abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_188888440
registreer om deze reclame te verbergen
Misschien dat tijdens de bekendmaking van de landen die doorgaan naar de finale, er live beelden vanuit huiskamers e.d geprojecteerd kunnen worden op een groot scherm.
Dan heeft het tijdrekken dat altijd gedaan wordt, nog enige zin.
pi_188888610
Verhoog het maximaal aantal personen op het podium van 6 naar 7. Dit is een kleine verandering, maar kan wel helpen een act met dansers er beter uit te laten zien. Een zanger kan dan kiezen voor 3 dansers aan weerszijde, terwijl dit nu vaak 2 aan iedere kant is (vanwege symmetrie). Dat ziet er vaak wat leeg uit naar mijn mening.
pi_188896419
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 18:07 schreef Nashipeer het volgende:
Aangezien het thema zal gaan over vrijheid, en het precies 80 jaar geleden is dat het bombardement heeft plaatsgevonden zal het tijdens de Gouden Loper in de avond een mooi symboliek zijn om de brandgrens te laten zien (of zelfs enkele dagen dat het evenement plaatsvindt). Je kan dan de historie van de stad herdenken terwijl het ook in één opslag duidelijk wordt voor Europa, Australië, etc hoe de stad is opgebloeid. In de avond zal dit indrukwekkend ogen en alle artiesten, delegaties, buitenlandse pers en fans zullen sws de stad zien (terwijl ze andere dagen alleen binnen zitten). En dan misschien aan het eind vuurwerk als symboliek van vreugde en optimisme richting de toekomst.

[ afbeelding ]
Bron; https://www.enterthemothe(...)oensdag-14-mei-2008/
https://www.ad.nl/rotterd(...)7Vgv9it1kYu6XrHcSuhg

:P :)
Nait Soezn Moar Broezn
pi_188915844
Presentatie
Hoofdpresentatie door Eva Jinek en Ajouad el Miloudi. Greenroom door Loiza Lamers. Fris, jong, divers en inclusief. We moeten zorgen voor een goede chemie tussen de hosts en minder gescripte tekst, zodat de show persoonlijker wordt.

Een apart online kanaal gehost op Youtube/Insta door o.a. Nikki de Jager, waarop de wereld achter de schermen live in beeld wordt gebracht.

Interval act
Geen Amerikaanse sterren. Europa moet centraal staan. Liefst ook niet nog meer zangers of zangeressen. Die hebben we al in overvloed. Kies voor andere kunstdisciplines zoals een dans of circusact vanuit Codarts of een gave danscrew (zie hieronder voorbeeld van Royal Family --> check vanaf 5:55). Hebben we zo'n groep in NL?

Daarnaast kunnen één of meerdere van onze DJ's natuurlijk niet ontbreken. De vaker genoemde combinatie met het Metropole Orkest lijkt me super gaaf.

Innovatie
We hebben drones nodig voor vette camerabeelden! Die dans van David Middendorp met drones is trouwens ook vet.
pi_188916327
@FranklinB Goed idee, plaats deze meteen ook even. Zoiets zou ook interessant kunnen zijn als interval act. Of als opening in combinatie met Arcade.

pi_188916562
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:17 schreef Em31 het volgende:
@:FranklinB Goed idee, plaats deze meteen ook even. Zoiets zou ook interessant kunnen zijn als interval act. Of als opening in combinatie met Arcade.

Ja, dit is echt gaaf he! Ik heb zoiets laatst live gezien in het theater. Echt iets bijzonders en past ook goed bij een innovatieve show.
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator donderdag 12 september 2019 @ 20:39:04 #132
163650 crew  Greys
Nee.
pi_188916731
Welkom op ons forum Franklin! w/
Als je nog lekker met ons wat uitgebreider wilt kletsen over je (mooie) ideeën met iedereen kan je ook hier terecht: ESF / Ideeën-discussie-topic

We hopen alle nieuwe mensen ook gezellig in al onze andere topics te zien! *O*
Koutist in opleiding.
  vrijdag 13 september 2019 @ 21:13:16 #133
487210 ReMiLa
Psych / trainer / esf fanaat
pi_188932276
Bij The Passion zingt de zanger die Jezus speelt vaak vanaf een hoog gebouw aan het einde van de uitzending. Zo ook in Rotterdam (2012) zie:
Zou het niet gaaf zijn als iemand (wellicht Duncan met Arcade) ook vanaf de Erasmusbrug of een ander hoog gebouw in de stad, zingt? Levert geweldige beelden op, volgens mij.
Ik ben de enige esf-fanaat in mijn vriendenkring en wil graag forummen met gelijkgestemden.
pi_188947778
Beste Sietse, ik weet niet in hoeverre jij je met de invulling van de presentatie bezighoudt. Er gaan al heel wat namen rond (ik ben het lang niet met alle suggesties eens, maar dat is een ander ding...) maar één naam heb ik nog niet gezien. En dat is die van Marjolein Keuning.
Ze is mooi, kan zingen, ze heeft nog in het achtergrondkoortje gezongen van Marcha tijdens het ESF in 1987. En ze heeft presentatie ervaring (het muzikale programma Het Gevoel Van...) en ze heeft heel veel humor (weet ik uit persoonlijke ervaring). Dus als er gezocht wordt naar mensen die net iets meer kunnen dan alleen iets aan- of afkondigen, heb je aan haar een goeie. Als jij niet over de presentatie gaat, wil je deze naam dan doorgeven aan degenen die er wel een beslissing over gaan nemen?
  zaterdag 14 september 2019 @ 22:22:06 #135
138876 Andromache
don't give up Andro
pi_188948544
Ik hoop dat dit jaar het Youtube-kanaal ook gebruikt wordt om niet alleen te zenden, maar ook liefst live interactie op gang te krijgen. Wat we hier nu op Fok doen, live becommentarieren, misschien kan de EBU ook faciliteren met een livechat of nog leuker iets van pick your own commentator die dan ook op de livechat ingaat en de reacties op gang brengt (‘Great act by Belarus! What do you think?’). En daar zou je een bekende vlogger voor kunnen inschakelen. Vergelijk bijv. Mark en Ramon van 3FM die op 101tv alternatief commentaar gaven (bijzonder flauw maar voor het idee).
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
>>>> Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken <<<<
Don't give up: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
pi_188979508
Ik kan me zo voorstellen dat meerdere van de beoogde locaties voor de postcards ook in Madurodam zijn te vinden. Als het voor genoeg postcards kan is het misschien leuk Madurodam als hub-locatie te gebruiken. Deelnemers lopen in het park langs een miniatuur van een gebouw en een montagetruc later zijn ze er in het echt bij
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_189032110
1. Ik moest opeens aan onze zandkunstenaar Gert van der Vijver denken. De eerste keer dat ik hem aan het werk zag, was ik behoorlijk onder de indruk. Je zou hem kunnen inzetten wanneer Duncan Arcade zingt (dan zie je op het scherm het Arcade-verhaal in zand) / of bv als intervalact om de geschiedenis van Nederland te tonen of een onderdeel van onze geschiedenis zoals de watersnoodramp en als gevolg onze strijd met de zee / en je laat het terugkomen tijdens de rest van de show door hem de vlag van het land van het eerstvolgende optreden te laten strooien.
Het zou passen bij het thema 'Paint your music' / Nederlandse kunstenaars. En ook bij het thema 'Nederland en het water'.

2. Ik spreek vaak internationale bezoekers aan Nederland. Iets wat volgens hen typisch is voor ons is dat we graag over het weer klagen, vooral over regen. En dat het hier ook vaak regent. Ik geloof dat we ook behoorlijk veel woorden voor regen hebben (miezerregen, hoosbui, etc). We zouden een Ode aan de Regen kunnen geven met een regen-medley; It's raining men met een gospelkoor, Singing in the Rain in musicalstijl, November rain van Guns 'n Roses, en wat je nog meer kan bedenken aan bekende liedjes over regen. Gezongen door Nederlands beste strotten. Een ode aan regen mag ook wel, nu het weer steeds warmer wordt en de regen steeds minder. Ook dit sluit weer aan op het thema 'Nederland en het water'.

3. Nijntje! Zo bekend over de wereld als Miffy. Ik vind Nijntje heel no-nonsense-Nederlands; met een paar strakke lijnen vertel je een verhaal. Bijna modernisme a la Mondriaan. En daar heb je weer een link met 'Paint your music' / Nederlandse kunstenaars. Ik moet eerlijk bekennen niet te weten hoe je Nijntje teug kan laten komen in de show (zonder te werken met een mens verkleed als Nijntje, dat is te kinderlijk). Maar Nijntje met een afgesneden oor a la Van Gogh zou wel prachtig zijn.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')