SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Factory reset doen, heeft hier prima geholpen tegen battery drainquote:Op woensdag 14 augustus 2019 20:07 schreef coucou het volgende:
Ik kom ook weer aanhaken na een vakantie van vier weken in Frankrijk. In die tijd redelijk stabiel kunnen blijven ondanks verschillende excessen, maar ook flink gewandeld in de bergen dus dat heeft het een en ander gecompenseerd. Nu weer in het gareel en proberen eindelijk die 2 kilo kwijt te raken om de 65 weer te zien (die heb ik sinds februari al niet meer gezien).
Het is fijn dat mijn vriend ook een aantal kilo's kwijt wil, dus we kunnen samen lekker gezond gaan eten.😏
Verder lijkt het erop dat mijn Fitbit een probleem heeft met de batterij, gaat ineens nog maar anderhalve dag mee sinds de vakantie. Ik kijk het nog even aan en anders ook contact zoeken met Fitbit. To be continued...
Je bent wel van de halve porties.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 18:45 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, loopt vast wel los
Vandaag geluncht in een broodjeszaak, halve baguette met tonijnsalade gehad, maar moeilijk in te voeren in de app.
Denk dat het al met al wel binnen de perken is gebleven
L: demi baguette tonijnsalade. Halve janhagel. Half worstenbroodje. Koffie met suiker
T: 2 fruittella's
D: halve portie risotto en halve portie paella
Ik heb kinderen die meestal na 3 happen klaar zijn jaquote:Op woensdag 14 augustus 2019 20:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je bent wel van de halve porties.Alles gedeeld? Zo doe ik dat ook het liefst als ik buiten de deur eet met mijn vriend.
Fitbit helaas helemaal dood nu, had hem gisteravond aan de lader liggen en toen ik wilde checken of hij opgeladen was, was hij helemaal warm en had ik een zwart scherm dat niet meer aanging. Ook toen hij afgekoeld was, kreeg ik hem met geen mogelijkheid aan.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 20:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Factory reset doen, heeft hier prima geholpen tegen battery drain
Registreert ie het toch automatisch als je langer dan een kwartier een bepaalde activiteit hebt gedaan? Of is dat alleen als je dat ergens automatisch instelt?quote:Op donderdag 15 augustus 2019 14:00 schreef Isabeau het volgende:
Over fitbit gesproken. Dat je halverwege het hardlopen ontdekt dat je run niet aan hebt gezet op je fitbit.helemaal voor niks hard gelopen
Dat moet je instellenquote:Op donderdag 15 augustus 2019 14:05 schreef LuNaTiC het volgende:
Registreert ie het toch automatisch als je langer dan een kwartier een bepaalde activiteit hebt gedaan? Of is dat alleen als je dat ergens automatisch instelt?
Ooit alles uit gezet omdat ik iets (geen idee meer wat) deed en ik blijkbaar op een elliptical had gezetenquote:Op donderdag 15 augustus 2019 14:07 schreef Cue_ het volgende:
Lijkt me een handiger instelling om gewoon in stellen..![]()
Kan weinig kwaad denk ik zo.
Beiden zijn een workoutquote:Op donderdag 15 augustus 2019 14:08 schreef Isabeau het volgende:
Of fietsen terwijl ik een rolstoel duw
Maar dat kan je dan weer editten in de app.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 14:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ooit alles uit gezet omdat ik iets (geen idee meer wat) deed en ik blijkbaar op een elliptical had gezetenEh, nee.
SPOILER: vies vrouwenpraatjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
De ene maat 46 is de andere nietquote:Op donderdag 15 augustus 2019 14:53 schreef Bluezz het volgende:
Tromgeroffel....
Maat 46 spijkerbroek gekocht en hij past gewoon![]()
![]()
![]()
Vanaf 2010 al maat 48/50 namelijk(daarvoor ook nog een tijdje maat 52 gedragen...)
Naaais!quote:Op donderdag 15 augustus 2019 14:53 schreef Bluezz het volgende:
Tromgeroffel....
![]()
![]()
Vanaf 2010 al maat 48/50 namelijk(daarvoor ook nog een tijdje maat 52 gedragen...)
Ai, geen autodetect? Wat zuur, had je net zo goed op de bank Tony kunnen schransenquote:Op donderdag 15 augustus 2019 14:00 schreef Isabeau het volgende:
Over fitbit gesproken. Dat je halverwege het hardlopen ontdekt dat je run niet aan hebt gezet op je fitbit.helemaal voor niks hard gelopen
Nou, inderdaad. Zolang ik die Tony niet invoer in Cronometer huh, want dan telt het namelijk niet.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 15:17 schreef Stormqueen het volgende:
Ai, geen autodetect? Wat zuur, had je net zo goed op de bank Tony kunnen schransen
Yes, nice en zoquote:Op donderdag 15 augustus 2019 14:53 schreef Bluezz het volgende:
Tromgeroffel....
![]()
![]()
Precies, jij snapt het!quote:Op donderdag 15 augustus 2019 15:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, inderdaad. Zolang ik die Tony niet invoer in Cronometer huh, want dan telt het namelijk niet.
quote:Op donderdag 15 augustus 2019 15:29 schreef Stormqueen het volgende:
Precies, jij snapt het!
Ik moest vandaag ook weer de trap nemen, want ik heb weer een fitbit...
Shit 🤪😂quote:Op donderdag 15 augustus 2019 15:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Precies, jij snapt het!
Ik moest vandaag ook weer de trap nemen, want ik heb weer een fitbit...
Ik ben 175. (en een stuk ouderquote:Op donderdag 15 augustus 2019 17:22 schreef Barreltje het volgende:
Wat goed bluez!!![]()
En ben jij zo kort dan? Wij gaan gelijk op qua gewicht, maar ik zit toch wel een kledingkast kleiner..
Ahh. Op die manier.. we zijn wel even groot ja.. Ik heb ben net gekrompen naar 90 F. Dus NET even andere verhoudingenquote:Op donderdag 15 augustus 2019 17:24 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik ben 175. (en een stuk ouder)
En alle vet zit nog rondom heup en kont en buik en maag. Ben een peer met dunne armpies en eigenlijk ook niet heel dikke benen.
D100 bh.. maar die beginnen ook wat beter te passen![]()
QFTquote:Op donderdag 15 augustus 2019 17:33 schreef Bluezz het volgende:
Ik háát dat eigenlijk.. dat 'oooh ben je afgevallen, wat zie je er goed uit!!'. Ik heb liever dat ze zien dat ik weer gezonder aan het worden ben
Ja, serieus. Ik vind het erg onaangenaam als iemand me maar prijst omdat ik gewicht kwijt ben en dat ik 'nu veel mooier' ben. Alsof dat iets over mij zegt. Ik hecht heel weinig waarde aan uiterlijk en uiterlijk prijzen vind ik stom.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 18:24 schreef V1z0R het volgende:
serieus?
Sorry hoor maar dat is gewoon krom.
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 15 augustus 2019 18:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, serieus. Ik vind het erg onaangenaam als iemand me maar prijst omdat ik gewicht kwijt ben en dat ik 'nu veel mooier' ben. Alsof dat iets over mij zegt. Ik hecht heel weinig waarde aan uiterlijk en uiterlijk prijzen vind ik stom.
Die ga ik onthoudenquote:Op donderdag 15 augustus 2019 18:37 schreef LuNaTiC het volgende:
Het is juist leuk om dan een opmerking te maken als ‘ja eindelijk zie ik er nu wél goed uit he?’ Of iets in die trant. Vaak schrikt men dan wel van de eigen opmerking
Maak er dan natuurlijk wel weer een extra grapje overheen, want ik doe het ook weer niet om ze lullig te laten voelen want ik weet ook wel dat ze het positief bedoelen. En #zelfspot enzo.
Maar dan moet je er toch juist van genieten?quote:Op donderdag 15 augustus 2019 18:36 schreef Isabeau het volgende:
Dat zijn overigens dezelfde mensen die je vervolgens pushen diepvries gebak te eten omdat je anders niet gezellig bentZe geven heus niets om je gezondheid en als ik was afgevallen met een ahornsiroopdieet dan was dat zelfs beter geweest, want dan maak je ze niet zo zelfbewust van hun eigen verkeerde keuzes.
quote:Op donderdag 15 augustus 2019 18:37 schreef LuNaTiC het volgende:
Het is juist leuk om dan een opmerking te maken als ‘ja eindelijk zie ik er nu wél goed uit he?’ Of iets in die trant. Vaak schrikt men dan wel van de eigen opmerking
Maak er dan natuurlijk wel weer een extra grapje overheen, want ik doe het ook weer niet om ze lullig te laten voelen want ik weet ook wel dat ze het positief bedoelen. En #zelfspot enzo.
Ik heb het ook vaak gehoord terwijl ik dus niks was afgevallen of zelfs was aangekomenquote:Op donderdag 15 augustus 2019 20:32 schreef Myraela het volgende:
Als ik ook echt afgevallen ben, dan vind ik het wel fijn eigenlijk om te horen dat mensen dat ook zien.
Ik vind het alleen zo frustrerend wanneer mensen dat ook zeggen wanneer ik gewoon weer alles ben aangekomen. Want dan twijfel ik wel heel erg aan de oprechtheid van het eerdere compliment.
Ik ook hoor. Ik heb er echt geen problemen mee. Kom maar op met die egoboostsquote:Op donderdag 15 augustus 2019 20:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ik hoor eigenlijk best graag dat ik er goed uit zie hoor. #shallowhal
Tuuk!quote:Op donderdag 15 augustus 2019 20:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ik hoor eigenlijk best graag dat ik er goed uit zie hoor. #shallowhal
Nou, ja, nee, niet helemaal mee eens. GEwicht hangt er wel degelijk mee samen.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:13 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Tuuk!
Maar dat heeft niks te maken met je gewicht. Tenminste ik zou willen dat mensen dat er niet 'aan' hangen.. maar ja.. zo werkt het nu eenmaal.
Ooh dat is handigquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 19:52 schreef Tuindier het volgende:
Ze hebben hier in Engeland gewoon op de menukaarten het aantal calorieën van alle gerechten staan. Dat helpt wel goed bij het maken van ‘betere’ keuzes. Heb voor de vakantie mijn kcal doel op 2200 ipv 1650 gezet zodat ik zonder schuldgevoel kan genieten maar niet kilos zwaarder thuiskom. En als het een keer niet in die 2200 past, ook prima!
Dat is wel echt ideaal. Zou ik hier ook wel willen. Soms vind ik het echt lastig om keuzes te maken. Zo dacht ik een keer verstandig te zijn met een tomatensoepje. Zat er echt een heel doosje creme fraiche ofzo in.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 19:52 schreef Tuindier het volgende:
Ze hebben hier in Engeland gewoon op de menukaarten het aantal calorieën van alle gerechten staan. Dat helpt wel goed bij het maken van ‘betere’ keuzes. Heb voor de vakantie mijn kcal doel op 2200 ipv 1650 gezet zodat ik zonder schuldgevoel kan genieten maar niet kilos zwaarder thuiskom. En als het een keer niet in die 2200 past, ook prima!
Zeker! Ik stond al een paar dagen stil, maar dan is het toch fijn om zo'n daling net te hebben wanneer je een wat 'moeilijkere' dag hebt gehad.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 10:17 schreef Stormqueen het volgende:
Goed zo, myr! Was de weegschaal het waard?
Kan ik me heel goed voorstellen! Ik vind het op mijn werk ook veel makkelijker om structuur te houden, en dan eet ik wel gewoon de hele dag door. Ik weet niet hoe jouw dagen er in het weekend uitzien, maar misschien is er een beetje in te schuiven zodat je 's ochtends juist meer te doen hebt en daarna wat rustiger aandoet?quote:Ik had tot nu toe wat moeite met het volhouden van IF, vorig weekend dus ook niet aan gehouden omdat op de camping. Ik heb nu dus een streak van 5 dagen, maar dag zes nu valt me weer zwaar. Misschien is het omdat ik op mijn werk meer afleiding en dingen te doen heb, maar zo in het weekend thuis lijkt het stuk van 07:00 tot 12:00 echt een dag te duren
Broodquote:Op zaterdag 17 augustus 2019 10:14 schreef Sunnythesun het volgende:
Gister 4 gangen diner met wijnarrangementWeegschaal uiteraard iets minder lollig maar dat trekt wel weer recht
![]()
Hele week enorme honger gehadik wijt het echt aan het feit dat ik brood mee had naar mijn werk ipv salades. Deze week dus maar weer salade preppen en mee. Is stiekem ook veel lekkerder..
Kinderen ook maar op dieet dan.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 10:58 schreef Stormqueen het volgende:
Nou ja, ik zit elk weekend alleen thuis met de kinderen en die krijgen om 12 uur hun derde maaltijd van de dag, dus dát helpt vooral niet mee
Ik vul het wel in tot het avondeten. Vanavond ook uiteten, maar de rest wel ingevuld zodat ik daar nog wel een beetje controle over hou en niet de hele dag meteen afschrijf als mislukt en maar ga vreten.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 13:03 schreef Bluezz het volgende:
Als ik uit eten ga, zoals vanavond (happie voor concertgebouw) vul ik ook mijn app niet in met de rest.. dat sla ik dan gewoon lekker over. Jullie ook? Ik kan dat niet goed berekenen en heb er ook geen zin in dan.
Ik heb bijna altijd trekquote:Op zaterdag 17 augustus 2019 13:03 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Brood![]()
of ik nou brood eet of een salade, trek heb ik nog steeds nooit
Ik snap daar echt niks van.
Ik heb ook bijna nooit een honger gevoel, maar dat vind ik soms wel lastig. Ik kan gewoon echt vergeten te etenquote:Op zaterdag 17 augustus 2019 13:03 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Brood![]()
of ik nou brood eet of een salade, trek heb ik nog steeds nooit
Ik snap daar echt niks van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 13:31 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb ook bijna nooit een honger gevoel, maar dat vind ik soms wel lastig. Ik kan gewoon echt vergeten te eten
Wat is je streefgewichtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet door het nu al een tijdje bijhouden ong hoeveel kcals ik binnen heb. 'Maar gaan vreten' ken ik gelukkig niet. Heb uitgebreid gebrunched met bekende dingen die ik vaak eet en eet alleen nog een banaantje straks en dan alleen nog een lekker bordje + glas wijn in t restaurant. Zal wel meevallen dan.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 13:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Kinderen ook maar op dieet dan.
[..]
Ik vul het wel in tot het avondeten. Vanavond ook uiteten, maar de rest wel ingevuld zodat ik daar nog wel een beetje controle over hou en niet de hele dag meteen afschrijf als mislukt en maar ga vreten.
En ook gewoon omdat ik nu bijvoorbeeld weet dat ik 750 kcal heb gegeten tot het avondeten, dus dan weet ik dat er best wat ruimte is. Zonder het al te gek te maken is dit dan nog steeds een prima dagje.
quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 13:31 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb ook bijna nooit een honger gevoel, maar dat vind ik soms wel lastig. Ik kan gewoon echt vergeten te eten
Ik ook hoor. Eet niet altijd 3x op een dag en dan ook geen tussendoortjes/fruit. Vergeet ik dan gewoon.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekkere grafiek![]()
Ik eet meestal ook maar 1 tussendoortje of zo. Zeker wanneer ik weet dat ik genoeg gegeten heb en mijn buik zich gewoon aanstelt. Ik kan het meestal wel negeren.. gelukkig anders zou ik de hele dag door etenquote:Op zaterdag 17 augustus 2019 13:57 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Eet niet altijd 3x op een dag en dan ook geen tussendoortjes/fruit. Vergeet ik dan gewoon.
Lekkere grafiek
Waar haal je die couscous? Ziet er best eetbaar uit.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 19:03 schreef Myraela het volgende:
Ik heb de hele dag al de neiging om te vreten. En het feit dat vandaag alle maaltijden zo'n beetje uit een kant en klaar plastic bakje kwamen, hielp vast niet. Ik heb al maagpijn, maar moet mezelf toch inhouden geen patat te maken.
Nu zit ik qua kcal nog wel prima, dus ik schrijf het lijstje maar op zodat het definitief is. Kan ik hopelijk tegen mezelf blijven zeggen dat ik nu echt klaar ben met eten voor vandaag.
O: volkoren boterham met roerei van 2 eieren en een handje aardbeien
L: Couscous falafel salade
T: 2 enorme kommen pompoensoep
T: zakje Pombar
T: Sweet chili popcorn
D: Pasta met ham en roomsaus
Zo'n kant en klaar pastaatje doe ik nooit meer. Ik was lui en nieuwsgierig en vond het met 400 kcal wel een makkelijke optie. Maar de salade bij de lunch was wel echt lekker, die ga ik vaker halen.
[ afbeelding ]
Er staat een logo van de AH opquote:Op maandag 19 augustus 2019 07:44 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Waar haal je die couscous? Ziet er best eetbaar uit.
Wow, intelligent hoor.quote:
Albert Heijn inderdaad. Ik vond het wel echt een aanrader. Beetje zurige couscous, daar moet je wel van houden. Maar alles bij elkaar echt top.quote:Op maandag 19 augustus 2019 07:44 schreef Rauw. het volgende:
Waar haal je die couscous? Ziet er best eetbaar uit.
Een weekend met meerdere keren frietquote:Op maandag 19 augustus 2019 08:13 schreef Cue_ het volgende:
Hier weer 1 kilo erbij na een actief weekend in de ardennen (met af en toe patat helaas...)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
Ja, dat dus. Vergelijk jezef maar met andere mensen die op een normaal gewicht zitten. Die hebben ook geen bolle, maar slanke toet. En jij nu waarschijnlijk ook. Alleen is dat een verschil met hoe je er uit zag. Niets mis mee.quote:Op maandag 19 augustus 2019 18:42 schreef Stormqueen het volgende:
Natuurlijk vinden ze je te mager worden, ze hebben je altijd dik gekend. Da's echt heel normaal en ik zou me er niet te veel van aantrekken. Of vind je het zelf ook?
Met een sportief doel of wil je alleen gewicht (vet) aanzetten?quote:Op maandag 19 augustus 2019 21:48 schreef Mikeytt het volgende:
Dit topic ook voor mensen die aan willen komen? Ben nu aan de 3000kcal per dag, maar blijf nog steeds bij die ondergrens. (randje ondergewicht)
Wil wel gezond aankomen, dus niet door iedere dag bij de Mc te eten. Al 2 maanden sport ik nog 30 minuten cardio en 15 minuten kracht per dag.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 07:44 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Met een sportief doel of wil je alleen gewicht (vet) aanzetten?
Daar zijn echt tig topics voor te vinden, maar is nooit echt aangeslagen tot een reeks oid.quote:Op maandag 19 augustus 2019 21:48 schreef Mikeytt het volgende:
Dit topic ook voor mensen die aan willen komen? Ben nu aan de 3000kcal per dag, maar blijf nog steeds bij die ondergrens. (randje ondergewicht)
Hoe ziet je voeding eruit op dit moment?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 08:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wil wel gezond aankomen, dus niet door iedere dag bij de Mc te eten. Al 2 maanden sport ik nog 30 minuten cardio en 15 minuten kracht per dag.
Hoe hou je je kcal bij? Door middel van afwegen/afmeten en invoeren in een app?quote:Op maandag 19 augustus 2019 21:48 schreef Mikeytt het volgende:
Het is de dieetclub, dus ja, dat is wel de hoofdtoon. Voor andere uitgangspunten zijn ook andere topicsquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 09:57 schreef Rauw. het volgende:
Hmmm. Is de crux van dit topic het beheren van kcals?
Goed bezig!quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 10:41 schreef vlindertje89 het volgende:
Het lukt mij de afgelopen tijd allemaal niet zo.
Heb nu om weer op de rit te komen mezelf een 'budget' van 1400 kcal per week voor 'onnodige' tussendoortjes (ijsjes, snoep, enz) en bestellen gegeven. Waarbij ik sushi als 1000kcal bovenop normale avondeten reken.
Dus als ik sushi wil eten, mag ik de rest van de week nog max 400kcal aan dat soort dingen.
Liep echt beetje uit de hand, met twee ijsjes per dag en dan ook nog een keer pizza en een keer sushi in een week oid. Dus hopelijk werkt dit als eerste stap om een beetje af te kicken en dan daarna ook m'n kcal verder omlaag. Ik tel nu nog even niet behalve dus die 'onnodige' dingen, maar als eerste stap eerst een groot deel van de rommel eruit leek me wel handig. Liever teveel redelijk gezond eten dan vol meuk. Kan ik daarna de stap nemen om de porties te gaan verkleinen.
Goed bezig!quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 10:41 schreef vlindertje89 het volgende:
Het lukt mij de afgelopen tijd allemaal niet zo.
Heb nu om weer op de rit te komen mezelf een 'budget' van 1400 kcal per week voor 'onnodige' tussendoortjes (ijsjes, snoep, enz) en bestellen gegeven. Waarbij ik sushi als 1000kcal bovenop normale avondeten reken.
Dus als ik sushi wil eten, mag ik de rest van de week nog max 400kcal aan dat soort dingen.
Liep echt beetje uit de hand, met twee ijsjes per dag en dan ook nog een keer pizza en een keer sushi in een week oid. Dus hopelijk werkt dit als eerste stap om een beetje af te kicken en dan daarna ook m'n kcal verder omlaag. Ik tel nu nog even niet behalve dus die 'onnodige' dingen, maar als eerste stap eerst een groot deel van de rommel eruit leek me wel handig. Liever teveel redelijk gezond eten dan vol meuk. Kan ik daarna de stap nemen om de porties te gaan verkleinen.
Ligt aan je dieet. Veel mensen vallen af door hun calorieen inname te beperken. Er is hier ook een aantal dat een ketodieet volgt of intermittent fasting. Zelf deed ik koolhydraatbeperkt, maar vanwege een medisch dieet beperk ik nu alleen calorieën.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 09:57 schreef Rauw. het volgende:
Hmmm. Is de crux van dit topic het beheren van kcals?
Thanks!quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 11:10 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Goed bezig!
Bij mij helpt het ook om eerst ongezond in te ruilen voor gezond en dan pas aan de porties te gaan werken.
En suikers inruilen door eiwitten, eiwitrijk voedsel vult goed, dan heb je wat minder last van cravings.
De keuze was telkens of patat of pasta.quote:Op maandag 19 augustus 2019 18:26 schreef Stormqueen het volgende:
Een weekend met meerdere keren frietja dan snap ik het wel
![]()
Als je hetzelfde zou zeggen over iemand die moeite heeft af te vallen breekt de hel los zo'n beetje in dit topic.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 10:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Het is de dieetclub, dus ja, dat is wel de hoofdtoon. Voor andere uitgangspunten zijn ook andere topics
Maar dat weet jij natuurlijk ook wel.
Klinkt voor mij meer als "verzwakt" eigenlijk.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 10:51 schreef VitaBella het volgende:
Ik zit er weer lekker in. Kreeg vandaag van een Belgische collega de vraag of ik 'vermagerd was'. Vind ik eigenlijk leuker klinken dan afgevallen
Ik ken het topic. Vroeg mij alleen af of die opmerking wel zo handig was aangezien het voor veel mensen hier moeilijker is dan "gewoon" minder etenquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 11:12 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ligt aan je dieet. Veel mensen vallen af door hun calorieen inname te beperken. Er is hier ook een aantal dat een ketodieet volgt of intermittent fasting. Zelf deed ik koolhydraatbeperkt, maar vanwege een medisch dieet beperk ik nu alleen calorieën.
Ja dat afkicken kan lastig zijn. Ik heb r zelf ook veel last van op het moment. Ik mag namelijk wel gewone suiker, en ik kan dat ook niet vermijden. Ik merk dat ik veel meer trek in zoet heb, graasgedrag vertoon. Eigenlijk is het 't zelfde gevoel als toen ik stopte met roken een paar jaar geleden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 11:12 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Thanks!
Ja, ik probeer idd wat eiwitrijker en vezelrijker te eten. En het is ook gewoon even afkicken, gewoonte doorbreken. Als ik zin heb in iets zoets een nectarine pakken ipv een ijsje, dat soort dingen.
Jij was nu bezig met FODMAP, toch? Nu nog in de eliminatie fase denk ik, of alweer fodmaps aan het testen? Hoe gaat het je af? Merk je al verschil?
De informatie die we kregen was ook vrij summier.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 11:20 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik ken het topic. Vroeg mij alleen af of die opmerking wel zo handig was aangezien het voor veel mensen hier moeilijker is dan "gewoon" minder eten
Op die fiets, sorry.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 11:20 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik ken het topic. Vroeg mij alleen af of die opmerking wel zo handig was aangezien het voor veel mensen hier moeilijker is dan "gewoon" minder eten
Als je doelde op mijn opmerkingquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 11:20 schreef Rauw. het volgende:
Nee hoor, de hel breekt hier sowieso zelden nog uitquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 11:17 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Als je hetzelfde zou zeggen over iemand die moeite heeft af te vallen breekt de hel los zo'n beetje in dit topic.
Ik heb 'm ook gedaan, in de super Ad hoc een maaltijd in elkaar flansen is idd slecht te doen. Ik had vooral moeite met de beperkingen op groente en fruit. Mij heeft het wel erg geholpen! Fijn dat jij ook merkt dat je buik nu helemaal rustig is, dan heb je ook wel direct de terugkoppeling "waar je het voor doet" als het even lastig is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 11:20 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ja dat afkicken kan lastig zijn. Ik heb r zelf ook veel last van op het moment. Ik mag namelijk wel gewone suiker, en ik kan dat ook niet vermijden. Ik merk dat ik veel meer trek in zoet heb, graasgedrag vertoon. Eigenlijk is het 't zelfde gevoel als toen ik stopte met roken een paar jaar geleden.
Ik doe idd fodmap, en ben nog in de eliminatiefase. Het is te doen, vooral omdat ik me heel goed ingelezen heb en vooraf plan wat ik eet. Even naar de super en daar beslissen wat ik wil is niet te doen. Maar mijn buik is nu helemaal rustig. Best fijn. Over anderhalve week ga ik weer beginnen met introduceren. Dat is een stof uitproberen en weer een week terug naar de basis. Dus ik ben nog 'n paar maanden onder de pannen.
Hoe meer cardio je doet, hoe meer kcal je verbrandt. Ik zou opteren om 45 minuten krachttraining elke dag te doen en als je dan niet aankomt op 3000kcal, langzaam je kcal gaan verhogen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 08:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wil wel gezond aankomen, dus niet door iedere dag bij de Mc te eten. Al 2 maanden sport ik nog 30 minuten cardio en 15 minuten kracht per dag.
Ik vind het meer 'objectief' klinken ofzo. Maar dat kan aan mijn eigen referentiekader liggen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 11:18 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Klinkt voor mij meer als "verzwakt" eigenlijk.
Serieus of aan het trollen? Gezien je PoHi lijkt me dat een legitieme vraag.quote:Op maandag 19 augustus 2019 21:48 schreef Mikeytt het volgende:
Dat heb ik ook, ik mis de variatie aan groenten echt enorm. Qua fruit kom ik nu toe met aardbeien. Ben wat dat betreft blij dat ik dit dieet in de zomer doe.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 11:39 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik heb 'm ook gedaan, in de super Ad hoc een maaltijd in elkaar flansen is idd slecht te doen. Ik had vooral moeite met de beperkingen op groente en fruit. Mij heeft het wel erg geholpen! Fijn dat jij ook merkt dat je buik nu helemaal rustig is, dan heb je ook wel direct de terugkoppeling "waar je het voor doet" als het even lastig is.
Vermagerd is gewoon belgentaal, daarmee zegt ie dat je lekker slank bentquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 11:41 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Ik vind het meer 'objectief' klinken ofzo. Maar dat kan aan mijn eigen referentiekader liggen.
Stagneert je gewichtsverlies erdoor?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 12:36 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik begin me af te vragen of het afvaltechnisch een goed idee gaat zijn om mijn koolhydraatinname wat in te perken. Het is nu wel echt veel dankzij al het brood.Alleen het vormgeven daarvan moet ik nog even gaan bedenken/plannen, want het moet wel binnen mijn aartsluie en cheape lifestyle passen.
Even gespiekt, ik zit sinds januari rond de 75kg te schommelen en in die periode is m'n eten/bewegen ook steeds ongeveer hetzelfde geweest. Conclusie: als ik er meer af wil, moet er *ergens* iets anders. Lager in calorieën wil ik eigenlijk nog niet gaan zitten, maar de macro's lijken nergens naar, dus dat lijkt me een goed punt om me op te focussen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 13:04 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Stagneert je gewichtsverlies erdoor?
Hoe gaat het met je hardlopen? Beetje op schema?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 13:23 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Even gespiekt, ik zit sinds januari rond de 75kg te schommelen en in die periode is m'n eten/bewegen ook steeds ongeveer hetzelfde geweest. Conclusie: als ik er meer af wil, moet er *ergens* iets anders. Lager in calorieën wil ik eigenlijk nog niet gaan zitten, maar de macro's lijken nergens naar, dus dat lijkt me een goed punt om me op te focussen.
Spiertoename zal het niet zijn in ieder geval, dan had ik wel meer gemerkt aan mijn kleding het afgelopen jaar.
Dat ging goed, tot ik van m'n fiets flikkerde en m'n voet bezeerde.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe gaat het met je hardlopen? Beetje op schema?
Oei, dat is inderdaad niet bevorderlijk. Fijn dat het beter gaat.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 13:58 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat ging goed, tot ik van m'n fiets flikkerde en m'n voet bezeerde.Gisteren een kwartiertje loopband geprobeerd om te zien of ik überhaupt een rondje buiten wil proberen en dat ging goed, nu ook geen last van. Dus van het weekend maar eens kijken hoe dat gaat.
Het is maar goed dat m'n basisconditie prima is tegenwoordig, zullen we maar zeggen.
Dronken en overmoedig is zelden een goede combinatie.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Oei, dat is inderdaad niet bevorderlijk. Fijn dat het beter gaat.
Ik liep gisteren een langzame duurloop van 10 km en ik vond het zwaar. Mijn hele lichaam protesteert en vraagt me of ik het echt een goed idee vind
Dan lijkt het een goede optie idd!quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 13:23 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Even gespiekt, ik zit sinds januari rond de 75kg te schommelen en in die periode is m'n eten/bewegen ook steeds ongeveer hetzelfde geweest. Conclusie: als ik er meer af wil, moet er *ergens* iets anders. Lager in calorieën wil ik eigenlijk nog niet gaan zitten, maar de macro's lijken nergens naar, dus dat lijkt me een goed punt om me op te focussen.
Spiertoename zal het niet zijn in ieder geval, dan had ik wel meer gemerkt aan mijn kleding het afgelopen jaar.
Dronken en overmoedig, zalige combiquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:20 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dronken en overmoedig is zelden een goede combinatie.Het enige voordeel is dat er niets definitief stuk lijkt, niet aan mezelf, noch aan mijn spullen. Op de deuk in mijn ego en mijn kromme fietsbel na dan.
Paar daagjes extra rust/training een keer overslaan een idee? Zelf merk ik het in ieder geval enorm als ik niet genoeg tijd neem voor herstel, ik kan me zo voorstellen dat het flink toegenomen weekgemiddelde tov een paar maanden geleden erin begint te hakken nu.
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt en ik vind het knap hoor, zo snelquote:Op woensdag 21 augustus 2019 12:01 schreef Myraela het volgende:
Ik ben blij dat ik mezelf na m'n ongezonde weekend weer heb kunnen hervatten.Ik vind dat soms lastig. Net als om na een vakantie weer gezond te doen. Toch weer even last van meer trek en moeite met 'nee' zeggen als iemand iets aanbied, omdat ik toch het dieet al doorbroken had.
Maar, het gaat deze keer wel goed, dus we gaan vrolijk door.
Ik vind My weight wel fijn. Ik weet niet of je die ook hebt geprobeerd?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt en ik vind het knap hoor, zo snel![]()
Ik heb een paar apps op mijn telefoon om gewichtsverloop bij te houden. Vooral om te kijken of ik een betere dan Libra kon vinden. Nee is tot nu toe mijn conclusie. Wilde ik even delen
Had zelfs een app waarbij in kleur werd aangegeven of je het 'goed' of 'fout' deed. Nou, stabiel was al oranje en een onsje zwaarder al meer oranje en een paar onsjes zwaarder al rood....nooit gehoord van normale schommelingen?! Ik vond dat heel demotiverend.
Nee, heeft die voordelen tov Libra?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:29 schreef Puala het volgende:
Ik vind My weight wel fijn. Ik weet niet of je die ook hebt geprobeerd?
Ik vind de overzichtspagina fijnerquote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, heeft die voordelen tov Libra?
Installeer ik die ook om te bekijkenquote:
Dat zou ik ook heel vervelend vinden.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:24 schreef Isabeau het volgende:
Had zelfs een app waarbij in kleur werd aangegeven of je het 'goed' of 'fout' deed. Nou, stabiel was al oranje en een onsje zwaarder al meer oranje en een paar onsjes zwaarder al rood....nooit gehoord van normale schommelingen?! Ik vond dat heel demotiverend.
quote:
Mja. Ik zag de moeilijke cijfers 99,7 vlak voor Lowlands. Dat is 10 kg meer dan mijn laagste gewicht en bijna 100 en dat is niet oke.quote:
Er zit bij jou ook veel spiermassa toch, van al het sportenquote:Op woensdag 21 augustus 2019 17:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mja. Ik zag de moeilijke cijfers 99,7 vlak voor Lowlands. Dat is 10 kg meer dan mijn laagste gewicht en bijna 100 en dat is niet oke.
Heeft wel anderhalf jaar geduurd ofzo, om die 10 kg aan te komen maar ik wil het niet. Einde.
Dus.
Koude rijst salade goed idee voor de lunchquote:Op woensdag 21 augustus 2019 17:40 schreef Barreltje het volgende:
Net een Koerdische linzen/uien soep gemaakt EN een koude rijst salade oor de lunch de komende dagen.
Meal-preppen FTW
True, maar dan is het nog teveel kg'squote:Op woensdag 21 augustus 2019 17:48 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Er zit bij jou ook veel spiermassa toch, van al het sporten
Rijst gekookt. (Kan ook met couscous maar dat zijn gluten)quote:Op woensdag 21 augustus 2019 18:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat moet je ik me voorstellen bij koude rijst salade? Ik ben gek op rijst
Klinkt goedquote:Op woensdag 21 augustus 2019 18:28 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Rijst gekookt. (Kan ook met couscous maar dat zijn gluten)
Brocolli,wortelen bleekselderij geblancheerd.
Appel in stukjes (citroen sap eroverheen) , pijnboompitjes opbakken, rozijnen wellen.
Alles bij elkaar stoppen.. scheutje azijn, peper en zout..
Salade klaar!
Inderdaad. Met wat? En kan je dat 4 dagen vooruit maken/bewaren zonder dat het vies wordt?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 17:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Koude rijst salade goed idee voor de lunch
Thanks!quote:Op woensdag 21 augustus 2019 18:28 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Rijst gekookt. (Kan ook met couscous maar dat zijn gluten)
Brocolli,wortelen bleekselderij geblancheerd.
Appel in stukjes (citroen sap eroverheen) , pijnboompitjes opbakken, rozijnen wellen.
Alles bij elkaar stoppen.. scheutje azijn, peper en zout..
Salade klaar!
Ik heb het voor vandaag,morgen en overmorgen gemaakt.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 18:47 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Inderdaad. Met wat? En kan je dat 4 dagen vooruit maken/bewaren zonder dat het vies wordt?
En potlood en papier?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt en ik vind het knap hoor, zo snel![]()
Ik heb een paar apps op mijn telefoon om gewichtsverloop bij te houden. Vooral om te kijken of ik een betere dan Libra kon vinden. Nee is tot nu toe mijn conclusie. Wilde ik even delen
M'n vriendin prep(te) wel vaak (tegenwoordig wel iets minder dan eerst, maar als je ver genoeg terugzoekt vind je misschien wel wat inspiratie).quote:Op donderdag 22 augustus 2019 09:27 schreef Lonaa het volgende:
Ah. Ik heb er ook 1 ja. Wil soberso meer preppen. Maar vind het lastig en inspiratieloos.
Stuur maar DMquote:Op donderdag 22 augustus 2019 09:29 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
M'n vriendin prep(te) wel vaak (tegenwoordig wel iets minder dan eerst, maar als je ver genoeg terugzoekt vind je misschien wel wat inspiratie).
Als je wil kan ik wel haar Instagram-account geven?
Ik ben ook wel benieuwd.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 09:29 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
M'n vriendin prep(te) wel vaak (tegenwoordig wel iets minder dan eerst, maar als je ver genoeg terugzoekt vind je misschien wel wat inspiratie).
Oja die was leuk om te volgen.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 09:29 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Ze kookt voor een hele (werk)week vooruit. Met name de lunch, en vroeger ook vaak voor 's avonds (toen ze nog single was met name). Dus vooruit plannen, op een dag alles maken, af laten koelen, in de koelkast, en dan de rest van de week heb je dan je eten al klaar. En dat kun je dan koud of warm eten, afhankelijk van je eigen smaak.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 10:20 schreef Bluezz het volgende:
Even voor mij, ik snap het niet helemaal.. dus ze kookt een bordje eten, laat het afkoelen (neemt foto voor insta) en eet het later op de dag of de vlg dag op? Koud of warm?
Ah ik snap het.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 10:24 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Ze kookt voor een hele (werk)week vooruit. Met name de lunch, en vroeger ook vaak voor 's avonds (toen ze nog single was met name). Dus vooruit plannen, op een dag alles maken, af laten koelen, in de koelkast, en dan de rest van de week heb je dan je eten al klaar. En dat kun je dan koud of warm eten, afhankelijk van je eigen smaak.
Tegenwoordig koken we gewoon voor de avond zelf, omdat we dan toch met zijn tweetjes zijn (ze vond koken - net als ik - voor jezelf niet zo leuk, en wat ze dan merkte is dat ze al snel slechtere keuzes maakte, door bij de supermarkt kant-en-klare dingen te kopen (en vaak nog andere slechte dingen erbij). Dus het is ook deels een stukje planning, structuur en daarbij 'zelfbescherming' om gezondere keuzes te maken.
Scheelde haar ook wel weer tijd omdat je het in bulk klaarmaakt.
Het is niet voor iedereen weggelegd. Ik zelf zou het niet zo kunnen. Maar anderen zweren er wel weer bij.
(en idd had een tijdje de mazzel dat ze voor mij meteen ook een bakje voor het sporten prepte. Inmiddels ben ik zodanig gedaald qua calorieën dat ik mijn eten ietwat anders indeel en daar passen die prepjes net niet meer in).
Ah das fijnquote:Op donderdag 22 augustus 2019 10:27 schreef Sarabi het volgende:
Paar dagen ziek zijn is altijd wel goed voor de weegschaal
5 kilo minder dan vorig jaar rond deze tijd.
Perfectminder mag altijd maar als het zo blijft vind ik het best.
quote:Op donderdag 22 augustus 2019 11:05 schreef Barreltje het volgende:
Hier ook weggebleven kilo's, plus een extra kilo kwijt88.2 stond er vanmorgen op de weegschaal en ik durf het eigenlijk nog steeds niet echt te geloven dat mn gewicht onder de 90 blijft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op donderdag 22 augustus 2019 12:04 schreef Barreltje het volgende:
Net even kcal uitgerekend van de brownies.. beter niet doen
Het verbaast me niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: en juist beter wel doen, want dan kan je ze beter incalculeren.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
Als 't beter niet doen slaat op het uitrekenen, dan ja.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 12:22 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het verbaast me niet.
Edit: en juist beter wel doen, want dan kan je ze beter incalculeren.![]()
Goed punt.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 13:14 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als 't beter niet doen slaat op het uitrekenen, dan ja.
Als het slaat op, beter geen browny nemen, dan née
quote:Op donderdag 22 augustus 2019 12:04 schreef Barreltje het volgende:
Net even kcal uitgerekend van de brownies.. beter niet doen
Das nie zuunig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb wel bij steeds meer dingen dat ik toch eens naar de kcal kijk om te zien wat ik eerder normaal zou eten. En dan schrik ik toch wel.![]()
De truc voor mij om iets in de supermarkt niet mee te nemen is op de verpakking kijken en dan uitrekenen hoeveel kcal er in de hele verpakking zit, want dat gaat toch op. Dat is meestal schrikken genoeg om het in de supermarkt te houden.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 19:33 schreef Myraela het volgende:
Das nie zuunig.
Ik heb wel bij steeds meer dingen dat ik toch eens naar de kcal kijk om te zien wat ik eerder normaal zou eten. En dan schrik ik toch wel.
Doe ik ook.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 20:24 schreef Isabeau het volgende:
De truc voor mij om iets in de supermarkt niet mee te nemen is op de verpakking kijken en dan uitrekenen hoeveel kcal er in de hele verpakking zit, want dat gaat toch op. Dat is meestal schrikken genoeg om het in de supermarkt te houden.
Ik heb geloof ik maanden lang elke dag een hele zak m&m's (niet zo'n minizakje dus) opgegeten. Gewoon, naast de rest van mijn ongezonde eten. Ik vind het af en toe nog wonderbaarlijk dat ik nooit meer dan 108 kg ben geweest. Maar wel altijd veel bewogen, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 21:23 schreef Myraela het volgende:
Doe ik ook.Al moet ik het soms ook gewoon los laten, weinig kcal is natuurlijk niet alles. Ik keek vandaag toevallig eens bij de kant en klare gehaktballetjes. Eén van mijn vele guilty pleasures. Daar ging vroeger makkelijk een half bakje van op met twee witten bolletjes en wat mayo. Dan zat ik denk ik al over de 1000 kcal.
Wraps kun je van te voren ook maken, folie er om en meequote:Op donderdag 22 augustus 2019 09:46 schreef IJsdraakje het volgende:
Dat preppen met spul dat opgewarmd moet worden gaat hier ook niet werken nee. Ik zat ook in eerste instantie meer te denken aan rauwkost/salade als wat aanvulling. Dus ik zit nu vooral de "hoe hou ik m'n verse spul langer lekker" tips op te zoeken. Kan ik mooi op zondag wat bakjes preppen en dat dan 's avonds in m'n meeneembak stoppen.
Weet ik, mijn insteek is vooral proberen wat te minderen met carbs, dan blijft vooral de wrapinhoud over.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 21:58 schreef Goitske het volgende:
[..]
Wraps kun je van te voren ook maken, folie er om en mee
Wraps worden vaak wel zo zacht, vind ik. Vaak een beetje een tegenvallertje.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 21:58 schreef Goitske het volgende:
Wraps kun je van te voren ook maken, folie er om en mee
Ik ben zo erg dat ik niet eens mijn brood belegd wil hebben. Beleg alles op m'n werk heb daarom ook van die Bento bakjes. Verschillende maten afhankelijk van wat ik ga etenquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 07:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wraps worden vaak wel zo zacht, vind ik. Vaak een beetje een tegenvallertje.
Daar ben ik allemaal te lui voor. Ik eet op mijn werk bijna standaard boterhammen met pindakaas. Die smeer ik dan in het weekend, en dan gooi ik ze in de vriezer.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 08:31 schreef Goitske het volgende:
Ik ben zo erg dat ik niet eens mijn brood belegd wil hebben. Beleg alles op m'n werk heb daarom ook van die Bento bakjes. Verschillende maten afhankelijk van wat ik ga eten
Wij bbqen gewoon elk weekendquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 09:30 schreef Cue_ het volgende:
1 weekend mooi weer en iedereen gaat gelijk weer bbq-en![]()
Tijd is voor mij ook vooral een factor om 's weekends voor de hele werkweek te preppen.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 10:24 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Ze kookt voor een hele (werk)week vooruit. Met name de lunch, en vroeger ook vaak voor 's avonds (toen ze nog single was met name). Dus vooruit plannen, op een dag alles maken, af laten koelen, in de koelkast, en dan de rest van de week heb je dan je eten al klaar. En dat kun je dan koud of warm eten, afhankelijk van je eigen smaak.
Tegenwoordig koken we gewoon voor de avond zelf, omdat we dan toch met zijn tweetjes zijn (ze vond koken - net als ik - voor jezelf niet zo leuk, en wat ze dan merkte is dat ze al snel slechtere keuzes maakte, door bij de supermarkt kant-en-klare dingen te kopen (en vaak nog andere slechte dingen erbij). Dus het is ook deels een stukje planning, structuur en daarbij 'zelfbescherming' om gezondere keuzes te maken.
Scheelde haar ook wel weer tijd omdat je het in bulk klaarmaakt.
Het is niet voor iedereen weggelegd. Ik zelf zou het niet zo kunnen. Maar anderen zweren er wel weer bij.
(en idd had een tijdje de mazzel dat ze voor mij meteen ook een bakje voor het sporten prepte. Inmiddels ben ik zodanig gedaald qua calorieën dat ik mijn eten ietwat anders indeel en daar passen die prepjes net niet meer in).
Dit klinkt trouwens heel bekend, met bijna dezelfde getallen.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 21:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik maanden lang elke dag een hele zak m&m's (niet zo'n minizakje dus) opgegeten. Gewoon, naast de rest van mijn ongezonde eten. Ik vind het af en toe nog wonderbaarlijk dat ik nooit meer dan 108 kg ben geweest. Maar wel altijd veel bewogen, dat dan weer wel.
Met de enorme hoeveelheden zooi die ik naar binnen kon werken heb ik wel altijd een soort van opperste verbazing & ontzag gehad voor mensen die echt héél héél zwaar zijn. De boven de 180 kg mensen, zeg maar. Hoe doe je dat![]()
Al zal een heel slank iemand 108 kg waarschijnlijk al onbegrijpelijk veel vinden![]()
Zijn ze ook lekker? Ik heb thuis ook zoiets in de koelkast staan, wilde gaan proberen hoe zoiets is als tussendoortje.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 08:56 schreef LuNaTiC het volgende:
[ afbeelding ]
pas ontdekt
superchill om mn eiwitten beetje aan te vullen. 22 gram per cup van 180 mg en maar 120 kcal.
Ik vind ze wel lekker hoor, maar je moet er geen culinair hoogstandje van verwachten. Gewoon een simpel aardbei/frambooskwarkje (perzik niet geprobeerd, ben ik over het algemeen niet zo'n fan van). Het vult wel aardig vind ik, je raakt er best verzadigd van dus het helpt bij mij altijd wel even tegen de ergste trek/honger.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 14:25 schreef rena het volgende:
[..]
Zijn ze ook lekker? Ik heb thuis ook zoiets in de koelkast staan, wilde gaan proberen hoe zoiets is als tussendoortje.
Perzik is dan nog de lekkerste... (wel iets meer khd)quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 14:28 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Ik vind ze wel lekker hoor, maar je moet er geen culinair hoogstandje van verwachten. Gewoon een simpel aardbei/frambooskwarkje (perzik niet geprobeerd, ben ik over het algemeen niet zo'n fan van). Het vult wel aardig vind ik, je raakt er best verzadigd van dus het helpt bij mij altijd wel even tegen de ergste trek/honger.
Dit is trouwens ook nog wel een toptip (al heb ik ze alleen bij de hele grote Jumbo's kunnen vinden:
https://www.jumbo.com/ehr(...)ding-200g/212046STK/
lekker chocoladepuddinkje, ook weer veel eiwitten (20 gr per container van 200 gram en maar 152 kcal voor het hele bakje)
Wat is 'helemaal mis'.?quote:Op zondag 25 augustus 2019 01:28 schreef Isabeau het volgende:
Eén dagje eet ik meer/anders dan de bedoeling was en drink ik ook een biertje (of 2) en hoppa, direct de volgende twee dagen ook helemaal mis. Wat is dat toch
Dit ja.quote:Op zondag 25 augustus 2019 01:28 schreef Isabeau het volgende:
Eén dagje eet ik meer/anders dan de bedoeling was en drink ik ook een biertje (of 2) en hoppa, direct de volgende twee dagen ook helemaal mis. Wat is dat toch
Grappig, die van Ehrmann kon ik wel vinden, maar die vierkante bakjes juist weer niet.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 14:28 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Ik vind ze wel lekker hoor, maar je moet er geen culinair hoogstandje van verwachten. Gewoon een simpel aardbei/frambooskwarkje (perzik niet geprobeerd, ben ik over het algemeen niet zo'n fan van). Het vult wel aardig vind ik, je raakt er best verzadigd van dus het helpt bij mij altijd wel even tegen de ergste trek/honger.
Dit is trouwens ook nog wel een toptip (al heb ik ze alleen bij de hele grote Jumbo's kunnen vinden:
https://www.jumbo.com/ehr(...)ding-200g/212046STK/
lekker chocoladepuddinkje, ook weer veel eiwitten (20 gr per container van 200 gram en maar 152 kcal voor het hele bakje)
Die vierkante komen van de Aldi hequote:Op zondag 25 augustus 2019 13:01 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Grappig, die van Ehrmann kon ik wel vinden, maar die vierkante bakjes juist weer niet.
Dat verklaart.quote:Op zondag 25 augustus 2019 13:48 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Die vierkante komen van de Aldi heof heb je daar ook gekeken
Ik post hier normaal niet maar doe het nu wel even want proteīnetip.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 08:56 schreef LuNaTiC het volgende:
[ afbeelding ]
pas ontdekt
superchill om mn eiwitten beetje aan te vullen. 22 gram per cup van 180 mg en maar 120 kcal.
Barebellsquote:Op zondag 25 augustus 2019 15:35 schreef Molo het volgende:
Tevens zijn proteīnerepen van het Zweedse merk Barbells (beperkt assortiment bij de AH te koop) echt top.
Wel ook met zoetstof, maar erg lekker en 20 gram eiwit per reep
Zij weet.quote:Op zondag 25 augustus 2019 11:13 schreef Stormqueen het volgende:
Helemaal mis = alles opvreten wat op je pad komt
quote:
Daar ben ik nu mee bezig de laatste 3 dagen van deze vakantie, ik heb meer friet op dan de laatste 3 maanden bij elkaar denk ikquote:Op zondag 25 augustus 2019 01:28 schreef Isabeau het volgende:
Vandaag gaat het weer goed. Dus er is hoop!quote:Op zondag 25 augustus 2019 18:01 schreef rena het volgende:
Daar ben ik nu mee bezig de laatste 3 dagen van deze vakantie, ik heb meer friet op dan de laatste 3 maanden bij elkaar denk ikIk durf morgen echt niet op de weegschaal als ik weer thuis ben
Dat vult toch ook voor geen meter?quote:Op zondag 25 augustus 2019 19:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb bij de bios dus een middel zoute popcorn en zo'n zakje skittles weg zitten werkenen nu ben ik thuis en wil ik gewoon weer eten he.. Damn wat ben ik fucked up.
Volgende x dus een kleine popcorn en een liga/ontbijtkoek mee nemen in een tasquote:Op zondag 25 augustus 2019 19:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb bij de bios dus een middel zoute popcorn en zo'n zakje skittles weg zitten werkenen nu ben ik thuis en wil ik gewoon weer eten he.. Damn wat ben ik fucked up.
Netjes!quote:
Ik ben heel erg anti crossfit, dus met tijden moet je niet bij mij zijnquote:Op zondag 25 augustus 2019 19:59 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Netjes!
Wees wel voorbereid, als mensen dat weten gaan ze bellen wanneer ze moeten verhuizen
Zelf deze week eindelijk een les gehad waar ik echt het gevoel had tevreden te zijn. Met 10 seconden binnen de tijd gebleven, echter wel andere oefeningen gedaan dan er stond.
Dingen zoals pistol squat zijn gewoon een stuk lastiger met mijn lengte en gewicht. (1m98/113)
Waarom dat?quote:Op zondag 25 augustus 2019 19:56 schreef Goitske het volgende:
een liga/ontbijtkoek mee nemen in een tas
Wat is er mis met popcorn dan, zit toch vrijwel niks in? Behalve dat het dus volgens mij niet vult.quote:Op zondag 25 augustus 2019 19:56 schreef Goitske het volgende:
[..]
Volgende x dus een kleine popcorn en een liga/ontbijtkoek mee nemen in een tas
Suiker en de afterdip... Kutspulquote:Op zondag 25 augustus 2019 19:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Niet.. Ik zit ram vol.. Maar mijn hoofd zorgt foooddd.
Klinkt wel als een fijn weekend!quote:Op zondag 25 augustus 2019 20:11 schreef Bluezz het volgende:
Wij gister ge-bbqt (rotwoord) en vandaag naar een foodtruckfestivalletje geweest.
Goed gebruncht van tevoren en bij allebei de dagen alleen alc. vrij bier gedronken. Normaal zou ik wel een paar wijntjes naar binnen hebben gegoten ongemerkt/gewoontegetrouw. Dat is dus al de eerste verdienste tegenwoordig, de alcohol zowat helemaal afgezworen. Af en toe thuis 1 of hooguit anderhalf wijntje, echt een fijn, goed regime voor mezelf.
Was geen alcoholist, maar ik spuugde er niet in![]()
Dan het eten, we delen nu de porties, niet te veel brood, ook bestel ik dan iets zonder een broodje en alleen vlees en groente/mango salades etc. Niet eten tot we barsten, maar een paar dingen geprobeerd en thuis lekker aan het water en straks nog een bakje yoghurt.
/trots op mezelf
Qua kcal scheelt het wel iets, maar niet superveel.quote:Op zondag 25 augustus 2019 20:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Klinkt wel als een fijn weekend!Is alcoholvrij bier zoveel beter als normaal bier? Heb ik echt geen verstand van.
Het grootste probleem is de saus hequote:Op zondag 25 augustus 2019 18:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vandaag gaat het weer goed. Dus er is hoop!(en van 3 dagen friet kom je geen kilo's aan, althans, dat blijf ik mezelf ook gewoon vertellen)
Niks maar als je honger hebt kun je beter iets nemen wat vultquote:Op zondag 25 augustus 2019 20:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat is er mis met popcorn dan, zit toch vrijwel niks in? Behalve dat het dus volgens mij niet vult.
Zekers, maar in de bioscoop was dat vast geen prioquote:Op zondag 25 augustus 2019 20:32 schreef Goitske het volgende:
[..]
Niks maar als je honger hebt kun je beter iets nemen wat vult
Vast niet, ik let daar tegenwoordig wel opquote:Op zondag 25 augustus 2019 20:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Zekers, maar in de bioscoop was dat vast geen prio
Slimquote:Op zondag 25 augustus 2019 20:37 schreef Goitske het volgende:
[..]
Vast niet, ik let daar tegenwoordig wel op
Voor mij is t beter dan al die wijn. Qua kcals scheelt t ook echt veel en qua alcohol zelf ivm met mn pancreas. En gewoon beter voor je om niet zoveel te drinken natuurlijk..quote:Op zondag 25 augustus 2019 20:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Klinkt wel als een fijn weekend!Is alcoholvrij bier zoveel beter als normaal bier? Heb ik echt geen verstand van.
Ik krijg altijd honger van popcorn dus ja... Flesje water en voor de zekerheid iets dat vult meequote:
Was ik ook, maar ben ik op teruggekomen.quote:Op zondag 25 augustus 2019 20:02 schreef emmyemmy2 het volgende:
[..]
Ik ben heel erg anti crossfit, dus met tijden moet je niet bij mij zijn
Powerliften > allesquote:Op zondag 25 augustus 2019 20:44 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Was ik ook, maar ben ik op teruggekomen.
En waar ik het doe ben ik niet de enige. Tijdens zo'n les heb je niet alleen de instructeur maar ook de anderen die opletten en techniek staat ook gewoon als #2 op het bord. (#1 is plezier)
Potentie om fout te doen is veel hoger in een onoverzichtelijke zaal met 100+ mensen dan in een les tot max 8.
Heb zelf trouwens meer aan m'n lichaam verpest met voetbal dan met iets anders*
*sport-gerelateerd
lichaam verklooien met voetbal +1quote:Op zondag 25 augustus 2019 20:44 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Was ik ook, maar ben ik op teruggekomen.
En waar ik het doe ben ik niet de enige. Tijdens zo'n les heb je niet alleen de instructeur maar ook de anderen die opletten en techniek staat ook gewoon als #2 op het bord. (#1 is plezier)
Potentie om fout te doen is veel hoger in een onoverzichtelijke zaal met 100+ mensen dan in een les tot max 8.
Heb zelf trouwens meer aan m'n lichaam verpest met voetbal dan met iets anders*
*sport-gerelateerd
Is dat dan zo blessuregevoelig? Geen idee hoor. Al mijn voetbalkennis beperkt zich tot Engels voetbal op tv en een paar potjes met mijn neefjes op een speelveldjequote:Op zondag 25 augustus 2019 21:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
lichaam verklooien met voetbal +1
Mijn knieën en enkels zijn helemaal verrot. Van het voetballen of omdat andere het niet zo nauw nemen met een schop minder of meer tegen iemand zijn enkels.quote:Op zondag 25 augustus 2019 21:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat dan zo blessuregevoelig? Geen idee hoor. Al mijn voetbalkennis beperkt zich tot Engels voetbal op tv en een paar potjes met mijn neefjes op een speelveldjeOh, en lagere school héél af en toe wat voetbalachtig gedoe. We deden meestal hockey, handbal of softbal. Want meisjes.
quote:Op zondag 25 augustus 2019 20:19 schreef Myraela het volgende:
Is alcoholvrij bier zoveel beter als normaal bier? Heb ik echt geen verstand van.
Ik heb het even opgezocht:quote:Op zondag 25 augustus 2019 20:21 schreef Sarabi het volgende:
Qua kcal scheelt het wel iets, maar niet superveel.
Ligt er ook aan hoe zwaar bier je normaal drinkt.
Dan drink ik toch andere biertjesquote:Op zondag 25 augustus 2019 22:42 schreef Bluezz het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het even opgezocht:
https://www.kennisinstituutbier.nl/nieuws/calorieeninbier
Het scheelt dus best wel
Voetbal staat volgens mij bovenaan de lijst (jaren geleden in ieder geval nog wel), percentueel zelfs nog boven zowel Fitness en Hardlopen heb ik mij laten vertellen.quote:Op zondag 25 augustus 2019 21:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat dan zo blessuregevoelig? Geen idee hoor. Al mijn voetbalkennis beperkt zich tot Engels voetbal op tv en een paar potjes met mijn neefjes op een speelveldjeOh, en lagere school héél af en toe wat voetbalachtig gedoe. We deden meestal hockey, handbal of softbal. Want meisjes.
Als je radler drinkt zit je wel alleen maar suikers met een hoop kcal te slurpenquote:Op zondag 25 augustus 2019 22:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan drink ik toch andere biertjes
Maar fijn dat het voor jou werkt.
Genoeg lekkere 0.0 biertjes tegenwoordig (ook genoeg die niet te zuipen zijn maar dat weet je snel genoeg).
Per saldo scheelt het minimaal een hele kipdöner met extra saus wil je zeggenquote:Op maandag 26 augustus 2019 07:51 schreef Stormqueen het volgende:
Alcoholvrij bier scheelt ongeveer de helft aan calorieën. En in de praktijk wel meer, waant je drinkt er meestal minder van en gaat er ook minder van snaaien
Ik dacht dat dat vooral ook kwam omdat er zoveel mensen voetballen. Had eerder hardlopen bovenaan verwacht, maar bij voetballen loop je natuurlijk ook veel hard.quote:Op maandag 26 augustus 2019 07:49 schreef Rauw. het volgende:
Voetbal staat volgens mij bovenaan de lijst (jaren geleden in ieder geval nog wel), percentueel zelfs nog boven zowel Fitness en Hardlopen heb ik mij laten vertellen.
En eigenlijk iedereen die ik ken die lang gevoetbald heeft heeft ook knie of enkelproblemen.
Preciesquote:Op maandag 26 augustus 2019 08:11 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Per saldo scheelt het minimaal een hele kipdöner met extra saus wil je zeggen
Het helpt wel natuurlijk, maar zelfs als je naar percentages kijkt is voetbal best blessuregevoelig.quote:Op maandag 26 augustus 2019 08:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat vooral ook kwam omdat er zoveel mensen voetballen. Had eerder hardlopen bovenaan verwacht, maar bij voetballen loop je natuurlijk ook veel hard.
Dat sowiesoquote:Op maandag 26 augustus 2019 08:11 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Per saldo scheelt het minimaal een hele kipdöner met extra saus wil je zeggen
Ik ben het met je vriend eensquote:Op maandag 26 augustus 2019 09:11 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik dronk vorige week voor het laatst eerst een suikervrije Radler 0.0 en ik vond 'm nog lekker ook.
Maar ik drink dan ook sowieso vrijwel geen alcohol en altijd suikervrije limonade, dus ik ben ook wel aan die smaak gewend. Vriend vond het vies haha.
Nee geen obstipatie, wel voel ik me ontzettend misselijk, heb veel buikkrampen, gas en 'net-geen-diarree'. Dat terwijl het met koolhydraatbeperkt heel goed ging allemaal, ik was helemaal klachtenvrij toen ik dat deed.quote:Op maandag 26 augustus 2019 11:22 schreef Cue_ het volgende:
Obstipatieklachten? Dat gaat vaak wel samen met buikklachten. En schijnbaar een effect van dat dieet als ik het zo snel even lees.
Dergelijke wijzigingen kunnen idd wel invloed hebben.quote:Op maandag 26 augustus 2019 11:47 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Nee geen obstipatie, wel voel ik me ontzettend misselijk, heb veel buikkrampen, gas en 'net-geen-diarree'. Dat terwijl het met koolhydraatbeperkt heel goed ging allemaal, ik was helemaal klachtenvrij toen ik dat deed.
Een ding dat erg veranderd is in mijn voedsel is dat ik van geen naar heel veel aardappel ben gegaan. Dat zou de boosdoener kunnen zijn. Komende dagen laat ik die maar even liggen om te kijken of mijn buik tot rust wil komen.
Ik keek naar de symptomen die mensen hebben die niet tegen nachtschade kunnen en dat komt verrassend veel overeen. De afgelopen dagen heb ik ook hoofdpijn gehad en ben ik veel duizelig geweest, en dat zijn ook verschijnselen die daarbij horen. Iig nu maar even geen aardappel, of groene tomaten en kijken of dat helpt.quote:Op maandag 26 augustus 2019 12:00 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dergelijke wijzigingen kunnen idd wel invloed hebben.
Ik had bv hele andere stoelgang toen ik ineens heel veel sla begon te eten. Nooit gedacht dat dat zo'n invloed zou hebben, maarja.
De moeite waard om het even te laten staan.
(collega van mij heeft het vooral bij eten van varkensvlees dat z'n maag irritant begint te doen)
Wat is een WOD en een herstelding?quote:Op maandag 26 augustus 2019 19:25 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb denk ik een week of 2 enorme buikpijn gehad. Heb het eigenlijk nooit, wat een ellende is dat zeg.
Lijstje?
O: boterham met smeerkaas, halve banaan
S: WOD
T: herstelding, shake
L: 250 gram rosbief
D: champignonssoep.
Straks nog dingen
een WOD is Workout Of the Day. In dit geval:quote:Op maandag 26 augustus 2019 21:31 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wat is een WOD en een herstelding?
Mn lijstje:
Ontbeten met 2 pruimen, havermout nachtje laten staan in combi melk/yoghurt en blauwe bessen.
Lunchwandelen met 2 zelfgebakken volkorenboterhammen met kipdinges van Johma, komkommer en tomaatjes erop
Tussendoor een banaan en een appel
Vanavond een oosters gekruid miegerecht met veel groenten/paprika/paksoi etc etc, wat gesneden biefstukreepjes en gezouten mangostukjes erbij (gister ontdekt op een foodtruckfestivalletje, zoooo lekker!)
Vanavond mag ik 'wijnen wijnen wijnen' van mezelf (vrij naar chateau meiland) 2 of zo
En verder veeeeeel ijskoud bubbelwater met verse biocitroenen erin
Oh en maandag-weegdag: 89.7 (vorige week 89.6).
Voorlopig weer even niet. Zonder bevalt me goed, weg is dat junkerige ‘must eat’ gevoel.quote:Op maandag 26 augustus 2019 22:17 schreef Bluezz het volgende:
Ten tijde van mijn dr Frank dieet snákte ik naar brood en aardappels
Ben zo blij dat ik toch een beetje afval/niet zwaarder wordt terwijl ik gewoon kh eet
Wanneer ga je weer wat kh's toevoegen BE?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |