schreef Z het volgende:
[..]
Ga je me dan ook [url= [/url] toespreken?
Deze docu is fantastisch. Als je denkt nadat Hilaire erg is, dan weet je na deze docu dat dat nog wel mee valt.quote:
Voor mij is het ideaal, normaliter kom ik in de winter ‘s avonds niet van de bank af en fiets ik hooguit een keer op een mooie zondag. Nu heb ik op deze druilerige maandag virtueel 32 km en ruim 700 hoogtemeters gemaakt.quote:Op maandag 11 november 2019 16:26 schreef Fretwork het volgende:
Zwift klinkt veel te leuk eigenlijk, maar kan nu gratis sporten via mn werkgever. Mocht ik van baan wisselen dan ga ik het wel overwegen.
Nadeel van Zwift is voor mij dat ik vaak intensiever ga fietsen dan ik zou willen..quote:Op maandag 11 november 2019 21:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Voor mij is het ideaal, normaliter kom ik in de winter ‘s avonds niet van de bank af en fiets ik hooguit een keer op een mooie zondag. Nu heb ik op deze druilerige maandag virtueel 32 km en ruim 700 hoogtemeters gemaakt.
Ja, dat herken ik wel. Daarom ga ik binnenkort de workouts uitproberen, dan wordt je “verplicht” een bepaald programma uit te voeren. Er zijn er diverse zoals ftp boosters, workouts die focussen op een gran fondo of een century, etcquote:Op maandag 11 november 2019 21:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nadeel van Zwift is voor mij dat ik vaak intensiever ga fietsen dan ik zou willen..
Blijf mooi bij mijn 20 jaar oude tacx basic. Op computertje vermogen aanpassen en zelf wat blokjes met youtube/Netflix erbij.
Het lijkt anders prima te werken voor Tjeu en Wout. Dumoulin zei laatst te twijfelen aan z'n lange duurtrainingen in de winter door het succes van die gasten.quote:Op maandag 11 november 2019 21:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nadeel van Zwift is voor mij dat ik vaak intensiever ga fietsen dan ik zou willen..
Blijf mooi bij mijn 20 jaar oude tacx basic. Op computertje vermogen aanpassen en zelf wat blokjes met youtube/Netflix erbij.
Intensief is best prima in de winter, maar niet elke keer. Dat gebeurd snel met Zwift ivm de competitie.. Wout en Mathieu doen naast het intensieve werk ook heel veel duur werk, dus dat is prima in verhouding en niet te vergelijken met enkel intensief werk op Zwift.quote:Op maandag 11 november 2019 23:17 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het lijkt anders prima te werken voor Tjeu en Wout. Dumoulin zei laatst te twijfelen aan z'n lange duurtrainingen in de winter door het succes van die gasten.
Snap ik, maar volgens mij doen die cyclocrossers minstens 2-3 intensieve ritten per week. De rest zou dan best herstel/duur kunnen zijn, maar dan nog ligt er een focus op het explosieve toch?quote:Op maandag 11 november 2019 23:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Intensief is best prima in de winter, maar niet elke keer. Dat gebeurd snel met Zwift ivm de competitie.. Wout en Mathieu doen naast het intensieve werk ook heel veel duur werk, dus dat is prima in verhouding en niet te vergelijken met enkel intensief werk op Zwift.
Ja het is maar net wanneer je ook goed wil zijn he. Die cyclocrossers moeten pieken in de winter. Je zag dat de crossers die ook een wegprogramma rijden, na de winter even gas terugnemen om het wegseizoen nog goed door te komen. Mathieu is van uitzonderlijke klasse, je kan niet zeggen van kijk bij hem werkt het, dus iedereen kan dat. Stel ze rijden 2 of 3 crossen in een week van een uur. Dan staat daar nog wel minstens 13 rustige uren tegenover. Zitten ze alsnog aan 20/80 (intensief/rustig)quote:Op dinsdag 12 november 2019 08:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Snap ik, maar volgens mij doen die cyclocrossers minstens 2-3 intensieve ritten per week. De rest zou dan best herstel/duur kunnen zijn, maar dan nog ligt er een focus op het explosieve toch?
Het zal wel kloppen denk ik, maar vond het wel grappig om te horen dat een Dumoulin deze kentering razend interresant vond.quote:Op dinsdag 12 november 2019 08:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja het is maar net wanneer je ook goed wil zijn he. Die cyclocrossers moeten pieken in de winter. Je zag dat de crossers die ook een wegprogramma rijden, na de winter even gas terugnemen om het wegseizoen nog goed door te komen. Mathieu is van uitzonderlijke klasse, je kan niet zeggen van kijk bij hem werkt het, dus iedereen kan dat. Stel ze rijden 2 of 3 crossen in een week van een uur. Dan staat daar nog wel minstens 13 rustige uren tegenover. Zitten ze alsnog aan 20/80 (intensief/rustig)
Ja dat is het ook, maar ik denk dat vooral het grote voordeel zit in dat van Aert en Mathieu al jaren in het veld rijden, die jongens beheren dus heel goed hun fiets, hebben een ontzettend sterke core/armen etc, dus kunnen de kracht uit hun benen erg goed overbrengen op de pedalen. Kunnen daarnaast gigantisch lang in het rood rijden, lactaat tolerantie is erg hoog. Ik zie geen voordeel dat de gevestigde profs nu nog eens het veld in gaan, zoiets moet je van jongs af aan doen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het zal wel kloppen denk ik, maar vond het wel grappig om te horen dat een Dumoulin deze kentering razend interresant vond.
Die jongens hebben inderdaad wel een sicke lactaattolerantie, maar dat heeft een tijdrijder a la Dumoulin volgens mij ook. Daarnaast is wielrennen volgens mij meer een sport van aanleg dan jarenlange training, kijkende naar een Roglic en Evenepoel.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kunnen daarnaast gigantisch lang in het rood rijden, lactaat tolerantie is erg hoog. Ik zie geen voordeel dat de gevestigde profs nu nog eens het veld in gaan, zoiets moet je van jongs af aan doen.
Je noemt wel steeds de uitzonderingen. Roglic komt uit het verspringen (topsport) en Evenepoel was hiervoor een (jeugd) voetballer bij diverse topclubs. Die jongens die jij noemt komen dus niet van op latere leeftijd vanaf de bank het profpeloton binnen. Die hebben qua sport/conditie echt niet stil gezeten.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:21 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Die jongens hebben inderdaad wel een sicke lactaattolerantie, maar dat heeft een tijdrijder a la Dumoulin volgens mij ook. Daarnaast is wielrennen volgens mij meer een sport van aanleg dan jarenlange training, kijkende naar een Roglic en Evenepoel.
quote:Remco Evenepoel begon zijn carrière als voetballer op vijfjarige leeftijd bij RSC Anderlecht. Van zijn elfde tot zijn veertiende speelde hij drie seizoenen bij het Nederlandse PSV, waarna hij opnieuw de overstap maakte naar Anderlecht. In 2014 en 2015 speelde Evenepoel in totaal vier wedstrijden bij het nationale U15-elftal, in 2015 en 2016 speelde hij vijf wedstrijden bij de U16 van de Rode Duivels.
Nadat hij bij Anderlecht meerdere malen op de bank moest blijven zitten, verruilde hij begin 2017 paars-wit voor KV Mechelen. Daar hing hij vier maanden later zijn voetbalschoenen aan de haak.
Ik weet ook wel dat die jongens niet Drents Jeugdkampioen Chipsvreten waren, maar voor welke topsporter geldt dat wel?quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je noemt wel steeds de uitzonderingen. Roglic komt uit het verspringen (topsport) en Evenepoel was hiervoor een (jeugd) voetballer bij diverse topclubs. Die jongens die jij noemt komen dus niet van op latere leeftijd vanaf de bank het profpeloton binnen. Die hebben qua sport/conditie echt niet stil gezeten.
[..]
Roglic een technische sport idd, maar die jongens hebben wel een goede conditie nodig om tot zo'n sprong te komen, je zal toch een bepaalde mate van spierspanning nodig hebben om in die houding met zo'n snelheid te springen en dan te blijven staan. Ga maar eens in statische squat staan en hou dat zo lang mogelijk vol, je zal gigantisch verzuren. Nu is Roglic ook alweer wat jaren aan het fietsen trouwens, het is niet zo dat ze net om de hoek komen kijken.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik weet ook wel dat die jongens niet Drents Jeugdkampioen Chipsvreten waren, maar voor welke topsporter geldt dat wel?
Roglic komt uit een technische sport en Evenepoel uit een sport die je ook wint op techniek en waar een wedstrijd 90 minuten duurt. Dat die jongens ineens een San Sebastian en een hele serie etappekoersen winnen toont mijn inziens juist aan dat het een sport voor aanleg is. Die solo's die Evenepoel er bij jeugdkampioenschappen uittrapt komen echt niet hoofdzakelijk door zn voetbaltraining.
Als je minder goede wielrenners kent met een profcontract die uit een andere wereld komen hoor ik het graag natuurlijk.
Woods was vroeger een hardloper.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik weet ook wel dat die jongens niet Drents Jeugdkampioen Chipsvreten waren, maar voor welke topsporter geldt dat wel?
Roglic komt uit een technische sport en Evenepoel uit een sport die je ook wint op techniek en waar een wedstrijd 90 minuten duurt. Dat die jongens ineens een San Sebastian en een hele serie etappekoersen winnen toont mijn inziens juist aan dat het een sport voor aanleg is. Die solo's die Evenepoel er bij jeugdkampioenschappen uittrapt komen echt niet hoofdzakelijk door zn voetbaltraining.
Als je minder goede wielrenners kent met een profcontract die uit een andere wereld komen hoor ik het graag natuurlijk.
Het enige wat ik zeg is dat wielrennen naar mijn inzien meer aankomt op aanleg dan jarenlange training. Jongens die goed zijn zullen zich ook kunnen openbaren als ze op 20ste beginnen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Roglic een technische sport idd, maar die jongens hebben wel een goede conditie nodig om tot zo'n sprong te komen, je zal toch een bepaalde mate van spierspanning nodig hebben om in die houding met zo'n snelheid te springen en dan te blijven staan. Ga maar eens in statische squat staan en hou dat zo lang mogelijk vol, je zal gigantisch verzuren. Nu is Roglic ook alweer wat jaren aan het fietsen trouwens, het is niet zo dat ze net om de hoek komen kijken.
Dat is ook met Evenepoel het geval, die jongen rijdt alweer wat jaren rond, dus heeft de nodige trainingsuren al wel gemaakt (april 2017). Zijn pa is ook prof, dus goede genen. Maar je ziet wel vaker jongens die in meerdere sporten goed zijn. Bas Tietema zat in de opleidingsploeg van BMC en voetbalde daarvoor bij PEC Zwolle en zo zijn er wel meer. Ook voor voetbal heb je een goede hartlongfunctie nodig.
Daar kan ik mij wel in vinden ja. Talent is bij wielrennen ook belangrijker dan veel trainen. Al wil je op een gegeven moment je talent benutten, zal je ook wel veel en goed moeten trainen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:16 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het enige wat ik zeg is dat wielrennen naar mijn inzien meer aankomt op aanleg dan jarenlange training. Jongens die goed zijn zullen zich ook kunnen openbaren als ze op 20ste beginnen.
Ik verwacht dan ook dat HIIT en andere intensievere trainingen nut kunnen hebben voor meer wielrenners dan enkel de jongens die van vroeg af aan veldrijden en mountainbiken.
Ik ga niet een heel topique doorlezen mienjong!quote:
En ondertussen als een auti constant insta, fb, fiets.nl/forum en strava doorscrollenquote:Op dinsdag 12 november 2019 17:42 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ga niet een heel topique doorlezen mienjong!
Aan een uurtje duurtrainen heb je ook geen knoop dus daar zou ik mij niet op richten met een Tacx. Sowieso zou ik mij niet druk maken om specifieke trainingen de komende maanden. Op een mooie winterdag lekker rustig gaan toeren en de rest van de winter zo goed mogelijk doorkomen. Vooral een focus houden op überhaupt een sport routine opbouwen en de eerste kilo's afvallen.quote:Op maandag 11 november 2019 21:47 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, dat herken ik wel. Daarom ga ik binnenkort de workouts uitproberen, dan wordt je “verplicht” een bepaald programma uit te voeren. Er zijn er diverse zoals ftp boosters, workouts die focussen op een gran fondo of een century, etc
Het weg seizoen voor profs begint een heel stuk eerder dan voor de meeste amateurs. Je kan prima een hele winter zo goed als alleen maar intensive crossen rijden en dan in feb. maart rustig basis opbouwen om ergens rond juni goed te zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2019 08:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja het is maar net wanneer je ook goed wil zijn he. Die cyclocrossers moeten pieken in de winter. Je zag dat de crossers die ook een wegprogramma rijden, na de winter even gas terugnemen om het wegseizoen nog goed door te komen. Mathieu is van uitzonderlijke klasse, je kan niet zeggen van kijk bij hem werkt het, dus iedereen kan dat. Stel ze rijden 2 of 3 crossen in een week van een uur. Dan staat daar nog wel minstens 13 rustige uren tegenover. Zitten ze alsnog aan 20/80 (intensief/rustig)
Inderdaad, maar we hadden het hierboven over de profs.quote:Op dinsdag 12 november 2019 22:56 schreef janatwork het volgende:
[..]
Het weg seizoen voor profs begint een heel stuk eerder dan voor de meeste amateurs. Je kan prima een hele winter zo goed als alleen maar intensive crossen rijden en dan in feb. maart rustig basis opbouwen om ergens rond juni goed te zijn.
Doelde op mezelf 😉quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:42 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ga niet een heel topique doorlezen mienjong!
L is net mijn maat dus bedankt.quote:Op woensdag 13 november 2019 15:17 schreef eentwee het volgende:
Flinke Castelli sale bij Banierhuis
Veel actuele (winter)kleding in courante maten, vooral L, het meeste met 50% korting.
#viesdikquote:Op woensdag 13 november 2019 15:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
L is net mijn maat dus bedankt.
-Profit regenjack (zocht ik al maar deze prijs maar meteen doen)
-Extra san remo3 thermosuit lang
-corridore handschoenen
-Thermocap voor onder de helm
Thanks voor de tip, L shirt en XL broek gehaald voor tijdens het spinnenquote:Op woensdag 13 november 2019 15:17 schreef eentwee het volgende:
Flinke Castelli sale bij Banierhuis
Veel actuele (winter)kleding in courante maten, vooral L, het meeste met 50% korting.
XL? Het is de bedoeling dat je in elke pijp 1 been steekt hequote:Op woensdag 13 november 2019 16:02 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Thanks voor de tip, L shirt en XL broek gehaald voor tijdens het spinnen
Ze zeggen altijd dat het zo strak mogelijk moet zitten toch?quote:Op woensdag 13 november 2019 16:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
XL? Het is de bedoeling dat je in elke pijp 1 been steekt he
Fretwork is enorm groot geschapen.quote:Op woensdag 13 november 2019 16:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
XL? Het is de bedoeling dat je in elke pijp 1 been steekt he
Gewoon een gezellige frietreetquote:Op woensdag 13 november 2019 16:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
XL? Het is de bedoeling dat je in elke pijp 1 been steekt he
Ja een beetje als een vlezige sinaasappel met wat korstenquote:
Nou vooruitquote:Op woensdag 13 november 2019 17:05 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Gewoon een stel sterke poten. Heb alle andere broeken altijd in L, maar m'n Castellibroek valt lekkerder in XL
Maar, wie de jas past....quote:
Heb je dan geen last van zeem die heen en weer gaat shuiven ?quote:Op woensdag 13 november 2019 17:26 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb sommige lange Castelli broeken ook in XL anders zijn ze te kort. Ik heb redelijk lange benen.
Wat heb jij toch met auti’s? Stukje projectie?quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
En ondertussen als een auti constant insta, fb, fiets.nl/forum en strava doorscrollen
Haha ik herken gewoon veel van mezelf in jou mienjongquote:Op woensdag 13 november 2019 22:10 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wat heb jij toch met auti’s? Stukje projectie?
Strava zit ik alleen maar op om eigen ritjes te uploaden, FB bijna nooit en fiets net als jij wanneer ik iets moet weten
Daarom komen wij ook zo goed overeenquote:Op woensdag 13 november 2019 22:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha ik herken gewoon veel van mezelf in jou mienjong
Je vergeet no homo te zeggenquote:Op woensdag 13 november 2019 23:33 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Daarom komen wij ook zo goed overeen
Nee ik moet dan wel steeds mijn ballen recht leggen.quote:Op woensdag 13 november 2019 21:09 schreef ddx het volgende:
[..]
Heb je dan geen last van zeem die heen en weer gaat shuiven ?
Reden dat ik dus nooit meer een lange broek koop, maar gevoerde korte broek icm beenstukken.
Herkenbaar.quote:Op donderdag 14 november 2019 08:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee ik moet dan wel steeds mijn ballen recht leggen.
Denk niet dat iemand die wil hebben. Dus naar weer een rondje gemaaktquote:
Ben de fietsmotivatie kwijtquote:
Kloteweer verder wel blij met m'n nieuwe Castelli regenjack en thermopak.quote:
Nee juist een nieuwe gekocht! M’n racefiets zit op dit moment onder zo’n laag modder dat ik me ervoor schaamquote:
Zo, das niet laf. Denk dat ik het niet zo trekken.quote:Op donderdag 28 november 2019 14:19 schreef Blik het volgende:
Gisteren nog een workout gedaan op Zwift met 6x 45 seconden op 190% van FTP. Best zwaar
Vanavond een lichtere sessie gepland staan
Wat kut, waarom niet?quote:Op donderdag 28 november 2019 21:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
Mag voorlopig niet sporten van de fysio. Klote seizoen achter de rug dit jaar...
Zo dan, lekker setjequote:Op vrijdag 29 november 2019 12:58 schreef kaasplankje het volgende:
https://www.bike-discount(...)o-laufradsatz-724885
Ik heb een ontstoken pees aan de bovenkant van mijn quadriceps op het schaambeen. Ik was gisteren bij de fysio en de zwelling is wat minder in de pees, maar wellicht zit er misschien toch een scheurtje ook nog in de spier zelf. Dus het wordt even kijken hoe de pijn blijft en anders moet ik waarschijnlijk nog voor een echo/scan gaan.quote:
Jee, balen! Lijkt me erg vervelendquote:Op zaterdag 30 november 2019 19:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb een ontstoken pees aan de bovenkant van mijn quadriceps op het schaambeen. Ik was gisteren bij de fysio en de zwelling is wat minder in de pees, maar wellicht zit er misschien toch een scheurtje ook nog in de spier zelf. Dus het wordt even kijken hoe de pijn blijft en anders moet ik waarschijnlijk nog voor een echo/scan gaan.
Ik vond het verrekkes koud vanmorgen.quote:Op zondag 1 december 2019 20:49 schreef Najieto het volgende:
Beterschap mannen!
Fiets niet verkocht overigens, beetje mtb'en wat wedstrijdjes hier en daar, toertochtjes en af en toe ook de racer nog wat liefde geven. Sinds ik warmtepads gebruik op mijn voeten kan ik eindelijk eens lekker fietsen in de winter zonder afstervende tenen. Doel is deze winter de tacx niet aanraken maar wel lekker buiten fietsen.
Ik gebruik sinds kort https://www.decathlon.nl/(...)-p-161193?mc=8373956quote:Op zondag 1 december 2019 21:17 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik vond het verrekkes koud vanmorgen.
Die band is spontaan eruit gevlogen?quote:Op zaterdag 7 december 2019 18:13 schreef ddx het volgende:
Aangehaakt bij de watertoren ploeg vanmorgen, alleen na 30km kon ik niet meer verder :
[ afbeelding ]
Persoon naast me gleed uit in bocht, zagmezelf al op de grond liggen. (ik reed aan buitenkant bocht)
Maar op de een of andere manier bleef ik wel overeind, hij tikte mij wel aan.
Toen ik stil stond dacht ik eerst dat spatbord los was gekomen, tot ik wat beter keek.
Band was nog wel netjes op druk gebleven.
Bij cafe om de hoek maar thee met appeltaart besteld en lift naar huis geregeld.
Daarna maar andere fiets gepakt en rondje van 90km gemaakt.
Kijk eens goed. Zijn band zit nog op z'n plek. De afdekkap van de velg is losgekomen en afgebroken.quote:Op zaterdag 7 december 2019 18:22 schreef Godshand het volgende:
[..]
Die band is spontaan eruit gevlogen?
Wat wil je ermee bereiken?quote:Op maandag 9 december 2019 11:06 schreef Z het volgende:
Ik wil mijn kleine kettingblad voor (34) vervangen voor een grotere. Kunnen jelui wat aanraden (36, 39, 46)? Als je bij Mantel kijkt, lijkt dat 46 blad een binnenblad maar het ziet er wel anders uit dan de 36 en 39. Ik heb nu een 50-34 crank.
Wordt je dan niet gediskwalificeerd omdat je boven de w-/kg van de categorie zit?quote:Op maandag 9 december 2019 11:31 schreef Patroon het volgende:
Ik heb sinds kort een Wahoo Kickr Core icm met Zwift en dat is behoorlijk verslavend. Het fietsgevoel op een Kickr is ook 100x beter dan mijn oude Tacx.
Vrijdag een wedstrijdje gedaan van 53minuten in de B categorie (3 wkg - 3.9wkg) en 5e geworden van de 21 . Na 5min en hf 180+ dacht ik wel ff "waar ben ik mee bezig" maar daarna kwam ik er door. Behoorlijk taaie sessie. Uiteindelijk 4.1wkg over 53min.
https://www.zwiftpower.com/events.php?zid=266415
Geen idee, vond het vooraf lastig inschatten en om nou direct met de A rijders te starten.quote:Op maandag 9 december 2019 12:25 schreef Najieto het volgende:
[..]
Wordt je dan niet gediskwalificeerd omdat je boven de w-/kg van de categorie zit?
Minder vaak een scheve ketting. Keuze gaat tussen 36 of 39 denk ik.quote:Op maandag 9 december 2019 12:18 schreef cafca het volgende:
[..]
Wat wil je ermee bereiken?
Keuze is toch ook vaak persoonlijk. Ik rijd zelf met 50-36, daar heb ik alle flexibiliteit mee die ik wil.
Lekker hoor, ik zit ook 2-3x in de week te zwiften, nog geen races gedaan. Met name bezig om de basisconditie weer een beetje op peil te krijgen. Vanavond weer 2u op lage intensiteitquote:Op maandag 9 december 2019 11:31 schreef Patroon het volgende:
Ik heb sinds kort een Wahoo Kickr Core icm met Zwift en dat is behoorlijk verslavend. Het fietsgevoel op een Kickr is ook 100x beter dan mijn oude Tacx.
Vrijdag een wedstrijdje gedaan van 53minuten in de B categorie (3 wkg - 3.9wkg) en 5e geworden van de 21 . Na 5min en hf 180+ dacht ik wel ff "waar ben ik mee bezig" maar daarna kwam ik er door. Behoorlijk taaie sessie. Uiteindelijk 4.1wkg over 53min.
https://www.zwiftpower.com/events.php?zid=266415
Voor op het vlakke kun je met een 39er prima uit de voeten, zelf vind ik de 36 in de heuvels / bergen wel prettig, maar ik ben niet zo'n superklimmerquote:Op maandag 9 december 2019 13:29 schreef Z het volgende:
[..]
Minder vaak een scheve ketting. Keuze gaat tussen 36 of 39 denk ik.
Ja ik ook vanavond 2u rustig. Maar ga dan een zelf gemaakte workout doen, anders konden we wel even op fietsen.quote:Op maandag 9 december 2019 13:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Lekker hoor, ik zit ook 2-3x in de week te zwiften, nog geen races gedaan. Met name bezig om de basisconditie weer een beetje op peil te krijgen. Vanavond weer 2u op lage intensiteit
46 binnenblad met 50 buitenblad brengt niets natuurlijk, kun je beter met een enkel tandwiel voren gaan rijden.quote:Op maandag 9 december 2019 11:06 schreef Z het volgende:
Ik wil mijn kleine kettingblad voor (34) vervangen voor een grotere. Kunnen jelui wat aanraden (36, 39, 46)? Als je bij Mantel kijkt, lijkt dat 46 blad een binnenblad maar het ziet er wel anders uit dan de 36 en 39. Ik heb nu een 50-34 crank.
quote:Let op:
Een 46-tands buitenblad wordt gemonteerd met andere bladbouten. Je hebt hiervoor deze speciale Shimano Ultegra R8000 Bladbouten nodig.
Thanks! Bij jou zijn er nog wat heuvels in de buurt, hier (Amsterdam) is het allemaal plat. Ik ga voor een 39 denk ik. Kost ook maar 15 piek, kan ik geen buil aan vallen natuurlijk.quote:Op maandag 9 december 2019 13:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
46 binnenblad met 50 buitenblad brengt niets natuurlijk, kun je beter met een enkel tandwiel voren gaan rijden.
Met een 50 als buitenblad, zou ik het toch echt op een 34 houden. Er is teveel overlap tussen 36/39 en 50. Als je met 36 of 39 wilt gaan rijden zou ik ook het buitenblad vervangen voor 52/53.
Ik rijd met 39/52 in ieder geval. En achter een 11-28, daarmee kom ik in de Limburgse Heuvels overal boven. Mocht ik een keer richting hooggebergte gaan, dan gooi ik de 36 er wel op voren.
Ook ik ben geen superklimmer overigens.
Edit:
Even de mantel link bekeken, dat 46 is een buitenblad trouwens. Voor een 46/36 combinatie. Staat ook op het tandwiel zelf overigens.
[..]
Haha, toch overstag gegaan...quote:Op maandag 9 december 2019 11:31 schreef Patroon het volgende:
Ik heb sinds kort een Wahoo Kickr Core icm met Zwift en dat is behoorlijk verslavend. Het fietsgevoel op een Kickr is ook 100x beter dan mijn oude Tacx.
Vrijdag een wedstrijdje gedaan van 53minuten in de B categorie (3 wkg - 3.9wkg) en 5e geworden van de 21 . Na 5min en hf 180+ dacht ik wel ff "waar ben ik mee bezig" maar daarna kwam ik er door. Behoorlijk taaie sessie. Uiteindelijk 4.1wkg over 53min.
https://www.zwiftpower.com/events.php?zid=266415
Zo ga ik het ook doen. Vanavond 1.5u rustige workout met wat laag en hoog D1 en 2x tempo blokje. Woensdag buiten 2u of anders weer rustig op Zwift. Weekends buiten of door de week avonds met droog weer. Vrijdag wellicht weer wat intensief werk op Zwift.quote:Op maandag 9 december 2019 14:43 schreef No-P het volgende:
[..]
Haha, toch overstag gegaan...
Direct drive met zwift is inderdaad een totaal andere belevenis dan een oude taxc met een serietje op.
Nu gewoon wedstrijdjes afwisselen met wat workouts of rustige duurritjes buiten. Op zwiftpower kun je je zwift uitslagen goed vervolgen.
Fascinerend beeld! Zijn dit nou de carbon of alu racing quattro's?quote:Op zaterdag 7 december 2019 18:13 schreef ddx het volgende:
Aangehaakt bij de watertoren ploeg vanmorgen, alleen na 30km kon ik niet meer verder :
[ afbeelding ]
Persoon naast me gleed uit in bocht, zagmezelf al op de grond liggen. (ik reed aan buitenkant bocht)
Maar op de een of andere manier bleef ik wel overeind, hij tikte mij wel aan.
Toen ik stil stond dacht ik eerst dat spatbord los was gekomen, tot ik wat beter keek.
Band was nog wel netjes op druk gebleven.
Bij cafe om de hoek maar thee met appeltaart besteld en lift naar huis geregeld.
Daarna maar andere fiets gepakt en rondje van 90km gemaakt.
Ik gok dat dit al wat oudere wielen zijn die enigzins doorgeremd zijn.quote:Op maandag 9 december 2019 18:04 schreef eentwee het volgende:
[..]
Fascinerend beeld! Zijn dit nou de carbon of alu racing quattro's?
Aangezien de nippels op de plaats zitten waar de spaken door de velg gaan, zou je zeggen dat de velg uit 1 geheel bestaat en niet zijn opgebouwd uit een velg en een gelijmde kap zoals bij de oude Cosmic Carbon. Dan is het raar dat de velg daar splijt en bovendien de band gewoon blijft zitten! Blijkbaar is het velgbed sterk genoeg om de tegenkracht te leveren.
50-39 was een redelijk veelvoorkomende combinatie bij triple crankstellen. Ik vind 50-34 ook helemaal niet fijn dus ik kan me je wens wel voorstellen! Ik neem aan dat de 39 die je op het oog hebt van dezelfde groepset is als de 50? Want bij sommige kettingbladen werkt het niet goed om verschillende series/merken te mixen omdat ze net iets anders zijn gespatieerd t.o.v. het verticale vlak. Dan heb je kans dat het schakelen vooraan minder goed gaat verlopen.quote:Op maandag 9 december 2019 14:28 schreef Z het volgende:
[..]
Thanks! Bij jou zijn er nog wat heuvels in de buurt, hier (Amsterdam) is het allemaal plat. Ik ga voor een 39 denk ik. Kost ook maar 15 piek, kan ik geen buil aan vallen natuurlijk.
carbon quattro'squote:Op maandag 9 december 2019 18:04 schreef eentwee het volgende:
[..]
Fascinerend beeld! Zijn dit nou de carbon of alu racing quattro's?
Aangezien de nippels op de plaats zitten waar de spaken door de velg gaan, zou je zeggen dat de velg uit 1 geheel bestaat en niet zijn opgebouwd uit een velg en een gelijmde kap zoals bij de oude Cosmic Carbon. Dan is het raar dat de velg daar splijt en bovendien de band gewoon blijft zitten! Blijkbaar is het velgbed sterk genoeg om de tegenkracht te leveren.
Is de velgrand ook van carbon? Lijkt eerder op alu vanaf de foto.quote:Op maandag 9 december 2019 21:14 schreef ddx het volgende:
[..]
carbon quattro's
en versleten valt wel mee, dat gaat niet zo snel bij carbon velgen
spaken zijn gewoon extreem sterk (te sterk misschien) 1 spaak zat 2 keer door onderste derailleurwieltje gewikkeld
is volledig carbonquote:Op maandag 9 december 2019 21:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is de velgrand ook van carbon? Lijkt eerder op alu vanaf de foto.
