abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188544232
Ik voel nog gewoon een duidelijke toeschietreflex en Günther klokt ook duidelijk melk weg. Vanmorgen voor het eerst in een paar maanden weer eens gekolfd (heb vrijdag een feestje) en toen kwam er met een minuutje ofzo ook wel 40ml uit. Als ik al minder produceer nu ik zwanger ben merk ik dat zelf in elk geval niet veel van. Maar goed, Günther bedient zich ook nog altijd minstens drie a vier keer per etmaal van een voeding uit beide borsten, dus dat houdt de boel wellicht wel op gang :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_188544250
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 17:56 schreef Aure het volgende:
Ik heb trouwens heel intensief borstvoeding gegeven de eerste 6 maanden en hij sliep ook naast mij enzo, toch werd ik 2 maanden na de bevalling ongesteld :') het is dus ook weer geen garantie :P
Wel overdag buitenshuis gewerkt? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_188544256
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 15:52 schreef Stippelrientje het volgende:
Hier was ik bij wurm pas na 23 maanden voor het eerst ongesteld. Ik dacht dat het ook samenhing met de hoeveelheid voedingen per dag en nacht in combinatie met je ontzwangeren hormonen.

Langvoeden is in principe vanaf 1 jaar.
Nou, helaas niet. De eerste maanden heb ik dikke overproductie gehad en U. drinkt nog steeds alleen ‘s nachts al zo’n 6-8 keer bij me. Laat staan overdag.
Ik werd ongesteld toen hij 10/11 maanden was. Hij is nu 17 maanden.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:37:54 #104
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188544373
Zo vaak nog Duman? :o hebben jullie geprobeerd dat te doorbreken? Of vind je het zelf ook wel prima?

Ik merk dat een tsr tegenwoordig echt een eeuwigheid duurt (en dat ik m maar heel licht voel). Eerst kwam de tsr altijd standaard bij 40-45 seconden (mijn kolf had dat in beeld) en nu kolf ik niet dus het is gokken, maar ik denk dat het zeker twee minuten duurt. Is het gebruikelijk bij deze termijn dat het langer duurt en niet echt / veel minder voelbaar is? Ollie is afgelopen week 1 geworden.

Hij heeft al weinig geduld met drinken en dit wachten maakt het er niet beter op :')
pi_188544458
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:32 schreef minilot het volgende:

[..]

Wel overdag buitenshuis gewerkt? :)
De eerste drie maanden natuurlijk niet en ik werd dus al na twee maanden ongesteld ;)
pi_188544598
Ik voel al maanden de tsr niet meer Spees!
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 21:28:53 #107
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188545747
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:46 schreef Aure het volgende:
Ik heb hem nog nooit gevoeld.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188545810
Ik werd ook een maand nadat L begon met doorslapen ongesteld.
Beetje jammer dat de cyclus niet stopt wanneer het doorslapen stopt.

Voel me nu trouwens nog geen langvoedster. Het WHO advies is 2jaar dus voor mijn gevoel is het na die 2 jaar pas langvoeden. Alles daarvoor is gewoon voeden (Edit: en dan bedoel ik met alles ook <6weken of 6maand of 1jaar of 1,5jaar. Niet dat je tot 2 jaar moet voeden, die mijlpaal heb ik zelf nog lang niet behaald)

Tsr heb ik nooit gevoeld.

[ Bericht 13% gewijzigd door Elleska op 21-08-2019 09:00:48 ]
pi_188545812
Ik geef volledige borstvoeding (eerste twee maanden volledig gekolfd) en werd na 3 maanden weer ongesteld :')

Ik gebruik overigens nog geen anticonceptie. Ik weet dat het niet betrouwbaar is, maar gebruik nu tijdelijk een vruchtbaarheidsapp, totdat ik heb besloten wat ik precies wil gebruiken en
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188545898
Welke app gebruik je dan CaVaBien?

Ik hou mijn cyclus ook bij in een app, maar we gebruiken wel condooms, want het gevolg van die ene keer dat we dat niet deden ligt nu boven te slapen :')
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 21:34:29 #111
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188545900
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:46 schreef Aure het volgende:
Ah, wie weet hoort het er gewoon bij na een tijd :+

Ik ben een beetje allergisch voor het woord 'langvoedster'. Alsof er een soort checkpoint is dat je moet halen om erbij te horen :?
pi_188546093
Ik werk ook niet buitenshuis en was 24/7 bij baby icm samen slapen en nachtvoedingen een werd helaas al na 6 maand ongesteld.

Ook ik voel tsr al heel lang niet meer, gek is dat...
pi_188546488
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 21:34 schreef Aure het volgende:
Welke app gebruik je dan CaVaBien?

Ik hou mijn cyclus ook bij in een app, maar we gebruiken wel condooms, want het gevolg van die ene keer dat we dat niet deden ligt nu boven te slapen :')
Ik gebruik clue. Ik las dat die de beste menstruatie app was. (Toevallig zie ik nu dat ik vandaag erg vruchtbaar ben :P )

Haha erg betrouwbaar is het dus niet ;) Alhoewel het gevolg ervan natuurlijk O+ is.

Ik vind het erg lastig om te besluiten wat ik precies wil gebruiken. Condooms vindt manlief niet fijn (en ik stiekem ook niet).
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 augustus 2019 @ 21:57:16 #114
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_188546532
Wat is jullie ervaring met moedermelk opvang zakjes om in te vriezen?
Heb er 1 van lansinoh gebruikt, en vond die opening echt klote* on gebruik.

https://www.ubershoponlin(...)yMA5hYBoC1VAQAvD_BwE

Gebruiken jullie bakjes?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_188546648
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 21:57 schreef Ynske het volgende:

Gebruiken jullie bakjes?
Materni of beldico flesjes! Ideaal!

@CaVaBien ah ja die gebruik ik ook :P
pi_188546654
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 21:57 schreef Ynske het volgende:

Gebruiken jullie bakjes?
Ik heb een stapel medela zakjes gekocht en vind die wel heel fijn werken. Helaas is het niet echt duurzaam, aangezien de zakjes eenmalig worden gebruikt.
pi_188547484
@Ynske Vind je de melk erin doen lastig, of juist het eruit halen? Voor erin doen is de tip om je borstschild (van je kolf) er omgekeerd als trechter erin te zetten, dan giet je het er zo in!
pi_188548387
Ik gebruik ook de zakjes en ben er tevreden over.
Vond het in het begin wel verwarrend omdat de hoeveelheid ml. op de zakjes nooit klopte. Daarna snapte ik was waar dat aan lag. :+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:53:54 #119
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_188548581
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 22:48 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik gebruik ook de zakjes en ben er tevreden over.
Vond het in het begin wel verwarrend omdat de hoeveelheid ml. op de zakjes nooit klopte. Daarna snapte ik was waar dat aan lag. :+
En waaraan lag het?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_188549708
Na 11 maanden voeden voel ik de tsr nog heel licht, terwijl deze echt heel lang heel naar/pijnlijk is geweest.
En ik twijfel of ik al ongesteld ben geweest, al wel 2x een bloeding, maar dat was echt heel weinig. Een eisprong zou wel de intense pijn in mijn tepels van de afgelopen dagen verklaren. Even bijhouden dus!

Hier ook weleens een man die oppert dat ik stop/afbouw (geef momenteel zo'n 2-3 voedingen overdag en zo'n 3-5 in de avond en nacht), maar ik kan er helemaal niks mee. Nooit gedacht van te voren dat we het zo lang zouden volhouden en ik het zo fijn zou vinden O+ En dat vind Draakje geloof ik ook, want die begint helemaal te lachen bij het zien van mijn borst.

Jouw nachten klinken heel pittig Duman :*

Ik kan inderdaad ook niet zo veel met de term 'langvoedster' Spees.
nog gefeliciteerd met Ollie!

Hier de medela borstvoedingszakjes gebruikt en er precies 100 opgemaakt. Inderdaad niet zo milieuvriendelijk, maar vond ze super gemakkelijk!
Ik kolf alleen nog in mijn maandelijkse slaapdienst en doe het vanaf nu in de Avent bekers die ik al heb en altijd gebruikt heb voor opslag in de koelkast.
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:52:16 #121
480396 Sisu
Oudgediende
pi_188549880
Heeft er iemand nog iets aan de rapid reliefs?
Gratis ophalen regio Dordrecht en anders via de post. Kan makkelijk in een envelop.

Bizar hoe ik destijds dacht nooit meer zonder te kunnen en dat het ‘opeens’ voorbij was.
Zijn er nog 8 geloof ik.
Zonder hoop geen leven.
  Manager PR/Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 00:50:43 #122
269689 crew  Viv
pi_188550350
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 21:34 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik ben een beetje allergisch voor het woord 'langvoedster'. Alsof er een soort checkpoint is dat je moet halen om erbij te horen :?
Ja, hetzelfde met die aanbeveling van de WHO om 2 jaar borstvoeding te geven, dat wordt dan door sommigen vertaald naar een "norm", waardoor je ook zo'n tweedeling krijgt: je voldoet eraan, of niet. Ik mag mezelf wél tot de langvoedster club rekenen als de grens bij 1 jaar ligt, maar niet tot de WHO-club. :'( Of eigenlijk moet ik gewoon een eigen clubje oprichten van langfulltimekolfsters. 8-)
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 23:52 schreef Sisu het volgende:
Heeft er iemand nog iets aan de rapid reliefs?
Zijn dat van die hydrogel pads zoals van Rite Aid? Google komt alleen met tandpasta voor gevoelige tanden. :') (Gewoon benieuwd hoor, ik heb er zelf niks aan.)
  woensdag 21 augustus 2019 @ 07:01:33 #123
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_188550799
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 22:53 schreef Ynske het volgende:

[..]

En waaraan lag het?
Je moet de bodem echt goed uitvouwen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_188551017
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 22:53 schreef Ynske het volgende:

[..]

En waaraan lag het?
Doe er voor de gein eens water in en speel met het zakje. Hoe meer de onderkant “open” is, hoe minder ml. er zogenaamd in zit.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 09:11:13 #125
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188551695
Ik heb één keer zo'n proef zakje gebruikt en vond ze stom. Nu beldico flesjes en die bevallen prima.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')