Voor op het vlakke kun je met een 39er prima uit de voeten, zelf vind ik de 36 in de heuvels / bergen wel prettig, maar ik ben niet zo'n superklimmerquote:Op maandag 9 december 2019 13:29 schreef Z het volgende:
[..]
Minder vaak een scheve ketting. Keuze gaat tussen 36 of 39 denk ik.
Ja ik ook vanavond 2u rustig. Maar ga dan een zelf gemaakte workout doen, anders konden we wel even op fietsen.quote:Op maandag 9 december 2019 13:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Lekker hoor, ik zit ook 2-3x in de week te zwiften, nog geen races gedaan. Met name bezig om de basisconditie weer een beetje op peil te krijgen. Vanavond weer 2u op lage intensiteit
46 binnenblad met 50 buitenblad brengt niets natuurlijk, kun je beter met een enkel tandwiel voren gaan rijden.quote:Op maandag 9 december 2019 11:06 schreef Z het volgende:
Ik wil mijn kleine kettingblad voor (34) vervangen voor een grotere. Kunnen jelui wat aanraden (36, 39, 46)? Als je bij Mantel kijkt, lijkt dat 46 blad een binnenblad maar het ziet er wel anders uit dan de 36 en 39. Ik heb nu een 50-34 crank.
quote:Let op:
Een 46-tands buitenblad wordt gemonteerd met andere bladbouten. Je hebt hiervoor deze speciale Shimano Ultegra R8000 Bladbouten nodig.
Thanks! Bij jou zijn er nog wat heuvels in de buurt, hier (Amsterdam) is het allemaal plat. Ik ga voor een 39 denk ik. Kost ook maar 15 piek, kan ik geen buil aan vallen natuurlijk.quote:Op maandag 9 december 2019 13:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
46 binnenblad met 50 buitenblad brengt niets natuurlijk, kun je beter met een enkel tandwiel voren gaan rijden.
Met een 50 als buitenblad, zou ik het toch echt op een 34 houden. Er is teveel overlap tussen 36/39 en 50. Als je met 36 of 39 wilt gaan rijden zou ik ook het buitenblad vervangen voor 52/53.
Ik rijd met 39/52 in ieder geval. En achter een 11-28, daarmee kom ik in de Limburgse Heuvels overal boven. Mocht ik een keer richting hooggebergte gaan, dan gooi ik de 36 er wel op voren.
Ook ik ben geen superklimmer overigens.
Edit:
Even de mantel link bekeken, dat 46 is een buitenblad trouwens. Voor een 46/36 combinatie. Staat ook op het tandwiel zelf overigens.
[..]
Haha, toch overstag gegaan...quote:Op maandag 9 december 2019 11:31 schreef Patroon het volgende:
Ik heb sinds kort een Wahoo Kickr Core icm met Zwift en dat is behoorlijk verslavend. Het fietsgevoel op een Kickr is ook 100x beter dan mijn oude Tacx.
Vrijdag een wedstrijdje gedaan van 53minuten in de B categorie (3 wkg - 3.9wkg) en 5e geworden van de 21 . Na 5min en hf 180+ dacht ik wel ff "waar ben ik mee bezig" maar daarna kwam ik er door. Behoorlijk taaie sessie. Uiteindelijk 4.1wkg over 53min.
https://www.zwiftpower.com/events.php?zid=266415
Zo ga ik het ook doen. Vanavond 1.5u rustige workout met wat laag en hoog D1 en 2x tempo blokje. Woensdag buiten 2u of anders weer rustig op Zwift. Weekends buiten of door de week avonds met droog weer. Vrijdag wellicht weer wat intensief werk op Zwift.quote:Op maandag 9 december 2019 14:43 schreef No-P het volgende:
[..]
Haha, toch overstag gegaan...
Direct drive met zwift is inderdaad een totaal andere belevenis dan een oude taxc met een serietje op.
Nu gewoon wedstrijdjes afwisselen met wat workouts of rustige duurritjes buiten. Op zwiftpower kun je je zwift uitslagen goed vervolgen.
Fascinerend beeld! Zijn dit nou de carbon of alu racing quattro's?quote:Op zaterdag 7 december 2019 18:13 schreef ddx het volgende:
Aangehaakt bij de watertoren ploeg vanmorgen, alleen na 30km kon ik niet meer verder :
[ afbeelding ]
Persoon naast me gleed uit in bocht, zagmezelf al op de grond liggen. (ik reed aan buitenkant bocht)
Maar op de een of andere manier bleef ik wel overeind, hij tikte mij wel aan.
Toen ik stil stond dacht ik eerst dat spatbord los was gekomen, tot ik wat beter keek.
Band was nog wel netjes op druk gebleven.
Bij cafe om de hoek maar thee met appeltaart besteld en lift naar huis geregeld.
Daarna maar andere fiets gepakt en rondje van 90km gemaakt.
Ik gok dat dit al wat oudere wielen zijn die enigzins doorgeremd zijn.quote:Op maandag 9 december 2019 18:04 schreef eentwee het volgende:
[..]
Fascinerend beeld! Zijn dit nou de carbon of alu racing quattro's?
Aangezien de nippels op de plaats zitten waar de spaken door de velg gaan, zou je zeggen dat de velg uit 1 geheel bestaat en niet zijn opgebouwd uit een velg en een gelijmde kap zoals bij de oude Cosmic Carbon. Dan is het raar dat de velg daar splijt en bovendien de band gewoon blijft zitten! Blijkbaar is het velgbed sterk genoeg om de tegenkracht te leveren.
50-39 was een redelijk veelvoorkomende combinatie bij triple crankstellen. Ik vind 50-34 ook helemaal niet fijn dus ik kan me je wens wel voorstellen! Ik neem aan dat de 39 die je op het oog hebt van dezelfde groepset is als de 50? Want bij sommige kettingbladen werkt het niet goed om verschillende series/merken te mixen omdat ze net iets anders zijn gespatieerd t.o.v. het verticale vlak. Dan heb je kans dat het schakelen vooraan minder goed gaat verlopen.quote:Op maandag 9 december 2019 14:28 schreef Z het volgende:
[..]
Thanks! Bij jou zijn er nog wat heuvels in de buurt, hier (Amsterdam) is het allemaal plat. Ik ga voor een 39 denk ik. Kost ook maar 15 piek, kan ik geen buil aan vallen natuurlijk.
carbon quattro'squote:Op maandag 9 december 2019 18:04 schreef eentwee het volgende:
[..]
Fascinerend beeld! Zijn dit nou de carbon of alu racing quattro's?
Aangezien de nippels op de plaats zitten waar de spaken door de velg gaan, zou je zeggen dat de velg uit 1 geheel bestaat en niet zijn opgebouwd uit een velg en een gelijmde kap zoals bij de oude Cosmic Carbon. Dan is het raar dat de velg daar splijt en bovendien de band gewoon blijft zitten! Blijkbaar is het velgbed sterk genoeg om de tegenkracht te leveren.
Is de velgrand ook van carbon? Lijkt eerder op alu vanaf de foto.quote:Op maandag 9 december 2019 21:14 schreef ddx het volgende:
[..]
carbon quattro's
en versleten valt wel mee, dat gaat niet zo snel bij carbon velgen
spaken zijn gewoon extreem sterk (te sterk misschien) 1 spaak zat 2 keer door onderste derailleurwieltje gewikkeld
is volledig carbonquote:Op maandag 9 december 2019 21:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is de velgrand ook van carbon? Lijkt eerder op alu vanaf de foto.
Dat is apart. Ik had verwacht dat je velg zou versplinteren ipv vouwen zoals het op de foto lijkt. Tot zo ver het verhaal wat iedereen roept dat carbon altijd versplintert. Bedankt voor het uitzoekenquote:
Hij is ook deels versplintert / uit elkaar getrokken.quote:Op maandag 9 december 2019 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is apart. Ik had verwacht dat je velg zou versplinteren ipv vouwen zoals het op de foto lijkt.
50-39 zie ik dan weer als minder goed voor een triple, dan benut je de de triple minder goed onder Nederlandse omstandigheden. Bij een triple ga ik altijd uit van het middenblad als standaardblad, dat moet dus groot genoeg zijn. Ik kom dan uit op 40 of 42 (voor snel parcours als Trondheim-Oslo zou ik zelfs een 44 kiezen). Dan het buitenblad voor de afdalingen en het binnenblad voor de echte beklimmingen. Ik kom dan voor mezelf meestal uit op de volgende effectieve combinaties.quote:Op maandag 9 december 2019 18:08 schreef eentwee het volgende:
[..]
50-39 was een redelijk veelvoorkomende combinatie bij triple crankstellen. Ik vind 50-34 ook helemaal niet fijn dus ik kan me je wens wel voorstellen! Ik neem aan dat de 39 die je op het oog hebt van dezelfde groepset is als de 50? Want bij sommige kettingbladen werkt het niet goed om verschillende series/merken te mixen omdat ze net iets anders zijn gespatieerd t.o.v. het verticale vlak. Dan heb je kans dat het schakelen vooraan minder goed gaat verlopen.
Zelfbouw of 1 van de commercieel beschikbare?quote:Op maandag 9 december 2019 14:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ben nu bezig met een Rocker Plate om het fietsgevoel van de weg wat meer te simuleren en misschien komt erop den duur nog een Wahoo Kickr Climb
Dat klopt, probeer maar eens een spaak te breken met blote handen. Je krijgt het niet voor elkaar.quote:Op maandag 9 december 2019 21:14 schreef ddx het volgende:
[..]
carbon quattro's
en versleten valt wel mee, dat gaat niet zo snel bij carbon velgen
spaken zijn gewoon extreem sterk (te sterk misschien) 1 spaak zat 2 keer door onderste derailleurwieltje gewikkeld
Gister (om 21:50) een 39 besteld bij Mantel, vanochtend al in m'n postvakje. Lekker snel.quote:Op maandag 9 december 2019 23:00 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
50-39 zie ik dan weer als minder goed voor een triple, dan benut je de de triple minder goed onder Nederlandse omstandigheden. Bij een triple ga ik altijd uit van het middenblad als standaardblad, dat moet dus groot genoeg zijn. Ik kom dan uit op 40 of 42 (voor snel parcours als Trondheim-Oslo zou ik zelfs een 44 kiezen). Dan het buitenblad voor de afdalingen en het binnenblad voor de echte beklimmingen. Ik kom dan voor mezelf meestal uit op de volgende effectieve combinaties.
52-42-30 voor het lichtere werk, 50-40-28(of 30) voor allround en 50-39-26 voor volledige bepakking. Zou ik weer naar Trondheim-Oslo gaan dan zou ik kiezen voor 34-44-54.
Probeer hem zelf te maken.quote:Op dinsdag 10 december 2019 10:10 schreef McM77 het volgende:
[..]
Zelfbouw of 1 van de commercieel beschikbare?
Heb je nu een 11-28 of een 12-25?quote:Op dinsdag 10 december 2019 10:35 schreef Z het volgende:
[..]
Gister (om 21:50) een 39 besteld bij Mantel, vanochtend al in m'n postvakje. Lekker snel.
Zie hier onder een vergelijking met 39-50 en 34-50. Op papier ziet het er wel goed uit. Wat meer nuance, wat dichter bij elkaar. We gaan het merken. Een 44 lijkt me ook wel wat (als buitenblad). Shimano heeft alleen een 46 volgens mij.
[ afbeelding ]
Benieuwd naar het resultaat.quote:
Ik ga van 11-28 / 34-50 naar 12-25 / 39-50.quote:Op dinsdag 10 december 2019 12:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Heb je nu een 11-28 of een 12-25?
Voor de 34 heb je een andere cassette gebruikt van bij de 39.
Dat kan ook natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 december 2019 13:54 schreef Z het volgende:
[..]
Ik ga van 11-28 / 34-50 naar 12-25 / 39-50.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |