abonnement Unibet Coolblue
pi_189395380
meisje Thunberg laat er geen twijfel over bestaan.

"This is all wrong. I shouldn’t be standing here. I should be back in school on the other side of the ocean. Yet you all come to me for hope? How dare you! You have stolen my dreams and my childhood with your empty words. And yet I’m one of the lucky ones. People are suffering. People are dying. Entire ecosystems are collapsing. We are in the beginning of a mass extinction. And all you can talk about is money and fairytales of eternal economic growth. How dare you!"
- G. Thunberg, UN Climate Summit, NY, 23 Sep, 2019

momentje, mensen. deze gaat de boeken in. wat een speech.


deze ook...

Hello, I’m Severn Suzuki speaking for E.C.O. – The Environmental Children’s Organization.

We are a group of twelve and thirteen-year-olds from Canada trying to make a difference: Vanessa Suttie, Morgan Geisler, Michelle Quigg and me. We raised all the money ourselves to come six thousand miles to tell you adults you must change your ways. Coming here today, I have no hidden agenda. I am fighting for my future.

Losing my future is not like losing an election or a few points on the stock market. I am here to speak for all generations to come.

I am here to speak on behalf of the starving children around the world whose cries go unheard.

I am here to speak for the countless animals dying across this planet because they have nowhere left to go. We cannot afford to be not heard.

I am afraid to go out in the sun now because of the holes in the ozone. I am afraid to breathe the air because I don’t know what chemicals are in it.

I used to go fishing in Vancouver with my dad, until just a few years ago, we found the fish full of cancers. And now we hear about animals and plants going extinct every day – vanishing forever.

In my life, I have dreamt of seeing the great herds of wild animals, jungles and rain forests full of birds and butterflies, but now I wonder if they will even exist for my children to see.

Did you have to worry about these little things when you were my age?

All this is happening before our eyes and yet we act as if we have all the time we want and all the solutions. I’m only a child and I don’t have all the solutions, but I want you to realise, neither do you!

* You don’t know how to fix the holes in our ozone layer.
* You don’t know how to bring salmon back up a dead stream.
* You don’t know how to bring back an animal now extinct.
* And you can’t bring back forests that once grew where there is now desert.

If you don’t know how to fix it, please stop breaking it!

Here, you may be delegates of your governments, business people, organisers, reporters or politicians – but really you are mothers and fathers, brothers and sister, aunts and uncles – and all of you are somebody’s child.

I’m only a child yet I know we are all part of a family, five billion strong, in fact, 30 million species strong and we all share the same air, water and soil – borders and governments will never change that.

I’m only a child yet I know we are all in this together and should act as one single world towards one single goal.

In my anger, I am not blind, and in my fear, I am not afraid to tell the world how I feel.

In my country, we make so much waste, we buy and throw away, buy and throw away, and yet northern countries will not share with the needy. Even when we have more than enough, we are afraid to lose some of our wealth, afraid to share.

In Canada, we live the privileged life, with plenty of food, water and shelter – we have watches, bicycles, computers and television sets.

Two days ago here in Brazil, we were shocked when we spent some time with some children living on the streets. And this is what one child told us: “I wish I was rich and if I were, I would give all the street children food, clothes, medicine, shelter and love and affection.”

If a child on the street who has nothing, is willing to share, why are we who have everything still so greedy?

I can’t stop thinking that these children are my age, that it makes a tremendous difference where you are born, that I could be one of those children living in the favellas of Rio; I could be a child starving in Somalia; a victim of war in the Middle East or a beggar in India.

I’m only a child yet I know if all the money spent on war was spent on ending poverty and finding environmental answers, what a wonderful place this earth would be!

At school, even in kindergarten, you teach us to behave in the world. You teach us:

* not to fight with others,
* to work things out,
* to respect others,
* to clean up our mess,
* not to hurt other creatures
* to share – not be greedy.

Then why do you go out and do the things you tell us not to do?

Do not forget why you’re attending these conferences, who you’re doing this for – we are your own children. You are deciding what kind of world we will grow up in. Parents should be able to comfort their children by saying “everything’s going to be alright” , “we’re doing the best we can” and “it’s not the end of the world”.

But I don’t think you can say that to us anymore. Are we even on your list of priorities? My father always says “You are what you do, not what you say.”

Well, what you do makes me cry at night. You grown ups say you love us. I challenge you, please make your actions reflect your words. Thank you for listening.

alleen niemand leest ze :')



pi_189395411
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 12:07 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

maar dat inslechte, wat het experiment blootlegt, is dus puur fascisme. de nazis manipuleerden de duitsers om erachter aan te lopen.
dus nogmaals, het is gewoon onzin om deze vergelijking over de milieubeweging te leggen. de milieubeweging is in geen enkel opzicht een cover voor fascisme/iets inslechts.
Nogmaals, het hoeft helemaal niet over fascisme te gaan. Je kunt deze methode op allerlei stromingen toepassen maar dat weiger je te begrijpen. Het gaat om de methode niet om de ideologie ansich.

quote:
als ik even meedenk met de tegenstanders, is het ergste wat je ervan kan maken, dat kinderen bang worden gemaakt over hun toekomst, en zo worden gemanipuleerd om in actie te komen tegen de gevestigde orde. maar dan nog, is het doel niet ze iets inslechts te laten doen, of een fout systeem te steunen. het doel blijft gewoon hetzelfde; verandering in milieubeleid forceren.
Als er geen "fout systeem" of "iets inslechts" is hoeft er toch niks geforceerd te worden? Of staan ze daar voor plotseling voor de flauwekul?

Daarbij is milieu wat anders dan klimaat.

quote:
mijn bezwaar is voornamelijk, dat men zo suggereerd dat de milieubeweging stiekum iets fascistisch is, dat het om macht gaat of dat men kinderen zo wil meeslepen en dat er een onderliggend andere agenda is. gewoon consperacy bullshit.
Het gaat om propaganda en indoctrinatie van de massa, wij deugen en de de rest niet zoals je bv. ook kon zien met het blokkeren van de McDonalds en al die ER protesten, dat ze het verschil tussen Co2 en No2 nog niet eens snappen geeft wel aan dat men daar staat omdat de "vriendenclub" dat doet en niet omdat ze zichzelf hebben verdiept in de materie.

Maar goed, als je hier niet meegaat met de hype word je uitgemaakt voor flat-earther en meer van dat fraais. Maar andersom ga jij helemaal ballistisch omdat er ergens fascisme staat.
pi_189395439
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 13:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nogmaals, het hoeft helemaal niet over fascisme te gaan. Je kunt deze methode op allerlei stromingen toepassen maar dat weiger je te begrijpen. Het gaat om de methode niet om de ideologie ansich.
[..]
dat kan inderdaad. maar dat is niet mn kritiek.
quote:
Als er geen "fout systeem" of "iets inslechts" is hoeft er toch niks geforceerd te worden? Of staan ze daar voor plotseling voor de flauwekul?

Daarbij is milieu wat anders dan klimaat.
[..]
hoe forceren ze dan? in ieder geval niet op de manieren uit de film.
quote:
Het gaat om propaganda en indoctrinatie van de massa, wij deugen en de de rest niet zoals je bv. ook kon zien met het blokkeren van de McDonalds en al die ER protesten, dat ze het verschil tussen Co2 en No2 nog niet eens snappen geeft wel aan dat men daar staat omdat de "vriendenclub" dat doet en niet omdat ze zichzelf hebben verdiept in de materie.

Maar goed, als je hier niet meegaat met de hype word je uitgemaakt voor flat-earther en meer van dat fraais. Maar andersom ga jij helemaal ballistisch omdat er ergens fascisme staat.
ja, fascisme is een serieuze zaak.
ik zie niet waarom je dit alles moet linken met propaganda en indoctrinatie. de wetenschap is tcoh heel duidelijk, zo langzamerhand. niemand kan nog echt ontkennen dat het helemaal verkeerd gaat.
en ik vind, dat je zelfs eerder kan zeggen dat diegenen die hier fel op tegen zijn, aan indoctrinatie en manipulatie doen, om mensen te laten geloven dat er niks aan de hand is, en dat men hun wil beschadigen met verandering.
pi_189395753
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 13:19 schreef pokkerdepok het volgende:
dat kan inderdaad. maar dat is niet mn kritiek.
Wat zeur je dan?

quote:
hoe forceren ze dan? in ieder geval niet op de manieren uit de film.
Jij komt met de "forceren" opmerking, niet ik.
quote:
Forceren
1) Afbreken 2) Afdwingen 3) Beëindigen 4) Beschadigen 5) Bruuskeren 6) Doordrijven 7) Dwingen 8) Kraken 9) Met geweld iets doordrijven 10) Met geweld iets doorzetten 11) Metaalbewerking 12) Noodzaken 13) Ontbinden 14) Opdringen 15) Openbreken 16) Opheffen 17) Overbelasten 18) Overweldigen 19) Stukmaken
Gezien de betekenis van forceren bedoel je er iets mee toch?

quote:
ja, fascisme is een serieuze zaak.
ik zie niet waarom je dit alles moet linken met propaganda en indoctrinatie. de wetenschap is tcoh heel duidelijk, zo langzamerhand. niemand kan nog echt ontkennen dat het helemaal verkeerd gaat.
en ik vind, dat je zelfs eerder kan zeggen dat diegenen die hier fel op tegen zijn, aan indoctrinatie en manipulatie doen, om mensen te laten geloven dat er niks aan de hand is, en dat men hun wil beschadigen met verandering.
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:08:50 #6
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189396071
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 13:43 schreef AchJa het volgende:
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.
Wat is dat punt dan?
pi_189396150
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 13:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat zeur je dan?
[..]

Jij komt met de "forceren" opmerking, niet ik.
[..]

Gezien de betekenis van forceren bedoel je er iets mee toch?
[..]

Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.
misschien heb je gelijk, dat ik te dom ben. ik heb werkelijk geen idee wat je nou probeert te zeggen hier.
jij gebruikt letterlijk het woord forceren, en daar reageer ik op.
en mijn uiteenzetting dat jij ongelijk hebt, bewijst dat jij gelijk hebt? okee..
pi_189396321
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:15 schreef pokkerdepok het volgende:

misschien heb je gelijk, dat ik te dom ben. ik heb werkelijk geen idee wat je nou probeert te zeggen hier.
jij gebruikt letterlijk het woord forceren, en daar reageer ik op.
Moet ik je nou echt gaan quoten?

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 12:07 schreef pokkerdepok het volgende:
het doel blijft gewoon hetzelfde; verandering in milieubeleid forceren.
quote:
en mijn uiteenzetting dat jij ongelijk hebt, bewijst dat jij gelijk hebt? okee..
Je vindt dat je gelijk hebt, een saillant detail in deze.
pi_189396438
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Moet ik je nou echt gaan quoten?
[..]

vind je het belangrijk? ik reageer op de post die ik zie.
quote:
[..]

Je vindt dat je gelijk hebt, een saillant detail in deze.
wat vind jij?
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:42:14 #11
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189396456
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Heb je gelezen waar ik op reageer? En verder moet je misschien het vorige deel maar eens doorlezen dan, ik blijf hier niet bezig.
Ja zeker. Ik had juist de indruk dat je met die opmerking alleen maar het punt bevestigde van pokkerdepok, dus het leek me goed het even te checken.
pi_189396501
Wat zongen ze nu vorige week, in koor? Bij het protest met die dweil met de trompet?
pi_189396557
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:42 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Ja zeker. Ik had juist de indruk dat je met die opmerking alleen maar het punt bevestigde van pokkerdepok, dus het leek me goed het even te checken.
Oh nee, ik bedoelde juist dat als we ons niet aansluiten bij de club van pokkerdepok hel en verdoemenis ons deel zal zijn. Dat is ongeveer wat hij loopt te verkondigen.
pi_189396596
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:40 schreef pokkerdepok het volgende:

vind je het belangrijk? ik reageer op de post die ik zie.
Volgens mij is de gangbare manier van een discussie voeren dat je reageert op iets wat een ander zegt maar ik begrijp hieruit dat alles wat je gezegd hebt heb je niet gezegd ofzo?

quote:
wat vind jij?
Dat mag zo ondertussen wel duidelijk zijn of niet dan?
pi_189396665
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Volgens mij is de gangbare manier van een discussie voeren dat je reageert op iets wat een ander zegt maar ik begrijp hieruit dat alles wat je gezegd hebt heb je niet gezegd ofzo?
[..]

Dat mag zo ondertussen wel duidelijk zijn of niet dan?
Het is duidelijk.

De kortsluiting lijkt te ontstaan bij een woord als fascistisch. Welke in dit geval vervangen kan worden door klimaatreligie.

Wij zien de overeenkomsten, zij niet. Einde discussie lijkt me.
pi_189396668
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Volgens mij is de gangbare manier van een discussie voeren dat je reageert op iets wat een ander zegt maar ik begrijp hieruit dat alles wat je gezegd hebt heb je niet gezegd ofzo?
[..]
ik probeer fair te zijn.. kan er toch niet veel anders van maken, mocht je gelijk hebben op dit punt, dat je zelf dat woord ook gebruikte. misschien ik eerst, zou kunnen.
quote:
Dat mag zo ondertussen wel duidelijk zijn of niet dan?
op zich wel. maar dan zijn we wel uitgepraat, als je er niks meer over te melden hebt.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:58:56 #17
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189396674
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh nee, ik bedoelde juist dat als we ons niet aansluiten bij de club van pokkerdepok hel en verdoemenis ons deel zal zijn. Dat is ongeveer wat hij loopt te verkondigen.
Lekker algemeen gesteld zo... ongeveer hel en verdoemenis verkondigen.

Volgens mij gaat het in dat stukje erover dat de groep mensen die de mainstream wetenschap accepteren (laten we voor het gemak maar even stellen: wat het IPCC samenvat vanuit wetenschappelijk onderzoek in hun rapporten) niks te maken heeft met een situatie zoals vertoond in The Wave, maar dat het juist de mensen die dit niet accepteren de geïndoctrineerden zouden zijn.
pi_189396887
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:58 schreef ootjekatootje het volgende:
Het is duidelijk.

De kortsluiting lijkt te ontstaan bij een woord als fascistisch. Welke in dit geval vervangen kan worden door klimaatreligie.

Wij zien de overeenkomsten, zij niet. Einde discussie lijkt me.
Nou idd, er is voldoende over gezegd.
pi_189398316
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het is duidelijk.

De kortsluiting lijkt te ontstaan bij een woord als fascistisch. Welke in dit geval vervangen kan worden door klimaatreligie.

Wij zien de overeenkomsten, zij niet. Einde discussie lijkt me.
Als je parallellen gaat trekken tussen het fascisme en mensen die zich zorgen maken over het klimaat dan is het inderdaad einde discussie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2019 17:12:37 ]
pi_189398336
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 17:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als je parallellen gaat trekken tussen het fascisme en mensen die zich zorgen maken over het klimaat dan is het inderdaad einde discussie.
Kortsluiting! :o
pi_189398445
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 17:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Kortsluiting! :o
TR
pi_189398462
Deze discussie wordt ook behandeld in deze video van NU.

Ik kan ben het in alle opzichten eens met Maarten Boudry.
https://www.nu.nl/276700/(...)den.html?jwsource=cl
pi_189398488
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 17:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

TR
Je leest wel de vorige posten voordat je reageert?
Je weet waarover we het hier hadden? Of zie je een woord en spring je uit je vel?
Wat ik dus bedoel met kortsluiting.

Daarnaast is het enorm kinderachtig.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:30:17 #24
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189398532
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 17:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als je parallellen gaat trekken tussen het fascisme en mensen die zich zorgen maken over het klimaat dan is het inderdaad einde discussie.
Het is inderdaad meer een moderne religie, met profeten, heilige boeken, apocalyptische voorspellingen, leefregels, tempels, een messiaans figuur etc.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:34:37 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189398579
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 17:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als je parallellen gaat trekken tussen het fascisme en mensen die zich zorgen maken over het klimaat dan is het inderdaad einde discussie.
Dat is dan ook helemaal niet de parallel :?? Waar heb je het in vredesnaam over!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189398607
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 17:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Als je parallellen gaat trekken tussen het fascisme en mensen die zich zorgen maken over het klimaat dan is het inderdaad einde discussie.
Nogmaals, vervang "fascisme" door "klimaatreligie" en je bent er. Ergo, er worden helemaal geen parallellen getrokken met het fascisme maar wel met de gehanteerde methode. Maar goed, schijnbaar ontstaat er per direct kortsluiting bij het woord "fascisme"...
pi_189398645
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 17:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Deze discussie wordt ook behandeld in deze video van NU.

Ik kan ben het in alle opzichten eens met Maarten Boudry.
https://www.nu.nl/276700/(...)den.html?jwsource=cl
Hij zegt dat de manier waarop het klimaatactivisme wordt gevoerd religieuze aspecten heeft maar ook dat het "geloof" in klimaatopwarming en dat dat door de mens veroorzaakt wordt helemaal geen religie is, maar gewoon aantoonbare feiten.
pi_189398674
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 17:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Je leest wel de vorige posten voordat je reageert?
Je weet waarover we het hier hadden? Of zie je een woord en spring je uit je vel?
Wat ik dus bedoel met kortsluiting.

Daarnaast is het enorm kinderachtig.
"Kortsluiting" gillen is niet kinderachtig bedoel je? Je hoeft het heus niet altijd met iedereen eens te zijn, maar roepen dat mensen last van "kortsluiting" hebben als ze "het niet zien" is dodelijk voor iedere discussie. Tip: richt je op de inhoud, in plaats van op je opponenten.
pi_189398703
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 17:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:

"Kortsluiting" gillen is niet kinderachtig bedoel je? Je hoeft het heus niet altijd met iedereen eens te zijn, maar roepen dat mensen last van "kortsluiting" hebben als ze "het niet zien" is dodelijk voor iedere discussie. Tip: richt je op de inhoud, in plaats van op je opponenten.
Gewoon ff brullen zonder de discussie gelezen te hebben toch?

Nu zijn het al twee woorden, "fascisme" en "kortsluiting"...
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:52:15 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189398722
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 17:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Hij zegt dat de manier waarop het klimaatactivisme wordt gevoerd religieuze aspecten heeft maar ook dat het "geloof" in klimaatopwarming en dat dat door de mens veroorzaakt wordt
Niet veroorzaakt, versterkt.

Maar je zit er wederom naast, het gaat helemaal niet om het feit of klimaatverandering bestaat of niet. Het gaat om de religie die claimt dat het einde der tijden al aangebroken is tenzij al hun eisen ingewilligd worden. Kap eens met het vervuilen van de discussie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189398759
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 17:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Niet veroorzaakt, versterkt.

Maar je zit er wederom naast, het gaat helemaal niet om het feit of klimaatverandering bestaat of niet. Het gaat om de religie die claimt dat het einde der tijden al aangebroken is tenzij al hun eisen ingewilligd worden. Kap eens met het vervuilen van de discussie.
Dat we veel en veel meer moeten doen dan we nu doen en er in verdragen zoals Parijs geregeld wordt is gewoon de wetenschappelijk consensus. Daar is eigenlijk geen discussie over.

Wat mensen als Greta niet begrijpen is waarom we het dan niet ook gewoon doen maar blijven hangen in minder-dan-halfslachtige maatregelen die niets gaan bereiken.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:58:15 #33
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189398764
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 17:57 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat we veel en veel meer moeten doen dan we nu doen en er in verdragen zoals Parijs geregeld wordt is gewoon de wetenschappelijk consensus. Daar is eigenlijk geen discussie over. De vraag over wát te doen is een politieke en maatschappelijke vraag, géén wetenschappelijke.
Nee hoor, dat is of een leugen of je bent gewoon slecht geïnformeerd. En daarnaast is 'veel meer' ook helemaal niet concreet. De vraag wát te doen is een politieke en maatschappelijke, geen wetenschappelijke.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189398792
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 17:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is of een leugen of je bent gewoon slecht geïnformeerd.
Nee, dat is gewoon een feit. Tuurlijk kan je je twijfels hebben over de methodiek etc - maar de consensus is er.

quote:
En daarnaast is 'veel meer' ook helemaal niet concreet.
"Veel meer" is heel concreet gedefinieerd in talloze rapporten.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:02:40 #35
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189398812
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 18:00 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nee, dat is gewoon een feit. Tuurlijk kan je je twijfels hebben over de methodiek etc - maar de consensus is er.

Je leest niet wat ik zeg. Probeer het nog eens.
quote:
"Veel meer" is heel concreet gedefinieerd in talloze rapporten.
Politieke rapporten. Daar kun je het gewoon mee oneens zijn, van consensus kan geen sprake zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189399018
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 17:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Niet veroorzaakt, versterkt.
Nee, veroorzaakt. Ik heb het over de woorden van Boudry, en dat is wat hij zegt: veroorzaakt.

quote:
.
Maar je zit er wederom naast, het gaat helemaal niet om het feit of klimaatverandering bestaat of niet. Het gaat om de religie die claimt dat het einde der tijden al aangebroken is tenzij al hun eisen ingewilligd worden. Kap eens met het vervuilen van de discussie.
Doe even normaal. Ik post gewoon mee en als dat je niet bevalt heb je pech.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2019 18:26:25 ]
pi_189399021
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 17:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is dan ook helemaal niet de parallel :?? Waar heb je het in vredesnaam over!
Ik snap het ook niet meer.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:35:50 #38
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189399118
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 18:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Doe even normaal. Ik post gewoon mee en als dat je niet bevalt heb je pech.
Je post niet mee, je post over iets wat er niet mee te maken heeft. Lees maar eens terug, je hebt de discussie nu wel genoeg vervuild.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189399214
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 18:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je post niet mee, je post over iets wat er niet mee te maken heeft. Lees maar eens terug, je hebt de discussie nu wel genoeg vervuild.
Ik begon er niet over he.
pi_189399301
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 17:57 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat we veel en veel meer moeten doen dan we nu doen en er in verdragen zoals Parijs geregeld wordt is gewoon de wetenschappelijk consensus. Daar is eigenlijk geen discussie over.

Wat mensen als Greta niet begrijpen is waarom we het dan niet ook gewoon doen maar blijven hangen in minder-dan-halfslachtige maatregelen die niets gaan bereiken.
Greta verweet wel wat meer dan dat...
pi_189399345
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 18:45 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik begon er niet over he.
jawel.

Je mengde je in een discussie welke je totaal niet gelezen had, of wel gelezen maar niet begreep.
pi_189399390
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 18:26 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet meer.
De discussie is of er iets aan het ontstaan is wat op een klimaatreligie lijkt, met Greta als Messias.

Ik denk van wel, gezien de doemscenario’s die door vele volgers worden gepredikt. Dat we wat moeten doen voor een beter klimaat staat niet eens ter discussie.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:09:58 #43
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189399506
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 18:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

De discussie is of er iets aan het ontstaan is wat op een klimaatreligie lijkt, met Greta als Messias.

Ik denk van wel, gezien de doemscenario’s die door vele volgers worden gepredikt. Dat we wat moeten doen voor een beter klimaat staat niet eens ter discussie.
Nu ja, de Nederlandse economie ligt momenteel vrijwel stil omdat de overheid niet tijdig maatregelen nam over een aspect van uitstoot.
Me dunkt dat er mischien wat te zeggen valt voor de mensen die stellen dat er meer actie nodig is en dat overheden maar eens moeten gaan doen wat ze toegezegd hebben?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189399643
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 18:45 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik begon er niet over he.
Jawel
pi_189399678
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 19:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nu ja, de Nederlandse economie ligt momenteel vrijwel stil omdat de overheid niet tijdig maatregelen nam over een aspect van uitstoot.
Me dunkt dat er mischien wat te zeggen valt voor de mensen die stellen dat er meer actie nodig is en dat overheden maar eens moeten gaan doen wat ze toegezegd hebben?
De stikstof problematiek staat volkomen los van het klimaat, dat is een hele andere discussie. Daarbij heeft het RIVM nog wel wat uit te leggen omtrent de gehanteerde meetmethodiek en rekenmodellen.
pi_189400114
allemaal toch bedoelt om het af te zeiken; klimaatreligie met messias, de beweging vergelijken met fascisme...en dan nog alle persoonlijke aanvallen op haar... is gewoon onnodig.

dat, terwijl het een enorm positiefs iets is, dat (jonge) mensen de straat opgaan om een betere toekomst te eisen. en belangrijk, daar lijkt uiteindelijk iedereen het wel over eens, raar genoeg..

mensen zijn inderdaad bang.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:52:17 #47
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189400162
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 19:49 schreef pokkerdepok het volgende:
allemaal toch bedoelt om het af te zeiken; klimaatreligie met messias, de beweging vergelijken met fascisme...en dan nog alle persoonlijke aanvallen op haar... is gewoon onnodig.

Nee, dat is hard nodig. Elke religie verdient een kritische benadering.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189402279
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 19:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, dat is hard nodig. Elke religie verdient een kritische benadering.
kritisch is prima.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2019 @ 23:49:32 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189404041
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 19:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, dat is hard nodig. Elke religie verdient een kritische benadering.
Het is geen religie. Alleen complotgekkies maken dat ervan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 23:55:50 #50
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189404118
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 23:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is geen religie
- Profeet
- Heilige geschriften
- Einde der tijden retoriek
- Evangelisch
- Claim op absolute waarheid
- Schaamtecultuur
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189404125
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 23:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is geen religie. Alleen complotgekkies maken dat ervan.
Niemand hier is een complotgekkie en niemand hier is een klimaatdrammer.

Meningen lopen soms nogal uiteen, maar zo extreem is het imo niet.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2019 @ 23:57:07 #52
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189404140
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 23:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Niemand hier is een complotgekkie en niemand hier is een klimaatdrammer.

Meningen lopen soms nogal uiteen, maar zo extreem is het imo niet.
Zie de post boven die van jou.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 23:57:55 #53
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189404152
Er is geen profeet en publicaties in bijvoorbeeld Nature en Science als religieuze geschriften afdoen zou ik eerder vanuit de Bible Belt verwachten dan hier.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2019 @ 23:58:28 #54
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189404162
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 23:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

- Profeet
- Heilige geschriften
- Einde der tijden retoriek
- Evangelisch
- Claim op absolute waarheid
- Schaamtecultuur
Hm, ja, dat laatste punt is wel wat voor jou, denk ik, mischien dat jij je kan schamen om zo veel onzin in een post. Maar ik vermoed van niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 13 oktober 2019 @ 00:02:08 #55
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189404222
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 23:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Er is geen profeet en publicaties in bijvoorbeeld Nature en Science als religieuze geschriften afdoen zou ik eerder vanuit de Bible Belt verwachten dan hier.
Alweer iemand die het punt volledig mist. Hou maar op.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 13 oktober 2019 @ 00:06:52 #56
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189404323
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alweer iemand die het punt volledig mist. Hou maar op.
Dat zal vast niet aan jou liggen.
  zondag 13 oktober 2019 @ 00:09:48 #57
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189404372
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat zal vast niet aan jou liggen.
Ik ben duidelijk genoeg toch? Dit topic gaat over Greta en de beweging die haar ondersteunt. Dat heeft absoluut kenmerken van een cult/religie. Dat staat los van klimaatverandering en de wetenschap, maar dat lijken jij en consorten maar niet in je kop te kunnen krijgen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 13 oktober 2019 @ 00:14:13 #58
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189404454
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik ben duidelijk genoeg toch? Dit topic gaat over Greta en de beweging die haar ondersteunt. Dat heeft absoluut kenmerken van een cult/religie. Dat staat los van klimaatverandering en de wetenschap, maar dat lijken jij en consorten maar niet in je kop te kunnen krijgen.
Maar ik zie niemand die haar op deze manier volgt?! Ze mag wat toespraken houden omdat ze succesvol protest heeft georganiseerd. Wie zijn dan haar discipelen en welke claims horen daar dan bij die ze geloven omdat zij het als profeet gezegd zou hebben?
  zondag 13 oktober 2019 @ 00:16:35 #59
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189404497
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Maar ik zie niemand die haar op deze manier volgt?! Ze mag wat toespraken houden omdat ze succesvol protest heeft georganiseerd. Wie zijn dan haar discipelen en welke claims horen daar dan bij die ze geloven omdat zij het als profeet gezegd zou hebben?
Het soort mensen dat dus deze week illegale protesten uitvoerde, bijvoorbeeld. Maar je ziet het hier ook op dit forum, er zijn veel posters die net doen alsof haar toon en boodschap inhoudelijk zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189404669
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Maar ik zie niemand die haar op deze manier volgt?! Ze mag wat toespraken houden omdat ze succesvol protest heeft georganiseerd. Wie zijn dan haar discipelen en welke claims horen daar dan bij die ze geloven omdat zij het als profeet gezegd zou hebben?
Een discipel is Kim Kardashian...
pi_189404688
En van wie was die Tesla? En die zeilboot?
Wie gaf haar het podium?
  zondag 13 oktober 2019 @ 00:31:01 #62
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189404748
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het soort mensen dat dus deze week illegale protesten uitvoerde, bijvoorbeeld. Maar je ziet het hier ook op dit forum, er zijn veel posters die net doen alsof haar toon en boodschap inhoudelijk zijn.
Vergezocht. Zoiets zou je ook niet zeggen van andere internationale protesten die ooit georganiseerd zijn. Ik zie het meer als een stel lui die een doel delen en zich verenigen in verschillende verbanden, waarbij toevallig zij het meest in de aandacht komt. Extinction rebellion is bijvoorbeeld los van haar ontstaan voor zover ik weet.

Hier zie ik ook niet echt discussie over wat ze inhoudelijk gezegd heeft. Af en toe als er iets beweerd wordt wat niet klopt, zoals onlangs dat extinction op mensen zou slaan. Ik zie hier vooral een paar users topic na topic inhoudsloze zuigposts maken, waar een enkeling de moeite op neemt om op te reageren.
pi_189404769
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het soort mensen dat dus deze week illegale protesten uitvoerde, bijvoorbeeld. Maar je ziet het hier ook op dit forum, er zijn veel posters die net doen alsof haar toon en boodschap inhoudelijk zijn.
De volgers. Degene die zoals in de Wave het als hapklare brokken aannemen, en commentaar op Messias zien als commentaar op een 16 jarige geestelijk gehandicapt meisje.

Wat is ze nou?
1 de geestelijk gehandicapte 16 jarige met een geschiedenis van eetstoornissen en depressieve periodes
2 de intelligente Messias van 16 die de wereld gaat redden?

De boodschap die ze verkondigd is niet nieuw, de oplossing geeft ze niet.
Commentaar hebben op de vertoning van haar optreden is not done, blijkbaar want zielig. Dus we gaan voor optie 1?
  zondag 13 oktober 2019 @ 00:33:52 #64
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189404792
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Vergezocht. Zoiets zou je ook niet zeggen van andere internationale protesten die ooit georganiseerd zijn.
Wel als die dus dezelfde soort kenmerken hebben.
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 23:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

- Profeet
- Heilige geschriften
- Einde der tijden retoriek
- Evangelisch
- Claim op absolute waarheid
- Schaamtecultuur
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189404822
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wel als die dus dezelfde soort kenmerken hebben.
[..]

Ik denk wel dat Greta dit zelf niet bedenkt.

Weet iemand wie haar manager/team is? Wie maakt die afspraak met de VN top bijvoorbeeld?
  zondag 13 oktober 2019 @ 00:37:55 #66
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189404836
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wel als die dus dezelfde soort kenmerken hebben.
[..]

Ja, dat bestreed ik dus. Ze is denk ik voor die mensen geen profeet. Maar goed, ik ga slapen. Het is me in ieder geval duidelijk nu dat je doelt op haar + ander klimaatprotest als je het hier in dit topic over klimaatreligie hebt.
pi_189404844
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Vergezocht. Zoiets zou je ook niet zeggen van andere internationale protesten die ooit georganiseerd zijn. Ik zie het meer als een stel lui die een doel delen en zich verenigen in verschillende verbanden, waarbij toevallig zij het meest in de aandacht komt. Extinction rebellion is bijvoorbeeld los van haar ontstaan voor zover ik weet.

Hier zie ik ook niet echt discussie over wat ze inhoudelijk gezegd heeft. Af en toe als er iets beweerd wordt wat niet klopt, zoals onlangs dat extinction op mensen zou slaan. Ik zie hier vooral een paar users topic na topic inhoudsloze zuigposts maken, waar een enkeling de moeite op neemt om op te reageren.
Niemand ontkent hier dat er anders geleefd moet gaan worden op onze planeet.
Er zijn hier gelukkig wel mensen die hun vraagtekens zetten bij de manier waarop dat moet gaan en of we met zijn allen achter een hysterische 16 jarige aan moeten lopen.
pi_189404905
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, dat bestreed ik dus. Ze is denk ik voor die mensen geen profeet. Maar goed, ik ga slapen. Het is me in ieder geval duidelijk nu dat je doelt op haar + ander klimaatprotest als je het hier in dit topic over klimaatreligie hebt.
Welterusten alvast!

Ik denk dat iedereen het beste wil voor de volgende generaties.
Het is niet mijn manier om plat op de grond te gaan liggen op straat in Amsterdam of dreigend onze wereldleiders toe te spreken.

Ik probeer wel mijn steentje bij te dragen en ik denk velen met mij.
Ik zie daarnaast ook wat bizars gebeuren, iets ongezonds.
Beetje sekte achtigs, iets ongezonds, kan mijn vinger er niet goed op leggen.

Misschien kan Arjen Lubach het morgen beter uitleggen.
pi_189404968
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 23:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is geen religie. Alleen complotgekkies maken dat ervan.
Moeilijk te accepteren. Geeft niet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189405024
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Welterusten alvast!

Ik denk dat iedereen het beste wil voor de volgende generaties.
Het is niet mijn manier om plat op de grond te gaan liggen op straat in Amsterdam of dreigend onze wereldleiders toe te spreken.

Ik probeer wel mijn steentje bij te dragen en ik denk velen met mij.
Ik zie daarnaast ook wat bizars gebeuren, iets ongezonds.
Beetje sekte achtigs, iets ongezonds, kan mijn vinger er niet goed op leggen.

Misschien kan Arjen Lubach het morgen beter uitleggen.
Dit dus.

Idealisme is een groot goed, maar je moet wel realistisch blijven.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 13 oktober 2019 @ 08:43:31 #71
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189407698
Bespreken jullie de religie van het klimaatscepticisme, de leer van het zonder wetenschappelijke onderbouwing blijven roepen dat klimaatverandering niet waar is?

Met zijn tal van profeten (journalisten, mensen met een blog) die ook geen verstand ervan hebben maar de boodschap extra hard en fanatiek verkondigen, het aanvallen van de wetenschap, blind zijn voor argumenten, etcetera?

De enige klimaatreligie is die van de leken en onbenullen die denken dat het allemaal een complot is, een verzinsel.
  zondag 13 oktober 2019 @ 09:31:28 #72
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189408223
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 08:43 schreef VoMy het volgende:
Bespreken jullie de religie van het klimaatscepticisme

Nee, dus hou maar op.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189408275
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Maar ik zie niemand die haar op deze manier volgt?! Ze mag wat toespraken houden omdat ze succesvol protest heeft georganiseerd. Wie zijn dan haar discipelen en welke claims horen daar dan bij die ze geloven omdat zij het als profeet gezegd zou hebben?
Niemand die haar op haar manier volgt? Waar komt die wereldwijde media-aandacht dan vandaan? En hoe kan het dan dat haar international voor een groot internationaal publiek een podium wordt geboden?

Daarnaast lijkt een aantal hier (moedwillig?) niet te begrijpen dat er nogal een spectrum is tussen complete ontkenning van global warming en de retoriek dat we allemaal doodgaan en de wereld kapot gaat, helemaal binnen nu en 50 jaar.

En daarbij wordt vergeten dat er ook nogal een spectrum is voor wat betreft wetenschappelijke publicaties. Ja, er is consensus over dat er veranderingen in het klimaat plaatsvinden. In welke mate, op welke manieren, met welke gevolgen, in welke tijdspanne, etc. is er totaal niet één waarheid. Wat wel zo is, is dat het alarmisme van Greta en bijv. Extinction Rebellion net zo ondersteund is als dat er niks aan de hand is.

[ Bericht 16% gewijzigd door silverhill op 13-10-2019 09:41:50 ]
pi_189408362


[ Bericht 100% gewijzigd door silverhill op 13-10-2019 09:41:37 ]
pi_189409066
extinction rebellion heeft niets met haar te maken.
pi_189411495
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 10:36 schreef pokkerdepok het volgende:
extinction rebellion heeft niets met haar te maken.
O echt?

Wat is dit dan?

https://www.google.com/ur(...)EHLvA1ms6Mr3qmX7iDp2
pi_189411621
quote:
quote:
dus ze steunt het. het is geen organisatie die achter haar aanloopt. andersom.
  zondag 13 oktober 2019 @ 13:35:00 #79
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189411710
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:26 schreef pokkerdepok het volgende:

dus ze steunt het. het is geen organisatie die achter haar aanloopt. andersom.
Kortom, we hebben nu eindelijk afgevinkt dat het wel degelijk "the Wave" is en nu gaan we een topic vullen over wie er nou achter wie aan rent... :')
pi_189411796
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kortom, we hebben nu eindelijk afgevinkt dat het wel degelijk "the Wave" is en nu gaan we een topic vullen over wie er nou achter wie aan rent... :')
Ze spreekt het volk toe... Zie video 1.
  zondag 13 oktober 2019 @ 14:17:09 #81
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189412192
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kortom, we hebben nu eindelijk afgevinkt dat het wel degelijk "the Wave" is en nu gaan we een topic vullen over wie er nou achter wie aan rent... :')
ik zou zeggen; reageer niet meer. hoef je je ook niet te ergeren.
  zondag 13 oktober 2019 @ 16:19:52 #84
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189414255
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 13:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kortom, we hebben nu eindelijk afgevinkt dat het wel degelijk "the Wave" is en nu gaan we een topic vullen over wie er nou achter wie aan rent... :')
Jij hebt dat afgevinkt, maar gelukkig is nog steeds niet iedereen het daarmee eens.
  zondag 13 oktober 2019 @ 17:03:14 #86
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189414543
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een paar verdwaalde klimaathippies niet nee... :')
Ook andere mensen hoor. Dat jij parallellen ziet wil niet zeggen dat ze gelijk zijn. Maar goed, ik moet oppassen met wat ik zeg, anders krijg ik Ootje en Fir3fly weer in mijn nek.
pi_189415252
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:13 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ook andere mensen hoor. Dat jij parallellen ziet wil niet zeggen dat ze gelijk zijn. Maar goed, ik moet oppassen met wat ik zeg, anders krijg ik Ootje en Fir3fly weer in mijn nek.
Die moet je gewoon negeren. Dat is beter voor iedereen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_189415723
quote:
14s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:52 schreef OllieA het volgende:

[..]

Die moet je gewoon negeren. Dat is beter voor iedereen.
Ja negeer ons! ^O^
pi_189416094
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
ik denk dat je nog wel even doorgaat met ongelijk hebben
pi_189448437

Verplichte kost voor Greta en haar discipelen.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:54:30 #93
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189448527
Ik wou dat De Speld half zo goed was als Babylon Bee.

  maandag 21 oktober 2019 @ 15:02:25 #94
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189547902
Er zijn genoeg landen waar het not-done is om boos en wild aangesproken te worden door een piepjong en groen meisje. Dat wordt in die patriarchale culturen alleen getolereerd van grijze autoritaire mannen met een hele leven achter zich.
  maandag 21 oktober 2019 @ 15:04:39 #95
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189547932
Die Greta-hype is nu toch onderhand wel over. Hoor gelukkig niks meer over dat jong.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 27 oktober 2019 @ 08:11:28 #96
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189642689
Hahaha deze tweet _O-

Bos_M twitterde op zaterdag 26-10-2019 om 14:07:40 ‘Blinde kever vernoemd naar Greta Thunberg’Zeer toepasselijk. Ook #GretaThunberg is blind en doof voor de feiten en wakkert bij jonge mensen onterecht angst aan over het klimaat. Eng beestje. https://t.co/6myE03G12S reageer retweet
quote:
Blinde kever vernoemd naar Greta Thunberg

Een Brits museum heeft een kever vernoemd naar klimaatactiviste Greta Thunberg. Het gaat om een piepklein insect dat geen ogen of vleugels heeft.



Het Natural History Museum in Londen meldt dat het insect al in de jaren zestig is ontdekt in Kenia. Het diertje bleef vervolgens kennelijk naamloos. Dat veranderde na tussenkomst van wetenschapper Michael Darby. Die zegt in een verklaring een groot fan te zijn van de Zweedse tiener. “Ik ben ongelofelijk onder de indruk van het werk van deze jonge activist.”

Thunberg groeide uit tot een bekende klimaatactivist door haar schoolstaking. Ze spijbelde om te demonstreren bij het parlement in haar land. Darby vermoedt dat het de eerste keer is dat een diersoort naar de activiste is vernoemd. “Ik ken in elk geval geen keversoorten die haar naam dragen.”

De wetenschappelijke naam van de kever is Nelloptodes gretae.

https://www.parool.nl/wer(...)a-thunberg~b60c9693/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 27 oktober 2019 @ 09:34:48 #97
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_189643413
Heheheh
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_189663263
FVD: Het ontkennen van de wetenschap, en het haten en belachelijk maken van een pubermeisje.

Ik loop ook niet achter haar aan, maar om je zo steeds te uiten als politieke partij is verdomme schandalig. :r en al dat volk dat dat gedrag hier geweldig vindt :r

Inhoudelijk in discussie met mensen gaan die een andere mening is er niet meer bij, enkel de persoon aanvallen. Als je het oneens met haar boodschap bent, zou je die heel makkelijk moeten kunnen weerleggen. maar nee, de persoon erachter, de boodschapper (een puber in dit geval) moet kapot.. gadverdamme
nee, jij dan!
  Beste/leukste mod 2022 maandag 28 oktober 2019 @ 09:20:24 #99
319979 Fok-it
All is well
pi_189663327
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:15 schreef Gehenna het volgende:
FVD: Het ontkennen van de wetenschap, en het haten en belachelijk maken van een pubermeisje.

Ik loop ook niet achter haar aan, maar om je zo steeds te uiten als politieke partij is verdomme schandalig. :r en al dat volk dat dat gedrag hier geweldig vindt :r

Inhoudelijk in discussie met mensen gaan die een andere mening is er niet meer bij, enkel de persoon aanvallen. Als je het oneens met haar boodschap bent, zou je die heel makkelijk moeten kunnen weerleggen. maar nee, de persoon erachter, de boodschapper (een puber in dit geval) moet kapot.. gadverdamme
Hulde _O_

Echt stuitend om te zien inderdaad
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_189663583
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:02 schreef Jellereppe het volgende:
Er zijn genoeg landen waar het not-done is om boos en wild aangesproken te worden door een piepjong en groen meisje. Dat wordt in die patriarchale culturen alleen getolereerd van grijze autoritaire mannen met een hele leven achter zich.
Als het een Afghaanse was geweest was ze allang de mond gesnoerd.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 28 oktober 2019 @ 11:51:44 #101
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189665113
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:15 schreef Gehenna het volgende:
FVD: Het ontkennen van de wetenschap, en het haten en belachelijk maken van een pubermeisje.

Ik loop ook niet achter haar aan, maar om je zo steeds te uiten als politieke partij is verdomme schandalig. :r en al dat volk dat dat gedrag hier geweldig vindt :r
Ach gut, gaan we weer met dat gejank. Dat is precies de reden dat de klimaatindustrie een autistisch wicht heeft gekozen, zodat ze iedere vorm van kritiek kunnen afdoen als vrouwenhaat, kinderhaat, gehandicaptenhaat, boe hoe hoe het is maar een meisje, hoe durf je, hoe walgelijk, bwaaaaagh.

Helaas voor jullie zijn we immuun voor emotionele chantage. Dat gedeug en dingen als schandalig verklaren is een links dingetje.
  maandag 28 oktober 2019 @ 11:55:00 #102
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189665161
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 11:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ach gut, gaan we weer met dat gejank. Dat is precies de reden dat de klimaatindustrie een autistisch wicht heeft gekozen, zodat ze iedere vorm van kritiek kunnen afdoen als vrouwenhaat, kinderhaat, gehandicaptenhaat, boe hoe hoe het is maar een meisje, hoe durf je, hoe walgelijk, bwaaaaagh.

Helaas voor jullie zijn we immuun voor emotionele chantage. Dat gedeug en dingen als schandalig verklaren is een links dingetje.
Toch is het de keuze van de 'kritische' mensen om op haar persoon in te spelen ipv op inhoud.

De 'andere kant' doet dat niet, die dwingen je daar niet toe. Dat doen de 'kritische' mensen toch echt zelf, met passie.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189665272
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 11:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Toch is het de keuze van de 'kritische' mensen om op haar persoon in te spelen ipv op inhoud.

De 'andere kant' doet dat niet, die dwingen je daar niet toe. Dat doen de 'kritische' mensen toch echt zelf, met passie.
Welke inhoud? Greta is een onvervalste doemprediker.

Geen inhoud
Geen oplossingen
Geen vernieuwende analyses.

Hel en verdoemenis wordt er geschreeuwd. Weinig om inhoudelijk op in te gaan. Snap ook niet dat dit hysterische kind zoveel aandacht krijgt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_189665274
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 11:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Toch is het de keuze van de 'kritische' mensen om op haar persoon in te spelen ipv op inhoud.

De 'andere kant' doet dat niet, die dwingen je daar niet toe. Dat doen de 'kritische' mensen toch echt zelf, met passie.
Welke inhoud?

Ze is compleet panisch en er van overtuigd dat de wereld binnen een generatie half uitgestorven zal zijn vanwege het klimaat. Er is geen serieuze wetenschapper die dergelijke beweringen durft te ondersteunen omdat je dan de rest van je carrière uitgelachen zal worden.

Ze had letterlijk meerdere keren voor de VN hysterische woedeaanvallen en huilbuien. En toch blijven die VN wappies haar toejuichen en de klimaatsector haar als hoogste woordvoerder gebruiken. Echt....over 30 jaar worden wij er via Greta aan herinnerd dat we compleet de weg kwijt waren op het klimaatgebied. En niet omdat de wereld dan een brandende puinhoop is zoals Greta nu voorspeld.

Wil je echt dat we daar nog verder inhoudelijk op in gaan?

edit: ha, zoals Scheurbuik ook zegt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 28 oktober 2019 @ 12:05:10 #105
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_189665289
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 11:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ach gut, gaan we weer met dat gejank. Dat is precies de reden dat de klimaatindustrie een autistisch wicht heeft gekozen, zodat ze iedere vorm van kritiek kunnen afdoen als vrouwenhaat, kinderhaat, gehandicaptenhaat, boe hoe hoe het is maar een meisje, hoe durf je, hoe walgelijk, bwaaaaagh.
Geef dan gewoon tegen-argumenten. Dat zou vrij makkelijk moeten zijn, als ik 'jullie rechtsen' zo hoor. Maar nee. 'jullie' kiezen ervoor (en met trots zo te horen) om haar als persoon belachelijk te maken. En dat valt dan inderdaad vrij vlot in dat rijtje die jezelf daar opsomt.

En dan zelf gaan janken over gejank. :')

quote:
Helaas voor jullie zijn we immuun voor emotionele chantage.
En fatsoen.. en ratio..

quote:
Dat gedeug en dingen als schandalig verklaren is een links dingetje.
Niet willen dat een kind massaal belachelijk wordt gemaakt (waaronder door fucking volksvertegenwoordigers!) heeft niets met dat link/rechts-geleuter te maken.
nee, jij dan!
  maandag 28 oktober 2019 @ 12:07:07 #106
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_189665319
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Welke inhoud?

Ze is compleet panisch en er van overtuigd dat de wereld binnen een generatie half uitgestorven zal zijn vanwege het klimaat. Er is geen serieuze wetenschapper die dergelijke beweringen durft te ondersteunen omdat je dan de rest van je carrière uitgelachen zal worden.

Ze had letterlijk meerdere keren voor de VN hysterische woedeaanvallen en huilbuien. En toch blijven die VN wappies haar toejuichen en de klimaatsector haar als hoogste woordvoerder gebruiken. Echt....over 30 jaar worden wij er via Greta aan herinnerd dat we compleet de weg kwijt waren op het klimaatgebied. En niet omdat de wereld dan een brandende puinhoop is zoals Greta nu voorspeld.

Wil je echt dat we daar nog verder inhoudelijk op in gaan?

edit: ha, zoals Scheurbuik ook zegt.
Welke inhoud?
Je haalt zelf de VN aan waar ze voor preekt dus die inhoud is echt wel bij je bekend.
Ontkennen dat dat zelfs bestaat gaat zelfs Thierry te ver :')
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 28 oktober 2019 @ 12:07:12 #107
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189665321
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Welke inhoud? Greta is een onvervalste doemprediker.

Geen inhoud
Geen oplossingen
Geen vernieuwende analyses.

Hel en verdoemenis wordt er geschreeuwd. Weinig om inhoudelijk op in te gaan. Snap ook niet dat dit hysterische kind zoveel aandacht krijgt.
De wetenschap waar ze naar verwijst.

Of evt over welke verantwoordelijkheid moeten overheden nemen, wat is zinnig?
Ook iets waar ze toe oproept.

Want dat is zo'n beetje haar boodschap, dat de wetenschap stelt dat er wat moet gebeuren en overheden meer moeten doen.

Waarom hebben we het daar niet over? Waarom al dat geblaat over dit meisje zodat de inhoud maar niet besproken hoeft te worden?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 28 oktober 2019 @ 12:09:31 #108
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189665355
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

De wetenschap waar ze naar verwijst.

Of evt over welke verantwoordelijkheid moeten overheden nemen, wat is zinnig?
Ook iets waar ze toe oproept.

Want dat is zo'n beetje haar boodschap, dat de wetenschap stelt dat er wat moet gebeuren en overheden meer moeten doen.

Waarom hebben we het daar niet over? Waarom al dat geblaat over dit meisje zodat de inhoud maar niet besproken hoeft te worden?
Omdat dit vage meisje niet inhoudelijk is en juist ook alleen maar op de man speelt. Daar kunnen idioten als V_A zich aan vastklampen.

Die Greta is totaal irrelevant en wat ze te zeggen heeft is ook niet interessant. Dat er wordt geclaimd dat dat wel zo is is een probleem.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 28 oktober 2019 @ 12:11:54 #109
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_189665390
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Welke inhoud? Greta is een onvervalste doemprediker.

Geen inhoud
Geen oplossingen
Geen vernieuwende analyses.

Hel en verdoemenis wordt er geschreeuwd. Weinig om inhoudelijk op in te gaan. Snap ook niet dat dit hysterische kind zoveel aandacht krijgt.
Als ze geen inhoud heeft, is het alleen maar makkelijker om haar standpunten te weerleggen.
Maar dat is alsnog geen reden om een puber belachelijk te maken. Nagenoeg elke puber heeft een ondoordachte wereldvisie/mening.

Waarom ze zoveel aandacht krijg snap ik ook niet, maar let wel: De aandacht komt nu dus (opnieuw) door volksvertegenwoordigers die enkel haar persoonlijk belachelijk moeten maken.
nee, jij dan!
pi_189665425
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:11 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Waarom ze zoveel aandacht krijg snap ik ook niet, maar let wel: De aandacht komt nu dus (opnieuw) door volksvertegenwoordigers die enkel haar persoonlijk belachelijk moeten maken.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 28 oktober 2019 @ 12:14:42 #111
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189665429
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:11 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Als ze geen inhoud heeft, is het alleen maar makkelijker om haar standpunten te weerleggen.
Maar dat is alsnog geen reden om een puber belachelijk te maken. Nagenoeg elke puber heeft een ondoordachte wereldvisie/mening.
En hoeveel daarvan worden via een propagandaoorlog naar de VN gebracht?

Je draait oorzaak en gevolg om.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189665458
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

De wetenschap waar ze naar verwijst.
Oh...? Welke wetenschap is dat dan die zegt dat we binnen een generatie uitgestorven zijn?
quote:
Of evt over welke verantwoordelijkheid moeten overheden nemen, wat is zinnig?
Ook iets waar ze toe oproept.
Daar wordt al sinds de jaren 70 toe opgeroepen. Greta voegt daar niets concreets aan toe.

quote:
Want dat is zo'n beetje haar boodschap, dat de wetenschap stelt dat er wat moet gebeuren en overheden meer moeten doen.
wat dan? Want op werkbare oplossingen heb ik haar niet kunnen betrappen.
quote:
Waarom hebben we het daar niet over? Waarom al dat geblaat over dit meisje zodat de inhoud maar niet besproken hoeft te worden?
Omdat het de inhoud van een natte scheet heeft. Snap ook niet waarom je een hysterisch kind een podium geeft om te schreeuwen, dreigen en stampvoeten om vervolgens met droge ogen te beweren dat je het over de inhoud wilt hebben :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 28 oktober 2019 @ 12:18:50 #113
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189665484
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
werkbare oplossingen
Kan je dat definiëren?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_189665496
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:11 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Als ze geen inhoud heeft, is het alleen maar makkelijker om haar standpunten te weerleggen.
Maar dat is alsnog geen reden om een puber belachelijk te maken. Nagenoeg elke puber heeft een ondoordachte wereldvisie/mening.

Waarom ze zoveel aandacht krijg snap ik ook niet, maar let wel: De aandacht komt nu dus (opnieuw) door volksvertegenwoordigers die enkel haar persoonlijk belachelijk moeten maken.
Geef eens voorbeelden van dat belachelijk.maken?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_189665557
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Kan je dat definiëren?
Uitvoerbare oplossingen voor het probleem dat ze constateert.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_189665710
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

De wetenschap waar ze naar verwijst.

Of evt over welke verantwoordelijkheid moeten overheden nemen, wat is zinnig?
Ook iets waar ze toe oproept.

Want dat is zo'n beetje haar boodschap, dat de wetenschap stelt dat er wat moet gebeuren en overheden meer moeten doen.

Waarom hebben we het daar niet over? Waarom al dat geblaat over dit meisje zodat de inhoud maar niet besproken hoeft te worden?
3x wetenschap proest
  maandag 28 oktober 2019 @ 13:15:11 #117
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189666274
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Uitvoerbare oplossingen voor het probleem dat ze constateert.
Je zal iets specifieker moeten zijn. Als je niet specifiek bent kan je op alles nee zeggen. Ik stel voor dat we werkbare oplossingen democratisch definiëren en wetenschappelijk toetsen. .
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 28 oktober 2019 @ 13:17:06 #118
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189666301
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Geef eens voorbeelden van dat belachelijk.maken?
Ze is autistisch, dus nemen we haar niet serieus. Ze is boos, dus we nemen haar niet serieus. Ze is jong, dus we nemen haar niet serieus. Ze is onderdeel val een internationaal links complot, dus we nemen haar niet serieus. Ze zit op een zeilboot, dus nemen we haar niet serieus.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 28 oktober 2019 @ 13:17:44 #119
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189666308
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Waarom hebben we het daar niet over? Waarom al dat geblaat over dit meisje zodat de inhoud maar niet besproken hoeft te worden?
Omdat we de inhoud niet willen bespreken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 28 oktober 2019 @ 13:19:43 #120
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189666341
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 13:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze is autistisch, dus nemen we haar niet serieus. Ze is boos, dus we nemen haar niet serieus. Ze is jong, dus we nemen haar niet serieus. Ze is onderdeel val een internationaal links complot, dus we nemen haar niet serieus. Ze zit op een zeilboot, dus nemen we haar niet serieus.
Oh wacht! Het is een MEISJE dus we nemen haar niet serieus. natuurlijk
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 28 oktober 2019 @ 13:29:45 #121
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189666451
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 13:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Oh wacht! Het is een MEISJE dus we nemen haar niet serieus. natuurlijk
Volgens mij snap je het niet helemaal. Ze wordt juist wél serieus genomen, zonder goede reden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 28 oktober 2019 @ 13:57:37 #122
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_189666815
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 13:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Volgens mij snap je het niet helemaal. Ze wordt juist wél serieus genomen, zonder goede reden.
Dat kan. 3 opties:
- Commentaar geven op die instanties
- Commentaar geven op haar argumenten
- Haar als persoon belachelijk maken

En toch wordt er hier door genoeg users, voor die laatste optie gekozen en verdedigd.

Al 11 topics lang...
nee, jij dan!
pi_189667060


Kinderen, jongeren die hun hele leven kunnen leven met en dankzij moderne (westerse) uitvindingen, wetenschap en technieken.

Die al hun hele leven 24/7 veelal graag en gretig gebruik maken van fossiele energie en grondstoffen.

Die 24/7 veelal gebruik (kunnen) maken van goede scholing en alle luxe die hun geboden wordt.

Die 24/7 veelal volkomen vergroeid zijn met hun pc's, tablets en Iphones en leven in het internet.

Die 24/7 leven in hun solo virtuele maakbare en selectieve bubbels, veelal goed doorvoed en voldaan zijn tot op het bot.

Die veelal geen armoede kennen, geen oorlog kennen, geen financiële / lichamelijke zorgen hebben, op vakanties gaan, graag met de auto naar school worden / werden gebracht.

Die kinderen, jongeren komen nu met Greta als ultiem hip eco idool de wereld / ons vertellen dat de volwassenen hun toekomst hebben weggenomen en verpest hebben.

Hun getroebleerde en veelal overtrokken / onjuiste onheilspellende boodschappen dankzij al de moderne verfoeide wetenschap en fossiele energie de wereld in slingerend.

Komen ons vertellen / opleggen dat de volwassenen / de wereld al deze slechte elementen ( en dus ook wat zij nu kennen en zij zelf vrijwillig en gretig afhankelijk van zijn ) allemaal zo snel mogelijk moeten opgeven omdat de aarde anders binnen een paar jaar vergaat.

Ik moet echt lachen om zo'n enorme hoeveelheid verwende ranzige arrogantie en kinderlijke naïviteit.

En de simpele zielen die dit hippe eco idool als een makke kudde blind, doof en luid na-blatend volgen.
pi_189667144
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 13:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je zal iets specifieker moeten zijn. Als je niet specifiek bent kan je op alles nee zeggen. Ik stel voor dat we werkbare oplossingen democratisch definiëren en wetenschappelijk toetsen. .
Daar hoeft niets democratisch gedefinieerd te worden. Het is zo klaar als een klontje.

Het is werkbaar wanneer het financieel haalbaar is, technologisch haalbaar is en er voldoende draagvlak voor is. Het is een oplossing wanneer het het geconstateerde probleem oplost. Wanneer het aan die 4 criteria voldoet heb je een werkbare oplossing, anders niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_189667166
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 13:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze is autistisch, dus nemen we haar niet serieus. Ze is boos, dus we nemen haar niet serieus. Ze is jong, dus we nemen haar niet serieus. Ze is onderdeel val een internationaal links complot, dus we nemen haar niet serieus. Ze zit op een zeilboot, dus nemen we haar niet serieus.
Oke, dus we maken haar niet belachelijk zoals eerder gesteld. Eens?

We nemen haar niet serieus, en wat is daar precies op tegen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_189667333
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Oke, dus we maken haar niet belachelijk zoals eerder gesteld. Eens?

We nemen haar niet serieus, en wat is daar precies op tegen?
Wie zijn 'we' in deze? FOK!kers? Want dat meiske wordt van alle kanten beschimpt en uitgescholden. In Italië werd zelfs een Greta-pop aan de nek ophangen aan brug.

Om een voorbeeld te geven:

quote:
“I can’t tell if Greta needs a spanking or a psychological intervention,” tweeted Breitbart contributor John Nolte, to widespread revulsion. Not to be outdone, conservative commentator Dinesh D’Souza shared a meme comparing Thunberg to Nazi propaganda.

Bron
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189667446
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie zijn 'we' in deze? FOK!kers? Want dat meiske wordt van alle kanten beschimpt en uitgescholden. In Italië werd zelfs een Greta-pop aan de nek ophangen aan brug.

Om een voorbeeld te geven:
[..]

Ik vroeg om voorbeelden dat ze belachelijk werd gemaakt om haar uiterlijk en ik krijg een opsomming waaruit niet blijkt dat ze belachelijk wordt gemaakt om haar uiterlijk maar vooral dat ze niet serieus wordt genomen. En ik zie persoonlijk niet in wat daar op tegen is. Ik neem zoveel mensen niet serieus.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_189667491
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik vroeg om voorbeelden dat ze belachelijk werd gemaakt om haar uiterlijk en ik krijg een opsomming waaruit niet blijkt dat ze belachelijk wordt gemaakt om haar uiterlijk maar vooral dat ze niet serieus wordt genomen. En ik zie persoonlijk niet in wat daar op tegen is. Ik neem zoveel mensen niet serieus.
Ah, dus een Greta-pop aan haar nek ophangen is geen probleem, zolang men haar maar niet belachelijk maakt vanwege haar uiterlijk?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189667520
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik vroeg om voorbeelden dat ze belachelijk werd gemaakt om haar uiterlijk en ik krijg een opsomming waaruit niet blijkt dat ze belachelijk wordt gemaakt om haar uiterlijk maar vooral dat ze niet serieus wordt genomen. En ik zie persoonlijk niet in wat daar op tegen is. Ik neem zoveel mensen niet serieus.
Er zitten natuurlijk nogal wat meters verschil tussen niet serieus nemen en iemand beschimpen en belachelijk maken.
pi_189667843
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:29 schreef KoosVogels het volgende:

Om een voorbeeld te geven:
[..]

Dit noem jij belachelijk maken? :')

If you can't stand the heat get out of the kitchen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_189667855
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er zitten natuurlijk nogal wat meters verschil tussen niet serieus nemen en iemand beschimpen en belachelijk maken.
Precies. Vandaar mijn verbazing dat er beweerd wordt dat ze belachelijk wordt gemaakt en dat men vervolgens voorbeelden geeft van dat ze niet serieus wordt genomen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_189667870
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 15:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Precies. Vandaar mijn verbazing dat er beweerd wordt dat ze belachelijk wordt gemaakt en dat men vervolgens voorbeelden geeft van dat ze niet serieus wordt genomen.
:')
pi_189668083
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 15:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')
Inhoudelijk weer erg sterk zoals we van je gewend zijn :')

Je constateert nota bene zelf dat er een wereld van verschil zit tussen iemand belachelijk maken en iemand niet serieus nemen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_189668205
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 15:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Inhoudelijk weer erg sterk zoals we van je gewend zijn :')

Je constateert nota bene zelf dat er een wereld van verschil zit tussen iemand belachelijk maken en iemand niet serieus nemen.
En dat er hier duidelijk sprake is van belachelijk maken maar jij dat natuurlijk weer in alle toonaarden ontkent.
pi_189668343
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 15:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat er hier duidelijk sprake is van belachelijk maken maar jij dat natuurlijk weer in alle toonaarden ontkent.
Ja, dat zei papierversnipperaar ook (waar ik op reageerde). En toen vroeg ik om voorbeelden en kreeg ik dit antwoord:

quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 13:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze is autistisch, dus nemen we haar niet serieus. Ze is boos, dus we nemen haar niet serieus. Ze is jong, dus we nemen haar niet serieus. Ze is onderdeel val een internationaal links complot, dus we nemen haar niet serieus. Ze zit op een zeilboot, dus nemen we haar niet serieus.
Dus ja, ik ontken in alle toonaarden dat de voorbeelden hierboven zouden aantonen dat ze belachelijk gemaakt wordt.

Je zou als Xa1pt natuurlijk ook kunnen denken: "ik lever relevante voorbeelden" in plaats van niets toevoegende :') emotes, maar dat is vast te ver gedacht van mij.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_189668418
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 15:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, dat zei papierversnipperaar ook (waar ik op reageerde). En toen vroeg ik om voorbeelden en kreeg ik dit antwoord:
[..]

Dus ja, ik ontken in alle toonaarden dat de voorbeelden hierboven zouden aantonen dat ze belachelijk gemaakt wordt.

Je zou als Xa1pt natuurlijk ook kunnen denken: "ik lever relevante voorbeelden" in plaats van niets toevoegende :') emotes, maar dat is vast te ver gedacht van mij.
Koos levert hierboven nog een aantal voorbeelden. Maar als zelfs een pop met een doodsbedreiging en de reeks hier met allerlei verdachtmakingen en een alsmaar op de man spelen voor jou niet gelijk staan aan belachelijk maken dan houdt het verhaal sowieso op natuurlijk.
pi_189668754
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 15:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Koos levert hierboven nog een aantal voorbeelden. Maar als zelfs een pop met een doodsbedreiging en de reeks hier met allerlei verdachtmakingen en een alsmaar op de man spelen voor jou niet gelijk staan aan belachelijk maken dan houdt het verhaal sowieso op natuurlijk.
Een doodsbedreigingis iets anders dan belachelijk maken. Dat snap je zelf ook wel. We hadden het zelfs over belachelijk maken vanwege haar uiterlijk en autisme. Een smakeloze pop met een strop aan een brug hangen valt daar niet onder.


Maar goed, de voorbeelden lever jij er ook niet bij die verwijs ik de stelling maar naar het rijk der fabelen tot het tegendeel is bewezen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 28 oktober 2019 @ 16:20:22 #138
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_189668852
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 16:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een doodsbedreigingis iets anders dan belachelijk maken. Dat snap je zelf ook wel. We hadden het zelfs over belachelijk maken vanwege haar uiterlijk en autisme. Een smakeloze pop met een strop aan een brug hangen valt daar niet onder.

Maar goed, de voorbeelden lever jij er ook niet bij die verwijs ik de stelling maar naar het rijk der fabelen tot het tegendeel is bewezen.
De waarheid al in pacht denken te hebben, en geen enkele moeite willen stoppen om te kijken of het anders ligt. Alles goedpraten en wegwuiven wat men op je bordje presenteert.

Een wegkijker noemen we dat.
nee, jij dan!
pi_189668908
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 16:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een doodsbedreigingis iets anders dan belachelijk maken. Dat snap je zelf ook wel. We hadden het zelfs over belachelijk maken vanwege haar uiterlijk en autisme. Een smakeloze pop met een strop aan een brug hangen valt daar niet onder.

Maar goed, de voorbeelden lever jij er ook niet bij die verwijs ik de stelling maar naar het rijk der fabelen tot het tegendeel is bewezen.
Als jij jezelf graag voor wil houden dat mensen haar vooral niet serieus nemen en verder overwegend links laten liggen moet je dat vooral doen natuurlijk. Alleen deze reeks al bewijst dat het toch iets genuanceerder ligt.
pi_189668912
quote:
13s.gif Op maandag 28 oktober 2019 16:20 schreef Gehenna het volgende:

[..]

De waarheid al in pacht denken te hebben, en geen enkele moeite willen stoppen om te kijken of het anders ligt. Alles goedpraten en wegwuiven wat men op je bordje presenteert.

Een wegkijker noemen we dat.
Tja, dan ben ik maar een wegkijker. Ik ga mijn tijd niet verspillen aan discussiëren met mensen die het verschil niet kennen tussen bedreigen, niet serieus nemen of iemand belachelijk maken om diens voorkomen.

Succes verder.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_189668961
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 16:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als jij jezelf graag voor wil houden dat mensen haar vooral niet serieus nemen en verder overwegend links laten liggen moet je dat vooral doen natuurlijk. Alleen deze reeks al bewijst dat het toch iets genuanceerder ligt.
Dat is niet waar het om gaat. Iemand beweert dat ze belachelijk wordt gemaakt met haar uiterlijk en autisme, 2 pagina's verder ben ik inmiddels besprongen door 3 gelovigen maar geen van jullie heeft de stelling kunnen staven met voorbeelden.

Dan kun je het nu omdraaien alsof ik iets beweerd zou hebben maar daar prik ik zo doorheen. Jullie beweren, ik vraag om onderbouwing en die blijft uit. Zo simpel is het.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_189672396
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 16:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is niet waar het om gaat. Iemand beweert dat ze belachelijk wordt gemaakt met haar uiterlijk en autisme, 2 pagina's verder ben ik inmiddels besprongen door 3 gelovigen maar geen van jullie heeft de stelling kunnen staven met voorbeelden.

Dan kun je het nu omdraaien alsof ik iets beweerd zou hebben maar daar prik ik zo doorheen. Jullie beweren, ik vraag om onderbouwing en die blijft uit. Zo simpel is het.
Voor de zekerheid: je hebt de voorgaande 10 delen en de reacties onder de frontpage artikelen gelezen ?
pi_189675847
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 19:30 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Voor de zekerheid: je hebt de voorgaande 10 delen en de reacties onder de frontpage artikelen gelezen ?
Gelukkig niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_189676376
quote:
13s.gif Op maandag 28 oktober 2019 16:20 schreef Gehenna het volgende:

[..]

De waarheid al in pacht denken te hebben, en geen enkele moeite willen stoppen om te kijken of het anders ligt. Alles goedpraten en wegwuiven wat men op je bordje presenteert.

Een wegkijker noemen we dat.


Je bent je bewust dat we dat (groten)deels ook heel goed kunnen zeggen van Greta en haar aanhang?

Dat is de reden dat ik zo'n grote moeite heb om zowel deze overduidelijk gescripte puber (behept met nogal wat bagage) als haar blind volgende na-praat, ja-knikkende en behaagzieke kudde serieus te nemen.

En met dit soort bewegingen in het algemeen, op elke politiek en maatschappelijk vlak / debat.

Betweterig, belerend en afdwingend tot op het verwaande en hysterische af.

Daarin lijken dit soort (extreme) groeperingen, voor en tegen, sowieso zo enorm op elkaar.

Opmerkelijk en vooral voorspelbaar, keer op keer.
pi_189719369
quote:
Greta Thunberg komt tóch niet naar Den Haag en Rotterdam
De 16-jarige klimaatactiviste Greta Thunberg komt toch niet naar Den Haag om de Internationale Kindervredesprijs 2018 in ontvangst te nemen. Ook haar bezoek aan Rotterdam gaat niet door. Haar mediavertegenwoordiger heeft laten weten dat het niet in haar agenda past om Nederland te bezoeken. Momenteel verblijft de Zweedse in Zuid-Amerika.
https://www.ad.nl/rotterd(...)-rotterdam~a4c1f303/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189720199
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 22:31 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Je bent je bewust dat we dat (groten)deels ook heel goed kunnen zeggen van Greta en haar aanhang?

Dat is de reden dat ik zo'n grote moeite heb om zowel deze overduidelijk gescripte puber (behept met nogal wat bagage) als haar blind volgende na-praat, ja-knikkende en behaagzieke kudde serieus te nemen.

En met dit soort bewegingen in het algemeen, op elke politiek en maatschappelijk vlak / debat.

Betweterig, belerend en afdwingend tot op het verwaande en hysterische af.

Daarin lijken dit soort (extreme) groeperingen, voor en tegen, sowieso zo enorm op elkaar.

Opmerkelijk en vooral voorspelbaar, keer op keer.
Maar zegt ze iets wat niet klopt dan ?
pi_189721421
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 21:04 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar zegt ze iets wat niet klopt dan ?


De kern van de boodschap , dat er iets gedaan moet / beter kan gedaan worden daar ben ik het best mee eens.

Daar waren overigens heel veel mensen wereldwijd het al decennia over eens en werd / wordt al heel veel aan gedaan voordat Greta uit haar beschermende ei kroop en vooral door haar ouders gesteund zichzelf en haar messiaanse missie ontdekte.

Die oude boodschap gaan her verpakken in een git zwarte doem verpakking die met veel hysterie en soms regelrecht onzinnige beweringen aan de wereld wordt gedicteerd is iets waar ik grote moeite mee heb.

En dat dat gedaan wordt door een handig gescripte en naar voren geschoven puber met nogal wat (mentale) bagage (grootheidswaanzin mag van mij zo langzamerhand ook aan dat rijtje toegevoegd worden) en die gesteund , hersenloos nageblaat en bejubeld wordt door zowel een generatie die zelf zo ontzettend bol staat van (afhankelijkheid van) energie en grondstof verspilling, egocentrisme en leegheid als een regelrecht dubieuze club van dominante en twijfelachtige reputatie is mijn inziens opmerkelijk.

Maar ik ga mezelf herhalen.

Clubs die menen dat ze alle waarheid in pacht hebben en die aan de wereld willen opdringen, daar heb ik persoonlijk niets mee.

Maar voel je vrij om Greta en haar eco-religie te omarmen, meningen kunnen en mogen gelukkig verschillen.
pi_189721603
Wat valt er na 11 draadjes nog te zeggen over dat kutkind wat niet al is besproken?
  donderdag 31 oktober 2019 @ 22:50:14 #149
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189722017
Wat is er mis met tegen fascisten zijn? Ben je pro fascist @DrMabuse?
  vrijdag 1 november 2019 @ 00:09:57 #150
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189723270
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 22:50 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat is er mis met tegen fascisten zijn? Ben je pro fascist @:DrMabuse?
Antifascisten zijn zelf de grootste facisten.
Dat bewijzen ze met deze klimaathysterie wederom. Een enge sekte is het.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 1 november 2019 @ 00:18:27 #151
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189723381
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 00:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Antifascisten zijn zelf de grootste facisten.
Dat bewijzen ze met deze klimaathysterie wederom. Een enge sekte is het.
Je verwart wellicht het anarchistische "collectief" antifa, wat kort is voor antifascist, met antifascist. Beide zijn tegen fascisten, maar ik denk niet dat deze ouders en dat meisje meedoen met antifa betogingen. Jij wel?

Hoe moet je dan jezelf uitspreken dat je tegen fascisten bent als antifascist niet meer politiek correct genoeg is?
pi_189723461
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 20:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

?

Hoe komt ze ineens in Zuid Afrika? Toch niet met het vliegtuig????

Ik hier netjes thuisblijven en klimaatjosti wel de wereld over vliegen? Hypocriet....
pi_189723468
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 00:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Je verwart wellicht het anarchistische "collectief" antifa, wat kort is voor antifascist, met antifascist. Beide zijn tegen fascisten, maar ik denk niet dat deze ouders en dat meisje meedoen met antifa betogingen. Jij wel?

Hoe moet je dan jezelf uitspreken dat je tegen fascisten bent als antifascist niet meer politiek correct genoeg is?
Interessant.... Not
  vrijdag 1 november 2019 @ 00:29:25 #154
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189723494
Dank voor deze korte samenvatting van je repertoire.
  vrijdag 1 november 2019 @ 00:44:58 #155
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189723639
De mensen die anno 2019 haten op klimaatactivisten passen in een rijtje. Vroeger had je de mensen die anti-abolitionistisch waren, mensen die anti vrouwenrechten waren, mensen die vonden dat het gepeupel niet zou mogen stemmen. De mensen die het hardste schreeuwden toen zwarten en later homo's rechten kregen.

Het zijn de mensen die niet mee kunnen met de tijd. Het laatste beetje drap wanneer je een kop koffie leeg hebt. Mensen die anderen dan maar voor fascisten, deugers en gutmenschen uitmaken. Het zijn de types die achteraan de rij lopen als het om verandering gaat.

Het zijn mensen die zo zuur zijn en vol haat zitten dat ze een pak sigaretten gaan oproken als een politicus roken wilt verbieden. Het zijn mensen die op een internetforum 11 topics lang op een 16 jarig idealistisch meisje gaan zitten kankeren. Het zijn de mensen die triomfantelijk juichen als activistische zeilers, die hun idealen nastreven en zich inzetten voor een betere wereld, falen.

Ik zie een jong meisje dat symbool staat voor een beweging, en volwassen mannen die hun hatelijkheid laten botvieren op dit symbool. Mensen die hun frustratie en haat op een symbolisch persoon of groep personen afschuiven doet me aan een andere situatie in het verleden denken. Demonisering is eng, ik vind deze hordes mannen die blijkbaar in grote getalen bestaan eng, en het gaat buiten de hele klimaatdiscussie om inmiddels.

[ Bericht 2% gewijzigd door Quotidien op 01-11-2019 00:50:31 ]
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  vrijdag 1 november 2019 @ 00:52:33 #156
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189723692
Jeetje, wat een lange manier om zoiets intens doms te zeggen. Lekker he, dat generaliseren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 1 november 2019 @ 00:55:39 #157
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189723715
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2019 00:52 schreef Fir3fly het volgende:
Jeetje, wat een lange manier om zoiets intens doms te zeggen. Lekker he, dat generaliseren.
Je ziet jezelf als een klimaatactivist-hater?
  vrijdag 1 november 2019 @ 00:56:40 #158
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189723719
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2019 00:52 schreef Fir3fly het volgende:
Jeetje, wat een lange manier om zoiets intens doms te zeggen. Lekker he, dat generaliseren.
Ik kan er een epistel over schrijven. Een psycholoog zou er eens in moeten duiken. Want die haat jegens klimaatactivisme en dus blijkbaar links is inmiddels zo groot geworden dat zelfs ik als centrumlinks figuur die zich amper over politiek uitlaat hier nogal wat bagger over me heen krijg.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  vrijdag 1 november 2019 @ 01:11:38 #159
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189723780
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2019 00:52 schreef Fir3fly het volgende:
Jeetje, wat een lange manier om zoiets intens doms te zeggen. Lekker he, dat generaliseren.
Echt he, zelden zo'n generaliserende bagger gelezen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 1 november 2019 @ 01:13:02 #160
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189723788
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 00:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Je ziet jezelf als een klimaatactivist-hater?
Wat is daar eigenlijk mis mee?
Ik denk dat er weinig mensen zijn die dat volk een aanwinst vinden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 1 november 2019 @ 01:24:00 #161
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189723856
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 01:11 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Echt he, zelden zo'n generaliserende bagger gelezen.
Je past precies in het profiel, dus het is niet vreemd dat je je aangesproken voelt.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  vrijdag 1 november 2019 @ 01:25:57 #162
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189723865
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 01:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat is daar eigenlijk mis mee?
Ik denk dat er weinig mensen zijn die dat volk een aanwinst vinden.
Eh, een hoop? Beter begrijp je je politieke tegenstanders en verwerp je hun ideeen met een goede argumentatie dan dat je haat. Dan weet je in ieder geval waar je tegen bent. Daar ontbreekt het nogal eens aan bij de anti-klimaatactivisten.

Maar goed, naast angst is haat ook een slechte raadgever. En iedereen verstaat wat anders onder klimaatactivist. Haat jij een meisje als Greta? En ook iemand die op komt dagen op een klimaatprotest om (nog) meer aandacht te vragen voor deze belangrijke kwestie? En ook iemand die GL stemt vanwege klimaat? Of D66? Of CU? (Wat en passant de mooiheid van ons kiesstelsel maar weergeeft ... dat je als socialist, liberaal of christen een partij kan kiezen die hier meer of minder mee bezig is)
  vrijdag 1 november 2019 @ 01:35:07 #163
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189723907
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 01:24 schreef Quotidien het volgende:
Je past precies in het profiel
Uhm nee hoor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 1 november 2019 @ 01:37:57 #164
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189723923
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 01:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Beter begrijp je je politieke tegenstanders en verwerp je hun ideeen met een goede argumentatie dan dat je haat. Dan weet je in ieder geval waar je tegen bent. Daar ontbreekt het nogal eens aan bij de anti-klimaatactivisten.
Ga dit maar eens tegen klimaatactivisten en antifascisten zeggen. Echt hilarisch dit jongen, hoe hypocriet kun je zijn?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 1 november 2019 @ 01:40:17 #165
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189723933
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 01:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ga dit maar eens tegen klimaatactivisten en antifascisten zeggen. Echt hilarisch dit jongen, hoe hypocriet kun je zijn?
Ik was een "scepticus" en toen ging ik me verdiepen in de materie, juist omdat ik wilde weten wat er nou waar was. Hoe ben ik hypocriet hierin?
  vrijdag 1 november 2019 @ 01:40:31 #166
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189723935
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 01:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ga dit maar eens tegen klimaatactivisten en antifascisten zeggen. Echt hilarisch dit jongen, hoe hypocriet kun je zijn?
Laat die haat flowen kerel. Gooi het eruit. Kan heel therapeutisch werken.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  vrijdag 1 november 2019 @ 01:41:53 #167
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_189723944
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 00:44 schreef Quotidien het volgende:
De mensen die anno 2019 haten op klimaatactivisten passen in een rijtje. Vroeger had je de mensen die anti-abolitionistisch waren, mensen die anti vrouwenrechten waren, mensen die vonden dat het gepeupel niet zou mogen stemmen. De mensen die het hardste schreeuwden toen zwarten en later homo's rechten kregen.

Het zijn de mensen die niet mee kunnen met de tijd. Het laatste beetje drap wanneer je een kop koffie leeg hebt. Mensen die anderen dan maar voor fascisten, deugers en gutmenschen uitmaken. Het zijn de types die achteraan de rij lopen als het om verandering gaat.

Het zijn mensen die zo zuur zijn en vol haat zitten dat ze een pak sigaretten gaan oproken als een politicus roken wilt verbieden. Het zijn mensen die op een internetforum 11 topics lang op een 16 jarig idealistisch meisje gaan zitten kankeren. Het zijn de mensen die triomfantelijk juichen als activistische zeilers, die hun idealen nastreven en zich inzetten voor een betere wereld, falen.

Ik zie een jong meisje dat symbool staat voor een beweging, en volwassen mannen die hun hatelijkheid laten botvieren op dit symbool. Mensen die hun frustratie en haat op een symbolisch persoon of groep personen afschuiven doet me aan een andere situatie in het verleden denken. Demonisering is eng, ik vind deze hordes mannen die blijkbaar in grote getalen bestaan eng, en het gaat buiten de hele klimaatdiscussie om inmiddels.
Dit inderdaad.

Mooi, goed betoog. :D
  vrijdag 1 november 2019 @ 01:42:13 #168
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189723945
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 01:40 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Laat die haat flowen kerel. Gooi het eruit. Kan heel therapeutisch werken.
Jij hebt blijkbaar geen flauw idee wat haat is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 1 november 2019 @ 01:44:53 #169
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189723957
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 01:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Jij hebt blijkbaar geen flauw idee wat haat is.
Hoe het ook zij, niet dat ik alles weet, maar als je je afvraagt wat nou waar is omtrent klimaat is de kans vrij aardig dat ik je wat links kan geven.
  vrijdag 1 november 2019 @ 01:50:10 #170
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189723978
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 01:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hoe het ook zij, niet dat ik alles weet, maar als je je afvraagt wat nou waar is omtrent klimaat is de kans vrij aardig dat ik je wat links kan geven.
Geen interesse.
Ik pleit op het forum al een ruime tijd voor een beter milieu, natuurbehoud, consuminderen en maatregelen tegen overbevolking. Daar hoef je geen linkse werkloze krakende beroepsdemonstrant voor te zijn. En je hoeft ook niet aangesloten te zijn bij groeperingen die alle kenmerken hebben van een sekte.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 1 november 2019 @ 01:51:17 #171
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189723981
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 01:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Geen interesse.
Ik pleit op het forum al een ruime tijd voor een beter milieu, natuurbehoud, consuminderen en maatregelen tegen overbevolking. Daar hoef je geen linkse werkloze krakende beroepsdemonstrant voor te zijn. En je hoeft ook niet aangesloten te zijn bij groeperingen die alle kenmerken hebben van een sekte.
Goed nieuws! Ik ben beide niet! Maar fijn dat je kennelijk een medestander bent en dus niet op PVV of FVD zal stemmen vanwege dit belangrijke issue.

[ Bericht 6% gewijzigd door ExtraWaskracht op 01-11-2019 02:09:12 ]
  vrijdag 1 november 2019 @ 02:36:25 #172
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189724214
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 01:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Maar fijn dat je kennelijk een medestander bent
Nee kennelijk niet.
Iemand die het zo lichtjes over antifa heeft en het op loopt te nemen voor die paniekerige doorgedraaide hippies daar is in mijn ogen iets mis mee.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 1 november 2019 @ 02:47:02 #173
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189724256
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 02:36 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nee kennelijk niet.
Iemand die het zo lichtjes over antifa heeft en het op loopt te nemen voor die paniekerige doorgedraaide hippies daar is in mijn ogen iets mis mee.
Als je kijkt naar de gegevens wat onder de antifavlag gebeurt praktisch niks ten opzichte van moslim of ander rechts extremistisch geweld. Ik wil zeker niet licht doen over antifa geweld en zou niet weten wanneer ik dat gedaan heb, maar het is denk ik wel goed om dingen in verhouding te zien.
pi_189724456
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 22:15 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De kern van de boodschap , dat er iets gedaan moet / beter kan gedaan worden daar ben ik het best mee eens.

Daar waren overigens heel veel mensen wereldwijd het al decennia over eens en werd / wordt al heel veel aan gedaan voordat Greta uit haar beschermende ei kroop en vooral door haar ouders gesteund zichzelf en haar messiaanse missie ontdekte.
Is dat zo ? Haar argument is juist dat we alleen "token" maatregelen nemen. Een emmertje water pakken terwijl je hele huis in lichterlaaie staat - volstrekt onvoldoende en eigenlijk gewoon huichelachtig.

En dat klopt gewoon met de wetenschappelijke consensus. Als een rapport stelt dat je emissies met 60% moet reduceren en je reduceert ze met 2% kan je wel "we doen heel veel" roepen; maar dat is alleen maar jezelf voor de gek houden. Zij stript die leugens weg. En dat roept weerstand op.

Ik ben het wel eens dat een jankend kind niet de manier zou moeten zijn om dit onder de aandacht te brengen. Maarja, 10.000 goed onderbouwde wetenschappelijke studies van intelligente volwassenen blijken niet door te dringen. Dus gaan mensen iets anders proberen.
  vrijdag 1 november 2019 @ 07:21:06 #175
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189724708
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 00:44 schreef Quotidien het volgende:
Ik zie een jong meisje dat symbool staat voor een beweging, en volwassen mannen die hun hatelijkheid laten botvieren op dit symbool.
Wat bedoel je nu eigenlijk? Begrijp je zelf wat er staat?
  vrijdag 1 november 2019 @ 07:21:41 #176
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189724710
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 07:21 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat bedoel je nu eigenlijk? Begrijp je zelf wat er staat?
Leer lezen dan, zo moeilijk is het niet.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  vrijdag 1 november 2019 @ 07:29:18 #177
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189724776
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 07:21 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Leer lezen dan, zo moeilijk is het niet.
Hoe kun je hatelijkheid laten botvieren? Wie doet dat dan?
Waarom hatelijkheid en geen haat?
  vrijdag 1 november 2019 @ 07:36:53 #178
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189724845
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 07:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hoe kun je hatelijkheid laten botvieren? Wie doet dat dan?
Waarom hatelijkheid en geen haat?
Haat was beter geweest, maar het woord haat was al een paar keer gevallen en dan moet je iets varieren om niet in herhaling te vallen. Ik hoop dat je het me vergeeft zo 's nachts getypt.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 1 november 2019 @ 08:14:14 #179
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189725163
:')

GretaThunberg twitterde op vrijdag 01-11-2019 om 01:47:14 So today is Halloween. I don’t celebrate it back home, but I thought I might give it a try.And apparently when it comes to scaring a bunch of angry climate crisis deniers - I don’t even have to dress up!! #trickortreat https://t.co/Nt6CHRU3Q8 reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 1 november 2019 @ 08:15:53 #180
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189725175
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 06:19 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Is dat zo ? Haar argument is juist dat we alleen "token" maatregelen nemen. Een emmertje water pakken terwijl je hele huis in lichterlaaie staat - volstrekt onvoldoende en eigenlijk gewoon huichelachtig.

En dat klopt gewoon met de wetenschappelijke consensus.
Nee, dat is gewoon een keiharde leugen. Precies het probleem met haar foute 'boodschap'.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189725219
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 08:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, dat is gewoon een keiharde leugen. Precies het probleem met haar foute 'boodschap'.
Wat is de leugen precies ? Zelfs in een door Trump bevolen rapport bedoeld om de klimaathysterie onderuit te halen kwamen de wetenschappers letterlijk tot de conclusie dat maatregelen zoals omschreven in het akkoord van Parijs volstrekt onvoldoende waren om enige betekenisvolle impact te hebben en we veel verder zouden moeten gaan.

Greta neemt ons kwalijk dat we dat niet doen maar wel huichelen dat we zo goed bezig zijn.
  vrijdag 1 november 2019 @ 09:49:29 #182
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189726167
Ik zie eerder een hoop mensen die net als Greta de goede kant op willen, maar die hun voorzichtige, diplomatieke maar wel effectieve manier dat te bereiken kapotgemaakt zien worden door die gillende kleuter die een hoop mensen paniek aanpraat, waardoor er snelle acties komen die op den duur averechts werken.
Voorbeelden zijn o.a. haar eigen zeiltocht (niet nagedacht over de logistiek) of de biomassacentrales, of de stikstofellende. Het lijken fantastische oplossingen maar als je het rustig doorrekend blijkt de overhaaste beslissing het probleem alleen maar erger te maken.
Als dat huis in de fik staat is een emmertje water tamelijk nutteloos. Greta gooit er een emmertje benzine op om te blussen. Als je nadenkt ga je niet blussen, maar bel je de brandweer. De blusactie start dan wat later, maar zal succesvoller zijn.

Ik ben het dus niet eens met de stelling dat alleen klimaatontkenners Greta haten.
pi_189726450
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 06:19 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Is dat zo ? Haar argument is juist dat we alleen "token" maatregelen nemen. Een emmertje water pakken terwijl je hele huis in lichterlaaie staat - volstrekt onvoldoende en eigenlijk gewoon huichelachtig.

En dat klopt gewoon met de wetenschappelijke consensus. Als een rapport stelt dat je emissies met 60% moet reduceren en je reduceert ze met 2% kan je wel "we doen heel veel" roepen; maar dat is alleen maar jezelf voor de gek houden. Zij stript die leugens weg. En dat roept weerstand op.

Ik ben het wel eens dat een jankend kind niet de manier zou moeten zijn om dit onder de aandacht te brengen. Maarja, 10.000 goed onderbouwde wetenschappelijke studies van intelligente volwassenen blijken niet door te dringen. Dus gaan mensen iets anders proberen.
Wat ik al aangaf : er was / is al genoeg aandacht voor de problemen die we zullen moeten proberen op te lossen / aan het oplossen zijn.

En er is al heel veel gedaan. Dat blind en doof blijven ontkennen is net zo onzinnig als blind en doof ontkennen dat er wezenlijke problemen zijn om (blijvend) aan te pakken.

De hele (verborgen) ideële en dominante politieke agenda die achter Greta zit en het continue zinspelen op en schermen met onzinnige en onjuiste (doem)scenario's waardoor hele groepen kinderen in de stress schieten vind ik weerzinwekkend.

Kijk naar de beelden en bekijk de foto's.

Die zeggen genoeg om een hele reeks vraagtekens en alarmbellen bij dit sentimentele eco drama met een hysterisch kindgodinnetje in de hoofdrol te plaatsen.
pi_189726554
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 22:50 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat is er mis met tegen fascisten zijn? Ben je pro fascist @:DrMabuse?
quote:
Greta Thunberg
‏Geverifieerd account @GretaThunberg

Yesterday I posted a photo wearing a borrowed T-shirt that says I’m against fascism. That T-shirt can apparently to some be linked to a violent movement. I don’t support any form of violence and to avoid misunderstandings I’ve deleted the post. And of course I am against fascism.
Greta zelf koos al heel snel (voorspelbaar) eieren voor haar geld.
  vrijdag 1 november 2019 @ 11:43:26 #185
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189727395
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 10:25 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[..]

Greta zelf koos al heel snel (voorspelbaar) eieren voor haar geld.

Mja, er stond ook geen antifa logo op. Doen alsof zij nu ineens een andere keuze maakt, omdat jij wat bedacht hebt (of wie je op het idee gebracht heeft) vind ik wel een tikkeltje flauw.
pi_189727532
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 11:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Mja, er stond ook geen antifa logo op. Doen alsof zij nu ineens een andere keuze maakt, omdat jij wat bedacht hebt (of wie je op het idee gebracht heeft) vind ik wel een tikkeltje flauw.
Ga je "tikkeltje flauw" waarderingen s.v.p. richting Greta ventileren.

Je kunt lezen toch?

Tering.

[ Bericht 0% gewijzigd door DrMabuse op 01-11-2019 12:01:07 ]
  vrijdag 1 november 2019 @ 12:25:09 #187
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189727871
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:49 schreef Lunatiek het volgende:
k zie eerder een hoop mensen die net als Greta de goede kant op willen, maar die hun voorzichtige, diplomatieke maar wel effectieve manier dat te bereiken kapotgemaakt zien worden door die gillende kleuter die een hoop mensen paniek aanpraat, waardoor er snelle acties komen die op den duur averechts werken.
Dit dus.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_189740045
https://www.ad.nl/buitenl(...)ij-helpen~a97b958bf/

Heeft er iemand nog een waterfiets? Of biologisch afbreekbare roeiboot?

Durf te vragen!!
  zaterdag 2 november 2019 @ 06:15:53 #189
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189741531
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 00:25 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)ij-helpen~a97b958bf/

Heeft er iemand nog een waterfiets? Of biologisch afbreekbare roeiboot?

Durf te vragen!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189741956
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:49 schreef Lunatiek het volgende:
Ik zie eerder een hoop mensen die net als Greta de goede kant op willen, maar die hun voorzichtige, diplomatieke maar wel effectieve manier dat te bereiken kapotgemaakt zien worden door die gillende kleuter die een hoop mensen paniek aanpraat, waardoor er snelle acties komen die op den duur averechts werken.
Voorbeelden zijn o.a. haar eigen zeiltocht (niet nagedacht over de logistiek) of de biomassacentrales, of de stikstofellende. Het lijken fantastische oplossingen maar als je het rustig doorrekend blijkt de overhaaste beslissing het probleem alleen maar erger te maken.
Als dat huis in de fik staat is een emmertje water tamelijk nutteloos. Greta gooit er een emmertje benzine op om te blussen. Als je nadenkt ga je niet blussen, maar bel je de brandweer. De blusactie start dan wat later, maar zal succesvoller zijn.

Ik ben het dus niet eens met de stelling dat alleen klimaatontkenners Greta haten.
welke brandweer? er is geen brandweer.
pi_189742157
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 08:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

welke brandweer? er is geen brandweer.
Ironisch genoeg is dat ook precies het punt: Greta wil dat wij na 40 jaar er alleen maar over te praten en uitstel op uitstel nu eindelijk eens een brandweerkorps opzetten, de haters vinden dat veel te duur, ingrijpend, lastig etc. en wijzen op de emmertjes water "want daarmee doen ze al heel veel".
pi_189742183
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 09:11 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ironisch genoeg is dat ook precies het punt: Greta wil dat wij na 40 jaar er alleen maar over te praten en uitstel op uitstel nu eindelijk eens een brandweerkorps opzetten, de haters vinden dat veel te duur, ingrijpend, lastig etc. en wijzen op de emmertjes water "want daarmee doen ze al heel veel".
Greta’s wil is wet?
pi_189743683
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 09:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Greta’s wil is wet?
Zolang haar wil "luister nu godverdomme eens naar de experts en hou op met slap te lullen maar DOE eens iets" is zou dat niet eens zo'n slecht idee zijn.

Maar nee.
pi_189743809
Greta moet voor de lol eens uitzoeken hoe snel het landijs verdween dat tot aan Utrecht reikte toen er nog geen menselijke uitstoot van Co2 was. Had zij toen geleefd, wie zou ze de schuld hebben gegeven?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 2 november 2019 @ 12:24:00 #195
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189744241
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 11:55 schreef kawotski het volgende:
Greta moet voor de lol eens uitzoeken hoe snel het landijs verdween dat tot aan Utrecht reikte toen er nog geen menselijke uitstoot van Co2 was. Had zij toen geleefd, wie zou ze de schuld hebben gegeven?
Ik heb een kamer met 2 radiatoren. Soms staat de ene aan, soms staat de andere aan. Soms staan ze beiden aan. Soms staan ze beiden uit.

Op een dag gaat de temperatuur in mijn kamer omhoog maar ik weet dat 1 van de 2 radiatoren geen stekker in het stopcontact heeft zitten. Vroeger wel maar nu even niet.

Welke conclusies kan ik trekken over het verleden en het heden?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_189744279
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 09:11 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ironisch genoeg is dat ook precies het punt: Greta wil dat wij na 40 jaar er alleen maar over te praten en uitstel op uitstel nu eindelijk eens een brandweerkorps opzetten, de haters vinden dat veel te duur, ingrijpend, lastig etc. en wijzen op de emmertjes water "want daarmee doen ze al heel veel".
sterker nog; dan vind men dat je moet ophouden met die emmertjes. wat het heeft toch geen zin.

en het dan raar vinden dat dit meisje er moedeloos van wordt..
pi_189744298
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 11:55 schreef kawotski het volgende:
Greta moet voor de lol eens uitzoeken hoe snel het landijs verdween dat tot aan Utrecht reikte toen er nog geen menselijke uitstoot van Co2 was. Had zij toen geleefd, wie zou ze de schuld hebben gegeven?
lekker doorgaan met ontkennen dat de mens er iets mee te maken heeft...
pi_189744417
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 12:28 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

lekker doorgaan met ontkennen dat de mens er iets mee te maken heeft...
Beetje kort door de bocht, niemand ontkend dat de mens er invloed op heeft. Als eindverantwoordelijke gezien worden is het andere uiterste.
  zaterdag 2 november 2019 @ 12:51:06 #199
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189744512
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 08:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

welke brandweer? er is geen brandweer.
Het gaat niet om "de brandweer", maar dat een manier die langzamer en diplomatieker is meer effect heeft op de lange duur, gewoon omdat er beter over de gevolgen wordt nagedacht.
  zaterdag 2 november 2019 @ 12:57:29 #200
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189744574
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 09:11 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ironisch genoeg is dat ook precies het punt: Greta wil dat wij na 40 jaar er alleen maar over te praten en uitstel op uitstel nu eindelijk eens een brandweerkorps opzetten, de haters vinden dat veel te duur, ingrijpend, lastig etc. en wijzen op de emmertjes water "want daarmee doen ze al heel veel".
We zijn al zo'n 50 jaar bezig om het milieu, en daarmee ook het klimaat, te verbeteren. En daar boeken we successen mee. Helaas is er ook voortschrijdend inzicht waardoor we nieuwe problemen zien en oplossingen van vroeger niet meer afdoende zijn.

Om bij het metafysische te blijven: Greta wil dat er een brandweerkorps komt om snel te blussen, maar wat we nodig hebben is een ambulance om de wereld met spoed beter te maken. Dan kun je miljarden aan je brandweerkorps besteden, het gaat geen ene ruk helpen als die ambulance er niet komt - tijd en geld voor allebei "voor de zekerheid" is er niet.
Paniek en angst zijn nu eenmaal slechte raadgevers. Greta roept op tot paniek (letterlijk), wat gegarandeerd tot verkeerde beslissingen leidt. En dat kost klauwen met geld, en dat kun je alleen bekostigen door in het kapitalistische systeem nog méér te vervuilen.
  zaterdag 2 november 2019 @ 13:00:58 #201
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189744601
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 11:44 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Zolang haar wil "luister nu godverdomme eens naar de experts en hou op met slap te lullen maar DOE eens iets" is zou dat niet eens zo'n slecht idee zijn.

Maar nee.
Zij en vele anderen begrijpen niet dat de klimaatwetenschappers het klimaat kunnen duiden en de oorzaken van veranderingen kunnen achterhalen, deels gefundeerde voorspellingen kunnen doen, maar totale nitwits zijn als het gaat om het politieke proces om invloed op het klimaat te kunnen uitoefenen, of de economische en sociale processen die daarmee geraakt worden. Dat is nu eenmaal niet hun specialisme.
  zaterdag 2 november 2019 @ 13:01:02 #202
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189744603
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 06:19 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Is dat zo ? Haar argument is juist dat we alleen "token" maatregelen nemen. Een emmertje water pakken terwijl je hele huis in lichterlaaie staat - volstrekt onvoldoende en eigenlijk gewoon huichelachtig.

En dat klopt gewoon met de wetenschappelijke consensus.
Nee hoor.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189744609
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 12:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

We zijn al zo'n 50 jaar bezig om het milieu, en daarmee ook het klimaat, te verbeteren. En daar boeken we successen mee. Helaas is er ook voortschrijdend inzicht waardoor we nieuwe problemen zien en oplossingen van vroeger niet meer afdoende zijn.

Om bij het metafysische te blijven: Greta wil dat er een brandweerkorps komt om snel te blussen, maar wat we nodig hebben is een ambulance om de wereld met spoed beter te maken. Dan kun je miljarden aan je brandweerkorps besteden, het gaat geen ene ruk helpen als die ambulance er niet komt - tijd en geld voor allebei "voor de zekerheid" is er niet.
Paniek en angst zijn nu eenmaal slechte raadgevers. Greta roept op tot paniek (letterlijk), wat gegarandeerd tot verkeerde beslissingen leidt. En dat kost klauwen met geld, en dat kun je alleen bekostigen door in het kapitalistische systeem nog méér te vervuilen.
Het is niet voor niets dat het meisje gediagnosticeerd is voor meerdere syndromen.
pi_189744722
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 12:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Beetje kort door de bocht, niemand ontkend dat de mens er invloed op heeft. Als eindverantwoordelijke gezien worden is het andere uiterste.
hij suggereerde dat dit hetzelfde is als de laatste ijstijd.
pi_189744731
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 12:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het gaat niet om "de brandweer", maar dat een manier die langzamer en diplomatieker is meer effect heeft op de lange duur, gewoon omdat er beter over de gevolgen wordt nagedacht.
de realiteit is alleen, dat de leiders gewoon niets willen doen. beetje meer druk op de ketel lijkt me erg wenselijk.
pi_189744743
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 12:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

We zijn al zo'n 50 jaar bezig om het milieu, en daarmee ook het klimaat, te verbeteren. En daar boeken we successen mee. Helaas is er ook voortschrijdend inzicht waardoor we nieuwe problemen zien en oplossingen van vroeger niet meer afdoende zijn.

Om bij het metafysische te blijven: Greta wil dat er een brandweerkorps komt om snel te blussen, maar wat we nodig hebben is een ambulance om de wereld met spoed beter te maken. Dan kun je miljarden aan je brandweerkorps besteden, het gaat geen ene ruk helpen als die ambulance er niet komt - tijd en geld voor allebei "voor de zekerheid" is er niet.
Paniek en angst zijn nu eenmaal slechte raadgevers. Greta roept op tot paniek (letterlijk), wat gegarandeerd tot verkeerde beslissingen leidt. En dat kost klauwen met geld, en dat kun je alleen bekostigen door in het kapitalistische systeem nog méér te vervuilen.
en wat dan als later de conclusie zal zijn; we waren te laat om er nog iets aan te doen?
  zaterdag 2 november 2019 @ 13:16:01 #207
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189744746
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:14 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

de realiteit is alleen, dat de leiders gewoon niets willen doen
Onwaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189744748
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Onwaar.
ik noem een trump.
  zaterdag 2 november 2019 @ 13:16:40 #209
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189744751
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:14 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

de realiteit is alleen, dat de leiders gewoon niets willen doen.
Is dat zo? Ik zie genoeg maatregelen voorbij komen, mijn hele leven al.
  zaterdag 2 november 2019 @ 13:16:49 #210
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189744753
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:16 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik noem een trump.
Die idioot is een uitzondering.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189744823
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik zie genoeg maatregelen voorbij komen, mijn hele leven al.
samenvattend, de vervuiling van de rivieren werdt aangepakt, doen bleek dat ze dood waren. de zuren regen, toen het met bakken uit de lucht viel. het gat in de ozonlaag, toen onomstotelijk vast stond dat dat gat enorm groot was en echt bestond.

dit zal ook zo gaan.
pi_189744840
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die idioot is een uitzondering.
niet echt. landen doen alleen iets, als het hun economie niet schaadt. zelfs de gemaakte afspraken worden niet gehaald. dat gaat dan weer wel al 30 jaar zo. lijkt me toch dta je dan genoeg tijd hebt gehad om te anticiperen.
het veranderd wel langzaam, maar alleen maar omdat steeds duidelijker wordt hoe hard het nodig is.
  zaterdag 2 november 2019 @ 13:33:34 #213
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189744908
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:25 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

samenvattend, de vervuiling van de rivieren werdt aangepakt, doen bleek dat ze dood waren. de zuren regen, toen het met bakken uit de lucht viel. het gat in de ozonlaag, toen onomstotelijk vast stond dat dat gat enorm groot was en echt bestond.

dit zal ook zo gaan.
Afschaffen gloeilampen, catalysator in auto, aanleg rioolwaterzuiveringsinstallaties, loodvrije benzine, hoge straffen sluikstort, gescheiden afvalinzameling, recycling plastic en glas,afschaffen cadmium in gebruiksvoorwerpen, afachaf vuilnisbelten, strenge regels voor de industrie.

We zijn er nog lang niet en ik zie genoeg quick wins, zoals hoge belasting op kerosine/vliegen. Toch is dat reden voor grote bezorgdheid en niet voor paniek: in paniek verlies je de controle.
pi_189744961
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:15 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

en wat dan als later de conclusie zal zijn; we waren te laat om er nog iets aan te doen?
Dan sterft de mensheid uit. Kan ook wenselijk zijn voor de planeet.
pi_189745351
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:33 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Afschaffen gloeilampen, catalysator in auto, aanleg rioolwaterzuiveringsinstallaties, loodvrije benzine, hoge straffen sluikstort, gescheiden afvalinzameling, recycling plastic en glas,afschaffen cadmium in gebruiksvoorwerpen, afachaf vuilnisbelten, strenge regels voor de industrie.

We zijn er nog lang niet en ik zie genoeg quick wins, zoals hoge belasting op kerosine/vliegen. Toch is dat reden voor grote bezorgdheid en niet voor paniek: in paniek verlies je de controle.
is maar een meisje, dat een keer paniekerig deed. en nu lullen we er al maanden over, en probeert iedereen uit te leggen dat er zeker wel iets gedaan moet worden. prima toch. zoveel winst is nog nooit behaald.
pi_189745359
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dan sterft de mensheid uit. Kan ook wenselijk zijn voor de planeet.
hier houdt mn begrip wel een beetje op..
  zaterdag 2 november 2019 @ 14:38:51 #217
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189745361
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 14:37 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

is maar een meisje, dat een keer paniekerig deed.
Bij de VN.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189745362
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 november 2019 14:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bij de VN.
klopt.
pi_189745454
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 09:11 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ironisch genoeg is dat ook precies het punt: Greta wil dat wij na 40 jaar er alleen maar over te praten en uitstel op uitstel nu eindelijk eens een brandweerkorps opzetten, de haters vinden dat veel te duur, ingrijpend, lastig etc. en wijzen op de emmertjes water "want daarmee doen ze al heel veel".


De tering.

Greta wil dit en Greta wil dat.

Van ons, van de wereld.

Denk je zelf ook nog na of loop je vrijwillig blind en doof dit zelfbenoemde hysterische ecosterretje na blatend achterna?

Eerlijk gezegd gaat het daar wel op lijken. Of ik kan het (hopelijk) mis hebben.

En als ik wat mag willen dan zou ik in ieder geval graag eens willen dat Greta (een tijdje) haar betweterige huilmuiltje houdt en haar belerende vingertje in haar eigen biologisch verantwoorde kontgaatje steekt.

Meteen wat minder CO2 , stikstof en methaan uitstoot.

Win-win situatie.
pi_189756012
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:33 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Afschaffen gloeilampen, catalysator in auto, aanleg rioolwaterzuiveringsinstallaties, loodvrije benzine, hoge straffen sluikstort, gescheiden afvalinzameling, recycling plastic en glas,afschaffen cadmium in gebruiksvoorwerpen, afachaf vuilnisbelten, strenge regels voor de industrie.

We zijn er nog lang niet en ik zie genoeg quick wins, zoals hoge belasting op kerosine/vliegen. Toch is dat reden voor grote bezorgdheid en niet voor paniek: in paniek verlies je de controle.
Probleem is dat je dit brengt alsof dit allemaal al heel wat is en we op de goede weg zijn.
In de brandend huis analogie hebben we het hier echter over vingerhoedjes water. Niet eens emmers.

Dat jij deze dingen als betekenisvolle acties ziet is onderdeel van het probleem.
pi_189756053
  zondag 3 november 2019 @ 08:43:07 #222
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189756154
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 14:39 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

klopt.
Dus je zin klopt niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 3 november 2019 @ 08:43:19 #223
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189756155
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 08:09 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

In de brandend huis analogie
Die dus niet klopt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 3 november 2019 @ 08:56:45 #224
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189756263
quote:
Ze is anders wel in zuid Amerika. Heeft een bezoek aan on land afgezegd om daar bezig te kunnen blijven.

Net doen alsof zij het wel best vindt dat gevaarlijkere landen de boel verkloten is dus nogal stompzinnig.
Zuid Amerika is al niet echt veilig op dit gebied (lees je maar eens in, is echt best ernstig).
Ze ontwijkt dus niet zozeer tegenstand en risico. Alleen heeft dat natuurlijk wel een grens.

Realiseer je dat dit soort plaatjes een soort van verkapte doodswensen zijn. Een dom brullen over laat haar ergens heen gaan waar ze haar wel even fiks aan zullen pakken. Dat zou lekker puh zijn voor haar toch? Kan ze lekker een kogel koppen of in een donker gat verdwijnen.

Oh ja en China natuurlijk altijd even aanhalen. Dat China zo'n beetje voorop loopt (wat niet hetzelfde is als ze doen het zo perfect) in de ontwikkeling naar groener toe wil maar niet voorbij die plaat voor de kop komen.
Naast dat China ook idd best gevaarlijk is op dit gebied. Iemand daar zomaar opgepakt kan worden om in een hellhole te verdwijnen zonder dat er veel aan gedaan kan worden. Iig niet zonder extreem grote gevolgen (ook voor het milieu).

Iig wordt nergens gezegd dat die landen het zo geweldig doen, wel dat er iets moet veranderen en dat maar eens moet beginnen bij de grootverbruikers.
En hoe je het ook wend of keert. Wij, het westen, zijn de grootverbruikers. Als wij zeggen wij nemen geen milieu verkloten shit meer aan heeft dat een enorm sneeuwbal effect.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 3 november 2019 @ 08:58:15 #225
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189756277
China loopt dan misschien voorop maar is ook een van de grootste vervuilers. Vanuit het oogpunt van effectiviteit is daar dus veel meer te halen. Greta zou dat land haar prioriteit moeten maken.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 3 november 2019 @ 08:58:57 #226
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189756283
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 08:09 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Probleem is dat je dit brengt alsof dit allemaal al heel wat is en we op de goede weg zijn.
In de brandend huis analogie hebben we het hier echter over vingerhoedjes water. Niet eens emmers.

Dat jij deze dingen als betekenisvolle acties ziet is onderdeel van het probleem.
Gewoon de beschaving afschaffen. Alles eruit.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_189756297
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2019 08:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die dus niet klopt.
Goede sterke onderbouwing waarom het in jou optiek niet klopt. Zelfs een 16 jarig autistisch meisje kan dat nog beter. :D
pi_189756335
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 08:58 schreef Scorpie het volgende:
China loopt dan misschien voorop maar is ook een van de grootste vervuilers. Vanuit het oogpunt van effectiviteit is daar dus veel meer te halen. Greta zou dat land haar prioriteit moeten maken.
Onze politici zouden bij vrije markt onderhandelingen ook externaliteiten (bijvoorbeeld vervuiling en mensonterende werk omstandigheden) moeten betrekken ipv dat hier dit meisje de schuld van vervuiling door globalisatie in de schoenen geschoven wordt en te laten oplossen. ^O^
  zondag 3 november 2019 @ 09:05:21 #229
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189756346
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 08:58 schreef Scorpie het volgende:
China loopt dan misschien voorop maar is ook een van de grootste vervuilers. Vanuit het oogpunt van effectiviteit is daar dus veel meer te halen. Greta zou dat land haar prioriteit moeten maken.
China doet echt al verdomd veel. En is relatief gezien niet de grootste vervuiler (Nederland is relatief gezien erger, zelfs zonder die outsource mee te nemen). Daarnaast geld ook nog eens dat een heel fiks deel van hun vervuiling er direct voor 'ons' is. 'Wij' daar niet los van staan.
Als 'wij' daarin veranderen heeft dat ook daar effect.

Daarop richten is vele malen zinniger dan daarheen gaan om in een donker gat te verdwijnen. Dat laatste betekend niets bereikt.
Terwijl zorgen dat wij hier veranderen en zorgen dat de grondstoffen en producten die we daarvandaan halen beter geregeld zijn wel serieuze zoden aan de dijk zet.
Waardoor China zelfs een vb land (nou ja, op dit gebied dan) zal worden.
Wat ze nu al uit zichzelf zijn zelfs.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 3 november 2019 @ 09:06:17 #230
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189756363
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 09:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Goede sterke onderbouwing waarom het in jou optiek niet klopt. Zelfs een 16 jarig autistisch meisje kan dat nog beter. :D
Het huis staat niet in brand.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 3 november 2019 @ 09:07:09 #231
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189756373
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2019 09:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het huis staat niet in brand.
Zelfs vrij letterlijk wel.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189756443
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2019 09:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het huis staat niet in brand.
Jou simplistische analogie die jij wilt geloven zal dan wel zijn de zon komt elke dag op vervuiling heb je geen last van. :D
  zondag 3 november 2019 @ 09:18:06 #233
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189756488
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 09:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Zelfs vrij letterlijk wel.
Waarom zijn we dan nog niet dood?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 3 november 2019 @ 09:24:17 #234
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189756552
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2019 09:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom zijn we dan nog niet dood?
Dude...
Als jij een terminale ziekte krijgt ben je meestal ook niet gelijk dood.

Als jij (hoop van niet, dat je maar gezond en kwiek heel oud mag worden) naar de dokter gaat en er wordt kanker gevonden ben je nog niet dood.
Dat ga je wel als je er niets aan doet, maar als je er wel wat aan doet maak je nog een kans.

Mensen zoals jij doen wen Silvia Millencampje.
Ik heb geen kanker, luister niet naar de artsen. Luister liever naar de Jomanda's in de wereld die me sussen en zeggen dat en beetje instralen met levensenergie me gaat genezen. Er is niet echt wat aan de hand.
Terwijl die amputatie haar leven had kunnen redden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 3 november 2019 @ 09:24:33 #235
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189756553
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 09:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

China doet echt al verdomd veel. En is relatief gezien niet de grootste vervuiler (Nederland is relatief gezien erger, zelfs zonder die outsource mee te nemen). Daarnaast geld ook nog eens dat een heel fiks deel van hun vervuiling er direct voor 'ons' is. 'Wij' daar niet los van staan.
Als 'wij' daarin veranderen heeft dat ook daar effect.

Daarop richten is vele malen zinniger dan daarheen gaan om in een donker gat te verdwijnen. Dat laatste betekend niets bereikt.
Terwijl zorgen dat wij hier veranderen en zorgen dat de grondstoffen en producten die we daarvandaan halen beter geregeld zijn wel serieuze zoden aan de dijk zet.
Waardoor China zelfs een vb land (nou ja, op dit gebied dan) zal worden.
Wat ze nu al uit zichzelf zijn zelfs.
Gelukkig dan maar dat effectiviteit gemeten dient te worden in absolute uitstoot en niet in relatieve uitstoot, waardoor China nog steeds een van de grootste netto vervuilers is. Daar moet de prio liggen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 3 november 2019 @ 09:27:10 #236
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189756580
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 09:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gelukkig dan maar dat effectiviteit gemeten dient te worden in absolute uitstoot en niet in relatieve uitstoot, waardoor China nog steeds een van de grootste netto vervuilers is. Daar moet de prio liggen.
Wat moet China nog meer doen dan?
En waarom moeten wij wel gewoon van hun kunnen blijven eisen shitzooi te maken zodat wij lekker op dezelfde voet door kunnen gaan?

Nogmaals, een heel fiks deel van hun problematische productie is er heel direct voor ons.
Is dat dan niet ook onze zaak?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 3 november 2019 @ 09:38:04 #237
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189756708
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 08:09 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Probleem is dat je dit brengt alsof dit allemaal al heel wat is en we op de goede weg zijn.
In de brandend huis analogie hebben we het hier echter over vingerhoedjes water. Niet eens emmers.

Dat jij deze dingen als betekenisvolle acties ziet is onderdeel van het probleem.
Het probleem is dat Greta alleen maar schreeuwt. Ze heeft geen slimme oplossing om de nodige veranderingen (snel) door te voeren waarbij er enerzijds wetenschappelijke zorgvuldigheid is (alles goed doorgerekend) en anderzijds de rest van de beschaving niet op het spel wordt gezet.

Ik heb op FOK! ook wel oplossingen geschreven, maar dat gaat mensen veel te ver. Dan komen ze in opstand en vormen ze een weerstand tegen de maatregel, die dan dus niet uitgevoerd wordt, want we zijn een democratie.

Dus ja, er moet meer gebeuren, maar het is onmogelijk om dat ten koste van alles te laten gaan. Iedereen wil alleen maar dat doen wat hem het beste past. Niemand wil een radicaal ander leven om het klimaat minder snel te laten veranderen, want het verandert toch wel, dus uiteindelijk is elke maatregel nutteloos op de geologische schaal.
  zondag 3 november 2019 @ 09:39:43 #238
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189756735
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 09:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dude...
Als jij een terminale ziekte krijgt ben je meestal ook niet gelijk dood.

Heb ik dan een terminale ziekte terwijl tegelijkertijd mijn huis in brand staat? Wat een pech!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 3 november 2019 @ 09:40:31 #239
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189756745
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2019 09:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Heb ik dan een terminale ziekte terwijl tegelijkertijd mijn huis brand staat? Wat een pech!
Laat ook maar, met jou valt geen zinnig woord te voeren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 3 november 2019 @ 09:41:26 #240
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189756761
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 09:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wat moet China nog meer doen dan?
En waarom moeten wij wel gewoon van hun kunnen blijven eisen shitzooi te maken zodat wij lekker op dezelfde voet door kunnen gaan?

Nogmaals, een heel fiks deel van hun problematische productie is er heel direct voor ons.
Is dat dan niet ook onze zaak?
Ja hoor, het is een zaak van beiden, maar welke oplossing zie je dan specifiek voor ons land als het gaat om productie goederen uit China ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 3 november 2019 @ 09:44:22 #241
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189756806
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 09:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja hoor, het is een zaak van beiden, maar welke oplossing zie je dan specifiek voor ons land als het gaat om productie goederen uit China ?
Niet alleen vanuit China, maar wereldwijd.
Invoer eisen, gebeurd nu al, kan aangepast worden naar milieu vriendelijker geproduceerd eisen.

En dat graag op EU niveau.

Zelfde met dumpen van afval e.d., strakkere eisen, betere controle.

Hulp bij het opzetten van betere productie lijkt me ook een slim plan. Hoeft niet eens liefdadigheid te zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 3 november 2019 @ 09:47:31 #242
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189756850
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 09:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

China doet echt al verdomd veel. En is relatief gezien niet de grootste vervuiler (Nederland is relatief gezien erger, zelfs zonder die outsource mee te nemen). Daarnaast geld ook nog eens dat een heel fiks deel van hun vervuiling er direct voor 'ons' is. 'Wij' daar niet los van staan.
Als 'wij' daarin veranderen heeft dat ook daar effect.

Daarop richten is vele malen zinniger dan daarheen gaan om in een donker gat te verdwijnen. Dat laatste betekend niets bereikt.
Terwijl zorgen dat wij hier veranderen en zorgen dat de grondstoffen en producten die we daarvandaan halen beter geregeld zijn wel serieuze zoden aan de dijk zet.
Waardoor China zelfs een vb land (nou ja, op dit gebied dan) zal worden.
Wat ze nu al uit zichzelf zijn zelfs.
Dit is in het kort het grootste struikelblok: we werken niet samen met andere landen, ook niet binnen de EU. Dat proberen we wel, maar dat gaat ontzettend langzaam - dipomatie gaat altijd langzaam.
Nu heeft iedereen zijn eigen oplossinkjes zonder dat duidelijk is welk effect het heeft op andere landen. Want de klimaatdoelstellingen gelden per land en niet voor de hele wereld. En dus helpt het per saldo nauwelijks.
Daarom beter éérst samenwerken en dan gezamenlijk maatregelen nemen, dat is op den duur effectiever dan in paniek allemaal als een kip zonder kop rondrennen met proefballonnetjes.
  zondag 3 november 2019 @ 09:49:14 #243
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189756877
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 09:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wat moet China nog meer doen dan?
En waarom moeten wij wel gewoon van hun kunnen blijven eisen shitzooi te maken zodat wij lekker op dezelfde voet door kunnen gaan?

Nogmaals, een heel fiks deel van hun problematische productie is er heel direct voor ons.
Is dat dan niet ook onze zaak?
Afschaffen van het kapitalisme wordt door velen als niet-wenselijk gezien, helaas.
  zondag 3 november 2019 @ 09:49:28 #244
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189756884
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 09:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Laat ook maar, met jou valt geen zinnig woord te voeren.
Misschien moet je eens proberen wat minder op de man te spelen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 3 november 2019 @ 09:50:33 #245
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189756903
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 09:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Afschaffen van het kapitalisme wordt door velen als niet-wenselijk gezien, helaas.
nee dat heeft Sovjet Unie geprobeerd en MAO ook, dat kan niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189756981
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 09:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Afschaffen van het kapitalisme wordt door velen als niet-wenselijk gezien, helaas.
Wat is kapitalisme precies. Hoort het vrije markt dogma daarbij, of zouden we bij de zogenaamd vrije markt eigenlijk ook de externaliteiten moeten meerekenen.
pi_189757025
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 08:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ze is anders wel in zuid Amerika. Heeft een bezoek aan on land afgezegd om daar bezig te kunnen blijven.

Net doen alsof zij het wel best vindt dat gevaarlijkere landen de boel verkloten is dus nogal stompzinnig.
Zuid Amerika is al niet echt veilig op dit gebied (lees je maar eens in, is echt best ernstig).
Ze ontwijkt dus niet zozeer tegenstand en risico. Alleen heeft dat natuurlijk wel een grens.

Realiseer je dat dit soort plaatjes een soort van verkapte doodswensen zijn. Een dom brullen over laat haar ergens heen gaan waar ze haar wel even fiks aan zullen pakken. Dat zou lekker puh zijn voor haar toch? Kan ze lekker een kogel koppen of in een donker gat verdwijnen.

Oh ja en China natuurlijk altijd even aanhalen. Dat China zo'n beetje voorop loopt (wat niet hetzelfde is als ze doen het zo perfect) in de ontwikkeling naar groener toe wil maar niet voorbij die plaat voor de kop komen.
Naast dat China ook idd best gevaarlijk is op dit gebied. Iemand daar zomaar opgepakt kan worden om in een hellhole te verdwijnen zonder dat er veel aan gedaan kan worden. Iig niet zonder extreem grote gevolgen (ook voor het milieu).

Iig wordt nergens gezegd dat die landen het zo geweldig doen, wel dat er iets moet veranderen en dat maar eens moet beginnen bij de grootverbruikers.
En hoe je het ook wend of keert. Wij, het westen, zijn de grootverbruikers. Als wij zeggen wij nemen geen milieu verkloten shit meer aan heeft dat een enorm sneeuwbal effect.
Verkapte doodsverwensing wtf.

Dacht dat greta al lichtelijk van het padje af was, haar volgers zijn nog erger zo te zien.
pi_189757057
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 09:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Afschaffen van het kapitalisme wordt door velen als niet-wenselijk gezien, helaas.
China plant 12 miljard, ja miljard, bomen per jaar.
Zoveel dat je het letterlijk de vergroening vanuit de ruimte kan zien.

Zoveel zelfs dat je er vraagtekens kan bij gaan zetten dat het té veel is qua water in de grond wat opdroogt door al die bomen.

Maar goed, figuren als mayhem staren zich blind op bepaalde zaken.
  zondag 3 november 2019 @ 10:22:38 #249
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189757326
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 09:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat is kapitalisme precies. Hoort het vrije markt dogma daarbij, of zouden we bij de zogenaamd vrije markt eigenlijk ook de externaliteiten moeten meerekenen.
De vrije markt is een illusie, die bestaat helemaal niet.
Er is echt ontzettend veel marktbescherming. In vele regeltjes gevat.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 3 november 2019 @ 10:23:38 #250
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189757339
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 09:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dit is in het kort het grootste struikelblok: we werken niet samen met andere landen, ook niet binnen de EU. Dat proberen we wel, maar dat gaat ontzettend langzaam - dipomatie gaat altijd langzaam.
Nu heeft iedereen zijn eigen oplossinkjes zonder dat duidelijk is welk effect het heeft op andere landen. Want de klimaatdoelstellingen gelden per land en niet voor de hele wereld. En dus helpt het per saldo nauwelijks.
Daarom beter éérst samenwerken en dan gezamenlijk maatregelen nemen, dat is op den duur effectiever dan in paniek allemaal als een kip zonder kop rondrennen met proefballonnetjes.
Klopt naar mijn mening.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 3 november 2019 @ 10:50:13 #251
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189757756
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 09:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Verkapte doodsverwensing wtf.

Dacht dat greta al lichtelijk van het padje af was, haar volgers zijn nog erger zo te zien.
Ik ben geen volger van Greta. Ik ben een volger van de realiteit en ben dat al vele jaren.

Greta kan me gestolen worden, ik ben veel meer geinterreseerd in oplossingen. Een tiener die nu wat roept wat ik 15+ jaar geleden al riep boeit me vrij weinig.

En ja, verkapte doodsverwensing, want waarom willen ze haar anders naar linke landen sturen?
Omdat ze daar 'aangepakt' gaat worden, dat is het idee erachter. Ga daar maar heen, zodat je erachter komt dat het daar niet gepikt wordt.

Jij bent het die daar blind achteraan holt zonder na te denken over wat het betekend.
Jij verspreid dat idee, zonder na te denken over de inhoud.

Zelfs in dat zuid Amerika waar ze nu is zijn al meerdere mensen dood gegaan omdat ze het waagde tegen de lobby daar in te gaan.
Jij gooit gewoon zonder na te denken een meme neer over landen die nog grover zullen zijn. Roept zonder na te denken dat ze daar maar heen moet gaan. Waar een kogel koppen of in een gruwel gevangenis terecht komen alles behalve ondenkbaar is.

Zonder na te denken zeg je via via tegen een meisje van 16 dat je het lekker zou vinden als ze extreem gevaar loopt.
Loopt zonder na te denken denkbeelden achterna die stellen dat ze 'lekker aangepakt' zou worden daar.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 3 november 2019 @ 10:54:43 #252
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189757816
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 10:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

China plant 12 miljard, ja miljard, bomen per jaar.
Zoveel dat je het letterlijk de vergroening vanuit de ruimte kan zien.

Zoveel zelfs dat je er vraagtekens kan bij gaan zetten dat het té veel is qua water in de grond wat opdroogt door al die bomen.

Maar goed, figuren als mayhem staren zich blind op bepaalde zaken.
Nou nee.

De perfecte oplossing is er gewoon (nog) niet.
Maar het geroep hier dat China maar wat meer moet doen klopt van geen kant.

Het is niet perfect, er is zat fout en twijfelachtig. Maar China doet toch echt meer dan bv on eigen Nederland.
Dat terwijl wij meer mogelijkheden hebben.

Nergens zeg ik dat China een gidsland is. Wel dat wij moeten gaan samenwerken met de EU en de wereld om te zorgen dat wij minder gaan bijdragen aan de problemen.

Het is godsgeklaag dat China een vb is voor ons op dit moment. Dat is de omgekeerde wereld.
Zelfs godvergeten Ethiopie doet meer als wij doen. Dat is schaamtevol.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 3 november 2019 @ 10:57:15 #253
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189757855
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 09:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee dat heeft Sovjet Unie geprobeerd en MAO ook, dat kan niet
Waar een wil is, is een weg.
Kan-niet ligt op het kerkhof en wil-niet ligt ernaast.

Toen was er geen keuze, nu moeten we een keuze maken. De wereld verder verkloten door het dogma van de eindeloze groei, of daarvanaf stappen om de mensheid een gezonde toekomst te geven.
  zondag 3 november 2019 @ 10:58:28 #254
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189757870
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 09:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat is kapitalisme precies. Hoort het vrije markt dogma daarbij, of zouden we bij de zogenaamd vrije markt eigenlijk ook de externaliteiten moeten meerekenen.
Het kapitalisme gaat uit van een eindeloze economische groei. Het is een soort piramidespel.
  zondag 3 november 2019 @ 11:00:42 #255
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189757903
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 10:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een weg.
Kan-niet ligt op het kerkhof en wil-niet ligt ernaast.

Toen was er geen keuze, nu moeten we een keuze maken. De wereld verder verkloten door het dogma van de eindeloze groei, of daarvanaf stappen om de mensheid een gezonde toekomst te geven.
wetenschap en groei gaan hand in hand, is niet te stoppen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 3 november 2019 @ 11:01:55 #256
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189757917
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 10:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

China plant 12 miljard, ja miljard, bomen per jaar.
Zoveel dat je het letterlijk de vergroening vanuit de ruimte kan zien.

Zoveel zelfs dat je er vraagtekens kan bij gaan zetten dat het té veel is qua water in de grond wat opdroogt door al die bomen.
Het is helaas zinloos als wij meer dan die bomen in onze biomassacentrales opstoken.

En inderdaad, massaal bomen planten hoeft niet per se bevorderlijk te zijn voor het gehele eco-systeem.
  zondag 3 november 2019 @ 11:02:20 #257
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189757920
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wetenschap en groei gaan hand in hand, is niet te stoppen
Nope. Dat is te stoppen als je dat wilt.
  zondag 3 november 2019 @ 11:03:22 #258
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189757929
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 11:02 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nope. Dat is te stoppen als je dat wilt.
met dood en dictators kun je beiden stoppen , dat heeft het verleden met Stalin en MAO bewezen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189757933
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 10:58 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het kapitalisme gaat uit van een eindeloze economische groei. Het is een soort piramidespel.
Zelfs met de externaliteiten restricties kun je blijven groeien. Het maakt het alleen wat moeilijker qua berekeningen, onze zeer goed betaalde economen zouden daar toch zo iets voor moeten kunnen bedenken. ^O^
  zondag 3 november 2019 @ 11:06:38 #260
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189757970
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 09:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Verkapte doodsverwensing wtf.

Dacht dat greta al lichtelijk van het padje af was, haar volgers zijn nog erger zo te zien.
Ik had nietbde indruk dat Greta naar die landen zou moeten (ze kan gewoon thuis blijven en via internet werken, veel beter voor het klimaat). Maar wat erachter zit is dat het dweilen met de kraan open is als diverse landen er door oorlog en opstanden een teringbende van maken.
Dat zag je al met Band Aid en Live Aid: een land in chaos/oorlog/opstand kan zijn eigen mensen niet eens voeden, laat staan dat er iets gedaan kan worden dat het klimaat helpt.
  zondag 3 november 2019 @ 11:11:14 #261
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189758048
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zelfs met de externaliteiten restricties kun je blijven groeien. Het maakt het alleen wat moeilijker qua berekeningen, onze zeer goed betaalde economen zouden daar toch zo iets voor moeten kunnen bedenken. ^O^
Waarom zou je moeten blijven groeien? Dat is juist de kern van de klimaatproblematiek: het bizarre geloof in groei kent alleen maar vervuiling. We gaan niet de groei tegen, maar gaan proberen de vervuiling te compenseren.
Matiging en tevredenheid zijn veel betere levenswijzen. Het is echter niet het communisme, de klassieke tegenhanger van kapitalisme, dat de oplossing is. Ik zie de oplossing veel meer in de richting van het confessionele of feodale, een bijna religieuze mindset waarin de kudde voor de kudde en het biotoop van de kudde leeft en niet voor het individu.
  zondag 3 november 2019 @ 11:12:14 #262
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189758063
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 11:01 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het is helaas zinloos als wij meer dan die bomen in onze biomassacentrales opstoken.

En inderdaad, massaal bomen planten hoeft niet per se bevorderlijk te zijn voor het gehele eco-systeem.
Het moet afgesteld worden op biotopen.

We moeten biotopen versterken zodat ze de veranderingen aan gaan kunnen.

1 van de grootste gevaren zijn verzwakte biotopen, die om zullen vallen bij verandering ipv draagkracht hebben om mee te veranderen.

Het gaat veranderen.
De vraag is niet of dat gaat gebeuren, maar hoe.
Versterken we biotopen, vertragen we het proces? Doen we dat niet dan zal het echt verdomd zwaar gaan worden.

De mensheid als soort zal echt wel over leven voor de aankomende 500/1000 jaar. Maar hoe?
Dat is de werkelijke vraag.
Overleven of de mogelijkheid hebben tot enige 'creature comfort'
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189758147
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 11:11 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom zou je moeten blijven groeien? Dat is juist de kern van de klimaatproblematiek: het bizarre geloof in groei kent alleen maar vervuiling. We gaan niet de groei tegen, maar gaan proberen de vervuiling te compenseren.
Matiging en tevredenheid zijn veel betere levenswijzen. Het is echter niet het communisme, de klassieke tegenhanger van kapitalisme, dat de oplossing is. Ik zie de oplossing veel meer in de richting van het confessionele of feodale, een bijna religieuze mindset waarin de kudde voor de kudde en het biotoop van de kudde leeft en niet voor het individu.
Juist door groei hebben we ook weer heel veel uitgevonden waardoor we stukken schoner produceren, zelfs in China.

Lees eens het boek de tovenaar en de profeet van charles mann.

https://www.trouw.nl/duur(...)imaatdebat~b626c423/
pi_189758255
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2019 08:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dus je zin klopt niet.
okee, dus je wil lezen:
is maar een meisje, dat een keer paniekerig deed bij de VN.
  zondag 3 november 2019 @ 11:33:55 #265
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189758367
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Juist door groei hebben we ook weer heel veel uitgevonden waardoor we stukken schoner produceren, zelfs in China.

Lees eens het boek de tovenaar en de profeet van charles mann.

https://www.trouw.nl/duur(...)imaatdebat~b626c423/
Dat is niet door groei, of: dat hoeft niet door groei te zijn. Ik heb het overigens over economische groei binnen het kapitalisme van investeringen doen en meer winst/dividend opstrijken dan er ooit is geïnvesteerd, dus zonder de winsten te gebruiken voor innovatie.
pi_189760981

China bouwt wel door hoor, hoe hard Gekke Greta ook loopt te stampen.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  zondag 3 november 2019 @ 23:41:28 #267
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_189774039
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 10:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een weg.
Kan-niet ligt op het kerkhof en wil-niet ligt ernaast.

Toen was er geen keuze, nu moeten we een keuze maken. De wereld verder verkloten door het dogma van de eindeloze groei, of daarvanaf stappen om de mensheid een gezonde toekomst te geven.
Inderdaad. Eindeloze groei op een planeet die wel eindig is, kan niet. Er zijn grenzen aan de groei.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 13 november 2019 @ 08:58:28 #268
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189919164
quote:
Greta Thunberg per catamaran naar klimaattop in Madrid: “Ik kreeg een lift aangeboden”



De Zweedse klimaatactiviste heeft een plek aangeboden gekregen op een catamaran, die haar terug naar Europa zal brengen om de internationale klimaatconferentie in Madrid bij te wonen. Dat heeft ze op sociale media bekend gemaakt.

"Zo blij om te zeggen dat ik hopelijk de COP25 in Madrid zal halen", tweette Thunberg. "Ik kreeg een lift aangeboden vanuit Virginia, VS, op de zeilcatamaran 'La Vagabonde'."



Ze zal de Atlantische Oceaan oversteken met de Australische YouTubers Riley Whitelum en Elayna Carausu en de Engelse schipper Nikki Henderson. Ze documenteren hun reis rond de wereld om de aandacht te vestigen op het belang van de oceaan. Het gezelschap zal woensdag vertrekken.

De internationale klimaatconferentie zou normaal in Chili doorgaan maar door de protesten in dat land wordt ze nu gehouden in Madrid vanaf 2 december. "De COP25 is erg belangrijk, en ik zal mijn best doen om er op tijd te geraken. Maar het maakt natuurlijk niet echt uit of ik er op tijd geraak of niet", zei Thunberg. "Er zijn talloze andere activisten die er zullen spreken en dezelfde boodschap zullen brengen als ik zou doen."

De tiener zei ook blij te zijn om weer tijd op de oceaan te kunnen doorbrengen. In augustus zeilde ze vanuit Europa naar de Verenigde Staten om de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties bij te wonen. Met die 15-daagse reis wilde ze aandacht vragen voor de klimaatcrisis.

https://www.hln.be/nieuws(...)aangeboden~ae3494a2/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189920098
quote:
6s.gif Op woensdag 13 november 2019 08:58 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Hoop niet dat ze die baby opeet...
  woensdag 13 november 2019 @ 10:39:39 #270
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189920488
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hoop niet dat ze die baby opeet...
Wtf?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189920550
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wtf?
Echt he :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 13 november 2019 @ 13:27:56 #273
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189923004
quote:
Pro-Trump groep had dat in scene gezet. Echt leuk, joh. En volwassen ook :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189923036
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 13:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Pro-Trump groep had dat in scene gezet. Echt leuk, joh. En volwassen ook :')
Joh...
pi_189923052
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 13:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Joh...
Kun je wel 'Joh' doen, maar jij komt met een idiote, ongefundeerde opmerking :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189923369
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 13:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kun je wel 'Joh' doen, maar jij komt met een idiote, ongefundeerde opmerking :')
Je hebt de topic reeks niet gevolgd, dan had je namelijk geweten dat het eerder ter sprake gekomen was.
pi_189923464
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 13:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Je hebt de topic reeks niet gevolgd, dan had je namelijk geweten dat het eerder ter sprake gekomen was.
Ik heb heel wat gelezen en gevolgd en ben er op een bepaald moment mee gestopt wegens te veel onzin en haatreacties. Deze viel me echter weer op. Uit jouw koker wederom.

Maar ik trek me weer terug, want ik heb geen zin in jou en je onzinnige opmerkingen :W
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 14 november 2019 @ 14:30:54 #280
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189938455
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 13:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb heel wat gelezen en gevolgd en ben er op een bepaald moment mee gestopt wegens te veel onzin en haatreacties. Deze viel me echter weer op. Uit jouw koker wederom.

Maar ik trek me weer terug, want ik heb geen zin in jou en je onzinnige opmerkingen :W
Kruip lekker terug onder je steen dan, als je zo emotioneel onstabiel en gevoelig bent.

OH NEE ARME GRETA nu betichten ze haar ook al van het opeten van babies. :')
  donderdag 14 november 2019 @ 14:34:31 #281
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189938485
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Juist door groei hebben we ook weer heel veel uitgevonden waardoor we stukken schoner produceren, zelfs in China.

Lees eens het boek de tovenaar en de profeet van charles mann.

https://www.trouw.nl/duur(...)imaatdebat~b626c423/
Bedankt voor de tip, klinkt interessant. Eindelijk iemand die een beetje nuance ziet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_190038365
quote:
Er is een reden voor dat vodje ondertekend door '500 wetenschappers' niet grootschalig in de media komt, het blijkt bijv. dat amper 5% ervan daadwerkelijk in biologie, ecologie, environmental science of aanverwanten aan het werk is.. En vol staat met cherry-picking, vooringenomenheid, en misleidende claims.

https://climatefeedback.o(...)out-climate-science/
nee, jij dan!
  woensdag 20 november 2019 @ 15:46:53 #284
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_190038934
Ik had eigenlijk verwacht dat hier die foto wel gepost zou worden die in het nieuws was waarin Greta als tijdreiziger werd aangemerkt. Ik had de meningen daar wel graag over willen lezen. Kan die foto zelf trouwens niet vinden.

Wel deze en die lijkt een beetje op onze Fok! emoticon :')

pi_190038999
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2019 15:46 schreef Tengano het volgende:
Ik had eigenlijk verwacht dat hier die foto wel gepost zou worden die in het nieuws was waarin Greta als tijdreiziger werd aangemerkt. Ik had de meningen daar wel graag over willen lezen. Kan die foto zelf trouwens niet vinden.

Wel deze en die lijkt een beetje op onze Fok! emoticon :')

[ afbeelding ]
Deze


Ze lijkt er iets op, maar ergens geloof ik het niet :')
nee, jij dan!
  woensdag 20 november 2019 @ 15:52:32 #286
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_190039018
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 15:50 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Deze
[ afbeelding ]

Ze lijkt er iets op, maar ergens geloof ik het niet :')
Ja die :D Dank je ^O^ Is een fluitje van een cent tegenwoordig om iemand er zo in te fotoshoppen. Is volgens mij niet meer dan een publiciteitsstunt.
pi_190039046
gisteren dit filmpje gezien
deze meneer komt op mij heel intelligent over

pi_190039197
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 15:50 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Deze
[ afbeelding ]

Ze lijkt er iets op, maar ergens geloof ik het niet :')
bart de graaff staat er ook op
pi_190042797
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 15:00 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Er is een reden voor dat vodje ondertekend door '500 wetenschappers' niet grootschalig in de media komt, het blijkt bijv. dat amper 5% ervan daadwerkelijk in biologie, ecologie, environmental science of aanverwanten aan het werk is.. En vol staat met cherry-picking, vooringenomenheid, en misleidende claims.

https://climatefeedback.o(...)out-climate-science/
Aha.

Een kwestie van over en weer pro en anti lulverhalen ophangen en moeten aanhoren blijft het dus.

Fijn, hebben we wat aan.

Wat voor mij wel duidelijk is dat ik steeds meer een hekel krijg aan de Ecomessias en haar doof/blinde blaatkudde..

Daar heb ik geen factchecker voor nodig.
pi_190042862
dubbel
pi_190048203
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 20:27 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Aha.

Een kwestie van over en weer pro en anti lulverhalen ophangen en moeten aanhoren blijft het dus.

Fijn, hebben we wat aan.

Wat voor mij wel duidelijk is dat ik steeds meer een hekel krijg aan de Ecomessias en haar doof/blinde blaatkudde..

Daar heb ik geen factchecker voor nodig.
Wat Greta zegt en op welke manier staat helemaal los van die kolder in dat filmpje en brief.

Prima dat je tegen haar in gaat (ik zou niet weten waarom, het is vrij makkelijk negeerbaar wmb..), maar strooien met pseudo-wetenschap is zeker niet de manier om je punt duidelijk te maken.
nee, jij dan!
pi_190058765
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 08:33 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Wat Greta zegt en op welke manier staat helemaal los van die kolder in dat filmpje en brief.

Prima dat je tegen haar in gaat (ik zou niet weten waarom, het is vrij makkelijk negeerbaar wmb..), maar strooien met pseudo-wetenschap is zeker niet de manier om je punt duidelijk te maken.




quote:
maar strooien met pseudo-wetenschap is zeker niet de manier om je punt duidelijk te maken.
Ik zag laatst een neutraal verslag op youtube waarin kinderen wereldwijd (maar vooral in het westen waar ze alle tijd en luxe hebben om zich zo te focussen) tot op het hysterische af het einde van de wereld al zagen naderen voorbij kwamen.

Blijkbaar is dat nu al een serieus probleem aan het worden en zitten ze al regelrecht bij psychiaters.

Volledig gestreste en dood nerveuze kinderen door de soms regelrecht waanzinnige theorieën intens bang gemaakt door Greta's dictatoriale eco-polizei.

Ja, er zijn zeker serieuze problemen waarvoor oplossingen al worden / moeten worden gezocht. En zal er zeker een ommezwaai op een aantal vlakken nodig zijn.

Nee, daar hebben we dit soort enge (duidelijk) politiek gemotiveerde clubs zeker niet bij nodig.

Ik ben net zo allergisch voor heel foute klimaat ontkenners als heel deugende klimaat discipelen.

Mijn mening.
pi_190058831
Al dat gevlieg van haar is toch ook niet goed voor het milieu ?
Waar doet ze het dan voor ? Eigen roem ?
  donderdag 21 november 2019 @ 21:16:10 #294
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_190058881
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 21:13 schreef Geytenbeekje het volgende:
Al dat gevlieg van haar is toch ook niet goed voor het milieu ?
Waar doet ze het dan voor ? Eigen roem ?
Gooi jezelf weg. Wat zielig en pathetisch dit.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_190058930
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 21:16 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Gooi jezelf weg. Wat zielig en pathetisch dit.
Gretha-fan boy
pi_190060677
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 15:50 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Deze
[ afbeelding ]

Ze lijkt er iets op, maar ergens geloof ik het niet :')
Greta die als kolenschepper werkt, geloof je het zelf _O- 8} _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_190062276

volg deze gast sinds kort.. ik mag hem wel :)

ik wil ook wel die sun boiled noodles bazooka :') :D
  vrijdag 22 november 2019 @ 01:08:42 #299
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_190062493
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 21:13 schreef Geytenbeekje het volgende:
Al dat gevlieg van haar is toch ook niet goed voor het milieu ?
Waar doet ze het dan voor ? Eigen roem ?
Ze reist niet per vliegtuig.
  † In Memoriam † vrijdag 22 november 2019 @ 01:09:39 #300
88815 The_Emotion
98.3
pi_190062505
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 november 2019 01:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ze reist niet per vliegtuig.
Greta niet, haar crew wel
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_190062548
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2019 01:09 schreef FernandoMartinez het volgende:

[..]

Greta niet, haar crew wel
Ik ga mijn eigen vliegtuigmaatschappij beginnen

Greta Air
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')