Bronquote:LICHTENVOORDE - Een bord met het opschrift ’Allah’s afbakbar’ op het terrein van de Zwarte Cross zorgt voor veel beroering op sociale media. De een vindt het ’haatbord’ racistisch en islamofoob, terwijl anderen er de humor wel van kunnen inzien.
Foto’s van het snackbarbord werden door critici op sociale media gedeeld, waarop de organisatie bedolven werd door berichten van mensen die er aanstoot aan nemen. Ook een bord met de tekst ’leve de kleurling!’ neemt niet iedereen in dank af. „Achterlijke boeren”, trekt Facebookgebruiker Rogier in de tegenaanval. „Zwart randje aan Zwarte Cross”, schrijft Simone.
Maar lang niet iedereen sluit zich bij die woorden aan. Zo neemt uitgerekend een partijlid van GroenLinks het voor het festival op. „Racismebeschuldigingen richting de @zwartecross vind ik echt heel erg. Lopen er racisten, homohaters en andere klootzakken rond? Ja, zeker. Maar de #zwartecross doet daar meer tegen dan elk ander festival”, reageert Huub Bellemakers op Twitter. Overigens hing het terrein traditiegetrouw vol met honderden lollige, lompe en grappig bedoelde borden. Bellemakers wijst dan ook op tal van andere borden, zoals: ’ZC slechtste event sinds de kruisiging van Jezus Christus’. Ook Amsterdammers, president Poetin en tegenstanders van abortus werden op het terrein openlijk op de hak genomen.
Op de koffie
De organisatie van de Zwarte Cross reageerde na de ophef in een persoonlijk bericht naar een van de criticasters dat het festival begrip heeft voor ieders mening en betreurt dat het bord als discriminerend wordt ervaren. „Dat is zeker niet onze intentie”, aldus het festival in een reactie die door de boze internetgebruikers meteen openlijk werd gedeeld. „Wij gaan geen actie ondernemen om het bord te verwijderen. Ons aanbod om met ons in gesprek hierover te gaan blijft absoluut staan. Het festival is op dit moment in volle gang en daarom zouden we dit gesprek graag na afloop voeren.”
Later op de dag zwichtte de Zwarte Cross alsnog voor de kritiek op het bord. „Toen het aantal berichten dermate opliep en de sfeer grimmiger dreigde te worden, hebben wij besloten om terug te komen op ons eerdere besluit”, laat het festival weten in een verklaring maandagmorgen. „De Zwarte Cross is een festival waar pertinent geen plek is voor racisme, discriminatie en respectloos gedrag. Iedereen die ons festival goed kent zal dit beamen. Het is wel een plek voor satire en op het festival namen wij allerlei zaken (inclusief onszelf!) op de hak. Als wij daarbij een grote groep mensen onbedoeld voor het hoofd stoten, dan laat ons dat zeker niet onbewogen.”
De organisatie achter het evenement, de Feestfabriek, wil het bij die verklaring laten, zegt een medewerkster tegen De Telegraaf. Een subtiele uitsmijter kan er in de stijl van het boerenfestival nog wel vanaf: „Vrede op aarde.”
Die haatbordtwitter:Basema_Salman twitterde op zondag 21-07-2019 om 14:50:03Beste @zwartecross dit is een herhaald vriendelijk verzoek: haal die #Haat bord van je festival terrein onmiddellijk!#islamofobie #discriminatie #Hengelo #ZwarteCross2019 https://t.co/4chEq44cjm reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poll:
Poll: Racisme?
• Ja
• Nee
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
[ Bericht 1% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 22-07-2019 14:09:18 ]
Zouden het juist mooi moeten vinden dat ze zo geaccepteerd worden in Nederland dat ze zelf ook belachelijk gemaakt worden. Dat is toch een beetje de Nederlandse cultuur, we behandelen ze exact op dezelfde manier als de rest, maar toch willen ze wederom een uitzonderingspositie. (Nee niet allemaal)quote:Op maandag 22 juli 2019 12:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als je te stom bent om positieve discriminatie te herkennen, dan ben je nog stommer dan Zwarte Cross Boeren.
(Worden boeren nog gediscrimineerd eigenlijk?)
denk dat ze wat klachten van social media verzameld hebben. Zou mij ook niet verbazen als er veelal en alleen maar via social media geklaagd is geworden.quote:Op maandag 22 juli 2019 12:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wie zijn Rogier en Simone van Facebook, en waarom zou hun mening over een bordje nieuwswaardig zijn?
Show me the money!quote:Op maandag 22 juli 2019 13:01 schreef de_boswachter het volgende:
En niemand die het een fuck boeit dat er ook parodieën waren op andere geloofsovertuigingen
Volgens mij zijn dit ook de groep mensen die het meeste klagen, misschien boeit het menig moslim nog niet eens of vinden ze het zelf een goeie grap. Van die mensen die menen dat anderen beschermd moeten worden omdat ze niet tegen een grapje kunnen.quote:Op maandag 22 juli 2019 13:01 schreef Blubbertut het volgende:
Lange tenen mensen...altijd zo hypocriet dat christenen wel tot op het bot mogen beledigd worden maar zodra het over booslims gaat men gaat janken, en dan vooral ook de witte sneeuwvlokjes
Met dit soort gezeur zetten ze zichzelf toch buiten de maatschappij? Moeten we dit gedrag dan niet juist aanmoedigen?quote:Op maandag 22 juli 2019 13:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dit ook de groep mensen die het meeste klagen, misschien boeit het menig moslim nog niet eens of vinden ze het zelf een goeie grap. Van die mensen die menen dat anderen beschermd moeten worden omdat ze niet tegen een grapje kunnen.
Ze moeten zich niet zo aanstellen, het zijn grapjes en dat hoort bij de Nederlandse/Westerse cultuur. Ik zie al dik 30 jaar met carnaval en festivals groepen die belachelijk gemaakt worden, of mensen die zichzelf belachelijk maken, we moeten kappen met maar voor één groep in deze samenleving keer op keer een uitzondering te maken, dan past die groep/cultuur gewoon niet in deze samenleving.quote:Op maandag 22 juli 2019 13:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met dit soort gezeur zetten ze zichzelf toch buiten de maatschappij? Moeten we dit gedrag dan niet juist aanmoedigen?
Dat zijn racisten die moslims als minderwaardig zien en speciale behandeling nodig hebben.quote:Op maandag 22 juli 2019 12:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wie zijn Rogier en Simone van Facebook, en waarom zou hun mening over een bordje nieuwswaardig zijn?
Kan wel een poll maken met de vermoedelijke gebruikers, maar denk niet dat de mods die laten staan.quote:Op maandag 22 juli 2019 13:19 schreef Hathor het volgende:
Wie is die ene eikel die ja heeft gestemd hier?
"Laughter kills the fear within"quote:Op maandag 22 juli 2019 13:25 schreef Tyr80 het volgende:
Was bij Google gaan zoeken naar moslims met humor, kwam ik dit tegen:
INT / Hebben moslims eigenlijk gevoel voor humor?
Misschien wel een leuk subforum om 10 jaar later weer open te gooien?
"Schopje INT!"
![]()
10 jaar geleden was Triggershot al aan het downplayenquote:Op maandag 22 juli 2019 13:25 schreef Tyr80 het volgende:
Was bij Google gaan zoeken naar moslims met humor, kwam ik dit tegen:
INT / Hebben moslims eigenlijk gevoel voor humor?
Misschien wel een leuk subforum om 10 jaar later weer open te gooien?
"Schopje INT!"
![]()
Wat doet zo;n druiloor überhaupt op de zwarte cross?quote:sevnalias
Dames en heren, ik support dit VOOR GEEN GOUD. Als ik dit van tevoren had geweten, had ik mezelf nooit op dit festival vertoond. Schandalig ????? Love naar de mensen die oprecht voor mij zijn gekomen vandaag, maar Ik hoef hier nooit meer te staan.
Heeft niks met religie en ras te maken, gewoon een woordgrap zoals we die allemaal al tientallen jaren hebben voorbij zien komen over werkelijk elk onderwerp waarover een woordgrapje te maken is. Maar dit mag weer niet, en ik heb het idee dat het merendeel wat zeurt nog niet eens moslim in maar weer van die zelf uitgeroepen moraalridders die menen dat moslims geen humor hebben.quote:Op maandag 22 juli 2019 13:37 schreef HSG het volgende:
Waarom is dit racistisch? Is religie een ras?
quote:Ook Amsterdammers, president Poetin en tegenstanders van abortus werden op het terrein openlijk op de hak genomen.
Binnenkort komt het rode leger de Zwarte Cross inlijven.quote:
Het land aanpassen zo blijkt.quote:Op maandag 22 juli 2019 13:45 schreef NoPicNic het volgende:
Moslims zijn altijd zo lichtgeraakt. Wat doen zij eigenlijk in een land waar de oorspronkelijke bewoners gewoon zeggen wat ze van iets vinden? Dat huichelachtige van de Islam is om te kotsen.
Van ons (nog) mooie sociale systeem genieten. Wel inwoner willen zijn maar geen Nederlander.quote:Op maandag 22 juli 2019 13:45 schreef NoPicNic het volgende:
Moslims zijn altijd zo lichtgeraakt. Wat doen zij eigenlijk in een land waar de oorspronkelijke bewoners gewoon zeggen wat ze van iets vinden? Dat huichelachtige van de Islam is om te kotsen.
quote:Op maandag 22 juli 2019 13:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ze moeten zich niet zo aanstellen, het zijn grapjes en dat hoort bij de Nederlandse/Westerse cultuur.
Andersom moet je het in hun eigen land eens wagen om een anders te denken dan Allah voorschrijft.. hypocriet kutzooitje. Eigenlijk moet ik dit soort topics niet lezen, je weet dat je je gaat ergerenquote:Op maandag 22 juli 2019 13:45 schreef NoPicNic het volgende:
Super laf natuurlijk, ik snap dat ze bang zijn en bedreigingen krijgen van de moslims, maar dan schakel je toch de politie in?quote:Later op de dag zwichtte de Zwarte Cross alsnog voor de kritiek op het bord. „Toen het aantal berichten dermate opliep en de sfeer grimmiger dreigde te worden, hebben wij besloten om terug te komen op ons eerdere besluit”, laat het festival weten in een verklaring maandagmorgen.
Hier zit wel echt wat in....quote:Op maandag 22 juli 2019 13:49 schreef Zolderkamer het volgende:
Ik zou dan wel direct een nieuwe snoeiharde leus over toetsenbordridders en schreeuwmensen ophangen...
Maargoed ik had me er geen reet van aangetrokken zolang er niemand op het terrein zelf zou klagen.. er is altijd wel iemand die iets niet aanstaat..
Die niks kan/mag/wil whatever.quote:Op maandag 22 juli 2019 13:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Super laf natuurlijk, ik snap dat ze bang zijn en bedreigingen krijgen van de moslims, maar dan schakel je toch de politie in?
Volgens mij hebben alle moslims die daar komen de grootste lol met boeren..quote:Op maandag 22 juli 2019 13:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Super laf natuurlijk, ik snap dat ze bang zijn en bedreigingen krijgen van de moslims, maar dan schakel je toch de politie in?
Het zijn open riolen. En dat het nieuws is wat iemand op Twitter zegt; dat is toch een dieptepunt.quote:Op maandag 22 juli 2019 13:50 schreef Aquarii het volgende:
Ze mogen wat mij betreft Twitter en Facebook gaan blokkeren voor journalisten. Het lijkt er op dat ze tegenwoordig niets anders kunnen doen dan elke tokkie die ergens boos over is een podium te geven in de landelijke media. Zelfs het NOS journaal bestaat tegenwoordig voor een groot gedeelte uit meningen op Facebook en Twitter. Flikker toch op en ga eens echt nieuws verslaan in plaats van deze onzin.
quote:Op maandag 22 juli 2019 14:10 schreef ToT het volgende:
En die vent met dat bord over de kruisiging van Jezus: hij had liever niet gezien dat hij voor onze zonden gestorven was?
5x per dag moeten bidden en dan nóg tijd over houden voor dit soort dingen.quote:Op maandag 22 juli 2019 14:17 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Moslims hebben teveel vrije tijd om zich met dit soort dingen bezig te houden.
Jaquote:
Te commercieel geworden dit festival waardoor de randstedelingen massaal toestromen die vervolgens beginnen te klagen, de trend die overal zichtbaar is.quote:Op maandag 22 juli 2019 14:19 schreef ToT het volgende:
[..]
5x per dag moeten bidden en dan nóg tijd over houden voor dit soort dingen.
Maar blijkbaar zijn het ook autochtonen die plaatsvervangend verontwaardigd er over zijn.
Net als dat er cowboy&indianenfeestjes van kinderen verhinderd worden omdat het verheerlijking van genocide zou zijn enzo.
Ja alleen als je het christendom belachelijk maakt of de joodse cultuur ben je dan weer wel geweldig bij die lui.quote:Op maandag 22 juli 2019 14:19 schreef ToT het volgende:
[..]
5x per dag moeten bidden en dan nóg tijd over houden voor dit soort dingen.
Maar blijkbaar zijn het ook autochtonen die plaatsvervangend verontwaardigd er over zijn.
Net als dat er cowboy&indianenfeestjes van kinderen verhinderd worden omdat het verheerlijking van genocide zou zijn enzo.
Vroeger hielden ze straatinterviews om de 'vox populi' weer te geven. Nu gebruiken ze Twitter. Is gewoon een bezuiniging op redactieniveau. Scheelt toch weer een cameraploeg etc.quote:Op maandag 22 juli 2019 14:09 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het zijn open riolen. En dat het nieuws is wat iemand op Twitter zegt; dat is toch een dieptepunt.
Klopt stonden er een hoop, ook niet verassend bij welk bord de ophef en bedreigingen zou komen.quote:Op maandag 22 juli 2019 14:38 schreef Frutsel het volgende:
Erg jammer weer dit geklaag. Volgens mij staan er meer geloofsborden. Iets met singing before going out the Church en Allah snackbar heeft er ook jaren terug al gestaan.
Maar goed ook weer niet echt verrassend in de huidige klaagcultuur.
….We weten allemaal dat er niet geklaagd is omdat dat bord kwetsend zou zijn voor de slachtoffers van Islam, maar omdat de klagers dit bord kwetsend voor de Islam zelf vinden.quote:Op maandag 22 juli 2019 15:09 schreef Posergoth6667 het volgende:
Het probleem dat ik er mee heb, is dat het de woorden zijn de uitgesproken worden bij het grootste deel van het leed dat mensen elkaar aan doen. Er zijn miljoenen (270 miljoen) vermoord na het uitspreken van die woorden. Er zijn kinderen in stukken gescheurd, mensen op gruwelijke manier onthoofd, families uit elkaar gehaald, na het uitspreken van die woorden. Ik vind het daarom smaakloos om het zo te noemen. Je maakt toch ook niet Adolf's gasBBQ of Che's sigarenbar?
Dit heeft weinig van doen met geloof. Het zijn evengoed atheïsten die alles te serieus nemen.quote:Op maandag 22 juli 2019 14:38 schreef Syd het volgende:
Hoe denken de moslims op FOK! hier eigenlijk over? Ze zijn er maar zie ze bijna nooit? Ik geloof ook niet dat elke moslims zich hierin vind, en denk zelf dat grotendeels helemaal niet boeit maar , zoals ik eerder zei, de kleine groep het altijd weet.
Het gejankzak komt door hem.quote:Op maandag 22 juli 2019 15:28 schreef DavidTwente het volgende:
https://www.instagram.com/p/B0MS2JdoNLS/
Sevnalias doet ook een duit in het zakje.
Juist daarom ben ik benieuwd naar hun mening.quote:Op maandag 22 juli 2019 15:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dit heeft weinig van doen met geloof. Het zijn evengoed atheïsten die alles te serieus nemen.
Door het dan juist in een grappig bedoelde context te brengen haal je die lading eraf. Juist daarom is humor zo belangrijk in onze maatschappij. Of het nou goede of slechte humor is.quote:Op maandag 22 juli 2019 15:09 schreef Posergoth6667 het volgende:
Het probleem dat ik er mee heb, is dat het de woorden zijn de uitgesproken worden bij het grootste deel van het leed dat mensen elkaar aan doen. Er zijn miljoenen (270 miljoen) vermoord na het uitspreken van die woorden. Er zijn kinderen in stukken gescheurd, mensen op gruwelijke manier onthoofd, families uit elkaar gehaald, na het uitspreken van die woorden. Ik vind het daarom smaakloos om het zo te noemen. Je maakt toch ook niet Adolf's gasBBQ of Che's sigarenbar?
was grappiger geweest, dit is een beetje een mislukt mopje zoquote:
Je moet zn teksten er eens bij pakken voor de grap. Dan besef je je al snel dat hij beter zn mond kan houden.quote:Op maandag 22 juli 2019 15:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gejankzak komt door hem.
Geen flauw idee wie die faalhaas is trouwens, maar die heeft zijn extra aandacht ook weer.
Niet echt. Het zijn Rogier en Simone die hier aanstoot aan nemen; blijkbaar voor hun moslim vriendjes of zoiets.quote:Op maandag 22 juli 2019 13:03 schreef de_boswachter het volgende:
En maar weer buigen voor dat haatvolk![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Volgens mij krijgen dit soort berichten meer tractie door blanke mensen die even moeten laten blijken hoe begaan ze zijn met het lot van minderheden dan dat moslims zelf per se veel gaan klagen. Beledigd zijn namens anderen is erg hip, al kiest deuglinks wel constant dezelfde groepen om voor in de bres te springen.quote:Op maandag 22 juli 2019 14:17 schreef 9Knurft-Zork3 het volgende:
Moslims hebben teveel vrije tijd om zich met dit soort dingen bezig te houden.
Dat idee heb ik ook, maar zou mij ook niet verbazen dat grimmige sfeer wel in die hoek gezocht moet worden nadat ze het nieuws hebben opgepikt. Die voelen zich natuurlijk gesterkt als ze daar blonde blanke vrouwtjes "racisme" zien schreeuwen.quote:Op maandag 22 juli 2019 16:03 schreef Defcon55 het volgende:
[..]
Volgens mij krijgen dit soort berichten meer tractie door blanke mensen die even moet laten blijken hoe begaan ze zijn met het lot van minderheden dan dat moslims zelf per se veel gaan klagen.
Mee eens, de echte bedreigingen zullen wel voornamelijk uit islamitische hoek komen, al moet je activistisch links ook niet onderschatten. Met het morele gelijk aan je zijde is een beetje geweld best geoorloofd om tot een betere maatschappij te komen immers. En boeren zijn natuurlijk allemaal racisisten dus eigenlijk is zo'n zwarte cross gewoon een alt right festival.quote:Op maandag 22 juli 2019 16:05 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook, maar zou mij ook niet verbazen dat grimmige sfeer wel in die hoek gezocht moet worden nadat ze het nieuws hebben opgepikt. Die voelen zich natuurlijk gesterkt als ze daar blonde blanke vrouwtjes "racisme" zien schreeuwen.
Ken een hoop Surinamers en geen een die er aanstoot aan neemt. We geven vooral kleine schreeuwende groepjes veel te veel controle over ons leven.quote:Op maandag 22 juli 2019 15:51 schreef Syd het volgende:
[..]
Juist daarom ben ik benieuwd naar hun mening.
Net als de zwarte pieten discussie, ik als donkergekleurde ben voorstander van onze zwarte piet. Dus per definitie zijn niet alle donker getinte tegen zwarte piet en zien er al helemaal geen racisme in.
We moeten gewoon stoppen met een handjevol Twitteraars (landelijk) aandacht te geven. Gewoon een dikke vette middelvinger en lekker laten huilen.quote:Op maandag 22 juli 2019 16:23 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Ken een hoop Surinamers en geen een die er aanstoot aan neemt. We geven vooral kleine schreeuwende groepjes veel te veel controle over ons leven.
Precies.quote:Op maandag 22 juli 2019 16:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We moeten gewoon stoppen met een handjevol Twitteraars (landelijk) aandacht te geven. Gewoon een dikke vette middelvinger en lekker laten huilen.
Het lijkt me sterk dat de sfeer daar te grimmig werd.quote:Op maandag 22 juli 2019 16:34 schreef probeer het volgende:
"De Zwarte Cross is een festival waar pertinent geen plek is voor racisme, discriminatie en respectloos gedrag, maar we geven uiteindelijk wel toe als de sfeer te grimmig wordt"
Ben bang dat die het geld lekker in zijn eigen zak steekt.quote:Op maandag 22 juli 2019 16:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat de sfeer daar te grimmig werd.
Tenzij die Sevn daar nog was toen hij op social media tekeer ging dat hij er niets mee te maken wilde hebben.
Dan had je ook lekker de eer aan jezelf moeten houden en zonder op te treden weer moeten vertrekken.
Heeft hij zijn gage al aan een goed doel geschonken, of stinkt het geld van de ZC niet?
Goed idee. Maak hem duidelijk dat de Zwarte Cross onderdeel is van het Nederlands cultuurgoed en dat hij daar respect voor op dient te brengen.quote:Op maandag 22 juli 2019 16:43 schreef Syd het volgende:
[..]
Ben bang dat die het geld lekker in zijn eigen zak steekt.
Denk dat ik een instagram aanmaak om dit als reactie onder die foto te maken. Goed idee!
Geintje?quote:Op maandag 22 juli 2019 16:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Goed idee. Maak hem duidelijk dat de Zwarte Cross onderdeel is van het Nederlands cultuurgoed en dat hij daar respect voor op dient te brengen.
Nee zo zou ik het zeker niet verwoorden, ook hij mag een mening hebben. Maar hypocriet zou zijn als hij wel lekker klaagt en nu al per definitie de ZC boycot, om een klein nietszeggende incident wat hij als "racisme" ziet, hij dan maar ook dat geld moet doneren. Anders wordt het, dom lullen, lekker zakken vullen, gehalte.quote:Op maandag 22 juli 2019 16:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Goed idee. Maak hem duidelijk dat de Zwarte Cross onderdeel is van het Nederlands cultuurgoed en dat hij daar respect voor op dient te brengen.
Waarschijnlijk niet op de Zwarte Cross nee, blijkbaar wel op sociale media.quote:Op maandag 22 juli 2019 16:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat de sfeer daar te grimmig werd.
Tenzij die Sevn daar nog was toen hij op social media tekeer ging dat hij er niets mee te maken wilde hebben.
Dan had je ook lekker de eer aan jezelf moeten houden en zonder op te treden weer moeten vertrekken.
Heeft hij zijn gage al aan een goed doel geschonken, of stinkt het geld van de ZC niet?
Wat gaan ze doen dan? Op hun witte paard naar de Zwarte Cross om te protesteren?quote:Op maandag 22 juli 2019 16:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet op de Zwarte Cross nee, blijkbaar wel op sociale media.
Ja geen idee. Maar ik had als organisatie iig ook zoiets gehad van 'ja ehh ... lekker boeiend, das satire', om dan vervolgens die hele sociale media ophef links te laten liggen. Iig niet later nog eens her-evalueren en op je besluit terugkomen omdat 'het nu toch wel grimmig wordt'.quote:Op maandag 22 juli 2019 16:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat gaan ze doen dan? Op hun witte paard naar de Zwarte Cross om te protesteren?
Nou nee de dreigementen kwamen niet van Rogier en Simone...quote:Op maandag 22 juli 2019 16:01 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Niet echt. Het zijn Rogier en Simone die hier aanstoot aan nemen; blijkbaar voor hun moslim vriendjes of zoiets.
Absoluut niet. Vraag het anders aan een paar Superboeren.quote:
Eikels.quote:Op maandag 22 juli 2019 13:19 schreef Hathor het volgende:
Wie is die ene eikel die ja heeft gestemd hier?
Denk niet dat er niet veel moslims naar ZC gaan. En de moslims die er wel naar toe gaan zullen niet van het type zijn die zich hier aan storen.quote:Op maandag 22 juli 2019 13:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dit ook de groep mensen die het meeste klagen, misschien boeit het menig moslim nog niet eens of vinden ze het zelf een goeie grap. Van die mensen die menen dat anderen beschermd moeten worden omdat ze niet tegen een grapje kunnen.
Ik las eerst "Allah mensen met roots in islamitische landen moeten dood!"quote:
En zo drukt tegenwoordig elk piepklein gefrustreerd fronthole groepje met behulp van een #-tje en je @-tje op de platte klaagmuur de mening door en krijgt fijn zijn / haar zin.quote:"Toen het aantal berichten dermate opliep en de sfeer grimmiger dreigde te worden, hebben wij besloten om terug te komen op ons eerdere besluit”, laat het festival weten in een verklaring maandagmorgen.
Daar heb je wel een goed punt, zo had ik er niet naar gekekenquote:Op maandag 22 juli 2019 15:52 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Door het dan juist in een grappig bedoelde context te brengen haal je die lading eraf. Juist daarom is humor zo belangrijk in onze maatschappij. Of het nou goede of slechte humor is.
Islam en goede / slechte humor.quote:Op maandag 22 juli 2019 15:52 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Door het dan juist in een grappig bedoelde context te brengen haal je die lading eraf. Juist daarom is humor zo belangrijk in onze maatschappij. Of het nou goede of slechte humor is.
Welkom in Nederland.quote:Op maandag 22 juli 2019 17:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is gewoon bizar. Een berg mensen betaald een hoop geld om een weekend in een tijdelijke besloten omgeving lol te hebben. En dan kies je natuurlijk een festival dat je aan staat, qua muziek, sfeer en publiek. En dan gaan mensen buiten dat festival ergens over lopen klagen en dan moet iedereen op het festival zich daaraan aanpassen.
En het werkt gewoon, dat weten ze en daarom zie je het ook steeds vaker en vaker.quote:Op maandag 22 juli 2019 17:19 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En zo drukt tegenwoordig elk piepklein gefrustreerd fronthole groepje met behulp van een #-tje en je @:-tje op de platte klaagmuur de mening door en krijgt fijn zijn / haar zin.
Nederland anno 2019.
Je hebt altijd mensen die het leuk vinden om te trollen.quote:Op maandag 22 juli 2019 17:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je kunt de namen wel ongeveer invullen.
Want?quote:Op maandag 22 juli 2019 18:23 schreef Hamzoef het volgende:
Of het echt racisme is weet ik niet, maar wel goed dat het weggehaald is.
Waarom?quote:Op maandag 22 juli 2019 18:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het is ongepast om hier de spot mee te drijven, en dan druk ik me nog eufemistisch uit.
Ik heb het gevoel dat gewoon een mod loopt te trollen.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:25 schreef Zorro het volgende:
Ok, het dieptepunt is nu wel bereikt .
Er is iemand die de poll loopt te spammen omdat het boehoehoe zo zielig is dat niemand op JA stemde
Van 155-100 (toen ik keek, dus was al aan de gang) naar 159-152 in vijf minuten. Hoe triest ben je dan woehahaaaaa
Klopt, het zijn altijd dezelfde usual suspects, de Sunny Bergman achtige types die achter elke grasspriet racisme zien. Of figuren als Arzu Aslan, totaal van de pot gerukt dit soort figuren.quote:Op maandag 22 juli 2019 16:03 schreef Defcon55 het volgende:
[..]
Volgens mij krijgen dit soort berichten meer tractie door blanke mensen die even moeten laten blijken hoe begaan ze zijn met het lot van minderheden dan dat moslims zelf per se veel gaan klagen. Beledigd zijn namens anderen is erg hip, al kiest deuglinks wel constant dezelfde groepen om voor in de bres te springen.
Het is in Nederland ongepast om je religieuze bullshit aan anderen op te dringen.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het is ongepast om hier de spot mee te drijven, en dan druk ik me nog eufemistisch uit.
Nee hoor, dat is het helemaal niet. Gelovigen moeten eens leren dat god/allah voor hen misschien heel belangrijk is, maar voor anderen is het gewoon een hilarisch hersenspinsel dat zich juist uitermate goed leent om de spot mee te drijven. Juist omdat het zo hilarisch is.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hier in het westen past dat nou juist wél, nouja, na de moordpartijen die volgden op Life of Brian dan en daarvan dan weer de juridische, politieke en maatschappelijke nasleep. Het heeft jaren van collectieve soulsearching en bewustwording gekost maar nu maken wij hier elkaar niet meer af als er met eender wiens god, godeskind en/of profeet gespot wordt, noch roepen wij daartoe nog langer op. .quote:Op maandag 22 juli 2019 18:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
quote:Op maandag 22 juli 2019 17:14 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Ik las eerst "Allah mensen met roots in islamitische landen moeten dood!"
Niet gek dat mensen het racistisch vinden, dus.
Schei toch uit man.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
De koning en de politiek mogen naar hartenlief gepersifleerd worden, maar een religie, o wee je gebeente! Het staat je vrij te verhuizen naar een maatschappij waar ze wat minder welwillend staan tegenover grappen over jouw religie.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dit.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is het helemaal niet. Gelovigen moeten eens leren dat god/allah voor hen misschien heel belangrijk is, maar voor anderen is het gewoon een hilarisch hersenspinsel dat zich juist uitermate goed leent om de spot mee te drijven. Juist omdat het zo hilarisch is.
Het is ook ongepast om iemand te eren die een meisje trouwde en neukte toen ze slechts 9 jaar oud was.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dit dus...quote:Op maandag 22 juli 2019 18:25 schreef Zorro het volgende:
Ok, het dieptepunt is nu wel bereikt .
Er is iemand die de poll loopt te spammen omdat het boehoehoe zo zielig is dat niemand op JA stemde
Van 155-100 (toen ik keek, dus was al aan de gang) naar 159-152 in vijf minuten. Hoe triest ben je dan woehahaaaaa
Het is allahverdomme helemaal niet ongepast.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Jezus christus te hobbelpaard. Stel je niet aanquote:Op maandag 22 juli 2019 19:19 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het is allahverdomme helemaal niet ongepast.
Mohammed christus. Mohammeddaanhond.quote:Op maandag 22 juli 2019 19:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jezus christus te hobbelpaard. Stel je niet aan
Wel. Tijd om de maker van het bord op het mohamatje te roepen!quote:Op maandag 22 juli 2019 19:19 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het is allahverdomme helemaal niet ongepast.
Het zijn maar woorden. Allah zal straffen.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |