quote:Op maandag 29 juli 2019 22:54 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb mijn AliExpress nep-Haaka binnen en hij werkt top! ¤2,43.![]()
[ afbeelding ]
Mooie foto, @:d.u.m.a.n. !
De ontsteking is nog niet weg; de plek is nog wat hard en beurs. Maar het wordt niet erger en ik heb er geen koorts bij gekregen. Ik ben het masseren/warm en koel houden wel behoorlijk beu inmiddels.quote:
Zo extreem veel of vaak vind ik het niet hoor.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 14:06 schreef Tink89 het volgende:
het kdv gaf aan dat prul best veel drinkt nog vergeleken met ander 8-maanders (6 voedingen per 24 uur, waarvan twee op het kdv). De flessen zijn 120-150 ml per keer, afhankelijk van wat er is.
Hmm, ik heb een 'totaalpakket' bij de lk, waardoor ik haar altijd kan appen of mailen. Maar ze geeft zulk standaard advies en leest mijn vragen niet goed, dat ik er weinig aan heb. Ze is ook niet zo van de mentale support. Hoewel het niet per se nodig is, verwacht ik bij een bericht 'ik heb weer een borstonsteking' een reactie als 'wat rot' in plaats van alleen zakelijk advies. Ik baal er van dat ik haar als lk heb geconsulteerd. Maar ja, ze staat goed bekend. Mijn verloskundige werkt er mee samen en een collega van mij raadde haar ook aan. En de consulten waren wel nuttig.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:43 schreef Tink89 het volgende:
Fijn dat het niet erger wordt. Zou een lk nog advies kunnen geven?
Dat vond ik dus ook echt heel stom. We kunnen wel een foto maken van een zwart gat op een afstand van 55 miljoen lichtjaren, maar ervoor zorgen dat iedere moeder die het graag wil succesvol de borst kan geven is pas écht rocket science.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 16:27 schreef BobbyMcGee het volgende:
Daar baal ik wel van hoor. Dat borstvoeding zo ingewikkeld is (in mijn geval), dat je ondanks goede voorbereidingen en het inschakelen van hulp, het niet voor elkaar krijgt om normaal te voeden.
Ja, dat had ik ook bedacht: de hypothetische volgende keer een kraamverzorgende/lactatiekundige IBCLC zoeken die vanaf de eerste keer aanleggen al meekijkt (op dat moment is de baby extra gevoelig om dingen te leren: imprinting) en die de hele kraamweek kan observeren en bijsturen.quote:Ik zou ook niet weten hoe ik dat een volgende keer zou kunnen voorkomen. Het liefst zou ik een goede lactatiekundige als kraamhulp hebben.
Ik dacht van wel, maar dat je dan ook 2x zoveel mogelijkheid hebt het weg te laten drinkenquote:Op zaterdag 3 augustus 2019 20:47 schreef minilot het volgende:
Een rondje Google leverde tegenstrijdige informatie op, dus een vraag aan de eventuele ervaringsdeskundigen hier.. Als je nog borstvoeding aan je kind geeft als je net van de volgende bent bevallen, krijg je dan eigenlijk alsnog stuwing in de kraamtijd?
Ha! Dat klinkt ook wel goedquote:Op zaterdag 3 augustus 2019 20:48 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik dacht van wel, maar dat je dan ook 2x zoveel mogelijkheid hebt het weg te laten drinken
Of dat altijd zo is weet ik niet, maar hier was de stuwing op een avond hels, en beide kinderen sliepen toen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 20:47 schreef minilot het volgende:
Een rondje Google leverde tegenstrijdige informatie op, dus even een vraag aan de eventuele ervaringsdeskundigen hier.. Als je nog borstvoeding aan je grotere kind geeft als je net van de volgende bent bevallen, krijg je dan eigenlijk alsnog stuwing in de kraamtijd?
Ja, het is wel behulpzaam om het op die manier te kijken. De cyclus van zwanger worden/zijn, bevallen en voeden is vaak één grote les in het loslaten van de controlequote:Op vrijdag 2 augustus 2019 00:57 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat vond ik dus ook echt heel stom. We kunnen wel een foto maken van een zwart gat op een afstand van 55 miljoen lichtjaren, maar ervoor zorgen dat iedere moeder die het graag wil succesvol de borst kan geven is pas écht rocket science.![]()
Hier hielp het uiteindelijk om de borstvoeding in het rijtje te zien van zwanger worden, zwanger blijven en bevallen. Voor iedere stap geldt: bij veel mensen gaat het vanzelf goed, bij sommigen is er kunst- en vliegwerk nodig, en bij een kleine groep gaat het zelfs dan nog mis.
Ik had dus in feite nog het geluk dat het pas bij de allerlaatste stap misging, dat relativeerde ook wel weer. Mensen zoals jij die er al een heel traject op hebben zitten, die gun ik het extra dat de volgende stappen gewoon van een leien dakje gaan.![]()
![]()
Ik was LuDann's verhaal alweer vergeten, dat was ook zo. Geen garanties dus. En een volgende keer kunnen er weer heel andere problemen zijn waar je niet op voorbereid bent. Eerst ook maar überhaupt weer zwanger worden voordat ik me daar mee bezig hoef te houdenquote:Ja, dat had ik ook bedacht: de hypothetische volgende keer een kraamverzorgende/lactatiekundige IBCLC zoeken die vanaf de eerste keer aanleggen al meekijkt (op dat moment is de baby extra gevoelig om dingen te leren: imprinting) en die de hele kraamweek kan observeren en bijsturen.En toen voerde @:LuDann (waar ben je?) exact dat plan uit bij haar tweede, en verliep de borstvoeding alsnog verre van normaal.
Zelfs onder de meest ideale omstandigheden heb je dus nog wel een portie geluk nodig.
Mijn borsten gingen na de borstvoeding zo'n 4 cupmaten terugquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:36 schreef Tink89 het volgende:
Domme vraag misschien:
Mijn borsten zijn nu twee maten groter (was 70I, nu 75J) dan voor de zwangerschap. Komt dat nog goed of blijven ze zo groot?
Ik heb vandaag een nieuwe bh gekocht (niet voeding, want lelijk en met kolven kan ik 'm net zo goed even uit doen) en vroeg me net ineens af of die - als ik ooit stop met voeden - per definitie te groot gaat worden.
Kleiner dan je had voor je zwanger werd, dan? Of was je ook 4 maten gegroeid?quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mijn borsten gingen na de borstvoeding zo'n 4 cupmaten terug
Ja kleiner dan ervoor, vooral anders van vormquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:48 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Kleiner dan je had voor je zwanger werd, dan? Of was je ook 4 maten gegroeid?
Dit ja.quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:55 schreef Lemijn het volgende:
Bij mij is er inmiddels minder over dan waar ik ooit mee begon pre-zwanger.
Mammae, koop mammae. Krijg je écht geen spijt van.quote:Op zondag 4 augustus 2019 22:02 schreef douche-eendje het volgende:
@:Tink89, kon jij trouwens nog een beetje fatsoenlijke voedingsbh's vinden? Ik ben nu bij meerdere winkels (Noord-Holland) geweest en het enige wat in een 90G te vinden is wat goed zit is Anita, maar dat is maar 1 model in het prachige assortiment van wit, zwart en huidskleur-die tig tinten donkerder is dan mijn huidskleur.
Ik ga eens zoeken naar een fysieke winkel hier in de buurt die dit verkooptquote:Op zondag 4 augustus 2019 22:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mammae, koop mammae. Krijg je écht geen spijt van.
Ze zijn begin dit jaar failliet gegaan. Er is nog een handje vol (web)winkels dat hun restanten verkoopt, maar dan moet je 1) goed zoeken en 2) soms genoegen nemen met een niet-perfecte BH. Ik ben hard op zoek naar een 80G maar moet ws genoegen nemen met een 85G...quote:Op zondag 4 augustus 2019 22:48 schreef coccinelle het volgende:
Volgens mij bestaat mammae niet meer
Ben je al eens bij Superbra geweest in noord? Ze verkopen sowieso wel wat voedingsbh's, maar kunnen ook elke normale bh die je daar koopt vermaken tot voedingsbh. Sowieso superwinkel, sinds ik mezelf daar heb laten opmeten heb ik echt toptietenquote:Op zondag 4 augustus 2019 22:51 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ze zijn begin dit jaar failliet gegaan. Er is nog een handje vol (web)winkels dat hun restanten verkoopt, maar dan moet je 1) goed zoeken en 2) soms genoegen nemen met een niet-perfecte BH. Ik ben hard op zoek naar een 80G maar moet ws genoegen nemen met een 85G...
http://www.madeinlimburg.(...)-failliet-verklaard/
Ik draag nu meestal de Miss Cotton van Anita, die zat het lekkerst. Wit en verre van mooi, maar passend is hier het belangrijkst. Zoogcompressen gebruik ik niet, dus die zie je ook niet zitten. En ik heb toch altijd een zwart topje onder zwarte/donkere shirtjes.quote:Op zondag 4 augustus 2019 22:02 schreef douche-eendje het volgende:
@:Tink89, kon jij trouwens nog een beetje fatsoenlijke voedingsbh's vinden? Ik ben nu bij meerdere winkels (Noord-Holland) geweest en het enige wat in een 90G te vinden is wat goed zit is Anita, maar dat is maar 1 model in het prachige assortiment van wit, zwart en huidskleur-die tig tinten donkerder is dan mijn huidskleur.
Past dus niet bij 75J, helaas. Bovendien bestaat het merk niet meer.quote:Op zondag 4 augustus 2019 22:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mammae, koop mammae. Krijg je écht geen spijt van.
+1 op Naron in Breda. Echt zo'n fijne winkel. Heb er gisteren nog een blauwe Anita gepast die ik wrs ga laten bestellen in mijn maat. En dus een gewone bh gekocht, omdat ik echt weer eens een fijne, voorgevormde, mooie bh aan wil hebben. En op werkdagen kan dat best. Heb er inmiddels wel een beetje spijt van, want ik vrees dus dat hij alleen de voedingsperiode nog past... misschien toch maar gaan ruilen voor een voedingsbh.quote:Op zondag 4 augustus 2019 23:49 schreef Sisu het volgende:
Of ga gezellig een daagje shoppen in Breda en ga langs bij naron. Kun je ook normale bh’s laten vermaken tot een voedingsbh. Toen de winkeldame dat tegen me zei zag ik echt een toffe bh voor me. Passend bij mijn hippe karakter.
Komt zij terug met een oma vlag van heb ik jou daar. Zo’n hyper synthetisch huidskleurige bh met kant uit the 80ies. Ik kon Mn lach gewoon niet meer inhouden.
Zelf draag ik een Anita bh. Blauw met Polkadot.
Baal alleen zo dat het een zachte bh waar je tepels doorheen te zien zijn. Moet ik constant opletten of Mn tieten niet scheel kijken of dat Mn zoogcompressen te zien zijn.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet accepteren, want opeens heeft ze wel tanden en als ze het nu inslijt als dagelijks gedrag heb je straks veel pijn. Ik deed altijd de smoor-truc: gezicht in je boezem duwen zodat ze geen lucht meer krijgt en loslaat. Stukken makkelijker dan een vinger tussen die kaakjes frotten en zo koppelt ze hopelijk bijten -> borst weg.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 21:34 schreef Rebubbled het volgende:
Ah Jagar wat lief!
Ik heb hier momenteel een 3,5 maanden oude bijter. Wat doe ik hiermee voordat er tanden komen?
Het is meer kleine bijtjes. Niet volledig vastbijten. Ik kan haar meteen van mijn borst halen gelukkig. Stop je de voeding dan meteen geheel? Of voor 5 min? 2 min? Loshalen en weer verder?quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 21:38 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Niet accepteren, want opeens heeft ze wel tanden en als ze het nu inslijt als dagelijks gedrag heb je straks veel pijn. Ik deed altijd de smoor-truc: gezicht in je boezem duwen zodat ze geen lucht meer krijgt en loslaat. Stukken makkelijker dan een vinger tussen die kaakjes frotten en zo koppelt ze hopelijk bijten -> borst weg.
Dat hing er meestal vanaf hoe geschrokken ik was, als dat meeviel mocht hij vrij snel weer terug.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 22:12 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Het is meer kleine bijtjes. Niet volledig vastbijten. Ik kan haar meteen van mijn borst halen gelukkig. Stop je de voeding dan meteen geheel? Of voor 5 min? 2 min? Loshalen en weer verder?
Ik heb die van lansiloh, 15 euro en net tijdens t voeden gewoon 50 Cc opgevangenquote:Op zondag 18 augustus 2019 11:40 schreef Rebubbled het volgende:
Feest! Heb ik het woord der Haaka al gepredikt? Nee? Oh. Schaf een Haaka aan, beste aankoop ooit! Kolfsessieloze kolfmelk en geen nat shirt.
Ja !quote:Op zondag 18 augustus 2019 13:10 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb alleen nog bij de voeding om 7 uur sochtends lektiet rechts. Nu is dat ook stieftiet, zou een haakaa daar ook bij kunnen helpen om iets meer balans tussen links/rechts te kunnen creëren?
Op nacht van/na dag 2quote:Op zondag 18 augustus 2019 11:40 schreef Rebubbled het volgende:
Feest! Heb ik het woord der Haaka al gepredikt? Nee? Oh. Schaf een Haaka aan, beste aankoop ooit! Kolfsessieloze kolfmelk en geen nat shirt.
Hey, gefeliciteerd!quote:Op zondag 18 augustus 2019 12:12 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ik heb die van lansiloh, 15 euro en net tijdens t voeden gewoon 50 Cc opgevangen![]()
Ik zou wel enigszins terughoudend zijn in het gebruik als je al overproductie hebt. Want met zo’n opvangkolf stimuleer je ook weer. Het is overigens heel normaal dat er een (groot) verschil is in de productie tussen je linker- en rechterborst. Ik zou eerder wat vaker aan je ‘mindere’ kant aanleggen.quote:Op zondag 18 augustus 2019 13:10 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb alleen nog bij de voeding om 7 uur sochtends lektiet rechts. Nu is dat ook stieftiet, zou een haakaa daar ook bij kunnen helpen om iets meer balans tussen links/rechts te kunnen creëren?
Dat zou ik ook moeilijk naast me neer te leggen vinden hoor. Je vriend is toch belangrijk voor je en je voelt je dan niet gesteund in je keuze ofzo.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 11:16 schreef Aure het volgende:
Jip was een paar nachtjes uit logeren, dus vanochtend was weer voor t eerst sinds vrijdag dat hij bij mij kon drinken. Nu laat ik hem tegenwoordig eigenlijk een beetje zelf 'kiezen' of hij wil drinken of niet, maar vanochtend was hij er wel heel duidelijk inEerst door te wijzen en toen het niet snel genoeg ging, groot verdriet. Toch wel schattig
Wat ik wel lastig vind is dat mijn vriend het raar vindt dat ik 'nog steeds' borstvoeding geef nadat Jip een jaar is geworden. Zelfs ook al is het alleen in de ochtend en alleen in ons bed. Hij zegt verder wel dat ik het helemaal zelf moet weten, maar dat hij het dus wel raar vindt en Jip te groot vindt en hij kan zich er ook niets bij voorstellen dat het nog voordelen heeft. En ik merk dat ik het toch lastig vind om dat dan gewoon naast mij neer te leggen
Ik heb het tijdens het bv-café vorige maand aan de lk gevraagd en die herkende het enorm en gaf aan dat het heel normaal is, maar dat er ook weinig aan te doen is. Het begint op dag 1, is dan 3 dagen ech kut en dan nog 1 dagje vervelend. En dat vind ik best lang... word er een beetje verdrietig van ook, prul geniet zo van het drinken en ik ook, maar zo is het niet leukquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 12:25 schreef Lemijn het volgende:
Moet het nut hebben om door te gaan dan? Is het feit dat Jip ervan geniet niet genoeg? Hij wil niet stoppen, jij wil niet stoppen, klaar. Zo simpel zie ik het hier in ieder geval.
Overigens had Jacobs vader uit zichzelf ergens gelezen over het advies van minimaal 2 jaar, vertelde hij een keer rond de eerste verjaardag. Daarna hebben we het er nooit meer over gehad. Het is heel duidelijk dat Jacob ervan geniet, en ook dat hij intake-technisch prima zonder kan.
Wat vervelend van die pijn Tink. Ik herken dat helemaal niet. Hoeveel dagen duurt het?
Dat is ook mijn mening. Maar dus niet die van mijn vriend en dat knaagt dan toch een beetje.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 12:25 schreef Lemijn het volgende:
Moet het nut hebben om door te gaan dan? Is het feit dat Jip ervan geniet niet genoeg? Hij wil niet stoppen, jij wil niet stoppen, klaar. Zo simpel zie ik het hier in ieder geval.
Overigens had Jacobs vader uit zichzelf ergens gelezen over het advies van minimaal 2 jaar, vertelde hij een keer rond de eerste verjaardag. Daarna hebben we het er nooit meer over gehad. Het is heel duidelijk dat Jacob ervan geniet, en ook dat hij intake-technisch prima zonder kan.
Ha, deze tactiek is vast voor meerdere situaties inzetbaar.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 13:00 schreef minilot het volgende:
Ik zeg steevast 'nope, lees je maar in' (wat -ie nooit doeten verder negeer ik het blijmoedig
)
Mijn vent is tegenwoordig al ingelezen voor hij iets ter sprake/discussie brengt... deze tactiek werkte hier echt maar twee maanden ofzoquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 13:15 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ha, deze tactiek is vast voor meerdere situaties inzetbaar.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 13:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Mijn man zegt tegen iedereen die een opmerking maakt over het lang voeden dat ik U. blijf voeden tot hij dienstplichtig wordt.Na deze opmerking krijg ik geen vragen meer.
Per persoon anders! Bij T werd ik zwanger terwijl ik nog bv gaf, en dat zo'n natuurlijk wel meer mensen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 13:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]![]()
Wanneer valt het eigenlijk onder de noemer langvoeden? Mijn man zei laatst dat hij vond dat dat was vanaf het moment dat je kolfrecht verloopt (vandaag dus), maar voor mijn gevoel ligt de grens ergens anders, later iig. en nee, dit boeit helemaal niks, maar vroeg het me toch af...
En nog een (domme?) vraag: beïnvloedt borstvoeden je vruchtbaarheid nog na zo veel maanden? Ik was al binnen een maand of twee weer ongesteld en we slapen niet meer samen enzo, dus mij leek van niet, maar mijn moeder vertelde dat ze pas weer zwanger werd als ze gestopt was met voeden. Ik dacht dat dat dan toeval moest zijn, maar weet dat eigenlijk niet zeker
Het heeft wel een beetje effect, maar is natuurlijk niet betrouwbaar als voorbehoedsmiddel. En het verschilt ook per vrouw - als je ongesteld bent, ben je gewoon vruchtbaar lijkt me.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 13:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]![]()
Wanneer valt het eigenlijk onder de noemer langvoeden? Mijn man zei laatst dat hij vond dat dat was vanaf het moment dat je kolfrecht verloopt (vandaag dus), maar voor mijn gevoel ligt de grens ergens anders, later iig. en nee, dit boeit helemaal niks, maar vroeg het me toch af...
En nog een (domme?) vraag: beïnvloedt borstvoeden je vruchtbaarheid nog na zo veel maanden? Ik was al binnen een maand of twee weer ongesteld en we slapen niet meer samen enzo, dus mij leek van niet, maar mijn moeder vertelde dat ze pas weer zwanger werd als ze gestopt was met voeden. Ik dacht dat dat dan toeval moest zijn, maar weet dat eigenlijk niet zeker
*Hoopt ook op 23 maandenquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:52 schreef Stippelrientje het volgende:
Hier was ik bij wurm pas na 23 maanden voor het eerst ongesteld. Ik dacht dat het ook samenhing met de hoeveelheid voedingen per dag en nacht in combinatie met je ontzwangeren hormonen.
Langvoeden is in principe vanaf 1 jaar.
Mn melk was opeens op.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:52 schreef minilot het volgende:
Hier ongesteld geworden, precies twee weken nadat ik voor het eerst een nachtje weg was (FOK!meeting om precies te zij!) na veertien maanden onafgebroken borstvoeding op verzoek
Hing dus absoluut samen.
Voor de dames hier die borstvoeding gaven toen ze zwanger raakten maar er tijdens de zwangerschap mee stopten: wanneer hielden jullie oudsten het voor gezien? Want ik merk bij Günther nog niets van enig verminderd enthousiasme
Achteraf gezien net na de bevruchting van nr. 2quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:52 schreef minilot het volgende:
Hier ongesteld geworden, precies twee weken nadat ik voor het eerst een nachtje weg was (FOK!meeting om precies te zij!) na veertien maanden onafgebroken borstvoeding op verzoek
Hing dus absoluut samen.
Voor de dames hier die borstvoeding gaven toen ze zwanger raakten maar er tijdens de zwangerschap mee stopten: wanneer hielden jullie oudsten het voor gezien? Want ik merk bij Günther nog niets van enig verminderd enthousiasme
Ik heb geen idee meer wanneer T precies stopte, maar ik denk vrij snel na het zwanger worden. Hij wou echt niet meer, en ik wel. Vond het jammer...quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:52 schreef minilot het volgende:
Hing dus absoluut samen.
Ik produceer geen melk meer, maar N. Vind het nog fijn om voor het slapen gaan te "zuigen" soortvan speen aan 1 borst. Ben 28 wk zwangerquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:52 schreef minilot het volgende:
Hing dus absoluut samen.
Hier nu ook zoiets, ik denk dat ie af en toe nog een enkel slokje krijgt en dan ook nog alleen links. Maar hij wil nog steeds bijna elke avondquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:35 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Ik produceer geen melk meer, maar N. Vind het nog fijn om voor het slapen gaan te "zuigen" soortvan speen aan 1 borst. Ben 28 wk zwanger
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |