Blik | zondag 28 juli 2019 @ 22:37 |
![]() Komend weekend is het weer tijd voor de Grand Prix van Duitsland. Sinds 2014 is deze uitsluitend verreden op de Hockenheimring, met uitzondering van 2015 en 2017 toen er geen Duitse grand prix was. Het circuit dat ooit bekend stond om de lange rechten stukken door de bossen, is sinds de renovatie van 2002 een stuk korter en een baan als vele anderen. Het heeft een lengte van 4,57km en telt 17 bochten. De rijders zullen hier komende zondag 67 keer rond moeten gaan voordat de finishvlag in zicht komt. Sinds de ring in diens huidige vorm bestaat, wonnen Michael Schumacher en Fernando Alonso er ieder drie maal, maar de koploper is Lewis Hamilton, die hier maar liefst 4 titels wist te behalen, waaronder de afgelopen 2 races in Duitsland. Bij aanvang van het weekend lijken de Mercessen bij voorbaat weer de grote kanshebbers te zijn. Deze baan vraagt historisch veel van de motor en de coureurs kunnen grote stukken volgas rijden. Maar als er iets is wat we in Oostenrijk gezien hebben, dan is het dat Mercedes problemen lijkt te hebben om hun wagens te koelen bij erg hoge temperaturen. Met de verwachte temperaturen van tegen de 40 graden op de zaterdag en een mogelijk stormachtige zondag, zou er nog wel eens een interessante race kunnen ontstaan waarbij Mercedes moet gaan vechten om de pole positie tegen Ferrari en Red Bull. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # De aero regels voor 2019 # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # Hoe werkt engine mapping en wat heb je eraan? | |
Blik | zondag 28 juli 2019 @ 22:38 |
Laatste post:Ja, ik zie de manoeuvre niet. Sterker nog, er was geen ruimte voor een manoeuvre | |
Gruj0 | zondag 28 juli 2019 @ 22:40 |
De manoeuvre is dat Leclerc direct na het uitrijden naar rechts instuurt omdat hij Grosjean in de spiegels ziet komen. Hij had echter weinig uitwijkruimte naar rechts en Grosjean remde al, dus kon Leclerc zijn weg al gauw vervolgen. | |
manny | zondag 28 juli 2019 @ 22:43 |
Zou Bottas nog haalbaar zijn in de wk stand ? | |
Kleffe_Dop | zondag 28 juli 2019 @ 22:45 |
Wanneer Red Bull zijn huidige snelheid tov de concurrentie weet te handhaven, dan is dat zeker mogelijk. | |
Blik | zondag 28 juli 2019 @ 22:45 |
Hij stuurt naar rechts op een gegeven moment, eerder kon niet wegens de pitcrew die klaarstond. Vervolgens blijft die gewoon op die lijn rijden, niet bijsturen daarna of wat dan ook. Dat die zag dat Grosjean eraan kwam, hoe kun je dat weten. Heb je Leclerc zn whatsapp? ![]() Kortom, er is geen manoeuvre. Hij stuurt gewoon naar rechts op het moment dat het kan. Leclerc had gewoon een straf moeten krijgen. (Overigens vind ik het prima als dit de nieuwe straffen zijn, unsafe release is een team-verabtwoordelijkheid. Maar dan moet je dat als FIA vooraf duidelijk aangeven dat je de straffen hierin gaat veranderen) | |
RAVW | zondag 28 juli 2019 @ 22:45 |
zelf de eerste plek is nog haal baar zo , er kan nog alle kanten op de laatste 3 races hebben dat wel laten zien en er komen nog leuke baantje voor de RBR | |
WheeledWarrior | zondag 28 juli 2019 @ 22:47 |
Uiteindelijk heeft Mercedes wel de meest stabiele combo. Hamilton heeft met Bottas nog wel een goede secondant, Verstappen heeft weinig tot niks aan Gasly. | |
AnneX | zondag 28 juli 2019 @ 22:49 |
Kwam nog een leuk interview tegen met Horner na Silverstone 2019 Beetje overdone om de crowd te vergelijken van inauguratie Obama, Trump en Max 😳 | |
Peterselieman | zondag 28 juli 2019 @ 23:08 |
Er missen de fantastische stop van Mercedes, de spin van Lewis en Max is te weinig in beeld | |
Tinos85 | zondag 28 juli 2019 @ 23:15 |
Gasly mocht niet op de groepsfoto bij Red Bull ![]() | |
mikieu | zondag 28 juli 2019 @ 23:17 |
Iemand een gifje van Marko die Horner aankijkt nadat Kvyat hey podium op kwam? | |
potjecreme | zondag 28 juli 2019 @ 23:23 |
HAM toch nog wat puntjes. Loopt nog wat uit op Bottas. ![]() | |
beantherio | zondag 28 juli 2019 @ 23:30 |
Nog maar 5 nachtjes slapen tot het volgende raceweekend ![]() Zou me niks verbazen als Max in Hongarije ook de overwinning pakt. Dit seizoen is al steengoed maar de laatste paar races is ie in de race gewoon de beste. | |
ondeugend | zondag 28 juli 2019 @ 23:37 |
Oops | |
ondeugend | zondag 28 juli 2019 @ 23:38 |
https://www.dumpert.nl/me(...)oi_van_mercedes.html Flauw maar ik lig weer dubbel. Goede tekst er onder weer | |
admiraal_anaal | zondag 28 juli 2019 @ 23:53 |
Ik heb niet alles teruggelezen maar hoe zat het met die investigation naar Hamilton wegens te langzaam achter de SC rijden? | |
Peterselieman | zondag 28 juli 2019 @ 23:55 |
was een foutje in de systemen omdat Hamilton opeens crashte en daarna die mooie pitsstop had waarbij zelfs Haas en Ferrari er goed uit zagen. | |
Justevo | maandag 29 juli 2019 @ 00:04 |
Raceweek^2 | |
admiraal_anaal | maandag 29 juli 2019 @ 00:10 |
![]() | |
nogeenoudebekende | maandag 29 juli 2019 @ 00:21 |
HET IS RACEWEEK!! ![]() ![]() ![]() | |
nogeenoudebekende | maandag 29 juli 2019 @ 00:22 |
https://www.formula1.com/(...)rman_Grand_Prix.html Norris gaat teveel met Max om... ![]() | |
Jane | maandag 29 juli 2019 @ 01:00 |
Leclerc die klaagt over het asfalt naast de baan. ![]() Daar hoor je ook helemaal niet te rijden, Charles. ![]() ![]() Ze maken zich er waarschijnlijk allemaal wel eens schuldig aan, maar na dat duel met VER in Oostenrijk en nu weer vandaag, zie ik Leclerc als typisch voorbeeld van waarom dat asfalt naast de baan weg moet. Hij neemt te vaak bewust het risico om naast de baan te komen. Hij ging als een speer vandaag, vlak voor de crash, maar misschien was het toch handiger geweest om wat voorzichtiger door die bocht te gaan (het was al eerder bijna misgegaan) en dat had 'ie waarschijnlijk gedaan had als er geen asfalt had gelegen. | |
Nattekat | maandag 29 juli 2019 @ 01:02 |
Die oetlul die heeft afgezegd om naar deze GP te gaan gaat dat nu nog zooooooo lang horen ![]() | |
Nattekat | maandag 29 juli 2019 @ 01:05 |
Kubica punt![]() | |
Nattekat | maandag 29 juli 2019 @ 01:17 |
Nee, ik heb werkelijk geen idee wat er gebeurd is waar deze uitslag vandaan komt ![]() | |
SiGNe | maandag 29 juli 2019 @ 01:33 |
En Russell nu de enige zonder punten! [ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 29-07-2019 02:59:12 ] | |
THEFXR | maandag 29 juli 2019 @ 01:52 |
nogeenoudebekende | maandag 29 juli 2019 @ 04:10 |
Dit. | |
potjecreme | maandag 29 juli 2019 @ 07:23 |
Dat is zijn leerproces. Dit is zijn tweede jaar in F1. Dit soort dingen horen er een beetje bij. | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 07:33 |
Hoe is ham nou alsnog boven Williams gekomen? Heeft hij ze in de laatste 2 rondes allebei gepakt of was de registratie de laatste paar rondes niet up to date? Ik heb hem alleen naar als laatste zien rijden, op enkele seconden achterstand. | |
ShaoliN | maandag 29 juli 2019 @ 07:40 |
Volgens mij heeft de FIA het bij de ontwijkende move over het moeten ontwijken van de pitcrew van het team voor ze. Maw hij kon er niet zoveel aan doen ofzo. ![]() | |
Rianne84 | maandag 29 juli 2019 @ 07:59 |
Raikkonen en de Gio allebei 30 sec straf gekregen | |
potjecreme | maandag 29 juli 2019 @ 08:01 |
Op een gegeven moment zag ik hem al voor Russel rijden. Het inhalen van Kubica heb ik gemist. | |
Lionheaad | maandag 29 juli 2019 @ 08:17 |
Hij rijdt nu in een Ferrari. Einde leerproces, welkom in de harde wereld van de grote teams | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 08:26 |
Die rijden niet voor Williams ![]() | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 08:27 |
Ja collega zei dat ook net, ik heb dat compleet gemist (euforie!) | |
Tinos85 | maandag 29 juli 2019 @ 08:30 |
Nee het zou gaan om de ronde waarin hij de muur aantikte en daarna die pitstop van 1 minuutnogwat had. Volgens de telemetrie had hij heel lang over die ronde gedaan maar dat kwam dus vanwege die achterlijk lange stop. | |
Rianne84 | maandag 29 juli 2019 @ 08:35 |
Oh sorry, het is nog vroeg ![]() | |
Tarado | maandag 29 juli 2019 @ 08:39 |
mee eens maar in deze condities kan dit gewoon gebeuren | |
theclansman | maandag 29 juli 2019 @ 08:40 |
wat een race ![]() ![]() kan iemand mij nog even uitleggen waarom leclerc geen tijdstraf krijgt voor die unsafe release. ??? Dat gaat natuurlijk helemaal nergens over. Oh het is Ferrari die geven we enkel een boete ????? Dan kan je dus gewoon tegenwoordig een plaats afkopen in de pitlane op deze manier | |
opgebaarde | maandag 29 juli 2019 @ 08:40 |
Volgens mij heb jij het over Hamilton en Shaolin over de pitstop van Leclerc waar geen tijdstraf voor gegeven is | |
Tarado | maandag 29 juli 2019 @ 08:44 |
op zich kan ik daar wel mee leven alleen is het natuurlijk lullig dat bij vorige unsafe releases er wel tijdstraffen werden uitgedeeld | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 08:45 |
HEB JIJ DE RACE WEL GEZIEN?>???!?!! Ik kijk al minstens 453,5 jaar F1, wat denk je wel niet dat je mij kan zeggen wie waar rijd ik weet het al toen jij nog in je luiers zat en heb alle races bezocht toen er nog geen verstappentokkiefans waren jonge!
| |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 08:45 |
Max heeft ook zat foutjes gemaakt in zijn 1e 3 jaar ![]() | |
mikieu | maandag 29 juli 2019 @ 08:46 |
Maar de boete moet dan wel belachelijk hoog zijn, anders ga je dit altijd gewoon doen.. | |
wdn | maandag 29 juli 2019 @ 08:47 |
Recap: https://www.reddit.com/r/(...)are&utm_medium=web2x | |
Tarado | maandag 29 juli 2019 @ 08:47 |
zelfs gisteren maar als je in F1 rijdt zijn er geen excuses of het nou je eerste of je 10e jaar is | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 08:48 |
De definitie van belachelijk hoog is voor elk team verschillend. Gewoon de eerst volgende pitstop (ook volgende race) met 1 man minder in de pitcrew ![]() | |
Tarado | maandag 29 juli 2019 @ 08:48 |
ja daar hebben ze niet zo goed over nagedacht waarschijnlijk | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 08:48 |
Dat is dan wel weer heel ver gezocht. | |
wdn | maandag 29 juli 2019 @ 08:49 |
Fouten maken is geen probleem. Tijdens zo'n fout je auto heel en op de baan houden is wat een coureur zijn contract laat behouden ![]() | |
Tarado | maandag 29 juli 2019 @ 08:51 |
het is de absolute top van de autosport dan mag je de coureurs echt wel op fouten afrekenen, al weegt zo'n fout van Leclerc gisteren niet zo zwaar als die Gasly bijvoorbeeld | |
beantherio | maandag 29 juli 2019 @ 08:56 |
Het is onderzocht en wat ik ervan begrijp is dat de stewards iets hebben gezien dat duidelijk maakte dat Leclerc de situatie nog probeerde te voorkomen. Geen idee hoe en wat, maar het bulletin erover is (dacht ik) in een eerder deel van dit topic gepost. | |
potjecreme | maandag 29 juli 2019 @ 08:59 |
Max maakte ook fouten. Ook bij rbr. Bij zijn fouten waren helaas vaak andere coureurs ook de dupe. Begin periode van Lewis was hij ook wild. Ook hij reed bij een top team. Het is niet echt leren maar jong en gretig en nog niet het geduld hebben. | |
mikieu | maandag 29 juli 2019 @ 09:00 |
Je kunt percentages van t budget gebruiken. Edit: Linken aan de punten is haalbaarder denk ik. Budget is een vaag gedoe. | |
theclansman | maandag 29 juli 2019 @ 09:09 |
ja ik lees het document net op de fia website. hij zou zo gestuurd moeten hebben omdat ie anders een pitcrew member van een ander team geraakt zou hebben. maar dan doet het nog niets af aan de unsafe release. zijn pitcrew had gewoon moeten zien dat er een auto aankwam en dat hij niet terug de baan op kon. 2 seconden wachten dan maar | |
TAV74 | maandag 29 juli 2019 @ 09:15 |
Vind ik ook, uiteraard wel afhankelijk van welke fouten, het is immers wel F1, maar deze vind ik hem wel te vergeven. Op de een of andere manier wordt het hem wel minder aangerekend dat Max destijds, kan aan de persoon liggen maar misschien is het ook het besef dat het er bij hoort bij jonge coureurs in hun eerste seizoenen. | |
MakkieR | maandag 29 juli 2019 @ 09:19 |
Hey ik lees net dat Kimi en Gio een penalty hebben gekregen, Hamilton van 11 naar 9e plaats. | |
MakkieR | maandag 29 juli 2019 @ 09:23 |
Een boete voor Ferrari is als een boete voor een miljardair op de weg. ![]() Een boete voor Williams is als een boete voor een bijstandsgerechtigde op de weg. ![]() | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 09:23 |
Jup, gisteren zag je de verschillen ook wel tussen o.a. Ham, Max en Raikonen die hem in een spin nog redden en een Hulkenberg e.a. die gewoon stuurloos eraf gaan. | |
THEFXR | maandag 29 juli 2019 @ 09:27 |
https://www.gpupdate.net/(...)ms-pakt-eerste-punt/ | |
wdn | maandag 29 juli 2019 @ 09:34 |
Raikonen liet bij de start even zien dat hij kan rijden ![]() Hamilton... die was ziek gisteren. Dat kan een effect hebben gehad op zijn reactievermogen. Het blijft een sport die over millisecondes gaat he. Maar Mercedes heeft wel een partij lopen KLOTEN. Verstappen had ook zo zijn foutjes. Die 360 duidelijk in beeld maar hij zwabberde verschillende keren toen hij net die gele banden had gekregen. Vettel is de enige die in de race zelf geen fouten heeft gemaakt. Maar die had hele discussies ovr de board radio over de strategie ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 29 juli 2019 @ 09:36 |
Ja, die gele banden bleken veel te hard voor de omstandigheden, kwamen niet op temperatuur omdat er geen grip was en kregen geen grip omdat ze niet op temperatuur kwamen. | |
TAV74 | maandag 29 juli 2019 @ 09:44 |
Dat hij op die gele banden geen grip kreeg heeft toch niets met foutjes van hem te maken?Hooguit de keuze voor de medium, maar dat leek me een teamcall. Was meer een wonder dat hij hem op de baan hield. Dat die 360 goed afloopt is combinatie van geluk en kunde. En Hamilton maakt ook gewoon een fout, dat ziek zijn is een lam excuus. Als je in de auto gaat zitten ben je fit genoeg. | |
opgebaarde | maandag 29 juli 2019 @ 09:50 |
Een artikel op gpupdate van vanmorgen: https://m.gpupdate.net/nl(...)voor-unsafe-release/ Ik weet niet welke eerdere straffen, maar vast en zeker iemand hier wel. Het lijkt mij een goede zaak dat de wedstrijdleiding rekening houdt met de chaotische taferelen, maar waarom een unsafe release nu niet bestraft wordt en in andere gevallen wel ontgaat me Het artikel gaat verder: Dit begrijp ik wederom niet. Het is niet alsof Redbull in Monaco expres het risico nam op schade. En was dat wel, dan zou je zeggen dat net dan het team een boete moet krijgen. Waar volgens mij de crux zit, is dat in Monaco er schade ontstond en dus gestraft moest worden. Ik vind dat "is er gevolg, dan wel straf" een moeilijk te begrijpen argument, je mag prima een fout maken zolang er maar geen schade ontstaat. Vind ik gek! Als Grosjean hier niet als een gek geremd had, had Leclerc dus wel een straf gehad. En misschien raakte ze elkaar zelfs, die beelden vanuit de auto van Grosjean zijn (nog) niet uitgezonden. Waar wij als kijkers wel aan voorbijgaan, is het pitlane incident tussen Verstappen en Leclerc in Engeland. Daar reden ze langs elkaar waar je had kunnen argumenteren dat Verstappen wederom een unsafe release had. Nu was de strook daar een stuk breder, daar houden ze blijkbaar rekening mee, maar de kans op een ongeluk was groot en daar hoefte Leclerc niet van zij gas af? Ik begrijp nog steeds niet waarom Leclerc geen straf kreeg en al helemaal niet waarom het voor de race control zo'n overduidelijk makkelijke beslissing was | |
spectrumanalyser | maandag 29 juli 2019 @ 09:52 |
Blijf jij ook meteen thuis bij een griepje? Esteban Ocon is meerdere malen in beeld gebracht. hij was het hele weekend in de Mercedes motorhome aanwezig. | |
opgebaarde | maandag 29 juli 2019 @ 09:56 |
Vettel verloor in de laatste ronde, sector 2, controle en verloor daarmee bijna zijn tweede plek aan Kvyat die er vlak achter zat. https://www.reddit.com/r/(...)app&utm_source=share Maar ben het an sich met je eens. | |
Pleun2011 | maandag 29 juli 2019 @ 09:56 |
Niet dat het belangrijk is, maar door het excuus aan te voeren dat je ziek bent, probeer je toch indirect de prestatie van de winnaar te bagatelliseren. | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 10:00 |
Als gevolg van... verhip, een unsafe release! Ze lullen alles krom wat recht is daar, man man man wat een afbraak aan de sport is het toch. Hebben we eindelijk 3 gave races, verneukt de wedstrijdleiding het nog door het verdraaien van regels ![]() | |
Tinos85 | maandag 29 juli 2019 @ 10:00 |
Ik was nog niet helemaal wakker zie ik ![]() | |
wdn | maandag 29 juli 2019 @ 10:01 |
Nee. Het was voor de race al bekend. Natuurlijk. Maar dan is een opspelende neus best irritant als je je moet focussen op een race. Spa volgende maand kan alleen maar tegenvallen na deze 3 races ![]() ![]() | |
TAV74 | maandag 29 juli 2019 @ 10:01 |
Nee, maar als ik een hoog risico beroep zou hebben wel. Als hij zo ziek is dat het ten koste gaat van zijn reactievermogen moet hij niet in de F1 auto gaan zitten. Dat zou onverantwoord zijn. Dus al hij fit genoeg is om in te stappen is het geen excuus meer. | |
Tinos85 | maandag 29 juli 2019 @ 10:14 |
Trouwens wel bizar dat Bottas in 52 wedstrijden voor Mercedes maar 5 keer gewonnen heeft. | |
opgebaarde | maandag 29 juli 2019 @ 10:21 |
Als ik er zo over nadenk en we houden nu ook rekening met de omstandigheden (weer, circuit en auto), is de vijf seconden straf die Hamilton kreeg best onterecht. Hamilton reed niet tegen het verkeer in, er was geen sprake van een gevaarlijke situatie (geen andere auto's en er was geel), had Hamilton het rondje wel volledig afgelegd dan hadden stukken van zijn vleugel over het hele circuit gelegen én Hamilton had geen voordeel van de pitstop want die duurde bijna een minuut Dus als we de argumenten aanhouden die de wedstrijdleiding vaak gebruikt, dan was Hamilton eigenlijk al genoeg gestraft, toch? | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 10:23 |
Nee, nee en nog eens nee. Een straf moet gebaseerd zijn op een (foute) actie, niet het resultaat daarvan. Wat de neuk zeg. De bocht uit vliegen terwijl er geel hangt is al een straf waard. Want je moet voorzichtig rijden. Dáár had hij nóg een straf voor moeten krijgen. | |
opgebaarde | maandag 29 juli 2019 @ 10:25 |
Doe niet zo mal | |
bokkepoot | maandag 29 juli 2019 @ 10:26 |
Red Bull weer het record van de snelste pitstop verbroken, het kleiner maken van de wielmoeren betaald zich wel uit zeg. ![]() | |
opgebaarde | maandag 29 juli 2019 @ 10:27 |
Mooi beeld is dat, Leclerc die in de grindbank loopt en daarachter Hamilton die van de baan glijdt | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 10:29 |
Ja, dan kun je geel dus gewoon binnen houden. Hij ging er echt wel hard af. | |
beantherio | maandag 29 juli 2019 @ 10:41 |
De engineer die vlak na de race met de tandarts sprak riep dat ze al hun 9 pitstops onder de 2 seconden hadden gedaan. RBR gebruikte daarmee voor alle pitstops die ze in de race deden minder dan de helft van de tijd die ze bij Mercedes nodig hadden voor een pitstop van Hamilton. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 29 juli 2019 @ 10:43 |
Hier zie je toch wat ervaring van de 'oude' Fin, die zorgt er toch netjes voor dat de boel niet blokkeert. Misschien moeten andere coureurs eens bij hem op slipcursus gaan. ![]() | |
byah | maandag 29 juli 2019 @ 10:48 |
Gasly gaat eind van de zomer niet halen gok ik | |
beantherio | maandag 29 juli 2019 @ 10:52 |
Die kans is duidelijk groter dan 50%. Ik denk dat RBR erg graag de 2e plek in het constructeurskampioenschap wil hebben (wat nog prima haalbaar is) en dat gaat ze met Gasly niet lukken. Als Ricciardo was gebleven dan denk ik trouwens dat ze die plek al in handen hadden gehad. | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 10:56 |
Ricciardo is een betere 2e rijder als Gasly idd ![]() | |
Tarado | maandag 29 juli 2019 @ 11:03 |
is natuurlijk wel pijnlijk dat Kvyat in een TR eerder een podium heeft dan hij, die 2 omruilen lijkt de beste optie | |
TAV74 | maandag 29 juli 2019 @ 11:06 |
Niet nagerekend, maar als de tweede Red Bull steeds voor alle auto's buiten de top 3 teams (dus minimaal 6e en bij het uitvallen van een Ferrari of mercedes hoger) was geëindigd zou dat gelukt zijn vermoed ik. | |
Nattekat | maandag 29 juli 2019 @ 11:08 |
Ik vroeg me al af waarom er zo'n luid gejuich van de tribune kwam toen we Leclerc nog zagen lopen ![]() | |
potjecreme | maandag 29 juli 2019 @ 11:10 |
....Zucht, ja de pitstop bij merc verliep rommelig. Punt is dat Ham niet gepland binnenkwam. Logisch dat het dan sowieso langer duurt.... | |
beantherio | maandag 29 juli 2019 @ 11:11 |
Een 6e plek is 8 punten waard. 11 races x 8 punten = 88 punten. Gasly heeft momenteel 55 punten dus dat zou betekenen dat RBR er 33 punten bij zouden komen. De voorsprong van Ferrari op RBR is 44 punten dus dat is net niet voldoende dan. | |
ESF1Gamer | maandag 29 juli 2019 @ 11:11 |
In ieder geval niet the best crowd voor Lewis | |
TAV74 | maandag 29 juli 2019 @ 11:12 |
Met een paar DNF's er bij zou hij ook een aantal keer meer dan 8 punten gehaald hebben. | |
manny | maandag 29 juli 2019 @ 11:13 |
Potjandikkie. Als ie dit weekend weer top 2 rijdt, dan begint het er toch aardig uit te zien. Daarnaast de laatste races echt leuk. En na die eerste paar races niet verwacht dat we dit nog zouden krijgen dit seizoen. Niet alleen vanwege vriend Max, maar er is gewoon iets leuks om naar te kijken. Actie en onverwachte dingen. | |
Jane | maandag 29 juli 2019 @ 11:14 |
Tuurlijk, dat is ook zo, maar wat me bij Leclerc wel stoorde was dat hij in het gesprek met Sjek eigenlijk zei dat hij weliswaar een fout maakte, maar dat dat hem niet de race had mogen kosten en dat het de schuld van het asfalt was dat hij z'n auto in de prak heeft gereden. M.a.w., 'Ik moet dit soort fouten gewoon kunnen maken, zonder dat het gevolgen heeft voor mijn race'. Heel verontwaardigd was 'ie. Zal de teleurstelling wel zijn geweest, maar je kan ook een muur niet de schuld gaan geven dat 'ie hard is. Leuk dat je zo snel gaat, maar de kunst is om je auto ook op de baan te houden. Een gaspedaal indrukken kunnen we allemaal. | |
TheFreshPrince | maandag 29 juli 2019 @ 11:19 |
Wat ook positief is: voor het eerst hebben we een F1 rijder uit Nederland die niet ieder seizoen maar weer moet zien of hij een stoeltje kan regelen maar juist kan meestrijden om het podium en de winst en waar ook altijd wel een team in geïnteresseerd zal zijn. Gewoon echte wereldklasse! En Toto doet ook z'n best om Max te vriend te houden ![]() https://grandprix33.nl/toto-wolff-feliciteert-max-verstappen-na-de-race | |
heywoodu | maandag 29 juli 2019 @ 11:26 |
Dat moet Toto lekker blijven doen, zolang Verstappen maar niet naar Mercedes gaat (of Red Bull net zo bizar dominant wordt). Alle lol is er wel zo'n beetje af als Verstappen zo zou domineren als Hamilton in de sterkste Mercedesdagen of Vettel in de sterkste Red Bull-dagen ![]() | |
Tijn | maandag 29 juli 2019 @ 11:27 |
Verstappen heeft meer races gewonnen dan Bottas, hoe bizar is dat ![]() | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 11:28 |
Toto en Max kennen elkaar al langer. Alsof 1 felicitatie meteen betekent dat Bottas wordt vervangen door Max, sjonge jonge ![]() Met Max in de dominante auto hebben we tenminste wel een NLse WK. En geen gejank als hij een keer níet op P1 rijdt. | |
Jane | maandag 29 juli 2019 @ 11:28 |
Als ik Toto zo hoor was de Mercedes ook moeilijk te besturen in de regen. En we wisten natuurlijk al dat hij niet tegen de hitte kon. Het lijkt de NS wel. ![]() | |
maan_man | maandag 29 juli 2019 @ 11:28 |
En daarvan zou je in zo'n hectische race nog kunnen zeggen dat hij door de omstandigheden komt. Het moment dat de safety car erin komt, op welke moment stoppen en dergelijke. Al betwijfel ik of dit hier het geval is. Maar als je dan ook nog door Albon wordt ingehaald op de baan. | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 11:29 |
GP2 Honda power ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 29 juli 2019 @ 11:29 |
..en dan vervolgens je vleugel verliest door er achterop te rijden... wat de 2e crash was voor Gasly dit weekend... | |
TheFreshPrince | maandag 29 juli 2019 @ 11:30 |
Z'n eerste 5 waren nog met Renault power ![]() | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 11:30 |
Ja, Ricciardo koos voor zekerheid ![]() | |
heywoodu | maandag 29 juli 2019 @ 11:34 |
Dat zeg ik natuurlijk ook niet, alleen wordt die hoop regelmatig uitgesproken. Dan heb je júist gejank als hij niet op P1 rijdt. P1 is dan normaal (en dus niet meer 'leuk' of 'bijzonder'), de rest is tegenvallend. Het kan dan dus hooguit nog in een zeldzaam geval leuk zijn als hij zich van achteren naar voren moet knokken ofzo. | |
Monolith | maandag 29 juli 2019 @ 11:36 |
Je weet inderdaad vrij zeker dat die Renault het gaat begeven. ![]() | |
Tijn | maandag 29 juli 2019 @ 11:36 |
Als je kijkt naar wat er nog op het programma staat, ziet dat er wel echt heel positief uit voor Max vs Bottas. Ik denk echt dat een 2e plek in het WDC er wel inzit. Hungaroring, Hongarije Spa, België Monza, Italië Marina Bay, Singapore Sochi, Rusland Suzuka, Japan Mexico City, Mexico Austin, Verenigde Staten Sao Paolo, Brazilië Abu Dhabi, Ver. Arabische Emiraten Ik denk dat op de meerderheid van deze circuits de kans groot is dat Max voor Bottas kan eindigen. Zelfs op een power circuit als Monza heeft Verstappen het Bottas in het verleden al behoorlijk moeilijk gemaakt, en nu lijkt de Hondamotor meer vermogen te leveren dan de Renault in het verleden deed, dus wie weet ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 29-07-2019 11:58:57 ] | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 11:36 |
Gejank van de diva bedoelde ik, niet van de toeschouwers ![]() | |
Jane | maandag 29 juli 2019 @ 11:39 |
Het is natuurlijk zinloze speculatie, maar ik vraag me wel eens af hoe de teamsamenstellingen zouden zijn geweest als Rosberg er niet zo onverwacht mee gekapt zou zijn in 2016. Ricciardo had een jaar later al best graag in die Mercedes willen gaan zitten, gok ik. En had Bottas nu nog in de Williams gereden? | |
beantherio | maandag 29 juli 2019 @ 11:40 |
In een auto die door velen als 3e snelste van het veld wordt beschouwd terwijl Bottas in de snelste auto van het veld rijdt. | |
opgebaarde | maandag 29 juli 2019 @ 11:44 |
Nog even haten op Kamphues gisteren. Ben volgens mij heel dit seizoen niet negatief over hem geweest en ik vind het eigenlijk een prima seizoen van hem, ook gisteren, maar die laatste 5 minuten van de uitzending waren gênant. Ziggo gaat eruit voor reclame en Kamphues begint: "we gaan er even tussenuit, na de reclame hebben we nog veel meer, beelden, onboards, allerlei akties, wat er allemaal nog in de pits verkeer ging plus nog een reactie van Kvyat die zomaar nog eventjes naar een podium reed. Dat allemaal (!!) na de reclame. Reclame van 3,5 minuut (netjes!). Dan komen ze terug, krijgen Leclerc te zien die er afschiet en auto redt, Leclerc die er in zelfde bocht nogmaals afschiet en crasht. Dan komt Kamphues met "de tijd zit er bijna op" gevolgd door interview Kvyat. Dan 8 sec over wie DotD is volgens de commentatoren en dan is de uitzending afgelopen. Vier minuten duurde het laatste gedeelte en bijna niks van wat Kamphues aankondigde komt aan bod ![]() ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 29 juli 2019 @ 11:45 |
Hij leest ook alleen maar voor wat er staat ![]() | |
opgebaarde | maandag 29 juli 2019 @ 11:49 |
Ah normaliter vast en zeker en ook voor de studio was het een hectische race, maar hij kletste nu iets teveel uit zijn mond toen hij zag dat ze er nog even tussenuit moesten voor de reclame. Ik vond dit wel extreem, voor die laatste vier minuten ![]() | |
opgebaarde | maandag 29 juli 2019 @ 11:51 |
Ik ben benieuwd hoeveel afleveringen Netflix aan deze race gaat besteden. Geniaal dat net in de slechtste race van Mercedes in jaren dit de race is waar Mercedes Netflix mee liet kijken ![]() | |
#ANONIEM | maandag 29 juli 2019 @ 11:51 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Helmut Marko Podium. ![]() | |
Nober | maandag 29 juli 2019 @ 11:54 |
Maar wat was het compleet geweest met Verstappen in de Spyker F1 auto. | |
Jane | maandag 29 juli 2019 @ 11:59 |
Ik zag Britten op Twitter zeggen dat gisteren gewoon Lewis z'n gebruikelijke ene slechte race per jaar was. Maar volgens mij ging het in Oostenrijk ook al niet echt lekker? Reed 'ie toch ook z'n eigen auto kapot? | |
Kleffe_Dop | maandag 29 juli 2019 @ 12:05 |
![]() Renault op weg naar de Hungaroring.... bron: Reddit | |
#ANONIEM | maandag 29 juli 2019 @ 12:06 |
Hulkenberg achter het stuur? Zal wel glad asfalt zijn. | |
Nober | maandag 29 juli 2019 @ 12:09 |
Lekker neutraal van de Britten. Max had gisteren weer eens ontiegelijk veel geluk. | |
beantherio | maandag 29 juli 2019 @ 12:10 |
![]() Hopelijk zijn de inzittenden ok? | |
opgebaarde | maandag 29 juli 2019 @ 12:11 |
En waar had hij geluk mee? | |
nogeenoudebekende | maandag 29 juli 2019 @ 12:12 |
Wat? | |
beantherio | maandag 29 juli 2019 @ 12:16 |
Nog een hachelijk momentje van Max bij het uitrijden van de pit: https://imgur.com/s8qz1aA | |
THEFXR | maandag 29 juli 2019 @ 12:19 |
Kimi is altijd talent geweest | |
wdn | maandag 29 juli 2019 @ 12:20 |
Uit de top 6 was er 1 die niet uit de red bull stal is gekomen ![]() | |
opgebaarde | maandag 29 juli 2019 @ 12:20 |
Zo! ![]() En niet één hachelijk momentje ![]() Dat scheelde heel, heel weinig | |
TAV74 | maandag 29 juli 2019 @ 12:21 |
Een teambaas die een coureur feliciteert. Dat is wel echt een hele bijzondere gebeurtenis ja. | |
Jane | maandag 29 juli 2019 @ 12:21 |
Het is dat Lewis het geluk had dat de Alfa's een penalty kregen, anders was Verstappen de enige coureur die tot nu toe elke race dit jaar in de punten heeft gereden. | |
Red_85 | maandag 29 juli 2019 @ 12:22 |
Renaults hele seizoen in 1 foto. | |
beantherio | maandag 29 juli 2019 @ 12:22 |
![]() ![]() | |
Nober | maandag 29 juli 2019 @ 12:25 |
Heb je het niet gezien? Vettel start achteraan, Leclerc crasht, Hamilton crasht, Bottas crasht... | |
TAV74 | maandag 29 juli 2019 @ 12:28 |
Ah ja, geluk dat concurrenten fatale fouten maken en hij niet. | |
opgebaarde | maandag 29 juli 2019 @ 12:29 |
Ja grappig is dat, die coureurs maken een fout is dan heeft Verstappen 'ontiegelijk veel geluk', zelfs als hij (praktisch) voor hun rijdt en ook nog sneller is op het moment dat zij crashen. Waarschijnlijk hap ik. Ik hoop eigenlijk voor jou dat ik hap | |
wdn | maandag 29 juli 2019 @ 12:33 |
Was dit al eens gepost hier: https://www.reddit.com/r/(...)kvyat_ama_july_25th/ Reddit AMA met Kvyat. | |
TheFreshPrince | maandag 29 juli 2019 @ 12:36 |
Ja, Max had echt ongelofelijk veel geluk met z'n poepstart, de spin op de verkeerde banden en die 3 SC herstarts waar hij iedere keer z'n opgebouwde voorsprong kwijtraakte en het risico liep ingehaald te worden. | |
Jane | maandag 29 juli 2019 @ 12:40 |
2 van de 3x een Mercedes achter hem, ook nog. | |
TheFreshPrince | maandag 29 juli 2019 @ 12:47 |
Ook nog ![]() ![]() Wat Nober zegt is zeggen dat Button geluk had in 2011 in Canada, of Hamilton in iedere willekeurige andere regenrace. Een race winnen is: - snel zijn - geen fouten maken - vooral geen fouten maken | |
Jane | maandag 29 juli 2019 @ 12:49 |
Nee, Kvyat. | |
TheFreshPrince | maandag 29 juli 2019 @ 12:50 |
Oh ja, nog erger ![]() ![]() Nah, Kvyat laat dit jaar een betere versie van zichzelf zien. Het is ook een vechter, in tegenstelling tot Gasly. | |
Jane | maandag 29 juli 2019 @ 12:56 |
Ja, echt ook nog steeds zo blij voor Kvyat, he? ![]() Vond het al tof toen aangekondigd werd dat hij terugkwam bij TR. Het is zo'n coureur die af en toe voor verrassingen kan zorgen en daar kan F1 er wel wat van gebruiken. Voorheen waren het natuurlijk ook wel eens negatieve verrassingen, maar ik heb de indruk dat ook hij wat wijzer is geworden (net als Max b.v.). Albon lijkt ook uit het goede hout gesneden, btw. Ik hoop dat Toro Rosso het dit jaar lukt om de auto een beetje competitief te houden tot het einde van het seizoen. ![]() | |
Tarado | maandag 29 juli 2019 @ 13:16 |
hoe zie je dat Gasly geen vechter is? | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 13:17 |
Weinig pogingen tot inhalen of verdedigen. | |
Tarado | maandag 29 juli 2019 @ 13:19 |
OK op die manier, ik weet niet of dat aan het wel of niet vechten ligt, gewoon gebrek aan (zelf)vertrouwen | |
Whiskers2009 | maandag 29 juli 2019 @ 13:20 |
Bestuurder Renaultvrachtwagen is gewond geraakt: https://www.gptoday.net/n(...)snelweg-in-hongarije | |
Nattekat | maandag 29 juli 2019 @ 13:23 |
Poeh, ik ben gebroken... Extreem spannende race aanzetten die pas om 1:30 afgelopen is terwijl je al doodmoe bent niet het beste idee ![]() Met Frankrijk viel ik mooi op tijd in slaap ![]() | |
#ANONIEM | maandag 29 juli 2019 @ 13:24 |
Niet zo janken man | |
Tijn | maandag 29 juli 2019 @ 13:27 |
Blijkbaar had Toto Wolff gezegd dat op basis van de komende twee races (Duitsland en Hongarije) wordt bepaald of Bottas' contract wordt verlengd. Dat wordt even je best doen in Hongarije, Valtteri ![]() | |
beantherio | maandag 29 juli 2019 @ 13:32 |
Marko zegt dat ze dit jaar geen rijders gaan wisselen bij RBR: Kvyat hopes ‘message’ sent, Marko says no change Oef! Dan is de positie van Max voor dit seizoen gelukkig veilig. ![]() ![]() | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 13:33 |
"Even" Max inhalen. | |
opgebaarde | maandag 29 juli 2019 @ 13:34 |
Heeft Verstappen weer 'ontiegelijk veel geluk' | |
#ANONIEM | maandag 29 juli 2019 @ 13:39 |
Jammer, Gasly mag ophoepelen van mij, heeft niets te zoeken bij Red Bull. | |
nogeenoudebekende | maandag 29 juli 2019 @ 13:44 |
Nouja in andere sporten is dat meestal wel het teken dat er snel een ontslag aan zit te komen. 'Nee hoor zijn positie is veilig en we staan 100% achter pietje puk' | |
LTVDK | maandag 29 juli 2019 @ 13:44 |
Heeft iemand dat radiofragment nog? 'Je hoeft alleen nog eventjes Max in te halen en dan heb je de race gewonnen' en dan een ronde erna er af rijden ![]() | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 13:45 |
Idem bij Nico voor P2 in Brazilië ![]() | |
Nattekat | maandag 29 juli 2019 @ 13:48 |
Wel grappig; Hamilton en Bottas spinnen van de baan op exact dezelfde plek op exact dezelfde manier binnen 3 ronden van elkaar ![]() Bottas had alleen de pech dat hij meer snelheid had en wordt er voor afgerekend. | |
maan_man | maandag 29 juli 2019 @ 13:52 |
In het lijstje van meeste overwinningen zonder dat je in je carrière één keer op pole hebt gestaan, staat Max met 7 overwinningen ook fier bovenaan.Maar goed, dit zijn de mensen die nooit op pole hebben gestaan. Had jij 10 overwinningen en daarna je eerste pole, dan sta je niet op dit lijstje. Daarom was ik eigenlijk opzoek naar de rijder die de meeste overwinningen had op het moment dat het voor de eerste keer op pole stond. Maar dat kan ik even niet vinden. Iemand een idee? | |
wdn | maandag 29 juli 2019 @ 13:59 |
Kubica heeft ook een record: 8 jaar, 8 maanden en 14 dagen nodig om weer een punt te scoren. Oh en 1 van de 5 pitstops van Max duurde 1.88 secondes ![]() | |
Frozen-assassin | maandag 29 juli 2019 @ 14:01 |
Zijn er geen beelden van 1.88s pitstop van Max? Twee weken terug werd ik doodgegooid met toenmalige record van 1.91s | |
TheFreshPrince | maandag 29 juli 2019 @ 14:01 |
Ja, die zijn er. Zag ‘m op Reddit net. | |
wdn | maandag 29 juli 2019 @ 14:03 |
Jawel! https://www.reddit.com/r/(...)appens_188_pit_stop/ | |
LTVDK | maandag 29 juli 2019 @ 14:10 |
![]() | |
Frozen-assassin | maandag 29 juli 2019 @ 14:13 |
Ah dank! Voelt langer aan dan 1.88s maar lekker hoor | |
maan_man | maandag 29 juli 2019 @ 14:18 |
Vet, strak. Hoe verhouden deze stops zich eigenlijk met die van Gasly? Want het is natuurlijk teamwerk. Schuift de coureur op dat natte asfalt 20 cm door, dan zit iedereen er slecht voor en zulle er geen toptijden worden neergezet. | |
opgebaarde | maandag 29 juli 2019 @ 14:22 |
Ik denk eerder dat Hamilton weet wat hij doet en Bottas niet. Zie: | |
LTVDK | maandag 29 juli 2019 @ 14:24 |
Grote verschil is dat Lewis hem de volledige 360 graden laat rondspinnen en dan pas rechttrekt en Bottas hem recht probeert te houden. | |
Tijn | maandag 29 juli 2019 @ 14:26 |
Ook gewoon nog even de voorvleugel aangepast ![]() ![]() ![]() | |
sasquatsch | maandag 29 juli 2019 @ 14:31 |
Jacky Stewart met 8 overwinningen. Die was (samen met dit lijstje) een paar dagen geleden al eerder langsgekomen. | |
maan_man | maandag 29 juli 2019 @ 14:38 |
Oké, top. Ja, hier komt zoveel voorbij dat ik niet alles meekrijg. | |
Nattekat | maandag 29 juli 2019 @ 14:52 |
En Hamilton kan hem nipt uit de muur houden, Bottas had meer snelheid doordat de baan weer iets droger was. Denk niet dat hij hem ooit had kunnen redden. | |
TheFreshPrince | maandag 29 juli 2019 @ 14:56 |
Dat scheelde 8km/u op de apex, lijkt me niet heel doorslaggevend. | |
Red_85 | maandag 29 juli 2019 @ 15:03 |
Als dat soort teksten in het voetbal worden gebezigd, is het meestal 'exit trainer' binnen 3 weken. | |
Nattekat | maandag 29 juli 2019 @ 15:03 |
Je onderschat die 8km/u ![]() Dat is 2m/s, precies de marge die Hamilton nog had. | |
TheFreshPrince | maandag 29 juli 2019 @ 15:15 |
Ik hou het op verkeerd corrigeren van Bottas. | |
sasquatsch | maandag 29 juli 2019 @ 15:28 |
Dit. Hamilton maakt een 360 spin en kan daarna door terwijl Bottas nadat hij dwars staat weer de andere kant op draait de muur in. Dat lijkt me niets met de snelheid te maken te hebben. | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 15:52 |
Grotendeels met stuurkunst, maar in die seconde dat ze glijden is Bottas dus wel een paar meter verder als Hamilton. | |
Smacked_Actor | maandag 29 juli 2019 @ 15:52 |
Bottas zet op een gegeven moment zijn stuur weer recht terwijl Ham hem bijna full lock heeft. Auto van Bottas houdt daardoor richting aan naar de vangrail toe terwijl Hamilton hem er juist vanaf stuurt. En dat terwijl ze achteruit rijden, kan ook meer geluk dan wijsheid zijn. | |
mikieu | maandag 29 juli 2019 @ 15:59 |
Ferrari krijgt dus 5k boete?!? Dit zou gewoon een tijdstraf moeten zijn.. krijgen ze bij Alfa toch ook gewoon? Rijdt je op te zachte banden ook, gasly met zn fuel flow ook etc etc. Kun je allemaal niks aan doen, maar hoort nou eenmaal bij een teamsport. | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 16:00 |
Verschil tussen Ham, Max, Rai en een Bottas en Hulkenberg is daarin gewoon te zien. Hun proberen koers te houden en weten hoe te sturen om de auto de juiste draai te maken, wanneer te remmen en wanneer te lossen etc. Ham en nog een andere coureur stampten nog even op het gas om de kont om te krijgen, meters voor de vangrail, net als Max deed in Brazilie in 2016. Hulkenberg glijdt 100 meter met geblokkeerde wielen rechtdoor en stopt in de muur. Dát is het verschil. | |
vosss | maandag 29 juli 2019 @ 16:03 |
Heeft de FIA nog verduidelijkt waarom hun het onder 28.13a gooien en niet onder 28.13c? | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 16:03 |
Ja, vaag verhaal. | |
vosss | maandag 29 juli 2019 @ 16:09 |
Bij 28.13c hoort een penalty volgens 38.3c en dat is een 10s stop en go. Waarom vinden ze dat het niet 28.13c is? Ik kan uit de regels niet halen waarom leclerc NIET artikel 28.13c overtreden heeft en waarom hij dus NIET gestraft is volgens 38.3d. Het staat er gewoon letterlijk in. Als men vind dat de release unsafe was, dan 38.3d en dus 10s stop and go. Behalve als de coureur moet opgeven vanwege de unsafe release, dan krijgt het team een boete. Leclerc kon gewoon door. De regels zijn soms aardig ingewikkeld in de F1, maar volgens mij is deze heel simpel. Als men vind unsafe release, en dat vind men, want die unsafe release is als feit genoemd in officiële stukken, dan 10seconden stopgo. Ik begrijp het echt niet. Op grond van het artikel wat ze aanhalen had hij die straf moeten hebben. Alleen vonden ze dat het 28.13a was en niet 28.13c Ik zou graag weten waarom. [ Bericht 0% gewijzigd door vosss op 29-07-2019 18:53:18 ] | |
vosss | maandag 29 juli 2019 @ 16:12 |
https://www.gptoday.net/n(...)-voor-unsafe-release Compleet gelul dus. Man man man. Droefenis troef weer. Pas dan je regels aan als je te achterlijk bent om ze te hanteren ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 29 juli 2019 @ 16:15 |
Dat stuk rubber bij bocht 16, nondeju.
| |
beantherio | maandag 29 juli 2019 @ 16:19 |
Schaatsbaan des doods ![]() Wel maar 2 DNF's door dat ding. Voor mijn gevoel waren het er meer. | |
opgebaarde | maandag 29 juli 2019 @ 16:23 |
VER mag dan toch ook niet klagen voor GP Monaco of GP GB? De oude VER (Vergne) kreeg in 2014 een DT voor deze in Monaco [ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 29-07-2019 16:30:47 ] | |
Evenstar | maandag 29 juli 2019 @ 16:24 |
Eigenlijk is het dus omdat Grosjean vol in de remmen ging en een ongeluk voorkwam dat Leclerc geen straf krijgt. Bottas ging niet in de remmen en bleef gewoon stug doorrijden, waardoor Max een straf kreeg. Ik vond straf voor Max terecht toen, maar dan moet je nu ook Leclerc straffen. Het was niet dat Leclerc een ongeluk voorkwam ... het was Grosjean. | |
opgebaarde | maandag 29 juli 2019 @ 16:26 |
Ik maakte er vanmorgen een gebbetje van maar veel straffen zijn afhankelijk van het resultaat en niet van de daad. | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 16:26 |
Dit. Er wordt, om voor mij onduidelijke redenen, naar de uitkomst gekeken om een straf te bepalen. Maar het is de actie zélf die bestraft moet worden. Daarom ben ik het ook eens met de straf voor Vettel een paar races terug, híj maakt de fout en hindert Hamilton. Hoe en wat doet niet terzake. | |
vosss | maandag 29 juli 2019 @ 16:28 |
De straf van Max was wellicht terecht, maar wel de verkeerde. Dat had volgens de regels ook gewoon 10s stop and go moeten zijn | |
wdn | maandag 29 juli 2019 @ 16:29 |
Ja. "gaining a track position" is er ook zo 1. Je kunt dus afsnijden maar zolang je niet daarmee een auto inhaalt is het OK. Dan is er nog steeds een klans dat je tijd kunt winnen (ja, een kleine kans ok ![]() | |
Evenstar | maandag 29 juli 2019 @ 16:31 |
Dat is dus het gekke. Ze hebben twee situaties, die zij beide onder "unsafe release" release scharen, maar twee verschillene straffen geven die ook nog eens niet eens in het boekje staan. Dan kunnen ze achteraf het proberen recht te lullen met "ja, maar ongelukje van Max was eigenlijk geen unsafe release, maar causing an collision" of "ja, maar Leclerc kon er niks aan doen het was druk in de pitstraat en hij raakte Grosjean toch niet" ..... het wordt er alleen niet duidelijker/leuker op als ze straffen gaan uitdelen afhankelijk van hoe de wind staat die dag. Max was een unsafe release, wat zegt het boekje? 10 seconden straf? Geven en klaar. Leclerc was een unsafe release, wat zegt het boekje? 10 seconden straf? Geven en klaar. Niet ja maar dit of zus of zo ... gewoon unsafe release > ja > 10 seconden straf Bij een race incident tijdens het racen kan je nog mitsen en maaren hebben, maar hier gewoon niet. Anders kan je net zo goed geen regelement hebben en gewoon alles uit je duim zuigen zoals ze nu doen. | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 16:32 |
Hamilton in Canada vorig jaar, bocht 1 ronde 1. Afsnijden van de bocht -> lag al eerste, bleef eerste. Maar de nummer 2 wel gelijk een paar seconde extra erachter.... Max deed later in de race hetzelfde en kreeg een waarschuwing ![]() | |
opgebaarde | maandag 29 juli 2019 @ 16:37 |
Zoals Mexico 2016. Verstappen kreeg voor het afsnijden 5 sec straf, maar Hamilton in ronde 1 in dezelfde bocht en veel minder tijd verloor mocht het weer wel. Ik wil het graag begrijpen ![]() | |
vosss | maandag 29 juli 2019 @ 16:37 |
Precies! ![]() | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 16:52 |
Was het Mexico ja? Ik dacht Canada ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door daNpy op 29-07-2019 18:15:55 ] | |
opgebaarde | maandag 29 juli 2019 @ 16:53 |
Je zit ook al in het verkeerde jaar. Het kan verkeren ![]() | |
Nebelwerfer | maandag 29 juli 2019 @ 17:31 |
Dus nu grosjean eens een keer een botsing vermijdt, is het weer niet goed ! | |
Fir3fly | maandag 29 juli 2019 @ 17:37 |
Onzin, het is 95% geluk. | |
Sjemmert | maandag 29 juli 2019 @ 17:43 |
Het is een gevaarlijk precedent wat ze nu gecreëerd hebben. Schade of niet, uitwijken of niet, het zou geen reet uit moeten maken, waar het om gaat is de veiligheid van de mensen in de pitstraat. Nu creëren ze een situatie waar het kan lonen om het risico te nemen op een unsafe release die je simpelweg kan afkopen met een boete. Dat komt de veiligheid van de mensen in de pitstraat niet ten goede natuurlijk. | |
Evenstar | maandag 29 juli 2019 @ 18:05 |
![]() | |
vosss | maandag 29 juli 2019 @ 18:27 |
Precies. Tevens vraag ik me af naar vergelijkbare situaties waarin eenzelfde straf werd gegeven. Ik kan ze me zo 123 niet heugen. | |
Lionheaad | maandag 29 juli 2019 @ 18:28 |
Probleem voor Renault. Vrachtwagen in de greppel onderweg naar Hongarije. https://m.gpupdate.net/nl(...)j-eenzijdig-ongeval/ | |
vosss | maandag 29 juli 2019 @ 18:32 |
![]() | |
Blik | maandag 29 juli 2019 @ 18:33 |
Zelfs op Reddit, dat niet perse met een oranje bril op naar Max kijkt, waren de meningen vrij unaniem over dat dit toch echt niet kon | |
bianconeri | maandag 29 juli 2019 @ 18:34 |
Maar toen dit Max overkwam was het 1 en al gehuil uit heel Nederland omdat het onterecht is dat een coureur straf krijgt. Beetje hypocriet dat mensen hier nou achter gaan staan nu het ineens niet om Max gaat. | |
vosss | maandag 29 juli 2019 @ 18:37 |
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat een terechte straf eentje voor het team moet zijn in zo een geval. De kloterij is dat in de regels iets anders staat. En niet toegepast is geworden in de laatste 2 situaties. Beiden hadden volgens de regels bestraft moeten worden met een 10s stop and go. En niet in geval van Max 5 seconden en 2 strafpunten en in Leclerc zijn geval een boete voor het team. Die straffen staan helemaal niet in het reglementenboek. Bij een unsafe release hoort een 10 seconden stop/go en niets anders. BEHALVE als de coureur vanwege de unsafe release zijn auto in de prak duwt en niet meer verder kan; pas dan krijgt het team een boete. Het staat er letterlijk in; lees maar na, artikel 28.13c en 38.3d Dat men de regels aan moet passen zodat in zo een geval het team een straf krijgt lijkt mij evident, maar dan nog is het maar de vraag of men dat dan ook toepast op die manier. Dat hele F1 handboek is gewoon veel en veel te dik. [ Bericht 8% gewijzigd door vosss op 29-07-2019 18:52:38 ] | |
bianconeri | maandag 29 juli 2019 @ 18:38 |
Toch wel sneu dat Williams zelfs nu geen punten wist te halen. Hulkenberg erg jammer. Maar gewoon dom. Net als Bottas en Leclerc. Kon vooral bij Bottas zoveel schelen voor kampioenschap. Flinke klap terug pakken op de niets scorende Hamilton. Hamilton paar stomme momenten. Zo niet iets voor Hamilton. Zat er totaal niet in. Mercedes had het niet. Max gwn degelijk. Best veel fouten gemaakt maar wel uit de muur gehouden en alle toppers die voorin zaten niet. Goede teamstrategie ook. Gasly gwn weer dom. Gun het hem wel, maar ja die gaat aan de media druk ten onder. Maar wie anders? De torro rosso jongens is ook nog niets. Mss dat Albon een kans kan verdienen? Vettel sterk. Niet echt een fout gezien. Gewoon top richting die 2e plek. | |
bianconeri | maandag 29 juli 2019 @ 18:41 |
Toen dit Max overkwam toen was iedereen er over eens dat het team straf moest krijgen niet Max. Dat klopt. Maar ik zie nu andere reactie dan dat jij ziet blijkbaar? Nu het niet om Max gaat willen ze ineens dat coureur (ook) straf krijgt. Tja handboek. Voor consistentie goed te volgen. Maar alleen maar goed dat de stewards leren. | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 18:42 |
Max veel fouten gemaakt, Red Bull goede strategie en Vettel geen fouten gezien... lol ![]() | |
vosss | maandag 29 juli 2019 @ 18:43 |
Ik zie dat nergens. Men wil louter dat men hun eigen regels hanteert. Dat die niet fair zijn in het geval dat het team een fout maakt doet er niet zo veel toe. Unsafe release is geen boete voorr het team en geen 5s en 2 strafpunten. Men wil gewoon consistentie. Dat is wat men wil. Ik zie nergens dat men vind dat Leclerc nu een straf moet krijgen omdat het niet Max betreft. Leclerc moet een straf krijgen omdat dat in de regels staat. | |
sasquatsch | maandag 29 juli 2019 @ 18:45 |
Niet iedereen. Die straf was gewoon terecht omdat hij er voordeel van had, net zoals Leclerc nu. Gelijke monikken, gelijke kappen, maar dat gebeurt hier niet. En over die DT van Vergne, waar eerder over gesproken werd, dat was toen de kleinste straf die ze hadden. Sinds die tijd zijn de 5 en 10 seconden straf erbij gekomen, dus niet te vergelijken. | |
Nattekat | maandag 29 juli 2019 @ 18:49 |
? Ferrari had pas een goede strategie met Leclerc ![]() | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 18:51 |
Sja, die gele banden was gewoon een taktische blunder, met een heftige spin van Max tot gevolg. Daarnaast de slechte start en 1x wijdlopen omdat een inhaalactie mislukte = "veel"? Vettel geen fouten gezien -> niet uitgezonden ja. Niks tegen Vettel, goede prestatie. Maar zijn auto ís nu eenmaal sneller en met 5 SC's heeft hij toch wel voordeel gehad door makkelijk aan te kunnen sluiten. Het is maar net hoe je kijkt. | |
vosss | maandag 29 juli 2019 @ 18:51 |
![]() ![]() Schiet mij maar lek. Ik snap er echt geen kut meer van. Als 28.13c dan volgt 38.3d Het IS 28.13c; waarom volgt dan 38.3d niet?!?!?! ![]() | |
vosss | maandag 29 juli 2019 @ 18:55 |
Er staat letterlijk NIETS van een boete voor het team in de regels. Behalve als de coureur DANKZIJ de unsafe release niet verder kan rijden. Daar was geen enkele sprake van. En die 5s en 2 strafpunten staan er ook niet in. ![]() | |
vosss | maandag 29 juli 2019 @ 18:55 |
En de verduidelijking van die knaker van de FIA slaat als een lul op een drumstel ![]() | |
Sjemmert | maandag 29 juli 2019 @ 18:56 |
Meeste Max fans hebben dan ook geen idee hoe het werkt en roepen maar wat. Die straf was toen gewoon terecht. | |
vosss | maandag 29 juli 2019 @ 19:02 |
Nee. Een straf was terecht. Namelijk 10s stop and go. De 5s en 2 strafpunten-straf was iet terecht. En die staat, voor dat vergrijp, ook helemaal niet in hun regels | |
spectrumanalyser | maandag 29 juli 2019 @ 19:02 |
Sainz: "It doesn't taste good" | |
sasquatsch | maandag 29 juli 2019 @ 19:15 |
Die straf is nooit uitgedeeld voor een unsafe release en is veel te zwaar. Je verwart unsafe release met released in an unsafe condition, oftewel als bijvoorbeeld niet alle wielen goed vast zitten na een pitstop. | |
wdn | maandag 29 juli 2019 @ 19:20 |
Ziggo .... samenvatting van ZES hele minuten![]() | |
Peterselieman | maandag 29 juli 2019 @ 19:48 |
Het vreemde is dat in Monaco nog een straf voor Bottas miste: driving unnecessary slowly behind the safety car. Hij hield de coureurs achter hem bewust op om een double stack mogelijk te maken én werd hier actief in gestuurd door het team. | |
opgebaarde | maandag 29 juli 2019 @ 19:53 |
De SC was toen nog net niet op de baan. Net zoals gisteren bij de eerste SC | |
Peterselieman | maandag 29 juli 2019 @ 19:54 |
Nee, maar SC-condities gelden wel en dat betekent gereduceerde snelheid, maar niet te langzaam | |
vosss | maandag 29 juli 2019 @ 19:57 |
Shoot! ![]() | |
Elan | maandag 29 juli 2019 @ 20:04 |
Waarom zit Max eigenlijk niet gewoon bij Mercedes? Die is toch een stuk beter dan Hamilton ![]() | |
#ANONIEM | maandag 29 juli 2019 @ 20:07 |
Nou, precies daarom eigenlijk niet ![]() Mercedes zit niet te wachten op een Hamilton vs Rosberg 2.0. Bottas is een brave 2e rijder. En hun goldenboy inwisselen voor Verstappen doen ze voorlopig niet aangezien Lewis goed is voor de PR en ook gewoon veel races wint. Max zijn enigste kans is als Lewis met pensioen gaat. Of wanneer Mercedes bang is dat hij naar Ferrari gaat. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2019 20:09:57 ] | |
opreis | maandag 29 juli 2019 @ 20:20 |
Ik heb echt genoten, niet alleen van de actie maar ook bijna alle coureurs waar ik een voorkeur voor heb hadden een mooi resultaat en degene die ik wat overrated vind hadden vaak een slecht resultaat. Max nu ook kunnen laten zien wat hij in de regen kan als hij vooraan rijdt zoals. Geen last van dirty air of spray van andere auto's, binnen een paar bochten heeft ie bijna 2 seconde voorsprong na een SC. Dan zie je ook meteen aan Lewis wat voor een verschil dat maakt of hij vooraan rijdt in 1 een snelle auto en 2. dus de extra voordelen heeft. Ook hoe dicht Max nog op Bottas kon rijden voor een groot deel in het begin. Ik gun het Vettel ook dat hij een mooie P2 (vanaf P20) heeft na alle pech die hij de laatste tijd heeft bij Ferrari en de (in mijn ogen onterechte roep) dat LeClerk het beter doet terwijl hij al 3 crashes gehad heeft op belangrijke momenten in een half seizoen. Max had al veel meer laten zien voordat hij zn crashes had en Leklerc wat mij betreft nog niet zo heel veel laten zien om als Max zn gelijke gezien te mogen worden, maar de wens is de vader van de gedachte. Kvyat ook zo iemand die ik het onwijs gun. Vecht zich goed terug na een zware periode en laat zien waarom hij in het zitje van Gasly moet zitten die er wederom niet veel van bakt, was ook vaak de langzaamste van alle Honda's en dat in een RB. Stroll vind ik dat wel weer een beetje onterecht, hele race in de achterhoede en met 1 laatste pitstop op het juiste moment toch nog 4de worden, gelukkig wordt hij dan nog wel ingehaald door Vettel en Kvyat. Sainz ben ik redelijk neutraal over, heeft ook vaak mazzel dit jaar, vandaag ook weer. En dan verder eigenlijk de Merc's, Bottas wederom geen topper en Lewis die laat zien dat het als hij niet in de perfecte situatie ziet hij wel een stukje minder is. EDIT:naja en Renault, ik vind het lekker voor Renault, maar erg jammer voor de coureurs | |
MakkieR | maandag 29 juli 2019 @ 20:20 |
Bovendien reed Hamilton 34 van de 61 ronden geloof ik gewoon op pole, als je ziek bent dan kun je dit niet. Ze zeggen dan ook wel, de pijn voel je alleen wanneer je verliest, niet wanneer je wint. | |
MakkieR | maandag 29 juli 2019 @ 20:26 |
Even een andere vraag: Nu RBR met Max Verstappen het veel beter lijkt te doen dan van te voren verwacht was en RBR ineens op de constructor er beter voor staat. Heeft dit ook een negatieve gevolgen voor Gasly? Immers als de derde plaats het hoogst haalbaar is, dan is het geduld misschien groter bij RBR voor Gasly om te kunnen groeien. Verstappen zorgt er nu wel voor dat de druk bij Gasly steeds groter wordt niet alleen om de gap, maar ook om het geld dat te verdienen is met de constructor kampioenschap om de tweede plaats te halen. Met andere woorden Gasly zit echt in de problemen. | |
sasquatsch | maandag 29 juli 2019 @ 20:45 |
Na die 34 ronden was het dan ook op. Door ziekte (afhankelijk van wat en hoe ernstig) kun je best wel even presteren, maar ben je veel eerder moe dan normaal en dat lijkt hier het geval te zijn. | |
potjecreme | maandag 29 juli 2019 @ 20:46 |
Tis zijn eerste seizoen dat hij zo goed is. Begin vorig jaar behoorlijk wat punten laten liggen en andere laten spinnen. Ocon was gewoon Karma. ![]() | |
opreis | maandag 29 juli 2019 @ 20:51 |
Marko zegt van niet maar de resultaten laten suggeren dat het een beter idee is om Kvyat weer om te ruilen | |
potjecreme | maandag 29 juli 2019 @ 20:51 |
Leclerc 2 maal pole, zijn tweede of derde race bij een top team bijna gewonnen. Het niet winnen kwam niet door hem.... Nogmaals nu in het vijfde seizoen is Max zijn wilde fouten kwijt. Leclerc is in zijn 2de seizoen. | |
opreis | maandag 29 juli 2019 @ 20:52 |
2017 was Max ook ijzersterk, en vorig jaar 3/4 van het jaar | |
Sjemmert | maandag 29 juli 2019 @ 20:58 |
2015 in de Toro Rosso ook erg weinig fouten gemaakt geloof ik. | |
opreis | maandag 29 juli 2019 @ 21:00 |
Wat is er zo geweldig aan 2 maal pole als dat is wat je auto kan, er zijn zat coureurs die wel eens het maximale uit hun auto halen, maar dan op P7 kwalificeren? 1x daarvan hoefde hij het ook niet op te nemen tegen Vettel. In Bahrein was hij goed, maar verder heb ik hem niet heel veel spectaculairs zien doen, in Silverstone was hij ook leuk bezig, maar had dan toch de mazzel dat zn teamgenoot Max eruit ramt. Het niet winnen in Oostenrijk kwam door hem, hij had Canada ook kunnen winnen. Hij had gister ook een goede kans om te winnen als hij niet gecrasht zou zijn. Die wilde fouten van Max zijn ook het resultaat in het willen halen van een podium met een auto die daar net niet goed genoeg voor is, dan neem je wel eens wat meer risico. En nogmaals, Max heeft met mindere auto's meer laten zien dan Charles. Die RB is bijna altijd de 3de auto geweest. En in je 2de seizoen 3 grote fouten in een half jaar, ik denk dat er heel veel coureurs zijn die in hun 2de jaar minder crashes in een half jaar hadden dan hij nu. | |
opreis | maandag 29 juli 2019 @ 21:01 |
Uit mijn hoofd Monaco en Silverstone, maar verder wel een sloot aan inhaalacties waar je u tegen zegt, die ook het nodige risico met zich meenamen | |
Sjemmert | maandag 29 juli 2019 @ 21:04 |
Hij had Canada kunnen winnen ? Misschien laat mijn geheugen mij in de steek maar dacht dat Leclerc aardig wat pace tekort kwam in Canada. | |
opreis | maandag 29 juli 2019 @ 21:07 |
Leclerc ja, er mankeerde toch niets aan die Ferrari waar hij in reed? Als Vettel zijn Ferrari op pole kan zetten en de race als eerste over de finish kan komen dan kan je toch zeggen dat het aan de coureur Leclerc lag dat hij daar niet won? | |
mikieu | maandag 29 juli 2019 @ 21:07 |
![]() | |
nogeenoudebekende | maandag 29 juli 2019 @ 21:12 |
Bottas moest hard stampen om strollebol bij te houden en daardoor pushte hij te hard. ![]() https://www.gpblog.com/nl(...)ll-in-te-halen-.html | |
Sjemmert | maandag 29 juli 2019 @ 21:17 |
Ah op die manier. Gun hem nog wat tijd. Ik had sowieso niet verwacht dat hij gelijk Vettel de baas zou zijn. Ik vind dat hij het steeds beter gaat doen. Het is pas zijn 2de seizoen he. | |
bianconeri | maandag 29 juli 2019 @ 21:17 |
Kvyat ![]() Man die gast heeft nog nooit echt wat goed gedaan. Alsof die het ook maar iets beter gaat doen in de RBR. Kan Max daar mooi als 2e rijder zitten? Ik denk dat Max daar niet op zit te wachten. [ Bericht 16% gewijzigd door Nattekat op 29-07-2019 22:30:02 (Persoonlijk gedoe weggehaald) ] | |
opreis | maandag 29 juli 2019 @ 21:21 |
Dat tijd gunnen vind ik z'n onzin. Welke echte toppers hadden veel tijd nodig? Leclerc is echt wel goed hoor, en hij zal ook nog wel wat beter worden dan hij nu is. Maar ik zie nog weinig uitzonderlijks in hem. | |
potjecreme | maandag 29 juli 2019 @ 21:25 |
Niet veel coureurs zitten in een Ferrari en de druk die daarbij komt kijken. Al met al doet hij het goed. Het wilde gaat er wel uit. De wilde fouten vorig jaar warengewoon gretigheid. Op die momenten was de rbr de beste van het veld. Ric heeft die races gewonnen. Leclerc heeft niet de agressie die een Verstappen of Hamilton hebben. Hij is een andere type rijder. Hierdoor heeft hij andere acties. Leclerc komt er wel. | |
#ANONIEM | maandag 29 juli 2019 @ 21:31 |
Onpopulaire mening: Hamilton heeft alleen maar geluk dat ie in een goede auto zit, echter zodra die in verkeer terecht komt of achter mensen zit, dan bakt ie er geen zak van. En uiteindelijk zelfs gaat roepen dat ie de auto wil parkeren, nee, laat hem maar snel ophoepelen uit de Formule 1. | |
opreis | maandag 29 juli 2019 @ 21:31 |
Wederom zn drogreden als de druk die bij Ferrari is. Geloof mij maar, tenzij je papa een F1 team voor je koopt hebben al die jongens druk om te presteren. Gasly heeft dat nu bij Red Bull. Een Norris moet ook presteren bij Mclaren, anders is hij ook weg. Dat is al bij de F2 en de F3. Massa kon jaren lang aanploeteren bij Ferrari, Kimi kon dat ook. Wat voor garantie heb je dat dat wilde er wel uit gaat? En Leclerc heeft zeker wel de agressie, heb je Monaco niet gezien? Silverstone niet gezien? | |
Whiskers2009 | maandag 29 juli 2019 @ 21:39 |
Leclerc heeft NIET de agressie?! Iedere x als hij in de problemen komt is het door zijn agressie... En zijn F3-tijd gemist zeker? ![]() | |
mikieu | maandag 29 juli 2019 @ 21:41 |
Ik heb Max nog nooit zo roekeloos gezien als Leclerc in die races was. Kimi op Spa misschien, maar dan nog was dat niet op een manier dat het leek alsof hij een rode lap voor zich had. | |
daNpy | maandag 29 juli 2019 @ 21:41 |
Jammer is dat, Ham kan echt wel prima rijden. Dat gedrag is totaal onnodig. | |
beantherio | maandag 29 juli 2019 @ 22:04 |
Voor een "onpopulaire mening" is het volgens mij nodig dat het merendeel van het volk het met je oneens is i.p.v. andersom hoor. ![]() Ik ben het er niet mee eens of oneens. In de kwalificatie is ie wel een absolute meester (ook al heeft ie de beste auto van het veld) maar in de race wordt ie tegenwoordig te weinig getest om er echt iets over te kunnen zeggen. In zijn jonge jaren was zijn talent duidelijker zichtbaar, maar het lukte hem nooit om matige auto's (die zowel McLaren als Mercedes echt wel gehad hebben) naar een hoger niveau te trekken. Het is altijd wel een snelle coureur geweest maar ik herinner me van hem niet het soort heldendaden dat de echte legendarische coureurs wel eens vertoonden. | |
Jane | maandag 29 juli 2019 @ 22:08 |
Oh, op vrijdag wint hij FP1 en 2 ook vaak. Jammer voor hem dat de punten pas op zondag verdeeld worden. ![]() In de nieuwe RTL Slipstream die net online is gezet vertelt Allard Kalff trouwens over een gerucht dat gaat dat er allerlei dingen bij Ferrari achter de schermen spelen, met Nicolas Todt (de zoon van de FIA-baas, ja) die voor Leclerc probeert te regelen dat Vettel in zijn dienst moet gaan rijden enzo. En dat dat de reden is dat Vettel het niet bepaald meer naar z'n zin heeft daar. -edit- ff linkje erbij [ Bericht 11% gewijzigd door Jane op 29-07-2019 22:20:55 ] | |
nogeenoudebekende | maandag 29 juli 2019 @ 23:56 |
![]() | |
ChevyCaprice | dinsdag 30 juli 2019 @ 00:07 |
Verstappen/RBR wereldrecord pitstop met 1.88 seconden ![]() | |
Jane | dinsdag 30 juli 2019 @ 00:28 |
Hamilton over die handschoenen! ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 30 juli 2019 @ 01:20 |
Sinds z'n terugkeer doet hij het anders prima. Een wissel met Gasly heeft hij inmiddels wel verdiend. | |
KillerBee4ever | dinsdag 30 juli 2019 @ 06:12 |
Max kneep te hard, toen Toto hem een hand gaf? ![]() ...óf het tafeltje nam wraak en sloeg terug? ![]() | |
winterapfel | dinsdag 30 juli 2019 @ 07:44 |
Wat is eigenlijk de afweging dat Toto in de garage (aan z'n tafeltje) zit, en anderen (bijv Horner) aan de pitmuur? Waarom zouden ze hierin verschillende keuzes maken? | |
Armani XL | dinsdag 30 juli 2019 @ 08:30 |
Leclerc is wel een beetje een zeikventje aan het worden. Klagen dat het zo glad was op de uitloopstrook. In de race was ie er al twee keer op hetzelfde punt afgegaan dus hij wist dat het daar glad was. Hij neemt zelf het risico. | |
WEST | dinsdag 30 juli 2019 @ 09:57 |
Hij heeft natuurlijk ook een goede leermeester. ![]() | |
VacaLoca | dinsdag 30 juli 2019 @ 10:01 |
Ik mag Leclerc echt niet. Zure arrogantie verstopt achter overdreven pc diplomatieke manier van antwoorden elke keer. Blijft een Franstalige he. Die taal beheersen maakt je instant douchebag ofzo. | |
wdn | dinsdag 30 juli 2019 @ 10:02 |
Istie gaaf of wat? (komt van RB Instagram) | |
Donderkonijn | dinsdag 30 juli 2019 @ 10:06 |
Leclerc rijd zo roekeloos omdat hij anders de snelheid niet heeft om mensen als Ham en Max bij te benen imo. En dit was gewoon dom en Frans arrogant( Ja ik weet dat het een monegask is ): er al 2 x afgaan op dat stuk en hem houden met inters en dan denken dat je met slicks hetzelfde kunstje kan flikken. Dat ging dus niet. Op het moment wilt hij gewoon net TE graag, wat we bij Max vorig seizoen ook zagen. | |
Jane | dinsdag 30 juli 2019 @ 11:07 |
Die onboard van Max inclusief radio, na de restart in lap 46 is wel nice. RB verwachtte ook dat Bottas Kvyat en Stroll wel ff in zou halen. Op een gegeven moment, nadat Kvyat Stroll heeft ingehaald: GP: The car behind you is Dany, Dany Kvyat Max: What happened to Bottas? GP: He's still behind Stroll. ![]() ![]() En dat gesprekje daarna over de banden is ook grappig. Max: Are you happy as well? GP denkt, wat is dit voor een persoonlijke chit chat ineens? Kan dat niet na de race? GP (droog): Yeah, I'm delighted at the moment Max: That's good to hear, but I meant the tyres ![]() https://streamable.com/gn0u9 | |
sasquatsch | dinsdag 30 juli 2019 @ 11:13 |
Hij gaf wel toe dat het zijn eigen fout was. En Hulkenberg klaagde ook over dat stuk. Het asfalt is daar anders dan bij een normale uitloopstrook op de rest van het circuit, omdat daar een dragstrip ligt. | |
#ANONIEM | dinsdag 30 juli 2019 @ 11:18 |
Iets wat iedereen weet. En zelfs een redelijke leek weet dat aan het begin van een dragstrip rubber en olie ligt, wat een zeepbaan wordt met regen. Dus daar moet je vanaf blijven. Als daar een muur zat, gingen ze er ook niet regelmatig tegen aan. | |
#ANONIEM | dinsdag 30 juli 2019 @ 11:19 |
Slipcursus bij Kimi nemen, die hielt hem daar heel netjes. | |
Jane | dinsdag 30 juli 2019 @ 11:19 |
Maar hij impliceerde gelijk ook dat 'zo'n klein foutje' hem niet de race had mogen kosten. Terwijl hij er al 2x bijna afgegaan was daar. Ik vond Leclercs reactie daarom ook ergerlijk en sluit me aan bij Allard Kalff: "Je hoort daar niet de rijden en gras is ook glad". | |
tja77 | dinsdag 30 juli 2019 @ 11:24 |
Geen zin om alle posts door te lezen, maar waarom kreeg bij de unsafe release van Leclerc afgelopen zondag het team een penal, en bij Max in Monaco de coureur? | |
Jane | dinsdag 30 juli 2019 @ 11:30 |
Niemand weet het, maar het schept wel een gevaarlijk precedent als rijke teams zo'n unsafe release gewoon kunnen afkopen. Btw, nu ik weet dat Leclercs manager de zoon van Jean Todt is, vrees ik ook dat dat er iets mee te maken heeft. | |
#ANONIEM | dinsdag 30 juli 2019 @ 11:32 |
Bedankt, mooi om even terug te zien. | |
Tarado | dinsdag 30 juli 2019 @ 11:37 |
ik denk niet dat zijn macht zover rijkt, de stewards wilden gewoon zijn race niet verpesten maar op zich een vreemde beslissing. | |
Jane | dinsdag 30 juli 2019 @ 11:37 |
Ook bizar: die wereldrecord-pitstop werd dus pas 3 bochten van te voren besloten. ![]() | |
Smacked_Actor | dinsdag 30 juli 2019 @ 11:44 |
Engineer:'Looking after these tires, aren't you Max?' 10 seconden later: 'that was a purple one (laptime)' ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 30 juli 2019 @ 11:47 |
Omdat die van Max werd gezien als "causing a collision" na een unsafe release en daar bij Leclerc geen sprake van was, aldus Masi. | |
Jane | dinsdag 30 juli 2019 @ 11:49 |
Ik hoop dat LEC de cheque naar GRO dan inmiddels op de post gedaan heeft. ![]() | |
daNpy | dinsdag 30 juli 2019 @ 11:56 |
Feitelijk correct maar Grosjean remde. Oftewel de uitkomst en het handelen van het slachtoffer bepaald de strafmaat.... ![]() | |
tja77 | dinsdag 30 juli 2019 @ 11:57 |
Dus omdat Grosjean vol in de ankers gaat, wordt Leclerc gematst? Beetje kromme redenatie, het gaat mijn inziens om de fout, niet om het gevolg van die fout. Zowel in Monaco als Hockenheim was er sprake van dezelfde fout. | |
Tarado | dinsdag 30 juli 2019 @ 12:02 |
mee eens, op zich vind ik het beter dat het team bestraft wordt ipv de rijder maar dat moet je dan wel vanaf de eerste race doen en die boetes mogen dan ook wel wat hoger of constructeurspunten afpakken | |
#ANONIEM | dinsdag 30 juli 2019 @ 12:05 |
Helemaal gemist, erg zwak van Hamilton. | |
Tarado | dinsdag 30 juli 2019 @ 12:06 |
ach hij kan het zich permitteren | |
#ANONIEM | dinsdag 30 juli 2019 @ 12:08 |
"Still I Rise" Achter op je helm plakken, maar bij de eerste tegenslag de auto aan de kant willen zetten. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 30 juli 2019 @ 12:09 |
Hamilton is gewoon een klein kind, janken als ie niet op P1 staat. | |
opgebaarde | dinsdag 30 juli 2019 @ 12:10 |
Én de voorvleugel werd aangepast | |
Tarado | dinsdag 30 juli 2019 @ 12:12 |
![]() | |
opgebaarde | dinsdag 30 juli 2019 @ 12:14 |
Jup. Dat is bij veel incidenten. Net zoals ik geloof 2017 dat ze niet wilde ingrijpen vanwege de stand in het WK. | |
Jane | dinsdag 30 juli 2019 @ 12:15 |
Over dat laatste heb ik ook na zitten denken, maar daarmee straf je de kleinere/lager geklasseerde teams ook onevenredig hard. Mercedes kan zich doorgaans wel een paar puntjes per race permitteren, terwijl het behoorlijk zuur zou zijn als je Williams straks hun ene punt weer gaat afnemen. En als ze dan weer op 0 staan, komen ze dan daarna in de min te staan of kunnen ze los gaan qua unsafe releases? Een coureur straffen voor een teamfout lijkt oneerlijk, maar als je er langer over nadenkt is het de enige manier om ervoor te zorgen dat er geen misbruik van gemaakt wordt. | |
daNpy | dinsdag 30 juli 2019 @ 12:15 |
Nog zo'n bullshit ja, als je op P1 staat kun je dus alles maken ![]() | |
Evenstar | dinsdag 30 juli 2019 @ 12:15 |
Die gesprekken van Max en zijn engineer zijn leuk om te volgen zeg ![]() | |
Lokale_Notabele | dinsdag 30 juli 2019 @ 12:27 |
Lewis is zo melodramatisch. Zijn laatste insta post bijvoorbeeld. Alsof hij zichzelf moed aan het inpraten is. #nevergiveup #keepbelieving Waar heeft hij het over? Hoe zou het er überhaupt uit zien als hij wel op zou geven? Dat hij thuisblijft omdat hij het niet meer ziet zitten ofzo? Het feit is dat hij de titel onmogelijk mis kan lopen maar in zijn eigen hoofd maakt hij er een soort episch Hollywood scenario van waarin hij met vereende krachten tegen de stroom in alsnog de kastanjes uit het vuur weet te slepen, zoals alleen Lewis Hamilton dat kan natuurlijk. Het is zo'n ontzettende aandacht vragende kleuter. Misselijkmakend. | |
TAV74 | dinsdag 30 juli 2019 @ 12:40 |
Volgens Mol in de F1 aan tafel podcast kreeg Leclerc geen tijdstraf omdat hij sneller naar links/de fastlane moest omdat hij een teamlid van een ander team moest ontwijken. | |
tja77 | dinsdag 30 juli 2019 @ 12:43 |
Zou kunnen, maar dat staat feitelijk los van de release op het moment dat Grosjean daar rijdt in de pitlane. Ferrari had Leclerc niet mogen releasen maar een seconde of wat moeten wachten. | |
Tinos85 | dinsdag 30 juli 2019 @ 12:44 |
Cool! Fuck it let’s pit | |
manny | dinsdag 30 juli 2019 @ 12:53 |
dat is natuurlijk in het normale leven ook zo. als ik door rood rij en een voetganger raak dan krijg ik meer straf dan dat ik door rood rij en de voetganger springt nog net op zij. in feite is de overtreding exact hetzelfde. | |
tja77 | dinsdag 30 juli 2019 @ 13:02 |
Ja en nee. Want een race is natuurlijk iets anders dan een voetganger die te allen tijden beschermd wordt in het verkeer. Daarnaast krijg je een boete (voor rood licht) en een extra opgelegde sanctie voor het raken van een voetganger (rijontzegging of erger). | |
manny | dinsdag 30 juli 2019 @ 13:06 |
eens hoor. en je zou ook kunnen stellen dat F1 pro's gewoon straf moeten krijgen onafhankelijk van het handelen van (een eventueel) slachtoffer | |
WheeledWarrior | dinsdag 30 juli 2019 @ 13:25 |
Met deze erbij nu toch wel drie heerlijke races achter elkaar ![]() Hungaroring is doorgaans vrij saai maar misschien valt er komend weekend daar ook nog een drupje regen? | |
opgebaarde | dinsdag 30 juli 2019 @ 13:29 |
Dit weekend kreeg de TomTom van Leclerc een straf voor het door rood rijden van Leclerc | |
Nattekat | dinsdag 30 juli 2019 @ 13:36 |
Het is er heet |