Dat is apart. Ik had verwacht dat je velg zou versplinteren ipv vouwen zoals het op de foto lijkt. Tot zo ver het verhaal wat iedereen roept dat carbon altijd versplintert. Bedankt voor het uitzoekenquote:
Hij is ook deels versplintert / uit elkaar getrokken.quote:Op maandag 9 december 2019 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is apart. Ik had verwacht dat je velg zou versplinteren ipv vouwen zoals het op de foto lijkt.
50-39 zie ik dan weer als minder goed voor een triple, dan benut je de de triple minder goed onder Nederlandse omstandigheden. Bij een triple ga ik altijd uit van het middenblad als standaardblad, dat moet dus groot genoeg zijn. Ik kom dan uit op 40 of 42 (voor snel parcours als Trondheim-Oslo zou ik zelfs een 44 kiezen). Dan het buitenblad voor de afdalingen en het binnenblad voor de echte beklimmingen. Ik kom dan voor mezelf meestal uit op de volgende effectieve combinaties.quote:Op maandag 9 december 2019 18:08 schreef eentwee het volgende:
[..]
50-39 was een redelijk veelvoorkomende combinatie bij triple crankstellen. Ik vind 50-34 ook helemaal niet fijn dus ik kan me je wens wel voorstellen! Ik neem aan dat de 39 die je op het oog hebt van dezelfde groepset is als de 50? Want bij sommige kettingbladen werkt het niet goed om verschillende series/merken te mixen omdat ze net iets anders zijn gespatieerd t.o.v. het verticale vlak. Dan heb je kans dat het schakelen vooraan minder goed gaat verlopen.
Zelfbouw of 1 van de commercieel beschikbare?quote:Op maandag 9 december 2019 14:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ben nu bezig met een Rocker Plate om het fietsgevoel van de weg wat meer te simuleren en misschien komt erop den duur nog een Wahoo Kickr Climb
Dat klopt, probeer maar eens een spaak te breken met blote handen. Je krijgt het niet voor elkaar.quote:Op maandag 9 december 2019 21:14 schreef ddx het volgende:
[..]
carbon quattro's
en versleten valt wel mee, dat gaat niet zo snel bij carbon velgen
spaken zijn gewoon extreem sterk (te sterk misschien) 1 spaak zat 2 keer door onderste derailleurwieltje gewikkeld
Gister (om 21:50) een 39 besteld bij Mantel, vanochtend al in m'n postvakje. Lekker snel.quote:Op maandag 9 december 2019 23:00 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
50-39 zie ik dan weer als minder goed voor een triple, dan benut je de de triple minder goed onder Nederlandse omstandigheden. Bij een triple ga ik altijd uit van het middenblad als standaardblad, dat moet dus groot genoeg zijn. Ik kom dan uit op 40 of 42 (voor snel parcours als Trondheim-Oslo zou ik zelfs een 44 kiezen). Dan het buitenblad voor de afdalingen en het binnenblad voor de echte beklimmingen. Ik kom dan voor mezelf meestal uit op de volgende effectieve combinaties.
52-42-30 voor het lichtere werk, 50-40-28(of 30) voor allround en 50-39-26 voor volledige bepakking. Zou ik weer naar Trondheim-Oslo gaan dan zou ik kiezen voor 34-44-54.
Probeer hem zelf te maken.quote:Op dinsdag 10 december 2019 10:10 schreef McM77 het volgende:
[..]
Zelfbouw of 1 van de commercieel beschikbare?
Heb je nu een 11-28 of een 12-25?quote:Op dinsdag 10 december 2019 10:35 schreef Z het volgende:
[..]
Gister (om 21:50) een 39 besteld bij Mantel, vanochtend al in m'n postvakje. Lekker snel.
Zie hier onder een vergelijking met 39-50 en 34-50. Op papier ziet het er wel goed uit. Wat meer nuance, wat dichter bij elkaar. We gaan het merken. Een 44 lijkt me ook wel wat (als buitenblad). Shimano heeft alleen een 46 volgens mij.
[ afbeelding ]
Benieuwd naar het resultaat.quote:
Ik ga van 11-28 / 34-50 naar 12-25 / 39-50.quote:Op dinsdag 10 december 2019 12:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Heb je nu een 11-28 of een 12-25?
Voor de 34 heb je een andere cassette gebruikt van bij de 39.
Dat kan ook natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 december 2019 13:54 schreef Z het volgende:
[..]
Ik ga van 11-28 / 34-50 naar 12-25 / 39-50.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |