quote:Op maandag 29 juli 2019 22:54 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb mijn AliExpress nep-Haaka binnen en hij werkt top! ¤2,43.![]()
[ afbeelding ]
Mooie foto, @:d.u.m.a.n. !
De ontsteking is nog niet weg; de plek is nog wat hard en beurs. Maar het wordt niet erger en ik heb er geen koorts bij gekregen. Ik ben het masseren/warm en koel houden wel behoorlijk beu inmiddels.quote:
Zo extreem veel of vaak vind ik het niet hoor.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 14:06 schreef Tink89 het volgende:
het kdv gaf aan dat prul best veel drinkt nog vergeleken met ander 8-maanders (6 voedingen per 24 uur, waarvan twee op het kdv). De flessen zijn 120-150 ml per keer, afhankelijk van wat er is.
Hmm, ik heb een 'totaalpakket' bij de lk, waardoor ik haar altijd kan appen of mailen. Maar ze geeft zulk standaard advies en leest mijn vragen niet goed, dat ik er weinig aan heb. Ze is ook niet zo van de mentale support. Hoewel het niet per se nodig is, verwacht ik bij een bericht 'ik heb weer een borstonsteking' een reactie als 'wat rot' in plaats van alleen zakelijk advies. Ik baal er van dat ik haar als lk heb geconsulteerd. Maar ja, ze staat goed bekend. Mijn verloskundige werkt er mee samen en een collega van mij raadde haar ook aan. En de consulten waren wel nuttig.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:43 schreef Tink89 het volgende:
Fijn dat het niet erger wordt. Zou een lk nog advies kunnen geven?
Dat vond ik dus ook echt heel stom. We kunnen wel een foto maken van een zwart gat op een afstand van 55 miljoen lichtjaren, maar ervoor zorgen dat iedere moeder die het graag wil succesvol de borst kan geven is pas écht rocket science.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 16:27 schreef BobbyMcGee het volgende:
Daar baal ik wel van hoor. Dat borstvoeding zo ingewikkeld is (in mijn geval), dat je ondanks goede voorbereidingen en het inschakelen van hulp, het niet voor elkaar krijgt om normaal te voeden.
Ja, dat had ik ook bedacht: de hypothetische volgende keer een kraamverzorgende/lactatiekundige IBCLC zoeken die vanaf de eerste keer aanleggen al meekijkt (op dat moment is de baby extra gevoelig om dingen te leren: imprinting) en die de hele kraamweek kan observeren en bijsturen.quote:Ik zou ook niet weten hoe ik dat een volgende keer zou kunnen voorkomen. Het liefst zou ik een goede lactatiekundige als kraamhulp hebben.
Ik dacht van wel, maar dat je dan ook 2x zoveel mogelijkheid hebt het weg te laten drinkenquote:Op zaterdag 3 augustus 2019 20:47 schreef minilot het volgende:
Een rondje Google leverde tegenstrijdige informatie op, dus een vraag aan de eventuele ervaringsdeskundigen hier.. Als je nog borstvoeding aan je kind geeft als je net van de volgende bent bevallen, krijg je dan eigenlijk alsnog stuwing in de kraamtijd?
Ha! Dat klinkt ook wel goedquote:Op zaterdag 3 augustus 2019 20:48 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik dacht van wel, maar dat je dan ook 2x zoveel mogelijkheid hebt het weg te laten drinken
Of dat altijd zo is weet ik niet, maar hier was de stuwing op een avond hels, en beide kinderen sliepen toen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 20:47 schreef minilot het volgende:
Een rondje Google leverde tegenstrijdige informatie op, dus even een vraag aan de eventuele ervaringsdeskundigen hier.. Als je nog borstvoeding aan je grotere kind geeft als je net van de volgende bent bevallen, krijg je dan eigenlijk alsnog stuwing in de kraamtijd?
Ja, het is wel behulpzaam om het op die manier te kijken. De cyclus van zwanger worden/zijn, bevallen en voeden is vaak één grote les in het loslaten van de controlequote:Op vrijdag 2 augustus 2019 00:57 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat vond ik dus ook echt heel stom. We kunnen wel een foto maken van een zwart gat op een afstand van 55 miljoen lichtjaren, maar ervoor zorgen dat iedere moeder die het graag wil succesvol de borst kan geven is pas écht rocket science.![]()
Hier hielp het uiteindelijk om de borstvoeding in het rijtje te zien van zwanger worden, zwanger blijven en bevallen. Voor iedere stap geldt: bij veel mensen gaat het vanzelf goed, bij sommigen is er kunst- en vliegwerk nodig, en bij een kleine groep gaat het zelfs dan nog mis.
Ik had dus in feite nog het geluk dat het pas bij de allerlaatste stap misging, dat relativeerde ook wel weer. Mensen zoals jij die er al een heel traject op hebben zitten, die gun ik het extra dat de volgende stappen gewoon van een leien dakje gaan.![]()
![]()
Ik was LuDann's verhaal alweer vergeten, dat was ook zo. Geen garanties dus. En een volgende keer kunnen er weer heel andere problemen zijn waar je niet op voorbereid bent. Eerst ook maar überhaupt weer zwanger worden voordat ik me daar mee bezig hoef te houdenquote:Ja, dat had ik ook bedacht: de hypothetische volgende keer een kraamverzorgende/lactatiekundige IBCLC zoeken die vanaf de eerste keer aanleggen al meekijkt (op dat moment is de baby extra gevoelig om dingen te leren: imprinting) en die de hele kraamweek kan observeren en bijsturen.En toen voerde @:LuDann (waar ben je?) exact dat plan uit bij haar tweede, en verliep de borstvoeding alsnog verre van normaal.
Zelfs onder de meest ideale omstandigheden heb je dus nog wel een portie geluk nodig.
Mijn borsten gingen na de borstvoeding zo'n 4 cupmaten terugquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:36 schreef Tink89 het volgende:
Domme vraag misschien:
Mijn borsten zijn nu twee maten groter (was 70I, nu 75J) dan voor de zwangerschap. Komt dat nog goed of blijven ze zo groot?
Ik heb vandaag een nieuwe bh gekocht (niet voeding, want lelijk en met kolven kan ik 'm net zo goed even uit doen) en vroeg me net ineens af of die - als ik ooit stop met voeden - per definitie te groot gaat worden.
Kleiner dan je had voor je zwanger werd, dan? Of was je ook 4 maten gegroeid?quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mijn borsten gingen na de borstvoeding zo'n 4 cupmaten terug
Ja kleiner dan ervoor, vooral anders van vormquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:48 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Kleiner dan je had voor je zwanger werd, dan? Of was je ook 4 maten gegroeid?
Dit ja.quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:55 schreef Lemijn het volgende:
Bij mij is er inmiddels minder over dan waar ik ooit mee begon pre-zwanger.
Mammae, koop mammae. Krijg je écht geen spijt van.quote:Op zondag 4 augustus 2019 22:02 schreef douche-eendje het volgende:
@:Tink89, kon jij trouwens nog een beetje fatsoenlijke voedingsbh's vinden? Ik ben nu bij meerdere winkels (Noord-Holland) geweest en het enige wat in een 90G te vinden is wat goed zit is Anita, maar dat is maar 1 model in het prachige assortiment van wit, zwart en huidskleur-die tig tinten donkerder is dan mijn huidskleur.
Ik ga eens zoeken naar een fysieke winkel hier in de buurt die dit verkooptquote:Op zondag 4 augustus 2019 22:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mammae, koop mammae. Krijg je écht geen spijt van.
Ze zijn begin dit jaar failliet gegaan. Er is nog een handje vol (web)winkels dat hun restanten verkoopt, maar dan moet je 1) goed zoeken en 2) soms genoegen nemen met een niet-perfecte BH. Ik ben hard op zoek naar een 80G maar moet ws genoegen nemen met een 85G...quote:Op zondag 4 augustus 2019 22:48 schreef coccinelle het volgende:
Volgens mij bestaat mammae niet meer
Ben je al eens bij Superbra geweest in noord? Ze verkopen sowieso wel wat voedingsbh's, maar kunnen ook elke normale bh die je daar koopt vermaken tot voedingsbh. Sowieso superwinkel, sinds ik mezelf daar heb laten opmeten heb ik echt toptietenquote:Op zondag 4 augustus 2019 22:51 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ze zijn begin dit jaar failliet gegaan. Er is nog een handje vol (web)winkels dat hun restanten verkoopt, maar dan moet je 1) goed zoeken en 2) soms genoegen nemen met een niet-perfecte BH. Ik ben hard op zoek naar een 80G maar moet ws genoegen nemen met een 85G...
http://www.madeinlimburg.(...)-failliet-verklaard/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |