Wij hebben geen kloontjes leger nodig en worden niet gebanned......quote:Op dinsdag 10 september 2019 12:41 schreef matspontius het volgende:
Jut en Jul hebben elkaar weer gevonden ....
Een officiële oorzaak zou alleen vastgesteld kunnen worden als er sprake was van een technische fout. Kennelijk zit het niet in die hoek en is er sprake van een menselijke fout. Of nu ja, ongeluk dekt de lading wellicht wat beter.quote:Op dinsdag 10 september 2019 08:36 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja maak het maar belachelijk. Een jaar na dato geen officiele oorzaak, kom op zeg ...
Je spreekt jezelf dus tegen.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een officiële oorzaak zou alleen vastgesteld kunnen worden als er sprake was van een technische fout. Kennelijk zit het niet in die hoek en is er sprake van een menselijke fout. Of nu ja, ongeluk dekt de lading wellicht wat beter.
Het ligt eraan of je je alu hoedje wel of niet ophebt denk ik.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf dus tegen.
Maar IS er nou geen oorzaak, of wil de overheid die niet op straat hebben? Er zijn teveel aanwijzingen dat er een oorzaak mogelijk is waarbij de overheid nalatig is geweest. En daarom geloof ik zonder concrete uitkomst van het onderzoek ook niet meteen in een bestuurdersfout.
Dit dus - helaas voor sommigen hier zijn andere meningen moeilijk te verkroppen. Ik denk er precies zo over. De overheid heeft iets te verbergen in deze en traineert daarom het onderzoekquote:Op dinsdag 10 september 2019 13:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar IS er nou geen oorzaak, of wil de overheid die niet op straat hebben? Er zijn teveel aanwijzingen dat er een oorzaak mogelijk is waarbij de overheid nalatig is geweest. En daarom geloof ik zonder concrete uitkomst van het onderzoek ook niet meteen in een bestuurdersfout.
Er is zeker een oorzaak, maar misschien bestaat deze wel uit verschillende delen (menselijk, technisch, ongewis), waardoor het voor het opmaken van een rapport te onduidelijk is wat nu exact de oorzaak van het ongeluk is. Ze kunnen dan wel een rapport met mitsen en maren gaan opstellen, maar dat brengt wellicht alleen maar meer verwarring en verontwaardiging teweeg. Zeker omdat de bestuurster het overleefd heeft acht ik de kans ook aannemelijk dat zij (enigszins) in bescherming wordt genomenquote:Op dinsdag 10 september 2019 13:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
"De grote boze overheid"quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:45 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dit dus - helaas voor sommigen hier zijn andere meningen moeilijk te verkroppen. Ik denk er precies zo over. De overheid heeft iets te verbergen in deze en traineert daarom het onderzoek
Nee, je kunt niet precies reconstrueren wat er exact is gebeurd. Wel kun je de desbetreffende Stint, met daarnaast de modellen die daar net voor en na zijn gemaakt technisch onderzoeken. Als uit dat onderzoek niet naar voren komt dat er sprake was een fout in het voertuig, dan kun je dus alleen zeggen dat daar niets uit naar voren is gekomen. Dan blijft over de menselijke kant waar het fout is gegaan.quote:
Welnee ze hebben niets anders te verbergen dan dat sommige betweters veel te ver voor de wagen uitrenden. Lekker makkelijk om een lokale fabrikant de schuld te geven van een ongeluk met een product dat volledig voldeed aan de wettelijke gebruikseisen.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:45 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dit dus - helaas voor sommigen hier zijn andere meningen moeilijk te verkroppen. Ik denk er precies zo over. De overheid heeft iets te verbergen in deze en traineert daarom het onderzoek
Welk belang heeft de overheid daar in godsnaam bij? Het is een particuliere onderneming die de productie en alles daar om heen deed...quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:45 schreef matspontius het volgende:
[..]
Volgens sommigen is alles de schuld van de overheid (en big-pharma)quote:Op dinsdag 10 september 2019 15:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welk belang heeft de overheid daar in godsnaam bij? Het is een particuliere onderneming die de productie en alles daar om heen deed...
Dat mag de fabrikant uitleggen.quote:Op dinsdag 10 september 2019 08:36 schreef matspontius het volgende:
En waarom werd het niet gemeld en gecontroleerd?
Kan, maar ook dat wordt niet bevestigd.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er is zeker een oorzaak, maar misschien bestaat deze wel uit verschillende delen (menselijk, technisch, ongewis), waardoor het voor het opmaken van een rapport te onduidelijk is wat nu exact de oorzaak van het ongeluk is. Ze kunnen dan wel een rapport met mitsen en maren gaan opstellen, maar dat brengt wellicht alleen maar meer verwarring en verontwaardiging teweeg. Zeker omdat de bestuurster het overleefd heeft acht ik de kans ook aannemelijk dat zij (enigszins) in bescherming wordt genomen
Er zijn fouten gevonden in deze modelserie. O.a. op hol slaan.quote:Op dinsdag 10 september 2019 15:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, je kunt niet precies reconstrueren wat er exact is gebeurd. Wel kun je de desbetreffende Stint, met daarnaast de modellen die daar net voor en na zijn gemaakt technisch onderzoeken. Als uit dat onderzoek niet naar voren komt dat er sprake was een fout in het voertuig, dan kun je dus alleen zeggen dat daar niets uit naar voren is gekomen. Dan blijft over de menselijke kant waar het fout is gegaan.
Omdat de overheid een voertuig de weg op heeft gelaten zonder technische controles, eisen aan rijbewijs, periodieke keuring etc. Dit is overigens al vele malen besproken en de reden dat o.a. ik bijzonder nieuwsgierig ben naar het onderzoek. Misschien zit ik er wel naast - dan wil ik het ook weten.quote:Op dinsdag 10 september 2019 15:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welk belang heeft de overheid daar in godsnaam bij? Het is een particuliere onderneming die de productie en alles daar om heen deed...
En wat zou de overheid dan precies willen verbergen als je overal al van op de hoogte bent?quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat de overheid een voertuig de weg op heeft gelaten zonder technische controles, eisen aan rijbewijs, periodieke keuring etc. Dit is overigens al vele malen besproken en de reden dat o.a. ik bijzonder nieuwsgierig ben naar het onderzoek. Misschien zit ik er wel naast - dan wil ik het ook weten.
Is slechts een aanname.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:09 schreef Xa1pt het volgende:
Kennelijk zit het niet in die hoek en is er sprake van een menselijke fout.
Die is makkelijk: that they fucked up.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En wat zou de overheid dan precies willen verbergen als je overal al van op de hoogte bent?
Onzin.. Ja als er een kabel breekt dan zou ie vol gas vooruit rijden met wel 17.2 kmh...quote:Op dinsdag 10 september 2019 15:58 schreef daNpy het volgende:
Er zijn fouten gevonden in deze modelserie. O.a. op hol slaan.
Dat voertuig was gewoon legaal.. voldeed aan de eisen..quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:01 schreef daNpy het volgende:
Omdat de overheid een voertuig de weg op heeft gelaten zonder technische controles, eisen aan rijbewijs, periodieke keuring etc.
quote:Op dinsdag 10 september 2019 19:03 schreef daNpy het volgende:
Lees eerst maar de vorige serie terug voor we dezelfde discussie weer opnieuw gaan doen.
Het onderzoek zou uit moeten wijzen wat de oorzaak is, punt. Ook als deze niet eenduidig is. Zolang dit niet naar buiten komt zit er een luchtje aan wmb.
Door wie worden particuliere ondernemingen als deze gecontroleerd? Door pipo de clown? Of mag iedereen zo maar een voertuig de weg opsturen?quote:Op dinsdag 10 september 2019 15:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waar blijven je inhoudelijke argumenten? Het is weer oorverdovend stil bij je.quote:Op donderdag 12 september 2019 08:54 schreef matspontius het volgende:
[..]
Door wie worden particuliere ondernemingen als deze gecontroleerd? Door pipo de clown? Of mag iedereen zo maar een voertuig de weg opsturen?
Wat een grap. Paar jaar terug werd er na 2x knipperen getekend maar dit keer zullen ze op iedere slak zout strooien.quote:Op donderdag 12 september 2019 17:48 schreef Jor_Dii het volgende:
De nieuwe Stint mag niet de weg op!
https://www.omroepbrabant(...)p-afgekeurd-door-RDW
"Het voertuig kan 20 kilometer per uur halen, maar het nieuwe voertuig mag maar 17 kilometer per uur."quote:Op donderdag 12 september 2019 17:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Als deze na alle aanpassingen al de weg niet op mag wat voor waardeloos onveilig wanproduct was die vorige dan wel niet?quote:Op donderdag 12 september 2019 17:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit dus. De fabrikant toont hiermee opnieuw zijn onvermogen. Waarom mankeert er nog van alles aan - wordt dat niet van te voren doorgenomen? Of klungelt die fabrikant lekker verder zoals voorheen. Dit wekt wel de indruk dat er niet bepaald professioneel gewerkt wordt daarquote:Op donderdag 12 september 2019 18:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als deze na alle aanpassingen al de weg niet op mag wat voor waardeloos onveilig wanproduct was die vorige dan wel niet?
quote:Op donderdag 12 september 2019 22:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dit dus. De fabrikant toont hiermee opnieuw zijn onvermogen. Waarom mankeert er nog van alles aan - wordt dat niet van te voren doorgenomen? Of klungelt die fabrikant lekker verder zoals voorheen. Dit wekt wel de indruk dat er niet bepaald professioneel gewerkt wordt daar
Ah, dus ze wisten het al maar hebben toch maar een inferieure Stint aangeboden. Maar 2 toelichtingen? Lees eens wat beter en zie wat de problemen zijn. Als je dat maar kleine problemen vind dan snap je bijzonder weinig van veiligheid. Dit hele gedoe komt ontzettend knullig over vanuit de fabrikant maar dat is niks nieuws onder de zonquote:Op donderdag 12 september 2019 22:59 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]![]()
Er missen twee toelichtingen op nieuwe onderdelen en 3 kmh verschil.. nou man wat een mankementen allemaal hee..
Gewoon papierwerk en luchtdruk in de banden aanpassen en het ding is klaar..![]()
Nieuwe aanvraag komt eraan'
Een woordvoerder van de Stint zegt dat ze niet verbaasd is over het negatieve advies van de RDW. “Dit wisten we al. We hebben in augustus te horen gekregen dat er andere eisen zijn bijgekomen, terwijl de aanvraag al was ingediend. We hebben daarna verschillende aanpassingen gedaan, de komst van de rolkooi is er één van. De RDW heeft nu onze oude aanvraag afgekeurd, maar er komt binnenkort een nieuwe aanvraag aan.”
Dat is niet wat er staat. De overheid heeft de regelgeving aangepast ná het indienen van de aanvraag - althans zo lees ik het. En de overheid kennende is dat geen rare gang van zaken.quote:Op vrijdag 13 september 2019 04:52 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ah, dus ze wisten het al maar hebben toch maar een inferieure Stint aangeboden.
De fabrikant overlegt niet over dit soort zaken met de overheid? Ze werken volledig langs elkaar heen?quote:Op vrijdag 13 september 2019 09:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is niet wat er staat. De overheid heeft de regelgeving aangepast ná het indienen van de aanvraag - althans zo lees ik het. En de overheid kennende is dat geen rare gang van zaken.
De ambtenaren doen nu een spelletje , wie de strengste isquote:Op vrijdag 13 september 2019 09:12 schreef matspontius het volgende:
[..]
De fabrikant overlegt niet over dit soort zaken met de overheid? Ze werken volledig langs elkaar heen?
Begrijpend lezen en argumenteren is niet de sterkste kant van die user, vergeet dat niet.quote:Op vrijdag 13 september 2019 09:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is niet wat er staat. De overheid heeft de regelgeving aangepast ná het indienen van de aanvraag - althans zo lees ik het. En de overheid kennende is dat geen rare gang van zaken.
De overheid doet wat ze willen in sommige gevallen idd.quote:Op vrijdag 13 september 2019 09:12 schreef matspontius het volgende:
[..]
De fabrikant overlegt niet over dit soort zaken met de overheid? Ze werken volledig langs elkaar heen?
Gezien de omstandigheden een jaar geleden zou jij als fabrikant niet een hele goede communicatie en heldere regels eisen voordat je überhaupt zo'n geval nog weer de weg op durft te sturen. Het mes snijd in deze aan beide kanten!quote:Op vrijdag 13 september 2019 09:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
De overheid doet wat ze willen in sommige gevallen idd.
De mogelijkheid is dat de overheid niks gezegd heeft over komende regelgeving.
Of ze hebben het wel gezegd maar de fabrikant heeft desondanks getracht volgens de oude regels beoordeeld te worden door de aanvraag in te dienen voor de nieuwe regels bekend waren.
Dat is m.i. niet bekend.
Je denkt dat je bij de rdw kunt overleggen over het wel of niet toepassen van regels, of die nou nieuw zijn of niet?quote:Op vrijdag 13 september 2019 09:12 schreef matspontius het volgende:
[..]
Duidelijk geen idee van hoe het werkt bij de rdw..quote:Op vrijdag 13 september 2019 04:52 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ah, dus ze wisten het al maar hebben toch maar een inferieure Stint aangeboden. Maar 2 toelichtingen? Lees eens wat beter en zie wat de problemen zijn. Als je dat maar kleine problemen vind dan snap je bijzonder weinig van veiligheid. Dit hele gedoe komt ontzettend knullig over vanuit de fabrikant maar dat is niks nieuws onder de zon
Maar lekker stug blijven volharden in je eigen gelijk he
Na 4 dode kinderen lijkt me dat geen vreemde situatie inderdaad. Als ik die fabrikant was zou ik eisen dat er gezamenlijk, in goed overleg, naar een veilig voertuig gestreefd wordt. Nog een dodelijk ongeval met zo'n voertuig kan niemand zich permitteren, zelfs de RWD niet!quote:Op vrijdag 13 september 2019 09:43 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je denkt dat je bij de rdw kunt overleggen over het wel of niet toepassen van regels, of die nou nieuw zijn of niet?
Dus jij vind ook dat je kan overleggen over de apk van je auto nadat ie afgekeurd word, terwijl daar vaste regels voor zijn die wel eens veranderenquote:Op vrijdag 13 september 2019 09:46 schreef matspontius het volgende:
[..]
Na 4 dode kinderen lijkt me dat geen vreemde situatie inderdaad. Als ik die fabrikant was zou ik eisen dat er gezamenlijk, in goed overleg, naar een veilig voertuig gestreefd wordt. Nog een dodelijk ongeval met zo'n voertuig kan niemand zich permitteren, zelfs de RWD niet!
Zijn daar 4 kinderen bij omgekomen?quote:Op vrijdag 13 september 2019 09:48 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dus jij vind ook dat je kan overleggen over de apk van je auto nadat ie afgekeurd word.
Veel meer..quote:Op vrijdag 13 september 2019 09:48 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zijn daar 4 kinderen bij omgekomen?
Absoluut.. Zolang bestaat de apk nog niet ook..quote:Op vrijdag 13 september 2019 09:49 schreef matspontius het volgende:
[..]
En dat lag aan de staat van de auto?
Uiteraard maar je kan niet ageren op veranderingen die je niet bekend zijn.quote:Op vrijdag 13 september 2019 09:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Gezien de omstandigheden een jaar geleden zou jij als fabrikant niet een hele goede communicatie en heldere regels eisen voordat je überhaupt zo'n geval nog weer de weg op durft te sturen. Het mes snijd in deze aan beide kanten!
Dan kan je eisen dat je daarin betrokken wordt. Ik zou als fabrikant geen enkel risico daarin nemenquote:Op vrijdag 13 september 2019 09:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Uiteraard maar je kan niet ageren op veranderingen die je niet bekend zijn.
Ah, dus de meeste auto ongelukken komen door de staat van de auto? Joh, echt?quote:Op vrijdag 13 september 2019 09:51 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Absoluut.. Zolang bestaat de apk nog niet ook..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |