Punt is meer dat een hoop mensen hun eigenwaarde van anderen laten afhangen en daarmee in de put raken als anderen niet naar ze omkijken. Maar feit is dat je allereerst al van jezelf moet houden, alvorens een ander dat kan doen. Ik geloof heel erg sterk in het creeeren van je eigen geluk.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 12:32 schreef Ship-o-Bricks het volgende:
[..]
Daar zit ook wat in. Maar het is anderzijds ook niet raar om e.e.a. als enigszins dehumaniserend te ervaren. Al die rites waar je nooit onderdeel van bent... Ik vind het knap als iemand zich daar zo tegen kan weren - maar het is uiteindelijk wel de enige manier.
Oh dat zal ook een rol spelen. De een heeft daar meer voor meegekregen als de ander, maar als er niemand anders is zul je het sws uit jezelf moeten halen.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 12:35 schreef M1stral het volgende:
[..]
Punt is meer dat een hoop mensen hun eigenwaarde van anderen laten afhangen en daarmee in de put raken als anderen niet naar ze omkijken. Maar feit is dat je allereerst al van jezelf moet houden, alvorens een ander dat kan doen. Ik geloof heel erg sterk in het creeeren van je eigen geluk.
Ookal is de hele wereld je vriend, dan nog moet dat uit jezelf komen. Maar dat is mijn mening. Kan toch nooit zo zijn dat je je geluk laat afhangen van een ander, wat hier in weze wel tentoongesteld word.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 12:36 schreef Ship-o-Bricks het volgende:
[..]
Oh dat zal ook een rol spelen. De een heeft daar meer voor meegekregen als de ander, maar als er niemand anders is zul je het sws uit jezelf moeten halen.
Mwah, volgens mij zijn we als mens een beetje zo geprogrammeerd.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 12:39 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ookal is de hele wereld je vriend, dan nog moet dat uit jezelf komen. Maar dat is mijn mening. Kan toch nooit zo zijn dat je je geluk laat afhangen van een ander, wat hier in weze wel tentoongesteld word.
Ik snap denk ik wel je gevoel, maar denk niet dat je volledig faalt als mens als je geen sociale contacten op hebt gebouwd. Na al je jaren verenigingswerk, lijkt het me dat je toch van enige toegevoegde waarde bent en niet compleet gefaald bent. Als je geen poot uit had gestoken, niks geprobeerd had en alles van anderen af zou laten hangen om je te komen redden, dat lijkt me pas echt falen als mens.quote:Op maandag 8 juli 2019 23:00 schreef Sturmic het volgende:
Het gaat om de intense, allesverzengende eenzaamheid aan het einde van de dag.
Het gevoel -nee, niet alleen het gevoel, ook gewoon het keiharde empirisch bewijs- dat jij als mens gefaald hebt.
De langjarige pijn van continue afwijzing, dedain en minachting onder je leeftijdsgenoten.
De voortdurende totale desinteresse en onattendheid.
Het grootste gemak waarmee mensen om je heen datgene in overvloed hebben waar jij naar snakt.
Dat jij als mens niet voldoende waardig bent om mee om te gaan.
Als het echt zo kut was, hadden ze je misschien minder of helemaal niet meer erbij betrokken..quote:En dat niet eventjes, neen, je hele god-ver-geten leven lang. 33 jaar. Ruim 11.500 dagen waarin niemand anders dan je familie jou voldoende waard vindt om je eens ergens bij te betrekken. En eigenlijk weet je wel dat je familie dat alleen maar doet uit een soort morele verplichting om je niet helemaal los te laten.
Het is denk ik niet een kwestie van aanwaaien. Gezien de vergemakkelijking in het contact maken d.m.v. diverse social media, zie je toch een stijgend gevoel van eenzaamheid. Contact onderhouden is toch wel iets meer.quote:Een biertje drinken met vrienden. Op een mooie zomerdag samen de barbecue aan te steken en ouwehoeren tijdens een vriendenweekend. Niets van dat alles. Want daar ben jij niet goed genoeg voor. Terwijl het zó véél mensen van kinds af aan allemaal maar komt aanwaaien: Die liefhebbende familie. Vrienden en kennissen in alle hoeken en gaten, die oprecht geïnteresseerd in je zijn en er voor kiezen met jou om te gaan en een deel van hun leven te delen. Tja. Daar ben jij niet goed genoeg voor.
Slecht in connecties maken ja, slecht in zijn totaliteit hoeft niet per se.quote:Daarmee vraag ik mij serieus af: ben ik dan écht zo'n slecht mens? Na 33 jaar alleen kán ik niet meer anders dan dat constateren.
Begrijpelijk dat je moe bent en je dan gaat afvragen waarvoor je het allemaal nog doet en zou doen. Maar dan komt het weer aan bij wie je nou eigenlijk echt bent en wil zijn. Is dat iemand die niks meer geeft of wil geven? Niet dat het raar is om zo een balans op te maken, maar je teleurstelling (die logisch is als je tactieken niet voldoende effectief blijken) groter maken dan wie je van binnen zou willen zijn is doorgaans ook niet echt een recept voor meer geluk. Ja, je onttrekken van potentiële afwijzingen kan een comfortzone geven, maar die blijkt relatief als het diep van binnen blijft knagen en je eigenlijk nog wel ambities hebt enzo.quote:Ik ben zó moe.
Maar dat betekent dan toch ook dat ik niet alleen die nare kanten van intrinsiek onwaardig zijn hoef te accepteren? Dat betekent dan toch ook dat de maatschappij niets meer van mij terug krijgt? Of dat ik mij nog moet gedragen conform de verwachtingen, regels en etiquette van de samenleving? Uitgestoten worden, betekent dat dan niet ook buiten de samenleving staan?
Ik snap je punt wel hoor. Iedereen vind het fijn om mensen om zich heen te hebben.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 12:40 schreef Ship-o-Bricks het volgende:
[..]
Mwah, volgens mij zijn we als mens een beetje zo geprogrammeerd.
Theoretisch mee eens, maar ik zie zelf bv ook niet echt de waarde van zaken die ik toch niet kan delen.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 12:42 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel hoor. Iedereen vind het fijn om mensen om zich heen te hebben.
Maar ik zou het beter kunnen verwoorden als het niet moet opvullen van een leegte, maar meer als toevoeging aan een al geslaagd geheel. In die zin kunnen mensen je leven wel verrijken, je moet alleen je geluk er niet van laten afhangen.
Dit is helemaal waar. Maar ook lastig te bevatten als je het niet helemaal begrijpt.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 12:35 schreef M1stral het volgende:
[..]
Punt is meer dat een hoop mensen hun eigenwaarde van anderen laten afhangen en daarmee in de put raken als anderen niet naar ze omkijken. Maar feit is dat je allereerst al van jezelf moet houden, alvorens een ander dat kan doen. Ik geloof heel erg sterk in het creeeren van je eigen geluk.
Of echt rock bottom raken, uiteindelijk kan je niet dieper geraken. Vaak zie je dan toch dat er een knop omgaat om vervolgens een stijgende lijn in te zetten.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 13:14 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dit is helemaal waar. Maar ook lastig te bevatten als je het niet helemaal begrijpt.
Ik vermoed ook dat juist dit hetgeen is waar ts last van heeft. Maar juist het feit dat het niet lijkt te lukken, voedt zijn ontevredenheid met zichzelf.
Lastig om uit de vicieuze cirkel te komen. Er is ergens een keer een succesje, verandering van instelling nodig.
Goed, ik begrijp TS wel ergens natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 12:32 schreef Ship-o-Bricks het volgende:
[..]
Daar zit ook wat in. Maar het is anderzijds ook niet raar om e.e.a. als enigszins dehumaniserend te ervaren. Al die rites waar je nooit onderdeel van bent... Ik vind het knap als iemand zich daar zo tegen kan weren - maar het is uiteindelijk wel de enige manier.
quote:Op maandag 8 juli 2019 23:35 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Ik ben jurist bij een overheidsinstelling. Heb veel verenigingswerk gedaan maar ben daar sinds een tijdje mee gestopt. Het punt is eigenlijk meer dat toen ik nog wel onder meer verschillende groepen kwam (middelbare school, Hbo, uni, bijbaantjes, jeugdwerk) ook nooit in staat ben geweest om ook maar één bestendige vriendschap met iemand te sluiten. Terwijl zo.veel.anderen dit zo.maar.aan.komt waaien. En ik snap dus echt niet waarom sommigen dat kennelijk verdienen, en anderen feitelijk gedoemd (figure of speech, ik geloof niet in het lot) zijn om maar alleen te blijven. Heb het talent om leuk en interessant genoeg gevonden te worden gewoon nooit gehad en dat brengt kennelijk intense en verdiende eenzaamheid en een hoop gemis met zich mee, juist aan die zaken die het leven waard maken om geleefd te worden.
Ik herken mezelf in veel dingen maar wat mij oprecht hielp is bij een ander bedrijf werken. Ik zat op de verkeerde plek. Een plek waar ik na jaren proberen vrienden te maken ik nooit kon krijgen. Hoe leuk en lief ik ook deed, wat ik ook probeerde : men vond mij niks. Nu ben ik bij een bedrijf beland en iedereen vind mij leuk en lief, ik word behandeld hoe ik ook vond dat ik behandeld mocht worden. En via hun, leer ik nog meer mensen kennen. Ik zat in de foute wereld voorheen die niet voor mij bestemd was. Zoek je plek. Er is een plek waar je kan zijn wie je bent en mensen je kwaliteiten en leuke kanten inzien. Echt waar. Het is soms lastig om die plek te vinden. Mijn vereniging was de foute plek, mijn studie was de foute plek, mijn milieu, sportclub en achtergrond was ook de foute plek al jarenlang geheel mijn level. Verander je plek. Begin met ander werk zoeken, begin met andere (sport)clubs uitproberen, ga daten als je single bent..quote:Op maandag 8 juli 2019 23:57 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Ik hoef dan ook echt geen 500+ Facebook-"vrienden". Een kleine, hechte club om af en toe wat mee te doen, dat lijkt mij prima. Punt is alleen dat ik die nu NOOIT meer ga vinden. Ik ben 33, geen 16 meer (en toen lukte dat ook al niet).
Dat betekent ook dat alle ervaringen die vrij normaal zijn voor mensen van mijn leeftijd, NOOIT meer zullen gaan gebeuren:
Tof verjaardagsfeest? Nope, jammer joh, er komt toch niemand.
Keertje naar de Zwarte Cross of een hardstyle-festival? Vergeet het maar, die blijft voor eeuwig op je bucket-list staan.
Babyshower (indien je een vrouw bent). Haha, if any!
Oh, dus jij wilt op vakantie met vier maten trekken door de Schotse hooglanden?
De enige plek waar jij zult komen is Mt. Forever Alonegh
Realiseer je even heel goed dat ik (en mensen zoals ik) eerder zullen sterven dan dat dit soort "normale" levensgebeurtenissen voor ons zullen plaatsvinden. Dat maakt mij bij tijd en wijle ontzettend verdrietig en ook wel wat cynisch. Zelfs al zeg jij de dingen met een oprecht goede bedoeling.![]()
En om antwoord te geven op je vraag: ja, ik heb ruim 20 jaar bij dezelfde vereniging gezeten.
Mijn leven bestaat uit werken, sporten, eten, familie-verplichtingen, repeat. En dat maakt mij bang. Bang omdat ik een (weliswaar 20 jaar oudere) collega van mij als een soort voorland zie. Hij hield ontzettend van dezelfde sport als ik en we leken ook wel iets op elkaar in levensstructuur en ritme. Leuke humor, geen onaardige vent om te zien en ook geen overduidelijke sociale handicaps. Alles waarvan jij zou zeggen dat zo iemand "best vrienden moet kunnen maken, want dat vereist geen talent".
Twee jaar geleden kon hij de intense eenzaamheid van zijn bestaan niet meer aan.
Nou slaat ook nergens op.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 18:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ts is gevlucht
Liever verzuipen in zelfmedelijden dan welwillend advies te overwegen
Dat is ook niet een klein beetje voorbarigquote:Op dinsdag 9 juli 2019 18:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ts is gevlucht
Liever verzuipen in zelfmedelijden dan welwillend advies te overwegen
Hell, ik heb hem zelfs aangeboden mee te gaan om een festival te pakken.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 21:07 schreef Justinn het volgende:
Je bent negatief en zoekt een excuus voor alles om vooral niets te doen.
Er zijn vast Fokkers die wel een pilske met je willen pakken, maar dat zal je ook wel afwijzen.
Neem een sprong in het diepe.
Natuurlijk is dat niet collectief afgesproken, maar dat betekent niet dat er iemand is die mij wel interessant vindt. Het netto-resultaat is daarmee hetzelfde. En wat ik zelf doe om "vrienden te maken"? Geen idee, maar in ieder geval de verkeerde dingen. Zoals aardig en behulpzaam zijn. Ik ga nooit meer een hechte vriendengroep opbouwen die zó veel mensen wel hebben sinds pak-m-beet hun tienerjaren. En dat doet verdomde veel pijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 00:16 schreef Stefanovich het volgende:
en er is niet collectief afgesproken dat iedereen jou niet interessant genoeg vind
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |