Hoe voelt het om Bottas te zien winnen?quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:40 schreef potjecreme het volgende:
Vettel mazzel hoor met zijn valse start.
Hahaquote:Op zondag 13 oktober 2019 08:40 schreef Monolith het volgende:
Achteraf gezien had ik net zo goed door kunnen slapen.
Goedmakertjequote:Op zondag 13 oktober 2019 08:41 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Hoe voelt het om Bottas te zien winnen?
Jij was toch diegene die op de kleuterschool al F1 keek? Dan moet dat toen geweest zijn. Ik heb ze nog nooit moeilijk zien doen over een wing endplateje.quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
En bevestiging nummer 2 dat je geen kaas van f1 hebt gegeten of gewoon een Max hater bent. Ik gok het 2e.
Nog nooit heeft een f1 coureur mogen doorrijden met onderdelen die loshangen. Ik heb rijders binnen gehaald zien worden voor onderdelen die minder bewogen, bij leclerc bungelde de boel gewoon los. Ze hebben zelfs al losse spiegels eraf moeten halen, maar lecerc mag gewoon doorrijden. Dat heb ik in 30 jaar f1 nog nooit gezien en ik heb er veel met schade zien rijden maar bij losse onderdelen was het altijd pits of auto langs de kant.
De FIA en wedstrijdleiding zijn hier normaal ook zeer strikt over met nadruk op "zeer strikt".
Ja zeg dat wel. Twee man.quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:42 schreef mikieu het volgende:
Lekkere support voor Vettel zeg.. wat is dat dan.
Iedereen kan dat met die motor.quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:42 schreef Peterselieman het volgende:
Goed voor het vertrouwen van Vettel dat hij een onderlinge strijd met Hamilton kan winnen
Tegenvallend in elk opzicht deze GPquote:
Die moet zijn jankfrustaties kwijtquote:Op zondag 13 oktober 2019 08:43 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ja zeg dat wel. Twee man.
Wel apart dat Leclerc er bij is komen staan. Zijn toch geen beste vrienden meer.
Ik geloof lewis dat hij het hele jaar al vrij aan het battlen is met bottas.quote:
Alweer verslagen op de echte rijdersbaan bij uitstek.quote:
Stond wel als 9de in de uitslag. Foutje?quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:46 schreef pmponer het volgende:
Perez even wat punten door de neus geboord
quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:51 schreef Nattekat het volgende:
Dat Vettel ondanks de veel betere auto en nog wat hulp van zijn teamgenoot nog steeds onder Verstappen staat is ook wel een interessant gegeven
Het vermogen van Ferrari is gewoon een dingetje op rechte stukken. Daar zou Stroll het podium nog mee halen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Alweer verslagen op de echte rijdersbaan bij uitstek.
Het was daar in het begin van het jaar ook wel een drama natuurlijkquote:Op zondag 13 oktober 2019 08:51 schreef Nattekat het volgende:
Dat Vettel ondanks de veel betere auto en nog wat hulp van zijn teamgenoot nog steeds onder Verstappen staat is ook wel een interessant gegeven
Teveel posten is niet zo goed voor je databundel.quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:51 schreef Nattekat het volgende:
Dat Vettel ondanks de veel betere auto en nog wat hulp van zijn teamgenoot nog steeds onder Verstappen staat is ook wel een interessant gegeven
Daar leek het wel op ja...quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Stond Perez nou als negende in de uitslag?
Portals makenquote:Op zondag 13 oktober 2019 08:38 schreef Nattekat het volgende:
Ok, nu even wat verzinnen om de 2 uur te vullen die ik normaal nog in bed lig...
En zelf weer verprutsen bij de start.quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:51 schreef Nattekat het volgende:
Dat Vettel ondanks de veel betere auto en nog wat hulp van zijn teamgenoot nog steeds onder Verstappen staat is ook wel een interessant gegeven
Deze post is mede mogelijk gemaakt door WiFi .quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:52 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Teveel posten is niet zo goed voor je databundel.
Dus eindelijk 2009 ontdekt.quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Deze post is mede mogelijk gemaakt door WiFi .
Raikkonen en Giovanazzi hebben het er anders flink moeilijk mee. Ferrari heeft gewoon het accent gelegd op rechte lijn aerodynamica, dat is op zich best slim omdat je dan beter poisitie kunt behouden en makkelijker posities kunt winnen. Maar uiteindelijk leveren ze in de bochten meer in, de laatste races wat minder dan daarvoor.quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:52 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het vermogen van Ferrari is gewoon een dingetje op rechte stukken. Daar zou Stroll het podium nog mee halen.
Wow vet!! Kan ik dat ook krijgen voor het geval ik niet genoeg heb aan mijn 20 gieg databundel??quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Deze post is mede mogelijk gemaakt door WiFi .
Neh. 9u is de perfecte tijd voor dat, nu verziekt het vroege opstaan de rest van de dag.quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:55 schreef pmponer het volgende:
Wel een perfecte eindtijd zo, lekker nog wat aan de dag
Mooie tijd om te grasmaaienquote:Op zondag 13 oktober 2019 08:55 schreef pmponer het volgende:
Wel een perfecte eindtijd zo, lekker nog wat aan de dag
Ik vind dat ze hem uit de race hadden moeten halen toen hij de pitstraat voorbij reed.quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:48 schreef mikieu het volgende:
Na de race straffen moeten ze echt mee stoppen.. kansloos gewoon. 5s na de race hebben vaak veel minder invloed dan bij je eerste stop.
Dan wat als Leclerc nu had gewonnen? Wel 1 op t podium maar na straf 4e?!
Klopt, maar ze hebben een groot deel van het seizoen een betere of gelijkwaardige auto gehad. Vettel is ook een flink aantal keer stuk gegaan zowel in de kwalificatie als in de race.quote:
Max, Lando en Lewis.quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:56 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ik vind dat ze hem uit de race hadden moeten halen toen hij de pitstraat voorbij reed.
Wat een koekwaus, hoeveel auto’s hebben schade door zijn gelul?
Dat kan pas na een meat ball van de stewards. Die heeft hij niet gekregen, dus die fout ligt bij de stewards.quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:56 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ik vind dat ze hem uit de race hadden moeten halen toen hij de pitstraat voorbij reed.
Wat een koekwaus, hoeveel auto’s hebben schade door zijn gelul?
En die vrouw achter Kamplul ook.quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:58 schreef pmponer het volgende:
Ik vind de ziggo bank wel wat teleurgesteld
Klopt, dat zag je wel aan Gasly.quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, maar ze hebben een groot deel van het seizoen een betere of gelijkwaardige auto gehad. Vettel is ook een flink aantal keer stuk gegaan zowel in de kwalificatie als in de race.
Hahaha. Jezus wat kan jij toch stom lullen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, maar ze hebben een groot deel van het seizoen een betere of gelijkwaardige auto gehad. Vettel is ook een flink aantal keer stuk gegaan zowel in de kwalificatie als in de race.
Fixed. Geen dank.quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:59 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Jezus wat kan jij toch stom Weltschmerzen.
Nee? En dat doorrijden met een losse voorvleugel was ook ok?quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:59 schreef Tarado het volgende:
vreemd wel dat Vettel niet bestraft werd, Leclerc vond ik niet zo'n enorme fout
Mwah, kan ik alvast inkomen voor morgen. En heb ik heel wat aan mijn vrije zondag. Win winquote:Op zondag 13 oktober 2019 08:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Neh. 9u is de perfecte tijd voor dat, nu verziekt het vroege opstaan de rest van de dag.
Met 6/7 jaar zat ik niet meer op de kleuterschool. En nee, ik kan mij geen race herinneren waar een coureur rondes lang mag rondrijden met loshangende onderdelen waarvan er al enkele onderdelen de auto's van Hamilton en norris geraakt hadden.quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij was toch diegene die op de kleuterschool al F1 keek? Dan moet dat toen geweest zijn. Ik heb ze nog nooit moeilijk zien doen over een wing endplateje.
dat was erna, maar het incident zelf vond ik wel een race incidentquote:Op zondag 13 oktober 2019 09:01 schreef ShaoliN het volgende:
.
[..]
Nee? En dat doorrijden met een losse voorvleugel was ook ok?
Ik kan me twee keer herinneren en toen kregen ze 'gewoon' een meatball.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Met 6/7 jaar zat ik niet meer op de kleuterschool. En nee, ik kan mij geen race herinneren waar een coureur rondes lang mag rondrijden met loshangende onderdelen waarvan er al enkele onderdelen de auto's van Hamilton en norris geraakt hadden.
Op een of andere manier staat hij als negende in de uitslag thoquote:Op zondag 13 oktober 2019 09:01 schreef Peterselieman het volgende:
zo te zien gooit Perez zelf de punten weg door iets te vroeg naar binnen te snijden bij Gasly
Beide niet bestraft vind ik bizar. Net als de valse start van Vettelquote:Op zondag 13 oktober 2019 09:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat was erna, maar het incident zelf vond ik wel een race incident
ik kan me Schumacher, Australië 2005 nog wel herinneren. Toen kreeg hij een meatballquote:Op zondag 13 oktober 2019 09:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik kan me twee keer herinneren en toen kregen ze 'gewoon' een meatball.
je ziet de stand na 52 ronden en niet na 53quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Op een of andere manier staat hij als negende in de uitslag tho
Klopt, ze kregen een vlag, maar doorrijden zonder ingrijpen heb ik nog nooit gezien? Zijn wel vaker wagens moeten binnenkomt na opdracht van de FIA.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik kan me twee keer herinneren en toen kregen ze 'gewoon' een meatball.
Het is gewoon onderstuur, dat heeft Leclerc ook al toegegeven. Vorig jaar werd Vettel daar nog met 10 seconden voor gestraft, wanneer er minder schade was.quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:59 schreef Tarado het volgende:
vreemd wel dat Vettel niet bestraft werd, Leclerc vond ik niet zo'n enorme fout
dat van Vettel vond ik wel vreemd ja en over die vleugel van Leclerc, zijn er weleens straffen voor iets soortgelijks uitgedeeld?quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:04 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Beide niet bestraft vind ik bizar. Net als de valse start van Vettel
Volgens mij gingen er nu weer punten weg.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:05 schreef trein2000 het volgende:
Zat Vettel niet heel hoog in zn licentiepunten? Dan weet je gelijk waarom hij er mee weg komt
Staat op scherp volgens mij.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:05 schreef trein2000 het volgende:
Zat Vettel niet heel hoog in zn licentiepunten? Dan weet je gelijk waarom hij er mee weg komt
Bedankt Ferrari webcare. Dat blijkt echt nergens uit.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is gewoon onderstuur, dat heeft Leclerc ook al toegegeven. Vorig jaar werd Vettel daar nog met 10 seconden voor gestraft, wanneer er minder schade was.
Maar zoals gezegd, de stewards hebben een paar maanden geleden besloten maar niet meer te gaan straffen.
Valse start had hem hooguit op 11 gezet.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:05 schreef trein2000 het volgende:
Zat Vettel niet heel hoog in zn licentiepunten? Dan weet je gelijk waarom hij er mee weg komt
In usa pas. Staat op 9. Kimi kreeg er 2 voor.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Volgens mij gingen er nu weer punten weg.
Een vals start levert strafpunten op? Oh ja joh?quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:05 schreef trein2000 het volgende:
Zat Vettel niet heel hoog in zn licentiepunten? Dan weet je gelijk waarom hij er mee weg komt
Ja. Precies.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Valse start had hem hooguit op 11 gezet.
Geen idee maar zoals ik eerder zei komt dit door de leiding zelf. Ze hadden in Monaco al harder moeten zijn, dan weet hij direct waar de grens ligt. Ze doen maar wat met hun straffen, dan ga je zo risico nemen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:56 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ik vind dat ze hem uit de race hadden moeten halen toen hij de pitstraat voorbij reed.
Wat een koekwaus, hoeveel auto’s hebben schade door zijn gelul?
Jep. Kimi kreeg er 2.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een vals start levert strafpunten op? Oh ja joh?
het was wel zijn fout maar gezien de coulance in de 1e ronde had ik ook niet verwacht dat hij er straf voor zou krijgenquote:Op zondag 13 oktober 2019 09:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is gewoon onderstuur, dat heeft Leclerc ook al toegegeven. Vorig jaar werd Vettel daar nog met 10 seconden voor gestraft, wanneer er minder schade was.
Maar zoals gezegd, de stewards hebben een paar maanden geleden besloten maar niet meer te gaan straffen.
20 coureurs, allemaal door die bocht in groepjes van 2 of 3 en alleen leclerc heeft onderstuur? Dat heeft hij zelf veroorzaakt omdat hij weer wou overcompenseren wat we wel vaker zien bij leclerc.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is gewoon onderstuur, dat heeft Leclerc ook al toegegeven. Vorig jaar werd Vettel daar nog met 10 seconden voor gestraft, wanneer er minder schade was.
Maar zoals gezegd, de stewards hebben een paar maanden geleden besloten maar niet meer te gaan straffen.
Dit gaat alle coulance voorbij.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
het was wel zijn fout maar gezien de coulance in de 1e ronde had ik ook niet verwacht dat hij er straf voor zou krijgen
Die crash snap ik nog wel. Maar dat doorrijden terwijl de onderdelen er af vliegen....quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
het was wel zijn fout maar gezien de coulance in de 1e ronde had ik ook niet verwacht dat hij er straf voor zou krijgen
wel mee eens maar er zijn toch weleens vaker coureurs doorgereden met schadequote:Op zondag 13 oktober 2019 09:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die crash snap ik nog wel. Maar dat doorrijden terwijl de onderdelen er af vliegen....
Coulance in ronde 1 vind ik prima omdat het druk en chaotisch kan zijn. Dat vind ik voor een P3 situatie met slechts 2 auto’s ruim voor hem echt niet van toepassing.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
het was wel zijn fout maar gezien de coulance in de 1e ronde had ik ook niet verwacht dat hij er straf voor zou krijgen
Met schade ja. Maar ook als er hele carbonstukken op helmen komen?quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel mee eens maar er zijn toch weleens vaker coureurs doorgereden met schade
Bottas werd een paar jaar geleden ook niet bestraft voor een valse start. Omdat hij toen ook binnen de marge van de transponder bleef.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat van Vettel vond ik wel vreemd ja en over die vleugel van Leclerc, zijn er weleens straffen voor iets soortgelijks uitgedeeld?
Maar niet met losse onderdelen!! Dat mag niet! Als een voorvleugel afbreekt of een wing end plate en dat ding ligt naast de baan ja dan kunnen ze doorrijden, maar niet als dat ding er nog half aanbungelt.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel mee eens maar er zijn toch weleens vaker coureurs doorgereden met schade
Toen het er vorig jaar nog naar uitzag dat Hamilton voor de titel moest vechten was er geen coulance in de eerste ronde.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
het was wel zijn fout maar gezien de coulance in de 1e ronde had ik ook niet verwacht dat hij er straf voor zou krijgen
Je gaat dan in ieder geval niet de pits voorbij rijden nee...quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:11 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Maar niet met losse onderdelen!! Dat mag niet! Als een voorvleugel afbreekt of een wing end plate en dat ding ligt naast de baan ja dan kunnen ze doorrijden, maar niet als dat ding er nog half aanbungelt.
Verstappen tegen Ricciardo Hongarije 2017 was net zoiets toch en ook geen straf voor zover ik me kan herinnerenquote:
Jawel Max kreeg toen strafquote:Op zondag 13 oktober 2019 09:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Verstappen tegen Ricciardo Hongarije 2017 was net zoiets toch en ook geen straf voor zover ik me kan herinneren
Was wel een straf. Daarna week gejammer dat Bottas voor hetzelfde een race eerder geen straf kreeg.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Verstappen tegen Ricciardo Hongarije 2017 was net zoiets toch en ook geen straf voor zover ik me kan herinneren
Die benoemde ik net, reken maar dat die straf kreegquote:Op zondag 13 oktober 2019 09:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Verstappen tegen Ricciardo Hongarije 2017 was net zoiets toch en ook geen straf voor zover ik me kan herinneren
Jazeker wel.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Verstappen tegen Ricciardo Hongarije 2017 was net zoiets toch en ook geen straf voor zover ik me kan herinneren
OKquote:Op zondag 13 oktober 2019 09:12 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Was wel een straf. Daarna week gejammer dat Bottas voor hetzelfde een race eerder geen straf kreeg.
Zelf bij zn teamgenoot kreeg hij dat.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Verstappen tegen Ricciardo Hongarije 2017 was net zoiets toch en ook geen straf voor zover ik me kan herinneren
Nou staat er verder ook niets in de regels over het feit dat je meer zou mogen flikken bij je teamgenoot.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:13 schreef mikieu het volgende:
[..]
Zelf bij zn teamgenoot kreeg hij dat.
Volgens mij kreeg hij 10 seconden toen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Verstappen tegen Ricciardo Hongarije 2017 was net zoiets toch en ook geen straf voor zover ik me kan herinneren
Maar dat is wel een ongeschreven regel natuurlijk. Bij twijfel niet doen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou staat er verder ook niets in de regels over het feit dat je meer zou mogen flikken bij je teamgenoot.
Is dacht ik wel benoemd.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Toch raar dat Ziggo helemaal vergeet dit moment aan te halen.
Het lijkt bijna politiek, ipv een wedstrijdquote:Op zondag 13 oktober 2019 09:18 schreef Refragmental het volgende:
Lijkt bijna een trend. Zaken waarvoor Max ooit gestraft is geworden, krijgt Lec nu ontzettend veel coulance.
Mja Leclerc mag meer en Ferrari mag meer.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:18 schreef Refragmental het volgende:
Lijkt bijna een trend. Zaken waarvoor Max ooit gestraft is geworden, krijgt Lec nu ontzettend veel coulance.
Net even teruggekeken. Hetzelfde incident ja maar Verstappen raakte Ric heel lichtjes, ric moest even van de baan af en kon meteen weer terug. Wel een straf voor Max, en ook Max zat aan de binnenkant.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Verstappen tegen Ricciardo Hongarije 2017 was net zoiets toch en ook geen straf voor zover ik me kan herinneren
Andere wedstrijdleiding.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:18 schreef Refragmental het volgende:
Lijkt bijna een trend. Zaken waarvoor Max ooit gestraft is geworden, krijgt Lec nu ontzettend veel coulance.
hahaha, ook dat kan gewoon. Stond er weer een "model" te vlaggen dan?quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:19 schreef sasquatsch het volgende:
Blijkbaar is de race een ronde te vroeg afgevlagd waardoor Perez zijn negende plaats heeft behouden.
tja, maar goed Leclerc kan nog een straf krijgenquote:Op zondag 13 oktober 2019 09:20 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Net even teruggekeken. Hetzelfde incident ja maar Verstappen raakte Ric heel lichtjes, ric moest even van de baan af en kon meteen weer terug. Wel een straf voor Max, en ook Max zat aan de binnenkant.
Wederom meten met twee maten dus.
Ricciardo viel uit lekte wat vloeistof volgens mij.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:20 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Net even teruggekeken. Hetzelfde incident ja maar Verstappen raakte Ric heel lichtjes, ric moest even van de baan af en kon meteen weer terug. Wel een straf voor Max, en ook Max zat aan de binnenkant.
Wederom meten met twee maten dus.
Ik denk dat een aantal coureurs vinden dat Verstappen over coulance niet te klagen heeft.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:19 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Mja Leclerc mag meer en Ferrari mag meer.
Hij doet wat hij moet doen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:19 schreef Monolith het volgende:
Vond de race van Albon eigenlijk niet zo denderend.
Iddquote:Op zondag 13 oktober 2019 09:22 schreef Zorro het volgende:
Jammer dat Hamilton in de laatste ronde Seb niet voorbij gegaan is
Ja, bizar..quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:19 schreef sasquatsch het volgende:
Blijkbaar is de race een ronde te vroeg afgevlagd waardoor Perez zijn negende plaats heeft behouden.
Alweer? Weer een supermodel met een vlag?quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:19 schreef sasquatsch het volgende:
Blijkbaar is de race een ronde te vroeg afgevlagd waardoor Perez zijn negende plaats heeft behouden.
Liberty maakt er op meerdere vlakken een potje van.quote:
De vraag van Verstappen is dan wel terecht, wat moet je dan doen om een straf te krijgen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:23 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het is wel beter tho dat ze minder zwaar straffen. Sowieso rijdt er niemand opzettelijk tegen een andere auto aan omdat er dan dingen van je eigen auto afbreken dus je hoeft daar niet als een politieagent bovenop te zitten. Leclerc is al "gestraft" door het feit dat hij een nieuwe neus moet halen.
De wedstrijdleiding is in handen van de fia.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Liberty maakt er op meerdere vlakken een potje van.
Rode auto’s mogen meerquote:Op zondag 13 oktober 2019 09:18 schreef Refragmental het volgende:
Lijkt bijna een trend. Zaken waarvoor Max ooit gestraft is geworden, krijgt Lec nu ontzettend veel coulance.
Waren de rollen omgedraaid was dit genoeg.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:24 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De vraag van Verstappen is dan wel terecht, wat moet je dan doen om een straf te krijgen.
Er mag sowieso meer.quote:
Rare redenatie dit, verstappen is dan gestraft voor het hebben van een snelle start. Hoe valt dat recht te praten?quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:23 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het is wel beter tho dat ze minder zwaar straffen. Sowieso rijdt er niemand opzettelijk tegen een andere auto aan omdat er dan dingen van je eigen auto afbreken dus je hoeft daar niet als een politieagent bovenop te zitten. Leclerc is al "gestraft" door het feit dat hij een nieuwe neus moet halen.
misschien een klacht van RBRquote:Op zondag 13 oktober 2019 09:26 schreef Breekfast het volgende:
Hoe kwam het trouwens dat het incident tussen LeClerc en Verstappen eerst met no further action werd afgedaan en daarna toch weer under investigation kwam?
Komen ze later deze week nog op terugquote:Op zondag 13 oktober 2019 09:26 schreef Breekfast het volgende:
Hoe kwam het trouwens dat het incident tussen LeClerc en Verstappen eerst met no further action werd afgedaan en daarna toch weer under investigation kwam?
Waarschijnlijk een protest ingediend.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:26 schreef Breekfast het volgende:
Hoe kwam het trouwens dat het incident tussen LeClerc en Verstappen eerst met no further action werd afgedaan en daarna toch weer under investigation kwam?
Ik vermoed na een klacht van Red Bull?quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:26 schreef Breekfast het volgende:
Hoe kwam het trouwens dat het incident tussen LeClerc en Verstappen eerst met no further action werd afgedaan en daarna toch weer under investigation kwam?
Dat zou ook voor het eerst zijn of niet? Dat iets opnieuw onder investigation komt, dat heb ik nooit eerder gezien.quote:
Ja dat is duidelijk geen incrowdquote:
quote:
Is weggewaaidquote:Op zondag 13 oktober 2019 09:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..].
En ik ben ook wel benieuwd waar die enorme update van Honda eigenlijk was? En ze hadden toch alles opgeofferd voor deze race?
Verstappen heeft vandaag pech gehad. Ik bedoel meer dat je in zijn algemeenheid geen strenge regels nodig hebt voor dit soort situaties omdat coureurs toch niet opzettelijk tegen andere auto's aan gaan rijden als ware het botsauto's op de kermis. Je gooit negen van de tien keer je eigen glazen in als je contact maakt met een andere auto.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Rare redenatie dit, verstappen is dan gestraft voor het hebben van een snelle start. Hoe valt dat recht te praten?
Dan krijgen de Duitsers toch nog die waterstofbommen op hun dak.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:32 schreef Zorro het volgende:
Doornbos tegen Stapel: Het word Kees by Kees bekeken
Je had even gemist dat Max er in beide gevallen al voorbij was?quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..].
Net even highlights gekeken, maar de posts hier zijn veel vermakelijker.
Iedereen viesmad op Leclerc. Maar men lijkt te vergeten dat iemand van de baan beuken gewoon toegestaan is als je maar aan de binnenkant zit. Want dan heb je recht op de bocht. Dat is al een tijdje zo en werd bevestigd in Oostenrijk.
En ik ben ook wel benieuwd waar die enorme update van Honda eigenlijk was? En ze hadden toch alles opgeofferd voor deze race?
Ernaast is niet er voorbij, dus nee. Dat heb jij gemist.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Je had even gemist dat Max er in beide gevallen al voorbij was?
Het wordt ook wel allemaal opgehemeld. Ik zag verschillende sites het over super brandstof of wonder brandstof hebben met een mega update etc.quote:
Als er geen crash met ferrari’s zijn denkt de FIA daar toch anders over. En als je zo over een finish heen gaat is ook vrij duidelijk wie de winnaar isquote:Op zondag 13 oktober 2019 09:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ernaast is niet er voorbij, dus nee. Dat heb jij gemist.
Jij ging er niet voor opstaan toch? Maar de samenvatting van 2 min geeft je vast superieure kennis over de rest. Enlighten us almighty...quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ernaast is niet er voorbij, dus nee. Dat heb jij gemist.
Nee hoor. Ze moeten na Oostenrijk wel consequent zijn en dat is hier dan ook het geval. Leclerc hiervoor bestraffen kan gewoon niet, want hij doet niets verkeerd. Niet volgens de regels en niet volgens de jurisprudentie van de stewards. Hamilton is hier ook al regelmatig mee weggekomen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Als er geen crash met ferrari’s zijn denkt de FIA daar toch anders over.
Als er een update is moet je sowieso alles van Helmut Marko negeren, die is echt veel te optimistisch onrealistisch gewoon.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het wordt ook wel allemaal opgehemeld. Ik zag verschillende sites het over super brandstof of wonder brandstof hebben met een mega update etc.
Wel jammer voor Max, de tweede helft van het seizoen gaat een beetje als een nachtkaars uit tot nu toe.
Als je als aanvaller de binnenkant van de bocht hebt, dan heb je die positie gewonnen, ja. Maar je mag als verdediger niet zomaar iemand van de baan rijden natuurlijk.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar men lijkt te vergeten dat iemand van de baan beuken gewoon toegestaan is als je maar aan de binnenkant zit. Want dan heb je recht op de bocht. Dat is al een tijdje zo en werd bevestigd in Oostenrijk.
Hij doet niks verkeerd? Causing a collision is niks verkeerd doen?quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor. Ze moeten na Oostenrijk wel consequent zijn en dat is hier dan ook het geval. Leclerc hiervoor bestraffen kan gewoon niet, want hij doet niets verkeerd. Niet volgens de regels en niet volgens de jurisprudentie van de stewards. Hamilton is hier ook al regelmatig mee weggekomen.
En waar staat dit geschreven? Waar is de jurisprudentie? Nergens, droom lekker verderquote:Op zondag 13 oktober 2019 09:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je als aanvaller de binnenkant van de bocht hebt, dan heb je die positie gewonnen, ja. Maar je mag als verdediger niet zomaar iemand van de baan rijden natuurlijk.
Plus dat Max in beide gevallen voor de auto zit. Dus in Oostenrijk aan de binnenkant, en in Japan er aan de buitenkant er ruim voorbij.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je als aanvaller de binnenkant van de bocht hebt, dan heb je die positie gewonnen, ja. Maar je mag als verdediger niet zomaar iemand van de baan rijden natuurlijk.
Leuk geprobeerd weer
Volgens de regels was het geen valse start, omdat de transponder het niet geregistreerd heeft.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:10 schreef Sjemmert het volgende:
Die valse start is wel schandalig dat die niet bestraft is.
Zeker weten dat je geen aandelen van deze clickbsitsite hebt?quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Onboard van Leclerc: https://www.gpblog.com/nl(...)rc-niet-genoeg-.html
Inderdaad, dat mag bij het uitkomen van een bocht als je de binnenkant hebt.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:39 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Hij doet niks verkeerd? Causing a collision is niks verkeerd doen?
Dat is niet waar.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Plus dat Max in beide gevallen voor de auto zit.
Neequote:Op zondag 13 oktober 2019 09:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Inderdaad, dat mag bij het uitkomen van een bocht als je de binnenkant hebt.
Hamilton komt overal mee weg, dat kan de standaard niet zijn. Vettel en Raikkonen kregen vorig seizoen 10 seconden voor veel minder onderstuur en een klein tikkie.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor. Ze moeten na Oostenrijk wel consequent zijn en dat is hier dan ook het geval. Leclerc hiervoor bestraffen kan gewoon niet, want hij doet niets verkeerd. Niet volgens de regels en niet volgens de jurisprudentie van de stewards. Hamilton is hier ook al regelmatig mee weggekomen.
Ferrari zal lig andere transponder hebben dan andere teams.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens de regels was het geen valse start, omdat de transponder het niet geregistreerd heeft.
Als er iets schandalig is, dan is het die foutmarge van die transponder. En de regels die het puur af laten hangen van die transponder. Als je met het blote oog overduidelijk kan zien dat het een valse start is, dan zou die transponder op de tweede plaats moeten komen en dus helemaal niet moeten bepalen of het wel of geen jumpstart was.
Dus de regels zijn schandalig en de transponder is schandalig inaccuraat.
De stewards hebben gewoon volgens de regels gehandeld.
Ja.quote:
Echte fans kijken televisie en gaan na de race op Fok zitten trollenquote:Op zondag 13 oktober 2019 07:37 schreef Airbus89 het volgende:
Nou, krijgen we eindelijk een gezellig topic, want de echte ''fans'' gaan nu natuurlijk weer slapen.
Hoe noem je dit dan?quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ernaast is niet er voorbij, dus nee. Dat heb jij gemist.
Alleen vergeet je even dat Leclerc te laat remde die daardoor dmv van onderstuur Verstappen raakte. Een totaal andere situatie dan in Oostenrijk.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor. Ze moeten na Oostenrijk wel consequent zijn en dat is hier dan ook het geval. Leclerc hiervoor bestraffen kan gewoon niet, want hij doet niets verkeerd. Niet volgens de regels en niet volgens de jurisprudentie van de stewards. Hamilton is hier ook al regelmatig mee weggekomen.
Nee hoor. Dat staat nergens geschreven en komt ook nergens voor bij het bepalen van een eventuele straf. Het bestaat alleen in jouw hoofd en het is niet eens consequent, want dan lag Leclerc in Oostenrijk volgens jou voor. Slaat dus nergens op. Als je niet kunt bedenken dat als er twee auto's naast elkaar rijden er onmogelijk een van hen al voorbij kan zijn dan heeft het weinig zin om verder te posten.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:44 schreef Blik het volgende:
[..]
In jouw wereldbeeld niet, in die van de rest wel
Een tweedehandsje van Bottas uit 2017? Toch apart dat iedereen dat moment 'vergeten' is.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:44 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ferrari zal lig andere transponder hebben dan andere teams.
Leclerc had ook schade...quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:46 schreef opreis het volgende:
Als dit van leclerc mag dan is dat kan je eigenlijk wel verwachten dat coureurs hier gebruik van gaan maken. 9/10 is de coureur aan de buitenkant degene die de meeste schade heeft door de actie can degene aan de binnenkant
Dat is voor de bocht. Je bent toch niet blind ofzo?quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:44 schreef Jolige_Joffer het volgende:
[..]
Hoe noem je dit dan?
[ afbeelding ]
Ja, dat doen ze dus ook. Verstappen in Oostenrijk, Leclerc op Silverstone, Hamilton op Rosberg een paar keer... Die divebombs van Ricciardo ook altijd, daar kwam hij vooral mee weg omdat hij toen in een Red Bull zat.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:46 schreef opreis het volgende:
Als dit van leclerc mag dan is dat kan je eigenlijk wel verwachten dat coureurs hier gebruik van gaan maken.
Niemand is het vergeten. Is ook in dit topic door meerdere benoemd.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een tweedehandsje van Bottas uit 2017? Toch apart dat iedereen dat moment 'vergeten' is.
Die is voor alle auto's hetzelfdequote:Op zondag 13 oktober 2019 09:44 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ferrari zal lig andere transponder hebben dan andere teams.
Vrees niet, ook ik ben van mening dat Mercedes vrijwel identieke privileges heeft. Deze 2 teams hebben een ander regelboek dan de rest van het veld.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een tweedehandsje van Bottas uit 2017? Toch apart dat iedereen dat moment 'vergeten' is.
Vandaar de Curb Stones en de positie van het stuur...quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is voor de bocht. Je bent toch niet blind ofzo?
Nee, dat kun je dus niet zien. Vandaar die transponder.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Het slaat nergens op als je overduidelijk met het blote oog kan zien dat het een jumpstart is o
Vettel zat diep in het vak. Dat was zijn mazzel.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Die is voor alle auto's hetzelfde
De regel deugt gewoon niet. Zo een transponder zou een hulpmiddel moeten zijn indien het met het blote oog niet waarneembaar is en niet allesbepalend. Althans niet als er een dergelijke marge in zit.
Het slaat nergens op als je overduidelijk met het blote oog kan zien dat het een jumpstart is om dan vervolgens te zeggen: ja maar de transponder zag het niet!!
Dat het exact zo in de regels staat, dus dat die transponder degene is die bepaalt, dat maakt de regels compleet debiel.
De stewards hebben volgens de regels gehandeld en terecht geen straf uitgedeeld, maar dat maakt die regel niet minder debiel. Daar zou men eens naar moeten kijken.
Ja vooral die laatste waren na Oostenrijk 2019 erg confronterend.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, dat doen ze dus ook. Verstappen in Oostenrijk, Leclerc op Silverstone, Hamilton op Rosberg een paar keer...
Als die transponder geen beweging detecteerde, is hij waarschijnlijk via wish gekocht voor 1,99 incl verzenden ofzo.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:49 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Vettel zat diep in het vak. Dat was zijn mazzel.
Serieus? Jij zag met het blote oog die jumpstart niet?quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat kun je dus niet zien. Vandaar die transponder.
Jij ook niet, want dat kun je niet zien.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Serieus? Jij zag met het blote oog die jumpstart niet?
Geen idee, ze zijn in elk geval voor iedereen gelijk en worden door de FIA verstrekt.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:50 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Als die transponder geen beweging detecteerde, is hij waarschijnlijk via wish gekocht voor 1,99 incl verzenden ofzo.
Het contact was in bocht 2, koop een bril.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:49 schreef Jolige_Joffer het volgende:
[..]
Vandaar de Curb Stones en de positie van het stuur...
Hij zag de bocht ook niet. Maar alles baseren op een samenvatting van 2 min valt ook niet mee.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Serieus? Jij zag met het blote oog die jumpstart niet?
Dan zou ik eens naar de opticien gaan als ik jou was.
Het was geen jumpstart. Als hij meteen was weggereden had de transponder het wel opgepikt.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Die is voor alle auto's hetzelfde
De regel deugt gewoon niet. Zo een transponder zou een hulpmiddel moeten zijn indien het met het blote oog niet waarneembaar is en niet allesbepalend. Althans niet als er een dergelijke marge in zit.
Het slaat nergens op als je overduidelijk met het blote oog kan zien dat het een jumpstart is om dan vervolgens te zeggen: ja maar de transponder zag het niet!!
Je moet natuurlijk één maatstaf hebben. Of je laat het op het oog beoordelen, of je hebt een transponder met dus iets van een marge.quote:Dat het exact zo in de regels staat, dus dat die transponder degene is die bepaalt, dat maakt de regels compleet debiel.
De stewards hebben volgens de regels gehandeld en terecht geen straf uitgedeeld, maar dat maakt die regel niet minder debiel. Daar zou men eens naar moeten kijken.
Je hoeft Vettel geen straf te geven. Hij stond nog in het vak net zoals Bottas destijds. Bovendien heeft hij zich daar zelf behoorlijk mee genaaid en verprutste zijn start.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:49 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Vettel zat diep in het vak. Dat was zijn mazzel.
Pardon? Hij was minstens 2 tienden te vroeg?!quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jij ook niet, want dat kun je niet zien.
Ga de beelden eens bekijken.. Man man man.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat kun je dus niet zien. Vandaar die transponder.
Nee, dat was hij niet. Anders had de transponder dat wel aangegeven.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Pardon? Hij was minstens 2 tienden te vroeg?!
Hamilton heeft privileges die niemand heeft, Bottas ook als hij Hamilton helpt. Verstappen heeft ook privileges als hij Vettel in de weg zit, Vettel heeft het privilege om overal een dikke straf voor te krijgen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:48 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Vrees niet, ook ik ben van mening dat Mercedes vrijwel identieke privileges heeft. Deze 2 teams hebben een ander regelboek dan de rest van het veld.
Onzin. Kimi reed ook niet meteen weg en dat was wel een jumpstart. Die marge slaat gewoon nergens op en al zeker niet als je met het blote oog kan zien dat hij te vroeg is.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het was geen jumpstart. Als hij meteen was weggereden had de transponder het wel opgepikt.
Dat kun je dus niet. Punt.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:54 schreef vosss het volgende:
[..]
zeker niet als je met het blote oog kan zien dat hij te vroeg is.
Het was wel degelijk te zien. Maar hij stond nog in het vak na stilstand. En die transponder zal alleen een signaal afgeven als je de witte lijn passeert.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat was hij niet. Anders had de transponder dat wel aangegeven.
Nogmaals, je snapt de regel niet. 'Het blote oog' doet er niet toe. De transponder bepaalt of het een jumpstart is.
En dus geen jumpstart. Maar dat lijkt er maar niet in te willenquote:Op zondag 13 oktober 2019 09:55 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het was wel degelijk te zien. Maar hij stond nog in het vak na stilstand. En die transponder zal alleen een signaal afgeven als je de witte lijn passeert.
Ik snap de regel wel. Jij leest mijn posts niet. Volgens de regels heeft hij terecht geen straf gekregen. Dat heb ik meermaals gepost.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat was hij niet. Anders had de transponder dat wel aangegeven.
Nogmaals, je snapt de regel niet. 'Het blote oog' doet er niet toe. De transponder bepaalt of het een jumpstart is.
Nee, je stelt dat wat jij met je blote oog kan zien de regel zou moeten zijn. En dat slaat natuurlijk nergens op.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik snap de regel wel. Jij leest mijn posts niet. Volgens de regels heeft hij terecht geen straf gekregen. Dat heb ik meermaals gepost.
Ik stel alleen dat de regel achterlijk is en de marge veel en veel te groot.
Kan iemand ff de onboard van vettel posten, zodat firefly het zelf ksn zien?quote:
Eens, Kimi had ook geen voordeel. Die verloor meer plekken dan Vettel.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Onzin. Kimi reed ook niet meteen weg en dat was wel een jumpstart. Die marge slaat gewoon nergens op en al zeker niet als je met het blote oog kan zien dat hij te vroeg is.
Dat is hetzelfde als dat een heel voetbalstadion ziet dat een bal buitenspel is, maar de VAR het toevallig niet oppiktom dan maar te riepen het was geen buitenspel.
De regel deugt niet. Punt.
Precies. Vettel heeft er alleen maar nadeel van gehad. Kimi was uit het vak. Dan heb je een Jumpstart.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dus geen jumpstart. Maar dat lijkt er maar niet in te willen.
Hij beweegt, maar niet genoeg voor een jumpstart. Waarom is dat zo moeilijk te snappen?quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Kan iemand ff de onboard van vettel posten, zodat firefly het zelf ksn zien?
Als je dit niet ziet ben je echt blind.
Kimi maakte dan ook daadwerkelijk een jumpstart.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:57 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Eens, Kimi had ook geen voordeel. Die verloor meer plekken dan Vettel.
Je bent niet alleen blind, maar leest ook nog eens niet goed.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dus geen jumpstart. Maar dat lijkt er maar niet in te willen.
Doeiquote:Op zondag 13 oktober 2019 09:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij beweegt, maar niet genoeg voor een jumpstart. Waarom is dat zo moeilijk te snappen?
Nee hoor, je zegt letterlijk dit:quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Je bent niet alleen blind, maar leest ook nog eens niet goed.
Ik stel juist dat er volgens de regels volkomen terecht geen straf uitgedeeld is.
Dus wat is het nou? Jumpstart of niet?quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Serieus? Jij zag met het blote oog die jumpstart niet?
Dat klopt ook bij de VAR niet. De grensrechter moet een twijfelgeval laten gaan vanwege de VAR, en dan kan de VAR het niet zien en dan is het 'maar de grensrechter vlagde ook niet'. Dat slaat natuurlijk nergens op.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Onzin. Kimi reed ook niet meteen weg en dat was wel een jumpstart. Die marge slaat gewoon nergens op en al zeker niet als je met het blote oog kan zien dat hij te vroeg is.
Dat is hetzelfde als dat een heel voetbalstadion ziet dat een bal buitenspel is, maar de VAR het toevallig niet oppiktom dan maar te riepen het was geen buitenspel.
De regel deugt niet. Punt.
Die was over de witte lijn van het blok en dat neemt een sensor waar. Bij Vettel is daar geen sprake van.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:57 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Eens, Kimi had ook geen voordeel. Die verloor meer plekken dan Vettel.
Dat laatste is niet relevant. Valse start is valse start. Dit was geen valse start volgens de criteria.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je hoeft Vettel geen straf te geven. Hij stond nog in het vak net zoals Bottas destijds. Bovendien heeft hij zich daar zelf behoorlijk mee genaaid en verprutste zijn start.
En ik stel dat die marge debiel groot is.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat klopt ook bij de VAR niet. De grensrechter moet een twijfelgeval laten gaan vanwege de VAR, en dan kan de VAR het niet zien en dan is het 'maar de grensrechter vlagde ook niet'. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Je moet één uiteindelijke beslisser hebben, dat is de transponder dus dan doet de blote oogwaarneming er niet toe. De transponder zit ook niet fout, die stelt vast of de auto teveel of te ver beweegt. Dat is dan het criterium.
En dat is hetgeen ik de hele tijd al roep.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dit was geen valse start volgens de criteria.
met je eens hoor, je zou verwachten dat zo'n transponder "beter" waarneemt dan het blote oogquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:03 schreef vosss het volgende:
[..]
En ik stel dat die marge debiel groot is.
Komop zeg, daar moet toch iedereen het mee eens zijn?
Als je met het blote oog overduidelijk kan zien dat hij beweegt terwijl de lampen uit zijn.
Men zou dat ding aan moeten passen. Die marge is debiel groot en volkomen onnodig en zorgt alleen maar voor verwarring.
Nogmaals, terecht dat er geen straf was, maar een mongloīde dwerg met een bochel en 1 oog kon nog zien dat hij te vroeg was. De regel deugt niet en de transponder deugt niet. Dat is alles wat ik zeg. En dat doet niets af aan de terechte no further action, zoals ik inmiddels al 20x gezegd heb.
En waar was dat contact precies. Was niet band tegen band, dus wie rijdt er dan voor wie?quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het contact was in bocht 2, koop een bril.
Dat doet ie dan ook, nogmaals het blote oog is gewoon niet relevant. Je kunt zeiken over die marge maar daar zijn ook eigenlijk geen argumenten tegen te bedenken.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
met je eens hoor, je zou verwachten dat zo'n transponder "beter" waarneemt dan het blote oog
Niemand voor niemand, Leclerc was 'significantly alongside' (het enige begrip dat in de regels voorkomt). Ze reden naast elkaar, net als in Oostenrijk. Net als Silverstone. En vele andere voorbeelden.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:09 schreef Blik het volgende:
[..]
En waar was dat contact precies. Was niet band tegen band, dus wie rijdt er dan voor wie?
Als ik een van de andere teams was zou ik de precieze marges willen weten waaronder dat ding werkt. Klinkt als een interessante optie om voordeel uit te halen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:07 schreef Blik het volgende:
Als een transponder dit niet als een valse start kan beoordelen is de transponder gewoon ongeschikt
quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat doet ie dan ook, nogmaals het blote oog is gewoon niet relevant. Je kunt zeiken over die marge maar daar zijn ook eigenlijk geen argumenten tegen te bedenken.
Dat zeg je alleen maar omdat je ergens vindt dat Vettel een straf verdient. Maar daar kan niemand regels op baseren natuurlijk.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:11 schreef Tarado het volgende:
[..]ik lig er ook niet wakker van maar die marge is dan wel te groot
Jij lijkt wel echt een chromosoom extra te hebben als ik je posts lees de afgelopen pagina’s. Waarom moeten mensen alleen jouw waarheid aannemen. Komt een beetje triest over. Thuis niets te vertellen zeker?quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat doet ie dan ook, nogmaals het blote oog is gewoon niet relevant. Je kunt zeiken over die marge maar daar zijn ook eigenlijk geen argumenten tegen te bedenken.
twitter:MBrundleF1 twitterde op zondag 13-10-2019 om 10:08:25I felt that both Leclerc and Albon deserved a penalty. Neither had full control of their car and caused race ending/changing damage to another competitor. The jump start from Vettel is a tech decision. If he was in his start box with no relative movement at lights out then legal reageer retweet
Ze moesten zich pas om 10:00 uur bij de stewards melden he?quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:10 schreef Breekfast het volgende:
Zouden de Stewards vandaag nog een beslissing kunnen nemen denken jullie? Of gaan ze eerst nog een weekje alle beelden analyseren?
Nee, dat was niet band tegen band. Dat was band tegen sidepod.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:09 schreef Blik het volgende:
[..]
En waar was dat contact precies. Was niet band tegen band, dus wie rijdt er dan voor wie?
Brundle ook weer de hypocriet als altijdquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:12 schreef Tarado het volgende:
twitter:MBrundleF1 twitterde op zondag 13-10-2019 om 10:08:25I felt that both Leclerc and Albon deserved a penalty. Neither had full control of their car and caused race ending/changing damage to another competitor. The jump start from Vettel is a tech decision. If he was in his start box with no relative movement at lights out then legal reageer retweet
nee hoor, het is gewoon vreemd als je een jumpstart waarneemt met het blote oog maar er blijkbaar een marge zit in het meetsysteemquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zeg je alleen maar omdat je ergens vindt dat Vettel een straf verdient. Maar daar kan niemand regels op baseren natuurlijk.
Er zijn tig voorbeelden te geven waarin de wielen als ijkpunt worden genomen. En dat weet jij net zo goed als ik. In oostenrijk zaten die wielen naast elkaar, vandaag in Japan is dat absoluut niet het gevalquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niemand voor niemand, Leclerc was 'significantly alongside' (het enige begrip dat in de regels voorkomt). Ze reden naast elkaar, net als in Oostenrijk. Net als Silverstone. En vele andere voorbeelden.
Dat snap ik, maar nogmaals wat jij met je ogen waarneemt doet er hier gewoon niet toe. En dat is maar goed ook.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee hoor, het is gewoon vreemd als je een jumpstart waarneemt met het blote oog maar er blijkbaar een marge zit in het meetsysteem
Dat bedoel ik, maar dat moet firefly zelf even inzien dat Verstappen ruim voor Leclerc zat op het moment van het uitbrekenquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:13 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee, dat was niet band tegen band. Dat was band tegen sidepod.
Dat is niet waar.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, maar dat moet firefly zelf even inzien dat Verstappen ruim voor Leclerc zat
Wat denk jij dan dat het was?quote:
+probleem met z'n jumpstart is dat je andere coureurs daar ook mee afleidt, die dan op Vettel reageren.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee hoor, het is gewoon vreemd als je een jumpstart waarneemt met het blote oog maar er blijkbaar een marge zit in het meetsysteem
Dus als je met het blote oog OVERDUIDELIJK kan zien dat hij beweegt vķķrdat de lampen uit zijn, dan vind jij dat geen goed argument om eens over die marge te zeiken?quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je kunt zeiken over die marge maar daar zijn ook eigenlijk geen argumenten tegen te bedenken.
Of het ruim was kan je nog wel over twijfelen denk ik, maar Verstappen zat er inderdaad al voor. En op de racelijnquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, maar dat moet firefly zelf even inzien dat Verstappen ruim voor Leclerc zat op het moment van het uitbreken
Het punt is dat die transponder en de afstelling daarvan dan bepaalt of het een valse start is of niet. Het blote oog is niet meer relevant en beweging binnen de marge ook niet.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:03 schreef vosss het volgende:
[..]
En ik stel dat die marge debiel groot is.
Komop zeg, daar moet toch iedereen het mee eens zijn?
Als je met het blote oog overduidelijk kan zien dat hij beweegt terwijl de lampen uit zijn.
Men zou dat ding aan moeten passen. Die marge is debiel groot en volkomen onnodig en zorgt alleen maar voor verwarring.
Nogmaals, terecht dat er geen straf was, maar een mongloīde dwerg met een bochel en 1 oog kon nog zien dat hij te vroeg was. De regel deugt niet en de transponder deugt niet. Dat is alles wat ik zeg. En dat doet niets af aan de terechte no further action, zoals ik inmiddels al 20x gezegd heb.
Wat ik zeg, ik denk (DENK, het is niet beschreven dus geen zekerheid) dat het om het verlaten van het vak gaat en dat deed Seb niet. Maar onduidelijk is en blijft het.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Dus als je met het blote oog OVERDUIDELIJK kan zien dat hij beweegt vķķrdat de lampen uit zijn, dan vind jij dat geen goed argument om eens over die marge te zeiken?
Verder boeit het me geen kut of het Vetrel was of iemand anders, maar als het blote oog overduidelijk kan zien dat hij beweegt dan is dat feit toch JUIST een argument om eens over die marge te zeiken???
Ze reden naast elkaar. Zoals ook gewoon duidelijk op de beelden te zien is. Leclerc heeft dan (volgens jurisprudentie) het recht om Verstappen van de baan te duwen.quote:
Krijg een beetje het idee dat ze elk incident tussen Verstappen en Leclerc extra veel aandacht te geven om zo een 'vete' te krijgen om het marketingtechnisch een soort van tweestrijd te maken tussen die twee.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:10 schreef Breekfast het volgende:
Zouden de Stewards vandaag nog een beslissing kunnen nemen denken jullie? Of gaan ze eerst nog een weekje alle beelden analyseren?
En toch kwam het voorwiel van Sjarrel in de sidepod van Max. Wat een talent!quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze reden naast elkaar. Zoals ook gewoon duidelijk op de beelden te zien is.
Kijk anders ff hoe ze het bij andere sporten doen. Als dit Hamilton had geweest had je een heel ander oordeel gehad.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het punt is dat die transponder en de afstelling daarvan dan bepaalt of het een valse start is of niet. Het blote oog is niet meer relevant en beweging binnen de marge ook niet.
Ik ben met je eens dat de marges te groot zijn of in ieder geval waren, want Bottas had er in 2017 wel voordeel van. Het moet zo afgesteld zijn dat een coureur er geen voordeel van kan hebben, dat hebben we vandaag niet kunnen zien omdat er geen voordeel was. Ik zie geen andere reden om een beetje beweging te bestraffen.
Het gaat erom of die transponder een jumpstart waarneemt en dat staat duidelijk in de regels. En het is daarmee dus ook duidelijk dat die marge te groot is.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:18 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wat ik zeg, ik denk (DENK, het is niet beschreven dus geen zekerheid) dat het om het verlaten van het vak gaat en dat deed Seb niet. Maar onduidelijk is en blijft het.
dat kan dan wel zijn maar dat neemt niet weg dat de tolerantie gewoon te groot is blijkbaarquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar nogmaals wat jij met je ogen waarneemt doet er hier gewoon niet toe. En dat is maar goed ook.
Maar wat is 'te groot'?quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat kan dan wel zijn maar dat neemt niet weg dat de tolerantie gewoon te groot is blijkbaar
Waar staat dat in de regels dan? Laat maar zien pikquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze reden naast elkaar. Zoals ook gewoon duidelijk op de beelden te zien is. Leclerc heeft dan (volgens jurisprudentie) het recht om Verstappen van de baan te duwen.
Of je daar nu een straf voor moet geven in de openingsronde vind ik niet. Maar een fout van Leclerc was het wel. Veel te laat in de ankers en door onderstuur wijk je uit.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:13 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee, dat was niet band tegen band. Dat was band tegen sidepod.
Maar wat als de transponder een jumpstart waarneemt als je het vak verlaat? Dan is het geen marge maar een andere definitie dan die jij aanhoudt.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Het gaat erom of die transponder een jumpstart waarneemt en dat staat duidelijk in de regels. En het is daarmee dus ook duidelijk dat die marge te groot is.
Ik zeg jurisprudentie.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:21 schreef opreis het volgende:
[..]
Waar staat dat in de regels dan? Laat maar zien pik
Hij was niet te laat in de ankers, hij was de vroeg/te veel op het gas waardoor hij niet de binnenkant van de bocht kon houden.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Of je daar nu een straf voor moet geven in de openingsronde vind ik niet. Maar een fout van Leclerc was het wel. Veel te laat in de ankers en door onderstuur wijk je uit.
Maar na een call van zijn team niet naar binnen komen waardoor de stukken eraf vliegen is wel een zaak voor een straf. Zelfs de spiegel van Hamilton vloog eraf door al die stukken.
Maar Leclerc weigert wel vaker een teamorder of zeurt als hij een order krijgt. Dat maakt het wel een type Gilles Villeneuve die destijds bij Ferrari de nodige risico's nam. Vettel zal er komend seizoen zijn handen vol aan gaan krijgen. Verstappen is al behoorlijk agressief maar Leclerc gooit er er nog een schepje bovenop.
5 seconden, dat zal hem leren.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:22 schreef F1gamer het volgende:
Ik wacht rustig op de uitslag Leclerc-Verstappen
Zie Oostenrijk en eerdere posts in dit topic.quote:
Lijkt me dan toch vrij duidelijk een 100% Leclerc causing a collisionquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Of je daar nu een straf voor moet geven in de openingsronde vind ik niet. Maar een fout van Leclerc was het wel. Veel te laat in de ankers en door onderstuur wijk je uit.
Ja zeker, dit mogen ze wat mij betreft heel hard straffen.quote:Maar na een call van zijn team niet naar binnen komen waardoor de stukken eraf vliegen is wel een zaak voor een straf. Zelfs de spiegel van Hamilton vloog eraf door al die stukken.
Maar Leclerc weigert wel vaker een teamorder of zeurt als hij een order krijgt. Dat maakt het wel een type Gilles Villeneuve die destijds bij Ferrari de nodige risico's nam. Vettel zal er komend seizoen zijn handen vol aan gaan krijgen. Verstappen is al behoorlijk agressief maar Leclerc gooit er er nog een schepje bovenop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |