abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188771712
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 12:20 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat de bestuurster van de Stint iets te verwijten valt - al was ik er zelf natuurlijk geen getuige van. Jor wel hoor, oh nee wacht die woont in de buurt en heeft van horen zeggen _O-

Maar als je ballen hebt lees je ook dit bericht: https://www.bd.nl/home/di(...)9Uy0DH8A0AZQ1Qja0gUi van de directeur van de basisschool waar de kinderen op zaten. Deze man ken ik persoonlijk en via via heb ik inderdaad vele verhalen en ooggetuige verslagen vernomen. Het is en blijft hartverscheurend, maar dat interesseert je geen biet want je bent enkel bezig je gelijk te halen. Ik hoop voor jou dat het NFI nooit met een rapport naar buiten komt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 03-09-2019 15:47:29 ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_188771817
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 12:20 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat de bestuurster van de Stint iets te verwijten valt - al was ik er zelf natuurlijk geen getuige van.

Of ze iets te verwijten valt staat in principe los van of het een gebruikersfout was of niet.
pi_188772243
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 09:15 schreef matspontius het volgende:

[..]

Lezen, de OM meld dat de oorzaak nog niet gevonden is of nooit gevonden zal worden. Jij begrijpen?
Er zijn zwakke punten gevonden op de stint, maar we zullen er nooit achter komen of deze ook de oorzaak van het ongeluk zijn. Wat begrijp je daar niet aan?
.
  dinsdag 3 september 2019 @ 16:16:58 #64
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_188772313
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 09:15 schreef matspontius het volgende:

[..]

Lezen, de OM meld dat de oorzaak nog niet gevonden is of nooit gevonden zal worden. Jij begrijpen?
oorzaak is blinde paniek bij het zien van de slagboom
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_188781276
In het AD het bericht dat een kinderopvangcentrum een claim wil indienen

Van maar liefst ¤ 70.000 tegen de producent van de Stint, vanwege de kosten voor vervangend vervoer. :s)

Ik hoop werkelijk dat dit geen schijn van kans maakt bij de rechter. Hoe kun je nu kosten claimen die je sowieso zou moeten maken, als er geen Stint zou zijn geweest.
  woensdag 4 september 2019 @ 09:17:56 #66
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_188781951
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 07:53 schreef Idisrom het volgende:

Van maar liefst ¤ 70.000 tegen de producent van de Stint, vanwege de kosten voor vervangend vervoer. :s)

Ik hoop werkelijk dat dit geen schijn van kans maakt bij de rechter. Hoe kun je nu kosten claimen die je sowieso zou moeten maken, als er geen Stint zou zijn geweest.
heeft gen enkele kans, de Stint was goedgekeurd door de instanties voor vervoer

Een gaspedaal en twee remmen, voetrem en handrem, was beter geweest maar ja
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_188782045
quote:

Een kinderopvang in mijn buurt heeft dit in ieder geval op de ouders afgewenteld en zij moeten extra betalen voor dit vervangende vervoer, wat inderdaad een grote kostenpost lijkt te zijn.
pi_188782119
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 09:26 schreef Dehelerambam het volgende:

[..]

Een kinderopvang in mijn buurt heeft dit in ieder geval op de ouders afgewenteld en zij moeten extra betalen voor dit vervangende vervoer, wat inderdaad een grote kostenpost lijkt te zijn.
Maar je kunt niet declareren voor iets wat niet mogelijk is. De 'grote kostenpost' had je blijkbaar voor de komst van de Stint ook.
pi_188782273
De enige kosten waarvoor je de firma Stint aansprakelijk voor kunt stellen, zijn in mijn ogen de kosten van afschrijving tijdens de periode dat je niet met die Stints kunt rijden.
Of je had die Stints weer moeten terugverkopen tegen boekwaarde aan de firma Stint op moment dat er niet meer mee gereden mocht worden.
pi_188783132
quote:

Natuurlijk heeft dit geen enkele kans.

Zoals gezegd was de Stint goedgekeurd en is het niet aan Stintum te danken dat ze stil zijn gezet. Vooralsnog is er geen enkele conclusie hoe en wat, hooguit wat aannames en verbeterpunten. TNO heeft wat suggesties wat er verbeterd kan worden. Dat is overigens goed, maar bepaald niet dat Stintum verantwoordelijk was voor het ongeval en stilzetten.

Ook kan het bedrijf aantonen dat ze na dit ongeluk en suggesties voor aanpassingen dit ook hebben gedaan op de kortst mogelijke termijn. Dat het vervolgens maanden en maanden duurt voor iedereen met een stropdas zijn minute-of-fame heeft gehad, daar kunnen ze ook niets aan doen.

Volledig kansloze actie dus in mijn ogen.
pi_188783138
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 09:26 schreef Dehelerambam het volgende:

[..]

Heeft die kinderopvang bij de introductie van de Stint op hun lokaties dit ook afgewenteld op de ouders? Vast niet, dat geld zal wel naar wat stropdassen verdwenen zijn.
pi_188783147
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 09:40 schreef Idisrom het volgende:
De enige kosten waarvoor je de firma Stint aansprakelijk voor kunt stellen, zijn in mijn ogen de kosten van afschrijving tijdens de periode dat je niet met die Stints kunt rijden.
Er is in die periode geen afschrijving geweest. Ze hebben geen meter meer hoeven rijden en het is geen organisch materiaal wat vergaat.

Het jaar wat ze stil staan krijg je er gewoon bij in levensduur. Dus in plaats van een afschrijving over 5 jaar krijg je een afschrijving over 6 jaar.
  woensdag 4 september 2019 @ 14:08:03 #73
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_188785748
Eigenaar gespot :Y
"Hoka Hey!"
  woensdag 4 september 2019 @ 15:00:48 #74
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188786557
Tegen sentiment en emotie, valt inhoudelijk (ook op Fok!) niet te discussiëren.

De Stint komt straks de weg weer op en met het eerste volgende ongeval (die geheid eens weer voorkomt); krijg je weer die discussie dat men vooral een technische fout wil zien (afwentelen) en per definitie weigert de menselijk invloedsfactor daarop mee te nemen.
Opmerkingen, laat staan kritische kijk op gebruikers van apparaten wordt neergeslagen met dat je niet weet waarover je praat.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 6 september 2019 @ 20:25:14 #75
479195 bemmis
net nieuw hiero
pi_188820353
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 12:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee hoor maar wel opvallend dat er soms uit het niets opeens weer medestanders opduiken bij je don quichot strijd.

Maar koop een stint en voer je eigen objectieve onderzoek uit en publiceer de gemaakte fouten door onze overheid. ^O^
Toevallig heb ik toendertijd mijn vriendin, werkzaam met stint bij kdv, met een collega remtests laten uitvoeren met een meetlint, dat bleek ook al niet met de fabrieksopgave en eisen overeen te komen.
  vrijdag 6 september 2019 @ 20:32:45 #76
479195 bemmis
net nieuw hiero
pi_188820552
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 15:03 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Denk aan je bloeddruk joh. Wat ik probeer te zeggen is dat als het ongeluk geen technische oorzaak had dat onderzoek inderdaad geen oorzaak gaat vinden.

Bovendien ligt een mogelijke gebruikersfout erg gevoelig natuurlijk (ook hier op fok), ook al valt die mevrouw niks te verwijten.

Overigens, ik houd me bezig met incidenten en calamiteiten met medische technologie in de zorg en ook daar is het veel vaker een gebruikersfout dan een technische fout.
Allereerst bedankt voor het geven om mijn gezondheid, mijn bloedruk stond gelijk aan die van een goudvis aan de valium, maar ok joh ;-) toch bedankt voor de lieve zorgen.

V.w.b. die calamiteiten met stints, check even de calamiteiten met scootmobielen, die eenzelfde segway motor en besturingssysteem hebben, en de vele oudjes die door een raam of deur zijn geknald. Erg makkelijk scoren om dan snel te concluderen dat dat ook allemaal gebruikersfouten waren. Maar als je de officiele testresultaten vd stint erbij haalt, en het zeer duidelijk omschreven mogelijke mankement van de op hol slaande motor op volle kracht bij een enkele stroomonderbreking(bijv door draadbreuk) , plus remmen die bij dat volle motorvermogen niet kunnen stoppen en dan zelfs tijdelijk niet functioneren (doorknijpen) (maar later bij onderzoek geen manko lijken te vertonen !!!) , dan snap je zelf dat het juist meer voor de hand ligt dat het een technische oorzaak had in meeste gevallen dan het 'verzonnen en totaal niet aantoonbare gebruikersfouten-relaas.
pi_188821080
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 10:15 schreef michaelmoore het volgende:

oorzaak was dat het meisje van angst de gashendel niet losliet en ook al rem je dan, dat helpt niks
Dat ga je met geen tien andere stints veranderen
Waar komt die lezing vandaan?
pi_188821166
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 08:44 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wat nou mooizo? Het gaat er om dat er geen oorzaak gevonden wordt. Dat gelooft toch niemand - deze zaak stinkt aan alle kanten
Het is een complot!
pi_188821442
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 14:19 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ander punt wat ik nog frappant vind is dat hij geklaagd had failliet te gaan en ondertussen zonder enige omzet toch nog verder kan bestaan en daarnaast nog aan produktverbeteringen kan werken. Dat kan natuurlijk allemaal niet kosteloos en een normaal bedrijf was allang failliet gegaan. Je vraagt je toch af waar dat geld allemaal vandaan komt om dat zo lang vol te houden....... w/
Nou, daar heeft de fabrikant zich over uitgelaten. Verschillende leveranciers en afnemers hebben dermate veel vertrouwen in het product dat ze de fabrikant geholpen hebben om te voorkomen dat hij om zou vallen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188821468
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 09:17 schreef michaelmoore het volgende:

heeft gen enkele kans, de Stint was goedgekeurd door de instanties voor vervoer
Klopt, echter vond meneer Stint het wel een pima idee om achteraf allerlei aanpassingen te doen aan het goedgekeurde ontwerp.
  vrijdag 6 september 2019 @ 22:14:02 #81
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188823797
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 21:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Klopt, echter vond meneer Stint het wel een pima idee om achteraf allerlei aanpassingen te doen aan het goedgekeurde ontwerp.
Hier wel vermelden dat het "goedgekeurde ontwerp" van destijds daarmee technologisch wel verbeterd werd. Het is niet zo dat die veranderingen, al of niet deels, het ongeluk hebben veroorzaakt.

Los daarvan is het goed dat men wat beter de voorwaarden, consequenties en risico's afweegt van gebruiksmiddelen. Ik hoop ook dat de Spoorwegen verplicht gaan worden om te zorgen dat dat die niet langer andere weggebruikers kunnen aanrijden. In de praktijk komt dit neer op ongelijkvloerse kruisingen.
pi_188825304
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 september 2019 22:14 schreef Vallon het volgende:

Hier wel vermelden dat het "goedgekeurde ontwerp" van destijds daarmee technologisch wel verbeterd werd.
De noodstop verwijderen en een motor met meer vermogen plaatsen zonder de remmen wezenlijk aan te passen kun je als een technologische verbetering zien maar het werd er zeker niet veiliger op.
  vrijdag 6 september 2019 @ 23:18:02 #83
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188825631
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2019 23:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

De noodstop verwijderen en een motor met meer vermogen plaatsen zonder de remmen wezenlijk aan te passen kun je als een technologische verbetering zien maar het werd er zeker niet veiliger op.
Zeker eensch en dat die "verbetering" vooral werden gedaan omdat die handiger bleken.
Een noodstop die je telkens weer per ongeluk zomaar kan indrukken (door kinderen) of langzaam accelererend vermogen, is meer een gevaar dan veiligheid.

Ik zou het zinniger vinden dat wanneer de overheid een (groeps)voertuig toelaat waarbij bv een TNO en/of ANWB of andere technische organisatie het qua eisen onafhankelijk goed doortest en de resultaten voorlegt aan gebruiksorganisaties. Je weet dan wat het is en kunt verwachten.. zoals een plastic bakkie van 500kg+ dat is uitgerust blijkt te zijn met mechanische trommelrem...
pi_188844418
  zondag 8 september 2019 @ 18:11:14 #85
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188850801
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 11:30 schreef Jor_Dii het volgende:
https://t.co/4hJBRCJ3w3

Heftig stuk..
Paywall..... iets van een samenvatting (liefst zonder emotie).... of is (lijkt?) het een opiniestuk van slachtoffers en wat hun allemaal aan ellende is overkomen ? Thx.

Los van jou begint het mij wel te rirriteren dat media steeds vaker achterlijke muurtes op trekken zodat je geen kennis meer kunt nemen van hun "visie" aan feiten en daarmee hun eigen ook lezers in hun eigen cocon duwen. Ergens zou ik denken dat je met reeds een krantenabbo iig kennis zou moeten kunnen nemen van andere kranten. Al was het maar om het "nieuws" inhoudelijk (af) te wegen.
pi_188852086
In spoiler want lang stuk:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 8 september 2019 @ 20:43:14 #87
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188852816
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 20:00 schreef Jor_Dii het volgende:
..knipperdeknip
Ok Thx.... samengevat vooral over aanloop, afhandeling en trauma-ellende. Inhoudelijk kort gevolgd met afsluiting dat de bestuurster zegt geprobeerd heeft te stoppen, de minister de Stint verbood, NFI geen oorzaak heeft kunnen achterhalen en er nieuwe bestuursvoorwaarden zijn zoals ouder dan 18 en rijvaardigheidstraining.

Iets zegt mij dat men dus maar wat doet om het wel iets moet met wat - voordeel van de twijfel - beter lijkt of is. Ministerie is goed bezig :P :Y :X
pi_188853088
quote:
11s.gif Op zondag 8 september 2019 18:11 schreef Vallon het volgende:

[..]

Paywall..... iets van een samenvatting (liefst zonder emotie).... of is (lijkt?) het een opiniestuk van slachtoffers en wat hun allemaal aan ellende is overkomen ? Thx.

Los van jou begint het mij wel te rirriteren dat media steeds vaker achterlijke muurtes op trekken zodat je geen kennis meer kunt nemen van hun "visie" aan feiten en daarmee hun eigen ook lezers in hun eigen cocon duwen. Ergens zou ik denken dat je met reeds een krantenabbo iig kennis zou moeten kunnen nemen van andere kranten. Al was het maar om het "nieuws" inhoudelijk (af) te wegen.
Vind jij ook dat het bedrijf wat in het pand naast jouw werk zit, jou ook salaris moet geven?
  zondag 8 september 2019 @ 21:22:51 #89
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188853578
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 20:55 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Vind jij ook dat het bedrijf wat in het pand naast jouw werk zit, jou ook salaris moet geven?
Vind jij het ook zo getuigen van journalistieke clickbait kwaliteiten om een tamelijk inhoudsloos aangrijpend story-verhaal achter een paywall weg te zetten ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer je content achter een paywall neerzet, moet je ook niet het "lef" hebben de inhoud door "gratis zoekmachines" te laten vinden.

Maar goed, het gaat offtopic. Ik ben weer helemaal bij met af van de Stint. Thx.
pi_188854100
quote:
11s.gif Op zondag 8 september 2019 21:22 schreef Vallon het volgende:

[..]

Vind jij het ook zo getuigen van journalistieke clickbait kwaliteiten om een tamelijk inhoudsloos aangrijpend story-verhaal achter een paywall weg te zetten ?
SPOILER
Wanneer je content achter een paywall neerzet, moet je ook niet het "lef" hebben de inhoud door "gratis zoekmachines" te laten vinden.

Maar goed, het gaat offtopic. Ik ben weer helemaal bij met af van de Stint. Thx.
Het AD moet ook geld verdienen, of leven journalisten van lucht?

Er zijn overigens veel makkelijkere manieren om het te lezen, illegaal en legaal.
  zondag 8 september 2019 @ 22:14:01 #91
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188854359
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 21:57 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het AD moet ook geld verdienen, of leven journalisten van lucht?
[..]
Natuurlijk, dat snap ik maar verdienen is wat anders dan lezers dwingen je voor niet nader nieuws te laten betalen. Desnoods als product, zou ik best leuk vinden, om als "gratis" lezers mijzelf te verplichten dan ook een waardeoordeel te geven.

Het is het aloude probleem van oud en nieuw waarvoor jezelf opnieuw zult moeten uitvinden. Ik kan mij ook voorstellen dat journalisten meer samenwerken met lezers. Bijvoorbeeld, in dat Stint artikel, op verzoek ook technische or juridische verdieping aan te brengen, te kunnen zoeken en teruglezen.

Het is daarbij altijd aan de aanbieder te zorgen dat die zo aantrekkelijk is, dat abonnees voor die kwaliteitsdiensten willen betalen.

Een andere gedachte is een soort spotify, (newsfy :P ) waarbij je hooguit een paar cent betaald om een samengevat artikel qua achtergrond door te lezen. Mensen dwingen een deel of totaal abbo te nemen voor die twee verdiepte headlines per week, is niet van deze tijd waar je idd overal en nergens, verder hetzelfde aantreft.
  dinsdag 10 september 2019 @ 08:36:02 #92
287741 matspontius
pi_188875024
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2019 23:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

En waarom werd het niet gemeld en gecontroleerd?
"Hoka Hey!"
  dinsdag 10 september 2019 @ 08:36:59 #93
287741 matspontius
pi_188875037
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is een complot!
Ja maak het maar belachelijk. Een jaar na dato geen officiele oorzaak, kom op zeg ...
"Hoka Hey!"
pi_188876256
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 08:36 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ja maak het maar belachelijk. Een jaar na dato geen officiele oorzaak, kom op zeg ...
Heb je niet door dat je jezelf belachelijk maakt door perse een officiële oorzaak te willen hebben vanuit onze overheid? :D
  dinsdag 10 september 2019 @ 10:13:55 #95
287741 matspontius
pi_188876327
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 10:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heb je niet door dat je jezelf belachelijk maakt door perse een officiële oorzaak te willen hebben vanuit onze overheid? :D
Wat is daar belachelijk aan? Is dat niet normaal? Er wordt een onderzoek naar het ongeval gestart en vervolgens komt er geen conclusie. Dat vreemd vinden is belachelijk ja?
"Hoka Hey!"
  dinsdag 10 september 2019 @ 10:17:46 #96
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188876367
quote:

[..]

Heel simpel.. als je aan een gashendel draait gaat het voertuig bewegen.. als je dat niet door hebt dan schrik je en hou je jezelf vast.. aan die gashendel dus..
Voor dat je hersenen dan snappen dat die hendel dicht moet ben je te laat..

Je kan dit op elk schoolplein regelmatig zien gebeuren bij kinderen die net een nieuwe brommer hebben met automatische versnelling..

Hier zie je ook zon voorbeeld van een totaalgebrek aan controle over een voertuig, terwijl gas dicht en remmen zo simpel is..

https://www.dumpert.nl/me(...)een_kortere_weg.html

Maargoed dit verhaal is niet vast te stellen en dus is er geen oorzaak bekend..
  dinsdag 10 september 2019 @ 10:27:23 #97
287741 matspontius
pi_188876470
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2019 10:17 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Heel simpel.. als je aan een gashendel draait gaat het voertuig bewegen.. als je dat niet door hebt dan schrik je en hou je jezelf vast.. aan die gashendel dus..
Voor dat je hersenen dan snappen dat die hendel dicht moet ben je te laat..

Je kan dit op elk schoolplein regelmatig zien gebeuren bij kinderen die net een nieuwe brommer hebben met automatische versnelling..

Hier zie je ook zon voorbeeld van een totaalgebrek aan controle over een voertuig, terwijl gas dicht en remmen zo simpel is..

https://www.dumpert.nl/me(...)een_kortere_weg.html

Maargoed dit verhaal is niet vast te stellen en dus is er geen oorzaak bekend..
Hiermee schuif je alle technische oorzaken maar even aan de kant en legt alle schuld bij de bestuurster begrijp ik?
"Hoka Hey!"
  dinsdag 10 september 2019 @ 10:34:33 #98
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188876572
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 10:27 schreef matspontius het volgende:

[..]

Hiermee schuif je alle technische oorzaken maar even aan de kant en legt alle schuld bij de bestuurster begrijp ik?
Tuurlijk.. er zijn geen technische oorzaken, zo'n ding werkt net als een scooter of een motorfiets met automaat..

Dan kun je gaan stellen dat het een ontwerpfout is, maar dat is natuurlijk onzin als er tig voertuigen zijn die exact hetzelfde zijn qua bediening..

En ja die bediening vergt uitleg die er niet is geweest..

Want er worden rijbewijzen gratis uitgedeeld aan bepaalde groepen mensen...

Zoals mn pa die gratis E achter zn B kreeg terwijl ie niet met een aanhanger kan manoeuvreren..
Ook kreeg hij een T rijbewijs terwijl ie geen idee heeft hoe je de deur van een trekker open krijgt...
En mag hij ook gewoon op een brommer/scooter rijden terwijl ie nauwelijks een fiets kan besturen..

Zie hier de oorzaak van het filmpje hierboven en hoe het naar alle waarschijnlijkheid ook bij de stint is gebeurd..
pi_188877065
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 10:13 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wat is daar belachelijk aan? Is dat niet normaal? Er wordt een onderzoek naar het ongeval gestart en vervolgens komt er geen conclusie. Dat vreemd vinden is belachelijk ja?
Want het is van belang om altijd de schuld ergens neer te kunnen leggen? Lekker Amerikaans, als je maar kan claimen ergens...

Het is alleen zo gek dat jij weigert om de schuld op de plek te leggen waar hij ligt: de combinatie bestuurster en de techniek. Al zo vaak uitgelegd, maar het wil niet tot je doordringen. Het moet en zal in jouw beperkte visie een technisch mankement zijn.

Dat er geen technisch mankement is gevonden, en ook niet gevonden gaat worden, dringt simpelweg niet bij je door.

Om je ogen te openen, er gebeuren per dag vele ongelukken in het verkeer waar de oorzaak niet voor 100% is vast te stellen. Vaak een combinatie van factoren. En om je ogen nog verder te openen, per dag komen er een vele tienduizenden fouten voor die in de basis een ongeval kunnen worden. Dit gebeurd niet door het tijdig ingrijpen / goed reageren van de bestuurder en techniek.

Zoals al vele malen gesteld is, er zitten inderdaad dingen niet op de Stint die daar wel zouden moeten zijn. Dat ontkent niemand, zelfs de fabrikant niet. Feit is dat het ding door een stel blinden is goedgekeurd jaren geleden, er zijn amper tot geen technische eisen vastgesteld.

Hoe triest het ook is voor de kinderen en ouders, uiteindelijk leidt dit ongeval tot iets goeds. Een verbetering van de veiligheid van de Stint. Dat is ook een heel normale situatie, elke vliegtuigramp bijvoorbeeld leidt ertoe dat vliegen veiliger wordt. 100% veilig, dat zal het nooit zijn. Dan moet je in bubbeltjesplastic in je kelder gaan liggen, al kan er dan alsnog een aardbeving plaatsvinden en je huis instorten. Leven brengt risico's met zich mee.

Maar vertel ook eindelijk eens over je belang in deze. Zijn je kinderen betrokken geweest bij dit ongeval? Ben je ontslagen bij Stintum? Ben je boos op de grote boze overheid? Wat precies is je drijfveer voor deze kruistocht?
pi_188877666
Amen _O_ _O_
  dinsdag 10 september 2019 @ 12:41:41 #101
287741 matspontius
pi_188878490
Jut en Jul hebben elkaar weer gevonden ....
"Hoka Hey!"
pi_188878600
Je geeft weer eens geen antwoord op terechte vragen, verrassend.
pi_188878645
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 12:41 schreef matspontius het volgende:
Jut en Jul hebben elkaar weer gevonden ....
Wij hebben geen kloontjes leger nodig en worden niet gebanned......

Maar wanneer kom je weer eens inhoudelijk ergens op terug? Nooit zeker.
pi_188878764
quote:

[..]

Een officiële oorzaak zou alleen vastgesteld kunnen worden als er sprake was van een technische fout. Kennelijk zit het niet in die hoek en is er sprake van een menselijke fout. Of nu ja, ongeluk dekt de lading wellicht wat beter.
  dinsdag 10 september 2019 @ 13:21:24 #105
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188878897
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een officiële oorzaak zou alleen vastgesteld kunnen worden als er sprake was van een technische fout. Kennelijk zit het niet in die hoek en is er sprake van een menselijke fout. Of nu ja, ongeluk dekt de lading wellicht wat beter.
Je spreekt jezelf dus tegen.

Maar IS er nou geen oorzaak, of wil de overheid die niet op straat hebben? Er zijn teveel aanwijzingen dat er een oorzaak mogelijk is waarbij de overheid nalatig is geweest. En daarom geloof ik zonder concrete uitkomst van het onderzoek ook niet meteen in een bestuurdersfout.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_188879021
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:21 schreef daNpy het volgende:

[..]

Maar IS er nou geen oorzaak, of wil de overheid die niet op straat hebben? Er zijn teveel aanwijzingen dat er een oorzaak mogelijk is waarbij de overheid nalatig is geweest. En daarom geloof ik zonder concrete uitkomst van het onderzoek ook niet meteen in een bestuurdersfout.
Het ligt eraan of je je alu hoedje wel of niet ophebt denk ik.
  dinsdag 10 september 2019 @ 13:45:31 #107
287741 matspontius
pi_188879181
quote:

[..]

Dit dus - helaas voor sommigen hier zijn andere meningen moeilijk te verkroppen. Ik denk er precies zo over. De overheid heeft iets te verbergen in deze en traineert daarom het onderzoek
"Hoka Hey!"
pi_188879191
quote:

[..]

Er is zeker een oorzaak, maar misschien bestaat deze wel uit verschillende delen (menselijk, technisch, ongewis), waardoor het voor het opmaken van een rapport te onduidelijk is wat nu exact de oorzaak van het ongeluk is. Ze kunnen dan wel een rapport met mitsen en maren gaan opstellen, maar dat brengt wellicht alleen maar meer verwarring en verontwaardiging teweeg. Zeker omdat de bestuurster het overleefd heeft acht ik de kans ook aannemelijk dat zij (enigszins) in bescherming wordt genomen
pi_188879242
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:45 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dit dus - helaas voor sommigen hier zijn andere meningen moeilijk te verkroppen. Ik denk er precies zo over. De overheid heeft iets te verbergen in deze en traineert daarom het onderzoek
"De grote boze overheid"

Gokje, je vaccineert ook niet omdat je op Feestboek hebt gelezen dat het autisme veroorzaakt en bedoeld is om de wereldbevolking uit te roeien?
pi_188880680
quote:

[..]

Nee, je kunt niet precies reconstrueren wat er exact is gebeurd. Wel kun je de desbetreffende Stint, met daarnaast de modellen die daar net voor en na zijn gemaakt technisch onderzoeken. Als uit dat onderzoek niet naar voren komt dat er sprake was een fout in het voertuig, dan kun je dus alleen zeggen dat daar niets uit naar voren is gekomen. Dan blijft over de menselijke kant waar het fout is gegaan.
  dinsdag 10 september 2019 @ 15:45:09 #111
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188880687
quote:

[..]

Welnee ze hebben niets anders te verbergen dan dat sommige betweters veel te ver voor de wagen uitrenden. Lekker makkelijk om een lokale fabrikant de schuld te geven van een ongeluk met een product dat volledig voldeed aan de wettelijke gebruikseisen.

Wanneer je het (oorspronkelijke) voertuig verbiedt omdat dat vanuit zichzelf mede oorzaak is voor het ongeluk, is daarmee de wetgeving die daarop moest toezien dus ook oorzakelijk.
Ik snap natuurlijk dat het makkelijker is om fabrikant te beschuldigen wat nog los staat van een mogelijk "eigen schuld" aandeel in het al -of niet correct besturen of technische controle door gebruiksorganisaties.

Wat mij nog steeds (niet zo, hoor) verbaast is dat het rapport nergens het aandeel van de trein meeneemt als enige hoofdoorzaak. Een trein kan en mag dus no steeds legitiem mensen doodrijden omdat zij op spoorwegovergangen a) onvoldoende opletten of b) niet in staat zijn zich uit de voeten te maken.
pi_188880692
quote:

[..]

Welk belang heeft de overheid daar in godsnaam bij? Het is een particuliere onderneming die de productie en alles daar om heen deed...
pi_188880776
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 15:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welk belang heeft de overheid daar in godsnaam bij? Het is een particuliere onderneming die de productie en alles daar om heen deed...
Volgens sommigen is alles de schuld van de overheid (en big-pharma) :{
  dinsdag 10 september 2019 @ 15:57:25 #115
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188880815
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Er is zeker een oorzaak, maar misschien bestaat deze wel uit verschillende delen (menselijk, technisch, ongewis), waardoor het voor het opmaken van een rapport te onduidelijk is wat nu exact de oorzaak van het ongeluk is. Ze kunnen dan wel een rapport met mitsen en maren gaan opstellen, maar dat brengt wellicht alleen maar meer verwarring en verontwaardiging teweeg. Zeker omdat de bestuurster het overleefd heeft acht ik de kans ook aannemelijk dat zij (enigszins) in bescherming wordt genomen
Kan, maar ook dat wordt niet bevestigd.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 10 september 2019 @ 15:58:45 #116
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188880833
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 15:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, je kunt niet precies reconstrueren wat er exact is gebeurd. Wel kun je de desbetreffende Stint, met daarnaast de modellen die daar net voor en na zijn gemaakt technisch onderzoeken. Als uit dat onderzoek niet naar voren komt dat er sprake was een fout in het voertuig, dan kun je dus alleen zeggen dat daar niets uit naar voren is gekomen. Dan blijft over de menselijke kant waar het fout is gegaan.
Er zijn fouten gevonden in deze modelserie. O.a. op hol slaan.
Dus ik ben benieuwd naar het onderzoek.
  dinsdag 10 september 2019 @ 16:01:24 #117
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188880875
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 15:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat de overheid een voertuig de weg op heeft gelaten zonder technische controles, eisen aan rijbewijs, periodieke keuring etc. Dit is overigens al vele malen besproken en de reden dat o.a. ik bijzonder nieuwsgierig ben naar het onderzoek. Misschien zit ik er wel naast - dan wil ik het ook weten.
pi_188881452
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 16:01 schreef daNpy het volgende:

[..]

Omdat de overheid een voertuig de weg op heeft gelaten zonder technische controles, eisen aan rijbewijs, periodieke keuring etc. Dit is overigens al vele malen besproken en de reden dat o.a. ik bijzonder nieuwsgierig ben naar het onderzoek. Misschien zit ik er wel naast - dan wil ik het ook weten.
En wat zou de overheid dan precies willen verbergen als je overal al van op de hoogte bent?
  dinsdag 10 september 2019 @ 17:51:37 #119
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_188882403
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:09 schreef Xa1pt het volgende:

Kennelijk zit het niet in die hoek en is er sprake van een menselijke fout.
Is slechts een aanname.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 10 september 2019 @ 17:53:41 #120
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_188882438
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 16:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En wat zou de overheid dan precies willen verbergen als je overal al van op de hoogte bent?
Die is makkelijk: that they fucked up. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')