Ik doe ‘m inderdaad over voedingsbh. Shirt omhoog, voedingsbh openklappen en cups naar beneden klappen. En dan doe ik de kolf bh om (ik noem het dus ook omdoen, niet aandoen). Die van medela is een bandeau model die je aan de voorkant vast ritst. Pumpease heeft volgens mij hetzelfde systeem. Super makkelijk.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 17:12 schreef BobbyMcGee het volgende:
Doe je een kolfbh over je gewone voedingsbh aan? Of kleed je je helemaal uit?
Ik zie het nog niet helemaal voor me.
P.hilips toevallig? De meeste kolfapparaten die ik ken hebben die siliconen dingen waar P.hilips zo mee pronkt niet, en volgens mij heeft dat ook een goede reden.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 19:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vond uiteindelijk de siliconen schelpdingen eraf halen nog beter werken dan met een kolfbh, dat harde plastic zoog gewoon direct vacuüm
quote:Op donderdag 29 augustus 2019 19:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vond uiteindelijk de siliconen schelpdingen eraf halen nog beter werken dan met een kolfbh, dat harde plastic zoog gewoon direct vacuüm
Nee ik heb de spectra 9+quote:Op donderdag 29 augustus 2019 19:30 schreef Mariposas het volgende:
[..]
P.hilips toevallig? De meeste kolfapparaten die ik ken hebben die siliconen dingen waar P.hilips zo mee pronkt niet, en volgens mij heeft dat ook een goede reden.
quote:Op donderdag 29 augustus 2019 19:27 schreef Zo-is-dat het volgende:
Qua schoonmaken op t werk: altijd eerst koud afspoelen met warm water stollen de eiwitten. (Is mij geleerd in t ziekenhuis) Met alleen koud is goed genoeg overdag. S avonds even sopje en evt steriliseren.
Ik niet en baby volgens mij ook niet, ze hikt soms behoorlijk maar dat lijkt me normaal.quote:Op maandag 2 september 2019 08:50 schreef Mariposas het volgende:
Ondervinden jij en/of je baby tijdens of na het drinken klachten, anders dan het klakken, @:minarosa?
Ik heb buiten mijn huis en werk (en werkgerelateerde locaties zoals het hotel waar ik mijn BHV-herhalingscursus deed) gekolfd bij vrienden thuis en in de auto (als bijrijder). Ik deed boodschappen en shoppen inderdaad tussen de kolfsessies van thuis in. Er zijn maar weinig plekken met een geschikte kolfruimte. Ikea bijvoorbeeld wél (de afsluitbare verschoonruimte heeft een fijne stoel voor live voeden of kolven), maar elders zal je vaak aangewezen zijn op het toilet.quote:Op woensdag 4 september 2019 10:06 schreef BobbyMcGee het volgende:
@:ViviRAWRS: en andere full-time kolvers:
ik vroeg me af: waar kolf je als je buitenshuis bent (niet op werk)? Komt/kwam het wel eens voor dat je bijvoorbeeld aan het shoppen was en moest kolven? Of plande je het altijd zo dat je dan weer thuis was?
Aangezien ik nog iets moest ruilen bij de Ikea, zit ik daar nu in de verschoonruimte. Wat een prima voorzieningquote:Op woensdag 4 september 2019 10:51 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik heb buiten mijn huis en werk (en werkgerelateerde locaties zoals het hotel waar ik mijn BHV-herhalingscursus deed) gekolfd bij vrienden thuis en in de auto (als bijrijder). Ik deed boodschappen en shoppen inderdaad tussen de kolfsessies van thuis in. Er zijn maar weinig plekken met een geschikte kolfruimte. Ikea bijvoorbeeld wél (de afsluitbare verschoonruimte heeft een fijne stoel voor live voeden of kolven), maar elders zal je vaak aangewezen zijn op het toilet.
Ik ben overigens buiten werk/huisarts/tandarts/supermarkt nog nooit in mijn eentje de hort op geweest sinds ZZ er is, en die wordt volgende maand alweer 3 jaar.Mijn man is erg beperkt belastbaar en we hebben weinig oppassers in onze sociale kring (die zetten we alleen in bij ziekte en als man en ik samen naar een concert of film gaan).
Oh, ik zou het best fijn vinden hoor! Maar het gaat gewoon niet, gisteren heb ik bijvoorbeeld ook een etentje met alle collega's afgeslagen omdat mijn man niet zo lang voor ZZ kon zorgen.quote:Op woensdag 4 september 2019 12:01 schreef BobbyMcGee het volgende:
Zolang je er niet echt behoefte aan hebt, hoeft dat ook niet toch.
Je zou dan een handkolf kunnen meenemen, die zijn best stil.quote:Ik zou me wel ongemakkelijk voelen in een pashokje of iets dergelijks, met dat kolfgeluid![]()
quote:Op donderdag 5 september 2019 14:06 schreef Tink89 het volgende:
Kolfopbrengst van vandaag in twee sessies: 145 en 85 ml. Wow, da's meer dan ik ooit in twee keer kolfde
16 weken. Hij heeft eerder wel een keer melk geweigerd die zurig rook maar volgens mij gewoon goed was, dus misschien wel. Maar heel zeker weet ik dat niet.quote:Op donderdag 5 september 2019 19:41 schreef Lemijn het volgende:
Hoe oud is je baby? Kan je vertrouwen op dat die wel aangeeft of het oké is of niet door eventueel te weigeren?
Wisselend tussen de 200 en de 300. Dit is dus echt een monsteropbrengst voor in twee keerquote:Op donderdag 5 september 2019 21:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
LLL is qua bewaartermijnen van verse/ontdooide/opgewarmde moedermelk niet aan de strenge kant. Vergelijk maar eens met borstvoeding.com en het Voedingscentrum.
@:Tink89 Wat fijn! Wat was je totale opbrengst van de laatste tijd toen je nog 3 keer kolfde?
Hapt hij echt op dezelfde manier aan? Of is je techniek stiekem toch een beetje anders? En als je een andere houding probeert? Rugby?quote:Op donderdag 5 september 2019 22:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb aan 1 kant ineens telkens last van kloofjes (laatst zat de huid zelfs voor 3/4 rondom los). Dat heb ik helemaal laten genezen en daarna pas weer rechts aangeboden, maar nu weer kloofjes. Ik heb geen idee hoe dat nou ineens komt. Bijten doet hij nu juist eigenlijk niet meer, en hij drinkt ook niet in een andere houding dan eerst ofzo
.
Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn, of nog beter: de oplossing?
Hier ook zo hoor. Knuffelen als troost, voeden bij trek. Andersom lukt nietquote:Op vrijdag 6 september 2019 11:03 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ik lees hier en elders vaak over borstvoeding als troost. Maar mijn baby lijkt vooral efficiënt te drinken en het als voeding te zien. Meer mensen bij wie dat het geval is?
Naar mijn idee is de techniek gelijk (hij drinkt eigenlijk sinds de geboorte al alleen in madonna houding, met een klein uitstapje naar zittend toen hij ontdekte dat hij dat kon, maar inmiddels alweer tijden Madonna. Rugby krijg ik denk ik ook niet voor elkaar met zijn lengte en gewichtquote:Op vrijdag 6 september 2019 07:58 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wisselend tussen de 200 en de 300. Dit is dus echt een monsteropbrengst voor in twee keer
[..]
Hapt hij echt op dezelfde manier aan? Of is je techniek stiekem toch een beetje anders? En als je een andere houding probeert? Rugby?
Ik wou nog zeggen dat bij grote honger Jacob soms loslaat en om een boterham vraagt. Dus dat het haast eerder andersom is tegenwoordig: voeden als troost/bonden/wakkerworden, eten bij trek, water bij dorst.quote:Op vrijdag 6 september 2019 11:52 schreef minilot het volgende:
[..]
Hier ook zo hoor. Knuffelen als troost, voeden bij trek. Andersom lukt niet
Die fase hebben we ook een tijdje gehad. Extra vervelend bij het in slaap voeden, vlak voordat L in diepe slaap viel gooide hij zich achterover en was dan natuurlijk weer klaarwakker. Wat bij mij hielp was een extra kussen (voedingskussen of gewoon kussen) waar L met zijn hoofd tegenaan lag. Dan kon hij zichzelf niet zo ver achterover gooien. Daar heb je in het openbaar meestal niets aan maar thuis wel.quote:Op vrijdag 6 september 2019 22:53 schreef Sisu het volgende:
Dat vind ik trouwens echt wel vervelend. Ru drinkt súper als we liggen, maar zittend gaat echt niet zo soepel. Hij zuigt dan vaak hard aan Mn tepel terwijl hij zijn hoofd naar achteren gooit en dus los plopt.
Of hij blijft maar wiebelen / opnieuw aanhappen.
Dit zorgt ervoor dat ik niet altijd even gemakkelijk de deur uit durf. Kolf dan liever af om hem een flesje te geven dan om zittend in een restaurant te voeden.
Ontspannen voeden vind ik namelijk erg belangrijk en dat lukt mij dus nog niet zo als ik niet kan liggen.
Ik neem vitamine D3 van Bonusan, de capsules met 75 mcg. En daar dan 2 tegelijk van om voldoende voor jezelf te hebben én voldoende aan je baby door te geven.quote:Op vrijdag 6 september 2019 22:53 schreef Sisu het volgende:
Spees,
Heb je een verminderde weerstand. Stress?
Krijgt je kindje soms tandjes of heeft hij iets in zn mond? Soms zijn het echt hele kleine dingen waardoor dit soort dingen gebeuren.
En liggend voeden geeft hier het minste ongemak.
Misschien ook iets voor jullie?
Dat vind ik trouwens echt wel vervelend. Ru drinkt súper als we liggen, maar zittend gaat echt niet zo soepel. Hij zuigt dan vaak hard aan Mn tepel terwijl hij zijn hoofd naar achteren gooit en dus los plopt.
Of hij blijft maar wiebelen / opnieuw aanhappen.
Dit zorgt ervoor dat ik niet altijd even gemakkelijk de deur uit durf. Kolf dan liever af om hem een flesje te geven dan om zittend in een restaurant te voeden.
Ontspannen voeden vind ik namelijk erg belangrijk en dat lukt mij dus nog niet zo als ik niet kan liggen.
Ik vroeg me iets anders af.
Gebruiken jullie nog extra (multi-)vitamine voor de borstvoeding /iets wat doorwerkt.
Ik zag dat veel moeders extra vitamine d nemen en las dat ela ook probiotica neemt.
Ik was vandaag bij Kruidvat, maar er stonden 3001 flesjes. Oftewel te veel keuze,![]()
Ben benieuwd!
Ik zou dat inderdaad doen ja. Er zullen vast ook vrouwen zijn die extra gaan powerkolven enzo op vrije avonden / weekenden etc, maar heel eerlijk gezegd zou ik het naast het live voeden, twee keer kolven en een drukke baan wel gezegend vinden en oke zijn met aanvullen met kv waar nodig. Ik had ook echt niet zomaar de hoeveelheid die jij tekort komt bij elkaar gekolfd in 1 of 2 sessies. En naast het live voeden moet je dat ook maar in zien te passen.quote:Op maandag 9 september 2019 21:18 schreef Leintjeuh het volgende:
Dames, ik heb advies nodig. Zoon is bijna 6 maanden oud en drinkt inmiddels tussen de 500 en 700 ml afgekolfde melk als hij bij de gastouder is. Hij is 3 dagen per week bij de gastouder van 7 tot 17 uur ongeveer. Ik voed om half 7 en kolf 2 keer tijdens de werkdag. Tijdens die 2 kolfsessies kolf ik doorgaans 180 ml en ~120 ml, niet genoeg voor een dag bij de gastouder. Inmiddels is mijn vriezer-voorraad zo goed als op en vraag ik mij af hoe ik mijn zoon volgende week van melk moet voorzien. Vaker/langer kolven op het werk is geen optie, ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis en ondanks het (theoretische) recht op kolftijd, kolf ik tijdens mijn pauzes omdat mijn werk anders niet afkomt en er niemand is om mijn werk over te nemen. Zal ik maar gewoon een doos KV kopen en daarmee de BV tekorten opvangen? Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Ha, dat ^^quote:Op maandag 9 september 2019 21:33 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik zou dat inderdaad doen ja. Er zullen vast ook vrouwen zijn die extra gaan powerkolven enzo op vrije avonden / weekenden etc, maar heel eerlijk gezegd zou ik het naast het live voeden, twee keer kolven en een drukke baan wel gezegend vinden en oke zijn met aanvullen met kv waar nodig. Ik had ook echt niet zomaar de hoeveelheid die jij tekort komt bij elkaar gekolfd in 1 of 2 sessies. En naast het live voeden moet je dat ook maar in zien te passen.
Het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze, maar het lijkt mij moeilijk bij elkaar te kolven voor 3 hele opvangdagen als je eigen opbrengst tijdens die dagen zoveel minder oplevert.
Oh ja! Dat vergat ik helemaalquote:Op maandag 9 september 2019 21:39 schreef LadyBlack het volgende:
I'm with Spees.
En dan ook nog: misschien gaat hij de komende tijd wel rap meer eten en minder flessen drinken. Dat kan zomaar heel snel veranderen.
Dus nu geen extra stress maar een pot nutrilon en over een tijdje is die misschien wel weer overbodig
Serieus? Vanuit mijn werk behandel ik precies dit soort zaken en deze mensen waren bij ons toch echt wel even hard op hun vingers getikt en bij nog een volgende opmerking eruit. Wat belachelijk.quote:Op vrijdag 13 september 2019 20:59 schreef Sisu het volgende:
Ik ben inderdaad de eerste die het langdurig wil doen.
Tijdens mijn koleriek bij ro was er ook 1 collega, maar zij hield het 1 maand vol en stopte er toen mee. Te veel gedoe en te weinig tijd.
.Mn directe collega’s maakte ook altijd lompe opmerkingen als; ga je weer melken/ Heb je lekker gemolken? Zoooo dat is een aardige opbrengst he. Of juist: dat is ook de moeite niet meer he.![]()
Voor zulke opmerkingen ben ik nu echt gehard. Interesseert me niet meer zo veel wat ze er van denken, zolang het me maar lukt.
Ik moet nu wachten op Mn rooster, zodat ik een planning kan maken. Zal wel weer de week voordat ik ga beginnen bekend zijn
Fijn Sisu! Kom voor jezelf op. Ik ben benieuwd wat voor plan je maakt en vooral of het lukt om het te regelen. Veel succesquote:Op vrijdag 13 september 2019 11:07 schreef Sisu het volgende:
De uitspraak; ze hebben zometeen 75% invulling raakte me wel. Dat is ook zo. Zo had ik het nog niet eerder bekeken.
Dus ik ga een planning maken hoe ik het wil en ze zorgen er maar voor dat het zo wordt. of in ieder geval er flink op lijkend
Lets do this!
Dat ben ik volledig met je eens!quote:Op zaterdag 14 september 2019 13:58 schreef Lemijn het volgende:
Ik weet ook niet of het een ontslag waard is maar als teamleider/baas lijkt het me absoluut een aanleiding om aan de onderlinge sfeer te werken. Zo gaan we niet met elkaar om, maar hoe dan wel, dat soort werk. Want wat zijn dan de opmerkingen als je ziek bent? De enige reden om niet te komen werken is als je dood bent? Ha ha ha. En wat als iemand het zwaar heeft door familieomstandigheden, word je dan ook belachelijk gemaakt? Of als je reīntegreert? Je hoeft geen beste vrienden te zijn maar dat je normaal en respectvol met elkaar omgaat zodat iedereen zich prettig genoeg voelt om goed te kunnen werken, dat lijkt mij wel een minimum.
Zonder een hele juridische discussie hier te gaan voeren, er zijn meer manier om van wegen te scheiden dan ontslag op staande voet, zoals een ontbinding of een vaststellingsovereenkomst. Mijn afdeling geeft integriteitstrainingen aan collega's door het hele land en besteed zeer veel aandacht aan integriteit. Dit soort opmerkingen worden binnen onze organisatie niet getolereerd. Zeker wanneer je als je al eens op je vingers bent getikt met een officiele waarschuwing.quote:Op zaterdag 14 september 2019 13:54 schreef Tink89 het volgende:
Rebubbled: voor twee keer zo'n opmerking ontslag lijkt me dan weer juridisch onhaalbaar. Iig met het ontslagrecht in Nederland... En ook wel wat overdreven. Ja het is flauw, maar het is niet alsof ze grapjes maken over lekker even aan je blote tetten zitten ofzo...
Maar goed, da's mijn 2 centen.
Oh the irony!quote:Op zondag 15 september 2019 14:24 schreef Lemijn het volgende:
Jacob liet zijn speelgoedkoe bij mij drinken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |