Korte anekdote van mij.quote:Op woensdag 10 juli 2019 00:19 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Ben jij wel helemaal lekker? Denk je werkelijk dat ik ooit iemand gesmeekt heb om ergens mee naar toe te gaan? Dat ik ooit dit soort zwakte toon aan iemand? Joh, ik lieg hele verhalen over mijn weekeinden bij elkaar, dingen die nooit zijn gebeurd. Ik heb gedate met mensen way out of my league, door keihard te liegen en te doen alsof ik sociaal succesvol ben. Dat gaat me makkelijker af dan vrienden maken en mensen "manipuleren" om ergens met mij mee naar toe te gaan.
En trouwens. Ben jij ook nog nooit met vrienden ergens naar toe geweest? Ik neem aan van wel toch? En dat je ook wel eens op steun hebt kunnen rekenen, omdat je iets niet goed zelf kon, of omdat je daar op dat moment (nog) niet toe in staat was? Nou, denk dat vangnet even weg, en bedenk dan of je jezelf had kunnen redden. Dat is namelijk wat ik al mijn hele leven (moet) doe(n).
Luister maat, de eerste keer kan best een generieke uitnodiging zijn ja, dat is meestal ook het moment dat mensen met elkaar in contact komen. Je ontneemt jezelf de kans dat een volgende uitnodiging van mijn zijde wel is omdat ik je er graag bij zou hebben.quote:Op woensdag 10 juli 2019 00:21 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Dus een generieke uitnodiging die niets met mij als persoon te maken heeft.
Dat is dus precies mijn probleem.
En dat is geen beschuldiging aan jouw adres (verre van zelfs), maar als je mij wél zou kennen is het statistisch zéér onwaarschijnlijk dat je je uitnodiging met overtuiging gestand zou doen. Dat heeft namelijk nog nooit iemand gedaan in mijn geval.
TS is niet gevlucht, TS heeft een baan, sport en moet ook nog even eten en huishouden doen. Daarnaast wil TS inhoudelijk reageren op iedereen die moeite in een reactie steekt. Dat noemen we wederkerigheid en respectvol omgaan met anderen.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 18:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ts is gevlucht
Liever verzuipen in zelfmedelijden dan welwillend advies te overwegen
Omdat ik dat niet kan. Zo maar met mensen praten en contact maken. Ik hóór daar niet, niemand wenst mij daadwerkelijk daar. Snap je niet dat mensen andere mensen gewoon liever niet zien, horen en spreken? Zo iemand heb jij vast ook in je omgeving, waarvan jij denkt "Gadver, heb je die sneue kerel/griet ook weer met zijn/'r saaie verhalen, bok op". Die moet er zijn.quote:Op woensdag 10 juli 2019 00:25 schreef Gary_Oak het volgende:
Uiteindelijk alleen gegaan, hele leuke avond gehad, driekwart avond gekut met een groepje meiden, wat lopen lullen met de dj en een paar gasten bij de rookruimte en een gast ontmoet die wel mee wilde naar de volgende editie van het feestje. Waarom zou jij dit niet kunnen?
Tja je kan kiezen. Of je gaat nog een jaartje of 50-60 door met eenzaam zijn en boos zijn. Of je zoekt hulp om te zien of je toch kunt leren hoe het wel moet en dan kunnen die komende decennia nog best goed uitpakken.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 23:41 schreef Sturmic het volgende:
En professionele hulp? Die gaat mij nu nog leren hoe ik 16 jaar geleden dingen anders had moeten doen? Je realiseert je dat je die achterstand NOOIT meer inhaalt? Jij gaat toch ook nu niet meer trainen om nog in het eerste van Ajax te komen, en zeker niet als je nooit enig voetbaltalent hebt gehad?
Dus terugkomend op mijn eerdere vraag: hoe ben jij in de omgang? Hoe zijn je gespreksvaardigheden? Over wat kan je niet je bek houden? Ik heb werkelijk nog nooit iemand bij het stappen gezien waarvan ik denk: die hoort hier niet. Ik snap nu echt niet wat je wil. Aan de ene kant wil je wel een bruisend sociaal leven, maar tegelijkertijd zeg je dat je dat het niet bij je past en dat je dat niet kan. Alles is te leren.quote:Op woensdag 10 juli 2019 00:28 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Omdat ik dat niet kan. Zo maar met mensen praten en contact maken. Ik hóór daar niet, niemand wenst mij daadwerkelijk daar. Snap je niet dat mensen andere mensen gewoon liever niet zien, horen en spreken? Zo iemand heb jij vast ook in je omgeving, waarvan jij denkt "Gadver, heb je die sneue kerel/griet ook weer met zijn/'r saaie verhalen, bok op". Die moet er zijn.
Nou, diegene ben ik dus.
Probleem is dat jij veel teveel voor anderen loopt te denken. De meeste mensen zijn helemaal niet met jou bezig laatst staan dat ze een mening over je hebben.quote:Op woensdag 10 juli 2019 00:28 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Omdat ik dat niet kan. Zo maar met mensen praten en contact maken. Ik hóór daar niet, niemand wenst mij daadwerkelijk daar. Snap je niet dat mensen andere mensen gewoon liever niet zien, horen en spreken? Zo iemand heb jij vast ook in je omgeving, waarvan jij denkt "Gadver, heb je die sneue kerel/griet ook weer met zijn/'r saaie verhalen, bok op". Die moet er zijn.
Nou, diegene ben ik dus.
Jij denkt dat andere mensen je niet doorhebben. Maar die zien heus wel dat sneue, onzelfstandige persoon die een blok aan je been is als je ermee samenbent. Als jij in je eentje niet gelukkig kunt zijn, gaat dat ook niet lukken als je samen met anderen bent.quote:Op woensdag 10 juli 2019 00:19 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Ben jij wel helemaal lekker? Denk je werkelijk dat ik ooit iemand gesmeekt heb om ergens mee naar toe te gaan? Dat ik ooit dit soort zwakte toon aan iemand? Joh, ik lieg hele verhalen over mijn weekeinden bij elkaar, dingen die nooit zijn gebeurd. Ik heb gedate met mensen way out of my league, door keihard te liegen en te doen alsof ik sociaal succesvol ben. Dat gaat me makkelijker af dan vrienden maken en mensen "manipuleren" om ergens met mij mee naar toe te gaan.
En trouwens. Ben jij ook nog nooit met vrienden ergens naar toe geweest? Ik neem aan van wel toch? En dat je ook wel eens op steun hebt kunnen rekenen, omdat je iets niet goed zelf kon, of omdat je daar op dat moment (nog) niet toe in staat was? Nou, denk dat vangnet even weg, en bedenk dan of je jezelf had kunnen redden. Dat is namelijk wat ik al mijn hele leven (moet) doe(n).
Ben jij zomaar een Chinees?quote:Op woensdag 10 juli 2019 00:28 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Nou, diegene ben ik dus.
eens, maar nog niet altijd zo makkelijk als het lijkt (ja uit ervaring dit)quote:Op woensdag 10 juli 2019 05:11 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ben jij zomaar een Chinees?
Enfin, jij bent die sneue figuur omdat je weigert daar zelf verandering in te brengen en dat is wat mensen waarschijnlijk het meest afstoot. Als jij het zou proberen en steeds zou falen zien mensen je vechten en kunnen ze helpen, nu zien ze iemand die hulp vraagt voor iets waar hij zelf geen tijd en moeite in wil steken. Ja, dan gaat een ander er ook geen tijd en moeite insteken.
Zelfs als je professionele hulp zoekt, moet je zelf met zelf aan de slag - je krijgt alle instrumenten die je nodig hebt, maar je moet het zelf doen. Je moet daarom ook willen veranderen, jezelf veranderen, grondig, het heeft geen enkel nut omstandigheden (een vriendengroep, een partner) te veranderen als je resultaten wilt zien.
Ik zeg nergens dat het makkelijk is. Alle veranderingen kosten energie, in tegenstelling tot niets doen en de situatie zo laten.quote:Op woensdag 10 juli 2019 05:14 schreef kree het volgende:
[..]
eens, maar nog niet altijd zo makkelijk als het lijkt (ja uit ervaring dit)
Maar onwijs onmogelijk is het niet? Pro hulp werkt gewoon niet voor iedereen, maar is het wel waard om te proberen alsnog iig
Soms helpen simpele dingen wel beter. Maar ok je moet bereid zijn om jezelf aan te passen ook wel.
klopt en is ook zo. Als je niks doet dan lost het sowieso niks op. Welke manier daarvoor moet je wel zelf uitvinden natuurlijk.quote:Op woensdag 10 juli 2019 05:27 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het makkelijk is. Alle veranderingen kosten energie, in tegenstelling tot niets doen en de situatie zo laten.
De mentaliteitsverandering van "iemand moet mij helpen zodat ik gelukkig kan zijn" naar "ik ben zelf verantwoordelijk voor mijn geluk" is al een hele stap.
Klopt ja, met niks aan pro hulp gaat het namelijk handiger worden. Ze geven je de tools (haat dat woord al) Maar uiteindelijk moet je het toch zelf doen wel.quote:Op woensdag 10 juli 2019 05:27 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het makkelijk is. Alle veranderingen kosten energie, in tegenstelling tot niets doen en de situatie zo laten.
De mentaliteitsverandering van "iemand moet mij helpen zodat ik gelukkig kan zijn" naar "ik ben zelf verantwoordelijk voor mijn geluk" is al een hele stap.
Iedereen die iets wil bereiken neemt risico's. In sociaal contact, relaties, werk, sport etc. Het lijkt simpelweg alsof dat niet zo is, omdat je slechts een deel van iemand meekrijgt (vooral als je ze amper kent). Weinig mensen lopen te koop met hun (emotionele en psychische) problemen, vooral wanneer het voor hun gevoel afwijkt van de norm.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 23:19 schreef Sturmic het volgende:
[..]
En waarom, waarom ben ík altijd diegene die risico moet lopen? Waarom is er, godverdomme, nooit eens één iemand geweest die dat hele kleine steuntje in de rug kon zijn? Waar heb ik dat aan verdiend (en sommige anderen met mij)? Ik snap het niet. Heb altijd moeten knokken voor alles wat ik heb, terwijl anderen alles op een gouden presenteerblaadje krijgen en het bij wijze van spreken als gebraden kippetjes aan komt waaien.
En dan het dedain van die lui!
"ga gewoon uit"
"doe je ding"
"je moet eerst jezelf leuk vinden"
Echt die lui... je zou ze wat aandoen. En ja, ruiterlijk toegegeven, dat is louter jaloezie, maar dat maakt me hier niets uit.
Dit inderdaad. En al zou het wel een beetje uit medelijden zijn, wie zegt dat daar niets van kan komen?quote:Op woensdag 10 juli 2019 00:08 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Je maakt er zelf van dat hij het uit medelijden doet. Hij kan het ook aanbieden als gewoon leuk en geinig.
Denk het ook wel, het hangt er wel beetje vanaf. Maar ok vereniging ofzo moet het niet te moeilijk zijn om mee te doen aan uitjes daarvan?quote:Op woensdag 10 juli 2019 07:40 schreef livelink het volgende:
Je hebt een baan, je hebt verenigingswerk gedaan en je sport, zeg je.
Bij al die gelegenheden moet je wel eens te maken hebben gehad met uitjes. Een BBQ als afsluiting van het seizoen; een afdelingsuitje, enz.
Hoe ging dat dan? Ga je daar naartoe, deed/doe je mee? Heb je dan wel contact? Ik snap je gevoel wel; ik heb ook altijd het idee dat mensen bij dit soort gelegenheden niet op me staan te wachten en dat ik niks te melden heb waar zij in geïnteresseerd zijn, maar als ik dan toch ga, valt dat vaak wel mee. En soms niet, maar dan kun je ook weer op tijd weg.
Het voordeel van een vriendschap-gen de schuld geven heeft natuurlijk als bijkomend voordeel dat je het heeeeelemaal buiten jezelf kunt plaatsen, en hoef je er niets aan te doen. Gewoon zielig zijn. Zo kun je zelfs dates met een heeeeeeel raar smoesje afwimpelen en weer lekker onder de wol zwelgen in zelfmedelijden.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 23:46 schreef Sturmic het volgende:
Een tijd terug heb ik gedate met een vrouw die het ook allemaal van kinds af aan, aan is komen waaien . Het contact met haar an sich was goed en leuk, maar het enorme onbegrip en dedain waarom ik "toch geen hechte vriendengroep had" was voor mij de grootste kloof die ik tussen ons voelde. En de hoofdreden om daar subiet een punt achter te zetten. Het was al duidelijk dat ze mij op dat punt minderwaardig vond. En daar pas ik dus voor.
En oh-wee als iemand je eens aanbied om iets leuks te gaan doen, want dat komt vast óók uit medelijden. En niemand mag natuurlijk meer medelijden met je hebben dan jezelf. Hoe halen ze het in hun hoofd.quote:Op woensdag 10 juli 2019 00:06 schreef Sturmic het volgende:
Dat is een leuk aanbod, maar de dag dat ik uit medelijden van iemand mee ga naar zoiets, zal nooit aanbreken.
Is dat zo? Of komt het iedereen aanwaaien behalve die arme, het oh zó verdienende jij? Op voorhand al, zonder dat je letterlijk ook maar iets van die ander afweet.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 23:36 schreef Sturmic het volgende:
Je kunt het niet niet eens voorstellen hoe dat is omdat het jou toevallig wel allemaal aan is komen waaien.
quote:Op woensdag 10 juli 2019 00:25 schreef Sturmic het volgende:
TS is niet gevlucht, TS heeft een baan, sport en moet ook nog even eten en huishouden doen. Daarnaast wil TS inhoudelijk reageren op iedereen die moeite in een reactie steekt. Dat noemen we wederkerigheid en respectvol omgaan met anderen.
Ik denk dat jij "respect(vol)" even op mag gaan zoeken in een woordenboek, dat is nou werkelijk het allerlaatste woord dat in mij opkomt wanneer ik die misselijke posts van jou hier lees.quote:Op woensdag 10 juli 2019 00:19 schreef Sturmic het volgende:
Prima dan niet.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 23:41 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Nee, en ik zoek hier dan ook geen oplossing. De reden dat ik dat doe is omdat ik het even tegen iemand moet roepen. En omdat mij helaas niemand gegund is om dat tegen te doen, dan maar even anoniem hier.
En professionele hulp? Die gaat mij nu nog leren hoe ik 16 jaar geleden dingen anders had moeten doen? Je realiseert je dat je die achterstand NOOIT meer inhaalt? Jij gaat toch ook nu niet meer trainen om nog in het eerste van Ajax te komen, en zeker niet als je nooit enig voetbaltalent hebt gehad?
dat gaat dan wel weer heel erg ver denkquote:Op woensdag 10 juli 2019 09:15 schreef Cockwhale het volgende:
Ik heb het topic overigens even doorgelezen.
Onzeker en negatief - neemt daardoor geen initiatief in sociaal contact - nog onzekerder - zet zichzelf op de achtergrond - iedereen lijkt je te negeren - jij plaatst jezelf buitenspel omdat je voor anderen invult dat ze je niet mogen - je gaat niet meer naar sociale events want niemand mag he toch - bent verontwaardigd, want je doet niemand kwaad - krijgt op anderen overkomende arrogante en ongeinteresseerde houding - mensen denken juist dat jij je van hen afkeert - jij ontwikkelt uit boos- en eenzaamheid een superioriteitscomplex - je benadert anderen (onbewust en indirect) met een negatieve houding - je verwijt iedereen dat ze jou niet mogen, want jij verdient beter - met misplaatste trots kets je alles en iedereen af, want je wilt geen medelijden, iedereen hoort jou vanaf het eerste moment leuk te vinden...
Etc etc. Succes ermee.
Sterke analyse!quote:Op woensdag 10 juli 2019 09:15 schreef Cockwhale het volgende:
Onzeker en negatief - neemt daardoor geen initiatief in sociaal contact - nog onzekerder - zet zichzelf op de achtergrond - iedereen lijkt je te negeren - jij plaatst jezelf buitenspel omdat je voor anderen invult dat ze je niet mogen - je gaat niet meer naar sociale events want niemand mag he toch - bent verontwaardigd, want je doet niemand kwaad - krijgt op anderen overkomende arrogante en ongeinteresseerde houding - mensen denken juist dat jij je van hen afkeert - jij ontwikkelt uit boos- en eenzaamheid een superioriteitscomplex - je benadert anderen (onbewust en indirect) met een negatieve houding - je verwijt iedereen dat ze jou niet mogen, want jij verdient beter - met misplaatste trots kets je alles en iedereen af, want je wilt geen medelijden, iedereen hoort jou vanaf het eerste moment leuk te vinden...
Etc etc. Succes ermee.
quote:Op woensdag 10 juli 2019 09:15 schreef Cockwhale het volgende:
Etc etc. Succes ermee.
Die gaan wellicht dan nog pogen jou de sociale vaarigheden bij te brengen die je overduidelijk lijkt te missen. Nee, ze gaan inderdaad geen teletijdmachine voor je uitvinden, grapjurk. Had je maar eerder aan de bel moeten trekken in plaats van je voor alles en iedereen te goed te voelen.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 23:41 schreef Sturmic het volgende:
Die gaat mij nu nog leren hoe ik 16 jaar geleden dingen anders had moeten doen?
ja is ook weer niet nodig enzo.quote:Op woensdag 10 juli 2019 10:03 schreef loveli het volgende:
Dit topic laat de beste en slechtste kanten van fok zien. Ik zie goed bedoelde adviezen en aan de andere kant reacties die me doen denken aan een vechtpartij waarbij een paar minkukels aan het einde ook nog even stoer een trap moeten geven tegen het slachtoffer op de grond.
Partner scheelt heel erg veel.quote:Op woensdag 10 juli 2019 10:09 schreef hebikweer het volgende:
Ik heb ook geen vrienden met wie ik de leuke doe zoals in de OP worden benoemd. Maar, ik zit er totaal niet mee. Ik rommel liever wat voor mezelf aan of een lang stuk met de hond wandelen. Heerlijk! Maar, wat dat betreft ben ik denk ik meer een einzelganger .
In tegenstelling tot TS heb ik wel een partner, dat scheelt dan denk ik weer wel. Maar, ook zonder partner kan ik gelukkig zijn.
De enige die iets uitsluit ben je zelf volgens mij. genoeg sites waar je mensen kunt vinden die ook alleen zijn en graag naar een festival willen. Prima manier om mensen te leren kennen en wie weet hou je er een vriend(in) aan over.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 23:14 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Ik ben al 33 jaar buitengesloten en het lukt mij inderdaad meestentijds om het ook voor mezelf af te sluiten. Maar er zijn moeilijke momenten in het jaar, zoals ik ze opsomde: het lijkt me tof om eens naar een festival te gaan, of lekker te gaan barbecuen met vrienden, of een leuk reisje te maken. Maar al die deuren zijn dichtgeramd door anderen. Niet per sé door ondergetekende.
Zo kom je natuurlijk nergens. Bied iemand iets aan, boor je ze de grond in. En dan vind je het vreemd dat niemand je ziet staan.quote:Op woensdag 10 juli 2019 00:06 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Dat is een leuk aanbod, maar de dag dat ik uit medelijden van iemand mee ga naar zoiets, zal nooit aanbreken. Begrijp mij goed, je aanbod is heel sympathiek en verleidelijk, maar voor "normale" mensen komt zoiets organisch en omdat ze je er als persoon graag bij hebben. Dat kan hier nooit het geval zijn, en ook die compassie ervaar ik als vernederend (hoewel uitgesproken met alle goede bedoelingen, dat lees ik!). Ik ben heel erg van de school "graag of niet". En bij het kleinste gevoel van "liever niet" of "mwoah, niet heel graag, maar we tolereren je", ben ik al weg.
Nee, ze moeten op hun knieën smeken of TS zich bij hun wil voegen. Ieder andere mogelijkheid is onacceptabel.quote:Op woensdag 10 juli 2019 10:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zo kom je natuurlijk nergens. Bied iemand iets aan, boor je ze de grond in. En dan vind je het vreemd dat niemand je ziet staan.
TS is 33.quote:Op woensdag 10 juli 2019 10:25 schreef kree het volgende:
wellicht is het ook wel een leeftijd ding. Kon me hier vroeger nl veel meer druk over maken.
Maar ok denk niet dat TS nog 16 is ofzo ook.
Maak me er nu minder druk over als op die leeftijd eigenlijk.
ik 35 dus ok leeftijd zal het dan ook niet echt zijn.quote:
dit is het probleem hequote:Op woensdag 10 juli 2019 00:06 schreef Sturmic het volgende:
En bij het kleinste gevoel van "liever niet" of "mwoah, niet heel graag, maar we tolereren je", ben ik al weg.
Denk het ook wel hoor als je het oprecht wil een meet enzo en daar een topic over maakt dat er altijd wel iemand is die mee wil.quote:Op woensdag 10 juli 2019 11:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit is het probleem he
je wil graag naar festivals, iemand zegt 'kom mee dan!!' en jij noemt hem niet oprecht
je wil graag lekker naar de kroeg, meerdere mensen bieden dat aan, jij hebt er geen zin in want ze zullen je wel niet tof vinden
je bent gewoon vervelend man, stop daar gewoon mee ... als je nu dat hele idee dat shit aan zou moeten komen waaien een beetje opgeeft ben je al een heel eind, eerder in dat topic heb je een voorbeeld dat je met een leuke dame aan het daten bent en het subiet afbreekt omdat jij denkt dat jouw gebrek aan vrienden haar heel erg veel kan schelen
zelfs met alle wind mee moet je de zeilen nog steeds zelf ophijsen voor je ergens komt
je wil naar zwarte cross, open een topic ik garandeer je dat er een fok!meet is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |