abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 september 2019 @ 12:36:37 #51
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_188752677
Andere meningen zijn voor sommigen hier schijnbaar zeer moeilijk te verkroppen
"Hoka Hey!"
pi_188752836
Is toch Goddomme niet normaal eerst zwarte Piet en nu de sint... :(
pi_188752912
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 12:36 schreef matspontius het volgende:
Andere meningen zijn voor sommigen hier schijnbaar zeer moeilijk te verkroppen
Nee hoor maar wel opvallend dat er soms uit het niets opeens weer medestanders opduiken bij je don quichot strijd.

Maar koop een stint en voer je eigen objectieve onderzoek uit en publiceer de gemaakte fouten door onze overheid. ^O^
  maandag 2 september 2019 @ 14:00:57 #54
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_188753919
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 10:47 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dit dus, de overheid heeft bloed aan zijn handen - daarom wordt de oorzaak niet naar buiten gebracht. Zal niet de eerste keer zijn dat zo'n beerput jaren later alsnog open gaat. Intussen blijven de verantwoordelijken lekker op hun post aanmodderen
Precies. Hoe kan je anders 'verbeteringen' aanbrengen en laten goedkeuren, als zogenaamd niet bekend zou zijn wat precies de oorzaak van het probleem eigenlijk was O-)
  maandag 2 september 2019 @ 14:04:27 #55
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_188753951
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 11:58 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Er staat niet dat dat niet de oorzaak was. Ze hebben technisch geen mankementen kunnen vinden dus een gebruikersfout (al dan niet als gevolg van een onhandige bediening) is dan het meest aannemelijk.
Er was al een statement gegeven dat de bestuurder geen oorzaak van het ongeluk was. Dat ding deugde gewoon niet en had nooit op de weg gemogen. Derhalve zijn ook al die dingen on hold gezet. Er was wss een 'kleinigheidje' :+ over het hoofd gezien.
  maandag 2 september 2019 @ 14:12:21 #56
287741 matspontius
pi_188754082
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 14:04 schreef Tengano het volgende:

[..]

Er was al een statement gegeven dat de bestuurder geen oorzaak van het ongeluk was. Dat ding deugde gewoon niet en had nooit op de weg gemogen. Derhalve zijn ook al die dingen on hold gezet. Er was wss een 'kleinigheidje' :+ over het hoofd gezien.
Behalve de overheid moet die fabrikant zich ook diep schamen dat hij zo'n krot de weg op gestuurd heeft. Gaat vervolgens doodleuk verder met het produceren van een "aangepaste dus veilige" Stint. Want ja, als de overheid het goedkeurd zal het wel ok zijn, toch? Dat is wel gebleken, die bewuste september dag
"Hoka Hey!"
  maandag 2 september 2019 @ 14:19:41 #57
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_188754204
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 14:12 schreef matspontius het volgende:

[..]

Behalve de overheid moet die fabrikant zich ook diep schamen dat hij zo'n krot de weg op gestuurd heeft. Gaat vervolgens doodleuk verder met het produceren van een "aangepaste dus veilige" Stint. Want ja, als de overheid het goedkeurd zal het wel ok zijn, toch? Dat is wel gebleken, die bewuste september dag
Ander punt wat ik nog frappant vind is dat hij geklaagd had failliet te gaan en ondertussen zonder enige omzet toch nog verder kan bestaan en daarnaast nog aan produktverbeteringen kan werken. Dat kan natuurlijk allemaal niet kosteloos en een normaal bedrijf was allang failliet gegaan. Je vraagt je toch af waar dat geld allemaal vandaan komt om dat zo lang vol te houden....... w/
pi_188754806
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 12:25 schreef bemmis het volgende:

[..]

misschien even begrijpend lezen?

"Uit de testen blijkt dat een enkele onderbreking van de stroomtoevoer kan leiden tot het versnellen van het voertuig tot de hoogst ingestelde snelheid. In dat geval blijkt dat de bestuurder dan geen mogelijkheid meer heeft om de snelheid met het rechterhandvat, de 'gashendel', te regelen dan wel te matigen"

iets is niet meer te bedienen in zo'n geval, en dan noem je het een gebruikersfout?
man man man,
Waar staat dat die foutconditie hier van toepassing was? Ik heb nergens gelezen dat de specifieke stint een technisch probleem had. Doet niks af aan ontwerpfouten uiteraard.
pi_188754832
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 12:21 schreef bemmis het volgende:

[..]

Wat maakt dat nou uit? Het is een gebleken mankement, dat al bij meerdere stints (van vervoersbedrijf, en oa ook bij KDV's, mijn eigen partner heeft al 2 incidenten collega's meegemaakt-zonder gewonden maar wel schade ) is voorgekomen.
Een mankement dat NIKS heeft te maken met capaciteiten bestuurder. Eerdere schorsing stint-model (besturingssysteem) was dus op basis daarvan terecht.
Misschien moet je eerst eens technisch begrijpen hoe een stint-motor (segway) werkte, en je ajb kapot schamen. Er is namelijk een toendertijd zwaargewonde kinderleidster met mogelijk zwaar schuldgevoel wat je zo onterechtnog meer in d'r schoenen schuift.

"ze hebben technisch geen mankementen kunnen vinden" ?????? wel bij de geteste stints, alsook obv meldingen gebruikers, is gebleken. Dat ze een stint die door een intercity is aangereden niet zodanig hebben kunnen testen lijkt me evident.
Denk aan je bloeddruk joh. Wat ik probeer te zeggen is dat als het ongeluk geen technische oorzaak had dat onderzoek inderdaad geen oorzaak gaat vinden.

Bovendien ligt een mogelijke gebruikersfout erg gevoelig natuurlijk (ook hier op fok), ook al valt die mevrouw niks te verwijten.

Overigens, ik houd me bezig met incidenten en calamiteiten met medische technologie in de zorg en ook daar is het veel vaker een gebruikersfout dan een technische fout.
  dinsdag 3 september 2019 @ 12:20:20 #60
287741 matspontius
pi_188768896
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 15:03 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Wat ik probeer te zeggen is dat als het ongeluk geen technische oorzaak had dat onderzoek inderdaad geen oorzaak gaat vinden.

Bovendien ligt een mogelijke gebruikersfout erg gevoelig natuurlijk (ook hier op fok), ook al valt die mevrouw niks te verwijten.

Overigens, ik houd me bezig met incidenten en calamiteiten met medische technologie in de zorg en ook daar is het veel vaker een gebruikersfout dan een technische fout.
Geen technische oorzaak kan ook gewoon gemeld worden hoor - grootste probleem ligt in het falende controle beleid van de overheid. daarom worden de resultaten angstvallig geheim gehouden. Zo gaat dat he

Ik denk ook niet dat de bestuurster van de Stint iets te verwijten valt - al was ik er zelf natuurlijk geen getuige van.

Kortom de oorzaak moet ergens anders gezocht worden, te beginnen bij de overheid en de fabrikant

[ Bericht 7% gewijzigd door Frutsel op 03-09-2019 15:47:13 ]
"Hoka Hey!"
pi_188771712
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 12:20 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat de bestuurster van de Stint iets te verwijten valt - al was ik er zelf natuurlijk geen getuige van. Jor wel hoor, oh nee wacht die woont in de buurt en heeft van horen zeggen _O-

Maar als je ballen hebt lees je ook dit bericht: https://www.bd.nl/home/di(...)9Uy0DH8A0AZQ1Qja0gUi van de directeur van de basisschool waar de kinderen op zaten. Deze man ken ik persoonlijk en via via heb ik inderdaad vele verhalen en ooggetuige verslagen vernomen. Het is en blijft hartverscheurend, maar dat interesseert je geen biet want je bent enkel bezig je gelijk te halen. Ik hoop voor jou dat het NFI nooit met een rapport naar buiten komt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 03-09-2019 15:47:29 ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_188771817
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 12:20 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat de bestuurster van de Stint iets te verwijten valt - al was ik er zelf natuurlijk geen getuige van.

Of ze iets te verwijten valt staat in principe los van of het een gebruikersfout was of niet.
pi_188772243
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 09:15 schreef matspontius het volgende:

[..]

Lezen, de OM meld dat de oorzaak nog niet gevonden is of nooit gevonden zal worden. Jij begrijpen?
Er zijn zwakke punten gevonden op de stint, maar we zullen er nooit achter komen of deze ook de oorzaak van het ongeluk zijn. Wat begrijp je daar niet aan?
.
  dinsdag 3 september 2019 @ 16:16:58 #64
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_188772313
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 09:15 schreef matspontius het volgende:

[..]

Lezen, de OM meld dat de oorzaak nog niet gevonden is of nooit gevonden zal worden. Jij begrijpen?
oorzaak is blinde paniek bij het zien van de slagboom
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_188781276
In het AD het bericht dat een kinderopvangcentrum een claim wil indienen

Van maar liefst ¤ 70.000 tegen de producent van de Stint, vanwege de kosten voor vervangend vervoer. :s)

Ik hoop werkelijk dat dit geen schijn van kans maakt bij de rechter. Hoe kun je nu kosten claimen die je sowieso zou moeten maken, als er geen Stint zou zijn geweest.
  woensdag 4 september 2019 @ 09:17:56 #66
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_188781951
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 07:53 schreef Idisrom het volgende:

Van maar liefst ¤ 70.000 tegen de producent van de Stint, vanwege de kosten voor vervangend vervoer. :s)

Ik hoop werkelijk dat dit geen schijn van kans maakt bij de rechter. Hoe kun je nu kosten claimen die je sowieso zou moeten maken, als er geen Stint zou zijn geweest.
heeft gen enkele kans, de Stint was goedgekeurd door de instanties voor vervoer

Een gaspedaal en twee remmen, voetrem en handrem, was beter geweest maar ja
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_188782045
quote:

Een kinderopvang in mijn buurt heeft dit in ieder geval op de ouders afgewenteld en zij moeten extra betalen voor dit vervangende vervoer, wat inderdaad een grote kostenpost lijkt te zijn.
pi_188782119
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 09:26 schreef Dehelerambam het volgende:

[..]

Een kinderopvang in mijn buurt heeft dit in ieder geval op de ouders afgewenteld en zij moeten extra betalen voor dit vervangende vervoer, wat inderdaad een grote kostenpost lijkt te zijn.
Maar je kunt niet declareren voor iets wat niet mogelijk is. De 'grote kostenpost' had je blijkbaar voor de komst van de Stint ook.
pi_188782273
De enige kosten waarvoor je de firma Stint aansprakelijk voor kunt stellen, zijn in mijn ogen de kosten van afschrijving tijdens de periode dat je niet met die Stints kunt rijden.
Of je had die Stints weer moeten terugverkopen tegen boekwaarde aan de firma Stint op moment dat er niet meer mee gereden mocht worden.
pi_188783132
quote:

Natuurlijk heeft dit geen enkele kans.

Zoals gezegd was de Stint goedgekeurd en is het niet aan Stintum te danken dat ze stil zijn gezet. Vooralsnog is er geen enkele conclusie hoe en wat, hooguit wat aannames en verbeterpunten. TNO heeft wat suggesties wat er verbeterd kan worden. Dat is overigens goed, maar bepaald niet dat Stintum verantwoordelijk was voor het ongeval en stilzetten.

Ook kan het bedrijf aantonen dat ze na dit ongeluk en suggesties voor aanpassingen dit ook hebben gedaan op de kortst mogelijke termijn. Dat het vervolgens maanden en maanden duurt voor iedereen met een stropdas zijn minute-of-fame heeft gehad, daar kunnen ze ook niets aan doen.

Volledig kansloze actie dus in mijn ogen.
pi_188783138
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 09:26 schreef Dehelerambam het volgende:

[..]

Heeft die kinderopvang bij de introductie van de Stint op hun lokaties dit ook afgewenteld op de ouders? Vast niet, dat geld zal wel naar wat stropdassen verdwenen zijn.
pi_188783147
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 09:40 schreef Idisrom het volgende:
De enige kosten waarvoor je de firma Stint aansprakelijk voor kunt stellen, zijn in mijn ogen de kosten van afschrijving tijdens de periode dat je niet met die Stints kunt rijden.
Er is in die periode geen afschrijving geweest. Ze hebben geen meter meer hoeven rijden en het is geen organisch materiaal wat vergaat.

Het jaar wat ze stil staan krijg je er gewoon bij in levensduur. Dus in plaats van een afschrijving over 5 jaar krijg je een afschrijving over 6 jaar.
  woensdag 4 september 2019 @ 14:08:03 #73
287741 matspontius
pi_188785748
Eigenaar gespot :Y
"Hoka Hey!"
  woensdag 4 september 2019 @ 15:00:48 #74
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188786557
Tegen sentiment en emotie, valt inhoudelijk (ook op Fok!) niet te discussiėren.

De Stint komt straks de weg weer op en met het eerste volgende ongeval (die geheid eens weer voorkomt); krijg je weer die discussie dat men vooral een technische fout wil zien (afwentelen) en per definitie weigert de menselijk invloedsfactor daarop mee te nemen.
Opmerkingen, laat staan kritische kijk op gebruikers van apparaten wordt neergeslagen met dat je niet weet waarover je praat.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 6 september 2019 @ 20:25:14 #75
479195 bemmis
net nieuw hiero
pi_188820353
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 12:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee hoor maar wel opvallend dat er soms uit het niets opeens weer medestanders opduiken bij je don quichot strijd.

Maar koop een stint en voer je eigen objectieve onderzoek uit en publiceer de gemaakte fouten door onze overheid. ^O^
Toevallig heb ik toendertijd mijn vriendin, werkzaam met stint bij kdv, met een collega remtests laten uitvoeren met een meetlint, dat bleek ook al niet met de fabrieksopgave en eisen overeen te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')