abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Games donderdag 26 september 2019 @ 09:57:58 #1
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_189125404
Een nieuwe start



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_189125419
Dat gifje van Thierry en Theo op die tandem blijf ik mooi vinden. Lekker Hollands.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  donderdag 26 september 2019 @ 10:03:48 #3
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_189125453
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:51 schreef xpompompomx het volgende:
Haha, FvD bijeenkomsten beginnen zo wel te lijken op van die toespraken van Stalin waar niemand durfde te stoppen met klappen. :D
Alleen klapt niemand maar moeten ze dat er in plakken. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_189126627
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 10:03 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Alleen klapt niemand maar moeten ze dat er in plakken. :')
Dit is inderdaad best hilarisch. Een applausband onder een filmpje zetten waarop niet geklapt wordt, om jezelf zo beter te presenteren als je bent.

Nog erger dan het logo op een recyclebare beker photoshoppen, nietwaar @J.A.R.V.I.S. @Hendrik_Bever ?
pi_189128379
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:38 schreef Degodvader het volgende:
Nog erger dan het logo op een recyclebare beker photoshoppen, nietwaar @J.A.R.V.I.S. @Hendrik_Bever ?
Wat?
pi_189128490
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:47 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

Wat?
Neem aan dat je hier ook goed pissig over bent, gelet op het door jou geopende topic over de gephotoshopte canadese beker, toch?
pi_189128532
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:38 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dit is inderdaad best hilarisch. Een applausband onder een filmpje zetten waarop niet geklapt wordt, om jezelf zo beter te presenteren als je bent.

Nog erger dan het logo op een recyclebare beker photoshoppen, nietwaar @:J.A.R.V.I.S. @:Hendrik_bever ?
Volgens mij loopt het FvD niet met het vingertje te wijzen dat anderen niet klappen? Is het zo moeilijk te begrijpen dat het wel erg hypocriet is dat een groene partij wat dagelijks met een vingertje wijst hun eigen foto's manipuleert zodat de wereld niet ziet dat ze zichzelf ook schuldig maken aan hetgeen waarvoor ze anderen verketteren? Dat kwartje wil bij enkelen maar niet vallen blijkbaar.
pi_189128568
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Volgens mij loopt het FvD niet met het vingertje te wijzen dat anderen niet klappen? Is het zo moeilijk te begrijpen dat het wel erg hypocriet is dat een groene partij wat dagelijks met een vingertje wijst hun eigen foto's manipuleert zodat de wereld niet ziet dat ze zichzelf ook schuldig maken aan hetgeen waarvoor ze anderen verketteren? Dat kwartje wil bij enkelen maar niet vallen blijkbaar.
Ik meen toch dat je dezelfde hypocrisie bij FvD kan bespeuren. Of in dit geval bij jou: jij verwijt 'links' dat ze beeldmateriaal manipuleren om zichzelf beter te presenteren. Nu doet FvD exact hetzelfde: dat is hetzelfde opgeheven vingertje, dezelfde hypocrisie.
pi_189128598
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:55 schreef Degodvader het volgende:
Neem aan dat je hier ook goed pissig over bent, gelet op het door jou geopende topic over de gephotoshopte canadese beker, toch?
Waar moet ik pissig om zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 26-09-2019 14:08:30 ]
pi_189128631
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:02 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

Waar moet ik pissig om zijn?
Ik had gedacht dat jij wel pissig zou zijn over deze manipulatie van beelden, aangezien je daar bij de Canadese koffiebeker ook boos om was.

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 26-09-2019 14:08:49 ]
pi_189128642
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:00 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Ik meen toch dat je dezelfde hypocrisie bij FvD kan bespeuren. Of in dit geval bij jou: jij verwijt 'links' dat ze beeldmateriaal manipuleren om zichzelf beter te presenteren. Nu doet FvD exact hetzelfde: dat is hetzelfde opgeheven vingertje, dezelfde hypocrisie.
Je snapt het gewoon niet of je wilt het niet snappen. Was dit bij de VVD, SP etc gebeurd had geen haan ernaar gekraaid, maar dat zijn ook niet de partijen die anderen verketteren omdat ze niet "groen" genoeg zijn. Als jij voor iets staat, een partij vertegenwoordigd dan is het een schande dat je jezelf schuldig maakt aan hetgeen wat je partij en jij probeert te bestrijden en nog een grotere schande als je het verbergt door te photoshoppen. Het enige argument wat hierop gegeven wordt is "ja maar de FvD gebruikt een lachband" waar mij totaal ontgaat wat de politieke opvattingen van forum te maken hebben met een lachband?
pi_189128676
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:03 schreef Degodvader het volgende:
Nou. Ik had gedacht dat jij wel pissig zou zijn over deze manipulatie van beelden, aangezien je daar bij de Canadese koffiebeker ook boos om was.
Is hier sprake van hypocrisie? Maar vertel nou ff wat je wil dat ik doe en zeg,en vooral waarop. Je roept me, ik reageer netjes. Wat wil je van me? Dus waar moet ik pissig over zijn. Zeg het maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 26-09-2019 14:09:12 ]
pi_189128688
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Je snapt het gewoon niet of je wilt het niet snappen. Was dit bij de VVD, SP etc gebeurd had geen haan ernaar gekraaid, maar dat zijn ook niet de partijen die anderen verketteren omdat ze niet "groen" genoeg zijn. Als jij voor iets staat, een partij vertegenwoordigd dan is het een schande dat je jezelf schuldig maakt aan hetgeen wat je partij en jij probeert te bestrijden en nog een grotere schande als je het verbergt door te photoshoppen. Het enige argument wat hierop gegeven wordt is "ja maar de FvD gebruikt een lachband" waar mij totaal ontgaat wat de politieke opvattingen van forum te maken hebben met een lachband?
Het gaat niet om het politirke standpunt, maar om de hypocrisie (waar jij zo boos om was) .

Je bent hypocriet als je enerzijds een partij verwijt beelden te manipuleren om zich beter te presenteren, om vervolgens exact hetzelfde te doen.
pi_189128702
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:05 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

Is hier sprake van hypocrisie? Maar vertel nou ff wat je wil dat ik doe en zeg,en vooral waarop. Je roept me, ik reageer netjes. Wat wil je van me? Dus waar moet ik pissig over zijn. Zeg het maar.
Ik had gedacht dat jij wel pissig zou zijn over deze manipulatie van beelden, aangezien je daar bij de Canadese koffiebeker ook boos om was. Dus ben benieuwd hoe je tegen deze manipulatie van beelden van FvD aankijkt, aangezien je in dat andere topic nogal uitgesproken was.
pi_189128773
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:07 schreef Degodvader het volgende:
Ik had gedacht dat jij wel pissig zou zijn over deze manipulatie van beelden, aangezien je daar bij de Canadese koffiebeker ook boos om was.
Wat is er gebeurd. vat het ff kort samen. Ik was niet pissig trouwens hoor. Maar zag wel weer de hypocrisie van linksgroen die zo begaan zijn met het milieu en klimaat en ondertussen gewoon er net zo schijt aan hebben stiekum als anderen. Maar die hypocrisie moet weggepeotst worden natuurlijk.

Waar is dat hier relevant?

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 26-09-2019 14:12:07 ]
pi_189128977
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:06 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Het gaat niet om het politirke standpunt, maar om de hypocrisie (waar jij zo boos om was) .

Je bent hypocriet als je enerzijds een partij verwijt beelden te manipuleren om zich beter te presenteren, om vervolgens exact hetzelfde te doen.
De hypocrisie zit in het politieke standpunt!

Ik wordt hier zo moe van, is het zo moeilijk te begrijpen? Tijd dat het fabeltje dat "links" hoger is opgeleid ook de prullenbak in kan, de dagelijkse discussies tonen keer op keer het tegenovergestelde aan.

- Forum gebruikt een applausband bij beelden van een interview, forum valt niemand aan over het gebruik van een applausband.
- Groen photoshopt hun vervuilende acties weg, vervuilende acties waarover ze anderen dagelijks aanvallen

Snap jij nu werkelijk niet wat hypocriet is en wat gewoon een domme actie is?

Alsof Geert nu op foto's staat bij een iftar en de foto's bewerkt om de mensen te vervangen door blanke autochtonen die een frietje eten, dat is hypocrisie en niet het gebruik van een lachband (wat ik overigens ook niet goedpraat).

En als je het nu nog niet begrijpt doe dan geen moeite meer want ik ben klaar met dit soort nutteloze discussies van mensen die door hun blinde en gehersenspoelde haat 0 zelf nadenkend vermogen hebben.
pi_189129119
ai ai.....
zie het filmpje met fake-applaus, zet geluid aan
https://twitter.com/ton_aarts/status/1176933173474861058
pi_189129617
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

De hypocrisie zit in het politieke standpunt!

Ik wordt hier zo moe van, is het zo moeilijk te begrijpen? Tijd dat het fabeltje dat "links" hoger is opgeleid ook de prullenbak in kan, de dagelijkse discussies tonen keer op keer het tegenovergestelde aan.

- Forum gebruikt een applausband bij beelden van een interview, forum valt niemand aan over het gebruik van een applausband.
- Groen photoshopt hun vervuilende acties weg, vervuilende acties waarover ze anderen dagelijks aanvallen

Snap jij nu werkelijk niet wat hypocriet is en wat gewoon een domme actie is?

Alsof Geert nu op foto's staat bij een iftar en de foto's bewerkt om de mensen te vervangen door blanke autochtonen die een frietje eten, dat is hypocrisie en niet het gebruik van een lachband (wat ik overigens ook niet goedpraat).

En als je het nu nog niet begrijpt doe dan geen moeite meer want ik ben klaar met dit soort nutteloze discussies van mensen die door hun blinde en gehersenspoelde haat 0 zelf nadenkend vermogen hebben.
Wat heeft het IQ van links er nu weer mee van doen?

Volgens mij begrijp jij er dan weer niks van. De hypocrisie is erin gelegen dat je enerzijds groen veroordeeld omdat ze zich door manipulatie beter willen presenteren. Tegelijkertijd gebeurt hetzelfde bij fvd, en daar ben je schijnbaar niet of minder boos om.

Dat is raar (zeker omdat de manipulatie van groen helemaal niet zag op hun standpunt, nu ze een recyclebare beker hebben vervangen door een recyclebare beker met het partijlogo).
  donderdag 26 september 2019 @ 19:26:28 #19
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_189133549
-nee-

[ Bericht 50% gewijzigd door capricia op 26-09-2019 20:57:34 ]
  donderdag 26 september 2019 @ 19:27:26 #20
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_189133562
quote:
5s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Heb je nog een bron voor de groeiende ledenaantallen, trouwens?
Begin 2019: https://dnpp.nl/dnpp/node/1971

Op de eigen website heeft FvD het nu over 37.000 leden.
  donderdag 26 september 2019 @ 20:26:17 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_189134545
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:26 schreef Smegma. het volgende:

[..]


Ik kom in ieder geval met argumenten in plaats van jouw sterkste argument 'nietes'

[ Bericht 14% gewijzigd door capricia op 26-09-2019 20:57:59 ]
Laffe huichelaar
pi_189135157
https://twitter.com/fvdemocratie/status/1176850899957891073?s=20

''We spraken over klimaat, over immigratie, over de noodzaak tot politieke verandering, over het feit dat het kabinet het referendum heeft afgeschaft, en alle zaken die nu voor burgers in Zuid-Holland direct spelen, de woningnood, de veel te hoge energierekening en...

veel te weinig mogelijkheden om te recreëren''..

Zo dat is wel het belangrijkste als laatst. :')
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 september 2019 @ 22:29:31 #23
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189137160
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:27 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Begin 2019: https://dnpp.nl/dnpp/node/1971

Op de eigen website heeft FvD het nu over 37.000 leden.
echte leden? In het verleden is het zat voorgekomen dat er mensen post en berichten kregen waarin stond dat ze lid waren terwijl ze het helemaal niet waren
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_189137764
Ik ben betalend lid (lidmaatschap onder de 5000) en qua stemgedrag in de Kamer de enige partij die mijn belangen zoveel mogelijk raakt.
Ik ben kritisch op alles en iedereen, ik heb vooralsnog genoeg vertrouwen in de standpunten van Fvd.
Zolang dat zo blijft is dat prima.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  vrijdag 27 september 2019 @ 12:03:10 #25
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_189142314
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

De hypocrisie zit in het politieke standpunt!

Ik wordt hier zo moe van, is het zo moeilijk te begrijpen? Tijd dat het fabeltje dat "links" hoger is opgeleid ook de prullenbak in kan, de dagelijkse discussies tonen keer op keer het tegenovergestelde aan.

- Forum gebruikt een applausband bij beelden van een interview, forum valt niemand aan over het gebruik van een applausband.
- Groen photoshopt hun vervuilende acties weg, vervuilende acties waarover ze anderen dagelijks aanvallen

Snap jij nu werkelijk niet wat hypocriet is en wat gewoon een domme actie is?

Alsof Geert nu op foto's staat bij een iftar en de foto's bewerkt om de mensen te vervangen door blanke autochtonen die een frietje eten, dat is hypocrisie en niet het gebruik van een lachband (wat ik overigens ook niet goedpraat).

En als je het nu nog niet begrijpt doe dan geen moeite meer want ik ben klaar met dit soort nutteloze discussies van mensen die door hun blinde en gehersenspoelde haat 0 zelf nadenkend vermogen hebben.
_O- _O- Begrijp je niet wat hypocrisie is of zo of doe je bewust zo onwetend? :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_189143060
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 12:03 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

_O- _O- Begrijp je niet wat hypocrisie is of zo of doe je bewust zo onwetend? :')
Kereltje,persoontjes zoals jou, die ik al op een presenteerblaadje had kunnen aangeven voordat ik die reactie typte kunnen blaten wat ze willen. ieder normaal denkend mens ziet en weet wat ik bedoel met hypocrisie, buiten de persoonlijke aanvallen is er ook niemand van de zogenaamd "slimmere" kant van de samenleving die ook maar één argument kan geven om dit te ontkrachten. Maar ga vooral zo door, voor jullie cirkle jerk heel fijn, maar vooral fijner voor de realisten onder ons die door reacties zoals die van jou te lezen steeds vaker beseffen wat voor een gestoorden er in deze samenleving rondlopen die niets ander kunnen dan wat dom roepen in de leegte.
pi_189143170
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 12:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Kereltje,persoontjes zoals jou, die ik al op een presenteerblaadje had kunnen aangeven voordat ik die reactie typte kunnen blaten wat ze willen. ieder normaal denkend mens ziet en weet wat ik bedoel met hypocrisie, buiten de persoonlijke aanvallen is er ook niemand van de zogenaamd "slimmere" kant van de samenleving die ook maar één argument kan geven om dit te ontkrachten. Maar ga vooral zo door, voor jullie cirkle jerk heel fijn, maar vooral fijner voor de realisten onder ons die door reacties zoals die van jou te lezen steeds vaker beseffen wat voor een gestoorden er in deze samenleving rondlopen die niets ander kunnen dan wat dom roepen in de leegte.
Braindead, is that you?
  vrijdag 27 september 2019 @ 13:15:40 #28
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_189143313
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 12:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Kereltje,persoontjes zoals jou, die ik al op een presenteerblaadje had kunnen aangeven voordat ik die reactie typte kunnen blaten wat ze willen. ieder normaal denkend mens ziet en weet wat ik bedoel met hypocrisie, buiten de persoonlijke aanvallen is er ook niemand van de zogenaamd "slimmere" kant van de samenleving die ook maar één argument kan geven om dit te ontkrachten. Maar ga vooral zo door, voor jullie cirkle jerk heel fijn, maar vooral fijner voor de realisten onder ons die door reacties zoals die van jou te lezen steeds vaker beseffen wat voor een gestoorden er in deze samenleving rondlopen die niets ander kunnen dan wat dom roepen in de leegte.
Ben er nog steeds niet uit of je je bewust van de domme houdt. Maar het lijkt er steeds meer op dat je daadwerkelijk dom bent. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_189143532
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 12:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Kereltje,persoontjes zoals jou, die ik al op een presenteerblaadje had kunnen aangeven voordat ik die reactie typte kunnen blaten wat ze willen. ieder normaal denkend mens ziet en weet wat ik bedoel met hypocrisie, buiten de persoonlijke aanvallen is er ook niemand van de zogenaamd "slimmere" kant van de samenleving die ook maar één argument kan geven om dit te ontkrachten. Maar ga vooral zo door, voor jullie cirkle jerk heel fijn, maar vooral fijner voor de realisten onder ons die door reacties zoals die van jou te lezen steeds vaker beseffen wat voor een gestoorden er in deze samenleving rondlopen die niets ander kunnen dan wat dom roepen in de leegte.
Ja ik als normaal denkend mens snap wel wat jij bedoelt met hypocrisie. Als mensen waar jij het niet mee eens bent tegenstrijdige dingen doen zijn ze hypocriet. Als mensen waar jij het mee eens bent dezelfde dingen doen zijn ze niet hypocriet. Dan bedenk je allemaal redenen om hetzelfde geval toch in een ander jasje te passen zodat je voor jezelf kan volhouden nee die anderen zijn hypocriet maar ik niet. Hetzelfde doe je natuurlijk als je jezelf een realist noemt en anderen fantasten. Dat is natuurlijk een mooi staaltje zelfbehoud want dan hoef je de opmerkingen van anderen niet serieus te nemen als ze niet in je straatje vallen, immers de ander is fantast maar jij bent een realist.
pi_189143655
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ja ik als normaal denkend mens snap wel wat jij bedoelt met hypocrisie. Als mensen waar jij het niet mee eens bent tegenstrijdige dingen doen zijn ze hypocriet. Als mensen waar jij het mee eens bent dezelfde dingen doen zijn ze niet hypocriet. Dan bedenk je allemaal redenen om hetzelfde geval toch in een ander jasje te passen zodat je voor jezelf kan volhouden nee die anderen zijn hypocriet maar ik niet. Hetzelfde doe je natuurlijk als je jezelf een realist noemt en anderen fantasten. Dat is natuurlijk een mooi staaltje zelfbehoud want dan hoef je de opmerkingen van anderen niet serieus te nemen als ze niet in je straatje vallen, immers de ander is fantast maar jij bent een realist.
Ikstamptaco's negeer ik voortaan, die radicaal zouden meer mensen moeten reageren.

Maar ook voor jou het kleuterniveau uitleg, de laatste keer dat ik het uitleg want het niet willen snappen geloof ik niet, dit is gewoon weer het opzichtige treiteren en uitdagen.

Komt ie op mongolen niveau:

Groen: IEDEREEN MOET KLIMAATBEWUST ZIJN!!!!!! Iedereen recycelbare spullen, geen wegwerpbekertjes, rietjes moeten verboden worden etc. etc. etc.

Ook Groen: Hey wat wij roepen gaat niet op voor ons, maar om onze kiezers voor de gek te houden photoshoppen we gewoon de vervuiling waarvoor wij anderen verketteren weg en laten zien dat wij daardoor vooruitstrevend zijn door mensen wijs te maken dat wij wel klimaatvriendelijke producten gebruiken.

Dat is hypocrisie, hetgeen wat jij, IkStampOpTaco's en Xa1pt die zich weer als een hyena op deze discussie stort niet wilt zien of snappen.

Nee voor jullie is dit exact hetzelfde: FvD gebruikt een lachband, de lachband en de link forum kan ik niet echt leggen, ik kan daar geen hypocrisie in ontdekken. Ja als je het op het lage kleuter niveau houd en niet verder kijkt zoals enkelen hier willen doen omdat ze alles bij de haren erbij slepen om op Forum te kunnen zeiken kun je zeggen "ja maar Groen manipuleert en Forum doet het ook". Maar het gaat niet om de manipulatie, het gaat erom dat je voor iets staat en in je doen en laten alles doet wat haaks staat op hetgeen waarvoor je staat maar de kiezer wijst maakt dat je wel klimaatbewust bezig bent terwijl je met het vingertje wijst naar anderen.

Dat doet Groen, en dat heeft niets met een lach of klapband te maken bij Forum, het is appels met peren vergelijken. Als je dat niet wilt snappen of het nog altijd niet snapt dan ga weer lekker als een goed schaap voor die buis zitten wachten op het volgende wat die linkse spindokters weer verzinnen waarover jullie kunnen huilen zonder ook maar zelf een klein beetje na te denken. Ik ben discussies met mensen die ik niet voor vol aanneem meer dan zat.
  Redactie Games vrijdag 27 september 2019 @ 13:49:08 #31
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_189143691
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ikstamptaco's negeer ik voortaan, die radicaal zouden meer mensen moeten reageren.

Maar ook voor jou het kleuterniveau uitleg, de laatste keer dat ik het uitleg want het niet willen snappen geloof ik niet, dit is gewoon weer het opzichtige treiteren en uitdagen.

Komt ie op mongolen niveau:

Groen: IEDEREEN MOET KLIMAATBEWUST ZIJN!!!!!! Iedereen recycelbare spullen, geen wegwerpbekertjes, rietjes moeten verboden worden etc. etc. etc.

Ook Groen: Hey wat wij roepen gaat niet op voor ons, maar om onze kiezers voor de gek te houden photoshoppen we gewoon de vervuiling waarvoor wij anderen verketteren weg en laten zien dat wij daardoor vooruitstrevend zijn door mensen wijs te maken dat wij wel klimaatvriendelijke producten gebruiken.

Dat is hypocrisie, hetgeen wat jij, IkStampOpTaco's en Xa1pt die zich weer als een hyena op deze discussie stort niet wilt zien of snappen.

Nee voor jullie is dit exact hetzelfde: FvD gebruikt een lachband, de lachband en de link forum kan ik niet echt leggen, ik kan daar geen hypocrisie in ontdekken. Ja als je het op het lage kleuter niveau houd en niet verder kijkt zoals enkelen hier willen doen omdat ze alles bij de haren erbij slepen om op Forum te kunnen zeiken kun je zeggen "ja maar Groen manipuleert en Forum doet het ook". Maar het gaat niet om de manipulatie, het gaat erom dat je voor iets staat en in je doen en laten alles doet wat haaks staat op hetgeen waarvoor je staat maar de kiezer wijst maakt dat je wel klimaatbewust bezig bent terwijl je met het vingertje wijst naar anderen.

Dat doet Groen, en dat heeft niets met een lach of klapband te maken bij Forum, het is appels met peren vergelijken. Als je dat niet wilt snappen of het nog altijd niet snapt dan ga weer lekker als een goed schaap voor die buis zitten wachten op het volgende wat die linkse spindokters weer verzinnen waarover jullie kunnen huilen zonder ook maar zelf een klein beetje na te denken. Ik ben discussies met mensen die ik niet voor vol aanneem meer dan zat.
Niemand die je hier dwingt om te blijven.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_189143901
Alleen echt slimme mensen typen elke dag enorme opstellen op een achterafplek op het internet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 27 september 2019 @ 14:12:28 #33
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189143951
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ikstamptaco's negeer ik voortaan, die radicaal zouden meer mensen moeten reageren.

Maar ook voor jou het kleuterniveau uitleg, de laatste keer dat ik het uitleg want het niet willen snappen geloof ik niet, dit is gewoon weer het opzichtige treiteren en uitdagen.

Komt ie op mongolen niveau:

Groen: IEDEREEN MOET KLIMAATBEWUST ZIJN!!!!!! Iedereen recycelbare spullen, geen wegwerpbekertjes, rietjes moeten verboden worden etc. etc. etc.

(...)

Dat is hypocrisie, hetgeen wat jij, IkStampOpTaco's en Xa1pt die zich weer als een hyena op deze discussie stort niet wilt zien of snappen.

eeehhhh

quote:
"Ik wil op televisie niemand stom noemen, maar er was niets te verbergen", zegt ze. Volgens haar was de beker van de originele foto volledig recyclebaar. "Als ik een plastic beker met plastic rietje vast had, dan zou de bewerking hypocriet zijn geweest."
We have always been at war with Eastasia.
pi_189143967
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ikstamptaco's negeer ik voortaan, die radicaal zouden meer mensen moeten reageren.

Maar ook voor jou het kleuterniveau uitleg, de laatste keer dat ik het uitleg want het niet willen snappen geloof ik niet, dit is gewoon weer het opzichtige treiteren en uitdagen.

Komt ie op mongolen niveau:

Groen: IEDEREEN MOET KLIMAATBEWUST ZIJN!!!!!! Iedereen recycelbare spullen, geen wegwerpbekertjes, rietjes moeten verboden worden etc. etc. etc.

Ook Groen: Hey wat wij roepen gaat niet op voor ons, maar om onze kiezers voor de gek te houden photoshoppen we gewoon de vervuiling waarvoor wij anderen verketteren weg en laten zien dat wij daardoor vooruitstrevend zijn door mensen wijs te maken dat wij wel klimaatvriendelijke producten gebruiken.

Dat is hypocrisie, hetgeen wat jij, IkStampOpTaco's en Xa1pt die zich weer als een hyena op deze discussie stort niet wilt zien of snappen.

Nee voor jullie is dit exact hetzelfde: FvD gebruikt een lachband, de lachband en de link forum kan ik niet echt leggen, ik kan daar geen hypocrisie in ontdekken.
Ma-ni-pu-la-tie van beelden.
  Redactie Games vrijdag 27 september 2019 @ 14:14:15 #35
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_189143968
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2019 14:07 schreef xpompompomx het volgende:
Alleen echt slimme mensen typen elke dag enorme opstellen op een achterafplek op het internet.
Heb ik een leuke pagina voor je: https://www.facebook.com/makingwhitedudestypeparagraphs/
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_189144090
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ikstamptaco's negeer ik voortaan, die radicaal zouden meer mensen moeten reageren.

Maar ook voor jou het kleuterniveau uitleg, de laatste keer dat ik het uitleg want het niet willen snappen geloof ik niet, dit is gewoon weer het opzichtige treiteren en uitdagen.

Komt ie op mongolen niveau:

Groen: IEDEREEN MOET KLIMAATBEWUST ZIJN!!!!!! Iedereen recycelbare spullen, geen wegwerpbekertjes, rietjes moeten verboden worden etc. etc. etc.

Ook Groen: Hey wat wij roepen gaat niet op voor ons, maar om onze kiezers voor de gek te houden photoshoppen we gewoon de vervuiling waarvoor wij anderen verketteren weg en laten zien dat wij daardoor vooruitstrevend zijn door mensen wijs te maken dat wij wel klimaatvriendelijke producten gebruiken.

Dat is hypocrisie, hetgeen wat jij, IkStampOpTaco's en Xa1pt die zich weer als een hyena op deze discussie stort niet wilt zien of snappen.

Nee voor jullie is dit exact hetzelfde: FvD gebruikt een lachband, de lachband en de link forum kan ik niet echt leggen, ik kan daar geen hypocrisie in ontdekken. Ja als je het op het lage kleuter niveau houd en niet verder kijkt zoals enkelen hier willen doen omdat ze alles bij de haren erbij slepen om op Forum te kunnen zeiken kun je zeggen "ja maar Groen manipuleert en Forum doet het ook". Maar het gaat niet om de manipulatie, het gaat erom dat je voor iets staat en in je doen en laten alles doet wat haaks staat op hetgeen waarvoor je staat maar de kiezer wijst maakt dat je wel klimaatbewust bezig bent terwijl je met het vingertje wijst naar anderen.

Dat doet Groen, en dat heeft niets met een lach of klapband te maken bij Forum, het is appels met peren vergelijken. Als je dat niet wilt snappen of het nog altijd niet snapt dan ga weer lekker als een goed schaap voor die buis zitten wachten op het volgende wat die linkse spindokters weer verzinnen waarover jullie kunnen huilen zonder ook maar zelf een klein beetje na te denken. Ik ben discussies met mensen die ik niet voor vol aanneem meer dan zat.
Maar gozer. Het bekertje wat is weggeshopt was toch gewoon recyclebaar?
  vrijdag 27 september 2019 @ 14:41:04 #37
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_189144352
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2019 14:07 schreef xpompompomx het volgende:
Alleen echt slimme mensen typen elke dag enorme opstellen op een achterafplek op het internet.
Miskende genieën zijn het, die moeten we koesteren.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_189144881
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 14:23 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Maar gozer. Het bekertje wat is weggeshopt was toch gewoon recyclebaar?
Juist ja, en hoe kom je tot die conclusie? Omdat mevrouw en haar partij het beweren? En dat is wat ik bedoel met het oogkleppen op jullie geliefde politici volgen zonder het vermogen om ook maar een klein beetje zelf en kritisch na te denken.

Als het bekertje recyclebaar was wat is dan de reden dat ze dat recyclebare bekertje wegshoppen voor een ander recyclebaar bekertje?
pi_189144884
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ikstamptaco's negeer ik voortaan, die radicaal zouden meer mensen moeten reageren.

Maar ook voor jou het kleuterniveau uitleg, de laatste keer dat ik het uitleg want het niet willen snappen geloof ik niet, dit is gewoon weer het opzichtige treiteren en uitdagen.

Komt ie op mongolen niveau:

Groen: IEDEREEN MOET KLIMAATBEWUST ZIJN!!!!!! Iedereen recycelbare spullen, geen wegwerpbekertjes, rietjes moeten verboden worden etc. etc. etc.

Ook Groen: Hey wat wij roepen gaat niet op voor ons, maar om onze kiezers voor de gek te houden photoshoppen we gewoon de vervuiling waarvoor wij anderen verketteren weg en laten zien dat wij daardoor vooruitstrevend zijn door mensen wijs te maken dat wij wel klimaatvriendelijke producten gebruiken.

Dat is hypocrisie, hetgeen wat jij, IkStampOpTaco's en Xa1pt die zich weer als een hyena op deze discussie stort niet wilt zien of snappen.

Nee voor jullie is dit exact hetzelfde: FvD gebruikt een lachband, de lachband en de link forum kan ik niet echt leggen, ik kan daar geen hypocrisie in ontdekken. Ja als je het op het lage kleuter niveau houd en niet verder kijkt zoals enkelen hier willen doen omdat ze alles bij de haren erbij slepen om op Forum te kunnen zeiken kun je zeggen "ja maar Groen manipuleert en Forum doet het ook". Maar het gaat niet om de manipulatie, het gaat erom dat je voor iets staat en in je doen en laten alles doet wat haaks staat op hetgeen waarvoor je staat maar de kiezer wijst maakt dat je wel klimaatbewust bezig bent terwijl je met het vingertje wijst naar anderen.

Dat doet Groen, en dat heeft niets met een lach of klapband te maken bij Forum, het is appels met peren vergelijken. Als je dat niet wilt snappen of het nog altijd niet snapt dan ga weer lekker als een goed schaap voor die buis zitten wachten op het volgende wat die linkse spindokters weer verzinnen waarover jullie kunnen huilen zonder ook maar zelf een klein beetje na te denken. Ik ben discussies met mensen die ik niet voor vol aanneem meer dan zat.
Waar kan ik meer lezen over bekergate dan? Klinkt echt superspannend.

Verder geloof ik niet dat 'groen' iedereen die niet milieu bewust genoeg is verkettert. Ik ga met redelijk wat activistische types om van mensen die bij groepen als extinction rebellion zitten tot lui die hambacher forst bezetten maar ook al zijn ze veganistisch heb ik nog nooit gezeur gehad over dat ik wel vlees eet of dat soort dingen. Lijkt me dat als je niet eens met deze mensen omgaat dat je al helemal met rust gelaten wordt. Natuurlijk groene partijen hebben regeltjes voor bedrijven bedacht als geen plastic tasjes meer of geen plastic rietjes. Maar als realist zou jij toch ook moeten zien dat zulke regeltjes voor bedrijven heel wat anders zijn dan een verbod waar jij het over hebt. Ik snap ook niet waarom ik niet naar de vervuiling van bijvoorbeeld tata steel zou mogen wijzen terwijl ik zelf af en toe te lang douche. Dat is toch van een heel ander orde van grootte?
  vrijdag 27 september 2019 @ 15:28:28 #40
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189144937
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Juist ja, en hoe kom je tot die conclusie? Omdat mevrouw en haar partij het beweren? En dat is wat ik bedoel met het oogkleppen op jullie geliefde politici volgen zonder het vermogen om ook maar een klein beetje zelf en kritisch na te denken.

Als het bekertje recyclebaar was wat is dan de reden dat ze dat recyclebare bekertje wegshoppen voor een ander recyclebaar bekertje?
Waarom gebruikt de voedselindustrie voor hun reclamefoto's geverfde sponzen en golfballen, hun eten is toch zo goed?
We have always been at war with Eastasia.
pi_189144938
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Juist ja, en hoe kom je tot die conclusie? Omdat mevrouw en haar partij het beweren? En dat is wat ik bedoel met het oogkleppen op jullie geliefde politici volgen zonder het vermogen om ook maar een klein beetje zelf en kritisch na te denken.

Als het bekertje recyclebaar was wat is dan de reden dat ze dat recyclebare bekertje wegshoppen voor een ander recyclebaar bekertje?
Het is helemaal geen door mij geliefde politica? Weet niet hoe je daar bij komt?

De reden gaf ze zelf al aan: het partijlogo.

Ik heb geen reden om te twijfelen aan haar verhaal dat de eerste beker ook recyclebaar was. Jij wel? Ik heb ik ieder geval nog niets gezien dat die stelling zou ontkrachten, dus ja. Dan geloof ik het thans.
pi_189144963
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:28 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Het is helemaal geen door mij geliefde politica? Weet niet hoe je daar bij komt?

De reden gaf ze zelf al aan: het partijlogo.

Ik heb geen reden om te twijfelen aan haar verhaal dat de eerste beker ook recyclebaar was. Jij wel?
Zo jammer dat ik dit stukje had weggehaald, in mijn eerste reactie had ik voor het drukken op "invoeren" het volgende gezet:

"Maar het antwoord zal wel weer zijn "partijlogo" wat op het bekertje moet, en ook daar denk ik iets verder na, waarom kan het partijlogo niet op het huidige bekertje geshopt worden en moet een compleet ander bekertje met metalen rietje geschopt worden?"

Had ik het maar laten staan.
pi_189144989
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zo jammer dat ik dit stukje had weggehaald, in mijn eerste reactie had ik voor het drukken op "invoeren" het volgende gezet:

"Maar het antwoord zal wel weer zijn "partijlogo" wat op het bekertje moet, en ook daar denk ik iets verder na, waarom kan het partijlogo niet op het huidige bekertje geshopt worden en moet een compleet ander bekertje met metalen rietje geschopt worden?"

Had ik het maar laten staan.
Terechte vraag, waar wij allebei het antwoord niet op weten. In ieder geval kan ik niet zien of de eerste beker al dan niet recyclebaar is, en heb ik tot op heden ook nog geen reden om te twijfelen aan haar verklaring. Jij wel?

De hypocrisie zit hem overigens, hoe hard en dikgedrukt je blijft schreeuwen van niet, in de manipulatie.

[ Bericht 3% gewijzigd door Degodvader op 27-09-2019 15:58:45 ]
  vrijdag 27 september 2019 @ 15:58:50 #44
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189145379
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zo jammer dat ik dit stukje had weggehaald, in mijn eerste reactie had ik voor het drukken op "invoeren" het volgende gezet:

"Maar het antwoord zal wel weer zijn "partijlogo" wat op het bekertje moet, en ook daar denk ik iets verder na, waarom kan het partijlogo niet op het huidige bekertje geshopt worden en moet een compleet ander bekertje met metalen rietje geschopt worden?"

Had ik het maar laten staan.
Omdat mensen anders gaan zeiken over het bekertje.
We have always been at war with Eastasia.
pi_189145553
Tjonge, wat een gedoe over een bekertje van de Groene partij van Canada in het topic van FvD. Kunnen we het nu weer over FvD hebben (en misschien een topic openen over de Canadese verkiezingen van 21 oktober, kun je daar los gaan over het bekertje en de vraag of Trudeau kan winnen is best interessant)?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189147086
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 16:11 schreef Hanca het volgende:
Tjonge, wat een gedoe over een bekertje van de Groene partij van Canada in het topic van FvD. Kunnen we het nu weer over FvD hebben (en misschien een topic openen over de Canadese verkiezingen van 21 oktober, kun je daar los gaan over het bekertje en de vraag of Trudeau kan winnen is best interessant)?
Geen idee waar dat bekertje over gaat. Maar de msm vallen toch ook over elke kleine scheet die Baudet laat. Of Trump for that matter. Dus dat is nogal hypocriet :P

Verder vind ik dit een erg giftig links topic en kan het beter Groenslinks Centraal heten ofzo. In plaats van Forum voor Democratie.
pi_189147147
Goed. Vanaf hier weer ontopic.

Definitely not CIA
  vrijdag 27 september 2019 @ 19:05:58 #48
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189147814
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Juist ja, en hoe kom je tot die conclusie? Omdat mevrouw en haar partij het beweren? En dat is wat ik bedoel met het oogkleppen op jullie geliefde politici volgen zonder het vermogen om ook maar een klein beetje zelf en kritisch na te denken.

Als het bekertje recyclebaar was wat is dan de reden dat ze dat recyclebare bekertje wegshoppen voor een ander recyclebaar bekertje?
Omdat de originele foto ook openbaar is. In die topic zelfs in de openings post naast de bewerkte foto staat.

Waarom degene die die for het veranderd heeft? Vraag het aan dat persoon zou ik zo zeggen. Maar voor reclame doeleinden is niet vergezocht.

Net zoals dat klap bandje voor reclame doeleinden was. Dat was niet omdat iedereen het daar kut vond eigenlijk en ze er een heel ander beeld van wilde maken. Maar was bedoeld als onschuldig opleuken. Beetje reclame, beetje pr.

Niet de moeite waard om je druk over te maken dus.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189153854
Vandaag bij het partijcongres van de FvD geweest.. het was een voorrecht om hier bij te mogen zijn.
Heerlijk om met een groep mensen te zijn die dezelfde zorgen en vooral dezelfde waarden delen.
Baudet had ik zelf wat groter verwacht.
pi_189153886
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 00:08 schreef -Chakotay- het volgende:
Vandaag bij het partijcongres van de FvD geweest.. het was een voorrecht om hier bij te mogen zijn.
Heerlijk om met een groep mensen te zijn die dezelfde zorgen en vooral dezelfde waarden delen.
Baudet had ik zelf wat groter verwacht.
Was er dit keer een live applausband?
  zaterdag 28 september 2019 @ 15:55:53 #51
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189160632
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 00:08 schreef -Chakotay- het volgende:
Vandaag bij het partijcongres van de FvD geweest.. het was een voorrecht om hier bij te mogen zijn.
Heerlijk om met een groep mensen te zijn die dezelfde zorgen en vooral dezelfde waarden delen.
Baudet had ik zelf wat groter verwacht.
Hoe ziet zo'n congres er een beetje uit?
Wat voor mensen ben je tegengekomen?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_189160908
Het is hier in Almere gezellig druk. Veel meer vrouwen dan ik had verwacht.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_189161009
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hoe ziet zo'n congres er een beetje uit?
Wat voor mensen ben je tegengekomen?
Het was heel gemoedelijk. Mensen zijn gekomen uit alle rangen en standen. Universitaire studenten, HBO'ers, nerds, oudere mensen, mensen met een allochtone achtergrond, weliswaar op een hand te tellen maar hun aanwezigheid voelde voor mij toch heel goed. Oja, en een aantal bloeimooie vrouwen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel op mijn hoede ben..
Want ik wil namelijk niks te maken hebben met mensen die facistische trekjes hebben of facistische vragen stellen. Want hoe je het wendt of keert, een rechtse partij trekt nu eenmaal rechtse kiezers aan in elke gradaties. En de een is radicaler dan de ander.

Gelukkig heb ik dat niet kunnen detecteren. In tegenstelling, er werd zelfs regelmatig benadrukt dat de partij geen enkele bevolkingsgroep wilt uitsluiten. Maar dat zij wel de Nederlandse cultuur dienen te accepteren en omarmen zoals die is. Gewoon een hele normaal ethisch-neutrale opvatting als je het mij vraagt.

Ben er zelf met een vriend geweest, maar heb verder geen andere mensen gesproken.
Al wilde ik wel een vraag aan Theo stellen. Ik was vooral benieuwd of hij zich herkiesbaar wilde opstellen, met het oog op de volgende verkiezingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Chakotay- op 28-09-2019 16:40:29 ]
pi_189161178
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:23 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Het was heel gemoedelijk. Mensen zijn gekomen uit alle rangen en standen. Universitaire studenten, HBO'ers, nerds, oudere mensen, mensen met een allochtone achtergrond, weliswaar op een hand te tellen maar hun aanwezigheid voelde voor mij toch heel goed. Oja, en een aantal bloeimooie vrouwen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel op mijn hoede ben..
Want ik wil namelijk niks te maken hebben met mensen die facistische trekjes hebben of facistische vragen stellen. Want hoe je het wendt of keert, een rechtse partij trekt nu eenmaal rechtse kiezers aan in elke gradatie. En de een is radicaler dan de ander.

Gelukkig heb ik dat niet kunnen detecteren. In tegenstelling, er werd zelfs regelmatig benadrukt dat de partij geen enkele bevolkingsgroep wilt uitsluiten. Maar dat zij wel de Nederlandse cultuur dienen te accepteren en omarmen zoals die is. Gewoon een hele normaal ethisch neutrale opvatting als je het mij vraagt.

Ben er zelf met een vriend geweest, maar heb verder geen andere mensen gesproken.
Al wilde ik wel een vraag aan Theo stellen. Ik was vooral benieuwd of hij zich herkiesbaar wilde opstellen, met het oog op de volgende verkiezingen.
Leuk dat je verslag doet!
Heb je de nieuwe persvoorlichter (je weet wel, die eerst ‘datingcoach’ was bij een van de vorige Forum-bijeenkomsten) ook gesproken?
Tom Gorny.

Want hij houdt er nogal een bijzondere mening op na.
Definitely not CIA
pi_189161214
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:36 schreef capricia het volgende:
Tom Gor
Ik was er met een vriend. Buiten hem eigenlijk niemand gesproken.
Ik liet alles een beetje op mij afkomen, want ben niet eerder bij een congres geweest en we moesten ook weer bijtijds vertrekken.
Daarnaast was het er erg krap (veel mensen kleine zaal) en bloed maar dan ook bloedheet.
Ik was blij dat ik weer buiten stond.
pi_189162425
Ik heb mij prima vermaakt. Was voor mij de 3e keer. Twee keer eerder bij een soort Q&A geweest in een grote zaal met alleen stoelen. Dit was veel gemoedelijker. Volle zaal, veel vrouwen en mensen van Surinaamse komaf. En wat Chakoty al zei: Bloedmooie vrouwen _O_
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  Redactie Games zaterdag 28 september 2019 @ 19:29:05 #57
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_189163194
Thierry komt erachter dat hij helemaal niet volgens het volk spreekt, in ieder geval in Duitsland. Toch wel sneu voor hem hoor.
thierrybaudet twitterde op zaterdag 28-09-2019 om 11:23:48 Onbegrijpelijk, en buitengewoon zorgwekkend, dit soort peilingen. Bijna tweederde (!) van de Duitse bevolking is van plan te stemmen op partijen die voorstander zijn van “Wir schaffen das”, open grenzen, méér massamigratie uit Afrika en het Midden-Oosten en méér “klimaatbeleid”. https://t.co/NWkagkgHvD reageer retweet
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_189163945
Wat een clown is het toch ook. Zoals we al zo vaak zien is Tjerry alleen maar voor democratie als hij de baas mag zijn en mensen zijn mening delen. Bizar dat er nog zoveel mensen in deze hypocriete act trappen. Ik vraag me wel af hoe hij het zelf rijmt om voor referenda te zijn terwijl je de keuze van 66% van de bevolking onbegrijpelijk en zorgwekkend vindt.
pi_189167032
quote:
Dit was wel weer een zeer goed betoog van Baudet! :Y
pi_189167313
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2019 19:29 schreef Puddington het volgende:
Thierry komt erachter dat hij helemaal niet volgens het volk spreekt, in ieder geval in Duitsland. Toch wel sneu voor hem hoor.
thierrybaudet twitterde op zaterdag 28-09-2019 om 11:23:48 Onbegrijpelijk, en buitengewoon zorgwekkend, dit soort peilingen. Bijna tweederde (!) van de Duitse bevolking is van plan te stemmen op partijen die voorstander zijn van “Wir schaffen das”, open grenzen, méér massamigratie uit Afrika en het Midden-Oosten en méér “klimaatbeleid”. https://t.co/NWkagkgHvD reageer retweet
Duitsland lijdt aan een 'schuldcomplex'...
pi_189167354
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:23 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

mensen met een allochtone achtergrond, weliswaar op een hand te tellen maar hun aanwezigheid voelde voor mij toch heel goed.
Waarom voelde dat specifiek goed?
pi_189167560
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat een clown is het toch ook. Zoals we al zo vaak zien is Tjerry alleen maar voor democratie als hij de baas mag zijn en mensen zijn mening delen. Bizar dat er nog zoveel mensen in deze hypocriete act trappen. Ik vraag me wel af hoe hij het zelf rijmt om voor referenda te zijn terwijl je de keuze van 66% van de bevolking onbegrijpelijk en zorgwekkend vindt.
Nederland vs Duitsland = Appels en Peren
pi_189167741
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:21 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Nederland vs Duitsland = Appels en Peren
Ja in Nederland stemmen mensen echt totaal anders :') Oh nee wacht als je even kijkt zie je dat de verhoudingen bijna precies hetzelde liggen. Logisch ook echt grote cultuurverschillen zijn er niet.
Daarbij gaat het erom dat als je zegt voor democratie te zijn dat je de uitkomst ervan respecteert, niet dat je de uitkomst ervan zorgelijk en onbegrijpelijk noemt. Alleen maar omdat jouw type afbraakpolitiek niet de meerderheid heeft. Als je dit per land selectief toepast maakt dat je niet minder hypocriet.
pi_189167830
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 22:53 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Dit was wel weer een zeer goed betoog van Baudet! :Y
Eens. Als ie het hier nou eens bij zou houden...
pi_189168568
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ja in Nederland stemmen mensen echt totaal anders :') Oh nee wacht als je even kijkt zie je dat de verhoudingen bijna precies hetzelde liggen. Logisch ook echt grote cultuurverschillen zijn er niet.
Daarbij gaat het erom dat als je zegt voor democratie te zijn dat je de uitkomst ervan respecteert, niet dat je de uitkomst ervan zorgelijk en onbegrijpelijk noemt. Alleen maar omdat jouw type afbraakpolitiek niet de meerderheid heeft. Als je dit per land selectief toepast maakt dat je niet minder hypocriet.
Jij bent dus de laatste verkiezingen alweer vergeten...
pi_189170103
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 00:33 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Jij bent dus de laatste verkiezingen alweer vergeten...
https://www.rtlnieuws.nl/verkiezingen

14,4% FvD, 5,9% PVV, samen 20,3. Dat is maar 1/5e van de kiezers stemt op een anti-asielzoekers en anti-klimaatbeleidpartij. En zelfs al zou je de VVD (13,9%) mee rekenen, kom je nog maar op diezelfde 1/3e uit als in Duitsland.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189170584
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 08:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/verkiezingen

14,4% FvD, 5,9% PVV, samen 20,3. Dat is maar 1/5e van de kiezers stemt op een anti-asielzoekers en anti-klimaatbeleidpartij. En zelfs al zou je de VVD (13,9%) mee rekenen, kom je nog maar op diezelfde 1/3e uit als in Duitsland.
Zeker, maar qua signaal afgeven is er het meest gestemd op FvD.
pi_189171075
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 09:37 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Zeker, maar qua signaal afgeven is er het meest gestemd op FvD.
Wat is dat: 'qua signaal afgeven'?
pi_189171293
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 09:37 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Zeker, maar qua signaal afgeven is er het meest gestemd op FvD.
'een signaal afgeven' verandert niets aan het feit dat maar 20% die twee partijen heeft gestemd. Een kleine minderheid heeft dus een antiklimaat signaal afgegeven.
pi_189171582
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 09:37 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Zeker, maar qua signaal afgeven is er het meest gestemd op FvD.
En toch is een coalitie helemaal zonder die 33% (FvD, PVV en zelfs de VVD) nog altijd waarschijnlijker dan een coalitie met alle 3 (al doet VVD waarschijnlijk wel mee, die zijn dan ook niet echt tegen klimaatbeleid en opvang van asielzoekers). Nederland stemt in grote meerderheid vóór meer klimaatbeleid, vóór het opvangen van asielzoekers, e.d. Dat is een veel duidelijker 'signaal' dan dat FvD met 14% de grootste partij is.

Als in Duitsland de AfD de grootste wordt met 30%, zal die partij nog niet gaan regeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189172125
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 10:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

En toch is een coalitie helemaal zonder die 33% (FvD, PVV en zelfs de VVD) nog altijd waarschijnlijker dan een coalitie met alle 3 (al doet VVD waarschijnlijk wel mee, die zijn dan ook niet echt tegen klimaatbeleid en opvang van asielzoekers). Nederland stemt in grote meerderheid vóór meer klimaatbeleid, vóór het opvangen van asielzoekers, e.d. Dat is een veel duidelijker 'signaal' dan dat FvD met 14% de grootste partij is.

Als in Duitsland de AfD de grootste wordt met 30%, zal die partij nog niet gaan regeren.
We zullen zien in 2021! FvD FTW! ;)
pi_189172210
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:35 schreef Bocaj het volgende:

[..]

We zullen zien in 2021! FvD FTW! ;)
Nee, dit zien we nu al. Er is nu een coalitie van VVD, CDA, D66 en CU en die talen niet naar FvD, die kijken puur naar GL en PvdA. Denken dat dat na een volgende verkiezing anders is, is onzin. Of FvD moet weer volledig van standpunt gaan wijzigen, zoals ze eerst pro klimaatbeleid waren. Als ze dat bijvoorbeeld weer worden en ook het absurde sluiten van de grenzen laten vallen, dan misschien wel. En bij Baudet weet je het nooit, die verandert vaker van standpunten dan het weer in een Nederlandse herfst. Eerst moeten ze dan de klimaatwet accepteren, dat is een minimumeis om kans te maken op een coalitie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189172274
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, dit zien we nu al. Er is nu een coalitie van VVD, CDA, D66 en CU en die talen niet naar FvD, die kijken puur naar GL en PvdA. Denken dat dat na een volgende verkiezing anders is, is onzin. Of FvD moet weer volledig van standpunt gaan wijzigen, zoals ze eerst pro klimaatbeleid waren. Als ze dat bijvoorbeeld weer worden en ook het absurde sluiten van de grenzen laten vallen, dan misschien wel. En bij Baudet weet je het nooit, die verandert vaker van standpunten dan het weer in een Nederlandse herfst. Eerst moeten ze dan de klimaatwet accepteren, dat is een minimumeis om kans te maken op een coalitie.
Ik zie het al.... we worden het niet eens! Geeft ook niet!
We wachten gewoon rustig af wat de toekomst ons brengen zal...
pi_189172304
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 09:37 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Zeker, maar qua signaal afgeven is er het meest gestemd op FvD.
Wat bedoel je daar precies mee?
Wil je daarmee beweren dat FVD-stemmers niet voor die partij hebben gekozen vanwege het programma of de personen, maar enkel omdat ze een signaal af willen geven en dat ze bij de volgende verkiezing dus weer voor een andere partij en een ander signaal zullen kiezen?
pi_189172331
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:45 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik zie het al.... we worden het niet eens! Geeft ook niet!
We wachten gewoon rustig af wat de toekomst ons brengen zal...
Tja, veel succes met het zoeken van een coalitie zonder: VVD, CDA, D66, SP, PvdA, GroenLinks, ChristenUnie, 50PLUS (die ondertekenden de klimaatwet, sterker nog: het was hun initiatiefwet) en PvdD (die vonden de klimaatwet niet ver genoeg gaan) en ook SGP (die steunden het einddoel, vonden alleen het juridisch niet afdwingbare tussendoel waarover een rechter wel uitspraak kan doen politiek erg lastig).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189172334
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 10:23 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Wat is dat: 'qua signaal afgeven'?
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:47 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar precies mee?
Wil je daarmee beweren dat FVD-stemmers niet voor die partij hebben gekozen vanwege het programma of de personen, maar enkel omdat ze een signaal af willen geven en dat ze bij de volgende verkiezing dus weer voor een andere partij en een ander signaal zullen kiezen?
Dat het anders moet met Nederland!
Als er al zoveel mensen op de FvD stemmen, dan zegt dat toch iets?
En de FvD bestaat nog maar een jaartje of 3...
pi_189172343
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, veel succes met het zoeken van een coalitie zonder: VVD, CDA, D66, SP, PvdA, GroenLinks, ChristenUnie, 50PLUS (die ondertekenden de klimaatwet, sterker nog: het was hun initiatiefwet) en PvdD (die vonden de klimaatwet niet ver genoeg gaan) en ook SGP (die steunden het einddoel, vonden alleen het juridisch niet afdwingbare tussendoel waarover een rechter wel uitspraak kan doen politiek erg lastig).
Jij en ik weten dat in de politiek alles mogelijk is! ;)
pi_189172362
Mooi altijd dat soort signaallariekoek. Het FvD is echt heeeeeel anders dan 'het partijkartel'. Het partijkartel haalt echter een ruime meerderheid van de stemmen, terwijl het FvD slechts een klein deel van het electoraat aanspreekt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_189172381
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:50 schreef Bocaj het volgende:

[..]

[..]

Dat het anders moet met Nederland!
Als er al zoveel mensen op de FvD stemmen, dan zegt dat toch iets?
En de FvD bestaat nog maar een jaartje of 3...
Het zou ook kunnen betekenen dat een groot deel van de stemmers bestaat uit draaikonten die niet weten wat ze willen.
pi_189172398
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:50 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Jij en ik weten dat in de politiek alles mogelijk is! ;)
Nee, dat is gewoon onmogelijk. Dat weet jij ook.

Maar goed, eerst moeten ze maar kijken of ze wel zetels over houden bij FvD, de laatste peiling van De Hond zijn ze al gezakt naar 13 (en PVV naar 15, die is ze dus weer voorbij, net als VVD, CDA, PvdA).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189172448
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:54 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, dat is gewoon onmogelijk. Dat weet jij ook.

Maar goed, eerst moeten ze maar kijken of ze wel zetels over houden bij FvD, de laatste peiling van De Hond zijn ze al gezakt naar 13 (en PVV naar 15, die is ze dus weer voorbij, net als VVD, CDA, PvdA).
Wel vreemd als de FvD een graaiende penningmeester de laan uit stuurt en dan afgestraft worden in de peilingen...
En als de FvD de grootste wordt, is het wel gebruik dat zij het eerst mogen starten met onderhandelingen...
En ja er zullen partijen zijn die niet willen samenwerken maar ik vraag mij af hoelang ze dit kunnen en zullen volhouden... (En ik weet nu al dat ze de 2e wereldoorlog erbij zullen halen en dat iedereen racistisch is! Nou die langspeelplaat is wel grijs gedraaid zo langzamerhand!)
  zondag 29 september 2019 @ 12:23:35 #82
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189172737
Boosrechts staat in de peiling op opgeteld 26 zetels, dat is 17,3 procent en er lijken ook steeds minder mensen boos te zijn. Ik vind dat een fijne gedachte, een mooi signaal van de samenleving dat dit land op de goede weg is.
We have always been at war with Eastasia.
  Redactie Games zondag 29 september 2019 @ 12:38:09 #83
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_189172985
Gefeliciteerd FvD, je wordt geen PVV, je wordt zelfs geen LPF. zoals het er nu naar uitziet word je een TON.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zondag 29 september 2019 @ 12:41:19 #84
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189173024
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 12:23 schreef -XOR- het volgende:
Boosrechts staat in de peiling op opgeteld 26 zetels, dat is 17,3 procent en er lijken ook steeds minder mensen boos te zijn. Ik vind dat een fijne gedachte, een mooi signaal van de samenleving dat dit land op de goede weg is.
Amsterdam is erger dan Napels

RobertDPeeters twitterde op zondag 29-09-2019 om 12:14:18 Amsterdam is geen Napels (Hier is de maffia erger)Napolitaanse toestanden in Amsterdam, klonk het na de moord op advocaat Derk Wiersum. Volgens schrijver en maffia-expert Roberto Saviano (40) - al dertien jaar zwaar bewaakt - sta…https://t.co/32wzjj6PrZ https://t.co/KVpcISsRQJ reageer retweet
Het hele systeem is hier corrupt en verrot.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 29 september 2019 @ 12:41:50 #85
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_189173034
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 12:00 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Wel vreemd als de FvD een graaiende penningmeester de laan uit stuurt en dan afgestraft worden in de peilingen...
En als de FvD de grootste wordt, is het wel gebruik dat zij het eerst mogen starten met onderhandelingen...
En ja er zullen partijen zijn die niet willen samenwerken maar ik vraag mij af hoelang ze dit kunnen en zullen volhouden... (En ik weet nu al dat ze de 2e wereldoorlog erbij zullen halen en dat iedereen racistisch is! Nou die langspeelplaat is wel grijs gedraaid zo langzamerhand!)
We hebben idd gezien dat alle partijen gezwicht zijn bij het vormen van colleges in de provincie
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_189173286
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 12:00 schreef Bocaj het volgende:
(En ik weet nu al dat ze de 2e wereldoorlog erbij zullen halen en dat iedereen racistisch is! Nou die langspeelplaat is wel grijs gedraaid zo langzamerhand!)
Wie is "ze" die iedereen racistisch verklaart ?
Idd je langspeelplaat is al jaren en jaren grijsgedraaid
pi_189173324
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 12:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wie is "ze" die iedereen racistisch verklaart ?
Idd je langspeelplaat is al jaren en jaren grijsgedraaid
Alles wat zich links noemt en een hekel heeft aan de PVV & FvD
pi_189173361
Nu heb ik het idee dat Baudet als minister een tijdbom is voor een volgend kabinet.
Als hij echt genoeg de leider van het partijkartel wil worden, moet hij zich ook zo gedragen, bindend, niet schofferend, niet verdelend.
Kan hij dat ?
pi_189173455
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 12:59 schreef Bluesdude het volgende:
Nu heb ik het idee dat Baudet als minister een tijdbom is voor een volgend kabinet.
Als hij echt genoeg de leider van het partijkartel wil worden, moet hij zich ook zo gedragen, bindend, niet schofferend, niet verdelend.
Kan hij dat ?
Ook die vraag kan je andersom zetten: Er zijn partijen die bij voorbaat al uitsluiten om met FvD samen te werken. Kunnen ze ook verbindend zijn met FvD?

Ik denk dat Baudet niet voor het ministerschap zal gaan, tenzij hij MP kan worden.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_189173615
quote:
3s.gif Op zondag 29 september 2019 13:05 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Ook die vraag kan je andersom zetten: Er zijn partijen die bij voorbaat al uitsluiten om met FvD samen te werken. Kunnen ze ook verbindend zijn met FvD?
Ja, hoor. Als FvD bijvoorbeeld haar standpunten over Klimaat en immigratie volledig wil inleveren. FvD heeft zichzelf met name met haar klimaatstandpunt buiten spel gezet. En ik denk dat dat bewust is: Baudet had er helemaal geen zin meer in na een jaar (dat heeft hij al toegegeven) en is toen plots anti-klimaatbeleid geworden, waar het verkiezingsprogramma waar hij mee verkozen is nog vóór klimaatbeleid is (dat zou je kiezersbedrog kunnen noemen):

quote:
Technologie heeft ons ver gebracht, en kan ons ook bij de juiste innovaties helpen de aarde te ondersteunen en duurzaamheid te bevorderen, zoals in het geval van alternatieve methoden voor energiewinning. Als kenniseconomie hebben we een kans voorop te lopen in de energietransitie en daar zelfs rendement op te behalen. Forum voor Democratie steunt de energietransitie, onder meer om onafhankelijker te worden van het Midden-Oosten, om schonere lucht te hebben en om de schitterende koolstof-polymeren die nu worden opgestookt te behouden.
Baudet wist gewoon dat hij met die switch kon voorkomen dat hij ooit regeerverantwoordelijkheid zou moeten krijgen en daar is hij maar wat blij mee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189173673
quote:
3s.gif Op zondag 29 september 2019 13:05 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Ook die vraag kan je andersom zetten: Er zijn partijen die bij voorbaat al uitsluiten om met FvD samen te werken. Kunnen ze ook verbindend zijn met FvD?
Dat is niet bij voorbaat, maar men kiest niet voor FvD vanwege ideologische en programmatische verschillen.
CDA en VVD zullen wel bereid zijn met FvD te regeren, maar doen geen grote concessies wbt uittreding EU, het meerendeels opzij zetten van hun bestaande klimaataanpak.
Baudet heeft teveel ego en neigt ernaar concurrenten zoals Otten en daarvoor in 2018 andere partijleden te verketteren .
pi_189173820
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 13:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is niet bij voorbaat, maar men kiest niet voor FvD vanwege ideologische en programmatische verschillen.
CDA en VVD zullen wel bereid zijn met FvD te regeren, maar doen geen grote concessies wbt uittreding EU, het meerendeels opzij zetten van hun bestaande klimaataanpak.
Baudet heeft teveel ego en neigt ernaar concurrenten zoals Otten en daarvoor in 2018 andere partijleden te verketteren .
CDA niet, die zijn hun klap en hun interne geruzie rondom PVV niet vergeten, dat gaan ze niet nog een keer doen. Zeker niet als De Jonge (van de linkerflank van CDA) partijleider wordt, maar ook met Hoekstra schat ik de kans erg klein in.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 29 september 2019 @ 13:23:18 #93
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_189173935
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 12:59 schreef Bluesdude het volgende:
Baudet als minister
Hard gelachen!

Voor Baudet is de politiek slechts een verdienmodel, dat is algemeen bekend. Zelfs die wetenschap is blijkbaar niet genoeg om ervoor te zorgen dat stemmers ver uit z'n buurt blijven. Zonde van je stem imo, maar als mensen er geen moeite mee hebben dat ze de facto alleen maar een pedant ventje van een riant inkomen voorzien dan moeten ze dat vooral doen.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_189178059
Thierry Baudet over zijn ups and downs, het debacle Henk Otten en zijn passies buiten de politiek
quote:
Voor het eerst ontvangt Yves een politicus in zijn podcaststudio ‘Een-tweetje met Yves’, en niet zomaar één. Wanneer Thierry Baudet de LXRY-kerk binnenkomt wandelen, zijn alle ogen op hem gericht. Wie schuilt er achter de charismatische glimlach van Thierry Baudet? We blikken terug op zijn strubbelingen tijdens het politieke debat, het vertrek van vriend en medeoprichter van FvD Henk Otten, zijn relatie met de media, het linkse en rechtse Nederland van nu, maar bovenal zijn behoefte om authentiek te blijven.
https://podcastluisteren.(...)s-buiten-de-politiek
pi_189178079
quote:
10s.gif Op zondag 29 september 2019 13:23 schreef kladderadatsch het volgende:
Voor Baudet is de politiek slechts een verdienmodel, dat is algemeen bekend.
Bewijzen graag!
pi_189178602
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 16:28 schreef Bocaj het volgende:
Thierry Baudet over zijn ups and downs, het debacle Henk Otten en zijn passies buiten de politiek
[..]

https://podcastluisteren.(...)s-buiten-de-politiek
Ik heb die van de week geluisterd. Fraaie podcast.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_189179095
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:50 schreef Bocaj het volgende:

[..]


[..]

Dat het anders moet met Nederland!
Als er al zoveel mensen op de FvD stemmen, dan zegt dat toch iets?
En de FvD bestaat nog maar een jaartje of 3...
En het aantal stemmen op VVD is veel groter. Dus dat signaal is ook sterker neem ik aan?
pi_189179410
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 17:06 schreef Degodvader het volgende:

[..]

En het aantal stemmen op VVD is veel groter. Dus dat signaal is ook sterker neem ik aan?
Afgelopen verkiezingen waren ze gelijk op!
pi_189179753
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 17:21 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Afgelopen verkiezingen waren ze gelijk op!
Jaja.

Officiële uitslag verkiezing Nederlandse leden Europees Parlement 2019

Zetelverdeling
De verdeling van de 26 zetels is als volgt uitgevallen:

Democraten 66 (D66): 2 (2014: 4)
CDA – Europese Volkspartij: 4 (2014: 5)
VVD: 4 (2014: 3)
P.v.d.A./Europese Sociaaldemocraten: 6 (2014: 3)
ChristenUnie – SGP: 2 (2014: 2)
GROENLINKS: 3 (2014: 2)
Partij voor de Dieren: 1 (2014: 1)
50PLUS: 1
Forum voor Democratie: 3
pi_189180697
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 17:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jaja.

Officiële uitslag verkiezing Nederlandse leden Europees Parlement 2019

Zetelverdeling
De verdeling van de 26 zetels is als volgt uitgevallen:

Democraten 66 (D66): 2 (2014: 4)
CDA – Europese Volkspartij: 4 (2014: 5)
VVD: 4 (2014: 3)
P.v.d.A./Europese Sociaaldemocraten: 6 (2014: 3)
ChristenUnie – SGP: 2 (2014: 2)
GROENLINKS: 3 (2014: 2)
Partij voor de Dieren: 1 (2014: 1)
50PLUS: 1
Forum voor Democratie: 3
Ik bedoelde Provinciale staten!
  Redactie Games zondag 29 september 2019 @ 19:03:00 #101
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_189180773
En uiteindelijk in nul coalities. Als je bereid was geweest tot compromissen had je nu meer electoraal voor elkaar gekregen.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_189180792
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 18:55 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik bedoelde Provinciale staten!
Waarom had je het dan over de afgelopen verkiezingen?
pi_189180958
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 19:05 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waarom had je het dan over de afgelopen verkiezingen?
Mag een mens ook fouten maken?
  Moderator zondag 29 september 2019 @ 19:28:36 #104
236264 crew  capricia
pi_189181138
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 18:55 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik bedoelde Provinciale staten!
En hoe was het bij de Europese verkiezingen?
Definitely not CIA
pi_189181260
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 19:03 schreef Puddington het volgende:
En uiteindelijk in nul coalities. Als je bereid was geweest tot compromissen had je nu meer electoraal voor elkaar gekregen.
Hoho, ze doen mee in Limburg :P


Maar de provincie waar ze het dichts bij meeregeren zaten (Zuid Holland) is de fractie van FvD ondertussen een bende. Er is er ook al 1 naar Otten. Voor een meerderheid heb je daar 28 zetels nodig, FvD, VVD, CDA, CU en SGP samen hebben er nog 29, maar de FvD fractie dreigt er daar nog meer te verliezen en dus was de coalitie waarschijnlijk zeer snel zijn meerderheid kwijt. Een deel van de FvD fractie schijnt er ook nooit op te komen dagen. Zijn de anderen blij dat ze nu een stabiele coalitie van VVD, PvdA, CDA, GL, CU en SGP hebben. Weliswaar ook maar de krappe meerderheid van 28, maar wel met allemaal stabiele fracties.

Dus zelfs al zou er geen inhoudelijk verschil zijn, dit geeft ook aan dat je ook landelijk nog niet van FvD op aan kunt. Krijg je LPF taferelen, als die plots een heleboel zetels moeten vullen en ministers moeten leveren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189181510
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 19:17 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Mag een mens ook fouten maken?
Zeker mag dat, maar als we dus terugkijken naar de afgelopen verkiezingen dan was die uitslag voor FVD heel wat minder positief dan jij ons wilde doen geloven.
pi_189181519
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 19:28 schreef capricia het volgende:

[..]

En hoe was het bij de Europese verkiezingen?
:X
pi_189181552
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 19:50 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zeker mag dat, maar als we dus terugkijken naar de afgelopen verkiezingen dan was die uitslag voor FVD heel wat minder positief dan jij ons wilde doen geloven.
Pfffft vermoeiend allemaal! (Ik dacht dat de zeurders bij D66 of GL zaten maar blijkbaar niet allemaal!)
pi_189181724
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 18:55 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik bedoelde Provinciale staten!
Dat waren niet de afgelopen verkiezingen, maar de verkiezingen daarvoor.
pi_189182188
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 19:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat waren niet de afgelopen verkiezingen, maar de verkiezingen daarvoor.
O ja, joh! Je meent het!
pi_189182410
Thierry Baudet is 2 keer op bezoek geweest bij Le Pen, o.a. om zijn proefschrift "De aanval op de natiestaat" aan te bieden.
Weet iemand wat zijn relatie tot Le Pen is? Is hij bevriend? Is hij een bewonderaar?
Want ik moet zelf niks van Le Pen hebben.
pi_189182496
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 20:27 schreef -Chakotay- het volgende:
Thierry Baudet is 2 keer op bezoek geweest bij Le Pen, o.a. om zijn proefschrift "De aanval op de natiestaat" aan te bieden.
Weet iemand wat zijn relatie tot Le Pen is? Is hij bevriend? Is hij een bewonderaar?
Want ik moet zelf niks van Le Pen hebben.
Hij is een veroordeeld holocaustontkenner, hopelijk moet niemand wat van ‘m hebben. Behalve Baudet dan, hij lijkt me idd een bewonderaar van hem.
pi_189183541
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 20:27 schreef -Chakotay- het volgende:
Thierry Baudet is 2 keer op bezoek geweest bij Le Pen, o.a. om zijn proefschrift "De aanval op de natiestaat" aan te bieden.
Weet iemand wat zijn relatie tot Le Pen is? Is hij bevriend? Is hij een bewonderaar?
Want ik moet zelf niks van Le Pen hebben.
Le Pens uitspraken over een 'boreaal Europa' en 'blanke wereld' droegen eraan bij dat hij in 2015 geroyeerd werd door Marine Le Pen als lid van het Front National.[3]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Boreaal_(politieke_term)
pi_189183559
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 21:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Le Pens uitspraken over een 'boreaal Europa' en 'blanke wereld' droegen eraan bij dat hij in 2015 geroyeerd werd door Marine Le Pen als lid van het Front National.[3]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Boreaal_(politieke_term)
als je mij gaat quoten, moet je wel antwoord geven..
pi_189183641
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 20:18 schreef Bocaj het volgende:

[..]

O ja, joh! Je meent het!
Nu doe jij alsof ik iets doms zeg. Terwijl je het zelf over de afgelopen verkiezingen had waarbij de VVD en FVD gelijk op zouden zijn gegaan. Wat dus niet zo was.
pi_189184434
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 21:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nu doe jij alsof ik iets doms zeg. Terwijl je het zelf over de afgelopen verkiezingen had waarbij de VVD en FVD gelijk op zouden zijn gegaan. Wat dus niet zo was.
Zeg wat wil je nou eigenlijk?
Ik zei toch provinciale staten?
pi_189184552
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 22:05 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Zeg wat wil je nou eigenlijk?
Ik zei toch provinciale staten?
En je wist niet dat er nog verkiezingen na zijn geweest? Of je snapte het woordje 'afgelopen' niet?
pi_189184640
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 22:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En je wist niet dat er nog verkiezingen na zijn geweest? Of je snapte het woordje 'afgelopen' niet?
STOP!
pi_189184857
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 22:05 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Zeg wat wil je nou eigenlijk?
Ik zei toch provinciale staten?
Eh, nee, dat zei je pas nadat je gecorrigeerd was.
  zondag 29 september 2019 @ 22:47:16 #120
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_189185078
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik kom in ieder geval met argumenten in plaats van jouw sterkste argument 'nietes'
Jouw argumenten komen neer op "Nietes, want Baudet".

Ik voel verder niet eens zo de behoefte om Baudet/FvD te verdedigen. Maar hoe Otten in deze reeks aangehaald wordt als betrouwbare bron is mij net wat te makkelijk en riekt naar alles aangrijpen om maar in te hakken op Baudet/FvD. Dat is bij geen persoon/partij leuk, maar whatever flows your boat.
pi_189185232
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 22:28 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Eh, nee, dat zei je pas nadat je gecorrigeerd was.
Whatever...
pi_189185291
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:50 schreef Bocaj het volgende:

[..]


[..]

Dat het anders moet met Nederland!
Als er al zoveel mensen op de FvD stemmen, dan zegt dat toch iets?
En de FvD bestaat nog maar een jaartje of 3...
Maar goed. Dat mensen FvD stemmen kan prima natuurlijk. Maar vind nou niet dat van die stemmen nu echt een ander signaal afkomt dan de stemmen op andere partijen.

Want hoe kijk jij dan aan tegen het signaal van de grote winst van de PvdA de afgelopen verkiezingen?
  Moderator zondag 29 september 2019 @ 23:06:54 #123
236264 crew  capricia
pi_189185312
Weet je wat het ‘probleem’ is?

Alle middenpartijen werken goed samen. Men geeft en neemt wat. Zoekt consensus. Precies zoals onze democratie bedoeld is. Soms op bepaalde punten. Soms op de hele linie (regeerakkoord). De meeste mensen worden vertegenwoordigd maar krijgen nooit helemaal hun zin. Het ultimum van ons democratisch bestel.

Maar wat nou als je het er niet mee eens bent? Je vindt dat klimaat-gedoe helemaal niets. Of je bent zwaar voor referenda. Of je vindt de EU maar niets.
Dan kun je alleen naar de uiterste flanken.
En daar zitten maar weinig partijen. Die dan ook de extreme standpunten in zich hebben. Want die kiezers vertegenwoordigen ze ook.

Dit is de keerzijde van een bestel waarin de kleur van een partij vervaagt. Omdat men zo goed samenwerkt.

Ik voel me fijn in het midden. Maar ik kan me voorstellen dat als je het referendum heel belangrijk vindt, je bij Forum uit komt. Helaas zitten daar ook andere, extreme, mensen.
Definitely not CIA
pi_189185418
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 23:05 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Maar goed. Dat mensen FvD stemmen kan prima natuurlijk. Maar vind nou niet dat van die stemmen nu echt een ander signaal afkomt dan de stemmen op andere partijen.

Want hoe kijk jij dan aan tegen het signaal van de grote winst van de PvdA de afgelopen verkiezingen?
Het is niet mijn partij, maar ook dat geeft aan dat hun geluid gehoord wordt!

Ik denk dat we zo langzamerhand wel kunnen stellen dat Nederland een verdeeld land is geworden!
  Moderator zondag 29 september 2019 @ 23:20:41 #125
236264 crew  capricia
pi_189185504
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 23:15 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Het is niet mijn partij, maar ook dat geeft aan dat hun geluid gehoord wordt!

Ik denk dat we zo langzamerhand wel kunnen stellen dat Nederland een verdeeld land is geworden!
Nee dat is het juist niet. Dat zou wel kunnen gebeuren. Maar vooralsnog stemt de overgrote meerderheid op partijen in het centrum. Partijen die samenwerken en zo hun invloed kunnen uitoefenen.
Pas als men ontevreden is gaat men naar de flanken. En dat is tot nu toe een minderheid.
Definitely not CIA
pi_189185514
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 23:15 schreef Bocaj het volgende:

[..]


Ik denk dat we zo langzamerhand wel kunnen stellen dat Nederland een verdeeld land is geworden!
Ach, dat is onze traditie. Eerst verzuiling. Al valt die verdeeldheid wellicht nog wel mee, uiteindelijk kennen we compromis-politiek.
pi_189186762
Dat compromis is altijd een drogreden geweest. Bet is toneel voor het publiek. Op grote zaken zijn zij het op voorhand altijd eens geweest dus niks compromis. Wie gelooft dat compromis excuus nog :')
pi_189186831
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 06:06 schreef Special-Tee het volgende:
Dat compromis is altijd een drogreden geweest. Bet is toneel voor het publiek. Op grote zaken zijn zij het op voorhand altijd eens geweest dus niks compromis. Wie gelooft dat compromis excuus nog :')
Ja, het overleg met GL klapte voor niks en daarna zaten de 4 coalitieparttijen voor de grap maanden bij elkaar... ze waren het allemaal al eens...

Ga zulke nonsens in BNW verkopen, hier slikt niemand het.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189187316
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 19:35 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hoho, ze doen mee in Limburg :P


Maar de provincie waar ze het dichts bij meeregeren zaten (Zuid Holland) is de fractie van FvD ondertussen een bende. Er is er ook al 1 naar Otten. Voor een meerderheid heb je daar 28 zetels nodig, FvD, VVD, CDA, CU en SGP samen hebben er nog 29, maar de FvD fractie dreigt er daar nog meer te verliezen en dus was de coalitie waarschijnlijk zeer snel zijn meerderheid kwijt. Een deel van de FvD fractie schijnt er ook nooit op te komen dagen. Zijn de anderen blij dat ze nu een stabiele coalitie van VVD, PvdA, CDA, GL, CU en SGP hebben. Weliswaar ook maar de krappe meerderheid van 28, maar wel met allemaal stabiele fracties.

Dus zelfs al zou er geen inhoudelijk verschil zijn, dit geeft ook aan dat je ook landelijk nog niet van FvD op aan kunt. Krijg je LPF taferelen, als die plots een heleboel zetels moeten vullen en ministers moeten leveren.
Nieuws uit Limburg. Waar Forum mee doet:

ChrisAalberts twitterde op maandag 30-09-2019 om 06:30:36 Interne onenigheid bij #FvD in Limburg. @cvdsanduhh: “ik ga er niet over liegen”. Is geen vice-fractievoorzitter meer. [betaald] https://t.co/DAovJD8JDg reageer retweet
ChrisAalberts twitterde op maandag 30-09-2019 om 06:31:47 Van de Sande is sinds het zomerreces niet meer in het provinciehuis gezien. Er is tweespalt in de fractie over de koers van Baudet. reageer retweet
Als een kaartenhuis. Of moet ik zeggen als een pudding. Stort het in.
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 30 september 2019 @ 09:11:03 #130
408813 crew  trein2000
pi_189187432
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 08:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Nieuws uit Limburg. Waar Forum mee doet:

ChrisAalberts twitterde op maandag 30-09-2019 om 06:30:36 Interne onenigheid bij #FvD in Limburg. @:cvdsanduhh: “ik ga er niet over liegen”. Is geen vice-fractievoorzitter meer. [betaald] https://t.co/DAovJD8JDg reageer retweet
ChrisAalberts twitterde op maandag 30-09-2019 om 06:31:47 Van de Sande is sinds het zomerreces niet meer in het provinciehuis gezien. Er is tweespalt in de fractie over de koers van Baudet. reageer retweet
Als een kaartenhuis. Of moet ik zeggen als een pudding. Stort het in.
Het wachten is op de echte doodsteek. Het zou me niks verbazen als die van Hiddema komt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189187860
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 07:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, het overleg met GL klapte voor niks en daarna zaten de 4 coalitieparttijen voor de grap maanden bij elkaar... ze waren het allemaal al eens...

Ga zulke nonsens in BNW verkopen, hier slikt niemand het.
Op dat moment geloofde de stemmer in geen van al die partijen meer. Na dat stuk toneel stegen ze weer in de peilingen. Toeval?
pi_189187932
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 09:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het wachten is op de echte doodsteek. Het zou me niks verbazen als die van Hiddema komt.
Het wordt in ieder geval tijd dat Baudet óf iemand naast zich zet in een rol die Otten had om daarmee de minder 'boreale' leden en stemmers te binden danwel een andere manier vindt om mensen binnenboord te houden.
pi_189188032
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 09:59 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Op dat moment geloofde de stemmer in geen van al die partijen meer. Na dat stuk toneel stegen ze weer in de peilingen. Toeval?
De kiezers waren bang dat er een gedrocht uit zou komen, maar dat bleek heel erg mee te vallen en werd een prima regeerakkoord. Dat de mensen tevreden zijn blijkt wel uit deze poll: https://www.ad.nl/politie(...)r-dan-ooit~aa55aaea/

En ja, dat is onder de 50%, maar boven de 50% scoort een regering bijna nooit. Er zijn gewoon heel veel mensen altijd boos, gewoon omdat het makkelijk is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 30 september 2019 @ 10:22:35 #134
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189188084
Al die mensen met kritiek. Vergeten jullie niet dat er ont-zet-tend veel bloedmooie vrouwen rondlopen op het FvD-congres, dat is ook wat waard.
Zolang Baudet in de kamer blijft zitten haalt die partij altijd wel wat zetels denk ik. Maar het nieuwe is eraf, dus een explosieve groei in zetelaantal zie ik niet zo gauw meer gebeuren. Wilders werkte veel gestager aan zijn opmars, dat was wellicht ook een nog wat andere tijd.
pi_189188131
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 10:22 schreef VoMy het volgende:
Zolang Baudet in de kamer blijft zitten haalt die partij altijd wel wat zetels denk ik. Maar het nieuwe is eraf, dus een explosieve groei in zetelaantal zie ik niet zo gauw meer gebeuren. Wilders werkte veel gestager aan zijn opmars, dat was wellicht ook een nog wat andere tijd.
PVV haalde meteen 9 zetels in de Tweede Kamer, de eerste keer dat ze mee deden, 1,5 jaar nadat Wilders uit de VVD was gestapt. Dat was echt een explosievere groei dan FvD. Hij sloeg alleen de eerste provinciale verkiezingen over.

Na de tweede verkiezingen, PVV was 4,5 jaar oud (net zo oud als FvD nu ongeveer), gedoogden ze een kabinet.

Wilders is alleen een echte politicus, Baudet snapt niks van politiek.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189188164
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 10:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

De kiezers waren bang dat er een gedrocht uit zou komen, maar dat bleek heel erg mee te vallen en werd een prima regeerakkoord. Dat de mensen tevreden zijn blijkt wel uit deze poll: https://www.ad.nl/politie(...)r-dan-ooit~aa55aaea/

En ja, dat is onder de 50%, maar boven de 50% scoort een regering bijna nooit. Er zijn gewoon heel veel mensen altijd boos, gewoon omdat het makkelijk is.
Ald je als ondervraagde de ene keer spuugt op pvda en daarna weer tevreden bent met de pvda. Dan heb je een hele korte geheugen en ben je geen betrouwbare stemmer. Ofwel dat of die polls deugen gewoonweg niet.
  maandag 30 september 2019 @ 10:31:08 #137
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189188168
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 10:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

PVV haalde meteen 9 zetels in de Tweede Kamer, de eerste keer dat ze mee deden, 1,5 jaar nadat Wilders uit de VVD was gestapt. Dat was echt een explosievere groei dan FvD.
Maar deden pas mee aan de PS in 2011, zodat ze niet tal van posten hoefden te vullen met mensen die ze net het afgelopen jaar hebben leren kennen... 9 man in de Tweede Kamer opstellen lukt nog wel zonder relletjes, de FvD heeft al 100 officiële vertegenwoordigers...
pi_189188181
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 10:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar deden pas mee aan de PS in 2011, zodat ze niet tal van posten hoefden te vullen met mensen die ze net het afgelopen jaar hebben leren kennen... 9 man in de Tweede Kamer opstellen lukt nog wel zonder relletjes, de FvD heeft al 100 officiële vertegenwoordigers...
Ja, dat scheelt een hoop natuurlijk.

Maar goed, FvD zakt vanzelf weer onder de 100, hebben ze geen eens verkiezingen voor nodig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189188448
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 10:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, dat scheelt een hoop natuurlijk.

Maar goed, FvD zakt vanzelf weer onder de 100, hebben ze geen eens verkiezingen voor nodig.
Tbierry Baudet kreeg van begin af aan te maken met vieslinkse afgunst nog voordat hij de politiek inging. Het deert Fvd niet.
pi_189188476
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 10:56 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Tbierry Baudet kreeg van begin af aan te maken met vieslinkse afgunst nog voordat hij de politiek inging. Het deert Fvd niet.
Je moet je eigen slachtoffergevoelens niet projecteren op Baudet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_189188594
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 10:56 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Tbierry Baudet kreeg van begin af aan te maken met vieslinkse afgunst nog voordat hij de politiek inging. Het deert Fvd niet.
Ehm, nee. Ik heb nog van geen enkele linkse politicus gemerkt dat ze jaloers op hem zijn (hoe kom je er op?). De enige die even jaloers/bang leek was Wilders, maar tijdens de APB was te merken dat ook Wilders ondertussen Baudet niet meer echt als een bedreiging ziet.

FvD is gewoon hard op weg een marginaal partijtje aan de rechterkant te worden, die wat zetels van andere rechter partijen af snoept en zo de hele politiek wat linkser maakt. Wat mij betreft prima, heb ik ook een moment om koffie te pakken in een debat als Baudet mee doet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189188607
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 11:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ehm, nee. Ik heb nog van geen enkele linkse politicus gemerkt dat ze jaloers op hem zijn (hoe kom je er op?). De enige die even jaloers/bang leek was Wilders, maar tijdens de APB was te merken dat ook Wilders ondertussen Baudet niet meer echt als een bedreiging ziet.

FvD is gewoon hard op weg een marginaal partijtje aan de rechterkant te worden, die wat zetels van andere rechter partijen af snoept en zo de hele politiek wat linkser maakt. Wat mij betreft prima, heb ik ook een moment om koffie te pakken in een debat als Baudet mee doet.
Klimaatbeleid is een nieuwe industrie. En dus niet links. Je vergist je ernstig over het "linkse' beleid van de coalitie. Het is weer the same old same old. Linkse praatjes maar rechtse zaakjes. En mensen zoals jij tuinen er wederom in. Om kwaad op te worden hoe jullie deze Nederlandse maatschappij onder zogenaamde goede bedoelingen, wederom meer de afgrond in duwen. Wat is er nodig voordat je wakker wordt?

[ Bericht 7% gewijzigd door Special-Tee op 30-09-2019 11:15:01 ]
pi_189188624
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:08 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Klimaatbeleid is een nieuwe industrie. En dus niet links. Je vergist je ernstig.
Ontken je nu dat FvD rechts is???
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189188691
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:09 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ontken je nu dat FvD rechts is???
Je blijft maar in rondjes redeneren er valt met gasten zoals jij totaal niet te discussieren. Het gaat al lang niet meer om rechts of links. Open een links circle-jerk topic, en ga daar mekaar gelijk geven.
pi_189188734
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 11:13 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Je blijft maar in rondjes redeneren er valt met gasten zoals jij totaal niet te discussieren. Het gaat al lang niet meer om rechts of links. Open een links circle-jerk topic, en ga daar mekaar gelijk geven.
Jij zegt dat FvD niet rechts is, als ik je goed begrijp. En daar vraag ik je dan naar, omdat het me zeer verbaasd. Want ja, ook economisch stemt FvD zeer rechts. Grachtengordel rechts.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189188939
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jij zegt dat FvD niet rechts is, als ik je goed begrijp. En daar vraag ik je dan naar, omdat het me zeer verbaasd. Want ja, ook economisch stemt FvD zeer rechts. Grachtengordel rechts.
Dat FvD niet rechts zou zijn volgt toch helemaal niet logisch uit wat is gezegd?

'klimaatbeleid is niet links'
'fvd is tegen klimaatbeleid'
' fvd is niet rechts'

Dit is geen logische redenering.

'A is niet B'
'C is niet A
' C is dus niet D'
pi_189188963
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jij zegt dat FvD niet rechts is, als ik je goed begrijp. En daar vraag ik je dan naar, omdat het me zeer verbaasd. Want ja, ook economisch stemt FvD zeer rechts. Grachtengordel rechts.
Nuchter beleid is niet perse rechts of links.

De huidige coalitie dat is pas rechts. Ze dwingen mensen allerlei nonsense op. Maar spreken van goede bedoelingen. Dat is rechts. Dat klimaatbeleid bijvoorbeeld, is niet om CO2 terug te dringen. Want dat kan ook helrmaal niet. Zeker niet met China en Afrika en Amerika die niet meedoen. Grote corporaties mogen straks hun vervuiling afkopen middels emissie-punten. Dat geeft het ook al weg. Terwijl hun CO2-vervuiling toch de lucht ingaat.

Dit alles zal alleen het leven van de consument zuurduur naken. En dat geld zal alleen de banken zpekken. En Al Gore natuurlijk. En aan die oplichterij werken mensen zoals jij mee.

[ Bericht 3% gewijzigd door Special-Tee op 30-09-2019 11:38:03 ]
pi_189190135
@Special-Tee
Je bent er al een paar keer op aangesproken dat wereldomvattende samenzweringstheorieën niet in POL horen. Daarvoor kun je beter naar BNW gaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 30-09-2019 13:16:47 ]
Definitely not CIA
pi_189191414
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 11:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ehm, nee. Ik heb nog van geen enkele linkse politicus gemerkt dat ze jaloers op hem zijn (hoe kom je er op?). De enige die even jaloers/bang leek was Wilders, maar tijdens de APB was te merken dat ook Wilders ondertussen Baudet niet meer echt als een bedreiging ziet.

FvD is gewoon hard op weg een marginaal partijtje aan de rechterkant te worden, die wat zetels van andere rechter partijen af snoept en zo de hele politiek wat linkser maakt. Wat mij betreft prima, heb ik ook een moment om koffie te pakken in een debat als Baudet mee doet.
Dat denk ik ook en dat FvD uiteindelijk in de marge blijft rommelen komt vooral door Baudet.

FvD is voor 95% Baudet, 4% Hiddema en dan nog 1% Nanniga. Eigenlijk gewoon een one man show.

Voor mij niet interessant in ieder geval.
٩๏̯͡๏)۶
pi_189197558
Filmpje van het zomerkamp JFvD.
Definitely not CIA
pi_189198184
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 14:26 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dat denk ik ook en dat FvD uiteindelijk in de marge blijft rommelen komt vooral door Baudet.

FvD is voor 95% Baudet, 4% Hiddema en dan nog 1% Nanniga. Eigenlijk gewoon een one man show.

Voor mij niet interessant in ieder geval.
Wat maakt het uit of het een one man show is of niet. Het gaat toch om FvD en waar het voor staat. Niet om machtstrijd. Je kunt beter geen mensen in je partij hebben die een coup willen plegen. Want dan moet het ook daar weer over gaan. En moet je je tijd ook weer daar gaan verdelen. On-nodig. En als het geen partij voor jou is dan blijf je toch lekker weg. Die partij heeft niets aan zeikerds.
pi_189198820
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 21:12 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Wat maakt het uit of het een one man show is of niet. Het gaat toch om FvD en waar het voor staat. Niet om machtstrijd. Je kunt beter geen mensen in je partij hebben die een coup willen plegen. Want dan moet het ook daar weer over gaan. En moet je je tijd ook weer daar gaan verdelen. On-nodig. En als het geen partij voor jou is dan blijf je toch lekker weg. Die partij heeft niets aan zeikerds.
Een mooie samenvatting waarom FvD nooit een serieuze partij zal worden.
٩๏̯͡๏)۶
pi_189198972
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 21:12 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Wat maakt het uit of het een one man show is of niet. Het gaat toch om FvD en waar het voor staat. Niet om machtstrijd. Je kunt beter geen mensen in je partij hebben die een coup willen plegen. Want dan moet het ook daar weer over gaan. En moet je je tijd ook weer daar gaan verdelen. On-nodig. En als het geen partij voor jou is dan blijf je toch lekker weg. Die partij heeft niets aan zeikerds.
Ja, stel je voor dat je discussie in je partij hebt, dat je nadenkt over de inhoud, dat je ruimte geeft aan mensen die iets net anders zien. Zou inderdaad verschrikkelijk zijn... lang leve dictator Baudet, toch?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 30 september 2019 @ 21:49:25 #154
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189199037
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 14:26 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dat denk ik ook en dat FvD uiteindelijk in de marge blijft rommelen komt vooral door Baudet.

FvD is voor 95% Baudet, 4% Hiddema en dan nog 1% Nanniga. Eigenlijk gewoon een one man show.

Voor mij niet interessant in ieder geval.
Eerder een verdienmodel dan een serieuze politieke partij.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_189200425
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 21:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

Eerder een verdienmodel dan een serieuze politieke partij.
Dat is de PvDD ook waar bleef diezelfde kritiek toen. FvD staat daadwerkelijk nog ergens voor. Partij voor de dieren is pas een verdienmodel wat nergens over gaat.
pi_189200476
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 22:50 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Dat is de PvDD ook waar bleef diezelfde kritiek toen. FvD staat daadwerkelijk nog ergens voor. Partij voor de dieren is pas een verdienmodel wat nergens over gaat.
Je dacht: "ik gooi er even een infantiele whataboutism tegenaan"?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_189202949
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 22:50 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Dat is de PvDD ook waar bleef diezelfde kritiek toen. FvD staat daadwerkelijk nog ergens voor. Partij voor de dieren is pas een verdienmodel wat nergens over gaat.
Wat heeft de pvdd er nu weer mee van doen?

Maar goed, gelet op dikgedrukte ben je het dus in ieder geval eens met de stelling dat fvd een verdienmodel is?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 14:07:01 #158
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_189226534
https://tpo.nl/2019/10/02(...)or-democratie-geven/

Nu komt alles goed: Jan Roos gaat mediatraining aan Forum voor Democratie geven


De kindermishandelaar heeft een baantje gescoord

"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  woensdag 2 oktober 2019 @ 14:09:15 #159
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_189226559
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 08:30 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Wat heeft de pvdd er nu weer mee van doen?

Maar goed, gelet op dikgedrukte ben je het dus in ieder geval eens met de stelling dat fvd een verdienmodel is?
Eigenlijk ging Pvda ook nergens over. Beetje de arbeiders sentimenten masseren en je hebt ontzettend veel stemmers. Die je vervolgens weer konsekwent weggeeft aan liberaal corporatistische beleid. Bijv. de zorgverzekeringswet, het geld voor het redden van de banken die zelf fout zaten, en het geld naar griekenland de noord europese banken, EU totalitaire staat, global warming nonsense, de steun aan de terroristen die Syrie binnenvielen. Enzovoort.
pi_189226567
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:07 schreef gniffie het volgende:
https://tpo.nl/2019/10/02(...)or-democratie-geven/

Nu komt alles goed: Jan Roos gaat mediatraining aan Forum voor Democratie geven


De kindermishandelaar heeft een baantje gescoord

[ afbeelding ]
¤ 1.000,- om drie dagen naar Jan Roos te mogen luisteren _O_ .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_189226655
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:09 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Eigenlijk ging Pvda ook nergens over. Beetje de arbeiders sentimenten masseren en je hebt ontzettend veel stemmers. Die je vervolgens weer konsekwent weggeeft aan liberaal corporatistische beleid. Bijv. de zorgverzekeringswet, het geld voor het redden van de banken die zelf fout zaten, en het geld naar griekenland de noord europese banken, EU totalitaire staat, global warming nonsense, de steun aan de terroristen die Syrie binnenvielen. Enzovoort.
Wtf heeft de PvdA er nu weer mee van doen?

Je stapelt whataboutism op whataboutism, maar weigert in te gaan op hetgeen het om draait: FvD
pi_189226664
quote:
14s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

¤ 1.000,- om drie dagen naar Jan Roos te mogen luisteren _O_ .
Jan is hier uitermate geschikt voor. Niemand die beter weet hoe je zo hard mogelijk het slachtoffer moet spelen in de media.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 2 oktober 2019 @ 14:32:11 #163
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189226930
Gezien de klinkende resultaten van Jan Roos bij de verkiezingen een topidee om hem in te huren
pi_189227058
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:09 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Eigenlijk ging Pvda ook nergens over. Beetje de arbeiders sentimenten masseren en je hebt ontzettend veel stemmers. Die je vervolgens weer konsekwent weggeeft aan liberaal corporatistische beleid. Bijv. de zorgverzekeringswet, het geld voor het redden van de banken die zelf fout zaten, en het geld naar griekenland de noord europese banken, EU totalitaire staat, global warming nonsense, de steun aan de terroristen die Syrie binnenvielen. Enzovoort.
Whatabout?!?! Alleen maar wijzen naar anderen. Wat een zwaktebod.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 14:47:29 #165
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_189227175
-klagen mag in het FB topic. Hier graag over FvD. -

[ Bericht 90% gewijzigd door capricia op 02-10-2019 14:49:04 ]
pi_189227220
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:47 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Racisme fascisme waar jullie Baudet van betichten is toch ook niets anders dan kleinzielige calimerogedrag. Deze hele reeks mag overigens naar klaagbaak. Trekt alleen de schuimbekkende linkse haatzies aan.
Gozer. Ik weet niet wat jij gezopen hebt of waarom je ineens zo'n vijandbeeld over mij creëert. Voor de goede orde: nergens noem ik iemand een racist of fascist. En ik ben ook geen schuimbekkende linkse haatzie.

Begrijp niet zo goed waar dit nu vandaan komt. Maar op deze manier is een normaal gesprek of discussie natuurlijk wel lastig.

Ik wees je er alleen op dat je steeds met whataboutisms komt, ten slotte. Niet meer, niet minder.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 14:51:21 #167
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_189227228
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:39 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Whatabout?!?! Alleen maar wijzen naar anderen. Wat een zwaktebod.
Linkse gekkies doen niet anders dan karaktermoord plegen op mensen die hen niet bevallen middels ingebeelde nonsense zoals het roepen van fascisme en racisme.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 14:53:20 #168
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_189227249
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:50 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Gozer. Ik weet niet wat jij gezopen hebt of waarom je ineens zo'n vijandbeeld over mij creëert. Voor de goede orde: nergens noem ik iemand een racist of fascist. En ik ben ook geen schuimbekkende linkse haatzie.

Begrijp niet zo goed waar dit nu vandaan komt. Maar op deze manier is een normaal gesprek of discussie natuurlijk wel lastig.

Ik wees je er alleen op dat je steeds met whataboutisms komt, ten slotte. Niet meer, niet minder.
Oh nu de schijnheil spelen zeker. Ikke? Heeh? Wattes? Ik niet hoor. Ik ben een brave linksgekkie. Linksies hebben namelijk altijd gelijk.
pi_189227260
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:51 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Linkse gekkies doen niet anders dan karaktermoord plegen op mensen die hen niet bevallen middels ingebeelde nonsense zoals het roepen van fascisme en racisme.
En een adhominem en stropop. Ga je voor de drogredenatie bingo?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 14:55:27 #170
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189227282
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:32 schreef Hexagon het volgende:
Gezien de klinkende resultaten van Jan Roos bij de verkiezingen een topidee om hem in te huren
Dat kwam voornamelijk dat hij afgemaakt werd bij Pauw & Jinek + Pechthold die allemaal vies spel speelde.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_189227284
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:53 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Oh nu de schijnheil spelen zeker. Ikke? Heeh? Wattes?
Gast. Waar heb jij last van. Ik wijs je erop dat je alleen maar met whataboutisms komt in plaats van te discussiëren over hetgeen het over ging.

Vervolgens val jij mijn persoon aan (of in jouw termen: karaktermoord), terwijl ik je alleen wees op je whataboutisms (en dus totaal niets over racisme of facisme heb gezegd). En daarom ben ik nu een schuimbekkende linkse die ook nog eens schijnheilig is?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 14:59:26 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189227337
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dat kwam voornamelijk dat hij afgemaakt werd bij Pauw & Jinek + Pechthold die allemaal vies spel speelde.
Tja daar gaf hij ook alle aanleiding toe.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 15:00:40 #173
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_189227362
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

En een adhominem en stropop. Ga je voor de drogredenatie bingo?
Ad hominem? Lees deze hele reeks eens door. De linksgekkies hier en in de media doen niets anders dan ad hominem gebruiken. Dat hele geschuimbek op Baudet zijn persoon bestaat alleen maar uit ad hominems want het gaat nooit over de inhoud. Stropop. Ik lees jij en alle anderen hier niets anders dan doen dan ingebeelde motieven verzinnen en dat vastpinnen op mij of andere personen die jullie niet bevallrn. Over stropoppen gesproken. Ben je zelf wel lekker in je hoofd?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 15:01:35 #174
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_189227378
Wel goeie discussies altijd met die FvD aanhangers. Socrates en Plato kunnen tevreden zijn.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_189227411
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dat kwam voornamelijk dat hij afgemaakt werd bij Pauw & Jinek + Pechthold die allemaal vies spel speelde.
Precies. De doorsnee populist is immers altijd het eeuwige zielige slachtoffer. Nooit zal het aan hem/haar zelf liggen. In dit geval lag het dus ook niet aan Roos' gefantaseer over vliegdekschepen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 2 oktober 2019 @ 15:03:43 #176
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_189227420
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 15:01 schreef kladderadatsch het volgende:
Wel goeie discussies altijd met die FvD aanhangers. Socrates en Plato kunnen tevreden zijn.
Ok dus je bent zogenaamd hoogopgeleid en weet zogenaamd veel over ad hominems en plato en socrates. Maar aan de comments te zien hebben jullie de inhoud van een zak aardappelen.
pi_189227449
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 15:00 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Ad hominem? Lees deze hele reeks eens door. De linksgekkies hier en in de media doen niets anders dan ad hominem gebruiken. Dat hele geschuimbek op Baudet zijn persoon bestaat alleen maar uit ad hominems want het gaat nooit over de inhoud. Stropop. Ik lees jij en alle anderen hier niets anders dan doen dan ingebeelde motieven verzinnen en dat vastpinnen op mij of andere personen die jullie niet bevallrn. Over stropoppen gesproken. Ben je zelf wel lekker in je hoofd?
Ik zie waar jij op doelt totaal niet. Ik zie genoeg inhoudelijke kritiek op Baudet. Gericht op zijn populistische beloften die hij niet waar kan maken en zijn vage betogen.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 2 oktober 2019 @ 15:05:55 #178
408813 crew  trein2000
pi_189227464
Ik zal een deel van de spelregels nog eens voor jullie uiteenzetten
- Gij zult niet op de man spelen
- Gij zult zich fatsoenlijk gedragen
- Gij doet normaal dan doet gij al gek genoeg.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189227520
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 21:12 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Wat maakt het uit of het een one man show is of niet. Het gaat toch om FvD en waar het voor staat.
Goed. Terug naar de inhoud dus.

Ik zou menen dat dit wel degelijk uit maakt. Als FvD inderdaad een one man show wordt, dan zal 'hetgeen FvD voor staat' uiteindelijk gelijk lopen met 'waar de one man voor staat'. Daarmee wordt je als partij erg kwetsbaar en afhankelijk van die one man.

Uiteindelijk, wil FvD doorgroeien naar een partij van betekenis op de langere termijn, moet m.i. een one man show worden voorkomen.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 15:39:46 #180
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_189227972
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 15:10 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Goed. Terug naar de inhoud dus.

Ik zou menen dat dit wel degelijk uit maakt. Als FvD inderdaad een one man show wordt, dan zal 'hetgeen FvD voor staat' uiteindelijk gelijk lopen met 'waar de one man voor staat'. Daarmee wordt je als partij erg kwetsbaar en afhankelijk van die one man.

Uiteindelijk, wil FvD doorgroeien naar een partij van betekenis op de langere termijn, moet m.i. een one man show worden voorkomen.
Het is geen one man show. Hij heeft veel medewerkers die streven naar datzelfde doel. De macht van dat partijenkartel breken. Dat kartel wat heeft gezorgd voor zoveel rechtse corporatistische wanbeleid. Wat verpakt en verkocht werd aan dommerikken middels linkse praatjes.

Ik zou ook geen machtstrijd willen binnen een partij dan donder ik liever de ellendelingen eruit. Goed van Baudet. En ja hin wordt zwart afgeschilderd want de status quo zien in hem en zijn partij een bedreiging. Dat is niet anders.
pi_189228002
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 15:39 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Het is geen one man show. Hij heeft veel medewerkers die streven naar datzelfde doel. Dat partijkartel breken. Dat kartel wat heeft gezorgd voor zoveel rechtse corporatistische wanbeleid, verpakt en verkocht aan dommerikken middels linkse praatjes.
Wat niet is, kan natuurlijk nog gebeuren. Op dit moment vraag ik me af wie er succesvol 'in het gat' kan springen als Baudet weg zou vallen.

Een machtsstrijd is wellicht niet handig, maar een groep met prominenten die de partij ook kunnen dragen wel. En daar hoort natuurlijk ook intern debat bij.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 15:48:47 #182
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189228100
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 15:03 schreef xpompompomx het volgende:
De doorsnee populist is immers altijd het eeuwige zielige slachtoffer. Nooit zal het aan hem/haar zelf liggen. In dit geval lag het dus ook niet aan Roos' gefantaseer over vliegdekschepen.
Heb ik nergens gezegd, dit is je eigen fantasie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 15:49:41 #183
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189228110
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja daar gaf hij ook alle aanleiding toe.
Hoe dan?
Hij zei op een grappige manier dat hij en Jinek geen objectiviteit hebben, daarna was madam op haar pik getrapt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 15:54:38 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189228194
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 15:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hoe dan?
Hij zei op een grappige manier dat hij en Jinek geen objectiviteit hebben, daarna was madam op haar pik getrapt.
Hij wierp zich op als bestrijder van homofobie terwijl hij zelf mensen daarmee belachelijk liep te maken op Twitter.

Dan vraag je er gewoon om dat je niet meer serieus genomen gaat worden
  woensdag 2 oktober 2019 @ 15:55:07 #185
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_189228201
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 15:41 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Wat niet is, kan natuurlijk nog gebeuren. Op dit moment vraag ik me af wie er succesvol 'in het gat' kan springen als Baudet weg zou vallen.

Een machtsstrijd is wellicht niet handig, maar een groep met prominenten die de partij ook kunnen dragen wel. En daar hoort natuurlijk ook intern debat bij.
Dat eerste akkefietje met die twee ex vvd'ers. Dat was geen intern debat. Die wilden zogenaamd democratie omdat ze gewoon de macht wilden hebben. Zo kwam dat op mij over. Die roken geld. De FvD werd namelijk opeens erg populair.

Ik ben overigens zelf links. En heb altijd op de SP gestemd tot halverwege Roemer zijn partijvoorzitterschap. Maar herken mij niet meer in de heersende linkse gedachten van tegenwoordig. Links betekent voor mij kritisch zijn naar de overheid toe. Maar dit is links totaal niet meer. De linkse stemmers stemmen nu op maatregelen wat eigenlijk allemaal rechts corporatistische beleid blijkt te zijn. Inclusief de klimaatmaatregelen. En dit komt door de macht van dat partijenkartel. Die houden stemmers voor de gek.

[ Bericht 2% gewijzigd door Special-Tee op 02-10-2019 16:04:35 ]
pi_189228340
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 15:55 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Dat eerste akkefietje met die twee ex vvd'ers. Dat was geen intern debat. Die wilden zogenaamd democratie omdat ze gewoon de macht wilden hebben. Zo kwam dat op mij over. Die roken geld. De FvD werd namelijk opeens erg populair.

Ik ben overigens zelf links. En heb altijd op de SP gestemd tot halverwege Roemer zijn partijvoorzitterschap. Maar herken mij niet meer in de heersende gedachten van tegenwoordig. Links betekent voor mij kritisch zijn naar de overheid toe. Maar dit is links totaal niet meer. De linkse stemmers stemmen nu op maatregelen wat eigenlijk allemaal rechts corporatistische beleid blijkt te zijn. Inclusief de klimaatmaatregelen. En dit komt door de macht van dat partijenkartel. Die houden stemmers voor de gek.
Ok. Ik begrijp even niet hoe dit een reactie is op mijn post
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:06:17 #187
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_189228364
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:04 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Ok. Ik begrijp even niet hoe dit een reactie is op mijn post
In die laatste zin zei je intern debat hoort erbij.
pi_189228376
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:06 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

In die laatste zin zei je intern debat hoort erbij.
Ooh zo. Ja, dat denk ik wel ja. Zie jij dat anders dan?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:16:07 #189
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_189228522
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:07 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Ooh zo. Ja, dat denk ik wel ja. Zie jij dat anders dan?
De macht willen grijpen en er vvd light van maken is geen intern debat. Goed dat Thierry dit allemaal heeft kunnen voorkomen.
pi_189228580
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:16 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

De macht willen grijpen en er vvd light van maken is geen intern debat. Goed dat Thierry dit allemaal heeft kunnen voorkomen.
Maar ik heb toch ook helemaal niet over dat incident?

Ik bedoel, dat het interne debat noodzakelijk is voor de langere termijn. Datzelfde geldt voor de noodzaak van meer partijprominenten, die de partij kunnen dragen als Baudet wegvalt. Op dit moment lijkt me dat namelijk nog niet het geval. Bij het wegvallen van Baudet nu, vrees ik dat FvD helemaal in elkaar dondert.

Uiteindelijk komt het er wat mij betreft op neer dat Baudet andere mensen naast hem in de partijtop moet dulden.
  Redactie Games woensdag 2 oktober 2019 @ 16:20:38 #191
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_189228602
Ga nog steeds stuk om dat Jan Roos-verhaal.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:48:09 #192
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_189228981
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 15:03 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Ok dus je bent zogenaamd hoogopgeleid en weet zogenaamd veel over ad hominems en plato en socrates. Maar aan de comments te zien hebben jullie de inhoud van een zak aardappelen.
Och met een flinke zak aardappels kun je het best nog een tijdje uitzingen als het moet, gebakken lucht daarentegen, not so much.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_189229056
quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:20 schreef Puddington het volgende:
Ga nog steeds stuk om dat Jan Roos-verhaal.
Straks gewoon dertig studentjes die 30k lappen voor een college van Jan Roos in een muf zaaltje.

_O_ . Je moet het ijzer smeden als het heet is natuurlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_189229128
Dus Jan Roos gaat mediatraining geven aan FvD'ers?

Oké....
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 17:26:48 #195
236264 crew  capricia
pi_189229558
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:58 schreef KoosVogels het volgende:
Dus Jan Roos gaat mediatraining geven aan FvD'ers?

Oké....
Ja. Het gaat zo goed met Nederland, dat ze ook cursussen krijgen in architectuur en geologie. Tevens komt er een kunstbeurs voor figuratieve kunst. En her en der nog wat etentjes.

Maar verders heul niet elitair.

https://tpo.nl/2019/10/02(...)or-democratie-geven/
Definitely not CIA
  woensdag 2 oktober 2019 @ 17:38:40 #196
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189229728
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Het gaat zo goed met Nederland, dat ze ook cursussen krijgen in architectuur en geologie. Tevens komt er een kunstbeurs voor figuratieve kunst. En her en der nog wat etentjes.

Maar verders heul niet elitair.

https://tpo.nl/2019/10/02(...)or-democratie-geven/
En daar krijgen ze dan wel weer subsidies voor
  woensdag 2 oktober 2019 @ 18:31:35 #197
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_189230453
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:19 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Maar ik heb toch ook helemaal niet over dat incident?

Ik bedoel, dat het interne debat noodzakelijk is voor de langere termijn. Datzelfde geldt voor de noodzaak van meer partijprominenten, die de partij kunnen dragen als Baudet wegvalt. Op dit moment lijkt me dat namelijk nog niet het geval. Bij het wegvallen van Baudet nu, vrees ik dat FvD helemaal in elkaar dondert.

Uiteindelijk komt het er wat mij betreft op neer dat Baudet andere mensen naast hem in de partijtop moet dulden.
Na dat incident waar ik het over heb reeg de Fvd te maken met Otten. Die meneer ging iets te vrij om met het uitgeven van partijgeld. Welk intern debat wil je het nu nog meer over hebben dan?
pi_189230486
Jan Roos?! Hahahahahaha, mijn hemel
  woensdag 2 oktober 2019 @ 18:53:36 #199
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_189230736
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:58 schreef KoosVogels het volgende:
Dus Jan Roos gaat mediatraining geven aan FvD'ers?

Oké....
Gaat hij uitleggen waar je moet mikken als je een minderjarige een pets geeft?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 19:00:18 #200
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_189230837
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Het gaat zo goed met Nederland, dat ze ook cursussen krijgen in architectuur en geologie. Tevens komt er een kunstbeurs voor figuratieve kunst. En her en der nog wat etentjes.

Maar verders heul niet elitair.

https://tpo.nl/2019/10/02(...)or-democratie-geven/
Staat die catalogus ergens online?
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 19:21:41 #201
236264 crew  capricia
pi_189231284
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 19:00 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Staat die catalogus ergens online?
Zie mijn link. Daar staan wat stukjes. Maar meer heb ik niet.
Definitely not CIA
pi_189231636
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 18:31 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Na dat incident waar ik het over heb reeg de Fvd te maken met Otten. Die meneer ging iets te vrij om met het uitgeven van partijgeld. Welk intern debat wil je het nu nog meer over hebben dan?
Naar de toekomst toe natuurlijk! Daar gaat mijn hele post steeds over.
pi_189232469
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 18:31 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Na dat incident waar ik het over heb reeg de Fvd te maken met Otten.
Nee, daar kregen ze ver daarvoor al mee te maken, hij heeft de partij namelijk mede opgericht...
  woensdag 2 oktober 2019 @ 22:40:35 #204
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_189236747
ChrisAalberts twitterde op woensdag 02-10-2019 om 22:37:08 Ook de architect uit de FvD-folder met cursussen voor Statenleden weet niet dat hij een cursus gaat geven. Crok en Waling wisten ook al van niks. [NB: Roos wel]. Wat dit alles zegt over #FvD is aan uzelf. reageer retweet
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  Moderator donderdag 3 oktober 2019 @ 00:35:05 #206
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189238580
quote:
Heb je ook een mening van jezelf? Dit is een discussie forum, geen linkdump forum.

PS: Zonder globalisering is Nederland nogal fucked. Of is Nederlandse export ineens geen globalisering?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189238682
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 00:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]


PS: Zonder globalisering is Nederland nogal fucked. Of is Nederlandse export ineens geen globalisering?
Nee, Dan opeens niet 😅
Zelfde geldt voor de Rotterdamse haven...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 3 oktober 2019 @ 00:51:12 #208
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_189238683
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 00:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heb je ook een mening van jezelf? Dit is een discussie forum, geen linkdump forum.

PS: Zonder globalisering is Nederland nogal fucked. Of is Nederlandse export ineens geen globalisering?
Met globalisme wordt bedoeld dat Europa de reet van Amerika likt en volgt. En dat is ook feitelijke waar. NL gaat mee in alle waanzin van imperialisme, global warming hysterie, zorgverloedering, pro genderhysterie, op al die politieke zaken zit een gelijke lijn in.
  Moderator donderdag 3 oktober 2019 @ 10:30:30 #209
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189241950
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 00:51 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Met globalisme wordt bedoeld dat Europa de reet van Amerika likt en volgt. En dat is ook feitelijke waar. NL gaat mee in alle waanzin van imperialisme, global warming hysterie, zorgverloedering, pro genderhysterie, op al die politieke zaken zit een gelijke lijn in.
Heeft je dat nog moeite gekost, zoveel onzin trigger woordjes in een post te krijgen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189243081
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 00:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heb je ook een mening van jezelf? Dit is een discussie forum, geen linkdump forum.

PS: Zonder globalisering is Nederland nogal fucked. Of is Nederlandse export ineens geen globalisering?
Strikt genomen --->> zonder globalisering was er geen Rutte en showmonarchie.
Zo erg is dat niet... Maar ook geen tv, radio, internet, telefoon, auto, trein, vliegvermogens.
Als je naar middeleeuwen kijkt, was er geen globalisering.. was er dan wel een latijns alfabet, numeriek stelsel, etc.
Begin je te redeneren rond 1500.... toen globalisering een versnelde fase inging met ontdekkingsreizen en kolonialisme.... ook al een fase wat huidig Nederland maakte tot wat het nu is.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 15:37:43 #211
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_189246911
Behoorlijk paradoxaal stukje maar wel interessant :)

Polder weg voor bedrijven: ‘Gemeente is nietsontziend’

De Lutkemeerpolder in Amsterdam wordt een bedrijventerrein en de biologische zorgboerderij moet verdwijnen. De belangrijkste tegenstander van de biologische boeren is GroenLinks, ze krijgen juist steun van FvD.

De actievoerders krijgen steun uit onverwachte hoek. De meest uitgesproken politieke tegenstander van het bedrijventerrein is namelijk Forum voor Democratie. Volgens FVD-raadslid Anton van Schijndel, die zich al anderhalf jaar vastbijt in het dossier, zou het van „wanbestuur” getuigen als de gemeente het plan toch doorzet. Bovendien komt de deal met Seku B.V. neer op „ongeoorloofde staatssteun”, zo betoogde hij onlangs in de raad.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-verdwijnt-a3975398
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 20:39:22 #212
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_189252541
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Strikt genomen --->> zonder globalisering was er geen Rutte en showmonarchie.
Zo erg is dat niet... Maar ook geen tv, radio, internet, telefoon, auto, trein, vliegvermogens.
Als je naar middeleeuwen kijkt, was er geen globalisering.. was er dan wel een latijns alfabet, numeriek stelsel, etc.
Begin je te redeneren rond 1500.... toen globalisering een versnelde fase inging met ontdekkingsreizen en kolonialisme.... ook al een fase wat huidig Nederland maakte tot wat het nu is.
Je trekt het weer door tot het andere uiterste om een nietszeggend punt te maken. Waarom?
Zonder al die politieke waanzin zoals genoemd in 208 is zeker geen optie?
pi_189254971
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:39 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Je trekt het weer door tot het andere uiterste om een nietszeggend punt te maken. Waarom?
Zonder al die politieke waanzin zoals genoemd in 208 is zeker geen optie?
Het punt is duidelijk: globalisering is al eeuwen gaande en zonder dat leefden we in heel andere Nederland en waren jij en ik wel geboren ?
Het is een proces van de mensheid wat niet valt te stoppen.
Ik reageerde niet op jou direct, maar ik geef een andere omschrijving van globalisatie.
Dat is niet vooral knechtje van Amerika zijn of bezorgd zijn over het miljeu.
Deze verschijnselen hebben hun eigen dynamiek en zonder dit gaat die globalisering door
  Moderator vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:30:27 #214
236264 crew  capricia
pi_189261564
ChrisAalberts twitterde op vrijdag 04-10-2019 om 07:08:29 Kijk, een verhoging van de kosten van veel cursussen van het Renaissance Instituut. Na de basiscursussen moet je 350 euro dokken om naar de vervolgcursussen te mogen. Hoezo verdienmodel? #FvD https://t.co/mVULRZ525E reageer retweet


Wat is dit voor Scientology methode?
Dit kan toch niet serieus zijn, inc tekstfouten.
Definitely not CIA
pi_189261699
_O- .

Nu Thierry de partij veroverd heeft wordt het wel erg simpel hoor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:39:51 #216
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189261774
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:30 schreef capricia het volgende:
ChrisAalberts twitterde op vrijdag 04-10-2019 om 07:08:29 Kijk, een verhoging van de kosten van veel cursussen van het Renaissance Instituut. Na de basiscursussen moet je 350 euro dokken om naar de vervolgcursussen te mogen. Hoezo verdienmodel? #FvD https://t.co/mVULRZ525E reageer retweet
[ afbeelding ]

Wat is dit voor Scientology methode?
Dit kan toch niet serieus zijn, inc tekstfouten.
Lol, een standpuntentoets? Terwijl ze twee regels eerder nog opschrijven dat die standpunten nog ontwikkeld worden :P En uiteindelijk is het doel dat je laat zien dat je perfect kan zeggen waar Forum voor staat (op dat moment)?
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:41:48 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189261800
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:30 schreef capricia het volgende:
ChrisAalberts twitterde op vrijdag 04-10-2019 om 07:08:29 Kijk, een verhoging van de kosten van veel cursussen van het Renaissance Instituut. Na de basiscursussen moet je 350 euro dokken om naar de vervolgcursussen te mogen. Hoezo verdienmodel? #FvD https://t.co/mVULRZ525E reageer retweet
[ afbeelding ]

Wat is dit voor Scientology methode?
Dit kan toch niet serieus zijn, inc tekstfouten.
Zeker wel. Dat hoeven statenleden namelijk niet uit hun eigen zak te betalen maar kunnen ze weer declareren uit het opleidingsbudget dat de provinciale staten daarvoor heeft.

Dat is graaien voor gevorderden zegmaar.
pi_189261816
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:39 schreef VoMy het volgende:

[..]

Lol, een standpuntentoets? Terwijl ze twee regels eerder nog opschrijven dat die standpunten nog ontwikkeld worden :P En uiteindelijk is het doel dat je laat zien dat je perfect kan zeggen waar Forum voor staat (op dat moment)?
Ik twijfel nog of dit nu alleen voor statenleden is of ook voor het normale lid.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:44:22 #219
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189261832
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik twijfel nog of dit nu alleen voor statenleden is of ook voor het normale lid.
Normale leden hebben geen opleidingsbudget van hun bestuurslaag dus daar zal het nie top van toepassing zijn.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:45:57 #220
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189261858
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik twijfel nog of dit nu alleen voor statenleden is of ook voor het normale lid.
Maar als het voor statenleden is, wat is dan het hoofdgerecht? Als je je statenleden wil onderwijzen (as if), dan moet je dat toch gewoon doen en het niet af laten hangen van een of andere test?
  Moderator vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:46:49 #221
236264 crew  capricia
pi_189261871
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zeker wel. Dat hoeven statenleden namelijk niet uit hun eigen zak te betalen maar kunnen ze weer declareren uit het opleidingsbudget dat de provinciale staten daarvoor heeft.

Dat is graaien voor gevorderden zegmaar.
Oh wouw. Dat verklaart al die verplichte cursussen. Dat geld gaat dus naar dat renaissance instituut die daar die cursussen van organiseert.
Definitely not CIA
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:48:30 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189261892
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh wouw. Dat verklaart al die verplichte cursussen. Dat geld gaat dus naar dat renaissance instituut die daar die cursussen van organiseert.
Dat de partijtop weer lekker in zijn zak kan proppen inderdaad.
pi_189261901
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh wouw. Dat verklaart al die verplichte cursussen. Dat geld gaat dus naar dat renaissance instituut die daar die cursussen van organiseert.
Ben benieuwd wat hier het verhaal precies achter is. Kan me niet voorstellen dat dit inderdaad de gang van zaken / echt een verdienmodel is.

Mocht het wel zo zijn, dan heeft FvD net een eigen baantjescarrousel gecreëerd.

Edit: als het een inhoudelijke cursus voor statenleden is, zie ik niet direct in wat er mis mee is trouwens.
pi_189261906
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Normale leden hebben geen opleidingsbudget van hun bestuurslaag dus daar zal het nie top van toepassing zijn.
Het komt blijkbaar uit een cursusboekje dat rondgestuurd is naar o.a. statenleden, maar misschien dat een geïnteresseerde leek ook ¤ 350,- mag neerleggen en aan mag schuiven. Dan ben je op verjaardagen in ieder geval goed voorbereid.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Redactie Games vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:50:24 #225
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_189261918
Is het idee van een forum niet dat je discussies aangaat over die standpunten en dat je niet klakkeloos overneemt wat de Grote Leider zegt?

Dit is meer een retorische vraag.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_189261920
Overigens kan je ook een klimaatcursus bij Marcel Crok gaan volgen, dus de term 'wetenschappelijk bureau' kan wel weer uit het raam.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_189261931
Maar wie bepaalt wat de standpunten zijn van FvD ?
Is er een algemene ledenvergadering waar standpunten worden aangenomen of verworpen ?
Een lijst van standpunten is niet hetzelfde als een partijprogramma.
Wordt dat partijprogramma besproken en gekozen door een algemene ledenvergadering ?
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:51:57 #228
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189261941
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het komt blijkbaar uit een cursusboekje dat rondgestuurd is naar o.a. statenleden, maar misschien dat een geïnteresseerde leek ook ¤ 350,- mag neerleggen en aan mag schuiven. Dan ben je op verjaardagen in ieder geval goed voorbereid.
Oh als normale leden daarvoor 350 uit hun portemonnee willen halen dan zal Thierry dat wel prima vinden.
pi_189261949
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:51 schreef Bluesdude het volgende:
Maar wie bepaalt wat de standpunten zijn van FvD ?
Thierry Baudet uiteraard.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_189261988
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:51 schreef Bluesdude het volgende:
Maar wie bepaalt wat de standpunten zijn van FvD ?
Is er een algemene ledenvergadering waar standpunten worden aangenomen of verworpen ?
Een lijst van standpunten is niet hetzelfde als een partijprogramma.
Wordt dat partijprogramma besproken en gekozen door een algemene ledenvergadering ?
Normaliter inderdaad de ALV, met het vaststellen van een partijprogramma. Hoe het bij FvD werkt, weet ik niet?

Misschien dat een van de leden zijn licht hierover wil schijnen? Is er bij dat congres laatst over een partijprogramma gestemd bijvoorbeeld?
  Moderator vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:57:07 #231
236264 crew  capricia
pi_189262001
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:56 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Normaliter inderdaad de ALV, met het vaststellen van een partijprogramma. Hoe het bij FvD werkt, weet ik niet?

Misschien dat een van de leden zijn licht hierover wil schijnen? Is er bij dat congres laatst over een partijprogramma gestemd bijvoorbeeld?
Baudet is het bestuur.
Definitely not CIA
pi_189262031
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Baudet is het bestuur.
Ja. Prima, maar wat heeft dat met stemmen op een ALV te maken?
pi_189262086
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:56 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Normaliter inderdaad de ALV, met het vaststellen van een partijprogramma. Hoe het bij FvD werkt, weet ik niet?

Misschien dat een van de leden zijn licht hierover wil schijnen? Is er bij dat congres laatst over een partijprogramma gestemd bijvoorbeeld?
De ALV is in november weer, dus dan zullen we het meemaken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_189262121
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De ALV is in november weer, dus dan zullen we het meemaken.
Is er al een agenda uitgegaan?
pi_189262185
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:05 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Is er al een agenda uitgegaan?
Geen idee, ik ben geen lid. Ik kan er op de website ook niks over vinden, niet eens een aankondiging van de ALV in de evenementen-lijst.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_189262246
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:56 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Normaliter inderdaad de ALV, met het vaststellen van een partijprogramma. Hoe het bij FvD werkt, weet ik niet?

Misschien dat een van de leden zijn licht hierover wil schijnen? Is er bij dat congres laatst over een partijprogramma gestemd bijvoorbeeld?
Partijprogramma stel je toch meestal per 4 jaar vast? Dus dan zou je op de ALV van volgend jaar moeten wachten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189262247
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben geen lid. Ik kan er op de website ook niks over vinden, niet eens een aankondiging van de ALV in de evenementen-lijst.
Zitten in dit topic leden die een tipje van de sluier kunnen lichten?
pi_189262268
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:12 schreef Hanca het volgende:

[..]

Partijprogramma stel je toch meestal per 4 jaar vast? Dus dan zou je op de ALV van volgend jaar moeten wachten.
Hoeft niet natuurlijk. Hoe ging het met het provinciale en Europese programma eigenlijk?
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:17:13 #239
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189262342
Och de ALV is bij FvD weinig waard. Ze hebben een voetbalstadion vol leden nodig om het bestuur te kunnen overrulen.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:17:35 #240
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189262353
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:13 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Hoeft niet natuurlijk. Hoe ging het met het provinciale en Europese programma eigenlijk?
Er was geen provinciaal programma
pi_189262379
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er was geen provinciaal programma
Thans zie ik het wel staan op de website.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:27:25 #242
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_189262567
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is graaien voor gevorderden zegmaar.
Zo ken ik er nog wel een.

Wisten jullie nog dat Baudet een motie indiende, over het doorberekenen van de klimaatwet?

De motie werd verworpen en Thierry maakte daar nog een boos filmpje over op youtube.

Maar waarom werd die motie door de kamer verworpen, door deze passage:

quote:
voorts constaterende dat het PBL in het verleden onvoldoende onafhankelijk is gebleken, althans dat vragen zijn gerezen over de onafhankelijkheid en betrouwbaarheid van dit instituut;

verzoekt de regering, het onafhankelijke onderzoeksbureau Clintel exact dezelfde opdracht te geven, en hiervoor exact dezelfde fondsen ter beschikking te stellen,
Dus ik dacht, wat is Clintel, nog nooit van gehoord, even googlen, kom je hierop uit: https://clintel.nl/

Oké interessant, even het kvk nummer door Dimble halen: https://drimble.nl/bedrij(...)te-intelligence.html Opgericht 4 april dit jaar.

En wie staat er aan het hoofd van die club? https://groene-rekenkamer.nl/8047/titel/
quote:
Guus Berkhout is samen met Marcel Crok de Clintel foundation begonnen.
Marcel Crok. :')

Dus even samengevat:
• FvD adept richt anti-klimaat stichting op dit jaar.
• Moet geld hebben
• Baudet probeert via een motie tonnen voor die club binnen te halen en schildert het af als "onafhankelijk onderzoeksbureau"
• framet even de hele kamer als "tegen het doorberekenen van de klimaatwet"

Graaien voor gevorderden _O_

Overigens is een doorberekening van het klimaatbeleid (zonder clintel dus) gewoon met algehele stemmen aangenomen: https://www.tweedekamer.n(...)14338&did=2019D29411 _O-
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:31:24 #243
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189262621
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:27 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Zo ken ik er nog wel een.

Wisten jullie nog dat Baudet een motie indiende, over het doorberekenen van de klimaatwet?

De motie werd verworpen en Thierry maakte daar nog een boos filmpje over op youtube.

Maar waarom werd die motie door de kamer verworpen, door deze passage:
[..]

Dus ik dacht, wat is Clintel, nog nooit van gehoord, even googlen, kom je hierop uit: https://clintel.nl/

Oké interessant, even het kvk nummer door Dimble halen: https://drimble.nl/bedrij(...)te-intelligence.html Opgericht 4 april dit jaar.

En wie staat er aan het hoofd van die club? https://groene-rekenkamer.nl/8047/titel/
[..]

Marcel Crok. :')

Dus even samengevat:
• FvD adept richt anti-klimaat stichting op dit jaar.
• Moet geld hebben
• Baudet probeert via een motie tonnen voor die club binnen te halen en schildert het af als "onafhankelijk onderzoeksbureau"
• framet even de hele kamer als "tegen het doorberekenen van de klimaatwet"

Graaien voor gevorderden _O_

Overigens is een doorberekening van het klimaatbeleid (zonder clintel dus) gewoon met algehele stemmen aangenomen: https://www.tweedekamer.n(...)14338&did=2019D29411 _O-
Kijk ook een bekende tactiek

Jammer deze ordinaire graaierspraktijken niet breder worden uitgemeten door de andere partijen
pi_189262728
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:27 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Zo ken ik er nog wel een.

Wisten jullie nog dat Baudet een motie indiende, over het doorberekenen van de klimaatwet?

De motie werd verworpen en Thierry maakte daar nog een boos filmpje over op youtube.

Maar waarom werd die motie door de kamer verworpen, door deze passage:
[..]

Dus ik dacht, wat is Clintel, nog nooit van gehoord, even googlen, kom je hierop uit: https://clintel.nl/

Oké interessant, even het kvk nummer door Dimble halen: https://drimble.nl/bedrij(...)te-intelligence.html Opgericht 4 april dit jaar.

En wie staat er aan het hoofd van die club? https://groene-rekenkamer.nl/8047/titel/
[..]

Marcel Crok. :')

Dus even samengevat:
• FvD adept richt anti-klimaat stichting op dit jaar.
• Moet geld hebben
• Baudet probeert via een motie tonnen voor die club binnen te halen en schildert het af als "onafhankelijk onderzoeksbureau"
• framet even de hele kamer als "tegen het doorberekenen van de klimaatwet"

Graaien voor gevorderden _O_

Overigens is een doorberekening van het klimaatbeleid (zonder clintel dus) gewoon met algehele stemmen aangenomen: https://www.tweedekamer.n(...)14338&did=2019D29411 _O-
Deze had ik nog niet gezien. Jezus wat een kansloze actie.

Edit: ok wacht, Crok is niet zozeer een FVD-adept.
pi_189262788
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:36 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Deze had ik nog niet gezien. Jezus wat een kansloze actie.

Edit: ok wacht, Crok is niet zozeer een FVD-adept.
Maar Baudet is wel een Crok-adept.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:41:25 #246
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_189262818
-leeg- haal maar weg
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_189262846
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maar Baudet is wel een Crok-adept.
Dat is wat anders, en op zichzelf niet bezwaarlijk in dit verhaal.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:43:45 #248
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189262853
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:36 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Deze had ik nog niet gezien. Jezus wat een kansloze actie.

Edit: ok wacht, Crok is niet zozeer een FVD-adept.
Hoe dan ook is het gewoon foute boel om per motie opdrachten te willen geven aan vriendjes.
pi_189263110
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hoe dan ook is het gewoon foute boel om per motie opdrachten te willen geven aan vriendjes.
Dat je een bepaalde voorkeur hebt vind ik niet zo'n probleem. Het is niet alsof Crok een onwetenschappelijke lapzwans is ofzo.

Het is wat anders indien de voorkeur met verkeerde motieven tot stand komt (bijv. ik gun het hem OMDAT hij mijn vriendje is) , of als de geldstromen niet zuiver lopen. Of daar hier sprake van is kan ik niet beoordelen
pi_189263149
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:18 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Thans zie ik het wel staan op de website.
De meeste provinciale programma's van FvD zijn opgesteld na de verkiezingen, er waren ook fracties die elkaar toen pas voor het eerst zagen, statenleden die de lijsttrekker nog nooit hadden gezien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:05:20 #251
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189263170
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:01 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dat je een bepaalde voorkeur hebt vind ik niet zo'n probleem. Het is niet alsof Crok een onwetenschappelijke lapzwans is ofzo.

Het is wat anders indien de voorkeur met verkeerde motieven tot stand komt (bijv. ik gun het hem OMDAT hij mijn vriendje is) , of als de geldstromen niet zuiver lopen. Of daar hier sprake van is kan ik niet beoordelen
Maar Crok is geen wetenschapper, hij heeft gewoon een klimaatbureau opgericht dat levert wat de opdrachtgevers vragen (namelijk een resultaat dat het allemaal niet waar is met klimaatverandering).
pi_189263176
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:01 schreef Degodvader het volgende:
Het is niet alsof Crok een onwetenschappelijke lapzwans is ofzo.
Nou, daar durf ik mijn handen eigenlijk ook niet voor in het vuur te steken. Ik bedoel, hij noemt zichzelf wetenschapsjournalist en heeft ooit gestudeerd, maar hij is wel dusdanig aan het cherrypicken in zijn stukken dat ik het niet echt wetenschappelijk zou willen noemen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_189263195
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hoe dan ook is het gewoon foute boel om per motie opdrachten te willen geven aan vriendjes.
Sowieso is het not done om te twijfelen aan de onafhankelijke rekenmeesters in de kamer. Zelfs al zou je dus vragen om een werkelijk neutrale andere partij, dan kan dat nog echt niet. De scheidsrechters (CPB, PBL, e.d.) ga je niet bekritiseren in de Tweede Kamer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189263272
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:05 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, daar durf ik mijn handen eigenlijk ook niet voor in het vuur te steken. Ik bedoel, hij noemt zichzelf wetenschapsjournalist en heeft ooit gestudeerd, maar hij is wel dusdanig aan het cherrypicken in zijn stukken dat ik het niet echt wetenschappelijk zou willen noemen.
Hij is natuurlijk journalist, dat klopt. Toch heeft zijn hockeystickartikel in nwt hem een prijs en beurs opgeleverd. (en veel kritiek, maar dat is natuurlijk alleen maar goed: een kritisch debat op de inhoud)

Punt is natuurlijk, dat je - als het onderzoek niet goed is- je dat gewoon kunt zien aan het rapport/ gebruikte methode. En vervolgens weet je welke waarde je aan het rapport moet toekennen en wat de beperkingen van het onderzoekzzijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Degodvader op 04-10-2019 13:16:26 ]
pi_189263313
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Sowieso is het not done om te twijfelen aan de onafhankelijke rekenmeesters in de kamer. Zelfs al zou je dus vragen om een werkelijk neutrale andere partij, dan kan dat nog echt niet. De scheidsrechters (CPB, PBL, e.d.) ga je niet bekritiseren in de Tweede Kamer.
Dit vind ik dan weer een enge benadering. Ook onderzoeken van cbs en pbl kennen hun beperkingen. Daar moet je gewoon kritisch op kunnen zijn. Wel op wetenschappelijk verantwoorde wijze, en niet in de trant van CBS is kut en onbetrouwbaar dus we geloven ze niet.

(sowieso heeft onderzoek weinig met 'geloven' van doen - alles is immers controleerbaar en reproduceerbaar)
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:22:30 #256
408813 crew  trein2000
pi_189263470
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:13 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dit vind ik dan weer een enge benadering. Ook onderzoeken van cbs en pbl kennen hun beperkingen. Daar moet je gewoon kritisch op kunnen zijn. Wel op wetenschappelijk verantwoorde wijze, en niet in de trant van CBS is kut en onbetrouwbaar dus we geloven ze niet.

(sowieso heeft onderzoek weinig met 'geloven' van doen - alles is immers controleerbaar en reproduceerbaar)
Ik heb omtzicht regelmatig een onderzoek op de inhoud zien bekritiseren, dat mag gewoon.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189263472
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:13 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dit vind ik dan weer een enge benadering. Ook onderzoeken van cbs en pbl kennen hun beperkingen. Daar moet je gewoon kritisch op kunnen zijn. Wel op wetenschappelijk verantwoorde wijze, en niet in de trant van CBS is kut en onbetrouwbaar dus we geloven ze niet.

(sowieso heeft onderzoek weinig met 'geloven' van doen - alles is immers controleerbaar en reproduceerbaar)
Ik zei ook: twijfelen aan de rekenmeesters. Een (kleine) kanttekening plaatsen bij een onderzoek (zoals 50+ gister bijvoorbeeld, dat het energieverbruik van ouderen toch echt anders is dan die van een gemiddeld persoon en dat ze dat niet op een hoop moeten gooien) kan best. Maar ik weet de indiening van deze motie nog en de strekking was echt dat het PBL partijdig is.


Edit: dit stond in de motie:

voorts constaterende dat het PBL in het verleden onvoldoende onafhankelijk is gebleken, althans dat vragen zijn gerezen over de onafhankelijkheid en betrouwbaarheid van dit instituut;


Die zin zal NOOIT een kamermeerderheid voor stemmen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Hanca op 04-10-2019 13:29:28 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189263569
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik zei ook: twijfelen aan de rekenmeesters. Een (kleine) kanttekening plaatsen bij een onderzoek (zoals 50+ gister bijvoorbeeld, dat het energieverbruik van ouderen toch echt anders is dan die van een gemiddeld persoon en dat ze dat niet op een hoop moeten gooien) kan best. Maar ik weet de indiening van deze motie nog en de strekking was echt dat het PBL partijdig is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb omtzicht regelmatig een onderzoek op de inhoud zien bekritiseren, dat mag gewoon.
Nee top, dan zijn we het dus eens. De zin van Hanca 'bekritiseren van de rekenmeesters is not-done, deed mij de nekharen overeind staan. Maar de soep wordt dus ook bij jullie niet zo heet gegeten als hij werd opgediend.
pi_189263578
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:29 schreef Degodvader het volgende:

[..]


[..]

Nee top, dan zijn we het dus eens. De zin van Hanca 'bekritiseren van de rekenmeesters is not-done, deed mij de nekharen overeind staan. Maar de soep wordt dus ook bij jullie niet zo heet gegeten als hij werd opgediend.
Zie mijn edit, deze zin kan echt niet:

voorts constaterende dat het PBL in het verleden onvoldoende onafhankelijk is gebleken, althans dat vragen zijn gerezen over de onafhankelijkheid en betrouwbaarheid van dit instituut;

En die stond in de motie.


Ik weet dat CU en CDA ook wel eens kritiek hebben gehad op het model dat verhoging kinderopvangtoeslag automatisch meer werkenden oplevert, vrij onbeperkt. Dat kan, zulke kritiek mag. Maar twijfelen aan de onafhankelijkheid, dat een planbureau naar een uitslag toe rekent, dat mag niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189263619
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:30 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zie mijn edit, deze zin kan echt niet:

voorts constaterende dat het PBL in het verleden onvoldoende onafhankelijk is gebleken, althans dat vragen zijn gerezen over de onafhankelijkheid en betrouwbaarheid van dit instituut;


En die stond in de motie.
Nee, eens. Tenzij je zou kunnen aantonen dat er inderdaad een afhankelijksrelatie is (en dat deze problematisch is). Maar ik heb zo snel ook geen onderbouwing van zijde FvD gezien voor deze stelling.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:28:50 #261
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_189266826
Waarom vinden jullie het zo erg hoe Baudet zijn partij vormgeeft? Als hij maar zijn partijstandpunten hoog houdt. Bij andere partijen is het intern ook altijd heibel. Daar zie ik nergens eindeloze discussie over.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:35:49 #262
408813 crew  trein2000
pi_189266909
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 17:28 schreef Special-Tee het volgende:
Waarom vinden jullie het zo erg hoe Baudet zijn partij vormgeeft? Als hij maar zijn partijstandpunten hoog houdt. Bij andere partijen is het intern ook altijd heibel. Daar zie ik nergens eindeloze discussie over.
Als iemand z’n partij al niet onder controle kan houden zonder allerlei dictatoriale maatregelen? Hoe gaat hij dat dan bij het land doen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189266948
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 17:28 schreef Special-Tee het volgende:
Waarom vinden jullie het zo erg hoe Baudet zijn partij vormgeeft? Als hij maar zijn partijstandpunten hoog houdt. Bij andere partijen is het intern ook altijd heibel. Daar zie ik nergens eindeloze discussie over.
Omdat er in alle partijen behalve FvD, PVV en naar het lijkt ook PvdD er ruimte is voor discussie in de partij. Een partij waar je het intern niet met elkaar oneens mag zijn, lijkt nauwelijks een democratische partij.

Verder hamert Baudet nogal op het breken van het 'partijkartel', nogal vreemd als hij dan zelf allerlei duurgesubsideerde klusjes aan vriendjes geeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:40:36 #264
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189266986
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 17:38 schreef Hanca het volgende:
Omdat er in alle partijen behalve FvD, PVV en naar het lijkt ook PvdD er ruimte is voor discussie in de partij.
Vergeet de SP niet.

Baudet mikt gewoon iedereen zijn partij uit die het niet met zijn lijn eens is. Dat is op zich zijn goed recht, maar ga dan niet dwepen met je democratische principes.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189267258
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 17:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vergeet de SP niet.

Geen idee eigenlijk in hoeverre er daar ruimte is om andere voorstellen te doen. Maar je hebt gelijk: bij de SP lijkt het zo van buitenaf ook niet echt goed te gaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:18:23 #266
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189267669
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:33 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Nee, eens. Tenzij je zou kunnen aantonen dat er inderdaad een afhankelijksrelatie is (en dat deze problematisch is). Maar ik heb zo snel ook geen onderbouwing van zijde FvD gezien voor deze stelling.
Goh, de FvD die geen onderbouwing levert voor hun leugens? Shocker.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:40:36 #267
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189268032
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 17:28 schreef Special-Tee het volgende:
Waarom vinden jullie het zo erg hoe Baudet zijn partij vormgeeft? Als hij maar zijn partijstandpunten hoog houdt. Bij andere partijen is het intern ook altijd heibel. Daar zie ik nergens eindeloze discussie over.
Omdat de wijze hoe hij zijn partij vormgeeft een indicatie geeft over hoe hij met ons land om zal gaan als hij het voor het zeggen zou hebben.

En dat is dus als een graaiende liegende dictator
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:45:44 #268
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189268136
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 18:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En dat is dus als een graaiende liegende dictator
Veel luitjes krijgen daar een harde pener van.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:55:57 #269
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189268335
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 18:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Omdat de wijze hoe hij zijn partij vormgeeft een indicatie geeft over hoe hij met ons land om zal gaan als hij het voor het zeggen zou hebben.

En dat is dus als een graaiende liegende dictator
Zie daar het nut van openheid over partij financiering. ;)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_189285285
quote:
Onder kiezers van de PVV, Forum voor Democratie en 50Plus is het geloof in complottheorieën het grootst. Hoger opgeleiden geloven gemiddeld minder in samenzweringen, maar een hoogopgeleide FvD’er nog altijd meer dan een laagopgeleide D66’er.
https://www.trouw.nl/binn(...)eren-erbij~b2138a0d/
  Redactie Games zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:02:04 #271
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_189285880
quote:
Typical. Bij die partijen geldt dan ook dat het de schuld van alles en iedereen is en dat alleen hun info te vertrouwen is.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_189286365
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 18:45 schreef Perrin het volgende:

[..]

Veel luitjes krijgen daar een harde pener van.
Daarom zijn FvD fans natuurlijk ook vaak pro-Trump, Putin Erdogan.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:57:57 #274
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189288090
D66 het minst bevattelijk voor complotgeleuter _O_
pi_189288143
Zelfs VVDers denken eerder dan hoogopgeleide CUers dat de VVD niet meer de grootste is :P

Op een aantal andere punten (vooral de vaccins) valt CU me wel een klein beetje tegen, maar ik vind voor SGP opvallend bij de opmerking over media/kunst/onderwijs. Al zal dat misschien vooral de voor hun gevoel opgedrongen homoacceptatie zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 22:06:29 #276
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189289497
quote:
Wat een bazenstatistieken. Hebben ze wel gecorrigeerd voor het feit dat alle verkiezingen doorgestoken kaart zijn en dat het meerendeel van demense op FvD/PVV stemt? :7
pi_189291294
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Sowieso is het not done om te twijfelen aan de onafhankelijke rekenmeesters in de kamer. Zelfs al zou je dus vragen om een werkelijk neutrale andere partij, dan kan dat nog echt niet. De scheidsrechters (CPB, PBL, e.d.) ga je niet bekritiseren in de Tweede Kamer.
Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zondag 6 oktober 2019 @ 15:46:52 #278
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_189299655
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Sowieso is het not done om te twijfelen aan de onafhankelijke rekenmeesters in de kamer. Zelfs al zou je dus vragen om een werkelijk neutrale andere partij, dan kan dat nog echt niet. De scheidsrechters (CPB, PBL, e.d.) ga je niet bekritiseren in de Tweede Kamer.
Welk orgaan was ook alweer al enkele malen onbetrouwbaar gebleken. Gekleurd om de mening van het kabinet te ondersteunen maar niet zozeer de waarheid. Hier is zelfs onderzoek naar gedaan. Is op tv geweest bij nieuwsuur of radar. Er was zelfs een klokkenluidster die een heel dik rapport had geschreven want ze kreeg last van werkdruk en haar geweten. Precieze situatie ontgaat mij even.
pi_189300104
Trouw had dit weekend wel een aardig artikel, naar aanleiding van een opiniepeiling die zij door Kieskompas hadden laten uitvoeren, over hoe vatbaar stemmers van populistische partijen (PVV, FVD, 50Plus) voor complottheorieën zijn.
  zondag 6 oktober 2019 @ 16:15:35 #280
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189300305
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 15:46 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Welk orgaan was ook alweer al enkele malen onbetrouwbaar gebleken. Gekleurd om de mening van het kabinet te ondersteunen maar niet zozeer de waarheid. Hier is zelfs onderzoek naar gedaan. Is op tv geweest bij nieuwsuur of radar. Er was zelfs een klokkenluidster die een heel dik rapport had geschreven want ze kreeg last van werkdruk en haar geweten. Precieze situatie ontgaat mij even.
WODC
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 09:32:25 #281
236264 crew  capricia
pi_189310592
En kijk eens waar Baudet afgelopen weekend was:

https://www.eventbrite.co(...)tickets-68663960755#

https://americanfreedomal(...)onal-afa-conference/

quote:
It’s apparent that there’s a wind – a STRONG wind – of freedom gusting across the globe. Brazil’s new President Bolsonaro; Italy’s Deputy Prime Minister Matteo Salvini, the Brexit movement, the election of Donald Trump here in the US, and the election of Boris Johnson as Prime Minister in England – these are just a few examples of people rejecting freedom-destroying policies and attitudes, and embracing, wherever possible, choices that speak of freedom, self-determination, sovereignty for themselves and their nations.
Als spreker zelfs. Om strategieën door te nemen.
Definitely not CIA
pi_189310837
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 09:32 schreef capricia het volgende:
En kijk eens waar Baudet afgelopen weekend was:

https://www.eventbrite.co(...)tickets-68663960755#

https://americanfreedomal(...)onal-afa-conference/
[..]

Als spreker zelfs. Om strategieën door te nemen.
Lekker frisse bedoeling weer. Bij het woordje "freedom" bekruipt mij bij zulke clubjes altijd hetzelfde gevoel als bij het woordje "democratie" bij de DDR.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 7 oktober 2019 @ 10:02:05 #283
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189310883
quote:
15s.gif Op maandag 7 oktober 2019 09:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Lekker frisse bedoeling weer. Bij het woordje "freedom" bekruipt mij bij zulke clubjes altijd hetzelfde gevoel als bij het woordje "democratie" bij de DDR.
In dit geval is het echter meer een groepje knetterrechtsconservatieven dan fascisten. Van het groepje sprekers vind ik hem zelf eigenlijk de grootste engnek.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 7 oktober 2019 @ 11:47:29 #284
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_189312261
quote:
15s.gif Op maandag 7 oktober 2019 09:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Lekker frisse bedoeling weer. Bij het woordje "freedom" bekruipt mij bij zulke clubjes altijd hetzelfde gevoel als bij het woordje "democratie" bij de DDR.
Nouja, De CDA christenen doen niets aan christelijkheid en de Democraten-66 haten democratie. Dus is Fvd dan zo speciaal daarin. Selectieve verontwaardiging van pisnijdige jaloerse mensen zo beschouw ik jouw comment.
  maandag 7 oktober 2019 @ 12:55:12 #285
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189313227
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 11:47 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Nouja, De CDA christenen doen niets aan christelijkheid en de Democraten-66 haten democratie. Dus is Fvd dan zo speciaal daarin. Selectieve verontwaardiging van pisnijdige jaloerse mensen zo beschouw ik jouw comment.
Ja maar hullie, gullie en zullie :'( :'( :'(
  maandag 7 oktober 2019 @ 13:03:07 #286
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_189313340
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 12:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja maar hullie, gullie en zullie :'( :'( :'(
De Baudet-haters doen toch niets anders elke dag. Dit topicreeks zit er bomvol mee. Lekker zogenaamd op Nazis jagen vanachter je toetsenbord en twitter ^O^
  maandag 7 oktober 2019 @ 13:06:29 #287
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189313380
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:03 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

De Baudet-haters doen toch niets anders elke dag. Dit topicreeks zit er bomvol mee. Lekker zogenaamd op Nazis jagen vanachter je toetsenbord en twitter ^O^
Wij kunnen er ook niks aan doen dat Baudet voortdurend zich laat associeren met allerlei extreem en onvrij gedachtegoed. Heeft ie zelf in de hand.
  maandag 7 oktober 2019 @ 13:13:00 #288
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_189313469
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wij kunnen er ook niks aan doen dat Baudet voortdurend zich laat associeren met allerlei extreem en onvrij gedachtegoed. Heeft ie zelf in de hand.
Baudet wilt alleen nuchtere immigratiebeleid. Mensen zoals hullie: NAZI FASCIST JODENHATER KLIMAATONTKENNER! HOW DARE YOU! 1

Toch?

Ga nu niet doen alsof slinkse gekkies niet zelf van alles inbeelden overal een Nazi zien of er een (van een onwelgevallige persoon) maken. Dat gedrag is na jaren wel ernstig irritant geworden.
  maandag 7 oktober 2019 @ 13:15:38 #289
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189313501
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:13 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Baudet wilt alleen nuchtere immigratiebeleid. Mensen zoals hullie: NAZI FASCIST JODENHATER KLIMAATONTKENNER! HOW DARE YOU! 1

Toch?
Waarom gaat hij dan voortdurend om met allerlei dubieuze politieke figuren?
pi_189313510
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:03 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

De Baudet-haters doen toch niets anders elke dag. Dit topicreeks zit er bomvol mee. Lekker zogenaamd op Nazis jagen vanachter je toetsenbord en twitter ^O^
Dit lotgenotentopic is wel een pareltje geworden iig 8-)
pi_189313536
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:13 schreef Special-Tee het volgende:
Baudet wilt alleen nuchtere immigratiebeleid.
Dat is het formele praatje, onder de oppervlakte broeien er een aantal dubieuze sentimenten.
pi_189313600
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:13 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Baudet wilt alleen nuchtere immigratiebeleid. Mensen zoals hullie: NAZI FASCIST JODENHATER KLIMAATONTKENNER! HOW DARE YOU! 1

Toch?

Ga nu niet doen alsof slinkse gekkies niet zelf van alles inbeelden overal een Nazi zien of er een (van een onwelgevallige persoon) maken. Dat gedrag is na jaren wel ernstig irritant geworden.
Boehoeeehoee ze zeggen íets over Sjerrie wat niet positief is boehoehoehoe
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_189313844
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:39 schreef VoMy het volgende:

[..]

Lol, een standpuntentoets? Terwijl ze twee regels eerder nog opschrijven dat die standpunten nog ontwikkeld worden :P En uiteindelijk is het doel dat je laat zien dat je perfect kan zeggen waar Forum voor staat (op dat moment)?
Lekkere sovjet praktijken idd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_189313925
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Lekkere sovjet praktijken idd.
Bijna iedere politieke partij doet dit wel. Ze noemen het alleen niet een standpuntentoets maar de Groenlinks academie, de verschillende cursussen van de pvda (Rosa, Den Uyl, Jan Schaper, Wibaut), De Haya van Somerenstichting etc.

Vind het dan ook niet zo vreemd, en met de soviet-unie heeft het al helemaal weinig van doen. Het is vrij normaal om ideologische cursussen te geven aan je leden en vertegenwoordigers.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 7 oktober 2019 @ 13:45:34 #295
408813 crew  trein2000
pi_189313963
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:42 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Bijna iedere politieke partij doet dit wel. Ze noemen het alleen niet een standpuntentoets maar de Groenlinks academie, de verschillende cursussen van de pvda (Rosa, Den Uyl, Jan Schaper, Wibaut), De Haya van Somerenstichting etc.

Vind het dan ook niet zo vreemd, en met de soviet-unie heeft het al helemaal weinig van doen. Het is vrij normaal om ideologische cursussen te geven aan je leden en vertegenwoordigers.
U snapt het essentiële verschil tussen cursus en toets?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189314113
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

U snapt het essentiële verschil tussen cursus en toets?
In veel van de andere gevallen kom je niet tot een verkiesbare plek als je de betreffende cursus niet met goed gevolg hebt afgelegd - of je anderszins 'bewezen' hebt. Wat dat betreft niet echt een substantieel verschil mijns inziens. Uiteindelijk gaat het er volgens mij namelijk om dat alle neuzen binnen zo'n partij dezelfde kant op staan. Dat de verpakking anders is, wil nog niet zeggen dat de inhoud veel verschilt.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 7 oktober 2019 @ 14:20:18 #297
408813 crew  trein2000
pi_189314486
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:54 schreef Degodvader het volgende:

[..]

In veel van de andere gevallen kom je niet tot een verkiesbare plek als je de betreffende cursus niet met goed gevolg hebt afgelegd - of je anderszins 'bewezen' hebt. Wat dat betreft niet echt een substantieel verschil mijns inziens. Uiteindelijk gaat het er volgens mij namelijk om dat alle neuzen binnen zo'n partij dezelfde kant op staan. Dat de verpakking anders is, wil nog niet zeggen dat de inhoud veel verschilt.
Op een cursus is ruimte voor discussie. In een fatsoenlijke partij wordt dat zelfs aangemoedigd. Een toets is opdreunen wat de baas wil.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189314533
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 14:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Op een cursus is ruimte voor discussie. In een fatsoenlijke partij wordt dat zelfs aangemoedigd. Een toets is opdreunen wat de baas wil.
Dat is jouw aanname over de inrichting bij FvD én bij andere partijen. Of het zo is: geen idee hoe FvD het concreet invult. Jij wel?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 7 oktober 2019 @ 14:27:08 #299
408813 crew  trein2000
pi_189314566
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 14:24 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dat is jouw aanname over de inrichting bij FvD én bij andere partijen. Of het zo is: geen idee hoe FvD het concreet invult. Jij wel?
Ik wel ja. Ik heb de omschrijving gelezen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 14:29:57 #300
236264 crew  capricia
pi_189314611
En dan, voor de Statenleden die zakken.. "Geachte Statenlid, helaas bent u gezakt voor de toets. Gelieve uw zetel in te leveren voor het lid wat wel geslaagd is.
Gr Gr Baudet"
_O-

Of een herkansing. Moet natuurlijk wel extra uit de provinciale opleidingspot voor betaald worden.
Definitely not CIA
pi_189314652
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 14:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik wel ja. Ik heb de omschrijving gelezen.
Ik neem aan dat je op de concept-menukaart doelt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')