abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 10 september 2019 @ 15:55:38 #1
163650 Greys
pi_188880792
Om het "De Executive Producer leest mee" topic leesbaar te houden voor Sietse en z'n team (en daar dus alléén posts komen met daarin daadwerkelijke ideeën) hier even een apart topic waar je:

- elkaars aldaar reeds geplaatste ideeën kunt bespreken

- samen nieuwe ideeën kunt bedenken en bespreken die iemand daarna vervolgens in Sietse z'n topic kan plaatsen

- kunt roepen of je het met elkaars geplaatste ideeën eens bent (of oneens en waarom)

Dus als je op een idee uit het Executive Producer topic wilt reageren, kopieer die post dan even hierheen en reageer hier. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188883767
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 07:29 schreef totebel het volgende:
In Malmö destijds waren vlinders het symbool van dat jaar. Die zag je ook door de hele stad terugkomen op gebouwen en beelden. Bovendien werden de deelnemers door het stadscentrum heen geïnterviewd. Dat gaf een hele leuke sfeer in de stad.

Vanaf het dak van Delftse Poort af heb je een waanzinnig uitzicht. Als je dat als uitgangspunt neemt voor de postcards (dus: iedere deelnemer start daar) en dan van daaruit inzoemen naar de locatie waar je de postcard opneemt.

Bijvoorbeeld door een (virtuele) grote kaart van Nederland te laten zien, laat de deelnemer daar de plaats opzoeken waar de postcard wordt opgenomen. Vanaf dat dak kan hij/zij dan grofweg in de goede richting wijzen en dan inzoemen op de plaats: bijvoorbeeld de Martinitoren in Groningen, de Waag in Oudewater, de kaasmarkt in Gouda, Slot Loevestein, de Deltawerken, de Molens in Kinderdijk etc. In elk geval uit elke provincie tenminste een plek..en doe eens een keer niet Amsterdam. Nederland is groter dan dat.

Qua presentatie: alsjeblieft, alsjeblieft geen mensen die steenkolenengels spreken. Presenteren is een vak, dus hoe leuk het plaatje met Doutzen Kroes ook is, ze kan echt niet presenteren. Wat iemand anders al als suggestie heeft gedaan: een screentest op chemie die de presentatoren hebben. Wat mij betreft Eva Jinek en/of Dionne. Het hoeft niet perse een man/vrouw duo te zijn. 3 presentatoren op het podium is te veel wat mij betreft.

In de greenroom: dat is elk jaar een tenenkrommend plasmoment. Als het dan toch moet: tenminste iemand die kan interviewen.

Qua intervalact(s) muzikaal gezien is Nederland in 2 dingen goed: Dj's en Metal. Of laat verschillende typen muzikanten/genres eens iets doen wat minder voor de hand ligt. Het Urker mannenkoor dat hardrock Halleluja doet voor mijn part.. Within Temptarion die Ein bischen Friede doen...dat soort dingen.

Hoe een leuke kop Mans ook heeft: die komt zo vaak opdagen dat het sneu begint te worden. Laat Mans, Conchita en Verka nu eens thuis.
Met dat laatste ben ik het helemaal eens. Die mogen echt thuisblijven inderdaad.

Nu op de goede plek. ;)
pi_188885540
Laat die fokking André Rieu thuis! Zo.
pi_188886201
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 20:57 schreef blackswangreen het volgende:
Laat die fokking André Rieu thuis! Zo.
_O-
pi_188886352
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2019 21:32 schreef Em31 het volgende:

Laat die fokking André Rieu thuis! Zo

_O-
Onderstreep ik vet!
pi_188886385
Graag ja!
En Sieneke en de Toppers en iedere andere vroegere Nederlandse songfestivalinzending.
En dat zegt een Ilse en Anouk fan, sorry ladies, not your time to shine >:)
pi_188886396
Op Duncan na natuurlijk..
pi_188886635
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 21:41 schreef Mlita het volgende:
Graag ja!
En Sieneke en de Toppers en iedere andere vroegere Nederlandse songfestivalinzending.
En dat zegt een Ilse en Anouk fan, sorry ladies, not your time to shine >:)
Ze kunnen toch wel gewoon een korte verschijning maken? Ik vond het wel leuk wat ze dit jaar in Israël hadden gedaan: vorige deelnemers zongen heel even hun liedje tijdens de opening en daana gingen we weer verder.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 10 september 2019 @ 22:18:43 #9
163650 Greys
pi_188887217
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 21:52 schreef JochCool het volgende:

[..]

Ze kunnen toch wel gewoon een korte verschijning maken? Ik vond het wel leuk wat ze dit jaar in Israël hadden gedaan: vorige deelnemers zongen heel even hun liedje tijdens de opening en daana gingen we weer verder.
Alsss ze dat al doen dan iig niet Sieneke en de Toppers wmb :@ Dan hooguit wat artiesten die het goed gedaan hebben en NL op het goede esf-pad brachten zoals Anouk, TCL, Douwe de publiekslieveling en Lenny Kuhr ofzo. :P

Maar die kunnen wmb ook prima in een leuk tussendoor filmpje. Zo'n filmpje dat ze bv ook weleens in andere jaren deden in andere landen met hoe heet ze, die grappige vrouw (niet Petra maar dat typetje).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188887291
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 21:52 schreef JochCool het volgende:

[..]

Ze kunnen toch wel gewoon een korte verschijning maken? Ik vond het wel leuk wat ze dit jaar in Israël hadden gedaan: vorige deelnemers zongen heel even hun liedje tijdens de opening en daana gingen we weer verder.
Ik vond het niet leuk, maar meningen verschillen he.. :) Dit vinden de echte fans wellicht nog leuk, maar niet de 199 miljoen mensen die kijken. Die weten echt niet meer wie Sieneke is, Anouk ook niet, Ilse kennen ze misschien nog een beetje. Maar wie doe je er een plezier mee?
pi_188887406
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2019 22:18 schreef Greys het volgende:

[..]

Alsss ze dat al doen dan iig niet Sieneke en de Toppers wmb :@ Dan hooguit wat artiesten die het goed gedaan hebben en NL op het goede esf-pad brachten zoals Anouk, TCL, Douwe de publiekslieveling en Lenny Kuhr ofzo. :P

Maar die kunnen wmb ook prima in een leuk tussendoor filmpje. Zo'n filmpje dat ze bv ook weleens in andere jaren deden in andere landen met hoe heet ze, die grappige vrouw (niet Petra maar dat typetje).
Lynda Woodruff? Die is geweldig :D
pi_188887559
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 22:21 schreef Mlita het volgende:

[..]

Ik vond het niet leuk, maar meningen verschillen he.. :) Dit vinden de echte fans wellicht nog leuk, maar niet de 199 miljoen mensen die kijken. Die weten echt niet meer wie Sieneke is, Anouk ook niet, Ilse kennen ze misschien nog een beetje. Maar wie doe je er een plezier mee?
De totale tijd dat het ESF op tv komt is iets van 8 uur, dus het is ook weer geen enorm drama als er eens iets langskomt wat iets meer voor insiders is. Al moet je inderdaad selectief zijn. Sieneke als grapje kan nog wel, maar niemand in Europa zit te wachten op Hind of de 3JS.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_188888346
Als je de afgelopen tien jaar achter elkaar zet met commentaar van niet-Nederlanders (en 1 NL) :o

pi_188891433
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 21:41 schreef Mlita het volgende:
Graag ja!
En Sieneke en de Toppers en iedere andere vroegere Nederlandse songfestivalinzending.
En dat zegt een Ilse en Anouk fan, sorry ladies, not your time to shine >:)
Anouk zou nog kunnen, met Nobody's Wife, dat was wel een Europees hitje.

Ik vind het op zich goed als we een rondje Nederlandse muziekgeschiedenis krijgen, maar dan wel met Venus, Little Green Bag, You van Ten Sharp, No Limit en niet die gare songfestivalinzendingen die iedereen buiten de hardcore fans al (hopelijk) is vergeten. Ik zag zelfs Ralf Mackenbach voorbij komen in dat topic, come on...
pi_188892677
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 10:14 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Anouk zou nog kunnen, met Nobody's Wife, dat was wel een Europees hitje.

Ik vind het op zich goed als we een rondje Nederlandse muziekgeschiedenis krijgen, maar dan wel met Venus, Little Green Bag, You van Ten Sharp, No Limit en niet die gare songfestivalinzendingen die iedereen buiten de hardcore fans al (hopelijk) is vergeten. Ik zag zelfs Ralf Mackenbach voorbij komen in dat topic, come on...
Helemaal mee eens! Bovendien vind ik het niet correct als we Sieneke zouden gebruiken als rariteitenkabinet, of om op de lachspieren te werken over “hoe slecht we ooit waren”, dat doe je die dame niet aan.
Veel winnaars is men al vergeten, laat staan lagere plaatsen zoals een Anouk. Voor een interval kunnen we beter gaan voor wat nu “hot” is, desnoods Rieu (hoe je het wendt of keert, die man scoort)... het symphonische gaat over in symphonic metal (Floor J, Simone S, Sharon den A.) (Rieu en orkest spelen mee), en op het hoogtepunt knalt er een dance beat in (hardwell, Armin, garrix, wie dan ook), dan heb je in een klap de drie grootste export producten gehad en je statement gezet.
pi_188893188
Eens, graag intervalacts van nu!
Geschiedenis kun je evt. verwerken in beelden bij Duncan met Metropoleorkest oid.
pi_188893595
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 11:46 schreef Pluto1975 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Bovendien vind ik het niet correct als we Sieneke zouden gebruiken als rariteitenkabinet, of om op de lachspieren te werken over “hoe slecht we ooit waren”, dat doe je die dame niet aan.
Veel winnaars is men al vergeten, laat staan lagere plaatsen zoals een Anouk. Voor een interval kunnen we beter gaan voor wat nu “hot” is, desnoods Rieu (hoe je het wendt of keert, die man scoort)... het symphonische gaat over in symphonic metal (Floor J, Simone S, Sharon den A.) (Rieu en orkest spelen mee), en op het hoogtepunt knalt er een dance beat in (hardwell, Armin, garrix, wie dan ook), dan heb je in een klap de drie grootste export producten gehad en je statement gezet.


Dit hele idee zou gaaf zijn, maar please met het Metropole Orkest of welk orkest ook maar. Doe het dan gewoon allemaal modern. Ik zie die vreselijke jurken al voor me :')
pi_188893809
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:31 schreef Em31 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit hele idee zou gaaf zijn, maar please met het Metropole Orkest of welk orkest ook maar. Doe het dan gewoon allemaal modern. Ik zie die vreselijke jurken al voor me :')
Ik ben ook niet zo van het Rieu-gebeuren, maar denk dat we er niet onderuit komen. Bovendien lijkt me het contrast dan juist wel weer geinig en laten we zien dat Nederland succesvol kan zijn (vlak zéker niet de metal uit!) in wel heel verschillende genres. (Of misschien moet t orkest zwart leer dragen onder die wanstaltige jurken en halverwege een strip act doen ;))
pi_188893894
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:43 schreef Pluto1975 het volgende:

[..]

Ik ben ook niet zo van het Rieu-gebeuren, maar denk dat we er niet onderuit komen. Bovendien lijkt me het contrast dan juist wel weer geinig en laten we zien dat Nederland succesvol kan zijn (vlak zéker niet de metal uit!) in wel heel verschillende genres. (Of misschien moet t orkest zwart leer dragen onder die wanstaltige jurken en halverwege een strip act doen ;))
Dan liever in de halve finale ergens ofzo als het dan toch moet, maar in combinatie met dj’s zou ik het zonde vinden :@ :D
pi_188894966
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:43 schreef Pluto1975 het volgende:

[..]

Ik ben ook niet zo van het Rieu-gebeuren, maar denk dat we er niet onderuit komen. Bovendien lijkt me het contrast dan juist wel weer geinig en laten we zien dat Nederland succesvol kan zijn (vlak zéker niet de metal uit!) in wel heel verschillende genres. (Of misschien moet t orkest zwart leer dragen onder die wanstaltige jurken en halverwege een strip act doen ;))
Waarom komen we niet onder Rieu uit? Hij heeft niet eens eigen repertoire. Als ze nou bij een songfestival in Wenen de Schöne Blaue Donau spelen, okay. Maar waarom in Nederland?
pi_188895417
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:40 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Waarom komen we niet onder Rieu uit? Hij heeft niet eens eigen repertoire. Als ze nou bij een songfestival in Wenen de Schöne Blaue Donau spelen, okay. Maar waarom in Nederland?
Let wel: voor mij hoeft het ook niet hoor! liever niet zelfs. Maar realistisch gezien denk ik dat we er wel “aan vast zitten”, met ruim 40 miljoen verkochte platen, het Maastricht-Rotterdam gedoe. Het is nou eenmaal een enorm export “product”, maar als het moet, laten we er dan nog wat van maken!
pi_188896214
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 14:04 schreef Pluto1975 het volgende:

[..]

Let wel: voor mij hoeft het ook niet hoor! liever niet zelfs. Maar realistisch gezien denk ik dat we er wel “aan vast zitten”, met ruim 40 miljoen verkochte platen, het Maastricht-Rotterdam gedoe. Het is nou eenmaal een enorm export “product”, maar als het moet, laten we er dan nog wat van maken!
Niks moet, ik hoop dat het team zich echt laat leiden door inhoud en het neerzetten van het beste songfestival. En niet meegaat in dingen als ‘daar kunnen we niet omheen’, ‘dat is een exportproduct’ of ‘die heeft zoveel betekend’ of ‘die heeft zoveel geld ingebracht’. Ik weet dat het in de praktijk heel lastig is, maar toch..
pi_188896467
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 18:07 schreef Nashipeer het volgende:
Aangezien het thema zal gaan over vrijheid, en het precies 80 jaar geleden is dat het bombardement heeft plaatsgevonden zal het tijdens de Gouden Loper in de avond een mooi symboliek zijn om de brandgrens te laten zien (of zelfs enkele dagen dat het evenement plaatsvindt). Je kan dan de historie van de stad herdenken terwijl het ook in één opslag duidelijk wordt voor Europa, Australië, etc hoe de stad is opgebloeid. In de avond zal dit indrukwekkend ogen en alle artiesten, delegaties, buitenlandse pers en fans zullen sws de stad zien (terwijl ze andere dagen alleen binnen zitten). En dan misschien aan het eind vuurwerk als symboliek van vreugde en optimisme richting de toekomst.

[ afbeelding ]
Bron; https://www.enterthemothe(...)oensdag-14-mei-2008/
quote:
Okay OMG dit vind ik wel echt fantastisch! Bedankt voor het delen!

Ik zie dat mijn eerdere reactie niet wordt meegequote, maar die is te lezen in het andere topic waar we niet op de ideeën mogen reageren :p

Edit mod: je andere quote staat hier nu ook boven. ;) gr Greys

[ Bericht 24% gewijzigd door Greys op 11-09-2019 15:23:29 ]
pi_188896481
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 14:04 schreef Pluto1975 het volgende:

[..]

Let wel: voor mij hoeft het ook niet hoor! liever niet zelfs. Maar realistisch gezien denk ik dat we er wel “aan vast zitten”, met ruim 40 miljoen verkochte platen, het Maastricht-Rotterdam gedoe. Het is nou eenmaal een enorm export “product”, maar als het moet, laten we er dan nog wat van maken!
Xtc is ook een enorm exportproduct. Gaan we daar ook wat mee doen? (lijkt me wel leuk eigenlijk)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 september 2019 @ 15:24:21 #25
163650 Greys
pi_188896515
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:19 schreef Nashipeer het volgende:
Ik zie dat mijn eerdere reactie niet wordt meegequote, maar die is te lezen in het andere topic waar we niet op de ideeën mogen reageren :p
Zie boven, heb die reactie er voor je bij geplakt in je post. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188896521
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:21 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Xtc is ook een enorm exportproduct. Gaan we daar ook wat mee doen? (lijkt me wel leuk eigenlijk)
Ik verwacht wel een postcard waarin iemand XTC gebruikt ja.
pi_188896567
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:40 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Waarom komen we niet onder Rieu uit? Hij heeft niet eens eigen repertoire. Als ze nou bij een songfestival in Wenen de Schöne Blaue Donau spelen, okay. Maar waarom in Nederland?
Hij kan toch gewoon het Te Deum spelen de eerste twee minuten van de eerste halve finale! Net zoiets als in de finale in Wenen er ook een groot orkest was (op locatie). Alleen pastte het daar wel beter dan bij de innovatieve visie van het team dit jaar denk ik.
pi_188896568
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:19 schreef Nashipeer het volgende:

[..]


[..]

Okay OMG dit vind ik wel echt fantastisch! Bedankt voor het delen!

Ik zie dat mijn eerdere reactie niet wordt meegequote, maar die is te lezen in het andere topic waar we niet op de ideeën mogen reageren :p

Edit mod: je andere quote staat hier nu ook boven. ;) gr Greys
Ja wow! Ziet er ook echt bijzonder uit.
pi_188896591
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:24 schreef Greys het volgende:

[..]

Zie boven, heb die reactie er voor je bij geplakt in je post. :)
Dankje! Ik hoop stiekem dat dat idee is gehaald uit dit forum (is een weekje geleden), want dan betekent het dat een hoop ideeën in dat draadje serieus worden overwogen door het productieteam, en dat we volgend jaar misschien een hoop genoemde creatieve ideeën terug zullen zien.
pi_188896823
Laat ze de gemeente dwingen om in recordtempo het metrostation Zuidplein op te laten knappen en de verpaupering tegen te gaan.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  woensdag 11 september 2019 @ 16:17:04 #31
487210 ReMiLa
Psych / trainer / esf fanaat
pi_188897159
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 19:26 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]

Met dat laatste ben ik het helemaal eens. Die mogen echt thuisblijven inderdaad.

Nu op de goede plek. ;)
Mooi idee om dat vanaf de Delftse Poort te doen. Ik moet ook meteen denken aan de jaarlijkse mooie beelden van 'The Passion'. Zou het niet gaaf zijn als iemand zingend op dat dak te zien is? Sterker nog, in 2012 zelfs op de Erasmusbrug. Zie: . Misschien Duncan bij de opening van de show?
Ik ben de enige esf-fanaat in mijn vriendenkring en wil graag forummen met gelijkgestemden.
pi_188897440
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:29 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

Hij kan toch gewoon het Te Deum spelen de eerste twee minuten van de eerste halve finale! Net zoiets als in de finale in Wenen er ook een groot orkest was (op locatie). Alleen pastte het daar wel beter dan bij de innovatieve visie van het team dit jaar denk ik.
Bij Wenen hoort de wals. Daar verwacht je dat. Bij Rotterdam niet.

In Düsseldorf kwamen ze toch ook niet met James Last aanzetten? Ook wereldberoemd onder bejaarden, maar niet iets waar je blij van wordt.
pi_188897742
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:24 schreef Greys het volgende:

[..]

Zie boven, heb die reactie er voor je bij geplakt in je post. :)
Oh excuses! Had dit topic nog niet gezien :@
Nait Soezn Moar Broezn
pi_188898070
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:39 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Bij Wenen hoort de wals. Daar verwacht je dat. Bij Rotterdam niet.

In Düsseldorf kwamen ze toch ook niet met James Last aanzetten? Ook wereldberoemd onder bejaarden, maar niet iets waar je blij van wordt.
Hoe je het ook wendt of keert, André Rieu hoort gewoon bij Nederland, en ik geloof ook niet dat heel Europa vreemd opkijkt als zo’n bekend iemand op het podium verschijnt om een paar ESF-nummers te spelen.

Het voornaamste tegenargument is dat hij historische meesterwerken reduceert tot een soort hoempa-versie van klassieke muziek en dat dit niet echt past bij de gedachte van Music First. Dat is ook een sterk argument natuurlijk.

Maar als dat niet doorslaggevend blijkt, denk ik best dat je Rieu leuk in de show kan verwerken.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_188901164
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:43 schreef Pluto1975 het volgende:

[..]

Ik ben ook niet zo van het Rieu-gebeuren, [b]maar denk dat we er niet onderuit komen[/b]. Bovendien lijkt me het contrast dan juist wel weer geinig en laten we zien dat Nederland succesvol kan zijn (vlak zéker niet de metal uit!) in wel heel verschillende genres. (Of misschien moet t orkest zwart leer dragen onder die wanstaltige jurken en halverwege een strip act doen ;))
Hoezo komen we daar niet onderuit?
Gewoon niet uitnodigen.
Die man hoort met dat orkest gewoon niet thuis op het ESF. Laat hem lekker op het Vrijthof de mensen in Maastricht een plezier doen. Maar die oubollie sfeer en muziek vind ik niet echt aansluiten bij creatief en innovatief.
  woensdag 11 september 2019 @ 20:17:14 #36
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_188901301
Rieu heeft al een concert elders in zjin agenda staan op de dag van de finale.
Maar dat zou gecancelled kunnen worden natuurlijk.

Van mij hoeft het ook niet, ik zie de overlap tussen Rieu-publiek en esf-publiek niet zo.
pi_188901403
Als ze nog aandacht gaan geven aan de andere steden die in de race waren kunnen ze ‘m ook wat op laten nemen in Maastricht.

Naast interval acts heb je ook nog altijd van die lollige filmpjes dus er is vast ergens een plekje voor ‘m :P
pi_188901407
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:17 schreef herverwijderd het volgende:
Rieu heeft al een concert elders in zjin agenda staan op de dag van de finale.
Maar dat zou gecancelled kunnen worden natuurlijk.

Van mij hoeft het ook niet, ik zie de overlap tussen Rieu-publiek en esf-publiek niet zo.
Oh nice :@ waar?
  woensdag 11 september 2019 @ 20:30:55 #39
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_188901520
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:24 schreef Em31 het volgende:

[..]

Oh nice :@ waar?
In Halle
pi_188902095
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:31 schreef Em31 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit hele idee zou gaaf zijn, maar please met het Metropole Orkest of welk orkest ook maar. Doe het dan gewoon allemaal modern. Ik zie die vreselijke jurken al voor me :')
Het metropole orkest heeft in elk geval wel een geschiedenis met het ESF...in elk geval de vroegere dirigent (Rogier van Otterloo)
pi_188902439
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 21:14 schreef totebel het volgende:

[..]

Het metropole orkest heeft in elk geval wel een geschiedenis met het ESF...in elk geval de vroegere dirigent (Rogier van Otterloo)
Meer dan dat. Het Metropole Orkest heeft gespeeld tijdens de uitzendingen die vanuit Nederland kwamen. Dus als er één orkest thuishoort op het podium in Rotterdam, dan is het dit orkest, dat ook nog eens een link heeft met de NPO.
Rieu heeft vooral een link met Maastricht. En gelukkig zijn we van die stad in combi met het ESD verlost sinds 30 augustus.
pi_188902630
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 21:14 schreef totebel het volgende:

[..]

Het metropole orkest heeft in elk geval wel een geschiedenis met het ESF...in elk geval de vroegere dirigent (Rogier van Otterloo)
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 21:43 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Meer dan dat. Het Metropole Orkest heeft gespeeld tijdens de uitzendingen die vanuit Nederland kwamen. Dus als er één orkest thuishoort op het podium in Rotterdam, dan is het dit orkest, dat ook nog eens een link heeft met de NPO.
Misschien ook even plaatsen in het andere topic waar meegelezen wordt, want dit is ook iets bijzonders om dan te benoemen.
pi_188902638
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:30 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

In Halle
Ah mooi far far away... _O-
pi_188912696
[quote]14s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:15 schreef Divje het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/rotterd(...)7Vgv9it1kYu6XrHcSuhg

Ik hoor meer mensen opperen om het bombardement op Rotterdam mee te nemen tijdens het songfestival. Zelf zou ik dat niet doen om een paar redenen: Whatever you do, don't mention the war. Het ESF gaat niet om politiek, maar om muziek. En het zou best genant zijn voor een paar andere deelnemende landen. Ten slotte: het is het Nederlands ESF, niet het Rotterdam's ESF.
pi_188912853
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:19 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Hoe je het ook wendt of keert, André Rieu hoort gewoon bij Nederland, en ik geloof ook niet dat heel Europa vreemd opkijkt als zo’n bekend iemand op het podium verschijnt om een paar ESF-nummers te spelen.

Het voornaamste tegenargument is dat hij historische meesterwerken reduceert tot een soort hoempa-versie van klassieke muziek en dat dit niet echt past bij de gedachte van Music First. Dat is ook een sterk argument natuurlijk.

Maar als dat niet doorslaggevend blijkt, denk ik best dat je Rieu leuk in de show kan verwerken.
Inderdaad, Rieu is een van de grootste Nederlandse exportproducten muzikaal gezien. Nu heb ik zelf helemaal niks en noppes met zijn muziek (is inderdaad hoempapa), maar als je het in een ludiek jasje steekt (dus Hardrock Hallelujah door Rieu) dan zou het van mij wel mogen.
pi_188912895
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:17 schreef ReMiLa het volgende:

[..]

Mooi idee om dat vanaf de Delftse Poort te doen. Ik moet ook meteen denken aan de jaarlijkse mooie beelden van 'The Passion'. Zou het niet gaaf zijn als iemand zingend op dat dak te zien is? Sterker nog, in 2012 zelfs op de Erasmusbrug. Zie: . Misschien Duncan bij de opening van de show?
Super idee, Duncan op de Erasmusbrug!!! Moet hij wel durven, ik zou het niet durven.
pi_188912913
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:39 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Bij Wenen hoort de wals. Daar verwacht je dat. Bij Rotterdam niet.

In Düsseldorf kwamen ze toch ook niet met James Last aanzetten? Ook wereldberoemd onder bejaarden, maar niet iets waar je blij van wordt.
Het hoeft ook niet bij Rotterdam te horen, als het maar bij Nederland hoort. Dit is niet een Rotterdam's feestje, maar een Nederlands feestje. En iRieu is een van de grootste Nederlandse exportproducten muzikaal gezien. Nu heb ik zelf helemaal niks en noppes met zijn muziek (is inderdaad hoempapa), maar als je het in een ludiek jasje steekt (dus Hardrock Hallelujah door Rieu) dan zou het van mij wel mogen.
pi_188912931
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:07 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Hoezo komen we daar niet onderuit?
Gewoon niet uitnodigen.
Die man hoort met dat orkest gewoon niet thuis op het ESF. Laat hem lekker op het Vrijthof de mensen in Maastricht een plezier doen. Maar die oubollie sfeer en muziek vind ik niet echt aansluiten bij creatief en innovatief.
Ik vraag me af of het niet bij het ESF-publiek past. Zou het niet nog steeds een evenement zijn dat je als gezin (en daar horen ook pap en mam en opa en oma bij) samen voor de tv kijkt? Ik zou joist denken dat je zowel de oude garde als de jonge garde moet bedienen.
pi_188913067
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 21:43 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Meer dan dat. Het Metropole Orkest heeft gespeeld tijdens de uitzendingen die vanuit Nederland kwamen. Dus als er één orkest thuishoort op het podium in Rotterdam, dan is het dit orkest, dat ook nog eens een link heeft met de NPO.
Rieu heeft vooral een link met Maastricht. En gelukkig zijn we van die stad in combi met het ESD verlost sinds 30 augustus.
Ik ben nog nieuw op dit forum en wat ik zo fijn eraan vind is dat het zo inclusief is, en de mensen zo aardig voor elkaar. Alleen.... prima dat jullie Rieu niets vinden, maar kan het Maastricht-bashing achterwege gelaten worden. Voelt dan toch minder inclusief. Ik heb het al een paar keer geschreven: het is een Nederlands feestje en niet een Rotterdam's feestje. Dat betekent toch dat heel Nederland hieraan mee mag doen? Rieu heeft niet alleen een link met Maastricht, maar met de hele wereld (en daar valt ook Nederland onder). En het is ook niet leuk om te lezen dat we van Maastricht verlost zijn. En ja, ik ben een Limburgse, maar geen Rieu-fan.
pi_188913472
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 16:46 schreef Azjemenou het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 11 september 2019 15:15 schreef Divje het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/rotterd(...)7Vgv9it1kYu6XrHcSuhg

Ik hoor meer mensen opperen om het bombardement op Rotterdam mee te nemen tijdens het songfestival. Zelf zou ik dat niet doen om een paar redenen: Whatever you do, don't mention the war. Het ESF gaat niet om politiek, maar om muziek. En het zou best genant zijn voor een paar andere deelnemende landen. Ten slotte: het is het Nederlands ESF, niet het Rotterdam's ESF.
Het valt precies samen met de tweede halve finale dus dat gaan ze denk ik wel benoemen. Wel eens dat het niet ongemakkelijk moet worden voor andere landen, maar dat hoef je ook niet zo direct te benoemen, kun je ook dat hele Europa, vrede etc. verhaal even langs laten komen.

Er is trouwens ook een edit knop (voor al je Rieu berichten :D).
pi_188916945
Ik vind dat de EBU het maxima aantal mensen op het podium tijdens een act moet verhogen van 6 naar 13. Er kunnen nu maar 5 (vaak 4 ivm symmetrie) op het podium staan. Ziet er erg karig uit op zo’n immens podium. Hup, gooi er wat meer show in!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 12 september 2019 @ 20:50:51 #52
163650 Greys
pi_188916987
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:49 schreef FranklinB het volgende:
Ik vind dat de EBU het maxima aantal mensen op het podium tijdens een act moet verhogen van 6 naar 13. Er kunnen nu maar 5 (vaak 4 ivm symmetrie) op het podium staan. Ziet er erg karig uit op zo’n immens podium. Hup, gooi er wat meer show in!
Nogmaals welkom op ons forum *O*
Kwam je hier via Twitter?

Maar als er ipv 6 nu 13 per land op het podium mogen moeten ze het aantal geblockte hotelkamers ook nog verdubbelen. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188917321
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Nogmaals welkom op ons forum *O*
Kwam je hier via Twitter?

Maar als er ipv 6 nu 13 per land op het podium mogen moeten ze het aantal geblockte hotelkamers ook nog verdubbelen. :D
Stapelbedden plaatsen *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_188917397
quote:
Nogmaals welkom op ons forum *O*
Kwam je hier via Twitter?

Maar als er ipv 6 nu 13 per land op het podium mogen moeten ze het aantal geblockte hotelkamers ook nog verdubbelen. :D
Prima! Kamers genoeg in de randstad ;-). Je bent toch met me eens dat die handvol mensen op dat voetbalveld van een podium er soms best cheap uit ziet. Toch?

[ Bericht 29% gewijzigd door Greys op 12-09-2019 21:47:37 ]
pi_188917513
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 21:09 schreef FranklinB het volgende:
Prima! Kamers genoeg in de randstad ;-). Je bent toch met me eens dat die handvol mensen op dat voetbalveld van een podium er soms best cheap uit ziet. Toch?
Ik vind het wel een goed idee, ik vind 6 ook te weinig soms. Maar weet niet of dat haalbaar is.

[ Bericht 26% gewijzigd door Greys op 12-09-2019 21:48:01 ]
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_188917522
Oh. Er ging iets niet goed met quoten :@
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 12 september 2019 @ 21:48:21 #57
163650 Greys
pi_188918072
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 21:15 schreef GeorgeM het volgende:
Oh. Er ging iets niet goed met quoten :@
Gefixt! ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188918307
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 21:48 schreef Greys het volgende:

[..]

Gefixt! ;)
Dank! :*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  donderdag 3 oktober 2019 @ 20:20:34 #59
2681 Dave
Aardig op drave
pi_189251958
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:10 schreef Cee het volgende:
- Gebruik niets met “harmony” in de slogan want dat wordt de slogan van Eurovision in de film.
Kom je nu mee! @SietseBakker en team waren net het in laatste stadium van goedkeuring van “Come together in harmony” als kwinkslag naar “Come closer”.

:o)
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:48:11 #60
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189266248
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 22:58 schreef Fred_B het volgende:
Geen idee of dat iets is waar jullie team iets aan kan doen, maar onze publieke omroep heeft bij de meest onbenullige zaken, variërend van 10 km schaatsen tot Heel Holland Bakt, doorgaans uitgebreide nabeschouwingen op wat we net hebben gezien. Na het ESF, waar toch miljoenen mensen naar kijken, is het aan het eind van de show gewoon klaar en begint de nachtprogrammering (of de herhaling van het ESF zelf). Is het echt niet mogelijk om dan iets van een programma met commentaar in te plannen?
Het grappige is dat Pauw dat vorig jaar bij de halve finales wel heeft gedaan, maar inderdaad; bij de grote finale mis ik dat ook :D Goed punt dus!
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_189272069
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:49 schreef FranklinB het volgende:
Ik vind dat de EBU het maxima aantal mensen op het podium tijdens een act moet verhogen van 6 naar 13. Er kunnen nu maar 5 (vaak 4 ivm symmetrie) op het podium staan. Ziet er erg karig uit op zo’n immens podium. Hup, gooi er wat meer show in!
Ben bang dat de focus dan nòg meer op de act zal liggen ipv op het nummer zelf. Denk dat dit ook de reden is waarom ze het op een max van 6 houden. Stel je voor, podium met 13 dansers, wat blijft er dan nog over van de zanger en het nummer zelf? :D
pi_189272537
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 21:30 schreef justnathan321 het volgende:

[..]

Ben bang dat de focus dan nòg meer op de act zal liggen ipv op het nummer zelf. Denk dat dit ook de reden is waarom ze het op een max van 6 houden. Stel je voor, podium met 13 dansers, wat blijft er dan nog over van de zanger en het nummer zelf? :D
Klopt, die tijd hebben we gehad. Het gaat om de kwaliteit niet om de kwantiteit 😊
pi_189278538
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 21:30 schreef justnathan321 het volgende:

[..]

Ben bang dat de focus dan nòg meer op de act zal liggen ipv op het nummer zelf. Denk dat dit ook de reden is waarom ze het op een max van 6 houden. Stel je voor, podium met 13 dansers, wat blijft er dan nog over van de zanger en het nummer zelf? :D
Precies, en bovendien zou het vaststellen van zo'n groot getal in sommige jaren problemen opleveren. Er is niet elk jaar de luxe om een groot podium te accommoderen. Bij Lissabon kan dertien misschien nog, maar bij Tel Aviv is dat lastiger. Plus je hebt dan ineens veel meer hotelkamers, vervoer, etc. nodig en allerlei extra kosten.
  zondag 6 oktober 2019 @ 00:30:02 #64
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189292065
Beste verinden,

İk gen dede forum gevonden via de forum-link op twitter via het account van deheer Sietse Bakker.

Ik schrijf vanuit België en ben esc-fan sinds 1986 van wanneer dat België won.

Kort en bondig;
Ik heb deze topic van begin tot eind gelezen en wilde spontaan mijn sec-idee hier meedelen uit (volunteer) vrijwillige bereidwilligheid.

Ik heb een dik maand gewerkt aan een idee-dossier voor Rotterdam2020 met als titel:

Concept >> “The Windmill Concept”
Slogan >> #BigARCADE

ongeveer na 1 week zal ik het dossier finalizeren
Maar werk nog momenteel aan de retouches

ik heb dit dossier als amateur-esc-fan gemaakt
met als doel een steentje (qua idee) bij te dragen

Ik hoop dat deheer Sietse dit leest want ik wil dit dossier uitgeprint en ingebundelt naar hem opsturen MAAR kan hem niet bereiken op twitter omdat hij persoonlijk-twittert via dm

Via instagram heb ik hem de nodige gegevens via private Message geschreven en hoop dat hij het leest.

Ik wil de voorpagina van mijn amateur-dossier hier up-loaden MAAR weet niet hoe het moet IF is er wel een optie om het te doen

Kan er (een admin of zo) iemand mij hiermee helpen. Het idee gaat over een compact-concept dat fris-modern is en een lichte-Nederlands-esc-nostalgie-smaak naar boven haalt.

ik dank reeds de fok-forum
de mogelijkheid geeft om dit hier mee te delen
dank je wel
pi_189294140
Allereerst welkom Fatix, ik ben benieuwd naar je ideeën, misschien zit er iets heel nieuws en goed tussen. Ik denk dat één van de moderatoren direct contact heeft/vrienden is met Sietske, ik ben even vergeten wie.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 oktober 2019 @ 14:29:25 #66
163650 Greys
pi_189298071
Hoi Fatix. Welkom. Heb het even voor je gevraagd en het adres waar je het heen kunt sturen heb ik je net via PM (private message) gestuurd. Die vind je rechtsboven in je scherm. Je kunt als nieuwe user pas na een week zelf PM's sturen maar lezen gaat geloof ik wel. Zo niet, roep even hier.

Laat ons dan wel ook even wat meer weten uit je concept. Wel zo leuk om dat hier ook een beetje te bespreken, een paar van je ideeën. :Y Onze ideeën staan ook openbaar op het forum. Leuk juist om er met elkaar over te praten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Greys op 06-10-2019 14:36:01 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 6 oktober 2019 @ 14:51:52 #67
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189298540
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 14:29 schreef Greys het volgende:
Die vind je rechtsboven in je scherm. Je kunt als nieuwe user pas na een week zelf PM's sturen maar lezen gaat geloof ik wel. Zo niet, roep even hier.

Laat ons dan wel ook even wat meer weten uit je concept. Wel zo leuk om dat hier ook een beetje te bespreken, een paar van je ideeën. :Y
Beste Greys

Adres goed en wel gevonden.
Dat ga ik zeker doen.
————
Wat ik reeds kan meedelen is, dat ik ben vertrokken vanuit het idee om aanknopingspunten te vinden.
de Scandinavische landen doen dat heel goed
Maar de aanknopingen van Nederland zijn
krachtiger en meer geworteld (rooted)

Aanknoping-1:
1979 Israël organiseert het festival
1980 Nederland organiseert het festival

NU 40 jaar later herhaalt deze scenario zich;
2019 Israël organiseert het festival
2020 Nederland organiseert het festival

Aanknoping-2 :
Logo 1980 vormt basis voor 2020 Sub-logo
Transformatie naar de Windmolen-Concept

Aanknoping-3 :
AHOY is de enigste overdekte stadion
Waar JESC + ESC in is/wordt georganiseerd
Respectievelijk in 2007 en 2020

Nederland heeft een enorm Eurovisie-Verhaal
waar heel veel uit kan geput worden en
heel veel aanknopingspunten om een rode draad
verhaal doorheen de 3 festival-dagen te trekken

ik zal zeer zeker in het mate van het mogelijke bijdragen uit mijn concept. mijn verontschuldigingen voor de eventuele spellingsfouten wegens automatisch klavier op mijn gsm

groetjes
greetz vanuit Belgisch-Limburg
  woensdag 9 oktober 2019 @ 01:40:20 #68
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189340466
Beste Greys

Is het mogelijk dat je mij een twitter-adres van jou kan geven, zodat ik jou 8-9 screenshots kan sturen. Zodat jij deze naar deheer Sietse kan doorsturen (als eerste visuele inbeelding)

Kan/of/wil je mij hierbij helpen is het mogelijk?

😞😞
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 9 oktober 2019 @ 10:05:36 #69
163650 Greys
pi_189342841
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 01:40 schreef fatix het volgende:
Beste Greys

Is het mogelijk dat je mij een twitter-adres van jou kan geven, zodat ik jou 8-9 screenshots kan sturen. Zodat jij deze naar deheer Sietse kan doorsturen (als eerste visuele inbeelding)

Kan/of/wil je mij hierbij helpen is het mogelijk?

😞😞
Maar je hebt het postadres toch van hem gekregen? Hij heeft het zoals je zult begrijpen hartstikke druk, ik denk dat als je het geheel per post opstuurt je dan niet ook nog eerst screenshots moet gaan sturen via weer een andere weg.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 9 oktober 2019 @ 10:20:40 #70
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189343051
Ik zie geen reden waarom je ze niet gewoon op het forum kan posten.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  woensdag 9 oktober 2019 @ 12:09:01 #71
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189344375
Ok, ik verontschuldig me voor mijn voorstel
u heeft gelijk, dubbel werk hoeft niet 👍🌹

noot: Ik weet niet hoe dat het systeem werkt om hier op de forum foto’s of screenshots te posten, ik druk op het fototoestel icoontje maar ik krijg geen upload-knopje (misschien omdat ik een nieuwe user ben)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 9 oktober 2019 @ 13:25:35 #72
163650 Greys
pi_189345426
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 12:09 schreef fatix het volgende:
Ok, ik verontschuldig me voor mijn voorstel
u heeft gelijk, dubbel werk hoeft niet 👍🌹

noot: Ik weet niet hoe dat het systeem werkt om hier op de forum foto’s of screenshots te posten, ik druk op het fototoestel icoontje maar ik krijg geen upload-knopje (misschien omdat ik een nieuwe user ben)
Rechtstreeks hier uploaden kan inderdaad niet, maar je kunt het bv bij imgur uploaden en dan de link kopiëren en dan hier op camera icoontje en dan de link plakken. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 9 oktober 2019 @ 13:41:18 #73
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189345732
Beste greys, ik ga dat nu proberen..

Ondertussen heb ik gezocht voor een structurele oplossing. Ik had jaren geleden een image-shack account. Ik ga het daar compact uploaden in een album.

Ik ben bereid om de eerste 15 pagina`s van mijn dossier hier mee te delen. Hopelijk lukt het. 🙂
  woensdag 9 oktober 2019 @ 13:51:44 #74
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189345927
Via image-shack lukt het niet
ik moet eerst betalen voor een premium account

😞😞

Via igmur nu alvast de voorpagina
https://imgur.com/a/a70fuAC
  woensdag 9 oktober 2019 @ 15:38:19 #75
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189347606


[ Bericht 21% gewijzigd door ijs_beer op 09-10-2019 15:43:29 ]
  woensdag 9 oktober 2019 @ 15:43:42 #76
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189347680
Ftfy
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  woensdag 9 oktober 2019 @ 16:01:03 #77
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189347893


• Aanknoping 1980-2020

[ Bericht 16% gewijzigd door ijs_beer op 09-10-2019 16:20:11 ]
  woensdag 9 oktober 2019 @ 16:17:51 #78
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189348131


• Aanknoping 2019-2020

[ Bericht 17% gewijzigd door ijs_beer op 09-10-2019 16:21:01 ]
  woensdag 9 oktober 2019 @ 16:29:34 #79
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189348264


• Aanknoping 1979 - Postcard van Nederland
• Aanknoping 1980 - Logo transfer naar Wieken
• Aanknoping 2019 - song “Arcade”-beweging

[ Bericht 7% gewijzigd door Greys op 09-10-2019 16:47:25 ]
  woensdag 9 oktober 2019 @ 16:48:15 #80
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189348440


• Over deze blz wil een en ander schrijven:
ik heb de laatste 20 jaar bestudeerd op intro-films van de edities en vooral opbouw van het verhaal van deze intro-filmpjes. Waarvan de laatste 6 jaar (2013 tem 2019) de intelligentie-lat heel hoog is gelegd. Vooral 2013 Malmö, 2014 Kopenhagen en 2019 op top niveau waren. Deze intro filmpjes duren van 2 minuten tot 4-5 minuten, waarbij het in totaal +/- 15 minuten duurt tot aan de 1ste song.

Kortom; Er is altijd een aanknoping in het verhaal met het jaar ervoor; dit elenment wordt elk jaar doorgetrokken door het volgend organiserend land.

In Tel-Aviv was de overbrugging dmv een vliegtuig en hostessen die elk om de beurt een soort zwaai-vlag in cirkelbeweging om scherm brachten. Interessant is (na goed bestuderen) dat dit op 2 seconden op scherm kwam per land.

In een eventueel intro-filmpje van Rotterdam kan op die 2 seconden de aanknopings-overbrugging gebeuren naar de draaiende wieken van een windmolen (het gevlucht) zodanig dat de verhaai kan doorgetrokken worden naar andere elementen die deheer Sietse en zijn team willen naar voren brengen.

Dit zijn kleine (misschien luttele) elementen die de esthetieke-idee-waarden met zich meebrengen. Hier 4 screen-shots op die 2 seconden. Noord-Zuid-Oost-West..

[ Bericht 1% gewijzigd door ijs_beer op 09-10-2019 16:50:42 ]
  woensdag 9 oktober 2019 @ 17:54:25 #81
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189349250


• transfer 1980 logo naar 2020
• volgend afbeelding gaat duidelijker zijn

[ Bericht 10% gewijzigd door ijs_beer op 09-10-2019 19:20:29 ]
  woensdag 9 oktober 2019 @ 18:41:38 #82
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189349843


• verschillende toepassingen van sub-logo
• abstract, gestraklijnd en concreet
• toepasbaar met de kleuren van landsvlag
• toepasbaar in alle (manoeuvre)richtingen
• volgende pagina`s komen (of over)morgen
• dit concept wordt in diepere betekenis onderbouwd en opgebouwd 👍🌹🙋🏻♂

[ Bericht 3% gewijzigd door ijs_beer op 09-10-2019 19:21:08 ]
  woensdag 9 oktober 2019 @ 19:22:33 #83
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189350572
ik moet je nageven, er is goed over nagedacht. Ik weet niet of men iets wil met het stereotype van een windmolen, maar de symboliek die je er in hebt gestopt is leuk.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  woensdag 9 oktober 2019 @ 20:35:38 #84
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189352011
quote:
ik moet je nageven, er is goed over nagedacht. Ik weet niet of men iets wil met het stereotype van een windmolen, maar de symboliek die je er in hebt gestopt is leuk.
Beste ijsbeer.. Ik dank je hartelijk
Maar er is veel meer dan dit
Er gaat nog technische en andere visuele elementen komen. Ik hoop echt dat dehee Sietse dit leest.. ik heb hem 2 keer ontmoet;
Een keer in Helsinki 2007
En een keer in Oslo 2010

Maar ik heb geen enkele foto met hem 😞
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:25:18 #85
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189360309


Hier in dit tabel zien we het aantal letters waaruit een organiseerde stad bestaat

• Als Maastricht was uitgekozen zou het overeenkomen qua letteraantal met Düsseldorf
• Rotterdam bestaat uit 9 letters
• zoook de vorige organiserende 3 steden
na; Amsterdam Hilversum & Den-Haag

Hier gaan we een beetje op doorbouwen

[ Bericht 8% gewijzigd door Greys op 10-10-2019 10:40:13 ]
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 10 oktober 2019 @ 10:41:17 #86
163650 Greys
pi_189360498
Ik vind het allemaal echt prachtig hoeveel werk je erin hebt zitten maar wat is bv de bedoeling van het aantal letters van die gaststeden dan? Daar kunnen ze tijdens de show toch weinig/niks mee?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:06:01 #87
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189360778
quote:
url=https://forum.fok.nl/user/profile/163650]Greys[/url] het volgende:[/b]
Ik vind het allemaal echt prachtig hoeveel werk je erin hebt zitten maar wat is bv de bedoeling van het aantal letters van die gaststeden dan? Daar kunnen ze tijdens de show toch weinig/niks mee?
Beste Greys,
Ik wil jullie reeds bedanken dat ik reeds de mogelijkheid krijg om op deze forum dit werk te kunnen delen.

Ik ben een echte esc-fan en deze ideeen zijn er om over te praten: mijn bedoeling is niet om dit mee het graf in te nemen noch om hier voordelen uit te halen. De enige intentie om voor esc ideeen mee te delen zodat andere er geïnspireerd over geraken.

Wat de 9-letterige combinatie betreft; dit (perfect)TOEVAL zou toepasbaar kunnen zijn voor op de stage-mogelijkheden. Ik heb bij dit idee THE VOICE-stage opties verwerkt op foto

Over 2-3 prenten gaat het nog duidelijker zijn.
Ik veronderstel dat ik NA Rotterdam niet meer actief zal zijn als esc-fan ik ga mijn (net als bij een jubileum jaar) esc-hobby beëindigen. Rotterdam2020 wordt mijn laatste persoonlijke intensieve opvolging.

Noot: ik heb wel een foto samen met cornald maas van in 2010 nog en met de Nederlandse Radio mensen toen in hun opgezet radio-studio in het raddison-hotel in 2010. 🙂
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:24:27 #88
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189361037


• hier 4 wieken v/e windmolen
• het getal “4” wordt doorgetrokken
• dit is implanteerbaar in de stage-(vloer)

>> ESC zit in een ODE-tijdperk

• Wenen 2015 en 2019 hebben deze toegepast
als nostalgie-opfrissing voor de nieuwe generatie
• deze nostalgie kan als verhaal doorgetrokken
worden om de vorige steden qua nostalgie aan
bod te laten komen waarbij de langdurige
Nederlandse Bijdrage in kaart & visueel op stage
kan gebracht worden
• Deze editie in Rotterdam KAN en ZOU moeten een krachtige bijdrage leveren
• Alle kleine-dierbare gegevens moeten uit de kan gehaald worden; laten we Europa zien DAT
Nederland (4) NA het verenigd-koninkrijk (5)
de meeste steden hebben gehad qua organisatie
in het (esc-book of records) klein-gegeven maar
een grote-impact (big-arcade)

[ Bericht 2% gewijzigd door ijs_beer op 10-10-2019 11:40:50 ]
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:41:58 #89
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189361324
KAN ZOU DAT NA :P

Ik snap het verder echt niet. :@ Leuk die jaartallen en plaatsnamen in vakjes, maar wat doe je daar dan mee?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:45:01 #90
2681 Dave
Aardig op drave
pi_189361389
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:41 schreef ijs_beer het volgende:
Ik snap het echt niet. Leuk die jaartallen en plaatsnamen in vakjes, maar wat doe je daar dan mee?
Ik gok dat het wieken vormen, op een windmolen, en dat die windmolen dan geanimeerd ronddraait op de leds in de vloer of aan de muur.

Maar misschien zit ik er helemaal naast, waarvoor dan mijn excuus.
:o)
pi_189361757
Ik snap het geloof ik ook niet helemaal. :@

Ik ben iemand die wel houdt van vergelijkingen en cijfertjes en zo, ik ben boekhouder, maar dit vind ik, hoewel mooi uitgewerkt, wat vergezocht.

Hoewel die windmolen wel tof is. ^O^
  donderdag 10 oktober 2019 @ 12:10:31 #92
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189361817




• concept windmolen + getal 4 = compact frame
• nostalgie opfrissing van vorige steden
• nostalgie opfrissing van vorige 4 liedjes
• opfrissing nieuwe/oude generatie
• Nederlandse CV op stage tijdens interval

Wat zijn de titels van onze winnende
Nederlandse-Songs >> laten we dit in een
mooi kleedje stoppen en presenteren

[ Bericht 6% gewijzigd door Greys op 10-10-2019 13:08:24 ]
  donderdag 10 oktober 2019 @ 12:22:47 #93
2681 Dave
Aardig op drave
pi_189362005
Aangezien het de 65e editie is, gok ik er op dat ze gaan voor een internationalere ode, dan (alleen) een ode aan Nederland. Of bedoelde je dat niet met "ESC zit in een ODE-tijdperk".
:o)
  donderdag 10 oktober 2019 @ 12:36:20 #94
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189362210
quote:
Dave het volgende:
Aangezien het de 65e editie is, gok ik er op dat ze gaan voor een internationalere ode, dan (alleen) een ode aan Nederland. Of bedoelde je dat niet met "ESC zit in een ODE-tijdperk".
Inderdaad; dat bedoelde ik juist
Hierbij rond ik al de opgebouwde symboliek af
en ga over naar andere technische aspecten

Excuseer me voor mijn spellingsfouten 😞🙂

[ Bericht 8% gewijzigd door fatix op 10-10-2019 12:38:33 (fout in de quote) ]
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 10 oktober 2019 @ 12:50:22 #95
39237 crew  H_T
2733
pi_189362429
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:25 schreef fatix het volgende:
[ afbeelding ]

Hier in dit tabel zien we het aantal letters waaruit een organiseerde stad bestaat

• Als Maastricht was uitgekozen zou het overeenkomen qua letteraantal met Düsseldorf
• Rotterdam bestaat uit 9 letters
• zoook de vorige organiserende 3 steden
na; Amsterdam Hilversum & Den-Haag

Hier gaan we een beetje op doorbouwen
Wil je dan van het ene jaar + plaats 'doordraaien' naar de volgende combinatie? Zoals dit

Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 12:56:26 #96
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189362506
quote:
Wil je dan van het ene jaar + plaats 'doordraaien' naar de volgende combinatie? Zoals dit

WOW .. dit is ook een goed idee .. 🙂
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 10 oktober 2019 @ 13:07:48 #97
39237 crew  H_T
2733
pi_189362682
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:56 schreef fatix het volgende:

[..]

WOW .. dit is ook een goed idee .. 🙂
Oh wacht, nu zie ik het! Je wil elke Nederlandse gaststad een van de vier molenwieken geven, klopt dat?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 10 oktober 2019 @ 13:09:19 #98
163650 Greys
pi_189362699
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:07 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Oh wacht, nu zie ik het! Je wil elke Nederlandse gaststad een van de vier molenwieken geven, klopt dat?
Zo te zien wel. Heb de plaatjes even werkend gemaakt, zie boven. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 10 oktober 2019 @ 13:10:22 #99
39237 crew  H_T
2733
pi_189362715
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Zo te zien wel. Heb de plaatjes even werkend gemaakt, zie boven. :Y
Dank je ^O^ Ook meteen de bevestiging dat ik nog niet koekoe ben en dat ze er even geleden inderdaad nog niet stonden :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 13:18:19 #100
2681 Dave
Aardig op drave
pi_189362815
Oh, je bedoelt het ook als city-marketing/aankleding geloof ik?

In ieder geval lof voor het detail waarin je het hebt uitgewerkt!
:o)
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:16:12 #101
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189364440
quote:
Hawaii_Tim het volgende:[/b]

[..]

Wil je dan van het ene jaar + plaats 'doordraaien' naar de volgende combinatie? Zoals dit

Ik heb hier een esc-2019 momentum gevonden
van het gebruik van een “AirPort-Board”



Hier duidelijk het voorbeeld van Duncan
op de voorgrond MET OP DE achtergrond
aankondiging v/d naam v/h land in rij

The switch /of/ het rollen v/d letters t.e.m
het woord “the netherlands”

Dit soort ideeen probeer ik op papier te zetten
maar ik heb geen fotoshop, ik maak al mijn
prenten en tekeningen op paint

De wieken lijken misschien te ver gezocht
MAAR het is perfect mogelijk om ideeen
heel fris en duidelijk op het scherm te brengen
dat is het werk van professionals

Het Nederlands Esc-Team gaat/en/moet
(op een bepaald momentum) komen tot:
- eerst concept opbouwen
- DAN PAS slogan in verlengde v/h concept
- detail-werk en detail-bespreking van
HOE & WAT perfect-afgewerkt op scherm
gaat komen. Als alle visuele en audio-details
goed beslist worden DAN PAS zal het doel
bereikt worden van het visueel-verteld-verhaal

• in Israël hebben ze ELKE SECONDE goed
berekend en op de timing geplaatst
• we moeten beseffen dat het ESC in de 2de
decennia v/deze eeuw de overgangs-esc is
naar het derde decennia
• Oslo 2010 heeft deze overgang perfect
volbracht en nieuwe trends ontwikkeld.
• Rotterdam kan/moet deze met al de
intellectuele capaciteiten overtreffen
• 2u Semi-Final-1 + 2u Semi-Final-2 +
3,5u Finale = een Show van +/- 8 uur
die perfect tot in de seconde/minuut
moet georganiseerd worden
• we moeten beseffen dat deheer Sietse en
zijn team #BigArcade inspanningen gaan
leveren. Het gaat niet gemakkelijk zijn.
• en ik geloof dat elk klein idee van
groot belang zal zijn EN daarom wil ik op mijn
manier hen steunen - ik dank deze forum

[ Bericht 0% gewijzigd door fatix op 12-10-2019 00:17:06 ]
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:24:47 #102
2681 Dave
Aardig op drave
pi_189364575
Ik kan het niet in je post fixen, maar:



Weet niet hoe je het zou willen inzitten, maar zo'n blauw letterbord zou ik persoonlijk teveel op de "vlaggenparade" in Tel Aviv vinden lijken (daar is zelfs je paintprent op gebaseerd denk ik).
:o)
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:35:18 #103
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189364739
quote:
14s.gif Weet niet hoe je het zou willen inzitten, maar zo'n blauw letterbord zou ik persoonlijk teveel op de "vlaggenparade" in Tel Aviv vinden lijken (daar is zelfs je paintprent op gebaseerd denk ik).
Beste Dave, even ter verduidelijking;
mijn concept is NIET gebaseerd op de
stage elementen in 2019

dit was gewoon een antwoord op wat user Hawaï-Tim heeft meegedeeld.

Het concept in tel-aviv was vlucht/luchthaven
in dat idee is de vlaggen-parade gerealiseerd

het enige wat ik hieruit neem naar mijn concept
toe, is alleen de DRAAI-beweging v/d vlag
naar de “windmolen”

de vlaggen-parade zal door TEAM-SIETSE
professioneel uitgewerkt worden.
Als voorbeeld esc-2016 in Stockholm;
de vlaggenparade was EXTRA-VAGANZA
door modellen op de catwalk ZONDER vlaggen

👍
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:44:07 #104
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189365727




• hier het implanteren van de wieken
tot een concept-stage
• esc heeft ronde-vierkante stages gekend
• in 2019 eerste keer zelfs een driehoek stage
• een stage bestaat uit 1)vloer 2)backwall
3) roof-element 4) catwalk en/of mini-stage
• de catwalk deed de intrede sinds 2002
4) in 2018 eerste keer (achter)diepte in de stage

>> NU we een nieuwe decennia naderen;

•in de laatste +/-10 jaar heeft het voice-project
gediend als artiesten-depo(magazijn) v/h esc
in verscheidene landen.
• Duncan is hier een goed exemplaar van
• VOICE heeft tevens een nieuw stage-concept
met zich meegebracht
• het is niet mijn bedoeling om de voice-stage
te kopiëren.. De prent-voorbeelden hen ik
alleen gebruikt om weer te geven dat de 4
wieken v/e windmolen in het concept door
te trekken naar de stage
• dan kan er een totaal nieuw-ondertiteling idee
tot stand komen, waarbij de camera van boven
in een lichte arcade-buig-beweging focust op
de wieken-stage voor de ondertiteling EN/OF
vlag vorming
• in 2019 werd “DE DRIEHOEK” doorheen
het verhaal getrokken en kwam deze als
puzzelstuk tegen het dak van de expo dat finaal
de vlag vormde v/h land in rij
• is dit mogelijk in de AHOY-arena ja/of/neen 🤔

kortom;
the voice-project inspireerd “in & beyond”

[ Bericht 2% gewijzigd door ijs_beer op 10-10-2019 16:46:34 ]
pi_189365892
The Voice is natuurlijk van oorsprong een Nederlands programma. Ik weet alleen niet of de NPO daar zo trots op is ;)
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:36:11 #106
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189380898


>> ik ga nu over naar de 3 tabellen
>> veranderingen op het esc in de afgelopen
2 decennia

• tabel-1: veranderingen op/ivm sociale-media
• tabel-2: veranderingen op/ivm voting-systeem
• tabel-3: veranderingen op/ivm stage-design

In het eerste tabel zien we duidelijk dat esc
Twitter als eerste sociale-media gebruikte
sinds 2008 is er effectief op ingespeeld.

Livestream via eurovision.tv begon in 2004
MAAR Livestream via YouTube ging viraal
in het jaar 2015 de wereld in (hopelijk is dit geen
foute informatie, ‘k heb heel hard gezocht)

• De “#” HASHTAG kwam een beetje later aan
in 2014 in Kopenhagen in de Sub-logo zelf
• in 2018 werd de HASHTAG in Lisssbon
effectief gebruikt IN ELKE POSTCARD
• in 2019 gebruik HASHTAG buiten Postcard

Daarom is het belangrijk een effectief
Bondig en herkenbaar Hashtag (tevens slogan)
zoals de vorige jaren te vinden

“#ComeTogether” > gebruikt in 2016
“#BuildingBridges” > gebruikt in 2015
“#JoinUs” > gebruikt in 2014
“#WeAreOne” > gebruikt in 2013

“#BigARCADE > optie voor 2020
refererend naar winnend lied in 2019
elk artist op komt op een big-stage op esc
Arcade is dit grote muziek-wereld
maar voor elk artist in haar/zijn eigen
bescheiden wereld zoals de windmolen
een herkenbaar, bescheiden landmark is in
het nederlandsche landschap
LAST but not least - de camera-overgangen
kunnen dmv een wiek-beweging overgaan
naar het volgend beeld = arcade-beweging

[ Bericht 2% gewijzigd door ijs_beer op 11-10-2019 15:07:41 ]
pi_189382184
Echt heel knap uitgewerkt, mijn complimenten! :)

Ik las wel dat het concept design waarschijnlijk vorige maand al is gekeurd door de EBU, dus vrees dat het net te laat komt...
leven zoals het leven is
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:12:16 #108
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189382291


De essentie van het esc is:
1// de song / het lied
2// gezongen door een/de artiest

Deze essentie komt eigenlijk tot uiting
zoals de sleutel-zin in de song van Duncan
Dit heb ik gebruikt op de voorpagina v/h dossier

“SMALL town boy/girl in a BIG arcade”

• Small refereert naar het bescheiden dorp/stad
en landschap vanwaar de artist komt
• Big Arcade refereert naar de grote wereld v/d
muziek op esc - de Eurovisie-Wereld

>> Hierdoor is DE geschikte HASHTAG-slogan
#BigARCADE (symbolieke+esthetische waarde)
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:40:25 #109
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189385046



(op achtergrond de wieken lichtjes draaien)

Beste vrienden

Zoals jullie reeds opgemerkt hebben gebruik
ik bestaande foto’s via google om dan weer
het windmill-concept visueel op deze voort te
bouwen.. zodanig dat het een beetje vatbaar
wordt naar jullie toe EN naar TEAM-Sietse

Soms zet ik hier 2 pagina`s vanuit mijn dossier
achterelkaar om een element goed uit te leggen

blz1-toegepast logo op desbetreffend stage-jaar
blz2-windmill-concept logo toegepast op de
stage van esc-2017 in kiev-ukraine

• 2010 > alleen slogan werd geprojecteerd
• 2011 > de duitsers kozen alleen v/h sub-logo
• 2015 > in wenen logo + sub-logo
• 2017 > dit jaar is heel interessant, WANT
Esc-Logo + Slogan werd geprojecteerd
EN de Sub-Logo bestond uit “kralen
De KRALEN werden groots horizontaal
verspreid over heel de achtergrond

• 2020 > wat/welke combinatie zou er komen
voor Rotterdam?
• in mijn voorbeeld de slogan niet op de
achtergrond MAAR wel verwerkt in postcards
zoals in 2018

>> laat ons even doorredeneren naar de
postcards toe (dit komt nog) heb ik ook uitgewerkt.


>> De artiest in rij krijgt van de NOS een
houten windmolen van 50cm hoog
deze moet hij verwerken met eigen gekozen
verf/spuit/papier/tegel/stof materiaal in de
eigen vlag in zijn/haar eigen land. Het finaal
resultaat wordt niet getoond.

>> deze komen naar Nederland om dan finaal
de artiest voor een Rotterdams gebouw te zetten.. Zoals bv DE MARKTHAL

>> de artiest haalt dit uit de (surprise)doos
bedrukt met #BigARCADE

>> de windmolen bewerkt met eigen landsvlag
komt op het scherm..
(met de nodige achtergond-audio-melodie)

>> de artiest draait aan het gevlucht
>> met deze draai beweging OVERGANG
naar AHOY-stage met de nodige ondertiteling

• deze +/- 40 stuks bewerkte WINDMOLENS
kunnen finaal geschenk worden aan het
deelnemend land VOOR hun esc-museum
• 1 (EEN) kan geschonken worden aan de
EBU-HOOFDKWARTIER in Genève als
Nederlandse ODE aan esc
• Als laatste kan ROTTERDAM een nieuwe trend
als/voor een ESC-MUSEUM in heel Europa
tot stand brengen voor de nieuwe generaties
Dus elk land aanzetten tot deze museum in
hun eigen land. Dit kan een enorme impact
met zich meebrengen aan esc-toerisme
zelfs in landen die afhaken enz..

de “Windmill” concept is iets van NEDERLAND
“in a modest (bescheiden) way” zoals duncan EN zoals ik het
verwoord. Een lekker concept waar veel uit
kan geproduceerd worden in een eigentijdse
modern/digitale tijdperk

stel voor dat de Nederlandse vertegenwoordiger
haar windmolen bewerkt met mini-zonne-cellen
en dat deze via een DRONE-afstandsbediening
in gang wordt gezet in de Nederlandse 3-kleuren
in de NACHT op de Erasmus-Brug

.. ik zou graag feedback willen omtrent dit idee

🌿🌷🌹🌷🌿

[ Bericht 1% gewijzigd door fatix op 12-10-2019 00:53:34 ]
pi_189385149
Als slogan stel ik me meer een echte slagzin voor.

Een beetje zoals de laatste jaren gedaan is.
Come Together, Celebrate Diversity, Come Aboard.

BIg Arcade zou dan iets minder passen.

Ik gok dat het thema iets met vrijheid wordt.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:59:42 #111
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189385268
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 18:49 schreef Mandy040986 het volgende:
Als slogan stel ik me meer een echte slagzin voor.

Een beetje zoals de laatste jaren gedaan is.
Come Together, Celebrate Diversity, Come Aboard.

BIg Arcade zou dan iets minder passen.

Ik gok dat het thema iets met vrijheid wordt.
Beste mandy

Op een van de vorige pagina`s stond
iets geschreven omtrent de slogan;

Team-Sietse zou gekozen hebben voor
“ComeCloser” i.p.v. (het introductie thema van
Maastricht blijkbaar) “come together in harmony”

dit zou betekenen dat er niet zal/zou geopteerd
worden voor thema “vrijheid” ivm de bevrijding
van Nederland a l’epoque.

🤔

Tevens een andere noot;

• Nederland heeft 2x junior esc georganiseerd
• respectievelijk; 2007 Ahoy in Rotterdam &
(5 jaar later) 2012 Heineken hall in Amsterdam
• in de 17 jaar v/h junior esc heeft Nederland
de meest uitdagende “slogans” gebruikt
• make a big splash & break the ice

>> refererend naar het water concept

>> waarom zou deze uitdaging voor
rotterdam2020 nu niet kunnen

>> de bevrijdings-fragmenten kunnen
buiten de rehearsels en arena alleen als
BONUS-element in de stad aan bod komen
OF tijdens de ORANJE loper..

>> 2020 een DIGITALE-LED-loper misschien

• in Oslo/2010 hadden ze de ROZE loper..
• in Tel-Aviv/2019 de ORANJE loper..
• in Rotterdam/2020 de DIGITALE loper..
• terwijl de artiesten wandelen krijgen ze
de oorlogs/bevrijdings-beelden als
mini film-fragmenten onder hun voeten
voorbij-passeren tot de moderne-dam-werken
van vroeger tot nu; als ware een historische
tijdlijn..

• ontvangst gebeurt door DE ALLEREERSTE
EUROVISION-ROBOT die verwelkomt in
elke taal op de wereldbol

👍

[ Bericht 13% gewijzigd door fatix op 12-10-2019 00:47:59 ]
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 01:38:42 #112
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189391499

TABEL 2

• tabel-1: veranderingen op/ivm sociale-media
• tabel-2: veranderingen op/ivm voting-systeem
• tabel-3: veranderingen op/ivm stage-design

>> hier merken we ook belangrijke gegevens op

• 2011; wordt de eerste backstage-greenroom
door het opengaan van de digitale wand; instage
• 2007-Helsinki; is het jaar met de meeste landen
op stage in 1 avond, in totaal 28 in halve-finale
• 2015-Wenen: is tweede met 27 in finale MET
inbegrip van debuut AUSTRALIË
• van 2006 tem 2015; dus 1 decennia lang
is de voting v/d 3 hoogste punten toegepast
• vanaf 2015 in Stockholm alleen de 12 points
Het was juist 40 jaar geleden in 1975 WEER
in Stockholm dat de 12 points werd ingevoerd
dat jaar won Nederland met het kersvers
12 points-systeem
• MAAR dit is tevens het eerste jaar waarbij
we werden geconfronteerd met een nieuw
terminologie >> 2 SETS OF VOTES
dit is het 50-50 systeem gepresenteerd in
een totaal nieuw kleedje voor twee redenen
1/ de punten-telling op scherm te versnellen
2/ de spanning te behouden tot laatste ogenblik

• televoting vanaf de invoering v/d SEMI-FINAL
heeft in totaal 5 jaar geduurd van 2004 tem 2008
• in 2009 is ALLEEN in de finale 50%-50%
toegepast: helft TELEVOTE helft JURY
• in 2010; werd na de 50-50 succes dit TEVENS
toegepast in de beide SEMI-FINALES
• in de laatste 10 jaar: van 2009 tem 2019
tijdens de voting is THE MAP 3 maal gebruikt
• Dit is blijkbaar een kost die vele landen terwege
laten MAAR om een vorig jaar te overtreffen
in een jaar van overbrugging 3de decennia
zou het de slagroom op de taart zijn voor 2020

>> LAST BUT NOT LEAST

• in de laatste kolom de HOST-combinaties
in de laatste 20 jaar
• Maar een idee voor Rotterdam ZOU kunnen zijn;
• samen met esc-ROBOT voor 1-malig gebruik; voor “Let the esc-contest 2020 begin” zinnetje

HET voorbeeld van 2009 MOSKOU
• daar hebben ze voor de SEMI-Finals 2 hosts
bepaald & voor de FINALE 2 andere hosts
• dit was toen een fris en innovatief idee
door de Russische Televisie
•••••
• APP-vote werd allereerst ingevoerd in 2014

• Zweedse Host Petra Mede is de enige vrouw
die helemaal alleen presenteerde in 2013

[ Bericht 2% gewijzigd door fatix op 12-10-2019 02:18:58 ]
pi_189393430
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 18:59 schreef fatix het volgende:

[..]

Beste mandy

Op een van de vorige pagina`s stond
iets geschreven omtrent de slogan;

Team-Sietse zou gekozen hebben voor
“ComeCloser” i.p.v. (het introductie thema van
Maastricht blijkbaar) “come together in harmony”

dit zou betekenen dat er niet zal/zou geopteerd
worden voor thema “vrijheid” ivm de bevrijding
van Nederland a l’epoque.

🤔

Tevens een andere noot;

• Nederland heeft 2x junior esc georganiseerd
• respectievelijk; 2007 Ahoy in Rotterdam &
(5 jaar later) 2012 Heineken hall in Amsterdam
• in de 17 jaar v/h junior esc heeft Nederland
de meest uitdagende “slogans” gebruikt
• make a big splash & break the ice

>> refererend naar het water concept

>> waarom zou deze uitdaging voor
rotterdam2020 nu niet kunnen

>> de bevrijdings-fragmenten kunnen
buiten de rehearsels en arena alleen als
BONUS-element in de stad aan bod komen
OF tijdens de ORANJE loper..

>> 2020 een DIGITALE-LED-loper misschien

• in Oslo/2010 hadden ze de ROZE loper..
• in Tel-Aviv/2019 de ORANJE loper..
• in Rotterdam/2020 de DIGITALE loper..
• terwijl de artiesten wandelen krijgen ze
de oorlogs/bevrijdings-beelden als
mini film-fragmenten onder hun voeten
voorbij-passeren tot de moderne-dam-werken
van vroeger tot nu; als ware een historische
tijdlijn..

• ontvangst gebeurt door DE ALLEREERSTE
EUROVISION-ROBOT die verwelkomt in
elke taal op de wereldbol

👍
Je omschrijft het werkelijk prachtig, maar ik zie het gewoon niet. :)
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:29:30 #114
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189396329
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 19:22 schreef ijs_beer het volgende:
ik moet je nageven, er is goed over nagedacht. Ik weet niet of men iets wil met het stereotype van een windmolen, maar de symboliek die je er in hebt gestopt is leuk.


Beste ijsbeer

wat de symboliek betreft die je verwoordde
dit heeft mij aangezet om in mijn archief
goed door te zoeken.

ik herinnerde mij vorig jaar in tel-aviv 2019
werd de punten-bekendmaking symbolisch
gedaan vanuit een heilig tempel bij wijze van
spreken. de minuut waarin ik dit screenshot
had genomen van YouTube staat linksonder

dit is een immens vergaand-model v/e
symboliek-toepassing.. ‘k wilde dit eventjes
meedelen. we zien dit 2 zuilen-idee in elk
joodse-kerkhof over heel de wereld. 👍🙂

[ Bericht 4% gewijzigd door fatix op 12-10-2019 17:36:51 ]
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 23:32:41 #115
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189403863




Beste vrienden,

heb op de sub-logo nog een beetje doorgewerkt
om nog een duidelijker inzicht te geven v/d
mogelijkheden wat we met de Hollandse
windmolen en wieken nog meer kunnen doen

(morgen zal ik tabel 3 hier plaatsen)

>> de 2 pagina`s boven;
• sub-logo 2020 verder uitgewerkt
• varianten op de sub-logo proper bewerkt
• geïnspireerd van de sub-logo varianten 2018
• in portugal hadden ze in totaal 12 varianten
• BILBOARD-voorbeeld 2018 op foto vervangen
door Windmill-Concept-Logo ivm de promotie
  zondag 13 oktober 2019 @ 17:06:55 #116
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189414435


Een allerlaatste bewerking van wat er met de
molen-wieken kan gemaakt worden is;

zoals bijgevoegd prent is het mogelijk om
al de vlaggen te produceren v/d deelnemende
landen. Tevens de allermoeilijkste combinaties
zijn ook mogelijk.

Waar kan dit gebruikt worden? Bijvoorbeeld;
• als sign-bordje van de dressing-rooms
• ik heb 2 van deze bordjes toegepast (zie prent)
• de wieken kunnen in elke kleur en beweging
toegepast worden dit zorgt ervoor; dat niet
alleen de affiches voor het grote publiek
zichtbaar worden, tevens ook voor de delegaties
• al wie een accreditatie heeft ZELFS in de
press-center zal deze wieken-vlaggetjes
fotograferen en via internet en sociale media
viraal de wereld insturen..
• deze kunnen tevens op de souvenirs, badges,
enveloppen, rugzakken bedrukt worden
• the WINDMILL-concept zal DE logo bij uitstek
worden om Nederland met haar landmark
opnieuw FRIS te promoten via esc2020

[ Bericht 1% gewijzigd door ijs_beer op 13-10-2019 17:08:08 ]
  zondag 13 oktober 2019 @ 18:43:39 #117
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189416659


TABEL 3

• tabel-1: veranderingen op/ivm sociale-media
• tabel-2: veranderingen op/ivm voting-systeem
• tabel-3: veranderingen op/ivm stage-design

een kleine noot: ivm met vorige prent omtrent de wieken vlaggetjes, mensen kunnen zich
afvragen waarom al de 40 vlaggetjes niet zijn
getekend;
• ik heb in totaal 16 varianten op papier gezet
• deze 16 dienen als proto-types
• deze 16 geven een idee van vlaggen waarbij
de richting v/d 3-kleur horizontaal/verticaal zijn
• soms zal wapenschild toegevoegd worden


TABEL 3

>> geeft totaal ander motief weer ivm de staging
>> al de 3 tabellen heb zelf ontwikkeld als
feedback en een snel-lijst van wat er al reeds is
geproduceerd ivm eurovisie in laatste 2 decennia

• JUNIOR ESC is sinds 2014 geïntegreerd in esc
• vanaf 2008 is er een “corporate”-prijs; een
microfoon (uit jaren ‘80)
• we merken op dat er sinds 2014 er proper
wordt gefocust wordt op de microfoon-trofee
Daarvoor keam de overhandiging rommelig over
• in Rotterdam moet er een heldere-focus komen
op/rond de mikrofoon-trofee

• tabel geeft SUB-LOGO concept weer en ik
provisioneel “windmill” bij rotterdam gevoegd
• HET BLAUW gedeelte geeft weer WAT/WELKE
combinaties er werden toegepast in stage-design
in de afgelopen 2 decennia
• 2010 + 2018 = jaar van full belichting/non-video
• 2009 + 2016 = jaar van full video gebruik
• al de resterende jaren is er een mix van de 2

>> ik vind dat Rotterdam ook voor een
combinatie van beide kan gaan. met combinatie
van video & licht-spots zijn er veel mogelijkheden

>> de vlaggenparade sinds 2013
• het wordt steeds moeilijker om een heel
intelligent-idee op te brengen hiervoor
• ik ben voorstander van het klassieke model
het projecteren van de vlaggen op de back-walm

>> Als ALLERLAATSTE de POSTCARDS:
• promo = promotie-video’s v/h land zelf
• NEUTR = neutraal, geen specifiek concept
• OUT = betekent > in het buitenland opgenomen
• OUT-IN = betekent > dat postcard eerst een
deel in het buitenland is opgenomen WAARNA
het laatste deel in het organiserend land wordt
opgenomen.
• Maar tot nu toe is er geen IN-OUT model

• in Rome1991; moesten de artiesten v/d
deelnemende landen een Italiaans lied zingen
in de postcards
• in OSLO1996; wensten dd leiders van de
deelnemende landen succes voor hun artiest
• in Gotenburg1984; waren de componisten de
hoofdrol spelers in de Postcard.

>> ik bedoel maar, dat we het nog niet zo GEK
kunnen bedenken van WAT we kunnen doen
met de postcards.
>> mijn persoonlijke keuze naar WENEN2015
ORF heeft heel veel intelligentie geinvesteerd
in de postcards.
>> Rotterdam KAN opteren voor IN-OUT model
zoals ik als idee-heb aangehaald paar berichten
boven; ivm het houten-molen-idee

🌹🇳🇱🌹🇳🇱🌹🇳🇱

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 13-10-2019 23:26:45 ]
  zondag 13 oktober 2019 @ 19:48:00 #118
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189418426
Wauw Fatix, wat stop je hier ontzettend veel werk in! _O_ _O_

Zou je niet heel teleurgesteld zijn als je daar straks niets van terugziet? :@

Niet dat ik het slecht vind, maar het ziet er echt uit alsof je hier dagen mee bezig bent geweest, terwijl je niet eens weet of het gebruikt wordt :o Dat zou ik best spannend vinden :Y
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zondag 13 oktober 2019 @ 19:54:28 #119
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189418634
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:48 schreef Meke het volgende:
Wauw Fatix, wat stop je hier ontzettend veel werk in! _O_ _O_

Zou je niet heel teleurgesteld zijn als je daar straks niets van terugziet? :@
Eigenlijk niet nee
Ik heb dagen moeten denken om de beslissing door te hakken voordat ik hier mij als user inschreef.

Ik zou alleen al heel blij zijn als de nodige mensen het alleen bekijken/lezen
Ten tweede zou ik blij zijn dat dit werk hief op de forum als archief blijft en niet wordt verwijderd

Ik zou heel blij en trots zijn als zuiderbuur als Nederland een heel tof en professioneel werk levert.. ook al heb ik een ideetje bijgedragen

👍🌹🇳🇱🇧🇪🙋🏻♂
  zondag 13 oktober 2019 @ 19:59:15 #120
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189418744
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:54 schreef fatix het volgende:

[..]

Eigenlijk niet nee
Ik heb dagen moeten denken om de beslissing door te hakken voordat ik hier mij als user inschreef.

Ik zou alleen al heel blij zijn als de nodige mensen het alleen bekijken/lezen
Ten tweede zou ik blij zijn dat dit werk hief op de forum als archief blijft en niet wordt verwijderd

Ik zou heel blij en trots zijn als zuiderbuur als Nederland een heel tof en professioneel werk levert.. ook al heb ik een ideetje bijgedragen

👍🌹🇳🇱🇧🇪🙋🏻♂
Gaaf! Ik ben blij dat je meepost hoor :)
En volgens mij wordt hier niet zo snel iets verwijderd, zolang de afbeeldingen ook maar gehost blijven zullen ze hier nog wel even staan ^O^
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zondag 13 oktober 2019 @ 23:11:16 #121
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189422612


Dit is tabel 3
Heb ik geprobeerd opnieuw te uploaden
met een hogere pixel-optie
gelieve het tabel boven te vervangen met
deze link.

noot: tot gisteren kon ik op imgur met
png extensie uploaden MAAR vanaf
vandaag is dat niet meer mogelijk
alleen jpg extensie is mogelijk, maar
daardoor daalt de kwaliteit v/d prent.

dank je wel 😞👍🌹

[ Bericht 8% gewijzigd door fatix op 13-10-2019 23:22:20 ]
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 oktober 2019 @ 23:27:13 #122
163650 Greys
pi_189422827
Heb hem vervangen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 17:43:20 #123
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189631200
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 17:17 schreef fatix het volgende:

[..]

Het is niet zo dat in 2018 het team van de Portugese TV gekozen heeft voor dat (inderdaad) “het groter worden” v/podium; MAAR dat de (totzover ik het weet-hopelijk is het niet fout) reference-group v/d EBU het besluit had genomen om “DEPHT-DIEPTE” te creeeren & een jaar “NO-VIDEO-SCREEN” te gebruiken in de stage-design. In 2018 heeft men geprobeerd om dit te bewerkstelligen, zodat men nieuwe camera-technieken kon experimenteren/toepassen.

2018 was het jaar bij uitstek wegens het feit dat de ALTICE-ARENA groot genoeg was EN dat met het “oceaan”-thema als het ware een heel groot zeilschip werd gecreëerd met 3 wereld-orbits boven de stage (wat tevens een element is v/d Portugese vlag).

Het ander jaar van volledig gebruik van lichten was in Oslo-2010 nadat in 2009 in Moskou er totaal gebruik was gemaakt van video-walls.

Esc heeft bewezen dat stages in jaren van 100% licht-techniek gebruik ook visueel-perfect en met over-voldoening kan overkomen op tv-scherm.

Men probeert elk-volgend-jaar evenwicht te zoeken: balance tussen/between video-&-light technieken.

Hieronder; heb ik geprobeerd werk te maken van wat eurovision te bieden heeft gehad de laatste 2 decennia. Rechthoek-Circel-Driehoek stages

• Gaat/kan Rotterdam totaal iets anders produceren dan dit stramien ja of neen?

De uitdaging kan h’m erin zitten om de stage in het midden te zetten maar dan is de theorie van DE NODIGE-diepte voor de camera shots off-sayt



Quote gedaan vanuit deze link/thread:
> ESF / [ORGANISATIE] OPEN UP - slogan #3
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:24:44 #124
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189635531


Hier hebben we de 2. fase v/d stage-analyse

• MS = Mini-Stage
• CW = Cat-Walk
• GC = Golden Circle

Dit laatste is een totaal nieuw concept
toegepast i/d laatste 2 esc >> 2018 + 2019

Nu vraag ik mij af ALS de reference-group
zegt, dat er een golden-circle moet komen..

EN de nieuwe-generatie stage design in het
midden v/d Ahoy komt maw 360• graden
hoe gaat dan de gouden-circel geïmplementeerd
worden rondom de stage?

hier een prenten-tabel van wat er tot nu toe
geproduceerd is aan stages in laatste 2 decennia

👍👍
  zondag 27 oktober 2019 @ 19:19:40 #125
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189653620


3de en laatste fase van mijn amateur werk ivm:

• roof-elements
• back-elements
• hang-elements

We zullen met spanning afwachten hoe dat deze elementen in Rotterdam 2020 zullen open-up bloeien. Maar duidelijk is dat deze elementen (toch enigszins) onmisbaar zijn in een stage-design om optimaal en/of simpel esthetiek te bewerkstelligen..

Ik vond de koepel van istanbul in de vorige decennium en de wereld-orbits van Lissabon van deze decennium de beste roof/hang elementen van het esc tot nu toe.

Ik hoop dat rotterdam met totaal iets anders naar voren komt dat ons positief zal/kan verassen

dank..
  zondag 27 oktober 2019 @ 19:25:11 #126
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_189653740
(beste vrienden, dit is het laatste bericht dat ik dubbel plaats, omdat het hier in deze thread ook van nut is aangezien ik de 3 prenten tabellen heb afgerond. Mijn verontschuldigingen hiervoor)



Stage-Designs-ontwerpers van 2006 tem 2019;

> Florian Wieder
• 2019 - Israël - Tel Aviv
• 2018 - Portugal - Lisbon
• 2017 - Ukraine-Kyiv
• 2015 - Austria-Vienna
• 2012 - Azerbaijan-Baku
• 2011 - Germany-Düsseldorf

> Frida Arvidsson & Viktor Brattström
• 2016 - Stockholm-Sweden
• 2013 - Malmö-Sweden

> Claus Zier
• 2014 - Copenhagen-Denmark

> USA & UK designers
• 2008 - Serbia-Belgrade = David Cushing (usa)
• 2009 - Russia-Moscow = John Casey (usa)
• 2010 - Norway-Oslo = Al Gurdon (uk)

> Elias Lekadis
• 2006 - Greece-Athens

> in 2007
• zelfs een groep universiteits-studenten
• Helsinki-Finland
• Jenni Viitanen + Kalle Ahonen + Samuli Laine + Kristian Schmidt
pi_189698124
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:41 schreef molloot200 het volgende:
Mijn suggestie: laat elke artiest aan het eind van het filmpje "Open Up to Belgium!" bijvoorbeeld, bij België dan, zeggen.
Dit zou eigenlijk vooral perfect zijn als je de postcards in de landen zelf opneemt :@ Dat ik bijna bang ben dat dat ook de bedoeling is _O-
  woensdag 30 oktober 2019 @ 15:23:35 #128
478909 molloot200
alles muziek.
pi_189699532
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:54 schreef Em31 het volgende:

[..]

Dit zou eigenlijk vooral perfect zijn als je de postcards in de landen zelf opneemt :@ Dat ik bijna bang ben dat dat ook de bedoeling is _O-
Mwah, niet per sé denk ik. Als je de deelnemer in Nederland rond ziet wandelen, wordt het daarna "geopend" naar een bijvoorbeeld België, door de Belgische act dan te laten zien. Vanuit Nederland (postcard) wordt dan upgeopend naar het land van de deelnemer (act). ;)
pi_189699677
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:23 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Mwah, niet per sé denk ik. Als je de deelnemer in Nederland rond ziet wandelen, wordt het daarna "geopend" naar een bijvoorbeeld België, door de Belgische act dan te laten zien. Vanuit Nederland (postcard) wordt dan upgeopend naar het land van de deelnemer (act). ;)
Kan ja, maar de postcard openen met 'Open up to Belgium' en vervolgens beelden van België zou ook goed passen :P
  woensdag 30 oktober 2019 @ 15:34:25 #130
478909 molloot200
alles muziek.
pi_189699712
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:32 schreef Em31 het volgende:

[..]

Kan ja, maar de postcard openen met 'Open up to Belgium' en vervolgens beelden van België zou ook goed passen :P
Zou misschien nog wel beter passen. Neemt niet weg dat ik nog steeds wens dat de postcards gewoon in Nederland worden opgenomen...
pi_189699829
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:34 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Zou misschien nog wel beter passen. Neemt niet weg dat ik nog steeds wens dat de postcards gewoon in Nederland worden opgenomen...
Ja ik ook hoor :Y
pi_189790380
Ik zat te denken, er zijn waarschijnlijk heel wat nummers die wereldberoemd zijn maar bijna niemand van weet dat ze nederlandse producties zijn. Hier kan iets mee gedaan worden lijkt mij, om te laten zien wat een groot land nederland wel niet is in de muziek.

Iedereen weet natuurlijk dat heel wat EDM acts nederlands zijn, maar er zijn ook wel wat oudere bands en acts die nederlands zijn en wereldberoemd. Je hebt natuurlijk 2 unlimited en de vengaboys (rotterdams zelfs), bij de laatste zijn heel veel amerikanen die het nummer vengabus kennen van de six flags reclames maar niemand kent het origineel. Dan heb je nog rockbands zoals Golden Earring en Focus, met respectievelijk radar love en hocus pocus als bekendere nummers. De Van Halen broers zijn Nederlands maar hun band Van Halen is wel Amerikaans, dus die tel ik niet mee.

Er zijn dus genoeg wereldberoemde nederlandse artiesten en bands, ook mooi als daar een ode aan gemaakt kan worden of op een manier verwerkt kan worden in de opening van de finale ofzo. Ik weet niet goed wat ermee gedaan kan worden, daarom dat ik het hier voor discussie breng.

[ Bericht 0% gewijzigd door NeilZar op 06-11-2019 00:32:25 ]
pi_189792388
Zou wel kunnen in een kort filmpje over de geschiedenis van Hollandse muziek ofzo.
Hotapnyc
pi_191554097
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 15:38 schreef Em31 het volgende:
Het filmpje van de recap met de gebarentolken was vorig jaar na de show best populair. Kwam o.a. langs op Twitter en Reddit: https://www.reddit.com/r/(...)retation_of_all_the/

Misschien leuk om één recap met de tolken ook uit te zenden tijdens de liveshow. w/
houdt er dan wel rekening mee dat gebarentaal niet universeel is. Iedere taal heeft zijn eigen gebarentaal, dus Nederlandse gebarentolken worden in het buitenland niet per se begrepen.
pi_191554161
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 16:35 schreef Sableheart het volgende:

[..]

houdt er dan wel rekening mee dat gebarentaal niet universeel is. Iedere taal heeft zijn eigen gebarentaal, dus Nederlandse gebarentolken worden in het buitenland niet per se begrepen.
Ja dat is ook zo, dacht ik nog wel aan, maar omdat die filmpjes van de AVROTROS vorig jaar ook werden gedeeld dacht ik dat het misschien sowieso wel leuk was? Maar misschien is dat best stom van mij aangezien dat het natuurlijk niet het doel is :@

Bij deze zag je bijv. veel reacties van Italianen:
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')