Smacked_Actor | woensdag 25 september 2019 @ 16:37 |
LONDEN - Formula One Management Limited, eigenaar van de Formule 1, heeft het Circuit van Zandvoort een concreet aanbod gedaan om reeds in 2020 een Grand Prix te organiseren. Daarmee zou de Grote Prijs van Nederland voor het eerst sinds 1985 weer in ons land worden gehouden. Prins Bernhard van Oranje, eigenaar van het Zandvoortse circuit, bevestigt de actie van de Formule 1-top: „Als wij nu tekenen, dan heeft Nederland in 2020 weer een Grand Prix. Met Max Verstappen. Iedereen is er bij ons terdege van bewust dat dit een unieke kans is.” Het Circuit van Zandvoort is goed uit alle onderzoeken gekomen die door de betrokken partijen zijn gedaan. De fee die Zandvoort voor de rechten van de Grote Prijs moet betalen is circa 20 miljoen euro. De totale kosten voor de organisatie worden tussen de 30 en 40 miljoen euro geschat. Naast Zandvoort was ook het TT Circuit in Assen in de race om de Formule 1 naar Nederland te halen. Ook deze accommodatie kwam goed uit de rapportages, maar uiteindelijk zat het verschil in de historische waarde https://www.dutchgp.com | |
Smacked_Actor | woensdag 25 september 2019 @ 16:38 |
It giet oan! | |
daNpy | woensdag 25 september 2019 @ 16:40 |
Ik sluit uitvallende Renaults niet uit @McLaren _fan: ze zijn te smal dus. Verlengen gaat het feit dat het er ook nog te weinig zijn niet oplossen denk ik. | |
LorneMalvo | woensdag 25 september 2019 @ 16:40 |
Poll: De Dutch GP 2020 gaat door • Ja, in Assen • Ja, in Zandvoort • Nee Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier | |
#ANONIEM | woensdag 25 september 2019 @ 16:42 |
Autosport zelf is niet milieuvriendelijk nee, maar er komt wel een hoop innovatie achter weg die wij nu al gebruiken om milieuvriendelijker te rijden. | |
McLaren_Fan | woensdag 25 september 2019 @ 16:42 |
Ter compensatie van de krappe boxen moet men de boxen verlengen (dieper maken). Dit heeft Jantje Lammers direct na de aankondiging van de GP al bekend gemaakt. | |
LorneMalvo | woensdag 25 september 2019 @ 16:42 |
jawel maar die waren er net zo goed geweest zonder de sport. Is mijn vermoeden | |
daNpy | woensdag 25 september 2019 @ 16:43 |
Van verlengen worden het geen 20+ boxen. | |
Basp1 | woensdag 25 september 2019 @ 17:14 |
Daarom rijdt de formule 1 nog met plofmotoren. Als men echt innovatief was, zou jaarlijks de tankinhoud met een paar liter verminderd zijn om met zo min mogelijk brandstof toch maximaal te rijden. Dit statement over innovatie is in mijn optiek tegenwoordig niets meer als marketing gelul. Echte innovatie vind op dit moment plaats in de formule e. | |
McLaren_Fan | woensdag 25 september 2019 @ 17:17 |
Nee klopt, naast verlengen van de huidige/bestaanden boxen moeten er nog een aantal bijgeplaatst worden. De pitstraat wordt daarmee ook verlengd en de pitsuitgang verplaatst | |
Nielsch | woensdag 25 september 2019 @ 17:58 |
Hou toch op | |
RedFever007 | woensdag 25 september 2019 @ 18:03 |
Dat geldt ook voor een wereldoorlog maar om nu een derde wereldoorlog te ontketenen | |
#ANONIEM | woensdag 25 september 2019 @ 18:27 |
Ja goede vergelijking. | |
#ANONIEM | woensdag 25 september 2019 @ 18:36 |
We hebben weer 48 dieseltreinen teruggekregen, dus misschien kunnen ze die inzetten tussen Amsterdam en Zandvoort. Heb je dat gezeik met de netspanning ook niet meer | |
golfer | woensdag 25 september 2019 @ 18:38 |
Ja. Diesel. Goed voor het milieu. | |
#ANONIEM | woensdag 25 september 2019 @ 18:44 |
Of ze nou in Roemenië of hier rijden... | |
Fer | woensdag 25 september 2019 @ 18:54 |
Dat maakt wel uit met diesel ja. | |
#ANONIEM | woensdag 25 september 2019 @ 19:00 |
Huilen. | |
VacaLoca | woensdag 25 september 2019 @ 19:26 |
Lammers: Weerstand tegen GP Zandvoort niet problematisch | |
VacaLoca | woensdag 25 september 2019 @ 22:47 |
Haha zie nu pas dat ik niet de eerste was die deze meme passend vond. En ik dacht nog origineel te zijn door oude meme leven in te blazen. | |
4-elements | woensdag 25 september 2019 @ 22:55 |
Ik vrees met grote vrezen dat het hele stikstofgezever het einde gaat zijn van de Grand Prix. De milieugekkies zullen ook blijven procederen - dat lag op voorhand al vast natuurlijk - maar het stikstofdrama geeft ze een stok om mee te slaan. Waar een klein land.. ehm.. ja klein in kan zijn. Lachwekkend en tevens treurig als het daarom niet door zou gaan. | |
SiGNe | woensdag 25 september 2019 @ 23:10 |
Het hele F1 circus is al klimaatneutraal, compenseren hun vervuiling met aanplant van bossen. Daarnaast zullen ze uiteindelijk overstappen op electromotoren, Formule E is daar ook al een opzetje voor. | |
PzKpfw | woensdag 25 september 2019 @ 23:48 |
Dit gaat 99% zeker weten mis. Ze zouden nu al druk bezig moeten zijn met de benodigde aanpassingen. Ik zie ze al aankomen met die oude toko van nu. | |
Nattekat | donderdag 26 september 2019 @ 00:57 |
Hij heeft gewoon gelijk hoor. Heel die stemmingmakerij slaat behoorlijk door. | |
golfer | donderdag 26 september 2019 @ 01:18 |
Het begint steeds meer op een soort Zwarte Piet discussie te lijken: milieumensen worden als gekkies neergezet en voorstanders van de F1 zijn Blokkeerfriezen? | |
RedFever007 | donderdag 26 september 2019 @ 07:48 |
Ja hoor ik vind dat altijd zo'n kulargument. | |
daNpy | donderdag 26 september 2019 @ 08:01 |
Dat heb je nu eenmaal in een gepolariseerde samenleving. | |
spectrumanalyser | donderdag 26 september 2019 @ 08:37 |
Zucht. Is het een idee om de discussie wel of niet doorgaan, milieu, stikstof, CO2, groen, zandhagedissen onder te brengen in een ander topic? Een Zandvoort AntiF1 ruft methaan topic hier graag relevante dingen. kijk hier eens naar . | |
Smacked_Actor | donderdag 26 september 2019 @ 08:52 |
Breed zat. | |
Nielsch | donderdag 26 september 2019 @ 10:02 |
Ik denk niet dat 't doorgaat | |
#ANONIEM | donderdag 26 september 2019 @ 10:15 |
Ik ook niet. | |
golfer | donderdag 26 september 2019 @ 12:17 |
Nee. | |
Basp1 | donderdag 26 september 2019 @ 12:29 |
Zucht je kunt ook een steek elkaar een veer in de reet als je denkt dat de f1 regels kan overtreden topic openen. | |
Nattekat | donderdag 26 september 2019 @ 12:36 |
Het punt is dat een hele vervelende negatieve sfeer hangt in dit topic dat eigenlijk elke vorm van objectieve discussie in de weg staat. Er wordt maar wat geroepen vanuit de onderbuik, beetje KLB niveau. (betekent niet dat de andere kant ook geheel vrijuit gaat, maar die groep is beduidend kleiner) | |
McLaren_Fan | donderdag 26 september 2019 @ 12:45 |
Als je met gefundeerde argumenten komt (waaruit je simpel kan opmaken dat het doorgaan van de Dutch GP -op zijn zachtst gezegd- een uitdaging gaat worden) voor een “negatieve sfeer” zorgt, is er in je beleving echt wat mis. Niemand wordt hier persoonlijk aangevallen. Enkel twijfels bij de organisatie van de GP. Dat is niet een negatieve sfeer, dat is realiteitsbesef! En dat sommigen in (wellicht naïviteit) die argumenten en twijfels niet kunnen accepteren, is dat niet de schuld van degene die deze argumenten benoemen. Nogmaals, ik ben geen “milieuterrorist”, maar besef me heel goed dat er millieubewegingen zijn die de GP kunnen tegenhouden. Daarnaast is de problematiek mbt de stikstof ook nog om de hoek komen kijken. Daarnaast zijn de faciliteiten van (en om) het circuit vervallen en ontoereikend, waardoor ik (en velen met mij, zelfs leven deze twijfels op het paddock) grote twijfels heb bij de tijdige realisatie en oplevering. Persoonlijk ben ik niet tegen een Dutch GP, mits deze op een goed circuit wordt georganiseerd. En helaas hebben wij die niet in Nederland. | |
McLaren_Fan | donderdag 26 september 2019 @ 12:49 |
Discussie over het wel of niet doorgaan van de Dutch GP lijkt mij behoorlijk relevant. En waar wil je het anders (nog meer) over hebben? | |
NaturalScience | donderdag 26 september 2019 @ 12:50 |
Ik ben eigenlijk wel positief dat het gewoon door gaat. Bij vrijwel ieder bouwproject zijn er partijen die daar problemen mee hebben. Normaal hoort niemand daar iets van (tenzij mensen van Greenpeace zich beginnen vast te binden). Maar dit GP project staat zo in de spotlights van de media dat ieder geluid honderden keren wordt versterkt. Er hoeft maar een willekeurige Piet Mulder te roepen dat hij naar de rechter stapt of er staat al een kop in de Telegraaf met: 'milieuorganisaties stappen naar de rechter om GP Zandvoort te voorkomen'. De organisatie achter de Zandvoort GP is in mijn opinie professioneel genoeg om daar fatsoenlijk mee om te gaan. En dit soort mini organisaties sneuvelen vaak voor de rechter omdat ze niet de power hebben om het spelletje goed genoeg te spelen zonder vormfouten e.d. te maken. Daarnaast doen heel veel mensen alsof het ombouwen van het circuit vele maanden werk is. Ik werk zelf op de Zuidas en zie hoe hier complete flatgebouwen (met een bijzondere architectuur) binnen 2 maanden van grasveld tot af worden gebouwd. Als er voldoende mensen op worden gezet kan het complete Zandvoort circuit, inclusief tribunes en pitboxen binnen 2 maanden worden verbouwd. Maar dat laatste is wel een onderbuikgevoel. [ Bericht 0% gewijzigd door NaturalScience op 26-09-2019 12:57:54 ] | |
McLaren_Fan | donderdag 26 september 2019 @ 12:54 |
En waaruit blijkt dat de organisatie professioneel genoeg is? Circuiteigenaar is vastgoedhandelaar. Circuit directeur heeft nog nooit een GP georganiseerd. Directeur van de GP (Lammers) is een goede coureur, maar zakelijk ook goed? Enkel de bouwmaatschappijen en de financiering komt vanuit grote (ervaren) organisaties. | |
Nattekat | donderdag 26 september 2019 @ 12:56 |
Dit soort onderbuik onzin had ik het dus over, laat maar gewoon achterwege. De FIA, toch niet de minste, heeft vertrouwen in deze organisatie, dan is het niet belangrijk wat jij als willekeurige forumgebruiker zonder inside informatie erover denkt. | |
Basp1 | donderdag 26 september 2019 @ 13:00 |
Wacht even mensen die iets om het milieu geven worden hier voor gekkies en soms zelfs nazi's uitgemaakt. En dan niets moderen en het hebben over negatieve sfeer. | |
McLaren_Fan | donderdag 26 september 2019 @ 13:02 |
De FIA heeft er niets mee te maken. De FOM is het contract met ze aangegaan, vanuit de onervaren Liberty Media. Deze club heeft, na het overnemen van de rechten, nog geen enkele nieuwe GP succesvol geïntroduceerd. Miami? Bernie (de meest ervaren man voor de klus) heeft altijd aangegeven nooit meer naar Zandvoort terug te gaan. | |
Nattekat | donderdag 26 september 2019 @ 13:04 |
Lees die laatste zin eens. En als je problemen hebt met moderatie moet je in de FB zijn. | |
McLaren_Fan | donderdag 26 september 2019 @ 13:14 |
Iemand noemt een groep professioneel en ik heb mijn twijfels daarbij? En dat is gelijk onderbuikgevoel? Waarom is het benoemen van de organisatie “professioneel” dan geen onderbuikgevoel? Het zint je niet, maar -zoals uit de recente berichtgeving in de media blijkt- is de organisatie en het doorgaan van de GP “twijfelachtig”. Je kan wel wegkijken en blijven geloven in de mooie praatjes van de organisatie, maar daarmee is het verhaal van die organisatie niet ineens waarheid en ben ik niet een “negatieveling”. | |
#ANONIEM | donderdag 26 september 2019 @ 13:16 |
De gebruikers die hier komen geven niets om het milieu, maar gebruiken het om te trollen. Om één of andere halen ze er plezier uit als ze anderen het plezier ontnemen. Maar dat neemt idd niet weg dat mensen uitmaken voor gekkies of nazi's niet bevorderlijk is voor de discussie. | |
spectrumanalyser | donderdag 26 september 2019 @ 13:25 |
het organiseren van het Formule1 evenement is iets wat primair gewoon kan in Zandvoort. het "niet doorgaan" gaat louter om aanpassingen die geen vereiste zijn voor het evenement. Het plaatsen van de wanden bijvoorbeeld. daar is overigens al een begin mee gemaakt. het "tegenwerken" zorgt er voor dat extra toegangswegen niet worden ingezet. in dat geval lijkt het mij van groot belang dat het publiek gespreid over de dag naar het circuit komt, en gespreid weer vertrekt. verdrukking is een gevaar. het is mij wel een raadsel of- en hoe je het publiek kunt spreiden over de dag. | |
M.Melandri | donderdag 26 september 2019 @ 14:44 |
Volgens Kees vd Grind waren er zelfs mensen bij dit besluit betrokken die nog nooit op Zandvoort zijn geweest en geen idee hebben. | |
Viv | donderdag 26 september 2019 @ 14:47 |
Zo zie ik het ook. Op het circuit zelf zullen ze het heus wel op orde krijgen, het is vooral de vraag of we daar als toeschouwer ook van zullen genieten of dat we met z'n allen nog op een overvol NS-station of in de file staan terwijl de vrije training / kwalificatie / race allang begonnen is. | |
SiGNe | donderdag 26 september 2019 @ 14:48 |
Hoezo een kulargument? Ik vind het zelf een van de sterkere argumenten tegen millieu-activisten. Die kunnen dan in elk geval niet meerr klagen dat het vervuilend is. De wagens zelf zijn ook steeds schoner qua uitstoot, 300KM op volle snelheid rijden levert tegenwoordig niet veel meer op dan wat een personenwagen op lagere snelheid uitstoot en die technologiën komenuiteindelijk ook naar de personenwagens toe. Die zijn overigens al een flink stuk zuiniger en earodynamischer geworden mede door F1. | |
Viv | donderdag 26 september 2019 @ 15:14 |
Dat planten van bomen elders ter wereld ter compensatie kan dus wel bij CO2-uitstoot, maar niet bij stikstof, want dat moet in het desbetreffende gebied zelf worden verholpen. Heb ik in dit topic geleerd. | |
SiGNe | donderdag 26 september 2019 @ 15:29 |
Dacht even te zoeken wat de F1 tegen stikstofuitstoot doet maar daar komt Google niet echt met een duidelijke link. Kan ik dus niet 1-2-3 iets over vinden. | |
Nattekat | donderdag 26 september 2019 @ 15:31 |
Tot juni was er absoluut niemand die een ene zak gaf om stikstof stikstofoxiden. | |
AToontje87 | donderdag 26 september 2019 @ 15:34 |
Alsof deze mensen alles alleen doen, en niet zouden weten wie ze in zouden moeten schakelen om e.e.a. te organiseren... | |
W.H.I.S.T.L.E | donderdag 26 september 2019 @ 15:37 |
Heineken is toch een Nederlandse sponsor. | |
Basp1 | donderdag 26 september 2019 @ 15:54 |
Blijkbaar wel anders was de regering niet terug gefloten geworden door een rechter. | |
Zorro | donderdag 26 september 2019 @ 17:48 |
Aan de ene kant zou het mooi zijn als het hobbyprojectje van Spongebob Squarebril gigantisch faalt. Aan de andere kant kunnen die milieuhippies de graftakketering krijgen, dus eigenlijk hoop ik toch dat het doorgaat. | |
LorneMalvo | donderdag 26 september 2019 @ 18:30 |
Maar dan wel in Assen? Of bedoel je dat niet? | |
Nattekat | donderdag 26 september 2019 @ 18:38 |
Dat is ook weer zo iets. Al was het Patrick Zeester, het interesseert me geen zak en ook dat heeft geen enkele plek in de discussie. | |
Zorro | donderdag 26 september 2019 @ 19:54 |
Nee want ze zeuren harder in Zandvoort. | |
Lionheaad | donderdag 26 september 2019 @ 21:16 |
Dat is veel te kort door de bocht. Het is geen sexy onderwerp voor de media. Maar in 2017 kwam het Europees hof al met een uitspraak dat Nederland niet voldeed aan de Europese richtlijnen. | |
Karstman | vrijdag 27 september 2019 @ 09:50 |
Er ligt een vracht aan zaken bij de Raad van State die allemaal puur draaien om de stikstof problematiek. En dat is niet nieuw, de meeste van die zaken lopen al vele jaren. De gewraakte PAS uitspraak handelt over een vergunning uit 2015. Dat het op een onhandig moment komt voor Zandvoort staat buiten kijf maar dat voor juni niemand er een zak om gaf kun je het niet zeggen. De uitspraak heeft ervoor gezorgd dat een zorgvuldig verzonnen juridische truc niet meer mogelijk is en dat iedereen met de handen in het haar zit om een manier te vinden om weer bouwprojecten van de grond te krijgen. Dan krijg je bokkesprongen als het halveren van de veestapel en het terugbrengen van de maximum snelheid. Bokkesprongen die nodig zijn om het woningtekort aan te pakken wat maatschappelijk een stuk dringender is dan het laten doorgaan van een in mijn ogen vanaf het begin al gedoemde GP van Zandvoort. | |
spectrumanalyser | vrijdag 27 september 2019 @ 09:51 |
Kijk hier eens naar Ookal is de foto van Peter bijkerk, ik zie een eventuele zaak van Permission machine met vertrouwen tegemoet. | |
Karstman | vrijdag 27 september 2019 @ 10:03 |
Je kunt niks tegen stikstof doen anders dan het niet uitstoten. Als je het uitstoot dan daalt het ergens neer en werkt het daar in de grond als meststof. Iets wat in een duingebied met van nature arme grond funest is voor de normale ecologische balans. Door de stikstof zijn er meer meststoffen en kunnen andere niet inheemse planten zich makkelijker vestigen. Enige manier om stikstof uit de bodem te krijgen is afplaggen (afgraven) maar dat kun je ook niet lukraak doen zonder het natuurgebied te beschadigen. | |
golfer | vrijdag 27 september 2019 @ 13:50 |
Bron: AD De clubs in de eredivisie willen de voorlaatste speeldag van dit seizoen verplaatsen naar zaterdag 2 mei 2020. Dit in verband met de verwachte drukte rond en de vele aandacht voor de Grand Prix Formule 1 op zondag 3 mei in Zandvoort. Tijdens die voorlaatste speeldag, waarop alle duels gelijktijdig worden afgewerkt, voetbalt Ajax thuis tegen VVV-Venlo en speelt AZ tegen FC Utrecht. Rond de Grand Prix wordt in die regio enorme drukte verwacht. | |
HPoi | vrijdag 27 september 2019 @ 19:12 |
Nou, ik zou vandaag link krijgen voor maandag 2e ronde, hopen dat die link nog komt, nog niets ontvangen. | |
LorneMalvo | vrijdag 27 september 2019 @ 19:14 |
Wat zegt dit precies dan? | |
LorneMalvo | vrijdag 27 september 2019 @ 19:14 |
Nee en assen is aan het winnen. | |
McLaren_Fan | vrijdag 27 september 2019 @ 19:22 |
Omtrent die extra verkoopronde is het inderdaad erg stil. Heb niemand er nog over gehoord. Zijn er users, die ondanks de recente berichten in de nieuwsmedia, belangstelling hebben in die extra kaarten? | |
Sinister-D- | vrijdag 27 september 2019 @ 19:23 |
Met wat? Het meest gebruikte woord in dit topic? | |
potjecreme | vrijdag 27 september 2019 @ 19:46 |
Mijn link is binnen. | |
HPoi | vrijdag 27 september 2019 @ 20:09 |
Mijn link is nu net binnen gerold. | |
McLaren_Fan | vrijdag 27 september 2019 @ 20:10 |
En kaarten gekocht? | |
HPoi | vrijdag 27 september 2019 @ 20:13 |
Kan pas vanaf maandag 12:00. ;-) Ik twijfel overigens nog, want ik wou de zondag, maar ze hebben alleen nog zaterdag+zondag of de zaterdag. Nou dan heb ik liever nog de vrijdag dan de zaterdag en wat betreft de zaterdag+zondag, dat heb ik er denk ik financieel niet voor over. | |
#ANONIEM | vrijdag 27 september 2019 @ 20:55 |
Een wou is een vogel. | |
McLaren_Fan | vrijdag 27 september 2019 @ 21:04 |
Dat is een wouw | |
#ANONIEM | vrijdag 27 september 2019 @ 21:05 |
Nog lang geen natte kat. | |
McLaren_Fan | vrijdag 27 september 2019 @ 21:06 |
En over wilde/wou, lees even https://taaladvies.net/ta(...)e_wou_wilden_wouden/ | |
vosss | vrijdag 27 september 2019 @ 21:16 |
Ik heb heel het topic niet gevolgd, maar zou Assen niet een goed alternatief zijn voor het geval dat Zandvoort het toch niet rond krijgt? | |
Tinos85 | vrijdag 27 september 2019 @ 21:18 |
| |
McLaren_Fan | vrijdag 27 september 2019 @ 21:19 |
Assen heeft niet de historie, heb ik ergens gelezen! Kennelijk moeten de pits en tribunes uit de jaren 80 dateren, wil je kans maken om een GP te organiseren. Daarom rijden ze ook op Monaco. Sommige gebouwen daar dateren ook uit de jaren 80. En net zoals Monaco ligt Zandvoort aan zee. Een extra reden om op Zandvoort te racen! | |
#ANONIEM | vrijdag 27 september 2019 @ 21:19 |
@Nattekat | |
McLaren_Fan | vrijdag 27 september 2019 @ 21:21 |
Oei, nu hebben we het gedaan. Zeker nu je zijne Nattigheid hebt aangeroepen! | |
vosss | vrijdag 27 september 2019 @ 21:21 |
Jezus zeg. Ik liet gewoon een proefballonnetje op; hoef je niet meteen zo boos te doen!! | |
vosss | vrijdag 27 september 2019 @ 21:22 |
Beetje lol maken kan geen kwaad toch -je voor @Nattekat | |
McLaren_Fan | vrijdag 27 september 2019 @ 21:23 |
Sorry, maar kan nou eenmaal niet tegen die slechte sfeer. Zandvoort is het geworden en daarmee einde discussie. Het gaat om de historie van Zandvoort. Met name met de oude wegrottende tribunes en pitscomplex. Dat zijn ze bij de FOM gek op! | |
vosss | vrijdag 27 september 2019 @ 21:24 |
McLaren_Fan | vrijdag 27 september 2019 @ 21:24 |
Ik hoop maar dat de vochtige poes de lol ervan inziet | |
Nattekat | vrijdag 27 september 2019 @ 21:24 |
Vossss ligt nu in de lavaput. | |
vosss | vrijdag 27 september 2019 @ 21:26 |
Waarschijnlijk niet, maar daar heb ik niet zo een boodschap aan; een lolletje moet kunnen. En hij kent mij ook al langer dan vandaag, dus weet prima dat het gewoon een beetje stangen is van mijn kant zonder verdere bedoelingen behalve beetje lachen | |
McLaren_Fan | vrijdag 27 september 2019 @ 21:26 |
Not funny! Vossen zijn toch bedreigde diersoorten? Laat dat beestje dan met rust! Op Zandvoort hebben ze nog wel een natuurgebiedje voor een vosje. Nog wel...... | |
vosss | vrijdag 27 september 2019 @ 21:27 |
Noooooo | |
McLaren_Fan | vrijdag 27 september 2019 @ 21:28 |
Gelukkig maar! Want ik echt heel slecht tegen die negatieve sfeer die in dit topic hangt! | |
vosss | vrijdag 27 september 2019 @ 21:29 |
Ja nou, ik zit in de lavaput, dus heel vrolijk ben ik nu niet helaas | |
McLaren_Fan | vrijdag 27 september 2019 @ 21:31 |
Er hangt toch een negatieve sfeer hier, dus sowieso kan je niet vrolijk zijn! | |
McLaren_Fan | vrijdag 27 september 2019 @ 21:33 |
Kan je overigens niet verkAssen? | |
Nattekat | vrijdag 27 september 2019 @ 21:38 |
| |
McLaren_Fan | vrijdag 27 september 2019 @ 21:46 |
Zijn we @vosss nu kwijt? Het was gezellig. Wel jammer van die negatieve sfeer hier! | |
Alexxxxx | vrijdag 27 september 2019 @ 22:16 |
Zandvoort fanboy gespot! | |
ESF1Gamer | vrijdag 27 september 2019 @ 22:17 |
Je kan wel je nootjes roasteren | |
ESF1Gamer | vrijdag 27 september 2019 @ 22:24 |
Volgens een nieuwsbericht van RTL nieuws zal Zandvoort in januari de Grand one status krijgen | |
McLaren_Fan | vrijdag 27 september 2019 @ 22:32 |
Wanneer de verbouwingen tijdig gereed zijn..... | |
ESF1Gamer | vrijdag 27 september 2019 @ 22:52 |
Als ik het bericht gelezen, is het op papier de veranderingen vastgelegd. De grote verbouwing start in November, dus ik ben nog steeds van mening dat het op tijd klaar is in tegenstelling tot de grote doemdenker in dit topic | |
McLaren_Fan | vrijdag 27 september 2019 @ 22:57 |
Mits de vergunningen rond komen, de bezwaren niet succesvol zijn en de verbouwingen volgens schema verlopen. De eerste vertragingen zijn door de organisatie, bij mondde van de heer Lammers, al erkend..... Ben wel benieuwd wie de grote doemdenker in dit topic is........... | |
hjansen82 | vrijdag 27 september 2019 @ 22:57 |
Het komt helemaal goed, volgens de prins in de witte sportwagen. | |
McLaren_Fan | vrijdag 27 september 2019 @ 23:00 |
Prins Brillemans? Daar mogen wij het niet van de zijne Vochtigheid over hebben! Dus er gaan weer posts verwijderd worden! | |
Sinister-D- | zaterdag 28 september 2019 @ 09:12 |
stop eens met zo kinderlijk op de man te spelen. | |
sasquatsch | zaterdag 28 september 2019 @ 13:53 |
Assen heeft een oplossing bedacht om de GP door te laten gaan. Langzamer (33, 66 of 99 km/uur) rijden om de stikstof uitstoot van te voren te compenseren https://autobahn.eu/artik(...)ndvoort-weer-te-hulp | |
HPoi | zaterdag 28 september 2019 @ 18:42 |
Assen? 2 per wagen toch? | |
spectrumanalyser | maandag 30 september 2019 @ 10:38 |
volgens Coronel heeft Zandvoort 2 ton uitgegeven, zodat er 22 hagedissen konden worden gevangen. ik zou graag van de organisatie willen weten hoeveel men over heeft voor deze ene kikker, die nu op 24 km afstand van Zandvoort met grote sprongen in beweging is. | |
#ANONIEM | maandag 30 september 2019 @ 12:05 |
Zodra er ruimte is word je doorgestuurd naar de ticket shop. Bedankt voor je geduld. Direct op 12:00 in de rij. Nu 5 minuten aan het wachten. Toch nog best druk dus. | |
AToontje87 | maandag 30 september 2019 @ 12:09 |
Ik kom nu nog niet eens in de rwachtrij... | |
Stienn | maandag 30 september 2019 @ 12:12 |
veel is al uitverkocht, ben er net doorheen... weekend kaarten zijn al weg, er zijn alleen kaarten voor zaterdag (gold en silver) en 3 jaar (gold). | |
AToontje87 | maandag 30 september 2019 @ 12:15 |
Ah shit, jammer! Maar was wel te verwachten. | |
potjecreme | maandag 30 september 2019 @ 12:36 |
Ik sta al eeuwen in de rij. | |
potjecreme | maandag 30 september 2019 @ 12:41 |
Krijg nu de volgende melding:
| |
nils7 | maandag 30 september 2019 @ 12:41 |
Die heb ik nu ook... Even lekker 3 x 450 euro aftikken. | |
#ANONIEM | maandag 30 september 2019 @ 12:41 |
Ja, dit ja | |
raptorix | maandag 30 september 2019 @ 13:04 |
Ik denk dat een hoop kaarthouders nog wel problemen krijgen met een slaapplek, je wilt echt niet al die dagen terug naar de provincie. | |
AToontje87 | maandag 30 september 2019 @ 14:07 |
Ik ben er klaar mee, ik ga wel naar Spa. | |
raptorix | maandag 30 september 2019 @ 17:18 |
Voor de liefhebbers, je kunt nu kaartjes voor de zaterdag krijgen a 200 euro. | |
YourCaptor | maandag 30 september 2019 @ 18:45 |
Link is verlopen als je al in de wachtrij gestaan heb, begrijp ik. Ik kan inderdaad niet meer inloggen. Hij blijft maar zeggen dat de gegevens onjuist zijn. Helaas. | |
potjecreme | maandag 30 september 2019 @ 19:02 |
Ik kan nu de site op. Alleen zaterdagkaarten zijn over. | |
YourCaptor | maandag 30 september 2019 @ 19:05 |
Ik wil alleen zondag. (wie niet.) | |
potjecreme | maandag 30 september 2019 @ 19:18 |
Ik zie geen Max tribune op Zandvoort. https://www.verstappentravel.nl/ | |
Rianne84 | maandag 30 september 2019 @ 19:30 |
Alle tribunes zijn Max tribunes | |
potjecreme | maandag 30 september 2019 @ 19:37 |
| |
IkStampOpTacos | dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:57 |
300 euro weggooien aan een race die niet doorgaat. | |
HPoi | dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:50 |
Ik heb gisteren avond nog 2* zaterdag tickets kunnen kopen. | |
HPoi | dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:53 |
185 per stuk. Zilver tribune. | |
ChevyCaprice | dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:54 |
Inderdaad Da's toch geen geld. Spendeer gewoon 500 zoals ik. | |
Basp1 | woensdag 2 oktober 2019 @ 18:46 |
https://www.volkskrant.nl(...)-formule-1~b376ef04/ Ns en ProRail willen geld zien anders rijden er geen extra treinen. | |
Nattekat | woensdag 2 oktober 2019 @ 19:19 |
Dit bericht: "hou je aan de deal en hij kan door gaan, anders gaat het hem niet worden". Maar ja, stemmingmakerij verkoopt. | |
spectrumanalyser | donderdag 3 oktober 2019 @ 09:37 |
Hatsikidee, 2 tickets voor de kwalificatie op Zandvoort aangeschaft Wij zitten op zaterdag op de grand stand bij de Audi S bocht. | |
McLaren_Fan | donderdag 3 oktober 2019 @ 13:01 |
https://www.gpblog.com/nl(...)ssen-is-gekozen.html Ook Tilke pleit voor Assen! En die man heeft er verstand van. Toch maar verkassen? | |
trein2000 | donderdag 3 oktober 2019 @ 13:02 |
Gaat van je leven niet gebeuren. Het is Zandvoort of niets. Edit: Hij wordt betaald | |
daNpy | donderdag 3 oktober 2019 @ 13:16 |
Sowieso Tilke banen | |
Nieuwschierig | donderdag 3 oktober 2019 @ 13:28 |
Tilke's opdracht is om banen te maken waar aan het eind van het rechte eind ingehaald kan worden (vandaar de scherpe uitrembocht die er na komt) en het vermijden van te snelle bochten zoals Tamburello. En dat doet hij dan. | |
daNpy | donderdag 3 oktober 2019 @ 15:04 |
Ja, saaaaiiiiii. | |
Dven | donderdag 3 oktober 2019 @ 15:06 |
Wij van WC-eend... Je zinkt dieper en dieper. | |
Mano_ | donderdag 3 oktober 2019 @ 15:08 |
Want Tilke-dromes staan bekend om de enerverende races ja | |
JeMoeder | donderdag 3 oktober 2019 @ 15:12 |
Zandvoort 2021 wellicht, maar die vergunning komt niet oo tijd rond om al over Zandvoort 2020 te kunnen spreken vrees ik. | |
Nattekat | donderdag 3 oktober 2019 @ 16:13 |
Hangt er van af hoe je COTA indeelt Niet exclusief Tilke, maar hij heeft wel een bijdrage geleverd. | |
SiGNe | donderdag 3 oktober 2019 @ 17:58 |
En dat is dus precies het probleem met Tilke, hij zegt feitelijk dat als er maar publiek komt an is het niet erg om op een saaie baan te rijden. Maar het zou andersom moeten zijn, de baan moet uitdagend zijn zodat het publiek ook zin heeft om te komen. | |
daNpy | donderdag 3 oktober 2019 @ 18:06 |
Designers blindness, maar dan net wat anders | |
sasquatsch | donderdag 3 oktober 2019 @ 18:29 |
Tilke heeft het ook niet over de baan, maar alleen over de infrastructuur en de ruimte voor de bezoekers. | |
Sinister-D- | donderdag 3 oktober 2019 @ 19:44 |
Hermann is overduidelijk nooit op Francorchamps geweest. | |
franklop | donderdag 3 oktober 2019 @ 19:59 |
Dat ligt niet in Nederland | |
JeMoeder | donderdag 3 oktober 2019 @ 20:04 |
Bij Spa sta je ook een paar uur in de file zondagmiddag. Daarnaast is de catering er beroerd en zo ook de sanitaire voorzieningen. Was op Sepang bijvoorbeeld al vele keren beter. | |
Sinister-D- | donderdag 3 oktober 2019 @ 20:05 |
precies mijn punt. En toch was het er de laatste paar jaren weer hoeretig druk. | |
Nattekat | donderdag 3 oktober 2019 @ 20:31 |
Spa is precies de reden waarom ik al die zorgen over Zandvoort dus gewoon totaal niet deel. Ik ken de puinhoop daar rond de race, en toch ben ik er 4 jaar op rij geweest. | |
McLaren_Fan | vrijdag 4 oktober 2019 @ 06:48 |
https://www.nrc.nl/nieuws(...)geen-zorgen-a3975607
Ook fantastisch antwoord van Jantje Lammers
| |
McLaren_Fan | vrijdag 4 oktober 2019 @ 06:57 |
Ook een arrogant antwoord vanuit de organisatie:Wel alvast cashen door kaartverkoop, maar duidelijkheid verschaffen over of de GP überhaupt door in gaan weigeren ze. Dit ruikt steeds meer naar oplichting! De organisatie heeft zijn zaakjes niet op orde, heeft nog geen vergunningen, doet werkzaamheden waarvoor geen ontheffing is en gaat vrolijk door met cashen! | |
#ANONIEM | vrijdag 4 oktober 2019 @ 06:58 |
Je wil echt heel graag dat het niet doorgaat he? | |
McLaren_Fan | vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:03 |
Overigens heeft de Provincie Noord-Holland bevestigt dat er een vergunning nodig is voor de helikoptervluchten en mogelijk ook nog voor graven in aardkundige monumenten. | |
McLaren_Fan | vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:05 |
Ik wil niet dat mensen opgelicht worden! Kijk eens kritisch naar de organisatie e van de GP en het circuit zelf. Op die vervallen ruïne moet je sowieso geen GP willen organiseren. En nee, ik pleit niet voor Assen. Assen is ook niet geschikt voor een GP. Ik zie liever een gave race op een goed circuit, dan een optocht op Nederlandse bodem. | |
TagForce | vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:08 |
En dat is het probleem van de gemeente, niet van Circuit Zandvoort. Op Circuit Zandvoort zijn namelijk geen aardkundige monumenten. Er omheen wel, maar daar heeft het circuit dan weer niets mee te schaften. Dit gaat puur om de werkzaamheden om de toegangswegen te verbreden/verleggen. Die moeten deels langs/door 'aardkundige monumenten' (lees, het duingebied tussen Bloemendaal en Overveen en tussen Zandvoort en Bentveld). En die vergunning voor helikoptervluchten komt er wel. Die hebben ze tot nu toe bij elk groot evenement gekregen, dus ik zie niet in waarom dat nu anders zou zijn. | |
McLaren_Fan | vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:17 |
Het is het probleem van de organisatie dat die vergunningen er ook moeten komen Vergunning voor helikoptervluchten gaat er wel komen, maar voor hoeveel? Straks moeten de VIP’s en coureurs ook op de fiets komen | |
TagForce | vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:22 |
Nee, want die vergunning voor de toegangswegen zijn voornamelijk van belang voor de gemeente en de bezoekers. Het circuit zou graag willen dat dat aangepakt wordt, maar als dat niet gebeurt gaat de GP onverminderd door. Alleen moeten bezoekers dan wat eerder (een week ofzo) van huis weg. De coureurs komen niet met de helikopter, hoor. Die zitten gewoon in het NH hotel naast het circuit of Centerparcs ofzo. Dus ja, die komen op de fiets/brommert/lopen. De VIPs wel, maar die zijn er bij elk evenement dus daar zie ik het probleem niet mee. | |
McLaren_Fan | vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:25 |
De toegangsweg is noodzakelijk! is uit de raadsvergadering al gebleken (mede uit oogpunt van veiligheid). Dus als die weg er niet komt gaat het evenement niet door. | |
TagForce | vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:35 |
*zucht* Als die weg er niet komt gaat het evenement wel door. Die toegangsweg is er nooit geweest, en er zijn genoeg evenementen geweest met meer dan 100000 bezoekers. Dat de gemeente die weg noodzakelijk *vindt* is wat anders dan dat die toegangsweg noodzakelijk *is*. edit: Overigens denk ik ook dat de kans dat het niet doorgaat groot is. Maar niet om de redenen die jij aanvoert. | |
McLaren_Fan | vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:42 |
Ik zeg nergens dat dit de enige reden is waarom die GP niet doorgaat. Er zijn zoveel redenen. Vergunningen, de PAS en de verbouwingen zijn maar een paar van de redenen waarom dit een grote grap gaat worden. Overigens is de weg daadwerkelijk als noodzakelijk bestempeld (en ook voor het doorgaan van de GP). Bij o.a. een ongeluk (met een coureur) moeten hulpdiensten (veilig) en onbelemmerd het circuit kunnen verlaten. De weg is noodzakelijk voor evenement (en vanuit de FOM/FIA). | |
#ANONIEM | vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:21 |
Oh, heb jij het veiligheidsplan gezien ofzo? Bij een ongeluk met een coureur zal die altijd afgevoerd worden met een helikopter, dat is ook de reden dat in het verleden wel eens een GP uitgesteld werd, omdat door het weer de helikopters niet konden uitvliegen. | |
pmponer | vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:07 |
Ik hoop toch niet dat het waar is dat de coureurs in dat troosteloze centerparcs hoeven. Wat een horror is dat | |
JeMoeder | vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:09 |
Nee, zitten in de Roompot. | |
daNpy | vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:22 |
Gewoon met de caravan | |
#ANONIEM | zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:50 |
Tja, ik snap het niet zo goed. Er zijn zoveel punten om het niet door te laten gaan, waarom drammen we dan door? Zandvoort is een vervallen gehucht Toegangswegen lijken nergens op en kunnen (bijna) niet uitgebreid worden Het circuit is verouderd, inclusief pitboxen De race wordt gegarandeerd een optocht Het stikstofbeleid laat het niet toe Circuit kan moeilijk aangepast worden door het beschermd natuurgebied Ga zo maar door. Waarom willen we het dan toch zo graag in Nederland? Spa ligt 45 minuten rijden van de Nederlandse grens en is een iconisch circuit met gegarandeerd spektakel. Maar nee, we willen het binnen onze eigen grenzen hebben en aan de rest van de wereld laten zien wat voor amateurs wij op dat gebied zijn. | |
Basp1 | zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:04 |
Maar wel heel chauvinistische amateurs. | |
TAV74 | zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:06 |
Nou ja, in algemene zin zin we in Nederland uitstekend in staat evenementen goed te organiseren. In dit specifieke geval lijkt het inderdaad op masochisme. | |
#ANONIEM | zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:08 |
Precies. Nederland is erg goed in het organiseren van. Alleen dit lijkt een onmogelijke opgave. | |
Nattekat | zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:13 |
Het is wel echt typisch Nederlands om alles en iedereen dat boven het maaiveld komt gewoon te tackelen. | |
Nattekat | zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:14 |
https://m.gpupdate.net/nl(...)1-seizoen-2020-goed/ FIA is akkoord met de kalender. | |
TAV74 | zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:16 |
Klopt, maar je kunt in dit geval niet ontkennen dat het nog niet bepaald overkomt alsof ze alles lekker onder controle hebben. | |
Nattekat | zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:21 |
Klopt, maar feit is dat absoluut niemand weet of ze op schema liggen, wat de plannen zijn en hoe alles rond is. Je mag best twijfels hebben, maar de totale negativiteit en hopen dat het in het water valt vallen nou niet echt onder realistisch nadenken. | |
TAV74 | zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:42 |
Ook eens. Ik ga er overigens nog steeds vanuit dat het goed komt. Organisatie heeft vooral last van partijen die de kans op aandacht voor hun issue met beide handen aangrijpen. | |
sp3c | zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:43 |
het is niet dat het zo graag per se moet maar de contracten zijn getekend dus ze kunnen niet echt meer terug want anders krijg je een miljoenen (?)claim zonder enige mogelijkheid om het terug te verdienen dan gaan ze failliet lijkt me ... kun je het beter door laten gaan met wat minder resultaat en het volgend jaar wel goed doen | |
TAV74 | zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:46 |
Laten we ook niet doen alsof alle andere GP's zo'n logistiek feest zijn. Al zou het daar wat haperen, als het volle bak is met uitbundig publiek gaat het al snel als succesvol gezien worden. | |
sp3c | zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:51 |
doe ik ook niet hoor, ik heb er uberhaupt geen verstand van, mijn sport is het verder niet maar het begint nu wel heel complotterig te worden die race zal er wel komen maar ik krijg de indruk dat de organisatie een beetje teveel hooi op de vork heeft genomen en/of te hoog van de toren heeft geblazen en daar komt dan terechte kritiek op en nogmaals, ik ben waarschijnlijk vaak langer onderweg geweest voor een losse wedstrijd dan die file van 4 uur waar je straks in staat ... als je het echt wil zien is dat best te behappen met een klein beetje voorbereiding | |
rubbereend | zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:03 |
Als je na een voetbalwedstrijd uit een grote parkeergarage wil waar iedereen tegelijk weg wil dan moet je ook lang wachten. Mensen moeten zelf ook een beetje nadenken over hij heen en terugreis hoor en daar tijd voor uittrekken | |
sp3c | zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:13 |
gewoon wat eten en drinken mee en iets op de tablet om te kijken | |
#ANONIEM | zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:33 |
Ja, je hetze is uit de goedheid van je hart. | |
golfer | zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:03 |
De directie van Circuit Zandvoort legt het ultimatum van de samenwerkende milieuclubs naast zich neer. Wel wil de directie nu zelf om tafel met de milieumensen. https://www.haarlemsdagbl(...)wsLLwmESUDmpw2K8OlGo | |
McLaren_Fan | zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:21 |
Geen hetze, maar benoeming van feiten. En dat de organisatie zich toch zorgen gaat maken blijkt uit het feit dat ze alsnog met de milieuclubs om de tafel willen nadat ze een eerder ultimatum hebben laten verlopen. | |
McLaren_Fan | zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:30 |
https://nos.nl/artikel/23(...)u-nederland-nog.html
| |
rubbereend | zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:37 |
dit is ook wel veelzeggend | |
#ANONIEM | zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:24 |
Ik vind vooral dit tekenend Zegt wel weer wat voor een volk die "leuke" Max Verstappen fans zijn. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2019 16:26:34 ] | |
jpjedi | zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:46 |
Joh 🙈😂 | |
#ANONIEM | zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:50 |
Voor iemand die niet wil dat mensen opgelicht worden is het natuurlijk wel raar als je continu zo reageert. Hilarisch, die 'benoeming van feiten' | |
nogeenoudebekende | zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:01 |
Bron dat het Maxfans zijn? | |
RubenSosa | zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:02 |
| |
#ANONIEM | zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:49 |
Nee het zullen fans zijn van Wibi Soerjadi. | |
nogeenoudebekende | zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:51 |
Ja prachtargument. Zullen we het gewoon op gekkies houden zonder de kleur van hun sokken te benoemen? | |
#ANONIEM | zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:53 |
Nou nee want het staat eigenlijk wel in lijn met de GP in Oostenrijk, waar de Nederlandse fans de boel wel even zouden afbreken als Max een straf kreeg. Wat natuurlijk fantastisch was. | |
nogeenoudebekende | zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:55 |
Pure speculatie. | |
nogeenoudebekende | zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:55 |
En ja de tifosi zouden hetzelfde doen in Monza. Maar dan is het passie. . | |
#ANONIEM | zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:02 |
Dat is net zo goed niet goed te praten | |
rubbereend | dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:57 |
het zal toch niet echt hè
| |
TAV74 | dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:00 |
Wat is dit voor onzin? Omdat er mensen zijn geweest die riepen dat dit zou gebeuren als.... beschuldig je de fans die daar waren van wangedrag ? | |
sasquatsch | dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:27 |
Dat werd gesuggereerd in de Volkskrant vandaag, maar is ook al weer door het circuit ontkend. https://www.nu.nl/binnenl(...)westie-formule-1.amp | |
jpjedi | woensdag 9 oktober 2019 @ 07:22 |
😂🙈 | |
hjansen82 | woensdag 9 oktober 2019 @ 07:41 |
Typhoon komt naar de GP in Japan dit weekend. | |
Divje | woensdag 9 oktober 2019 @ 07:58 |
Typhoon Bumayé! | |
Dven | woensdag 9 oktober 2019 @ 09:20 |
Lijkt een zeer neutraal medium te zijn. | |
Dven | woensdag 9 oktober 2019 @ 09:20 |
Trekt 'ie uiteindelijk door over de wereld en komt hij begin mei 2020 aan in Nederland aangezien je het in dit topic post? | |
McLaren_Fan | woensdag 9 oktober 2019 @ 10:07 |
Problemen voor de helikoptervluchten worden ook steeds meer kenbaar https://www.rtlz.nl/algem(...)-helikopter-vluchten | |
Dven | woensdag 9 oktober 2019 @ 10:14 |
Meh, je leest voornamelijk voor de zoveelste keer weer eens wat je zelf wil zien. | |
jpjedi | woensdag 9 oktober 2019 @ 10:22 |
Klinkt eerder alsof jij het niet wil zien? Er staat toch duidelijk dat het stikstofdrama ook van toepassing is op de vergunning voor de helivluchten. Bericht in serieuze media is niet direct weg te wuiven als: ‘das negatief en wil ik niet lezen’. Helaas ontkomt de GP ook niet aan die stikstof problematiek waar heel NL onder gebukt gaat op het moment. [ Bericht 0% gewijzigd door jpjedi op 09-10-2019 10:30:04 ] | |
McLaren_Fan | woensdag 9 oktober 2019 @ 10:28 |
Ik post gewoon een link uit de nieuwsmedia. Kom jij maar eens met positieve -onafhankelijke- nieuwsberichten! | |
McLaren_Fan | woensdag 9 oktober 2019 @ 10:31 |
Hierbij nog een filmpje waarin de deplorabele staat van het circuit zichtbaar is en wat er moet gaan gebeuren mbt verbouwingen | |
Dven | woensdag 9 oktober 2019 @ 10:36 |
Ik stel nergens dat ik het niet wil lezen of wat dan ook. Het aandikkende van die user heb ik daarentegen een broertje dood aan. Begint inmiddels een parodie op zichzelf te worden. Wat boze boeren die een tweet plaatsen, wat vluchten minder, guttegut, nounou. | |
McLaren_Fan | woensdag 9 oktober 2019 @ 13:23 |
https://zandvoort.raadsin(...)rmule_1_oktober_2109 Ik vraag me af of de gemeenteraad hiervan blij is geworden! Een verlies van ruim 550.000 meer dan begroot was! | |
AToontje87 | woensdag 9 oktober 2019 @ 13:59 |
Lees de tabel nog eens goed... | |
McLaren_Fan | woensdag 9 oktober 2019 @ 14:08 |
Je hebt gelijk! Verkeerd gelezen! | |
McLaren_Fan | woensdag 9 oktober 2019 @ 14:09 |
Overigens als men nog wat tijd over heeft: https://www.odnhn.nl/Nieu(...)a_1_Dutch_Grand_Prix Aanvraag wijziging vergunning | |
LorneMalvo | woensdag 9 oktober 2019 @ 19:34 |
Initieel 3 ton duurder. 1.000.000 aan toeristenbelasting extra per jaar zou dit gaatje moeten dichten. Iemand hier die kan beoordelen of dit realistisch is? Ohja en die 5 ton investering die als opbrengsten worden geboekt, hoe zit dat? | |
rubbereend | donderdag 10 oktober 2019 @ 10:51 |
dat is realistisch | |
Nebelwerfer | donderdag 10 oktober 2019 @ 17:57 |
https://nos.nl/l/2305456 Voorlopig zijn ze gewoon begonnen met bouwen. Mocht de boel gewoon slagen gaan jullie hier dan ook weken posten hoe jullie te voorbarig waren met de boel neersabelen? | |
TAV74 | donderdag 10 oktober 2019 @ 17:59 |
Tuurlijk niet, dan komen er allerlei posts dat het eigenlijk toch niet kan, het een waardeloze GP is, links naar mensen die in een hele volle trein zijn flauwgevallen etc etc.. | |
McLaren_Fan | donderdag 10 oktober 2019 @ 22:54 |
https://www.ad.nl/binnenl(...)-te-houden~a39add9e/ | |
LorneMalvo | donderdag 10 oktober 2019 @ 23:01 |
Zeker. Ik mag dan kritisch zijn maar ik hoop dat het een succes wordt. | |
Nebelwerfer | donderdag 10 oktober 2019 @ 23:21 |
Tuurlijk, kritisch zijn mag altijd. Maar dat zoeken naar ellende. De titel van het topic zegt genoeg. Laten we nu eerst eens afwachten op wat er feitelijk allemaal van terecht komt ipv meegaan in drukte van schreeuwers van milieuactivisten en tegenstanders. | |
Meike26 | vrijdag 11 oktober 2019 @ 07:24 |
Wat ik mij afvraag, is hoe het gaat met de uitbreiding van het spoor? Zit hier vaart in? Hoe reëel is het dat er (vanaf) volgend jaar méér treinen kunnen rijden op het traject Haarlem <> Zandvoort? Dan de vraag, hoeveel mensen kunnen er per treinstel of 'beurt' extra vervoert worden t.o.v. de 4 treinen per uur? Hoeveel autoverkeer en uitstoot zou dit niet schelen op elke dag dat er een event is op Zandvoort of elke toekomstige stranddag ? Gemakshalve kan je er van uitgaan dat de gemiddelde Zandvoort bezoeker niet alleen komt, gezinnen (of gezelschap) van 2 tot 4 personen per automobiel wat van de weg wordt gehaald in de regio. Milieu clubjes doen nu in mijn ogen huilie huilie terwijl ze volgens mij best wat meer compassie mogen tonen | |
spectrumanalyser | vrijdag 11 oktober 2019 @ 07:35 |
Ontwikkelingen gaan traag als het gaat om het spoor. Het is ondenkbaar dat zoiets ambitieus binnen een jaar opgeleverd kan zijn. Plannen goedgekeurd krijgen , vergunningen, tijd reserveren voor werkzaamheden met stillegging treinverkeer... De organisatie zal gaan inzetten op fietsverhuur bij andere stations. | |
rubbereend | vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:31 |
het spoor zelf hoeft toch niet aangepakt te worden? Hij toch om de capaciteit van het stroomvermogen? | |
rubbereend | vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:35 |
dit was een maandje geleden, dus zal wel binnenkort beginnen. ze kunnen daarna 50.000 racefans vervoeren per dag, dus dat is wel heel substantieel | |
Nattekat | vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:51 |
Ze kunnen bij Prorail binnen een week een heel traject omgooien, die paar maanden zijn ruim voldoende. Kap nou eens met die ongefundeerde negativiteit. | |
rubbereend | vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:57 |
het zijn hun eigen woorden | |
Nattekat | vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:08 |
Doelde niet op jouw post Daar staat juist in dat ze er vertrouwen in hebben. | |
McLaren_Fan | zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:33 |
Hier is de negatieveling weer met ongefundeerde negativiteit https://www.trouw.nl/cs-bb20c92f | |
Karstman | zondag 13 oktober 2019 @ 10:43 |
ja de stikstof ellende heeft de grootste kans de doodsteek te worden voor Zandvoort. | |
Basp1 | zondag 13 oktober 2019 @ 10:53 |
2 extra perrons erbij zonder extra rails lijkt me niet logisch.
| |
#ANONIEM | zondag 13 oktober 2019 @ 16:33 |
Het lijkt er toch steeds meer op dat Zandvoort het niet gaat redden. Op een gegeven moment moet je je strijdbijl neerleggen. Er zijn zoveel argumenten.. Maar wat dan? Komt er helemaal geen Dutch GP of gaan we het circus verplaatsen naar Assen? | |
rubbereend | zondag 13 oktober 2019 @ 17:13 |
dat laatste sowieso niet | |
sp3c | zondag 13 oktober 2019 @ 17:27 |
geen gp, miljoenen schulden voor het circuit en tienduizenden fans die hun centjes kwijt zijn gok ik zou het bijltje er de komende vier maanden sowieso nog niet bij neerleggen hoor | |
SiGNe | zondag 13 oktober 2019 @ 18:07 |
Het lijkt er vooral op dat er een hoop mensen over door blijven zeuren terwijl ze nog maanden hebben om alles rond te krijgen. In Vietnam is er nog helemaal geen circuit | |
McLaren_Fan | zondag 13 oktober 2019 @ 18:14 |
In Hanoi racen ze op een stratencircuit met een deel permanent circuit. Ze zijn met de aanleg van het permanente gedeelte verder dan jij denkt. Wanneer gaan ze op Zandvoort het aftandse pit complex afbreken en er een acceptabel complex voor neerzetten? Die huidige (18!) pitboxen zijn veel te klein. Zandvoort loopt verder achter dan onze Vietnamese vrienden! | |
#ANONIEM | zondag 13 oktober 2019 @ 18:20 |
Op Zandvoort moet werkelijk alles afgebroken worden en weer opnieuw gebouwd worden. Heb je die pitboxen wel eens van binnen gezien? De tering loopt zo van de muur af. | |
SiGNe | zondag 13 oktober 2019 @ 18:24 |
Er worden nu nog een paar races gereden op zandvoort, daarna kunnen ze pas aan de pits en de baan zelf beginnen. Maar men is er al flink aan het graven op diverse plekken. Zie ook Die pitboxen zijn vrij simpel om te verlengen, dat is simpel een rijtje "doosjes" metselen. Asfalteren kunnen ze ook in een weekje. twee weken doen, duurt ook niet zo lang., de kombocht kan wel wat problemen opleveren en kan wat langer duren. Tribunes kunnen ze ook vrij snel opbouwen, dat doen ze bij elk circuit in een weekje of 2 (tijdelijke tribunes) Het circuit hoef je opzich niet zo bang voor te zijn, infrastructuur van de toegangswegen en de spoorlijnen daar kan je je dan wat meer zorgen over maken denk ik, dat heeft nog veel meer te maken met politiek en vertragingen. | |
McLaren_Fan | zondag 13 oktober 2019 @ 18:25 |
Gelukkig zijn er hier meer realisten! Naast de milieuproblematiek zijn er ook nog gewoon de problemen van het circuit zelf. De pits zijn gewoon niet geschikt voor de F1 | |
McLaren_Fan | zondag 13 oktober 2019 @ 18:32 |
Filmpje kende ik al. Heb het zelf al gepost. De huidige pitboxen zijn niet geschikt voor de F1. Ze worden aan de achterkant verlengd, maar er past amper een F1 wagen in die box (zo smal zijn die boxen), laat staan de hele inrichting van een pitbox van de F1 teams. Daarnaast zijn er veel te weinig boxen. Natuurlijk kan dit met tijdelijke boxen, maar is dat acceptabel voor de F1? Daarnaast moet de pitstraat langer gemaakt worden. De pit muur is niet geschikt voor de tentjes van de teams en de pitstraat is überhaupt heel smal. Daarnaast moet het circuit nog aangepakt worden, faciliteiten F1 waardig, een medische post opgebouwd worden (uit de vergunning aanvraag blijkt dat dit geen tijdelijke unit zal zijn, die “even ingevlogen” wordt). Nee, de plannen van een GP op Zandvoort in 2020 zijn - op zijn zachts gezegd - ambitieus. En als je er realistisch naar kijkt onmogelijk! | |
SiGNe | zondag 13 oktober 2019 @ 18:43 |
in 6 maanden kan er een hoop gebeuren, kan je hele huizenwijken uit de grond stampen. Die pitboxen en de medische faciliteit komt echt wel in orde. Een half jaar voor een groter perron zal een groter probleem worden wat dat betreft. Voorlopig zie ik het in elk geval nog positief in, misschien dat ze niet alles qua infrastructuur voor elkaar zullen hebben maar die race gaat wel door. | |
McLaren_Fan | zondag 13 oktober 2019 @ 18:49 |
6 maanden? In januari verwacht de KNAF de grade A licentie binnen te hebben. Dan moet het al op orde zijn! | |
spectrumanalyser | zondag 13 oktober 2019 @ 19:08 |
de plannen voor het spoor zijn groter. Onderstations toevoegen voor meer stroomsterkte. Een extra spoor. Opwaarderen van de beveiliging het baanvak, zodat er meer treinen dicht achter elkaar kunnen rijden. Dat moet haast wel 2022 worden als je naar andere spoorprojecten kijkt. | |
SiGNe | zondag 13 oktober 2019 @ 19:16 |
Ook dat lukt wel, dan kan in elk geval de pits grondig verbouwd zijn en kunnen ze ook al grotendeels met de baan klaar zijn. Het zijn allemaal geen grote verbouwingen, het is alleen veel tegelijkertijd. Maar er kan ook een hoop overgeslagen worden.. deels.. verlenging van de hoofdtribune bijv. Dat kunnen ze ook met een tijdelijke tribune opvangen, kunnen ze er na mei alsnog een betere tribune neerzetten. Het belangrijkste is in elk geval dat de baan aangepast wordt en dat de pit wordt aangepast, daar is voorlopig nog tijd genoeg voor om dat af te krijgen, ook in Januari. De rest is minder belangrijk. | |
rubbereend | zondag 13 oktober 2019 @ 22:01 |
ja, dat is bij de presentatie al gezegd. | |
rubbereend | zondag 13 oktober 2019 @ 22:02 |
ProRail heeft gewoon een werkschema waarmee het gaat lukken | |
spectrumanalyser | zondag 13 oktober 2019 @ 22:22 |
30 weken nog hè. er is nog niet eens een onderhoudsmoment bekend. | |
Nattekat | maandag 14 oktober 2019 @ 00:22 |
Ze kunnen zelfs een tijdelijke pitconstructie a la Monaco en Baku maken. | |
SiGNe | maandag 14 oktober 2019 @ 00:24 |
Ook dat ja. En ze kunnen tientallen kilometers in een paar dagen asfalteren dsu dan moet een circuitje van nog geen 5km ook nog wel lukken. Alleen die kombocht kan voor problemen zorgen, dat het asfalt naar beneden wil vloeien bijv. | |
#ANONIEM | maandag 14 oktober 2019 @ 08:56 |
Heb je die instelling ook in je eigen leven? Bij de eerste onvoldoende maar direct kappen met de opleiding? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2019 08:57:28 ] | |
Basp1 | maandag 14 oktober 2019 @ 09:06 |
Waar in nl kan men zoveel in zo'n korte tijd asfalteren? We zijn hier niet in China waar alles zonder vergunningen gedaan wordt en men later wel weer kijkt waarom stukken weg verzakken. | |
#ANONIEM | maandag 14 oktober 2019 @ 09:10 |
Als de vergunning rond is kun je natuurlijk heel snel asfalteren. En verzakking zal wel meevallen als er nu ook al gewoon een baan ligt. Spijkers op laagwater zoeken dit. | |
Tarado | maandag 14 oktober 2019 @ 09:12 |
je hoeft voor het asfalteren van het circuit toch geen vergunning te hebben of lees ik iets niet goed? | |
#ANONIEM | maandag 14 oktober 2019 @ 09:13 |
Geen idee eigenlijk, maar dat werd geroepen. | |
Tarado | maandag 14 oktober 2019 @ 09:21 |
dat zal dan wel om de toevoegingen/wijzigingen gaan. | |
Basp1 | maandag 14 oktober 2019 @ 09:25 |
En bij de toevoegingen wijzigingen ligt er nog geen fatsoenlijke fundering waardoor deze likkt me niet zomaar aangelegd is. | |
SiGNe | maandag 14 oktober 2019 @ 12:50 |
Dit dus, het is eigen terrein daar. | |
Basp1 | maandag 14 oktober 2019 @ 13:14 |
Ha ha was het maar zo simpel in nl dan kun je dus een stuk grond kopen en zomaar wat erop gaan bouwen. | |
jpjedi | maandag 14 oktober 2019 @ 13:15 |
🙈😂 | |
spectrumanalyser | maandag 14 oktober 2019 @ 13:16 |
ja zo denk ik ook. echter lees ik dat je zelfs voor het uitlaten van je hond vandaag de dag een vergunning nodig hebt. bron: https://www.boerderij.nl/(...)kstofbeleid-483454E/ | |
sasquatsch | maandag 14 oktober 2019 @ 14:26 |
Je hebt zelfs voor het plaatsen van een schuur in je tuin een vergunning nodig. Meestal is het verkrijgen geen probleem, maar nu met die stikstof wetgeving is alles veel moeilijker geworden. | |
SiGNe | maandag 14 oktober 2019 @ 14:47 |
Maar er is al gebouwd.. het grootste deel van de baan ligt er al, wordt op enkele punten aangepast en daar is geen vergunning voor nodig. Pitstraat verlengen net zo, alleen als er asbest in de daken zit kan dat nog een probleem opleveren want dan moet eerst dat asbest weg en dar is dan weer wel een vergunning voor nodig. Er is nu ook nog een clubhuis, dat wordt afgebroken en op de fundering daarvan komt het hospice center, omdat de fundering er al ligt hoeft er ook daarvoor geen vergunning meer te komen. Verlenging van de hoofdtribune zou wel weer een vergunning voor moeten komen, dat is echt nieuwbouw waarbij er ook palen in de grond moeten worden geslagen. Maar mocht er geen vergunning komen dan kan er altijd nog een tijdelijke tribune worden gebouwd, die dingen zijn in een week opgebouwd. | |
spectrumanalyser | maandag 14 oktober 2019 @ 15:01 |
gaat die ene man met z'n milieuorganisatie nou wel of niet een rechtzaak of kort geding starten? https://haarlemsweekblad.(...)uit-zandvoort-648542 de ene dag wel, de andere dag weer niet. | |
TagForce | maandag 14 oktober 2019 @ 15:24 |
Niet waar. Een bijgebouw (mits binnen de daarvoor gestelde delen van het perceel) mag je vergunningsvrij bouwen. | |
sasquatsch | maandag 14 oktober 2019 @ 17:31 |
Dan ben ik verkeerd geïnformeerd. Toevallig heb ik het er afgelopen maand met iemand over gehad. | |
McLaren_Fan | maandag 14 oktober 2019 @ 17:31 |
De eerste zaak is niet doorgegaan, omdat de werkzaamheden -volgens de provincie- stilgelegd waren. Nu zijn de werkzaamheden weer opgepakt, omdat er een concept-vergunning ligt. De verbouwingen in de tussentijd (mede omdat werkzaamheden op eigen terrein zijn). Er is overigens ook een 2e kortgeding morgen. Ben benieuwd! | |
jpjedi | dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:08 |
https://www.gpfans.com/nl(...)echtszaak-officieel/ | |
DKUp | dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:12 |
BREAKING | |
Lokale_Notabele | dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:02 |
Ik word zo moe van dit land. Zijn deze pannenkoeken vergeten dat het circuit vroeger twee keer zo lang was? Volgens mij begrijpen deze mensen helemaal niet wat er precies gaat gebeuren. Als je voor een DTM race een paar bochtjes en een tribune aangepast had dan had er geen haan naar gekraaid. Nu willen al die milieugroeperingen hun 15 minutes of fame pakken omdat het om een F1 race gaat. De DTM produceert ook meer decibel dus het argument "geluidsoverlast" kan ook de prullenmand in. | |
Tarado | dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:07 |
zo werkt het hier nu eenmaal en als er zaken de prullenbak in kunnen zal de rechter dat toch wel doen | |
jpjedi | dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:59 |
Dat heet democratie. | |
spectrumanalyser | dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:16 |
als 't niet doorgaat rijd ik desnoods zelf het circuit op. er gaat gereden worden, en met brandstofmotoren. waarom bepalen sommige mensen wat goed of slecht is voor de rugstreeppad? wie weet vinden ze het wel leuk om naar een formule1 race te kijken. | |
Alexxxxx | dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:00 |
Dat kan nu ook al op vrij rijden dagen, daar hoef je niet voor te wachten hoor. | |
McLaren_Fan | dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:49 |
Het ging vandaag niet om de vraag of de rugstreeppad en de zandhagedis F1 leuk vinden, maar over de aantasting van het leefgebied. | |
Drekkoning | dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:54 |
Het is niet zo raar toch? We hebben wetten en regels en als die overtreden worden dan heeft een organisatie alle recht om dat aan de kaak te stellen en te voorkomen. Het is aan Zandvoort de gemeente om binnen de wetgeving deze race te realiseren. | |
Smacked_Actor | dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:58 |
Zo heb ik er nog nooit over nagedacht.. | |
Mansjester | dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:23 |
Dit | |
franklop | dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:24 |
Precies en dat geldt nou zowel of je voor of tegen de race bent. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:30 |
Ok. Wow. Dat verandert de zaak. Beschouw mijn eerdere post als niet verzonden. | |
hoatzin | dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:43 |
Ongefundeerd? Of je moet bedoelen dat de wet op ongedefinieerde basis berust.
| |
McLaren_Fan | dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:08 |
Hahaha 😂 Zijne nattigheid de vochtige poes, de moderator, en een aantal anderen hier vinden dat ik een negatieveling ben, omdat ik ongefundeerd -ook al doe ik dat middels berichten uit de nieuwsmedia- onderbouw waarom ik denk dat de Dutch GP niet zal doorgaan. [ Bericht 0% gewijzigd door McLaren_Fan op 15-10-2019 21:28:16 ] | |
Smacked_Actor | dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:24 |
Je bent ook een negatieveling. | |
spectrumanalyser | dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:52 |
Nee. Het is altijd al een racecircuit geweest. Pas sinds de laatste jumbo racedagen zijn er dwazen die rechtzaken aanspannen en tot in de eeuwigheid hogerop zoeken. Denk aan de helikoptervluchten. Dadelijk is er geen denkbaar evenement of zelfs afwijkingen van normale gang van zaken zonder dat er figuren naar een rechter stappen. Zo'n rechter heeft toch wel wat beters te doen? De wereld stort niet in na een formule 1 wedstrijd. En het is lekker makkelijk om alles uit Nederland te weren en dan milieu te roepen, terwijl alles slechts honderden kilometers verder allemaal wel blijft doorgaan. | |
McLaren_Fan | woensdag 16 oktober 2019 @ 06:57 |
Het gaat niet zozeer om het race weekend. De verbouwingen van het circuit en de faciliteiten (aanleg toegangsweg, afgraven duinen en aanpassingen van de pits) dat problematisch is. De helikoptervluchten moeten daarnaast flink uitgebreid worden (van 200 naar 800 vlucht bewegingen). Dat daar door omwonenden en milieuorganisaties bezwaar tegen komt was te verwachten, temeer omdat het circuit tegen een natuurgebied aanligt. In een democratie mag je bezwaar maken en uiteindelijk zullen onpartijdige rechters een oordeel vellen. | |
McLaren_Fan | woensdag 16 oktober 2019 @ 07:03 |
De verbouwing van het circuit heeft wel een hele strakke planning. https://www.fia.com/file/76375/download https://www.fia.com/file/75979/download/12827 | |
spectrumanalyser | woensdag 16 oktober 2019 @ 08:21 |
de omwonenden, ja. ik kan mij voorstellen dat je niet enthousiast bent als je voor je rust in Zandvoort woont en dan een briefje door de bus krijgt dat er een formule1 wedstrijd komt. toch blijf ik van mening dat je je zo vreselijk laat kennen als je overal maar tegen in bezwaar gaat. zo kinderlijk, het lijkt op het vroegere pesten op school. waarom gun je elkaar nou niet eens wat ruimte. Formule1 leeft in Nederland. Max Verstappen aanklagen danmaar? | |
Wombcat | woensdag 16 oktober 2019 @ 08:34 |
Daarvoor hebben we dus allerlei regels, zodat er gewoond en gewerkt kan worden, en de natuur ook nog enigszins beschermd wordt. Voor een aantal belastende activiteiten heb je een vergunning nodig. Daarbij moet je dan aantonen dat je voldoet aan de regels, en belanghebbenden mogen tegen een vergunning bezwaar indienen, en die moeten dan aangeven waarom het niet aan de regels voldoet. En de rechter spreekt er dan een oordeel over uit. Als het circuit hun zaken goed voor elkaar heeft en de benodigde onderzoeken goed gedaan heeft en kan aantonen dat ze zich aan de regels houden, gaat de GP door. Hebben ze dat niet goed voor elkaar, dan kunnen de bezwaarmakers gelijk krijgen. | |
Viv | woensdag 16 oktober 2019 @ 08:44 |
Tja, geheel onverwacht is het nou ook weer niet toch? Zandvoort heeft al sinds 1939 (!) een circuit en dit staat nog altijd in de top 10 van circuits waarop de meeste Formule 1-wedstrijden verreden zijn. Bovendien worden er allerlei race-evenementen gehouden door het jaar heen en kunnen particulieren daar dag in, dag uit raceauto's huren. Ze doen net alsof het nu nog zo'n ongerept stukje natuur is. Het enige extra ongemak voor de omwonenden is dat er werkzaamheden nodig zijn om de grotere bezoekersaantallen te kunnen ontvangen, maar daar hebben zij (en de lokale natuur) straks zelf ook baat bij, gezien het feit dat de strandgangers dan niet meer urenlang in de file staan. | |
Tarado | woensdag 16 oktober 2019 @ 08:54 |
als je er verder niets mee hebt begrijp ik best dat je het niet prettig vindt en wat is er mis mee dat er op wetten gewezen wordt? En het file probleem opgelost, denk het niet. | |
Lokale_Notabele | woensdag 16 oktober 2019 @ 09:45 |
Mensen willen gewoon hun 15 minutes of fame pakken. Je mag volgens de wet ook niet met een tractor op de snelweg rijden maar dat wordt blijkbaar wel getolereerd in dit stinkland. [ Bericht 4% gewijzigd door Lokale_Notabele op 16-10-2019 10:31:13 ] | |
Smacked_Actor | woensdag 16 oktober 2019 @ 10:23 |
Pcies en hoeveel diersoorten hebben zij al platgereden met die stinkgiertrekkers... | |
Viv | woensdag 16 oktober 2019 @ 10:36 |
Het is wat mij betreft vergelijkbaar met mensen die verder niks met vliegtuigen hebben en dan wel naast Schiphol gaan wonen en dan dwarsliggen als er een extra parkeerplaats moet komen of zo. Qua minder files richting de kust, als de trein een fatsoenlijk alternatief wordt misschien wel. | |
Lokale_Notabele | woensdag 16 oktober 2019 @ 10:39 |
Als je de aarde echt wilt redden dan moet je het geboortecijfer drastisch terugdringen maar daar zul je geen politicus over horen omdat ze dan hun carriere vaarwel kunnen zeggen. Het zal die "gestreepte padden en hagedissen" echt worst zijn dat de Arie Luyendijkbocht aangepast wordt. Dit gaat helemaal nergens over. Ik zie het overigens wel gebeuren dat het hele feest niet doorgaat. Dan staan we weer mooi voor joker als Nederland zijnde. Kunnen geeneens een F1 race organiseren op een bestaand circuit. Andere landen stampen vanuit het niets circuits uit de grond. [ Bericht 4% gewijzigd door Lokale_Notabele op 16-10-2019 10:45:08 ] | |
Tarado | woensdag 16 oktober 2019 @ 11:28 |
totdat het in jouw achtertuin gebeurt, vind ik wel wat te makkelijk hoor, zo van aan de kant want Max komt eraan. | |
TheFreshPrince | woensdag 16 oktober 2019 @ 11:39 |
Verschil is wel dat dit om 3 dagen per jaar gaat, niet om 365,25 | |
Lokale_Notabele | woensdag 16 oktober 2019 @ 11:42 |
Weet je wat ik makkelijk vind? Naast Circuit Park Zandvoort gaan wonen en dan boos worden omdat er een evenement georganiseerd word. | |
Tarado | woensdag 16 oktober 2019 @ 11:42 |
ik kan er ook niet wakker van liggen maar er zijn blijkbaar mensen die dat wel doen | |
daNpy | woensdag 16 oktober 2019 @ 11:43 |
Dit. | |
sasquatsch | woensdag 16 oktober 2019 @ 12:17 |
Dan moeten ze niet naast een circuit gaan wonen. | |
xzaz | woensdag 16 oktober 2019 @ 12:28 |
Waar wordt gezegd dat de bewoners er niet mee eens zijn? | |
Dven | woensdag 16 oktober 2019 @ 12:31 |
Meen mij te herinneren dat de meeste bewoners het evenement juist toejuichen. Zou ik overigens ook doen wanneer ik voor duizenden euro's m'n huis kon verhuren | |
Tarado | woensdag 16 oktober 2019 @ 12:35 |
zullen ook niet die mensen zijn die klagen neem ik aan, F1 lijkt me de waarde van je woning eerder te doen stijgen dan dalen | |
Nieuwschierig | woensdag 16 oktober 2019 @ 12:56 |
Dat zijn allemaal halve dictaturen waar dit soort megalomane projecten ter meerdere eer en glorie van de lokale dictator worden uitgevoerd. Geef het volk brood en spelen, dan blijven ze koest. |