quote:Op maandag 29 juli 2019 22:54 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb mijn AliExpress nep-Haaka binnen en hij werkt top! ¤2,43.![]()
[ afbeelding ]
Mooie foto, @:d.u.m.a.n. !
De ontsteking is nog niet weg; de plek is nog wat hard en beurs. Maar het wordt niet erger en ik heb er geen koorts bij gekregen. Ik ben het masseren/warm en koel houden wel behoorlijk beu inmiddels.quote:
Zo extreem veel of vaak vind ik het niet hoor.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 14:06 schreef Tink89 het volgende:
het kdv gaf aan dat prul best veel drinkt nog vergeleken met ander 8-maanders (6 voedingen per 24 uur, waarvan twee op het kdv). De flessen zijn 120-150 ml per keer, afhankelijk van wat er is.
Hmm, ik heb een 'totaalpakket' bij de lk, waardoor ik haar altijd kan appen of mailen. Maar ze geeft zulk standaard advies en leest mijn vragen niet goed, dat ik er weinig aan heb. Ze is ook niet zo van de mentale support. Hoewel het niet per se nodig is, verwacht ik bij een bericht 'ik heb weer een borstonsteking' een reactie als 'wat rot' in plaats van alleen zakelijk advies. Ik baal er van dat ik haar als lk heb geconsulteerd. Maar ja, ze staat goed bekend. Mijn verloskundige werkt er mee samen en een collega van mij raadde haar ook aan. En de consulten waren wel nuttig.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:43 schreef Tink89 het volgende:
Fijn dat het niet erger wordt. Zou een lk nog advies kunnen geven?
Dat vond ik dus ook echt heel stom. We kunnen wel een foto maken van een zwart gat op een afstand van 55 miljoen lichtjaren, maar ervoor zorgen dat iedere moeder die het graag wil succesvol de borst kan geven is pas écht rocket science.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 16:27 schreef BobbyMcGee het volgende:
Daar baal ik wel van hoor. Dat borstvoeding zo ingewikkeld is (in mijn geval), dat je ondanks goede voorbereidingen en het inschakelen van hulp, het niet voor elkaar krijgt om normaal te voeden.
Ja, dat had ik ook bedacht: de hypothetische volgende keer een kraamverzorgende/lactatiekundige IBCLC zoeken die vanaf de eerste keer aanleggen al meekijkt (op dat moment is de baby extra gevoelig om dingen te leren: imprinting) en die de hele kraamweek kan observeren en bijsturen.quote:Ik zou ook niet weten hoe ik dat een volgende keer zou kunnen voorkomen. Het liefst zou ik een goede lactatiekundige als kraamhulp hebben.
Ik dacht van wel, maar dat je dan ook 2x zoveel mogelijkheid hebt het weg te laten drinkenquote:Op zaterdag 3 augustus 2019 20:47 schreef minilot het volgende:
Een rondje Google leverde tegenstrijdige informatie op, dus een vraag aan de eventuele ervaringsdeskundigen hier.. Als je nog borstvoeding aan je kind geeft als je net van de volgende bent bevallen, krijg je dan eigenlijk alsnog stuwing in de kraamtijd?
Ha! Dat klinkt ook wel goedquote:Op zaterdag 3 augustus 2019 20:48 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik dacht van wel, maar dat je dan ook 2x zoveel mogelijkheid hebt het weg te laten drinken
Of dat altijd zo is weet ik niet, maar hier was de stuwing op een avond hels, en beide kinderen sliepen toen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 20:47 schreef minilot het volgende:
Een rondje Google leverde tegenstrijdige informatie op, dus even een vraag aan de eventuele ervaringsdeskundigen hier.. Als je nog borstvoeding aan je grotere kind geeft als je net van de volgende bent bevallen, krijg je dan eigenlijk alsnog stuwing in de kraamtijd?
Ja, het is wel behulpzaam om het op die manier te kijken. De cyclus van zwanger worden/zijn, bevallen en voeden is vaak één grote les in het loslaten van de controlequote:Op vrijdag 2 augustus 2019 00:57 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat vond ik dus ook echt heel stom. We kunnen wel een foto maken van een zwart gat op een afstand van 55 miljoen lichtjaren, maar ervoor zorgen dat iedere moeder die het graag wil succesvol de borst kan geven is pas écht rocket science.![]()
Hier hielp het uiteindelijk om de borstvoeding in het rijtje te zien van zwanger worden, zwanger blijven en bevallen. Voor iedere stap geldt: bij veel mensen gaat het vanzelf goed, bij sommigen is er kunst- en vliegwerk nodig, en bij een kleine groep gaat het zelfs dan nog mis.
Ik had dus in feite nog het geluk dat het pas bij de allerlaatste stap misging, dat relativeerde ook wel weer. Mensen zoals jij die er al een heel traject op hebben zitten, die gun ik het extra dat de volgende stappen gewoon van een leien dakje gaan.![]()
![]()
Ik was LuDann's verhaal alweer vergeten, dat was ook zo. Geen garanties dus. En een volgende keer kunnen er weer heel andere problemen zijn waar je niet op voorbereid bent. Eerst ook maar überhaupt weer zwanger worden voordat ik me daar mee bezig hoef te houdenquote:Ja, dat had ik ook bedacht: de hypothetische volgende keer een kraamverzorgende/lactatiekundige IBCLC zoeken die vanaf de eerste keer aanleggen al meekijkt (op dat moment is de baby extra gevoelig om dingen te leren: imprinting) en die de hele kraamweek kan observeren en bijsturen.En toen voerde @:LuDann (waar ben je?) exact dat plan uit bij haar tweede, en verliep de borstvoeding alsnog verre van normaal.
Zelfs onder de meest ideale omstandigheden heb je dus nog wel een portie geluk nodig.
Mijn borsten gingen na de borstvoeding zo'n 4 cupmaten terugquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:36 schreef Tink89 het volgende:
Domme vraag misschien:
Mijn borsten zijn nu twee maten groter (was 70I, nu 75J) dan voor de zwangerschap. Komt dat nog goed of blijven ze zo groot?
Ik heb vandaag een nieuwe bh gekocht (niet voeding, want lelijk en met kolven kan ik 'm net zo goed even uit doen) en vroeg me net ineens af of die - als ik ooit stop met voeden - per definitie te groot gaat worden.
Kleiner dan je had voor je zwanger werd, dan? Of was je ook 4 maten gegroeid?quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mijn borsten gingen na de borstvoeding zo'n 4 cupmaten terug
Ja kleiner dan ervoor, vooral anders van vormquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:48 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Kleiner dan je had voor je zwanger werd, dan? Of was je ook 4 maten gegroeid?
Dit ja.quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:55 schreef Lemijn het volgende:
Bij mij is er inmiddels minder over dan waar ik ooit mee begon pre-zwanger.
Mammae, koop mammae. Krijg je écht geen spijt van.quote:Op zondag 4 augustus 2019 22:02 schreef douche-eendje het volgende:
@:Tink89, kon jij trouwens nog een beetje fatsoenlijke voedingsbh's vinden? Ik ben nu bij meerdere winkels (Noord-Holland) geweest en het enige wat in een 90G te vinden is wat goed zit is Anita, maar dat is maar 1 model in het prachige assortiment van wit, zwart en huidskleur-die tig tinten donkerder is dan mijn huidskleur.
Ik ga eens zoeken naar een fysieke winkel hier in de buurt die dit verkooptquote:Op zondag 4 augustus 2019 22:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mammae, koop mammae. Krijg je écht geen spijt van.
Ze zijn begin dit jaar failliet gegaan. Er is nog een handje vol (web)winkels dat hun restanten verkoopt, maar dan moet je 1) goed zoeken en 2) soms genoegen nemen met een niet-perfecte BH. Ik ben hard op zoek naar een 80G maar moet ws genoegen nemen met een 85G...quote:Op zondag 4 augustus 2019 22:48 schreef coccinelle het volgende:
Volgens mij bestaat mammae niet meer
Ben je al eens bij Superbra geweest in noord? Ze verkopen sowieso wel wat voedingsbh's, maar kunnen ook elke normale bh die je daar koopt vermaken tot voedingsbh. Sowieso superwinkel, sinds ik mezelf daar heb laten opmeten heb ik echt toptietenquote:Op zondag 4 augustus 2019 22:51 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ze zijn begin dit jaar failliet gegaan. Er is nog een handje vol (web)winkels dat hun restanten verkoopt, maar dan moet je 1) goed zoeken en 2) soms genoegen nemen met een niet-perfecte BH. Ik ben hard op zoek naar een 80G maar moet ws genoegen nemen met een 85G...
http://www.madeinlimburg.(...)-failliet-verklaard/
Ik draag nu meestal de Miss Cotton van Anita, die zat het lekkerst. Wit en verre van mooi, maar passend is hier het belangrijkst. Zoogcompressen gebruik ik niet, dus die zie je ook niet zitten. En ik heb toch altijd een zwart topje onder zwarte/donkere shirtjes.quote:Op zondag 4 augustus 2019 22:02 schreef douche-eendje het volgende:
@:Tink89, kon jij trouwens nog een beetje fatsoenlijke voedingsbh's vinden? Ik ben nu bij meerdere winkels (Noord-Holland) geweest en het enige wat in een 90G te vinden is wat goed zit is Anita, maar dat is maar 1 model in het prachige assortiment van wit, zwart en huidskleur-die tig tinten donkerder is dan mijn huidskleur.
Past dus niet bij 75J, helaas. Bovendien bestaat het merk niet meer.quote:Op zondag 4 augustus 2019 22:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mammae, koop mammae. Krijg je écht geen spijt van.
+1 op Naron in Breda. Echt zo'n fijne winkel. Heb er gisteren nog een blauwe Anita gepast die ik wrs ga laten bestellen in mijn maat. En dus een gewone bh gekocht, omdat ik echt weer eens een fijne, voorgevormde, mooie bh aan wil hebben. En op werkdagen kan dat best. Heb er inmiddels wel een beetje spijt van, want ik vrees dus dat hij alleen de voedingsperiode nog past... misschien toch maar gaan ruilen voor een voedingsbh.quote:Op zondag 4 augustus 2019 23:49 schreef Sisu het volgende:
Of ga gezellig een daagje shoppen in Breda en ga langs bij naron. Kun je ook normale bh’s laten vermaken tot een voedingsbh. Toen de winkeldame dat tegen me zei zag ik echt een toffe bh voor me. Passend bij mijn hippe karakter.
Komt zij terug met een oma vlag van heb ik jou daar. Zo’n hyper synthetisch huidskleurige bh met kant uit the 80ies. Ik kon Mn lach gewoon niet meer inhouden.
Zelf draag ik een Anita bh. Blauw met Polkadot.
Baal alleen zo dat het een zachte bh waar je tepels doorheen te zien zijn. Moet ik constant opletten of Mn tieten niet scheel kijken of dat Mn zoogcompressen te zien zijn.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet accepteren, want opeens heeft ze wel tanden en als ze het nu inslijt als dagelijks gedrag heb je straks veel pijn. Ik deed altijd de smoor-truc: gezicht in je boezem duwen zodat ze geen lucht meer krijgt en loslaat. Stukken makkelijker dan een vinger tussen die kaakjes frotten en zo koppelt ze hopelijk bijten -> borst weg.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 21:34 schreef Rebubbled het volgende:
Ah Jagar wat lief!
Ik heb hier momenteel een 3,5 maanden oude bijter. Wat doe ik hiermee voordat er tanden komen?
Het is meer kleine bijtjes. Niet volledig vastbijten. Ik kan haar meteen van mijn borst halen gelukkig. Stop je de voeding dan meteen geheel? Of voor 5 min? 2 min? Loshalen en weer verder?quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 21:38 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Niet accepteren, want opeens heeft ze wel tanden en als ze het nu inslijt als dagelijks gedrag heb je straks veel pijn. Ik deed altijd de smoor-truc: gezicht in je boezem duwen zodat ze geen lucht meer krijgt en loslaat. Stukken makkelijker dan een vinger tussen die kaakjes frotten en zo koppelt ze hopelijk bijten -> borst weg.
Dat hing er meestal vanaf hoe geschrokken ik was, als dat meeviel mocht hij vrij snel weer terug.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 22:12 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Het is meer kleine bijtjes. Niet volledig vastbijten. Ik kan haar meteen van mijn borst halen gelukkig. Stop je de voeding dan meteen geheel? Of voor 5 min? 2 min? Loshalen en weer verder?
Ik heb die van lansiloh, 15 euro en net tijdens t voeden gewoon 50 Cc opgevangenquote:Op zondag 18 augustus 2019 11:40 schreef Rebubbled het volgende:
Feest! Heb ik het woord der Haaka al gepredikt? Nee? Oh. Schaf een Haaka aan, beste aankoop ooit! Kolfsessieloze kolfmelk en geen nat shirt.
Ja !quote:Op zondag 18 augustus 2019 13:10 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb alleen nog bij de voeding om 7 uur sochtends lektiet rechts. Nu is dat ook stieftiet, zou een haakaa daar ook bij kunnen helpen om iets meer balans tussen links/rechts te kunnen creëren?
Op nacht van/na dag 2quote:Op zondag 18 augustus 2019 11:40 schreef Rebubbled het volgende:
Feest! Heb ik het woord der Haaka al gepredikt? Nee? Oh. Schaf een Haaka aan, beste aankoop ooit! Kolfsessieloze kolfmelk en geen nat shirt.
Hey, gefeliciteerd!quote:Op zondag 18 augustus 2019 12:12 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ik heb die van lansiloh, 15 euro en net tijdens t voeden gewoon 50 Cc opgevangen![]()
Ik zou wel enigszins terughoudend zijn in het gebruik als je al overproductie hebt. Want met zo’n opvangkolf stimuleer je ook weer. Het is overigens heel normaal dat er een (groot) verschil is in de productie tussen je linker- en rechterborst. Ik zou eerder wat vaker aan je ‘mindere’ kant aanleggen.quote:Op zondag 18 augustus 2019 13:10 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb alleen nog bij de voeding om 7 uur sochtends lektiet rechts. Nu is dat ook stieftiet, zou een haakaa daar ook bij kunnen helpen om iets meer balans tussen links/rechts te kunnen creëren?
Dat zou ik ook moeilijk naast me neer te leggen vinden hoor. Je vriend is toch belangrijk voor je en je voelt je dan niet gesteund in je keuze ofzo.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 11:16 schreef Aure het volgende:
Jip was een paar nachtjes uit logeren, dus vanochtend was weer voor t eerst sinds vrijdag dat hij bij mij kon drinken. Nu laat ik hem tegenwoordig eigenlijk een beetje zelf 'kiezen' of hij wil drinken of niet, maar vanochtend was hij er wel heel duidelijk inEerst door te wijzen en toen het niet snel genoeg ging, groot verdriet. Toch wel schattig
Wat ik wel lastig vind is dat mijn vriend het raar vindt dat ik 'nog steeds' borstvoeding geef nadat Jip een jaar is geworden. Zelfs ook al is het alleen in de ochtend en alleen in ons bed. Hij zegt verder wel dat ik het helemaal zelf moet weten, maar dat hij het dus wel raar vindt en Jip te groot vindt en hij kan zich er ook niets bij voorstellen dat het nog voordelen heeft. En ik merk dat ik het toch lastig vind om dat dan gewoon naast mij neer te leggen
Ik heb het tijdens het bv-café vorige maand aan de lk gevraagd en die herkende het enorm en gaf aan dat het heel normaal is, maar dat er ook weinig aan te doen is. Het begint op dag 1, is dan 3 dagen ech kut en dan nog 1 dagje vervelend. En dat vind ik best lang... word er een beetje verdrietig van ook, prul geniet zo van het drinken en ik ook, maar zo is het niet leukquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 12:25 schreef Lemijn het volgende:
Moet het nut hebben om door te gaan dan? Is het feit dat Jip ervan geniet niet genoeg? Hij wil niet stoppen, jij wil niet stoppen, klaar. Zo simpel zie ik het hier in ieder geval.
Overigens had Jacobs vader uit zichzelf ergens gelezen over het advies van minimaal 2 jaar, vertelde hij een keer rond de eerste verjaardag. Daarna hebben we het er nooit meer over gehad. Het is heel duidelijk dat Jacob ervan geniet, en ook dat hij intake-technisch prima zonder kan.
Wat vervelend van die pijn Tink. Ik herken dat helemaal niet. Hoeveel dagen duurt het?
Dat is ook mijn mening. Maar dus niet die van mijn vriend en dat knaagt dan toch een beetje.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 12:25 schreef Lemijn het volgende:
Moet het nut hebben om door te gaan dan? Is het feit dat Jip ervan geniet niet genoeg? Hij wil niet stoppen, jij wil niet stoppen, klaar. Zo simpel zie ik het hier in ieder geval.
Overigens had Jacobs vader uit zichzelf ergens gelezen over het advies van minimaal 2 jaar, vertelde hij een keer rond de eerste verjaardag. Daarna hebben we het er nooit meer over gehad. Het is heel duidelijk dat Jacob ervan geniet, en ook dat hij intake-technisch prima zonder kan.
Ha, deze tactiek is vast voor meerdere situaties inzetbaar.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 13:00 schreef minilot het volgende:
Ik zeg steevast 'nope, lees je maar in' (wat -ie nooit doeten verder negeer ik het blijmoedig
)
Mijn vent is tegenwoordig al ingelezen voor hij iets ter sprake/discussie brengt... deze tactiek werkte hier echt maar twee maanden ofzoquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 13:15 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ha, deze tactiek is vast voor meerdere situaties inzetbaar.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 13:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Mijn man zegt tegen iedereen die een opmerking maakt over het lang voeden dat ik U. blijf voeden tot hij dienstplichtig wordt.Na deze opmerking krijg ik geen vragen meer.
Per persoon anders! Bij T werd ik zwanger terwijl ik nog bv gaf, en dat zo'n natuurlijk wel meer mensen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 13:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]![]()
Wanneer valt het eigenlijk onder de noemer langvoeden? Mijn man zei laatst dat hij vond dat dat was vanaf het moment dat je kolfrecht verloopt (vandaag dus), maar voor mijn gevoel ligt de grens ergens anders, later iig. en nee, dit boeit helemaal niks, maar vroeg het me toch af...
En nog een (domme?) vraag: beīnvloedt borstvoeden je vruchtbaarheid nog na zo veel maanden? Ik was al binnen een maand of twee weer ongesteld en we slapen niet meer samen enzo, dus mij leek van niet, maar mijn moeder vertelde dat ze pas weer zwanger werd als ze gestopt was met voeden. Ik dacht dat dat dan toeval moest zijn, maar weet dat eigenlijk niet zeker
Het heeft wel een beetje effect, maar is natuurlijk niet betrouwbaar als voorbehoedsmiddel. En het verschilt ook per vrouw - als je ongesteld bent, ben je gewoon vruchtbaar lijkt me.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 13:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]![]()
Wanneer valt het eigenlijk onder de noemer langvoeden? Mijn man zei laatst dat hij vond dat dat was vanaf het moment dat je kolfrecht verloopt (vandaag dus), maar voor mijn gevoel ligt de grens ergens anders, later iig. en nee, dit boeit helemaal niks, maar vroeg het me toch af...
En nog een (domme?) vraag: beīnvloedt borstvoeden je vruchtbaarheid nog na zo veel maanden? Ik was al binnen een maand of twee weer ongesteld en we slapen niet meer samen enzo, dus mij leek van niet, maar mijn moeder vertelde dat ze pas weer zwanger werd als ze gestopt was met voeden. Ik dacht dat dat dan toeval moest zijn, maar weet dat eigenlijk niet zeker
*Hoopt ook op 23 maandenquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:52 schreef Stippelrientje het volgende:
Hier was ik bij wurm pas na 23 maanden voor het eerst ongesteld. Ik dacht dat het ook samenhing met de hoeveelheid voedingen per dag en nacht in combinatie met je ontzwangeren hormonen.
Langvoeden is in principe vanaf 1 jaar.
Mn melk was opeens op.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:52 schreef minilot het volgende:
Hier ongesteld geworden, precies twee weken nadat ik voor het eerst een nachtje weg was (FOK!meeting om precies te zij!) na veertien maanden onafgebroken borstvoeding op verzoek
Hing dus absoluut samen.
Voor de dames hier die borstvoeding gaven toen ze zwanger raakten maar er tijdens de zwangerschap mee stopten: wanneer hielden jullie oudsten het voor gezien? Want ik merk bij Günther nog niets van enig verminderd enthousiasme
Achteraf gezien net na de bevruchting van nr. 2quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:52 schreef minilot het volgende:
Hier ongesteld geworden, precies twee weken nadat ik voor het eerst een nachtje weg was (FOK!meeting om precies te zij!) na veertien maanden onafgebroken borstvoeding op verzoek
Hing dus absoluut samen.
Voor de dames hier die borstvoeding gaven toen ze zwanger raakten maar er tijdens de zwangerschap mee stopten: wanneer hielden jullie oudsten het voor gezien? Want ik merk bij Günther nog niets van enig verminderd enthousiasme
Ik heb geen idee meer wanneer T precies stopte, maar ik denk vrij snel na het zwanger worden. Hij wou echt niet meer, en ik wel. Vond het jammer...quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:52 schreef minilot het volgende:
Hing dus absoluut samen.
Ik produceer geen melk meer, maar N. Vind het nog fijn om voor het slapen gaan te "zuigen" soortvan speen aan 1 borst. Ben 28 wk zwangerquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:52 schreef minilot het volgende:
Hing dus absoluut samen.
Hier nu ook zoiets, ik denk dat ie af en toe nog een enkel slokje krijgt en dan ook nog alleen links. Maar hij wil nog steeds bijna elke avondquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:35 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Ik produceer geen melk meer, maar N. Vind het nog fijn om voor het slapen gaan te "zuigen" soortvan speen aan 1 borst. Ben 28 wk zwanger
Wel overdag buitenshuis gewerkt?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 17:56 schreef Aure het volgende:
Ik heb trouwens heel intensief borstvoeding gegeven de eerste 6 maanden en hij sliep ook naast mij enzo, toch werd ik 2 maanden na de bevalling ongesteldhet is dus ook weer geen garantie
Nou, helaas niet. De eerste maanden heb ik dikke overproductie gehad en U. drinkt nog steeds alleen ‘s nachts al zo’n 6-8 keer bij me. Laat staan overdag.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:52 schreef Stippelrientje het volgende:
Hier was ik bij wurm pas na 23 maanden voor het eerst ongesteld. Ik dacht dat het ook samenhing met de hoeveelheid voedingen per dag en nacht in combinatie met je ontzwangeren hormonen.
Langvoeden is in principe vanaf 1 jaar.
Ik heb hem nog nooit gevoeld.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 20:46 schreef Aure het volgende:
Ik voel al maanden de tsr niet meer Spees!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, wie weet hoort het er gewoon bij na een tijdquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 20:46 schreef Aure het volgende:
Ik voel al maanden de tsr niet meer Spees!
Ik gebruik clue. Ik las dat die de beste menstruatie app was. (Toevallig zie ik nu dat ik vandaag erg vruchtbaar benquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:34 schreef Aure het volgende:
Welke app gebruik je dan CaVaBien?
Ik hou mijn cyclus ook bij in een app, maar we gebruiken wel condooms, want het gevolg van die ene keer dat we dat niet deden ligt nu boven te slapen
Materni of beldico flesjes! Ideaal!quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:57 schreef Ynske het volgende:
Wat is jullie ervaring met moedermelk opvang zakjes om in te vriezen?
Heb er 1 van lansinoh gebruikt, en vond die opening echt klote* on gebruik.
https://www.ubershoponlin(...)yMA5hYBoC1VAQAvD_BwE
Gebruiken jullie bakjes?
Ik heb een stapel medela zakjes gekocht en vind die wel heel fijn werken. Helaas is het niet echt duurzaam, aangezien de zakjes eenmalig worden gebruikt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:57 schreef Ynske het volgende:
Wat is jullie ervaring met moedermelk opvang zakjes om in te vriezen?
Heb er 1 van lansinoh gebruikt, en vond die opening echt klote* on gebruik.
https://www.ubershoponlin(...)yMA5hYBoC1VAQAvD_BwE
Gebruiken jullie bakjes?
En waaraan lag het?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:48 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik gebruik ook de zakjes en ben er tevreden over.
Vond het in het begin wel verwarrend omdat de hoeveelheid ml. op de zakjes nooit klopte. Daarna snapte ik was waar dat aan lag.
Ja, hetzelfde met die aanbeveling van de WHO om 2 jaar borstvoeding te geven, dat wordt dan door sommigen vertaald naar een "norm", waardoor je ook zo'n tweedeling krijgt: je voldoet eraan, of niet. Ik mag mezelf wél tot de langvoedster club rekenen als de grens bij 1 jaar ligt, maar niet tot de WHO-club.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:34 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik ben een beetje allergisch voor het woord 'langvoedster'. Alsof er een soort checkpoint is dat je moet halen om erbij te horen
Zijn dat van die hydrogel pads zoals van Rite Aid? Google komt alleen met tandpasta voor gevoelige tanden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 23:52 schreef Sisu het volgende:
Heeft er iemand nog iets aan de rapid reliefs?
Doe er voor de gein eens water in en speel met het zakje. Hoe meer de onderkant “open” is, hoe minder ml. er zogenaamd in zit.quote:
@madam-april mooi voorbeeld van een 2+-jarige bv geven.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 21:42 schreef Lemijn het volgende:
Troostborst next level: peuter aan het spugen, urenlang elk kwartier. Wel of geen water maakte geen verschil. Viel telkens in slaap, werd wakker om te spugen, en ging daarna gelijk weer liggen. Toen toch maar aangelegd (had eigenlijk geen zin ivm de zooi) en voilā: het is gestopt. We zijn al 2 uur verder dus ik heb goede hoop voor de nacht nu. Het kan toeval zijn natuurlijk of precies goed getimed maar wie weet gaf het beetje energie in de melk precies een zetje de goede kant op.
Wat fijn Tink! Is dat omdat jouw productie omhoog is of omdat prul minder melk nodig heeft?quote:Op donderdag 22 augustus 2019 12:43 schreef Tink89 het volgende:
Ik kolf vandaag voor het allereerst twee keer ipv drie (of eerder vier) keer en vind het toch best spannend... Gelukkig maar één dagje en dan tot en met maandag onbeperkt live voeden. Vanochtend was m'n opbrengst iig keurig, hoop dat dat zo weer zo is.
Allebei nietquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 11:40 schreef Rebubbled het volgende:
Wat fijn Tink! Is dat omdat jouw productie omhoog is of omdat prul minder melk nodig heeft?
Precies. En nu kost het me dus m'n lunchpauze en op elke kantoordag een half uur vakantietijd en prul eet inmiddels zo veel andere dingen en ik heb nog vriezervoorraad... dus we proberen het maar gewoonquote:
Ik verzuip mijn kind steeds bijnaquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 21:43 schreef Rebubbled het volgende:
Franny. Zo hoop ik er over zoveel jaar ook naar terug te kijken.
Stippel, hoe gaat het nu? Ergste stuwing voorbij?
Hier dezelfde ervaring met de Calma. Als het vacuüm eenmaal gecreëerd is door je baby zit er totaal geen rem meer op, je kan dan de hele fles binnen 2 minuten naar binnen gieten.quote:Op zondag 25 augustus 2019 09:25 schreef douche-eendje het volgende:
wij gebruiken dan wel de avent maar met speen maat 0 (therapeutisch voeden), die maat gebruiken we nu nog. We hebben ook een keer de Calma van Medela geprobeerd, die zat bij de kolf maar dat was geen succes. Melk stroomde veel te snel voor Bas.
Ik kreeg van mijn tikkeltje alternatieve lactatiekundige goufsbloemzalf. Volgens mij was die op basis van vaseline. Het werkte bij mij heel goed tegen de kloofjes.quote:Op zondag 25 augustus 2019 11:08 schreef onomatopee het volgende:
Mooi Franny![]()
En flesjes en tepelzalf staan genoteerd. Ik vond de lanolinezalf maar zo-zo voor mijn huid eigenlijk, warm wel beter te smeren maar had toch vaak een geīrriteerde huid. Nu kan dat net zo goed van de borstvoeding zelf komen natuurlijk (heb sowieso een gevoelige eczeemhuid), maar nu op zoek naar een andere huidverzorging. Iemand nog tips qua balsems/zalfjes anders dan lanolinezalf?
Ah en nog een vraag die me te binnen schiet: gebruiken jullie een speciale speen icm bv? Maakt de soort speen (ik zie dental/anatomisch/kersen/enzquote:Op zondag 25 augustus 2019 11:08 schreef onomatopee het volgende:
Mooi Franny![]()
En flesjes en tepelzalf staan genoteerd. Ik vond de lanolinezalf maar zo-zo voor mijn huid eigenlijk, warm wel beter te smeren maar had toch vaak een geīrriteerde huid. Nu kan dat net zo goed van de borstvoeding zelf komen natuurlijk (heb sowieso een gevoelige eczeemhuid), maar nu op zoek naar een andere huidverzorging. Iemand nog tips qua balsems/zalfjes anders dan lanolinezalf?
Thanks! Ik zie dat goudsbloemzalf ook eerder bij een geirriteerde huid ed wordt gebruikt idd, eens kijkenquote:Op zondag 25 augustus 2019 11:19 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik kreeg van mijn tikkeltje alternatieve lactatiekundige goufsbloemzalf. Volgens mij was die op basis van vaseline. Het werkte bij mij heel goed tegen de kloofjes.
Ik had een avent startpakket gekocht en daar zat een speen bij, die hebben we even kort gebruikt en ik had een bibs besteld. Dat is een hit hier, verder ook niet echt naar gekeken behalve dat ik een voorkeur had voor een fysiologische speen vanwege borstvoeding. Maar het is ook een beetje waar je baby de voorkeur aan geeft.quote:Op zondag 25 augustus 2019 11:26 schreef onomatopee het volgende:
[..]
Ah en nog een vraag die me te binnen schiet: gebruiken jullie een speciale speen icm bv? Maakt de soort speen (ik zie dental/anatomisch/kersen/enz) nog iets uit?
[..]
Thanks! Ik zie dat goudsbloemzalf ook eerder bij een geirriteerde huid ed wordt gebruikt idd, eens kijken
Moedermelk werkt hartstikke goed op je tepels. Na elke voeding een drupje op de tepel uitsmeren en laten drogen. Ik voed nu twee weken en heb geen beschadigingen. De eerste dagen wat blaasjes na het zuigen, maar die gingen snel weg.quote:Op zondag 25 augustus 2019 11:08 schreef onomatopee het volgende:
Mooi Franny![]()
Lanoline is ook alleen goed te gebruiken (zeker in de winter) als je het eerst warm wrijft tussen je vingers.quote:Op zondag 25 augustus 2019 11:08 schreef onomatopee het volgende:
Mooi Franny![]()
Dit is mijn grootste irritatiepunt aan alle borstvoedingsadviezen. 'Laat de borst leegdrinken' Nee zoveel drinkt ze niet, hij zit constant propvol, wat nu?! 'één keer per 24 uur afkolven' Ja daar keek ik 's ochtends al naar uitquote:Op zondag 25 augustus 2019 12:39 schreef -Mellow- het volgende:
En hoi trouwens![]()
Ik lees hier al wel een tijdje mee.
Beeb is nu twee weken en borstvoeding gaat hartstikke goed. Al vind ik het vooral 's nacht wel zwaar omdat ze soms wel elk uur wil drinken.
Wat ik ook een beetje lastig vind is in te schatten wanneer ik van borst moet wisselen. De kraamzorg heeft me geleerd dat de borst "leeg "gedronken moet worden, maar leeg zijn ze nooit, hoogstens een beetje de druk eraf, maar ze vullen zich in een rap tempo weer.
Nu weet ik dus niet of ze wel genoeg van de vette melk van achterin krijgt.
Poepen en plassen is ok?quote:Op zondag 25 augustus 2019 12:39 schreef -Mellow- het volgende:
En hoi trouwens![]()
Ik lees hier al wel een tijdje mee.
Beeb is nu twee weken en borstvoeding gaat hartstikke goed. Al vind ik het vooral 's nacht wel zwaar omdat ze soms wel elk uur wil drinken.
Wat ik ook een beetje lastig vind is in te schatten wanneer ik van borst moet wisselen. De kraamzorg heeft me geleerd dat de borst "leeg "gedronken moet worden, maar leeg zijn ze nooit, hoogstens een beetje de druk eraf, maar ze vullen zich in een rap tempo weer.
Nu weet ik dus niet of ze wel genoeg van de vette melk van achterin krijgt.
Bij nummer 3 had ik echt vreselijke vreselijke stuwing, ik moest een paar keer echt leeg kolven omdat ik tegen ontstekingen aanliep.quote:Op zondag 25 augustus 2019 14:52 schreef -Mellow- het volgende:
Ik heb ook de haaka kolf besteld. Misschien kan mijn lief dan eindelijk kaas gaan maken :p
Luiers zijn niet aan te slepen. Ik vind het onvoorstelbaar hoeveel poep en plas er uit zo'n klein lijfje komt. Vannacht klonk het of onze baby ontploftequote:Op zondag 25 augustus 2019 14:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Poepen en plassen is ok?
Dan vertrouwen op dat het gewoon goed gaat. Vette achtermelk was ook alweer wat achterhaalt. Het zijn geen melkopslagpakken, zodra er een toeschietreflex komt wordt er meteen melk gemaakt, dat is die “achtermelk”.
As je borsten heel heel vol zitten door stuwing met schijven en warme bobbels die je kindje echt niet wegdrinkt, dan pas kun je eens denken of resetten zin heeft. Maar als ze alleen maar de opgeslagen melk binnen zou krijgen dan veranderd ook de poep als het goed is.
Je kan ook altijd even extra wegen.
Dankje. Toevallig las ik dat net.quote:Op zondag 25 augustus 2019 15:36 schreef Rebubbled het volgende:
Mellow, maak je niet druk om voor- en achtermelk. Hier uitleg:
https://www.lalecheleague(...)ormelk-en-achtermelk
En dit artikel over waarom een borst per keer wordt afgeraden:
https://borstvoedingtotaal.nl/1-2-borsten-voeding
Ik wissel bug wanneer ze van zuig-slik-zuig-slik naar zuig-zuig-slik met pauzes gaat. Ze zal namelijk niet uit zichzelf loslaten en net zolang sjorren aan mijn tepel tot er na een paar minuten weer een toeschietreflex komt en dat vinden mijn tepels geen feest. Ik merk dat ik door beide borsten aan te bieden nu ook niet meer constant met een volle borst zit, wat een stuk fijner aanvoelt. In het begin gaf ik ook één borst per keer, aangezien haar buikje vol zat na één. Na weken is hier eindelijk de overproductie gekalmeerd en ik denk dat het twee borsten aanbieden daaraan mee heeft geholpen.
Oh wow met een timer.quote:Op zondag 25 augustus 2019 15:46 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Dankje. Toevallig las ik dat net.
Ik vond het ook lastig hoe de kraamzorg (en veel andere zorgverleners) zo ontzettend hard gaan op cijfertjes en dus ook van de borstvoeding zo'n rationeel gestructureerd iets willen maken. (Kraamzorg zat tijdens de voedingen met n klokje naast me te timen. Ik werd daar zo zenuwachtig van).
Wellicht is dat soms nodig want het gaat zeker niet altijd vanzelf. Maar ik kom er nu weer achter dat ik gewoon bij m'n eigen gevoel moet blijven en dat het dan meestal goed komt. Ik word alleen maar onzeker van de standaarden die zorgverleners me steeds opdringen.
Die wilt waarschijnlijk geen borstvoeding?quote:Op maandag 26 augustus 2019 07:23 schreef Stormqueen het volgende:
Hoezo is dat onhandig voor je partner??
Oh dat kan ook nog.quote:Op maandag 26 augustus 2019 07:55 schreef Stormqueen het volgende:
Je kunt daar natuurlijk omheen werken hemaar goed, mijn tepels zijn tot 18 maanden na een bevalling sowieso een no-go area, dus dat probleem herken ik niet zo.
Had ik ook! Maar inmiddels kan ik weer douchen zonder dat ik bij het afdrogen alweer overstroomquote:Op maandag 26 augustus 2019 10:36 schreef -Mellow- het volgende:
Hier zit werkelijk alles onder de melk. Zodra de beeb geluid gaat maken is het of er twee kraantjes open gaan.
Gisteren tijdens huisbezoek van het consultatiebureau weer dat advies van één borst goed leegdrinken, advies over productie stimuleren zonder eerst te vragen hoe het met die productie stond. Goedbedoeld, maar in mijn situatie totaal niet op z'n plaats. Toch gek dat professionals (kraamverzorgende, verloskundige, iemand van cb) allemaal zonder te informeren naar de feitelijke productie adviezen geven over hoe te stimuleren. Er is genoeg, meer dan genoegquote:Op donderdag 29 augustus 2019 14:28 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Had ik ook! Maar inmiddels kan ik weer douchen zonder dat ik bij het afdrogen alweer overstroomen mijn baby is net aan drie maanden. Het gaat dus over.
Heb je al een Haakaa/Lansiloh melk collector? Heel handig om de melk mee op te kunnen vangen en alvast wat vriezervoorraad op te kunnen bouwen.
Herkenbaar, die frustraties over algemene adviezenWat ik deed was in het begin één borst per uur geven. Als de baby binnen het uur weer wilde drinken, bood ik dus dezelfde kant aan. Dit omdat ik vééél productie had en dat niet wilde stimuleren. Ook wilde ik dat hij de boel goed leeg dronk.
Maar wat 'goed leegdrinken' precies inhoudt? Er kan altijd meer uit. Bij een dreigende borstontsteking heb ik onlangs zo goed leeggekolft dat mijn tepel er kapot van ging. Na 4 minuten minimale melkstroom kwam er toch weer een tsr.. hoe 'leeg' is je borst dan he![]()
Werkende moeders: wat zijn de tips en trics voor kolven? Ik moet nog een kolftas aanschaffen bijvoorbeeld. Wat is dan handig? De tas die bij mijn kolf hoort kost inclusief koelelementen en koeltasje 66 euro.. dat vind ik wel wat prijzig. Is een handsfree kolfbh handig? Of kan ik daarvoor ook iets zelf fabriceren? Ik vind twee kolfflesjes vasthouden en dan je handen nergens voor kunnen gebruiken het stomste wat er is. Ik kolf daarom eigenlijk altijd enkelzijdig, dan heb ik tenminste één hand vrij. Maar op het werk is dat misschien minder efficiënt?
Ik zet alles wat in aanraking komt met melk tussendoor in de koelkast (de borstschilden veeg ik even droog). De tweede keer kolven is dan even koud (ik kolf twee keer). Thuis was ik alles af.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 15:17 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb een los koeltasje en koelelement gekocht omdat ik van Avent niks kon vinden en ik niet weet of andere merken op mijn kolf passen.
Maar verder heb ik ook geen idee.
Normaal steriliseer ik mijn kolf bijvoorbeeld voor ieder gebruik maar op werk moet ik 3-4 keer kolven en dan kan ik tussendoor niet steriliseren. Hoe doen jullie dat?
Afspoelen met heet water en even droogmaken met papier. Is meer dan voldoende.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 15:17 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb een los koeltasje en koelelement gekocht omdat ik van Avent niks kon vinden en ik niet weet of andere merken op mijn kolf passen.
Maar verder heb ik ook geen idee.
Normaal steriliseer ik mijn kolf bijvoorbeeld voor ieder gebruik maar op werk moet ik 3-4 keer kolven en dan kan ik tussendoor niet steriliseren. Hoe doen jullie dat?
Dit: dat kan toch niet over je kleren? Ik doe nu shirtje omhoog, bh open en naar beneden en kolven maar...quote:Op donderdag 29 augustus 2019 17:12 schreef BobbyMcGee het volgende:
Doe je een kolfbh over je gewone voedingsbh aan? Of kleed je je helemaal uit?
Ik zie het nog niet helemaal voor me.
Ik doe ‘m inderdaad over voedingsbh. Shirt omhoog, voedingsbh openklappen en cups naar beneden klappen. En dan doe ik de kolf bh om (ik noem het dus ook omdoen, niet aandoen). Die van medela is een bandeau model die je aan de voorkant vast ritst. Pumpease heeft volgens mij hetzelfde systeem. Super makkelijk.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 17:12 schreef BobbyMcGee het volgende:
Doe je een kolfbh over je gewone voedingsbh aan? Of kleed je je helemaal uit?
Ik zie het nog niet helemaal voor me.
P.hilips toevallig? De meeste kolfapparaten die ik ken hebben die siliconen dingen waar P.hilips zo mee pronkt niet, en volgens mij heeft dat ook een goede reden.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 19:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vond uiteindelijk de siliconen schelpdingen eraf halen nog beter werken dan met een kolfbh, dat harde plastic zoog gewoon direct vacuüm
quote:Op donderdag 29 augustus 2019 19:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vond uiteindelijk de siliconen schelpdingen eraf halen nog beter werken dan met een kolfbh, dat harde plastic zoog gewoon direct vacuüm
Nee ik heb de spectra 9+quote:Op donderdag 29 augustus 2019 19:30 schreef Mariposas het volgende:
[..]
P.hilips toevallig? De meeste kolfapparaten die ik ken hebben die siliconen dingen waar P.hilips zo mee pronkt niet, en volgens mij heeft dat ook een goede reden.
quote:Op donderdag 29 augustus 2019 19:27 schreef Zo-is-dat het volgende:
Qua schoonmaken op t werk: altijd eerst koud afspoelen met warm water stollen de eiwitten. (Is mij geleerd in t ziekenhuis) Met alleen koud is goed genoeg overdag. S avonds even sopje en evt steriliseren.
Ik niet en baby volgens mij ook niet, ze hikt soms behoorlijk maar dat lijkt me normaal.quote:Op maandag 2 september 2019 08:50 schreef Mariposas het volgende:
Ondervinden jij en/of je baby tijdens of na het drinken klachten, anders dan het klakken, @:minarosa?
Ik heb buiten mijn huis en werk (en werkgerelateerde locaties zoals het hotel waar ik mijn BHV-herhalingscursus deed) gekolfd bij vrienden thuis en in de auto (als bijrijder). Ik deed boodschappen en shoppen inderdaad tussen de kolfsessies van thuis in. Er zijn maar weinig plekken met een geschikte kolfruimte. Ikea bijvoorbeeld wél (de afsluitbare verschoonruimte heeft een fijne stoel voor live voeden of kolven), maar elders zal je vaak aangewezen zijn op het toilet.quote:Op woensdag 4 september 2019 10:06 schreef BobbyMcGee het volgende:
@:ViviRAWRS: en andere full-time kolvers:
ik vroeg me af: waar kolf je als je buitenshuis bent (niet op werk)? Komt/kwam het wel eens voor dat je bijvoorbeeld aan het shoppen was en moest kolven? Of plande je het altijd zo dat je dan weer thuis was?
Aangezien ik nog iets moest ruilen bij de Ikea, zit ik daar nu in de verschoonruimte. Wat een prima voorzieningquote:Op woensdag 4 september 2019 10:51 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik heb buiten mijn huis en werk (en werkgerelateerde locaties zoals het hotel waar ik mijn BHV-herhalingscursus deed) gekolfd bij vrienden thuis en in de auto (als bijrijder). Ik deed boodschappen en shoppen inderdaad tussen de kolfsessies van thuis in. Er zijn maar weinig plekken met een geschikte kolfruimte. Ikea bijvoorbeeld wél (de afsluitbare verschoonruimte heeft een fijne stoel voor live voeden of kolven), maar elders zal je vaak aangewezen zijn op het toilet.
Ik ben overigens buiten werk/huisarts/tandarts/supermarkt nog nooit in mijn eentje de hort op geweest sinds ZZ er is, en die wordt volgende maand alweer 3 jaar.Mijn man is erg beperkt belastbaar en we hebben weinig oppassers in onze sociale kring (die zetten we alleen in bij ziekte en als man en ik samen naar een concert of film gaan).
Oh, ik zou het best fijn vinden hoor! Maar het gaat gewoon niet, gisteren heb ik bijvoorbeeld ook een etentje met alle collega's afgeslagen omdat mijn man niet zo lang voor ZZ kon zorgen.quote:Op woensdag 4 september 2019 12:01 schreef BobbyMcGee het volgende:
Zolang je er niet echt behoefte aan hebt, hoeft dat ook niet toch.
Je zou dan een handkolf kunnen meenemen, die zijn best stil.quote:Ik zou me wel ongemakkelijk voelen in een pashokje of iets dergelijks, met dat kolfgeluid![]()
quote:Op donderdag 5 september 2019 14:06 schreef Tink89 het volgende:
Kolfopbrengst van vandaag in twee sessies: 145 en 85 ml. Wow, da's meer dan ik ooit in twee keer kolfde
16 weken. Hij heeft eerder wel een keer melk geweigerd die zurig rook maar volgens mij gewoon goed was, dus misschien wel. Maar heel zeker weet ik dat niet.quote:Op donderdag 5 september 2019 19:41 schreef Lemijn het volgende:
Hoe oud is je baby? Kan je vertrouwen op dat die wel aangeeft of het oké is of niet door eventueel te weigeren?
Wisselend tussen de 200 en de 300. Dit is dus echt een monsteropbrengst voor in twee keerquote:Op donderdag 5 september 2019 21:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
LLL is qua bewaartermijnen van verse/ontdooide/opgewarmde moedermelk niet aan de strenge kant. Vergelijk maar eens met borstvoeding.com en het Voedingscentrum.
@:Tink89 Wat fijn! Wat was je totale opbrengst van de laatste tijd toen je nog 3 keer kolfde?
Hapt hij echt op dezelfde manier aan? Of is je techniek stiekem toch een beetje anders? En als je een andere houding probeert? Rugby?quote:Op donderdag 5 september 2019 22:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb aan 1 kant ineens telkens last van kloofjes (laatst zat de huid zelfs voor 3/4 rondom los). Dat heb ik helemaal laten genezen en daarna pas weer rechts aangeboden, maar nu weer kloofjes. Ik heb geen idee hoe dat nou ineens komt. Bijten doet hij nu juist eigenlijk niet meer, en hij drinkt ook niet in een andere houding dan eerst ofzo
.
Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn, of nog beter: de oplossing?
Hier ook zo hoor. Knuffelen als troost, voeden bij trek. Andersom lukt nietquote:Op vrijdag 6 september 2019 11:03 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ik lees hier en elders vaak over borstvoeding als troost. Maar mijn baby lijkt vooral efficiënt te drinken en het als voeding te zien. Meer mensen bij wie dat het geval is?
Naar mijn idee is de techniek gelijk (hij drinkt eigenlijk sinds de geboorte al alleen in madonna houding, met een klein uitstapje naar zittend toen hij ontdekte dat hij dat kon, maar inmiddels alweer tijden Madonna. Rugby krijg ik denk ik ook niet voor elkaar met zijn lengte en gewichtquote:Op vrijdag 6 september 2019 07:58 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wisselend tussen de 200 en de 300. Dit is dus echt een monsteropbrengst voor in twee keer
[..]
Hapt hij echt op dezelfde manier aan? Of is je techniek stiekem toch een beetje anders? En als je een andere houding probeert? Rugby?
Ik wou nog zeggen dat bij grote honger Jacob soms loslaat en om een boterham vraagt. Dus dat het haast eerder andersom is tegenwoordig: voeden als troost/bonden/wakkerworden, eten bij trek, water bij dorst.quote:Op vrijdag 6 september 2019 11:52 schreef minilot het volgende:
[..]
Hier ook zo hoor. Knuffelen als troost, voeden bij trek. Andersom lukt niet
Die fase hebben we ook een tijdje gehad. Extra vervelend bij het in slaap voeden, vlak voordat L in diepe slaap viel gooide hij zich achterover en was dan natuurlijk weer klaarwakker. Wat bij mij hielp was een extra kussen (voedingskussen of gewoon kussen) waar L met zijn hoofd tegenaan lag. Dan kon hij zichzelf niet zo ver achterover gooien. Daar heb je in het openbaar meestal niets aan maar thuis wel.quote:Op vrijdag 6 september 2019 22:53 schreef Sisu het volgende:
Dat vind ik trouwens echt wel vervelend. Ru drinkt súper als we liggen, maar zittend gaat echt niet zo soepel. Hij zuigt dan vaak hard aan Mn tepel terwijl hij zijn hoofd naar achteren gooit en dus los plopt.
Of hij blijft maar wiebelen / opnieuw aanhappen.
Dit zorgt ervoor dat ik niet altijd even gemakkelijk de deur uit durf. Kolf dan liever af om hem een flesje te geven dan om zittend in een restaurant te voeden.
Ontspannen voeden vind ik namelijk erg belangrijk en dat lukt mij dus nog niet zo als ik niet kan liggen.
Ik neem vitamine D3 van Bonusan, de capsules met 75 mcg. En daar dan 2 tegelijk van om voldoende voor jezelf te hebben én voldoende aan je baby door te geven.quote:Op vrijdag 6 september 2019 22:53 schreef Sisu het volgende:
Spees,
Heb je een verminderde weerstand. Stress?
Krijgt je kindje soms tandjes of heeft hij iets in zn mond? Soms zijn het echt hele kleine dingen waardoor dit soort dingen gebeuren.
En liggend voeden geeft hier het minste ongemak.
Misschien ook iets voor jullie?
Dat vind ik trouwens echt wel vervelend. Ru drinkt súper als we liggen, maar zittend gaat echt niet zo soepel. Hij zuigt dan vaak hard aan Mn tepel terwijl hij zijn hoofd naar achteren gooit en dus los plopt.
Of hij blijft maar wiebelen / opnieuw aanhappen.
Dit zorgt ervoor dat ik niet altijd even gemakkelijk de deur uit durf. Kolf dan liever af om hem een flesje te geven dan om zittend in een restaurant te voeden.
Ontspannen voeden vind ik namelijk erg belangrijk en dat lukt mij dus nog niet zo als ik niet kan liggen.
Ik vroeg me iets anders af.
Gebruiken jullie nog extra (multi-)vitamine voor de borstvoeding /iets wat doorwerkt.
Ik zag dat veel moeders extra vitamine d nemen en las dat ela ook probiotica neemt.
Ik was vandaag bij Kruidvat, maar er stonden 3001 flesjes. Oftewel te veel keuze,![]()
Ben benieuwd!
Ik zou dat inderdaad doen ja. Er zullen vast ook vrouwen zijn die extra gaan powerkolven enzo op vrije avonden / weekenden etc, maar heel eerlijk gezegd zou ik het naast het live voeden, twee keer kolven en een drukke baan wel gezegend vinden en oke zijn met aanvullen met kv waar nodig. Ik had ook echt niet zomaar de hoeveelheid die jij tekort komt bij elkaar gekolfd in 1 of 2 sessies. En naast het live voeden moet je dat ook maar in zien te passen.quote:Op maandag 9 september 2019 21:18 schreef Leintjeuh het volgende:
Dames, ik heb advies nodig. Zoon is bijna 6 maanden oud en drinkt inmiddels tussen de 500 en 700 ml afgekolfde melk als hij bij de gastouder is. Hij is 3 dagen per week bij de gastouder van 7 tot 17 uur ongeveer. Ik voed om half 7 en kolf 2 keer tijdens de werkdag. Tijdens die 2 kolfsessies kolf ik doorgaans 180 ml en ~120 ml, niet genoeg voor een dag bij de gastouder. Inmiddels is mijn vriezer-voorraad zo goed als op en vraag ik mij af hoe ik mijn zoon volgende week van melk moet voorzien. Vaker/langer kolven op het werk is geen optie, ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis en ondanks het (theoretische) recht op kolftijd, kolf ik tijdens mijn pauzes omdat mijn werk anders niet afkomt en er niemand is om mijn werk over te nemen. Zal ik maar gewoon een doos KV kopen en daarmee de BV tekorten opvangen? Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Ha, dat ^^quote:Op maandag 9 september 2019 21:33 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik zou dat inderdaad doen ja. Er zullen vast ook vrouwen zijn die extra gaan powerkolven enzo op vrije avonden / weekenden etc, maar heel eerlijk gezegd zou ik het naast het live voeden, twee keer kolven en een drukke baan wel gezegend vinden en oke zijn met aanvullen met kv waar nodig. Ik had ook echt niet zomaar de hoeveelheid die jij tekort komt bij elkaar gekolfd in 1 of 2 sessies. En naast het live voeden moet je dat ook maar in zien te passen.
Het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze, maar het lijkt mij moeilijk bij elkaar te kolven voor 3 hele opvangdagen als je eigen opbrengst tijdens die dagen zoveel minder oplevert.
Oh ja! Dat vergat ik helemaalquote:Op maandag 9 september 2019 21:39 schreef LadyBlack het volgende:
I'm with Spees.
En dan ook nog: misschien gaat hij de komende tijd wel rap meer eten en minder flessen drinken. Dat kan zomaar heel snel veranderen.
Dus nu geen extra stress maar een pot nutrilon en over een tijdje is die misschien wel weer overbodig
Serieus? Vanuit mijn werk behandel ik precies dit soort zaken en deze mensen waren bij ons toch echt wel even hard op hun vingers getikt en bij nog een volgende opmerking eruit. Wat belachelijk.quote:Op vrijdag 13 september 2019 20:59 schreef Sisu het volgende:
Ik ben inderdaad de eerste die het langdurig wil doen.
Tijdens mijn koleriek bij ro was er ook 1 collega, maar zij hield het 1 maand vol en stopte er toen mee. Te veel gedoe en te weinig tijd.
.Mn directe collega’s maakte ook altijd lompe opmerkingen als; ga je weer melken/ Heb je lekker gemolken? Zoooo dat is een aardige opbrengst he. Of juist: dat is ook de moeite niet meer he.![]()
Voor zulke opmerkingen ben ik nu echt gehard. Interesseert me niet meer zo veel wat ze er van denken, zolang het me maar lukt.
Ik moet nu wachten op Mn rooster, zodat ik een planning kan maken. Zal wel weer de week voordat ik ga beginnen bekend zijn
Fijn Sisu! Kom voor jezelf op. Ik ben benieuwd wat voor plan je maakt en vooral of het lukt om het te regelen. Veel succesquote:Op vrijdag 13 september 2019 11:07 schreef Sisu het volgende:
De uitspraak; ze hebben zometeen 75% invulling raakte me wel. Dat is ook zo. Zo had ik het nog niet eerder bekeken.
Dus ik ga een planning maken hoe ik het wil en ze zorgen er maar voor dat het zo wordt. of in ieder geval er flink op lijkend
Lets do this!
Dat ben ik volledig met je eens!quote:Op zaterdag 14 september 2019 13:58 schreef Lemijn het volgende:
Ik weet ook niet of het een ontslag waard is maar als teamleider/baas lijkt het me absoluut een aanleiding om aan de onderlinge sfeer te werken. Zo gaan we niet met elkaar om, maar hoe dan wel, dat soort werk. Want wat zijn dan de opmerkingen als je ziek bent? De enige reden om niet te komen werken is als je dood bent? Ha ha ha. En wat als iemand het zwaar heeft door familieomstandigheden, word je dan ook belachelijk gemaakt? Of als je reīntegreert? Je hoeft geen beste vrienden te zijn maar dat je normaal en respectvol met elkaar omgaat zodat iedereen zich prettig genoeg voelt om goed te kunnen werken, dat lijkt mij wel een minimum.
Zonder een hele juridische discussie hier te gaan voeren, er zijn meer manier om van wegen te scheiden dan ontslag op staande voet, zoals een ontbinding of een vaststellingsovereenkomst. Mijn afdeling geeft integriteitstrainingen aan collega's door het hele land en besteed zeer veel aandacht aan integriteit. Dit soort opmerkingen worden binnen onze organisatie niet getolereerd. Zeker wanneer je als je al eens op je vingers bent getikt met een officiele waarschuwing.quote:Op zaterdag 14 september 2019 13:54 schreef Tink89 het volgende:
Rebubbled: voor twee keer zo'n opmerking ontslag lijkt me dan weer juridisch onhaalbaar. Iig met het ontslagrecht in Nederland... En ook wel wat overdreven. Ja het is flauw, maar het is niet alsof ze grapjes maken over lekker even aan je blote tetten zitten ofzo...
Maar goed, da's mijn 2 centen.
Oh the irony!quote:Op zondag 15 september 2019 14:24 schreef Lemijn het volgende:
Jacob liet zijn speelgoedkoe bij mij drinken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |